Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Basten teleurgesteld in Kalou

Doe mij eens 1 bier!Bondscoach Marco van Basten is zeer teleurgesteld in Salomon Kalou. De voetballert uit Ivorië heeft te kennen gegeven dat Oranje na het WK niet meer op zijn diensten hoeft te rekenen. Bedankt voor de moeite Marco, maar eigenlijk was het Salomon gewoon te doen om een EU-paspoort, waardoor hij beter verhandelbaar zou zijn. En dus gaat hij straks weer samen met zijn broertje ballen voor zijn geboorteland. Dankzij Verdonk, zien we hem sowieso niet meer terug in Nederland, want Chelsea betaalt effe net wat beter dan Feyenoord. De liefde voor Nederland zit blijkbaar minder diep dan hij tijdens de diverse rechtszaken heeft doen voorkomen. En nu is de voetbalbond dus teleurgesteld in Kalou. Eigenlijk vinden ze dat hij ter plekke kan doodvallen, alleen klinkt ‘teleurgesteld’ wat diplomatieker. Voetbalbobo Henk Kesler: “Salomon wilde Nederlander worden en dat verzoek hebben wij ondersteund. Ik reken mij nog steeds tot de weldenkende mensen, maar ik kan me voorstellen dat Nederlanders denken: goh, hebben ze daarvoor al die moeite gedaan...” En Kalou...? Die maakt een 'royaal gebaar'. Salomon geeft alle Geertmakjes van Nederland een dikke vinger. Up yours.

Reaguursels

Inloggen

Kalou sucks. Rita weer gelijk. Van Basten en al die betweters gefopt.

estad | 27-05-06 | 14:19

Fuk man, dat ie uberhaupt nog zo lang aan die procedure en het mediafestijn heeft meegedaan. Ik had echt al veeeeel eerder die middelvinger opgestoken. Stel kansloze xenofoobjes dat er hier in dit land rondloopt. En in Engeland kunnen ze tenminste voetballen.

Kalou, ik wens je VEEL succes aldaar!

Lissy Zoveel | 27-05-06 | 11:22

Met de middelvinger naar Nederland.
LOL

mijnstijl | 25-05-06 | 17:14

hand in hand met ayaan (of hoe ze ook heet)

Prego | 25-05-06 | 16:44

Ik hoop dat Chelsea zich gelukkig voelt als 2e keus met deze lelijke snopvoetballer! :@

Want eigenlijk wilde hij naar spanje toe, waar maar 3 spelers van buiten de EU mogen spelen.

achhhum | 25-05-06 | 14:46

opzouten met die profiteur..... nu de rest van al die leugenaars nog

kruisridder | 25-05-06 | 11:28

het is wel vreemd, iedereen dacht dat hij nederlander wou worden om makkelijk in europa te spelen. dat klopt dus niet, anders wordt hij gewoon na de wk nederlander.
en toch blijven "weldenkende" mensen dat roepen

la mole | 25-05-06 | 11:02

@shazboot 25-05-06 @ 10:09

Topvoetballer???? moehahahaha

need i say more | 25-05-06 | 10:14

Hij wilde Nederlander worden, yea right. En nu is Van Basten + KNVB verontwaardigd, YEA RIGHT. Wat een schertsvertoning. Iedereen wist dat die negert geen hol interesse voor NL heeft; het ging de KNVB om een topvoetballer in Oranje te krijgen en het ging Kaloe om een opstap naar een topclub. Want als 'ie wel genaturaliseerd zou zijn, was 'ie na het WK ook opgestapt naar Engeland.

shazboot | 25-05-06 | 10:09

-weggejorist-

JanvanScorel | 25-05-06 | 03:54

Waarom wordt er nog een EK/WK gespeeld als voetballers uitkomen voor het land wat voor hen het economisch voordeligste is???
Ieder land kan dan spelers 'kopen' en het einde is zoek.....

knuppelkop | 24-05-06 | 21:47

En zo krijgt Rita weer gelijk.

inquisitra | 24-05-06 | 21:47

De kans was groot dat hij een verkeerde naam zou opgeven bij zijn paspoortaanvraag. Waarschijnlijk de naam van zijn broertje of een spellingsprobleem. Op grond daarvan zouden alle doelpunten die Kalou voor Nederland zou hebben gemaakt, ongeldig worden verklaard. Dus gelukkig komt hij niet voor Nederland uit. Hopelijk kan een aardige Nederlander hem vakkundig onder de grasmat schoffelen op 16 juni. Geen medelijden met profiteurs.

Krities@ | 24-05-06 | 21:42

Laat die Kalou a.u.b de eerste beste vlucht richting de grens gaan en nooit meer terug komen, iritante dyslectische æpe-noiker ( :O )

cApo Di tutI Cap0 | 24-05-06 | 21:11

Tja, echt nieuws is het niet. Beetje naief van de KNVB, lekker nuchter van Verdonk. Maar wie wist het al niet dat het zo zou zijn.......

Yash

Yash | 24-05-06 | 21:09

Het ging Kalou alleen maar om een EU-paspoort. Ja. En? Moet dit nieuws zijn?

muisje01 | 24-05-06 | 20:27

Bottehond,

Ik ben niet dyslectisch. Jij hebt hebt volgens mij wel geheel andere problemen. De grootste waarschijnlijk een IQ gelijk aan je schoenmaat.

Misschien eens een psycholoog of psychiater opzoeken. Een sterk minderwaardigheidsgevoel kan behandeld worden. Als het obsessief is wordt het vergoed.

Isnatuurlijkookzo | 24-05-06 | 17:28

Botte hond:

Niet? Ow... je bent dyslectisch! het is neDerlands elftal... níet neGerlands elftal!

Iemand die denkt dat er een tegenstelling bestaat tussen Nederlanders en negers, heeft wel afdoende bewezen dermate braindead te zijn dat een discussie bij voorbaat volkomen zinloos is. Veel succes met jezelf, botte hond.

Woese | 24-05-06 | 17:07

Ik kan me alleen niet voorstellen dat er mensen zijn die bezwaar zouden hebben tegen een Kalou die zich beschikbaar stelt voor het NE. Isnatuurlijkookzo 24-05-06 @ 15:41

Niet? Ow... je bent dyslectisch! het is neDerlands elftal... níet neGerlands elftal!

bottehond | 24-05-06 | 16:40

Helemaal met je eens, ffberg.

Voor iedereen die in zijn xenofobe bekrompenheid meent dat ‘liefde voor het Nederlanderschap’ of ‘Nederlanderschap als hoofdprijs’ daadwerkelijk iets betekent, een passage uit de brief van Kalou aan Verdonk:

'U noemde laatst het Nederlanderschap de hoofdprijs. Ik zal u eerlijk zeggen, zo heb ik er nooit naar gekeken. Het Nederlanderschap maakt mij geen beter mens of een betere voetballer en zal ook op geen enkele manier mijn sportieve toekomst beïnvloeden. Ik wilde gewoon wereldkampioen worden met Nederland, dat was mijn hoofdprijs.'

Kalou is gewoon een jongen die zijn talenten maximaal wil benutten en daarmee zover mogelijk wil komen. Daar is helemaal niets mis mee. Sterker: het zou fijn zijn als meer mensen die mentaliteit zouden hebben. Het is slechts een probleem voor mensen die denken dat het Nederlanderschap echt ergens over gaat, die het nodig hebben om zich daarmee te onderscheiden. Alsof het je werkelijk een betekenisvolle identiteit zou geven, samen met nog 16 miljoen dezelfde-paspoorthouders. En alsof het werkelijk in menselijk opzicht een hoofdprijs zou zijn om dat paspoort in de wacht te slepen. Het is gewoon een papiertje waarmee je o.a. toegang hebt tot bepaalde rechten die verbonden zijn aan één van de meest welvarende stukjes aarde. Niks meer dan dat. Net zo min een hoofdprijs als het hebben van een paspoort van Zimbabwe dat is.

Wat Kalou zelf betreft: hij kan het nooit goed doen. Wil hij voor Oranje voetballen, dan is hij een landverrader, geeft hij de strijd na zoveel processen op, dan heeft hij nooit echt voor Oranje willen voetballen en is het maar terecht dat hij de strijd verloren heeft. Als ik hem was zou ik ook maken dat ik wegkwam uit dit landje van zelfingenomen, navelstarende, angstige xenofoben.

Woese | 24-05-06 | 16:22

Volgens mij is Kalou in zijn open brief aan Verdonk volkomen duidelijk geweest dat het hem als topsporter niet ging om het Nederlandschap maar om deelname aan het WK met oranje.
Veel landen zouden daar niet moeilijk over doen, wij wel, prima, dan niet toch?

Dan niet verbaasd gaan doen dat hij niet huilend in een hoekje gaat zitten wachten op naturalisatie. Deze neger is geen zielige asielzoeker maar een uitmuntende specialist die een glansrijke internationale carriere voor de boeg heeft.

Succes Salomon, ik zal je missen.

ffberg | 24-05-06 | 15:41

Wie verliest er hier nu het meest? Kalou heeft op een eerlijke manier geprobeerd om op dezelfde voorwaarden als een hardloopster en een badmintonster eerder een Nederlands paspoort te krijgen.

Hij heeft er nu genoeg van en wil er niet meer moeite en geld (advocaten) in steken. Het Nederlands elftal heeft nu geen rechtsbuiten en Kalou gaat weg uit Nederland, omdat hij er zich niet welkom voelt. Kalou loopt vervolgens zonder afkoopsom Nederland uit. Als een grote club uit het buitenland hem wil hebben lossen ze de eventuele probleempjes wel op. Alleen in een "Befehl ist Befehl" cultuur zijn er problemen rondom een bijzondere sporter of wetenschapper. In een land waar een beetje respect is voor een excellent persoon zou dit nooit gebeurd zijn.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat er mensen zijn die bezwaar zouden hebben tegen een Kalou die zich beschikbaar stelt voor het NE. Als je eenmaal in het NE bent uitgekomen kun je nooit meer terug. Het lijkt me dat dat op zich al een echte keus voor Nederland is. Of hij nou wel of niet in het buitenland voetbalt.

Isnatuurlijkookzo | 24-05-06 | 15:41

-weggejorist-

rickwbush | 24-05-06 | 15:34

@Ahasveros
"een belangrijke bijdrage" ? Waaahahahahaa....over pleefiguur gesproken: trek jezelf is door.

Montgomery Burns | 24-05-06 | 15:30

Nogmaals Rita bedankt .Volgende !
www.stemrita.nl

nldennl | 24-05-06 | 15:26

RITA FOR PRESIDENT!!!!

deejaykoen | 24-05-06 | 15:23

Dankzij Verdonk, zien we hem sowieso niet meer terug in Nederland, want Chelsea betaalt effe net wat beter dan Feyenoord.

Vreemd land toch! Degenen die hier NIET willen zijn en op de NL cultuur spugen (SamirA/Mo-B) worden gekoesterd/beknuffeld.
Degenen die hier graag willen zijn om een belangrijke bijdrage te leveren, schelden we uit voor 'negert die moet oprotten' en trappen we eruit...

"En Kalou...? Die maakt een 'royaal gebaar'. Salomon geeft alle Geertmakjes van Nederland een dikke vinger. Up yours."

En terecht! Zoukook doen! Vette middelvinger voor Mak, d'Ancona, al die andere terroristenknuffelaars en natuurlijk sommige posters op GS die echt NOOIT tevreden zullen zijn...!

Niet Holland maar 'some stupid ignorant Dutch' zijn idd een 'sick joke!'
Bah! Stelletje pleefiguren :-(

Ahasveros | 24-05-06 | 15:21

voetbal, negerts, lelijke wijven => de praat niet waard. get a life, y'all !

Montgomery Burns | 24-05-06 | 15:15

Lekker belangrijk. Morgen zijn we er toch allemaal niet meer.....

dalendepoepkrul | 24-05-06 | 15:13

Sorry, ik ga niet eerst 140 postings lezen die toch hetzelfde zeggen. Dus als het al gezegd is, excuus.


Ik vind juist dat Kalou meer klasse toont dan dan die Verdonk, alsmede de wolven die hier in het donkere bos lopen te huilen. Oh, en ik ben Ajax-fan.
Kalou heeft anderhalf jaar geprobeerd om Nederlander te worden en is stelselmatig tegengewerkt door mejuffrouw Verdonk omdat ze zo nodig 'rechtlijning' wilde zijn. Ik noem dat inflexibel, maar goed, dat is semantiek.

Als ik Kalou was geweest dan had ik drie maanden geleden al gezegd 'Jullie willen me niet? Nou dan niet.".

Het is flink hypocriet van de gemiddelde reaguurder(en helemaal van GeenStijl!) om eerst een hetze te voeren tegen de naturalisatie van Kalou, en vervolgens te gaan lopen zeiken als de vent besluit om het dan maar niet verder te proberen.

Wat willen jullie nou eigenlijk? Dat een man(een trotse voetbal-miljonair) met zijn pet in de hand gaat staan wachten tot na het WK? Totdat Verdonk het politiek gezien opportuun acht om de man een papiertje te geven?

TM | 24-05-06 | 15:06

@kniebelknuistje 24-05-06 @ 14:22

Dat ben ik wel met je eens, dat het in Nederland als vreemd, zelfs verdacht wordt gezien om je vaderlandsliefde te tonen, en geringschattend te praten over de eigen cultuur . In dat opzicht wijken Nederlanders af van vele inwoners van andere landen. Wat door Nederlanders vaak gezien wordt als sterk punt, namelijk het tonen van zwakte, wordt door allochtonen, vaak afkomstig uit macho-culturen, vaak gezien als een zwaktebod en verwijfd gedrag. Maar goed, begint redelijk off-topic te worden..

bestestuurman | 24-05-06 | 14:39

Uhh.. ik ken een andere neger(in) die binnenkort vertrekt en haar paspoort mag behouden of indien dat niet mogelijk is versneld een nieuwe paspoort krijgt.....

paranoia 24-05-06 @ 14:28
----------
Los van de hele zaak waar jij op doelt, zij heeft zich wel langdurig gevestigd (vanaf 1992) in Nederland en daarbij brabbelde ze het taaltje ook wel aardig.

schaamstreek | 24-05-06 | 14:36

@Han 24-05-06 @ 14:22
Weleens van 's Lands wetten en regels gehoord, moeten jij en ik ook naar leven dacht ik.

schaamstreek | 24-05-06 | 14:28

@gevallenverstand

Touché, daar heb je me. In mijn verdediging, het was ook meer een uiting van gevoel. Ik wil nog wel eens brallen voordat ik erover nagedacht heb maar het blijft vallen onder vrijheid van meningsuiting...

Grunnie | 24-05-06 | 14:28

"Verdonk stelde recent twee eisen aan de naturalisatie: dat Kalou zijn inburgeringstest haalde, plus dat hij zich langdurig in Nederland zou vestigen. Deze laatste eis werd door het kamp-Kalou bij voorbaat als onredelijk afgedaan."

Uhh.. ik ken een andere neger(in) die binnenkort vertrekt en haar paspoort mag behouden of indien dat niet mogelijk is versneld een nieuwe paspoort krijgt.....

paranoia | 24-05-06 | 14:28

Hij geeft niet alle Geert makjes van Nederland een dikke vinger, hij geeft Verdonk en haar horde een dikke vinger. Niet welkom? Je kunt ook TEGEN Nederland spelen. Zoals Ayaan Hirsi Ali zal gaan doen en al het andere talent dat in dit zelfvoldane land wordt geschoffeerd, afgezeken en aan de deur gezet.

Han | 24-05-06 | 14:22

@bestestuurman

Nee, mensen die Nederland reduceren tot platgeprakte cliche's zeuren!

Ik wilde illustreren hoe bon-ton het is om de discussie over de inburgering van nieuwkomers dood te slaan met geringschattende opmerkingen over de Nederlandse cultuur, die zogenaamd niets anders zou inhouden dan stamppot.
Dat is niet alleen pertinente onzin, het helpt de multiculturele samenleving ook geen steek verder. De meeste allochtonen zijn zelf erg trots op hun afkomst en begrijpen de zelfspot van Nederlanders, die meestal gericht is op het vangen van een complimentje, niet. Het dwingt ook geen respect af.

Maar ik moet je nageven dat het met Kalou niet veel te maken heeft - ik vergeleek hem niet met importbruiden, ik ging alleen in op je boerenkoolverhaal... ;-)

kniebelknuistje | 24-05-06 | 14:22

Grunnie 24-05-06 @ 14:10
Je wenst iemand een gebroken been, noemt zijn land een bananenrepubliek, scheld hem uit voor lul en concludeert dat meningen niet op feiten maar meestal aannames zijn gebaseerd. I rest my case. Koekje erbij?

gevallenverstand | 24-05-06 | 14:20

@kniebelknuistje 24-05-06 @ 14:04

Helaas ben ik op culinair gebied niet zo onderlegd als jij, maar toch denk ik dat boerenkool met worst tegenwoordig wel beschouwd wordt als typisch Nederlands. Een echte purist zou misschien nog kunnen zeggen dat alle aardappelgerechten niet Nederlands zijn, omdat dat gewas eigenlijk uit Zuid-Amerika komt. Kortom, je zeurt een beetje, die boerenkool met worst was ter illustratie en geen onderdeel van de kern van mijn redenering, al gun ik het je van harte dat je je kennis hierover even tentoon wil spreiden.
Waar het echt om gaat: ik ben niet bang te moeten opdraaien voor de kosten die Kalou zal gaan maken in Nederland, omdat ik ervan uit ga dat de man een eigen inkomen heeft. Kalou vergelijken met importbruiden is appels met peren vergelijken, alleen al om de simpele reden dat Kalou hier al is en importbruiden niet. Wel ben ik het met je eens dat ie die taal / inburgeringstest even had moeten halen.

bestestuurman | 24-05-06 | 14:12

@de melkboer 24-05-06 @ 14:06
Dat is hem persoonlijk te verwijten maar tevens zijn keuze. Sterk? Nee!

schaamstreek | 24-05-06 | 14:10

Hoewel artikel 1 hier niet van toepassing is natuurlijk, maar meningen zijn meestal niet op alle feiten gebaseerd. Ze zijn meestal op aannames gebaseerd. Dat is denk ik een beter antwoord.

Grunnie | 24-05-06 | 14:10

@gevallenverstand

Ehm ja... Dat is vrije meningsuiting. Als artikel 1 van de grondwet altijd boven vrijheid van meningsuiting zou staan zou de helft van de reaguurders op GS opgepakt moeten worden...

Grunnie | 24-05-06 | 14:08

Kalou, fuck you

Tobi | 24-05-06 | 14:08

Is die neegert nou nog niet opgerot.

djs | 24-05-06 | 14:07

@schaamstreek 24-05-06 @ 13:53
Zoals ik al zei.. de boel leegzuigen was meer "bij wijze van spreken"
Niet echt lekkere woordenkeus van mijn kant..
Anyway, ik blijf erbij dat als je je zo graag wil laten naturaliseren en wil voetballen voor oranje, zorg er dan ook dat je geloofwaardig overkomt en dat je niet bij een tegenslag dan maar meteen je kop in de wind gooit en terugrent naar het voor jou meest interressante honk. De procedure had misschien nog een jaar in beslag genomen en dan was de beste man Nederlander pur sang. Tuurlijk.. misschien niet helemaal volgens meneer zn eigen zin, maar wel net zo als ieder ander! Tja, je moet er wel wat voor over hebben... het is een beetje geven en nemen.!

de melkboer | 24-05-06 | 14:06

petbur 24-05-06 @ 13:57
OK, Kalou heeft 3 keer verraad gepleegd? Waar, waar en waar? (Of wanneer.)

gevallenverstand | 24-05-06 | 14:05

@ schaamstreek

Aangezien ik nooit in zijn nikes zal staan is dat een moeilijke vraag. Misschien wel, misschien niet! Hij had ook gewoon zijn inburgeringstoets kunnen halen, dan was hij er gewoon bij geweest. Op basis van sport-prestaties vind ik niet dat iemand zonder meer versneld toegelaten zou moeten worden, maar ik ben dan ook geen voetbal-fan...

Grunnie | 24-05-06 | 14:04

bestestuurman 24-05-06 @ 13:50
Boerenkoolmetworst is geen typisch Nederlands gerecht, want het raakte pas eind 19e eeuw in zwang. Noem dan Leidsche hutspot of paling ofzo.
Niemand verwacht van nieuwkomers dat ze op klompen lopen of naar Frans Bauer luisteren, maar dat er eisen worden gesteld aan de Nederlandse taalvaardigheid en enige zelfredzaamheid, vind ik niet meer dan redelijk. Hele volksstammen bruiden die niet kunnen lezen of schrijven worden geimporteerd, wat moet een technologisch hoog ontwikkelde maatschappij als de Nederlandse daarmee? Niets, behalve onderhouden tot aan de dood. Draai jij er voor op?

kniebelknuistje | 24-05-06 | 14:04

Aannames? Je neemt iets aan en vervolgens ga je schelden. Is dat nou vrije meningsuiting? (Grunnie, don't take it personal -maar wel algemeen-, je bent de enige die het fatsoen heeft erop in te gaan...)

gevallenverstand | 24-05-06 | 14:00

@ Bestebuurman

En misschien nog wel belangrijker, hij heeft niet gefraudeerd. Natuurlijk dik je de wens om nederlander te worden iets aan, maar hij heeft niet gelogen.
Ik vind het prima als mensen niet automatisch een paspoort willen geven aan economisch zelfstandigen met een direct belang. maar waar komt de haat vandaan? Hoezo "had Rita toch gelijk"?
Ik zou graag van een van de reageerders een steekhoudend verwijt aan Kalou willen horen. En dus niet dat hij met zijn paspoort naar het buitenland was gegaan. Dat is geen verwijt maar logisch. Een voetballer die in Nederland voetbalt droomt van Engeland Italie of Spanje, dus Kalou ook.

Nick da Prick | 24-05-06 | 13:58

Er zijn hier nogal wat buttmunches die het Nederlanderschap beschouwen als een echte prijs. In hun ogen moet mevrouw Kalou elke dag een verse gestampte pot op tafel zetten, moet meneer Kalou zijn feestjes opluisteren met borrelnootjes en bitterballen, moeten de Kalous de volledige collectie van Borsato in hun kast hebben staan en moeten vensterbanken in huize Kalou een houten gans of een trappetje met kerstlichtjes bevatten. Open uw ogen! Kalou wilde Nederlander worden om zichzelf in de kijker te spelen en makkelijker de overstap naar de top te kunnen maken. Nou, en?

Murdockyoufool | 24-05-06 | 13:58

Ivoerkoest slegt mensjen. Iek wil spele nederlands, goed mensjen hier.

kukelukuuuuuu (3x)

petbur | 24-05-06 | 13:57

bwahaha 24-05-06 @ 13:14
Goh, wat een verfrissende mening weer eens van onze Bwahaha - ook helemaal niet voorspelbaar of zo? Altijd in de voorste linie om af te geven op NL. Mag ik je als ex-emigrant de vraag stellen: wat doe jij in godsnaam nog hier, als het allemaal zo rot en onrechtvaardig en vreselijk is?

kapoerewiet | 24-05-06 | 13:55

@Grunnie 24-05-06 @ 13:52
Zou je in zijn situatie niet hetzelfde doen?

schaamstreek | 24-05-06 | 13:55

lees boven gevallenverstand. Doordrenkt met aannames maar dat is mijn goed recht.

Grunnie | 24-05-06 | 13:53

@de melkboer 24-05-06 @ 13:45
Volgens mij doet Kalou een poging tot voetballen waarmee hij in zijn onderhoud voorziet (lees werk). De boel leegzuigen begrijp ik niet, leg uit.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je als voetballer in leeftijd beperkt financieel kunt "knallen." En Kalou ziet dat hetzelfde als menigeen voetballer.

schaamstreek | 24-05-06 | 13:53

schaamstreek 24-05-06 @ 13:44

Hmmm, nooit gevoetbald zelfs.... Het enige voetbal dat ik zie op tv zijn EK's en WK's. Ik heb me ook nooit verdiept in het hele Kalou gebeuren dus misschien is mijn eerdere opmerking voorbarig, maar Kalou is mij altijd overgekomen als een opportunist die geen zier om NL geeft maar alleen maar het paspoort wil hebben zodat hij makkelijker elders in de EU aan de slag kan. Hij zou ook nooit in NL gebleven zijn denk ik wat toch de insteek moet zijn als iemand wil naturaliseren. Het woord naturalisatie zegt het al.

Grunnie | 24-05-06 | 13:52

Grunnie. Waarom is kalou een lul?

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:52

@Nick da Prick 24-05-06 @ 13:30

Plausibel verhaal heb je daar.
Lijkt me inderdaad onzin om van iemand die het Nederlands staatsburgerschap wil verwerven, te verwachten dat hij op klompen loopt, onder een oranje dekbed slaapt en boerenkool met worst eet, kortom dat hij een Nederlander in hart en nieren zou moeten worden. Tuurlijk had de man economische motieven, niks mis mee, lijkt me. Hij wilde geen Nederlander worden om een uitkering aan te vragen, hij wilde foebelle, prima.

bestestuurman | 24-05-06 | 13:50

@crixus 24-05-06 @ 13:46
As a matter of speech..

de melkboer | 24-05-06 | 13:50

Dat Chelsea meer betaald dan Feyenoord heeft weinig te maken met Verdonk Fleischie

Amsterdance | 24-05-06 | 13:48

hahaha okeedan ik had precies hetzelfde gedaan dikke midde vinger

Small | 24-05-06 | 13:47

@de melkboer 24-05-06 @ 13:45:
Hoezo "ik kom de boel hier leegzuigen"?

crixus | 24-05-06 | 13:46

@keesss 24-05-06 @ 13:35:
Laat me raden: jij werkt op het ministerie van Justitie, afd. Vreemdelingenzaken, als kontkruiper?

crixus | 24-05-06 | 13:45

@schaamstreek 24-05-06 @ 13:39
Alleen had van Basten geen Italiaans staatsburgerschap nodig en hoefde zich daarom niet te verschuilen achter alllerlei valse voorwenselen om het papiertje in handen te krijgen..
Zeg dan.. nee Rita, ik kom de boel hier leegzuigen, een lekker paspoortje halen waar ik overal ter wereld mee kan aankomen en bye the way ik ga volgend jaar lekker weg naar Engeland .. en bedankt.. voor het Nederlanderschap..
En.. als ie een beetje kerel was had ie gewoon even een jaartje gewacht en alsnog Nederlander geworden... Blijkbaar is de drang dus toch niet zo groot!

de melkboer | 24-05-06 | 13:45

@Grunnie 24-05-06 @ 13:36
Opgekropte oude frustraties, vroeger niet verder gekomen dan de "E-tjes?"

schaamstreek | 24-05-06 | 13:44

-weggejorist-

de Paashaas | 24-05-06 | 13:43

Kan iemand mij uitleggen waarom ie boos is op kalou? Grunnie bijvoorbeeld?

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:40

We gaan een beetje voorbij aan de discutabele rol van van Basten. Was hij het niet die deed overkomen alsof de rol van het Nederlands elftal afhing van meneer Kalou of kon hij zich inleven in de portomonee van desbetreffende voetballer. Van Basten verhuisde ook niet naar Milaan vanwege cultuur en klimaat. Het grote geld beheerst het spelletje hede ten dage en vanuit die optiek bezien kan ik Kalou geen ongelijk geven.

schaamstreek | 24-05-06 | 13:39

Wow Nick da Prick, zinnig commentaar, mag dat hier wel?

Scarblac | 24-05-06 | 13:39

@Nick da Prick 24-05-06 @ 13:30
-
Suck my Dick!!!

de melkboer | 24-05-06 | 13:37

Break a leg bij Chelsea Kalou en dat bedoel ik letterlijk! Maar dan wel zo dat je helemaal waardeloos bent en je gewoontjes teruggestuurd word naar de bananenrepubliek waar je vandaan komt! Lul!

Grunnie | 24-05-06 | 13:36

En "W E E R" heeft Rita Verdonk gelijk!!!

keesss | 24-05-06 | 13:35

419 !!!! dat wordt dus mooi in engeland mt doelpunten frauderen ..

Draaitafel Demagoog | 24-05-06 | 13:34

Freddie 24-05-06 @ 13:29
Auwtsj!

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:31

@ Markofnikoff

Ik vrees dat dit zinloos is, maar een laatste poging.
Het Nederlanderschap heeft vrijwel niets met intentie te maken. Iemand die heel graag Nederlander wil worden maakt niet meer aanspraak op een paspoort dan iemand die het "liever wel" wil worden. Het siert Verdonk niet dat ze er de vraag bij heeft betrokken of Kalou al dan niet in Nederland zou blijven voetballen, dat is namelijk volstrekt irrelevant.
Een Nederlands paspoort zou Kalou waanzinnig goed uitkomen en wij hebben er geen last van als hij het krijgt. Hij zal geen uitkering trekken, hij betaalt eventueel belasting, of hij voetbalt ergens anders. Het lijkt mij een win - win situatie, maar ook voor Kalou geldt uiteraard de wet. In onze juridische molen heeft Kalou het Nederlanderschap niet gekregen, en ik kan daar prima mee leven. Waar ik me over opwind is de manier waarop er nu over Kalou gesproken wordt. Alsof hij een fraudeur en profiteur is. Dat raakt toch kant nog wal?
De toon is alsof je een rasechte Nederlander moet zijn om een paspoort te verdienen. Dat vind ik een enge en rare houding. Nogmaals, Kalou heeft niet gefraudeerd of gelogen, hij heeft een procedure geprobeerd die mislukt is en is daar logischerwijs teleurgesteld over. Klaar

Nick da Prick | 24-05-06 | 13:30

Dit was toch wel de duurste negert die we hadden kunnen verkopen in de vaderlandsche geschiedenis!

Freddie | 24-05-06 | 13:29

Goed, kunnen we nu kappen met deze soap. Geen paspoort en zoals verwacht weinig animo om hier te blijven, bye bye tot nooit meer ziens...

Hellsmurfje | 24-05-06 | 13:28

Gelijk die besmette Japanse d'r op spietsen!

Witte Ridder | 24-05-06 | 13:26

mooi_weer 24-05-06 @ 13:24
van Basten for President?

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:26

nou oke nog één keer dan,

Rita for president!

mooi_weer | 24-05-06 | 13:24

FF Driehuis bellen met het voorstel hier ook een Zembla docuutje over te maken. Met Verdonk in de heldenrol natuurlijk.

wapenfeit | 24-05-06 | 13:21

Kalou speelt toch in de band die voor finland uitkwam op het songfestival

Mellorenz | 24-05-06 | 13:18

@gevallenverstand
Voor! Krijgen we tenminste begrijpelijke vergelijkingen.

HH H HH H HHH
HCC=CH ==> HCC+CH ==> HCCCH
H HH H HBrH
2-bromopropane

boomklever2 | 24-05-06 | 13:17

Of nee, een straf voor Kalou omdat hij het Nederlanderschap niet als de hoofdprijs ziet. (Allen, we hebben allemaal de hoofdprijs.)

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:15

@Nick da Prick

Ok allereerst zal ik even aannemen dat je reactie sarcastisch was....... dank je
En nu even niet........ dus jij noemt mij racist? Ik weet niet hoe je hier aan komt maar als je de opmerking over honderd jaar gelden bedoelt; ik doel hiermee op de idiote manier waarop er met voetballers wordt 'gehandeld'.
En ik ben inderdaad realist, als je niet de ware motieven van Kalou inziet dan heb je of de laatste paar maanden onder een steen geleeft, of je bent stom. Maar er is nog een mogelijkheid, je bent zo'n voetbal fan die denkt dat ie het hele spelletje snapt en kalou 'onmisbaar' is voor oranje enz. enz. bla. bla.
Jij mag kiezen welke het is. En JA dit zijn de enige drie mogelijkheden.........

Markofnikoff | 24-05-06 | 13:14

Flikker toch op. Kalou wou graag Nederlander worden om voor Nederland uit te komen. Maar moet je kijken wat hij allemaal over zich heen gestort kreeg. Up yours, Netherlands... Zou ik ook zeggen... Ik geef m groot gelijk. De typhus dan voor Oranje.

bwahaha | 24-05-06 | 13:14

Ben trouwens benieuwd of dit ook op het Staatshoernaal komt..

cor123 | 24-05-06 | 13:14

Ik vind dat we Markofnikoff internationaal woordvoerder moeten maken voor Nederland? Wie is voor?

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:11

@charlene
Hij maakte aanspraak op de mogelijkheid in de vreemdelingenwet voor versneld NL-schap op grond van bijzondere diensten. Als het niet zo'n zaak met veel media aandacht was geweest was deze uitzondering wel gemaakt.
Dat denk ik in ieder geval, zeker zullen we het nooit weten.

DutchXTC | 24-05-06 | 13:10

Dat hij moge overlijden aan onbeschermde sex... en dat op korte termijn, rot negert...

Rita meid, GO FOR PRESIDENT, want jij hebt een vooruitziende blik of in ieder geval gezond boerenverstand....

Lachende Scheerkwast | 24-05-06 | 13:10

Wat een prachtig voorbeeld van hoe naief (vooral linksdenkend) Nederland weer eens met de neus op de keiharde realiteit wordt gedrukt.

Chiant | 24-05-06 | 13:10

@ Sjtylie Wylie
Ik ken die niet!!!!!!
Ik zeg helemaal niet dat Kalou de Nederlandse Nationaliteit had moeten krijgen. Maar ik vind het absurt om Kalou voor rotte vis uit te gaan maken. Het is toch zijn goed recht om het te proberen? Ok, niet gelukt, klaar. Je hoeft geen idiote liefde voor Nederland te hebben om het paspoort te verdienen hoor. Natuurlijk wilde Kalou het Nederlandse paspoort om daar beter van te worden. Als jij ooit een baan in de VS hebt en een paspoort helpt je daar sneller vooruit, zou je toch ook dat paspoort proberen te krijgen?

Nick da Prick | 24-05-06 | 13:10

Ja, hoe is Treble eigenlijk aan verblijfsvergunningen/paspoorten gekomen? Niet voor hun uitzonderlijke zangtalent in ieder geval!!

Koekje-dr-bij? | 24-05-06 | 13:09

Goed gedaan Kalou! Hij heeft er alles aan gedaan om Nederlander te worden, maar Nederland wou niet. Gezakt voor de inburgeringscursus omdat hij niet wist waar hij de uitkering vandaan moest halen - ze zouden hem bonuspunten moeten geven!
.
De Kalou affaire illustreert waarom alle buitenlandse kennis Nederland mijdt als de pest. Er heerst alleen maar intolerantie en paranoia. Iedereen die het mee heeft kan blijkbaar optiefen.

NOYB | 24-05-06 | 13:07

Tja, Rita had het goed ingeschat, ik ook.

iL Plagiatore | 24-05-06 | 13:07

Nederland voor de paspoorthouders

Mellorenz | 24-05-06 | 13:07

Zijn motieven waren zeker twijfelachtig, maar ik heb nog nooit een bondscoach bij voorbaat een speler een basisplek zien beloven, zelfs al was het een zekerheidje. Dus rita moest niet zeiken en de uitzonderingsregel toepassen. Ben wel blij dat t niet gebeurd is want het is een absurde regel. Krijgen we straks van die arsenal-praktijken met alleen maar ( ingeburgerde ) buitenlanders in je team. Kleurtjes prima, vreemde namen oke, maar een intervieuw voor de NOS in het engels/brak"soortvan"nederlands vind ik wel een beetje jammer....

Koekje-dr-bij? | 24-05-06 | 13:07

Grote vraag blijft natuurlijk wat Treble hiervan vindt.
-edit zeg dont go that way-

Joris von Loghausen | 24-05-06 | 13:06

@scarblac

gezien zijn nobele motieven (geld, geld en nog meer geld) denk ik dat ie ut best nog wel een jaartje hier had volgehouden om vervolgens het geld dat 010 misloopt, omdat ie transfervrij is in eigen zak te kunnen steken. Rekensommetje is snel gemaakt (ook voor Baloe).

need i say more | 24-05-06 | 13:06

Tja Donner, en VVD, en nu maar snel een wetje in elkaar draaien waardoor 'mensen die nuttig zijn voor het land' snel kunnen meedoen, en snel ook weer kunnen afgeserveerd. Een 'voorwaardelijk' Nederlanderschap Piet Hein? Zitten we als goede ollanders voor een duppie op de eerste rij, snel meedoen van nieuwe mensen en snel weer dissen als nodig!

gevallenverstand | 24-05-06 | 13:06

@ Markofnikoff

Je bent zo slim jij, ik zou je graag leren kennen. Zeker ook absoluut geen racist he? Je noemt jezelf waarschijnlijk een "realist". Met scherpe analyses kom je tot standpunten die het domme klootjesvolk misschien niet altijd op prijs stelt? Ik wou dat ik die scherpte ook bezat.

Nick da Prick | 24-05-06 | 13:05

@ Nick da Prick

Jij kent het verschil tussen schelden op Kalou en gegronde argumenten geven tegen de naturalisatie van Kalou niet?
Leer dat dan eerst eens, kom je dan terug..

Sjtylie Wylie | 24-05-06 | 13:03

Beste Salomon,

Nederland is veranderd, sinds de paarse kawouters de macht hebben moeten overdragen aan de huidige regering zit er namelijk iemand op de afdeling van integratie die wel kan nadenken, en jouwn slechte poging om jezelf te veranderen in verhandelbaar vee (doet me denken aan een paar honderd jaartjes terug) wel doorzag. Dit in tegenstelling tot een groot deel van nederland die zo'n dikke plank voor hun kop hebben, dat ze het nog zouden geloven als Bush zei dat ie Nederlander wilt worden. Tja tijden veranderen, en maar goed ook anders hadden we ons met z'n alle massaal genaaid kunnen voelen.....

MVG

Markofnikoff | 24-05-06 | 13:01

Jaaaaaa, hier voelt GS zich weer helemaal thuis, yippi, schelden op buitenlanders. Tanzen macht frei toch was toch een iets moeilijker topic. Met schelden op een voetballer die volstrekt normale afwegingen maakt heeft GS weer 90% van de reageerders achter zich. Chapeau!!

Nick da Prick | 24-05-06 | 13:00

@need i say more: no way dat hij nog een seizoen in Nederland blijft, en dat had hij ook niet gedaan als hij wel een paspoort had. Dus meer inkomsten voor Feyenoord (en de staat).

Scarblac | 24-05-06 | 13:00

Misschien dat Taida ook nog bij Chelsae kan gaan voeballuh?

MiRRoRMaN | 24-05-06 | 12:59

Even offtopic: Nog luitjes hier naar de WeauMiBeau?

jazzcat | 24-05-06 | 12:59

Het is wel een idee om i.p.v. te gaan kijken wie er nog recht heeft op een paspoort te gaan kijken naar wie hem wel mag gaan inleveren, ongeacht de afkomst. Ik heb er zat op mijn lijstje

Mellorenz | 24-05-06 | 12:58

Dit was voorspelbaar... goede zaak dat ie geen nl paspoort heeft gekregen

kierewietje | 24-05-06 | 12:56

Wie gebruikt hier niet zijn echte naam, paspoort inleveren

Mellorenz | 24-05-06 | 12:54

NL is nu eenmaal een land van de consensus. En van klagers. Dus zal geneuzel zoals dit eeuwenlang aanhouden.. Dat wetende kunnen we het dus net zo goed niet doen, het levert toch niks op :-)
Ben ik nu zo geniaal of...

foppe | 24-05-06 | 12:54

Als is de leugen nog zo snel, Rita achterhaalt hem wel!
Naja, erg voorspelbaar, wie dit niet zag aankomen heeft zeker van die goedkope supermarktlenzen en die dan ook nog eens onhygienisch gebruikt.

interjrs | 24-05-06 | 12:53

Hee, Kalou, relneger dat je er bent! Up Yours too! En nu snel terug naar je zandbak, laat ik je hier niet meer zien!

poktor | 24-05-06 | 12:52

@ DutchXTC 24-05-06 @ 12:47

Dat valt best mee, van de beste 8 Nederlandse zijn er maar 6 met een ietwat Chinese naam. Maar trouwen met een Piet de Boer doet ook wonderen voor je paspoort.

Sjtylie Wylie | 24-05-06 | 12:51

@DutchXTC
Kalou mocht van Verdonk Nederlander worden maar dan moest ie net als iedere andere allochtoon een inburgeringscursus doen en een cursus Nederlands volgen en dat wilde meneer niet. Nou dan ook geen Nederlands paspoort, opgeruimd staat netjes.

Charlene | 24-05-06 | 12:51

@scarblac

keep on dreamin' volgend jaar was hij transfervrij uit 010 vertrokken en had al het geld in eigen zak gestoken. Volgens mij heeft hij nl. totnutoe nog steeds geweigerd zijn contract bij 010 te verlengen

need i say more | 24-05-06 | 12:51

Kijk 's aan. Toch goed dat er mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is. Daaaaaag Kalou, misschien dat ie hier wel iets kan bijdragen....
dom.pod.tv/_004/sod/dca/sample/open065...

AArghh | 24-05-06 | 12:51

Kalou net zoals elke andere buitenlander, beetje profiteren van de Nederlandse staat.

3vilGrin | 24-05-06 | 12:50

Degenen die nu roepen dat Rita altijd gelijk heeft gehad, vergeten dat zij niet had kunnen weten wat de werkelijke motieven van Kalou zijn. Wijsheid achteraf, dat is het, en niets is zo irritant dan te brullen: "Zie je wel, ik wist het!"

bestestuurman | 24-05-06 | 12:50

Het blijft balen, had ons flink geld opgeleverd als hij Nederlander was. Dan niet...

Scarblac | 24-05-06 | 12:48

Houdoe en Bedankt. Strik erom, en op een grote olifant richting de olifantjes.

Sjtylie Wylie | 24-05-06 | 12:48

hehe eindelijk een puntje voor Rietje!!!

Byron | 24-05-06 | 12:48

Ik zie niet in wat er mis was met Kalou een NL paspoort te geven. Al die chinese pingpongers krijgen er ook 1 maar dit was voor Verdonk een ideale kans om haar standvastigheid te kunnen tonen in de media.

DutchXTC | 24-05-06 | 12:47

@crixus
die discussie of immigranten met uitzonderlinge gaven en/of talenten een speciale behandeling verdienen hebben we toch al gevoerd. Maar helaas zitten wij met een xenofobe, recht-door-zee politica opgescheept die elke vorm van nuance afzweert.

boomklever2 | 24-05-06 | 12:47

@pietje precies 24-05-06 @ 12:38:
Bedankt bondscoach nr.15.412.388 voor dit verhelderende inzicht.

Laat alle reaguurders nou eens even nadenken. Wat zouden ze zelf doen in zijn situatie? Natuurlijk ging het hem mede om een EU pas om zijn toekomstige transfers te vergemakkelijken. Maar dat zou iedereen doen.
Er is geen reaguurder hier die niet hetzelfde denkt bij een sollicitatie waar hij/zij wordt afgewezen. Het is graag of niet, ik bied mijn diensten aan, maar als het blijkbaar niet hoeft, ongezien de tyfus maar weer ik ga wel naar een ander die mij meer waardeert. Zo werkt het toch? Kalou heeft groot gelijk.

crixus | 24-05-06 | 12:46

Hahahaaaa, waarschijnlijk zijn al die gasten die stonden te schreeuwen dat hij een paspoort moest krijgen, nu nog harder te brullen dat hij op moet rotten

Mellorenz | 24-05-06 | 12:46

Soms gebeuren er ook goede dingen onder verantwoordelijkheid van Rita V.

Frans Witglas | 24-05-06 | 12:45

rita is een dief van de staatkas om zulke grootverdieners het land uit te jagen

djgreenman | 24-05-06 | 12:45

En nou maar hopen dat Baloe met onmiddellijke ingang bij 010 vertrekt, zodat ie ook niet automatisch aanspraak kan maken op dat paspoort, omdat ie al 5 jaar in 0031 is. Kunnen we dit hoofdstuk tenminste eens een keer compleet afsluiten

need i say more | 24-05-06 | 12:44

Kalou? Kalou? Was dat niet die beer in Jungleboek? Hmm, 'ns even Mowgli bellen.

Sapiens Speciaal | 24-05-06 | 12:42

kalou is gewoon een sukkel en een profiteur... Rita gaat echt wel premier worden!!! Nou doe die reclame maar gewoon weer van centraal beheer, die is gewoon goed

d'n Turfsteker | 24-05-06 | 12:41

@ crixus
Als ik zo naar je laatste zin kijk word het hoog tijd dat jij ook verplicht een ander heenkomen kan gaan zoeken.
Kalou is een prutser eerste klas, wat heeft hij nou helemaal laten zien?

felixdahousecat | 24-05-06 | 12:41

NEXT!

Dr. Evil | 24-05-06 | 12:40

En hoe zit dat nou Taida? Wordt er al iemand wakker hier? Die had toch echt een andere mentaliteit. Daar blijf ik van overtuigd.

ShimoKura | 24-05-06 | 12:40

@crixus
den keerl hef 't nich goaddoan en gung alleen veur't geld: aans hat 'r wa nu bie de ploeg van Ivoorkust zett'n. hij kan n'n dikk'n kriegen...

Octavianus | 24-05-06 | 12:39

thanx Rita,ik hoop dat je wint.
ps : vandaag laatste dag om te stemmen,volgens de laatste peiling staat Rita op 64% , Mark op 32% en Jelleke(wie??!?)op 4%
kijk op : www.stemrita.nl/
Jah,ik weet het ,dit is maar een peiling en als je andere neemt krijg je in ene een heel andere uitslag,maar goed ik neem deze lekker.

nldennl | 24-05-06 | 12:39

RITA FOR PRESIDENT!
Rita enorm bedankt voor het niet toelaten van Kalou. Je had goed door wat hij in het echt wilde. Schop hem er nnu ook maar direct uit als dat mogenlijk is. Hij liegt dus DERUIT!!!!

Dr. Evil | 24-05-06 | 12:39

@ crixus 12.34

Met dien verstande dat natuurkunde professoren dunner gezaaid zijn dan voetballers in Nederland. Als deze jongen nou de nieuwe Pele/Cruijff/Maradonna was, was er nog iets voor te zeggen, maar deze voetballer is geen absolute wereldtop hoor!! Een nuttige rechtsbuiten die technisch wat meer in huis heeft dan de doorsnee rechtsbuiten, maar niet meer dan dat!!!

pietje precies | 24-05-06 | 12:38

Nu hij niet meer kan gaan negerzoenen/samenwonen met Hirschi Ali heeft het voor hem geen zin meer om zich in Nederland te vestigen.

Klukkluk | 24-05-06 | 12:35

ongezien de typhus voor de "heer"Kalou.
Hulde aan Rita.
Zij verdient een standbeeld!!!!!

zeurnietzo | 24-05-06 | 12:35

Ja, hallo! Natuurlijk! Ik geef Kalou groot gelijk. Het is graag of niet hoor.... Kalou had zijn talenten aan dit land willen toebedelen. Of het nu een negert is of niet, uit welk land hij ook komt, of het nu een voetballer is of niet, doet allemaal geen reet terzake. Stel is er is een Koreaanse professor in de natuurkunde die bij het Kamerlingh Onnes Lab onderzoek doet en Nederlander wil worden, en voor Nederland en de Nederlandse wetenschap de Nobelprijs wil binnenslepen (of andere wetenschappelijke prijzen en internationale erkenning) om zo de Nederlandse wetenschap weer op de kaart te zetten, en ene Rita Verdonk zegt: Nee! Dan gaat die koreaanse professor toch ook gewoon voor zijn eigen land die Nobelprijs ophalen en in de USA aan het MTI verder onderzoek doen? Makkelijk zat.
Kalou: Groot geliek mienjong, loat ze allemoal moar de kolere krieg'n hierzo!

crixus | 24-05-06 | 12:34

Hopenlijk onthouden BNers, na dit debakel, zich nu eindelijk van pogingen tot beinvloeding van staatsrechterlijke procedures. (-)

boomklever2 | 24-05-06 | 12:34

Natuurlijk gaat deze profiteur no. 1 nu weer voor Cote D'Ivoire voetballen. De Engelse HM Customs eist namelijk dat voetballers van overzee en zeker uit dat officieel erkende profiteurs continent ten zuiden van Sicilië voor dat Mr. Abramovic ze mag kopen voor Chelsea minstens een x aantal A-interlands hebben moeten gespeeld... way to go Rita... des te meer demonisering meid, ik zit nu al er over te denken om een paar weken op de stoep van het stemburo te bivakkeren om als eerste van die dag op jou te stemmen!!!!

The Evil One | 24-05-06 | 12:34

Up yours back!

krijg het onbehaaglijke gevoel dat dit weer een voorgekookt eitje is van Rita. Hoe ging de procedure ook weer: internet gaat voor brief, telefonisch (mondeling) gaat voor internet?

Octavianus | 24-05-06 | 12:33

Rita bedankt. Uiteindelijk zijn het toch allemaal economische vluchtelingen (lees profiteurs)

Achiel | 24-05-06 | 12:33

Dat wist toch iedereen, behalve linkse lutsers. De voetbalmaffia wist dit natuurlijk ook, want die konden hem verkopen. Dat feest gaat dus niet door. En nu 'teleurgewteld"? Mwoehaha. Komedianten <|>

cor123 | 24-05-06 | 12:32

toch jammer kalou, het had zo mooi kunnen zijn. maar goed, vooruit kijkend naar het WK'10, dat word mooi negert trappen tegen ivoorkust. 2x kalou in één beweging neerhalen is €100,000 bonus betaald door fortis.

DFT | 24-05-06 | 12:32

..... met zijn broertje ballen voor zijn geboorteland

jullie weten wat ballen is he in de negerculturen?? Vlag in je hand en neauken voor het vaderland!

Behangdelul | 24-05-06 | 12:31

prima, zo vangt 010 nog wat centen voor jongeman Kalou.

Stylzz | 24-05-06 | 12:31

Hadden we bijna 'een mol' in het Nederlands elftal gehad op 16 juni!!!

pietje precies | 24-05-06 | 12:29

Goe Gedaan Rita !!!!!!

Prikker | 24-05-06 | 12:27

Waarom verbaasd dit me niet ?

Wokkel | 24-05-06 | 12:27

ok das dan ook weer geregeld, dat ze hem bij ivoorkust uberhaupt nog willen hebben terwijl hij er openlijk vooruit komt om bij nederland te willen spelen.

rawg! | 24-05-06 | 12:26

Nee hij wilde de politiek in!

r3 | 24-05-06 | 12:25

en zo blijkt maar weer hoeveel politiek correcte Nederlanders er in dit land wonen. "natuurlijk mag hij Nederlander worden! een neger die tegen een bal kan schoppen zien we niet veel!" boem ho..

Bebeto | 24-05-06 | 12:25

Hoe voorspelbaar. Rita bedankt!

henkstubbe | 24-05-06 | 12:25

Oh god nee, dat had ik echt niet zien aankomen. Kan Kalou er nu ook uitgewerkt worden omdat hij gelogen heeft?

Jolrael | 24-05-06 | 12:25

Ennnu waarom moest Kaloe ook alweer een Nederlandsch paspoort krijgen? Wilde hij ook eindexamen VWO doen ofzo?

GoedemorgenDezeMorge | 24-05-06 | 12:24

Terecht dat die jongen het zat is. De eerste de beste 'sportman/vrouw' die goed is in linkshandig sjoelen met hindernissen krijgt een paspoort maar hij niet. Logisch toch dat ie dan niet nog 486.231 procedures wil doorlopen.

Mr.Fantastic | 24-05-06 | 12:24

@FM: Japanse soa, is dat dat je 'm niet meer omhoog kan krijgen zonder gemalen neushoorn-hoorn en gezeefde olifantenpis?

Burgemeester Kiesman | 24-05-06 | 12:20

Zijn er nog niet-weldenkende menschen verbaasd?

Jan Passant | 24-05-06 | 12:19

kan die in Ivoorkust gezellig een Japanse SOA op gaan doen.

FM | 24-05-06 | 12:19

Gezeik ook, alsof we hem nodig hebben, in Ivoorkust kan die lekker met zijn broer foeballe, als ze hem daar nog motte nu....

CFH | 24-05-06 | 12:18

En weldenken Nederland geeft Kalou een dikke vinger. Toedeledokie!

Martentje | 24-05-06 | 12:18

Dikke profiteur, Rita bedankt!

Reez | 24-05-06 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken