Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo, Joost Ravoo hier

Ik haat de auto. Liever sta ik vertraagd, mits er geen blaadjes op de rails liggen. Hallo, anonieme lafbekjes, hier uw buikspreekpop van de Nederlandse Spoorwegen weer. Ik wil u graag even hoogstpersoonlijk waarschuwen voor wat kleine *kuch* probleempjes op het spoor. Het zomert namelijk volop en dat betekent oponthoud. Daar kunnen wij als Nederlandse Spoorwegen natuurlijk niets aan doen, dat heeft alles te maken met de zon. Hierdoor zetten wissels uit, in vaktermen wordt dit ook wel kattenruggetjes genoemd. Hierbij dus een waarschuwing voor de scheepvaart: houdt u komende dagen rekening met een explosieve toename van het aantal kattenruggetjes. Dat is dus niet te voorkomen, behalve door de rails te verkoelen met water, dus dat het maar snel herfst mag worden. Had ik trouwens al verteld dat NS behoort tot de wereldtop? Wij concurreren als geen ander met de auto: de kosten van een treinreis zijn nog niet de helft van een autorit! De vergelijking met de auto winnen we lachend. Met psychotische groeten, de NS/Joost Ravoo.

Reaguursels

Inloggen

1 ding snap ik niet...... en al die voorgaande jaren dat het vaak zat boven de 30 graden was dan? Nooit eerder over gehoord in Nederland.....

Tomahawk33 | 04-07-06 | 00:26

houdt u komende dagen rekening met een explosieve toename van het aantal kattenruggetjes

IK had idd vandaag ook een knalband :-/

RedScorpion | 03-07-06 | 23:00

@ Yammie: ik heb ook niet beweerd klaar te zijn met mijn berekeningen. Als een automobilist eens over de streep komt, zal ik uitweiden over de extra kosten van reizen met OV- all inclusive... Voel je uitgenodigd!

@ vergelijkers met andere landen: Zwitserland en Japan hebben een spoornetwerk dat ongeveer net zo uitgebreid en veel gebruikt is als de onze, maar een veel stabieler klimaat. Andere landen zijn sowieso niet met Nederland te vergelijken, vanwege het veel kleinere en minder frequent belaste netwerk.

File Sofia | 03-07-06 | 14:31

We kunnen dus niet eens een spoortje aanleggen en rijdbaar houden..... Bij de aanleg van de spoorwegen blijkbaar niet kunnen inventariseren welk materiaal en welke methodiek men moet gebruiken om een reelsje aan te leggen die aan de bij ons voorkomende klimatologische omstandigheden moet kunnen voldoen. Auw Auw Auw.... De NS prestatiecijfers weer niet gehaald.... Mayday Mayday Going Down! Kabinetscrisis Balkenende 5..... Dit geeft te denken over de kwaliteit van onze onbesproken dijken (stijging waterstand als gevolg van het broeikaseffect, smeltende poolkappen, stijging rivierwater buurlanden, draaiende wind etc.etc.) Oh Ja vergeten dat krijgen we straks als we tot onze nek in het water staan... kabinetscrisis Balkenende 6....

superzeiker | 03-07-06 | 14:31

-weggejorist-

Ir.O.Nicus | 03-07-06 | 14:24

Die Amtraks blèren hier in de nacht wanneer het een graad of 8 is net zo prima als overdag met 45 (woestijn klimaatje). berg op berg af etc. Maar dat zijn dan ook treinen.

..Whatever | 03-07-06 | 14:22

File Sofia@ Als je met het openbaar vervoer naar het NS-station gaat kost het ook nog extra geld,de auto staat vlak voor de deur veel efficienter.En ik struikel niet over junken en bedelaars als ik naar mijn auto loop.

Yammie | 03-07-06 | 14:20

@nl0raf 03-07-06 @ 12.:40
't Scheelt op korte termijn maar 4 euro, maar toch: kortingskaart voor 1 persoon = 55 euro; 4* retour Den Haag - Amersfoort = 52 euro; samen 107 euro + minstens 1 persoon die de rest van het jaar met 40% korting reist, 25% korting in het buitenland krijgt en maar liefst 70% korting op parkeren bij een station en nog enkele andere voordelen.
NS-kaart (= hele jaar reizen door het hele land) kost 2866 euro, een gezin met vier personen betaalt in totaal 3468 euro.

@ autofanaten: reken naast afschrijving per kilometer, wegenbelasting, onderhoud en benzine ook eens aanschaf en parkeren mee?

Maar serieus; ik ben erg benieuwd in hoeverre auto en trein concurrerend zijn. Willen de autorijders eens voorrekenen hoeveel auto parkeren, repareren, rijden en verzekeren per jaar kost?

File Sofia | 03-07-06 | 13:38

gainsteel 03-07-06 @ 12:13
Ja juist ja, STERRRFFF

Ret. Duh Haag – Amersfoort voor vier personen 110 Euro. Das dus de ‘helft goedkoper’ dan met mn auto, moet daarna nog een kaart kopen voor bus/tram. En dan krijg je gratis staanplaatsen en worden mn kids tijdens de rijs vermaakt door een mafkees die ik niet uit ’t raam mag gooien van mn wife.

Asfalteren die rails! I say.

nl0raf | 03-07-06 | 12:40

Hallo Fleischbaum als je iets wilt vertellen dat ook nog ergens op slaat vervang dan "Nederlandse Spoorwegen" voor "Prorail" dan klopt je tekst beter. Maar ja, de NS is natuurlijk leuker om tegen aan te trappen daarvoor willen jullie de zorgvuldigheid wel even vergeten.

ipje | 03-07-06 | 12:16

Sterf NS, sterf.

gainsteel | 03-07-06 | 12:13

Wat een lulkoek is dit toch, in sommige landen is het nog veel warmer en vaker zo warm, dus geef gewoon toe dat het onderhoud zo bedroevend slecht is dat een beetje hitte, blaadjes, stroomstorinkje alle treinen sloopt.

Onno Thuis | 03-07-06 | 11:57

@ de visser
Je kostenvergelijking autorit / treinkaartje gaat mank.
Voor een eerlijk vergelijk moet je bij de autokosten de wegenbelasting en afschrijving per km meerekenen.

greygoatee | 03-07-06 | 11:54

Gewoon twee metrolijnen aanleggen: van Amsterdam via Den Haag/ Rotterdam naar Tilburg en van Amsterdam via Utrecht naar Eindhoven. Geen blaadjes, geen last van hitte, geen verkeer, want ondergronds. Ultrasnel: doet alleen de hoofdstations in steden aan. De gehele randstad is zo gecoverd. De forensen die in pakweg Breda Prinsenbeek, Rotterdam Zuid of Rijswijk moeten zijn, stappen over en reizen verder met Ravoos psychoboemeltje. Een hele investering, dat wel, maar net alsof het dagelijkse filerijden geen knaken kost.

Murdockyoufool | 03-07-06 | 11:53

Als we hem nu eens in een wit bondje laten lopen en hem deaud knuppelen en dat opnemen dan kunnen we het beeldmateriaal gebruiken om de zeehondjes in Canada te redden heeft die eikel ook nog wat nuttigs gedaan met zijn leven. Ach en de NS(b) waarom kwamen dit soort problemen niet voor toen jullie nog van de overheid waren! maak je maar meer druk om het feit dat de gewone burger zijn kaartje koopt bij een automaat want geld binnen halen op een goedkope manier is veel beter voor de NS(b) Ga is Deaud of doe iets nuttig bijvoorbeeld er voor zorgen dat mensen net als Varkens 2 vierkante meter aan ruimte hebben tijdens het veevervoer ( sorry was niet synisch bedoeld ik stotter) of kom er gewoon voor uit dat je weer terug wil naar het spartaanse systeem van transport tijdens de WO II.

AlCapsones | 03-07-06 | 11:45

@ZoekDeNuance:

Dacht het wel... makkelijk commenten uit je luie stoel?

ZwartGat | 03-07-06 | 11:30

in de zomer te heet, in de herfst bladeren, in de winter een glad spoor, u ziet; in de lente is de trein ideaal.

marteltor | 03-07-06 | 11:29

@ZwartGat 03-07-06 @ 11:27
Nee, te vermoeiend. Ik zit nu te F5-en in een airconditioned kantoor, bevalt me uitstekend!

ZoekDeNuance | 03-07-06 | 11:28

KudtNS, ik heb een chronische hekel aan ze. Hoerige tyfusservice. Alleen ouderen die geen auto meer kunnen rijden zouden er mee mee mogen gaan

KingHotwing | 03-07-06 | 11:28

@ZoekDeNuance:

Heb jij het ook zeau warm? Pfffff....
Ga toch lekker naar het strand man!

ZwartGat | 03-07-06 | 11:27

@LoL @ Sévèke 03-07-06 @ 11:17
Als je in een warm weekend Zandvoort überhaupt wil bereiken, móet je de trein wel nemen. Maar gezien jouw ongenuanceerde anti-treinhouding sta jij liever drie uur met de rest van hersenloos Nederland in de file op weg naar het strand om dan onverrichter zake terug te keren, dan dat je één keer een principe opzij zet en gewoon in twintig minuutjes tijd vanaf Amsterdam CS in Zandvoort op het strand staat.
.
Owja, voordat je me van geitenwollensokkenheiod beschuldigt: ik ben in het bezit van een auto die 1 op 10 rijdt (Siuper-98, helaas) die ik gebruik voor alle gelegenheden waarbij dat sneller/eenvoudiger is dan met het OV. En toegegeven, meestal wint de auto het van de trein. Maar op voorhand uitsluiten van de OV-optie is kortzichtig.

ZoekDeNuance | 03-07-06 | 11:25

Geweaun aan de moffen verkopen, die Nederlandse Spoorwegen.
Want tussen 40/45 reden ze wel optijd... punktlich.

Dump | 03-07-06 | 11:25

Think you got it bad? Zoals de Belgische spoorwegen zich gedragen is het een mirakel dat er niet meer treinbestuurders worden doodgeschopt.http://www.zi-biz.be/zint/dvp_articles.NewsDetail?IdA=664&TypeA=ZWIJGER
www.hln.be/hlns/cache/det/art_224997.h...

veest van pim | 03-07-06 | 11:22

Nederlandse STooorwegen....

Geile Haas | 03-07-06 | 11:18

het mag weer gezegd worden: Alleen geitenwollensokken nemen de trein!

LoL @ Sévèke | 03-07-06 | 11:17

Moet je dan ook meer betalen? Immers, spoor wordt langers, dus meer kilometers. Zal de NS niet zijn om daar de prijzen voor te verhogen.

Days-Of-Wild | 03-07-06 | 11:15

Altijd wat met die vervloekte NS; vooral na die privatisering speelt het weer hen nogal parten. Ik zie een causaal verband.
Permanente weersverwachting: Zei iemand dat er door aandelen op de rails geen trein meer rijdt?

Tobi | 03-07-06 | 11:14

... Ik zit te denken wat ze bij de NS volgende maand weer als smoesje gaan begruiken... Ik kom er niet uit: glibberen door bladeren, altijd linksaf als de wissels zijn vastgevroren (3* links == 1* rechts!), wiebelen omdat de rails uit de rails lopen... De gekste hebben we inmiddels wel gehad.

Euh Ravoo: denk es ff mee...

Misschien dat iemand erin trapt als je zegt dat de treinen "moe zijn"... werkt in China ook, of dat een proef met draadloze stroom niet optijd werd gestart ofzeau...

ZwartGat | 03-07-06 | 11:11

@bolchrysantje 03-07-06 @ 11:07
maar je wist toch dat de laatste trein terug ging om 11:45? dus of je moet axl & co de schuld geven (mrs. brownstone dan...) of jezelf.. ik zal voor de laatste optie kiezen...

ed.. | 03-07-06 | 11:11

In NL gebruiken we treintjes die voor luxe door moeten gaan. En Luxetreintjes kunnen als het op no-nonsence techniek aan komt niet zoveel hebben. Met name onze treintjes kunnen niet goed tegen het welbekende "kedeng kedeng". Hiervoor heet Prorail (iov NS uiteraard) de rails langer gemaakt, zodat er minder overgangen zijn. Deze overgangen zorgen uiteraard voor uitwijkafstand bij langdurig hogere temperaturen. Deze (te) lange rails worden daarbij ook nog eens vastgelast op de bielzen, ipv met enige speling.

Ga naar willekeurig tropisch apenland (denk India) en je ziet waarom ze dit probleem daar niet hebben. De treinen zijn anti-luxe en de rails zijn 3x korter dan hier. Maar hebben ze daar kattenruggen? Nee dus. Wel veel kedeng kedeng, wat weer logisch is, daar een rijdende trein meer kedeng kedeng doet dan een stilstaande.

Tobus | 03-07-06 | 11:11

!WAT! concurreren met de auto, gister naar Guns N Roses geweest, maar met de trein heen.... laatste trein terug ging rond kwart voor 12, concert was om uurtje of half 1 afgelopen.....

hoe kun je dan concurreren met de auto?????

bolchrysantje | 03-07-06 | 11:07

LOL welke mongool gaat er nou met de trein???? Dat ding is sterves duur, komt altijd te laat, en zet je nooit precies af op de plek waar je wezen moet!!
Alleen debielen nemen de trein!!

LoL @ Sévèke | 03-07-06 | 11:04

En dan noemen ze mij "de lachende scheerkwast"... begrijp jij het nog??

Lachende Scheerkwast | 03-07-06 | 11:03

Moehahaha.... Ravoo... Is dat een Italiaanse naam ofzeau?
Daar doen de Staatsspoorwegen het nog beter! Hebben ze eauk geen zeaumer en schrikken ze tenminste eauk niet van de sneeuw...

Godverdoeme wat een stelletje droeftoeters bij de NS!

ZwartGat | 03-07-06 | 11:03

Morgen ga ik met de bus :-)

Ghe, die rijden wel keurig op tijd!

.HLD | 03-07-06 | 11:02

Sja... 'lachend' zullen ze de vergelijking met de auto niet winnen, áls ze 'm al winnen. Maar beste (mede)automobilisten, wees wel zo eerlijk om niet alleen de kosten van de peut mee te nemen, maar ook wegenbelasting, afschrijving en, niet te vergeten, onderhoudskosten.

ZoekDeNuance | 03-07-06 | 11:02

Zelfs Joost hoeft niet in een gele rups te zitten om ontspoord te raken...

KaiserSoza | 03-07-06 | 10:57

Lastige keuze: in de file staan omdat er wegwerkzaamheden zijn of ontspoord raken met je trein. Waar een klein land al niet groot in kan zijn.

Grasgriezel | 03-07-06 | 10:54

Ja leuk laten we et de auto gaan. 25 kilometer file rondom Utrecht vanuit elke richting. De NS rijdt tenminste nog, zij het niet zo extreem hard.

Mammon | 03-07-06 | 10:54

Bij de SS reden de treinen wel op tijd.

Yammie | 03-07-06 | 10:52

@sluipschutter 03-07-06 @ 10:41
Je ziet op die foto ook duidelijk een grote kuil tussen de rails op het punt waar de boel is kromgetrokken. Duidelijk gevalletje van achterstallig onderhoud! Als die rails netjes wordt vastgehouden door die verankerde betonnen bielzen, had dit niet kunnen gebeuren. Door dat gat is de rails haar verankering kwijt en kan de boel uit zijn fatsoen raken, wat hier is gebeurd.
Overigens: "laten we hopen dat het weer snel herfst wordt" zegtie? Ja duh! Dan liggen er weer blaadjes op de rails!

poktor | 03-07-06 | 10:50

Tis altijd wat met die NS. Wat heeft die Joost Ravoo trouwens voor nieuws te melden?? Ijzer zet UIT ja als het warm wordt! Laat 'm bielsen gaan sjouwen of nog liever: eens een goede dameskapper gaan zoeken.

goudbrasem | 03-07-06 | 10:47

Wij concurreren als geen ander met de auto: de kosten van een treinreis zijn nog niet de helft van een autorit! De vergelijking met de auto winnen we lachend.

Wat voor auto rijd die lul dan dat het duurder is dan met de trein? een Hummert van 1:1 ofzo, en dan heb ik het er nog niet over als je kinderts hebt die ook met de trein mee moeten dan, gezellie naar het stand met de NS
BTW anwb helpt je sneller op weg, mocht er iets stuk gaan.

wittetonnie | 03-07-06 | 10:43

Komt het door de hitte of lijkt die kerel steeds meer op Hans Teeuwen?
Alleen de humor is net wat minder, maar de debiele momenten heeftie al!

DopeFish | 03-07-06 | 10:37

gewoon hole rails maken en water door pompen.. zijn de rails koel in de zomer en in de winter kan je ze er mee verwarmen. Ook leverd het in de zomer energie op.
Even patent aanvragen . voor het gaval dat de ns op het zelfde idee komt. hahaha

CyberX | 03-07-06 | 10:35

Pardon? Kosten van een treinreis nog niet de helft van een autorit? Laatst samen met het vrouwtje toch maar met de auto van A naar B en terug; 20 euri peut tegenover 45 euri voor 2 NS retourtjes. Daarnaast nog in totaal 1,5 uur reistijd bespaard.
Logisch ook dat rails niet tegen hitte kan. In Spanje rijden in de zomer ook geen treinen, dat weet toch iedereen!

de visser | 03-07-06 | 10:32

@ed.. 03-07-06 @ 10:24
Je bedoelt eerder, 25 - 28 jaar te laat met onderhoud...

Hellsmurfje | 03-07-06 | 10:32

wie gaar er met dit weer ook in de trein zitten...

prestodegekste | 03-07-06 | 10:30

't is toch wat... De rails zet uit. Dat wil dus zeggen dat je een langere reis maakt en ik zou dus verwachten dat ze binnenkort de prijzen afhankelijk maken van de temperatuur.

Doordat de treinen dan ook nog langzamer moeten rijden maken ze meer uren, dus naast die hogere prijs bij hogere temperaturen, moet je dan ook een extra overuren-toeslag betalen.

Een ander probleem is dat de weerstand van de bovenleiding toeneemt en dat de trein ook nog eens meer energie nodig heeft om bij lagere snelheden te rijden. Dus door die extra verliezen en onkosten moet er ook een energie-toeslag komen bij warm weer.

De stations moeten met dat warme weer ook meer energie uitgeven aan de koeling en ze verkopen minder warme broodjes en koffie, dus een stations-belasting is ook noodzakelijk.

Aangezien men minder alert is bij dat warme weer, neemt de kans op een terroristische aanslag toe en dus een terroristen toeslag is wel het minste wat je zou kunnen betalen.

De kaartjes-automaat geeft vaker een storing (ook vaker bij warm weer) dus daar moet ook weer een dure monteur voor langs komen met dit snikhete weer. Een toeslag wanneer je dus je kaartje koopt bij de automaat.

Ik stel me ook zo voor dat je een heffing gaat betalen over elke liter benzine van zo'n 10 ct/liter om de NS te compenseren voor de verliezen doordat (mischien) je de auto pakt.
5ct/liter voor diesel en als je kan aantonen dat je het voor je grasmaaier gebruikt kun je dat weer terugvragen. (min 8 ct administratie-kosten).

Gijsie | 03-07-06 | 10:28

"Privatiseren is goed" volgens onze regering...

da wizard | 03-07-06 | 10:27

Laten we hopen dat het niet al te lang zo'n mooi weer blijft, niet alleen voor de wissel truc van de NS, maar dan vallen de dorre blaadjes weer van de bomen, en daar kennen we de problemn ook van.

NS is een geweldige maatschappij: het is beleefd (verontschuldigd zich zelden bij de vele vertragingen) heeft beleefde medewerkers (staat daar in de verte op een bordje meneer) schoon en goed materieel (in het spoorweg museum) het prijs - service peil is om te huilen (u kunt ten slotte ook terecht voor een huur oto bij de ns-stations)

Als de ns eens een werkbezoekje gaat brengen aan Japan (heel veel wissels daar, en op dit moment zeer zeer warm) kunnen ze zich gelijk eens vergapen aan de uitstekende service daar.

de Japanner | 03-07-06 | 10:26

@Carpa
die stakingen schaar ik onder overmacht, blijft het feit dat hier blijkbaar hittegevoelige rails liggen die nog duurder zijn ook.
Die nieuwe Italiaanse dubbeldekkers zijn trouwens onovertroffen zolang de boordcomputer het volhoudt..

Don Quichote | 03-07-06 | 10:25

zetten wissels uit, ....
Juist ja, volgens mij is dat prima van te voren uit te rekenen. Klein beetje natuurkunde en je weet hoeveel ruimte er tussen de verschillende stukjes metaal moet zitten. Japan en zwitserland hebben daar ook helemaal geen moeite mee.

Hellsmurfje | 03-07-06 | 10:25

afgelopen dinsdag voor t eerst in tijden weer met trein geweest
tweemaal vertraging
vanaf utrecht centraal 2 uur bezig geweest om weer thuis te komen (3 kwartier met auto, 1 uur met ov is mogelijk)
heerlijk dat ov, ik pak voortaan nooit meer de auto
:|

PieceOfPie | 03-07-06 | 10:25

Den Haag”, zo sprak een woerd, “is blijkbaar per trein uit Utrecht onbereikbaar. Want telkens als ik het probeer, begint een goudgebiesde heer zijn longen vol met lucht te happen en roept dan: “Woerden overstappen !”

corvanderlaak | 03-07-06 | 10:25

snap eigenlijk niet waarom iedereen zo verbaasd is, de NS is ongeveer 5-8 jaar achter met onderhoud, dus in de toekomst zal dit alleen maar erger worden...

ed.. | 03-07-06 | 10:24

@ Amoebe
Vergeet je dan niet dat de kwaliteit van het spoor (het netwerk) de verantwoordelijkheid is van Prorail, GEHEEL ONDERDEEL VAN DE NEDERLANDSE STAAT?
Daarnaast is de NS 100% van de staat, dus privatisering kun je het met droge ogen niet noemen.

NvdB | 03-07-06 | 10:23

Elke keer als ik zijn kop weer zie schiet ik in de lach, wat een Pipo.
Zijn het de blaadjes niet, is het de zon.
Is het geen stroomstoring dan is het wel botsing (Maastricht)
NS ga eens deaud!

gigigi | 03-07-06 | 10:21

@Amoebe: Laat me eens raden, je moet tussen Utrecht en de randstad heen en weer reizen?

Burgemeester Kiesman | 03-07-06 | 10:20

En ze blijven 'nog niet de helft van een autorit', omdat de prijs van een kaartje vrolijk fluitend meereist met de prijs van brandstof. Wat voor een gedeelte ook wel logisch is, maar zo hard hoeven ze nou ook weer niet te steigen.

Lemau | 03-07-06 | 10:19

@sluipschutter 03-07-06 @ 10:15

Het ontbreekt er nog maar aan dat ze niet om de haverklap lekke banden hebben.

KaiserSoza | 03-07-06 | 10:18

Zijn alle seizoenen nu gecovered voor de ultieme vertraging smoes? Herfst - bladeren, Winter - vorst, Lente - water, Zomer - hitte.

hadstikkemooiman | 03-07-06 | 10:18

Sinds de N.S. ( was vroeger staatsbedrijf ) is geprivatiseerd wordt de trein als STRAF tegen de milieu bewuste reiziger gebruikt . De prijzen rijzen de pan uit ... je strand van vertraging naar vertraging ... en de conducteurs doen denken aan T.B.S.ers met een week-end proefverlof .
Ik ben altijd blij als er weer iemand een trein in de hens steekt ofzeau ... Het is natuurlijk helemaal lachen als er een conducteur wordt neergestoken ... de verontwaardiging die dan volgt : " dat dit in Nederland kan gebeuren "
De mensen die regelmatig met de trein gaan weten dat het een wonder is dat er niet elke dag een conducteur wordt neergesteauken .

Amoebe | 03-07-06 | 10:15

In de zomer uitzettende wissels, in de herfst bladeren (Ook al eens meegemaakt: bussen ingezet vanwege de strom!), in de winter ijzel op de bovenleiding, en in de lente lukt t nie omdat .......?
Misschien moeten ze eens op cursus bij de Zwitserse spoorwegen, altijd goed, 5 METER sneeuw of niet. Of bij de Union Pacific in de USA, dwars door woestijnen met tumbleweeds. Ja, zelfs de gemiddelde modelspoorbaan in ons land is betrouwbaarder dan de NS.

sluipschutter | 03-07-06 | 10:15

Is dat spoornet in een laboratorium ontwikkeld?

Traag | 03-07-06 | 10:13

Lekker boeiend... Tijd om iemand anders af te zaniken

vanEL | 03-07-06 | 10:12

met de auto doe ik ook wel es een kattenruggetje

misti | 03-07-06 | 10:12

Nou, bedankt Joost, nu wilde ik aanvankelijk de trein nemen.
Wordt dus een lift met een hummert.

bad to the bone | 03-07-06 | 10:11

@DonQuichote i.d.d. in Italië is het een stukje heter dan hier, is het ook wel eens herfst, maar ik heb nog nooit gehoord van vertragingen om die reden. Dat ze om de drie weken staken, dat dan weer wel.

Carpa | 03-07-06 | 10:11

@DQ Er zitten dan alleen wel geblondeerde wijven met een dikke laag plamuur tegenover je.

MacManiac | 03-07-06 | 10:07

Spoorwegen, spoorwegen, *peinst* ja, het zegt me wel iets....

KaiserSoza | 03-07-06 | 10:07

In de herfst last van bladeren, in de winter bevriezen de wissels, in de zomer zetten de rails exponentieel uit... Oh en de lente ? Dan pleegt de NS groot onderhoud aan wissels en rails.

Capo di tutti Capi | 03-07-06 | 10:06

prachtig, die treinen in Toscane, op tijd, geen kattenruggetjes en vergeleken met de NS betaal je de helft.

Don Quichote | 03-07-06 | 10:05

yeah "manneuh", lekker treintje spelen

Juan Zaque | 03-07-06 | 10:04

Komop Joost, zoals het spreekwoord zegt mag jij het weten, dus kom eens op met een betere verklaring (ijsblokjes voor iedere trein monteren?

Burgemeester Kiesman | 03-07-06 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken