Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mail van Wouter Bos!

wouterbosklos.jpgWouter Bos heeft 4 miljard euro nodig om Fortis te redden. Maar terwijl de Belgen er indirect 470 euro per persoon voor gaan dokken, wil onze Bos het anders opknappen. Niet door belastingeld door te sluizen naar Fortis, maar door externe financiering te zoeken. Klinkt geloofwaardig... Maar hij is goed bezig man! Dear Dutchmen, First I must solicit your greatest confidence in this transaction. Because I need to ask you to support an urgent secret business relationship with a transfer of funds of great magnitude. I am Ministry of the Treasury of the Republic of Holland. My country has had crisis that has caused the need for large transfer of funds of 4 billion Euro's. If you would assist me in this transfer, it would be most profitable to you. I am working with Mr. Letherme, a minister of the Republic of Belgium, so your transaction will be utmost in good hands. If this goes all good, there will be much more splendid deals to come! Let me stress, this is a matter of great urgency. We need your blank check. We need the funds as quickly as possible. We cannot directly transfer these funds from our belastingoffice because I promised the people of our great Nation I will find the moneysum elsewhere. My family lawyer advised me that I should look for a reliable and trustworthy person who will act as a next of kin so the funds can be transferred. This should be before my minions will ask about this procedure in The Second Room. Please reply with all of your bank account so that we may transfer your commission for this transaction. I will call this transfer a 'bond'. After I receive that information, I will respond with detailed information about safeguards that will be used to protect the funds. Let me assure you the transfer will be at utmost safe! I will not supply you with any risk. I just need a bank account so I can transfer the sum of money. WE ARE NOW READY TO TRANSFER THE FUND OVERSEAS AND THAT IS WHERE YOU COME IN. IT IS IMPORTANT TO INFORM YOU THAT AS CIVIL SERVANTS, WE ARE FORBIDDEN TO OPERATE A FOREIGN ACCOUNT; THAT IS WHY WE REQUIRE YOUR ASSISTANCE. THE TOTAL SUM WILL BE SHARED AS FOLLOWS: 90% FOR US, 25% FOR YOU AND 40% FOR LOCAL AND INTERNATIONAL EXPENSES INCIDENT TO THE TRANSFER. Yours Faithfully Minister of Treasury Wouter Bos [email protected]

Reaguursels

Inloggen

Ben ik nou echt de enige reaguurder die de symboliek van Wouter Bos in een baseballshirt met een casinobrood en een makreel op zijn kop niet begrijpt?
Of durven jullie er gewoon niet voor uit te komen? dat zal het zijn!.

achterweg | 30-09-08 | 12:51

Viva Nigeria Viva @ Zwarte piet pierewierewiet, hoor je wel maar betaal je niet ! Binnenkort is die 4 miljard euro (8.8 miljard guldens, weet u nog ?) nog niet eens 1 miljardje waard, dus talk about geld over de balk(enende) gooien, zie je door de euro's het Bos niet meer ! Goud kopen luitjes, goud !!!!!

Konny Lingus | 30-09-08 | 12:23

Viva Nigeria Viva @ Zwarte piet pierewierewiet, hoor je wel maar betaal je niet ! Binnenkort is die 4 miljard euro (8.8 miljard guldens, weet u nog ?) nog niet eens 1 miljardje waard, dus talk about geld over de balk(enende) gooien, zie je door de euro's het Bos niet meer ! Goud kopen luitjes, goud !!!!!

Konny Lingus | 30-09-08 | 12:22

@Baron de laclou

aad jacobs nog gehoord in nova over het handelen van wouter bosset ?

klompvoet | 29-09-08 | 22:50

Woutert zit nu vast in Het Vervolg weer biertjes weg te tikken met z'n brada's in 020-Roti.

Aussie | 29-09-08 | 21:55

Erg toevallig (toeval bestaat niet????) Wouter met een vis op z'n kop =)

Heb ik dit nummer NU opstaan :"Scooter - How much is the fish?"

nouja.... ECHT :D

kai-zen | 29-09-08 | 21:35

HAHAHA!!

Dit is de eerste keer dat ik keihard heb moeten lachen om GS, Wouter de scammer... priceless!

Spees | 29-09-08 | 20:50

Hoe langer al deze tijdelijke hulpmiddelen blijven bestaan, des te harder zal de bel knappen. Onthoudt dat kapitaal niet verloren gaat in zo'n periode, het wordt enkel 'verplaatst' naar een groep selecte mensen. Geld is niets anders dan een stukje papier en deze groep mensen lachen zich straks weer kapot als ze voor een appel en een ei weer een kwart van de wereld kunnen opkopen.

realiteitswaanzin | 29-09-08 | 20:27

Dear Mr. Wouter,

Have you taken care of all modalities?
And your capslock key needs readjustion coz NOT EVeryTHIng was written in capiltons also your punctuoation is nod sa i would eccpect fron a trustwothy Chirstian genletman amen and afain i must aks u have al modalitiesbeen taken crae of amen brother ihope u kan come 2 afrika plz we need ur helpl.

durfnix | 29-09-08 | 20:25

"Lijkt wel een beetje op die Nigeriaanse methode om debielen geld af te troggelen.

Superior Bastard | 29-09-08 | 11:17"

... joh!...

Plonk | 29-09-08 | 18:44

Baron de laclou | 29-09-08 | 18:13
en bij welke bank/instantie zou die 85% van de werknemers dan in dienst moeten treden ?
met die 49% van bos hebben we wel wat in de melk te brokkelen. winstuitkeringen kunnen dus worden opgelegd.
fortis nl maakt ongeveer een jaarwinst van 1 milj en dat is niet zomaar verdampt met klanten die langlopende verzekeringen hebben.
in mijn ogen dus een prima deal. en met het uitschrijven van staatslening(en) zal deze investering niet veel op de begroting van invloed zijn.

klompvoet | 29-09-08 | 18:35

ten eerste is het een drogreden om te stellen dat ZE ALLEMAAL op straat zouden staan.. welnee , 85 % heeft weer werk binnen 3 maanden en de rest binnen 7 maanden... wat nu werkloos is wil gewoon niet werken ,onwillig.
Winst gaat op in reserveringen en wordt niet uitgekeerd.. let maar op want er moet ook nog eens liquide voldoende zijn... en daar schort het nu juist aan omdat men niet meer aan de ratio's komt door stijgende rente's.
die 49% klinkt leuk als het goed gaat maar loopt verkeerd af als het fout gaat, typisch links een zinkend schip geld inpompen en dan suggereren dat het allemaal wel goed komt in de toekomst.
nee , hoe langer ik erover nadenk .. ik vind het niks , gaat allemaal veels te lang duren door een rentelast die waarschijnlijk de winst niet gaat evenaren.
gerommel in de marge Klompvoet.
En als het idd een gouden deal zo zijn zou je mogen verwachten dat de rente dus gaat dalen ... Bos doet hetzelfde wat er al jaren op de beurs gebeurd.. namelijk luchtkastelen bouwen.
de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
zo denk ik erover.

Baron de laclou | 29-09-08 | 18:13

Beter dat ze Palm Invest een miljarden injectie geven.

nasty6817 | 29-09-08 | 18:06

wocky | 29-09-08 | 17:36
haha, wouter bosset heeft een beste deal gemaakt. we hebben nu met z'n allen een belang van 49% (geen aandelen dus) in Fortis NL en die tak levert al gauw een miljard winst per jaar op. mss dat er wat klantjes weglopen ,maar dan nog zal er een flink rendement worden behaalt op deze investering. 10%/j moet haalbaar zijn. wat zou het de staat hebben gekost wanneer al dat 'hardwerkende' fortisvolk op straat zou hebben gestaan ? heb je daar al aangedacht, wocky ?

klompvoet | 29-09-08 | 17:41

Typies Links , geven altijd verkeerd uit ala J.den Uil.De sinterklaasen . En wie gaat dat betalen,juist het hard werkend volk !! 4. miljard sjeeeesusssssssss ?????

wocky | 29-09-08 | 17:36

republic of holland?.......... lutser

corbin | 29-09-08 | 17:33

Trombonez | 29-09-08 | 16:55
zolang je je aandelen in bezit hebt heb je nog geen geld verspeeld. dat doe je pas als je ze met verlies verkoopt. en waarom zou bosset ze verkopen ?

klompvoet | 29-09-08 | 17:29

Baron de laclou | 29-09-08 | 17:24
ja, het ligt aan jou.
Voor die 4 milj wordt straks een staatslening uitgeschreven en Bosset kan straks voor ons allen een flink deel van de jaarwinsten op gaan strijken. Goeie zet van Wouter Bosset.

klompvoet | 29-09-08 | 17:27

ff de hele dag over zitten te dubben.
ik ben der uit ! Wouter heeft ons opgescheept met 4 miljard extra staatschuld.
Ja , het is echt zo.
Geen een bedrijf krijgt zomaar steun van de overheid , bij een failliet staat de fiscus vooraan.. ook zoiets .. en deze lui krijgen hup ff 4 miljard in een weekend met de hoop dat wouter er ooit wat aan gaat verdienen.
zal wel aan mij liggen

Baron de laclou | 29-09-08 | 17:24

@Flippo | 29-09-08 | 16:58
Daar heb je gelijk in. Maar d'r zijn er zoveel meer. En wat te denken van de andere staatjes? Het is in principe allemaal gestald, dood geld, waarvan je mag aannemen dat de beleggingsdivisies van die banken, normaal gesproken, overuren draaien om 't link en rechts te beleggen. De klappen moeten er fors zijn.
Een verklaring kan zijn dat de 'spaarders' hun tegoeden niet kunnen en/of durven opnemen. Een andere mogelijkheid is, dat ze denken: geen nieuws is goed nieuws.

stekelige | 29-09-08 | 17:17

Ha! Een nieuw fortis-topic! Snel ernaartoe.

Lewinsky | 29-09-08 | 17:12

Fortis herstelt zich vlgs fd naar 4,31 (-17%)

Lewinsky | 29-09-08 | 17:11

[email protected] | 29-09-08 | 17:05
Mortis! Fortis today, mortis tomorrow.

Lewinsky | 29-09-08 | 17:08

Mortis heeft gewoon met de cijfers lopen fucken. Daarom meneer Wellink...

Auke | 29-09-08 | 17:06

Woutertje Bos c.s. is gewoon door de tijd ingehaald. BNP kan Mortis alsnog voor 1,5 per aandeel opkopen voordat Woutertje het geld uit z'n staatslening binnen heeft.

Auke | 29-09-08 | 17:05

@Sikkeneur | 29-09-08 | 17:01
Mij niet. Vertel..

stekelige | 29-09-08 | 17:03

stekelige | 29-09-08 | 16:55

En dat jij aan de zijlijn tegeltjes zit te vullen, zegt mij genoeg!

Sikkeneur | 29-09-08 | 17:01

@stekelige | 29-09-08 | 16:57 Ja. Jammer. Maar het grafiekje kwam toch op.

Lewinsky | 29-09-08 | 17:00

stekelige | 29-09-08 | 16:46
In Zwitserland is de USB bank bijna omgevallen. Al maanden in de problemen. De Zwitserse staat verleent daar bijstand.

Flippo | 29-09-08 | 16:58

Bij Beursgorilla zijn ze 't oerwoud ingetrokken. Die zien 't niet meer zitten.

stekelige | 29-09-08 | 16:57

@klompvoet | 29-09-08 | 16:52
De scharesliep hier op de hoek gaat morgen ING al kopen. De patatboer is in de markt voor ABN-Amro.

stekelige | 29-09-08 | 16:55

@klompvoet: je hebt gelijk, ik begrijp er geen zak meer van. Maar ik wet wel dat woutertje vandaag flink centjes heeft verspeeld. En als je nu naar de beurzen kijkt, is het hoe dan ook niet best gesteld met die 4 miljard die de nederlandse staat voor ons heeft geïnvesteerd in Mortis.

Trombonez | 29-09-08 | 16:55

Volgens FD staat fortis nu op 4,22 en beursgorilla houdt het op 4,01.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:54

@stekelige | 29-09-08 | 16:52 Nee, hier geen ideeën. Sorry. Misschien morgen.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:53

ing kan straks voor een appel en een ei heel fortis kopen ipv abnamro

klompvoet | 29-09-08 | 16:52

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:44
Heb jij nog goeie ideeen? Ik ben leeg.

stekelige | 29-09-08 | 16:52

trombonez
lees dat artikel op fd.nl eens. mss dat je dan wat wijzer wordt

klompvoet | 29-09-08 | 16:51

@klopvoet, en hoe is het dan met Fortis NL?

Trombonez | 29-09-08 | 16:48

"funds from our belastingoffice because "

Doe eens even engels leren.. pff.. belastingoffice.. Stakker

rolliedeman | 29-09-08 | 16:48

tipo | 29-09-08 | 16:43

Vanmorgen was het nog 30% 'winst', riep je toen Hoera!

Sikkeneur | 29-09-08 | 16:47

tipo | 29-09-08 | 16:43
jij ook

klompvoet | 29-09-08 | 16:46

Krijg een beetje een vreemd gevoel over de banken in landen met bankgeheim.
Je hoort niets, je ziet niets. Heb de indruk dat duister geld wordt geconfisceerd.
Als er banken zijn die last moeten hebben van de malaise, zijn 't juist deze. Vreemd, vreemd.

stekelige | 29-09-08 | 16:46

Trombonez | 29-09-08 | 16:38
jij snapt er helemaal niets van. bosset heeft geen belang in fortis maar in fortis NL genomen. lees eens de fd zou ik zeggen.

klompvoet | 29-09-08 | 16:46

@stekelige | 29-09-08 | 16:41
Haha! Ik zou wel willen. Die gekken zullen nu wel de rest van Fortis willen kopen.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:44

@Flippo | 29-09-08 | 16:31
En de EU heeft de solvabiliteits-eis vastgesteld waar Fortis niet aan kon voldoen. Dus is het aan de EU om te beslissen wat daar voor sanctie of maatregel op hoort te volgen. En niet Wouter Bos, want die loopt geld te verbranden. Hij verkocht de deal met de woorden: "anders was Fortis omgevallen". Toen wist iedereen officieel dat het er slechter voor stond bij Fortis, dan op vrijdag algemeen bekend was. Dat wekt geen vertrouwen: 18% van 4 miljard: kwijt.

tipo | 29-09-08 | 16:43

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:40
Haal jij de jassen even?

stekelige | 29-09-08 | 16:41

@stekelige | 29-09-08 | 16:37
Laten gaan, okee. Geldt ook voor Bos en Wellink. Kunnen naar huis.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:40

23 procent van 4.000.000.000 = 920.000.00. Woutertje Jongen! Je haalt het miljard nog vandaag! Lutser!

Trombonez | 29-09-08 | 16:38

@Flippo | 29-09-08 | 16:31
Ik ben geen PVV-er hoor. Maar iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid op de markt. Ik ben helemaal niet voor bescherming van aandeelhouders, van welk caliber dan ook. Degenen die nu lopen te huilen moeten gewoon bingo gaan spelen. Bijna net zo spannend en minder ingrijpend als het even tegenzit.

tipo | 29-09-08 | 16:38

Lewinsky | 29-09-08 | 16:12
Er wordt driftig gespeculeerd met Fortis aandelen met een koersverschil van bijna 50% op 1 dag (high - low).

Sikkeneur | 29-09-08 | 16:37

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:33
Zo 't er nu voor staat? Gewoon laissez-faire. De banken moeten gezamenlijk met Bos en Wellink om de tafel. Er moet iets gebeuren nu om 't vertrouwen terug te winnen. Het gaat aardig lijken op de krach in de 30-er jaren.
Voor de aandeelhouders: bukken, maar blijven zitten.

stekelige | 29-09-08 | 16:37

"Het koersverlies van het aandeel stelt president Nout Wellink van de Nederlandsche Bank (DNB) voor een raadsel."

Lewinsky | 29-09-08 | 16:36

SNS ook op bijna -20, ING op -17... waar gaat dit in godesnaam heen?!

LJBrinkhorst | 29-09-08 | 16:36

FD gebruikt nu het woord 'bloedbad'. Laat wouter het niet horen!

Lewinsky | 29-09-08 | 16:36

@stekelige: bronnen?

Trombonez | 29-09-08 | 16:34

@Trombonez | 29-09-08 | 16:31
Er moest iets gebeuren, dat staat wel vast. Maar helaas, het eind is niet in zicht.

stekelige | 29-09-08 | 16:34

fd meldt nu 4,01 voor fortis (-23%). Wouter, moet je ingrijpen? Wat denk je?

Lewinsky | 29-09-08 | 16:33

Handel Fortis ligt stil.

stekelige | 29-09-08 | 16:33

Heeft Woutertje toch vandaag ff 720.000.000 euri door het riool gespoeld.

Trombonez | 29-09-08 | 16:31

tipo | 29-09-08 | 15:44
De EU had kunnen opeisen? Maar jullie PVV'ers zijn toch allemaal TEGEN de EU?
En de aandeelhouders kunnen in de plomp zakken? Maar dat zijn toch ook gewone burgers als jij en ik die recht hebben op bescherming tegen hedge-funds en baissier-speculanten? Of moeten aandeelhouders maar oprotten en beschermen we alleen de rekeninghouders van de Postbank (= commercieel onderdeel van de commerciele ING Bank)?

Flippo | 29-09-08 | 16:31

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:28
Duurt even, kan soms wel 3 minuten duren, maar komt wel.

stekelige | 29-09-08 | 16:30

@stekelige: Hey, strakke voorspelling man! :) Het gaat nu echt bergaf. SNS -18%... AEX -7%... en Fortis? Dat moetten we gewoon maar euthaniseren.

Trombonez | 29-09-08 | 16:29

@stekelige | 29-09-08 | 16:26
Dank! Helaas kan ik de grafiek niet zien. Komt door mcafee, denk ik.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:28

@stekelige | 29-09-08 | 16:23
Waar kijk jij? Ik op fd. Loop ik veel achter met 4,17?

Lewinsky | 29-09-08 | 16:25

De aex lijkt zich een aardig tijdje vast te kunnen houden aan 328 (-7,4%).
Intussen meldt radio 1 nog maar eens dat fortis gisteren is gered (nu -18%).

Lewinsky | 29-09-08 | 16:24

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:22
Momenteel exact 4,00 euro

stekelige | 29-09-08 | 16:23

@stekelige | 29-09-08 | 16:20 Feli's, stekelige! Het solide fortis staat nu op 4,24. Gaat al aardig op jouw voorspelling lijken.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:22

@Lewinsky | 29-09-08 | 16:12
En......? Close?

stekelige | 29-09-08 | 16:20

OMG

ING -13 and going down
Aegon -13 and going down
Forts -18 and going down

Een divisie lager:
SNS Reaal -17 and going down

Wouter krijgt hele drukke weken...

LJBrinkhorst | 29-09-08 | 16:18

Dow werkt niet mee (-2,5%). Aex op -7,5% (328).

Lewinsky | 29-09-08 | 16:18

-weggejorist-

poliiek=liegen | 29-09-08 | 16:14

Vreemd dat beleggers geen vertrouwen hebben in fortis (-18%)

Lewinsky | 29-09-08 | 16:12

U vraagt zich af of de aex al onder de 330 zit? Ja.

Lewinsky | 29-09-08 | 16:10

De koers van het solide fortis staat nu op minus 16% (4,36). Bedankt, Bos!

Lewinsky | 29-09-08 | 16:06

Belegger Bos: Vertrouwen terugwinnen. Blabla. Aex staat op 331 (min 6,5%).

Lewinsky | 29-09-08 | 16:04

Flippo | 29-09-08 | 15:32

Je moet mijn tegeltje iets anders lezen, hoewel ik het niet slim vond van Zalm om de 'gouden' aandelen tegen een lagere koers te verkopen dan hij er voor had kunnen beuren.

Sikkeneur | 29-09-08 | 16:01

-weggejorist-

theo4116 | 29-09-08 | 15:56

@Flippo | 29-09-08 | 15:32 :
Jij gelooft vast ook nog in Sinterklaas.

koerbagh ® | 29-09-08 | 15:49

@Flippo | 29-09-08 | 15:08
Als Fortis nu acht failliet was gegaan, dan had de EU de levensbelangrijke taken kunnen op-eisen en dan werden de gezsonde delen aan de hoogste bieder verkocht. Dan waren het de aandeelhouders die de prijs voor het mismanagment betaalden, en niet degenen die braaf bij de Rabobank of de Postbank zitten...

tipo | 29-09-08 | 15:44

@Flippo | 29-09-08 | 15:08
22.000 banen bij een bank is ook een beetje te veel van het goede. Helemaal in Belgie lijkt me.

tipo | 29-09-08 | 15:41

koerbagh ® | 29-09-08 | 15:09
De aflossing wordt betaald bij (terug) verkoop van de aandelen Fortis en is gedenkt door de waarde van de aandelen Fortis. De rente wordt gedekt uit de koerswinst naar een normale koers die wel de intrinsieke waarde weerspiegelt.
Sikkeneur | 29-09-08 | 15:14
Dus Zalm was slecht en daarom had Bos de Fortis niet mogen redden?

Flippo | 29-09-08 | 15:32

Deze beursdag stemt echt helemaal niet optimistisch.
Goed, Fortis is voorlopig gered, maar de Benelux bankwereld ligt volledig op zijn reet.
Iedere Chinees met meel dan dlie loempiatententen kan Foltis afhalen met SNS Leaal elbij. Aegon bij?

LJBrinkhorst | 29-09-08 | 15:15

Flippo | 29-09-08 | 15:08

Zalm verkocht de 'gouden' staatsaandelen van TPG en KPN helaas niet bij de hoogste koers. Als ik me goed herinner TPG bij 30 waar de hoogste koers bij 60 lag.

Sikkeneur | 29-09-08 | 15:14

@Flippo | 29-09-08 | 14:55 :
En wie moet de rente en aflossing van die obligaties ophoesten, denk je?

koerbagh ® | 29-09-08 | 15:09

tipo | 29-09-08 | 15:06

De reële beurswaarde van Fortis is momenteel ook maar een klein detail!

Sikkeneur | 29-09-08 | 15:09

tipo | 29-09-08 | 14:59
Die "overkoopbare rommel" heeft over 3 jaar weer de intrinsieke waarde in plaats van de gepanikeerde omlaag gespeculeerde waarde nu. De overheid kan dan haar 49% met winst verkopen. Net als indertijd de aandelen KPN en KLM en andere staatsbedrijven.
Zet dat bovendien eens af tegen de vernietiging aan maatschappelijk kapitaal als je Fortis failliet laat gaan. Wat denk je dat 22.000 uitkeringen kosten? Plus het verlies aan vertrouwen?

Flippo | 29-09-08 | 15:08

@Sikkeneur 14:58
Klein detail: De uitstaande tegoeden in de boeken van 316M worden in twijfel getrokken. Of anders de inbaarheid daarvan.

tipo | 29-09-08 | 15:06

uhm, Fortis vandaag:
Market data 29/09/08 14:41 CEST
Last (€) (1) 4.38
Change D/D-1 (%) (2) -15.02
Capitalisation 10,300,006,572.1
Gaat niet zo goed he?

datzitzo | 29-09-08 | 15:02

@Flippo | 29-09-08 | 14:55
Neu, de belastingbetaler betaald alleen de rente van de lening a 250M/jaar en de koersdaling van 500M van vandaag. That's all.
.
En waar blijft de onverkoopbare rommel? Juist: in de staatschuld.

tipo | 29-09-08 | 14:59

Gewoon maar wat ouderwets rekenwerk.
Fortis heeft in de boeken 316 miljard aan uitstaande tegoeden en 264 miljard aan schulden, per saldo dus een plus van 52 miljard.
Met een emissie aan aandelen om de 49% investeringen van de 3 Ministers van Financiën af te dekken en ze 'eigenaar' maakt van 25,5 miljard, heeft Bos met zijn investering (35,7% van 25,5 miljard) eigenlijk al meer dan het dubbele 'binnengehaald'.

Sikkeneur | 29-09-08 | 14:58

Beertje Colargol | 29-09-08 | 12:30
"Weer even 8,2 miljard guldens door de Nederlandse belastingbetaler zijn neus geboord."
Onjuist. Voor dat geld wordt een staatslening uitgeschreven waarop beleggers intekenen. De inkoop van aandelen Fortis wordt dus niet uit de staatskas betaald. Er komt dus geen geld van een belastingbetaler aan te pas.

Flippo | 29-09-08 | 14:55

Bronstig | 29-09-08 | 14:41
Je hebt liever dat de grootste bank van de Benelux en de 13e bank wereldwijd failliet gaat en dat daardoor 55.000 mensen hun baan verliezen? Alleen omdat een paar hedge-fund managers met miljarden speculeren op de ondergang van Fortis (short zijn gegaan in aandelen Fortis)?
En wat zeg je dan van de bail-out in de USA? Waar de allergrootste kapitalisten zich laten redden door de staat-belastingbetaler? Of zijn die mannen nu ook socialisten?

Flippo | 29-09-08 | 14:49

dom grapje

Mafkees uit Assen | 29-09-08 | 14:44

Mortis.

widtvoet ® | 29-09-08 | 14:44

Fortis wordt genationaliseerd! En ik maar in de veronderstelling verkeren dat we in een vrije markteconomie leefden, vuile socialisten!!!

Bronstig | 29-09-08 | 14:41

Een staatslening...

Humor zeg: Geld ophalen bij beleggers om beleggers te redden, priceless !

Cinq-Marquis | 29-09-08 | 14:36

Fortis, is dat niet die bank die het spaarvarkentje weg deed om bepaalde bevolkingsgroepen niet voor het hoofd te stoten? Geen wonder dat Bos die bank wilde kopen. Past precies bij zijn achterban.

IJzervreter | 29-09-08 | 14:30

-weggejorist-

Pl4tium | 29-09-08 | 14:25

ik had de valutahandel-meeliftscam gebruikt...

F. von Zeikhoven | 29-09-08 | 14:21

Van de uitstaande aandelen SNS-Reaal is op dit moment al ruim 12% over de toonbank gegaan. D'r is iets aan de hand. Ben benieuwd naar de verklaring.

stekelige | 29-09-08 | 14:10

@Lewinsky | 29-09-08 | 13:21
Welk debat? Elke criticus is nu de oorzaak van de crisis/recessie, zo zal de CDA-dokter al bedacht hebben. En liberale partijen zijn er niet in NL.

tipo | 29-09-08 | 14:02

Laat Koenders anders al die miljarden terugvorderen van die oorlogsnegers en oorlogmoslims uit die kudtlanden.

Vreemd vind ik het ook dat die bankbedrijven worden beloond voor hun wanbeleid, zeker een hoop leden van het kabinet hebben aandelen erin, anders ga je niet stelen van je volk om je eigen bedrijfjes te redden.
Wouter Bos wel dus. De KLEAUTZAK !
Ongelofelijk ook dat we dit als taxpayer nog steeds pikken.

Creaguurder | 29-09-08 | 14:02

Hmm dit bericht wordt geblocked door mijn spamfilter...

Caturman | 29-09-08 | 13:57

"_ILT_ | 29-09-08 | 13:06
ehm... wat een geblaat...

Reutel | 29-09-08 | 13:29"

Dat komt door je gebrek aan IQ/niveau, ventje.

_ILT_ | 29-09-08 | 13:54

Fortis de bank van vandaag... of hij er morgen ook nog is dat is de vraag ....

M u l l i e | 29-09-08 | 13:50

Moet dit alles ook nog goedgekeurd worden door de EU?
Normaliter moet toch alles door Brussel worden goedgekeurd?
Wij wachten af....

Frederik Puntdroad | 29-09-08 | 13:45

Sneu voor die aandeelhouders dat ze nog maar de helft van de winsten krijgen, positief lichtpuntje; ze kunnen hun portefeuille nu goedkoop uitbreiden om bij herstel van de markt flink te cashen.
En het gros der 'positivo's'? Koop een Gamma krukje!

Sikkeneur | 29-09-08 | 13:38

@stekelige | 29-09-08 | 13:27
Interessant! Spreek je laterz!

Lewinsky | 29-09-08 | 13:37

@Jan Passant | 29-09-08 | 13:33
Logisch. Vanwege de multiculti.

stekelige | 29-09-08 | 13:34

Als je het doet, doe het dan goed GS... En doe dan i.p.v. Republic maar eens Kingdom neerzetten. lutsers.

de aap | 29-09-08 | 13:34

.. toch lijkt zo'n bericht gelijk een stuk betrouwbaarder wanneer het ondertekend is door een nigeriaansche functionaris.

Jan Passant | 29-09-08 | 13:33

_ILT_ | 29-09-08 | 13:06
ehm... wat een geblaat...

Reutel | 29-09-08 | 13:29

@Lewinsky | 29-09-08 | 13:21
Wait and see. SNS haalt in de loop van de middag breeduit het nieuws en NewYork start optimistisch maar zal al snel een duikeling maken. De AEX en de zwakke fondsen volgen in ijltempo.

stekelige | 29-09-08 | 13:27

@stekelige | 29-09-08 | 13:18
Als ik moet gokken zeg ik: 4,90 euro vanavond.
De echte daling komt dan na het kamerdebat deze week.

Lewinsky | 29-09-08 | 13:21

Die blanke cheque, die stop ik iedere maand in die blauwe enveloppe.
Normaliter ziet bovenstaande e-mail er zo uit:
U moet uw aangifte omzetbelasting voor het aangiftenummer 830.65.082.B.03.827 over het 3e kwartaal 2008 indienen.

U kunt uw aangifte omzetbelasting op de volgende manieren elektronisch indienen:
- via de internetsite van de Belastingdienst. Log in op het beveiligde gedeelte van de internetsite om de aangifte omzetbelasting in te vullen en te verzenden.
- met aangifte- of administratiesoftware. U kunt dit zelf doen of u kunt dit laten verzorgen door uw belastingconsulent.

Uw aangifte omzetbelasting moet uiterlijk 31-10-2008 binnen zijn bij de Belastingdienst. Vermeld het volgende betalingskenmerk bij uw betaling: 883 065 880 120.

Als u in het vervolg geen berichten meer wilt ontvangen dat een aangifte of opgaaf voor u klaarstaat, dan kunt u dit aangeven via de link 'Gebruikersinstellingen' nadat u bent ingelogd op het beveiligde gedeelte op de internetsite.

Dit is een automatisch e-mailbericht. Heeft u vragen, neem dan contact op met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. De BelastingTelefoon is bereikbaar op werkdagen van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie over elektronisch aangeven op www.belastingdienst.nl. Kies 'Zakelijk' en vervolgens 'Aangifte doen, belastingen en premies betalen'.

Koud flesje Alfa | 29-09-08 | 13:18

@Lewinsky | 29-09-08 | 13:16
Gokje, einde beurs 3,60?

stekelige | 29-09-08 | 13:18

Mooie Nigeriaanse pastiche -- jullie kunnen het dus toch

Jan Zand | 29-09-08 | 13:17

@stekelige; laten we niet te ver off topic gaan.

Dexia trouwens 28% onderuit. (in België)

Trombonez | 29-09-08 | 13:17

Volgens fd staat koers fortis nu op minus elf procent (4,60 euro)

Lewinsky | 29-09-08 | 13:16

Tssss. Als we niet uitkijken verzinnen ze gewoon weer een nieuwe tax om deze kosten te dekken. Vuurwerktax of zo iets belachelijks. Echt, ik zweer je, wij zijn gewoon weer het haasje.

deuZige | 29-09-08 | 13:16

@Trombonez | 29-09-08 | 13:10
Oban heeft de geur van mest en koeien?

stekelige | 29-09-08 | 13:11

@stekelige; ik heb geen last van een zwitserleven gevoel... ik zit voorlopig nog fijn bij de rabo. :)

Trombonez | 29-09-08 | 13:10

[email protected]@ Bukoswski | 29-09-08 | 12:04: Leest u ook even "Oh Keynesian, Where Art Thou?": mises.org/story/2924 , want vergist u zich niet, het beste dat de heren politicie en hun adviseurs kunnen bedenken zijn afgeleiden van Keynsiaanse pseudo-wetenschap. Keysiaanse economie kun je ook niet los zien van de ideologie die Keynes aanhing: een ziek soort socialisme dat in de invoering ervan alleen kan leiden tot neergang en verderf (zoals we nu ook zien).

_ILT_ | 29-09-08 | 13:09

Mr. van Scorel | 29-09-08 | 12:55
Je kunt natuurlijk ook eisen dat sponsorcontracten worden opgeschort en bonussen voor de top alleen worden verstrekt bij verifieerbaar zakelijk succes.

Einde van de Domheid | 29-09-08 | 13:09

@ Bukoswski | 29-09-08 | 12:04: No offence, maar als u Keynes denkt te kunnen verdedigen (waarmee u ook alle post en proto-Keynsiaanse scholen uit de wind houdt, zoals bv. de Monetaristen/Chicago School) dan bevindt u zich in een denkschema dat de fundamentele oorzaak is van deze crisis, alsmede de verlenging ervan door de vele bailouts van financiële instituties die sinds het opkomen van het Centrale Banken systeem plus fiatgeld defacto in een publieke sector opereren. Bretton Woods was onhoudbaar juist vanwege een flink spenderende VS overheid, inflatie van de dollar betekende inflatie van het fundament van het systeem; de alleged onderliggende 'waarde'. Lees er Rothbard even op na in "What Has Government Done to Our Money?": mises.org/money.asp

Ik ben niet per defnitie fan van Mises, ik ben fan van theorieën die verschijnselen het beste verklaren en logisch-deductief kunnen herleiden en uiteenzetten alsmede handvaten bieden ter voorkoming van het menselijk/overheidsfalen dat we sinds jaar en dag zien. That's science baby. En niet een soort van opportunistisch social engineering gedoopt in een flinke ideologische saus ter bevordering van luchtkastelen dan wel een beperkte elitegroep honger naar geld en macht (de secret society achter de private bank de Fed bv.).

_ILT_ | 29-09-08 | 13:06

Ja je lacht erom maar zo'n Nigeriaanse nepbrief haalt een hoger rendement dan een aandeel Fortis.

zooishettoch | 29-09-08 | 13:05

@stekelige: Wat hangt er dan onder die holding? Oh, ik had nog een flesje Oban staan voor donkere dagen... die gaat vanavond open.

Trombonez | 29-09-08 | 12:58

Deze grap is vorige week ook al gedaan tbv het Amerikaanse bailout plan.. Nou ja op zich heb ik niks tegen het recyclen....

synchronicity | 29-09-08 | 12:57

Reutel | 29-09-08 | 12:26
Anarchie! Mensen zullen al hun geld opnemen, wat Fortis niet heeft. Er zal een geweldsgolf plaatsvinden waarbij niets- en niemandontziend tewerk wordt gegaan. De strateb zullen rood kleuren met het bloed van de massa. Plunderingen, verkrachtingen, moorden, noem maar op. Be afraid, be very afraid!

BarackOsama | 29-09-08 | 12:56

Haha heel grappig dit. Ik krijg elke dag wel 20 van die in mijn spam box

Dickstar | 29-09-08 | 12:55

Dat is mooi van ome Wouter! Dank zij zijn doortastende optreden kan Feyenoord nu met de naam van de nieuwe sponsor op het shirt gaan spelen: WOUTER BOS

Mr. van Scorel | 29-09-08 | 12:55

11 dagen geleden was er voor onze minister van burgerberoving nog niets aan de hand

Bos: geen reden voor paniek
18-09-2008 | Door: NOVUM
(Novum) - De gevolgen van de kredietcrisis in de Verenigde Staten blijven voor Nederland beperkt. In Nederland zijn banken en het toezicht daarop veel beter georganiseerd dan in de VS. Dat heeft minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) donderdag gezegd.

Mensen kunnen hun spaargeld gewoon op de bank laten staan, zei Bos. "Mijn geld staat er ook nog op. Er is geen enkele reden om in paniek te raken."

Conrad Busken Huet | 29-09-08 | 12:55

Stijloze Spam, je zult het maar in je postvak krijgen

En in stuivers | 29-09-08 | 12:52

Hahaha, wat een ontzettend goede grap, Hoxha. (not)

jimbrowski | 29-09-08 | 12:51

Misschien kunnen we die 4 miljard aan uitstaande Fortis-schulden wel doorverkopen aan Duitsland?

mayor_pickwick | 29-09-08 | 12:51

Investeer nu in Bosfund, een zorgvuldig samengestelde aandelenportefeuille bestaande uit louter oerdegelijke Financials met een hoog rendement (ooit).
Minimale inleg: €50.000

mayor_pickwick | 29-09-08 | 12:50

@Trombonez | 29-09-08 | 12:30
Kijk maar wat er onder de holding hangt en de verklaring is gegeven. Als 't je niet uitmaakt?... doe mij maar een stevige borrel.

stekelige | 29-09-08 | 12:41

De staatsschuld zal hierdoor met euro 4 mrd toenemen. Volgens de woordvoerder blijft het huishoudboekje van de Nederlandse overheid echter in balans, omdat het nu aandelen Fortis met eenzelfde waarde in handen heeft.

Jaja maar niet nu de aandelen kelderen. En dan hebben we het nog niet over de financiele tegemoetkoming die betaald moet worden als iedereen zijn centjes kwijt is.

Reutel | 29-09-08 | 12:40

Republic? you wish! het is nog altijd Koninkrijk Nederland en Koninkrijk België...

Toobs | 29-09-08 | 12:39

Gevolg is wel dat China en rijke olielanden vuistdiep in onze economie gaan zitten. Persoonlijk heb ik daar niet zoveel problemen mee, maar ik kan me wel de reactie van xenofobe medelanders voorstellen...

Ceramboa | 29-09-08 | 12:39

@Einde van de Domheid | 29-09-08 | 12:22
Bos en Wellink zijn samen 100% debet aan dit debacle. Als zij de regenten zijn, hadden ze vooruit kunnen en moeten zien. Zij wisten van de crises in de US, de verwevenheid van de 0031-financiele wereld, de opportunistische Fortis-top, het gewicht van ABN-Amro en de chaos die daarvan het gevolg zou worden.
Als ze de gore lef hebben dit te ontkennen, zijn ze nog onnozeler en gevaarlijker voor 0031 dan wat ze tot nu toe hebben tentoongespreid.

stekelige | 29-09-08 | 12:38

Ik vraag me af in hoeverre discussie in de kamer mogelijk is. Aandeelhouder in spe Bos mag geen koersgevoelige informatie naar buiten brengen. Of wel?

Lewinsky | 29-09-08 | 12:37

@Artois Arnhem | 29-09-08 |
Door geen toestemming te geven had hij dat tegen kunnen houden.

Agent327 | 29-09-08 | 12:37

For the record. 'Als Nederland haar eigen graf aan het graven is dan is dat hier en hierdoor. Als vertrouwen in banken om te boeken is in miljarden dan is dit de plek waar dat gebeurt.'
-
Ik hoop het niet maar mocht het domino day worden dan heeft vervolging geen zin.

Einde van de Domheid | 29-09-08 | 12:35

Of course there may not sit any dry bread in this deal. We have to wait and then we will invent.

TM | 29-09-08 | 12:31

Of course there may not sit any dry bread in this deal. We have to wait and then we will invent.

TM | 29-09-08 | 12:31

SNS Reaal nu -14%... Thee, iemand?

Trombonez | 29-09-08 | 12:30

Die breede slijmerige grijnzige glimlach en nog slijmerige handdruk was vanochtend, het ziet ernaar uit dat Fortis al vamiddag bankroet gaat.
Weer even 8,2 miljard guldens door de Nederlandse belastingbetaler zijn neus geboord.
Op naar de Kalverstraat, daar even wat hotels kopen.

Beertje Colargol | 29-09-08 | 12:30

@Reutel | 29-09-08 | 12:26
Fortis kan niet onderuit gaan. Er zal altijd een koper zijn.

tipo | 29-09-08 | 12:30

@Einde van de Domheid | 29-09-08 | 12:22
Wouter Bos zei vantevoren dat hij geen geld in Fortis ging steken en nu zegt hij hetzelfde bij andere banken in de problemen. Als hij deed wat hij zei, DAN was het hulde voor Bos. Nu niet. Beleggen met geleend geld, om andermans rommel op te ruimen. Ik begrijp niet wat Nederland daar aan heeft.

tipo | 29-09-08 | 12:28

Hoezo, de verkoop van ABN-Amro was toch gewoon vrije marktwerking enzo, zijn jullie toch zo'n voorstander van.

mooi_nie | 29-09-08 | 12:27

En wie gaat die lening betalen? En de rente? Voor eenieder die vindt dat dit een goede oplossing is, zou mijn belastingen de komende jaren voor deze oplossing mogen ophoesten. Kutlijers! Er is helemaal niets aan de hand met Fortis, het probleem is gecreëerd door speculanten. En ING krijgt nu voor een schijntje ABN in handen. Who benefits?

Eagle_Eye | 29-09-08 | 12:26

hmmm net op Radio2: Fortis keldert nog steeds en ook ING gaat slecht... Ben benieuwd wat er gaat gebeuren! Wat gebeurd er als Fortis, ondankt de kapitaalinjectie van de overheid, toch onderuit gaat?

Reutel | 29-09-08 | 12:26

CoJoNes | 29-09-08 | 12:17
Try again Cojo. De verkoop van de ABN daar 'had' Wouter Bos niets mee te maken.
JP boeide het ook niet....
Heeft ie ook niet als jij jouw toko van de hand doet.
De PvdA, noch Wouter Bos heeft ene jota te maken met dit spel.
*Zegt voor de zekerheid dat de PvdA EvdD niet boeit, maar Bosbash maar op een ander issue, een dat hout snijt.*

Einde van de Domheid | 29-09-08 | 12:22

"Wij van Fortis,adviseren Bos!"

René from the Café | 29-09-08 | 12:21

@Artois Arnhem | 29-09-08 | 12:14
Wouter Bos houdt de verkoop van Abn-AMRO aan Fortis tegen, 'as we speak' , dus hoe kom je erbij dat dat niet kan?

tipo | 29-09-08 | 12:21

Koers Fortis op dit moment -3,85% in de min. All hail the Minister of Treasury!

Bukoswski | 29-09-08 | 12:21

@Artois Arnhem | 29-09-08 | 12:14
Dezelfde manier zoals de Fransen vaak de verkoop van Franse (semi-overheids) bedrijven tegen houdt.

loerelau | 29-09-08 | 12:20

Eindelijk doet die Bos een keer iets slims............

Jim Beam | 29-09-08 | 12:19

Bos moet zich samen met Wellink z'n ogen uit z'n rode 'harses' schamen.
Toen de rancuneuze, ex-ABN-Amro lichtgewichten hun te grote broek aantrokken, hadden zij moeten ingrijpen. Zij zijn verantwoordelijk voor het feit dat ze indertijd niet mee hebben onderhandeld over een serieus sterke partner, die mede de 0031-identiteit had kunnen en willen garanderen.
In ieder geval hadden zij moeten ingrijpen, TOEN.
Nu het kalf verzopen is, hebben ze de gore guts om als superhelden en redders te willen worden gezien. Wat een gotspe.
Beiden geven hiermee een dermate groot brevet van onvermogen en debiliteit af, dat ze de eer aan zichzelf zouden moeten houden en met terugwerkende kracht hun functie moeten neerleggen.

stekelige | 29-09-08 | 12:19

Heeft er al iemand iets gezegd over die fotosoep?
Welaan; De aller allerschlechtste....... ooit.......

Einde van de Domheid | 29-09-08 | 12:17

@Artois Arnhem | 29-09-08 | 12:14
Op basis van exact dezelfde regelgeving als waarop de staatshulp van nu is gebaseerd.
Simpele.

CoJoNes | 29-09-08 | 12:17

Gewinflipt | 29-09-08 | 12:08
'Als Wouter Bos nou die verkoop van ABN-AMRO had tegen gehouden'
Kijk, dat is nou weet typisch zo'n TONkreet die Rita zelf niet beter had kunnen oreren. Maatregelen schreeuwen die niet waar te maken zijn. Want beste, Gewinflipt, op basis van welke regelgeving had Wouter Bos dit kunnen doen.?! Tja, daar heeft Gewinflipt nog niet echt over nagedacht.

Artois Arnhem | 29-09-08 | 12:14

In het verleden wel eens een conflict met een bank gehad over verantwoordelijkheden nemen. Uiteraard gaven ze toen niet thuis. Nu kan ik met mijn gezin (weer) opdraaien voor de puinzooi die zij veroorzaakt hebben en ben ik verplicht hen uit de moeilijkheden halen.
-
cbrdrivert is really not ammused.

cbrdrivert | 29-09-08 | 12:14

lol @ hoxha
Goed gevonden.

Shalome | 29-09-08 | 12:14

Beter goed gejat dan slecht verzonnen he?

campion | 29-09-08 | 12:13

Flippo | 29-09-08 | 12:00
marktwaarde ABN? Niet zo hoog meer na het ABN debacle in Amerika... Maar goed marktwaarde ABN wereld is ongeveer 10 X 4 mld. EURO, ABN NL moet is waarschijnlijk dus meer dan 4 mld. Onderpand, ja, denk ik ook. Moer goed...? je ne sais pas....

Bukoswski | 29-09-08 | 12:12

ABN-AMRO is het laatste voortvloeisel van de VOC, dat nou juist een PvdA-er, die zich toch zo schamen voor het koloniale verleden, dat moet redden.....

illuvatar | 29-09-08 | 12:11

Als Wouter Bos nou die verkoop van ABN-AMRO had tegen gehouden, dan was a) dit niet gebeurd en b) was het voornamelijk een probleem van de Belgen geweest. Of klopt deze analyse niet?

Gewinflipt | 29-09-08 | 12:08

*kom er net achter dat ik net 6 maanden terug mn pensioen naar Fortis heb overgezet...* steekt nog maar een peukie op.

loerelau | 29-09-08 | 12:08

eindelijk een doel voor de oude sok!!!

Brassman | 29-09-08 | 12:07

Tis de schuld van de Finnen.

cram | 29-09-08 | 12:05

Dear Mr. Bos,

Rumors arrived that you need another amount of 4 billion Euro's. We can provide you a mortgage-estate fund exceeding to 6 billion Euro's. No interest. Maybe we could talk about a shareholders-gain of 51% IN GasUnie. There a worse things that can happen, you see. Holding up a broke investment bank strains the ties we allready have between de PvdA en or country.
Let me know what you think...

Yours sincerely,

Pr. Medvedev
pr.m. Poetin

inquisitra | 29-09-08 | 12:05

@_ILT_ | 29-09-08 | 11:45
Keynes had het anders opgelost en was nooit in deze situatie beland. Het is probleem van het opgeven van de Bretton Woods instituties dat men nu wil oplossen in een wereld die fundamenteel anders is als die van Keynes. Iedere onbenul weet dat geldcreatie inflatie is, maar misschien is de EURO sterk genoeg om nog een beetje verder door te buigen... wat is u mening? Misschien als de leningen worden verstrekt tegen extra lage rentes kan M2 weer stijgen, wat denkt u? Externe financiering door het IMF (lender of lat resort), is dit een mogelijkheid? U is fan van Mises? Ik niet, maar dat terzijde.

Bukoswski | 29-09-08 | 12:04

"419 is just a game, I mo clap yo dollar...!"

*Zoekt liedje weer eens op*

Gestas | 29-09-08 | 12:03

Ondertussen zijn mijn aandeeltjes Fortis 50%* minder waard geworden, ik betaal al genoeg mee zou ik zo denken. *alleen van toepassing als de injectie bestaat uit het uitgeven van nieuwe aandelen en daar lijkt het wel op.

datzitzo | 29-09-08 | 12:03

@Flippo | 29-09-08 | 12:00
Leg dat eens uit aan een eenvoudige boerenlul als ik...

CoJoNes | 29-09-08 | 12:03

Cool, ik heb antwoord terug:

FUND APPROVED.

Considering the meeting we the board of directors heard this morning we have hereby decided to inform you that we have approved youR INHERITANCE fund and it is now due for payment, meanwhile before we can transfer the fund INTO YOUR ACCOUNT you have to come down TO Den Haag with the required document AND ALSO O SIGN OFF YOUR FUND RELEASE ORDER, which are as follow;

1. DEATH CERTIFICATE2. COURT Order3. Affidavit Of Claim
However; the bank want you to go through the approved document WHICH IS been sent to you ALONG WITH THIS MESSAGE, to enable you know what to do next. You will find THE APPROVAL DOCUMENT IN THE attach file.

Make sure you come down with the required document and sign off your fund release order to enable us transfer your fund into your account immediately.

Warring; you are advice not to reply us through these bank email address AGAIN ([email protected]) and ([email protected]) for security reason.

always get to us WITH this email address only ([email protected]) failure to comply with our instruction your application form and the next of kin to inherit the 4 billion euro's will be terminated.


BANK WITH TRUST.


REGARD'S,
THANKS FOR YOUR COOPERATION.
MR WOUTER BOS.
MINISTER OF FINANCE,
THE NETHERLANDS.
DEN HAAG

Claude Jacque | 29-09-08 | 12:02

ABN-AMRO dient als onderpand voor deze 4 miljard. ABN-ARMO is meer waard dan dat. NL en dus WB kan dus niet stuk met deze deal. Prima gedaan, jochie.

Flippo | 29-09-08 | 12:00

beter komen die topmensen met een briljant plan, anders ga ik belgisch bier boycotten

ijscomann | 29-09-08 | 11:58

*paypall pasword zoekt*

decavent | 29-09-08 | 11:58

LOL
Wouter en het 3de wereld land...

da wizard | 29-09-08 | 11:57

We from Dubai are happy to take over your country, eh, we mean your company.

ConfuZor | 29-09-08 | 11:57

Dear mister Bos,
Thanks for your letter. I can help you.
To account for the transfer cost please pay me $10.000.000 in cash under the bridge tonight at 23:000
You will get a blanc cheque.

Yours,
Mumumba Moboto
Lagos

Ober3bier | 29-09-08 | 11:55

Volgens mij maakt het geen ruk uit failliet gaat het toch .

vicecity | 29-09-08 | 11:55


Ik weet niks meer te melden alweer fortis.
Terwijl er zoveel meer gebeurd .
Bassie maakt vrouw zwanger.
Vrouw 3 dagen per week blind.(moet bijna zeker vrouw uit vorige onderwerp zijn)
Man eet zich dood of nog ergerman eet zich dood terwijl bassie........

bijtieakumaai | 29-09-08 | 11:53

Als de Staat daar een openbare obligatielening van maakt met een vaste rente van 5% is hij in een uur voltekend.

Ik verwacht niet dat het zo zal gebeuren want politici, adviseurs en ambtenaren zijn geen doeners maar maffe laffe zelfindekkende loonslaven.

Hans Anders | 29-09-08 | 11:53

@ Redactie: Ik denk dat Wouter Bos er wel van op de hoogte is dat zowel Belgie als Nederland geen republieken zijn.

Donniehebeenmatje | 29-09-08 | 11:52

En dat besluit onze Bos even

ijscomann | 29-09-08 | 11:51

@ Platvoet, 11:24 ik wil je niet ongerust maken maar het was vanmorgen al eventjes -800 miljoen...

Karel Kruizenruiker | 29-09-08 | 11:47

Trap here not in people! It's a fake brief.

kuttekrap | 29-09-08 | 11:47

@ Andreas B. | 29-09-08 | 11:32: "geloofwaardig ? Het tekort van de overheid wordt altijd extern gefinancierd (geleend op de kapitaalmarkt) Het tekort neemt dus gewoon toe met 4.000.000.000"

Het punt is nu net dat het kapitaal door de overheid wordt aangetrokken met als geloofwaardigheid de belastingbetaler. Het Stockholmsyndrome belastingbetaler-overheid is namelijk nogal succesvol geëxploiteerd in de Westerse landen wat de staatsobligaties een premium status geeft (gebaseerd op onderdrukking dus, niet op valide economische argumenten). Hoe 'geloofwaardig' dat ook moge zijn.
Punt dat dit slecht is het feit dat de hoge economen (zeg maar de mensen die het lijk van Keynes aan het neuken zijn) denken dat liquiditeit in de financiële sector bereikt kan worden door geldcreatie. En dat terwijl net dat de afgelopen 4 jaar gebeurd is in de VS en de overheidsbanken (Fannie en Freddie) ongelooflijk marktaandelen verworven in de hypotheekmarkt met rentes die onhoudbaar waren. De hoge economen willen graag liquiditeit maar dit is een social engineering drogwens omdat geen enkele bank met een hersencel risicovolle leningen gaat uitzetten. De overname van de staat van banken is in die zin een overname van het risico om toch meer geld te creëren (maar dan niet op Centrale Bank niveau mar op commerciële bank niveau). Ze dalen zeg maar steeds verder af, en waar eindigt het? Misschien wel op het niveau dat Wouter B. gaat betalen of het boottochtje van de redaksie wel door mag gaan, of juist moet omdat het de economie zo goed zou stimuleren! Dit is wat we noemen economisch fascisme. Open uw ogen of blijf stekeblind, de tijd is gekomen dat we het weer eens mogen meemaken. De elite in overheid heeft er weer eens zo'n zooitje van gemaakt dat beschavingsloze maatregelen als deze nodig lijken. Maatregelen die het verhaal alleen maar gaan verergeren: mises.org/story/3103 ; mises.org/story/3104

_ILT_ | 29-09-08 | 11:45

Dear "soon to be retired nutter",

bugger off, you not getting a bloody penny of either my tax money or any other form of exchangeable good. What you can have is my non-existent legion of fags.

Your cordially,

M. Ahmadinejad

Bukoswski | 29-09-08 | 11:44

Links en Christendemocraten moeten gewoon weg. Iedere concoctie, hoe complex ook is toepasbaar. Persoonlijk vind ik dit wel erg complex.
Slechte hypotheekleningen, slechte creditcards US = Wouter Bos moet weg.
No dig it.

Einde van de Domheid | 29-09-08 | 11:44

LEEN van Frisia...... financieringen

illuvatar | 29-09-08 | 11:44

Mister Bos, no go die now. Make I come chop euro first, oga.

de Conciërge | 29-09-08 | 11:43

Prima Wouter, zolang ik maar superdividend ga krijgen als jij die Fortis aandelen over een paar jaar met vette winst weer gaat verkopen. Ik als belastingbetaler financier namelijk het risico, dan wil ik er dus ook de winst van hebben.
.
*droomt nog even lekker verder*

Carpe Noctum | 29-09-08 | 11:43

Humor, nog iemand een laptop kopen? ik woon in nigeria

Seletitic | 29-09-08 | 11:43

Bos wil Feijenoord van de ondergang redden. Mij maakt hij niks wijs.
Verder, gaat er iemand mee naar het hoofdkantoor van Fortis ?
Ik weet een leuke tekst voor op onze spandoeken :

tenpercent.wordpress.com/2008/09/26/fr...

Bigi Bana Boy | 29-09-08 | 11:43

LOL

Fimbulvetr | 29-09-08 | 11:43

Was toch die Bos die zei dat kredietcrisis in landen zoals NL geen ellende zou veroorzaken omdat wij het allemaal zo netjes deden

stonedt | 29-09-08 | 11:42

Hij krijgt ongetwijfeld van ene Lehman uit de VS...

lavatrack | 29-09-08 | 11:41

Briljant!

Groenepuntmuts. | 29-09-08 | 11:41

Pilsvogel | 29-09-08 | 11:37
Mogge Superior Bastard... hahaha...

Pilsvogel | 29-09-08 | 11:41

Bedelen bij somalische piraten lijkt me vruchtbaar.

@Sjoemelaar | 29-09-08 | 11:26

aandeel Fortis stond op -10% toen ik dat zei. heeft zelfs op -20% gestaan.

Platvoet | 29-09-08 | 11:38

Wouter Bos, Minister van Financien. Wanneer wordt deze man eens afgerekend op zijn wanprestaties van episch formaat de afgelopen jaren??

panadol | 29-09-08 | 11:38

Laat die Nigerianen gewoon nog wat spam rondsturen.

~Johan | 29-09-08 | 11:38

Waarom is de aanhef 'Dear Dutchmen'?
The Dutch spreken gewoon Nederlands, of zit de maandagochtend mijzelf dwars om dit mysterie voor mezelf op te lossen?

Pilsvogel | 29-09-08 | 11:37

Waarschijnlijk lost hij het op de PVDA methode op: Gewoon 4 miljard euro in briefjes van € 50,- drukken.

Titia Heidekonijn | 29-09-08 | 11:37

Er is geld zat in Nigeria!

ServerGenius | 29-09-08 | 11:36

Als mijn bedrijf failliet gaat, krijg ik niks?
Ik wil ook krijgen! al is het maar een tonneke

rottochop | 29-09-08 | 11:36

republiek holland??? ja maar dat niet he, jullie onfhankelijk gaan en ons met hollandse trix opzadelen... neem haar eens gauw terug...

salonsocialist | 29-09-08 | 11:36

En dit is nu precies waarom ik mijn pensioen liever zelf beheer. Alles wat ik via mijn werkgever betaal zie ik meer als een soort van extra belasting; daar ga ik echt nooit meer iets van terug zien. Om voor mijn zeventigste te kunnen stoppen met werken zit er maar een ding op; GRAAIEN!

Kotsende lama | 29-09-08 | 11:36

Nederland en Belgie een republiek... jaja

Jappuh | 29-09-08 | 11:35

Extern geld ophalen, jaj ja. Ik gok op staatsleningen met een leukrendement, dit gaat onze staatsschuld weer opdrijven. Dat doen die Linksmenschen nu altijd. Wedden?

Zuma | 29-09-08 | 11:35

@ W.I.E. de Po| 29-09-08 | 11:28: Since when lost het feit dat de overheid iets overneemt iets op? Kassa voor de belastingbetaler, heb je dezelfde glazen bol als de mooiweerpraters van de afgelopen 4 jaar of ben je gewoon clueless? Een derde uitglijder is het aangeven van het onderbuikgevoel dat een bedrijf "in Nederlandse handen" ook maar enige waarde heeft meer dan het emotionele. Je kan zo de politiek in...

_ILT_ | 29-09-08 | 11:35

AltijdEenMening | 29-09-08 | 11:32

Het probleem is dat de lege en niet-bestaande wereld van banken, dat nogal *kuch* grote gevolgen heeft, een faillisement.

Maaier | 29-09-08 | 11:35

What a stonecoal english, terrible man !

fuckje | 29-09-08 | 11:34

hoe om te gaan met dit soort mailtjes?
yoeri maanzand correspondeert met zijn vriend kennedy mobutu...
maanzand.com/post/mobutu

van dal | 29-09-08 | 11:34

Haal nu maar je zwart verdiende centjes van de bank in Belgie als de bank in handen van Woutertje komt!

Zandmannetje | 29-09-08 | 11:34

open=hopen

Andreas B. | 29-09-08 | 11:32

This time I'll see it trough the fingers, Wouter!

"wil onze Bos het anders opknappen. Niet door belastingeld door te sluizen naar Fortis, maar door externe financiering te zoeken. Klinkt geloofwaardig."
.
geloofwaardig ? Het tekort van de overheid wordt altijd extern gefinancierd (geleend op de kapitaalmarkt) Het tekort neemt dus gewoon toe met 4.000.000.000
.
Maar goed, laten we open dat Fortis herstelt (kleine kans overigens) en lekker veel winst gaat maken. Dan worden we er met zijn allen toch nog beter van...

Andreas B. | 29-09-08 | 11:32

Het is toch helemaal van de gekke... Een aantal kleautzakjes van fortis vernaggelen het hele bedrijf door met een geldtekort een andere bank te kopen (ABN/Amro) om vervolgens bijna failliet te gaan.. en de nederlandse belastingbetaler mag het weer ophoesten want ook al "leent" bos het geld, je zal zien dat het dan over een aantal jaren toch verkeerd gaat en dat ie 4 miljard ook weg is... en wij mogen het ontstane tekort betalen (ook al gaat het goed, de rente over die 4 miljard komt toch uit de staatskas)...

Ik zeg: fout management, gevolg faillissement .. Zoals het op een vrije markt behoort te gaan...

AltijdEenMening | 29-09-08 | 11:32

Dear Mister Bos bend over and let me fuck u with a baseball bat

veel vaak en vet | 29-09-08 | 11:32

Beleggend 0031 heeft blijkbaar vanochtend ook deze mail ontvangen en vertrouwt het evenmin,
getuige de AEX Meltdown

Tobi | 29-09-08 | 11:32

Die wouter, moet ook maar even een engels leraar financieren.

Catalyst | 29-09-08 | 11:30

Het ironische is dat deze minfin waarschijnlijk nog de geschiedenis in gaat als de held van de krutietcrisis bij alle verslaggevers die nog in alle vertrouwen het rottende lijk van J.M. Keynes ana het neuken zijn. Gadverdamme wat een wereld.

Volgende link geldt vrijwel een-op-een ook voor Nederland: mises.org/story/3128

_ILT_ | 29-09-08 | 11:30

WB toch in hart en nieren een "sociale" arbeider gebleven.

pansie | 29-09-08 | 11:29

@Hoxha
Belgie en Nederland zijn nog steeds koninkrijken heurrr.

de Goede Herder | 29-09-08 | 11:29

Het is een werelddeal. Fortis wordt weer een solide onderneming en het belang van 4 mljrd dat de BV Nederland nu in Fortis heeft is over een paar jaar weer gewoon het 4 voudige waard, kassa voor de belastingbetaler! Bos scoort voor de tweede keer goed!! Een derde keer goed scoren zou zijn als ABN-AMRO nu weer in Nederlandse handen komt, tegen een schijntje van de oorspronkelijke prijs.

W.I.E. de Po | 29-09-08 | 11:28

@Sjoemelaar: niet nodig om te reaguren met zo'n nick !

Hoeveel zou Lippens nog van Fortis krijgen nu hij weg gaat? Ik neem aan dat er nog wel een lekkere Gouden Handdruk inzit voor deze top bestuurder? Hé Wouter, hou je met je financieringsplannetje daar nog wel even rekening mee?

PeerB | 29-09-08 | 11:28

ik ga pinnen

randemiel | 29-09-08 | 11:27

Toch gek, mij worden altijd een paar per KLM overgevlogen goedgevormde tieten beloofd, rechtstreeks uit Nigeria, als eerst even de reissom naar Nigeria gezonden wordt, natuurlijk.
Ow en valt het management van Fortis nu ook onder de plukze wetgeving?
Zou wel zo aardig zijn.

ZSU-23-4 | 29-09-08 | 11:27

# slaat alvast drank en sigaretten in

Meurende Felix | 29-09-08 | 11:26

Deze mail heb ik vandaag ook ontvangen, alleen was deze ondertekend door de First Bank of Ouagadougu, Burkina Faso.

De Vlaardinger | 29-09-08 | 11:26

Kunt u zich nader verklaren platvoet?

Sjoemelaar | 29-09-08 | 11:26

Wat is nu het probleem.?

wiers | 29-09-08 | 11:25

Mag zwart geld ook?

beroepskleier | 29-09-08 | 11:25

Van die 4miljard is nu alweer 400 miljoen foetsie. iets met een aex die -4% staat

Platvoet | 29-09-08 | 11:24

* belt namens w. bos met A.I.G. om de verzekering te regelen *

webcrew | 29-09-08 | 11:24

Zo het zo kunnen zijn dat ik iets te traag ben met reaguren?

Sjoemelaar | 29-09-08 | 11:23

Marshall'80 | 29-09-08 | 11:20
Ja. U ook?

Superior Bastard | 29-09-08 | 11:22

dat is Nigeriaans engels

Sjoemelaar | 29-09-08 | 11:21

-edit: is een beroemde spambrief uit de vs newbie. iedereen kent m. wij verwijzen er nadrukkelijk naar-

mooi_nie | 29-09-08 | 11:21

wie zorgt dat Wouter in z'n blote p*k op de foto komt met een bordje 'i suck Geert just for fun' ?

www.419eater.com/

r04dki11 | 29-09-08 | 11:20

Superior Bastard | 29-09-08 | 11:17
Goedemorgen, uitgeslapen?

Marshall'80 | 29-09-08 | 11:20

*rent naar de bank om z'n spaarcenten toch maar op te nemen*

trotsopGn! | 29-09-08 | 11:20

Here today, bankrupt tomorrow

Wouter Boos | 29-09-08 | 11:20

@Superior Bastard
Jij bent ook lekker droog he?

koeberg | 29-09-08 | 11:19

Met een pyramidespel is hij eerder uit de brand. Hij moet Harry Mens even bellen. Die heeft zo een opzetje klaar.

Schoorsteenveger | 29-09-08 | 11:19

@dondermuis: nog nooit mail uit Nigeria gehad?

Snikkeldrift | 29-09-08 | 11:19

-weggejorist-

dondermuis | 29-09-08 | 11:18

Vrees dat hij het geld weghaalt bij het ABP of hoe het nu mag heten !

AbuTelfan | 29-09-08 | 11:18

hahaha 419joke :D

De Linkse Lonsdaler | 29-09-08 | 11:17

Lijkt wel een beetje op die Nigeriaanse methode om debielen geld af te troggelen.

Superior Bastard | 29-09-08 | 11:17

Dear mr Bos, thanks for your letter. Do you accept blac cheques from Aouagoedougo?

Captain Orange | 29-09-08 | 11:16

*Rent naar dichstbijzijnde Western Union kantoortje*

Wappersla | 29-09-08 | 11:16

Nu zijn de banken vast gerust gesteld!
Bravo GeenStijl!

RepubliekBanana | 29-09-08 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken