Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

USA Report. Van Foreclosure Alley naar Tent City

usacamping100.jpgHet wordt almaar gezelliger in het Land of the Free, Home of the Brave. Door de crisis zijn de mensen de hele dag free, en hebben ze geen home meer (LOL @ mezelf). Elke week verliezen 10.000 huishoudens hun huishouden en in Californië is er zelfs een straat naar genoemd. Foreclosure Alley. Beslagleggingslaan. Huiseigenaren zijn gevlucht, met achterlating van huisraad, witgoed, bruingoed. Bij wijze van spreek; de mashed potatoes nog dampend op de keukentafel. En dan komen de mensen van de trash-out. Slopers die de huizen rigoureus leegtrekken. Wie denkt dat de spulletjes keurig naar de Kringloop gaan, heeft het mis. Dat schijnt logistiek onmogelijk te zijn. En dus flikkeren ze alles -42inch flatscreens, babykamers, dressoirs- maar op de vuilstort. Check het VIDEO REPORT. En dan vraag je je vervolgens af. Waar zijn al die gevluchte huiseigenaren dan? Welnu, die zitten in Tent City. Amerika wordt een grote Lowlands Camping. Overal in de steden doemen verzamelingen koepeltentjes op. Kamperen in eigen land, maar dan dus geen vakansie. Info op Foxnews. Beelden via YouTube.

Reaguursels

Inloggen

De VS is failliet. Ik zei dit al jaren geleden en werd weggehoond. Welnee, de VS is het land of the free and the brave, the country of opportunities. Daar zit je dan in je tent met je 'opportunities'. Wel positief blijven denken hoor, that's the american way of live. Vooral je levensstijl niet veranderen. :)

hugochavez | 23-10-08 | 15:46

@ (R)evolutie | 21-10-08 | 20:02

De 'Zeitgeist film is dermate bedreigend, dat de referentie ernaar door GeenStijl wordt weggecensureerd, hoewel ze zich regelmatig opwerpen als pleitbezorgers voor het vrije woord.

JeMoeder!!! | 22-10-08 | 15:20

DIe huizen (paleizen) ook zeg. Das leven boven je stand.

janjoker | 22-10-08 | 14:01

Hoover-city, werd zoiets in de jaren 30 genoemd.

3*links=rechts | 22-10-08 | 12:05

wahahaha in dat laatste filmpje:
"i thought god would take care of me"
moehahahahaha, das ff balen he in je tentje :P

Frenky D. | 22-10-08 | 11:40

Ik was in San Francisco vlak na het instorten van de internetmarkt. Er liepen toen 50.000 daklozen rond in de stad (op 500.000 inwoners!). This is Amerika. Wat ik toen opvallend vond was het optimisme bij de daklozen die kort daarvoor nog de mooiste huizen van de stad bewoonden. Het komt wel weer goed was de gedachte. Dat is ook Amerika. Een wonderlijk en bijzonder veerkrachtig land.

Dirk Zijn! | 22-10-08 | 09:47

haha, ja Wall-E :')

Volidioot | 22-10-08 | 05:59

Wall-E

hausse of terror | 22-10-08 | 05:06

Veel plezier ermee Obama. Maar als ze niet meer mogen stemmen zijn ze waarschijnlijk niet meer de moeite waard.

nadenkeniseenkunst | 22-10-08 | 00:59

Altijd vakantie!.

kelder3240 | 22-10-08 | 00:56

To the tentagon!

Ariel | 22-10-08 | 00:15

In het tentenkamp zijn de MILF's traditioneel ook gelijk een stuk goedkoper.. voor
een halve butagasfles op de eerste rij.HIHIHI

grapjasz | 22-10-08 | 00:09

nattebever | 21-10-08 | 23:47

Eerlijkheidshalve: Nederlanders doen dat niet meer dan andere Europeanen.

Maaier | 22-10-08 | 00:08

ekimov | 21-10-08 | 23:06
In feite heb je gelijk. NL is een land geworden van jankerTs en slachtofferTs, die niks beters weten te verzinnen dan om bij elke tegenslag de overheid te roepen.

Ik was jaren geleden in het toenmalige Joegoslavië, precies dezelfde kudtmentaliteit als die jij in de voormalige DDR aantrof.

nattebever | 21-10-08 | 23:47

Uit de bundel: Leven in Amerika
De een
zijn brood
is
mits goed fout
gebakken
significant
een
ander zijn
dood

Mr. van Scorel | 21-10-08 | 23:28

Zachtjes doen bij het neuqen zou ik zo zeggen.

Doorgaans Nooit | 21-10-08 | 23:28

Wat lacht die precentatrice irritant erbij zeg. Alsof het zo grappig is...

Zeker_Niet_Links | 21-10-08 | 23:21

@ekimov | 21-10-08 | 23:06

O ja, en als je het hier zo kut vindt, dan ga je toch lekker weggggggggggggggg. Ver wegggggggggggggggggg.

Niekname | 21-10-08 | 23:11

@ekimov | 21-10-08 | 23:06

Ik ben het niet met je eens. Zeker niet.

Niekname | 21-10-08 | 23:11

@Niekname | 21-10-08 | 22:56
Vraag eens aan die mensen zelf wat ze er van vinden, in dat "kutland".
D'r is 't er geen een die in Nederland wil komen wonen. Daar kijken ze over vijf jaar terug op een vervelende episode op hun leven, hier zitten ze de rest van hun leven in de soos te janken als het een keer tegen zit.
Nee, d'r is maar één zeikend kutland en dat is Nederland. Correctie; in landen die nog linkser zijn zeiken de mensen nog meer. Net in voormalig oost-Duitsland geweest, vandaar dat ik het weet.

ekimov | 21-10-08 | 23:06

@Teen | 21-10-08 | 19:15

De banken hebben er al lang last van. Pensioenfondsen ook. Volgend jaar gaan alle pensioenpremies weer omhoog en de pensioengerechtigden krijgen er niets bij. Want de fondsen hebben verloren door de subprime. Vorig jaar ging alles nog prima, vette rente kregen ze op hun subprime. De vijf of zes directeuren van Alpinvest (een hedgefonds dat belegt voor o.a. het ABP) kregen toen 117 miljoen euro bonus. 117 miljoen euro! Ze zullen dit jaar wel wat minder krijgen, maar terugbetalen hoeven ze niet. John Stewart en zijn gasten in the Daily Show zeggen het dagelijks: we hebben socialisme voor de rijken en kapitalisme voor de midden- en onderklasse.

Niekname | 21-10-08 | 23:00

@Volidioot | 21-10-08 | 21:51

U praat als Arnold Heertje - en dat is een compliment.

Triest, wat er in de VS gebeurt. Kutland. Die mensen hebben écht geen systeem om op terug te vallen. En dan nog zitten ze met een Amerikaanse vlag naast hun tent. Als ik Arabier zou zijn, zou ik me kapot lachen. Bush moet zich diep en diep schamen.

Niekname | 21-10-08 | 22:56

@ LibertasSimplex | 21-10-08 | 22:11
Ja.
Maar ik dóe er tenminste iets aan.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 22:44

@ Teen | 21-10-08 | 19:15
Dat vraag ik me dus ook af! En als onze staat die banken straks dan nationaliseert, hebben wij met zijn allen ons lekker mooi ingekocht in een deel van de huizencrisis.

me,myself and IK | 21-10-08 | 22:32

ekimov | 21-10-08 | 22:21
Check even je polsslag.

Indien kloppend, leeft u ook en heeft u als het goed is een ingebakken voorkeur voor blijven leven. Dit even als preambule voor een in de basis positieve, levens-bevorderderende insteek t.a.v. het onderwerp.

De natuur is een rijkdom, of een dorre tak, zo ver ben ik met je eens. Wat we hebben gedaan echter is het natuurlijke proces uitgemergeld als het aankomt op onze onvervangbare behoeften; voedsel. En secundair, schone lucht en water.

Dit proces is zelf-herstellend en zelf-reinigend, maar dat de grond over-gecultiveerd is, is volgens mij toch wel een feit -- niet? Misschien moet ik overigens niet zeggen dat 'de natuur uit balans is', maar dat onze natuur (i.e. capaciteit om te overleven) geschaad is, en derhalve onze (vanuit idealistisch perspectief potentiele) harmonische relatie MET de natuur uit balans is.

Volidioot | 21-10-08 | 22:32

De kapitalistische consumptiemaatschappij op z'n best. Niks naar de kringloop, alles weg! Hebben die gevluchte mensen dan wel internet, tv en jacuzzi in hun tentje???

T'o Malaak | 21-10-08 | 22:25

@Volidioot | 21-10-08 | 22:08
Die natuurlijke balans is wat je wil zien.
de aarde en het leven ontwikkelt zichzelf met of zonder ons.

ekimov | 21-10-08 | 22:21

Als ik dit zie ben ik altijd weer blij dat ik 4% nog 8 jaar vast heb. Mocht het me ooit gebeuren, dan gaat de fik erin. Ik niks zij ook niks.

doskabouter | 21-10-08 | 22:14

Zo. Genoeg mensen boosgemaakt. De groeten allen. Tot zaterdag, als ik Pritt van tafel speel.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 22:11

Pa Cartwright heeft Alzheimer.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 22:11

ekimov | 21-10-08 | 21:58
Wat als je ongelijk hebt?

Wat als er wel iemand wakker van lag?

Dat zou namelijk betekenen dat er meer leven is in ons 'universum', leven dat zichzelf blijkbaar belangrijk genoeg vindt om voort te zetten.

True, het leven kan compleet verdwijnen, en al zouden aliens ons kunnen zien self-destructen, dan boeit het ze inderdaad misschien niet, Maar als proces van ontwikkeling ben ik niet pessimistisch over het pad van die (menselijke) groei zoals wij die kennen, en vind ik leven wel degelijk een mooi iets. Het intact houden van de natuurlijke balans is voor ons in die context wel degelijk van belang.

Volidioot | 21-10-08 | 22:08

st0mpie | 21-10-08 | 22:01
Socrates zou niet naar een warenhuis gaan. Wat zou-ie er moeten doen, in de wetenschap dat er niets te vinden is wat-ie nodig heeft of hebben wil?

Met eten ligt dat anders. Daarvoor zou hij, in ieder geval ik, je de kop inslaan om zodoende te eten te hebben. It's a tough place, our planet.

*Naar volgend topic gaat*

nattebever | 21-10-08 | 22:07

truste ob !

st0mpie | 21-10-08 | 22:05

openbaarminiserie | 21-10-08 | 22:00
Jij ook voor de discussie.

Ter afsluiting kan ik je aanraden de Tegenlicht van gisteren nog eens online te bekijken, over gevestigde machten tegenover zonne energie in het specifiek, en de overgang van gecentraliseerde/industriele macht naar individuele. Zo'n overgang gaat niet vanzelf, en de big boys werken het logischerwijs tegen. Ook dit is een proces, maar not everyone's in on it. Dat is de conspiracy valkuil.

Truste!

Volidioot | 21-10-08 | 22:03

@nattebever | 21-10-08 | 21:55
dat is goed bever , stel dat iedereen hetzelfde zou hebben als ik dan zou socrates door een warenhuis heenlopen waar dan slechts 1 exemplaar staat van alles wat hij hebben wil

st0mpie | 21-10-08 | 22:01

Volidioot @21:51

Hmm, onder normale omstandigheden zou ik het vrijwel volledig met je eens zijn en na een paar dagen bezinning op Zeitgeist addendum ben ik dat waarschijnlijk weer. Anyhow, je geeft het zelf al aan, er zijn oneindige bronnen van energie; zon, wind, getijden, golfslag en, volgens Zeitgeist addendum de grootste van allemaal geothermische energie.

Het feit dat die bronnen niet zeer actief worden aangeboord geeft de verstopping van het huidige 'systeem' aan. Er zijn teveel gevestigde belangen. Ik heb al enige malen over de politiek in het verleden gepost. Daar is eenzelfde soort verstopping gaande. Er zijn weliswaar wel mensen met goede politieke ideeen maar het pad naar de politieke top is zo'n glijbaan bezaaid met uitwerpselen van je voorgangers dat wanneer je dat pad eenmaal over gekropen bent op handen en voeten dan ben je besmeurd en je stinkt. Ergo: volgens de bestaande politieke structuren zal er slechts bij ZEER hoge uitzondering iemand in Den Haag macht krijgen om werkelijk wat te veranderen. Er is dus een revolutie nodig, al schreeuw ik nu niet direct om bloedvergieten in die zin.

Hetzelfde geld in nog veel sterkere mate om bijvoorbeeld het energie verbruik / productie te hervormen en in nog weer veel sterkere mate om het monetaire systeem te hervormen.

'kga een beweging beginnen denk :-)

Dank voor je opinie, nu ga ik naar bed.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 22:00

Daarom is het zo schofterig dat er op de tv en zelfs op de StaatSStv reclame wordt gemaakt voor 'voordelige' leningen. Lenen is één van de wortels van het kwaad en moet je écht vermijden.

de tandarts | 21-10-08 | 22:00

volidioot. Pleur toch op man. Denk je nou echt dat die aardse balans van jou iets voorstelt in de kosmos. Flikker morgen 6000 atoombommen op deze klomp. Niemand die ervan wakker ligt.

ekimov | 21-10-08 | 21:58

@Elisabth2:
ga naar video.google.com en typ in de zoekdinges; bartlett.wmv Kun je het alsnog zien. Vergeet vooral .wmv niet. Heel belangrijk. Kost een uurtje van je tijd.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 21:56

nattebever | 21-10-08 | 20:51
Het waterhoofd in de incasso-bureaus/deurwaarders-branche wordt inderdaad veroorzaakt door te makkelijke leningen. Dat houdt elkaar al jaren in stand, zo.

zak_arme_turf | 21-10-08 | 21:56

st0mpie | 21-10-08 | 21:49
Ik begrijp niets van zo'n gevoel en kan mezelf inspireren en motiveren ook zonder dat iemand met een Magnum tegen m'n oor staat te duwen.
Beter, ik inspireer mezelf niet (wat is dat eigenlijk?), maar ik ga gewoon wat doen. Actie roeleert, gelul hebben de mensen thuis ook etc.

nattebever | 21-10-08 | 21:55

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:52
bedankt voor de tip
*zet alu hoedje op en zwijmeld weg met zeitgeist en david icke *

st0mpie | 21-10-08 | 21:54

nattebever | 21-10-08 | 21:47
Ja, dat was em!

Volidioot | 21-10-08 | 21:53

st0mpie @21:49

Samenzweringsgehalte is weer eens errug hoog hoor, maar 'kvind de oplossingen in het derde deel, hoewel veel luchtfietserij, toch wel erg prikkelend.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:52

-=PyP=- | 21-10-08 | 21:51
Alles is een wegwerpding. Als je van het gezeik alleen maar af wil zijn.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:52

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:39
Tja, waar moet ik beginnen? ALLES is uit balans.

Al die spirituele waarheden, 'zo onder, zo boven', what comes in must come out, wat naar boven gaat komt naar beneden...

- Olie en kolen zijn door de natuur voortgebrachte energie reservaten, en de tegenhanger van zuurstof. Theoretisch, als alle carbons verbrand worden, staat de 'atmosfeer', die dan weg is, weer op 0. M.a.w.; We maken onze leefomgeving kapot door meer energie te verbranden dan er door de natuur gecreeerd wordt.

- De hoeveelheid mensen staat (vermoedelijk, weet ik niet zeker) niet in verhouding tot de hoeveelheid voedsel die voortgebracht kan worden.

- Enz: Er zijn talloze voorbeelden te noemen waarbij onze consumptie onttrekt uit eindige bronnen. Dat is niet erg, maar we onttrekken meer dan die bronnen produceren. We leven als een cokeverslaafde, en teren in op ons 'immuunsysteem' (metafoor voor de hele natuur).

Dit is altijd gevaarlijk. Die balans moet hersteld worden; systemen die eindig zijn (natuur-generatieve processen zoals planten-voedsel) moeten een saldo-neutraal product zijn. Je kan er niet eeuwig petrochemische middelen in stoppen (dit blijkt ook uit de al decennia teruglopende landopbrengsten bij hoog-gecultiveerde grond).

M.a.w.; De natuur is een lichaam, een overwerkt lichaam. We moeten onze pijlen richten op oneindige bronnen, zoals zonne energie (zie ook de Tegenlicht van gisteren btw!), voor onze energiebehoefte, we moeten onze natuurlijke grondstoffen in hun vaste, 'beperkte' (maar voldoende aanwezige) aantallen wijselijk gebruiken (cradle to cradle googlen), en het onvervangbare, de natuur en haar balans, in ere houden.

Volidioot | 21-10-08 | 21:51

Die video helemaal bekeken. Het is toch wel erg triest om te zien dat mensen al hun spullen achterlaten en gewoon vertrekken. Ze geven niets om meubels, tv's en andere waardevolle dingen. In het filmpje wordt gezegd dat deze mensen een beetje de weg kwijt zijn en niet meer helder kunnen denken.
.
Ik denk dat ze gewend zijn om dit soort spullen achter te laten, zoals ze het eten laten staan op het aanrecht. Bij ons zijn mobieltjes immers ook al wegwerpgoederen geworden, waarom zouden computers en TV's dat dan niet kunnen zijn?

-=PyP=- | 21-10-08 | 21:51

Pa Cartwright | 21-10-08 | 21:45
Ik zal de hulde aan hem overbrengen terwijl ik zijn hand vasthoud en de kwijl van zijn gezicht veeg, op zijn helderste moment.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:49

@nattebever | 21-10-08 | 21:42

geloof me, ik heb een eigen "bedrijf"en niet werkt bevrijdender dan eens per jaar dat gevoel dat alles naar de klote is .heerlijk, meer inspiratie kan je niet krijgen
verders nu snel nieuwe zeitgeist downloaden, wist niet dat ie al uit was.

en verder heb ik heel veel respect voor wat je schrijft natte.

st0mpie | 21-10-08 | 21:49

@ LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:33
Hulde voor jouw pa dan maar.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 21:45

Sowee godsamme mensen. Ga eens Engels leren voordat jullie met zn allen op deze video op Youtube comments gaan plaatsen! Over Charcoal English gesproken.

rintelman | 21-10-08 | 21:44

st0mpie | 21-10-08 | 21:32
Die dingen kun je van te voren bedenken. Als je dat werkelijk eerst allemaal moet uitvoeren ben je een onnozelaar eersteklas. Geen wonder dat je dan denkt dat je verder bent.

Jij denkt ook dat je verder bent als je genezen bent van de tering dan iemand die van z'n leven geen kennis maakt met de tering? Die teringlijer heeft er een ervaring bij. Ik zou denken, gefeliciteerd.

nattebever | 21-10-08 | 21:42

nattebever | 21-10-08 | 21:31
Point taken, in die zin is de dood zelfs positief te noemen :) Houdt de verandering erin.

Ik had n.a.v. onze vorige discussie nog links gevonden naar die Dawkins docu's. Ben alleen het topic vergeten :)

Volidioot | 21-10-08 | 21:41

die us "slachtoffers" bv, nix aan de hand, je had een huis, now it's gone.
sommige zullen in een geraldo of jerry springer aflevering eindigen met de trieste titel "i fucked your sister while the mortgage couldn't be payed".
dus dat zit eauk oke

st0mpie | 21-10-08 | 21:41

Volidioot @21:36

Interessante uitspraak. Waarom vind je dat de consumentencultuur uit balans is? 'kheb net Zeitgeist addendum zitten kijken dus 'kheb even een periodieke spike van awareness wat er echt uit balans is maar 'kben benieuwd wat jij vind dat er aan in onbalans is.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:39

Ieder dood mens kan tenslotte als voedsel dienen voor een boom ofzo, daarmee het dubbele effect bereikende; je ademt geen CO2 meer uit, je rijd geen auto, je voed een boom die CO2 opeet...

Ik ga maar een groene begrafenisonderneming beginnen denk. Zal vast al wel iemand eerder verzonnen hebben.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:37

Overigens; een hoop van de troep in de bijenkorf in termen van trendy design crap en andere ego-pleasers zijn nu niet direct dingen die gekocht worden vanuit de intentie van het ervaren en loslaten.

Als je de natuurlijke balans als maatstaf neemt (altijd doen, ies goed idee), dan kan je een actie als schadelijk bestempelen wanneer deze de balans verstoort. De consumentencultuur zoals we die vandaag kennen is uit balans, en dus schadelijk in de huidige vorm.

Het is dus vooral het HOE en niet het WAT (i.e. hoe je je gekke ego bedient, en niet OF, of met WAT je dat doet -- je verlangens zijn, hoe gek ook, altijd serieus te nemen).

Volidioot | 21-10-08 | 21:36

nattebever @21:31

Tja, gewoon doodgaan is en blijft natuurlijk ook zeer groen verantwoord. Als je echt het beste voor hebt met de planeet en met je medemens is dat gewoon het beste wat je kunt doen.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:33

Pa Cartwright | 21-10-08 | 21:28
Ja duh. Zo ben je net mijn pa.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:33

@nattebever | 21-10-08 | 21:28
ik heb recent een fikse tik om mn vingers gehad van jorris omdat ik nog wel eens off topic ben dus ik hoop dat ze me deze vergeven.

jij stelt: Als je iets heel graag wilt hebben en het koopt en later weer verliest ben je even ver als degene die niets kocht in de first place

en eigenlijk verwoord volidioot het het best in deze zin :
Immers, zonder het bezit gekend te hebben, overgroei je de behoefte niet

je bent dus wel degelijk verder door iets gekend te hebben, subtiel verschil

st0mpie | 21-10-08 | 21:32

Volidioot | 21-10-08 | 21:10
We hoeven nergens negatief over te doen, ook niet over de dood. Opgeruimd staat netjes en bovendien moet ik er niet aan denken dat je eeuwig zou leven. Voor je 't weet zit je naar T-58.754 te kijken en denk je bij jezelf: Not again!

nattebever | 21-10-08 | 21:31

Aan de andere kant... verhongerende kids uit Ethiopie, als ze zo'n breedbeeld TV hadden natuurlijk, zouden waarschijnlijk naar filmpje over tentenkampen zeggen 'wow, wat een mooie tenten hebben die mensen! en wat zijn ze dik!'

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:30

Ik zei niet dat hij een lutser was...

Ik denk dat als je over een markt kan lopen en kan constateren dat de zaken waar een hoop mensen in vastzitten jou niet beheersen, je het niet slecht doet.

Dat is iets anders dan de ascese-mentaliteit van sommige mensen. Het ontzeggen en onderdrukken van een behoefte is op een bepaalde manier gelijk aan het eraan gehecht raken, in die zin dat het allebei potentieel destructief is -- het een alleen direct en het ander na een tijdje.

Volidioot | 21-10-08 | 21:29

st0mpie | 21-10-08 | 21:08
Dat bedoel ik niet. Als je blanco de straat op gaat is het aan jou om te beoordelen of je iets wel of niet wilt hebben. Als je iets heel graag wilt hebben en het koopt en later weer verliest ben je even ver als degene die niets kocht in de first place. Er is, naast wat levensonderhoud e.d., nauwelijks iets dat de moeite van het kopen of hebben waard is.

Dat het voor de mens bevrijdender werkt om dingen los te laten dan om niet te nemen, zal zo zijn. Echter, je kunt alleen iets los laten wat je in the first place hebt verworven. Dat was fout noemero oeno. Het gevoel van bevrijding zal dan ook van zeer korte duur en zeer oppervlakkig zijn. In feite betekent het niks.
De man die dus om te beginnen niet neemt of koopt is een verstandiger mens dan de kunstmalloot die in de woestijn z'n eigen troep gaat verbranden. Da's op z'n best een idioot die tot inkeer is gekomen.

nattebever | 21-10-08 | 21:28

@ LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:23
Dan moet die onderwaarde nog wel even alszodanig gewaardeerd worden.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 21:28

Tony Zamboni @18:43

"en toch stijgt die verd*****de Dollar! Ik snap er geen bal van!"

De valuta waarde geeft aan hoe de markt over de toekomstige ontwikkelingen denkt. Voordat we gaan grappen over die trieste toestanden daar, bedenk je dus maar dat de markt eigenlijk zegt dat het in de eurozone erger gaat worden dan in de VS, en al is de markt voor sommigen iig. een verderfelijk iets, de markt heeft het wel vaak bij het rechte eind.

openbaarminiserie | 21-10-08 | 21:28

EvertsNL | 21-10-08 | 21:17
Net zulks meegemaakt. Kleine tip: Ga niet in een tent zitten, maar get your life back.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:24

Koop een tweede huis, door je onderwaarde te financieren!

LibertasSimplex | 21-10-08 | 21:23

@Volidioot | 21-10-08 | 21:14
bingo !!!!!!!
zie je nu dat socrates een lutser was, die kunstenaars in de us woestijn bouwen in 3 wkn een mega-ding, roken zuipen en blowen zich de tyfus, trouwen tussendoor en steken dan de meuk in de fik.
laat los wat je hebt, maar wees niet te schuw om t te pakken.

st0mpie | 21-10-08 | 21:22

Overigens, als je gelooft in reincarnatie heeft de dood zeker wel een functie; na een leven van groei raken mensen gehecht aan de resultaten van die groei. Ze gaan dood en laten noodgedwongen los, maar de groei zelf leeft en bouwt voort.

Dood als opruimer en hernieuwer.

Als je erin gelooft, dus.

Volidioot | 21-10-08 | 21:19

Ik vond de film over de -gedwongen- campeerders EN het uitruimen van al die huizen heel heel erg triest. Probeer me in te denken wat dat in eigen situatie zou betekenen ....
Jouw reactie Elisabeth2 | 21-10-08 | 18:55 deel ik dus volkomen !!

EvertsNL | 21-10-08 | 21:17

st0mpie | 21-10-08 | 21:08
Ah, interessant!

Immers, zonder het bezit gekend te hebben, overgroei je de behoefte niet, zou je kunnen zeggen. Ergens naar verlangen en het vervolgens om wat voor reden dan ook niet realiseren stelt het verlangen soms inderdaad alleen maar uit.

Volidioot | 21-10-08 | 21:14

T2 is van het type goed fout als je het mij vraagt -- leuke film.

Ok, dus we gaan dood. Maar daar hoef je als individu toch niet negatief over te doen?

Volidioot | 21-10-08 | 21:10

wat natte bever over het hoofd zag is dat het voor een mens veel bevrijdender werkt door iets wat ie heeft los te laten ipv niet nemen, das de makkelijke weg.
kunstenaars hebben op die manier het "burning man "project. zeker een google opdracht waard, ergens in de us woestijn

st0mpie | 21-10-08 | 21:08

st0mpie | 21-10-08 | 21:04
Iets anders dan stompzinnigheid kan ik er niet van maken. Een ander misschien wel, je weet het niet.

nattebever | 21-10-08 | 21:07

Volidioot | 21-10-08 | 20:56
Die benadering ziet op de soort. Met de soort heb ik niks te maken. Jij ook niet. Er is dus geen sprake van survival value voor het individu. Elk leven is een individueel leven. Ik heb er bijvoorbeeld geen zak aan dat jij doorleeft als ik sterf, of omgekeerd. 't Moet een hoperT zijn, die Carlin. Een schijterT ook.

Dat de dood een functie heeft lijkt mij ook. 't Zou hier anders allemaal iets te vol worden. 't Is trouwens vrijwel ondenkbaar dat de dood niet zou bestaan. Goed of slecht zijn normatieve begrippen, niet voorhanden in de natuur. Daar werken dingen wel of niet. Zou de dood niet bestaan, dan was er geen behoefte aan moraal etc., maar zou je been na amputatie gewoon weer aangroeien, om maar wat te noemen. Je kop eraf? Hoppa, je zet hem er gewoon weer op. Een beetje T-2-achtig.

Wel een kudt-film, T2, al heb ik er met plezier naar gekeken.

nattebever | 21-10-08 | 21:06

st0mpie | 21-10-08 | 21:04
Magie is leuk zolang je er zelf niet door betoverd raakt... :)

Volidioot | 21-10-08 | 21:05

OT
Zojuist bij netwerk, zo'n krijtstreep die in het bestuur van ABN-AMRO zat en nu zeer afkeurend is eauver bonussen, wat een minkukel. Betaalt ie zelf zijn verkregen bonusen terug ??? Jullie mogen 2 maal raden.
ON TOPIC

kneuterzak | 21-10-08 | 21:05

@nattebever | 21-10-08 | 20:54

doe ik ook altijd in een warenhuis,alles willen hebben, heeft iets magisch, hebben, vasthouden en loslaten, socrates overzag maar 1/3 vh plaatje, had ook met zn tijd te maken

st0mpie | 21-10-08 | 21:04

nattebever | 21-10-08 | 20:49
George Carlin, vrij neergepend:
Nature is about survival, and since death is a part of life, death must have survival value.

Los van goed en slecht, leuk en minder leuk heeft de dood ook een functie. Onze zieke menselijke drang om alles in goed en slecht uit te drukken weerhoudt ons ervan om de diepere waarheden te begrijpen; 'there is no spoon', of er is geen goed en slecht, alleen mensen die het leven zo definieren.

Volidioot | 21-10-08 | 20:56

Mensen zouden een voorbeeld moeten nemen aan, ik meen, Socrates, die, wandelend over de markt, zei: Wat is er toch veel dat ik niet nodig heb.

Eenzelfde gevoel kun je makkelijk oproepen door eens een Bijenkorf te bezoeken, als je de zelfkwelling wilt opbrengen, dat is.

nattebever | 21-10-08 | 20:54

Ik ken een Yurt handelaar

Bill Cook | 21-10-08 | 20:54

meteen een 2e huis kopen daar. kunnen ze meteen alles laten hangen

Met vlag en fluit | 21-10-08 | 20:52

zak_arme_turf | 21-10-08 | 20:29
Op DDR-werk zit niemand te wachten, dus als de deurwaarders brodeloos raken omdat het BKR goed werk doet gaan ze, die deurwaarders, gewoon maar een baan zoeken. Of ze beginnen een kredietbedrijfje, weten ze in ieder geval al raad met wanbetalerTs.

nattebever | 21-10-08 | 20:51

ik denk dat ik maar een 2e huis ga kopen met zwembad

Met vlag en fluit | 21-10-08 | 20:50

CoJoNes | 21-10-08 | 20:43
Bedoel je daarmee dat wij in ons overgeorganiseerde landje altijd nog terug te vinden zijn, of is er een andere wetgeving in de USA dat als je huis en haard verlaat, je schulden weggekweten zijn.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:50

Volidioot | 21-10-08 | 20:34
Binnen een enkel leven wel ja. Rumour has it evenwel dat een ieder op zekere dag oog in oog komt te staan met The Grim Reaper en dat de grondtoon van het leven in feite dus negatief is, al hoeft-ie natuurlijk niet 24/7 negatief te zijn. Wat ook zelden het geval is.

Maar er is dus wel verschil, behalve als je gelooft in een hiernamaals. Gek genoeg vind je juist onder die mensen de grootste angst voor de dood. Typisch, maar wel begrijpelijk - als je zo 80 bent, wordt het onderhand eens tijd om stil te staan bij de sprookjes waar je een leven lang in geloofd hebt.

Veel geldlenerTs zijn ook gelovigen; die geloven gelukkig te worden als ze iets kopen. Iets onnozelers kun je je nauwelijks voorstellen.

nattebever | 21-10-08 | 20:49

van dal | 21-10-08 | 20:26
Yo, give, give. Hebben, hebben. Het lijkt mijn kat wel, die kijkt ook niet op een eurootje meer of minder met zijn eten. Nou, om hem armoede te leren heb ik Euro 4,20 en een boodschappentas in zijn knuistjes gestopt en gezegd dat hij dan maar eens moest gaan kijken wat hij wel lekker vindt. Hij is nog niet terug, zal wel weer dronken van het room drinken terugkomen. Lallend door de straat "Lilly Marleen" zingend.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:44

@Fleauxe
..... spoken like a tru "wannabe DutchGringo".. continu afkraken, maar ondertussen langzaam in stilte doodbloeden van ENVY.

no2much | 21-10-08 | 20:44

Voordeel is voor de tentenkampers, dat ze niet aansprakelijk zijn voor het verschil tussen executieprijs en hypotheekbedrag. Da's in 0031 wel anders.

CoJoNes | 21-10-08 | 20:43

Dat filmpje bij deze topic bleek een vergissing te zijn: de opruimers hadden zich vergist in het huisnummer.
De bewoners kwamen in de avond thuis.
Alle huisraad in de kiepelton.
Ook de knuffels.
Foutje.

mick jagger | 21-10-08 | 20:41

FF over die flatscreen actie van gemeente Groningen ... ik ga me baan maar opzeggen en een sosawe uitkering aanvragen. Kan ik tenminste een flatscreen kopen van mijn en jullie belasting geld.
En wat betreft het Amerika verhaal citeer ik ff George Carlin (My Hero)
Its called the american dream... cauze you have to be asleep to believe it !
ROFL!

macwereldburger | 21-10-08 | 20:37

Is ook mooi zo'n crisis en zo'n tent. Heb je later iets om aan je kleinkinderen te vertellen.

ekimov | 21-10-08 | 20:37

jiggernaut | 21-10-08 | 20:33
Mooi leven :)

Volidioot | 21-10-08 | 20:35

nattebever | 21-10-08 | 20:25
Net ls negativisme overigens. Optimisme = blind voor negatieve cues. Pessimisme = blind voor positieve (levensverbeterende) cues.

Wat levensverbeterend is, is de juiste vraag - ik garandeer je dat mensen niet de rommel kopen die ze nu kopen als de valse lucht (onhoudbaar krediet) uit de economie is.

Volidioot | 21-10-08 | 20:34

-weggejorist-

jiggernaut | 21-10-08 | 20:33

zak_arme_turf | 21-10-08 | 20:29
Het is het wachten op het aldi-effect in deurwaardersland. Op het moment dat er enkel nog kale kippen te vinden zijn, slaat beslagleggen vanzelf weer om in leningverstrekken.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 20:33

Verder zal de rose wel niet zijn aan te slepen op die megacamping.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 20:30

nattebever | 21-10-08 | 20:20
Die financiële curatele heet geloof ik al Bureau Krediet Registratie, waar je in principe levenslang last van kan houden. Verder zou je misschien wel 80 procent van de gerechtsdeurwaarders het brood uit de mond stoten, die leven van dit soort ellende.

zak_arme_turf | 21-10-08 | 20:29

Boer zoekt wijf met huis.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 20:28

sprekende robotjes zijn fijn. zelf hield ik ze jaren vast terwijl ik stukjes papier naastr mn oren scheurde, niemand ooit eens stil gestaan dat dit tekort aan poen wel eens opgestookt in irak zou kunnen zijn?

st0mpie | 21-10-08 | 20:28

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:21
bigger, better, faster, more..

van dal | 21-10-08 | 20:26

st0mpie | 21-10-08 | 20:20

uitzondering op de regel: bassie en adriaan. wat je daar ziet, is toch echt gebeurd ?

*twijfels voelt opkomen over authenciteit van sprekende speelgoedrobotjes*

toshke.is.back | 21-10-08 | 20:26

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:30
Lijkt mij juiste observatie. Optimisme in het algemeen is overigens een vrij domme levensinstelling, zoals je beseft als je eens langs Zorgvlied fietst. Onderweg kun je eens gek doen, dat dan wel, maar doe dat dan voor eigen rekening. Enige acceptabele uitzondering vind ik een hypotheek voor een woning; de meeste mensen hebben dat geld nu eenmaal niet cash voorhanden en sparen duurt te lang. De rest kun je allemaal met EV financieren, als je zo nodig al die troep moet hebben.

nattebever | 21-10-08 | 20:25

Maar wie zijn schuld is het nu eigenlijk bush of de tokkies?

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:25

hou je in elisabeth, is een familieavond

st0mpie | 21-10-08 | 20:25

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:16
Zelfs al ZOU het waar zijn, de OORZAAK is het feit dat we ons eigen lot uit handen geven door op krediet en onder minder-dan-autonome omstandigheden VERKIEZEN te leven.

Fix eerst dat, en daarna de 'boze mannen' die jou dat mogelijk hebben gemaakt.

Volidioot | 21-10-08 | 20:24

ben nou een half uurtje aan het googlen over het thema en wat me nog het meeste opvalt is de laatste zin die 70 procent van de amerikanen onder hun reaguursel op allerhande sites achterlaten.

"god bless you all"
"god bless america"
"we will pray for all of you"
"keep faith in god, he will get you through all this misery"

how the fuck can a human beeing be so ignorant ???? geen probleem, god komt onze 3de hypotheek wel even afbetalen...

*teiltje zoekt*

toshke.is.back | 21-10-08 | 20:24

Muxje | 21-10-08 | 20:19
Groter, beter, meer?

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:21

@Pa Cartwright 20:18: Tja, Bush heeft weinig fans in Europa, zelfs niet in zakelijke kringen. Maar het is inderdaad opmerkelijk hoe de crisis hier steevast als het falliet van het kapitalisme verkocht wordt. Deels klopt het, maar het waren juist overheidsmaatregelen die de boel hebben laten inzakken.

Muxje | 21-10-08 | 20:21

DT71 | 21-10-08 | 19:24
Schuldhulpverlening zou dus niet moeten bestaan. 't Is verwerpelijk om aansluiting te zoeken bij het onnozele en slachtofferige van de mens. Nog verwerpelijker om de verantwoordelijkheid te leggen bij een ander dan bij de lener, en al helemaal ziek om mij, als belastingbetalerT, te laten opdraaien voor de imbeciliteiten van een ander.

Iemand die niet eens kan bepalen of hij wel of geen geld kan lenen zou niet eens stemrecht moeten hebben en permanent onder financiële curatele moeten worden geplaatst.

Dat gelul over inspelen op de hebzucht door gewetenloze geldverstrekkers - die mensen zijn daar wel toevallig zelf bij. Zeg niet dat jij dat zegt, maar 't is wel een beetje de toon in dit draadje. Stuit me erg tegen de borst.

nattebever | 21-10-08 | 20:20

regel 1, alles wat je op tv ziet is of show,of gecast

st0mpie | 21-10-08 | 20:20

Je vraagt je trouwens wel af waarom die lui nog zoveel moeten lenen. Lonen liggen daar veelal hoger, belastingen veel lager. Auto's, brandstof en woningen, de grote posten in veel huishoudboekjes, kosten daar de helft of minder, behalve in de extreem dure steden. En het gezeik over dure ziektekosten... gelul. De premies voor een gezin zijn vergelijkbaar met de onze, ietsje hoger. Het verschil is dat je het werkgeversdeel daar zelf moet betalen als je werkeloos bent. Kleding? Veel goedkoper, zelfs de goeie spullen. Speeltjes & knopjes? Goedkoper. Dus tja... hoe kan dat?

Muxje | 21-10-08 | 20:19

In de USA is alles groot leerde ik ooit.
"zelfs de tentenkampen"

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:19

@ Muxje | 21-10-08 | 20:09
Opmerkelijk. Zéker daar lieden als Willem Middelkoop cs steevast verwijzen naar Bush in 2002.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 20:18

Volidioot | 21-10-08 | 20:07
Hartstikke leuk allemaal maar stel je voor het is allemaal waar. '
Wat kun je er aan doen helemaal niks.

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:16

Tja als je mensen vrijheid geeft zitten er altijd tussen die daar niet mee om kunnen gaan. Toch liever dat dan onder een christensocialistisch nationaliserend regime te moeten leven.

ekimov | 21-10-08 | 20:15

Nou het is maar wat je leuk vindt om in een tentje te gaan zitten.
Mij niet gezien.

Klisjeemannetje | 21-10-08 | 20:13

vond t filmpie wel heftig.
komen we er hier nog heilig af

st0mpie | 21-10-08 | 20:13

Geinig programma eigenlijk, dat Wereld Draait Door dingetje.

Lepo | 21-10-08 | 20:11

Tip: Koop gefinancierd een zo groot mogelijke tv. Want je wilt later ook nog riant kunnen wonen in de doos.

LibertasSimplex | 21-10-08 | 20:10

Ondanks hebben dat hebben de VS alles wat Nederland niet heeft. En dat is veel.
Nederland is gewoon een bekrompen kutlandje vol met zeikerds.

ekimov | 21-10-08 | 20:09

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:02
Dat kan ik me voorstellen, maar om de antwoorden te bereiken zul je eerst de top moeten bereiken (of leren denken als de top).

Het is geen conspiracy, 'de conspiracy is in front of us'. We doen er allemaal aan mee; we verkiezen leiders die ons naar de mond praten en ons gelukkig houden. Onze gelukszoektocht heeft onze ogen gesloten voor simpele, hardere realiteit die we niet meer dachten te bestaan; Wat je consumeert moet je (in termen van economische waarde) evenredig produceren.

Onze hebzucht heeft onze integriteit (interne waarde en potentie tot waarde-bijdrage) uitgehold, en nu zijn we hier. We zijn niet bedonderd, we hebben ons laten meeslepen.

In 1 ding heeft Zeitgeist gelijk; WAKE THE F UP!

Volidioot | 21-10-08 | 20:07

ganzo | 21-10-08 | 20:03
Dat werkte ook niet.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 20:07

misschien was het een beter idee geweest om iedereen een volkwagen te geven ipv een huis met zwembad.

ganzo | 21-10-08 | 20:03

@klantvriendelijk,
Voor zo goed als ik kon zien gaat het over Nederlandse leners, in veel gevallen tokkies.

Dat je in een 'droom' wordt geboren en nu pas wakker word (refererend aan Amerika en Amerikanen)... tja, aan de slag.

Volidioot | 21-10-08 | 20:03

JeMoeder!!! | 21-10-08 | 19:59
Zeitgeist is hoogst interesant maar zorgt alleen voor meer vragen

(R)evolutie | 21-10-08 | 20:02

Flikker op met Zeitgeist troep

Volidioot | 21-10-08 | 20:00

-weggejorist-

JeMoeder!!! | 21-10-08 | 19:59

heb 3 jaar in Orlando gewoond, het maken van schulden is al zo ingebakken daar dat je op een gegeven moment de ene met de andere creditcard dekt. Collega's van me, die toch bovenmodaal netjes $4000 dollar per maand pakten, hadden soms per maand al meer dan de helft aan rente/afbetalingen voor die kaarten.

Ben blij dat ik inmiddels weer in NL ben, amerika is een soort luchtkasteel, de echte states zoals in bovenstaand tentenkamp zie je bijna nooit op tv.

Ik lees hierboven dat sommige denken dat alleen tokkies die schulden maken maar dat is echt niet zo!

klantvriendelijk | 21-10-08 | 19:58

DT71 | 21-10-08 | 19:37
Toshke. Me too. Hij doet ut niet DTI....

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:56

DT71 | 21-10-08 | 19:37

waanzinnig interessant ! mijn dank is groot !

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:53

Indrukwekkend indeed. De geintervieuwden op de utube keken wel ietwat als losers en wellicht al heel (te) lang.

larie | 21-10-08 | 19:53

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:41
Dan heb je heel verstandig geleefd en nooit een kwartje uitgegeven terwijl je maar een dubbeltje had. Is een borduursel waardig....

Maar inderdaad, domme mensen zouden verboden moeten worden.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:52

@Pa Cartwright 19:41: Als ik mij goed herinner was het onder Clinton dat Freddy Mac and Fanny Mae (what's in a name?) in grote getale hypotheken aan kansloze tokkies verstrekten, aangespoord door risicodekking van de staat. En waar andere banken bijna letterlijk met het mes op de keel werden gedwongen om ook zulke kansloze leningen uit te geven, zonder risicodekking.

Muxje | 21-10-08 | 19:51

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:41

Exact! Ik zit nog midden in carriere, maar ik spaar wel eerst voordat ik iets ga kopen.

Burt Cocaïne | 21-10-08 | 19:46

de Gare Raap | 21-10-08 | 19:45
Maar feit blijft: ze gaat wel weer goed onderuit! Ik zeg, inpakken en wegwezen!

HeroFruitOntbijt | 21-10-08 | 19:46

Ella leert het ook nooit.

G-unite | 21-10-08 | 19:46

Volidioot | 21-10-08 | 19:36
Die "kale" percentages zijn onder de meest gunstige omstandigheden bij een belastingaangifte berekend.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:45

Offtopic: op dit moment bij DWDD: een of ander ontploft kapsel probeert Rutger na te doen met Ella Vogelaar, maar slaagt er toch wat minder goed in...

de Gare Raap | 21-10-08 | 19:45

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:32

je hebt trouwens gelijk wat de reclame betreft. alleen vraag ik me af wie er dommer is. de reclamemensen, omdat ze denken dat mensen er echt intrappen, of de mensen, omdat ze er intrappen...

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:44

Bush moet dan dokken, hij heeft al die idioten aan een te dure mortgage geholpen.
Tent city lijkt me niet eens zo slecht (LOL @ mezelf)

Syk | 21-10-08 | 19:43

@ Muxje | 21-10-08 | 19:37
Huh? Het was toch Bush die in 2002 of 2003 The American Dream wat verse lucht in wilde blazen door te stellen dat iedere Amerikaan een woning zou moeten kunnen bezitten? En law and behold.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:41

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:32

ben het 100 % met je eens, maar volgens mij moeten in de eerste plaats domme mensen verboden worden. als je geen geld heb, dan geef je geen geld uit. ies simpel. mensen die zich blindstaren op de grotere auto van de buur of dat mooie lederen bankstel van die vriend of collega verdienen niet beter dan bankroet te gaan. niks meer, niks minder. maar dat is mijn mening. ben 38, heb mijn eigen huis hier in spain (van mij, niet van de bank), een vakantieverblijf (van mij, niet van de bank), een mooi appeltje voor de dorst (lees onbezorgd pensioen op 50), en heb van mijn hele leven nooit maar dan ook nooit iets geleased/geleend... enkel hard gewerkt.

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:41

Solly: was
@Sikkeneur | 21-10-08 | 19:29

zak_arme_turf | 21-10-08 | 19:41

Yep. Had op hoogtepunt wel ff 8,5 miljoen mensen aan 't werk. Genoeg snelweg aangelegd om van hier naar de maan en terug te komen, geen grap. 125.000 (duh) bruggen.
blog.wired.com/cars/2008/10/wall-stree...

zak_arme_turf | 21-10-08 | 19:40

@Eagle_Eye 19:35: Was eerder iets van Clinton, al heeft Bush er gek genoeg een flinke schep bovenop gedaan. Die Amerikanen zijn soms nog gekker dan Marijnissen.

Muxje | 21-10-08 | 19:37

"met prachtige badkamers en gezinsauto's tegen maar 4.10% rente. Er wordt niet bij gezegd dat het op jaarbasis 16% is."

Zijn die leenpercentages per kwartaal?

Volidioot | 21-10-08 | 19:36

Ook IK zit in de shit door de huidige crisis.
Voelt toch plotseling anders en (helaas) draaglijker wanneer ik aan de familie en vrienden van Marlies denk.
Ik kan wel janken.

R.B.Scott | 21-10-08 | 19:36

Ik vind het nogal indrukwekkend...

Offset | 21-10-08 | 19:35

Waar de regering banken verbiedt om hypotheken te verstrekken aan mensen die geen nagel hebben om hun reedt mee te krabben, dan kan je uiteindelijk zoiets verwachten. Banken verstrekten hypotheken om miljoenenclaims te ontlopen. Deze hele crisis is een gecreëerde situatie, waarbij het wijzende vingertje naar Bush en consorten mag worden geheven.

Eagle_Eye | 21-10-08 | 19:35

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:24
Nee, natuurlijk niet. Maar zie hierboven ook de comments dat Amerikanen (en die niet alleen) op hun credit card leven. Wij worden hier toch ook doodgegooid met reclames met prachtige badkamers en gezinsauto's tegen maar 4.10% rente. Er wordt niet bij gezegd dat het op jaarbasis 16% is. Mensen schijnen niet te kunnen rekenen, is ook hun eigen schuld, maar dergelijke reclames zouden verboden moeten worden.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:32

@ nattebever | 21-10-08 | 19:22
Lenen is volgens mij een uitstekende graadmeter voor het optimisme van het volk.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:30

zak_arme_turf | 21-10-08 | 19:24

In gewoon nederlands werkverschaffing.

Sikkeneur | 21-10-08 | 19:29

Wat leefden die mensen uit het filmpje op mongool grote voet. Ik kan me voorstellen in NL dat je een auto niet meer kan afbetalen of je kleine huisje, omdat je eenvoudigweg niets hebt en dus maar marginaal kan lenen. Dit is gewoon waanzinnig! Hoeveel leningen zijn dit?!!
Al die luxe en dan niks meer meenemen. Hoezo luchbel?

Burt Cocaïne | 21-10-08 | 19:28

nattebever | 21-10-08 | 19:22
Ze lopen een risico onder de garanties van het Nederlandse volk.

Als het gewoon gare onafhankelijke loansharks zijn, prima, maar de DSB bank is dezelfde ALS die loansharks. Zij dekken hun risico door een formeel front op te zetten. M.a.w.; Wel de hoge risico winsten, maar ingedekt in de formaliteit.

Volidioot | 21-10-08 | 19:26

@Pa Cartwright

Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ik heb gewoon zin om een fifthwheel aan te schaffen... :)

fokkinalien | 21-10-08 | 19:26

@Volidioot;
True

Rest In Privacy | 21-10-08 | 19:25

@nattebever;
Weldegelijk. Want die lieden verdwijnen in de schuldhulpverlening, Leen pakt het grootste gedeelte van zijn poen terug en de belastingbetaler betaalt de kwijtschelding. En Leen weet dat.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 19:24

DT71 | 21-10-08 | 19:16
True, echter, subtiel verschil;

Wehkamp profiteert zelfstandig van de hebzucht. Reken maar dat zij een uitstekende collections strategie hebben, ge-fine-tuned over de jaren.

M.a.w. als je je eigen broek op kan houden door hebzuchtige paupers te bedienen, prima. Als je valt onder het Nederlands bankgarantie stelsel en je doet dit, is dit heel wat anders, de overheid biedt hier een garantie aan een partij die bijdraagt aan het probleem.

Volidioot | 21-10-08 | 19:24

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:17

als het zo gaat is het kut. maar ik geloof niet dat je overnight in zo'n positie terecht komt.

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:24

Ik ga me toch een partij huizen kopen in da States....

Lepo | 21-10-08 | 19:23

Let op mijn woorden, daar gaan wij ook naar toe.

Mvg uw piraat.

Piet-Heyn | 21-10-08 | 19:23

Die youtube filmpje gaat over mensen die langer dakloos zijn.
Het lijkkt op dezelfde propaganda over de voedselbanken voor de laatste verkiezingen in nederland.

solidstate | 21-10-08 | 19:22

Volidioot | 21-10-08 | 19:14
Zie het probleem niet. Als jij niet aan paupers wilt lenen en anderen willen dat wel, met de daarbij behorende en meestal ingecalculeerde risico's, wat is daar dan zo 'parasitair' aan?

Of wou je voor kredietverstrekking een IQ-test verplicht stellen (waaraan het bedienend bankpersoneel zelf waarschijnlijk ook niet voor slaagt)?

Lenen roeleert, 't is niet anders. Mensen verkopen hun toekomstige arbeid - heel slim is dat allemaal niet, maar de geldverstrekkerT hierom van 'parasitisme' te betichten lijkt me onzin.

nattebever | 21-10-08 | 19:22

Bin Laden laat weten de V.S. voortaan met rust te laten. Quote: "Land wordt van binnenuit uitgehold".

Hypocritus | 21-10-08 | 19:20

Ivoren Toren | 21-10-08 | 19:11
Precies -- wie de handen uit de mouwen steekt heeft een enorm voordeel.

Niet alleen hebben we dat ge-exporteerd, erger nog is het leven op krediet in een economie die leeft op krediet. We zijn keihard aan het interen, en ergens, stiekem, kan ik niet wachten tot de zaak onder onze verwende reten vandaan wordt getrokken.

Volidioot | 21-10-08 | 19:19

@ DT71 | 21-10-08 | 19:07
Hear Hear. Zalige zin overigens; "Boeit me niet zoveel wat de buren denken van mijn tweedehands kar."
Beter dan tot aan je nek in de schulden. Ik zie die 'Keeping up with the Joneses' typjes hier in mijn buurt ook wel; dat veel te dure appartement kopen, woest verbouwen, name it; totdat het effe wat tegenzit in consultancy of wat dies meer of minder zij... binnen een half jaar staat dat appartement weer te koop.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:19

@ Mick Jagger: oprecht bedankt voor je uitleg. Ik snapte werkelijk niet hoe de vork hier in de steel zat, nu wel.

Opa Bangepoep | 21-10-08 | 19:18

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:12
Ja, dat leek mij ook dat je dan een soort garage sale houdt. Maar misschien zaten de deurwaarders al dusdanig op hun nek dat dat geen optie meer was. Auto inpakken met een tent en dekbed en 10 liter water en wegwezen.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:17

@Volidioot;
Eensch! Ze weten daar dat x% gewoon nooit wordt afbetaald, sluiten zich achteraan in de rij en pompompom x% komt wel weer los. Zakjapannertje erbij en kaar. Wehkamp, Otto, Neckerman enz. doen overigens hetzelfde.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 19:16

Nu is het een tent, over een paar maanden zijn ze getransformeerd tot zwerver en slapen ze onder een brug en weten ze niet meer beter.

Mongeaul | 21-10-08 | 19:16

Eigen schuld dikke bult. Hadden ze maar niet op een president moeten stemmen die in 8 jaar tijd Amerika van 1e wereldland naar 3e wereldland geduwd heeft.

Utopiad | 21-10-08 | 19:16

Dat is niet mis. zal mij niets verbazen als, doordat Amerikaanse banken dit soort hypotheken doorverkopen aan andere banken, Nederlandse banken hier ook nog last van krijgen.

Mark my words!

Teen | 21-10-08 | 19:15

In Amerika kan je -anders dan hier - gewoon je huis met hypotheekschuld verlaten en de sleutel inleveren.
Je bent dan van je schuld af, maar bent alles kwijt wat je al hebt betaald.
De bank zit dan meestal met de shit.
Uit wraak nemen de ex-eigenaren de hele inboedel, inclusief wastafels, leidingen mee, mag niet, maar ze doen het wel.
Mensen die naar tentcity gaan laten alles achter: ze hebben er toch geen plek meer voor.
Alleen houden ze een auto. Zonder auto ga je dood daar.
Keihard hoor, die Yanken.

mick jagger | 21-10-08 | 19:15

Lol@kneuterzak | 21-10-08 | 19:06: Als hetzelfde hier mocht gebeuren dan vraag ik me af of Leen nog wel veilig over straat kan.

Fleauxe | 21-10-08 | 19:14

DT71 | 21-10-08 | 19:07
Voordeel voor ons is dat onze huizenmarkt niet volledig in elkaar stort, bijvoorbeeld. Lenen aan paupers is altijd een slecht idee - alleen idioten zoals DSB bank en lenen.nl willen dat niet zien. Deze instellingen mogen eigenlijk helemaal niet deelnemen aan het systeem als ze op de huidige manier geintegreerd zijn in bestaande veiligheidsstructuren die dit soort bij voorbaat gedoemde strategien zal opvangen.

Puur parasitisme.

Leen maar eens met je eigen geld aan paupers, kijken of je dan nog zo enthousiast adverteert met je aanbod. Aasgieren.

Volidioot | 21-10-08 | 19:14

Fleauxe | 21-10-08 | 19:09
In NL zie ik ook wel een markt. Met de daling van de huizenprijzen en dan al die dubbel-hypotheken van 5 maal het gezamenlijke maandsalaris. Zeker als er ontslagen vallen. Opkopen, paar jaar verhuren en dan weer de markt weer op.

sjaakdeslinksesul | 21-10-08 | 19:13

Elisabeth2 | 21-10-08 | 18:55

niks medelijden. als je niks meer hebt laat je niet zomaar alles achter. dan probeer je alles, of tenminste een deel te verkopen. mensen die doen als in de video zijn mijn inziens of helemaal knettergek of wereldvreemd. of beide.

ow, wacht eens even, het zijn amerikanen.... per definitie wereldvreemd dus...

toshke.is.back | 21-10-08 | 19:12

Voor 100$ koop je momenteel een hele wijk en als je echt meelij hebt kan je een hamburger aanbieden. Is ook goed.

*carrière voor ogen ziet van papierverkoper naar onroerendgoedmagnaat*

Sikkeneur | 21-10-08 | 19:12

@ Volidioot | 21-10-08 | 19:06
Daar zeg je een waar woord. Het was mij ook al opgevallen dat de laatste jaren de snelst groeiende economieen die landen zijn met een grote maakindustrie. We hebben het in Nederland wel steeds over onze dienstensector en de kenniseconomie, maar eigenlijk is dat natuurlijk tweedehands welvaart.

Ivoren Toren | 21-10-08 | 19:11

Ach, schrijf je toch een boek over: My years under the Bushes.

zak_arme_turf | 21-10-08 | 19:11

@sjaakdeslinksesul | 21-10-08 | 19:03: Ow god ja, ik bedoel ook niet dat ik zelf de bemiddeling etc op me neem. Maar je kunt wel investeren. Als voorbeeld, mensen vertrouwen de grote jongens niet meer, dus wat doen ze ze kijken naar kleinschalige dienstverleners. Dat is de markt waar je zonder miljardenbudget nog best een voet aan de grond kunt krijgen. Als investeerder, zelf zoiets opzetten is water naar de zee dragen. Dat van de IRS wist ik al, dat is ook waarom ik tegen Pa sprak over een bedrag van zegge 23.000.
-
@Pa Cartwright: Ja, je zou eens op de foreclosuresites moeten kijken. Halve kastelen voor niets.

Fleauxe | 21-10-08 | 19:09

@Muxje;
Ik snap het ook allemaal niet. Ik verdien prima, mijn vrouw ook. Wij kopen echter pas iets als er geld voor is. Als ik het niet heb koop ik óf tweedehands óf gewoon niet. Boeit me niet zoveel wat de buren denken van mijn tweedehands kar. Ik kan niet even tussendoor een paar duizend euro lappen om een geyl plat scherm aan de muur te hangen. Ja, het kán wel.... maar ik wil de cijfers graag in het zwart houden. Maar daar wringt 'm ook de schoen; aan de ene kan ben ik blij dat ik in een land woon waar er nog een beetje voor je wordt gezorgd en een beetje voor je wordt opgelet. Aan de andere kant zijn er lieden die ver VER VER over de schreef gaan in de wetenschap dat ze tóch wel schadeloos gesteld worden aan het einde van de rit. Die laatste categorie mag van mij ook in een tentje gaan wonen trouwens.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 19:07

Die huizenuitruimersbaas was nog wel erg sociaal om persoonlijke papieren en een urn met as niet in de container te flikkeren. Ook dat hij geprobeerd heeft om de spulletjes te slijten aan een kringloopwinkel verdient een pluim.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 19:07

Het Westen is ook zo dom.. We moeten weer aan het werk, we worden terecht geowned door Azie

Volidioot | 21-10-08 | 19:06

LOL @ het menneke van de ontruiminsploeg: eauver 10 jaar is alles vergeten en begint het opnieuw.
Verders een angstaanjagend beeld. *Lenen.nl klanten waarschuwd*

kneuterzak | 21-10-08 | 19:06

fap @ Aziatische interviewster

Opa Bangepoep | 21-10-08 | 19:04

@ Fleauxe | 21-10-08 | 18:56
Ah ok. Helder. Da's idd een mooie markt om in te werken momenteel.

* 23.000. Daar koop ik hier 5M2 extra voor. Tssss. *

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:03

@DT71 18:53: Zeer treffend; zo is het maar net. En in Nederland heb je ze ook. Het gaat hier wel iets vriendelijker; ja zal niet op 1 gemist salaris nat gaan, je wordt minder snel uit huis gezet, er is schuldsanering... wij Nederlanders laten graag anderen voor onze eigen fuckups opdraaien. Daarbij wordt je in Nederland door het BKR nog een beetje tegen jezelf beschermd.
Maar goed, nog steeds zie ik iedere keer bij de Mediamarkt weer de grootste plasmaschermen over de toonbank gaan, gekocht door lui die er niet bijzonder draagkrachtig uitzien, maar toch de PrimeLine-card in de hebberige knuistjes geklemd hebben.

Muxje | 21-10-08 | 19:03

@Fleauxe
Daar is al een hele industrie voor. Maar wel een gouden beleggingstip. Tussen een aantal van die foreclures zitten huizenbezitters zonder hypotheek maar met belastingschuld. Als jij hun schuld aan de IRS aflost is het huis van jou, ongeacht de waarde. Succes!

sjaakdeslinksesul | 21-10-08 | 19:03

Het heeft ook een andere kant. Die mensen geven net zoveel om die huizen als om zichzelf. Ze laten alles achter. Leven op krediet dat ze niet hebben, zowel financieel als emotioneel.

Volidioot | 21-10-08 | 19:02

Het heeft wel wat, een flatscreen in je kartonnen doos.

Miretra | 21-10-08 | 19:02

@Elisabeth2:
Dat komt omdat daar alles, incl. huis, zolang het niet is afbetaald is het bezit is en blijft van de verkoper. Maar die kan er inmiddels niets meer mee omdat ze de rommel aan de straatstenen niet meer kwijtraken. Kapitaalvernietiging in het kwadraat.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 19:00

Je kan daar hele straten kopen, er staan zelfs via de bank huizen te koop voor 1 Dollar.
Ik heb voor het eerst van mijn leven een hele straat in mijn bezit.
Het lijkt wel monopoly

in de regenjas | 21-10-08 | 19:00

@ fokkinalien | 21-10-08 | 18:52
Niet waarschijnlijk. Hooguit zullen huizenprijzen – in bepaalde segmenten – 20-30% dalen. Echter is de huizenfinanciering hier beduidend minder exorbitant – in alle opzichten.
Voorts wordt in NL nog steeds te weinig gebouwd én is de verhouding tussen vraag en (nieuwbouw) aanbod scheef. Et cetera.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 19:00

Elisabeth2 | 21-10-08 | 18:55
Het is me in geen jaren overkomen, maar na het zien van dat video report stonden me ook echt letterlijk de tranen in de ogen. De onvang van de menselijke tragedie die daarachter schuil gaat...

Ivoren Toren | 21-10-08 | 18:58

Potverdorie wat een mooie huizen. En voor maar 140.000 eurootjes. Ongelofelijk

Volidioot | 21-10-08 | 18:58

De hele USA leeft op de pof. Hoe kan de ene Amerikaan dan de spullen van de andere in beslag nemen en op de sloop gooien?

Hippocrates | 21-10-08 | 18:57

@Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:51: Simpel Pa, als je een huis kan krijgen voor 23.000 wat met enige zekerheid binnen een tijdsbestek van 2 jaar in waarde verdubbeld dan is dat winst.
.
Mensen hebben dringende behoefte aan professioneel advies inzake de foreclosures van hun huis of de problemen met de credit-card maatschappijen. Die markt is booming, echt.

Fleauxe | 21-10-08 | 18:56

Ben er een beetje stil van van die video, dat mensen zo in de geldzorgen zitten dat ze alles maar achterlaten.

Elisabeth2 | 21-10-08 | 18:55

"Setting the record straight" heet dat. Voor een groot deel lowlifes die alles, maar dan ook álles op de pof hebben gekocht en zich 'middleclass' noemden. Ooit een standup-comedian het heel treffend horen verwoorden;

"You think you are middle-class? You are just one paycheck away from living in a cardboard box!"

Rest In Privacy | 21-10-08 | 18:53

Gaat hier ook gebeuren.

fokkinalien | 21-10-08 | 18:52

@ Fleauxe | 21-10-08 | 18:46
En op welke wijze spint jouw soort mensen daar zo ongeveer garen bij?

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:51

ROFLOL@ Fleauxe | 21-10-08 | 18:49 !!

Monsieur Boezz | 21-10-08 | 18:50

En nou maar hopen dat Joe the Plumber niet werkloos geraakt door al die tentmensen. Dát zou pas echt zonde zijn.

Fleauxe | 21-10-08 | 18:49

Fleauxe | 21-10-08 | 18:46

daar moet je moslim voor zijn, dus dat zal wel niet.

Maaier | 21-10-08 | 18:48

-d

Fleauxe | 21-10-08 | 18:47

@Bijstandskoning | 21-10-08 | 18:43: Jouw 'soort' vangt de klappen op en het mijne spint er garen bij. Zou dat genetisch zijn of gewoon een in en in verrot karakter mijnderzijds?

Fleauxe | 21-10-08 | 18:46

lol @ Bijstandskoning | 21-10-08 | 18:43

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:46

en toch stijgt die verd*****de Dollar! Ik snap er geen bal van!

Toni Zamboni | 21-10-08 | 18:43

Wat ongelooflijk vervelend voor die mensen. Het lijkt wel Pakistan na de aardbeving. Er zitten zelfs huurders tussen!

Einde van de Domheid | 21-10-08 | 18:43

Wat een sukkels zijn dat toch daar in dat rechtse walhalla van de vrije markt. Subprime-tokkies die even drie hypotheken gaan afsluiten en de huizen dan met winst willen verkopen... No can do, motherfucker!

Zit ik een stuk beter in mijn huisje van de sociale woningbouw.

Bijstandskoning | 21-10-08 | 18:43

Hoop wel dat veiligheidsdiensten alert blijven,want in het kader van "kick'em when they're down" zou de huidige situatie in de USA een niet te missen kans zijn voor extremisten-gajes.

R.B.Scott | 21-10-08 | 18:35

@no2much | 21-10-08 | 18:32: Pas op, je hebt het wel tegen het meest boertige volk ter wereld hé! Op de Russen na that is.

Fleauxe | 21-10-08 | 18:34

*vraagt zich af hoe eenvoudig het is om onroerend goed aan te schaffen in de USA*

C. M. Carlier | 21-10-08 | 18:34

@ no2much | 21-10-08 | 18:32
Ok.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:33

Een "alley" is geen laan, maar een "steeg" NL betweters.

no2much | 21-10-08 | 18:32

@Miss H.Z. Smith | 21-10-08 | 18:22: Ik zit in ieder geval achter mijn pc, dat is al een begin. Misschien hoef ik wel helemaal niet te werken, misschien heeft niet iedereen last van een kredietcrisis :-).

Fleauxe | 21-10-08 | 18:29

"Uw huis is de helft waard", "btw uw hypotheekaflossing gaat omhoog", btw u hebt geen baan meer"".
Eens kijken hoe men in NL met zo'n crisis zou omgaan... en denk maar niet dat we hier geen top-hypotheken hebben of dat onze banen zo veilig zijn.
Als je zo in de war bent geschopt dat je zelfs je familiefotos laat liggen dan is het triest, heel triest.
Hoeveel reaguurders hebben hun hypotheek met variabele rente (of staan op het punt die rentevaste periode te vernieuwen? Kijk wat er gebeurt als je een gokje neemt waarvan iedereen zegt "het is veilig".

fweddy | 21-10-08 | 18:28

Op jaarbasis is mijn rendement op Fortis nu 121%.
Dat is een 116% meer dan Icesave aan jaarrente bood.

ING kom ik later op terug. As it is, kopuh! Net als de digtbundel van Kouwes.

nattebever | 21-10-08 | 18:28

loerelau | 21-10-08 | 18:24

En terecht , mogen die mensen ook wat hebben .

Eurotokkie | 21-10-08 | 18:27

-weggejorist-

loerelau | 21-10-08 | 18:24

@ Schaar | 21-10-08 | 18:17
Inderdaad. Welhaast stotende symboliek.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:23

Fleauxe moet jij in het land van melk en honing niet gewoon werken?

Miss H.Z. Smith | 21-10-08 | 18:22

Het moge hard klinken maar dit is wel de béste tijd om te investeren. Partijen auto's op te kopen of een halve straat. De situatie trekt over 2 jaar wel weer recht en dan is alles veel meer waard.
Behalve die auto's dan natuurlijk, die exporteer je naar Europa waar al die goedekope zieltjes met graagte een goedkope bak rijden.

Fleauxe | 21-10-08 | 18:22

Kunnen ze SBS6 wel ontvangen dan?

DrogePoepSteek | 21-10-08 | 18:21

1. Voor 10 dollar meer kun je een veel grotere tent krijgen dan zo'n festivaltent. 2. Amerika is een heeeeeeel groot land, waarom zo dicht op elkaar? Zoek een leuk stukje natuur! 3. Als je toch een tent hebt en geen huis, dan kun je ook ergens gaan wonen waar ze wel werk hebben. Gewoon je tent neerzetten, naast een fabriek waar ze wel mensen zoeken. 4. Waarom zijn die mensen Amerika nog niet zat? Ze kunnen toch ook hier komen wonen? En dan kunnen andere mensen die graag in een tent/dicht op elkaar wonen en samen televisie kijken in Amerika gaan wonen.

Shopgirl | 21-10-08 | 18:20

lol @ spray the lawn green guy.

superjan | 21-10-08 | 18:20

geen*

Herr Erik | 21-10-08 | 18:19

Zal ze leren schulden te maken!

Herr Erik | 21-10-08 | 18:19

Erg treurig, die video report. <br />
Je hele bezit in een afvalbak

Schaar | 21-10-08 | 18:17

Binnenkort in dit theater.

de honden blaffen... | 21-10-08 | 18:17

@ Biff Eagleburger | 21-10-08 | 18:09
Of door Obama!

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:17

@Maaier | 21-10-08 | 18:11: Nee dit is een ramp voor de betrokkenen, en dat doe ik niet af als een incident want dat is het- gegeven de omvang van de dakloosheid- niet.
-
Wat ik probeer te duiden is dat het niet exemplarisch is, de kans is groot dat er nog meer mensen bij zullen komen maar het meerendeel van de foreclosure gezinnen krijgt hulp van gespecialiseerde bedrijven. (die laten zich weer in termijnen terugbetalen.)

Fleauxe | 21-10-08 | 18:14

+1 voor LOL @ mezelf.

B a s a n o v a | 21-10-08 | 18:13

170 tentbewoners op een metropolitanbevolking van 339,486 in Reno valt reuze mee. Ga hier eens kijken in een leger des heils opvangplaats in een vergelijkbare stad.

de Bree | 21-10-08 | 18:13

[Noord Korea mode on] Wacht maar tot Obama aan de macht komt, dan zal de USA bloeien als nooit te voren. Hij, de messias, de grote redder, de zwarte parel, zal het licht zijn die de zon zal doen verbleken. Bergen, land en zee jubelen het uit bij het horen van zijn naam. Dank u wel, grote Obama, vader van alle Amerikanen. Dank u, dat u zich zo verootmoedigde dat u het ontredderde Amerikaanse volk van die verderfelijke neocons wilde verlossen. Ook namens alle Europeanen, en vooral namens de Nederlanders, die al weken in aanbidding aan uw voeten liggen. Dank zij u zal er eindelijk vrede komen in het middenoosten en de economie gaan bloeien als nooit te voren. [Noord Korea mode off]

Jeremia | 21-10-08 | 18:12

Fleauxe | 21-10-08 | 18:10

Dit is een incident?

Maaier | 21-10-08 | 18:11

Natuurlijk zijn er zaken gaande waarvan men zal opkijken en die de hoogst mogelijke prioriteit moet hebben. Echter, het kan niet zo zijn dat men dit voor exemplarisch aanziet. Want dat ik zeker niet zo.

Fleauxe | 21-10-08 | 18:10

Biff Eagleburger | 21-10-08 | 18:09

Is fox nu ook al gekaapt door die achterlijke cultuur?

Maaier | 21-10-08 | 18:10

Ze hebben het er zelf dan ook wel een beetje naar gemaakt.

Rest In Privacy | 21-10-08 | 18:10

Het komt allemaal door de moslims!
/Fleauxe

Biff Eagleburger | 21-10-08 | 18:09

wel het het verkeerde formaat trouwens, maar ach.

Maaier | 21-10-08 | 18:08

Nou de sp weet waar ze bijstandstrekkers naartoe kunnen sturen voor een nieuwe TV.

Maaier | 21-10-08 | 18:08

triest wat daar zo massaal gebeurt

druif | 21-10-08 | 18:07

Zou het nog best goed volhouden in zo'n tentenkampje.. Ben echt het kampeertype.. tenminste,.. genoeg bier op en waar zijn je zorgen nog..

Alcoholic | 21-10-08 | 18:07

@Pa Cartwright
LOL @ Pa Cartwright (beter?)

kapotte_stofzuiger | 21-10-08 | 18:06

"LOL @ mezelf"

Dat lees je niet vaak meer tegenwoordig.

Pa Cartwright | 21-10-08 | 18:06

dan zou ik op de stort gaan wonen in een dressoir.

superjan | 21-10-08 | 18:04

Zonde, die flatscreens kunnen ze in Groningen goed gebruiken [vervelio]

kapotte_stofzuiger | 21-10-08 | 18:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl