Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Chef HP/deTijd wil reaguurders dood

henkieeee.pngDe HP/De Tijd, het is elke week weer een verrassing als hij op de deurmat valt. Zelfs de postbode verbaast zich over het feit dat dit blad nog bestaat, want naar verluidt zijn wij de enige abonnee in heel Amsterdam, naast de HP-redactie zelf dan. Waarom we dan nog lid zijn? Gewoon, omdat we van dichtbij willen meemaken hoe de boel daar langzaam dood gaat. En dat zal niet lang meer duren met een topscore van maarliefst drie hele advertenties deze week. Hoofdredacteur Henk Steenhuis heeft de klap nog niet helemaal verwerkt en deelt spartelend op zijn rug nog wat schoppen uit richting de nieuwe media die hem zijn lezers afpakken. Strekking van het verhaal: de reaguurders moeten dood! Pepe, Chief en Pipo zoals hij u zo olijk noemt zijn namelijk Dom en hitsen de boel alleen maar onnodig op. "Dag en nacht staan Ron, Flex, Pepe, Chief en Pipo klaar om hun mening te geven op telegraaf.nl en andere sites. Stond de naam van Jacqueline Cramer in 1986 onder een petitie voor het blaadje Bluf.? Schande! Complot! Ongehoord! Onmiddellijk komen ze tevoorschijn om de persoon in kwestie eens even helemaal verrot te schelden." En dat MAG dus niet van Henk, want het volk moet gewoon lekker z'n bek houden. "Dankzij internet mag de gewone man zeggen waar het op staat, en ook al is het verschrikkelijk wat hij te zeggen heeft, hij zegt het lekker toch." Welterusten Henk. Slaap zacht...

Reaguursels

Inloggen

@ uwesbeki | 05-09-08 | 09:51
da's meer dan treurig, dat die beslissing de instemming van een derde nodig heeft.
*uwesbeki mededogen van de 'groep hippocrates' wenscht*

baba4oog | 05-09-08 | 13:23

Er zijn maar weinig van jullie wannabee luitjes die geen serieuse gelijkenise vertonen met voetbal hooligans, alleen vechten jullie middels je toetsenbord. Nou ja vechten.. ha! mensen lastig vallen, zodat je je ergens bij kan voelen horen. stakkerrrrrrrsss..! maar goed, je kan je reaguurders ook niet uitzoeken hè..

atm0s | 05-09-08 | 12:50

niveau? | 05-09-08 | 08:25
Adverteerders geilen op hits, iedere reaguurder is een hit

bakoenin | 05-09-08 | 12:32

aaaaah je kunt ook niet alles hebben he ;)

stikkie | 05-09-08 | 11:00

Ik WIL ook dood, maar het mag niet van de dokter.

uwesbeki | 05-09-08 | 09:51

Ik vind het eigenlijk wel een goed stukje....

Turi Guilliano | 05-09-08 | 09:48

Hmmm, maak daar maar 'om gevat over te komen op' van...

niveau? | 05-09-08 | 08:28

bakoenin | 05-09-08 | 00:29
Hits? Zei GS niet ooit dat bijna geen hond de comments leest? Daarom is de kritiek van HP/De Tijd wat merkwaardig. Het stomme volk laat wel vaak achterlijke comments achter, maar ten eerste leest vrijwel niemand ze en ten tweede is het maar een klein groepje mensen dat 24 uur per dag op z'n toetsenbord zit te rammen in een poging zo vaak mogelijk gevat uit de hoek te komen op dat andere plukje mensen. Waar maken ze zich druk over?

niveau? | 05-09-08 | 08:25

Het is natuurlijk voor den redacteur ouden stijl retezuur dat het lezersvolk niet meer monddood is zoals vroegah, maar vers van de lever reaguurt op alles wat beweegt. Het onbereikbare bolwerk dat redactie heet zou er goed aan doen eens behoorlijk wakker te worden. Hadden ze al jaren geleden moeten doen...

Reykjavik | 05-09-08 | 00:35

bottehond | 04-09-08 | 22:35
ik word niet weggesjorisd omdat ik voor hits zorg thats the point.
Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:41
Heeft niets te maken met hard werken, trouwens wie zegt jou dat ik niet tot de doelgroep behoor,maar hard werken, daar is nog nooit iemand rijk mee geworden.
En als je de bazen der publieken, of alle baantjesjagers in de politiek wilt meegeven dat ze hard werken of veel gestudeerd hebben ?
Mwah dan ben je wel erg naief.
Old boys network, thats all

bakoenin | 05-09-08 | 00:29

En toch lijkt het alsof hij gelijk heeft als het grootste deel van de reactie op GS leest. Niet dat hij desalniettemin zich een beetje druk maakt om niks... erg veel reacties bestaan toch uit 'meeschreeuwen'. Standaard gedrag in grote groepen, niks nieuws.

Ruubse dinsdag | 05-09-08 | 00:07

handsomedevil | 04-09-08 | 22:37

Dude. Ik zeur nooit. Maar @ Sik verwacht hevig weerwerk. Waar bemoei jij je mee?

bottehond | 04-09-08 | 23:34

@ Roer

Jij hoort ook bij dat klootjesvolk Pepe, Pipo en Fleaux. Domoor. De rijen verbreken. How bloody typical. Klaargekomen op je hoogstaande ethiek. Sjezus.

bottehond | 04-09-08 | 23:32

Schande! Complot! Ongehoord!

El Gordo | 04-09-08 | 23:30

@Boris: zit je met toch uit te lachen, godver.

handsomedevil | 04-09-08 | 23:16

Zeau jaren 80 die reaktie (juist ja, met een k) van de heer Steenhuis..

Jolly Jumper | 04-09-08 | 23:12

Zeau jaren 80 die reaktie (juist ja, met een k) van de heer Steenhuis..

Jolly Jumper | 04-09-08 | 23:11

@handsomedevil | 04-09-08 | 23:04

Ik zie óók nog wel eens dode bomen, niks om je voor te schamen...

*gniffel*

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 23:08

@Roer | 04-09-08 | 23:00

Logica-stelling van Boris Peopnagel:

Áls HP een kudtblad is én de redactie is jaloers én Henk S. heeft gelijk, dan moet Henk opstappen, want dan heeft ie ruzie!

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 23:07

Nou okee dan, ik beken. Ik lees dode bomen. VN, Elsevier HP, Time, NG en alles wat me verder nog voor de ogen komt. Zelfs de Telegraaf op zaterdag. Dus kom maar op.... lach me maar uit. Ik weet het, pathetisch en zo.

handsomedevil | 04-09-08 | 23:04

Iedereen loopt weer keurig in de pas achter de redactie aan. Die Cramerkwestie ging over te weinig voor zoveel ophef.
HP is een kudtblad, en de redactie zal best jaloers zijn, maar hij heeft wel een punt.

Roer | 04-09-08 | 23:00

Misschien sterven dat soort bladen uit, omdat de meeste mensen niet meer over de leesvaardigheid beschikken om de teksten te kunnen bevatten.

henriette | 04-09-08 | 22:59

Ik lees nooit bladen. Dat is zóóó 1983!

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:59

@Basset Hound: fijn om te weten. Welke bladen zouden we dan moeten lezen, volgens u?

handsomedevil | 04-09-08 | 22:54

HP/De Tijd? Dat was tot voor kort toch een bron van inspiratie voor het Nieuwe Rechts dat zoveel Stijllozen voortbrengt? Ach gut.......

JeMoeder!!! | 04-09-08 | 22:53

De inhoud van de HP is net zo boeiend als de nietjes waarmee het allemaal is samengevoegd.

basset hound | 04-09-08 | 22:51

@Helder. Dat is geen villa, dat is een huis van bewaring.

handsomedevil | 04-09-08 | 22:45

@handsomedevil | 04-09-08 | 22:41

Nee, zo ééntje met een fundering, muren en dakpannen erop. Weet je wel. Het lijkt wat op een huis, met een schoorsteen d'r op en een boom erbij.

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:44

@Boris: zo'n villa op wielen?

handsomedevil | 04-09-08 | 22:41

@bottehond | 04-09-08 | 22:35

Zo is het!
Als Bakoenin niet harder wil werken voor meer geld, is dat zijn zaak, maar ik wil over 5 jaar binnen zijn.

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:41

@handsomedevil | 04-09-08 | 22:35

Nee nee, ik heb een geheim nummer. Ik woon in één van die villa's in de outskirts van Alkmaar! Yo, westside. Je weet tog?

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:39

@Botte hond: gun iemand z'n alu-hoedje, ouwe zeurkees.

handsomedevil | 04-09-08 | 22:37

Boris: Oh, Alkmaar. Daar heb je inderdaad typische namen. Maar toch.. nee... (ben in het telefoonboek aan het kijken)... sorry. No luck. Plaats hier je telefoonnummer, dan bel ik je. Als je opneemt met B.Poepnagel, geloof ik je.

handsomedevil | 04-09-08 | 22:35

@ bakoenin

hoi! calimereau. Wordt jij vaak weggejorist? Face it, die kliek waar jij ook niets mee hebt wordt het hok ingeschopt. Dat geeft weer kansen voor jouw politieke ideeen. Always look at the bright side, dude. Denk in kansen. Ies leuk!

bottehond | 04-09-08 | 22:35

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:20
GS is allang geen grap meer, maar een politiek instrument in handen van de Televaag.
keep on dreaming hier, word een agenda uitgevoerd,en dat is de agenda van 2x modaal en meer.

bakoenin | 04-09-08 | 22:33

Die lul mag zijn gal spuien op internet en wij ("het gewone volk") niet? Als dat geen vooruitgang is...

Zeker_Niet_Links | 04-09-08 | 22:30

@handsomedevil | 04-09-08 | 22:26

Godverdomme, en toch zeg ik je dat ik besta! Mijn naam is all over tha place, man. Ik heb zelfs een BSN, ik heb NAW-gegevens en een vaste betrekking als raamambtenaar in Alkmaar.
Kortom, ik besta!

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:30

@Boris: helemaal niet. Want ik kan je niet googelen. Je hebt geen Hyves, zit niet op Schoolbank, bent al helemaal niet te vinden op LinkedIn. Hate to tell you, maar je bestaat niet. Ik wel. Genoeg te vinden.

handsomedevil | 04-09-08 | 22:26

@handsomedevil | 04-09-08 | 22:17

Trouwens, hoezo 'anoniem'?
Ik BEN Boris Poepnagel.

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:21

@handsomedevil | 04-09-08 | 22:17

Precies, dat is de hoofdvisie van GS; één grote grap zijn, maar als er dan toch iemand is die meent dat GS geen grap is, dan heeft ie een gigantisch probleem!

Dan krijgt ie een mes tussen... ahem.... nee, kritiek in zijn harses geluld dus!

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 22:20

Nou, ergens heeft hij wel gelijk. We reageren allemaal anoniem. En dat is laf. En reden om iemand minder serieus te nemen. Alleen: waarom nemen zoveel mensen GS wél serieus? Dat is helemaal de bedoeling niet. Zo gaat de lol er snel af. Voor je 't weet krijgt je nog het predikaat 'journalistiek medium'. Brrr

handsomedevil | 04-09-08 | 22:17

@dr Rechts | 04-09-08 | 21:48

Dump je verdriet anders effe op zijn gasteboek...

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 21:59

@Hans Anders | 04-09-08 | 21:28
Je praat als Faizel, inclusief grammaticale uitglijders, zoals je vigeert in de juridisch-normatieve werkelijkheid. Doe eens niet moeilijker praten dan je intelligentie aankan.

de laatste man | 04-09-08 | 21:59

@dr Rechts | 04-09-08 | 21:48

Wat zegt ie dan?

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 21:51

Best wel kwetsend zoals die Steenhuis over mijn genuanceerde intellektuele bijdragen praat. Waar is MDI als je ze nodig hebt.

dr Rechts | 04-09-08 | 21:48

HP de tijd - vlees noch vis-blad, heeft zijn tijd gehad (was het ooit wel wat?), euthanasie zou een daad van mededogen zijn.

dr Rechts | 04-09-08 | 21:46

links stemmer | 04-09-08 | 16:35

Suffert die je bent. Als op straat iemand van de linkse publieke belastingverbranders aan een voorbijganger een vraag stelt dan hoeft die zich ook niet eerst te legitimeren.

Het verschil tussen GS en een links publiek belastingverbranders programma is dat daar elke ongevallige kritiek op de hersendode linkse stokpaardjes niet wordt gemonteerd of meegenomen.

Dwazen zoals Steenhuis en consorten denken dat zij de wijsheid in pacht hebben maar in hun kokerkijkerij bemerken zij niet dat zij, en de media die zij vertegenwoordigen, de risees van de hedendaagse nieuwsgaring zijn geworden.

Hans Anders | 04-09-08 | 21:28

Steenhuis heeft gelijk.

Niet erg grappig, deze reactie. Wel waar, vrees ik.

de laatste man | 04-09-08 | 21:17

HP/de Tijd??? Is dat een nieuw model printer??

GSpot | 04-09-08 | 21:15

Zeg, LUL van een Steenhuis, waarmee was JIJ ook alweer fout in de eeties? Moet ik je ff helpen herinneren?

pennestront | 04-09-08 | 21:14

nl.wikipedia.org/wiki/HP/De_Tijd
Verder, om ze nu links te noemen, ok niet conservatief, of op 1 lijn met de Burke stichting, maar links .... mwah

bakoenin | 04-09-08 | 20:48

Wat is dit voor feodale gedachte? Denigrerend spreken over "gewone mensen". Hoe is hij zo verheven geraakt overigens? Ik ben wel met hem eens dat de reaguurders elkaar over het algemeen lekker en zonder al te veel eigen inbreng napraten, maar ja, dat doen gewone mensen nou eenmaal.

Jabo | 04-09-08 | 20:32

Mwah, het vulgus had in vroeger tijden ook al de mogelijkheid om diverse publieke figuren openlijk te beschimpen.
Ziedaar de Franse revolutie, waar menig royalist of anti revolutair op weg naar de gevangenis , of het schavot doorluid gejoel en gescheld werden begeleid, en tevens met diverse etenswaren in vergevorderde staat van rijpheid werden bekogeld.
Veelal werd het vulgus dus een instrument ter vervanging van de reguliere rechtspraak, en het voldoen aan de bloeddorst een instrument om politieke macht te waarborgen.
GS, het virtuele colosseum van de hedendaagse scherprechters, Fleischbaum, de Marat der lage landen.

bakoenin | 04-09-08 | 20:32

Tja, Henk en al die andere grachtengordel, cq. salon socialisten, jullie droomden altijd zo nat van de aanstaande revolutie....

Nu krijgen jullie die zo vurig gewenste revolutie van het volk!

Alleen in een iets andere vorm dan jullie gedacht -en gehoopt- hadden, toch?

Doei Henk,

Groetjes van het domme klootjesvolk!!

:)

echt_links | 04-09-08 | 20:30

Waar is het einde van de domhied gebleven???

Friend of the family | 04-09-08 | 20:10

Die henk steenhuis! Werkt voor een blaadje dat toen ik 14 jaar geleden Nederland verliet al zo dun was dat ik er niet eens fatsoenlijk m’n reet mee af kon vegen. HP! Dunne weekbladen, goed voor het milieu in elk geval. Meeschreeuwen dat deed het gajes vroeger ook meneer de ongelezen, stalinistische, elitaire grachtengordelproleet. Helemaal hardop zeggen dat u het allemaal maar kudt vindt gaat u nog wat ver. Daarom zeker de cynische vraag of dit vooruitgang is.
Flinterdunne linkse fapblaadjes: Da’s pas echte vooruitgang.
Groetjes van fockkewoelff, ja fockewoelff ja!

fockewoelff | 04-09-08 | 19:56

kwoot henk steenmuis
Maar omdat Geert Wilders geen tekenaar is, geen columnist en zeker geen cabaretier – hij is enkel politicus – vind ik hem een gevaarlijke hetzer. Een politicus die de ambitie heeft het land te besturen, kan zich niet de rol aanmeten van franc-tireur. Vanuit zijn bunker zit Wilders simpele zielen te beschimpen om hun geloof; veilig weggestopt hoeft hij zich niet te bekommeren om het effect van zijn woorden, en dat is een onnatuurlijke situatie. Als een repeteergeweer schiet hij op vrome moslims, en al staat de moslimgemeenschap niet bekend om haar bovenmatige consumptie van westerse media, dit kan de vele gelovigen niet ontgaan. Wie haat zaait, zal storm oogsten, zo staat geschreven, en een reactie kunnen we zeker tegemoet zien.
Nu zijn er twee mogelijkheden. De enorme schroom – voorheen door miljoenen mensen in dit land betracht – om elkaars godsdienst niet openlijk aan te vallen, berust op een kolossaal misverstand. Wat niemand al die tijd begrepen had, is dat die voorzichtigheid nergens toe diende. Mogelijkheid twee is dat onze voorouders niet achterlijk waren. En dat het gevaarlijk is anderen terugkerend voor dom en achterlijk uit te maken omdat ze een bepaald geloof aanhangen. In dat geval is Geert Wilders een op hol geslagen politicus. U mag het zeggen
ontkwoot steenmuis

Remember this, Henk Steenhuis? Jij hebt HP de Tijd persoonlijk naar de kloten geholpen. Dus niet janken, you pulled the trigger en niemand anders. Je bent niet met de tijd meegegaan, met veranderende inzichten, met mentale en ethische groei. Jij was tenslotte dé Henk Steenhuis. De tijd van jou en je seaurtgenoten is voorbbij. Jullie monopolie op opinievorming is nu bezit van het door jou verafschuwde vulgus.

Henk Steenhuis: van oude Menschen, dingen die voorbijgaan.

bottehond | 04-09-08 | 19:55

@bottehond | 04-09-08 | 19:41
Las Opinio slechts online, dus incompleet, maar het leek me zeker een veelbelovend tijdschrift. Tja, HP... het zijn verwarrende tijden voor de journalist. Zeven jaar geleden was hij nog de waakhond van de gewèèèldige democratie, nu slechts een linksgeslingerde poortwachter van de SStaat.

Murdockyoufool | 04-09-08 | 19:50

HP/zn laatste tijd

WimVoortuin | 04-09-08 | 19:46

Ja, het is wel wennen voor de zogenaamde elite, dat er internet bestaat.

masyna70 | 04-09-08 | 19:43

Ik was dus die andere Amsterdamse abonnee van HP. Tot vandaag. Over en sluiten.

rhodamagnetics | 04-09-08 | 19:42

Murdockyoufool | 04-09-08 | 19:39

Ze waren goed bezig bij HP de Tijd, maar ergens ging het mis. Toch jammer, want ik vind Elsevier veel te establishment.
Was Opinio er nog maar.

bottehond | 04-09-08 | 19:41

Ron, Flex, Pepe, Chief en Pipo at your service, Henk!

Murdockyoufool | 04-09-08 | 19:39

Met "Flex" bedoelt hij natuurlijk Fleauxe, maar wie zijn Pepe en Pipo?

bottehond | 04-09-08 | 19:38

60CX | 04-09-08 | 18:58
Reaguren is nog geen besturen.

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 19:30

Ach de man heeft een punt, hij brengt het alleen niet zo handig. Alleen jammer dat de actievoerders van destijds geen ballen hebben. Ze kruipen nu al jammerend en verontschuldigend onder hun steen terug. Maar als het land door die schreeuwlelijkerds van de straat met IQ 80 bestuurd moet worden wordt het ook niet veel. Ik zie het somber in.

60CX | 04-09-08 | 18:58

Reaguren is een vak.

Een echte reaguurder kan goed observeren en heeft oog voor detail.

Daarnaast beschikt hij of zij over de gave ergens een mening over te hebben, die niet wordt gevormd door veelal linkse hypes.

Realist2008 | 04-09-08 | 18:47

@Bigi Bana Boy | 04-09-08 | 18:43: Nou ehm, om eerlijk te zijn, niet alléén Kanebraaier..... je voelt 'm wel denk ik!

Fleauxe | 04-09-08 | 18:46

Fleauxe | 04-09-08 | 17:44
Korrektie : "HP/DeTijd is een vunzig hoekje met alleen abonnee Kanebraaier er in"

Bigi Bana Boy | 04-09-08 | 18:43

Waar blijft Pipo nou met zijn reactie?
Pipo kom er maar in:

Robert Irving III | 04-09-08 | 18:42

CoJoNes | 04-09-08 | 17:23
*In de oren knoopt, chef.

Elisabeth2 | 04-09-08 | 18:40

@Schoorsteenveger | 04-09-08 | 17:39
Dat syndroom en die ziekte leiden uiteindelijk tot eigenmoord. Aan de spiegel komt eauk een eind, daar kunnen ze geen stukjes van af blijven breken. Fijn dat er nog iemand scherp is.

DonQ. | 04-09-08 | 18:23

En Wim Heitinga?

mvg Pipo

Stir Glenfarclas II | 04-09-08 | 18:20

widtvoet ® | 04-09-08 | 18:00
Dacht laat ik ook eens inhoudsloos reageren. Bevalt prima!

Nietvoordekat | 04-09-08 | 18:13

Henk Steenhuis? Is die ook van de zogenaamde linkse elitaire elite? Geen idee. Help!!

killermiller | 04-09-08 | 18:06

@Nietvoordekat 17:59

Je was me net voor.

widtvoet ® | 04-09-08 | 18:00

-weggejorist-

Nietvoordekat | 04-09-08 | 17:59

.. het geknor van de varkens van George Orwell klinkt klagelijk en luid. Welgemeende verontwaardiging in den zwijnenstal.

Jan Passant | 04-09-08 | 17:58

@Bodde - Mensen die geen verstand hebben van bepaalde zaken, zouden hun mond moeten houden.
En het kabinet kan ook weer naar huis.

elizabeth | 04-09-08 | 17:52

"Strekking van het verhaal: de reaguurders moeten dood!"
Welnee, de strekking is dat reaguren een staaltje van vooruitgang is.
En op pagina 11 staat een foto van Pritt Stift — en zijn 06-nummer!

Jan Zand | 04-09-08 | 17:49

"HP/DeTijd is een vunzig hoekje vol verongelijkte mensen"

Fleauxe | 04-09-08 | 17:44

DonQ. | 04-09-08 | 17:33
Dat vond ik ook al. Hij lult in een zelfgecreëerd vacuum en wordt doof van de echo. Zie je wel meer bij lui bij wie het angstzweet uitbreekt omdat ze langzaam de greep op de eens zo herkenbare wereld aan het verliezen zijn. Staat bekend als het Syndroom van Jeauleau en is nauw verwant met de Ziekte van Groenteman.

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 17:39

Wat een minachting om te spreken over "het gewone volk." Of over de "gewone man." Wat maakt jou zo bijzonder, zo "extraordinair", Henk? Eet je vaak zure druiven, beste kaerel? Tja, beetje moeilijk slikken, nietwaar?

koffiemuts | 04-09-08 | 17:38

De 'gewone 'man'.

Arrogante loser.

Natalya | 04-09-08 | 17:35

Na 3x lezen ben ik er nog niet uit of Henk nu voor- of tegenstander is van het volksgericht.

DonQ. | 04-09-08 | 17:33

CoJoNes | 04-09-08 | 17:28
Dat ik maar blijf door lullen zou inderdaad een probleem kunnen zijn. Afgezien daarvan vrees ik dat ik gelijk heb.

pridsdivd | 04-09-08 | 17:33

kanebraaier | 04-09-08 | 17:25
Ik vind het meer een beschrijving dan een opinie. Het lijkt alsof hij dat volksgericht op internet verderfelijk vindt, maar feitelijk zegt hij dat niet.

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 17:32

@ Kanebraaier 17:25
Prima stukje? Depla liet zich pijpen door een wethouder, terwijl hij haar hoort te controleren als gemeenteraadslid. Herfkens ving onterecht huursubsidie voor een veel te riant appartement. En een crimineel als Duyvendak hoort niet in de kamer.
Het is ronduit belachelijk dat die Steenhuis dit allemaal probeert te nuanceren, door de mening van degenen die het belastinggeld opbrachten, waarmee die drie betaald worden, af te doen als een soort volksgericht.
Tenslotte waren de websites waar hij op doelt nooit zo populair geworden als de oude media kritischer waren geweest.

steven paul | 04-09-08 | 17:32

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 17:16
En trouwens, moslims hebben gemiddeld vaker een uitkering, alle culturen zijn m.i. achterlijker dan die van het vrije westen, vrouwenonderdrukking komt vaker voor onder moslims, onaangepast gedrag en straattereur onder (nominale) moslims ook, koranscholen en de Arabische taal zijn hun houvast en haatimams en dhimmi's lopen ook vrij rond en zijn vrij vervelend want (negatief danwel positief en iig selectief)) discriminatoir. Resteert heaumeauslacht, dat in Islam-contreien weliswaar gemeengoed is, maar onder Nederlandse moslims niet. Die doen alleen alsof er geen homo's met een Islamitische achtergrond bestaan en als ze er wel zijn dat ze vies zijn, maar waag het niet om daar iets over te zeggen! Da's discriminatie.
Waar jij over valt is de toon en de hoeveelheid van zijn reacties, maar ik denk niet eens met de inhoud ervan.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 17:32

Toch vind ik het wel jammer dat het slecht gaat met HP/deTijd, al de politiek-correcte arrogantie ten spijt. En ergens geef ik Henk Steenhuis wel gelijk; ook ik luister liever naar mezelf dan naar honderd anonieme onbekenden. Maar waarom keert hij zich zo tegen het medium dat zijn redding zou kunnen zijn? Dat is ook een vorm van kortzichtigheid.

de Conciërge | 04-09-08 | 17:32

Niets meer aan toe te voegen, ik mis de tijd dat linkse HBO-ers zonder tegenspraak mee konden vertellen wat ik moest lezen, vinden en denken....

Fimbulvetr | 04-09-08 | 17:30

@pridsdivd | 04-09-08 | 17:27
Zelfkennis is een deugd. Kudoos daarvoor.

CoJoNes | 04-09-08 | 17:28

Wat nou? Het overgrote deel van het volk moet inderdaan de bek houden. Te stom om te kakken.

pridsdivd | 04-09-08 | 17:27

Ah, de laatste abonnee van HP is ook aanwezig.
Welkom, kanebraaier!

CoJoNes | 04-09-08 | 17:27

Een prima stukje van Steenhuis. Natuurlijk probeert GS er met veel geïnsinueer een kwestie van te maken. Poging jammerlijk mislukt.

kanebraaier | 04-09-08 | 17:25

widtvoet ® | 04-09-08 | 17:20
Mooi, heel mooi, verschrikkelijk mooi. Bijna poëzie.
Perfect ritme en prachtige alliteratie in de woorden "de Poortwachters van de Publieke Mening".

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 17:24

... vriendelijk verzoek.. dat is.

CoJoNes | 04-09-08 | 17:24

@Nonnes | 04-09-08 | 17:22
O nee. Dat hoef ik niet te vragen.

Nonnes | 04-09-08 | 17:23

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 17:16
"Het is bijvoorbeeld duidelijk dat er weinig hoogopgeleide reageerders zijn."
ghegheghe.

Trouwens een vriendelijk aan alle reaguurders:
Als u aanhalingstekens openen en haakje openen gebruikt, zou u dan zo vriendelijk te zijn ook de sluit varianten te gebruiken?
Ik word er namelijk erg onrustig van als u dat vergeet.

CoJoNes | 04-09-08 | 17:23

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 17:16
Waarmee je zelf ook aantoont dat wat je meent te lezen het gevolg is van wat je wel of niet wenst te lezen en niet van wat er staat of wat er mee bedoeld wordt.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 17:23

@Remington.223 | 04-09-08 | 17:19
En jij vindt dat het hier wel goed gaat? Je behoort tot een verwaarloosbare minderheid op GS. Hoe voelt dat nou?

Nonnes | 04-09-08 | 17:22

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 17:16: Politici kunnen zich bij elke publicatie in welk blad of log dan ook geroepen voelen vragen te stellen. In die lijn denkende kunnen we de gehele pers wel afschaffen. Het niveau van de reaguurders ter discussie stellen is een roep in het luchtledige. Jij kent ze niet en ik ken ze niet. Ga maar op de inhoud reaguren en je merkt vanzelf wel hoe hoog ze geschoold zijn.

Fleauxe | 04-09-08 | 17:22

@Einde van de Domheid 16:33

Zeg lieverd waar heb je 't in hemelsnaam over? Het ongerief dat je dan misschien niet altijd alles even goed kunt volgen hoef je anderen toch niet op zo'n wezenloze wijze aan te wrijven. Watskebeurt poppedop? Wees toch niet zo simpel zo zuur te krijgen, lees eens naast ertussendoor ook de regels zelf.

Wat is dat bijvoorbeeld nou met dat deaudsgebeuren van je? Lees je dat vaak in postings van ondergetekende? Zie toch de zon nog eens schijnen door al die drek die je je overkoepelen waant. Duw die snuffert eens boven dat madenveld. Richt je op, vorm je een mening, doe je zegje en leer bovenal eens wérkelijk lezen.

Tis toch juist mooi dat we sinds de digitale revolutie met mekander wat laagdrempeliger kunnen kommuniceren? Dat het monopoly weg is bij de Poortwachters van de Publieke Mening. Weg bij de luiden die zich als ballotagekommissie lieten pijpen voor zelfs maar een eerste gesprek. Wees nou toch dankbaar voor het feit dat ook jou het gegund is je mening te spuien, hoe weerzingwekkend maar met name dom mensen die ook kunnen vinden. Stort uit wat je op 't hart drukt, wees jezelf, belichaam jouw Einde der Domheid.

widtvoet ® | 04-09-08 | 17:20

4 jaar geleden heb ik mijn avo op HP opgezegd, ik was een early adopter mag je wel zeggen. HP werd toen al een soort Libelle voor mensen die VVD stemmen. Af en toe kijk ik hem nog weleens in maar artikelen over de Prius, de rampspoed van global warming en de solide funding van Milli Gorus, neem ik niet vrijwillig tot me.

CoJoNes | 04-09-08 | 17:20

Eng he? Vrijheid van meningsuiting. Fijn dat het ook zo goed gaat in de meeste landen waar die vrijheid niet bestaat.

Remington.223 | 04-09-08 | 17:19

die ene van daarzo | 04-09-08 | 16:54
Ik heb het hier niet over dat onderwerp, maar over het mechanisme dat achter het posten ervan, en reageren erop.
sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:54
Ik had het meer over het rijtje: • Dag van de uitkering.
• Dag van de achterlijkheid.• Dag van de vrouwenonderdrukking.• Dag van de onaangepastheid.• Dag van de straattereur.• Dag van de koranscholen.• Dag van de heaumeauslacht.• Dag van de Arabische taal.• Dag van de haatimams.• Dag van de dhimmi.'
Hoeveel jenever heb je nodig om daar niveau in te zien?
Fleauxe | 04-09-08 | 17:01
'Het is gechargeerde berichtgeving, wie dat niet ziet laat zich nog door Kabouter Plop manipuleren.'
Precies mijn punt. Misschien denk jij dat je niet zingt en danst voor de redactie maar het gaat over de zwijgende meelezers. Dat zijn er nogal wat. Verder onstaat een beeld waar politicie weer op (kunnen) reageren dat buitenproportioneel is. (Alsof GS de exclusieve reactie van het volk IS.) (Het is bijvoorbeeld duidelijk dat er weinig hoogopgeleide reageerders zijn.

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 17:16

Superjan heeft het niet afgewacht en heeft opgezegd. Oorzaak het achterlijk tendentieuze stukje over de Belgen. Jammer Henk, twee jaar geleden was het mijn lijfblad, nu is het een metroseksuele Viva. Einde oefening wat mij betreft.

superjan | 04-09-08 | 17:15

Volgens mij leven we in een vrij land en is er zoiets als vrijheid van meningsuiting. Bij the way, waar maakt hij zich nou zo druk om? Dan lees je toch gewoon de meningen van de reaguurders niet, hoef je je ook niet te ergeren.

Madddell | 04-09-08 | 17:15

De wellevendheid vraagt anders weldegelijk om enige vorm in de omgangsnormen.
Hoe men zich uit is een keuze van degene die zich uit. Neemt men daarbij meteen een sterker middel in acht, is de escalatie per gradatie ook steviger.
Dusdoende boeten wij aan beschaving in.

hfakker | 04-09-08 | 17:14

Reaguurders rule!

Prof. Cor Rupt | 04-09-08 | 17:14

HP / de verleden Tijd dus?

