
De herfstvakantie is bijna over dus vandaag is de *kuch* laatste filevrije dag in de Randstad. De Verkeers Informatiedienst (VID) heeft onlangs een paar
tips online geknald over hoe je je moet gedragen in zo'n file. Denk aan lame opmerkingen dat je op motorrijders moet letten en dat je in je spiegels moet kijken. Nee, zo lossen we de file wel op (niet dus). Daarom gaan we nu op zoek naar échte nuttige tips. Zoals kappen met dat nutteloze remmen, laat die auto rollen. Altijd aan de kant gaan voor auto's die duurder en nieuwer zijn. En vooral, echt HEEL SNEL optrekken zodra je ziet dat de file ten einde komt. Des te sneller kunnen de mensen achter je ook doorrijden. Want wie niet doorrijdt aan het einde van de file is een kloodtzakhufter en in wezen dus een fileveroorzaker. Oh, ja, deze week vingen we de eerste berichten op van motorrijders die reclame maken in de file met een
groot bord op hun rug. Voor deze filerijders hoef je dus helemaal niet aan de kant te gaan, sterker nog, klemrijden van deze uitvreters verdient de voorkeur. Want dat vinden ze
leuk hoor! Tips over gewenst gedrag in de file zijn meer dan welkom. De beste zullen we combineren zodat iedereen van jouw wijsheid kan leren.
Reaguursels
Inloggen@ Mokum Kosher | 24-10-08 | 14:49
niet helemaal waar: ook enkele atheisten werken. de eerlijken onder ons. voor de rest vond ik die opmerking van die geauzert voor jou compleet nutteloos.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
dag
-weggejorist-
Er is maar 1 oplossing: asfalt erbij. Nu gewoon doen en niet zeiken over natuur dat weten we wel en dan vertrek je maar uit Nederland, als we allemaal willen blijven rijden: asfalt erbij.
Aansluiten, niet overbodig remmen, niet steeds van baan wisselen. En inderdaad aan de kant voor bolides boven de 100K! Haha!
Koekblikkers moeten niet zeuren. Koop dan een 3-wieler als je motorfietsen eng vind: www.scooter-city.nl/nieuwe-scooters/pi...
Ook leverbaar op auto-kenteken.
filerijders moeten aansluiten in plaats van 100 meter of meer afstand houden. daarmee worden files veel langer dan nodig is, wat met name bij afslagen gevaarlijk is aangezien de file zich onnodig uitbreidt op de vluchtstrook. als je niet steeds wilt op- en terugschakelen moet je een automaat kopen. verder moet men doorrijden tot het einde van de oprit en daar om en om invoegen, zodat de rijbaan optimaal wordt gebruikt.
Jullie doen toch ook reclamebord op je rug? zie 700.000 *kuch*topic
He' Hoxha liever een vette bike onder mijn reet in de file,dan een duur stuk blik
Tja, los van het feit dat de herfstvakantie hier vandaag pas is begonnen....
.... het is heel gemakkelijk met de oneindige elementen methode.....
....... simpel gezegd: hoe sneller je rijdt, hoe minder lange je elke vierkante millimeter weg bezet houdt. Hoe minder lang je elke vierkante millimeter weg bezet houdt, des te vlugger kan die worden ingenomen door de volgende auto. Dus, hoe harder iedereen rijdt, des te minder file zal er kunnen staan. Als iedereen nou die 120 km/u rijdt, dan IS er helemaal geen file (ofwel; de file beweegt met 120 km/u en iedereen is blij).
Simple comme bonjour
(van een ex-heel-veel-rijden-junk die nu nog maar een paar kilometer per dag doet in La Douce France)
*minimumsnelheid van 120 op de linkerbaan, max 160 oid
*met groot licht iedereen die te langzaam rijdt naar de rechterbaan 'leiden'.
*vrachtwagens verbieden (om elkaar in te halen)
Dat zal een heleboel zondagsrijders weerhouden om in de spits te gaan rijden.
Wat maximumsnelheid een minimumsnelheid.
&iedereen, die onnodig minder dan 120 km/uur op de linkerbaan rijdt, flink bekeuren!!
De doodstraf voor iedereen die door gekut op de snelweg een ongeluk veroorzaakt.
duurt even maar dan heb je ook niks.
Gewoon de vluchtstrook gebruiken. Doen ze overal. En dat die daar niet voor bedoeld is maakt niet uit. De weg is ook niet bedoeld om vanwege een budget dat op moet elk half jaar opengebroken te worden.
Gewoon 1, of desnoods 2 afgescheiden rijbanen voor vrachtwagens.
Een inhaalverbod heeft geen zin omdat de gemiddelde tokkie-chauffeur het iq van een grindtegel heeft en daarom zo nodig moet inhalen als zijn vrachtwagen 1km per uur harder kan dan zijn voorganger.
Beëlzebul | 24-10-08 | 17:01
Je slaat de spijker op zijn kop, de meeste zijn aso, dat merk je ook aan het komentaar hier
Pffff, en die reklamekneuzen hebben waarschijnlijk ook nog oranje vestjes aan, de heaumeaus !
Meneer wbeaty heeft op youtube ook nog goede tips staan.
www.youtube.com/watch?v=iGFqfTCL2fs
Helaas zijn de meeste automobilisten gewoon ronduit aso.
Ik snap het probleem niet, over een poosje lost SUPER RITA alle problemen op, samen met de vastgoedmaffia!
@ Sanius | 24-10-08 | 16:45
Zoiets bestaat al.
Dat heet een trein.
En alle duitse merken in de sloot
Flitspaal op de invoegstrook neerzetten die iedereen flitst die 10km/h per uur onder de snelheid die gereden wordt op de snelweg flist. Gewoon 400euro boete en bij 2x rijbewijs kwijt. Traject cameras welke linkshangers automatisch herkennen, zelfde straf. En ook cameras op plekken waar geritst moet worden die de fout ritsers flitsten hier weer zelfde straf toepassen. Wat ook een goede is, degene die file veroorzaak aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
ik denk dat een gescheiden weg, volledig afgesloten van het normale verkeer, voor alle zweedse en franse auto's DE oplossing is.. lijkt wel of iedere non-automobilist daar een auto vandaan heeft... vieze vuile linksplakkerts
Alle auto's moeten op elkaar afgestemd worden zodat de afstand tussen auto's altijd gelijk blijft. Mensen zijn niet in staat om netjes in het gareel te rijden, er is altijd wel iemand die te veel gas geeft en vervolgens moet remmen omdat diegene voor hem niet zo snel gaat. Mensen achter hem zullen denken dat het tempo echter lekker hoog ligt en probeert netjes achter de snelrijder aan te rijden, maar moeten vervolgens ook op de rem trappen en zo wordt een file veroorzaakt.
Het ergste is wanneer een of andere josti probeert in te halen omdat hij het tempo te laag vind op de rechter baan en vervolgens zijn bak in de linkerbaan gooit. Daar ligt het tempo hoger dus moeten mensen die achter hem zitten remmen.
Iedereen moet gewoon exact even snel rijden en exact dezelfde onderlinge afstand houden. Ten minste, per rijbaan.
Mokum Kosher
Ja, maar op de fiets
@oudezeur: File op weg naar de sociale dienst.
Door de Crisis zijn we straks allemaal werkeloos, einde file.
Vooral met je pauperbak voor mijn Kawasaki Ninja gaan staan, ik raus 'em er zo overheen.
Alle wegen waar regelmatig files staan voorzien van een extra laag erboven.
Of een goot met een soort railsysteem erbij. Aanhaken, motor uit en dan op je laptop lekkker reaguren op GS.
Is het niet zo dat je aan het BEGIN van de file moet doorrijden??
@ Mokum Kosher | 24-10-08 | 16:14
En groupe tuffen en toeren is voor leernichten.
Roderen doe je alleen. Op je babemagnet.
Mokum Kosher | 24-10-08 | 16:04
Ja, misschien heb je daar wel gelijk in. Kunnen de bestuurders uit tegemoetkomende richting die terechtstellingen ook beter zien.
En ohja over motorrijders, ik rij zelf natuurlijk ook motor, want wie gaat er in de drukte van tegenwoordig nog in een koekblik zitten... Ik neem het de automobilisten ook niet kwalijk dat ze wat dommer zijn en aan moeten sluiten en mij de weg half versperren.
Reden ontstaan files:
- nederland is gewoon te vol: terug naar 10 miljoen, 1 kind per gezin, geen kinderbijslag meer. Niet zeuren over dat we kinderen nodig hebben om voor ons te zorgen. We schaffen gewoon het leger af, dat gebruiken we toch alleen maar voor de ontwikkelingshulp. Een land met slechts 10 miljoen inwoners hoeft immers minder ontwikkelingshulp te plegen.
- te veel mongolen op de weg, iedereen kijkt meer naar flitskasten en zijn teller om maar geen prent te krijgen in plaats van echt op de weg te letten.
- mensen wonen te ver van hun werk vandaan. Vroeger woonde je binnen een straal van 15 km van je werk, nu is 50 km al heel normaal.
@voegspijker: Waarom? Ze zijn lekker zwak op de weg, maar voelen zich toch heel wat. Vaak omdat ze snel zijn en in groepen rijden. Motorrijders zijn de Marokkanen van het asfalt. Trek zelf je conclusies.
Hey GS, van motorrijders blijven jullie af he...
Dat spelletje is verslavend. Gelukkig heb ik hem uitgespeeld...
@dawg: Daar is de vluchtstrook niet voor bedoeld. Het beste kan gewoon de derde linkerrijstrook worden gebruikt als het verkeer weer begint te rijden.
De snelste wint een mooie prijs
Beter rijgedrag zou helpen bij het verminderen van de files, maar het blijft symptoombestrijding. Nederland moet het ruimtelijke ordeningsconcept van de "compacte stad" los laten. Wonen en werken moeten in ruimtelijk opzicht meer gespreid worden. Dus moet een groter deel van het areaal beschikbaar komen voor wonen, werken en wegen. Waarom zou bijvoorbeeld 60% van het oppervlak van Nederland per se geclaimd moeten worden voor de landbouw, een sector waar slechts 3% van het BNP wordt verdiend? Door een luizige 2 à 3 % meer van de beschikbare ruimte te bestemmen voor de aanleg van wegen en woningbouw worden en het fileprobleem en het tekort aan betaalbare woningen oplosbaar. Nederland is een relatief dicht bevolkt land maar het ruimtelijke ordeningsbeleid van Nederland maakt grond onnodig schaars en duur.
Daarnaast moeten alle bestuurders die door te weinig afstand houden botsingen veroorzaken, en daardoor files, natuurlijk standrechtelijk geexecuteerd worden op de vluchtsstrook.
LOL@Mokum Kosher | 24-10-08 | 15:54
Kleinere auto's. Meer banen op de weg. Meer computergestuurde auto's. Minder vrouwen op de weg.
There is no substitute for: Asfalt asfalt en nog eens asfalt, ach was alles in het leven maar zo simpel. Jammer dat de politiek altijd voor ingewikkelde, lees niet werkende, oplossingen gaat.
Jullie kunnen gewoon allemaal niet rijden. ;-)
Linke.Loetje | 24-10-08 | 15:39
Denk jij nou echt dat er een eerste en laatste auto in een file zijn?
Belangrijkste tips: Gebruik de hele fucking invoegstrook en hou ruimte zodat anderen kunnen invoegen.
Mensen die bij het 'VANAF hier ritsen' bord gaan stilstaan met de knipper moeten hun rijbewijs inleveren..
Het is trouwens ook erg irritant als mensen vol gas tot het einde van de invoegstrook gaan RACEN om daar op de knipper te staan, ze denken dat het inhalen van twee auto's gaat helpen met het sneller thuis komen..
Ik zie zelden motorrijders met teksten achterop
www.crainium.net/jdjArchives/BitchFell...
dat van die duurdere nieuwere autos...
Ik dacht het niet dus... weinig wat meer voldoening schept dan een nieuwe dure Audi die ergens achterop knalt. Veel schade en NIET MIJN schuld (hahaha, leedvermaak, lalala, eigen schuld)
sjaakdeslinksesul | 24-10-08 | 15:30
Vandaar ook die 4 regels. In de spits en als het druk is zijn die zeker nodig.
Je hebt gelijk dat volledig gebruik van de 3 banen op de ring (even van 3 banen uitgaande) het beste is. In de spits wordt, in mijn plan, de rechter denk ik 100% gebruikt door uitvoegend en invoegend verkeer.
Eigenlijk heb je 4 banen nodig, de 2 linker banen voor doorgaand verkeer en de 2 rechter banen voor korte-afstand verkeer. De rechter van die 2 is dan voor invoegen en uitvoegen, en de linker van die twee voor aut's die 1-4 afslagen overslaan. Blif je langer op de ring, hup naar de linker 2 banen.
Maar stap 1 is het beter regelen van het invoegen. Vandaar mijn stappenplan. Dat werkt niet overal. Op de ring idd misschien niet. Maar op A4-bij-Leiden-achtige wegen werkt het wel.
Volgens mij ontstaat een file nog altijd omdat de voorste klootzak niet doorrijd. En inhaal verbod voor vrachtwagens alleen werkt niet.
Ah, we kunnen verder met een nieuw topic zie ik..
@hurmie | 24-10-08 | 15:08: Giel is Radioman van het jaar geworden. Ook goed...
JamesHuntLive | 24-10-08 | 15:33
Neuh, ben er met een redelijk schone reedt vanaf gekomen. Tot nu toe...
Op dit moment 300KM FILE!!
Ik weet me ondertussen te beheersen, maar ik kan echt razend worden wanneer Beatrix d'r nieuwe steunkousen met de auto gaat ophalen. Dan wordt je op de A4 (4 rijstroken) notabene de vluchtstrook opgesneden door motoragenten omdat die blauwe AA kutvolvo anders mogelijkerwijs gehinderd zou kunnen worden.
+t
@ Superior Bastard | 24-10-08 | 15:26
Mooi, maar paniek niet nodig, tenzij je nu nog op die beurs bengelt.
Mokum Kosher | 24-10-08 | 15:30
Damn nu je het zegt, ik hoop dat ik wat dat betref ongelijk heb.
@neemjemoederindemali: +3! Dat zijn er dus al 4 voor jou. Nou vooruit, omdat het weekend bijna is. Nog +1. Dat is dus 5!
Het is zo simpel: GAS EN NAAR RECHTS!!
Mokum Kosher | 24-10-08 | 15:27
65-sj-jp en al cker 3 maanden niet in de omgeving van 020 geweest
vind dat ik wel recht heb op 3 kudos :-)
@ importschot | 24-10-08 | 14:58
Amen. En laat iedereen eens doorkrijgen dat er op de rechter rijstrook tussen twee vrachtwagens met 200 meter ertussen voldoende ruimte is om en hele tijd netjes 120- op de teller te rijden zodat heel veel anderen er intussen met 140+ gemakkelijk voorbij kunnen.
En als je bang bent dat je er bij de volgende inhaalpoging niet meer tussen komt, dan kun je waarschijnlijk ook niet goed genoeg auto rijden, dus dan blijf je maar lekker achter die vrachtwagen.
@JosVerbeek: Volgens mij loop jij vooruit op de toekomst van dit land. Geitendorpjes???
Rho'd Berth | 24-10-08 | 15:20
Volgens mij verwacht je nu dat de voordelen van doorstroming opwegen tegen het volledig gebruik van de weg. Zou kunnen, maar rijgedrag is opportunistisch en strategisch. Zonder duidelijke regels (bv max snelheid en inhaalverboden) krijg je het dus nooit voor elkaar.
Baan opzeggen en uitkering gaan trekken, scheelt forensen...
Of handiger: dichtbij je woning werken of andersom (ik rij een km of 7 naar mn werk en dan nog tegen de filegevoelige richting in zelf zo dichtbij dat de bus een serieuse optie is!)...
Maar het beste initiatief kunnen werkgevers nemen, door niet meer vast te houden aan werktijden, gewoon per uur betalen en de mensen zelf laten beslissen op welk tijdstip ze gaan werken, dus of ze een file willen riskeren of zich nog een keer omdraaien en dergelijke...
Rho'd Berth | 24-10-08 | 15:20
Die A4 mag van mij volledig 5-baans worden zelfs.
Wat ook mooi zou zijn: *in dagdroom verzinkt* naast de reguliere wegen (ondergrondse) wegen die alleen de grootste steden verbinden, zonder honderdduizend afritten voor al die kleine geitendorpjes.
Als jullie over een half uurtje nou allemaal van de A4 af gaan en in de berm gaan staan kijken, laat ik even zien hoe het moet (020-015 in 30 minutes).
Hopeloos dit...
OT:
Regel sex voor Giel: www.telegraaf.nl/prive/2278041/__Giel_...
Bij de keuze of de ring en nooit meer sex, of sex en de ring gaat naar die andere. Giel koos voor de sex.
(ik stel me niet, ik zeg: niet kandidaat)
@neemjemoederindemali: Zolang je kenteken niet "27-dp-zs" is, krijg je van mij nog steeds kudos.. +1 dus.
Chapeau! Inderdaad de linkerbaan vrijhouden voor sportscoupes uit de showroom van Hessing, en gelijk de benzineprijs verdubbelen, hebben we geen last van dat gepeupel op de weg. Ben ik ook weer in een uurtje van 071 naar 057
Mokum Kosher | 24-10-08 | 15:22
tnx, ik sta dus op de 3e plaats
JamesHuntLive | 24-10-08 | 15:17
neemjemoederindemali | 24-10-08 | 15:18
Excuus, was rond 14.00. - 15,87 as we speak. Maar toch reden genoeg voor paniek.
je auto verkopen?
@ Pa Cartwright
Pssst, ik ben niet links
Even serieus. Volgens mij zou het best wel helpen als alle Volvo rijders zouden oprotten. Want Volvo-rijders zuigen zaad en zijn levensgevaarlijk. Goed gevolgd op de tweede plek door de Audi A4 hufters. De BMW-tokkies staan mooi op de derde plek.
Simpelste oplossing is de beste !
Gewoon borden langs de snelweg 'Verboden file te rijden'.
Niks file rijden, ik blijf lekker op de zaak pitten in Amsterdam, vanavond de kroeg is en morgen lekker op het gemakje naar huis rijden. Uhh dit is geen tip!
sjaakdeslinksesul | 24-10-08 | 15:13
Fijn dat je er al uit bent. Slim dat je dan stopt met nadenken, want van nadenken ga je twijfelen en da's niet leuk.
Ring Amsterdam..... zomaar een luchtballonetje: de rechterbaan krijgt telkens 1-3 km om in te voegen in de 2e (middelste) baan. Uiteraard met de 4 regels die ik eerder gaf. De rechter baan is dan vlak voor de nieuwe oprit 'leeg', de nieuwe auto's komen erop, en hetzelfde verhaal herhaalt zich. Uiteraard moet de ring 100% 3+ baans worden. Eigenlijk 4-baans. Maar goed, daar hebben we het nu niet over.
Leiden, ik heb het genoegen gehad daar jaren in gestaan te hebben, en tientallen keren m'n hypothese er op los gelaten. (gewoon op de linker baan blijven rijden met hetzelfde tempo als de auto rechtsachter me, en dan vlak voor het einde soepel ertussen).
Lichtende auto's achter me, getoeger, etc. dus maar niet te vaak gedaan want dan wordt ik op de weg net zo irritant als in de 'rouvoetinfiltrantentopics', maar het hielp altijd. (tijdelijk, tot de volgende ophoping kwam)
Uiteraard moet op de A4 ook die weg 100% 3-baans worden, dat lost helemaal problemen op. Maar het "Doorrijden zonder inhalen" concept helpt een hoop tot het zover is
HE! LETTEN WE OP?! RADIORING UITSLAG BEKEND! Stelletje henkies, lopen hopeloos achter de feiten aan..
Ik stel voor: alleen nog maar vrouwen, bejaarden, buitenlanders, vakantiegangers en linksrijdende vrachtwagens op de openbare weg. Max. snelheid beperken tot 5 p.uur.
En voor mij een helikopter.
@ Plaag-zuster | 24-10-08 | 15:18
Pssst, gezien wat sjaakdeslinksesul @ 14:46 over jullie zegt?
Ik ga de weg nooit op tijdens Shabbat. Zouden er meer moeten doen.
Superior Bastard | 24-10-08 | 15:13
kijk ik verkeerd? ik lees "maar" 14,81%
Tssss, de arrogantie!!!:
"Als u schrikt heeft u de motor dus niet tijdig zien aankomen. In principe uw fout."
Ik heb wel een goede tip. Bij wegwerkzaamheden kan er altijd gemakkelijk van twee rijbanen 3 of 4 gemaakt worden. Dus ik zeg: bij file (je gaat toch al niet hard), gewoon baan erbij. Iedereen een beetje opschuiven.
En op stukken waar veel file voorkomt kan rijkswaterstaat met een ander kleurtje filebanen maken.
Of een soort Fastpass-baan (a la Eurodisney) maken. Vooraf kaartje trekken en daar staat dan een tijd op wanneer je over deze baan mag rijden.
Volgens mij moeten de voorsten gewoon doorrijden.
Alleen nog maar vrouwen achter het stuur! Gezellig highway-mulittasken met de ladies. Auto's inhalen met de telefoon tussen schouder en wang de lippen stiften in de achteruitkijkspiegel terwijl je in de handtas op zoek bent naar je sigaretten.
@ Superior Bastard
Heb alleen delayed info, met ING pas op -15%. Jij realtime? Gaan we weer weekend van Wouter beleven?
Algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens
@Decno: Goebels zou trots geweest zijn op zoveel kutreclame.
Of dat we nog niet genoeg reclame zien iedere dag..
ING - 22%. Ook Woutax gaat springen.
Rho'd Berth | 24-10-08 | 15:09
Nee, ik ben er al uit.
Maarre, wat te doen op de ring A'dam waar afritten binnen 1,5 km vallen en wat te doen bij die tweebaansweg bij Leiden? Toch top-10 files niet?
Service | 24-10-08 | 15:02
Als een reclame-motorrijder langs een file rijdt, over de vluchtstrook, en hij rijdt er een plots openslaande deur uit, zit-ie dan niet hartstikke voudt onder de huidige regels?
over half jaar meer dan een miljoen werklozen, dus geen files meer, problem solved.
@Superior bastard,
Inderdaad, vanmorgen had ik er ook weer een paar die op die lijst mogen. Het lijkt wel of ze het er om doen, als ze er nl. voorbij zijn gaan ze wel harder rijden. De lutsers...
Mokum Kosher | 24-10-08 | 15:04
//Seth-modus aan//
Misschien moeten we met z'n allen vijf minuten later van huis gaan om zo de file te ontlopen.
@sjaakdeslinksesul | 24-10-08 | 15:03
24/7 mee bezig. Jij ook?
ik wil praten over nyse waar straks gesprongen word, iemand een linkje voor live verslag?
Offtopic: FF om te zorgen dat jullie up-to-date-blijven: wordt het niet eens tijd wat te zeggen over dat zowel Ruck als Geel hebben verloren?!
Niet alsof het zoveel rustiger was op de weg deze week...
Wat nou cursus filerijden? Ik wil gewoon meer asfalt zodat ik niet meer in de file hoef te staan. Geen symptoombestrijding, maar een oplossing.
Mensen die met 91 kmh een vrachtwagen inhalen die 90 kmh rijdt standrechtelijk executeren.
@sjaakdeslinksesul: Natuurlijk hebben die het allemaal gedaan. Wie anders? Jij en ik? Hell no! Echt niet!
Signalering afschaffen!
Minimumsnelheid invoeren!
Caravans 1000 euro extra wegenbelasting per jaar en de opbrengst daarvan alleen in asfalt stoppen.
Alleen auto's toestaan met twee of meer inzittenden, de rest kan wel op de motor.
Blijf gewoon thuis werken, hufteren.
Mokum Kosher | 24-10-08 | 14:59
Oh nu hebben de Tokkies het weer gedaan...*derde blikje alfa van vandaag openklikt*
Rho'd Berth | 24-10-08 | 14:59
Lang en rationeel over nagedacht, moet je ook es doen bij andere mythes.
Met een vrachtagen vol schroot en kunstmest het ministerie van V&W binnenrijden?
@ sexy angela | 24-10-08 | 14:51
Pssst, gezien wat sjaakdeslinksesul @ 14:46 over jullie zegt?
Achterop komend verkeer die achter tegen je aan botst in nooit fout. Je mag namelijk niet stoppen midden op de snelweg. Dan geeft iedereen vanzelf gas en is de file snel opgelost.
Conquent rechts rijden bij invoegstrook, bestuurders die met 60 km/h willne invoegen negeren en ongeluk veroorzaken. Nadeel: de komende 2 jaar meer files en hogere verzekeringspremies. Voordeel: op langere termijn beter invoeggedrag, beter doorstroming, dus economisch voordeel.
Iedereen stoppen met werken.
Je moet er gewoon niet in gaan staan. Is 80% van de oplossing van je eigen fileprobleem.
File's ontstaan vaak bij invoegstroken en wegversmallingen. De mythe is dat je tot het einde moet doorrijden. Ok, die is gedeeltelijk waar. Je moet doorrijden tot het einde, maar je moet dat niet sneller doen dan de baan naast je, want dan krijg je een opeenhoping bij het einde van die strook. En zo'n opeenhoping is het begin van de file.
Oplossing:
- verplichten door te rijden tot het einde van de invoegstrook / versmalling.
- verbieden om de laatste 1500m in te halen op de invoegsrook / versmalling.
- de baan 'ernaast' verplichten ruimte te maken voor die niet inhalende auto links naast je.
- bij deze handeling is het verboden te remmen, tenzij je anders tegen je voorganger aanzit.
Zet er een agent bij die het zakie in de gaten houdt n boetes uitdeelt bij overtreding. (door kenteken op te schrijven) Nuttiger dan het 'normale' flitswerk.
Enkele kilometers voor een file een paar naakte vrouwen en mannen langs de weg, bestuurders laten gas los en doorstroming verbetert (niet in combinatie met de tip over de geblindeerde zijruiten).
@sjaakdeslinksesul: Zijn vrachtwagenchauffeurs Joden? Nee toch? Volgens mij zijn het tokkies. ;-)
Internetbedrijfje vanuit huis runnen.
Leer eerst en keer ritsen in Nederland in plaats van ikke ikke ikke.
Verplicht geblindeerde zijruiten, dit voorkomt kijkersfiles.
Niet onnodig van rijstrook wisselen. Bij stapvoets rijdende file beetje (niet veel dus) afstand laten vallen zodat je niet de hele tijd vanuit stilstand moet optrekken (ook minder gekut met je koppeling). Zodra ze voor je sneller gaan en je geeft gas heb je ze toch in luttele seconden weer ingehaald. Bij ritsen niet METEEN invoegen. Iedereen 1 iemand voor laten bij ritsen. Om en om dus.
oh ja en beste tip als een matrixbord ineens 90 zegt waar normaal 120 is en je ziet eigenlijk helemaal geen reden om langzamer te rijden; negeren die zwik! (wel risico op boetes natuurlijk, maar kheb er zelf NOG geen gekregen op zo'n traject. en 't is niet zo dat je 't MOET omdat IK 't zeg natuurlijk ;)
Ik heb vaak 't idee dat (kleine) files ontstaan omdat mensen allemaal op de rem gaan staan voor matrix borden terwijl er niets te zien is waar je langzamer voor zou moeten rijden. Zo'n file van 5 minuten dat je je afvraagt waarom? WAAROM?
Volgens mij willen de mensen die die borden bedienen gewoon files.
p.s. sta niet zo vaak in de file, maar in mijn ervaring werken die tips wel fijn :)
Goede tip opgedaan in Verweggistan: bij file gewoon met meer auto's naast elkaar rijden dan er rijstroken zijn. De vrachtwagen iets meer naar rechts, de Audi iets meer naar links en er past nog prima een Opel/Citroen o.i.d. tussen. Motorrijders kunnen makkelijk over de vluchtstrook passeren.
@Mokum Kosher
Gezien wat Superior Bastard @ 14:51 over joden zegt?
OT: al die part-timende wijven in hun seicento's, Ka's en Piccanta's van de weg. Woensdag- en vrijdagochtend zijn ze er niet ('ik werk 24u per week'), en het verkeer loopt als de dunne schijt na een nacht lang Palm drinken. Met andere woorden: ziehier de veroorzaaksters van alle fileleed.
Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits (van 0700 tot 2000 dus) en als er een zwarte motor met een hoop kabaal aankomt aan de kant gaan... dat zou ik kunnen wezen
@Opa Gerrit | 24-10-08 | 14:50
is het nou voor of tijdens?
Vrachtwagens niet meer in laten halen en einde maken aan 80 en 100 wegen. En als we dan zon graag gebruiken maken van matrix borden zet ze dan ook ff op 140 als een file is afgelopen...
@alle Afro-caribische reaguurders
Gezien wat Mokum Kosher @ 14:49 over jullie zegt?
Zeg Hoxha, je hebt nu twee stukkies achter elkaar getikt.
Waar zit dat Godswonder van een Stockton, die volgens de mythologische overlevering met twee handen op de rug gebonden binnen een kwartier synchroon drie doorwrochte artikelen bij elkaar kan Gonzo-en?
Overal waar mogelijk de vluchtstroken bij de rijbaan betrekken.
wegen die van de snelweg af komen voorrang geven.
hoevaak zien we niet dat het stilstaat op de snelweg, omdat de afslag na
50 meter overgaat in een kruispunt met een stoplicht?
juist,
en zo heb ik nog 20 andere punten,
maar die zeg ik lekker niet :p
@ hoxha
-Want wie niet doorrijdt aan het einde van de file is een kloodtzakhufter en in wezen dus een fileveroorzaker.-
Wie wel doorrijdt aan het eind van de file veroorzaakt een nieuwe file door een ongeluk, aan het begin van de file moet je juist doorrijden.
Verder eens met sjaak op 14:46, met die aantekening dat vrachtwagenchauffeur een nachtberoep zou moeten zijn.
Marktwerking sleepdiensten terugdraaien.
Goed netwerk van sleepdiensten en snel slepen met als doel doorstroming ipv de goedkoopste.
(Filmcamera protocol en opzouten met die wrakken.)
Alle 30- met OV en een verbod op de snelweg tussen 06:00 en 09:30 uur én tussen 15:30 en 18:30 uur. Want deze groep blinkt uit in zéér gebrekkig verkeersinzicht i.c.m een hoog egoistisch gehalte.
gewoon minimumsnelheid invoeren voor tijdens de file
@sjaakdeslinksesul: Dat gaat dus niet helpen. Want van al die groepen die jij noemt werken alleen de Joden. De rest ligt al thuis de hele dag met hun luie reet in hun nest van mijn geld.
Als er een ongeluk op de tegemoetkomende baan is NIET KIJKEN, gewoon doorrijden.
Is uw leven zo pathetisch dat u daarvoor remt?
Bordne met reclame voor huurmoordenaars? Of iig gekken die de langzaamrijdende onder ons van de weg af houden?
spel is gaar... achteruitrijden op een motor ????
In ieder geval geen bord voor je hoofd, dat dan weer wel......
Fappen werkt hinderlijk, gepepen worden ontstresst een hele boel.
alle 50+ers gratis met het openbaarvervoer en een verbod voor de snelweg, want die mensen snappen er helemaal niks van
Algeheel rijverbod voor joden, negers, moslims, chinezen, vrouwen en linksen.
Moonen, met de blote billen tegen het raam dus, als je collega's langrijden is ook helemaal tha bomb
Aannemersbusjes verbieden! Hoe die gasten aan hun rijbewijs zijn gekomen...
De oplossing voor het fileprobleem is net zo ver te zoeken als de toekomst, wanneer McCain met Sarah Palin aan de macht komt in het 'o zó geweldige' US and A'tje.
Bejaarden van de weg af houden!
Gewoon je kantoor in je huis maken. Heb ik ook gedaan en dat werkt niet alleen heel goed, het scheelt ook nog eens honderden euri per maand doordat je vrijwel niet meer hoeft te tanken.
Dat ze aangereden worden is toch omdat we ze juist NIET zien?
Thuis blijven is volgens mij een hele goede tip.
De koen en Sandra show heeft een file lied, daar kun je zwaaien enzo, gezellig he?
REAGEER OOK