Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwolse graffitispuiter voortvluchtig in NY

krae.jpgJe komt uit het landelijk gelegen Zwolle. Spuit onder het mom 'kunst' je tag KRAE op muren en glazen en noemt jezelf graffiti-artiest. Kunstenaar zelfs. Dutch Master Robbert Boxem (23) ging naar New York om zijn onmetelijke talent te laten zien in de subway en op een graffitticongres. Ach joh, da's toch alleen maar lachen. En later aan je vrienden vertellen dat je ook actief bent in New York. Je bent tenslotte Nederlander, uit het land waar alles kan of wordt afgekocht met een plantsoentje harken. Dus als je betrapt wordt, dan maak je het nog wat spannender voor het thuisfront door net als in de film over de metrorails te rennen teneinde aan NYPD Blue te ontsnappen. Nee hij werd niet eens in zijn rug geschoten. Wel opgepakt en opgesloten. Het lulletje Robbert heeft het gisteren allemaal nog veel erger gemaakt door niet voor de rechter te verschijnen, nadat hij op borg was vrijgelaten. Hij is nu dus een fugitive on the run. Hij kan de USA onmogelijk verlaten, en maakt nu kans op vier jaar gevangenis, ook net als in de film. Mocht het 'm toch gelukt zijn naar 0031 te vluchten, dan zou Nederland hem alsnog weer moeten uitleveren. Maar Zwolle is wel weer een stukje schoner. Kijk, ZO pak je die gore graffittispuiters dus effectief aan.

Reaguursels

Inloggen

Zwolle landelijk gelegen? Hey Raoul, kom je weleens achter je PC vandaan?
Sowieso niet verwacht dat GS zich zo burgerlijk opstelt tov graffiti, beetje jammer

Scent | 21-09-08 | 17:07

Gaat geenstijl nu ook de moraalridder uithangen wat betreft graffiti? Zum heulen... Dit is dus echt niet nieuwswaardig. Jammer dat ie betrapt is, het had wel iets een graffiti van een nederlander in NYC. Beetje jammer GS u lijkt wel Generaal H-B.

perchloorazijnpisser | 20-09-08 | 20:58

@ Eikenhout op jou zat ik te wachten, bedankt maatje!!

halalgehaktbal | 20-09-08 | 15:36

Lijkt me een simpele oplissing. Bak in in de VS en Bubba eroverheen.

Dan enkele jaren later een huil-huil verhaal waarna het volk twee dingen uitroept:
1) Je hebt met je poten van andermans bezit af te blijven.
2) Je hebt je aan de wet te houden.

En daarna mag meneer ze gevolgen van zijn daden dragen.

Hockey | 20-09-08 | 12:57

Hij is wel gelijk bekend. :)

fokkinalien | 20-09-08 | 00:46

@bassem
Gelukkig nog iemand die kan nuanceren en niet zo bekromen is als de gemiddelde reaguurder.
En lulverhalen over "Ik vind het lelijk geklieder dat mijn stadsaangezicht verpest en ze moeten opgehangen worden" gaan ook nergens over.
Ik vraag ook niet om alle lelijke kutreclame uitingen die overal hangen en getoond worden, door de gemeente geplaatste kunstwerken of miljoenen kostende architectonische hoogstandjes die overal verrijzen.
Zolang persoonlijk bezit van burgers niet beklad wordt door lelijke kut taggies van een paar toys is er wat mij betreft niks mis mee als er hier en daar een elektriciteithuisje, viaduct, trein of bouwschutting versiert wordt met kunst, want ja mensen ook graf is kunst

soundwave070 | 20-09-08 | 00:35

haha

Meester P | 19-09-08 | 23:39

@ zegmaarjan | 19-09-08 | 20:52
Dank je. Lukt me prima tot nu toe? Vanwaar je bezorgdheid? Zelf niets te doen?

Eikenhout | 19-09-08 | 23:29

@jegmaarjan: wat een fijne, nietszeggende opmerking plaatst u daar. Het nut ervan ontgaat me even, maar dat kan ook aan mij liggen. *blame me, I'm drunk*

petbur | 19-09-08 | 23:17

eikenhout; ga toch leven het is maar kort

zegmaarjan | 19-09-08 | 20:52

@ halalgehaktbal | 19-09-08 | 17:41
Ga zo door! Ik hoop wel dat je beter bent dan Krae.

flowert | 19-09-08 | 20:07

@ petbur | 19-09-08 | 19:37
+1 voor de aanvulling. Je hoopt gewoon voor die jongen dat hij echt contact zoekt voor psychologische hulp. Als je op zo'n manier je weekend vult kan je leven niet veel voorstellen.

Eikenhout | 19-09-08 | 19:56

Joh, even huilen op de NL ambassade en je kunt met een noodpaspoort zo dit land weer in.

- teruggejorist - | 19-09-08 | 19:40

@Eikenhout: Het zal wel zo'n bedrijfje zijn wat iets schimmigs doet 'in' gevelreiniging...
En vwb die tip: bij de meeste zorgverzekeraars is psychologische hulp meeverzekerd, althans voor een aantal behandelingen.

petbur | 19-09-08 | 19:37

Op de juiste plek, lees enige betonnen muur, kan ik het over het algemeen wel waarderen, ze moeten alleen van monumenten afblijven.

Rogue1 | 19-09-08 | 19:27

@ halalgehaktbal | 19-09-08 | 17:41
haha dat eigen bedrijf van jou zal wel lekker veel voorstellen met die beheersing van de Nederlandse taal van jou. En in plaats van je geld uit te geven aan bivakmutsen en spuitbussen zou ik maar wat opzij leggen voor een paar consulten bij een goede psycholoog. Ik weet wel zeker dat er op jou een diagnose valt te stellen. De frustraties druipen eraf. Veel sterkte met je leven verder.

Eikenhout | 19-09-08 | 19:26

halalgehaktbal... thats the spirit!

AntiherO | 19-09-08 | 19:24

Ja, kijken of gozert ook in de prison daaro een streetwise attitude kan volhouden.

L. Ron Hubba Hubba | 19-09-08 | 18:47

Deze meneer doet wel werken, tis maar ff dat je het weet.

graffitti is kunst, alleen niet iedere spuiter kan er kunst van maken! (helaas)

Loeki SE | 19-09-08 | 18:42

-weggejorist-

TREW | 19-09-08 | 18:19

Amen halalgehaktbal!

Khaaz | 19-09-08 | 18:19

heil to halalgehaktbal!!!!

saber | 19-09-08 | 18:04

Voor gefrusteerde burgerlulletjes als jullie doen we dit hehe, lekker blaten over normen en waarden maar wel je opa en oma weg laten rotten in hun bejaardenwoning, lekker carriere maken zoveel mogelijk geld verdienen en s'avonds je kneuzenmening geven op geenstijl, stelletje schapen.
Met jullie onnozolle meningen, meteen schreeuwen over uitkeringstrekkers en niksnutten, ik heb een goedlopend eigen bedrijf waar ik 70/80 uur in de week mee bezig ben, waar ik ook de correcte burger uithang, maar in de weekenden trek ik een bivak over mn kop en zet ik lekker een dikke zilvere tag op je schutting en daarna blaas ik nog even een trein vol en zou ik de volgende ochtend maar wat graag je bedonderde yuppenbek bekijken.
graff hoort bij een stad, er word nou eenmaal geleeft, jullie zien natuurlijk het liefst je schone vinexwijkje met allemaal dezelfde huisjes in dezelfde kleuren geschildert met hetzelfde hegje in de voortuin. maar zo steekt de mens niet in elkaar, het is gewoon een oer instinct om je naam achter te laten dat is een drang die ieder mens heeft alleen de meeste worden al bang bij de gedachte om s'nachts op straat te lopen.
en voor iedereen die denkt dat ik me s'nachts uit sta te sloven om jullie de volgende dag een mooie piece te laten zien: wake up, ik doe dit voor mezelf, voor de adrenaline en gewoon omdat het kan.
En duik nu maar met zn allen bovenop mn berichtje om het na te pluizen op spelfouten en een paar komma's te weinig, om vervolgens te kunnen melden dat ik waarschijnlijk van de lts kom, jullie zouden mn dag er weer een stukkie beter mee maken, alleen maar omdat er weer een paar politiek correcte kneusjes zich aan me geërgerd hebben.
kusjes!!

halalgehaktbal | 19-09-08 | 17:41

jij mag gepaste dwang gebruiken om een spuiter te pakken geregistreerd.
maar die spuiter is er mischien ook niet vies van om wat klappen uit te delen.

zegmaarjan | 19-09-08 | 17:00

Nog even een sidenote aan Bassem: De nieuwe generatie schrijvers doet zijn ding tegenwoordig veelvuldig op legale plekken, wat mijner inziens een foute ontwikkeling is.. Gemeente en Jan Burgerlul blij natuurlijk, maar het heeft weinig meer met de originele vibe meer te maken. Zeer spijtig!

KneeGrowth | 19-09-08 | 16:32

KINGSHIT.

en de rest moet hier het bekje houden!

zegmaarjan | 19-09-08 | 15:51

@Bassem | 19-09-08 | 12:03
Volledig mee eens. En KRAE is inderdaad een toy.
.
Voor de overige reaguurders, een stukje achtergrond info:
video.google.nl/videosearch?q=stylewar...

KneeGrowth | 19-09-08 | 15:43

ik begrijp zowiezo niet dat je over graffity een mening kunt hebben

Stijlvollemelk | 19-09-08 | 15:28

@ Eikenhout 13:44: Ergens een mening over hebben of iets begrijpen. Lijken mij twee totaal verschillende dingen...

Bassem | 19-09-08 | 14:41

En terecht, wat een loser.

Prof. Cor Rupt | 19-09-08 | 14:34

ach ach.... hoor iedereen hier opeens plichts en gezags getrouw!

NYC= wat MEKKA is voor Moslims, ROME voor katholieken en de rosse buurt voor al die mee'lullers'..........

Wel dom van Krae.....

Maar dat maakt je nog geen criminal

Laat Pliesie doen wa ze moette doen: echte criminelen pakken!

senck | 19-09-08 | 14:29

dada stopt.. waar graffiti begint!!!
ik beschouw graffiti als kunstvorm.

saber | 19-09-08 | 14:22

Tsja, dampen van spuitbussen en hersens gaan niet goed samen.

Badeendje | 19-09-08 | 14:20

Goed voor hem. Beklad lekker je eigen muren en laat mijn niet naar die ellende van je kijken!

vervelendevent | 19-09-08 | 14:15

graffiti is cool.... tags are waste of energy...

deAmbtenaar | 19-09-08 | 14:15

Kan niet wachten op het vervolg. Hoe het niet nemen van verantwoordelijkheid voor je daden je lot toch zo veel zwarter kan maken! :-)

Mijn straat zit ook steeds onder die troep, van de politie de tip gekregen dat ik ze staande mag houden en dat daarbij slechts "gepaste dwang" mag worden gebruikt. Vallen kan natuurlijk altijd gebeuren. Citaatje he. Helden!!!

Registered | 19-09-08 | 14:11

@ Bassem | 19-09-08 | 12:37
"Maar goed, als je er niks vanaf weet, begrijp je het ook niet. En dat stoort mij aan bijna alle reacties hier."

Ik weet ook niets van de heroine-scene, de krakersscene of extreem-rechts. Je kunt er daarom nog wel een mening over hebben. Er valt namelijk helemaal geen reet te begrijpen of te weten mbt graffiti.
Als je vindt dat je kan kliederen doe het maar thuis of in een boek en zoek je een uitgever. Maar ga niet andermans omgeving vervuilen met je talentloze gepruts.

Eikenhout | 19-09-08 | 13:44

Enkeltje Guantanamo lijkt me een gepaste straf. Of gewoon een tijdje zeepjes oprapen. Zal hem goed doen! Haha lutser!

Martinus_van_Oranje | 19-09-08 | 13:42

KRAE 0 - Bountyhunters 1

zooishettoch | 19-09-08 | 13:39

starboy | 19-09-08 | 13:13
" ik knipte vroeger ook crass symbolen uit karton maar zag dit als punkcreativiteit en alleen op de plekken die van niemand zijn"

Het gaat er niet om hoe jij het ziet of hoe die gozert uit zwolle het ziet, maar om hoe de wet het ziet.
En plekken die van niemand zijn ken ik eigenlijk niet.
Niet in je huis dus, dus waar dan wel?
Buiten is ook alles in eigendom dacht ik... tenminste, de straat, de lantarenpalen, bankjes, speeltuintjes, tunnels enz. is allemaal van gemeente. bussen van de betreffende busmaatschappij, enfin, ga zo maar door.
Dus noem eens wat plekken, dan doen we een wetsvoorstel dat al die kliederkoningen daar lekker hun gang kunnen gaan, zijn we allemaal blij..

truus infuus | 19-09-08 | 13:38

Toch blijven het arrogante schietgrage kut amerikanen.... wel cool..."Resistance is futile".

Zeiker | 19-09-08 | 13:24

Waar doet ie `t allemaal van, ticket adam_new york, daar rondreizen c.q on the run, hotels,eten??? Heeft een relaxte baas op zn werk... oh nee hij doet nie werken!
Zal zich wel aangeven als cash op is en huilie doet in sleazy motel.
Vier jaar vind ik een mooie tijd bij de weg.
Kijk als je net zo talentvol bent als zeg `n Banksy dan bouw je enigszins krediet op in general,maar alleen je tag overal opkliederen, daar snap ik niks van, ik knipte vroeger ook crass symbolen uit karton maar zag dit als punkcreativiteit en alleen op de plekken die van niemand zijn.zucht tis allemaal zo makkelijk..

starboy | 19-09-08 | 13:13

KRAE is een eersteklas prutser, die van mij zwaar gecrossed mag worden. Het liefst met tectyl.

Biff Eagleburger | 19-09-08 | 13:02

Chow | 19-09-08 | 12:48
Nee hoor, Keith heeft menig metrostation ondergekalkt en ook op doek met met spuitbussen kunst gemaakt.
Maargoed, naar mijn idee zouden de wetten aangescherpt moeten worden. Die lelijke tags hoeft van mij ook niet, en al helemaal niet in treinen e.d.
Maar op een vies lelijk grijs stukje beton langs de rails geef ik er weinig om, is alle 2 lelijk..

truus infuus | 19-09-08 | 12:58

Wat een reazuurders weer hier. Graffiti is nou weer net iets waarvan ik idd vind dat er geen hoge straf voor nodig is.
Op al die grijze muren in de buurt van een station is het zelfs wel mooi. Robert is echter een belabberde kunsdtenaer dat dan wel weer.

kleurling | 19-09-08 | 12:55

-weggejorist-

Violator[xL] | 19-09-08 | 12:49

Die zien we nooit meer terug... en truus infuus praat poep.

60CX | 19-09-08 | 12:49

truus infuus | 19-09-08 | 12:29

Keith Haring deed dat toch met krijt?? Volgens mij is dat na een regenbuitje weer weg :)

Chow | 19-09-08 | 12:48

@ truus infuus 12:29: Touché!

Bassem | 19-09-08 | 12:38

* soepsidie vrijmaakt voor marrokaanse hangjeugd - weekend ravotten en NYC incl sportieve activiteit "run from the cops" *

acac | 19-09-08 | 12:38

@ Muxje 12:14: "[...], het mocht wat." Het mocht zeker wat. Ik zal niet ontkennen dat het vroeger geen overlast bezorgde, maar het is gewoon een feit dat de oude garde er heel anders mee omging dan tegenwoordig. Maar goed, als je er niks vanaf weet, begrijp je het ook niet. En dat stoort mij aan bijna alle reacties hier. Alle heilige boontjes hier schreeuwen moord en brand en schiet 'm alsnog maar in z'n rug, terwijl er geen kennis van zaken is. En misschien is de overheid en "de sterke arm" (kuch) in NL wel te soft, maar daar kan de graffiti-scene niks aan doen. Die lachen hun lul uit hun broek..

Bassem | 19-09-08 | 12:37

Oja, mochten er reaguurders zijn die vinden dat dit soort lui een kogel door hun kop moeten krijgen, dan ga even kijken of je nog werk van Keith Haring aan je muur hebt hangen. Zo ja, dan haal er maar weer af ;)

truus infuus | 19-09-08 | 12:29

Muxje | 19-09-08 | 12:14
Inderdaad, taakstraf, boetes en/of in een cel duwen of wat dan ook.
En dus niet wat een aantal van die lts zwakstroom dudes roepen over kogels en dat soort zaken.

truus infuus | 19-09-08 | 12:19

vet stoer hij heeft wel de krant gehaald dat kan de rest hier niet zeggen
(*)

(R)evolutie | 19-09-08 | 12:18

Graffiti kunst? Misschien in de tijd van Edward Hopper. Tegenwoordig: pubers met een spuitbus. Dat taggen is het begin van verloedering van een buurt. Gewoon iedere puber die bij HALT binnenkomt een Kärcher meegeven om die troep weg te spuiten.

vancum | 19-09-08 | 12:15

@Bassem 12:03: En hoe wordt je "king"? Is er een faculteit voor aan de kunstacademie? Of wordt je het door klein als "toy" te beginnen en op ieder oppervlak binnen handbereik te oefenen met smerige kliederwerkjes? "Tegenwoordig overheerst de laatste groep", het mocht wat. Grafitti is begonnen met enkel wildspuiters, en een paar goeien probeerden na verloop van tijd dat te ontstijgen door er kunst of zelfs hun werk van te maken. Niet andersom.

@truus infuus 12:04: Grafitti is dè misdraging om met een taakstraf te belonen. Poets het er maar weer af. Kosten verhalen we op jou... en dat kan oplopen als je een tunnelwand in de metro hebt bespoten, en er voor de schoonmaakwerkzaamheden een spoor moet worden afgesloten.

Muxje | 19-09-08 | 12:14

Graffiti is zeker wel een kunst, maar zoveel talent heeft robbert niet... en rennen kan hij blijkbaar ook al niet.

OnTheRun | 19-09-08 | 12:13

@ Bassem | 19-09-08 | 12:03
Lekker belangrijk wat 'de scene' zelf voor incestieuze afspraakjes erop na houdt. Lekker belangrijk of iemand er dagelijks mee bezig is en 'het' kan.

Er zijn helemaal geen groepen: er is maar één groep en dat is de groep die vindt dat ze iets maken en dat ongevraagd ergens kunnen neersmeren zodat andere mensen ervan kunnen 'genieten'.

Eikenhout | 19-09-08 | 12:13

You can run.. but you can't hide!

Laurensius | 19-09-08 | 12:12

Ik ken er ook zo eentje, komt erop neer dat hij met een emmertje en schuurspons gaat boenen en daarna weer verder kan spuiten.

Stevie_Ray_Vaughn | 19-09-08 | 12:12

Typisch gevalletje van meer verf als hersenen.

ZooKeY | 19-09-08 | 12:09

@ Rechtstuigje:

Wat een geweldig staaltje Engels laat je daar zien.

Predjee | 19-09-08 | 12:07

Nou, dat is allemaal niet zo slim van Robbert uit Zwolle.

brutus68 | 19-09-08 | 12:06

Aangezien spuitbussen in het jaar 1517 en dan speciaal op 31 oktober op waren moest Maarten Luther zijn stellingen wel op papier zetten en aan de deur van de slotkapel te Wittenberg nagelen, anders was ook hij een groot graffiti-artiest geworden.

beroepskleier | 19-09-08 | 12:04

Blauwe Broek | 19-09-08 | 11:46
Niet gedogen nee, maar om nou meteen te beginnen over vingers breken, doodschieten en dat soort straffen, dat gaat nergens over.
Wat ik al zei, iedereen is jong geweest en heeft weleens wat gedaan wat niet mag. De één irriteerd zich aan tekeningen op muren, de ander aan iets anders.
Als nou bij elke overtreding dit soort straffen zouden komen, dan zou het een leuke boel worden hier. Of zijn de reaguurders die dit soort dingen roepen zeker het braafste jongetje vd klas die nog nooit iets hebben gedaan wat niet mag? haha

truus infuus | 19-09-08 | 12:04

Voor alle haters in het huis: Je hebt graffiti en graffiti. De één word gedaan door mensen die er dagelijks mee bezig zijn en het kunnen ("Kings"). De ander door schoffies die bij de Gamma een spuitbus hebben gejat ("Toys"). Tegenwoordig overheerst helaas de laatste groep en die hebben schijt aan de regels die eerste groep hanteren. D.w.z. geen monumenten, graven, auto's, huizen, etc. Treinen, voor de geirriteerde forens onder u, worden idd wel gedaan. Heeft te maken met "getting up", maar verdiep u daarvoor maar eens in de graffiti-scene.

Meeting of Styles is overigens een legaal, georganiseerd en gesponsord (dus niet gesubsidieerd) evenement, waar je alleen de beste graffiti artiesten ("Kings") van de wereld komen. En aan de pic te zien had KRAE daar dus ook niks te zoeken. Feit blijft natuurlijk dat het een eikel eerste klas is dat -ie opgepkat word. Had -ie maar harder moeten rennen...

Bassem | 19-09-08 | 12:03

Banksy is een drol

Bukoswski | 19-09-08 | 11:59

Ballenman | 19-09-08 | 11:39 : Schrijffout is menselijk meneer de leraar, wat een lutser opmerking btw.

Joeper de poeper | 19-09-08 | 11:56

Blauwe Broek | 19-09-08 | 11:46

Niks gedogen maar inderdaad zijn de reacties de laatste tijd niet van de lucht. Opknopen, in de rug schieten.. Ik dacht dat de gemiddelde reaguurder een behoorlijk intellectueel niveau had maar volgens mij zijn er grote groepen vmbo-ers vrij deze week..

Chow | 19-09-08 | 11:55

@iGunther 11:52: Ben je er wel eens geweest?

Muxje | 19-09-08 | 11:55

Haha eikel.

f*ck away off | 19-09-08 | 11:53

Pro dat hij in NY nog een stukje metro wist te vinden wat níet bespoten was!

iGunther | 19-09-08 | 11:52

Ik begrijp niks van die spuitbusterroristen, als je dan persé een tekst wilt achterlaten op een publieke muur of metrowagon, waarom dan onleesbaar?
De enige waardige vorm van graffiti was de kop van Hendrix op dat oude huisje langs de spoorlijn Utrecht-Den Bosch. Daar keek je naar uit. Helaas inmiddels afgebroken en verdwenen.

DonQ. | 19-09-08 | 11:51

vingertjes 1 voor 1 breken en achterover laten aan groeien. kan de viezerik nooit meer een ander zijn eigendom bekladden.

Sodommer | 19-09-08 | 11:50

Ik stoor mij zelden aan graffiti, vind het vaak zelfs wel mooi. Zolang ze maar van monumentale panden afblijven, en niet andermans piece overschrijven.

jimbrowski | 19-09-08 | 11:50

Met een beetje mazzel hebben we er een nieuwe Dutch Shultz bij.

gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:49

Mooi zo, zit ik niet meer in zo'n ondergespoten kuttrein.

ondergespoten : met graffiti ( voor de gefrustreerden onder ons )

epo | 19-09-08 | 11:48

Oppakken! Al die smerige werkschuwe "kunstenaars"!! Ik woon zelf in de binnenstad van zwolle en zelfs daar heeft dat vieze tuig het lef om een mooi oud pand te bekladden. Ik hoop dat die stakker fijn een paar jaar de cel in gegooid wordt in de VS, dan ben ik em in Zwolle tenminste ff kwijt.

RBarros | 19-09-08 | 11:46

truus infuus | 19-09-08 | 11:37
Ooh, dus dan moet je het maar gedogen natuurlijk.

Blauwe Broek | 19-09-08 | 11:46

Schitterend.
Dat hij opgejaagd wild is.
Kijk Balkenelende zo doe je dat.
Softe klootzak.

wiers | 19-09-08 | 11:45

Nou nog Indymedia naar New York sturen, en de wereld is weer een stukje leuker.

lavatrack | 19-09-08 | 11:41

AltijdEenMening | 19-09-08 | 11:29
darmflora | 19-09-08 | 11:34

Onzin, e.e.a speelt zich af in de USA. Raoul moet niet zulke kromme dingen schrijven (en dan stiekem verbeteren, zonder een bedankje).

gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:41

En ja hoor, in de tijd dat ik mijn reactie plaatste zijn er weer reacties binnengekomen als.. met een beetje mazzel wordt hij in zijn rug geschoten.
Sorry, geen stijl is leuk om te lezen, maar met het lezen van dit soort reacties begin ik wel te merken dat het hard achteruit gaat met het niveau in NL.

truus infuus | 19-09-08 | 11:40

Is graffitispuiten eigenlijk een godsdienst want dan mag het hier hoor.

@truus infuus | 19-09-08 | 11:37
Ga even een kopje thee drinken oid.
Zo'n kerel moet je zo'n spuitbus in zn reet stampen. Smerig achterlijk kudt volk zijn het, die graffitespuiters.

blaffer | 19-09-08 | 11:39

Nu die gasten die Amsterdam, Gouda, Utrecht en al die andere plaatsen vervuilen door hun aanwezigheid. Het wordt tijd voor dat andere Nederland.

Onderduiker | 19-09-08 | 11:39

@joepie de poeper: nou nog Engels leren spellen, en dan kom je er wel.

zoek even het verschil op in je woordenboek tussen 'piece' en 'peace' ja?

Ballenman | 19-09-08 | 11:39

Ik voel een diplomatiek relletje aankomen! Joehoe.........

Bier-Sexueel | 19-09-08 | 11:39

Ach ja, het kost je vier jaar van je leven, je mannelijke maagdelijkheid en je trots, maar je hebt wel wat leuks te vertellen op feestjes.

Meneer | 19-09-08 | 11:39

Willem VanDer Decken | 19-09-08 | 11:19
Wat een trieste reactie, ga dan in een land wonen waar marteling, handjes eraf hakken en dat soort praktijken als straffen worden gehanteerd.
Ik ben ook niet zo van die tags op die muren, maarja iedereen is jong geweest en heeft weleens iets gedaan wat niet mag.

truus infuus | 19-09-08 | 11:37

Als ze hem weer te pakken krijgen wordt hij de komende jaren zelf ondergespoten.

Flap Drol | 19-09-08 | 11:36

Vraagt nou niemand zich af hoe zo'n steuntrekkert in NY terecht komt?
Het zou mij niet verbazen als hij fijn een subsidietje heeft gekregen ter stimulering van de vrije fantasie en uitwisseling van vrije kunstvormen van 0031 en NY. (of zoiets)

Larissadepissa | 19-09-08 | 11:36

1 woord over Gore Spuiters:
Banksy

commentaarderer | 19-09-08 | 11:36

Met een beetje mazzel wordt hij alsnog in zijn rug geschoten.

Isser | 19-09-08 | 11:34

@ gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:27

In de VS betekent een gevangenisstraf ook daadwerkelijk gevangenisstraf in een echte gevangenis (waar je beter niet kan bukken).

darmflora | 19-09-08 | 11:34

zijn linkedin profile:

re-integratiecoach at UWV

kan ie uiteindelijk zichzelf re-integreren, handig!

Stijlvollemelk | 19-09-08 | 11:33

ruitbroekjes: Die pica is een Peace, is wat anders dan een tag.

Joeper de poeper | 19-09-08 | 11:32

Jon Marinus Felton55 | 19-09-08 | 11:29

Rikers Island is de juiste benaming.

gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:32

Bubba zal zn aars wel even onder graffiti'en

blaffer | 19-09-08 | 11:32

Helemaal outdeted Robert ouwe rukkert.
De moderne graffiteurdert gebruikt tegenwoordig alleen nog water.
Nieuwe vorm en hartstikke goed voor het miljeu.

Walt Disney | 19-09-08 | 11:32

Geweldig nieuws. In ieder geval 1 eikel minder die mijn stad besmeurt. See you in 4 years Robbert. Send a postcard, when you get a chance.

der Herbert | 19-09-08 | 11:32

Bij die grafitivandalen is de opvoeding schromelijk tekort geschoten.

Sendis | 19-09-08 | 11:32

-weggejorist-

Cuypers | 19-09-08 | 11:31

Als je nou echt helemaal niemand bent, dan kan je altijd nog je 'tag' overal opkliederen. Losers.

kom hoe heet ie | 19-09-08 | 11:30

Scheelt ons weer een uitkering. Van mij mogen ze hem best een jaartje of 4 houden.

Daran | 19-09-08 | 11:30

toepasselijk naam weer boxem: als in stop hem in een box - gevangenis

Stijlvollemelk | 19-09-08 | 11:30

@gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:27 Dat is goed dat dat er even bijgezet wordt. In 0031 is dat namelijk niet altijd een zekerheid..

Wel een lutser zeg, hij had er eenvoudig vanaf kunnen zijn maar maakt het voor zichzelf alleen maar erger ...

AltijdEenMening | 19-09-08 | 11:29

Ah, leuk joh heeft zijn moeder ook weer wat te vertellen op de bridge club.

RatKing | 19-09-08 | 11:29

Vier jaar Ryckers Island,.. en maar telkens dat zeepje laten vallen,..

Jon Marinus Felton55 | 19-09-08 | 11:29

"kans op vier jaar gevangenis in een gevangenis"

huh?

gerimpelde voorhuid | 19-09-08 | 11:27

haha sukkel! Sowieso is graffiti helemaal geen kunst maar grof talentloos geklodder.
Het ergste is nog dat vrijwel niemand het mooi vindt behalve de kliederaar zelf. Kost klauwen met geld om het weer op te ruimen. Lekker laten zitten deze Robbert Boxem.

Eikenhout | 19-09-08 | 11:27

Wat schreef Tyler op 11:14?
OT: Een grafittie dus?

Superior Bastard | 19-09-08 | 11:27

Als-ie slim is zit-ie nu in Canada.

Biff Eagleburger | 19-09-08 | 11:24

Kan ie die spuitbus straks ook ergens anders kwijt..
*laat z'n zeep vallen*

MarK321B | 19-09-08 | 11:23

Ook leuk, je krijgt daar in de bak een broek die zo groot is dat je hem met 1 hand vast moet houden, anders zakt ie af.

Gewinflipt | 19-09-08 | 11:22

Willem VanDer Decken | 19-09-08 | 11:19
Chapeau

Danoontje | 19-09-08 | 11:22

Tyler-Durden | 19-09-08 | 11:14
R.E.S.P.E.C.T.!

@topic: droplul had maar beter moeten nadenken. iets met schuld en bult.

Beau ter Ham | 19-09-08 | 11:21

Opgesloten worden in een zespersooncel met een plee naast het hoofdeinde met daarop een schijtende junk. Lekker wakker worden. Ik wens het veel plezier daar the USA!

Gewinflipt | 19-09-08 | 11:21

Ik kan een goede Graf wel waarderen. Maar dit is gewoon een domme actie natuurlijk.

Misschien dat hij in singsing wel mooie tatoo's kan zetten. Dat waarderen ze daar wel :P succes jonge!

Gestas | 19-09-08 | 11:20

Never run from the NYP now you gotta do the time.
Sent me regards to Bubba :)

RechtsTuigje | 19-09-08 | 11:20

graffiti is cool wanneer mensen de kunst meester zijn, helaas levert het heul veul lelijke muren op voordat iemand de kunst meester is.

de Spanjaard | 19-09-08 | 11:20

Graffiti moet je door de aanbrengers ervan laten schoonlikken met hun tong tot het er helemaal af is. Wat een armoei.

Willem VanDer Decken | 19-09-08 | 11:19

Tsja, als je in Nederland leeft vergeet je nog wel eens dat ze in sommige buitenlanden wel de wet handhaven.

Gewinflipt | 19-09-08 | 11:19

Kan hij zijn dagen turven op z'n celwand.
Ook een soort van graffiti, en zeker kunst!

HaggH | 19-09-08 | 11:17

-weggejorist-

hackeraki | 19-09-08 | 11:17

Only in....

Jimmy_Pop | 19-09-08 | 11:14

-edit: oud-

Tyler-Durden | 19-09-08 | 11:14

REAGEER OOK