
Het is ook nooit goed. Op website De Vrije klagen uitkerings- trekkers met breedbandinternet over de kwaliteit van hun voedselbankvreten. De Vrije is een zogenaamd anarchistisch weblogje voor ex-krakers en ander links tuig. En onlangs dook hier de meest ondankbare, allergrootste
uitvreter van de ergste soort (
mirror) van heel Nederland op. Mevrouw Janneke klaagt pagina's lang dat het eten van de voedselbank een paar dagen over datum is en dat de fruitsalade niet meer helemaal vers is. De ondankbare trut. Wat verder volgt is een oeverloze tirade tegen de voedselbank en de internationale bedrijven die het voedsel gratis leveren. Het is namelijk allemaal een complot om de armen arm te houden. En jawel, in de comments krijgt schrijfster Janneke bijval van meer kudtkrakers die het niet eens zijn met de roompaté, aardappelsalade, monatoetjes, ananasschijfjes, sla, Blue Band, Sultana's, tomaten, paprika's, venkel en rijstwafels. Bij deze een welgemeende culitip: honger dan lekker dood.
Reaguursels
InloggenEn nog zeuren ook die keas...
Een vriend van me heeft een grote supermarkt en die geeft de voedingswaren aan iemand die werkt en die het aan z'n honden en katten opvoert.
Hij zegt daar een beter gevoel bij te hebben dan het via de voedselbank aan niet-werkenden te geven die het, zoals geconstateerd door meerdere personen, ook aan de hobbydieren voerden!!!
plaklul | 05-09-08 | 12:50
Wij knippen op tijd onze teennagels en zijn daardoor niet zo snel op onze teentjes getrapt.
Dat zouden er meer moeten doen!!!
U o.a.!
Geen brood maar lood voor ondankbare linkse uitvreters.
nekspek ik ben het helemaal met je eens.
en over het begrijpen mensen kunnen dingen moeilijk begrijpen die ze niet zelf mee maken ( mee gemaakt hebben ) mijn mening over bepaalde dingen was ooit ook totaal anders .
wat een nare reactie. wij werken voor hun uitkering en dan zo'n laffe reactie.
reactie van DeVrije op de reaguursels :
"Dankzij de loopjongens van De Telegraaf, de reactionaire stemmingmakers van Geen Stijl, is deze bijdrage op De Vrije bestookt met een kleine 200 reacties. Dit gebeurde in 99% van de gevallen op dezelfde platte wijze als waarop deze internetvervuiler meende aandacht aan de bijdrage van Janneke te moeten besteden.
Vandaar dat er op deze bijdrage niet meer gereageerd kan worden. De Vrije biedt nu eenmaal geen ruimte aan de internetterreur van dergelijke helden van het vrije woord. Velen van hen hebben de mond vol van dat je maar moet gaan werken om uit de klauwen van de voedselbank te blijven. Dat doen zij vrijwel allemaal in de baas zijn tijd!
Tegen dergelijke lieden zeg ik: Gaan jullie dus allemaal maar weer eens snel aan het werk stelletje lambakken voordat thuis de knoet van moeder de vrouw weer op je wacht!"
-weggejorist-
vond die voedselbank een prima initiatief om me ook eens van me beste kant te laten zien. voortaan als ik ze zie.. kunnen ze een paar tarrels van me krijgen
Indien charitatieve instellingen zulks initiatief nemen als de 'voedselbank' moeten ze wel de verantwoordelijkheid nemen om verantwoord voedsel aan mensen voor te schotelen die daar afhankelijk van zijn of worden.
Ik hoop niet dat het waar is dat bedrijven uiteindelijk geld verdienen door hun niet te verkopen voedsel te leveren aan de voedselbank werkelijkheid is, dat zou te schandalig zijn voor woorden. Maar ja, de grootste hufters zitten altijd vooraan in de kerk; Heer vergeef ons alle zonde en geef ons dagelijks brood belegd met beenham, wat ik doe bij en wat ik de ander geschiedt, doe dat alsjeblieft bij mij niet.
Amen
Een voedselbank moet bedorven vreten bij zich houden, de rest is gezwets. Moeilijk te begrijpen?
*voelt na 3 flessen ‘sweet indian’ Calve saus iets onbestemds opkomen*
Ik vond het eigenlijk wel een leuk stukje van Janneke.
Ik zie het Joup van 't Hek al voordragen. Succes verzekert.
Fuck die hoerrrr ze krijgt nog beter te vreten als ik! Maarja, ik vang een WAO uitkering EN ik werk een paar uur per week, is ook niet slim weet ik ... volgens extreem links Nederland kan ik beter gewoon alleen maar mijn handje ophouden en zielig doen, maar zo ben ik niet. Als ik deaud ga wil ik tenminste kunnen zeggen dat ik in ieder geval geprobeerd heb om bij te dragen aan de maatschappij, in plaats van alleen er op te kankeren zonder iets toe te voegen.
Lang leve de consumptie maatschappij. Waarom denk je dat er nog steeds voedselbanken bestaan. Zelfs als je niets hebt, zorgt Nederland er wel voor dat je je uitkering in het geheel weer terug pompt in de economie. En de werkenden ervoor laten bloeden. Want dat de mensen zonder werk zielig zijn is wel zeker. Flikker toch op.
Waar halen ze verdomme het lef vandaan zeg. De vinger uitsteken, wijzen en zeggen dat anderen het beter hebben en het anderen niet gunnen en hier een complot aan linken!
Ongehoord vind ik het. Kudtkrakerts.
Kijkt in koelkast en ziet zalm, biefstuk en entrecote liggen.
Afgelopen zaterdag gekocht toen we een rondje speciaalzaken deden.
Spul is echter over 2 dagen over de THT datum heen, dus dat eet je niet meer op.
Honden en katten blij, wij met de SUV naar de Librije voor een hapje.
Wat je toch allemaal moet missen als je werkt. Maar ja, ik weet daarentegen ook niet wat er allemaal overdag op SBS en RTL te zien is. Dat is natuurlijk ook wat waard.
Ziet m allemaal rekenen zeg jezus waarom zoekt ie niet gewoon effe een baan ofzo
Janneke zou juist dankbaar moeten zijn dat ze voedsel krijgt dat net op of over tht datum is. Ik heb dat liever dan dat ik als proefkonijn moet dienen voor iets wat net binnen komt in de winkel. Als het op of over datum is en er zijn nog geen lijken gesignaleerd door GS dan weet je dat het wel goed zit met dat pakje, blikje of doosje. Ze zouden er extra geld voor moeten vragen!
En als Janneke het niet wil hebben dan eet ze toch geweaun kattenvoer uit blik.
(Houdt uw poes jong en speels!!!)
Oud gezegde: Wie niet werkt zal ook niet eten.
Was nog niet zo verkeerd gezien!
Ik zou zeggen: Voedselbank: laat haar maar lekker stikken! Kijken of zo dan anders piept.
Ik ben nog steeds boos. Mevrouw denkt namelijk zomaar, gewoon omdat ze leeft, dat ze in leven moet blijven. Waar haalt zij het lef vandaan om te zeuren over iets dat ze heeft gekregen. Als ze het niet kreeg, was ze dood. Ze kan haarzelf niet in leven houden, en omdat wij zo'n fucked-up samenleving hebben, meent ze het recht te hebben om in leven te blijven. Flikker toch op. Als wij in een samenleving zouden leven waarin mensen niet gestraft werden door de klojo's en de minkukels van deze samenleving, en waarbij die, als ze geluk hadden, verzorgt werden door goede mensen, dan zou het hier een stuk vrolijker uit zien.
Had ik willen zeggen als mijn ballen al waren ingedaald:
"Ok mevrouw, geef maar aan mij, ik eet het tenminste wel op. Ga jij maar lekker dood. Als jij in de echte wereld zou leven, had je per definitie geen bestaansrecht met zulk gejammer. "
Ik hoop dat er bij het distributiepunt wel iemand is die de boodschappen naar de auto draagt. Anders kunnen we wachten op geklaag over chronische rugschade met dank aan de Voedselbank. Beeeh. Wat een zeurdoos.
Het bier van de drankbank is ook niet te zuipen!
Laat ik nou denken dat het tekort aan parkeerplaatsen bij de voedselbanken het grootste probleem was.
We live and learn, niewaar ?
Misschien kan ik deze etters wat bruine pate uit eigen achterproductie geven. Mijn vierpotige labdrador kan ook, in de al bevestigde nederlandse traditie, wat gratis doneren...
Niet werken.. Kan mijn gevoelens niet opsommen. Ik stel voor een korte heropleidingsperiode voor al deze scheepsels die onze medeburgers zijn, ergens in Oekraine of dergelijks. Een of twee maanden. En daarna kunnen wij lekker 'overleggen' of dat instructief is geweest.
Heerlijk moest ff, wat is het adres van die website zodat ik het daaar ook kan neerplempen voor dat mens?
Geachte, Ik betwijfel het of je dit kunt lezen maar ben je ooit wel eens nagegaan waar THT voorstaat. ? NEE? Dat staat voor: hou je vast, en val niet van je stoel.. Dat staat voor: Tenminste Houdbaar Tot. Dat betekend dat ze sowieso tot die datum goed zijn.
JIJ hebt moeite met grootverdienders? Ooit wel eens bij nagedacht dat die mensen werken voor hun geld? of ze hebben teminste keihard moeten werken om op dat niveau te komen. Nu weet ik niet waarom jij lid bent van de voedselbank.
Jouw standpunt over dat programma met de Frogers deel ik dan wel weer. want hun stappen na een maand ongetwijfeld weer in hun bentley of audi (waar ze overigens wel voor gewerkt hebben). Maar verder vind ik dit ook een omhooggevallen idee.
Ongetwijfeld kun je hun uitlachen, uitkotsen of wat je ook doet op zon vrije dag. Maar zij lachen jouw 10x zo hard uit.
Aangezien je over internet beschikt, beschik je dus ook neem ik aan over een TV (Al dan niet internet TV)
Ik kan me nog een programma herinneren waarbij mensen werden geholpen om uit de schulden te komen. Hierbij werd ook getoont hoe je voor iets van 3!! Euro een complete voedzame maaltijd op tafel zet. Dit waren natuurlijk geen biefstukjes en ook ik weet dat vlees wat duurder is, maar een dag zonder vlees (al zal het voor mij ook wennen zijn) is ook niet erg eens in de week.
U bent iemand van principes laat je blijken. Dus aangezien je niet waardeerd wat anderen voor je doen, en het ook niet eens bent met al die topinkomens, neem ik aan dat u ook baalt van je uitkering die je elke maand van andere krijgt.
Zojuist heb ik bevestigd waarom ik nooit op links heb gestemd, en u hebt mij doen besluiten de komende 45 jaar dat ook niet te doen.
En ik gun alle mensen met hun topinkomens (En dat heb ik zelf absoluut niet). Het geld van harte. zij hebben ervoor gewerkt.
Ik weet niet wat uw reden is waarom u niet kunt werken, maar ik hoor het graag. Ongetwijfeld kunnen we er een pittige discussie over voeren.
Met Vriendelijke Groet en nog een fijne avond/nacht/morgen of hoe u uw dagrooster ook indeelt, Michiel
Ik wil bij gewoon bij de kern van de zaak houden door te stellen dat de Voedselbank geen levensmiddelen moet verstrekken die de houdbaarheidsdatum hebben bereikt of zelfs hebben overschreden. Als je genoodzaakt bent je te wenden tot deze instelling dan heb je al heel wat trots opzij moeten zetten en dan is het alles behalve prettig om artikelen te krijgen die eigenlijk niet verstrekt zouden moeten worden. Dat heeft niets met ondankbaarheid van de ontvanger te maken maar met gezond verstand van de verstrekkers.
ondankbaar mens. een groot deel van de voedselbankklanten heeft hun lage inkomen aan zichzelf te danken, en daar zal ze wel bijhoren.
het zal heus wel eens voorkomen dat niet alles van de voedselbank nog goed is. maar ze hebben groot gelijk dat je die tht-datum niet al te serieus moet nemen. gewoon zelf kijken en ruiken is veel beter. het zou ook raar zijn: ligt de sla een week in de winkel en op de dag voor de houdbaarheidsdatum is het nog helemaal goed en de dag daarna is het al helemaal bedorven.
ik denk dat deze mevrouw het idee van een voedselbank niet snapt. het is geen gaarkeuken. je krijgt gewoon een stapel producten en daar koop je zelf nog wat bij, zodat je in totaal fiks kan bezuinigen op boodschappen.
Naar betweterig zeikwijf.
Die heb je in rijke en arme versie en alles daar tussen in.
Uitvreters zijn het... wat ik je brom.
Wat een vreselijk mens is dat! Stop haar ook met een voedselpakket want haar HTH is allang overschreden... Ondankbare hond!!!
dat plaatje is echt om te kotsen!
Ik stel een hulpactie voor : Help Janneke de winter door! Deze zielige stakker heeft GS styleee hulp nodig, dus doneer al uw ongewilde food- goodies aan Janneke de zielepiet : wees niet de lulligste en breng uw spijzen gewoon even langs bij Janneke, maar dan wel als ze eerst door uw darmkanaal zijn gegaan...
Ik ben benieuwd naar hun kerstpakket.
Geen vreten op de plank maar wel breedband internet. Ze heeft zeker ook nog een auto en een mobiele telefoon waarmee ze voor 50 euro belt in de maand. Stakker die Janneke...
Alleen domme mensen geven geld uit dat ze niet hebben. Internet, TV, Radio, vakanties zijn allemaal PRIVILEGES, geen noodzaak.
Ergo, in Nederland is geen armoede.
Ik zal m dan maar plaatsen: "Succes is een keuze !" Voor een deel van deze mensen zal best gelden dat ze niks verdienen omdat ze initiatiefloos zijn. Er zullen ook best welwillenden onder zitten die alles tegen gehad hebben, maar de eerste groep die moet niet zeiken en wat gaan doen. Bij voorkeur NIET voor een baas, want dan kan je tenminste echt geld verdienen.
Kijk eens bij de Lidl ofzo,voor 2 euro per/dag kan iemand zich volvreten, ja je moet natuurlijk geen patat en diepvrieskroketten gaan vreten, gewoon groente 30 cent,piepers 70 cent,en brood 80 cent.
Had iemand al gezegd dat die kut ook gewoon kan werken voor dr maaltijd?
Mevrouw Janneke is een beroeps-agitator!
Als dit het grote leed van Nederland is valt het wel mee dus.
Vreemde zaak,
Van de voedselbank leven en nog klagen, niets doen, wel internet.. Hmm Wtf!
Echt vreselijk zulke mensen, schop ze het leger in ofzo. Spiet mie zeer.
Toegegeven, Janneke kan wat mij betreft wel aansluiten in de rij in de kantine van een psychiatrische inrichting.
Maar... godverdegod, heb toch allemaal enig erbarmen met mensen die de Voedselbank wel nodig hebben! Je zult godverdegod maar aan de gallemieze zitten. Het kan momenteel iedereen (met belangen in Easy Life, tweede hypotheek, lening bij de DSB-bank) overkomen.
Trekt u maar vast een nummertje want over enige tijd staat half Nederland bij de Voedselbank. Maakt u zich daar maar eens druk over in plaats van jankend en snikkend te vallen over een potje roompaté.
Niet zeiken, is allemaal gratis en wat ontbreekt kun je er altijd nog zelf bij kopen. Dacht je soms dat je helemaal niets meer hoefde te doen?
Ps.: Ik koop per week zelf minder in als jij van de voedselbank krijgt.
gewoon eten wat de pot schaft en je muil houden, ondankbaar mens....... een gegeven paard mag men immers nog altijd niet in de bek schijten
Eerst eten, dan internet Janneke... Aan de bak!
Hoog tijd dat al die subsidies, huursubsidies, subjectsubsidies, uitkeringen, gratis voedsel, koelkasten, wasmachines, flatscreens, etc, eens als bruto inkomsten bij het inkomen van de ontvangers worden geteld. Bruteren die hele handel.
Alleen dàn kun je goed vergelijken en dan zal duidelijk worden dat uitvreten beter loont dan werken. (Met dank aan de linkschmensch.)
De tijdgeest is nù rijp om het een en ander te veranderen.
Komop GeenStijl, doorpakken nu.
In ieder voedselpakket een pil van drion toevoegen a.u.b.
Het is toch schandalig dat er niet eens 24 halve literblikken Schulten Brau en een paar pakjes zware shag in het pakket zaten.
En ze hebben wel allemaal een internet abbo?
En ik eet ook dingen die "over de datum zijn".
Geloof me, we zitten niet krap thuis.
Maar ik eet het simpelweg omdat het nog gewoon goed te eten is.
Ik zag maar 1 of 2 dingen die ik niet op zou eten.
En geef dan gewoon zelf ook geld uit aan eten, alleen maar zeuren dat de rijken rijker worden.
Maar zelf alleen luxe producten kopen met het geld wat in je schoot word geworpen, en dan zeuren dat je eten niet vers is.
Van mij had je helemaal niks gekregen zeikwijf..
-weggejorist-
@ thomMmer | 03-09-08 | 17:07
Modaal/+ en zo'n tekst typen? Er moet tegenwoordig wel een enorme krapte zijn op de arbeidsmarkt, damn!
@ Porrello | 03-09-08 | 16:38
Hoppa!
Pff, het fenomeen voedselbank bestaat, vanwege te veel voedsel in de schappen in de supermarkt. Al het over de datum crap moest anders vernietigd worden, maar nu kunnen de supermarkten lekker de goede Samaritaan uithangen door het naar een voedselbank te sturen. Gratis marketing.
/
Vervolgens gaat elke pauper die zo nodig een breedbeeld plasma Tv'tje nodig heeft (de buurman heeft er ook een, dus moet ik ook!) op de pof zo'n ding via tell-sell kopen, en er plotseling achter komt dat ze geen geld meer hebben voor eten.
/
Die zogenaamde armoede is dus slechts het mis-managen van het persoonlijke budget. Dat zijn mensen die normaliter gewoon in de goot zouden wonen, maar tegenwoordig kapot worden gesubsidieerd door de staat.
/
Nederland kent geen armoede.
@regaguurders (de zeldzame uitzondering daargelaten)
Eet smakelijk zo meteen wanneer mamma het eten op tafel zet. Kleuters!
@ Porrello | 03-09-08 | 16:38
Jij bent een HEEL ENG MANNETJE.
Erg mies, makker!
Smerige nagemaakte nep-NSB-er.
Zeker wel groos op je eige?
-
*Ik gun het je dat dit geintje uit de klauw loopt!*
ongelooflijk dit. Bij mijn voedselbank zitten er prima producten in. Soms ook wat witgoed, ipod nano; nieuwe reisgids voor de wintersport.
@ mezelf: toerekeningsvatbaar
Joh reaguurders, maak je niet zo druk. Het lijkt me duidelijk dat deze mevrouw geestelijk niet helemaal okiedokie is. Steekje los, klap van de molen, meervoudige persoonlijkheidstoornis, zo paranoide als een deur, geef het maar een naampje. Daarom werkt ze niet, daarom loopt ze bij de voedselbank en daarom zit ze met een van woede vertrokken gezicht, ruikend naar oud speeksel boze berichten te typen. Maar de verwarring is jullie vergeven: de grens tussen links en verminderd toerekingsvatbaar is nu eenmaal een flinterdunne.
Geen geld voor een bieb-abo??? Wou je lekker thuis gaan zitten lezen in het warme nest dan? Waar is de tijd gebleven dat de bijstand zich juist kwam opwarmen in de bibliotheek onder het genot van een nuttig boekje? t Stinkt dan wel een beetje op leeszaal maar daar niks van zeggen is dan weer mijn nobele bijdrage aan de maatschappij dacht ik zo.
stekelige | 03-09-08 | 15:29
Dat was niet mijn post, maar eentje die op die inmiddels platgelegde site stond.
Wel internet en een computer. Koop voor dat geld brood.
Heb je tenmisnte iets van de basis. Of ga gewoon WERKEN
ondankbare schoften. van-wieg-tot-graf mensen die reuma krijgen van hun handje ophouden en daar de overheid voor aanklagen. werkloze sujetten die denken mee te kunnen leuren met de mensen die wel werken voor hun geld en vooral dat van anderen. smerige uitvreters die vanaf hun onproductieve bank lopen te klagen dat de samenleving hen geen vers fruit komt aanleveren.
---------------
wanneer is het nou eens echt voorbij met deze pvdamentaliteit?
----------------
zijn dit de stuiptrekkingen of is het een nieuwe tendens van de laagste kasten? indien het laatste, dan verwacht ik een contra franse revolutie.
Dueh! Tendentieus, dues...
@GS: Tendentues is 't zeker.
Maar mevrouw heeft WEL gelijk.
-weggejorist-
Ik heb even het lijstje doorgenomen en ik moet haar gelijk geven. Het is deels rotzooi.. Als je mensen wilt helpen geeft je gedroogde bonen (nachtje weken en je hebt een geweldig product), meel (om zelf brood te bakken, ze hebben toch tijd zat) en meer basisdingen... maar geen 3 flessen Calvé saus en saucijzenbroodjes.. Groente en fruit moeten altijd vers zijn dus daarvoor kan een arm iemand beter zelf naar de markt. Ik neem aan dat niemand zo arm is 100% afhankelijk te zijn van voedselpakketten.
Iedereen die zogenaamd hulpbehoevend is, heeft zijn geld/pensioen er doorheen gejaagd met dure huizen/vakanties/boten, vergokt in de snackbar en het casino, verkwist aan drank, pillen, dure auto's, mobieltjes. En nu lopen ze te zeiken bij de schuldsanering en de voedselbank met autosleutels, telefoon en sigaretje in de hand. Puur en onversneden klootjesvolk dat alleen nog een kogel waard is. Door het hoofd, wel te verstaan.
Vroeger werd liefdadigheid bedreven, niet omdat men de armen zielig vond, maar om ze rustig te houden (Never bite the hand that feeds you). Aan de reacties
te zien, is er nog niet veel veranderd sindsdien.
sjaakdeslinksesul | 03-09-08 | 14:39
Dit is mijn PS: Hulde aan Sjaak...
Porrello | 03-09-08 | 16:38
Janneke VAN Beek, niet Janneke TER Beek....
Janneke van Beek doet iets met arme gevangenen en zo.
www.konfrontatie.nl/nl/opinies.php?pag...
Als het eten niet goed is, ga je toch lekker niet meer halen? Net als ik het reataurant liks laat liggen, waar ik niet lekker heb gegeten. Verder: Niet druk over maken, ze zoeken het maar uit...
Die pica, is dat echt ?
VOEDSEL BANK IS EEN KEUZ HOOR, iemand anders wil het zo hebben en wat verwacht zo'n keneau(of te wijl KENEUA) nauw van van dat, voor een hele week brood, JE BENT NIET DE ENIGE voor een gemiddeld gezin is brood op ze minst 3 snede(gok ik) dus als zij dat wil krijgen 5 andere niet eens een half sneetje ik snaap zo iemand niet.. hoe haal je het in he hooft om dan nog te zeiken
nee en het is geen 5 sterrren restaaurant vin je het gek ik vin het gek misschien heb ik wel een beperkt zich omdat ik wel modaal/+ leef maar ik denk het neit, misschien heb ik het wel verkeerd hoor maja dit denk ik en snap niet hoe zei dat doet, leven met d'r zelf.
ach roomptate is ook walgelijk. Ik vreet geen dooie beesten die gemarteld zijn
Ik heb laatst een documentaire over die voedselbank gezien. Iedereen die zich aanmeldde of het pakket kwam afhalen, was moddervet. Moddervet word je niet van verkeerd eten, moddervet word je van te veel eten.
Rijst, linzen, diepvriesspinazie, capucijners, tomaten in blik; het kost allemaal geen drol en je kunt er heel gezonde en prima gerechten mee tevoorschijn toveren. En al helemaal dat soort lui die 365 dagen per jaar de hele godsganse dag de tijd hebben om erover na te denken en op koopjes te jagen.
Hun huur, hun gezondheidszorg en scholing van hun kinderen betalen wij belastingbetalers.
Opbokken met dat zeikwijf.
Als ze nou gewoon zou zorgen dat haar inkomsten in balans zou zijn met de uitgaven, dan had ze heel de voedselbank niet nodig, want geen schulden. Ik ken iemand die is afgekeurd, zit op bijstand niveau, en die krijgt geen voedselpakket, omdat ze teveel te besteden heeft. Als ze schulden had gehad, dan had ze het wel gekregen, wederom een voorbeeld dat netjes leven alleen maar gestraft wordt in 0031.
Fimbulvetr | 03-09-08 | 15:52
Het is makkelijk om dingen te chargeren en je ogen te sluiten voor de niet-noodzakelijke ellende in ons land, ondanks de hoogste belastingtarieven ter wereld. Ik ken mensen met een arbeidshandicap als gevolg van een ongeval of van 60 jaar en ouder die hun hele leven hard hebben gewerkt, mee hebben geholpen aan de wederopbouw van ons straatarme land na WO II, sober hebben geleefd, altijd verstandig met hun geld zijn omgesprongen en braaf belasting hebben betaald, maar die nu zijn aangewezen op voedselbanken en liefdadigheid.
wees maar blij dat je niet in Bergeijk woont, daar heerst de dictatuur van de TFC....
@Porrello | 03-09-08 | 16:50
gebruik dan wel de GOEDE naam en toenaam! hier (www.bijstandsbond.org) staat een andere achternaam.
.. klagende klanten van de voedselbank zijn aan de heidenen overgeleverd. Zulke instituten worden gerund door linkse beterweters, lieden die zonder subsidie en hulp nog geen twee handen op elkaar krijgen.
pleur je pc weg stop met roken ga kranten lopen dan kan je gewoon vreten kopen net als iedereen en verder je smoel houden kut wijf!!!!!
Ik geef opties. Ik trek geen conclusies. Maatschappelijk betrokken als ik ben noem ik graag de juiste mensen die ons sociale systeem misbruiken met naam en toenaam.
Bovendien dacht ik echt gezien te hebben dat betreffende Janneke ter Beek heette? Anders mijn welgemeende excuus.
Fleauxe | 03-09-08 | 16:43
Mijn taak gaat verder dan stemmen. Ik ben er van overtuigd dat mensen 'links' zijn door gebrek aan kennis en realiteitsbesef. Dit in combinatie met een overbezorgd en zorgzaam karakter. Met die mensen moet je communiceren.
Het is vast ook niet eens Sonja Bakker Safe...
Ben ik nu de enige die vind dat je geen voedsel over de datum in zo'n doos kunt doen?
@Porrello | 03-09-08 | 16:38: En nu? Met fakkels erop af, of gewoon maar rechts stemmen en dit soort excessen voorkomen?
@ Porrello | 03-09-08 | 16:36
En jij gelooft dat iemand die gepromoveerd is naar de voedselbank moet.. dream on
Was er laatst ook niet een rel omdat er volgens dedoelgroep te weinig parkeerplaatsen zouden zijn bij een voedselbank in Nijmegen?
@Porrello | 03-09-08 | 16:36
hou even op ja, het is de verkeerde achternaam. dit kun je niet maken.
Voor al uw giften..
Porrello | 03-09-08 | 16:36
je gaat nu de fout in: verkeerde achternaam! beter lezen, dit is lullig
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
@ Mr Dixit | 03-09-08 | 16:25
graaisalarissen, uitkeringstrekkers, asielboten, ict-missers, flitspalen, politiesnorren, staatstelevisie, wachtgeld... etcetera etcetera is waar jou geld naar toe gaat
-weggejorist-
De strenge eisen die we in Nl hebben omtrent houdbaarheidsdatum zijn totale onzin. Producten zijn veel langer houdbaar maar ivm mogelijke schadeclaims wordt er een zeer strenge ondergrens gevoerd, waardoor er vaak prima producten worden weggegooid.
Beter om voor de personen die gebruik moeten maken van een voorziening als de voedselbank een gelijke strenge ondergrens te hanteren, misschien dat mevrouw Janneke ter Beek dan weer vrolijk op zoek kan naar leuke eetbare dingetjes in het kostbare milieu, terwijl mensen die tijdelijk even niet anders kunnen gewoon wat spullen krijgen.
Nil desperandum | 03-09-08 | 16:18
Goed gezien sheriff. Al zou ik het zelf niet schrikbarend noemen, eerder confronterend.
Schoorsteenveger | 03-09-08 | 15:42: dan even heel simpeltjes vanaf mijn eigen (rechter-) zijde geredeneerd: ik betaal misselijkmakende hoeveelheden belasting, waar onze overheid tegenover zet, bij monde van verkiezingsprogramma's, regeerakkoorden en wet- en regelgeving dat er wordt gezorgd voor infrastructuur, openbare orde en last but not least de minderbedeelden in ons land. Met een beetje pech (afkomst, intelligentie, of gewoon echt "domme pech") leef je op het bestaansminimum van iets meer dan 600 euro per maand. Dat is niet genoeg om van te leven en zelfs niet genoeg om van dood te gaan. Dat is dus niet waar ik mijn belasting voor afdraag, maar waar gaat het geld dan wèl aan op?
leuk, ouderwets kapot maken. die dekselse Wim Heijtinga weer.
godskolere honger dan lekker dood idd waar haalt ze het gore lef vandaan?
@Schoorsteenveger | 03-09-08 | 16:21
Iedereen die denkt in aanmerking te komen voor een pakket kan contact opnemen met de Voedselbank en een afspraak maken voor een intake-gesprek. Tijdens dit intake-gesprek wordt aan de hand van loonspecificaties, bankafschriften, maandelijkse rekeningen etc vastgesteld of iemand aan de eisen voldoet. Wij werken daarnaast ook samen met officiele instanties zoals de afdeling Sociale Zaken van de Gemeente Alkemade, de ISDR, Maatschappelijk Werk, Vluchtelingen werk en de huisartsen in de Gemeenten. Ook zij kunnen aanvragen voor clienten bij ons indienen. U ontvangt direct na de aanmelding een noodpakket, binnen een week vindt echter wel de officiele screening plaats en als u aan de criteria voldoen kunt u vanaf dat moment wekelijks een pakket bij ons ophalen.
En daarbij neem ik aan dat ze een vaststaand bedrag hebben wat noodzakelijk is om aan bijvoorbeeld kleding uit te geven. Ik heb het ook niet bedacht hoor..
de link is uit de lucht gehaald. koet mit pfoire...
wat betreft de noodzaak van voedselbanken, goed dat ze er zijn. Om de schuld te geven aan de verzorginsstaat zal mister Dixit beweert is onjuist. Er is hier een socaal vangnet, wat wel niet uiterst riant is maar dat hoeft ook niet. Het vangnet voorziet in de meest urgente middelen v bestaan. Mensen die gebruik maken v d VB zijn al dan niet door hun eigen schuld in de problemen gekomen, dat heeft niets met de verzorgingsstaat te maken. Kan door failliet gaan/gat in de hand/te veel lenen en te hoge hypotheek/niet kunnen budgetteren of door ziekte. Vaak komen die mensen in de bijstand en als je dan ook nog een financieel "verleden" hebt kan je in de problemen komen. Goed dat er dan ook een vangnet is van voedselverstrekking.
Zeker niet altijd ouwe meuk en absoluut niet bedorven. Wat is het alternatief: vuilnisbakken leegeten of de vuilnisbelt plunderen, kijk maar eens in Mexico stad hoe het er daar aan toegaat, en niet alleen daar. Mensen die van de VB gebruik maken hoeven echt niet op de knietjes van dankbaarheid, maar het manifest van onredelijke kritiek op het eten is wars van enige realiteitszin, Ik denk dan ook; probeer je eigen situatie te verbeteren en hou op met dat vervelende gezeur.
Drs. P. | 03-09-08 | 15:58
Okee, dus als ik te veel aan vaste lasten heb gecreëerd en ik ben te beroerd om hierin verandering aan te brengen, dan kan ik naar de voedselbank? Bijvoorbeeld als mijn hypotheeklasten na vijf jaar plots te hoog worden, maar ik wil dat mooie huisje toch maar niet verkopen voorlopig, dan kan ik in mijn designkeuken aan de gang met spulletjes van de voedselbank?
64.233.183.104/search?q=cache:2d3yZ8AN...
Voor degene die het verhaal nog willen lezen
en nog een:
www.bijstandsbond.org/activiteiten/per...
Janneke is resp. een:
sijkwijf
zijkwij
seikijf
kutwijf
kutweif.
Uw taalbeheersing alsmede uw comments zijn schrikbarend en kennelijk synoniem voor het soort volk dat hier reageert.
www.konfrontatie.nl/nl/opinies.php?kon... hier nog een linkje naar een andere site met hetzelfde verhaal.
Hey in het spiegeltje is het commentaar van de echte Wim Heijtinga verdwenen. Jammer.
Roompate in je doos? Dan kan je beter naar de dokter gaan. Daar heeft ie wel wat tegen.
Het feit dat er een voedselbank nodig is in dit kleine landje is onbegrijpelijk. Dat mensen gaan lopen zeiken over gratis eten begin ik nog geeneens over...
Janneke --> pseudoniem --> Natasja Froger... wedden?
Nog even volhouden jongens in die ghetto van Hilversum. Dit is gewoon een hoax om de aandacht weer op de voedselbanken te richten. *aluhoedje opzet*
hmmm, kan vanuit googles kast geen comments posten naar een 404. awel, kan ik haar ook niet persoonlijk scheurbuik wensen.
Ach, als je je internetabonnement opzegt kun je een week lang heerlijke macrobiotische linzensoep vreten. Wat een sijkweif. Goed dat er voedselbanken zijn voor mensen die het nodig hebben. Ik hoop dat er voor dit gespuis een keer een goeie rotte appel bijzit waar ze ff flink ziek van is
Dit moet een grap zijn. Voedselbanken an sich zijn al een grap. Van die vuile schooiers met straatkranten bij de ingang van de supermarkt, ook zoiets. Je wil niet geloven hoeveel (oude) mensen daar intrappen. En die gasten weren durven ze niet, de supermarkten, bang om door types als kutwijf Hertsenberg als niet sociaal-voelend te worden weggezet.
STERF!
En onze Janneke kreeg er zeker ook geen bonuskorting, filmbonnen, spaarzegels, kristalzegels, wuppies, kortingsbonnen voor Artis of Disney-handpoppen bij? Arm mens!
@ Vuurwezel: Ik weet niet waar jij woont, maar bij de supermarkten bij mij in het winkelcentrum staan regelmatig vrijwilligers die vragen of ik zo aardig wil zijn een aantal producten extra in te slaan, om die te doneren aan de voedselbank. En dus koop ik wel eens een paar extra pakken rijst, blikken soep, zakken pasta, etc. Toegegeven, ik koop dan het goedkoopste huismerk, maar het blijft sowieso een tijdje goed. Dus om nou te beweren dat er alleen maar bedorven of beschimmeld voedsel in de pakketten zit, nou nee...
@Bluto Blutarsky | 03-09-08 | 16:02
Mee eens, en zeker aangezien er in onze consumptiemaatschappij nog al gemakkelijk een hoop bruikbare spullen worden afgedankt.
Ah je komt als geroepen Daantjuh!
link is deaud
Spiegeltje
64.233.183.104/search?q=cache:http://w...
@Mr Dixit | 03-09-08 | 15:35
Voedselbanken zijn een uitkomst voor mensen die om wat voor reden niet kunnen rondkomen van hun inkomen/uitkering. Als je in aanmerking komt voor de voedselbank moet je niet zo zeuren, je krijgt het gratis, je hoeft het niet aan te nemen. Bij familie en vrienden gaan eten is ook een optie. Ik vind het een mooie oplossing dat dergelijke producten niet blind worden doorgedraaid maar gaan naar mensen die het kunnen gebruiken.
Voedselbanken zijn onnodig in Nederland. Degene die ze steunen denken goed te doen, maar bereiken het omgekeerde.
@QB (ja die.....) | 03-09-08 | 15:58
XD
Wie heeft DeVrije hun afgedanke webserver gegeven?
Hij is stuk. En nu vragen ze of er nog garantie op zit. Anders willen ze een nieuwe.
De voedselbank heeft vaste richtlijnen om te bepalen of iemand in aanmerking komt voor een pakket. Deze richtlijnen zijn vastgesteld door de landelijke Stichting Voedselbank Nederland en gelden voor alle officiele voedselbanken in Nederland. Hier wordt dan ook niet van afgeweken.
Er wordt uitgegaan van een besteedbaar inkomen voor voeding, kleding e.d. door het netto inkomen te verminderen met de vaste lasten. Een voedselpakket wordt beschikbaar gesteld indien het aldus verkregen besteedbaar inkomen per huishouden op of onder de hieronder vermelde inkomensgrens valt:
1-persoonshuishouden 150,-
Bij meerpersoonshuishoudens is dit bedrag voor iedere volgende volwassene binnen het huishouden te vermeerderen met 50,-
En voor ieder kind dat tot het huishouden behoort (zonder eigen inkomen) te vermeerderen met 25,-
als ze me een goede pijpbeurt geeft kan ze een diepvries hamburgerT van me krijgen.
misschien een mirrorrr?
@campion | 03-09-08 | 15:51
Ik denk dat je in zo'n situatie blij mag zijn met wat je wordt aangereikt. Voor 2002 bestond er nog geen voedselbank, en had ze dus helemaal niets te vreten gehad.
Janneke, heb je nog niet genoeg?
www.genoeg.nl/
@ fuckje | 03-09-08 | 14:47
Link is dood, kan het niet checken, ben wel benieuwd wat je geplaatst hebt... Doe es posten op GS!
Drs. P. | 03-09-08 | 15:48
Leg eens uit hoe dat 'in aanmerking komen' in z'n werk gaat, wie daar over gaat, wat de criteria zijn enzovoorts. Ik weet dat niet zo goed.
campion | 03-09-08 | 15:51
40 uur per week tegen minimum loon en ze kan dat prima betalen...
ik zit dat google chrome uit te proberen, maar wat een bagger product
Mr Dixit | 03-09-08 | 15:35
Mooi verhaal hoor, maar het idee van een uitkering is mensen het hoognodige te geven zodat ze zonder te verhongeren weer naar werk kunnen zoeken om in eigen levensonderhoud te voorzien. Dat mensen onverstandig met beperkte middelen omspringen en in de problemen komen is vervelend en daarvoor zijn de voedselbanken een uitkomst. Maar het is echt een godgeklaag dat een volwassene niet in eigen levensonderhoud kan voorzien en dan jankt dat de hulp die ze krijgt niet naar haar smaak is.
Drs. P. | 03-09-08 | 15:34 Nee, dat heeft ze heel duidelijk gesteld. Spullen waar ze wat aan heeft. Basisproducten. Geen overtollige overbodige crap over de datum, maar aardappelen, fruit, en brood.
Iets met niet bijten naar de hand?
Hei Janneke,
Je kunt óók nog altijd een LOI-cursusje Prostitutie gaan doen. Daar kun je kluiten geld mee verdienen.
En voor verse groenten, kun je altijd nog kruiden langs 's Heeren Wegen plukken, bitch!
@Vuurwezel | 03-09-08 | 15:44
Dat kan wel zo zijn, maar als je de in aanmerking komt voor de voedselbank heb weinig keus dacht ik zo. Van het beetje geld dat je hebt toch maar naar de supermarkt.. of voor nop naar de voedselbank en het feit dat producten misschien een beetje over datum zijn maar voor lief nemen. Of je kunt natuurlijk gaan werken.
@Boris Poepnagel | 03-09-08 | 15:40: We openen naast de voedselbank gewoon heel subtiel een zelfmoord-counter 'mede mogelijk gemaakt door Bayer'.
Oók Google realiseert zich dat er iets mis is met de serverT:
66.102.9.104/search?q=cache:ayq5pG9VYe...
Vuurwezel | 03-09-08 | 15:44
So what, er zit wat spul kwijt wat over de datum is, vaak is dat nog goed te doen (alles wat in glas, blik of karton zit). Veel ´vers´ is een dag na de datum ook nog prima en anders flikkert Janneke het toch gewoon weg en eet ze de spullen die wel nog te gebruiken zijn. Of ze gaat gewoon werken, geld verdienen en dan koopt ze wat ze wil.
De server rookt daar
Ik heb dat stukje echt 2x moeten lezen in mijn bek valt open. Ik snap het gewoon niet. Hoe kan het de schuld zijn Unilever, de Rabobank en Opstelten dat gratenkutje Janneke bij de voedselbank moet aankloppen voor gratis voer.
Wat is er mis met werken? Gewoon, heel traditioneel geld verdienen en daarvan spullen kopen? Ik heb echt nog nooit van mijn leven zonder werk gezeten, ik zou niet weten hoe ik een uitkering aan zou moeten vragen...
Jullie hebben allemaal wel een grote mond, maar het blijft wel zo dat het meeste spul wat bij de voedselbank terug komt, normaal gesproken in de afvalcontainer achter de c1000/AH/etc terecht zou komen. De grootwinkelbedrijven gaan natuurlijk geen spul weggeven waar nog op verdiend kan worden...
Niet dat ze erg veel haast hebben met het opruimen van spul dat over de datum heen is... je ziet bij de c1000 soms melk in het schap staan dat 4 dagen over tijd is.
@stekelige | 03-09-08 | 15:34: Ik voel me meer de 'verlosser', maar dat komt nog wel eens andere keer aan de orde.
-
Ik moet in eens denken aan sint Maarten, kinderen gaan langs de deuren met lampionnen en zingen liedjes in ruil voor snoep. Als je pech had dan kreeg je geen Mars reepje, maar een mandarijn of soms zelfs een tandenborstel. (als enige trouwens, mogelijk stonk ik toen al koninklijk uit mijn bek) Klagen deed je niet, je was dankbar dat je iets kreeg. De Janneke's van deze samenleving zijn nog te arm om een stuk papier te kopen en te lui om er een lampion van te vouwen. En zelf als hádden ze een lampion dan nog zouden ze het vertikken een avondje langs de deuren te gaan. Walgelijk volk, en dat is slechts één van de argumenten om niet Links te willen zijn. Amen.
Mr Dixit | 03-09-08 | 15:35
Interessante stelling. Het is maar de vraag of onze verzorgingsstaat niet in staat is haar onderdanen te voeden en of voedselbanken werkelijk noodzakelijk zijn. Daarover verschillen de meningen.
Ja, het is definitief:
Ergens in Nederland woedt momenteel, wederom een (grote) brand in een monumentaal pand!
(melding: Not Found The requested URL /cgi-bin/gm-comments.cgi was not found on this server. Apache/2.0.52 (CentOS) Server at www.devrije.nl Port 80)
De serverT is deaud...
hele site is momenteel down
Fleauxe | 03-09-08 | 15:31
Dat is voor deze mensen wellicht een duurzame oplossing.
Alleen, vertel jij het of vertel ik het?
Link naar "de vrije" werkt niet/site ligt plat (en dat zou leuk zijn)
Onbespoten anarchistenserver kapodt ?
Weet je wel hoe duur paprika's tegenwoordig zijn? Dat is het ritje met de hummer naar de voedselbank meer dan waard.
LOL
@redactie, ze hebben de link al weggejorrist daar
*Iets met vunzig en verongelijkt mompelt*
gratis advies
wordt lid van het koninklijk huis, krijg je voor nop prima eten inclusief bediening.
gatverdamme, dit soort mensen verpest het voor mensen die de voedselbank wel heel nodig hebben, en best rijstcrackers lusten die een dag "over datum" zijn, en wel blij zijn met paprika's en drie potten saus. Driewerf bah. Neen, twaalfwerf bah. Ze hadden het beter aan de varkens kunnen geven dan aan mevrouw janneke.
Laat ze maar denken dat het eten van de voedselbanken slecht is..... ze hebben nog nooit bij mij 's avonds aan tafel gevreten.
*beestjes van bord afjaagt*
Hoxha, wat een dom gezeur over anarchisme! Dat een bepaalde denkwijze is gemonopoliseerd door ongewassen langharig tuig met als doel maar niet te hoeven werken of bij te hoeven dragen aan de samenleving is het niet fout om vrijheid en zelfbeschikking na te streven. Het is z'n minst een beetje bijzonder dat een redacteur van een vrijdenkende gemeenschap als GS het begrip anarchisme op deze manier gebruikt. En dan al helemaal in combinatie met een waardeoordeel over mensen die, al dan niet vrijwillig, de bende opeten die niet goed genoeg meer is om in de plaatselijke AH op het schap te liggen. Schrijf liever eens een kritische noot over een verzorgingsstaat jaarlijks 150 miljard aan belasting binnenhaalt, maar niet in staat is haar onderdanen te voeden, getuige de noodzaak van voedselbanken. Of over voedselproducenten die dusdanig veel overproduceren dat het gratis weggegeven kan worden aan voedselbanken en toch miljardenwinsten maken.
Wat wil ze dan in haar voedselpakket.. kogelbiefstuk? kaviaar?
@Zeurders | 03-09-08 | 15:32
Voedselbanken zijn geen staatsinstellingen, maar iniatieven van linksmensen die zich vervelen.
@Fleauxe | 03-09-08 | 15:31
Ja, zo kan ie wel weer. Beetje de psycholoog uithangen hier.
*Janneke dikke worst met roompate aanbiedt*
Humor met die janneke, op een anarchistensite gaan lopen zeuren dat de staats-steun wel wat luxer mag.
Weten deze mensen trouwens dat zelfmoord ook een optie is?
Fuk man!
Ik denkt dat een heleboel krakertjes bruut uit hun hasj-roes zijn gewekt door metershoge vlammen en nu, ergens in Nederland, een monumentale kraakvilla staan te blussen met emmertjes water.
Stel je dat voor: tientallen krakertjes staan nu, voor het eerst in hun leven, te zweten, terwijl ze de emmertjes water doorgeven. In de verte ta-tuut de brandweer, en de dreadlock-dragers stinken een uur in de wind (want ja, geen water en geen warm water...).
Dát beeld: hééérluk!!!
Onbetaalbaar...
iets met een paard en het al dan niet in de bek kijken ervan...
@Vanilla | 03-09-08 | 15:26
Kijk nog 'ns naar haar pica.
@ fuckje | 03-09-08 | 15:23
LOL, uitroken die gasten!
Janneke uit Helmond? Speciaal voor haar hebben ze de voedselbank van de rand van het centrum verplaatst naar het industrieterrein. De parkeerplaatsen waren altijd vol.
Echt überlol om deze:
Janneke:
Je naam suggereert dat je een kut hebt...
Dan hoef je dus nooit honger te hebben...
GE-NI-AAL!
grtz
@Haagse Hooligan | 03-09-08 | 15:23:
Nou vooruit, jij je zin, als mensen dan geen keuze hebben, dan één wijze tip:
"De tering naar de nering zetten"
Veel makkelijker kunnen we het toch niet maken, of wel?
@ Haagse Hooligan | 03-09-08 | 15:23
voedsel weggooien, wat nog goed te eten is, terwijl mensen in afrika verhongeren is nog veel erger.
Krakers en ander links tuig verdienen slechts water en brood.
@ fuckje | 03-09-08 | 14:47
* proest * Da's andere koek dan ik hier van je gewend ben inderdaad; wel goed advies overigens. +1
@fuckje
Je ziet een beetje bleek i.t.t. mevrouw Hoxha. Iets minder reaguren en wat meer naar buiten misschien?
www.dumpert.nl/mediabase/17018/d90059a...
ondankbare hond
Zolang je maar met je klauwen van mijn kliko afblijft, dooie mol
Ik vind het schofterig en oneerbiedig om voedsel weg te geven wat over de datum is... geef dan niets ipv je oude rommel die je anders moet laten vernietigen en wat hogere kosten met zich mee zou brengen. Het is zo makkelijk om te zeggen ondankbaar, maar nee... de waarheid is dat die bedrijven goedkoop hun troep ergens kwijt kunnen.
-
En sommige mensen hebben dus echt geen andere mogelijkheden dus stellen dat ze maar "lekker moeten gaan werken" bevat een kern van waarheid maar is vooralsnog erg kort door de bocht van sommige reaguurders.
@worm@15:13
De complete Koraan
kon die servert niet aan.
tsja... als je je hele leven gewend bent alles te krijgen en dat anderen voor je zorgen, dan ben je inmiddels wel vergeten daar dankbaar voor te zijn. Dan wordt je net zo kritisch als mensen die ut wel zelf betalen.
Is ook meteen de beste argumentatie om te voorkomen dat mensen te lang te afhankelijk zijn van anderen. Mensen moeten (als ut enigszins mogelijk is) voor zich zelf kunnen zorgen. Een overheid zou dat moeten stimuleren...
Stop es met die duimpjes!
Dadelijk vliegt er weer ergens een monumentale kraakvilla in de fik...
@Bodde | 03-09-08 | 15:19
Iemand die het woord kanker gebruikt (buiten waar het oorspronkelijk voor staat) is ook geweaun een tokkie. Ik hoop dat je vingerkanker krijgt, ben ik iig verlost van je reaguursels, slome.
@campion | 03-09-08 | 15:12:
Niet zeuren over Gristelijke uitgangspunten, die doen niet ter zake.
Armoede is een keuze. Simpel.
Draait de Servert nog?
Ik zou zeggen: "GS doe er wat aan!". Geef Janneke een baan, ik wil haar best ruilen voor Raoul en Mutsaerts.
@superjan | 03-09-08 | 15:16: Dan neem ik Hoxha wel.
-weggejorist-
Ondankbaar tuig! Ga idd gewoon werken!
campion | 03-09-08 | 15:12
"Ledigheid is des duivels oorkussen" spreekt mij meer aan.
Klagen mag altijd, stelletje zeikerds.
Waar komt dat heerlijke plaatje vandaan wat erbij staat?
Die heeft ook d'r voedselpakket niet opgegeten, of wel maar dan weer uitgekotst...
@jan joost> dat mocht hoxha willen!
Stelletje uitvreters! Misschien gewoon is aan het werk, die parasieten!
Ga werken!!!
@ fuckje
u is mevrouw hoxha?
@blinde kip@15:09
Dat is mevrouw Hoxha.
Volgens mij ligt die servert van dat linkse tuig eruit!
-weggejorist-
Zonneklaar dat men zelfs op GS nog lang niet vrij is van de Grrristelijke Uitgangspunten. Stille Dankbaarheid voor de charitas van de rijken is een eerste vereiste voor de armen. Blessed are the meek.
En daarbij is het toch ramadan, dus waar hebben we het over.
Heeft iemand de high-res van dat plaatje hierboven? *fap*
Sjaakdelinksesul:
Natuurlijk zit er een hoop dikke bult materiaal tussen.
Maar ik ken persoonlijk iemand in een vergelijkbare situatie (bijstandvader) die er zelf niks aan kan doen, voor zover ik kan zien .
En ik kan je melden: je hoeft maar een paar keer achter elkaar pech te hebben, en je bent net zo fucked.
En verder vind ik in dit verband ontwikkelingshulp en allochtoonknuffelen een beetje wrang.
@fuckje
Hoe komt de redactie aan jouw vakantiefoto?
Misschien moet die verwende snol gewoon zelf even gaan werken! Pleur op met je gezeik!
Ik ga elke week wel naar de voedselbank. Die wijven zijn daar zo wanhopig, die doen alles voor iets warms in de mond.
even o.t. Het moet niet gekker worden, ik werd zojuist opgebeld door de Volkskrant, met de mededeling dat ik nu wel gek zou zijn om deze aanbieding af te slaan...."4 weken lang de Volkskrant voor 4.70"... Ik antwoordde de enthousiaste verkoper dat ik mijn kat nog niet op de azijnbode laat schijten. Toen hing hij maar op, maar wat een brutaliteit om mij te bellen voor een abbonnement op de azijnbode... GS doe er wat aan!
Lol@reaguurders op die klaagsite.
Dat je uberhaubt zo'n pakket gaat halen, zegt al iets over je instelling.
puY | 03-09-08 | 15:01
karel kaalknook? *proest!*
@LeverCees | 03-09-08 | 14:57
Daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. Voorzieningen zijn er voldoende voor de hulpbehoevenden. Zie het als een aanvulling, een extraatje. Voedselbanken zijn leuke iniatieven van linkschmensen die zich vervelen, maar zijn niet officieel.
fuckje | 03-09-08 | 14:47
Niks mis mee, lijkt me een goed advies.
Zogenaamd arm, maar wel PC's, breedband-internet en een server-park!
Ik dacht het niet!!!
Jongens, roken met die servert!!!
en als ze het opeten en er ziek van worden zeuren dat het weer dokterskosten met zich meebrengt.
Alijd wat te zeiken dat rechtse schorem.
Da's nogal een waslijst met prima voedsel. Een nogal grote hoeveelheid ook. Hoe heeft ze het opgehaald, met de auto?
En waar betaalt ze haar computer van? Moet ze geen sollicitatiebrieven gaan schrijven? Kranten op vacatures uitpluizen? Cursussen gaan volgen? Desnoods... als ze niets ander kan, putjes gaan scheppen, achter de kassa van de door haar zo verfoeide C1000 gaan zitten, bejaarden gaan wassen of in de plantsoenendienst gaan werken?
Aan dit soort arrogant, werkschuw, ondankbaar, ongewassen tuig gaat Nederland naar de kloten.
*Bij lezen van klaagzieke linkserts moment aan bijstandskoning denkt
heb me even flink uitgeleefd als reaguurder, zoo....
Urft Oechelboechel | 03-09-08 | 14:52
Quote: "Het onderzoeksbureau Regioplan heeft een onderzoek gedaan onder 430 klanten van de voedselbanken in elf gemeenten. Een kort overzicht van belangrijke bevindingen:
83 % van de klanten van de voedselbank hebben schulden en 85 % maakt gebruik van hulpverlening zoals maatschappelijk werk en RIAGG. 75 % van de ondervraagden heeft een uitkering (43% bijstands- en 23% WW-uitkering). 8 % heeft een baan en 5 % zegt helemaal geen inkomen of uitkering te hebben.
Opvallende cijfers uit het rapport zijn dat slechts:
- 36% gebruik maakt van hulp bij het aflossen van schulden
- 27% gebruik maakt van de bijzondere bijstand
- 25% gebruik maakt van kwijtschelding van de gemeentelijke belasting
- 63% een zorgtoeslag heeft en 54% een huurtoeslag
Ondanks dat 95% van de klanten van de voedselbank geen baan heeft, volgt slechts 13% een reïntegratie traject."
Tja, dat krijg je met mensen die niet werken, die nemen de hele dag de tijd om dit soort onzin te schrijven en feitjes te verzamelen. Winst over de rug van de armen, wat een onzin, ze krijgen voedsel -dat in principe prima is- aangeboden omdat het anders toch wordt weggegooid. Dat het bedrijf daarmee geld bespaard lijkt me niet meer dan redelijk. Bovendien betekent tht TEN MINSTE houdbaar tot... das wel ff wat anders dan een uiterlijke bewaar datum.
Ga eens een maandje naar de binnenlanden van Oeganda, dan praat je wel anders.
Joehoe, weer eens lekker los gaan in de reacties op haar site.
Triest wijf overigens.
GS; ik begin steeds langzamer te werken, Hoe komt dat toch ?
Joris is wereld beroemd geworden.
Zelf op die puber site worden comments al "weggejorist"
-
"Wegjorissen" is een Nederlands werkwoord geworden !
Ik joris weg
Jij jorist weg
hij jorist weg
wij jorissen weg
....
Overvaller tegen slachtoffer "Je geld of ik joris je weg !"
@kachelfant | 03-09-08 | 14:55
Ja, zal je wel drie banen hebben figuurmans.
@Nee dus! | 03-09-08 | 14:42
Stop dan met roken, ik hoor dat die truffels best lekker zijn.
Eten wat de pot schaft kreng!
Je kunt altijd nog gras vreten, dan werk je tenminste nog bij voor de plantsoenendienst ;-)
Ik zie niet in waarom het supermarkten ten strengste verboden is om producten die over datum zijn te verkopen (als dat onverhoopt toch gebeurd, worden de bewijzen hiervan op GS geplempt en wordt er grote schande van gesproken) maar kennelijk is het voor GS publiek geen enkel probleem om deze bedorven rommel wel aan hulpbehoevenden te geven. Want alle hulpbehoevenden zij immers smerige hippies, kudkrakers en langharig werkschuw tuig, toch? Verzin eens iets nieuws Hoxha!
*reihalzend uitkijkt naar wéér een artikel over foute linkschmensen en/of criminele Finnen*
he muts, ga eens werken en koop je eigen zooi in plaats van zeikstukjes schrijven
Ik heb 2x modaal en vreet me het schompes aan witte bonen in tomatensaus !
Gewoon omdat ik dat lekker vind.
Voedselbanken moeten geen dingen gaan geven die over de datum zijn !
Scheur het er dan vanaf ofzo, of maak het onleesbaar.
VirtualVertex | 03-09-08 | 14:51
4X4= Lada Niva?
Restaurant: MC Donalds?
Geheel bekend Nederland reaguurt in het gastenboek!
Janneke kan best aardig schrijven. Stuk leest vlot weg. Mijn tip aan haar: doe er iets nuttigs mee. Zoek een instelling of bedrijf die jou daarvoor wil betalen. Een baan noemen we dat. Schrijf maar niet over economie trouwens want daar heb je totaal geen kaas van gegeten.
Skinny chicks give good head. Dat dan weer wel.
Wie is dat wijf? Heeft ze enig moreel recht op zo'n grote bek?
Zeikwijf! *drukt nog een stukje pure chokolaaa tussen de kiezen*
Ik zeg, stik d'r maar in dan, ondankbare honden....
Bijstandlutsers doe eens werk zoeken!
Wie werkt, mag klagen. Wie te beroerd is om maar een vinger op te tillen moet gewoon in een hoekje gaan zitten en zijn bek houden!
De voedselpakketjes zijn wel aan de zielige kant, dat vind ik ook. Maar wees blij dat je wat krijgt, linkse klerelijers!
Lekker klagen en schoppen tegen het systeem,inclusief alle toeslagen, extraatjes en tegemoetkomingen dat je in leven houdt. Ongezien de typhus voor die graftak Janneke en haar klagende medeparasieten.
Mag ik -tegen mijn gewoonte in- een nuance aanbrengen?
Ik vind t diepverdrietig dat we in ons zogenaamd welvarende land mensen hebben die van dit soort badinerende "charity" afhankelijk zijn.
We maken wel mooie sier met ontwikkelingshulp, en we pardonneren 25000 nuttelozen, maar we laten een deel van ons eigen volk creperen.
En ook stoere dikke bult roepers kunnen in zo'n situatie komen.
Janneke, voedselbank pakket is volgens mij een aanvulling op je eigen inkopen. Ben dus blij met wat je krijgt, en anders laat je dat pakket in het vervolg toch lekker staan......... Zijn genoeg mensen die er wel dankbaar voor zijn.
* stapt in 4x4, rijdt drie straten verder, haalt zalmfilet bij Appie *
< paar dagen later >
* zalm weggooit t.h.t. gisteren, naar restaurant gaat.. met 4x4, naast Appie *
GET A F**KING JOB: TRUT
Bij die voedselbank van Den Haag zuidwest heb je nog nooit zulke volgevreten tokkies gezien. Die lopen allemaal te klagen, naast het grootste LCD scherm wat ze bij Wehkamp hebben kunnen kopen, hoe slecht ze het hebben.
Die vrijwilligers komen het vreten zelfs brengen en dacht je dat zon volgevreten muts de moeite nam om even naar beneden te lopen?
Ze blijven gewoon op hun zuiger voor die tv zitten wachten tot ze die mand boven komen brengen.
En hier rekenvoorbeelden dat uitkeringstrekkers in Den Haag net zoveel te besteden hebben als iemand met 130% van het minimumloon, vanwege al die cadeautjes van de gemeente.
.
www.denhaagtekijk.blog-city.com/werken...
.
Gemeentecadeautjes;
www.denhaaghelpt.nl/
.
Ps: lekker wijf op die foto, beetje Kate Mossachtig.....
Oeps! Wat ik daar heb gezet plaats ik hier maar liever niet!
Ik mag aannemen dat mevrouw Janneke een uitkering geniet, huursubsidie en zorgtoeslag ontvangt en de hele dag op haar zuignap aan de bank vastzit. Jammer dat ze niet mee kan komen in de maatschappij, maar ik wil daar geen last van hebben. Ik werk 50 uur (sind mijn werkgever me betrapt heeft op reaguren) in de week en flikker 350 kg aan eten per jaar weg. Jammer dan, ik geef er geen reet om, ik maak me al zo druk over het millieu.
'ongeveer 8 broodjes en 2 saucijzenbroodjes, reeds voorzien met een 33% kortingssticker met als tht 7-8'
heb even geen zin om te checken maar broodjes staat normaal tog alleen productiedatum op?
Als dit links anachistrisch tuig gewoon gaat werken, heben ze ook geen voedselbank nodig!
BTW: wie is die "uitvreter van de ergste soort van NL", luisterend naar de naam Janneke eigenlijk?
Ik vat 'm niet helemaal.
Voedselbank? Is dat net zoiets als je spermabank? Daar kan je zooi dumpen waar je zelf niks mee te maken wil hebben, maar een ander maak je er heel blij mee? Zoiets?
@Joris
hahaha... u is beroemd!!
-
Vooringenomen standpunten zijn hier niet welkom, en schelden is al helemaal niet nodig!
Dus weggejorist!
De webmaster
-
of ben je aan' t bijklussen aldaar?
Lekkere pica! fapfapfap!!!!
Goh misschien slim om instanties aan te spreken, SBS6 aanschrijven, brief schrijven naar die commissie, gemeente in te schakelen? Zo maar wat ideeen, misschien niet allemaal goed of nuttig, maar lijkt me nog altijd beter dan boze dingen schrijven en wachten tot iemand anders wat aan jou klachten doet.
-weggejorist-
Als ik nog lang naar de vrouwonvriendelijke GeenStijl paginas kan ik Janneke's roompate wat romiger maken....
Jeez wat een gezeur, hier in de States krijgen ze gewoon voedselbonnen, je mag melk halen, brood en wat vleeswaren en dan verder niet zeuren...
-weggejorist-
Er zit een verschil tussen "tenmiste houdbaar tot" en "te gebruiken tot en met", zijkwijf. Tht is meestal nog prima te doen, hooguit gaat de voedingswaarde wat achteruit en wordt de smaak wat minder als in minder smakerig, niet minder smakelijk.
Ga werken, je kan redelijk foutloos NL schrijven, dus dat moet lukken.
@Hoxha: die pica is echt kut. sorry. had je nou echt niet anders kunenn bedenken?
Mag ik zeggen dat ik het gedeeltelijk eens ben met die Janneke? Dat maatschappelijk verantwoord bezig zijn van bedrijven, politici en BN'ers, zum kotzen. Alleen goed voor het imago en het stillen van het eigen geweten, maar iemand anders mag de portemonnee voor ze opentrekken.
Ik heb doodgewoon schijt aan paupers en kom er openlijk voor uit.
Gegeven paard - bek, ofzoiets. Zeker wel met de auto gegaan?
Heb het ook wel eens krap gehad dat waren dan de de grote witte-bonen-in-tomatensaus-weken. Vreemde linksmensch, dat je ooit uit ene kut gekropen bent betekend nog niet dat je recht hebt op het driegangenmenu van de maatschappelijk nuttige medemens.
Dat er uberhaupt roompate in zo'n doos zit. Toch niet een eerste levensbehoefte dacht ik zo.
Wie niet werkt zal ook niet eten.
Of gaan tippelen. Krijg je ook eens wat anders in je smoel, kijken of ze dat wel lekker vinden.
De voedselbank is bedoeld om je zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen trut.
In plaats van te zeiken over wat ze gratis krijgen horen ze op vacaturebank.nl, jobbingmall.nl en god weet op welke pagina's je loserbanen kan krijgen te zoeken.
Vreten wat de pot schaft,ondankbaar nest.
Vanavond zal ik mijn vouw en kids maar weer eens trakteren op lekkere malse kogelbiefstuk.
Wat een ondankbaar kudtwijf.
Hoerrrrrrrrrrrr
Dat plaatje is aanstootgevend :@
Gewoon geen eten meet geven maar crack.
Je wilt het niet? Dan pleuren we het toch allemaal weg. Kijken hoe hard je dan boehoe roept.
Roompate met special sauce from sum jun guy
REAGEER OOK