ZDEV | 04-09-08 | 17:12

@goedverstaander | 04-09-08 | 17:08 ja, ik geef me onmiddellijk gewonnen!
OT: weet iemand eigenlijk welke 3 (!) advertenties er in de HP stonden? ben ik toch benieuwd naar.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 17:10

Zondag was mijn grasmaaier ineens kapot, ik heb toen mijn linkse overbuurman helemaal de tiefus gescholden, gewoon omdat het kan. Die grefo van 3 deuren verder is de volgende keer aan de beurt, wat denkt ie nou wel!

Lekker Belangrijk© | 04-09-08 | 17:08

@ Laura Ingalls | 04-09-08 | 17:06
Goedverstaander - Laura Ingalls 1-0

goedverstaander | 04-09-08 | 17:08

Henk, ga eens deaud

1st Male Lesbian | 04-09-08 | 17:08

@ fleurtje | 04-09-08 | 17:05
Iets specifieker svp. Er zijn namelijk wel twee Korea's.

goedverstaander | 04-09-08 | 17:07

@goedverstaander | 04-09-08 | 17:03
ik kijk nog ook! *proest, wat een kip!*

Laura Ingalls | 04-09-08 | 17:06

@ DenLangel*l

Je neemt me de woorden uit de mond.

Henk ouwe mummie welkom in het internet tijdperk.

Walt Disney | 04-09-08 | 17:06

@ Fleauxe | 04-09-08 | 17:01
Hahaha! Ik betwijfel echter of deze post aan een einde van de domheid zal bijdragen.

goedverstaander | 04-09-08 | 17:06

Ga lekker in Korea wonen,en neem je kudtkrantje mee.Maak ze daar maar gek met je onzin.Dagggggggggg Steenhuis

fleurtje | 04-09-08 | 17:05

Henk, oud uit Drenthe opgedregd veenlijk...... welkom bij het medium dat internet heet. . "Dankzij internet mag de gewone man zeggen waar het op staat, en ook al is het verschrikkelijk wat hij te zeggen heeft, hij zegt het lekker toch."
ik zeg het inderdaad lekker toch, gewoon omdat het kan!

DenLangel*l | 04-09-08 | 17:04

Welkom in de nieuwe wereld Henkie, waarin niet alleen journalisten hun mening mogen geven. Doe je roze bril maar af, het wordt weer herfst.

luckor | 04-09-08 | 17:04

@ Laura Ingalls:
Ik citeer:
Dag en nacht staan Ron, Flex, Pepe, Laura Ingalls, Chief en Pipo klaar om hun mening te geven..
Volgens mij sta jij er wel degelijk bij . . .

goedverstaander | 04-09-08 | 17:03

Henk, ik denk dat Saoedi-Arabië wel wat voor je is met die debiele denkwijze van je.
En omdat je er zo van houd, Henk krijg maar ongezien de tyfus.
Dag Henk.

RechtsTuigje | 04-09-08 | 17:03

van=aan

de Conciërge | 04-09-08 | 17:02

Toch jammer dat het zo slecht met ze gaat HP/deTijd is best een goed blad.

Multikuli | 04-09-08 | 17:01

Na een langdurig en moedig gedragen lijden is toch nog onverwacht, zacht en kalm, van ons heengegaan Henk Steenhuis; onder medeneming van zijn knipselkrant HP/deTijd. Ondanks zijn positieve instelling heeft Henk de oneerlijke strijd moeten opgeven. Overeenkomstig de wens van velen is zijn lichaam ter beschikking gesteld van het Folkloremuseum te Budema. Zijn inspirerende leiding zullen wij missen.

de Conciërge | 04-09-08 | 17:01

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:49: Nou die ontleden we even:
1) "Maar begrijp je dat de hoeveelheid van jouw posts evenredig is met de topics die geplaatst worden."
-
Dat klopt, ik kan niet posten op iets van nog niet geschreven is. Scherp van je!
.
2)"Dan ben je toch een rader in een manipulatie-mechanisme. (Redactie fluit, jij blaft.) Misschien vind je dat best,"
-
Het is gechargeerde berichtgeving, wie dat niet ziet laat zich nog door Kabouter Plop manipuleren. En ja, ik vind het best want ik ben het met de toonzetting eens. Net zoals ik een FOX kijker ben en geen linkse rotzooi bekijk.
.
3) "Het geheel valt natuurlijk ook onder vrije meningsuiting maar dat doe ik hier nu ook.
-
Als je nog een open deur in de aanbieding hebt, GAMMA zal vast meer belangstelling hebben.

Fleauxe | 04-09-08 | 17:01

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:54
Je had in je eerste post al gelijk ;)

His Goofness | 04-09-08 | 17:00

In keurig Nederlands zit Henk Steenhuis wel even het deviante gedrag goed te praten van Depla de FietsenhokNeuqerT, Herfkens de SubsidieSlurperT en Wijnand de InbrekerT.
.
Meneer Steenhuis, ondanks uw quasi-beschaafde vermomming is uw ware aard toch te zien. En die is elitair, anti-democratisch en fascistisch.
.
Eikel!

Lewinsky | 04-09-08 | 16:59

Of een goeie port, als het maar een heerendrankje is.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:59

Natuurlijk heeft u gelijk, meneer Henk Steenhuis, het is ook verschrikkelijk wat JantjePietjeKlaasje allemaal zeggen.
Maar nog verschrikkelijker is de manier waarop zij genaaid worden door de mensen waaròver zij wat zeggen.
Dus mag ik best het nog een keer herhalen: Platgooien dat Binnenhof en wel nù!

pollens | 04-09-08 | 16:58

@Laura en Krassimir

Ga je ergens anders vervelen...

yHo | 04-09-08 | 16:58

geenstijl vindt het leuk dat mensen spartelend op hun rug liggen te creperen omdat ze blad uitgeven waarin staat dat mensen op internet onder elk artikel:
"ga eens dood", "fapfapfap", of "lutsers" schrijven, niet om een mening te verkondigen, maar om ergens bij te horen.
tragisch

-topcraft- | 04-09-08 | 16:57

Wat de beste man schijnt te vergeten, is dat de genoemde politici die (terecht) aan het spreekwoordelijke spit worden geregen, precies de belichaming is van waar de meeste reaguurders een hekel aan hebben, nl. onverantwoordelijk gedrag en een onvermogen om ook daadwerkelijk de consequenties van dit gedrag te dragen. Ze verkeren in een positie waar ze verantwoordelijk dienen te zijn omdat ze een publieke zaak dienen. Dat is wat mij en blijbaar vele anderen irriteert, waar Geenstijl op inhaakt, en wat dus reaguurders een stem geeft. Je ziet het vaak in dergelijke anti-GS schrijfseltjes. Downplay je eigen onvermogen maar door reaguurders af te schilderen als ordinaire anonieme schreeuwertjes. Vergeten wordt even dat als je iets verder doorleest, er over het algemeen een redelijk intelligente en afgewogen mening te vinden is.

GVR | 04-09-08 | 16:56

dat domme geouwehoer op de televaag is echt de moeite van het verdedigen niet waard. boeien.

Schuinsmarcheerder | 04-09-08 | 16:56

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:45
Vooral deze viel me op: "Relipsychoses zijn door de bank (op termijn) al levensbedreigend, de islamitische variant is dat mi. (voor ónze samenleving) nog een tandje meer. Het tot een nationaal feest verheffen van iets als het suikerfeest zou de zoveelste stap zijn op het pad naar een totaal islamiseren van dit eens zo vrije en vrijzinnige landje. Zoals ik al tegen @Einde van de Domheid zei: het volgende plakje van de grote salamiworst."
Ja en, ik ben wat centristisch liberalerig en verder atheist, maar ben het hier volledig mee eens. Al zullen hij en ik iets anders verstaan onder islamisering en de dreiging ervan. En ieder weldenkend mens zou het ermee eens moeten zijn, al is het lullig om zoiets hardop tegen al die vriendelijke moslims (en het eerste deel tegen al die vriendelijke christenen) te zeggen. Maar waar is het wel.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:54

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:25:

Tot nu toe zijn er meer mensen bedreigt/mishandeld/vermoord die tegen de Islam zijn dan mensen die voor de Islam zijn. In Nederland bedoel ik dan, en niet in de vorm van een digitaal nekschotje.

die ene van daarzo | 04-09-08 | 16:54

@krassimir;
daar heb ik iemand voor, sufferd. jij bent heel alleen, zo te lezen.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:54

Leonidas | 04-09-08 | 16:52
Zeg niet zoiets verschrikkelijks!

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 16:54

Maaier | 04-09-08 | 16:40

Vanwaar jou denigrerende toontje, lulletje? Ik zie jouw naam ook regelmatig voorbij komen. En waar haal je de misplaatste arrogantie vandaan om mensen met een kantoorbaan te veroordelen? Wat maakt jouw baan zo interessant? Wijsneus.

FreshClash | 04-09-08 | 16:53

Henk heeft gewoon gelijk

Leonidas | 04-09-08 | 16:52

Henk ook zwartgeblakerd aan het spit?

yHo | 04-09-08 | 16:52

lol @ teen
een schizofreen is nooit alleen!

Thiemeau | 04-09-08 | 16:52

Om de grote filosoof Mazuras Asrafali, voorzitter van de Islamitische Stichting tot bevordering van Integratie even te parafraseren:
"Veel journalisten ervaren het als bedreigend en negatief. Als je het niet kent is het misschien wat vreemd. En dat komt omdat veel journalisten niet weten hoe het werkt."

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 16:51

@Laura - keep fingering your pussy

Krassimir | 04-09-08 | 16:49

@kneuterzak | 04-09-08 | 16:44
nee hoorde HARDE PURNO... de favoriete uitspraak van Gerard Ekdom... dussss

DeDerdeKamer | 04-09-08 | 16:49

[x] Ongeschikt... flapper.

Exchange | 04-09-08 | 16:49

Alsof reaguren op GS nou zo leuk is, of je doet het uit puur idealistisch oogpunt om dat kleine beetje kwaliteit te bewaken dat er nog is in het reaguurders panel (zoals ik uiteraad) of je doet omdat je een wezenloze lamlendige lul bent die gewoon geen leven heeft.
Ik verzeker je Henk, beide is niet leuk dus heb enou en beetje consideratie met ons.
.
Maaier | 04-09-08 | 16:40
Jaja, ratfeeding time zullen we maar zeggen.

Lekker Belangrijk© | 04-09-08 | 16:49

Fleauxe | 04-09-08 | 16:43
Maar begrijp je dat de hoeveelheid van jouw posts evenredig is met de topics die geplaatst worden. Dan ben je toch een rader in een manipulatie-mechanisme. (Redactie fluit, jij blaft.) Misschien vind je dat best, bevorderlijk zelfs maar JIJ staat niet aan het stuur. (Het geheel valt natuurlijk ook onder vrije meningsuiting maar dat doe ik hier nu ook.)

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:49

Zoals dhr Stalin al zei: "er zijn twee meningen: Mijn mening en een foute mening." Heren zoals Steenhuis hebben gewoon graag dat alleen de juiste meningen genoemd worden. Die gedachte is heel gewoon bij mensen die zichzelf boven de rest plaatsen.

steven paul | 04-09-08 | 16:49

@krassimir:
als ik jou zo lees heeft henk toch gelijk dat de gewone man beter zijn mond kan houden.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:48

Teen = Ron, Flex, Pepe & Chief

Spinal Fap | 04-09-08 | 16:48

ik vind dat helegaar niet sympathiek van HP/de Tijd. henk, vrind, verman jezelf en doe eensch even excuses aanbieden aan de reaguurdertjes !

baba4oog | 04-09-08 | 16:46

Suggestie:

Harde Porno op zijn Tijd... vakblad

Kan ie misschien nog wat knaken verdienen..

-BARNI- | 04-09-08 | 16:46

oh... omdat Henk een mening heeft over 'oude media' in relatie tot 'de nieuwe media' moet Henk ineens dood? interessant.
wat een stelletje fascisten op dit topic; Adolf adepten die in bruine hemden klakkeloos hun taalfoutenloze comments plempen en graag de 'scherpste van de dag' willen zijn. pfffttt....

nee hoor, jullie hebben gelijk! marcheer eens door, losers! en rechts blijven kijken!

Krassimir | 04-09-08 | 16:45

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:39
Widtvoet niveau, dat is inderdaad een gedenkwaardige post.
Check zijn lijstje is bijvoorbeeld bij het topic 'Tineke Hoax eerder vandaag'.

Hrmmmpfrrrr Brandewijn... Parool journalist zeker.....

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:45

@Maaier

Weet je hoe dat komt ?
Omdat wij de afgelopen tig jaar zonder pardon door intellectueel Nederland voor dom, populist, fascist, racist en weet ik wat niet allemaal uitgemaakt zijn.
Dus als nu 1 van die moraal ridders uit de bocht vliegt krijgt hij/zij een koekje van eigen deeg.

StonedTrooper | 04-09-08 | 16:45

Hij eindigt toch redelijk positief? "als dat geen vooruitgang is" Waar den oouden media aan voorbijgaat is dat "het gewone volk" altijd al dit soort dingen riep. In de kroeg, op het werk, thuis bij moeder de vrouw, tijdens etentjes... Nu heeft die stem een platform, is het weeeeeeeeeer niet goed... En ik maar denken dat in een democratie de stem van het volk werd gehoord. Maar blijkbaar is de stem van het volk te dom om naar te luisteren. Waar gaat het mis?

His Goofness | 04-09-08 | 16:45

DeDerdeKamer | 04-09-08 | 16:36

Wat nou Gerard ?, we hebben het eauver Henk

kneuterzak | 04-09-08 | 16:44

"Dankzij internet mag de gewone man zeggen waar het op staat, en ook al is het verschrikkelijk wat hij te zeggen heeft, hij zegt het lekker toch."
Want de maatschappij, dat zijn wij niet!...

verpauperaar | 04-09-08 | 16:44

Geenstijl mag nog zo hard kankeren, HP/De Tijd is een stuk aangenamer lezen dan de andere opniebladen zoals Vrij Nederland en De Groene. Het zou zonde zijn als ze ermee zouden ophouden.

ymmv | 04-09-08 | 16:44

Maaier | 04-09-08 | 16:40
ga voor de spiegel staan en spreek je eigen comment eens hardop uit.
dan praten we verder.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:43

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:39: Nog voor GS begon (2003) was ik al van mening dat de Islam een walgelijke godsdienst is die met wortel en al uit de Nederlandse bodem moet worden getrokken. Los daarvan pikt elk mens invloeden op uit zijn omgeving, het is te makkelijk en goedkoop om dat bij een redactie te leggen van een weblog.

Fleauxe | 04-09-08 | 16:43

Aan die mixematose-ogen te zien heeft Henk Steenpuist meer aan een blinde geleidehond dan aan een tijdschrift.

R.B.Scott | 04-09-08 | 16:43

Tja, Henk, eigenlijk hadden wij - de intelligentsia van dit land, de journalisten en politici dus eigenlijk - ook nooit zo stom moeten zijn om de heffe des volks een stem te geven. Na invoering van de ingezonden brief (geachte redactie, kan dat allemaal zomaar?) en de afschaffing van het censuskiesrecht is het met die hele democratie natuurlijk gierend uit de klauw gelopen. We hadden d'r nooit aan moeten beginnen. Mijn idee? Afschaffen die flauwekul en Henk morgen Koning van Nederland! Wat zeg ik? God van het Heelal!

Hetze Haatstra | 04-09-08 | 16:42

die knakker is helemaal door gedraaid.
het is toch een groot goed dat men mag zeggen wat men wil
hoe heet dat ook alweer, iets van democratie ofzo
dat is ook de enige reden waarom hij ook nog mag blijven publiceren

Commisaris Klootzak | 04-09-08 | 16:41

.. ach dan vroegah, toen had je nog de zweigende meerderheid. Lieve en uiteraard domme mensen die niets liever wenschten dan dat de beterweters op links namens hen spraken. Zoals dat ook hoort.

Jan Passant | 04-09-08 | 16:41

Waar waren dit soort commentaren ten tijde van Fortuyn ?
Selectieve verontwaardiging in de media waar ik niet bien van wordt

StonedTrooper | 04-09-08 | 16:41

toch hebben zulke mensen wel een punt. Iedere dag al die reaguurders die vanuit een lamme kantoorbaan of een vinex-of achterstandswijk de godganse dag lopen te schreeuwen dat ambtenaren, linkse mensen en allochtonen uitvreters zijn, dat er allemaal niets van klopt, dat de overheid zus doet. Terwijl ze zelf in plaats van de handen uit de mouwen te steken blijkbaar ook tijd zat hebben om te reaguren, zonder enige vorm van zelfkritiek.

Maaier | 04-09-08 | 16:40

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:33
Maar altijd met niveau beste vrind, met niveau! Dus als jij net zulke vermakelijke comments neerzet als widtvoet, spreken we weer verder. Onder het genot van een brandewijn op leeftijd.

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:39

Ach het goede nieuws is: HP is niet de enige. Er volgen straks veel meer blaadjes die de schuld van hun faillisement aan het internet gaan geven. Tip: ga gewoon een wijvenblad beginnen zoals Linda, Catrien of hoe ze ook mogen heten. Aan die onbenullige huiswijvies valt nog goed te verdienen. Dat stond in de sterren deze week!

Onderduiker | 04-09-08 | 16:39

Fleauxe | 04-09-08 | 16:35
Snap je het niet.
Ikke sgrijf Ieslaam, Jij segge, moet doooooood, moet weg... Dooooooddd!
Jij denke: is mening volk, maar ik zegge, Iesj redaksie jou maak gek!

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:39

De misplaatste arrogantie blijft lachwekkend. Misschien moet Henk eens een klein doelgroep onderzoekje doen onder zijn eigen lezersbestand. Al zijn ex abonnees zitten hier....

FreshClash | 04-09-08 | 16:39

dit is een beetje hetzelfde als al die 2e Kamerleden die tijdens het debat over sjakkelien hun afkeer over GS uitspraken. ze wisten er wel zo ongeveer letterlijk van te citeren, maar o, o wat was het hier toch erg.
het is trouwens al een heel oude truc: pak je 'tegenstander' flink aan, zodat je eigen fouten en tekortkomingen (hopelijk) onopgemerkt blijven.
henk: de zaken gaan ècht slecht, hoor.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:39

Hehehe, arme Henk Steenhuis... Maar henk, richt anders lekker een communistische partij op nu je toch tijd zat hebt!

Ten_Kings | 04-09-08 | 16:39

Bij Geen Stijl, Telegraaf, Spits en zelfs NRC kan je reaguuren op berichtjes, maar waarom niet hierop in HP/De Tijd. Krijgen we discussie. Maar Henkes Steengruis wil weer ouderwets censuur. Sorry de muur is gevallen.

Permanent | 04-09-08 | 16:38

Ykeltje is ook abonee, maar daar is hij ook een ykeltje voor...

ykeltje | 04-09-08 | 16:38

Verbitterd is ie zeker

B. Ronckpont | 04-09-08 | 16:37

@sjaakdeslinksesul 16:31

Recht zo die gaat! De Henkies van deze wereld raken hun monopoly kwijt en zullen wezenlijke meningsvorming, -uiting en -wisseling blijven bestrijden al liggen ze tien meter onder de grond.

widtvoet ® | 04-09-08 | 16:37

Wie is deze gevaarlijke retard. Wel heel erg 2008 (of moslim) om excuses voor eigen falen bij anderen te zoeken.

ReligionSucks | 04-09-08 | 16:36

henkie zoekt zo dus abonnees

frietgeur | 04-09-08 | 16:36

@kneuterzak | 04-09-08 | 16:32
ben jij dat Gerard ?

DeDerdeKamer | 04-09-08 | 16:36

"Dankzij internet mag de gewone man zeggen waar het op staat, en ook al is het verschrikkelijk wat hij te zeggen heeft, hij zegt het lekker toch. Als dat geen vooruitgang is, weet ik het ook niet meer."
Wat voor een omhooggevallen, verbitterd stuk ongeluk ben je dan?

Hertogin v. Pauperen | 04-09-08 | 16:36

*Teeuwen modus AAN*

"Ik wil dat je je omdraait Henk!"

*Teeuwen modus UIT*

CrazyBertje | 04-09-08 | 16:36

Natuurlijk heeft Steenhuis gelijk. Reaguurders zijn laffe typjes, want ze maken meestal anoniem hun 'meningkjes' wereldkundig. Doorgaans komen ze niet verder dan mopperen of gefrustreerd schelden. Lekker makkelijk als toch niemand weet wie je bent! Ad Moerman

links stemmer | 04-09-08 | 16:35

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:33: Warriger kon je het niet maken?

Fleauxe | 04-09-08 | 16:35

Henk Steenhuis doe eens je bek houden. (wou je eerst deaudt wensen, maar dat mag niet van het MDI).

Lutser!

Martinus_van_Oranje | 04-09-08 | 16:33

widtvoet ® | 04-09-08 | 16:27
Jij bent een goed voorbeeld.
Jij reageert niet op de topics. 'Rembrandt naar NY', Nieuwe Haring stuk lekkerder', 'Aanraking bevordert zelfvertrouwen', 'Nederland grote exportorder'.
Maar als er iets mis is met 1 van de Islamieten (of niet Islamieten maar er op lijken) dan roep je meteen; Doooooooood, ze moeten dooooooooooooood, dooooooood.
(Ofzo.) Nou, als ik dus veel postjes doe op dat gebied dan post jij heel vaak Dooooooood. Snap je? Je mag gerust 'Dooooooooood' zeggen maar een redactie heeft dat nogal in de hand. Maar vriendelijke groet! EvDD

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:33

Dat HP is dat nog iets van vruuger, harde purno ???????

kneuterzak | 04-09-08 | 16:32

@ mezelf

En voordat mensen dit opvatten als een oproep tot een lynchpartij. Ik bedoel dit natuurlijk overdrachtelijk en figuurlijk!

Screwdriver | 04-09-08 | 16:31

Kijk Henk, het is wel degelijk vooruitgang. Is er één openbare plek, waar orthodoxe moslims, libertariers, anti-globalisten, anarchisten, complotdenkers, nationalisten, neo-conservatieven, islamofoben en gaat zo maar hun mening verkondigd zien worden of waar zij openlijk voor hun mening uit kunnen komen, zonder meteen de mond gesnoerd te worden? Wees blij met die anonieme schreeuwers op internet, als je ze hun enige mogelijkheid tot vrije meningsuiting ontneemt, zul je nog eens wat meemaken.
*doet hoge boord los, trekt slobkousen over schoenen, zet hoge hoed op en wandelt naar de heerensocieteit alwaar een potje whist op deze seigneur wacht*

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:31

@ Gewoon_Normaal | 04-09-08 | 16:26
Nee, in de kroeg durft niemand nog openlijk te spreken, daar is alles psychologisch onderbouwd.

efjee | 04-09-08 | 16:30

Blijkbaar hecht die waarde aan onze mening.

Siebrandt | 04-09-08 | 16:29

@Gewoon_Normaal | 04-09-08 | 16:26
afspiegeling van een maatschappij is toch nooit uniform, daar zitten altijd een aantal rotte appels tussen. Als ook in de comments, dus wat dat betreft is GS een betere afspiegeling van de maatschappij dan HP

DeDerdeKamer | 04-09-08 | 16:28

Steenhuis is duidelijk een man van voor het Fortuyn tijdperk. Je kunt de mening van het volk wegzetten in welke hoek die je maar kiest, ze blijft bestaan. Vroeger werd alleen Fortuyn gedemoniseerd, nu krijgt iedereen die een onwelgevallige mening heeft de linkse drek over zich heen. Zielig maar toch, wie geen gelijk heeft mag altijd uitspreken. De rest moet zitten en zwijgen.

Fleauxe | 04-09-08 | 16:28

Sorry GS maar tiepisch gevalletje van een storm proberen te creeeren die er niet is. Gewoon een goede column. Het is gewoon een feit dat niet alleen iedereen kan en mag roepen wat hij wil (dat mocht al ook vóór internet) maar dat nu dat alles ook nog vaker wordt gehoord en gelezen... thanks to the www. Niks mis mee... maar wel een feit. en dat beschrijft ie best netjes :)

"Dankzij internet mag de gewone man zeggen waar het op staat, en ook al is het verschrikkelijk wat hij te zeggen heeft, hij zegt het lekker toch."
Inderdaad, Henk. Is dat even wennen! En het ergste is nog dat de wereld desondanks niet vergaat. Die wereld kan voor een groot deel zonder journalisten.
Niet helemaal natuurlijk, maar de vraag is of jij nog bij de nieuwe elite gaat behoren van journalisten die zich aanpassen aan nieuwe tijden en aan nieuwe mores.

Schoorsteenveger | 04-09-08 | 16:28

gvd, mij noemt hij niet eens! daar doe je dan al die moeite voor! sukkel! (henk dan hè?!)
.
henk denkt zeker dat ' de gewone man' beter zijn mond kan houden en wachten totdat henk en zijn illustere, erudiete vrienden belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen voor hem duiden.

Laura Ingalls | 04-09-08 | 16:28

Draag dit lijk van de oude media maar heel gauw ten grave....

Screwdriver | 04-09-08 | 16:27

"Parbleu! Mensen die hun snavel open durven trekken. Mensen van het Gewone Volk. Aan deze levensgevaarlijke trend dient terstond een eind gemaakt te worden. Desnoods met geweld! Dit hele gebeuren ondergraaft de essentie van alle gezag. Wat wanneer dalijk eenieder maar voor zichzelf gaat denken? Zijn opvattingen eenvoudig kan toetsen en delen? Te paard, te paard, te paard!"

widtvoet ® | 04-09-08 | 16:27

Een hoop comments zijn dan ook inderdaad hersenloos en geven (hopelijk) niet exact weer hoe er werkelijk gedacht wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat vele 'domme' reacties die hersenloos geschreeuwd worden dan ook daadwerkelijk worden herhaalt op verjaardagen of in de kroeg, als zijnde de echte mening in-real-life.

Gewoon_Normaal | 04-09-08 | 16:26

Henk spreekt geen waardeoordeel uit, zelfs niet in bedekte termen.

Jaap Knasterhuis | 04-09-08 | 16:25

-weggejorist-

Nee dus! | 04-09-08 | 16:25

die ene van daarzo | 04-09-08 | 16:21
Toch is er verschil.
Als een LPG tank ontploft dan is er brand, wonden, dood en schade.
Als er bangmakerij plaatsvind over Islam dan uiten mensen zich genocidaal.
Dat is toch anders.

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:25

@Bodde | 04-09-08 | 16:23
Inderdaad. Hij brengt het misschien niet handig, maar hij heeft wel een punt. Mensen die geen verstand hebben van bepaalde zaken, zouden hun mond moeten houden. Maar dat is lastig op internet.

Ari Gold | 04-09-08 | 16:25

Gevalletje laatste stuiptrekkingen denk ik dan maar.

krumel | 04-09-08 | 16:24

Hij doet me aan Robert DeNiro denken, als die een gekke bek trekt.

John McClane | 04-09-08 | 16:24

@ redactie.
Er is iets misgegaan met mijn tweede comment. Kan daar de nick nog in fuckje worden veranderd?

Teen | 04-09-08 | 16:24

Henk ga terug naar je huis in Drenthe, je weet wel het hunnebed.

Off tp: Snappen jullie 'm? Steenhuis - Hunnebed.

Hahahaha

worm | 04-09-08 | 16:24

Dag Henk! Het was leuk (nou, niet eens), maar het is over...

p0rn0 | 04-09-08 | 16:24

Hij heeft gelijk. Ik stop ermee.

Knul de Behanger® | 04-09-08 | 16:24

De reacties bevestigen precies het punt dat hij wilde maken in zijn column.

Bodde | 04-09-08 | 16:23

-weggejorist-

Nee dus! | 04-09-08 | 16:23

De "gewone vrouw" heeft gelukkig altijd al een eigen mening gehad, eat that lul.

misswhateverdude | 04-09-08 | 16:23

Ach lieve Henk, zelfbenoemd "mediadier" met zijn clubblaadje. Moeten wij ons daar nu ook al druk om maken?
-
Wie heeft dat vroeger niet gedaan, krantje spelen? Een gestencild periodiek met zelfgemaakte verhaaltjes en broddeltekeningetjes en als abonnnees de buurvrouw, tante sjaan (want die was gek en werd overal lid van), pa en ma en natuurlijk de meester, die als goed pedagoog initiatieven beloonde.

Superior Bastard | 04-09-08 | 16:23

Ik lees best wel veel electronische dag- en weekbladen (AD, Telegraaf, NRC, Elsevier, Parool, Trouw, Volkskrant (ja ook), Vrij Nederland, Dagblad Noorden, Leeuwarder De Pers, Dag, Gelderlander etc) maar HP de tijd ken ik niet eens (in het verleden wel eens van gehoord).

Boomschade | 04-09-08 | 16:22

Aan de schandpaal met die kerel!!! Heb ie een hyves?!

Tijdbom | 04-09-08 | 16:22

Ik ben het overal mee eens.

Sproetsel | 04-09-08 | 16:22

Henk = Sven31, kan niet anders.

Biff Eagleburger | 04-09-08 | 16:21

Een weekblad met maar 3 advertenties. Klinkt goed. Straks maar even naar de kiosk reppen.

kuttekrap | 04-09-08 | 16:21

LUL @ Teen

DeDerdeKamer | 04-09-08 | 16:21

@Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:16
Hij heeft niet gelijk want bangmakerij is juist waar de halve linkse lobby op draait en mee manipuleert.

Sorry wat was de vraag ook alweer?

die ene van daarzo | 04-09-08 | 16:21

HP/De Tijd heeft iets tegen GeenStijl waar ik de vinger maar niet op kan leggen. Als je de laatste HP leest weet je dat idd zeker. Henk moet niet zo zeuren, wat ik hier met minder nuance breng plaatst hij gewoon bij de open brieven als ik het in een wat meer decadente stijl formuleer. De kern blijft hetzelfde en daar zou hij zich eens op moeten richten. De man lijkt wel met stomheid geslagen omdat het volk niet altijd de meest verheven dingen uitkraamt. Ben je dan nog wel geschikt als hoofdredacteur van een blad dat de samenleving moet duiden?

Fleauxe | 04-09-08 | 16:21

Dit is Henk.............

Henk houdt van mannen....

GrilfHuntert | 04-09-08 | 16:20

Sorry... Henk. Ik wist niet dat je boos werd. Lamlul.

Multiflauwekulti | 04-09-08 | 16:20

Lees het dan niet Henk!!!
Hoeveel uurtjes heeft hij hier zelf doorgebracht?

Bier-Sexueel | 04-09-08 | 16:20

Teen | 04-09-08 | 16:17
Sukkel, trollen doe je met twee vensters!

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:20

Wat doen jullie weer zuur...
Ik zie eigenlijk helemaal geen vingertje in het artikel...
Zijn jullie nou blind of ben ik eagle eye?

Swedish Chef | 04-09-08 | 16:20

En hoezo zou "de gewone man" geen mening mogen hebben dan? Kruip lekker onder een steen man...

Meautie | 04-09-08 | 16:19

Overigens is kritiek op bangmakerij niet nieuw.
Als de SP de buurt vertelde dat een LPG tank bij ontploffing heel veel schade zou berokkenen noemde rechts dat ook bangmakerij.

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:19

Als ik me niet vergis was het Steenhuis en zijn zieltogende blad die begonnen zijn met de heksenjacht op Duyvendak en mileuterrorisme. Maar dat viel toen natuurlijk onder de noemer: "heeren van stand geven hun meening over saacken alwaar zij een meening over hebben".

sjaakdeslinksesul | 04-09-08 | 16:19

-weggejorist-

Boris Poepnagel | 04-09-08 | 16:19

Hou ik toch lekker m'n muil dicht Henk. Lul.

Biff Eagleburger | 04-09-08 | 16:19

-weggejorist-

Nee dus! | 04-09-08 | 16:18

LOL @ Teen

Teen | 04-09-08 | 16:17

Welkom in het tijdperk van de internets Henk!

Crusher | 04-09-08 | 16:17

Henk Steenhuis?
Zeg maar gerust Henk stenen ruïne!!

Teen | 04-09-08 | 16:17

Reaguurders hebben de macht!

Cosa Nostra | 04-09-08 | 16:17

Hij heeft wel gelijk dat het een eenvoudige vorm van manipulatie is want het kost niets en boos en bang maken is niet moeilijk.

Einde van de Domheid | 04-09-08 | 16:16

Windvaantjes die young...

campion | 04-09-08 | 16:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken