Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Obama vs. McCain: links

kombatfight.jpgVannacht vond het eerste grote debat tussen Obama en Mccain plaats. Voor diegene die wel normaal in de kroeg stond, maar even wat meer wil weten dan wat het journaal je voorschotelt, hier paar relevante links naar videos, audios en poll. Uiteraard vindt het rechtse kamp dat McCain het uitstekend heeft gedaan, maar volgens de peilingen van CNN en Foxnews net na het debat is Obama de grote winnaar. CBS zegt zelfs dat 40 procent van de kijkers Obama de grote winnaar vindt, slechts 22 procent ziet John McCain als de pw0n3r van het debat. Obama staat in de algehele politieke peilingen trouwens ook nog steeds op winst. Check hier handige soundbites en bij Huffingtonpost staan nog meer versneden debatvideo's onder elkaar. Een volledige (audio)stream staat bij de NPR, de Amerikaanse NOS. GeenStijl- you decide!

Reaguursels

Inloggen

McCain is beter in frietverkopen dan in debatteren.

Harrydegraaf | 28-09-08 | 08:47

Beneden, voor, achter, achter, hoge trap.

johnnie_1983 | 27-09-08 | 20:38

Conclusie: Liu Kang zuigt

johnnie_1983 | 27-09-08 | 20:35

-weggejorist-

loppa | 27-09-08 | 17:39

@ bakoenin 15:43
volgens mij ziet de schrijver van de Engelse stukje proza spoken.
Neem bijvoorbeeld punt 3:
Er is nogal een verschil tussen "abolition of all rights of inherintance" en "limited rights of inheritance".
Of punt 6:
Centraliseren van de infrastructuur is net even wat anders dan controle op de gebruikers van die infrastructuur. Het initiatief blijft bij de gebruikers van de infrastructuur.
Met andere woorden: ja, je moet een rijbewijs halen, maar je mag zelf beslissen hoeveel taxichauffeurs je in dienst neemt, welke auto je koopt, waar je benzine tankt, en wat je met je auto doet. Dat bepaalt de staat niet, dus van centralisatie is geen sprake.
Verder, wat jij schrijft over het opkopen van Amerikaanse banken door de staat. Het is duidelijk dat dat slechts een tijdelijke maatregel is, de banken blijven niet in het bezit van de staat, maar worden via de staat doorverkocht. Min of meer hetzelfde gebeurde in de tijd van de Grote Depressie. Is Amerika sindsdien een communistisch land, waar de banken in handen zijn van de staat? Kijk naar het afgelopen decennia, en je weet het antwoord.

Ik vind het allemaal schromelijk overdreven wat daar staat.

King of controversy | 27-09-08 | 16:19

@Death Wish
Gezien je nick snap ik helemaal niet waar je je dan druk over maakt.

Dommedaris | 27-09-08 | 16:18

Wat een gelul dat Obama de wereldvrede in gevaar zou brengen door met 'schurkenstaten' te overleggen. Bullshit. Bushshit bedoel ik.

Dommedaris | 27-09-08 | 16:14

@bakoenin | 27-09-08 | 15:43
Dank je, interessante vergelijking. In wezen zijn we het ook wel eens.

CoJoNes | 27-09-08 | 15:48

Friedman is inderdaad geen vrije markt econoom en Reagan was ook niet van de vrije markt. Je moet niet naar de naampjes kijken die ze zichzelf geven, maar naar de akties. De overheid groeide onder Reagan als nooit te voren en alle 10 de planken van het communisme zijn in de VS gerealiseerd.
‘Manifest der Kommunistischen Partei’ ook wel ‘The Communist Manifesto’ werd op feb 21, 1848 gepubliceerd van de hand van Karl Marx and Friedrich Engels. De auteurs gaven aan hoe een ideale communistische samenleving er volgens hun uit moest zien.
Onderstaand in het engels de 10 planken en hoe ze zijn ingevoerd in de VS. Zeker nu de nationale bank allerlei failliete zooi heeft opgekocht te koste van de belastngbetaler en eigenaar is geworden van meer dan de helft van de hypotheken, kun je het niet meer met recht een vrije markt economie spreken. Mijn stelling is dan ook dat de VS hetzelfde lot te wachten staat als het sovjet empire, omdat het dezelfde dwang toepast tov binnenlandse en buitenlandse burgers. In europa is de situatie in feite niet veel anders.

The following are the “10 Planks of Marxist Communism” according to the Communist Manefesto and their US counterpart.

1. Abolition of private property and the application of all rent to public purpose.

The 14th Amendment of the U.S. Constitution (1868), and various zoning, school & property taxes. Also the Bureau of Land Management.

2. A heavy progressive or graduated income tax.

Misapplication of the 16th Amendment of the U.S. Constitution, 1913, The Social Security Act of 1936.; Joint House Resolution 192 of 1933; and various State “income” taxes. We call it “paying your fair share”.

3. Abolition of all rights of inheritance.

We call it Federal & State estate Tax (1916); or reformed Probate Laws, and limited inheritance via arbitrary inheritance tax statutes.

4. Confiscation of the property of all emigrants and rebels.

We call in government seizures, tax liens, Public “law” 99-570 (1986);

Executive order 11490, sections 1205, 2002 which gives private land to the Department of Urban Development; the imprisonment of “terrorists” and those who speak out or write against the “government” (1997 Crime/Terrorist Bill); or the IRS confiscation of property without due process.

5. Centralization of credit in the hands of the State, by means of a national bank with state capital and an exclusive monopoly.

We call it the Federal Reserve which is a credit/debt system nationally organized by the Federal Reserve act of 1913. All local banks are members of the Fed system, and are regulated by the Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC).

6. Centralization of the means of communication and transportation in the hands of the State.

We call it the Federal Communications Commission (FCC) and Department of Transportation (DOT) mandated through the ICC act of 1887, the Commissions Act of 1934, The Interstate Commerce Commission established in 1938, The Federal Aviation Administration, Federal Communications Commission, and Executive orders 11490, 10999, as well as State mandated driver’s licenses and Department of Transportation regulations.

7. Extention of factories and instruments of production owned by the State, the bringing into cultivation of waste lands, and the improvement of the soil generally in accordance with a common plan.

We call it corporate capacity, The Desert Entry Act and The Department of Agriculture. As well as the Department of Commerce and Labor, Department of Interior, the Evironmental Protection Agency, Bureau of Land Management, Bureau of Reclamation, Bureau of Mines, National Park Service, and the IRS control of business through corporate regulations.

8. Equal liablity of all to labor. Establishment of Industrial armies, especially for agriculture.

We call it the Social Security Administration and The Department of Labor. The National debt and inflation caused by the communal bank has caused the need for a two “income” family. Woman in the workplace since the 1920’s, the 19th amendment of the U.S. Constitution, the Civil Rights Act of 1964, assorted Socialist Unions, affirmative action, the Fedral Public Works Program and of course Executive order 11000.

9. Combination of agriculture with manufacturing industries; gradual abolition of the distinction between town and country by a more equable distribution of the population over the country.

We call it the Planning Reorganization act of 1949 , zoning (Title 17 1910-1990) and Super Corporate Farms, as well as Executive orders 11647, 11731 (ten regions) and Public “law” 89-136.

10. Free education for all children in government schools. Abolition of children’s factory labor in its present form. Combination of education with industrial production, etc. etc.

People are being taxed to support what we call ‘public’ schools, which train the young to work for the communal debt system. We also call it the Department of Education, the NEA and Outcome Based “Education” .

bakoenin | 27-09-08 | 15:43

CoJoNes | 27-09-08 | 13:05
daar beginnen ze op de vrijspreker toch anders over te denken.
Naar mijn gevoel zou er eens een herbezinning moeten komen tussen wat nu nodig is om vrije markt, en vrije mens te krijgen.
Wat de laatste 40 jaar, ook onder Raegan als vrije markt verkocht is, is markt met de punt van een bayonet geweest.
En als ik zie dat mensen nu kiezen voor een Palin en McCain, die lid zijn van een partij die de burgerrechten ernstig beknot hebben, en die met belastinggeld verotte bedrijven in stand gehouden hebben, dan kunnen die mensen een boel van zichzelf zeggen, maar niet dat ze libertarier zijn, of liberaal.
Niet dat Obama beter is, maar die pretendeert veel minder voor een kleine staat te zijn.

www.vrijspreker.nl

bakoenin | 27-09-08 | 15:38

Obama of McCain is voor de Amerikanen kiezen tussen binnenlandse politiek of buitenlandse politiek. Als men Obama kiest dan word de economische puinhoop opgeruimt, maar komt de wereldvrede wel in gevaar met zijn softe aanpak tegen schurkenstaten. Met Obama aan de macht is er een grotere kans dat de koude oorlog weer oplaait met Rusland, want als het aan Obama lag waren er nu al Amerikaanse soldaten naar Georgie gestuurt, en iedereen weet hoe het Kremlin dit op zou vatten, ik hou dus echt mijn hart vast als Obama aan de macht komt.

Death Wish | 27-09-08 | 15:31

wat is dit nou... is er niet de mogelijkheid om dat debat gewoon te zien.. klereaudio. wil mccain zn kop zien als ie pak slaag krijgt

KissTheDevil | 27-09-08 | 15:19

Poppenkast...

KOE MET NEUSGAT | 27-09-08 | 15:18

McCain deed het niet slecht. Sprak heel rustig en speelde succesvol op de man.
Obama zat daardoor een beetje teveel in de verdediging uit te leggen wat er aan de aannames van McCain niet deugde.

ranqneuzeKleinburger | 27-09-08 | 15:16

@Mulimans
Bommen gooien op Iran zit mij verre van lekker. Amerika maakt er overal waar ze hun gristelijke dubbele moraal opdringen een enorme teringzooi van en dan kunnen wij (zie Afganistan) die proberen op te ruimen. Praten kan volgens mij geen kwaad. Ik denk niet dat Obama zich een kunstje laat flikken.
Het allerbeste idee voor het voorkomen van fundamentalisme had Bill Clinton. Maak de mensen daar rijk. Zorg dat ze tevreden zijn. Het budget dat hij daarvoor nodig had was nog geen 10 % van wat er nu alleen aan de oorlog in Irak is uitgegeven. De economische schade na 9-11 niet meegerekend. Hij heeft het niet door het congres gekregen.

Dommedaris | 27-09-08 | 15:06

Voor iedereen di moeite heeft met het relifundamentalisme van Palin, herinnert u zich deze nog?
www.newsmax.com/kessler/obama_minister...

Wat is er gebeurd? Heeft Obama het licht gezien en is het allemaal verleden tijd?
Kom nou toch. Het geloof van Obama is toch echt een stukje militanter dan dat van Palin.

CoJoNes | 27-09-08 | 14:54

Obama gelooft in onderhandelen (thee-drinken dus) met Iran. Zit me verre van lekker.

Mulimans | 27-09-08 | 14:44

Jeremia | 27-09-08 | 14:12
KoC heeft in al die tijd veel opgestoken van ondergetekende. Hij krijgt van mij een sticker met 'Ga zo door'.

nattebever | 27-09-08 | 14:40

Of dit hier al een de orde geweest is, weet ik niet, maar McCain heeft deze week een enorme bok geschoten door zijn komst als gast in de Late Show van David Letterman op het laatste moment te annuleren, omdat hij het land moest redden.

Op zich een nobel streven, waren het niet dat hij op het moment dat hij bij Letterman geweest zou zijn, een interview gaf bij Katie Couric. Letterman was not amused, en ik denk dat McCain een vijand voor het leven gemaakt heeft met Letterman. Stratagisch een slechte zet in een campagne waarin de kandidaten steeds haasje-over-springen...
nl.youtube.com/watch?v=XjkCrfylq-E

Zijdezacht | 27-09-08 | 14:29

Het was het oude democraten / republikeinen liedje. Obama was duidelijk en gaf daadwerkelijk antwoord op vragen. Mc Cain speelde in op emoties en uiteindelijk gaf maar vaag antwoord op gestelde kwesties. Ook probeerde hij geen enkele aantijgingen van Obama onderuit te halen, vele punten van Barack bleven gewoon onaangeroerd aan. Obama probeerde Mc Cain's, vaak verdraaide, feiten tegen hem wel van de tafel te halen, daarom leek hij meer in het defensief en Mc Cain minder. Oftewel feitelijk Obama winnaar, Mc Cain PR winnaar.

Seletitic | 27-09-08 | 14:14

King of controversy | 27-09-08 | 14:00
KoC met een genuanceerd evenwichtig comment. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Jeremia | 27-09-08 | 14:12

Obama kwam goed over. Voornamelijk omdat hij een betere stem heeft, en er jonger uitziet.
Toch vond ik dat McCain het niet slecht deed. Hij had een paar mooie argumenten, wist Obama geregeld in het defensief te duwen en daar bovenop een vleugje dramatiek.

King of controversy | 27-09-08 | 14:00

Obama was goed bezig em Mc Cain speelde de hele tijd op de man.
Daardoor verloor hij het debat.
Dat wordt een black boy in the white house...

da wizard | 27-09-08 | 13:37

@pronfessor 13:30 Thats a load of air you blow there.

Ik ga mijn fiets wassen *aus*

Rammstein | 27-09-08 | 13:32

Obama gaat sowieso president worden, was mij al langer duidelijk. Obama heeft ook veel meer publiciteit gehad dan McCain. Maar ja, Amerika -1

Pr0nfessor | 27-09-08 | 13:30

@Cojo
Range Rover. Lul. En lullen jullie inderdaad maar alleen verder.

zooishettoch | 27-09-08 | 13:25

@Craptain | 27-09-08 | 13:22
Ja, ook de Militias in de US worden steevast als racistisch weggezet.

CoJoNes | 27-09-08 | 13:24

@Het_leuke_zuiden
Die 'onder de gordel' dingen kwamen allemaal vanuit de pers. Dat kun je Obama niet aanrekenen, met name omdat hij zelf de pers heeft veroordeeld voor dat soort riooljournalistiek.

Ron Paul gebruikte codewoorden als states rights om racistische rednecks achter zich te scharen. Hij had leden van racistische organisaties in zijn campagne. Maak geen vergissing, Ron Paul was de geprefereerde kandidaat voor racistische blanken.

Maar zoals ik al zei, ik merk dat je deze verkiezing niet echt aan het volgen bent, en je voor het gemak volledig laat informeren door de McCain campagne.

Craptain | 27-09-08 | 13:22

mc cain denkt nog steeds dat ze kunnen "winnen" in irak
Volgens mij heeft hij vietnam nog in zijn hoofd.

Mc cain gaat vast met iran ruziemaken en een domme oorlog beginnen

(R)evolutie | 27-09-08 | 13:21

McCain is een zielige oude man zonder visie en daadkracht.

Als hij aan de macht komt wordt in ieder geval het leger ontzien wat betekent een uitdeiend probleem met oorlogen ' overzee', belastingverlaging voor alleen de allerrijksten gekoppeld aan het verder uithollen van de sociale voorzieningen voor de allerarmsten onder het motto: vrijheid voor iedereen om zelf zijn gezondheid te verzekeren. En last but not least een onrealistisch buitenlands beleid dat vergeet dat Amerika niet meer de grootmacht is van vroeger, maar dat de Oliesjeiks via de financiele wereld Amerika in de houdgreep hebben. De ' konijn uit de hoge hoed'-oplossing van McCain vervolgens: kernenergie om minder afhankelijk te worden van olie uit het buitenland.... Nee, iedereen met een beetje helder verstand zal voor Obama kiezen. Helaas puilen de meeste landen niet uit met mensen met gezond verstand. De frustratiegraad van de 'laten we ze CDA-ers noemen' is daarvoor iets te groot.

Machtshonger overwint alles, zelfs het helder denkvermogen...

Je-Zus Redde | 27-09-08 | 13:17

@zooishettoch | 27-09-08 | 13:07
Anders ga jij even fijn je Astra wassen?
Dan kunnen de grote mensen even rustig praten.

CoJoNes | 27-09-08 | 13:12

O nou krijgen we dat weer. We moeten McCain stemmen omdat Reagan zo goed was. Als DAT je argument is, als DAT het enige positieve is wat je in McCain ziet dan lijkt het me duidelijk dat de man niets te bieden heeft.

zooishettoch | 27-09-08 | 13:07

@ zooishettoch
Bedankt voor de constructieve bijdrage.

Mr. Bator | 27-09-08 | 13:06

@bakoenin | 27-09-08 | 12:56
De 'meest libertaire president' zeg ik toch?

CoJoNes | 27-09-08 | 13:05

@ Mr Bator, haha afvallige moslim, lol. Het moet toch eng zijn voor onze mede-CDA-ers (laat alles blijven zoals het is en mensen die flexibel en dynamisch verbeteringen voorstellen zijn ons zo te slim af dat ik vooral jaloers ben ipv realistisch) dat een van nature anti religieus de wereld gaat regeren...
p.s. jaaaa, voor de stemmen zal het af en toe anders lijken. 'God bless America' natuurlijk

Je-Zus Redde | 27-09-08 | 13:05

Goh, subtiele orenwassing door Obama van opa McCain is het toch dat debat

Je-Zus Redde | 27-09-08 | 13:03

Mr. Bator
Zielige lutser. Nul van waar wat je zegt. En doe nou niet net alsof je onpartijdig bent want je bent geweaun voor McCain. Doorzichtige lul.

zooishettoch | 27-09-08 | 13:02

CoJoNes | 27-09-08 | 12:45
Je kunt een president die handelsbarrieres opwerpt niet libertair noemen.
perestroijka heeft geen economische noodzaak gahd, maar een humanitaire.
Een leuk gegeven is dat de armoede val in rusland, gigantisch was ten tijde van Jelstin (de meest door vrij markt economen geinspireerde Russische president)
Gorbatsjov zocht naar de derde weg, zachte markt, met controlerende overheid, naar scandinavisch model.
Friedman zelf heeft het beleid van Clinton en Bush een voortzetting van het reaganism genoemd.
(ik wil je wel wat linkjes geven).
Dus of na Raegan zijn alle Amerikaanse presidenten knettergek geweest, of Friedman was een idioot, maar dan.... Reagan was ook een chicago school follower

bakoenin | 27-09-08 | 12:56

Mr. Bator | 27-09-08 | 12:52
Volgens mij heb ik die docu ook gezien

(R)evolutie | 27-09-08 | 12:54

Het lot van de USA ligt niet in handen van deze 2 lame ducks, maar gaat volledig
bepaald worden door Prins Waleeb.
Dat is een lid van de Koninklijke familie van Saoedie Arabie, schatrijk dankzij de hoge olieprijzen, financier van de nationale schuld van de USA en Islamistische Salafist.
Omdat half america aan zijn financieel infuus ligt, heeft hij bij Bush kunnen bedingen dat de arabische golfstaten niet in hun religieuze missie door de USA gehinderd worden en dat de Saoedische familie bin Laden, - inclusief Osama -, een beschermde status hebben.
- Mc Cain is een havik, maar zonder geld kan hij militair niets klaarmaken.
- Barack Obama is een polderaar, maar als afvallige moslim kan hij diplomatiek niets
klaarmaken bij zijn religieuze tegenspelers in het Midden Oosten.
Ik schat dat zelfs de GS-reaguurders komende jaren meer invloed op de politieke orde
in de wereld zullen hebben dan deze 2 puppets-on-a-string-candidaten, die de failliete
inboedel van Terminator George W. willen overnemen.

Mr. Bator | 27-09-08 | 12:52

@het leuke zuiden 12:48 All is fair in love, war and presidential elections. Het moddergooien gaat hard tegen hard dus geen huilie huilie.

Rammstein | 27-09-08 | 12:51

@Bakoenin
Je opmerking is een opmerking die terecht is. Meteen ook de enige in de bovenstaande reacties. Overigens kan je van McCain wel zeggen dat die bereid is te vechten voor vrijheid. Als oorlogsvetaraan heeft hij dat ook in de praktijk gebracht.
@Domedaris
Het zwart maken van Palin met haar vermeende zwangerschap dat toch haar dochter bleek?
McCain die jarenlang gefolterd is en daardoor de armen niet kan optillen en door de democraten word uitgemaakt als iemand die fysiek niet capable is? Het is gewoon allemaal onder de gordel met name de tabbloids die zich inspannen voor deze zaken.
@Craptain
Bewijs maar dat Ron Paul een racist is? Misschien is hij geen anti-racist waardoor hij minderheden niet doodknuffeld.

Het_leuke_zuiden | 27-09-08 | 12:48

@bakoenin | 27-09-08 | 12:35
Volgens mij heb je dat stuk van Niskanen zelf niet gelezen.
De 'increase in defense spending' heeft uiteindelijk wel geleid tot het faciliteren van de perestrojka politiek van Gorbatsjov. Zonder de uitdrukkelijke steun en hulp van Reagan had Gorbie dat nooit kunnen doen, dat wordt nu voor het gemak graag vergeten.
Reagan is de meest libertaire president van de vorige eeuw geweest. Handelsbarrieres of niet.

CoJoNes | 27-09-08 | 12:45

@Rammstein
Biden vs Palin daar verheug ik me inderdaad ook al op.

Dommedaris | 27-09-08 | 12:44

McCain was de duidelijk winnaar. En dat Amerikaanse equivalent van die vieze linkse NPS, dat vieze linkse FOX moet gewoon zijn vieze linkse kuttebek dichthouden met die vieze linkse communistische kut O'Reilly.

blawablawa | 27-09-08 | 12:41

@Jeremia
Misschien heb je gelijk, maar ik ben zo bang dat ie dood neervalt en dat Palin dan president wordt. Zie: www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/...
Daarnaast vind ik dat mensen die democraten beschuldigen van zwartmakerij van republikeinen de zaken omdraaien en aan geschiedvervalsing doen.
Just my opinion.

Dommedaris | 27-09-08 | 12:41

Het debat Biden vs Palin wordt trouwens véél leuker !

Rammstein | 27-09-08 | 12:38

www.econlib.org/library/Enc/Reaganomic...
Aaardig stukje over Reagan, en de overschatting van zijn inbreng.
Natuurlijk, heeft hij goede dingen gedaan, maar op het eind van zijn laatste termijn had the USA de meeste handels barrieres in de geschiedenis.
so much for free market, say hello to corporatism :-)

bakoenin | 27-09-08 | 12:35

"Can we who man the ship of state deny, it is somewhat out of control?"

CoJoNes | 27-09-08 | 12:34

Ik vond dat Obama met zeer grote regelmaat zeer selectief met de feiten omging en alleen door het verlagen tot deze misleiding al verloren heeft van McCain. Voor de rest ging het gelijk op en zal het niet uitmaken wie president word aangezien ze allebei toch geen geld hebben om ook maar iets baanbrekens te doen.

Piet Politiek | 27-09-08 | 12:32

Dommedaris | 27-09-08 | 12:20
Obama heeft het zoals het er nu naar uitziet beter voor elkaar. Ik blijf er echter bij dat voor de wereld en voor de USA McCain de minst slechtste optie is van de twee.
zooishettoch | 27-09-08 | 11:57
Nietis!
Wellis!
Nietis!
Wellis!
*zucht*

Jeremia | 27-09-08 | 12:29

Obama was veel te beleefd. Hij had die rat van een McCain veel harder moeten aanpakken. Wat een hoop pope praat die man. "leage of democracies" waar hebben we dit verhaal eerder gehoord.

Obama +10
McCain -100

Bodde | 27-09-08 | 12:28

@CoJoNes 12:14 Heel leuk boek voor strand: Reagan, a life in letters.

Rammstein | 27-09-08 | 12:27

Jeremia | 27-09-08 | 11:12
mc cain ja
die kan beter in het bejaardentehuis oorlogje gaan spelen ipv in real live.
Alsof iran de us zou nuken

(R)evolutie | 27-09-08 | 12:26

@Sikkeneur | 27-09-08 | 12:22
Bedankt.

CoJoNes | 27-09-08 | 12:24

McCain lijkt telkens meet op de pillsbury doughboy, herr Pop 'n Fresh.

Rammstein | 27-09-08 | 12:22

CoJoNes | 27-09-08 | 12:14
Tja, zo is Clinton een democraat, die de financiële puinhopen van Reagan & Bush sr mocht opruimen.

Over Reagan's rol mbt de wereldvrede bestaan verschillende visie's. Je kan ook zeggen dat door perestroika van Gorbatsjov een interne kanteling binnen de USSR plaatsvond waarop Reagan meelifte. Kop of munt, zal ik maar zeggen.

Sikkeneur | 27-09-08 | 12:22

Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ... maar Obama wint hier van McCain.

Dommedaris | 27-09-08 | 12:20

Het_leuke_zuiden | 27-09-08 | 11:59
Wat in vredesnaam hebben de republikeinen met liberaal te maken ?
Een christen fundamentaliste als 2de vrouw, de ene na de andere wet aangenomen die de individuele vrijheid beperkt, en de belastingbetaler jaar in jaar uit berooft ten faveure van de corporaties en eigen gewin.
Al je dat liberaal noemt, dan draait Adam Smith zich om in zijn graf.

bakoenin | 27-09-08 | 12:20

@Het_leuke_zuiden
Ron Paul is een verwarde racist, en als je denkt dat McCain eerlijker is dan Obama heb je simpelweg de campagnes niet gevolgd. Zelfs Fox News zegt dat McCain en de republikeinen tot nieuwe diepten zijn gezonken door de aanhoudende bewijsbare leugens en verstoringen van de werkelijkheid.

Craptain | 27-09-08 | 12:17

@ Ron de Weijze
elections.foxnews.com/
of is FOX News volgens jou soms ook linkse kerk?
JIJ NIET BEGRIJPEN!

Dommedaris | 27-09-08 | 12:16

Haha als je die grijze graftak van een McCain ook live het onderspit wil zien delven (met beeld dus) kijk dan gewoon even hier news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7639075.s...

... pijn-lijk

Je-Zus Redde | 27-09-08 | 12:14

@Sikkeneur
De beste president voor de wereld is uiteindelijk Ronald Reagan geweest, maar ja, dat was een republikein, een b-acteur en hij werd dement. Gelukkig was er nog altijd Gorbatsjov en dat was voor het meerendeel van intellectueel Nederland een veel prettiger rolmodel en cultheld.

The Gipper heeft na WOII het meest voor de wereldvrede betekend.
marklevinfan.com/Images/Reagan.jpg

CoJoNes | 27-09-08 | 12:14

Rammstein | 27-09-08 | 12:09

Was ook een heel gedoe om hem bij ieder openbaar optreden wit te schminken.

Sikkeneur | 27-09-08 | 12:12

@ HetLeukeZuiden
VOlgens mij bedoel je: ".. zou ik de voorkeur geven aan Obama. Hij is intelligenter en eerlijker. Het pro-McCainkamp heeft echt de smerigste dingen de kast uitgehaald om Biden en Obama zwart te maken."

Anders heb je echt een doorgebrande zekering in je hoofd.

Dommedaris | 27-09-08 | 12:11

@Sikkeneur 12:04 Bill Clinton was de eerste zwarte president van Amerika.

Rammstein | 27-09-08 | 12:09

The Terminator for President!

Jan-Willm | 27-09-08 | 12:06

> Fimbulvetr | 27-09-08 | 11:59
> Bush heeft de Amerikaanse economie niet kunnen beschermen
.
Niet beschermen?! Dat is nogal een understatement. In de periode van 2002 tot nu is de raad van bestuur in de meeste grote bedrijven voor de helft vervangen door arabieren en aziaten. Zoals ik al zij, dat land is geen knip meer voor de neus waard en voor Obama is er geen eer meer aan te behalen. McCain Mag wat wat mij betreft de laatste kruimels verdelen onder de rijken en dan is het einde Amerika.

blawablawa | 27-09-08 | 12:06

Socialisten zijn heel goed in het onderling afspreken hoe de wereld in elkaar zit, zoals wie de winnaar is in willekeurig welk debat. Voeg daar de mainstream media aan toe en je hebt bijna de heilstaat binnengehaald. Schaalvergroting kan het groepseffect nog versterken. Ach we moeten maar zo denken, hoe eerder de wereld naar de knoppen is, hoe sneller we zelf ook van de ellende verlost zijn.

Ron de Weijze | 27-09-08 | 12:05

CoJoNes | 27-09-08 | 11:22

Kleine correctie meneertje.
Je maakte zelf een downgrade van Obama met je reactie.

Met mijn reactie gaf ik idd aan dat het de vraag is of een neger het Witte Huis mag betreden. Niet omdat hij een betere kandidaat is dan McCain, maar omdat hij een neger is en etniciteit zeer waarschijnlijk voor dominant, gristelijk, blank Amerika nog een brug te ver is om het Witte Huis te kunnen betreden.

Dat heeft niets met te maken met dat blanke mannen (ik vind Clinton bijv. de beste president die de Amerikanen ooit gehad hebben) bij voorbaat verdacht zijn bij linksmensen. In elk geval niet bij mij, sterker nog, je geeft als gefrustreerd, rechts, blank mannetje zelf blijk etniciteit en sexe bij voorbaat als verdacht te zien.

Sikkeneur | 27-09-08 | 12:04

Bush heeft de Amerikaanse economie niet kunnen beschermen en ik verwacht dat er harde klappen gaan vallen. De thema, hope, yes we can en change zullen wel goed vallen. Obama spreekt aan, het is een man die zich kan presenteren en gaat waarschijnlijk winnen en komt aan het roer van een land in een financiele crisis, verwikkelt in onoplosbare internationale conflicten, terroristisch vijhanden en vrienden die een stuk minder vriendelijk zullen zijn nu de USA de rest van de wereled meesleept in een economische crisis. Het worden 4 mooie jaren voor Obama....

Fimbulvetr | 27-09-08 | 11:59

Als pure liberaal zou ik de voorkeur geven aan McCain. Hij is voorspelbaarder en eerlijker. Het pro-Obama kamp heeft echt de smerigste dingen de kast uitgehaald om Palin en McCain zwart te maken. Verder was Ron Paul eigenlijk de enige echte geschikte kandidaat en helaas horen we daar niks over.

Het_leuke_zuiden | 27-09-08 | 11:59

@Jeremia 11:44
Je wauwelt. Hij gaat echt geen duimbreed aan moslims toegeven. Dat is zo'n algemene denkfout. Geloof mij nou, dat gebeurt niet. Maar omdat het een man met moed en visie is gaat ie wel een oplossing zoeken in het Midden Oosten. En dan moet Israel misschien een klein compromis sluiten. So fucking what.

zooishettoch | 27-09-08 | 11:57

McCain (-1) + Palin (-110) vs Obama (+1) + Biden (+1)

Dommedaris | 27-09-08 | 11:51

@uberdude
Dat is zo'n lullig argument. Ik weet natuurlijk eauk niet precies hoe die zal functioneren als president. Hij heeft wel alle kenmerken van een topper. Ik snap de hele discussie niet. Het lijkt me duidelijk dat de republikein Bush er een teringzooi van gemaakt heeft de laatste acht jaar. Iedereen is het er over eens dat Bush een van de slechtste presidenten ooit was. Hoe je dan die bejaarde kloon van een McCain die met ieder voorstel van Bush meegestemd heeft uberhaupt kan overwegen is mij een raadsel. Amerika moet een nieuwe weg in slaan. Met McCain kan je dat wel shaken.

zooishettoch | 27-09-08 | 11:48

Opa McCain doet wel z'n best om de schijn van z'n neo-liberAsociale hufterkluppie nog even op te houden. Vraag me wel af wat er in feite inmiddels nog te naaien valt voor republikeinen op zowel nationaal als globaal gebied. Wat dat betreft hebben ze zichzelf behoorlijk overbodig gemaakt de afgelopen jaren. Zelfs die hele vrije-markteconomie aan de steun geholpen. Ook niet bepaald hèt schoolvoorbeeld van 'zelfredzaamheid'. Worden boeiende nieuwsweken.

Workingclass Heroe | 27-09-08 | 11:46

zooishettoch | 27-09-08 | 11:39
Nee ik ben niet bang dat hij met de Palestijnen zal gaan praten. Ik weet zeker dat hij dat zal doen. Hij zal alles doen om de moslims te appeasen. En dat is natuurlijk ook wel te begrijpen. Amerika is bankroet en heeft de kracht niet meer om de wereld haar wil op te leggen. Ik ben het niet met deze politiek eens en vind dat gevaarlijk. Maar ik slaap verder wel goed hoor.

Jeremia | 27-09-08 | 11:44

Je moet de republikeinen vergelijken met een kruising tussen Moeder Teresa Mohandas Gandhi . En de Democraten met een kruising tussen de PvdA en Stalin met een grote zwarte lul. Zo moet je het ongeveer zien qua spectrum.

blawablawa | 27-09-08 | 11:41

@zooishettoch | 27-09-08 | 11:19
De Amerikaanse president is natuurlijk wel relevant, maar ik heb geen enkele invloed op wie dat wordt. En van dingen waar je geen invloed op hebt, moet je niet wakker liggen want dat heeft geen zin. Net zoiets als het weer dus.

Brouhaha | 27-09-08 | 11:41

@Jeremia
Als jii denkt dat Obama niet keihard op zal treden als het nodig is dan heb je het geweaun niet begrepen. Integendeel, ik denk dat het waarschijnlijk is dat ie Osama definitief uit zal schakelen. Ik lees angst in je reaguursels, angst dat ie met de Palestijnen gaat onderhandelen. Zeg dat dan geweaun.

zooishettoch | 27-09-08 | 11:39

*net opstaan doet*

Poehee, McCain, McCain, McCain, deed ie niet iets met friet opfzo?

KaiserSoza | 27-09-08 | 11:38

@superjan | 27-09-08 | 11:19
Met Obama zelf is niets mis, althans voor zover ik dat kan overzien. Ik denk zelfs dat hij misschien wel de beste keus is, afgezien van die creep Biden die hij als running mate heeft. Wat er mis is met het feit dat 'ie een halve neger is, ga ik hier niet uitleggen.

Brouhaha | 27-09-08 | 11:37

@spanarchist |11:26
Gisteren adviseerde ik Wilders om op zaterdag ( nu dus ) naar GS te kijken, en de reacties te lezen. Kon hij lekker slapen, en nu op de hoogte raken.

fuckje | 27-09-08 | 11:34

Iemand nog iets van Ralph Nader gehoord? Heb wel Ross Perot nog even ergens breedui lachend voorbij zien schuiven... Er is dit keer toch ook een derde keus?

F. von Zeikhoven | 27-09-08 | 11:34

zooishettoch | 27-09-08 | 11:19
eh.. een topper? Dat moet nog blijken. Hij heeft voorlopig nog weinig gedaan maar heeft vooral een goede uitstraling. Een topper is het pas als hij Amerika weer op een zinvolle koers krijgt met een ego dat past bij hun positie in de wereld: flink wat minder arrogant en machtig.
En voor alle azijnzeikers hier: er zijn daar maar twee partijen, en Democraten zijn wel degelijk linkser dan de Republikeinen. Voor de Amerikanen zijn de Democraten links, en de Republikeinen rechts. Simpel.

uberdude | 27-09-08 | 11:31

puntkomma?! | 27-09-08 | 11:21
Dit is een voor Amerikaanse begrippen politiek correct antwoord. Osama is daar public enemy number 1. Hij geeft hier mee aan niet echt een watje te zijn zoals bijvoorbeeld onze MP of nog erger Job Cohen. Maar hij wil wel gaan theedrinken met de leiders van 'de as van het kwaad'. Dus we hebben hier met een Chamberlain te maken. Chamberlain was een Tory, dus behoorde tot de rechtervleugel van de toenmalige engelse politiek.

Jeremia | 27-09-08 | 11:29

CoJoNes | 27-09-08 | 11:22
Denk je nou neg steeds in termen als links en rechts......
Dat is wel heel erg achterhaald
www.mises.org/story/3126
Of , 95 % van de mensheid is links, en rechts is dan wel een heel bedreigde soort

bakoenin | 27-09-08 | 11:28

maar ondertussen voert bush nu een jaartje of zes oorlog, en daarmee heeft ie feitelijk amerika doeltreffender ten gronde gericht dan heel osama met z'n 'al quaida' had kunnen doen.

van dal | 27-09-08 | 11:28

Als zelfs FOX Obama tot winnaar uitroept, is die bekrompen bejaarde McCain echt zwaar onder de tafel geluld door de hippe linksneger. VICTORY!

Bijstandskoning | 27-09-08 | 11:28

Ja doe es stijlloze poll dan. Obama - McCain - Leen - Geen van allen.

ViperNL | 27-09-08 | 11:26

@ fuckje
Waarom deed Wilders niet mee?

spanarchist | 27-09-08 | 11:26

puntkomma?! | 27-09-08 | 11:21
osama, obama... tomáto, tométo..

van dal | 27-09-08 | 11:24

CoJoNes | 27-09-08 | 11:07 tax-reduces.. die zullen wel niet doorgaan...

van dal | 27-09-08 | 11:23

@Sikkeneur | 27-09-08 | 11:12
Gast, ik heb het nu even over Obama omdat jij daar over begon. In dat geval is McCain volstrekt onbelangrijk.
Je geeft zelf expliciet aan, dat het neger-zijn van Obama het belangrijkste issue is, ik ben het daarin met je eens. Obama is vooral ontzettend neger, sterker nog, het leek wel alsof ze hem vannacht nog een beetje extra koffiebruin hadden geschminkt.

Voor socialisten zijn sexe en ethniciteit nou eenmaal verdiensten, zolang het tenminste niet-blanken en niet-mannen zijn. Blanke mannen zijn voor de linksmens bijvoorbaat verdacht.

CoJoNes | 27-09-08 | 11:22

@Jeremia | 27-09-08 | 11:12
Ik hoorde op radio 1 dat Obama gezegd zou hebben dat als ze Osama in Pakistan zouden spotten, ze gelijk gingen aanvallen. Lijkt me ook niet echt een links georienteerd high-tea bezoekje aan midden-Azie.... Volgens mij is hij vrij rechts voor een democraat.
Ik vind die combinatie van voornamen wel irritant trouwens, 1 letter verschil ://

puntkomma?! | 27-09-08 | 11:21

@brouhaha
Als je denkt dat de Amerikaanse president niet relevant is dan ben je dus Uberdom. Ze hoeven daar maar een oorlog te beginnen en wij sturen meteen de infanterie en dat is pas 1 voorbeeld. En Obama heeft McCain geslacht, uitgebeend en gefileerd. Dat zei ik gisteren dus al. Treurig dat GS het bijna niet uit hun strot krijgen. Fleisch laat de Prof een rouwadvertentie met wat linkjes schrijven op zaterdag. Tsss. Obama is NIET LINKS gs NIET LINKS. Geef m de eer die m toekomt want de man is een topper.

zooishettoch | 27-09-08 | 11:19

@broehaha> ok, wat is er mis met een (halve) neger?

superjan | 27-09-08 | 11:19

Heerlijk uitgeslapen, is er nog nieuws? Bestaan we nog?

fuckje | 27-09-08 | 11:18

lol zelfs fox doet pro oboema... (stukje linkspam met permissie hoop ik)

www.dailykos.com/

superjan | 27-09-08 | 11:17

Van mij mogen mccain en die gestoorde kabouter de volgende 8 jaar gaan regeren. Amerika is een pauperland en het enige geld dat er nog is, is van de Chinezen. Het is toch niet meer gezond te krijgen. Er is geen eer meer aan te behalen aan dat land. Laat mccain het laatste restje belastinggeld maar wegschuiven naar zijn vriendjes van Haliburton en Arbusto Energy en dan kan het boek dicht.

blawablawa | 27-09-08 | 11:13

(R)evolutie | 27-09-08 | 10:40
Obama wil thee gaan drinken met Ahmedinajad en de Kim maffia uit Noord Korea. Die man is niet alleen ongeschikt, maar gewoon gevaarlijk.

Jeremia | 27-09-08 | 11:12

CoJoNes | 27-09-08 | 11:07

Bij McCain is het óud Hotel Hanoi gast en veteraan en dan komt helemaal niets meer, behalve een running-mate die binnen 4 jaar de wereld zal overspoelen met haar door een God ingegeven Holy War.

Sikkeneur | 27-09-08 | 11:12

de tandarts | 27-09-08 | 10:13
En daarom ben ik voor McCain. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze allebei ongeschikt zijn.

Jeremia | 27-09-08 | 11:07

@Sikkeneur | 27-09-08 | 11:04
Dat is inderdaad de vraag. Obama is eerst een neger, dan een hele tijd niks, dan komen een stel holle frasen als "Change we can believe in" en dan uiteindelijk heel ver weg het beleid waar de man voor staat.

CoJoNes | 27-09-08 | 11:07

@woefdrammer | 27-09-08 | 10:42
Verhagen?

Stir Glenfarclas II | 27-09-08 | 11:06

Het NOS-Hoernaal maakte ons gisteren ook weer attent op het feit dat we vooral op moesten blijven om het debat tussen McCain en Obama te gaan bekijken.
.
W.H.O C.A.R.E.S.!.!.!
.
Niemand in dit land, behalve misschien een handjevol US expats, kan op die lui stemmen, dus daar ga je toch niet voor opblijven? Het laatste Grote Gebeuren waar ik voor opbleef was de landing op de maan in 1969. En 9/11 was door de terroristen handig rond 09u00 gepland, dus daar hoefden we niet voor op te blijven.
.
Bovendien ben ik zo blij als een kind dat ik niet voor de Amerikaanse president hoef te kiezen. Stel je voor de keuze te moeten maken tussen een halve neger met als running mate een internetfascist en een bijna-dode bejaarde met als running mate een godsdienstwaanzinnige. May the force be with them....
.
Maar goed, het linkse hoernaille is natuurlijk dronken van vreugde dat er misschien eindelijk eens een representant van het rechter-uiteinde van de zwarte Gausse-kromme iets weet te bereiken in de wereld, dus gun ze hun live-uitzending. Als ik er maar niet wakker van wordt...

Brouhaha | 27-09-08 | 11:06

+t.

Sikkeneur | 27-09-08 | 11:05

Zeg GS: blijven jullie nu wanhopig proberen om Obama als 'links' neer te zetten? Wordt wel een beetje zielige vertoning...

nvos | 27-09-08 | 11:05

superjan | 27-09-08 | 10:58

Ik kan me een topic over deze dame herinneren, waarbij menigeen fappend met d'r wegliep.

De grote vraag zal zijn of de US in november idd een kleurling in het Witte Huis duld of niet. De politieke poppenkast van nu is niet van belang.

Sikkeneur | 27-09-08 | 11:04

Wat maakt het uit? McCain of Osama?
Bernanke is de president van de US

CoJoNes | 27-09-08 | 11:03

Ach we kunnen wel weer debatteren over wie goed en slecht zal zijn, maar uiteindelijk komt het toch weer neer op Florida met haar 27 kiesmannen en haar verdeelde bevolking

Sangoni | 27-09-08 | 11:02

hhm die video van woef is interessant, maar ik vraag me af in hoeverre die waar is. er wordt in 10 minuten met alleen een selectie uitgelegd dat het probleem is gecreeerd door obama en zijn vriendjes... is er hier iemand die er verstand van heeft en er meer van weet?

Noodles | 27-09-08 | 11:01

@sikkeneur> tja, maar ik denk dat zelfs de meest grote rabiate rechtse gek hier kan zien dat palin "downright" gevaarlijk is. Dat mens is totaly bonkers.

superjan | 27-09-08 | 10:58

Over selectief gesproken; is Erlkönig al unbanned?

Sikkeneur | 27-09-08 | 10:53

superjan | 27-09-08 | 10:42

Selectief geheugen is een (helaas) veel voorkomend verschijnsel alhier.

Sikkeneur | 27-09-08 | 10:52

is huffington post een liberale blog?

Noodles | 27-09-08 | 10:48

Obama +veel

Sand0rf | 27-09-08 | 10:46

Stir Glenfarclas II | 27-09-08 | 10:23
Who cares one flying fuck waar Verhagen is ?

woefdrammer | 27-09-08 | 10:42

@cojo>dat zijn ze allemaal. maar obama is de beste keuze. (er zijn ook films van Bush die affordable homeownership for lower income pusht)

superjan | 27-09-08 | 10:42

mc cain is 72, oorlogsgeil en palin
( ) geschikt
(x)ongeschikt

(R)evolutie | 27-09-08 | 10:40

Ik heb het debat gisteraaf gekeken. Mc Cain deed het idd prut. hij startte lekker door aan het begin niet uit zijn woorden te komen. ook viel hij telkens terug dat de defencie een grote uitgaven is. jammergenoeg datcht hij niet aan de andere bijkomende zakend ie de amerikanen ook graag wilde horen. Voor de rest kon hij de standpunten van obama alleen afzeiken. obama verdedigde dit. het rare is dat mc cain niet met een helder standpunt nu uit de bus kwam. dit was mijn mening over het debat.
conclusie is: opa's horen voor hun kinderen te zijn. lekker beetje achter de geraniums te hangen en tedenken hoe die in zijn 2e leven wel president wordt.

Leipe ouwe | 27-09-08 | 10:35

@edit:
mijn excuus.

Jordi5966 | 27-09-08 | 10:31

@Jordi5966 | 27-09-08 | 10:27
Je schrijft het wat krommig

-edit | 27-09-08 | 10:28

@ edit:
daarom zeg ik..laat nu Obama het maar eens proberen.

Jordi5966 | 27-09-08 | 10:27

@azijnseiker:
dat speel ik zeker.. bij jou?!
'doe eens een tip geven'?

Jordi5966 | 27-09-08 | 10:26

Jordi5966 | 27-09-08 | 10:18

Speel jij het spel: haal de foute uitspraken/grammatica uit mijn post?
Doe eens een tip geven, hoeveel zijn het er?

azijnseikerT | 27-09-08 | 10:24

@Jordi5966 | 27-09-08 | 10:18
Kennelijk weet je weinig van de USA. De geschiedenis leert dat het daar juist de democraten zijn die de financiële zaak keer op keer op orde brengen en de republikeinen er een zooitje van maken. De laatste 8 jaar met een republikein in het witte huis bevestigt die regel maar weer eens. Als het om de centjes gaat, zou ik mijn geld op een democraat zetten.

-edit | 27-09-08 | 10:23

Nu Nederland steeds meer met jullie fatsoenlijk rechtse nietlinksnietrechtmaarrechtsdoorzee eigenvolkapartheiders lijkt te worden gevuld, zie ik de toekomst voor eventuele getinte politieke topkandidaten zwart in. En wij linksmensen altijd maar roepen dat Amerika achterlijk is.

Artois Arnhem | 27-09-08 | 10:20

Het is inderdaad ongelofelijk hoe de republikeinen een nog grote idioot dat Bush hebben kunnen vinden in de vorm van Palin. Als die ouwe knar omvalt zit je met een idioot in het witte huis die haar buitenlandse ervaring afmeet aan het aantal buurlanden die de staat waarin ze woont heeft. Brrrr..

Prof_Bukmaar | 27-09-08 | 10:20

@ CoJoNes | 27-09-08 | 10:16

Zoals in 'V' ? Yeah!

bello | 27-09-08 | 10:18

Laat die linksche Obama maar lekker aan de macht komen nu Amerika voor een zeer grote economische crisis staat, kijken of hij het allemaal recht kan trekken.. waarschijnlijk niet, dan kan Mc Cain, onder t mom van 't zooitje van linksch' alles proberen op te schonen... Hetgeen hier in Nederland altijd andersom is.. Linksch lekker strooien met geld.. --> economische resessie --> rechts mag t opknappen --> links schreeuwt dat t allemaal niet goed is/gaat .... nee, das omdat linksch lekker als sinterklaas heeft gespeeld.. kom binnen met je knecht, doe je hoed af en houdt je hand op...

Jordi5966 | 27-09-08 | 10:18

Alleen in de geest van een verweesd volk bestaat er een links en rechts, of verschil tussen Obama en McCain, en Bush en zijn voorganger Clinton, of welke westerse politici dan ook.
In werkelijkheid voeren alle politici allemaal dezelfde decadente ideologie na die nu door heel het westen heerst.
Al hun neusen staan in een richting, het zijn allemaal robotten.
'a false paradigm'

Beertje Colargol | 27-09-08 | 10:18

@de tandarts | 27-09-08 | 10:13

* Diepe zucht*

bello | 27-09-08 | 10:17

En Biden is een reptilian.

CoJoNes | 27-09-08 | 10:16

@woefdrammer | 27-09-08 | 09:59
WHOOOAA.
Da's een best interessant flickje.

CoJoNes | 27-09-08 | 10:13

Ik heb het debat niet gezien. Obama is natuurlijk de beste president voor de Palestijnen en moslimSS.

de tandarts | 27-09-08 | 10:13

Tot voor kort was ik voor Obama omdat het kon. Nu omdat het moet. Niet zozeer door Mc Cain, dat is een brave borst, maar door Palin... Die vrouw is compleet gestoord. En ik wil geen nog grotere idioot in het witte huis dan GW Bush. Mc Cain heeft melanoom. Die sterft ergens de komende 2 jaar. En dan mag Sarah op de rode knoppen drukken. Ik hou mijn hart vast.

superjan | 27-09-08 | 10:12

Katoenplukker- VS die net iets te lieve Opa;
4-0.

Coyote | 27-09-08 | 10:11

Heb een behoorlijk stuk gezien. Ik vond ze weinig voor elkaar onderdoen en hun standpunten erg weinig van elkaar verschillen. McCain deed het beter dan ik verwachtte, maar Obama is inderdaad de terechte winnaar.

Een gelopen race is het na volgende week, wanneer het runningmate debat plaatsvindt. Voor wie het interview dat CBS afgelopen week met Palin had gehouden heeft gezien, weet dat deze dame volstrekt inhoudsloos is. Ik had zelfs last van plaatsvervangende schaamte toen in dat zag. Een makkie voor Biden.

-edit | 27-09-08 | 10:04

Het zal me aan mijn reedt roesten, die klucht daar aan de overkant.
Maar evengoed, hoog tijd dat er eens een ´brother´ plaatsneemt in het ovale kantoor, dat dan weer wel.

bello | 27-09-08 | 10:02

Ik vond ze beide kut.. volgende keer ga ik wel naar de kroeg

Asterix | 27-09-08 | 09:58

Het interesseert me geen reedt... Zolang Fortis maar niet klapt.

Willianus Wortelus | 27-09-08 | 09:55

Thanks for this great service Ambrozius.

superjan | 27-09-08 | 09:51

Arme McCain, sta je daar met je GS promotie team...!

Sikkeneur | 27-09-08 | 09:49

yay kan ik eindelijk even lezen/luisteren

skaffz | 27-09-08 | 09:47

Zolang die stemmachines daar nog zo makkelijk te manipuleren zijn , zegt dit helemaal geen reedt.

down-under | 27-09-08 | 09:47


Ik wik het niet weten Show.

bijtieakumaai | 27-09-08 | 09:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken