Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoezee! Bataviastad beschadigd

LAAT MAAR MENEER DE BRANDWEER, LAAT MAARBeetje jammer. Bij een brand die gisteravond begon op de Bataviawerf bij Lelystad is Bataviastad vannacht niet volledig uitgebrand, slechts een deel raakte door vuur beschadigd. De brand leverde goede plaatjes op. Dus waar kijken we nu naar? We kijken naar Bataviastad, een kunststof replica van een vestingstad uit de VOC-tijd ergens buiten Lelystad. Een zeer populaire winkelbestemming voor hangouderen, naoorlogse rijtjeshuisbewoners en de Vinexmassa. Het is een van de smerigste uitwassen van Nederland-middelmaat. Bataviastad, de Balkenende onder de winkelcentra is ooit opgezet door bekende merken- en winkelketens om vies&koopschuw volk buiten de binnensteden te houden. Want in Bataviastad kun je helemaal geen nieuwe dingen kopen, alleen de rommel van drie jaar geleden. En wat ze in Bataviastad niet verkopen gaat direct door naar Afrika of de verbrandingsoven. Dit principe noem je 'outletshopping', en het is populair bij de bovenste rafelrand van de onderklasse. batfik2klein.jpg batfik3klein.jpg

Reaguursels

Inloggen

Inderdaad zonde van die replica's

Mr. Maniak | 15-10-08 | 00:18

Het lijkt een beetje of met de opkomst van sites als Hyves (eigenlijk een fok voor volwassenen) het fenomeen „zelf denken” vervangen is door iets ofwel een „goed stuk” te vinden of het te zien als een persoonlijke aanval.
*kleren die 5 jaar geleden bij BatStad gekocht zijn aanheeft*

Ad Caweau | 14-10-08 | 21:38

Als je de naam Geen Stijl draagt zou je toch juist blij moeten zijn met Bataviastad ?

Bankman6860 | 14-10-08 | 21:21

Dat van die replica's vind ik zonde. Dat van die zeilen, loodsen en gereedschappen ook. Maar, Lieve Heer. Ik vraag niet veel, maar had die werf gespaard mogen blijven en had U in plaats daarvan dat dieptreurige tweedehands Opel Astra winkeldorp niet tot op de laatste houten heipaal kunnen laten afbranden?

Professor Paal | 14-10-08 | 20:24

Ik heb er ooit een leuk Ralph Lauren spijkerjekkie gescoord voor weinig! (Made in Morocco, dat dan weer wel...)

uwesbeki | 14-10-08 | 19:53

@RechtsTuigje | 14-10-08 | 10:31
Bataviastad is nu ook een zwarte markt anders...

Ari Gold | 14-10-08 | 19:25

Plus wat Kudtkapper | 14-10-08 | 17:28 zegt.

Ari Gold | 14-10-08 | 19:24

Oei, GS is eindelijk weer een keer scherp en onder de gordel naar mensen van de eigen cultuur en nationaliteit en ineens is het reaguurdersvolk op de teentjes getrapt. Terwijl Hoxha gewoon gelijk heeft, eigenlijk. Da's nog het ergste.

Ari Gold | 14-10-08 | 19:24

Hoxha is duidelijk iemand die denkt boven de mensen te staan die met bij de benen op de grond staan en tevreden zijn met een huis in een nieuwbouwwijk. Terwijl hij/zij zelf zich niet gelukkig voelt met zijn waarschijnlijk grote luxe villa en auto onder de kont en het sjieke winkelen zat is. Trouwens wonen in/bij de polder is heerlijk waarom wil half Nederland anders in de randstad wonen?? Je kunt hier ten minste heerlijk uitwaaien , ik zou niet willen ruilen met hoxha!!!

arielle | 14-10-08 | 18:54

Hoxha -1

Misschien is het een idee om een x te reageren op al die kritiek ipv ongezouten rommel schrijven en vervolgens de reacties maar te negeren om eigen journalistieke incompetentie uit de weg te gaan

Mafkees uit Assen | 14-10-08 | 18:29

@OptiMr.
Jij denkt overal verstand van te hebben en je voorbeelden zuigen.

Hoxha > kansloos

rjg | 14-10-08 | 18:14

Kudtkapper | 14-10-08 | 17:28:

Omdat tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend wel eens minder logisch is, en nog een hele tour blijkt te zijn voor sommige medemensen.

Rekeozeb | 14-10-08 | 18:12

Zonde van de Batavia werf.

Dat Batavia stad had wel helemaal plat mogen fikken... allemaal rotzooi wat al 75.000 jaar uit de mode is en dan gewoon voor de volle mep in de winkel... outlet shoppen doe je omdat het goedkoop is (moet zijn) bij dat achterlijke bataviastad is het totaal zijn doel voorbij geschoten...

Maakt niet uit wanneer je er bent je bent er altijd alleen...

Ronald84 | 14-10-08 | 17:52

Geenstijl: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend das logisch. Waarom roepen er dan ineens een aantal reaguurders dat Hox over de scheef gaat met dit topic. Ik vraag me af hoe de reacties waren geweest als dit topic ging over een moskee en 4 halal slagerijen.

Kudtkapper | 14-10-08 | 17:28

Dit principe noem je 'outletshopping', en het is populair bij de bovenste rafelrand van de onderklasse.

Hoxa, jij zit zeker aan de onderste rafelrand van de bovenklasse. En schopt naar beneden, terwijl er op je gescheten word van boven?

Killerwhale | 14-10-08 | 15:24

Hoxa zeker 1 of ander vatsig mannetje dat alles via internet besteld. Have no fear, in Bataviastad heb je ook de winkel Big en Mighty. Batavia stad is elke week propvol, dus wordt meteen een groot gedeelte van de bevolking over 1 kam gescheerd door Hoxa. Verder is het allemaal mooi en ruim opgezet en hetgeen wat in de fik is gevlogen heeft niets met Batavia stad te maken,maar met de Batavia werf waar de replica van de 7 provincien authentiek wordt nagebouwd. Iemand die daar zo achterlijk over doet, is geen haar beter dan diegene waar ze hier het meest over klagen

TheRealHandyman | 14-10-08 | 14:54

ja, wel jammer dat nu net alleen dat culturele excuuslijstje in vlammen is opgegaan en niet die commerciele bagger eromheen.

ZouteZeeuw | 14-10-08 | 14:41

het eerste wat ik dacht gisteren, mooi, eindelijk iets de moeite waard om in vlammen op te gaan. het is een grote commercietent met een cultureel excuuslijstje eromheen. burn, baby, burn!

ZouteZeeuw | 14-10-08 | 14:40

Hulde voor Neon. Als ik dit soort geborneerde meuk wil lezen koop ik de Quote wel.

vraagstaart | 14-10-08 | 14:22

Och jee, al die mooie spulletjes en dat pittoreske bataviastad, ja, brand is nooit leuk.

cabbit | 14-10-08 | 14:02

Nee, respect, begrip en medeleven had een mooi verhaal opgeleverd! Ik ben Hoxha dankbaar voor zijn terechte en mooi beschreven afkeer van dit bordkartonnen winkelfestijn. "De Balkenende onder de winkelcentra" vind ik de mooiste en treffendste zin.

vet | 14-10-08 | 14:02

Beste mensen! Dat van die zeilen is eeuwig zonde (alhoewel, Neon, een 'absoluut authentieke' replica, bestaat dat?). Maar een beetje spot over dat sneue winkelgedoe daar mag toch? Ook al winkel/werk je er zelf - probeer iig af en toe eens wat zelfspot op te brengen. Of mogen we dan niks meer zeggen? Dan ook graag uw jaarabonnement op het cabaret inleveren.

Gallisch | 14-10-08 | 13:58

@Moozart
Zelf woon ik ook in n kudthokkie in Amsterdam, maar ik kijk niet neer op mensen die in Limburg, Flevopolder, Bible Belt, vinexwijk of waar dan ook wonen. Is hun keuze en dat moet ieder voor zich weten.
Maar sommigen halen nu eenmaal genoegdoening uit het neerkijken op mensen die andere keuzes maken.

koetjeboe | 14-10-08 | 13:45

-weggejorist-

Moozart | 14-10-08 | 13:41

Ze zijn dus gisteren al geland...

Prins Bambi | 14-10-08 | 13:28

Nu NOG goedkoper ivm rookschade!

Aapie | 14-10-08 | 13:17

Dus omdat ik daar een prachtig 38-delig Villeroy & Boch servies heb gekocht tegen 40% korting en daar mijn vrouw mee gelukkig heb gemaakt maak ik nu plotseling deel uit van de onderklasse? Volgens mij ben ik eerder een slimme inkoper...

Flippo | 14-10-08 | 13:11

Wat een naar stukje van Hoxha. Grappig bedoeld, maar volkomen misplaatst. Het zijn sterke benen die de weelde dragen.....
.

FreshClash | 14-10-08 | 13:10

@M71085
Precies, laat die zielige figuren maar lachen om die brand. Die zijn geen haar beter dan die Palestijnen die stonden te juichen om de 9/11-bombings. Want linkse minima-gezinnen die óf in BataviaStad werken óf met trainingspak aan daar gaan shoppen, die zijn minder dan wij. Die verdienen geen respect en mogen gewoon deaud gaan of hun inkomen verliezen en dan lachen wij daarom.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als bad karma.

koetjeboe | 14-10-08 | 13:01

Wat een slecht stukje... enig idee hoeveel mensen door die brand geraakt zijn?... qua financieen maar ook emotioneel?... brand is nooit leuk... of goed... whatever het ook is... ik werk in het restaurant in bataviastad dat vlak achter de brand zit... en als je daar dus elke dag je best staat te doen.. dan ben je dus echt niet blij met zown brand... wil wel eens zien wat jij ervan vind als jouw werk afbrand en er mensen zown kutstukje op internet erover zetten... en het jammer vinden dat het niet helemaal is afgebrand... hoe oud ben jij eigelijk? 12?..

M71085 | 14-10-08 | 12:37

Ik kan wel iets zeggen dat we allemaal gelijk zijn, maar dat zijn we niet. Kom niet met dat linkscorrecte dat ik het niet over "een bepaald soort consumenten" mag hebben.
Er zijn bij mij in de stad buurten waar ik niet zou willen wonen, er zijn winkels waar ik niet wil shoppen. Zo heeft iedereen z'n voorkeur. Mag je dan alleen je voorkeur uitspreken niet je afkeur? Als er nieuws was dat bijvoorbeeld het Feyenoord stadion in brand zou staan, zou 90% van de PSV of Ajax sympathisanten zeggen dat het geen gemis is met daarbij een sneer naar de supporters van Feyenoord. Is wat Hoxha hierboven doet niet precies hetzelfde?

OptiMr. | 14-10-08 | 12:29

@Hoxha, misschien hebben ze nog een plekje voor een zuurpruim bij de Azijnbode... Man, je kan beter!

Gaz21 | 14-10-08 | 12:22

Neon +1

Kluiver | 14-10-08 | 12:18

Lelystad... Lelystad... mmmm... nee, zegt me niks.

koerbagh ® | 14-10-08 | 12:16

Hmm, waar was dit nou! Bata.. Dorp??

kritiekeling | 14-10-08 | 12:12

Zielig stukje, Hoxha.

jimbrowski | 14-10-08 | 12:11

Er zijn geen gewonden dus vuur is wel cool en Batravia stad is kut net als al die idioten die er werken.

wilmeister | 14-10-08 | 12:11

OptiMr. | 14-10-08 | 11:56 :

Dirk van der Broek en Lidl, prima, niks mee. Kom zelf ook vaak bij een Lidl. Goed om te horen dat je ondanks je irritatie jezelf toch zo af en toe durft te mengen met een 'bepaald soort consumenten'.... Hulde.

Rekeozeb | 14-10-08 | 12:10

Neon | 14-10-08 | 11:51

QFT

meertenzor | 14-10-08 | 12:09

@OptiMr: Afgeven op anderen vanwege het winkelen in "verkeerde winkels", het dragen van de "verkeerde kleding" en het rijden in "de verkeerde auto" is een hardnekkig overblijfsel van schoolpleinmentaliteit. Wij keken vroegen in je nek om te zien of die LaCoste wel écht was, en als dat niet zo was deugde het niet. De meeste mensen groeien wel over die lachwekkende puberinstelling heen. Hoxha is nog niet zo ver.

Neon | 14-10-08 | 12:00

We mogen overigens ook wel concluderen dat Hoxha binnen de GS-gelederen de rafelige bovenrand van de onderklasse vormt, waar het schrijven van gevatte scherpe stukjes het best aan Fleischbaum kan worden overgelaten. Hoxha, ga de auto wassen, dan maak je je nuttig.

Neon | 14-10-08 | 11:58

Mijn boodschappen haal ik bij de dichtsbijzijnde supermarkt. Als dat een Lidl zou zijn zou ik daar winkelen, in mijn geval is het een Dirk van der Broek, heeft soms hele leuke reclames. Ik geef toe dat het wellicht kort door de bocht is om mensen te beoordelen op waar zij shoppen. Misschien verbeeld ik het me, maar het is toch een bepaald consument wat daar doorgaans rondloopt.

OptiMr. | 14-10-08 | 11:56

Hoxha, je bent een lul. Er is tien jaar gewerkt aan de zeilen voor de VOC-replica waar niets plastic aan is, en die zeilen zijn naar de kloten. Die winkels kunnen mij net als jou gestolen worden, maar het absoluut authentieke werk aan de replica heeft óók schade opgelopen, en daar is niks cools aan, ook niet als je het schijtlollig brengt.

Neon | 14-10-08 | 11:51

@OptiMr
Precies, laat eens horen waar jij shopt dan. Tis makkelijk over andere mensen oordelen, als je lekker anoniem achter je computertje zit. Maar vertel eens iets over jezelf, zodat wij over jou kunnen oordelen, lafaard.

koetjeboe | 14-10-08 | 11:49

OptiMr. | 14-10-08 | 11:09 :

Benieuwd waar jij shopt en boodschappen haalt en dat soort dingen. Voor de draad ermee zou ik zeggen..

Rekeozeb | 14-10-08 | 11:46

5 gebouwen afgebrand of beschadigd en volgens de NOS: ".... Ook het restaurant La Place van het naastgelegen winkelcentrum Bataviastad is deels afgebrand. De schade loopt waarschijnlijk in de tonnen." 5 gebouwen weg of beschadigd en dan maar tonnen schade i.p.v. miljoenen. Typeert het paupergehalte...

Tommygunner | 14-10-08 | 11:31

Ook aan de onderklasse is het goed verdienen, daarvoor vinden we CDO's en outletcentra voor uit. En brand betekent wederom omzet. It's a beautifull world!

vast goed | 14-10-08 | 11:27

Brand is cool? Ja, tot het je eigen huis is wat affikt. Je kleding, je boeken, je films, je cd's, je fotoos (die kwijt konden want ze staan op je pc), a l l e s weg. Ja, heel cool, lutsers.

Pikkestrijder | 14-10-08 | 11:20

Ben blijkbaar niet de enige die zich stoort aan dit misbaksel van de heer Hoxha. Ben bang dat het trucje zijn langste tijd gehad heeft. Het werkt niet meer. Verzin een list. Dodelijk, als mensen zich gaan irriteren aan een poging tot leukdoenerij.

Rekeozeb | 14-10-08 | 11:18

Ik mis alleen nog de stigmatisering van thuisbasis voor linkschmensen. Dat zou het enige argument zijn om de brand te rechtvaardigen...

Porrello | 14-10-08 | 11:12

Moeten ze maar es leren sneller bootjes te bouwen
Dat getreuzel met arbeidsongeschikte vrijwilligerts staat vele zeemijlen ver van de VOC mentaliteit

Tobi | 14-10-08 | 11:09

@ koetjeboe,
Als je niet tussen de regels door kan lezen, lees dan gewoon helemaal niet.
Ik schets slechts een beeld van het type consument wat Hoxha beschrijft. En daarbij zou ik geen gemis vinden als Bativiastad er niet meer zou zijn.
De meeste mensen klagen over de dingen waar ik eerder een opsomming van maakte, ik geef de schuld ervan aan de consument zelf. Van mijn kant geen nuance en geen sympathie betreft deze consument.
Maar goed nieuws, de outlet store heeft geen schade opgelopen.

OptiMr. | 14-10-08 | 11:09

De deeltjesversneller heeft weer toegeslagen!

truckdriver01 | 14-10-08 | 11:01

Burnoutlet

handsomedevil | 14-10-08 | 10:59

Aan die zeilen is 10 jaar gewerkt, verder lees ik nergens dat er ook maar 1 pauperwinkel afgefikt is dus het lijkt me dat of Hoxha pms heeft, 1 van zijn vriendinnen of allemaal..

Kluiver | 14-10-08 | 10:54

@OptiMr
Je praat t goed door er val alles bij de roepen dat er echt geen ene reet mee te maken heeft. Begin je ineens over leningen om op vakantie te gaan... pfff. Dus ik vat jou ff samen, gozer: BataviaStad is terecht in de fik gevlogen want mensen moeten niet lenen om op vakantie te gaan. Dat zeg je toch? Ja toch, niet dan?
Ik hoop dat je fiets binnenkort beschadigd wordt en er een pak (over datum) melk over je zadel gaat.

koetjeboe | 14-10-08 | 10:54

Ik weet niet wat vermakelijker is, het stukje zelf of de verontwaardigde reaktie's van de oulet shopahollics.

WaarDeWindWaait | 14-10-08 | 10:48

@ Rabarberke

"kutufo van Niburu" ? Raar.

bd | 14-10-08 | 10:47

OptiMr. | 14-10-08 | 10:31
Je comment is echt véél te lang.
Die ga ik echt niet lezen.

Maja de Bijna | 14-10-08 | 10:47

GVD, wil ik net even naar de bank, staat er zo'n kutufo van Niburu voor mijn auto. Helemaal klem geparkeerd.

Rabarberke | 14-10-08 | 10:46

Brand = Cool??? Nou... ik ga van mening verschillen...
Onlangs wegens goed nieuws van de accountant toch nog even een weekje gevonden om met de dame en kleine mannen per van engelse komaf zijnde PC Hoofd tractor naar het zuiden te rollen. Staat halverwege de tractor in brand...!
Jammer joh... net niet helemaal goed in mekaar geschroeft daar in Engeland. Nou, zo'n brandje geeft je toch maar weer mooi de gelegenheid om maandenlang met de verzekeringsmaatschappij in de clinch te liggen. Advocaatje hier, advocaatje daar...
In alle eerlijkheid moet ik zeggen; zittende in de berm, kijkend naar het grootse vuurwerk, schoot er toch een stukje appel verkeerd in de keel... Brand = Cool??? Echt niet. Nooit. Brand sucks BIG TIME...

SoundE | 14-10-08 | 10:40

Dadertjes zijn vast niet blijven kijken bij 't blussen... veel te warm met zo'n bontkraag rond je capuchonnetje.

R.B.Scott | 14-10-08 | 10:38

+10 voor Hoxha! Lekkerrr!

jullie ook hier? | 14-10-08 | 10:37

@OptiMr. | 14-10-08 | 10:31
Ja, maar op een dag woon je niet meer bij je moeder. En dan............

Lying Dutchman | 14-10-08 | 10:34

Dus ik kan nu nog alleen nog naar de zwarte markt in Beverwijk en de Haagse mart, jammer :-( toch wel een lekker fikkie.

RechtsTuigje | 14-10-08 | 10:31

@ Maja de Bijna | 14-10-08 | 09:55
Ik bedoel dat er hier mensen zijn die zich op hun spreekwoordelijk pik getrapt voelen omdat Hoxha de mensen die daar winkelden afschilderd als kansloze en paupers. De meeste mensen die zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met hun afgeprijsde dolce en banana rommel zijn ook de mensen die een extra lening afsluiten om op vakantie te kunnen, die als de buurjongen een nieuwe skelter krijgt er ook één moeten kopen voor hun eigen kleine Jantje, en het liefst ééntje met grotere banden en chromen velgen. En maar consumeren. Diezelfde mensen zijn er schuldig aan dat je om de 15 minuten een reclame blok van 4 minuten voor je kiezen krijgt op de commerciele zenders. Diezelfde mensen zijn de oorzaak dat SBS nog steeds bestaat en het lange leven dat programma's als Idols beschoren is. Diezelfde mensen sms-en naar popstars en stemmen op "hun favoriete koppels" bij million dollar wedding.
Ik kan nog even doorgaan. maar dat doe ik niet.

OptiMr. | 14-10-08 | 10:31

Reutel | 14-10-08 | 10:25

Da's hulde, en gelukkig zijn hier geen gewonden gevallen. Hele massa's vinden altijd alles grappig hier en nu zijn er een paar middenstanders en comsumenten die een beetje onheus bejegend worden in een artikel, en het is metene huilen.

Maaier | 14-10-08 | 10:28

Maaier | 14-10-08 | 10:20
Nee, ik ken heel Bataviastad niet. Maar als brandweer officier heb ik te veel leed gezien om er de spot mee te drijven...

Reutel | 14-10-08 | 10:25

neuriet zachtjes ´Disco Inferno´.

Fimbulvetr | 14-10-08 | 10:24

"de Balkenende onder de winkelcentra"

Hahahaha. Classic.

bd | 14-10-08 | 10:21

het restaurant (wat op de foto een beetje in de brand staat) was best leuk, volgens mij is er trouwens niet veel afgebrand.

Onderbuik | 14-10-08 | 10:21

Man man, wat ben je een ongelooflijke loser als je zo'n stukje schrijft. Wat en wie is er nog wel goed dan? Waar moet je winkelen? Welke auto mag je nog rijden? GS is niet meer wat het geweest is. Gaat ten onder aan eigen populariteit zo langzamerhand.

JohnnyBGood | 14-10-08 | 10:20

Oei, het blijkt dat Hoxha enkele Bataviadorp-ploeteraars of -nog erger- vaste gasten in hun wiek heeft geschoten. Nu heeft Von der Dunk opeens een stel fans erbij?

Maaier | 14-10-08 | 10:20

Ik proef ergernis over dit topic... Misschien had de redactie een linkje kunnen plaatsen naar 'Pretpark Nederland' (Michiel van Erp). Hier wordt Batavia Stad belachelijk gemaakt op een verantwoord-milde VPRO-wijze. Tja, z'on docu is wel even wat anders dan het gemakzuchtige affakkelen hier. De strekking is echter hetzelfde. En mensen, wat verwachten we anders op deze site?! Prachtig materiaal: www.hollanddoc.nl/themasites/mediaplay...

Gallisch | 14-10-08 | 10:18

Alle "hens" aan dek ?

CDJ | 14-10-08 | 10:15

Ik heb vanmorgen al twee keer geplast, maar bij het aanschouwen van die gigantische straal vanaf de hoogwerker op foto 2 krijg ik meteen weer aandrang. Momentje hoor.

Zo, dat lucht op.

GetintGlas | 14-10-08 | 10:14

Wat een leuk stuk!
Vooral dat stukje met die brand enzo, en dan bataviastad!! Hoe kom je erop!?! Hahaha, maar nu moet ik weer aan het werk. DOEI

Sanius | 14-10-08 | 10:14

hokha -1 ook
Er zitten ook kleinezelfstandigen daar via franchise oid
Zijn hun hele hebben en houwen kwijt
Dramatisch slecht stukje van hoxha

koetjeboe | 14-10-08 | 10:13

Al die huilbeebies hier, bah.
Ik haat luierlucht!

Maja de Bijna | 14-10-08 | 10:11

Moet zeggen dat ik sarcasme doorgaans erg kan waarderen, ook op Geenstijl, maar dit artikel vind ik toch ook echt zijn doel ver voorbij schieten en derhalve compleet misplaatst.

underdog_ | 14-10-08 | 10:11

En waarom schrijft Hoxha dit? Gewoon omdat het kan. Verder niks aan de hand mensen, doorlopen.

60CX | 14-10-08 | 10:11

Voor alle zeikerds hier: Vlieg zelf eens in de brand.......

Ik kom je blussen met benzine........

L.T.B. | 14-10-08 | 10:10

Kudtstukje!
Niemand vraagt om brand... Het levert een hoop ellende op, schade die weer betaald moet gaan worden, mensen die niet naar hun werk kunnen enz...

Hoxha -1

PeerB | 14-10-08 | 10:10

Dat winkelcentrum mag affikken.
Maar wel zonde dat die zeilen verbrand zijn.
Gelukkig zijn de schepen niet verbrand.

Volgende keer die gasflessen in het winkelcentrum bewaren, ipv op de werf...

Quacka | 14-10-08 | 10:09

Nou Hoxha, er zijn natuurlijk wel eens wat foto's opgedoken van de GSredactie (jeweetwel, waar je hoofd niet te zien is, wat waarschijnlijk het beste is) maar daar komen jullie ook niet goed weg, hoor. Erg triest om van die midlifecrisisfiguren in felle T-shirts te zien. Ga dus geen kleedtips geven, want dat is lachwekkend. Journalisten staan sowieso niet bekend om hun smaak. Beetje morsige typetjes met een shaglucht om zich heen.

Lying Dutchman | 14-10-08 | 10:09

Er strandt hier net een 3-master ufo op het dak, met venus als boegbeeld.

DonQ. | 14-10-08 | 10:08

Stoer hoor Hoxha zo'n stukje schrijven, heb er geen goed woord voor over.

Reutel | 14-10-08 | 10:08

Nee, was het maar waar. Integendeel, alleen wat spullen van de Bataviawerf zijn afgebrand en dat is heel sneu voor de mensen die daar ploeteren. Leedvermaak is niet altijd grappig, Hoxha, en zeker niet voor die mensen daar. Niks kansenjongeren of rafelrand van de lagere middenklasse of anderszins zwaar gesubsidieerd volk. We praten hier over mensen die tegen de stroom in iets tot stand proberen te brengen en waar heel veel anderen plezier aan beleven. Zonde gewoon. Brand is kloote.

De Ware Vrijheid | 14-10-08 | 10:06

Ik was er nog nooit geweest.
Toch maar eens een kijkje gaan nemen nu.

allanggeenbabymeer | 14-10-08 | 10:06

@Rabarberke, precies wat ik zeg, een echt lekker Geenstijl artikel, beetje neerbuigend natrappen, gewoon lekker stijlloos van af je werk beetje zeiken tegen mensen die het nu ff niet echt kunnen hebben, veel beter dan al dat kijk nu eens wat er gister voor de 3de keer op Nieuw , sorry Spitsnieuws stond.

frozenhenk | 14-10-08 | 10:05

Zullen we anders maar oprukken richting het echte Batavia en daar de boel in de hens zetten?

Maaier | 14-10-08 | 10:04

+1 voor de VoC
-1 voor Bataviastad

Vantorias | 14-10-08 | 10:04

Zo'n flinke fik en dan maar schade 'in de tonnen'. Dat laat wel zien hoe weinig alles daar waard is.

Plofkonijn | 14-10-08 | 10:03

Hier, daar gaat er weer een, een ruimteschip...

Rabarberke | 14-10-08 | 10:01

Waar waren jullie toen Bataviadorp er nog stond? Waar waren de klachten, de acties en de bezwaarschriften en de neerbuigende artikelen van Hoxha TOEN?

Nu het afgefikt is deugt het plotseling niet meer. En jullie weten precies waarom het niet deugt, hoe het er uit ziet/zag, wat voor winkels er stonden etc. etc.

Ik ken het hele kutdorp niet eens.

Rabarberke | 14-10-08 | 10:00

toch mooi dat die schepen niet zijn opgefikt, dat vind ik toch nog wel een lust voor het oog.. de slaven- c.q. specerijen- c.q. suikerhandels mentaliteit die van die schepen afstraalt, geweldig

Mafkees uit Assen | 14-10-08 | 10:00

De volgende keer gewoon de dijken doorsteken. Brandje geblust, outlet weg. En die fraaie schepen in hun element.

Gallisch | 14-10-08 | 10:00

meerendonk | 14-10-08 | 09:57
Leek het maar op een Amerikaanse Mall, dan was het nog wat.
Het lijkt meer op een beurs voor debielenverzamelaars, allemaal paupervolk daar.

Maja de Bijna | 14-10-08 | 09:59

Hmmm, vraag me af of de redactie van Geen Stijl ook een beetje lekker wil fikken.... dat levert pas mooie plaatjes op!!!!

The-Force-I-am | 14-10-08 | 09:59

zit ik te wachten totdat ik bezoek krijg van aliens gaat bataviastad de fik in. waarschijnlijk hebben zij zich ook zo geergerd aan dat onbedwingbare verlangen van het stads/ provinciaal bestuur mee te willen tellen in het grote spel. De flevopolder heeft niets te maken met de voc, het bataviaprojekt ea is zwaar gesubsidieerd en levert niets anders op dan een verzameling planken dat blijft drijven. varen kan dat ding niet dus verlies aan zeilen is derhalve minimaal. Bataviadorp is een verschrikking. Het lijkt meer op een amerikaanse mall met inferieure troep dan op een poging enigszins de sfeer van destijds op te roepen
.

meerendonk | 14-10-08 | 09:57

Obama's grote inspirator voor de "kretologie" waarmee hij the American people (en de linkschmensch) voor zich wint: www.youtube.com/watch?v=C5nu5GRDzog Zodat jullie het allemaal maar even weten.

belly | 14-10-08 | 09:57

Wel zonde van de zeilmakerij en aanverwante VOC-schipreplica aangelegenheden.

Spyrograaf | 14-10-08 | 09:57

Onzin ! Batavia ligt gewoon op Java Indonesia en heet tegenwoordig Jakarta.
(daar hebben ze destijds Batavia ook afgebrand)

jachtbitter | 14-10-08 | 09:57

OptiMr. | 14-10-08 | 09:53
Tuurlijk joh, hè! En dan was je je haar ook gewoon niet meer, neem je zo'n smerige stinkhond en ga je in een kraakpand wonen. Dufkudt!

Maja de Bijna | 14-10-08 | 09:55

@frozenhenk

Ja dat komt omdat hoxha's vrouw zijn credit card ooit tot blokkerens toe heeft stukgeplunderd in Bataviastad en met allemaal troep thuis kwam.

Rabarberke | 14-10-08 | 09:55

yay, brand
brand is vet

Don Jeffrenzo | 14-10-08 | 09:54

Onderduiker | 14-10-08 | 09:49
Schijt och uit man!

Dr werken alleen maar kansloze kansenjongeren aan dat project, welke, jammergenoeg, nèt op tijd gered konden worden.

Maja de Bijna | 14-10-08 | 09:53

@hoxha, eindelijk weer een stukje dat ergens op slaat en niet direct word overgetypert van de telegraaf of anp,

het is inderdaad een zegen voor het land dat batavia stad affakkelt, eigenlijk zou die hele kutpolder direct terug gegeven moeten worden aan de zuiderzee, afsluitdijk kan rustig doorbroken worden, leeuwarden ligt toch te dicht bij amsterdam nu. ophoeren met de middenmoot, staat er niet in de bijbel iets van warm of koud is ok maar dat lauwe gedoe moet je uitspugen,

frozenhenk | 14-10-08 | 09:53

Hoeveel kleding heeft een mens nodig. Als je een wasmachine hebt kan je je kleding toch wassen. Dan hoef je niet elke keer naar een outlet markt voor je kleding. Als je dan ook een beetje op je dieet let, pas je je kleding over 4a5 jaar ook nog gewoon.

OptiMr. | 14-10-08 | 09:53

Rabarberke | 14-10-08 | 09:48
Haren (Gr)? Want dan zag ik ze hier ook, in het noordoosten van Gr.

Jaap de Paap | 14-10-08 | 09:52

Je plakt er het label 'outlet' op en je verkoopt er overjarige kleding. Daardoor denkt men dat alles er voor de halve prijs is. Maar die logica gaat niet op. Vaak is de uitverkoop in de gewone winkels nog veel goedkoper. Zolang je dat maar doorhebt is er niets aan de hand.

Droevig word je alleen van die mensen die er echt een dagje uit van maken en dan daar om 12:30 in de kofferbak van hun auto zitten met hun koelbox en thermoskan.

uninvited guest | 14-10-08 | 09:52

Het brandt wel mooi, marshmellows anyone?

Bier-Sexueel | 14-10-08 | 09:51

Was erg emotioneel. Vooral voor de vrijwilligers die er jarenlang aan hebben gewerkt.

Onderduiker | 14-10-08 | 09:49

mooie omschrijving... en nog leuker dat de vaste klanten hier ook reageren.

Kerby | 14-10-08 | 09:49

Even OT, vanochtend bij het uitlaten van de ganzen vijf buitenaardse ruimteschepen boven Haren gezien. Wat hebben die gasten een bewolkte kutdag uitgezocht voor een first contact zeg. Ik up de foto's straks wel even naar Dumpert.

Rabarberke | 14-10-08 | 09:48

Als je goed wilt outletshoppen ga je naar woodbury outlet in New Jersey (1 uur vanaf New York). Daar winkel je je stedentrip van 500 euro in een halve dag met 3x winst terug.

Vogelbeest | 14-10-08 | 09:48

Daar heb ik mn schoonmoeder ontmoet.

papspuit | 14-10-08 | 09:47

B te H | 14-10-08 | 09:45

Nou inderdaad.

1st Male Lesbian | 14-10-08 | 09:47

Hoxha, doe eens koffie halen, diepe teug frisse ochtendsmog inhaleren en dan stukje herschrijven.....

B te H | 14-10-08 | 09:45

Ondanks dat we allemaal (hopelijk) schreeuwen dat we die achterlijke Amerikanen niet moeten kopieëren, is de 'outlet' een typisch Amerikaans verschijnsel. Bataviastad is daar inderdaad een consumenten-bedonderend aftreksel van, net zoals tax-free shopping op schiphol duurder is dan in de stad. Laat maar branden.

eenzaam_aan_de_top | 14-10-08 | 09:45

-weggejorist-

Moozart | 14-10-08 | 09:43

Ik snap sowieso niet dat mensen die outletshoppen stemrecht hebben, maar dat even terzijde.

kolonel klootoog | 14-10-08 | 09:43

Hoxha, van de onderste rafelrand van de middenklasse, schei uit man, zeikerd.

Gewoon jammer van die zeilen en die werkplaats. Had dát er ff bijgezet en was daarna gaan janken over het feit dat je d'r niet bijhoort.

Napeauleon | 14-10-08 | 09:41

-weggejorist-

hans98 | 14-10-08 | 09:41

@ perpetuele zucht | 14-10-08 | 09:08
Heb jij haar ook al gehad???

Sjakie Snel | 14-10-08 | 09:40

Is het nu outdoorshopping?

Stuv | 14-10-08 | 09:39

Zeg, de zeilmakerij en de werkplaats zijn in reauk opgegaan en de zeilen van de replica van het VOC-schip De Batavia zijn verbrand.
Gelukkig is de brand niet overgeslagen naar het schip zelf.

DonQ. | 14-10-08 | 09:39

@Telegraafhoerrr
Maakt het uit? Gewoon je kleren kopen en je niks aantrekken van wat GeenStijl zegt.

koeberg | 14-10-08 | 09:38

*leest van brand in uitgaansscheepsbouwwerlozenprojectwerf*

10 x=24
20 glas doet, plas doet
30 x=x-1 if x=0 then goto 40 else goto 20
40 *roes uitslaapt*
50 goto 10

illuvatar | 14-10-08 | 09:38

In de brand, uit de brand.

Maja de Bijna | 14-10-08 | 09:36

Azijnpissen moet tot kunstvorm verheven worden.
Wat een heerlijk riekende woordenpolonaise.
Smerige uitwas! Naoorlogse rijtjeshuisbewoners!
Ik ben blij dat ik niet in een vinexwijk woon.

Habibi | 14-10-08 | 09:35

Bie oons ien Grunn fikk'n wie altied de rotzooi op, dus. Nix aon de haand!

fuckje | 14-10-08 | 09:35

nou, nou, hoxha, met het verkeerde been uit bed gestapt hedenmorgen ?
*koggie halen gaat*

baba4oog | 14-10-08 | 09:34

ik als kabouter vind het he-le-maal niet erg wat al die grote mensen doen.....
Al branden ze de hele teringzooi af.....

paddostoel | 14-10-08 | 09:33

@ Moozart | 14-10-08 | 09:08

Als je in Flevoland woont verdien je hoon, als je in Bataviastad werkt verdien je een weekje de innige liefde van een gruizige motorclub uit Polen. Dan komen ze er met een beetje fik nog goed vanaf.

kolonel klootoog | 14-10-08 | 09:32

Brand is hot.....

laardepul | 14-10-08 | 09:30

antizanic | 14-10-08 | 09:25
heeft nl dan een elite? als we nieuwe studenten binnenkrijgen moeten ze 10 min wat over zichzelf vertellen. liefst in latijn of frans, maar engels mag ook. het is al heel wat al brabbelend de 4 minuten haalt voordat hij en de aanwezigen wanhopig zijn. meestal beginnen ze dan ook te lachen, onbegrijpelijk.

k. hanke | 14-10-08 | 09:30

@edit 09:09

Brand is alleen cool als ze weer 500kg wiet en coke verbranden (of woonwagenkamp). GS zou t ook niet cool vinden als hun kantoor en/of serverts zouden affakkelen...

wtf? | 14-10-08 | 09:30

Lelystad, Bataviastad; als het zo duidelijk in de naam staat, zal het het wel niet zijn.

hekkesluiter | 14-10-08 | 09:29

Nou dat onding Rosada in Brabant nog. De mansen verdienen betere waer, toch Hox?

Oorlof | 14-10-08 | 09:29

@Wim-Lex | 14-10-08 | 09:21

Nee, vast in de PC Hooft waar het soort volk komt, dat niet veel beter is dan omschreven door Hoxha, maar dit wel pretendeert.

need i say more | 14-10-08 | 09:28

Ik zou eigenlijk niet goed weten waar je wel je kleren kunt kopen zonder het risico te lopen dat je dan vroeg of laat hier bij GS genadeloos wordt afgezeken.

Telegraafhoerrr | 14-10-08 | 09:27

Bavstad is super, ideaal voor mannen, alle goede winkels binnen handbereik, geen etalages, het ultieme efficiente shoppen, wat wil je nog meer :Q

blubhetvisje | 14-10-08 | 09:27

beetje jammer dit stukje... Beetje de mensen afzeiken die daar hun garderobe uitbreidden. Maar geen woord over de pijn en angst die brand met zich mee brengt. Moozart schreef al dat er mensen al dat er mensen hun brood mee moeten verdienen. We willen toch dat iedereen werkt? Brand is zeer ernstig, ook al zijn er geen slachtoffers gevallen. Sterkte voor hen die dit weer moeten verwerken.

Dreuzel | 14-10-08 | 09:26

Ben nog bezig dit te linken aan de IJslanders. Wiki de Viking haalt zijn gram!

Titia Heidekonijn | 14-10-08 | 09:26

Goh, wat een zure zanik tekst. Meneer is van de elite??

antizanic | 14-10-08 | 09:25

Zullen wel mensen achterzitten die tegen de VOC-mentaliteit zijn.

The_Challenger | 14-10-08 | 09:24

Dacht altijd dat het outlaw shopping centra waren

Gradus Grafhengst | 14-10-08 | 09:22

Bataviastad is waar beleggende gemeenteambtenaren shoppen en denken dat ze slim uit zijn

JamesHuntLive | 14-10-08 | 09:22

Dacht dat het net zo was als de Beverwijkse bazar.

Boomschade | 14-10-08 | 09:21

Ik ben nog nooit in bataviastad geweest dus kan niet echt over het ouletshopgebeuren meelullen, maar ben echt heel benieuwd waar Hoxha zijn kleren haalt... Bij de WE en H&M op zaterdagmiddag?

Wim-Lex | 14-10-08 | 09:21

@Boze Buur | 14-10-08 | 09:18 , vergeet de Hollandia niet, dat is altijd in de aanbieding.

Noordelijke Rukkert | 14-10-08 | 09:20

Zo, nu eerst een Bavaria-stad!

Hagois | 14-10-08 | 09:20

Ik ging altijd met mijn 13e maand naar Bataviastad. Lekker nikes en trainingspakkies kopen. En vette zonnebrillen.

Boze Buur | 14-10-08 | 09:18

Gasflessen, een boel hout, zeilen, klinkt als brandpreventie...

JanRap | 14-10-08 | 09:18

@Gotthard | 14-10-08 | 09:13 het is een mooie manier om onder de kredietcrisis uit te komen, dat wel.

..zapper | 14-10-08 | 09:16

Nu is het mooi 'out' met dat nep-outletshopping krot.
't was inderdaad te treurig om een dagbezoekje waard te zijn, al was het alleen al omdat het feit dat je nog voor parkeerruimte in de polder moest betalen.
Smerig commercieel aftreksel om de hersenloze massa zoet te houden met te duur Chinees-productie afval. Maar ja, de gemiddelde jeugd gaat al staan kwijlen bij een JackJones of BjornBorg onderbroek alsof het werkelijk designer-goods zijn.
Dus eigenlijk zijn we hopeloos verloren.....

777bas777 | 14-10-08 | 09:15

Mag ik het zeggen? Ik ga het zeggen... Wat een enorm rechtse-bal-blasée stukje user Hoxha! Wat mij betreft mogen alle mensen met van die neo-rechtse ideeën ook het land zo spoedig mogelijk verlaten...

bijdehans | 14-10-08 | 09:15

De laatste tijd gaan er wel heel veel zaken in de hens. Zijn dat misschien gevalletjes van 'in de brand, uit de brand'?

Gotthard | 14-10-08 | 09:13

Ach, wel weer goed voor de werkgelegenheid, kan er weer wat nieuws gebouwd worden en de oude ambachten worden in ere hersteld

yokiamy | 14-10-08 | 09:13

Waarom laten ze dat niet branden? Het ziet er daar brandend een stuk leuker uit.

a.n.alvabeet | 14-10-08 | 09:12

Foto twee en drie klikken niet op naar groot, verder vind ik ze niet vallen onder 'goede plaatjes' ghe.

..zapper | 14-10-08 | 09:11

@Moozart, precies verwoord. Het cynische ondertoontje dat meningmaal WEL leuk is, is hier m.i. volledig misplaatst.

jeemsbont | 14-10-08 | 09:11

De beschadigde en verbrande kleren verkopen ze alsnog. Ik ben het eens met Moozart, brand is nooit leuk behalve in de open haard.

hannes de boender | 14-10-08 | 09:11

Dat is de term "outletshopping" niet eens waard.

Rammstein | 14-10-08 | 09:11

Beetje last van een ochtendhumeurtje Hoxha? Als ik de toon lees waarop je bericht is geschreven denk ik dat je wel een sterke kop koffie kunt gebruiken.

P!37 | 14-10-08 | 09:10

Gezien het feit dat ten tijde van de VOC er ook nog wel eens een stad in vlammen op ging, is dit wél een treffende replica...

feppe | 14-10-08 | 09:09

-weggejorist-

Moozart | 14-10-08 | 09:08

-weggejorist-

Blok aan je been | 14-10-08 | 09:08

"'outletshopping', en het is populair bij de bovenste rafelrand van de onderklasse."

Heerlijk treffende omschrijving van de ouders van mn ex.

perpetuele zucht | 14-10-08 | 09:08

We don't need no water......

Alcoholic | 14-10-08 | 09:07

In het licht van de kredietcrisis hadden we een dergelijke toko best kunnen behouden. Nu wordt nog minder geld uitgegeven!

Beau ter Ham | 14-10-08 | 09:06

stadsrechten ??

XaaD666 | 14-10-08 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken