Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Smile, jullie gaan voor de bijl

smilevoordebijl.jpgApplausje voor jezelf. We hebben de afgelopen jaren baanbrekend werk geleverd met zijn allen. Neem nou onze rubriek “Smile, je staat op GeenStijl”. Door verdachten een gezicht te geven zijn hierdoor in de loop van tijd heel wat kansenjongeren tegen de lamp gelopen. Tot afschuw van de zelf benoemde kwaliteitsmedia in ons land, die ons beschuldigden van het op grove wijze schenden van de persoonlijke levenssfeer van de boefjes. Alleen onze vrienden bij de politie konden de opsporingsberichten wel waarderen. Daar waar vroeger een heel blik rechercheurs moest worden opengetrokken, daar volstaat tegenwoordig gewoon een foto op het internet. En dus heeft het politiekorps Amsterdam Amstelland besloten stelselmatig de privacy van junks, bontkraagjes en negroïde personen op grove wijze te gaan schenden. Francisco van Jole kom er maar in. [Inzoomen:] Want daar... lees je nou nooit wat over in de media...

Reaguursels

Inloggen

Vaker naar opsporing verzocht gekeken ?
Als je dit programma een hoge amusementwaarde vindt hebben, kun je niet anders dan voor een multicultureel nederland zijn.
.
.
www.avro.nl/tv/programmas%5Fa%2Dz/opsp...

donjon | 10-07-08 | 00:07

Site overvallen?
Of communiceert ie nu dmv rooksignalen?

Peter_S | 09-07-08 | 21:36

Traceroute naar 50mostwanted.nl [82.150.141.142] eindigt bij karel.protagonist.nl
Uhm.. wie de neuq is Karel?.. lol :-D

peekaboo | 09-07-08 | 20:42

Gisteren nog Opsporing Verzocht gekeken? Niets dan (Noord-)Afrikaanse verdachten. Hier en daar nog een vleugje Oost-Europees. En wij maar werken...

Ik zeg maar zoo | 09-07-08 | 20:26

Ze doen het geen van beiden, gofferdegoffer!

Willie Wartaal | 09-07-08 | 20:25

@Smart2move
Nee, doet het ook niet, maar deze wel: 50mostwanted.nl/
:-)

peekaboo | 09-07-08 | 20:20

Hmmm, alweer Apache 2 Test Page powered by CentOS......

F. von Zeikhoven | 09-07-08 | 15:06

sijtje boes | 09-07-08 | 13:03
Mijn punt is dat er niet zoveel culturen zijn waar de vrouw en/of de kinderen tot stilzwijgen worden gelegd als er iets gebeurd binnen het gezin of familie. Dus om nu te zeggen dat dat vaak onder allochtonen gebeurd vind ik niet juist. Daar moet je wel specifiek mee zijn.

vlammetjuh | 09-07-08 | 14:27

.. sja, als je toch het hele land vol camera's hangt. Tis een revolutionair idee om de privacy van criminelen te gaan schenden, maar alles went.

Jan Passant | 09-07-08 | 13:52

@murdockyoufool 12:57

Goed betoog. Ik ben het met je eens dat politiek correctisme niet zal helpen, echter doorslaan naar de andere kant in de vorm van generaliseren werkt net zo averechts. En zolang dat gebeurt door zowel poltici, bepaalde media en vooringenomen klootjesvolk! los je het probleem niet op. Want nu zijn het de mocro's maar over een jaar of twintig zijn het bijv. de oostblokkers en zo blijven we aan de gang. That's my point.

de nakketikker | 09-07-08 | 13:38

Hoe is het eigenlijk afgelopen met opsporing.geenstijl.nl?

Saloukoning | 09-07-08 | 13:25

@de nakketikker | 09-07-08 | 13:00
Excessen zijn nu eenmaal nieuws en nieuws moet worden gebracht. Bovendien lezen, horen en we zien we ook niets over de werkende blanke burger. Dat is niet meer dan normaal en dus geen nieuws.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 13:16

@de nakketikker | 09-07-08 | 13:00
nee dat klopt volgens mij niet wat je zegt. De afgelopen decennia was de heersende toon: het policor geluid. Alles wat hiervan afweek was óf onderbuikgevoel, óf racistisch e.d.
Dat er nu anno 2008 ook andere geluiden mogelijk zijn, is dus de hoogste tijd, wees er gewoon eerlijk over, daarmee voorkom je excessen en schreeuwerige figuren.

Onderbuik | 09-07-08 | 13:15

Murdockyoufool
.
HULDE

De Sjaaq | 09-07-08 | 13:14

vlammetjuh | 09-07-08 | 11:42
daar zijn idd bewijzen voor ... alleen worden die vrij stil gehouden. overigens heeft het al wel een paar maal in de krant gestaan enkele jaren terug.

sijtje boes | 09-07-08 | 13:03

@onderbuik 12:47

De rest van de media zoals de telegraaf en gs doet wat mij betreft nog meer een duit in het zakje door zich volledig te concentreren op dit soort zaken. En hopende op onderbuikgevoelige (niet persoonlijk) reacties.Hetgeen weer geld in het laatje brengt. Het merendeel van de polycolor wat gewoon werkt en/of studeert heeft nl nul,nul nieuwswaarde.

de nakketikker | 09-07-08 | 13:00

@de nakketikker | 09-07-08 | 12:30
Eerst benoemen dan bouwen, dat erkent zelfs een van de grootste polikorfanaten. Meld nu eens luid en duidelijk dat we een probleem met Marokkanen hebben. Niet dat halfslachtige gelul van 'dat is een negatieve benadering' en het eeuwige 'maar het zijn heus niet alleen Marokkanen', nee, wijs de gemeenschap erop dat Marokkanen het inderdaad vaak hebben gedaan. Daarna kun je problemen aanpakken. Je hoeft geen hersenchirurg te zijn om te zien dat taal en cultuur ten grondslag liggen aan de problemen, wat dat betreft begrijp ik de huidige overheidscampagne prima. Wie de taal niet goed spreekt, kan niet mee op school en heeft problemen met het vinden van een redelijke tot goede baan. Tijdens de lessen op basisschool en middelbaar onderwijs Veel meer nadruk op mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden leggen dus. 'Die meizje' direct corrigeren en het polikor geouwkudt -'ze hebben het al zo moeilijk'-daarbij achterwege laten.
Cultuurverschil is en nog groter probleem. Wie van thuis uit mee krijgt dat de man een prinsje is dat -ongeacht zijn gedrag- respect verdient en boven de vrouw staat, stapt niet op de juiste wijze de samenleving in. Een verandering op dit vlak heeft tijd nodig, maar een goed begin lijkt me om die onzin geen enkele ruimte te geven. Zeker niet in overheidsdienst en binnen overheidsgebouwen. Ongeacht je religieuze een cultureel bepaalde onzin, dit is Nederland, zo doen wij het hier.
Verder valt te melden dat Marokkaanse vrouwen het niet al te slecht doen. Steun ze in hun liberalisering en blokkeer de fnuikende invloed van culturele en religieuze achterlijkheden. Wees nooit politiek correct, daar help je mensen namelijk niet mee.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 12:57

toevoeging:
Het volk heeft daar recht op. M.i. kun je een hoop onvrede bij "het volk" wegnemen door eerlijk te zijn, en dat IS de regering nog steeds niet. Op die manier geef je schreeuwerige politici een kans, en daar vragen ze dan ook om.

Onderbuik | 09-07-08 | 12:56

@de nakketikker | 09-07-08 | 12:30
ik ben niet hoogbegaafd hoor. Wat ik niet snap is dat al jarenlang Opsporing Verzocht een duidelijk beeld geeft, maar dat er in de rest van de media en de landelijke politiek dit beeld nog niet doorgedrongen is... En dat dus nog steeds het policor beeld wordt hooggehouden en vooral opgedrongen... Een begin van een oplossing kan zijn om DAAR eens mee te stoppen.

Onderbuik | 09-07-08 | 12:47

Wat raar Bak-ellende staat er niet tussen. Dat is toch de grootste draaideurcrimineel?
Vier keer veroordeeld in zes jaar en nog geen haar verandert.

De Sjaaq | 09-07-08 | 12:47

Site is zelf al voor de bijl gegaan, zo te zien. Moet ik nou ook glimlachen?

liederlijk individu | 09-07-08 | 12:45

@onderbuik en murdockyoufool

Het gaat mij allerminst om het gelijk van de discussie. Zelfs een blinde kan bij opsporing verzocht zien dat het merendeel uit mocros e.d. bestaat. De vraag is, hoe deze spiraal te doorbreken. Het domweg roepen zie je wel! en rot ze d,r allemaal uit, lost mijninziens geen fuck op. Vandaar mijn tbs vergelijk .

maw, gebruik uwe zelfverklaarde slimheid en kom eens met een oplossing, ipv jaar in jaar uit hetzelde te blaten op een roze weblogje. Dit geld overigens voor alle zgn hoogbegaafde reageerders. Verspil u talent toch niet om de GS/televaag clan nog rijker te maken met u reacties. Want die lachen zich de tyfus! en ze hebben nog gelijk ook.

de nakketikker | 09-07-08 | 12:30

-weggejorist-

Den Ouwe Rukkert | 09-07-08 | 12:28

"Het gaat om een negroïde man van tussen de 30 en 45 jaar oud met een fors postuur. Verder heeft hij een bol gezicht met dikke pruil lippen."
mahahahaha

Law | 09-07-08 | 12:09

Site offline?

Apache 2 Test Page
powered by CentOS......

Buakaw | 09-07-08 | 12:03

@vlammetjuh | 09-07-08 | 11:42
'k Heb honderden zedenzaken voorbij zien komen, maar werkelijk beestachtige taferelen in de orde van Dutroux en Fritzl zaten er niet tussen. Een zedenzaak is in veel gevallen ingewikkeld en vaag. Als het gaat om incest variëren ze van een oom die een 'rare beweging' maakte, tot jarenlang misbruik door pa. Vooral verkrachting binnen een (voormalige) relatie is lastig te bewijzen. De weinige allochtone vrouwen die aangifte deden van een dergelijk misdrijf, meldden in de rechtbank dat dit binnen 'de gemeenschap' nauwelijks wordt geaccepteerd.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:58

Boef met muts, lekker cliche. :')

Schreeuwbuis | 09-07-08 | 11:54

Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:29
Je praat over zedenmisdrijven alsof het niets is. En hoe weet je bovendien dat incest in allochtone kringen onder de pet wordt gehouden? Heb je daar ook een soort bewijs voor. Als ik moest kiezen tussen geweld of zedenmisdrijf zou ik nooit voor de tweede kiezen. (Maar gelukkig ben ik een brave burger)

vlammetjuh | 09-07-08 | 11:42

@Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:29
ok mee eens.

Onderbuik | 09-07-08 | 11:40

@de nakketikker | 09-07-08 | 11:13
het gaat nu niet over tbs-ers, en al zou je gelijk hebben dat er percentage-gewijs(!) meer blanken dan gekleurden zouden zitten. Dan nóg haal jij daarmee niet je gelijk in de discussie waar we het hier over hebben: de dingen die iedereen kan zien bij Opsporing Verzocht, en nu ook op internetsites... Maar waarover je niet gewoon mag spreken...

Onderbuik | 09-07-08 | 11:37

Overvallers gezocht...
Is de betrekking nog vrij?

Chipdude | 09-07-08 | 11:30

@Onderbuik | 09-07-08 | 11:04
Dacht ik ook meteen aan. De woorden 'Marokkaans' en 'Marokkaanse' vielen wel heel erg veel. Dat kan zo maar niet!

@de nakketikker | 09-07-08 | 11:13
Ruim drie jaar was ik twee keer per week in ene grote rechtbank te vinden om verslag te doen van strafzaken (meervoudige kamer en politierechter). Het is waar dat veel meer blanken zich voor zedenmisdrijven moesten verantwoorden. Niet verwonderlijk, aangezien blanken nog altijd de overgrote meerderheid vormen. Daarbij komt dat incest in allochtone kringen veel vaker onder de pet wordt gehouden. Bij gewelddadige overvallen, straatroven en geweld in het algemeen was de autochtoon echter minder goed vertegenwoordigd dan de allochtoon.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:29

@onderbuik en murdockyoufool

Die blanken zitten voornamelijk in de tbs klinieken en duiken eens in de zoveel tijd met hun foto'tje hierop wanneer ze weer eens aan hun begeleiding ziijn ontsnapt. Het topic dooft dan meestal snel vanwege de plaatsvervangende schaamte die dat teweeg brengt wanneer het wederom een zedendeliquent betreft.

de nakketikker | 09-07-08 | 11:13

Prima idee .. alhoewel ik moeite heb met het feit dat ze bij de pliesie wel tijd hebben om te flitsen en suffe bonnetjes uit te delen maar geen tijd voor hun core business: 'boeven vangen' nou afijn all for the good case maar plaats dan gvd wel goeie foto's .. op die ene na hierboven is er geen een bruikbaar m.i.

slootschurftklootzak | 09-07-08 | 11:04

@Murdockyoufool | 09-07-08 | 10:41
ja inderdaad ontluisterend gewoon, de realiteit komt niet helemaal overeen met wat ons de policor sekte wil doen geloven. Het zou mij persoonlijk ook niet verbazen als het binnenkort verboden wordt om 'zo stigmatiserend de gekleurde Nederlander' in beeld te brengen...

Onderbuik | 09-07-08 | 11:04

site lijkt overbelast...

steen_geil | 09-07-08 | 10:58

Eindelijk. Wie zijn bips brandt, moet op de blaren zitten.

Eagle_Eye | 09-07-08 | 10:58

Parasieten zijn het. Ratten. Kakkerlakken. Keep it up, GeenStijl.

RechtsGroen | 09-07-08 | 10:57

Ehm, spiegeltje iemand?

"This page is used to test the proper operation of the Apache HTTP server after it has been installed. If you can read this page it means that the Apache HTTP server installed at this site is working properly."

Hier heb ik namelijk niet zo veel aan.

Robin Hood | 09-07-08 | 10:56

This page is used to test the proper operation of the Apache HTTP server after it has been installed. If you can read this page it means that the Apache HTTP server installed at this site is working properly.

snokkertje | 09-07-08 | 10:55

as we speak gaat bel ... benieuwd hoeveel overvallers er aan de deur zijn

hetluis | 09-07-08 | 10:50

@Onderbuik | 09-07-08 | 10:18
Gozert, ik wilde het nét zeggen. Gisteren voor het eerst in jaren weder een stukkie Opsporing Verzocht gekeken. Dacht da'k me in Rabat bevond: Marokkaans uiterlijk hier, Marokkaans accent daar. En de niet-Marokkanen waren negerts. Taaa!

Murdockyoufool | 09-07-08 | 10:41

"If you have issues with the content of this site(...)"
Nou, het voldoet nog niet heulemaal aan de verwachting....

VanFrikschoten | 09-07-08 | 10:30

Privacy en internet, dat is echt de beste "grap" die ik in jaren gehoord heb. Surfgedrag, google zoektermen, mail etc. alles kan gechekt worden, zelfs je comments op geenstijl worden in een sql database opgeslagen en geanalyseerd. Men is alleen niet geïnteresseerd om kruimeldiefstal op te lossen.

GeenstijLover | 09-07-08 | 10:29

@maliviski | 09-07-08 | 10:25: Dacht ik ook, je moet even op verversen drukken als je dat blauwe scherm krijgt, loopt 'ie weer als een zonnetje.
-
Ik weet dat het niet netjes is om te zeggen, maar, wat is het toch een bijzonder multi-cultureel gezelschap zeg. Verder zeg ik niets, alleen dat vooroordelen dus wél kloppen.

Fleauxe | 09-07-08 | 10:28

server down??

maliviski | 09-07-08 | 10:25

CentOS is voor lutsers. Mannen met grote piemols gebruiken Kubuntu.

progressief | 09-07-08 | 10:24

Schenden die privacy van dit soort scum. Hoe grover, hoe beter.
En ook z.s.m. een openbare opspoor&schandpaal-website opzetten voor witteboordencriminelen. Want dat is SCUM.

Dorser | 09-07-08 | 10:20

@UHF1 | 09-07-08 | 10:11
dat weet ik niet of dat zo is. Ik kijk nog wel eens Opsporing Verzocht, en daar kom je voornamelijk de gekleurde medemens tegen: de camera liegt niet.

Onderbuik | 09-07-08 | 10:18

Waarom mag ik niet op die site? Of is die nu alweer stuk?

Fleauxe | 09-07-08 | 10:13

Apaches?? Geef mij maar "the last of the comanches"!

@Onderbuik | 09-07-08 | 09:54
Nee die blanken ze je meestal wanneer er weer eens een pedofiel in het vizier komt...

UHF1 | 09-07-08 | 10:11

Hatsjie, je staat op de pliesie?

De Pruis | 09-07-08 | 10:10

En als jullie (de politie) ze dan opgepakt hebben, moet je ze wel eerst een kopje thee aanbieden voor jullie ze weer vrij laten, of geef het in een plastic bekertje.

Lying Dutchman | 09-07-08 | 10:09

@Shopgirl
volgens mij is die kale een flikker, hij staat i.i.g. met zijn flikker goed op de foto, zal het weer een taakstrafje worden?
@de razende chileen | 09-07-08 | 10:03
foto's en filmpjes zijn inderdaad vaak wazig inderdaad. Mogen ze wel eens wat meer in investeren.

Onderbuik | 09-07-08 | 10:07

Veel blanken op die filmpjes..
Trots op Nederland..

baaderraf | 09-07-08 | 10:06

@Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:29
In sommige gevallen gebeurt dat al beste Joe. Maar je stuit meteen op meer problemen dan je denkt. "live" meekijken dat zal de politie niet standaard doen. Daarvoor heb je simpelweg veels te veel mensen en apparatuur nodig. En in het kader van de bezuiningingen in alle korpsen door de regering zie ik dit echt niet gebeuren. Er zijn hiervoor teveel winkels, tankstations, banken, kroegen, etc. Bovendien is het juridisch niet goed dicht te spijkeren.

Maar niemand verbiedt bv een tankstation om zelf een monitoringbedrijf in de hand te nemen. Beveiliging is in beginsel een verantwoordelijkheid van het bedrijf zelf. En niet van de politie. Die is er voor de opsporing en handhaving. Een bedrijf zal dus zelf moeten investeren hierin.
In geval van een overal is het lastig om meteen de beelden duur te sturen. De overvallers moeten maar net goed in beeld komen. In de praktijk kan je pas goed zien hoe de signalementen zijn ná het bekijken van de beelden. Bovendien is het duidelijkste signalement het beste te achterhalen via een persoon die de overvaller(s) in den lijve daadwerkelijk heeft gezien. Dit wordt dan ook zo snel mogelijk doorgegeven aan de meldkamer van de politie bij een dergelijke melding. Tesamen met het voertuig waarin zij weg gevlucht zijn. Dat laatste is ook niet onbelangrijk.

Bij een overvalmelding zijn er diverse protocollen. Een ervan is dat iemand van het bedrijf meteen de beelden veilig stelt. Of het beveiligingsbedrijf die in de arm is genomen en hierin is gespecialeerd. Zodat een ter plaatste gekomen politieman dit ook meteen kan uitlezen en door kan geven aan de collega's. Maar 9 van 10 keer is dan het signalement al telefonisch doorgeven. De politie bevindt zich meestal op straat ten tijde van een melding. Ze zijn dus zowieso aangewezen op een mondelinge overdacht van het signalement door de ether.

Er is heel veel mogelijk met de huidige techniek inderdaad. En wat ik eerder al zie, er wordt wel degelijk live meegekeken (bv in casino's). Maar het is de vraag of het bedrijf hierin wil investeren. Daar is elk bedrijf vrij in. Camerabeelden zijn zeer waardevol, absoluut. Maar het is geen tovermiddel. De meeste beelden zijn vaag of blurry of slecht gedetailleerd. Tijd is op heterdaad vooralsnog de belangrijkste faktor is de ervaring. Maar ook de welwillendheid van de burger om goed op te letten of op te treden als getuige. Zeer waardevol.

Anaalfabeet | 09-07-08 | 10:06

ook leuk.. die apaches

apekop | 09-07-08 | 10:04

*voetveeg dus

sijtje boes | 09-07-08 | 10:04

En als we het dan toch bijdehand beter weten: als je een sluis hebt, waarom maak je het dan niet verplicht om eerst op de foto te gaan voordat je de zaak betreed? Net zoals Holland Casino, de douane...

de razende chileen | 09-07-08 | 10:03

The fact that you are seeing this page indicates that the website you just visited is either experiencing problems or is undergoing routine maintenance...

Or is being linked by geenstijl.nl??

ed.. | 09-07-08 | 10:03

Shopgirl | 09-07-08 | 09:49
als je elke dag een pak ros wilt en een vent die je behandeld als voeteeg moet je vooral op dt soort mannen vallen.

sijtje boes | 09-07-08 | 10:01

Ik snap nog steeds niet dat juweliers zulke slechte camera's hebben. Mijn webcam van 40 euro is nog scherper. En hoe kan je zo stom zijn om nog steeds die dingen in hoge hoeken te hangen. Volgens mij kan je voor 3000 euro toch zelf een systeem in elkaar knutselen wat 24 uur per dag elke vlieg in je zaak herkenbaar opneemt.

de razende chileen | 09-07-08 | 10:01

Doe 's een site die 't verkeer wel aankan............

vliegende knorrepot | 09-07-08 | 10:00

@ ojédiaré | 09-07-08 | 09:10
Dan heeft Herr Spee een nieuw billemaatje, want deze kalende heer rechts lijkt in de verste verte niet op een tuinkabouter met krulletjes...

De neuk! | 09-07-08 | 10:00

klaas.heitinga | 09-07-08 | 09:39
ge-wel-dig woord prosopagnosie... even opzoeken wat het betekend

sijtje boes | 09-07-08 | 09:57

DeRick | 09-07-08 | 09:29
doet het gewoon de hele tijd al heur

sijtje boes | 09-07-08 | 09:55

Ik zie bijna geen blanken afgezien van een of ander kaalkopje aan de rechterkant. De multicul ten voeten uit...

Onderbuik | 09-07-08 | 09:54

@Bazooka Joe 09:50

Doe er toch gewoon je voordeel mee.

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:54

@Shopgirl
Wat is het toch met vrouwen en foute mannen?

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:50

Ik zag die ene met capuchon eergisteren op Bali rustig een meloentje kopen.

prachtig | 09-07-08 | 09:50

Ow dus uitdankbaarheid voor al die onzinnige kudt bekeuringen die ik , omdat er in de binnestad van amsterdam haast niet meer normaal te rijden is, krijg. Mag ik nu dit stel falers gaan helpen?. Dacht het dus ff niet. Iets minder een strepers rond laten rijden die alleen bekeuren zou misschien al helpen! Ow en hang eens een fatsoenlijke camera op winkeliers. deze beelden kan niemand herkennen.

sijtje boes | 09-07-08 | 09:50

Die kalende aan de rechterkant is best een lekker ding...

Shopgirl | 09-07-08 | 09:49

van dal | 09-07-08 | 09:28

Zal waarschijnlijk idd. wel voor een stemmendatabase zijn. Iedereen hamstert content, zo ook de politie

adminitor | 09-07-08 | 09:49

@Bazooka Joe 09:43, @van dal 09:44

Humor! Maar wanneer dat werkelijk de enige hobbel (nog) zou zijn kan ik me zo voorstellen dat de animo voor wat meer professionele beveiligingskamera's danig zou toenemen.

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:48


Typisch Fleisch.....

En dus heeft het politiekorps Amsterdam Amstelland besloten stelselmatig de privacy van junks, bontkraagjes en negroïde personen op grove wijze te gaan schenden.

Boellie | 09-07-08 | 09:47

@ alle gedupeerden: Doet eens goede camera's keaupen en een eauverval sproeiinstallatie met onuitwisbare fluoriserende inkt, dan praten we verder. Dank U.

kneuterzak | 09-07-08 | 09:46

@van dal
Jah mijn eigen vader legt ze de poten op de schouders en die krijgt een kus.

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:45

Zoom ff in op die linkse, dat is Van Jeauleau.

Monsieur et maître | 09-07-08 | 09:44

@spooky 09.04

Dat is geen Nederlander, maar de Engelsman Jason Statham

midden-europa | 09-07-08 | 09:44

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:42 dan moet je er wel voor zorgen dat je beveiligingscammetje beelden maakt die aan de voorwaarden voor een paspoortfoto voldoen, géén glim, oren binnen de lijntjes, niet lachen en de ogen op éénderde van de hoogte....

van dal | 09-07-08 | 09:44

<p>Door de afluisterpraktijken van EHB wordt mijn privacy al jaren geschonden, terwijl ik geen crimineel ben. Wordt hoog tijd dat de privacy geschonden gaat worden van mensen die daar, volgens mij, geen recht op hebben.</p>

Prof. Drs. Klavan | 09-07-08 | 09:43

@widtvoet
Met zulke foto's wordt half nederland opgepakt.

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:43

De vriendenkring van de gemiddelde reaguurder zal overigens niet uit bontkraagjes bestaan, en veel welzijnswerkers zullen er ook niet tussen zitten, dus de kans op herkennins is so wie so klein.

Gewinflipt | 09-07-08 | 09:42

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:39 kudthond. een beetje hond kent het verschil tussen gewenst en ongewenst bezoek..

schoonvader, zeg je.. oké, je hond kent het verschil...

van dal | 09-07-08 | 09:42

Maarreh... die mensen hebben toch doorgaans (eauk) gewoon een Nederlands paspoort? En ons aller overhead is toch in 't bezit van een kopie daarvan? Met 'n eenvoudig stukje software kun je dan toch mooi de gezichten proberen te herkennen en matchen met je "eigen" smoelendatabase...

Of mogen veel bestanden nog altijd niet gekoppeld worden?

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:42

sockpuppet | 09-07-08 | 09:10 Er zijn allerlei maskers te koop.

Jan, Piet, Kees, Klaas en Wim met een mocro-masker op, zeker?

Mr. C. Delicti | 09-07-08 | 09:40

@van dal
mijn hond verwacht altijd overvallers, had zelfs mijn schoonvader bijna bij de keel, die komt dan ook niet meer op bezoek zolang die hond leeft.

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:39

Wat heb je aan beelden van dit soort slechte kwaliteit.

Gewinflipt | 09-07-08 | 09:39

T zal wel aan mijn (milde vorm van) prosopagnosie liggen, maar ik herken dr niet een van.

klaas.heitinga | 09-07-08 | 09:39

Bravo... een nieuwe startpagina.

desmodus | 09-07-08 | 09:37

-"De overval vond plaats op donderdagavond 20 december 2007 rond 19.00 uur. Het doelwit was een pand in de Bakkerstraat waarin twee bedrijven zitten. Er werd aangebeld en men verwachtte niet dat er twee overvallers binnenkwamen. De aanwezigen moesten op de grond gaan liggen en vervolgens sloegen de overvallers hun slag. Ze maakten geld en staatsloten buit."-


"men verwachtte niet dat er twee overvallers binnenkwamen"

nee, wie wel?

van dal | 09-07-08 | 09:36

@uchman
idd, een telefoon maakt tegenwoordig nog betere filmpjes..

Maka | 09-07-08 | 09:36

Prima initiatief! Privacyrechten m'n reet, draaideurcriminelen zouden geen rechten meer moeten hebben.

Tuvai | 09-07-08 | 09:33

Toch snap ik niet dat die kut beelden altijd zo vaag zijn met de spullen van tegenwoordig .

uchman | 09-07-08 | 09:33

Die kerel hier boven op de foto is Jason Stratham

ijsklont | 09-07-08 | 09:33

@mijzelf,

Ze lezen zelfs dit, hij werkt alweer:)

DeRick | 09-07-08 | 09:33

Het moet toch hard- en softwarematig mogelijk zijn om beelden van bewakingscamera's via bijv. een internetlink, bij een overval, m.b.v. een paniekknop door te sturen naar het dichtsbijzijnde politiebureau. Soort van stil alarm met meteen, via de verkregen beelden, een beschrijving van de dader(s). Als ze daar nu het geld in gaan stoppen i.p.v. het controleren van de gewone burgers op hun internetgedrag en downloadpraktijken.
Doen ze nog wat nuttigs met de hedendaagse technologie.

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:29

Alle junks, bontkraagjes en negroïde personen preventief oppakken en gewoon het land uitflikkeren is zeker weer discriminazie?

Ongelofelijke Boer | 09-07-08 | 09:29

Site doet het al niet meer bij mij, Apache servergezeik..
Kan hij die bezoekertss van GS al niet meer aan, zelfs daar moeten jullie ze mee helpen!

DeRick | 09-07-08 | 09:29

adminitor | 09-07-08 | 09:27 telefoon ook niet.. praten met politie is zowiezo niet veilig.

van dal | 09-07-08 | 09:28

"Vertrouwelijke informatie per telefoon:
Heeft u vertrouwelijke informatie dan verdient het de voorkeur om via de telefoon te reageren. Immers... elektronische post is nooit 100% veilig." Goed om te weten!

adminitor | 09-07-08 | 09:27

nou, als je jouw toko denkt te beschermen door goedkope camera's op te hangen die blokkkerig kutbeeld vastleggen, doe ik niet de moeite om er naar te kijken.

net zoals die klootzak met al die sluikreclame die denkt leuk te zijn, daar kijken we dus gewoon niet naar.

erem | 09-07-08 | 09:25

@ZDEV 09:23 Kijk, daar heb je wat aan !

Rammstein | 09-07-08 | 09:25

De politie denkt dat deze personen overvallen pleegden in Amsterdam en omgeving.

Een prachtige zin +1

diek | 09-07-08 | 09:25

Hee, ze hebben de *echte* overvallers ineens weggehaald, zie bewijsstuk A:

www.xteph.net/mashup.jpg

ZDEV | 09-07-08 | 09:23

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:20
precies, nog makkelijker voor herman dad, komen ze klagen..
"eey swa, hep jou die pica fan mij geplemp?" en dan zo'n agent kijken welke pica de kansenjongere bedoelt: "wijs maar even aan, want ze lijken allemaal op elkaar"...

van dal | 09-07-08 | 09:23

Denk dat Mink zijn schaapjes wel op het droge heeft.

jappertje | 09-07-08 | 09:22

Politie zijn een stelletje aartsluie schoften

- Eerst gaat iedereen eigen camera's ophangen en komen zij niet meer patrouilleren
- Nu gaan sites opzetten waar al die camerabeelden door u moeten worden bekeken om hun werk te doen
- Schrijft ge in voor den nieuwe NSB!

blauw uniformeert tuig

NeoApocalypse8 | 09-07-08 | 09:22

@basset hound
Er zijn ook nog genoeg van die tiepjes die nu nog met een capuchon rondlopen, en ook als de mussen van het dak vallen van de hitte.

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:21

Het nieuws over deze actie is anders uitgebreid op de radio geweest, heur, dus daar hoef je niet schlemielig over te doen. Bovendien, het is toch gewoon een uitvloeisel van die 'gezocht' posters die je ook gewoon in politiebureaux in den lande kunt vinden ?

Niet voor Jan | 09-07-08 | 09:20

Kriminelen die menen dat hun privacy geschonden wordt door hun smoel op de Plemp terug te zien terwijl zij bv. net lekker een middenstander aan 't beroven waren staat het natuurlijk nog immer open om daarvan onverwijld aangifte te doen bij de lokale Hermandad.

widtvoet ® | 09-07-08 | 09:20

Die incompetente lutsers van de Amsterdamse pliessie laten het publiek hun werk doen, want zij hebben het zelf te druk met het verhandelen van in beslag genomen drugs en het helen van gestolen goederen. Als ik zie wat voor laagvoorhoofdig schorriemorrie wordt aangenomen heb ik weinig vertrouwen meer in die vmbo-instelling.

de Bree | 09-07-08 | 09:20

Zo te lezen worden er alleen overvallen in Amsterdam gepleegd.

Biff Eagleburger | 09-07-08 | 09:19

Ja maar ze zijn blank....

Hellsmurfje | 09-07-08 | 09:19

*mits ze boef zijn uiteraard*

Rammstein | 09-07-08 | 09:17

Meer dan prima, maar waarom pas na een jaar zo'n foto plaatsen. Waarom niet gewoon direct. Heeft ook een preventieve werking me dunkt.

Meneer | 09-07-08 | 09:17

De privacy van kansenjongeren, junks, bontkraagjes en naygurts wordt grof geschonden. Eindelijk !

Rammstein | 09-07-08 | 09:16

Wat ik dan weer niet snap is je hebt een vermogen uit gegeven aan beveiliging, waarom dan gvd geen HD camera O.o

Mo™ | 09-07-08 | 09:16

1 ding is zeker, de overvallen zijn gepleegd in de winter want ze hebben vrijwel allemaal een capuchon op of een ander kledingstuk om het tere huidje te beschermen.

basset hound | 09-07-08 | 09:16

Een directe verbinding met het Koninklijk Paleis van Koning Mo lijkt me nog handiger.

fuckje | 09-07-08 | 09:15

Ik herken toch op minstens vijf foto's Francisko van Jole,is dat nou zo moeilijk ??

kees2 | 09-07-08 | 09:12

Zolang daadwerkelijke overvallers vol in beeld komen en niet iedere geirriteerde consument die in niet mis te verstane bewoordingen zijn ongenoegen uitte over niet werkende producten, heb ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee.

Achterdocht | 09-07-08 | 09:12

Overval op de KFC... geef me al je hot wings of anders....

bo-oz | 09-07-08 | 09:11

spooky | 09-07-08 | 09:04
Er zijn allerlei maskers te koop.

sockpuppet | 09-07-08 | 09:10

Ik herken in de wat kalende persoon aan de linkerzijde duidelijk Dhr Koos Spee..
*wapens uit keukenlade trekt en klopjacht begint*

ojédiaré | 09-07-08 | 09:10

Ik herken mezelf der niet eens op. Wat een butkwaliteitfoto's

Bazooka Joe | 09-07-08 | 09:10

"overval aldi" muhahaha!

the0roger | 09-07-08 | 09:09

Eigenlijk simpel. Als je iemand ziet lopen met een capuchon kan je hem gelijk een gele kaart geven.

Marco van Basteen | 09-07-08 | 09:09

Verder heeft hij een bol gezicht met dikke pruil lippen.

de Bree | 09-07-08 | 09:09

Bestaan er ook colkraagjes?

sjim panzee | 09-07-08 | 09:07

Waarom hebben die beveiligings camera's altijd van die crappy foto's / video's.

De gemiddelde telefoon maakt nog betere opnames.

Gewoon_Normaal | 09-07-08 | 09:07

Niet op internet maar op de boot!

ikker | 09-07-08 | 09:07

het kan aan mij liggen maar die man is noch junk bontkraag of negert, dat is gewoon een boef die straks Wilders gaat stemmen. Broodroof die buitenlanders in zijn branche.

spooky | 09-07-08 | 09:04

"junkachtig type" LOL

adminitor | 09-07-08 | 09:04

Dit alles met instemming van Leen mag ik aannemen?

De Kleine Generaal | 09-07-08 | 09:02

Nou vooruit, politie +1

Just my opinion | 09-07-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken