Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vliegen voor dikke mensen verboden

klm op blokkenDe benzine- en de kerosineprijs schiet duizelingwekkend omhoog en dus moeten de KLM's van deze wereld creatiever worden om onder de streep een positief resultaat te boeken. Zo wordt er al langzamer gevlogen om brandstof te besparen. Gevolg is dat u een nog groter gevaar loopt op trombose, maar u draagt wel bij aan een beter milieu. Laten we het de snelheidstax noemen. Verder is daar natuurlijk nog de vliegtax, de brandstoftax, de bagagetax en wanneer het aan de KLM ligt binnenkort ook de plastax. Pardon, u zegt? Nou, gewoon de plastax. Wie namelijk straks met een volle blaas de Boeing of Airbus betreedt, kan rekenen op een extra heffing. Een volle blaas betekent immers extra gewicht en dat is weer slecht voor het milieu. Dus gaarne even urineren alvorens u aan boord gaat. Nagedacht wordt nog over het verplicht scheren van uw schaamhaar en het knippen van de nagels. Ook amalgaam vullingen staan ter discussie, evenals haargel en het dragen van ondergoed tijdens de vlucht. De KLM geeft alvast het goede voorbeeld en gaat al haar vliegtuigen van een lichter verfje voorzien. Verder worden er onderweg alleen nog maar light drankjes geserveerd en wordt koffie en thee voortaan uitgeserveerd in een nieuwe plastic kan. Besparing: 250 gram...

Reaguursels

Inloggen

"eventueel te compenseren met een leeg hoofd."

zeiksmurf | 07-07-08 | 23:05

@Nil desperandum | 06-07-08 | 23:01

Allereerst zou ik er "u" van maken, als ik u was. Niks beters te doen begrijp ik? Kan de humor er niet van inzien. Succes met "u" verdere leven, val mij er niet mee lastig.

MissShorty78 | 07-07-08 | 22:41

@ Pikkestrijder en Daanzk: ik sluit me hierbij aan. als ik jullie was zou ik in de politiek gaan. of een vliegtuig kapen.

BlijeKleier | 07-07-08 | 22:34

Bo, zinnig!

Slechts 1 ding: 'vlakbij Schiphol', valt bijvoorbeeld Castricum dan wel Leiden daar ook onder...?

K. Daver | 07-07-08 | 14:00

Leuk idee, Raoul, zo'n gefaked krantenstukje. Volgende keer de naam van het dagblad erin shoppen, is nog overtuigender.

Jean | 07-07-08 | 11:54

250 gram op een koffiekan lijkt weinig, maar bij het ontwerp van een vliegtuig mag 1 kg gewichtsbesparing al zo'n 300 euro kosten (bijv door toepassing van duurder maar lichter materiaal).

Vind het enigzins ook raar dat je wel per kg bagage moet betalen maar niet per kg buik. Er zou eigenlijk een maximaal totaal gewicht moeten gelden...

Arwin | 07-07-08 | 11:21

Alles van meer dan 100kg kan alleen nog met KLM Cargo mee...

lowlands1966 | 07-07-08 | 11:05

En terecht. Het is natuurlijk van het zotte dat een of andere walgelijk vet varken het zelfde ticket koopt als ik en dan nog bagage mee mag nemen ook. Ik 90kg+20kg bagage=110 kg. Zo'n smerige obesitas hamlap weegt zonder bagage al meer.

50Caliber | 07-07-08 | 10:49

@Daanzk: dat vind ik dus ook. Als mijn koffer meer dan 20kg weegt, moet ik ook bijbetalen, waarom iemand die meer weegt dan 100kg niet? Meteen alle luchtvaartmaatschappijen uit de rode cijfers.

Pikkestrijder | 07-07-08 | 08:19

tis toch logisch dat je voor 2 stoelen meer moet betalen???

Daanzk | 06-07-08 | 23:59

Bo Dreksma | 06-07-08 | 21:52
Goed idee.
Bo Dreksma | 06-07-08 | 21:59
En dat is het beste idee van de avond.

zovoklets | 06-07-08 | 23:21

MissShorty78 | 06-07-08 | 15:54
Niet zo zeuren mens, bij uw thuis is het niet anders. Sprak onlangs uw buurman die even een bakkie deed......... oops.
Uw zou maar eens gaan poetsen i.p.v. vliegen!

Nil desperandum | 06-07-08 | 23:01

Waarom niet het vliegtuig vacuum zuigen? Scheelt ook weer een behoorlijk gewicht.

puntkomma?! | 06-07-08 | 22:56

Tot slot nog de plek voor dat Cargo luchthaven eiland: de Maasvlakte. Wordt die Betuwe-lijn wellicht ook nog rendabel.

Bo Dreksma | 06-07-08 | 22:12

Wat zeg ik: een heel auto- en motorsport-centrum. Heeft de regio Amsterdam ook meteen weer een motorcrossbaan. Helaas denkt de politiek in dit land niet in Win-Win situaties maar slechts in doemscenarios..

Bo Dreksma | 06-07-08 | 21:59

Is die Polderbaan ook niet meer nodig en maken we daar een dragstrip van ;-)

Bo Dreksma | 06-07-08 | 21:52

Een beetje piloot laat zich niet de Polderbaan op bonjouren, maar vraagt toestemming om op de Kaagbaan te mogen landen als hij uit het zuiden komt en de weersomstandigheden dit toelaten. Zit ie ook meteen bij de gates. Scheelt al snel 20 minuten reistijd.

Zo''n vliegende tourincar (737) maakt amper herrie bij de landing en al helemaal niet als de nachtelijke fluisterlandingsprocedure wordt gebruikt. De landing wordt dan zo'n 200 km voor de luchthaven ingezet met de motoren op een verhoogd stationair toerental.

Plastax bestaat helemaal niet, vliegtax wel maar dat is graaierij van Grijs X . Wat dan wel weer jammer is dat door dat gedonder met de olieprijs de meest efficiente manier van lange-afstandsvervoer onbetaalbaar gaat worden.

Wat betreft de herrie, ga dan ook niet vlakbij Schiphol wonen.
De echte herriemakers zijn niet de passagierstoestellen, maar de Cargo-toestellen. Eigenlijk zou Schiphol alleen nog maar voor passagiers-vluchten gebruikt moeten worden en alle Cargo vluchten vanaf een Cargo-eiland in de Noordzee.

Bo Dreksma | 06-07-08 | 21:50

Ja Bo, dat zal wel maar als je onder een aanvliegroute of uitvliegroute woont is 85dBa nog steeds 85 dBa.

Bovendien verstoken die kistjes tussen de Polderbaan en de gate waar ze naartoe moeten 800 kilo brandstof. Per keer.

Plastax wordt dan opeens erg irrelevant, vind je niet?

K. Daver | 06-07-08 | 21:02

@ ekimov 20:42
tekort op de handelsbalans wordt gecorriceerd?
De theorie daarachter is dat producten die Amerika uitvoert goedkoper worden in het buitenland, waardoor meer mensen die producten zullen kopen.
Echter, welke producten voert Amerika uit? En de producten die Amerika uitvoert, worden verhandeld op de internationale markt, waardoor het geen zak uitmaakt of de dollar laagstaat. Neem bijvoorbeeld de olie. Juist Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen (woehoe, back on topic) hebben het meeste last van de hoge olieprijs. Omdat olie in dollars wordt afgerekend. En zoals olie in dollars wordt betaald, zo geldt dat ook voor koffie, rijst, chocola, bananen, thee, wijn en weet ik veel wat nog meer.
De Amerikaanse export zal daarom niet profiteren van een lage dollar.

En hegenonie is nooit goed. Ik heb liever wat competitie tussen de grootmachten. Dat houdt iedereen scherp.

King of controversy | 06-07-08 | 21:00

Je sluit het niet uit, die Europese identiteit. Dàt klinkt hoopvol...
Ik denk dat de kans heel klein is.
De staatschuld van menig Europees land is hoger dan die van de VS, procentueel gezien. De hypotheekcrisis zal ook in Europa toeslaan, geloof me. Dat tekort op de handelsbalans wordt vanzelf gecorrigeerd door de lage stand van de dollar.
De toekomst zal uitwijzen of het gedaan is met de Amerikaanse hegemonie. Ik denk het niet en ik hoop het niet. Liever onvervalst Amerikaans kapitalisme en liberalisme dan Europees christensocialisme, of Chinees communisme. We hebben het veel beter onder Amerikaanse hegemonie dan velen beseffen.

ekimov | 06-07-08 | 20:42

@ K. Daver | 06-07-08 | 20:29

Moderne toestellen zijn behoorlijk stil en zuinig, Een recente Boeing 737-800 doet 1:12 per passagier bij een snelheid van 900km/h.

Die oude overbeladen cargo-kisten zijn de herriemakers.

Bo Dreksma | 06-07-08 | 20:40

@ Ekimov 19:55
Indentiteiten zijn wonderlijke verschijnselen. Hier in Nederland hebben we Tukkers, achterhoekers, Limbo's, Drenthen, Friezen, Amsterdammers, Rotterdammers, Utrechters, Hagenaren, en weet ik wat al niet meer. Toch zijn we allemaal betrokken bij Nederland. In Europa is dat nog veel diverser. Fransen Spanjaarden, Cataloniërs, Ieren, Schotten en weet ik veel wat nog meer. Maar dat sluit niet uit dat zich daarnaast een soort van Europese identiteit kan ontwikkelen.
En het is niet alleen de lage dollar. Het is én de lage dollar én de hoge staatschuld én de dure olie én twee oorlogen én de hypotheekcrisis én slecht leiderschap gedurende 8 jaar én wijfelend consumentenvertrouwen én een structureel tekort op de handelsbalans én groeiende ongelijkheid. Dat gaat tot een crisis leiden. Dat gaat tot een flinke crisis leiden. Terwijl Europa, China en Rusland steeds sterker worden. Het kan niet anders, of Amerika raakt haar koppositie kwijt.

King of controversy | 06-07-08 | 20:34

Enkele luchtvaartmaatschappijen, vooral de prijsvechters in de VS, kijken serieus naar de mogelijkheid en wenselijkheid om reizigers staand in de gordels te zetten, een mogelijkheid die vliegtuigbouwer Airbus twee jaar geleden ontwikkelde. (zie ook www.vlieghinder.nl)

Enne, kerosine is nog steeds volstrekt onbelast dus die brandstoftax is volslagen onzin Raoul.

Laat dat vlieg tuig eerst maar es stille kisten ontwikkelen, dan lullen we verder.

K. Daver | 06-07-08 | 20:29

Alle stewards door stewardessen vervangen. Laatst had ik een vlucht met een 100% mannelijke crew. Kotsmisselijk wordt je van die gasten, lopen de hele tijd met hun kont te draaien en overdreven te doen.

Emancipatie kan ook te ver gaan.

Bo Dreksma | 06-07-08 | 20:23

Mijn beste,
Een Europese identiteit zal zich nooit echt ontwikkelen. Sterker nog, de beweging is juist de andere kant op (regionalisering). Begrijp me goed, ik woon met plezier in Europa. Maar verwacht niet dat we de VS als supermacht van de troon zullen stoten.
De dollar heeft in de jaren '80 meer waarde verloren dan nu. En wat gebeurde er daarna? Het waardeverlies van de dollar zal ervoor zorgen dat de VS weer zo aantrekkelijk wordt voor buitenlandse investeerders dat men zoals gewoonlijk veel sterker uit deze (betrekkelijke) "crisis" zal komen. Europa heeft veel minder veerkracht helaas...
De droom van Europa als superstaat zal nooit uitkomen. En dat vind ik helemaal niet erg eigenlijk. Voor landen als Nederland is veel meer winst te halen zonder de ballast van de verouderde structuren in landen als Frankrijk en Duitsland.

ekimov | 06-07-08 | 19:55

@ fleauxe 17:59
Cultuur is een kwestie van identiteit, van je verbonden voelen met een groep. Ik heb er verder nog niet over nagedacht, maar als zich een sterke Europese identiteit ontwikkeld, zou het wel eens zo kunnen zijn dat zowel moslims als Fransen en Duitsers zich achter die identiteit scharen, waardoor het obstakel uit de weg is geruimd.
@ ekimov 18:03
Als je het over de cijfers van de afgelopen honderd jaar wil hebben, prima. En logisch dat Amerika het beter deed dan Europa. Iets met Oostblok, WO I en WO II (en de vergrijzing is natuurlijk rechtstreeks te herleiden op WO II)
Bovendien hebben we het niet over een normale laagconjuctuur. In een normale laagconjuctuur verliest de lokale munt wel wat van haar waarde, maar niet zoveel als de dollar nu verliest. In een jaar tijd is de Dollar 18% gedaald ten opzichte van de euro, is de olieprijs over de kop gegaan, en breekt de US staatschuld record na record. Oh ja, en dan is er ook nog de hypotheekcrisis.

Het "nee" van Ierland, Nederland en Frankrijk is mij niet ontgaan. Maar zie het even wat breder. Kijk waar Europa begon, en hoe ver het nu is. Europa heeft al aardig wat tegenslagen verwerkt. Ik ben ervan overtuigt dat Europa ook wel over dat Ierse nee heenkomt. Die laatste zin slaat dan ook echt alles.

King of controversy | 06-07-08 | 19:31

Schaamhaar scheer ik al, over dat wel of niet ondergoed dragen doe ik geen uitspraken.

broomstick | 06-07-08 | 19:31

Kom maar door met de vettax in het vliegtuig. Meer gewicht, meer betalen. Zo simpel is het.

broodje bal met mayo | 06-07-08 | 19:16

En: lichtere stewardessen zonder ondergoed, scheelt ook!

fietser | 06-07-08 | 18:57

"Ernstige antihomorellen in Hongarije"
Wonder van beschaving, dat Europa. Maar dat is weer een ander verhaal. New York en San Francisco zijn heel wat ruimdenkender dan Amsterdam, these days...

ekimov | 06-07-08 | 18:21

Voortaan met 1 motor vliegen. De rest maakt het vliegtuig veel te zwaar. Er wordt al nagedacht of mensen bij de raampjes, hun hand door een gaatje moeten steken om mee te fladderen. Maar ook hier geldt: 2 uur fladderen, 1 kwartier rust.

Onderduiker | 06-07-08 | 18:21

Plassen voor vertrek? Als ze ander grondpersoneel aannemen, kan ik nog wel voor een extra 10cc zorgen die ik kwijt kan voor vertrek!

uberdude | 06-07-08 | 18:10

De VS kennen veel moorden. Wat heeft dat er mee te maken? Heel de SP bijbel wordt er weer bijgehaald... Op wat ghetto's na is de VS een uitermate veilige samenleving. Als ik de knikkers deel door het aantal inwoners concludeer ik dat mensen het nergens zo goed hebben als in de VS. Onder de armoedegrens in de VS: 15%. In Nederland: 13%. Daar staat dan wel tegenover dat in de VS 80% van de bevolking minimaal anderhalf maal meer besteedbaar inkomen heeft dan hier. De rest van Europa zullen we maar helemaal niet in het verhaal betrekken...
@King of Controversy
Het is volkomen logisch dat er na hoogconjunctuur een periode van laagconjunctuur volgt. Over de afgelopen honderd jaar is dit al een keer of 8 gebeurd en toch deed de VS het structureel altijd beter dan Europa en er is geen reden om aan te nemen dat dit snel gaat veranderen. Eerder het omgekeerde zal het geval zijn; de demografische opbouw van de Amerikaanse samenleving is veel gezonder. Ondernemers hebben veel meer ruimte, zowel letterlijk als figuurlijk in de VS. Het Europese project wordt met de week lachwekkender; of is het "nee" van Ierland en Polen je ontgaan. Het verlies aan overhead in Europa wordt steeds erger, ipv minder. Europa teert op vergane glorie, inderdaad, in Oost-Europa is wel enige dynamiek.
Over het geheel genomen is de EU niet meer of minder dan een project van socialistische Fransen en Duitsers en dus gedoemd te mislukken.

ekimov | 06-07-08 | 18:03

@King of controversy: Dat vertrouwen winnen zal bijzonder moeilijk worden omdat die nieuwe culturen waar ik zojuist over schreef druk doende zijn de bevolking van de gastlanden aan te praten dat ze daders zijn en meer moeten luisteren naar nieuwe geluiden. Aangezien deze mensen niet van plan zij zich aan te passen, de godsdienst slechts kan gedijen in een maatschappij van cultuurrelativise en deze mensen alleen maar toenemen in aantal zul je -hoe pijnlijk dat misschien ook voor je is- afstand moeten nemen van het baggataliseren van dat obstakel. Macht is macht, maar welke richting die macht opgaat onder invloed van welke groepen is ook van belang.

Fleauxe | 06-07-08 | 17:59

@ Fleauxe 17:38
Inderdaad, Europa moet meer vertrouwen hebben in haar eigen kunnen, en moet kunnen rekenen op haar bevolking. Een soort van omgekeerd Machiavellisme: voordat Europa aan een groot buitenlands avontuur kan beginnen, moet het eerst het vertrouwen winnen in Europa zelf.
Dat cultuurverhaal vind ik dan weer irrelevant. Macht is macht.

King of controversy | 06-07-08 | 17:45

@King of controversy | 06-07-08 | 17:22: Ik wil je gelijk geven, vergis je niet ik draag Europa (niet de EU) een warm hart toe. Maar Europa zal eerst hard moeten gaan werken aan enige vorm van Europees bewustzijn onder haar burgers. Kijk eens naar wat ze er politiek gezien van bakken als ze ook alleen maar een verdrag moeten voorleggen aan de onderdanen. Die spugen op ze, en met recht. Daarbij doet Europa een bijzonder geslaagde poging alle nieuwe culturen tot de hoogste te verheven en verliest daarmee zichzelf en het respect van de andere grootmachten. Nu kun je zeggen dat dit op economisch gebied niet veel zou moeten uitmaken, maar dat doet het wel. Men neemt niet zo graag adviezen aan van Eurabie. Ik hoop dat de G8 zich steeds meer zal toespitsen op China en Rusland. Landen met een eigen identiteit en trots. China heeft de kennis en Rusland de olie, Europa is een zelfmoordplegend cultuur-historisch museum. Dat zie ik liever ook niet zo, maar het is wel gaande. Stopt Europa daarmee dan zouden je voorspellingen nog wel eens waar gemaakt kunnen worden.

Fleauxe | 06-07-08 | 17:38

Nou, schaamhaar scheren en geen ondergoed dragen vind ik absoluut een goed idee! Wel enkel voor vrouwen natuurlijk omdat anders het vliegtuig tè licht wordt en daardoor te sterk afhankelijk gaat worden van wind. Verder mogen van mij de dikke en ouwe stewardessen plaats maken voor slanke poppetjes.

- teruggejorist - | 06-07-08 | 17:38

@ Fleauxe 17:14
Amerika zal over 20 jaar niet minder invloed hebben dan Colombia nu. Het is en blijft een belangrijke speler op het wereldtoneel. Maar ze zullen zeker niet meer oppermachtig zijn zoals nu.
Ik denk dat in een multipolaire wereld (Europa/Rusland China Japan/Amerika) economische drukmiddelen en diplomatie belangrijker zullen zijn. De regio die daarin het beste is, zal de belangrijkste worden. Oorlog zal minder vaak voorkomen, omdat de polen het evenwicht willen bewaren. China is misschien een instabiele factor, maar ook dat land heeft belang bij internationale stabiliteit. Oftewel geen oorlog. Daarmee worden economische en diplomatieke middelen het belangrijkst, en daarin excelleert Europa.

King of controversy | 06-07-08 | 17:22

@King of controversy | 06-07-08 | 16:59: Eerst Iran leegzuigen en daarna zij we weer back on track. En zo snel zal het niet gaan met dat bankroet hoor, je vergist je een beetje in de het creatieve vermogen van Uncle Sam.

Fleauxe | 06-07-08 | 17:14

Juist, geen slipjes/BH voor niet dikke stewardessen. Beetje inkorten hier en daar en je bespaart weer een paar gram! Lekker hoor, ga maar door met deze debiele maatregelen?

stijnos | 06-07-08 | 17:05

-weggejorist-

KaKeL Kees | 06-07-08 | 17:04

-weggejorist-

KaKeL Kees | 06-07-08 | 17:04

@ ekimov 16:08
Scheelt deze maand maar 2% (5,5 VS tegen 7,1 Europa) en dat is inclusief de nieuwe lidstaten als Hongarije en Bulgarije. Daar gaat vanuit Brussel juist veel geld heen, dus het is te verwachten dat de werkloosheid daar verder zal dalen.

In Oost Europa wonen ook lang niet zo veel mensen als in de VS.

Nu nog wil iedereen weg uit Oost Europa, maar dat kan snel genoeg veranderen, als de economieën daar gaan aantrekken. En zoals gezegd, door Europese subsidie's is het zeer aannemelijk dat die economieën gaan aantrekken.

Cambridge en Oxform mogen dan op Amerika gericht zijn, dat neemt niet weg dat het goede universiteiten zijn.

Amerika kan nu nog haar belangen verdedigen? Een land als Irak in de pocket? Je weet dat de Iraakse president de banden met Iran aanhaalt? Dat de olieproductie van Irak nog steeds niet op gang is gekomen, en dat het land nog steeds een grote chaos is?

Financiële crisis een mediahype? Kom dan maar met 3 positieve indicatoren over de Amerikaanse economie, noem mij 2 positieve indicatoren etc.

Waar de knikkers verdiend worden? Daar kun je over speculeren. Vooralsnog is het zo dat de winsten in de fabrieken in China wegvloeien naar Amerika en Europa. Voorlopig is het zo dat de Saoedi's van hun oliegeld palmbladeren laten aanleggen in zee door Nederlandse bedrijven. Idem in Rusland, waar Nederland 14 miljard investeert, en de winsten daaruit vloeien allemaal terug naar Nederland. Het gaat er niet om waar de knikkers verdiend worden, maar waar ze terecht komen.

Dat "staatssocialisme" zorgt er in europa wel voor dat het een veilige investering is. Europa zal nooit een bedrijf nationaliseren, zoals Poetin laatst bij Shell flikte. Dankzij de stabiele verdeling van de welvaart, blijft er een vraag naar producten, en kunnen mensen die vraag ook betalen.

@ Fleauxe
Du moment dat Amerika Europa aanvalt, is Amerika falliet. Elke dreiging van Amerika is dus zinloos. Het enige wat Amerika kan doen, is de individuele lidstaten tegen elkaar proberen uit te spelen (old Europe, new Europe) en bilaterale verdragen sluiten (zoals ze geregeld met Engeland flikken) Maar ondertussen groeit Europa langzaam maar zeker dichter naar elkaar toe, wordt het, stapje voor stapje, een sterker geheel, en wordt het moeilijker om Europa tegen elkaar uit te spelen.

Overigens is de Vs helemaal niet de grote Satan voor mij. Ik vind ze eerder zielig.

King of controversy | 06-07-08 | 16:59

Kudo's voor ekimov, hij weet hoe het zit!

Defibrillator | 06-07-08 | 16:49

@ raoul

Knap! Het hele stukje overgetikt en wat 'leuke' details toegevoegd. Nu maar hopen dat jouw stage snel is afgelopen.

Primus Pilus | 06-07-08 | 16:41

Je mag de stewardessen niet de dun maken. Wat heb je aan de gewichtsbesparing als er geen vet meer aan de juiste plek zit?

Kein Arsch - kein Tittchen - wie Schneewittchen...

acac | 06-07-08 | 16:30

Wat weegt een blinde darm gemiddeld?

hfakker | 06-07-08 | 16:25

@King of controversy: Europa is pussyland, één keer dreigen met USA geweld en ze kruipen weer keurig braaf terug in de schulp. Maar fap lekker door op je EU fantasie hoor, ik denk ik zeg het maar even. Anders is de telleurstelling wéér zo groot bij mensen zoals jij wanneer ze erachter komen dat 'de grote Satan' weer niet op z'n muil is gegaan.

Fleauxe | 06-07-08 | 16:22

Ooit was er een tijd dat Fokker voor ieder geïmplementeerd idee van een werknemer vijf gulden uitloofde PER BESPAARDE GRAM! Dat was dus behoorlijk lucratief. Dat zouden ze bij de KLM ook moeten doen. Scheelt weer een paar kilo's per steward(ess) en weet ik wat meer...

Bart218 | 06-07-08 | 16:19

Krijg ik korting als ik flink windjes laat onderweg ?

Prikker | 06-07-08 | 16:18

Haha, Amerika kampt met structurele problemen en Europa is the best!
Keep on dreamin...
De werkeloosheid is in de VS veel lager dan in Europa.
Oost-Europa past een keer of vier in de VS.
Oost-Europa heeft een nog veel groter vergrijzingsprobleem als West-Europa. Bovendien wil iedereen daar weg (niet gek als je er wel eens geweest bent).
Cambridge en Oxford zijn zo goed omdat ze op Amerika gericht zijn, net zoals de hele UK trouwens.
Amerika kan nog steeds prima haar belangen verdedigen. Stel je voor, een land als Irak tegen minder dan 1/10 van het aantal slachtoffers wat ze zelf hadden in Vietnam, zo in de pocket.
Die hele financiele crisis, een grote mediahype. Niet voor niets dat Europese bedrijven er veel meer last van hebben dan Amerikaanse.
In de economie gaat het er uiteindelijk om waar de knikkers verdiend worden. En dan staat Europa achteraan in het rijtje VS, India, China (Europa).
Europa heeft veel meer structurele problemen dan de VS. Waarvan staatssocialisme en bureaucratie waarschijnlijk de grootste zijn.

ekimov | 06-07-08 | 16:08

@ zovoklets
De ervaring leert dat ondanks de beperkte hoeveelheid woorden, men hier toch een aardige boom over de geopolitiek kan opzetten. Een simpel linkje zegt meer dan 1000 woorden.

King of controversy | 06-07-08 | 16:04

Stewardessen voortaan zonder slip onder de rok, da's mooi! Bespaar dan ook op stof en maak die meteen wat korter svp. Mijn dank!

Ehhhhh... | 06-07-08 | 16:00

@ ekimov 15:46
Amerikanen productiever? Hoe kom je daar bij? Ze hebben al hun fabrieken naar China verplaatst. Of bedoel je dat de gemiddelde Amerikaan harder werkt? Daar heb je wat aan bij massale werkloosheid.
Amerikanen hebben meer ruimte? Heb jij Oost Europa wel eens bekeken?
Amerikanen hebben meer grondstoffen. Dat moge zo zijn, maar die grondstoffen worden verkocht aan de hoogste bieder, en Europa heeft meer geld om ze op te kopen. Alleen door maatregelen als nationaliseren van bedrijven kan de Vs dat voorkomen, maar dat soort maatregelen gaan recht in tegen elk politiek en economisch dogma in de VS.
Cambridge en Oxford moge er ook zijn.
West Europa heeft vooral te kampen met vergrijzing, maar dat kan prima opgevangen worden door Oost Europa. Daarbij, de kracht van Europa is het hebben van geld. Geld vergrijst niet.
wat bedoel je precies met leefomgeving? en waarom is dat relevant?
Amerikanen hebben voornamelijk meer invloed omdat ze de onbetwiste leider zijn. bovendien helpen ze overal Amerikaans gezinde dictators aan de macht. Het is maar de vraag of die vrienden Amerika zullen blijven steunen, als Amerika ze niet meer kan beschermen.
Europese Multinationals zitten toch nog steeds voornamelijk in Europa.

De enige reden waarom Europa haar koppositie heeft verloren zijn de onderlinge oorlogen tussen 1914 en 1945. Amerika kampt met structurele problemen, en die gaan amerika opbreken.

King of controversy | 06-07-08 | 15:58

Wat ik mij dus afvraag he. Waarom neemt niemand Terrorist als Nick? Lekker provoceren. Ik denk dat je echter wel wordt opgemerkt door allerlei inlichtingendiensten.

pimp-hustler | 06-07-08 | 15:56

Kan mij de tijden herinneren waarin de KLM blauwe toilettasjes uitdeelde op lange vluchten, sokken, slaapmasker niks was te gek... ok, de tickets waren drie keer zo duur maar toch... Ook een up-grade naar de lege business class was niet teveel gevraagd. Vloog laatst met corendon air, moest de aangekoekte ranzigheid van het tafeltje poetsen anders plaktte je vast... dat vliegtuig was minstens 100 vluchten niet schoongemaakt, en de plee ook niet!

MissShorty78 | 06-07-08 | 15:54

King of controversy | 06-07-08 | 15:33

Leuke poging, maar dit soort bespiegelingen passen niet op een A4-tje.
Altijd lastig, die geo-politiek.

zovoklets | 06-07-08 | 15:49

Keep on dreamin.
De Europese hoogtijdagen komen nooit meer terug.
Amerikanen zijn veel productiever.
Amerikanen hebben veel meer ruimte.
Amerikanen hebben veel meer grondstoffen.
Amerikanen hebben veel betere topuniversiteiten.
Amerikanen hebben een veel gezondere bevolkingsopbouw.
Amerikanen hebben een veel gezondere leefomgeving.
Amerikanen hebben wereldwijd veel meer invloed.
Europese multinationals zijn als een idioot weer aan het verplaatsen van overal naar de VS. Een teken aan de wand.
De toekomst? De VS, India en China. In die volgorde. Europa wordt een resort voor gefrustreerde christensocialisten. Steeds minder welvaart die steeds meer verdeeld moet worden...

ekimov | 06-07-08 | 15:46

@King of contoversy
Jaja!

fuckje | 06-07-08 | 15:43

@ zovoklets
Economisch wordt Europa de sterkste. Nu al is bijna de hele wereld economisch (indirect) afhankelijk van 'ons'. Europa financiert het Amerikaanse begrotingstekort. daardoor valt de crisis in de VS nu nog mee. Dankzij de Europese financiering kunnen de Amerikanen spullen uit China blijven bestellen. Droogt de geldstroom vanuit Europa naar Amerika op, dan heeft ook China een groot probleem, behalve dat ze met een enorme voorraad waardeloze dollars zitten.
Ook Rusland is afhankelijk van de Europese vraag naar hun gas. Zonder die vraag is Rusland binnen een jaar terug naar de glorietijd van de Sovjets (de winkels zijn leeg omdat jullie het geld hebben om de spullen te kopen. Kijk naar die arme westerse drommels, hun winkels liggen vol omdat ze te arm zijn. Mijn favoriete propaganda slogan)

Militair is moeilijk te schatten, en hangt bovendien sterk van het conflict af. Feit is wel dat Europa een zeer sterk diplomatiek apparaat heeft, en bovendien goede relatie's met bijna iedereen in de wereld.

King of controversy | 06-07-08 | 15:33

da wizard | 06-07-08 | 13:22
Gezien het feit dat 0031 verplicht ge-islamitiseert gaat worden en de 'Koninklijke Luchtvaart Maatschappij' al half Frans/Mocro is, worden inderdaad de stoelen er uit gesloopt en vervangen door bid matjes.

4links1rechts | 06-07-08 | 15:24

Miko's bagage
Plastic geld
korte broek of jasje afhankelijk van richting.
Iets te lezen.
Kan allemaal in een koekblik.

miko | 06-07-08 | 15:24

En hoe zit het dan met me pakkie zware van Nelle?

RechtsTuigje | 06-07-08 | 15:22

King of controversy | 06-07-08 | 15:17

Wie gaat dan de sterkste zijn? (Economisch en/of Militair)

zovoklets | 06-07-08 | 15:22

Plastaks? Da's sterk. Plassterktaks?

Dr R. Clavan | 06-07-08 | 15:22

ik vind dat ze de ticketprijzen aan moeten passen naar gewicht. het scheelt nogal of iemand 60 of 150 kilo weegt, daarnaast is het gewoon vervelend als er een fatso naast je zit, is je bewegingsruimte helemaal klein. Dik zijn is een keuze, als ze minder willen betalen moeten ze maar minder gaan eten en meer bewegen. is nog gezonder ook!

el Rifle | 06-07-08 | 15:21

Goed zo! Gewoon die fatzo's van meer dan 100kg een vliegverbod geven, ga maar lekker joggen.

Cloodtvieaul | 06-07-08 | 15:21

@ Rabarberke
Daar is absoluut nog geen consensus over. Laat staan over de gevolgen van die crisis. Ik vermoed dat na die grote crisis de VS niet meer de belangrijkste mogendheid zijn ter wereld. Of in ieder geval niet meer veruit de belangrijkste. In analyses lees je altijd dat 'we' gaan naar een multipolaire wereld, maar staat nooit wanneer dat dan zou moeten beginnen. De komende economische crisis zou het begin van zo'n systeem kunnen inluiden, en is daarmee ongeveer de belangrijkste gebeurtenis sinds de val van de muur. Natuurlijk, een plastax is ook heel boeiend.
@ Miretra 14:47
Zeker als je bedenkt dat Amerika nog helemaal in een dogma zit van "wij zijn het beste volk op aarde" (american exceptionalism). Ze zullen eerst dat dogma overboord moeten zetten, voordat Amerika kan beginnen om weer uit het dal te klimmen. Maar Amerikanen kennende duurt dat nog wel even, en zal de crisis eerst sterker worden. Tuurlijk komt Amerika er wel bovenop, maar of ze daarna nog steeds de sterkste zijn? Ik denk van niet.
@ fuckje
robensusanne.zijnevenweg.nl/fotos/738....

King of controversy | 06-07-08 | 15:17

Typisch gevalletje gewichtloos besluit, lijkt de haag wel

totivs | 06-07-08 | 15:15

Het is toch ongelovelijk...1 knoop headwind meer op een lange vlucht en er zal al tientallen liters meer getankt moeten worden vooraf. En dan een beetje besparen op lege blazen. Ik zeg: Ist ja voll Krank ey.

Mr_Robijntje | 06-07-08 | 15:06

De KLM-toeslag voor Erica Terpstra, Sharon Dijksma, Hans van Baalen en overig staatsvet wordt betaald uit extra Vliegopcenten op de vliegtaks van de gewone belastingbetaler.

Zoetwaterpanharing | 06-07-08 | 15:02

Dat vliegen is toch veevervoer. Men ziet u alleen maar als ballastig gewicht. Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit in de business class heb mogen loungen, maar ook daar mag je niet roken, dus dat hoeft ook niet.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 15:00

fuckje | 06-07-08 | 14:51
Gaap.
De KLM is altijd een beetje vrekkig geweest. (Nog steeds het gevoel hebbend dat het karretje met eten nog moet komen.)

Einde van de Domheid | 06-07-08 | 14:59

Het grootste probleem zit al bij het feit dat het KLM is. Na bijna 12 jaar en ruim 400 vluchten kan ik jullie verzekeren dat zij van één der besten nu op de allerlaatste plaats staan qua beenruimte, service, goor vreten en snelheid. Ik heb van m'n leven nog nooit een maatschappij of bedrijf zo snel z'n eigen poten onder hun stoelen vandaan zien zagen.

Met een beetje middelmatige reet kun je ook al niet meer bij de nooduitgangen zitten met hun extra krappe stoelen (vanwege ingebouwde tv's in de leuning) en daar vragen ze notabene 50 euri extra voor! Al kreeg ik 200 euro toe ging ik er nog niet zitten, leiperds.

Lufthanse, BA etc. doe het inmiddels VEEL beter! KLM, jullie zijn kut.

eenzaam_aan_de_top | 06-07-08 | 14:58

@King of c,
Toeval bestaat niet.
Jouw bron is tot nu toe altijd jouw duim geweest, dus neem ik dit met de nodige koreltjes zout.

fuckje | 06-07-08 | 14:51

Nou weet ik toevallig uit betrouwbare bron dat er in Amerika wel meer dingen afhankelijk zijn van olie en de dollar. De autobranche bijvoorbeeld.
King of controversy | 06-07-08 | 14:39
Lol!
Er zal een groot beroep gedaan worden op de ondernemersgeest van de Amerikaantjes. Ze worden daar eindelijk wakker uit hun "het kan niet op" droom en dat is heel gezond. Dat terwijl 'onze' VVD nog steeds gelooft in groei-scenario's...

Miretra | 06-07-08 | 14:47

Fleauxe | 06-07-08 | 14:40
Knallende kurken bij goochel. Voor het eerst een reaguurder op hun spam geklikt.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 14:46

Dat SMS-betalen is echt voor homo's trouwens. Wie heeft zich al aangemeld?

Rabarberke | 06-07-08 | 14:45

@king of controversy

Sja die mondiale crisis komt er sowieso wel.

Rabarberke | 06-07-08 | 14:42

*klikt op google add*

Fleauxe | 06-07-08 | 14:40

@ raoel
Lees eens een krant prutser. Dit stond vorige week al in de Volkskrant (of NRC, kan ook). Door de hoge olieprijs worden vluchten geschrapt, zijn er in de VS zelfs complete vliegvelden waarop niet meer gevlogen wordt. En grote vliegvelden als O'Hare (Chicago) hebben 20% minder vluchten. Ook gaan er allerlei maatschappijen op de fles. Kortom, de vliegtuigbranche moet enorm bezuinigen.

Dit is natuurlijk een teken aan de wand. Want de voornaamste reden waarom het met Amerikaanse vliegmaatschappijen slecht gaat, is de stijgende olieprijs, en de dalende dollar. Nou weet ik toevallig uit betrouwbare bron dat er in Amerika wel meer dingen afhankelijk zijn van olie en de dollar. De autobranche bijvoorbeeld. Ook daarmee gaat het in de Vs heel slecht. Het leuke echter van de autobranche is dat hun fabrieken staan in landen als china. Dus de crisis in de VS kan mogelijk ook China en een paar andere tijgers meeslepen. Dan zit je dus met een mondiale economische crisis.

Dat lijkt mij een stuk interessanter om over te schrijven, dan over de plastax.

King of controversy | 06-07-08 | 14:39

en wel met karretjes vol nutteloze zooi rondlopen om die te verkopen?

respect | 06-07-08 | 14:36

met ij bedoel ik natuurlijk ik.

Teen | 06-07-08 | 14:35

Op Europese vluchten vlieg ik met alles als het moet. Maar intercontinentaal gaat voorkeur gaat uit naar Lufthansa. De KLM stewardessen zijn te dik, en te arrogant. Dat laatste is niet zón probleem, maar ze zijn nog lelijk ook. Die combinatie heb ik liever niet.
.
Amerikaanss maatschappijen huren bejaarden in om de thee en koffie te serveren. Smile automatic.

FreshClash | 06-07-08 | 14:34

Mmm, straks moet je nog verplicht schijten vantevoren....
Kan er geen tokkie verbod komen? Al die piercings, gouwe kettingen en ringen om elke vinger scheelt volgens mij ook alles....

*KLM belt*

3 in rij kassa erbij | 06-07-08 | 14:33

Ik ben altijd een goedkope jongen voor de KLM, ik neem slechts een handtas aan bagage mee en op de terugweg verlies ik altijd de helft van wat ik ter plaatse heb aangekocht. Scheelt pas écht veel kilo's. *wou dat hij dit verzon*

Fleauxe | 06-07-08 | 14:32

Bedankt Junkie Jantje. Nu heb ij weer hoofdpijn.

Teen | 06-07-08 | 14:32

@CoJoNes 14:12 Ja. En toen werd ik verzocht om nooit meer te bellen naar de KLM.

Rammstein | 06-07-08 | 14:27

Ik hou er niet van om niet zelf achter het stuur te kunnen zitten, misschien heeft zo'n piloot zelfmoordneigingen. En om nu een vliegbewijs te halen opdat ik per saldo 2 uur langer in Frankrijk van de rode wijn kan lurken vind ik ook zo'n gedoe.
Dan maar met het autootje.

zovoklets | 06-07-08 | 14:26

sys wil jouw dna hebben daarom verlicht pissen ook al ken je niet pissen toch pissen
gewoon fanta in de plee droppen

Junkie Jantje | 06-07-08 | 14:23

@ Crusher 14:12: dat ging niet over (over)gewicht maar over gewichtsverdeling in het vliegtuig.

Reykjavik | 06-07-08 | 14:21

Teen | 06-07-08 | 13:56
jammer dat het mooi weer is

hetluis | 06-07-08 | 14:20

Er zijn in het verleden vliegtuig-ongelukken gebeurd o.a. omdat men geen rekening had gehouden met het toegenomen passagiersgewicht (NGC Aircrash Investigation)

Crusher | 06-07-08 | 14:12

Heeft er al iemand gedacht aan trappers bij de stoelen?

CoJoNes | 06-07-08 | 14:12

Zonder passagiers vliegen levert een enorme gewichtsbesparing op....

MichieldeMuiter | 06-07-08 | 14:10

Hoe krijgen we Terpstra nou in China??

fleurtje | 06-07-08 | 14:08

Even flink de pot funderen kan toch al snel 2,5 kilogram lichaamsgewicht schelen.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 14:08

Dus binnenkort moet ik, alvorens ik aan boord van een vliegtuig stap, eerst urineren, schijten en ejaculeren?

Boris Poepnagel | 06-07-08 | 14:05

Die plofkippen die zichzelf stewardessen noemen weer terug naar de incheckbalie! Beter nog... helemaal aan stukjes ‘shredden'. Schenk mijn eigen drankje wel in.

Rikmeleet | 06-07-08 | 14:03

een lege maag en vooraf peopen helpt ook. verwijdering van onnodige ingewanden bij de intsjekbalie. naakt. geen bagage. gebitsverwijdering. kaal hoofd, geen sieraden, prematuur afzetten van ledematen. scheelt ook in het formaat handdoeken op het strand. minder wasgoed, dus beter voor het milieu

lulletjerozewater | 06-07-08 | 14:01

Fattax?

Drnitro | 06-07-08 | 14:01

Mooi, kan ik eindelijk es zonder me vriendin op vakantie....

overVecht | 06-07-08 | 13:58

alleen nog stewards met kleine piemeltjes

blawablawa | 06-07-08 | 13:58

Ik ga pas weer vliegen als je weer gewoon kan roken aan boord.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 13:58

Soms plak ik het maandverband van mijn vriendin overdwars op mijn piemel. Dan is het net een vliegtuig.

Leuk voor op een regenachtige zondagmiddag.

Teen | 06-07-08 | 13:56

KLM is prettig om mee te vliegen, stukken beter dan die kudtclub van Martin.

Fleauxe | 06-07-08 | 13:56

@Zo jammer 13:53 Dat kan alleen als ze de zuurstof op "normaal" zetten, in plaats van "zuinig".

Rammstein | 06-07-08 | 13:56

Dus toch een Kudt Luchtvaart Maatschappij...

Reykjavik | 06-07-08 | 13:54

@boze buurt
Met anderhalve hersensel is de associatie snel gemaakt.

Rabarberke | 06-07-08 | 13:53

Pleur die inflight entertaiment instalatie er uit. Dat bespaard tonnen aan gewicht.
Lees een boek ofzo aanboord.

Zo jammer! | 06-07-08 | 13:53

We hebben het hier over vliegtuigen. Zijn er altijd weer mensen die over piemels uitweiden.

Boze Buur | 06-07-08 | 13:50

Op de gemiddelde stewardoos kan je minstens 15 kilo bezuinigen. De meeste kerosinehoeren zijn onsmakelijke vetlellen.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 13:50

Maar goed, hogere prijzen scheelt ook weer in het aantal hufters dat meevliegt.

Rabarberke | 06-07-08 | 13:50

Wat een enorm bullshit verhaal. Hartelijk zondag!

Broccemaeker | 06-07-08 | 13:49

Stewardessen kunnen ook niet meer volgeblaft worden...
;-)))
+1

Teen | 06-07-08 | 13:48

artikel waarbij enige vorm van bronnen ontbreekt, leuke poging though...
maar toch +1 voor de google ad "schaamhaar scheren"
heb je weer mazzel Raoul...

Arpanetniet | 06-07-08 | 13:47

Hobbykip | 06-07-08 | 13:45
ik gok op 500 gram kopkaas...

Pierre Moustache | 06-07-08 | 13:46

Zo! die zijn doelbewust bezig!

twissen | 06-07-08 | 13:45

@Boze Buur | 06-07-08 | 13:42
Iew!..... Met van die vetrollen ?? > Soort slavink zeg maar ....

Hobbykip | 06-07-08 | 13:45

@Roto | 06-07-08 | 13:42
Is niet nodig gewoon de hele cabine onder heliumatmosfeer > scheelt ook weer brandstof .......

Hobbykip | 06-07-08 | 13:44

Gewoon wat actiever vliegen en je passagiers kotsen zo een paar honderd kilo vliegtuigeten door het toilet de zwitserse bergen in.

Rabarberke | 06-07-08 | 13:43

Hobbykip | 06-07-08 | 13:40
Tja, meer een obesitaspik.

Boze Buur | 06-07-08 | 13:42

Wanneer koopt de KLM haar eerste zeppelin?

Roto | 06-07-08 | 13:42

hackerbilly | 06-07-08 | 13:38
Mevrouw de Bree zorgt er anders meestal voor dat mannen een minder bezwaard hoofd krijgen omdat het bloed met een rotvaart ergens anders heen gaat.

de Bree | 06-07-08 | 13:41

@Boze Buur | 06-07-08 | 13:37
Last van een tromboselul ??

Hobbykip | 06-07-08 | 13:40

Boze Buur | 06-07-08 | 13:37
Zo te zien zit je bloed nu ook ergens anders dan in je hersens.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 13:39

Goed nieuws voor de mannen onder ons, kunnen ze eindelijk hun vrouw thuislaten hoeraaaaaaaaaa !!!!!

hackerbilly | 06-07-08 | 13:38

Zelf ben ik redelijk slank maar mijn lul heeft wel ernstig te kampen met overgewicht.

Boze Buur | 06-07-08 | 13:37

Erica Terpstra, onze nationale topsportzeekoe, kan nu niet naar Bejing.
Kunnen de sporters zich tenminste concentreren zonder lastig te worden gevallen door die brakende klont vet met hoed...............

XXXBuLL666 | 06-07-08 | 13:37

"meneer wilt u even mee komen en dit bekertje vol kwakken ? Dank u...."

Hobbykip | 06-07-08 | 13:35

Staanplaatsen? LOL

Dommelsch | 06-07-08 | 13:35

Ik zag ooit een reportage over luchtvrachtpiloten en die hadden olifanten te vervoeren met een te groot gewicht aan voedsel voor die beesten. Zegt die eigenaar van die olifanten, da's geen probleem want dat eten ze onderweg toch op.

Crusher | 06-07-08 | 13:35

net als de koffers ook de mensen wegen... moet ik de hoofdprijs betalen omdat anderen zich de godsganse tijd volvreten? tis ergens toch vreemd dat ik net zoveel moet betalen als iemand die 2 keer zo zwaar is? anders zou ik de hele reis op de plee mogen zitten.

Kerby | 06-07-08 | 13:35

Mannen kunnen ook nog even hun kwakje deponeren vlak voor het instappen.

Dorser | 06-07-08 | 13:33

Kijk eens wat voor een winst je boekt met een goede flufferT.

azijnseikerT | 06-07-08 | 13:33

gewoon weigeren die papzakken

apekop | 06-07-08 | 13:31

KLM is serieus de kluts kwijt. Ze gaan ook al met louche bedrijven in zee om het gebruik van biobrandstoffen te onderzoeken. Geen superzuivere kerosine meer, nee, groene sneloxyderende slechtvloeiende derrie uit algen. Dat betekent straks dat je op 10000m hoogte de zweefeigenschappen van een 747 kunt ervaren in een verticale duikvlucht neerwaarts.

Geef KLM nog even wat tijd en vliegen met Onur Air is een stuk veiliger.

Rabarberke | 06-07-08 | 13:31

Landinggstel van zacht opblaasbaar plastic -600kg
Vleugels net iets inkorten met vijltje - 80kg
Raampjes van kippengaas -900kg
Brillenverbod - 1kg
Kledingverbod stewardessen - 12kg

de Bree | 06-07-08 | 13:31

Lelijke dikke vrouwen moeten wat mij betreft ook dubbel entree betalen voor de disceau, want op hun plek hadden twee lekkere kippetjes kunnen staan.

Pierre Moustache | 06-07-08 | 13:31

Gelukkig vlieg ik toch met de Lufthansa.

GroteZaagdildo | 06-07-08 | 13:30

Michael Rasmussen heeft een nieuwe werkgever gevonden zie ik.

mistere | 06-07-08 | 13:29

*zet alu-hoedje weer af

kapotte_stofzuiger | 06-07-08 | 13:25

Hoax, langzamer vliegen zorgt voor een betere verspreiding van chemtrails. Minder gewicht betekent dat er meer chemische stoffen mee kunnen.
nl.wikipedia.org/wiki/Chemtrail

kapotte_stofzuiger | 06-07-08 | 13:25

Lege zak is een pré...

Fleauxe | 06-07-08 | 13:24

Onder welke streep moet je een positief resultaat boeken, Raoul? Of lul je maar gewoon wat uit je neck?
En als al eerder opgemerkt (dacht door CJN), bespaar ons uitdrukkingen als 'de KLM's van deze wereld'.
Voor je 't weet figureer jezelf in de comments als één van 'de Raoul's van deze wereld'.
Verder nog 1 hele goede zondagmiddag.

nattebever | 06-07-08 | 13:24

En wat is dan de taks op de grote boodschap?

De stewardessen helpen ook even met afpilsen voor de gordels om moeten?

Klukkluk | 06-07-08 | 13:22

Dé grootste kwats sinds jaren.
Ze kunnen beter de stoelen eruit slopen en er staanplaatsen van maken, dat scheelt weer een hoop gewicht...

da wizard | 06-07-08 | 13:22

(...) *diepe zucht*

Sangoni | 06-07-08 | 13:22

Over een paar jaar bestaan er geen vliegtuigen meer. En moeten we met de roeiboot.

rz | 06-07-08 | 13:21

Wow, ouch, de light frisdrank weegt niet veel grap...

die was 3 jaar geleden op de pokeravond al vrij matig

kleine_hoeden | 06-07-08 | 13:20

Ze hebben het wel goed bedacht!

Verder kan iedereen de tyfus krijgen met zn taxen bij de overheid e.d.

DeRick | 06-07-08 | 13:20

Nou, zo komen we er wel toch?

blijekop | 06-07-08 | 13:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken