Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Curieuze spookongevallen opgelost!

boemho.jpgNederland wordt al jaren geteisterd door mysterieuze verkeersongevallen. Rare snelwegongelukken die plaats vinden op een recht stuk, tijdens helder weer, overdag terwijl het rustig is. Raar maar waar. Deze ongelukken worden nooit gemeld door de politie. Af en toe hoorden we via-via van het bestaan van dit type ongelukken, maar zeker weten deden we het nooit. Tot gisteren. Eindelijk kei- en keihard bewijs. Check deze reportage op Flitservice.nl. Een -zoals gewoonlijk- volslagen idioot die bang is voor een paar tientjes flitsboete gaat vol in de ankers. Achterligger let niet op en knalt er vol bovenop. Jawel, weer een verkeersongeval vanwege de combinatie van een bermflitser én een randdebiel achter het stuur. De agent neemt zijn verantwoordelijkheid en pakt de flitsapparatuur razendsnel in, om elders verder te flitsen. Ja, te hard rijden mag niet, en wie vol de rem intrapt op een snelweg verdient gewoon een dodelijk ongeluk. Maar hallo Koos Spee, ga nou niet beweren dat flitsen goed is voor de verkeersveiligheid. Dat is namelijk een leugen.

Reaguursels

Inloggen

@Landwind
Ja! Ik ben geregeld in het buitenland en ik verbaas me daar steeds meer over de verkeershandhaving. Die is vaak strenger dan in Nederland! Draagt een trucker in Duitsland zijn gordel niet; fikse bekeuring + strafpunt op het rijbewijs. Het gevolg: 80% van de Nederlandse chauffeurs draagt in Duitsland keurig de gordel. In Nederland draagt 80% van de truckers de gordel niet! Feit.
Tijdens de EK nog in Zwitserland geweest? Wel, daar weet de polizei ook van wanten en ik durf te beweren dan menig landgenoot daar over mee kan praten. Iedereen kent onderhand wel de regel van de navigatiesystemen met flitspaal locaties. In Duitsland mag de polizei niet eens waarschuwen, zien ze een overtreding, dan moeten ze optreden = bekeuren. Doen ze dit niet, dan plegen ze zelf een ambtsverbrechen. Onlangs nog over de tolwegen in Frankrijk gereden? Kaarsrechte wegen zonder afslagen met in- en uitvoegend verkeer (kom je in Nederland niet meer tegen), maar wel met zeer frequente lasercontroles van de gendermerie in hun snelle WRX'en. En je moest al betalen om er overheen te mogen rijden. In Amerika is het not-done om te hard te rijden en daar hoef je op een verjaardagsfeestje niet te klagen over de kinderachtige highway-patrol die jouw gepakt heeft; daar weet men wel wiens schuld het is dat er een bekeuring uitgedeeld is. Ik kan zo wel even doorgaan, maar de echte oorzaak is gewoon onze poldermetaliteit; regels zijn bij voorbaat overbodig. Dit zie je niet alleen in het verkeer, elke regel hier wordt gehoond. Totdat men er zelf last van heeft natuurlijk... Nee, zo erg is Nederland nog niet met handhaven. Het is meer een gevoel; een onderbuiksgevoel welteverstaan.

datzegik69 | 04-07-08 | 13:25

@ Landwind-Rijder | 04-07-08 | 01:02

Ook al rij ik dan geen Landwind (en jij ook niet, denk ik...): geheel mee eens

azoturie | 04-07-08 | 01:12

@links is leuk trajectcontroles zullen niets brengen: de autosnelwegen zijn de meest veilige wegen die er zijn, traject-controles zullen ongevallen niet kunnen voorkomen en het aantal ongelukken ook niet. Daarnaast is een nieuw miljardenverslindend projekt trajectcontrole-systeem alias rekeningrijden, kmheffing of 'anders-betalen-voor-mobiliteit' de vernietiging van privacy: dan weet men écht altijd en overal waar je uithangt, en de opbrengsten zijn nihil. Autorijden is al duur genoeg!!!

Landwind-Rijder | 04-07-08 | 01:02

Landwind heeft overal gelijk. Ik haat van die regeltjes strevers. Daar heb je helemaal niets aan. Vaak zijn dat ook de mensen die hun handjes ophouden waarvoor wij hard moeten werken. Die dan 1 keer per maand de weg opgaan en dan bang zijn om sneller dan 100 te rijden. Rijbewijs afpakken en nooit meer de weg op laten. Er klopt gewoon geen ene fucking moer van hier in dit gat Nederland. Kan er zo boos en kwaad om worden. Vooral om die k honden die alles maar pikken (o.a. DatZegik en Sikkeneur) van die boevenbende van de overheid. Grrr. Ga eens dood! Sterf, vies inteelt product, kruizing van Koos Spee en Balkenende.

King_Me | 04-07-08 | 00:57

@DatZegik69 | 03-07-08 | 17:12
unfuckingbelieveble wat een pietpraat wat jij daar zegt. OVERAL in het buitenland wordt sneller doorgereden en door bergen en natuursomstandigheden schatten bewoners van andere landen de auto anders (lees realistischer) in! In veel landen zoals Spanje en Frankrijk, wordt aardig doorgejakkerd.
Dan Nederland. Op menig 4 baans snelweg kun je dan al je rijbewijs kwijt zijn! Op sommige stukken "snel"wegen al bij 131 km/h, waar-hebben-we-het-over? Het is een fabeltje te geloven dat er een causaal verband tussen de waarschijnlijkheid op een ongeluk en snelheid bestaat, op Flitsservice is terug te vinden waar en wanneer er dodelijke ongelukken hebben plaatsgevonden (ook op snelwegen): in 2008 waren bij de eerste 5 dodelijke ongelukken op de autosnelweg voetgangers en fietsers betrokken. De snelweg is de meest veilige weg die er is, waarom moet er dan zo hard gestraft worden op iets wat totaal de verkeersveiligheid niet schaadt (blijkbaar, er wordt dagelijks al veel te hard gereden "janken" mensen) en zelfs de doorstroming soms bevordert. Als je toch niets anders verkeerd doet dan de snelheid overdrijven, dan vind ik dat je buiten proportioneel hard aangepakt wordt in Nederland. In Nederland vindt men politie-agenten door deze snelheidscontrole-terreur terecht klootzakken, en dat is in het buitenland niet anders hoor. Ben je zelf eigenlijk wel eens buiten de borders van het nederige land geweest, datzegik?

Landwind-Rijder | 04-07-08 | 00:19

Ah daarom dat digitale comm systeem.

Verder mag iedere automobilist die een bon wil omzeilen door te hard te remmen en dus een beetje geld boven lijf en leden stelt, van mij gelijk zijn rijbewijs kwijt raken.
Komop zeg, hondslomp is dat toch en dan het idiote gedrag nog gebruiken als reden om geen controles meer te krijgen? Dan ben je wel erg ziek in je hoofd.

Laat ze maar gewoon overal traject controles doen, geen gepiep meer als dit.

Of nog beter, magnetisch en radar gestuurd rijden dan kan je gewoon 1 baan reserveren voor auto's die goed 160 kunnen en die dan gewoon allemaal op 10 cm afstand van elkaar voortjagen. Efficient gebruik van tijd en ruimte. (wel ff goed testen dus niet aan GU overlaten natuurlijk want een foutje in een dergelijk systeem is wel erger dan een te kraken OVchippie.)

MrXXX | 04-07-08 | 00:01

heel moeilijk als die snelheid nergus op slaat

gamert.mauzzer | 03-07-08 | 22:59

Gewoon aan de snelheid houden dus. Hoe simpel kan het zijn.

Anaalfabeet | 03-07-08 | 20:35

atlijd in bezwaar gaan bij elke boete en wob procedure starten , zo kost het de overheid meestal meer dan het opleverd en krijg je zowiezo uitstelling van betaling.

gamert.mauzzer | 03-07-08 | 19:57

Heb hier ook weer een acceptgiro liggen a 32 euro, geflitst op een zaterdag op een nagenoeg lege snelweg... Dus, ja de flitsers zijn stom. Maarr, toch nog een pluspuntje gevonden. Elders op internet zag ik dat er ook een Opel Astra bij betrokken was, oftewel weer een Astra minder. Doe volgende keer maar een zooi Priussen enzo op elkaar.

ewind | 03-07-08 | 18:23

@ datzegik69 | 03-07-08 | 17:12

In andere landen worden verkeersovertreders klootzakken gevonden omdat men daar enkel en uitsluitend de werkelijke hufters aanpakt en niet de gewone, brave belastingbetaler, die vaak bijna noodgedwongen een paar kilometer te hard moet rijden omdat hij in de zoveelste file van die dag heeft gestaan (en spáár mij het gelul van 'dan had je maar op tijd van huis moeten gaan' -want dat werkt alláng niet meer in dit land).

azoturie | 03-07-08 | 17:46

Unfuckingbelieveble; wat kunnen Nederlanders janken over verkeersboetes. Alsof men het grootste onrecht wordt aangedaan als men een bekeuring krijgt voor een begane ovetreding. Woorden als politiestaat, NSB=praktijken, stasi, worden te pas en te onpas gebruikt. Met name snelheidscontroles halen het slechtste in de mens naar boven (behalve in de eigen buurt natuurlijk, want daar moet de politie wel controleren).
Straks op vakantie in het buitenland houdt een ieder zich ineens wel keurig aan de regels; tja, want daar is zeiken op de politie iets minder geaccepteerd. Nuanceverschil; in Nederland is de politieagent die een bekeuring uitdeelt een klootzak; in andere landen vindt men een overtreder een klootzak!!

datzegik69 | 03-07-08 | 17:12

Downplayen die boel.
Zet gewoon die teringkrul op een kratje,
laat het kwijlen tegen tegen topcrimineel Koos S.
en er is niets aan de hand.

Sjeik de Friemel | 03-07-08 | 16:28

Een politiecontrole mag nooit de verkeersveiligheid in gevaar brengen!
Gelukkig heeft deze Koos Pleejer wel braaf zijn veiligheidshesje aan. Of dat zal helpen bij een toekomstig pakslaag van gedupeerde omstanders is de vraag! Waarom doet dit plieziegedrag me nou zo erg terugdenken aan die landwachten van '40 - '45. Ook dat stiekeme en achterbakse en vooral dat laffe! Opdrachten van bovenaf!! Zij komen er mee weg. Hun slachtoffers niet! Gatverdamme! Wat een KrommeKutstaat!

supersniper | 03-07-08 | 15:20

Weg met die flitsrotzooi de staat haalt al genoeg geld binnen via belastingen,BTW en accijnzen. En flitscontroles zijn nog gevaarlijk ook, kap gelijk met deze ongein voordat er echt dode vallen.

Death Wish | 03-07-08 | 15:01

hfakker hoe denk jij te weten dat die BOA tot het einde is gebleven?
Hij staat wel degelijk zijn zooitje in te pakken terwijl zijn collega's nog niet aanwezig zijn.
Zou het niet normaler zijn dat ie eerst het overig verkeer omleid en de gewonden eerste hulp bied?

treser.info | 03-07-08 | 14:59

@LinksIsLeuk | 03-07-08 | 14:22
aan uwen nick te zien bent u zo'n 1 die altijd linksplakt op de snelweg met strak 120km (werkelijke snelheid is dan 115km) op de teller? En waar ik altijd rechts langs moet naar eerst geknippert te hebben met mijnen grooten lampen? (gewoon maar ee n vraag hoor, niet dat ik beweer dat het zo is..)

stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 14:57

@ LinksIsLeuk
u verneuqte uw klasgenootjes vroeger ook als ze iets deden, dat de juf/meester niet goed vond ?

baba4oog | 03-07-08 | 14:32

Hear Hear @ Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:24

Maar wat doen we eraan?

darmflora | 03-07-08 | 14:24

Als die controles er niet waren geweest waren er nog veel meer verkeersdoden. Maar ja, die vallen nu niet, dus is het voordeel niet bekend. Gelijk gaan zeiken dus. De oplossing is heel simpel, inderdaad. Gewoon niet te hard rijden. Dat is heel simpel. En qua controle op de snelwegen over op trajectcontrole. Helpt beter qua anti-hardrijden, en heeft niet de nadelen van flitsen.

Tip: fuck de politie, rijdt de maximumsnelheid. Dat zal ze leren!

LinksIsLeuk | 03-07-08 | 14:22

En radarverklikkers zijn natuurlijk al helemaal niet toegestaan. Bah. Die dingen zijn juist veilig, op tijd remmen voor zwarte kastjes op vangrails.

sjim panzee | 03-07-08 | 14:14

wat ook nog door min hoofd speelt is dat de meeste mensen die dit soort klusjes doet echt het idee heeft dat ze iets toevoegt aan onze maatschappij .
....
Ik vind dat je eerst lid moet zijn van de maatschappij en weet hoe die nou ongeveer werkt voordat je deze moet gaan beschermen met jouw ongegronden ideeen pfff

sparrow | 03-07-08 | 14:09

Ja, dit bericht verklaard veel voor me. Ook op de A2 bij Boxtel gebeuren met regelmaat ook van die rare ongevallen. Nooit niets van begrepen, tot vandaag.

jaco | 03-07-08 | 14:01

WEER EEN FEITELIJKE OONWAARHEID GS!
Is dat nou structureel en bewust, zo van we manipuleren kennis en feiten lekker, of is het gewoon ronduit amateuristisch en rommelig bureauwerk?

Smerissen, juten, bazen kolebrander, wouten etc. ik ben er meestal tegen.
Ik overweeg zelfs een camera in mijn auto te installeren om te filmen/fotograferen hoe vaak ik ze onterecht en onnodig: door rood zie rijden, sirene gebruiken, op stoep staan voor broodje, tegen verkeer in rijden voor bakkie doen, afsnijden, verkeerd parkeren etc etc.
Maar zoals zij de feiten liefst verdraaien, zie ik ze zelf graag helder:

De agent (zie stukje flitsservice.nl) blijft wel degelijk tot het einde...!

"Ik moet toegeven deze controleur is erbij gebleven totdat bijna alles was opgeruimd. Dit vind ik netjes want er zijn wel anderen die direct vertrekken als hun collega’s ter plaatse zijn bij een ongeval. Zou dat een teken van angst of schaamte zijn ? "

hfakker | 03-07-08 | 13:45

Flitscontroles=veredeld collecteren.
Snelheidscontroles met 'staandehoudingen' leiden misschien tot veranderingen in verkeersgedrag.
Een 'paniek-remactie' op de snelweg om een bon te ontwijken is niet alleen levensgevaarlijk, maar ook stom en volgens mij (terecht) strafbaar.

PPuk | 03-07-08 | 13:42

@Landwind-Rijder | 03-07-08 | 13:18
Amen

increment | 03-07-08 | 13:35

Zonder beknellende regeltjes valt er te weinig te bekeuren. Vandaar dat bepaalde elementen zo fijn hun gang kunnen gaan, daar valt tenslotte geen (wit) geld te halen.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 13:30

Achterdocht | 03-07-08 | 13:00 "... de overheid is er op alle mogelijke manier schuldig aan dat mensen te hard rijden"
Dat is helemaal waar. Regels zijn in dit land zo beknellend voor motorrijders en automobilisten, vele wegen zien er tegenwoordig uit als fietspaden, en zo argeloos wordt er ook overheen gefietst, geskeelert etc. etc. Op de 2x3 baans A13 tussen Rotterdam Airport naar Den Haag geldt een maximumsenlheid van 80km/h, wat een beetje brommer ook wel haalt (en door de woonwijken scheurt) Vinden wij het gek dat het begrip en vooral het respekt voor regels afneemt!? Het een logisch gevolg van het automobilisten-uitmelk-betuttelbeleid dat mensen "te" hard rijden.

Landwind-Rijder | 03-07-08 | 13:18

Boetes hoger maken binnen bebouwde kom, buiten bebouwde kom snelheidslimiet afschaffen.

Verhogen van snelheidslimiet heeft geen zin, als het 160 zou worden (yeah right) heb je altijd mensen die 205 gaan rijden, zodat ze net onder de 50km pu te snel grens zitten.

__dictatuur | 03-07-08 | 13:14

Achterdocht | 03-07-08 | 13:00
De overheid heeft een zero-tolerance beleid t.o.v. automobilisten, omdat je daar lekker kan graaien.
Primitieve klootzakkerige elementen kunnen rekenen op een kopje thee.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 13:05

Wie uberhaupt nog in het fabeltje geloofde dat dit soort struikrover praktijken bedoeld zijn om de verkeersveiligheid te verhogen is net zo dom als iemand die nog steeds gelooft dat de Islam een vredelievend geloofje is. Het is wat het is, het graaien van grof geld van de Nederlandse belastingbetalert en niets meer. Het is te zot voor woorden dat jullie daar in Nederland niet eens eensgezind iets op poten kunnen zetten om te protesteren tegen boetequota's, accijnsverhogingen en al die andere talloze maatregelen die U uitknijpen als een citroen. Stuur deze regering toch naar huis!

Pieter Bas | 03-07-08 | 13:03

Trio_do | 03-07-08 | 12:30
Als irritante finnen anderen de schuld geven van hun kutgedrag is dat belachelijk slachtofferdenken dat alle finnen eigen is. Tenminste, dat lees ik hier nogal veel dan. Maar de overheid is er op alle mogelijke manier schuldig aan dat mensen te hard rijden. Joe tell mie...

Achterdocht | 03-07-08 | 13:00

Ik reed eens rond 3 uur 's nachts door Nijmegen heen na een BBQ bij mijn broer aldaar. Langs mij reed een Duitser in een BMW midden door de stad te hard. Hij haalt mij in en enkele meters voor mij is er opeens een enorme flits in mijn gezicht. Dus midden in de nacht een oogverblindende flits, voor hetzelfde geld had ik aan het stuur geschokken van de schrik en was ergens tegenaangeknald. Maar die mof werd dus opkomend geflitst vanuit een karretje/aanhanger die langs de weg stond. Dus amehoela dat ze flitsen voor de verkeersveiligheid als ze opzettelijk mensen verblinden met hun shitapperatuur.

ExtremeExtremist | 03-07-08 | 12:46

poker4ever | 03-07-08 | 12:29

Lul niet zo slap.....

Sikkeneur | 03-07-08 | 12:43

@Martinus_van_Oranje | 03-07-08 | 12:38
jij begrijpt me tenminste

cioran | 03-07-08 | 12:40

Die lutsers van de KLPD moeten boeven gaan vangen in plaats van de hardwerkende burgert lastig te vallen!

Martinus_van_Oranje | 03-07-08 | 12:38

Opmerkelijk ook dat die snelheidsborden wel omlaag kunnen voor de dagelijkse file, of als er bilnaden een sjekkie roken op het asfalt, maar dat ze 's nachts niet omhoog gaan.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 12:37

"dan loopt de persoon die vol op de rem gaat dus op je uit"
recitficatie:
"dan liep de persoon die vol op de rem gaat dus op je uit"

Arwin | 03-07-08 | 12:37

Als jij achter rijdt, met netjes 120, dan loopt de persoon die vol op de rem gaat dus op je uit; als je daarop wilt knallen:
- zit je erg lang niet op te letten;
- werd je zojuist door die mafkees (voorganger) afgesneden;
- rij je zelf ook veel te hard.

kan natuurlijk ook een combinatie van bovenstaande oorzaken zijn

Arwin | 03-07-08 | 12:35

@stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 12:27
in duitsland werkt dat prima, in nederland zou dat ook kunnen op bepaalde wegen en tijdstippen. ik ben voor flexibele snelheden (of anders 'meerijden'). blijft overeind dat er wel een principe van verkeerswetten is; de meeste reacties zijn toch een ongefundeerd verzet tegen maximumsnelheden of het afdwingen ervan.

cioran | 03-07-08 | 12:34

Degene die achterop iemand anders rijdt heeft ook best wel een aandeel in zo'n ongeval.

Keihard afremmen voor een flitspaal slaat nergens op; laten we het daar over eens zijn. Maar 90% van de verkeersmongolen hier kan óf niet overweg met zijn eigen auto en weet de rem niet te vinden, óf heeft het reactievermogen van een schildpad. Dat in combinatie met veel te weinig afstand, en tsja, dan krijg je dit.

Daarom rij ik altijd links met 160. Nooit last van bumperkleverts. En ach, flitscontroles zie je ruim op tijd, dankzij de file die er standaard bij ontstaat.

MightyMarcel | 03-07-08 | 12:33

Flitsen op rechte stukken snelweg zonder op- of afritten vind ik uitermate kinderachtig en dient obviously alleen om de kas te spekken. Maar mensen die vol op de rem gaan staan en anderen die daar dan boven op klappen zijn toch echt voor 100% zelf verantwoordelijk voor de ongelukken die ze maken. Als je niet hard kunt rijden, doe het dan ook niet. Rare gewoonte om altijd de overheid aan te wijzen als schuldige. Teken van toenemende onzelfstandigheid?

Trio_do | 03-07-08 | 12:30

-weggejorist-

poker4ever | 03-07-08 | 12:29

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 12:17

Ik geloof je zondermeer dat er kruispunten zijn of wegen waarop ongelukken gebeuren ondanks dat bestuurders zich keurig aan de snelheid houden.

Hoe dan ook: 1 van de betrokkenen heeft niet uit zijn doppen gekeken, waarbij ik best mee wil gaan in het argument dat de overheid onvoldoende middelen heeft aangebracht om de verkeersveiligheid te vergroten.

Op dat punt zijn 'we' dan weer ambigue, want op een extra drempeltje of rotonde zit ook niemand te wachten, toch?
Hoe vervelend ook, in dat soort gevallen is het helaas shit happens....

Sikkeneur | 03-07-08 | 12:27

@cioran | 03-07-08 | 12:23
dit heeft niets met een heersende wetteloosheid te maken. Ga eens een dag rijden in Deutschland. Daar kan het ook.

stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 12:27

@US Arsemann | 03-07-08 | 12:23
dat werkt in de achterhoek misschien, maar niet in de randstad. Om de 3 meter een invoegstrook en auto's die op het laatste moment (vlak voor je snuffert) willen uitvoegen....

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 12:25

Koop een auto met cruise-control. Instellen op 125 km/u. Klaar. Nooit geen gezeik met "onzinboetes". Dat gejank hier ook altijd. PEOP!

US Arsemann | 03-07-08 | 12:23

als het gaat om de veiligheid - zoals de prof stelt - dan is het maar de vraag of wegen zonder flitspalen (lees: het verminderd afdwingen van verkeersregel) minder slachtoffers opleveren. zelfs als het niet uit zou maken, moet de principiële keuze worden gemaakt tussen enerzijds een gevulde portemonnee voor de burger + een heersende wetteloosheid, en anderzijds inkomsten voor de overheid + het overeind houden van de idee dat ook het verkeer geen wetten kan ontberen.

spee mag natuurlijk niet liegen. maar al dat voorspelbare zeiken op de gestapo-graai-staat (vaak ontsierd met het aura van verlichtingsdenkers, scherpe critici in naam der vrijheid) is zeer kort door de bocht (pun intended)

cioran | 03-07-08 | 12:23

@Eikenhout | 03-07-08 | 12:19
Pas op wat je zegt, Koosje kan dit zien als een bedreiging. Heb jij morgen in alle vroegte een AT in je slaapkamer staan..

stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 12:23

koos spee is de eerste die tegen de muur moet.. !

Jordi5966 | 03-07-08 | 12:22

@Landwind-Rijder
Wel eens een noodstop moeten maken met 140km? Ik wel en dan word je druk hoor! Ondanks dat ik een behoorlijke auto heb.
Maar het neemt niet weg dat 150km op de cruise lekker relaxed rijdt. Ik kom regelmatig in 0049 en daar mag dat gewoon. Iedereen is het daar gewend. Ook de mensen die langzamer rijden antisiperen daar goed op. Terwijl ik weer goed antisipeer op de dikke Mercs die 200+ rijden. Tis allemaal zo simpel...

stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 12:21

Ongelofelijk wat de staatspropaganda poep kan doen bij de mensen. Er zijn hier echt mensen die menen dat er een causaal verband bestaat tussen harder rijden op de (let wel) snelweg en (dodelijke) ongevallen. Mensen als dit echt zo zou zijn... waarom kent Duitsland dan nog altijd wegen waar je ongelimiteerd hard kan rijden.
En zoals Landwind-Rijder | 03-07-08 | 11:59 terecht stelt. In Denemerkaen en Ootsenrijk zijn positieve proeven gedaan, met harder rijden. Check maar: www.autoblog.nl/archive/2006/08/10/160...

Kortom, laat je niet indoctrineren en hersenspeolen door de Nederlandse staat en door gesponserde programma'a als wegmisbruikers! Blijf kritisch... en vergeet niet.... geld en de waarheid zijn twee zaken die bij de overheid mijlenver uit elkaar liggen. Zeker als het gaat om zaken als verkeersveiligheid.

poker4ever | 03-07-08 | 12:19

Als ik Koos Spee straffeloos te lijf kon gaan met een ijzeren staaf zou ik dat als een serieuze optie zien om mijn lege zaterdag wat op te vullen.
De manier waarop er nu geflitst wordt heeft niets met verkeersveiligheid te maken. De politie moet de punten zoeken waar de meeste ongevallen gebeuren en daar flitsen. Dan handhaaf je echt om de verkeersveiligheid te verbeteren. Maar bij gevaarlijke kruispunten etc waar de meeste ongevallen gebeuren zie je die poepvlekken nooit.
Er wordt vooral geflitst op punten waar zoveel mogelijk gescoord kan worden. Rechte stukken snelweg zoals op de foto's zichtbaar zijn. Dat iemand daaraan wil meewerken vind ik onvoorstelbaar.

Eikenhout | 03-07-08 | 12:19

@janjoker | 03-07-08 | 12:08
yep, daar komt het op neer

@Sikkeneur | 03-07-08 | 12:10
je kan iemand ook prima doodrijden met een gangetje van 60km/u. Voorbeeld, er is hier (Alblasserdam) een doorgaande weg waar je 60km/u mag en een bouwmarkt die op deze doorgaande weg aangesloten is. De kruising aldaar is onoverzichtelijk en de schaarse ongelukken die gebeuren zijn puur en alleen een voorrangskwestie. Helaas zijn er ook ongelukken daar gebeurd die dodelijk zijn afgelopen, met 60km/u iemand in de flank krijgen doet een mens geen goed.

Concreet, autorijden is gewoon gevaarlijk tot een zekere hoogte, en we moeten dat niet tot een nulpunt proberen terug te brengen. Dat is sowieso ondoenlijk en de maatregelen die we daarvoor treffen slaan kant nog wal. Degene die daarvan beter worden is alleen gemeente en centrale overheid.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 12:17

@Homer J. Simpson | 03-07-08 | 11:51
Wij massaal in opstand komen?? Haha! Laat me niet lachen...
Het gaat nog steeds te goed met Nederlanders. Door de welvaart zijn we een lui volkje geworden. Beetje zeiken op i-net, daar blijft het bij. Kijk naar het 'protest' tegen de dieselaccijnsverhoging...
De Romeinense leiders zeiden al: geef het volk brood en spelen en we kunnen doen wat we willen om het volk onder controle te houden. Maar op een gegeven moment werden ze overmoedig en kwam het volk wel in opstand, en dat luidde de val vh. Romeinse rijk in...

stoutklein_kutkonijn | 03-07-08 | 12:17

Kijken ze nog wel of er iemand te redden valt of is het crash en wegrennen?

Behangdelul | 03-07-08 | 12:16

Landwind-Rijder | 03-07-08 | 12:14

ROFLOL....

Sikkeneur | 03-07-08 | 12:16

Conan | 03-07-08 | 12:12

"En wie daar niet mee eens is asociaal, gek en een ketter".

Eigenlijk ben ik het daar grotendeels wel mee eens.....!

Sikkeneur | 03-07-08 | 12:14

@Sikkeneur Je kan erbij halen wat je wilt, punt blijft dat het debielen zijn die maling hebben aan een wettelijke maximum snelheid.
De DEBIEL dat ben jij, omdat jij niet door hebt dat je ouder wordt, en steeds minder instaat bent ZELF na te denken. Als jij jezelf niet vertrouwt (goed hoor, zulk zelfbewustzijn!) rij dan lekker zelf 120 maar gun iemand met meer rijervaring dan jij ook gewoon zijn vrijheid. Zijn we allemaal blij, de intellectuelen en de debielen!

Landwind-Rijder | 03-07-08 | 12:14

James Lastig | 03-07-08 | 11:06
In de infinitief kan dit allebei. Redt uzelf (in meervoud) kun je vergelijken met staakt het vuren. Het is wel allebei nogal stoffig Nederlands, maar desalniettemin kan het toch.

Nietvoordekat | 03-07-08 | 12:14

@Landwindrijder
Het was ook levensgevaarlijk, die 110 in Denemarken, kwam je na uren gemiddeld 200 gereden te hebben vanuit Duitsland Denemarken binnen, moest je terug naar 110, daarbij het slaapverwekkende karakter van de Deense autoweg, je sukkelde vrijwel onmiddelijk in slaap achter het stuur.

Bazooka Joe | 03-07-08 | 12:13

Ik zeg: protesteren. Laten we met z'n allen de komende weken 50 KM/U gaan rijden, dit om te protesteren tegen:
-
-Hogere accijns / extreem hoge brandstofprijzen
-Achtelijk hoge autoprijzen in Nederland
-Flitsterreur
-Groeiende files
-Stijgende kosten levensonderhoud
-Explosief stijgende inflatie
-Het buigen voor achtelijke staten/culturen
-Afnemende vrijheid van meningsuiting
-Toenemende controle overheden op individuen (Camera's, koppeling databases, uitwisselen gegevens met buitenlanden, logging internet verkeer, etc.)
-Etc.

.
(Protest tegen dit kabinet, dus eigenlijk.)

.
.
STAAK - STAAK - STAAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Homer J. Simpson | 03-07-08 | 12:12

Flitsen, milieuhysterie, antirookgedrag, Nazisme..

Allemaal overheidsdwang gerechtvaardigd met het absolute gelijk van pseudo wetenschap.
De wereld is plat en de zon draait er omheen. Omdat wij dat zeggen. Met zijn allen. En daarom is het waar. En daarom bestaat allAH een daarom bestaat god. En wie daar niet mee eens is asociaal, gek en een ketter (en moet dood, opgesloten worden of zich scheel betalen).

Conan | 03-07-08 | 12:12

Alcohol in het verkeer maakt het veiliger. Stel dat je haast hebt en je rijd ietsipietsie te hard, en je heb een lekker roesje, dan kan jou die flitspaal echt niet meer schelen. Dusss tadaa iedereen aan het bier alvorens er gereden gaat worden, Koos... graag gedaan.

Zeiker | 03-07-08 | 12:11

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 12:03

Door niet je verstand te gebruiken rijden mensen mekaar in de vernieling of krijgen vette bonnen, zitten in een gevangenis of gaan vroegtijdig dood....

De Wet beschermt debielen eigenlijk tegen hun gedrag, alleen hebben ze dat niet door....

Sikkeneur | 03-07-08 | 12:10

Wat een gehuil hiero over een boete indien je sneller onderweg bent dan de maximaal toegestane snelheid. Rij dan gewoon niet te hard, stelletje mongolen! Het is allemaal de schuld van de overheid, Koos Spee of iemand anders, behalve je eigen. Maar jij bent het die dat pedaaltje intrapt en niemand anders en nou allemaal OPTIEFEN! Ja? OK!

juulke | 03-07-08 | 12:09

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 11:57
Dus limiet verhoging?

janjoker | 03-07-08 | 12:08

Altijd al geroepen dat flitsen en flitspalen veel gevaarlijk zijn dan af en toe wat harder rijden dan de Haagse roofridders hebben geroepen om hun plunderingen van een vleugje legitimiteit te voorzien.

*verlangt terug naar de tijd dat struikrovers nog Dick Turpin heetten en roof onderhandelbaar en romantisch was*

Conan | 03-07-08 | 12:08

De vuile hoerige graaiers in dit klote land gaan het maar om 1 ding en dat is BELASTINGEN! De klootviool van de spee heeft er nooit wat van begrepen en staat alleen maar een beetje belangerijk te doen met die kleine televisie smurf, maar het enige waar het hier om gaat is zoveel mogelijk snelheidsbelasting vangen.

Zeiker | 03-07-08 | 12:07

@JeZus 03-07-08 11.07

Spreek je uit ervaring, dat je hier zo stellig van bent

qwarq | 03-07-08 | 12:07

Die flitskrengen minder opvallend maken, vangrails met ingebouwde i.r.flitertjes die de beelden meteen naar de centrale zenden, randapp. kom je wel ergens kwijt in een kast in de grond, moet met de hedendaagse techniek geen enkel probleem zijn. Plaats er de nodige honderden in Nerderland kost dan wel ff wat in aanschaf, maar verdient zich vanzelf terug. Zien ze ze niet, remmen ze niet af, krijg je geen ongelukken, blijven ze met hogere snelheid rijden, vang je er dus meer met hogere boetes.

Bazooka Joe | 03-07-08 | 12:07

OoO | 03-07-08 | 11:32
Wel grappig dat de eenstreper foutloos kan spellen

janjoker | 03-07-08 | 12:06

Watcher | 03-07-08 | 11:45 venco-dropjes... dáár zitten de inkomsten vandaag. ikea is nog gepolst maar wenste niet te betalen en dus is de bankzitmogelijkheid bij gebrek aan baten opgeheven...

van dal | 03-07-08 | 12:06

@Sikkeneur | 03-07-08 | 11:59
dat is het probleem van jouw 'soort' mens (no offense) je kijkt alleen naar de wet, zonder je bolle verstand te gebruiken.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 12:03

Ik kan me die Peter R de V verborgen camera actie over een collega van k.Spee nog herinneren. De 3VO medewerkers hielden zich zelf niet aan de snelheid, behalve de saaie va der Spee dus. Kortom we zijn allemaal mensen en geen robots die je via de miljoenen kostende nietszeggende signaleringsborden op elke gewenste snelheid kan aftunen. Half nederland hangt vol met permanente snelweg camera's, beheerafdelingen, 3VO kantoor vol gezelligheid. De burger betaald, en als we een flitser waarnemen, mag je niet voor remmen. Nee hoor je bent een schuldige crimineel wil men je wijsmaken.

Denaapklimtgoed | 03-07-08 | 12:01

Foto's zonder flits zijn doorgaans veel mooier. Weet Koos dat überhaupt wel?

JamesHuntLive | 03-07-08 | 12:00

Landwind-Rijder | 03-07-08 | 11:59
Ik zeg: goed idee.

Plurity | 03-07-08 | 12:00

Flitsen is echt nergens goed voor. Alleen voor de schatkist. Het is het uitmelken en uitwringen van brave, hardwerkende burgers. Een kamper of een Hells Angel betaalt zijn boetes toch nooit. Dus zij hebben er geen hinder van.

grote haas | 03-07-08 | 12:00

@[email protected] Riest
dan rijdt dus iedereen standaard 10 km te hard en verleg je enkel de grens, heb je dus NIKS aan

yokiamy | 03-07-08 | 11:59

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 11:53

Je kan erbij halen wat je wilt, punt blijft dat het debielen zijn die maling hebben aan een wettelijke maximum snelheid.

Dat er daarnaast ook nog legio debielen rondrijden die nooit van zijn leven een rijbewijs mochten krijgen dan wel dat hoogtijd is dat ze het weer inleveren, ben ik met je eens...

Sikkeneur | 03-07-08 | 11:59

Toen de maximumsnelheid op autosnelwegen werd ingevoerd, bedroeg deze in 1978 al 120 km/h. Nu is ALLES veranderd, de meeste auto's zijn geen Eendjes en Kevertjes meer die amper de 130 halen, maar we hebben een modern wagenpark, wegen zijn veiliger geworden, auto's sturen remmen en liggen beter op de weg, hebben allerhande inventieve snufjes aan boord om een ongeluk te voorkomen zoals ABS en ESP. Op een autosnelweg is een maximumsnelheid in principe puur overbodig, en een starre dwingende te lage limiet veroorzaakt ongelukken ipv dat ze deze voorkomt. In Denemarken is een proef gehouden daar is het aantal dodelijke verkeersongevallen met 25% afgenomen(!) na een snelheidsverhoging van 110 naar 130 km/h op de Deense snelwegen. In Oostenrijk is met groot succes een jaar lang een proef gehouden met 160 km/h bij gunstige weer- en verkeersomstandigheden, en ook in het Duitse Noordrijn-Westfalen, wat qua landoppervlak en inwoneraantal cijfermatig vrijwel identiek is aan Nederland, vielen vorig jaar MINDER verkeersdoden dan in Nederland! Dit ondanks de veel ruimere (lees realistischere) maximumsnelheden, en zelfs op sommige autobahn-stukken alleen een adviessnelheid van 130. Als Koos Spee zijn flitsterreur op de snelweg nog enigszins zou willen kunnen rechtvaardigen, dan moet de snelheidslimiet op de Nederlandse autosnelwegen (fors) omhoog. 160 zou een stap zijn in de juiste richting.

Landwind-Rijder | 03-07-08 | 11:59

De achterop komende automobilist keek natuurlijk in paniek ook even op zijn tellert of deze niet toevallig 5km te hard aanwees, sja... net genoeg om op je voorganger te klappen.
Gewoon een gevolg van de bedrijfstak die verkeersveiligheid heet.

Jannes Kopkaas | 03-07-08 | 11:58

@[email protected] Riest | 03-07-08 | 11:55
tot 10km/u te hard wel flitsen, alleen geen boete uitschrijven. Rij je vervolgens 15km/u te snel dan krijg je ook een boete voor 15km/u te snel, niet voor 5km/u.

Maarja, als ze dat doen missen ze ruim 60% van alle flitsinkomsten.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 11:57

Ik hoop dat die klote Koos met z'n controleurs eens heel snel het hoekje omgaan, je hebt toch langzamerhand geen leven meer in dit rotte landje. Zolang ze maar de hardwerkende burger kunnen uitkleden om hun eeuwige geldhonger in Den Haag maar weer te kunnen lessen onder het mom van van alles en nog wat waar ze vroeger nog netjes omheen draaide met een nog goed verzonnen verhaal en het nu gewoon ruim toegeven dat ze gewoon je geld willen en op welke manier maakt ze niet meer uit. En dan roepen dat de maatschappij verhard hoe bedoel je wie is daar nou eigenlijk mede verantwoordelijk voor?????

Martijn12345 | 03-07-08 | 11:55

baggerboer | 03-07-08 | 11:48
Als het tegen zit? Grapjas. Volgens mij is een beetje onachtzaam zijn op je snelheid even wat anders dan met meerdere tientallen kilometers te hard over het asfalt suizen. Dat is wel het verschil tussen een boete en het inleveren van je rijbewijs. Binnen die marge mag je toch wel verwachten dat mensen nog weten wat ze aan het doen zijn? Anders vind ik het meer dan terecht dat het roze papiertje niet langer in je bezit is.

Dat de staat zijn prioriteiten voor wat betreft verkeershandhaving een beetje vreemd stelt, neemt bij niemand de eigen verantwoordelijkheid weg wat bij betreft.

Achterdocht | 03-07-08 | 11:55

Flitsen getuigt van een NSB mentaliteit.Dat gedoe met de paar kilometertjes te hard lijkt helemaal nergens op.Pak de notoire racers aan en hou op met automobilistje pesten.Heel slecht voor de doorstroming en dus de files.

@ Watcher
Inderdaad is de poll aangepast
mijn gekozen optie is ook foetsie
Altijd weer die autodrop
geen stijl van geenstijl

yokiamy | 03-07-08 | 11:54

@Sikkeneur | 03-07-08 | 11:38
iedereen is debiel dus als je je niet aan precies de maximum snelheid houdt volgens jou, mooi dan weten we dat.

Ik vind dit (nogmaals) ordinaire graaipraktijken van onze overheid, omdat het de veiligheid totaal niet ten goede komt. Sterker nog het levert gevaarlijk situaties op. Ook al rijdt men de correcte snelheid dan nog trapt men even op de rem als er een BOA wordt gespot, juist om de achterligger te attenderen op het feit dat ze er staan. Niet dat dit nu iedere keer gevaarlijke situaties oplevert, maar het vertraagt de verkeersdoorstroming wel.

We hebben hier in NL geen echte snelwegen, een waar je wel flink door kan trappen. Of er zijn wegwerkzaamheden of het is een 2 a 3 baanssnelweg waar iedere slak perse op de linkerbaan moet blijven kleven. (en met +3km de ander probeert in te halen over 80km snelweg) Dus breder, of stapelen die snelwegen... maar doe iets ! je haalt bakken en bakken met geld binnen van de automobilist en we krijgen er niets voor terug. Ja nog meer belastingen en heffingen/accijnzen.

65+ ers zouden een nieuw examen moeten afleggen, mensen zijn veel te angstig op de weg en gebruiken bijna nooit de spiegels bij het inhalen. Dat levert pas gevaarlijke situaties op. Achteraf heeft de persoon die harder heeft gereden dan toegestaan altijd de schuld, maar vanuit mijn optiek is de persoon die niet in zijn spiegels kijkt meer schuldig.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 11:53

@Homer J. Simpson | 03-07-08 | 11:51
+1

Dibbes | 03-07-08 | 11:52

Dit weet ELK weldenkend mens al jaren, hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Gat geen zak uitmaken, ze gaan gewoon door met het toevoegen en verhogen van belastingen (want dat zijn het namelijk). Omgerekend met medeneming van accijns en BTW zitten we nu op ongeveer 80% en het wordt alleen maar meer, verhogingen zullen zoals gebruikelijk sluipend worden ingevoerd (iedereen kent de voorbeelden) om de niet aflatende geldhonger van "onze" regering te stillen. Ik zie slechts twee mogelijkheden:

-1. Massaal protesteren (Yeah right, de maatregelen zijn ontworpen om eenheid te voorkomen)
-2. Vertrekken.

Ik heb m'n besluit genomen, voor mij wordt het optie 2, ze zoeken het maar uit hier. De vraag is slechts of het België of verder weg wordt.

-
WAAROM KOMEN WIJ NIET MASSAAL IN OPSTAND????
-

Homer J. Simpson | 03-07-08 | 11:51

Iedereen die zegt dat de automobilist in kwestie niet had moeten remmen:

* rijdt u zelf ook harder dan de toegestane snelheid langs een flitspaal annex 1 streper met driepoot?
* is toch een standaard reactie, remmen bij flitspalen?
* medeweggebruikers, ooit gehoord van de twee-seconden regel?
* is u niet geleerd te anticiperen in het verkeer tijdens uw rijlessen? of heeft u intussen een geheel eigen rij-stijl ontwikkeld? de kennis die u diende op te doen voor het behalen van uw roze papiertje/plastic pasje tegenwoordig zal intussen wel diep gezakt zijn nu u al enkele jaren uw rijbewijs heeft behaald?

Natuurlijk had hampelmans met driepoot maar op het parkeerterrein van KLPD moeten staan, maar als ik tegenwoordig zie hoe sommige mensen autorijden, het lijkt alsof men het rijbewijs gratis cadeau heeft gekregen onderuit een zak chips als een flippo, of voetbalplaatjes of wat er tegenwoordig ook maar in een zak chips als cadeau zit.

yokiamy | 03-07-08 | 11:49

Ook als je niet te hard rijdt en zo'n NSB'er verdekt opgesteld ziet staan, dan rem je nog.

Dibbes | 03-07-08 | 11:49

beetje boete is geen probleem, maar je bent in dit gekke land ook je rijbewijs kwijt als het tegenzit.
Verzin een systeem waar hardrijders gewoon steeds meer moeten betalen.
en ach die verkeersdoden? Who care,s

baggerboer | 03-07-08 | 11:48

Watcher | 03-07-08 | 11:45
dank u wel.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:47

Ja het is helaas moeilijk mensen definitief een rijbewijs te laten inleveren.

bookie | 03-07-08 | 11:47

OoO | 03-07-08 | 11:40

Klets geen onzin, een flitser veroorzaakt geen ongeluk.
Dat doet een debiel die zich king of road waant.

Sikkeneur | 03-07-08 | 11:46

Offtopic:
Slecht dat jullie de poll aanpassen, lekker democratisch ook. Bijna iedereen stemt op "thuis op de bank zitten" en dat bevalt de heren niet dus dan wordt die optie maar geschrapt, beetje communistisch vind je niet?

Watcher | 03-07-08 | 11:45

@OoO

Als die beroepsmongool niet te hard had gereden, was er geen ongeluk gebeurd.

Arjan83 | 03-07-08 | 11:44

Ik ga maar eens een cursusje emigreren volgen

Bordje Erwtensoep | 03-07-08 | 11:43

"Zo lang er nog één gewonde valt, blijven wij controleren." Aldus Koos N.S. Pee. Toegegeven, hij houdt woord, gezien die stuikrover de boel verderop weer opbouwt.

Generaal P. | 03-07-08 | 11:41

@Sikkeneur
Ja, ik heb die cursus helicopterview ook wel eens gedaan. Maar daar gaat het niet om.
In dit geval kun je ook nog eens een keer sleepwagens, schade-experts, verzekeringsmaatschappijen, éénstreper-akties, pilonnendesign-creatievelingen en zo inzetten. Maar het issue is:
.
Als die flitser er niet had gestaan, was er geen ongeluk gebeurd.
.

OoO | 03-07-08 | 11:40

Mensen denk na!
Door dit soort randdebielen die liever een ander doodrijden, dan zelf een "terechte" bon oplopen, wordt zo'n traject onveilig. Niet door een flitser.
Mag hopen dat die eikel z'n rijbewijs, auto, vrouw, huis en leven kwijt is.

ranz | 03-07-08 | 11:40

Als die flitspalen en/of hun bedienend personeel nou de weg op springen als je te hard rijdt, dan zou ik nog snappen waarom de schuld voor zo´n ongeluk daar zou liggen. Nu zie ik alleen maar een achterlijke hond van een weggebruiker die ook nog eens anderen in gevaar brengt. Het is nog altijd je eigen rechtervoet.

Achterdocht | 03-07-08 | 11:39

WaarDeWindWaait | 03-07-08 | 11:34

Ook dat zijn debielen, want wat je zegt meegaan met het verkeer. De max snelheid is de grens en daar pas je je rijgedrag op aan. Dus eens met je stelling, alleen vanuit een ander invalshoek.

Sikkeneur | 03-07-08 | 11:38

KOM ER MAAR IN KOOS SP€€ !
verkeersveiligheid, mijn kont! alles in Nederland draait om geld
en die vieze 1-streper-graaier maar lekker zijn boeltje opruimen en een kilometer verderop gaan staan, sjongejonge zeg

yokiamy | 03-07-08 | 11:37

Allemaal leuk en aardig, maar als ik daar dus op mijn motortje achter had gezeten was ik morsdood geweest, hetzelfde wens ik Adolf Spee toe en zijn NSDAP (iets met Asfalt Polizei hoor MDI)

Jannes Kopkaas | 03-07-08 | 11:36

OoO | 03-07-08 | 11:29

Je moet groot denken, 1 uurtje flitsen levert meer op dan al die verwerkingskosten bij elkaar. Anders zou Bos niet blij zijn met het debiele gedrag van zijn landgenoten...

Sikkeneur | 03-07-08 | 11:35

Het gaat niet om zijn leven, maar om zijn centen. Belastingverslaving heet dat.

bijtertje1001 | 03-07-08 | 11:34

Nederland Retardland.... gief Geenstijlland ASAP!

Zwap | 03-07-08 | 11:34

Verkeersboetes zijn een vast onderdeel van het overheidsbudget. De overheid rekent dus op u dat u die boetes gaat krijgen en betalen, anders komt hun begroting in gevaar.

Iko Nal | 03-07-08 | 11:34

@ Sikkeneur

Je wilt niet weten hoeveel debielen op een ander klappen omdat ze gebiologeerd naar dat snelheidsklokje zitten te staren, om hem precies op 120,0 te houden. Gewoon je snelheid aanpassen aan het verkeer, zoals je vroeger bij rijles geleerd kreeg is gewoon het veiligst. Zelfs als je dan de levensgevaarlijke snelheid van 120,1 moet overschrijden.

WaarDeWindWaait | 03-07-08 | 11:34

Mensen zouden zich ook gewoon aan de regels kunnen houden...

ratio | 03-07-08 | 11:33

@kapotte_stofzuiger | 03-07-08 | 11:20
ja, krijgen we ook dat nog. De volgende miljoenen verslindende campagne... stop gewoon eens met die achterlijk betutteling.

Gister in het nieuws, ook al is (een bepaalde) buslijn gratis te gebruiken, dan nog wil men liever in de file staan. Omdat, je bent in de auto meer vrij, je hebt je privacy, je kan vertrekken wanneer je wilt, je hoeft niet in zo'n regenachtig bushokje te staan enz enz enz

DUS, als iedereen te kennen geeft liever de auto te pakken ZORG en dan voor als overheid dat je dat fasciliteert. Betere en bredere wegen, desnoods op elkaar gestapeld.

DeDerdeKamer | 03-07-08 | 11:33

3 strepen: ik kan lezen en schrijven
2 strepen: ik kan lezen of sgrijfen
1 steep: ik ken iemand die kan lezen of schrijven

OoO | 03-07-08 | 11:32

Koos Spee (propaganda minister voor flitsterreur) zal dit ongeluk weer onder de noemer 'te hard rijden' laatsen. Wat dus weer een vrijbrief is om weer meer te gaan flitsen.
De daadwerkelijke oorzaak van dit soort vele ongevallen doet er dan even niet toe. Propaganda en geld binnen harken staat op de ladder nu eenmaal boven een mensenleven. Zo werkt dat ook in NL. anno 2008
Kunnen we met z'n allen niet een potje maken en de Nederlandse staat aanklagen wegens het veroorzaken van dit soort ongelukken.
Radiostations zouden eigenlijk ook gewoon moeten melden dat er in de nabijheid van het ongeluk een mobiele flitser stond opgesteld.

poker4ever | 03-07-08 | 11:32

Prof. Hoxha is vandaag wel de koning hoor, eerst de babyboomers een veeg uit de pan en nu is Koos Spee aan de beurt, hulde! Je schrikt je elke keer de tyfus als er zo'n eenstrepig monster met mobiele flitskast achter een brug of paal staat. Natuurlijk ga je niet vol op de rem maar het is wel indenkbaar, een soort natuurlijke reflex bij mensen of zoiets.

Fleauxe | 03-07-08 | 11:30

@Schoorsteenveger
16 euro voor 7 km/u te hard...
Als we dat eens gaan doorberekenen via uurtarief van de controleur, de afschrijving van de apparatuur, de verwerking van de administratie, post etc lijkt dit al bijna op een verliesgevende aktie. Kortom: dubbel betalen voor de burger.

Wie maakt hier een zaak van?

OoO | 03-07-08 | 11:29

Geloof me ... er zijn landen in Europa waar ze nog wel normaal kunnen denken. Er zijn landen waar het gebruik van snelheidscamera's alleen plaatsvindt op gevaarlijke plaatsen.

Nederland is een land van calvinistische reli-terroristen geworden en, getuige o.a. de reacties van JeZus hier, het zal er niet beter op worden. Voor diegenen die daar niet mee kunnen leven is er maar één optie ... vertrekken ... en pas na de grens het gaspedaal induwen.

James Lastig | 03-07-08 | 11:27

Verkeersveiligheid is in Nedeland een lachertje. Snelheidscontroles worden uitsluitend gehouden waar de meeste opbrengst wordt verwacht en dat zijn doorgaans de plaatsen waar je zonder gevaar best iets harder zou KUNNEN rijden.
Bij een school bij voorbeeld gana ze niet staan, dat levert immers te weinig op.

Ad337 | 03-07-08 | 11:27

/GS mode
Kijk eindelijk bewijs. Het is zakkenvullerij.
Komt er overigens geen topic over provincie-opcenten di ges en km heffing?
Want het Zalm trucje wordt weer herhaald. Sluit de geldkraan af naar lagere overheden, dan gaan deze zelf geld innen dmv parkeerboetes, OZB etc. Bij provincie gebeurd nu precies hetzelfde. En de burger is 2x de sjaak. Business as usual.

GeenstijLover | 03-07-08 | 11:26

Een mooi stuk weg, zonder op -en afritten, waar het niet al te druk is, is natuurlijk dé ideale plek om even heerlijk een paar mensen anaal te bedienen.

Lutsers.

En als je dan toch zo nodig een ogeluk bij een flitser moet veroorzaken, klap dan even op die 'onopvallende busjes' in de berm wil je?

AlphaDog | 03-07-08 | 11:25

Gewoon aan de max snelheid houden, geen boetes en ook geen ongelukken door debielen die maling hebben aan de wet zolang ze zich 'veilig' wanen....

Sikkeneur | 03-07-08 | 11:25

Flitsen voor verkeersveiligheid, file voor het miljeu, drempels omdat anderen hun kutkrijsers niet van de rijbaan willen houden, kilometerheffing om de bpm in stand te houden, kilometers lang 50 rijden omdat twee harige bilnaden een sjekkie willen roken op de snelweg, werk aan de weg om de rijbaan te versmallen, het kwartje van kok, postbus 51 spotjes om aan uw hoofd te zeuren, subsidie voor lege bussen en treinen, en een chronisch opzettelijk asfalttekort.
Mocht u dit alles niet begrijpen, dan blijft de staatstelevisie het u net zolang uitleggen tot iedereen het ermee eens is.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:24

Verkoop ons wegennet aan Duitsland. Dan leasen we het wel weer terug.

Laat Spee bejaarden controleren op medicijngebruik achter het stuur.

ZDEV | 03-07-08 | 11:23

De inkomsten uit "snelheids overtredingen" zitten keurig in het budget, als er niet genoeg geld binnen komt hebben ze dus een tekort heb ik van mijn contact bij de politie geleerd.
Het zijn net hyena's, als de mensen onderweg zijn naar hun werk staan ze langs de snelweg en in de vakantie staan ze op een lege dijk naar het Centerparc "De Eemhof"
met een lasergun/flitser. Vlak voor de ingang krijgen de mensen dan nog even een prettige vakantie toegewenst door de Nederlandse politie.
Ze trekken dus mee met hun prooi..........

das boot | 03-07-08 | 11:23

Word geen slaaprijder!

kapotte_stofzuiger | 03-07-08 | 11:20

[-InFiDeLz!-] | 03-07-08 | 11:16
je dacht toch dat je een lekke band had? En bovendien, wat is er nou wel toegestaan in dit strafkamp, behalve je te pletter werken om veel belasting te betalen, zodat het land in een nog groter strafkamp veranderd kan worden?

Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:19

Het lijkt net alsof de overheid de belangrijkste inkomsten tegenwoordig haalt uit verkeersboetes e.d. Er is in Nederland geen weg meer waar je even relax kan rijden zonder je zorgen te maken over een flitspaal.
Als al die lui die zich bezig houden met verkeers controles e.d zich nou eens op andere zaken gaan richten zou dit al weer erg goed zijn voor de economie.
Ik stond godverdomme pas 3 minuten ergens geparkeerd, ligt er alweer een parkeerboete van 60 euro op je voorruit. Dan denk je waar komen die ratten vandaan die dat doen. Volgens mij zaten ze gewoon relax op een terrasje iets verderop te wachten tot iemand niet zou betalen.

ouwelauwe | 03-07-08 | 11:17

Toch wel raar dat je flitst voor de verkeersveiligheid. Maar als een flitsagent een ongeval ziet, dan laat hij de inzittenden gewoon barsten. Bewaken van de apparatuur is belangrijker.

prohibitandis | 03-07-08 | 11:17

@Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:12
Stilstaan op de vluchtstrook is niet toegstaan. Straks krijg je daar ook nog een boete voor. Alleen met keiharde pech mag je op de vluchtstrook staan.

[-InFiDeLz!-] | 03-07-08 | 11:16

@James Lastig: Alleen als je in het leger zit. En eigen schuld, dikke bult. Als je niet geflitst wil worden, moet je maar niet te hard rijden. En als je in een verkeersongeval niet dood wil gaan, moet je maar een veiligere en stevigere auto rijden dan die ander. Oorzaak en gevolg, elementair mijn waarde Watson.

JeZus | 03-07-08 | 11:16

JeZus | 03-07-08 | 11:07
Lijkt me goed plan om er een soort wapenwedloop van te maken. Over vijftig jaar rijdt iedereen in een bigfoot met stoomwals aan de voorzijde.

GHoeberX | 03-07-08 | 11:15

115 op de linkerbaan bliven rijden... al die yuppen mogen de babyboomers wel dankbaar zijn dat ze hen behoeden voor lullige snelheidsboetes....

van dal | 03-07-08 | 11:15

Flitsen levert geld op. Kreeg laatst ook weer een boete van 16 euro omdat ik 87 km per uur reed waar slechts 80 km per uur is toegestaan.
Waar ik me altijd erg over verbaas is dat wegpiraten die zich al overtredend over 's lands wegen bewegen de veiligheid van weet-ik-wie in gevaar zouden brengen, terwijl de hen achtervolgende politiemensen dat niet zouden doen. Wat ik zie in al die sappige programma's over wegpiraten is een ambtenarenapparaat dat willens en wetens er voor kiest om het vermeende gevaar te verdubbelen door vol in de achtervolging te gaan.

Schoorsteenveger | 03-07-08 | 11:14

Altijd al gezegd dat het moorddadig is van Spee&co dat ze ons dwingen met 180 alleen maar paranoia de vangrail op verdachte statieven te controleren.
Maar de oplossing is er al: traject controle. Dan moet je om de vijf kilometer een minuut op de vluchtstrook stil gaan staan voor je onder die pleuris dingen door kan rijden.

Pierre Moustache | 03-07-08 | 11:12

Jahoor.. ga dit aan de grote klok hangen. Straks stellen ze die camera's onzichtbaar op, dan valt er niks meer te remmen! Niks aan de hand meneer Spee, gewoon doorlezen.

LordBathory | 03-07-08 | 11:11

Koos Spee zorgt weer voor een flitsend optreden.

100%JERZY | 03-07-08 | 11:10

Welkom in controlestaat Nederland.

Bisschop Gijsen | 03-07-08 | 11:10

-weggejorist-

Nee dus! | 03-07-08 | 11:10

@JeZus | 03-07-08 | 11:07
U bent van de mentaliteit "Befehl ist Befehl" ?

James Lastig | 03-07-08 | 11:10

@JeZus | 03-07-08 | 11:07
Amen!

Victor | 03-07-08 | 11:09

als die Spee nou eens keihard remt op die kleine kabouter, zijn we daar ook weer vanaf.
kabelvervuilers

weedo | 03-07-08 | 11:07

Verkeersdoden: eigen schuld dikke bult, moet je maar een stevigere auto rijden.

JeZus | 03-07-08 | 11:07

kan ik dan mijn boetes weer inleveren?

Zwallikos | 03-07-08 | 11:06

Redt -t ... sorry

James Lastig | 03-07-08 | 11:06

Maakt niet uit als er doden vallen zolang de verkeersboetes maar geïnd worden.
Dat is de mentaliteit in NL tegenwoordig. Redt uzelf en vertrek!

James Lastig | 03-07-08 | 11:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken