
Doe maar stoer met je TomTom, Pioneer of iPhone. Is en blijft oude koek, hierboven een afbeelding van het allereerste mobiele navigatiesysteem ooit, met een uitbreidbaar geheugen voor een onbeperkt aantal kaarten. Uitgevonden in ... 1926. Ding is onderdeel van een
expositie in Engeland, over 'nuttige' uitvindingen die al lang gedaan zijn. Verder in de collectie: de
kamkammer (een kam die een kam kamt), een zelfgietende theepot, rokbretels en veel meer. Al je gadgets zijn oud. Zo, weer wat geleerd.
officieel bijschrift:
Photo of a gentleman's wristwatch which has a built in navigational system dating from around 1926. The watch is one item in a collection of wierd and wonderful gadgets which has gone on display at the British Library Business and Intellectual Property Centre. See PA story HERITAGE Gadgets. Photo credit should read: British Library Business and Intellectual Centre/PA Wire
Reaguursels
InloggenNet even navelstaren opgezocht. Geen idee wat het was. Dacht dat het een affectionistische solidariteit was. Blijkt dat je bericht ineens logisch uitpakt.
Hmm..
Ik heb mijn naam in ieder geval eer aan gedaan voor vandaag... *gaat pitten*.
Nou ja goed, wat ik 'vat' is dat je het na een korte vlaag van bevrediging, je mijn niet aflatende detail-obsessieve stijl van debatteren nu vooral weer irritant vindt. Goed, dat mag, en snap ik. Ik heb (volgens mij) mijn best gedaan om, waar nodig, mezelf te verduidelijken en eerlijk te vermelden hoe ik erin sta.
Blijkbaar is jouw lichtende wijsheid aangaande projecties niet van dezelfde laagdrempeligheid voorzien, wellicht is dat ook teveel gevraagd. We kennen elkaar immers pas net, en wat een heftige ontmoeting was het.
Wellicht dat ik je brein een volgende keer weer tot die 'bizarre opwinding' kan stimuleren, en je je veilig genoeg voelt om de ware inhoud van je geest met me te delen. Het was me voor nu in ieder geval een (soort van) genot. Beetje zoals breinneuqen zonder klaarkomen, maar breinneuqen niettemin.
@Volidioot @00:35
De naam is Doe. Jane Doe.
Janey voor intimi.
Kudtwijf voor enemies.
Succes met je achtergrondinfo grasshopper.
.
Het was vermakelijk om even met je te stoeien.
Dat je de projectie niet vat is een teken aan de wand.
Go West young man. We'll meet again.
Youth is definitely wasted on the young.
Dat is dan precies wat ik bedoel, die stamkroeg sfeer die hier af en toe hangt, persoonlijk vind ik dat echt niks. Ons kent ons-blabla maar dan op een hoger niveau. Eerst 6 maanden vriendjes worden met 'de reaguurder' en dan meedoen met de rest, newbies afzeiken. Wat een helden... Juist op GS moet daar tegenin gehakt worden.
Het is een beetje het verschil tussen 'bashen omdat het kapot moet' en 'bashen omdat het gezellig is'. Soms lijkt het meer op het tweede bij het reaguurdersvolkje. Volidioten dat (sommigen van) jullie zijn!
@Volidioot | 19-08-08 | 00:35
Dat moet jezelf maar aan bloedjelink vragen... Ik weet dat het een "oudgediende" op GS is. Verder geen nieuws.
Dingen groter maken dan ze zijn is leuk, is ook spel, maar in een scherp debat kan het je de kop kosten. Anything you say could be used against you....
Overigens, @Ommezwaai | 19-08-08 | 00:31, ik ken haar (internet identiteit) nog maar net, geef me anders wat achtergrond
-=PyP=- | 19-08-08 | 00:28
Allang door, waarom denk je dat ik het Internet als uitlaatklep gebruik? Je denkt toch zeker niet dat ik me (nog steeds) zo gedraag in mijn sociale omgeving.
Nee, je leert vanzelf, en dit is gewoon spel en (licht) zieken. Normaal kap ik er sneller mee, maar deze thread wil maar niet dood.
@Volidioot | 19-08-08 | 00:30
Dat is een juiste constatering. Mede hierdoor is GS zo succesvol...
Volidioot | 19-08-08 | 00:28
Bloedjelink is ook niet zomaar iemand, dat zou jij inmiddels wel moeten weten.
Zie dat overigens niet als aanmoediging om die discussie aan te wakkeren, ik zei het vooral omdat jij (en mensen in het algemeen) een beetje een absurde neiging hebben om dingen te aggrandiseren (groter maken dan ze zijn)
@Volidioot | 18-08-08 | 21:02
Zoals bloedjelink zegt ben je een jong iemand. Teveel met jezelf bezig en te weinig met je omgeving. Blijkbaar heb je nog niet door dat je door jouw gedrag de omgeving negatief beinvloedt en uiteindelijk je eigen teloorgang bekrachtigt.
Beetje flauw, maar idd ook geen belediging. Overigens zag ik alleen bloedjelink dat opperen en eigenlijk niemand er volgens wat op zeggen. Gaaaap.
@Volidioot | 19-08-08 | 00:07
Je bent voorgedragen door verschillende reaguurders om het debat GS versus de azijnbode in te leiden... Dat kun je niet anders dan als een compliment beschouwen, dunkt me.
Nee hoor, ik heb al begrepen dat je geen activiteiten op korte termijn hebt.
Maar dit vermeld ik ook nog even ten overvloede...
Toch typisch. Heb ik niet eerlijk vermeld dat ik me tot in het gestoorde debat voer?
Ik heb nergens gezegd dat ik iets anders aan het doen was dan
En toch ontkomt me niet het gevoel dat de vijandigheid van de laatste 5-6 reacties ergens gegrond is in een gevoel van afwijzing. Misschien ben je gewend, hier op GS, te concluderen dat dat gewoon een 'spelletje' is, en speel je het nu mee door bitter en offensief te reageren.
Dat is het voor mij niet. Ik vind het oprecht leuk om (lichtjes) te zieken, te spelen en heb een groot ego, ben me daar bewust van en zie daar zelf het goede van in. Vind het ook leuk als anderen positief reageren op onbeschaamd, open-en-bloot narcistisch gezever, maar zie dat vooral als een waardering voor hun eigen narcisme. Waardering reflecteert dan ook terug op jezelf. En zo bedoelde ik u te wijzen op projectie. Geen kwaadt in de zin, mevrouw.
Als daarmee de discussie voor u klaar is, dan bedank ik u vriendelijk. Het blijft een spel, maar heb leuk gespeeld en daarvoor dank.
Toch leek je je even zorgen te maken over het feit dat ik misschien andere activiteit misloop, dus ik denk ik vermeld het nog eens ter overvloede.
@Volidioot | 18-08-08 | 23:59
Dat hoef je niet te benadrukken, dat blijkt wel uit bovenstaande.
Ik heb geen zak te doen Ommezwaai, waar heeft u het over?
Ik zie dat de discussie nog niet tot een (goed) einde gebracht is.
Bloedjelink, ik krijg stellig de indruk dat onze volidioot nu echt los is.
@volidioot, nu even ophoepelen en gaan slapen. Het is al veel te laat voor je, de scholen zijn immers weer begonnen.
We weten het nu allemaal wel, je hebt je punt gemaakt.
Ha-ha. Klassiekers, een voor een.
Niet meer dan een beetje persoonsgericht bashen. Ga koken, mens.
In ieder geval heb ik de boel weer achtergelaten zoals het was; met genoeg vlakke tegenzin tegen mijn identiteit om er later in een verveelde bui weer mee te spelen, en dat doet me goed. Dat is (voor mij althans) begrijpelijker en handzamer dan dat onverklaarbare warme gevoel waar we het eerder over hadden en nog steeds niet boven tafel is.
Wat ik alleen niet begrijp is je (voor mij onverwachte) opmerking over projectie mijnzijds. Wat projecteer ik en wat is de onderliggende oorzaak volgens jou? Alleen de projectie is waarschijnlijk ook voldoende.
@Volidoot @23:15
Je pikt wel meer niet op he?
Ik pikte daarentegen meteen op dat je een jong mens bent. Je pocht te vaak en te veel. Ik zal er mijn psychologie van de koude grond niet op loslaten Een minzame glimlach volstaat. Je bent kinderlijk enthousiast in je zelfbevestiging.
.
Als je oestrogeen wilt laten pieken zou ik als ik jou was iets minder groots en meeslepend communiceren. Simpel gezegd: wrijf eens wat anders dan je eigen ego.
.
Ik beweer niet dat ego defenses een gebrek in ego indiceren. Goed lezen.
Ik stel dat je projecteert. Dat is wat anders. Je legt jouw sjabloon op mij.
Heb je een syllabus Algemene Psychologie op de kop getikt? Wel uitlezen voordat je gaat toepassen.
.
Hoe staat het met je verzameling luchtkastelen?
Interesting, en inderdaad, handige gadgets. Bestonden vast al begin vorige eeuw, of daarvoor.
Maarre wel geil, zo´n testosteron beïnvloedt vrouwmens, dat had ik hiervoor nog niet opgepikt uit de wisseling.
Oerinstincten, het sterkste instinct is wat? Precies, overleven. Als moderne man betekent dat vrijwel niets meer, aangezien de risico factor gereduceerd is tot zo goed als nul. Althans, in mijn wijk, in dit land, op dit continent, onder mijn omstandigheden.
Oestrogeen doen pieken is leuk. Heel leuk zelfs, maar ook veel WERK. Jong oestrogeen piekt niet zomaar, en ik ben nog niet op de leeftijd dat ik de vrouwen geil kan maken als stabiele voorziener, betrouwbare gezinsman. Niet in de laatste plaats omdat dat mezelf totaal niet opwindt. Naast welgesteld ben ik dus, en dat verwachtte je misschien niet, nog vrij jong. Onder de 30 in ieder geval.
Blijft over de vraag waar je plotselinge warme gevoel vandaan kwam, als het niet de liefde voor je eigen ego is. Ik denk nog steeds dat dat het wel was. Je verklaring dat ego-defenses een gebrek in ego indiceren doen me dat vermoeden, maar ook het gebrek aan een andere verklaring. Licht eens toe?
@Volidioot @21:46
Om ontopic te blijven... ego-doorprikkers zijn reuze handige gadgets he?
.
Een ego-defense heb ik niet nodig. Niks mis met mijn ego. Ik wrijf het graag en schaam me daar geenszins voor. Dus om het eens niet wollig en gekunsteld te zeggen: steek die projectie maar in je reet.
Zelfliefde mag en moet. Als er maar een beetje liefde voor anderen overblijft.
Mijn stijlfiguren ga je nog wel begrijpen als je het tenminste lang genoeg volhoudt hier.
.
Ik ben een vrouw. Jij bent een man. Wat lullen we nou?
Ga zo door? Met wat? Met dit geneuzel?
Als jij een man bent en je durft te luisteren naar je oerinstincten en je wilde natuur dan lag ik allang amechtig naar adem te happen tussen de reaguurpanelen.
Neeeeee, niet omdat je voortplantingsdrift of andere lust ervaart... jij niet... jij doet aan zelfbestuiving... Je zou me al met de knuppel op de kop hebben geslagen.
Me Jane.
Mazzel.
Overigens meestal onbewust...
Je moet het maar van jezelf ontdekken en het vervolgens uit je strot kunnen krijgen... Niet eenvoudig en je word er ook geen beter persoon van... Tis net als herpes, je leert ermee leven.
Adolatie is ook een woord lieve ommezwaai, het is nog iets lichter en bezweemder dan adoratie, wat vaak concreter geuit wordt. Adoratie is een "ik heb waardering voor je (x eigenschap)", adolatie is ongecontroleerder, een gevoel, moeilijker te benoemen en daardoor ook het soort spul waar de vuilste ego trippers op uit zijn.
Een stijlfiguur doe ik het wel voor.
Laat ik dan zeggen dat je nieuwe reactie of de waarheid spreekt na een nieuw inzicht of een ego-defense is. Ik denk het laatste. Hoe dan ook, lijkt me dat het warme gevoel waarover je schreef niet op mij gericht is (wat je dus misschien al door had). maar een indicator is van zelf-liefde, sociaal bijna even afstotelijk als het mijne, maar nog minder gecultiveerd. Het uit zich nog incidenteel, de waarde ervan kennend, maar waarvan de honger naar meer aanwezig is. Je uit je dan ook bevestigend richting mij, maar onterecht, eigenlijk is het je eigen ego dat zich aangemoedigd en geïnspireerd voelt door een niet-excuserende vorm van zelf-bekrachtiging en adolatie.
Met andere woorden, ga zo door.
@Volidioot | 18-08-08 | 21:02
Luister eens even jij ouwe rukkerT (ja, dat kan ik zeggen als man met een fijne relatie). Ik spreek hier op persoonlijke titel.
In ieder geval is er geen sprake van adolatie mijnerzijds. Of bedoel je soms adoratie? Wellicht weer een van die woordspelletjes...?
Enne... geen dank hoor.
@Volidoot @21:02
Heren? Heren!
Ik zie alleen maar wijven, mezelf incluis.
Of is het gebruik van de smiley je stijlfiguur? In het kader van "grapje moet kunnen, laat ik ook eens nieuwerwets en vlot doen" ?
.
Van mij heb je nog geen waardering of erkenning te pakken. De rest is wellicht wat makkerlijk te slijmen.
WORDT VERVOLGD.
Overigens; snoeieerlijk egocentrisme, misschien wel de grootste geheime liefde van elk mens...
Haha stelletje sokkensnuivers. Van kritiek naar adolatie in een paar posts, narcisme is besmettelijk, wisten jullie dat?
Blijft het feit dat ik een onverbeterlijke zelfverbeteraar ben en dat het voor mij bezigheidstherapie, een sport is. Waardering en erkenning zijn de dood van het spel. Je hebt me in deze dus een beetje te pakken, ik zal me moeten gaan bezinnen op iets nieuws. Bedankt tot dusver, heren :)
@Volidoot @20:10
You're so welcome. Hoewel ik niet in navelstaardersolidariteit geloof maak ik in dit geval graag een uitzondering.
Ik krijg echt een warm gevoel bij je. Je egocentrisme en egoisme springen van mijn beeldscherm af. Bizar opwindend. Tel daar je fijne arrogantie bij op en de tussen neus en lippen vermelding van de welgesteldheid. Man, man, toppertje jij.
Een geschenk voor GS. Je moet maar op die nick van jou komen. Zeg niet dat je ook nog creatief met kurk bent! Koken? JA? Je hebt je eerste roman in concept al klaar liggen? YESSSS.
@Volidioot | 18-08-08 | 19:25
Ik kan toch niet ontkennen dat je reactie een lichte glimlach op mijn gezicht heeft getrokken. Eigenlijk begin ik je eerlijkheid wel (langzaam) te waarderen.
De scheidslijn tussen goed en fout is op GS ook flinterdun en wellicht hebben jij en ik een andere kijk hierop. De opmerking dat je er in ieder geval wat van opgestoken hebt, kan mij wel bekoren. Overigens maken velen ons, en dus ook volidioot en ommezwaai, zich met enige regelmaat schuldig aan stuntelig taalgebruik. Waarom niet? Veelal worden woorden of uitdrukkingen "des volks" gebruikt, die heel vaak geen -of een andere- betekenis hebben dan in de gevestigde woordenboeken of andere lectuur vermeld staan.
Ik kom uit omstreken 020 en hier is dat vrij normaal, woorden gebruiken waarvan iedereen de juiste betekenis wel weet, maar deze dan toch verkeerd gebruiken.
Ik wist wel dat er een bepaald ziek intellectueel narcisme leefde dat me aantrok aan GS. Ik voel me alweer een stuk meer thuis - dank u.
@Volidoot @19:42
Hahahaha, je opmerking dat ik vrij consistent probeer inhoudelijk te zijn ga ik inlijsten. Dat zal die Jorissen leren!
.
Iedereen reageert hier puur voor zichzelf. Dit is DE site voor intellectuele zelfbevlekkers, egokloppers, wikipedia-masturbeerders, wannabe standup comedians, windbuilen en blaaskaken. Kwade tongen zeggen dat het door het contrast met de debielen komt. Ik zou het niet durven zeggen.
Knoester topic gelezen. Verschil dat me opviel is dat jij zeiken afwisselt met het proberen te maken van een punt. Of laat ik het anders zeggen; je probeert vrij consistent inhoudelijk te zijn.
Meestal reageer ik niet eens tenzij er ergens even iets flink af te branden is, het liefst op een manier die niet voor de hand ligt. Dat viel hier uiteindelijk erg tegen, alhoewel ik wel iets heb geleerd over 'de reaguurder'.
Je zou kunnen stellen dat ik puur en alleen voor mezelf reageer, en dat ligt waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.
@Volidioot @19:20
Mijn lieve hemel, je hebt een pik en ballen en je gedraagt je hier als een zeikwijf?
[Pim mode aan] Man ga neuken! [Pim mode uit]
Doen we daarna nog eens een polemisch slagje jij en ik.
Of een fittie. Lijkt me enig.
Lees me ook nog even bij Knoester topic. Voor de volledigheid. Heb je mijn profielschets ook te pakken.
@Ommezwaai | 18-08-08 | 18:26
Excuses, het gekscherende was blijkbaar niet meer te onderscheiden van het gemeende. Natuurlijk was het geen voltooidt deelwoordt. Ik doe maar wat, eigenlijk, omdat het kan, net zoals dat ik me verzuchtte aan jouw stuntelige woordgebruik, omdat het kan. Bij mij is het meestal opzettelijk, waardoor ik er of om kan lachen of me verduidelijk. Of, het überhaupt niet boeit. De wereld is vol fuckups en fouten, dat is de dans des natuurs geloof ik. Waar ik dan wel overheen kan blijven zeiken is een stelselmatige fuckup. Kom op, zelfs de grootste idioot moet vlagen van helderheid kennen. Als je het onderscheid tussen goed en fout niet meer kunt maken heb je pas echt een probleem.
@bloedjelink | 18-08-08 | 19:11
Ik zat net je reacties in het Paragnosten draadje te lezen, doe je idd niet verkeerd.
Profielschets, ik ben niet altijd zo'n zeikerd, alhoewel ik wel de obsessieve neiging heb om me te blijven verbinden met nutteloze discussies waarin een bepaald punt mijns inziens nog niet is gemaakt. Dan zeik ik ook tot in het pisvervelende door. Voor mezelf leuk, voor anderen... tja zolang je blijft reageren moet je niet zeiken.
Verder single, welgesteld en geen huisdieren. Moodswings ja, maar in elke moodswing zit een (vaak belachelijke) kern van waarheid die wederom vooral voor mezelf interessant blijkt. Het feit dat ik single ben is tekenend voor deze profielschets, ik zou natuurlijk geen tijd hebben voor websites als GeenStijl als er wat te neuken viel. Bovendien val ik dan de vrouw in kwestie (ik ben een man) lastig met mijn minder welgevallige kanten.
Het feit dat GS kritisch en scherp is spoort me in ieder geval aan om naast de onzin ook de zin erin te houden. Stijlvorm: Belachelijk, boodschap: poging tot het inhoudelijke.
@Volidioot
Je krijgt mijn tiara. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat ik het grootste zeikwijf op deze site was. Niets is minder waar. New girl on the block. Welkom vervelio!
Doe je ook aan moodswings of is het altijd dit flatlinerige verveelgedrag?
.
Nog een paar vragen voor de profielschets. Ook leuk voor de lezer moet je maar denken. Neuk je wel eens (behalve met jezelf)? Heb je een kat of een hond? Gescheiden of bewust alleengaand? Hou je van mannen of van vrouwen? Blog je? Wanneer zet je de webcamfunctie op de site eens aan? Kunnen we je ook zien.
Het gebruik van pseudoniem, was in dit geval dan ook zelfspodt...
Superioriteit een voltooid deelwoord?
Nu ben ik de draad echt kwijt.
Ik heb altijd geleerd dat een voltooid deelwoord meestal begint met ge- voor het woord en het is een werkwoordvorm.
Ik heb gedeeld, gewerkt, gemist. etc.
Ik heb ge-superioriteidT heb ik dus nog niet gehoord.
Maar ach, ook ik ben niet te oud om te leren.
Zelf refereer je wel aan Wiki, dan zegt dat mij ook genoeg....
Mazzel
Wikipedia: Een pseudoniem (Oud-Grieks: ψευδος "pseudos" = leugen, en ὀνομα "onoma" = naam), artiestennaam of schuilnaam is een naam die door een schrijver of kunstenaar wordt bedacht om de maker van het werk mee aan te duiden. Met regelmaat ook in Nederlandstalige publicaties treft men voor pseudoniem de Franse uitdrukking nom de plume aan.
Vaak heeft een pseudoniem iets te maken met de echte naam van de kunstenaar. De reden om een pseudoniem te gebruiken kan zijn om ongewenste aandacht van het publiek voor de kunstenaar te ontlopen, of om een duidelijke scheiding aan te brengen tussen iemands persoonlijke en artistieke of publieke leven. In bepaalde tijden mochten vrouwen geen boeken schrijven, dus kozen ze een mannelijk pseudoniem (bijvoorbeeld George Sand voor Amandine Dupin en George Eliot voor Mary Ann Evans).
Overigens is superioriteidt in dit geval een voltooidt deelwoord en dus in deze goed gespeldt. Soms spel ik het met een z, maar dat is inderdaat onterechdt.
Was zelfspodt, Einstein.
Verder vind ik het vreemd dat je aan de ene kant jezelf 'boven de discussie' stelt waarin de ander alleen zijn gelijk wil halen, terwijl je wel iedere focking (daar is dat woord weer, gewoon omdat het lekker bekt) keer blijft benadrukken dat je misschien stiekem toch gelijk hebt maar het de moeite niet waard vindt (unlike me) om erover door te zeiken. Toch blijf je licht betrokken.
MOCHT je dus nogmaals jeuk in je vingers hebben om te blijven reageren (mij maakt het geen flikker uit, ik vind elke discussie die nog niet besloten is de moeite waard om voort te zetten), kom dan eens met een citaat of gebruik van het woord pseudoniem vanuit de gevestigde Nederlandse literatuur, OF uit een woordenboek met meer autoriteit dan het zielige "woorden-boek.nl", waar je jouw eerder geplaatste definitie uit vandaan lijkt te hebben geplukt. For the record, deze site hanteert een wiki-model, dat moet genoeg zeggen.
Ommezwaai | 18-08-08 | 16:36
Belangrijker
@Volidioot | 18-08-08 | 15:48
Dat ik er niet meer op in ging had zuiver en alleen te maken met jouw vasthouden aan het gelijk. Wat wil je horen? Dat je gelijk hebt?
Blijkbaar is je gelijk krijgen belangrijk dan wat dan ook.
Een tip, kijk eens niet alleen in de van Dale... De Nederlandse taal is immers veel breder in uitdrukkingen, volkstaal en geschrift dan dit (online)woordenboek.
Wederom proef ik in je betoog een soort van superioriteit(daar heb je dat woord weer, maar dan juist gespeld) waar een paard de hik van krijgt.
Ik kap er in ieder geval mee. En nee, niet vanwege een teken van zwakte, maar omdat dit soort discussies uiteindelijk nergens toe leiden.
P.s., De ondraaglijkheid en triestheid van de dialoog viel nog mee, totdat je er 'niet meer op inging', duidelijk gemotiveerd door iets anders dan apathie. Mijn reacties daarop fijn lezend of niet, zo'n aftocht, onder het mom van dat de ander je antwoorden niet meer waard zijn, is een zwak moment in elk debat. Laat gewoon duidelijk zijn wat waar is en wat niet, en dan sta je niet voor lul. Ook al is het maar een beetje. Laat het volledig voor lul staan maar over aan een nickname waarbij dat al is ingecalculeerd.
Wat de fak...
Weet je, de persoonsgebonden commentaren neem ik voor lief, maar welke halfbrein blijft nou volhouden dat ik 'misschien' gelijk heb? Ik heb er nog eens over na gedacht wat er nou precies zo storend was aan mijn replies. Ok, ik wrijf mijn comments met arrogantie en een humor die blijkbaar alleen ik kon waarderen in je neus. Maar blijf in godsnaam niet volhouden dat pseudoniem synoniem betekent, dan voel ik me minder geïnclineerd om te blijven reageren. Volhouden in domheid is wat mij betreft maar heel iets minder storend dan volhouden in superioriteidt, en bovendien schaadt ik met het laatste vooral mezelf (in de vorm van een betekenisloos, zelfbespottend pseudoniem - daar heb je dat woord weer), terwijl onnozelheid en het blijven verdedigen ervan een veel groter probleem is. Daar wil ik wel voor uitgekankerd worden. Alles voor de goede zaak.
@kwamkwammer vs. komkommer
Antoniem dan, daar doe ik het wel voor.
@bloedjelink | 18-08-08 | 13:51
Als het al een vrouwspersoon is, dan eentje gezegend met hele zware/nare PMS...
bloedjelink | 18-08-08 | 13:51
LOL Ja, ik voel ook wel iets tintelen nu... lekker man.
@ Berry:
De uitvinder van kant-en-klare maaltijden verdient inderdaad een nobel-prijs
Volidoot is toch hopelijk wel een wijf he? Het navelstaren, egowrijven, quasi ludiek betweteren, snollerig obsessief spellen, hoogmoederig formuleren.... ik voel een tederheid opkomen.
@Jaap de Paap | 18-08-08 | 12:26
Je hebt gelijk. Ik was de afgelopen dagen niet zo in vorm.
Misschien heeft hij wel gelijk, maar dit neemt niet weg dat ie er niet zo over door moet drammen. En inderdaad, als je alles door een vergrootglas beziet, zul je altijd wel spellings of taalfouten tegenkomen.
Samengevat; ik beperk mij weer tot het neerplempen van (on)zinnige zaken. Overigens gebruik ik geen spellingscontrole en vele hier wel en dan toch...
De kant en klare magnetronmaaltijd is ook een mooie gadget.
Ommezwaai | 18-08-08 | 10:19
Volgens mij kun je beter. Ik heb scherpere commentaren van je gelezen hoor. Volidioot komt wel met stevige argumenten, vind ik. Voor iemand als jij, die al een tijdje meeloopt op GS, moet dat toch een peulenschil zijn? Tenzij Volidioot gelijk heeft natuurlijk. En ja: spel- of typfouten verbeteren van een ander, met fouten in je eigen commentaar blijft gewoon ontzettend grappig, vind ik ook.
Dat ding gebrijk ik al jaren.
Kamkammer? Iemand van beneden de grote rivieren die het woord komkommer uitspreekt?
GAAAAAAAPPPPPPPP!!!!!!!
Ik moet, als historicus, de schrijver even attenderen op het feit dat de joden in de tjd van Mozes als over een navigator beschikte, een wolkd die hen door de woestijn leidde. Dat duurde wel eventjes veertig jaar, mar uiteindelijk zijn ze er toch gekomen. Dus de wolk als allereerste mobiele navigator ooit!
Nep.
@Volidioot | 18-08-08 | 00:19
Raar persoon ben jij...
Ik draai al een tijdje mee op GS, dus hoef je mij echt niet uit te leggen hoe het er hier aan toe gaat. Mensen die termen als "focking idioot" bezigen, horen naar mijn idee op een andere site thuis.
Blijkbaar is het voor jou erg moeilijk om netjes en beleefd te antwoorden, en moet en zal je je gelijk halen. Nou, die krijg je niet van mij, PSEUDO-intellectueel....
Ach, vorige week al gezien in het FD (oude media).
Vroeger was je wel helemaal de man met navigatie-aap op je draaiorgel, nu willen zelfs de paupers je niet eens in de buurt van hun tokkiewagen hebben.
@Dorser | 18-08-08 | 08:57
En in 1926 hadden ze ze alle drie wel.
Sinds Geenstijl "zo populair" is hoeft de redactie blijkbaar niet meer voor 9 uur het bed uit. Valt me wel een beetje op de laatste tijd.
@Dorser | 18-08-08 | 08:57
Sextant, kompas en somigen gebruikten eenzandloper. Zoveel bellen aan boord die de diverse wachten opriepen.
@Agent327 | 18-08-08 | 08:29
Oja, da's waar. Maar 'k dacht meer aan sextant+kompas+klokkie, maar dan als 1926-gadget voor de toenmalige Jan Bovenmodaal.
Copyright?
Hoe krijg je Kim Holland in dat ding?
@Dorser | 18-08-08 | 08:27
Zon, maan en sterren. Daarmee is menig zeevaarder in de gouden eeuw van NL naar de oost gevaren.
Leuk dingetje. En geen elektriciteit nodig. Was er ook al iets simpels dat als GPS kon dienen?
@DANNY3960
Ik heb hier een la vol met ouwe mobieltjes, kom maar uitzoeken.
De beste uitvinding is en blijft het koffiezetmasjien.
Volidioot | 17-08-08 | 23:12 , als je thuis ook zo zeikt als je hier doet, kun je er gerust vanuit gaan dat je mokkel geregeld door een andere man klaar gevingerd wordt.
Dus...
@DANNY3960 | 18-08-08 | 04:17
Ja hoor. Die heb ik.
LG C1100. Kan er mee bellen en that's it. Meer hoeft het ding ook niet te kunnen.
Non plus ultra!
My God, ik zoek gewoon zo'n dingetje waarmee je kan optelefoneren
Bestaat zoiets noch???
@ Volidioot..
zoek gewoon een leven.. doe het voor moi.. please?
+1 voor analoog
Onze diepste verlangens zijn oeroud, en voor een groot deel hetzelfde, maar er zijn ook nieuwe bijgekomen, in de zoektocht naar hogere kennis. Wat dacht je van de deeltjesversneller van CERN?
Alles is al bedacht. We varieren op thema's.
Zelfs de meest nieuwerwetse fratsen zijn te herleiden naar oeroude technische inzichten en constellaties.
campion | 18-08-08 | 00:53 ah, vandaar de uitdrukking "op een oude fiets moet je het leren".
Dr R. Clavan | 18-08-08 | 00:59 de zelfruimende allochtoon? kijk jij eens goed als er weer eens ergens wordt opgeruimd en schoongemaakt.. dat wordt meestal door allochtonen gedaan.
Een leuke gadget zou zijn de zelfruimende allochtoon.
@campion | 18-08-08 | 00:53
Klinkt als... dailydish.typepad.com/the_daily_dish/i...
De dingen die ik tegenkom op zoek naar een voorbeeld! clipmarks.com/clipmark/BD5B35A3-8895-4... bvb!
@-Strotgrondel- | 18-08-08 | 00:43
Ik las het al. Scherp! En goed punt inderdaadt...
In deze context ook grappig. Meestal zijn spelvouten de moeite niet waard. Tenzij ze grappig uitvallen. Zoals in je reactie. Zie je wel, er is vrij consistent te lachen met andermans fuckups.
Volidioot | 18-08-08 | 00:35
Ja godverdómme! 'Afgebrand' met dt. Een schande. Kijk uit hè, ik ben van de spellings-SS, en houd hier alles nauwlettend in de gaten.
Stijlloze bezoeker | 18-08-08 | 00:20 Ja, dit soort dingen ken ik wel, maar haalt het allemaal niet bij de Victoriaanse contrapties.
Ow vet, je kunt ook sexmachines kopen bij lijpe Loetje om de hoek: www.boingboing.net/images/sexmachine.j...
@van dal | 18-08-08 | 00:20: Nou nou nou zeg, je bent ook van alle markten thuis.
Nee, ik heb geen leven in de zin dat ik hier kom om te keuvelen. Keuvelen doe ik met mijn vrienden, ALS ik dat al doe omdat sommige mensen in je sociale omgeving ook het idioterie virus lijken te hebben. Ik hou ervan als mensen wat zinnigs te zeggen hebben, en ik vind het mooi dat wanneer er wel domme dingen gezegd worden, dat die afgebrandt kunnen worden. Liefst niet te hard, net genoeg om duidelijkheid te scheppen. Als dat ergens om bepaalde reden (religie, dogmatiek, of 'sociale overwegingen') niet gebeurt of niet kan, weet ik dat het daar zinloos is om nog tijd te besteden. Tot nu toe is me dat hier nog niet overkomen, als dat alsnog zo blijkt te zijn, so be it.
En goed, voor de volledigheid, ik post hier nog niet zolang. Op sommige fora ben je harder dan op andere, en het kan leuk zijn om scherp te posten. Ik vond het grappig, en dat was vooralsnog even genoeg. Je kan het ook gezeik en totaal niet grappig vinden, daar heb ik wel begrip voor, dat is tenminste een verweer waar je wat mee kan. Als je verweer is dat we verschillen van inzicht klop je op de verkeerde deur.
Volidioot | 18-08-08 | 00:19 als dat de enige reden is voor je aanwezigheid.. zeg, heb jij wel een leven?
@campion | 18-08-08 | 00:15
Jij komt zeker niet veel op internet, hè...
www.fuckingmachines.com
campion | 18-08-08 | 00:15 zoek eens op youporn.com, en dan zoeken op fuck-machine..
@Ommezwaai | 17-08-08 | 23:43
Wat een focking idioot ben je ook. Pseudoniemen worden gebruikt *door* personen, niet *voor* dingen. Ik ben geen spelnazi of pisbittere zeiksnol maar wees je er wel van bewust dat je op een site aanwezig bent die er prat op gaat om onnozelheden en intellectuele zwakte keihard af te branden. Dat is de enige reden dat ik hier ben, en de enige reden dat GS wat in de melk te brokkelen heeft. Ik heb je een paar keer de kans gegeven om je ongeschonden te laten in de discussie, maar aangezien je blijft vasthouden aan de meningen dat we 'verschillen van inzicht', moet ik je bij deze toch even wijzen op de waarheid; je zat fout, ik vond dat grappig en je zat niet stiekem toch goed. De mazzel.
@campion | 17-08-08 | 23:09
er was blijkbaar eerder een thuis-vibrator dan een stofzuiger voor thuis.
en.wikipedia.org/wiki/Female_hysteria#...
van dal | 17-08-08 | 23:11 Ja maar een tarzan is maar een tarzan, dit was een hele ijzeren contraptie, met riemen, en pedalen, en toeters en bellen! Ik wou dat ik een plaatje kon vinden met google, maar lukt niet. Als ik ooit rijk ben laat ik er een maken, om met 't liefje mee te spelen. In de Caribische villa.
Volidioot | 17-08-08 | 23:12 Ja, het is allemaal belachelijk, maar spreekt ook ergens wel weer tot de verbeelding dus. Ik vind het allemaal wel geyl, echt, van dat heimelijke gedoe. Maar ik hou ook erg van al die Victoriaanse erotica, a la The Pearl. Alles kon, maar stiekem, heerlijk.
Dat is nog niks ik kan met mijn Rolex al tijd reizen
@Stijlloze bezoeker | 18-08-08 | 00:01
Hoezo? Heb jij ook een bluetooth dan?
weer zo'n "rakeling"
@van dal; wat mij eerder opviel waren de afmetingen: '90 mm length by 33mm diameter'. Kijk, dat geeft de burger weer moed...
ik wil de goegemeente niet afleiden van de GS-discussie, maar via deze link kom je weer een wereld aan uitvindingen tegen:
inventors.about.com/library/weekly/aa1...
ik ben er net even doorheengeraced en alle links en sub-links en die daar weer onder ook nog tot me genomen, geloof me, er valt nog een hoop uit te vinden.
dus jongens en meisjes: doe je best en verzin nou 's iets anders dan die Leonardo da V., daarvan zijn er al zoveel spin-offs, zoek het gewoon 's in een andere hoek!
@Ommezwaai | 17-08-08 | 23:59
een=een teveel.
Ik ga maar eens naar bed....
@van dal | 17-08-08 | 23:52
Maar is altijd nog 19 uur en 45 minuten langer dan een een exemplaar van vlees - normaal gesproken- werkt...
Stijlloze bezoeker | 17-08-08 | 23:47 de hele dag spelen op een vier uur durende oplading? dat is dan toch de hele dag minus die vier uur?
@Volidioot
Krijg het es...
@stekelige
Lol:)
@Stijlloze bezoeker | 17-08-08 | 23:47
Kijk Hoxha, dat is nou nog eens een uitvinding!
@Volidioot | 17-08-08 | 23:37
Ben je door de Televaag gestuurd, eikel?
@Ommezwaai | 17-08-08 | 23:44
M.a.w., ik breng hem wel even..
Een beetje vibrator heeft tegenwoordig toch minimaal bluetooth aan boord...
www.thetoy.co.uk/features-specificatio...
Ommezwaai | 17-08-08 | 23:43
-op (om enig commentaar uit te sluiten)
@van dal | 17-08-08 | 23:40
Ik ga wel op de brommerT..
@Volidioot | 17-08-08 | 23:37
Bedankt voor je welgemeende adviezen. Maar ik zou graag zelf willen bepalen waar en hoe ik op reageer. Dank u...
O ja. Wie begint er met zeveren over de betekenis het woord pseudoniem? Heb ik een oordeel hierover van u gevraagd? Dank u, nogmaals.
Ommezwaai | 17-08-08 | 23:37 kijk zometeen nog wel even of alle fietsbanden nog hard zijn... anders is het op de eerste schooldag al brengen...
@van dal | 17-08-08 | 23:36
Jjjjj.... Jottum!!
@Ommezwaai | 17-08-08 | 23:26
Sportief, zit dat dan ergens tussen 'ik ga er niet op in, die gast is een idioot' en 'ik blijf wel antwoorden, want dat is sportief en ik laat me niet kennen' in?
Ik maakte gewoon een opmerking, ik raad je aan om niet te antwoorden als je er vervolgens geen bijdragen aan levert. Is niet sportief, is gezever.
Ommezwaai | 17-08-08 | 23:36 nou, vooruit, mag jij meezingen met alle moeders.
van dal | 17-08-08 | 23:35 school, de beste uitvinding sinds het gesneden brood.
@van dal | 17-08-08 | 23:35
Ik ben zo'n vader...
Ommezwaai | 17-08-08 | 23:32 morgen zingen alle moeders blij: "ze gaan weeheer naar schoohool, ze gaan weeheer naar schoohool"....
@van dal | 17-08-08 | 23:28
Morgen beginnen de middelbare scholen weer in het noorden.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er een hoog gehalte aan Nederlandse onderwijzers hier aanwezig is vanavond. Na 6 weken begint het weer te kriebelen, zo lijkt het....
Als we dan toch puntjes op i gaan zetten: @Hoxha: "wierd" is een verkeerde verbetering van het oorspronkelijke "weird".
Jean | 17-08-08 | 23:25 kudt, het is een taalpuristentopic, het gaat helemaal niet over oudere uitvindingen zeker?
Bekken dicht.
Gek hè, dat sommige volkeren nog niet eens het wiel uitvonden: gaat toch vanzelf?
@Volidioot | 17-08-08 | 23:22
Ik blijf sportief, dus dat doe ik wel.
En ik voel mij in het geheel niet beledigd, dan moet er wel wat meer gebeuren dan verschil in inzicht over de betekenis van een specifiek woord of persoonlijke interpretatie hiervan.
@ De Nickname bestaat | 17-08-08 | 22:15
Eerst Nederlands leren, dan pas iemand verbeteren. Men zegt het zo: een computerspel DAT zichzelf uitspeelt. En dan is het nog maar de vraag of dat wel goed Nederlands is.
In gevallen waar je je licht beledigd voelt is het inderdaad verstandig om aan anderen te refereren. Je had overigens ook gewoon niet kunnen antwoorden.
@Volidioot | 17-08-08 | 23:15
Ik luister naar van dal en die heeft veelal gelijk, dus ga ik er niet meer op in.
@ De Nickname bestaat | 17-08-08 | 22:15
FAIL...
Je classificatie van zwakzinnigheid heb ik geen moeite mee, die naam draag ik vrijwillig dus is prima. Echter, de Dikke van Dale is het met je oneens:
Pseu·do·niem (het; pseudoniemen; pseudoniempje)
1 naam die iem. hanteert als hij zijn eigen naam niet wil gebruiken
Verder bedoelde ik je niet te beledigen, je opmerking had alleen 2 ongelukkige fouten die op een vrij stuntelige en dus grappige manier samenkwamen.
@van dal | 17-08-08 | 23:13
Ach, je kent me...
Als een persoon met enig nivo zo'n opmerking maakt, dan kan ik het eenvoudig loslaten.. Maar van zo'n newbee kan ik bitter weinig hebben.
"Een kernbom kan helemaal niet vliegen." Einde boodschap.
Ommezwaai | 17-08-08 | 23:11 dat je er nog op ingaat.. dat valt me eigenlijk een beetje tegen van je.
je weet toch dat idioten altijd gelijk moeten hebben? en volidioten helemaal.
@campion | 17-08-08 | 23:09
Vaak deden doktoren het ook 'met de hand'. Bizar om te bedenken dat de maatschappij toen zo preuts was dat een man een andere kerel zijn vrouw liet klaarvingeren, alleen omdat een erkenning van de vrouwelijke seksualiteit iets 'vies' had. Lijkt me toch dat dat tegen je gevoel als man ingaat...
Dank voor tip @ Hoxha
Een reden extra om binnenkort even naar Londen te gaan
campion | 17-08-08 | 23:09 een 'tarzan' op medisch voorschrift...
Volidioot | 17-08-08 | 23:06
Hierbij nog even een definitie van het woord.
pseudoniem: een andere naam voor een gegeven begrip.
.
Nog een,
idioot: iemand die zwakzinnig is in de hoogste graad.
Zwitsalhead... pfff
wil hebbE!
Ooit was ik, ook in Engeland op een expo van medische gebruiksvoorwerpen uit de Victoriaanse tijd. Er was een hoekje met, eh, implementen die gebruikt waren om rijke vrouwen te behandelen tegen 'hysterie' en depressie. Men had wat moeten puzzelen hoe ze toegepast werden, maar het bleken allemaal interessant gemaakte clit-stimulators te zijn, waarbij doktoren hun patientes op sociaal acceptabele wijze mee klaarpulseerden. Hele machines, waren het, waar de vrouw in kwestie in vastgegespt werd, met tandwieltjes en rubber banden. Djeez, wat zou ik er graag zo een hebben.
Ach ja, wat is de lol van dingen weten als je er niet mee kan afstraffen? Tis een evolutionair voordeel. Mocht in een bepaalde situatie huilen een evolutionair voordeel opleveren dan kan je op mijn tranen rekenen.
@van dal | 17-08-08 | 22:54
Ja, want de bottleneck zat hem in de gebrekkige bekendheid van navigatie, niet in technologische ontwikkelingen?
@Volidioot | 17-08-08 | 23:03: Betweters kunnen mij niet hard genoeg huilen, that's all.
@Fleauxe | 17-08-08 | 23:01
Kan je dat toelichten? Wat zou dat toevoegen?
@Hellsmurfje | 17-08-08 | 22:15
Daarom is het ook een vraag. PrutserT!
@Volidioot | 17-08-08 | 23:00: Ik zie je liever huilen.
@Ommezwaai | 17-08-08 | 22:10
Kamkammer is geen auteur, derhalve geen pseudoniem voor iets. Misschien bedoelde je synoniem, maar dat is het ook niet.
Ik zou diep willen zuchten maar de lach wint het van de zucht...
wat een geweldige uitvinding. echt, dat meen ik. jammer dat dat ding niks geworden is destijds, wat ik weet zeker dat we tom-tom of iets dergelijks dan misschien wel tientallen jaren eerder hadden gehad.
ren-forrest-ren-e | 17-08-08 | 22:31
Ik denk omdat het komkommertijd is.
Willie niet. Willie vindt alleen retro gadgets uit.
leuk zo'n klein dingetje...
Speaking off kleine dingetjes.. hoe staat het met die wedstrijd voor die EEE Mini Laptop? Zie de hele tijd dat voorbij komen.. en ineens zie je 't niet meer.. .. is die wedstrijd nu al afgelopen of zo?
Waarom zeggen mensen steeds dat het komkommertijd is? Dat weten we nu geloof ik wel.
Weest gegroet | 17-08-08 | 22:27
LOL
@De Nickname bestaat | 17-08-08 | 22:15
En straks krijgen we nog een computerspel DAT zichzelf UITSPEELT. Ga lekker door met die zinloze gadgets
Eerst Nederlands leren, dan pas klagen.
Idem.
Hier ook een expositie van eerder_uitgevonden_gadgets: www.ikea.com/
Hoeveel verschillende stemmen heeftie?
Kamkammer, Tomtommer... Zucht, het is zeker komkommertijd...
Op hoeveel meter nauwkeurig?
Voor de hardcore reaguurder erg handig:
lolosad.com/wp-content/uploads/2008/03...
Roflol!
Een uitvinding die we in de jaren 80 al hadden moeten hebben:
nl.youtube.com/watch?v=4QI71Oy1SbA
Nooit meer duyven op je dak!
De kam kamt de kam van de kamkammermaker.
-weggejorist-
En straks krijgen we nog een computerspel die zichzelf UITSPEELT. Ga lekker door met die zinloze gadgets
@neqschotje | 17-08-08 | 22:13
Eerst Nederlands leren, dan pas klagen.
@Ommezwaai | 17-08-08 | 22:10
Het is dan nog altijd: "kWamkWammer", lutserT!
Ik had altijd al een horloge gewild met een lp-speler.
Prachtige mini Torah boekrolletjes.
Reeds bekend veur onze jaartelling.
zie je nou wel dat zelfs de beste ideeën al een keer bedacht zijn, lutsers
En straks krijgen we nog een computerspel die zichzelf uitspeeld. Ga lekker door met die zinloze gadgets
Scottish inventor Alexander Bain is often credited with the first fax patent in 1843. He used his knowledge of electric clock pendulums to produce a back-and-forth line-by-line scanning mechanism.
Frederick Bakewell made several improvements on Bain's design and demonstrated the device at the 1851 Great Exhibition in London.
In 1861, the first fax machine, the Pantelegraph, was sold by Giovanni Caselli, even before the invention of workable telephones.
(wikipedia)
vette gadget! Hebben ze er ook een mobile muziek speler?
Wat mij betreft kunnen ze de gehele UK als een gadget neerplempen...
en TomTom laat je altijd thuis?
He Hoxha, leuk bedacht "kamkammer" pseudoniem voor komkommerT?
REAGEER OOK