Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cruijff en Groen Links sluiten verbond

Pssst, Rita, ga eens dood!En er zit weer een spoeddebatje aan te komen. Zoals wij vorige week al meldden, mag Ayaan Hirsi Ali gewoon haar Nederlands paspoort houden. Vannacht hebben de coalitiepartijen het op een akkoordje gegooid, waardoor de motie van wantrouwen die GroenLinks morgenavond tegen minister Verdonk wil indienen, geen schijn van kans maakt. Ofwel een glas, een plas en alles bleef zoals het was. Alhoewel, Rita heeft nu ook Johan Cruijff achter zich aan. Zo eist de grootmeester hoogstpersoonlijk haar kop. Want Verdonk is er verantwoordelijk voor dat Portugal vrijdag tegen Engeland aantreedt in de kwartfinale. Had Rita Salomon Kalou een Nederland paspoort gegeven, dan deden we nog mee om de wereldtitel. ''Een minister er is om het landsbelang te dienen en dat heeft ze duidelijk niet gedaan. Niet alleen wat het WK betreft, maar ook voor de komende tien jaar. Ik vergelijk het maar even met een technisch directeur van een profclub. Als een grote speler van het kaliber Kalou zich bij m'n club zou melden en m'n manager stuurde 'm weg, dan kon hij daarna z'n conclusies trekken.” Zo Rita, die kun je in je zak steken...

Reaguursels

Inloggen

Leuk dat kamerdebat op tv. Goh echt een reden om eens een nachtje niet te slapen. Wat vinden we van van het VVD onderonsje Weisglas Zalm Rita? Nou het is een voorbeeld van een politieke moord! De VVD heeft hirsi ali simpelweg een politieke kogel door het hoofd geschoten. Op een menselijk niveau is dit werkelijk schofterig. Goh wat is politiek vies. yuckie

eierdop | 29-06-06 | 00:49

In de superbananenrepubliek van Fidel kom je niet zo maar in of uit!!!

Cruyff begint al een beetje last te krijgen van Alzenheimer die wordt al langer niet serieus meer genomen.

overheidopschonen | 28-06-06 | 19:52

-weggejorist-

Lexyboy | 28-06-06 | 11:24

Asskimo81 28-06-06 @ 02:02 "Nederland is een monarchie, geen republiek eierdop."

hahaha. Eierdop citeert alleen maar jongentje Bos van de Pvda. En bos zou dan toch ook wel weten dat het dan meer een bananenmonarchie zou zijn. En trouwens bananen plantages hebben we hier ook niet echt. Jeetje letterlijk slaat de opmerking bananenreplubliek dan ook nergens op. Wat denk je Asskimo81, zouden we het bedoeld zijn als een metafoor?

Zo voelt dat nou wanneer iemand te bedweterig tegen je is. Lever nu maar je paspoort in bij Tante Rita.

Daantje1978 | 28-06-06 | 09:26

Nederland is een monarchie, geen republiek eierdop.

Asskimo81 | 28-06-06 | 02:02

Heb net nova gekeken gezien hoe tante Rita een akkoortje sloot met Hirsi Ali (Megan). Naar mijn idee is hier een juridische kwestie (paspoort ja/nee) afgehandeld door een politiek statement (quote hirsi ali: Rita is OK. Rita heeft niets fout gedaan) af te dwingen bij een afhankelijke partij. VVD CDA en D66? leggen zich hier blijkbaar bij neer. Tjonge jonge! We zijn nu echt officieel een bananenrepubliek. God ik heb zo'n spijt dat ik op Balkenende 1 gestemd heb. Ik heb namelijk gestemd op volslagen idioten! Kan ik mijn stem nu nog terugnemen? Dat zou fijn zijn.

eierdop | 27-06-06 | 23:42

Wie was Cruijff ook al weer?
Was het niet iets met wippen tijdens het WK van 1970?

multi-gelul | 27-06-06 | 21:55

Als Cruijff een beetje een held is, dan wordt hij coach van het Nederlands 11tal, maar dat durft hij niet, want als hij dan verliest is hij de sjaak en komt niemand meer info bij hem inwinnen!

LoL @ Sévèke | 27-06-06 | 21:25

HALLAL?????

We hadden van nistelrooy er in moeten zetten dan hadden we ZEKER gewonnen!
Toen Advocaat destijds die struikelaar van een Robbe eruit haalden, werd Dick verketterd tot aan den poorten van de HEL.
Van basten is geen haar beter door van THE MAN op de bank te laten zitten!!! de KNVB heeft hem zelfs een contract tot 2010 aangeboden!

LoL @ Sévèke | 27-06-06 | 21:24

Ach en dan waren ze misschien die Italianen wel tegengekomen in de halve finale en.... jullie weten toch wat de goeroe hier over zei :
"Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kunt wel van ze verliezen. ... hadden we na de 90e min alsnog die 1-0 om de oren gekregen, precies zoals ze het bijna altijd doen.

balou | 27-06-06 | 20:48

nou het wachten is op zijn volgende domme uitspraak.
wie luistert nog naar cruijff .strakje gaat hij nog zeggen dat het de schuld van
de kabel is omdat die niet mee naar duitsland wilde.
of dat het gras op het veld niet snel genoeg was

hargle | 27-06-06 | 20:08

De kou is al uit de lucht v.w.b. dat spoeddebat, las ik net op TT.
Met steun van de LPF, dag Halsema.

Mazzeltov | 27-06-06 | 19:45

kan die reserve spanjool niet ff ergens anders naturaliseren? Johan cruijff is voor het voetbal ,wat Wiegel is voor de VVD : een Dinosaurus. GoGo Rita!

zeiksmurf | 27-06-06 | 19:29

johan is eigenlijk gewoon een domme man. maar hij lult zo raar tegen journalisten die blij zijn bij hem in de buurt te zijn dat een kritische vraag of opmerking van johan wat bedoel je nu? er niet van af ken. maar als je voor jezelf afvraagt wat zegt ie nou dan weet je heel vaak niet waar ie t over heeft. maar goed niemand geeft dat toe natuurlijk. hij heeft zich niet een keer kritisch tegenover van basten geuit. net als geen enkele journalist dat schijnt aan te durven. iedere andere coach was afgemaakt met het resultaat en t spel zoals t nu was. en kessler kijkt alleen naar het media optreden en de relatieve rust rond t elftal en ziet zijn baantje voor de komende jaren op deze wijze ook veilig gesteld. hij heeft immers de onvoorwaardelijke steun van JC. slimme bestuurder dus.

fanta | 27-06-06 | 19:02

Ik wil graag een motie van wantrouwen tegen Groen Links indienen.

RubenE | 27-06-06 | 18:58

WET 1 CRUYFF HEEFT ALTIJD GELIJK
WET 2 Wanneer Cruijf eens niet gelijk heeft, zie wet 1

psycho_ab | 27-06-06 | 18:50

Haha, Cruyff heeft de enige reden gevonden waardoor van Basten hoe dan ook niet schuldig is aan de uitschakeling van Oranje.
Hij is en blijft briljant!

monfer | 27-06-06 | 17:46

So, die Holländer können wieder zurück im Coffeeshop gehen und sich wie junkies zuknallen!!
MUHAHAHAHA

Hollandistscheisse | 27-06-06 | 17:22

Het is de schuld van cruijff dat oranje verloren heeft. Was hij bondscoach geweest, dan waren we door geweest.

soggert | 27-06-06 | 17:12

Ohne Holland fahren wir nach Berlin!

Hollandistscheisse | 27-06-06 | 16:44

Tja als ik via jullie poll niet eens de schuld aan Rita kan geven...
BOE!

sjonnie | 27-06-06 | 16:26

-weggejorist-

harriedeparrie | 27-06-06 | 15:54

-weggejorist-

harriedeparrie | 27-06-06 | 15:54

De logiesche vervanging van van Persie speelde trouwens in de lingerie competitie maar ze scoorde niet, dus das ook niet zo logiesch.

harriedeparrie | 27-06-06 | 15:53

De logiesche vervanging van van Persie speelde trouwens in de lingerie competitie maar ze scoorde niet, dus das ook niet zo logiesch.

harriedeparrie | 27-06-06 | 15:53

Mag Ayaan theoretisch nog voor Somalie spelen?

harriedeparrie | 27-06-06 | 15:51

Dit slaat nergens op. Wel even politiek van "een spelletje" weten te scheiden Johan!

-=PyP=- | 27-06-06 | 15:36

Waar was hij eigenlijk tijdens de rust bij Portugal?
Normaal zit er standaard de king bij Tonneke aarslikker.

De Intrigant | 27-06-06 | 14:50

Hij is natuurlijk helemaal gehersenspoeld door Barend en van Dorp.
Is daar regelmatig gast geweest.

Wedden dat ze vanavonden in dat kut programma weer liggen te kutten op mevr. Verdonk.

AllahOGaybar | 27-06-06 | 14:32

Wordt kotsmisselijk van dat 020-kliekje.

iL Plagiatore | 27-06-06 | 14:02

@ bapao 27-06-06 @ 13:33

Juistem. Als Cruijff een vent was geweest had hij allang een keer de kar getrokken bij Oranje. Maar nee, Johan staat liever aan wal. Is wel zo veilig om zijn aureoolje van uberexpert in stand te houden. Als Van Basten in 2008 of eerder weer door het ijs zakt kan Johan weer blaten dat het ligt aan de jeugdopleiding. Overigens slaagde Ernst -kein keloel- Happel er in 1978 WEL in om de finale te halen. Nederland was toen net zo min favoriet als het nu was. Een knappe trainert is er een die van stront goud kan maken. Guusje is er zo een, Marco niet.

LJBrinkhorst | 27-06-06 | 13:50

Ik snap het wel. Hij piekert natuurlijk op welke manier dit nadeel ("De Uitschakeling") ook weer een foordeel kan hebben. En toch weer wat gevonden: Rita eruit!

parasolvoet | 27-06-06 | 13:48

Cruijff heeft recht van spreken!
In 74 zelf het landsbelang niet gediend door in een zwembad te liggen
in 78 iets met strepen op z'n kleding en in 94 iets met centen.

bapao | 27-06-06 | 13:33

Murdockyoufool 27-06-06 @ 12:08

Het is telkenmale verwonderlijk hoe blikvernauwing en emoties een informatie kunnen plooien. Johan was een goede speler maar een slechte hoofdtrainer en Barca vond dat ook, dus rangeerde men hem op een zijspoor.

Soms kan ook een slechte hoofdtrainer aanvankelijk nog een goed resultaat halen. Het resultaat was echter dat de clubkas leegliep omdat Johan de spelers suf lulde met onbruikbare theorien in slecht spaans/engels/nederlands. Spelers werden daardoor onzeker, verloren wedstrijden en daarmee handelswaarde omdat Johan een slechte voetbaltrainer was maar wellicht wel een sociaal manager.

Hans Anders | 27-06-06 | 12:51

Binnenkort in een theater bij u in de buurt:
Johan Cruyff Superstar the musical

Z.K.H.Prins Carnaval | 27-06-06 | 12:47

@schuldige_omstandert,
ja idd, ik ook! 't Gaat immers over foebal!

fuckje | 27-06-06 | 12:43

En als mijn tante een piemeltje had gehad, was het mijn oom geweest. De conclusie moet zijn: We zijn niet goed genoeg als voetbal-natie.
Armoede gehuld in rijkdom...

Z.K.H.Prins Carnaval | 27-06-06 | 12:43

@fuckje 27-06-06 @ 12:24 Bedankt voor de uitleg. Calimero is ook zwart (wat dat ermee te maken heeft weet ik niet, maar ik denk ik post maar wat).

schuldige_omstander | 27-06-06 | 12:42

Ik word die Verdonk ook zat

Jan de Hertog | 27-06-06 | 12:39

En wat zegt Maurice de Hond nu van dit alles?
Die praat toch altijd namens de bevolking.
Even een peiling dat het kabinet weer wat vertrouwen wint en we hebben weer een motie van wantrouwen.

De Intrigant | 27-06-06 | 12:30

En da's dan ook weer logisch :-)

fuckje | 27-06-06 | 12:25

@schuldige_omstander,
niet zo lelijk doen tegen crixus, hij heeft gewoon wat tegen mensen met Feyenoordbestuursledenzwagerts.

fuckje | 27-06-06 | 12:24

@TM 27-06-06 @ 12:18
Geloof me ik ook en ook van rechts en midden en noem maar op.
Dat is voor mij het punt ook niet.
Gebeten worden door een rode of blauwe hond wat maakt het uit.
Doet toch wel pijn.
Maar waarom iemand de gebeten hond laten zijn die gewoon de wet uit wil voeren maar als het niet uitkomt het niet mag?
Ongeacht de naam, partij, of kleur die aan de persoon gebonden is.

Als we die persoon even laten bloeden, vallen als een baksteen dus, leiden we de aandacht van onze eigen hypocrisie af en iedereen weer blij.

De Intrigant | 27-06-06 | 12:23


We vinden Cruyff alleen maar geniaal omdat we hem niet snappen, en te bang zijn om voor dom uitgemaakt te worden.

Lafayette | 27-06-06 | 12:23

@crixus 27-06-06 @ 10:29 Je verwart me nog steeds met iemand die jouw reactie wel boeit. Zonder inhoudelijk op je geboer te willen reageren (want er komt toch niets anders dan stront uit je lelijke smoel) kan ik je nu reeds zeggen dat je ongelijk hebt. Als je een zwager hebt die in het bestuur van Feyenoord zit, hoor je namelijk nogal eens wat.

schuldige_omstander | 27-06-06 | 12:20

Inderdaad, Rita gaat eruit. Het schijnt dat zelfs de keunegen Johan met de regelmaat van de klok om advies vraagt. JPB idem dito. Het is dan ook Johan die ons schone land bestuurt.

Murdockyoufool | 27-06-06 | 12:18

@De Intrigant 27-06-06 @ 12:10 : Daar is de discussie *nog steeds* over gaande dacht ik zeau?
Dat gemeuk over links, daar wordt ik zo moe van. *Natuurlijk* dienen die een motie van wantrouwen in als ze denken dat ze daarmee kunnen scoren. Dat doet rechts ook, en gristen, en al die anderen. Dat is hedendaagse politiek.

En je kunt zeggen wat je wilt, maar er zijn zat redenen te noemen om een talentvolle voetballer met een bloeiende carriere die ook nog redelijk Nederlands spreekt, te vergelijken met(bijvoorbeeld) een illegaal binnen gekomen criminele onbestemde Afrikaan die alleen maar steun trekt. Dat is gewoon meten met twee maten. Exact datgene waar mejuffrouw Verdonk zich zo op voorstaat dat ze dat niet doet.

TM | 27-06-06 | 12:18

Ik geloof dat Cruyff iets teveel in de snuifdoos heeft gezeten.

Vieze_Freddy | 27-06-06 | 12:18

Duidelijk! Vanavond nog exit Rita. Zelfs de VVD stemt voor de motie want Johan heeft gesproken. Is logisch.

Robin Ruigpoot | 27-06-06 | 12:10

Die Cruyff is nog dommer dan mijn alledomste gymleraar op het VWO. En ik heb 4 van die domme mannetjes daar versleten.

fuckje | 27-06-06 | 12:10

@TM 27-06-06 @ 12:05
Daare zijn al vele discussies over geweest.
Het was ook meteen duidelijk dat Linkse rakkers een generaal pardon zouden gaan afdwingen. Die kans heeft de VVD hun gegund ten behoeve van 1 persoon. Dag geloofwaardigheid.
Dus de wetten, die anders ongeldig waren geweest, zijn gered en we zien tegelijkertijd de aanspraak op gelijke rechten voor iedereen.
Dubbele winst maar wel hypocriet om een motie van wantrouwen in te dienen.

Wat gaat dat kosten denk je.
Een miljoentje of 100?

De Intrigant | 27-06-06 | 12:10

Voetbal is NIET het landsbelang. Ik wist dat Cruijff de slimste niet was, maar blijkbaar heeft ie het beetje hersenen wat ie had al gedoneerd aan de wetenschap voordat ie stopt met reauken.

vergruizer3 | 27-06-06 | 12:10

@De Intrigant 27-06-06 @ 12:05 : Ab-So-Luut Intrigant. Zodra het niet merover voetballen gaat moet je JC niet zo serieus nemen.

TM | 27-06-06 | 12:08

Goed gezegd, o Verlosser. U naam is geheiligd.

@Hans Anders 27-06-06 @ 11:51
Johan bracht er bij Barca geen bal van terecht... Peop in uw ogen? Europa Cup I winnen en meerdere landstitels behalen, zou ik als een flinke bal omschrijven.

Murdockyoufool | 27-06-06 | 12:08

Dat gezeik over dat kutdvoetbal... wees blij dat die ellendige wuppie's en vlaggetjes verdwenen zijn, maar dat lijkt meer dan logisch

Karel Kruizenruiker | 27-06-06 | 12:07

@TM 27-06-06 @ 12:03
Dus de weblog van JC is van Televaaggehalte?

De Intrigant | 27-06-06 | 12:05

Overigens gaat dit over de *endlosung* van Ayaan Hirsi whatever. Niet over Cruyff, dat staat toch al op NieuwNieuws zelf? Dubbelposten van de redactie, talk about capitalizing on your income.
Waar blijft de VERONTWAARDIGING over zoveel achterbaks achterkamertjes-geklier? Waar blijft de ONTHUTSING over het gebrek aan open politiek? Waar blijven al de Pim-adepten nu? Blijven die steken in JC?

TM | 27-06-06 | 12:05

@Mr.Fantastic 27-06-06 @ 12:01
JC bemoeit zich niet met de politiek maar zij met hem.
Als je goed kan/kon voetballen wil dat nog niet zeggen dat je overal verstand van hebt. Alleen de media is nogal geneigd om deze man om zijn mening te moeten vragen. En Rita heeft geen verstand van voetbal en JC niet van regeren.
Schoenmaker blijf bij je leest noemen we dat ook wel.

De Intrigant | 27-06-06 | 12:04

Johan Cruyff is tenminste 1 van de weinige nederlanders zonder werkelijk belang in deze zaak die zijn bek open doet. Zelfs als dat tegen de 'heersende mening' ingaat.

En ja hoor; natuurlijk is het maar voetbal. Tuurlijk hoeft ie geen gelijk te hebben. Maar hij mag het heel erg hardop zeggen in Nederland. Nog wel.

Het lijkt wel weer zo'n Pavlov-reaktie: iemand zegt iets slechts over RITA!! Op de BaRRicaDen! Beman de machinegeweren! Oranje Nazi-helmpjes op!

Overigens is dit *wel* de Televaag. Een korrel zout zou een goed idee zijn.

TM | 27-06-06 | 12:03

@ Hans Anders: Misschien is het handig om met enige kennis van zaken te gaan spreken. Geen bal van terecht = de eerste trainer die met Barca de Champions League won? Geen bal van terecht = meerdere keren kampioen?
Overigens ben ik het gedeeltelijk met JC eens, maar hij moet zich gewoon niet met de politiek gaan bemoeien

Mr.Fantastic | 27-06-06 | 12:01

@Mammon 27-06-06 @ 10:05
Daar kan ik het 100% mee eens zijn.
Deze beste meneer is zelf te laf om op de bondscoachstoel te gaan zitten en praat via het gat in de rug van praatpop van Basten.
Hij wil wel overal een vinger in de pap hebben maar zelf buiten schot blijven.

Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel dus;
KNVB, trek hier de rode kaart voor natrappen en verlos ons van deze randdebiel. En schiet die kwijlend-aan-zijn-lippen-hangende Tom Egbers ook even af a.u.b.

De Intrigant | 27-06-06 | 12:00

@Hans Anders: Trainers/coaches kunnen ook het veld afgestuurd worden hoor...;)
.
Voor de rest is het al sinds mensenheugenis kielekiele als oranje moet spelen, dus waar lullen we nou over? Mij iig had het ook niks verbaasd als ze er in de voorronde al uitgevlogen waren.

soggert | 27-06-06 | 12:00

chinaski 27-06-06 @ 11:06

volgens mij is johan derksen een van de weinige die zegt dat cruyff uit zijn nek kletst. ben benieuwd hoeveel geld cruyff van de publieke omroep krijgt om de pr van de knvb en bassie te doen. en kalou ipv van persie? was die niet goed genoeg? misschien eens een middenveld opstellen cq. mee laten spelen dat wil ook wel eens helpen. al die lange ballen we leken wel een combinatie van engeland en duitsland van 20 jaar geleden. behalve de inzet en de winnaarsmentaliteit.

fanta | 27-06-06 | 11:57


Ik vind dat eigenlijk iedereen het landsbelang moet dienen. Weg met alle ministers! waar hebben we die trouwens voor nodig? Laten we gewoon met z'n alle gaan voetballen. Anders komen we met ons hele land natuurlijk nooit vooruit. Ole Ole!

JoehneR | 27-06-06 | 11:52

Marco is toch bondscoach geworden op voorspraak van Johan? Johan bracht er bij Barcelona ook geen bal van terecht en ook zijn pupil Marco kon ook niet inspireren bij Ajax. Trainers horen te vloeken en te tieren en spelers dienen als honden te luisteren immers er is geen speler die zonder de door de trainer erin gestampte teamgeest tot grote prestaties komt.

Dat Marco van de 25 wedstrijden er slechts 2 verloren heeft zegt weinig omdat er beslist wel enige individuele kwaliteit in zwervende projectielen kan zitten die zwakkere maar goed georganiseerde tegenstanders te slim af kunnen zijn.

In zo'n WK en ook de komende EK moet er absolute scoringdrift zijn en die krijg je alleen door je als trainer schor te schreeuwen en niet door video's te evalueren zoals Marco en Johan deden.

Wellicht kunnen Marco en Johan nog wat opsteken van de "nanny" uitzendingen.

Hans Anders | 27-06-06 | 11:51

We zullen nooit weten of het wel gelukt was op het w.k. zonder minister met overdreven profileringsdrift, maar ja, zuigen blijft het wel....

bubka | 27-06-06 | 11:51

Ik heb Johan hoogzitten, maar dit is toch wel een beetje jammer van hem.

Wokkel | 27-06-06 | 11:48

Haha, zijn redenering is nog mooier: Verdonk heeft (mede)schuld omdat we geen alternatief gehad zouden hebben als Van Persie en Robben er niet waren geweest.
<br>
Dat dat alternatief niet aangewend zou zijn omdat die twe er nu eenmaal wel waren, is verloren gegaan tussen zijn twee gehavende grijze celletjes...

private vices | 27-06-06 | 11:47

Duitsland heeft tenminste twee stucadoors in de spits lopen... In andere landen worden mensen die van een toegevoegde waarde zijn wel gewoon genaturaliseerd. Cruijff for president!

tsja.. | 27-06-06 | 11:46

Sinds mag Cruijff hierover meepraten?? Stop die senile foeballaeh effe gauw in een gesticht!!!

Lachende Scheerkwast | 27-06-06 | 11:43

/JC modus

Iedereen heb schuld aan het verlies van Nederland. Behalve natuurlijk Marco en zijn jongens. Da's duidelijk.

/JC modus off

JackRandom | 27-06-06 | 11:36

Cruijff heeft gelijk om 2 redenen:
1. Cruijff heeft altijd gelijk.
2. Verdonk heeft nooit gelijk.
simpel toch.

makkie | 27-06-06 | 11:34

Johan Cruijff, doe es enkeltje Ivoorkust.

Ion Susai | 27-06-06 | 11:33

Ik word schijtziek van Johan Cruijff, Marco van Basten, de NOS en de hele PR machine van de KNVB. Mag ik ze in hun zak schoppen ipv steken?

Scavaged | 27-06-06 | 11:29

Dus landsbelang = voetbal? Goed dat dat even duidelijk is :(

Persoonlijk denk ik dat het vooral in het landsbelang als al dit soort hypocrieten (cruijff en groenlinks in dit geval) zo snel mogelijk het zwijgen opgelegd wordt.

soggert | 27-06-06 | 11:25

@/\/\addog
Inderdaad, en laat een minister zich nooit meer bemoeien met de opstelling van Oranje.

MAXIMO | 27-06-06 | 11:18

@ MAXIMO 27-06-06 @ 11:08
exact, dus JC, bemoei je met voetbal en niet met politiek!

/\/\addog | 27-06-06 | 11:17

Laat die man zich alsjeblieft alleen bezig houden met voetbal.

Achtertuyn | 27-06-06 | 11:15

een beetje op open doel schieten dit van JC............ maar ik sta volledig achter hem als het er voor zorgt dat dat kudtwijf een keer een eind oppleurt!

whatdafok! | 27-06-06 | 11:11

Scheidsrechter deugd niet, minister deugd niet, trainer deugd niet ............ 5 miljoen euro per jaar verdienende, optimaal presterende voetballers deugen wel.

doskabouter | 27-06-06 | 11:10

@/\/\addog
Dat zou een eerste stap zijn.
Maar wie was er ook alweer begonnen?

MAXIMO | 27-06-06 | 11:08

@ed..
LOL! Dat had ik in ieder geval niet ingevuld bij die poll..
Maar inderdaad, je hebt gelijk, al F-5 ik tussen de bedrijven door..

MAXIMO | 27-06-06 | 11:08

en als voetballers zich nou met voetbal bezig zouden houden en politici met politiek, zou dat helpen?

/\/\addog | 27-06-06 | 11:06

JC doet me het meest denken aan Peter Sellers in Being there, waarin de van de TV geplukte opmerkingen van de wereldvreemde tuinman voor grote waarheden worden aangezien. JC is net zo wereldvreemd en wordt omringd door jaknikkers, hielenlikkers en voetbalgroupies maar niemand hoeft ook maar iets van deze voormalige, briljante balkunstenaar aan te nemen.
Alleen Pieter Winsemius met zijn schuifdeurenhoofd en Johan Derksen met zijn treurige Walrussnor krijgen nog een harde van JC.
Mensen met verstand echter schudden slechts meewarig het hoofd.

chinaski | 27-06-06 | 11:06

@MAXIMO
40% werkeloos? bedoelen ze niet dat 40% werkeloos zit te f5-en op hun werkplek? net als wij trouwens...

ed.. | 27-06-06 | 11:05

J.C.> laatst ja de bal is een belangerijk onderdeel van het spel, ja johan de bal is rond en kan alle kanten uit.

wereldVreeeeed | 27-06-06 | 11:02

@MAXIMO 27-06-06 @ 10:51

Hahaha. Keep dreaming.

cor123 | 27-06-06 | 11:02

@ed..
Inderdaad, Cruyff is een icoon van Nederlandsche trots maar aangezien hij het icoon van de Nederlandse verweesden bekritiseerd mag ie opeens doodvallen, onbegrijpelijk.
Overigens uit één van de laatste polls op GS bleek dat er, als ik me niet vergis, zo'n 40% werklozen hier rondhangen. Dat niveau zal dus echt wel meevallen...
@kipster.
Ze kon als minister zijnde ook voet bij stuk houden.
@matazurka.
Ik ook.

MAXIMO | 27-06-06 | 11:02

En sinds wanneer bepaald het belang van voetbal de NL politiek?
Muhahahahahahahahahaha. Ieder nadeel heb zn voordeel maar ook ieder voordeel heb zn nadeel Muhahahahahahahahahaha.

DeKeet | 27-06-06 | 11:00

Kan iemand Cruyff afschieten, want hij is duidelijk aan het dementeren. Gisteren was het overigens de scheids die alles op zijn geweten had. Who's next..?! mijn ouders omdat ze gefaalt hebben een zoon te produceren die kan voetballen?

Oral-D | 27-06-06 | 10:59

Ik zeg: Foppe

matazurka | 27-06-06 | 10:58

@MAXIMO 27-06-06 @ 10:51
Ik ben geen fan van Rita, maar dat besluit werd haar volgens mij onder druk van de hele Tweede Kamer opgedrongen.

kipster | 27-06-06 | 10:55

Overigens gaat HypocRita's geloofwaardigheid recht-door-zee de afgrond in met haar besluit over Ayaan.

MAXIMO | 27-06-06 | 10:51

@MAXIMO
tuurlijk heeft Cruyff gelijk.. snap ook niet dat er reaguurders zijn die nog aan zijn profetie twijfelen.. dacht dat iedereen zo'n hoog nivo heeft op GS, maar openlijk twijfelen aan het woord van de verlosser lijkt me niet echt een teken van intelligentie...

ed.. | 27-06-06 | 10:51

Is die hele kwestie Kalou achter de rug, komt die Cruijff er weer mee aanzetten.... WAAAAAAAAH

kipster | 27-06-06 | 10:51

Nouhou, beste redactie, het is nog maar de vraag of Verdonk er zo makkelijk mee wegkomt mbt Hirsi Ali... Het schijnt dat ze nogal wat steken heeft laten vallen mbt het feitenrelaas omtrent Hirsi Ali's zaak. Dat zou betekenen dat ze de Tweede Kamer (bewust?) onjuist heeft geïnformeerd en dat kan haar dus alsnog de kop gaan kosten.
Niet zo raar, dus, dat die vergadering van afgelopen nacht uren duurde.
-Edit: Al bekomen van de spannende lijsttrekkersverkiezing afgelopen zaterdag?-

Pharos | 27-06-06 | 10:48

En toch hadden we een afmaker als Kalou zondag nodig.
Cruyff heeft dus toch ergens gelijk, logisch.

MAXIMO | 27-06-06 | 10:48

Het is weer eens grappig te mogen vaststellen dat een Column ditmaal geschreven door de almachtige Heer Johan Cruijff zelf, door onze minstens zo geachte reaguurders compleet uit haar verband word gerukt. Lezen moet je .....
Toch laat Cruijff hier een kans liggen. Waarom vraagt hij zich niet af waar het WK in zijn werkelijkheid door geregeerd word? Dan hebben we meteen een antwoord waarom wij, maar ook bijv. Australie, eruit liggen.
Van te voren is er door een aantal "gezachtshebbende" landen aangegeven dat een finale tussen een Europess en Zuid-Amerikaans land het mooiste zou zijn. Daarbij is er tevens door een van deze landen een oproep gedaan aan de Arbitrage van dit WK, om toch vooral bij landen die aanvallend en mooi voetbal spelen, een "oogje dicht te knijpen" of een beslissing met grote voorzichtigheid te nemen, indien er een spelbeslissende beslissing genomen dient worden.
Volgens mij zijn de scheidsrechters zo'n beetje de laatste strohalm die de FIFA nog heeft om invloed uit te oefenen op het spelverloop en daarmee de uitkomst van het WK. Daarom komen er geen camera's, een tweede, derde, vierde of hoeveel extra scheidsrechters dan ook.
Het is een leuk spelletje om naar te kijken en we laten ons er graag in meeslepen maar, zonder dat er waarschijnlijk werkelijk geld onder de tafel geschoven word, is het zo corrupt als de pest.

Capo di tutti Capi | 27-06-06 | 10:47

Ik heb altijd al gedacht dat (ex-)voetballers niet veel normaal verstand hebben. Cruijff heeft er met deze uitspraak voor gezorgd dat ik het nu helemaal zeker weet.
<p>&nbsp;</p>
Hij is echt gesteaurd. En dan van Basten en de rest van voetballend Nederland maar achter hem aan huppelen.

Coot | 27-06-06 | 10:46

Ayaan ga eens deaud en Meneer Cruijff maak je eens druk om wat echt je aandacht verdient ! Met andere woorden kappe met zeiken en word godverdomme eens bonds coach

AlCapsones | 27-06-06 | 10:45

Wat een gelul van die Kruif. Sinds de darkroomcombo het NL-elftal leidt en Johan Kruif de bevelen in het oortje van 'Marco' toetert, heeft Oranje nimmer logies gespeeld. Daar helpt geen Kloe uit vorm aan. Maar ja, daar horen we Johan 'hij die nimmer een prijs won met Oranje' natuurlijk niet over. Wat mij betreft gaat extraverte Dickie gewoon weer met Clarence, Edgaaaaaaaar en Patje richting Wien und Bern.

LJBrinkhorst | 27-06-06 | 10:45

@crixus. je slaat wel makkelijk even het eerste deel van de tweede zin over. 'Ten eerste hebben we kalou helemaal niet nodig, ten tweede staat hij nog niet eens in de schaduw van Roben en van Persie' laat niets aan duidelijkheid te wensen over.

zakje pinda´s | 27-06-06 | 10:44

@rotte rat
Ach ja, ik doe mijn best.
p.s. De PvdA had ik ook nog kunnen gebruiken maar nee, m.i. zit ons koningshuis en een alleraardigst old-boys netwerk achter de moord op Pim en was de PvdA geweaun het haasje (evenals G.L. en D66) die als een idioot tegen Pim tekeer gingen.

gigi gorgonzola | 27-06-06 | 10:43

Ach... als die opmerking nu zou komen van iemand die bij zijn volle verstand was. Maar het is Cruijff en die lult toch altijd als een kip zonder kop...

Hellsmurfje | 27-06-06 | 10:43

@crixus 27-06-06 @ 10:32

Die koffie is inderdaad wel nodig, hoewel we gezien je temperament beter caffeinevrije koffie kunnen schenken, niet?
relax, het komt allemaal goed!!!
*groepsknuffel*

Rotte Rat | 27-06-06 | 10:41

Cruijff spreekt zichzelf nog tegen ook: "Intussen is het WK keihard. Krediet heb je maar tot aan de volgende wedstrijd, want herkansingen zijn er niet. Daarom gelden er ook voor de selecties en opstellingen andere normen. Het enige dat telt is niet de naam die je naar het toernooi meegenomen hebt, maar de vorm van de dag. " (van: www.cruijff.com/mijnmening/)

Als er nu IEMAND niet in vorm is/was dat is het wel ons huppelend Afrikaantje...

BuB | 27-06-06 | 10:40

@gigi
Das knap, als basis van je bericht zulke nonsens en daar dan toch nog een serieus bericht van breien, ben jij journalist oid? ;)
ps.
Als het de schuld van Volkert is is het dus eigenlijk de schuld van de PvdA...... vul de rest zelf maar in!

Rotte Rat | 27-06-06 | 10:39

@jvm 27-06-06 @ 10:33
Laat Marco di Basta lekke nog maar bondscoach blijven.
Marcootjuh heeft een leuke verjongningskuur ingezet voor het NL-elftal, en wist zelf ook wel dat dit team nu niet Weltmeister-fähig is. Nóg niet! En inderdaad, Huntelaaar komt er aan, net als z'n vriendjes die Europees Kampioen <21 zijn geworden. Komt echt wel goed dit! Ook zonder Kalou en Cruijff. Ná 2010 mag Jeauhan wat mij betreft bondscoach worden, met als edele taak de in dat jaar veroverde wereldtitel in 2014 te prolongeren.

ZoekDeNuance | 27-06-06 | 10:39

@zakje pinda´s 27-06-06 @ 10:33:
Dan lijkt het me handig dat meneer even terug naar sgool gaat voor wat extra taalonderwijs.
"Wat is Cruijff toch kleinzielig. [blablablabla]... ten tweede kan hij nog niet in schaduw staan van..."

crixus | 27-06-06 | 10:37

Cruyff moet van dat witte poeder afblijven, daar gaat hij gek van lullen.Hij was ooit een van de beste voetballers ter wereld,maar nu maakt hij zich belachelijk.

Yammie | 27-06-06 | 10:36

Het is de schuld van Volkert v/d Graaf. Als hij Pim niet had vermoord was Jan Peter balkenende niet de baas geworden. Toen de portugezen een dag voor de wedstrijd de videao's bekeken van onze spelerts hebben ze ook een videootje van JP mogen bekijken. Vanaf toen wisten ze dat ze met een land vol watjes te maken hadden en dus een team vol watjes. Ze waren er uiteraard al achter dat we een marionet als bondscoach hadden en dat de man aan de touwtjes inmiddels niet veel meer is dan een derderangs politicus die idd te laf was (en is) om zelf de touwtjes in handen te nemen.
Na de huidige actie (JC-Verdonk) zou het mischien wel leuk zijn dat Johan zelf minister wordt en de hordes Polen die er aan zitten te komen eerst zelf te testen om er zo evt achter te komen of er nog aardige voetballerts tussen zitten.

gigi gorgonzola | 27-06-06 | 10:35

Nou kan dat hele voetbal wat mij betreft de boom in; de dag dat iemand besloot om voor de lol met 22 man tegen een bal te gaan trappen is de zwartste dag in de gescheidenis. Maar dat het UBER voetbal leeghoofd nu de schuld op de politiek gaat steken... Sorry heaur, maar is die man niet goed bij z'n verstand? Verdonk heeft fantastisch gehandeld! Het was Kalou inderdaad alleen maar te doen om een europees paspoort. Zoals Burgemeester Kiesman al zei (gekozen burgemeester??) 'Ik wil Nederlander zijn om zo makkelijker ergens anders in Europa aan de slag te kunnen" Kalou.
Als er hier iemand in het landsbelang gehandeld heeft is het Verdonk wel.
Dussss........

glyce | 27-06-06 | 10:35

Ik heb Cruijff hoog zitten en ik ga er maar even van uit dat ie nog even in de bonen was vanwege de trouwerij van Jordi afgelopen weekend... Wat een gelul zeg. We weten allemaal dat Cruijff met zijn logica zaken kan verklaren die een ander niet snapt... maar dit is wel erg dom. Als Robben of Van Persie niet in de wedstrijd zouden zitten heeft ie Kuyt en mogelijk Van der Vaart nog als vleugelspitsen, daar moeten we het mee doen, simpel zat.

En om dan door het gebrek aan kwaliteit (lees: het ontbreken van Kalou) in de schoene van Verdonk te schuiven is wel erg lame. Ook Kalou kan het verschil niet maken namelijk. Die heeft nou niet bepaald denderend gespresteerd de laaste maanden.

BuB | 27-06-06 | 10:34

Waar was Klaas Jan ? Daar hoor je Cruijff niet over :-( De man die in zijn uppie in een seizoen net zo veel scoord als heel het nederlandselftal bij elkaar. wat een waardeloze gast die Cruijff .Lekker zijn mond houden of bondscoach worden.Zien we echt of ie er verstand van heeft .

jvm | 27-06-06 | 10:33

@crixus: anders leer je lezen, dan had je kunnen opmerken dat schuldige_omstander Kalou met Robben en van Persie vergelijkt, niet Cruijff..

zakje pinda´s | 27-06-06 | 10:33

@Rotte Rat 27-06-06 @ 10:30:
Nee, doe maar koffie. Thee is voor mietjes en voetballers in de rust. Maar da's hetzelfde.

crixus | 27-06-06 | 10:32

@crixus, schuldige_omstander
kopje thee?
Dit is veauropgezet deaur Cruijff, de eenheid binnen GS breken deaur zo'n opmerking!!! En het werkt!

Rotte Rat | 27-06-06 | 10:30

Als het NEDERLANDS elftal mensen uit het buitenland moet importeren om te winnen, dan is het duidelijk dat de Nederlandse voetballers niet goed genoeg zijn voor een WK. Of wil Cruijf dat ook daarmee zeggen?? Het huidige elftal is niet goed...?

chloorhexidine | 27-06-06 | 10:29

@schuldige_omstander 27-06-06 @ 10:26:
Vandaar dat je niks weet. Als niet wil luisteren naar iemand die je iets te vertellen heeft dan blijf je dom, maar da's logisch. En als ik jouw voor hard de kloten klap hoef ik daar niet om te huilen. Maar ja, da's ook logisch.

crixus | 27-06-06 | 10:29

lichtelijk te dementeren???? Iemand die landsbelang en voetbal met elkaar weet te combineren is duidelijk allang van het padje af!

Hieronymus van Alphe | 27-06-06 | 10:28

Cruijff heeft gesproken.

nuntius | 27-06-06 | 10:28

De poll klopt niet. Verdonk staat er niet bij.

thefonz | 27-06-06 | 10:27

Crixus zo te lezen ook.

schuldige_omstander | 27-06-06 | 10:27

Cruijff begint lichtelijk te dementeren.

Sinterklahaas | 27-06-06 | 10:26

@crixus 27-06-06 @ 10:19 Je verwart met met iemand die jouw reactie wel boeit. Ga huilen kloteklapper.

schuldige_omstander | 27-06-06 | 10:26

@traag
Koning, Keizer, Cruijff, wc-rol?

Rotte Rat | 27-06-06 | 10:25

Niet zeiken maar voor de start van het EK gewoon 24 man een Nederlands paspoort aanbieden. Met het complete Braziliaanse team gaan wij het Europees Kampioenschap wel winnen 8)

the_Tzar | 27-06-06 | 10:24

Cruijff heeft natuurlijk gewoon gelijk

thefonz | 27-06-06 | 10:24

Het ligt ook aan calve.. Die hadden kuyt vroeger gratis pindakaas moeten verschaffen.. Dan wastie net een paar centimeter groter en had hij de bal zeau over de keeper kunnen wippen.

coal | 27-06-06 | 10:24

Koning, Keizer, Cruijff

Traag | 27-06-06 | 10:22

Ik acht de leden van het CDA verantweaurdelijk, enwel omdat die Jan Peter Balkenende hebben gekeauzen als lijsttrekker, die daardeaur de greautste partij zijn geworden, toen een coalitie hebben gevormd met de VVD en op die manier Rita Verdonk in het zadel hebben geholpen. Das logisch! Arme Marco, bij veaurbaat een verloren WK zonder die pisvlek.. uhh.. kalou die ZEAU verschrikkelijk graag nederlander wilde worden... bye bye! (en neem johan svp mee naar engeland, mischien kunnen ze die onzin daar nog wel aan!)

Rotte Rat | 27-06-06 | 10:21

Cruijff moet ze bek houden, als hij het allemaal zo goed weet en vind dat iedereen het landsbelang moet dienen waarom word hij zelf dan geen trainer van het nederlands elftal. Maar nee daar heb meneer de ballen niet voor dus zet hem lekker uit naar Ivoorkunst!

>>Joop | 27-06-06 | 10:20

Cruyff, doe eens ophouden met je gestook. Oranje ligt eruit omdat ze niet scoorden, niet omdat Kalou zijn versneld-Chelsea-schap er niet door is gekomen.

watkijkikoptv | 27-06-06 | 10:19

@schuldige_omstander 27-06-06 @ 10:13:
Hoe oud ben je? 12? Dan weet je dat allemaal niet inderdaad.
En BTW, waarom zit je dan niet op sgool. Daar kun je misschien nog iets leren. Geschiedenis enzo. Is informatief.
www.cruijff.com/hetfenomeen/prijzenkas...
Niet in de schaduw staan van Robben en Ven Persie...
*moehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*

crixus | 27-06-06 | 10:19

Mammon 27-06-06 @ 10:05

Doet me denken aan Wiegel, met een hoop blaaskakerij vanuit de luwte werken.

cor123 | 27-06-06 | 10:19

Pfff Cruyff moet lekker zijn smoel houden over landsbelangen zolang 'ie om geldkwesties zelf geen bondscoach wil worden. Bovendien is Salomon Kalou geen Nederlander. Liever verliezen dan een winnen met een snel opportunisten dat haastig tot Nederlander wordt gebombardeerd zodra er een toernooi voor de deur staat.

Opa Bangepoep | 27-06-06 | 10:18

Zeau.. het lek is boven.. Doe is de poll veranderen...

coal | 27-06-06 | 10:18

"Je moet schieten, anders ken je niet scoren" wie zei dat ook alweer? Volgens mij hebben we in de wedstrijd tegen Portugal meer op het doel geschoten dan in alle andere wedstrijden bij elkaar. Als ie er dan niet in gaat is dat domme pech (of de schuld van Kuyt).

schuldige_omstander | 27-06-06 | 10:17

Cruijff kon zeer goed voetballen, zal wel komen omdat hij net zoveel verstand heeft als een voetbal.

Meh | 27-06-06 | 10:17

Johan Cruijff heeft altijd gelijk, ook als wij hem niet snappen.

John McClane | 27-06-06 | 10:16

@Mammon@10:05 : Helemaal mee eens. Cruiff had zelf in 94 mee moeten gaan . Nu moet ie niet meer zeuren. Wie aan Verdonk komt, komt aan GS-reageaurders!!!!

ErachterKijkerd | 27-06-06 | 10:16

Als Cruijff zich nu ook al met politiek mag gaan bemoeien, is het echt tijd om te emigreren...

Contino | 27-06-06 | 10:15

Bwahaha. Wat is die Cruijff toch een kleinzielig, uit zijn buik huilend mannetje. Ten eerste hebben we kalou helemaal niet nodig (het zou wat zijn zeg, dat we van een man afhankelijk zouden zijn), ten tweede staat hij nog niet eens in de schaduw van Roben en van Persie en ten derde moet Cruijff zijn verbale incontinentie over zaken waar hij geen verstand van heeft voor zich houden.

schuldige_omstander | 27-06-06 | 10:13

Je zou als land wel erg triest zijn als iemand uit de rimboe moet komen voor je belang. Krankzinnigen die dat beweren. Het enige belang is die van de voetbalmaffia.

Met de Cruijff logica is vroeger altijd veel satire gemaakt. Wie herinnert zich nog dat voetballiedje, met hem als commentator? :))

cor123 | 27-06-06 | 10:12

nou, ik vind het allemaal heel leaugies.

francoise smokeglass | 27-06-06 | 10:12

Dit is te dom voor woorden. Dus even geen commentaar!

corvanderlaak | 27-06-06 | 10:10

We hebben het nog steeds over Salomon 'Ik wil Nederlander zijn om zo makkelijker ergens anders in Europa aan de slag te kunnen" Kalou?

Burgemeester Kiesman | 27-06-06 | 10:07

In de herhaling:

Misschien is het een optie voor Verdonk om de heer Cruijff terug naar Belgie uit te zetten.

KaiserSoza | 27-06-06 | 10:07

Johan Kuif is niet goed snik.

Frans \/\/itglas | 27-06-06 | 10:06

PFffffff, het mag dan wel een hele aardige kerel zijn die de godfather van voedbal is, maar laat hem zich alsjeblieft niet met politiek bezig houden. Want op voetbal na heeft ie het IQ van een uitgedroogde drol.

DeSteef | 27-06-06 | 10:06

opinions are like assholes: everybody has one (Larry Flint)

Galgenrad | 27-06-06 | 10:05

wat een gelul, zeg, ze hebben verloren omdat Portugal de bal er wel inkreeg en Nederland niet. Gezeik over de scheids en Kalou zijn alleen een poging de eigen schuld af te wenden. EN Cruijff heeft als adviseur van van Basten net zoveel schuld aan de uitschakeling als van Basten zelf. dus Johan, wees een vent en geef een keer je eigen fouten toe!

prestodegekste | 27-06-06 | 10:05

HAHA kan die kudt Cuijff ff zn bekkie houden. Als Kalou mee was geweest, dan had Van Persie niet gespeeld. De enige speler die nog iets kon brengen...

Piep piep Calimero...

Hakbarrr | 27-06-06 | 10:05

Dan had Cruijff in 1994 zijn bezwaren aan de kant moeten zetten en in het landsbelang bondscoach moeten worden zoals afgesproken was met de KNVB. Daar heeft hij zich toen niet aan gehouden en sindsdien neem ik Cruijff niet echt serieus. Veel praten en nog maar weinig presteren.

Mammon | 27-06-06 | 10:05

Precies zoals theking zegt...
Wat een flut aap is die gast, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet...

wN.Dani | 27-06-06 | 10:05

In de wereld van JC zijn bijzaken kennelijk hoofdzaken.

theking | 27-06-06 | 10:04

Ja hoor Jeauhan, anders word jij toch effe lekker minister?

Aussie | 27-06-06 | 10:03

Cruyff is langzaam aan de weg aan het kwijt raken.
Dat zag je al tijdens zn gesprekjes met TomTom Egberts die hem telkens weer op het juiste pad moest brengen na een verspreking.

Boze Buur | 27-06-06 | 10:03

Is Cruijff vergeten dat Ruud op de bank zat ? Die l*l van Van Basten kan vandaag zijn paspoort bij Rita in komen leveren

verbatim | 27-06-06 | 10:02

Gaap

stampertje | 27-06-06 | 10:02

Laat JC alsjeblieft zijn mond houden. Ivoorkust lag er in de eerste ronde uit, weet hij nog wel?

Big Pete | 27-06-06 | 10:01

wegwezen ayaan!

pauls | 27-06-06 | 10:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl