Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1 juli, het kabinet wil graag even afrekenen

balkenendedaadkracht.jpgGoedemorgen, nieuwe maand, nieuwe kansen. Vakantiegeld er al doorheen gejaagd? Neen? Goed zo, want het leven wordt met onmiddellijke ingang een stuk duurder. Ja, we weten het, iets met het zoet na het zuur, alleen volgt eerst nog even het stadium bitter. Zo gaat de prijs voor elektriciteit met ingang van vandaag fors omhoog. Gemiddeld dient u te rekenen op 10 tot 12 euro extra. Pardon, u huurt? Trek de portemonnee dan maar weer, want ook de huren gaan met ingang van vandaag met 1,6 procent omhoog. Voor een woning van 500 euro komt er daardoor acht euro huur per maand bij. Ja, je zou er bijna van gaan roken. Niet doen! Ook de accijnzen op tabak gaan fors omhoog. Wie een pakje per dag weg stoomt, kan rekenen op een lastenverzwaring van acht euro per maand. Ach maakt u zich vooral niet druk, sinds vandaag is de horeca toch rookvrij dus een mooi moment om te stoppen en even lekker op vakantie te gaan. Vliegen om de blokkades van Franse truckers te ontlopen? *Katsjing* Laat nou vandaag ook net de vliegtaks zijn ingegaan. Deze maatregel moet u ertoe bewegen minder snel voor het milieuvervuilende vliegtuig te kiezen. Uit onderzoek blijkt dat de vliegtaks ervoor zorgt dat alleen al deze zomervakantie 50.000 Nederlandse vakantiegangers met hun milieuvervuilende autootjes naar vliegvelden net over de grens rijden om daar het vliegtuig richting hun bestemming te pakken. Maar daar heeft Wouter Bos op gerekend, want vanaf vandaag rekenen LPG en diesel-rijders aan de pomp respectievelijk 1,5 en 3 cent de liter extra af. Ja, Balkenende IV is verslaafd aan belastingen. Tot zover de mededelingen van land en tuinbouw, morgen is het 2 juli...

Reaguursels

Inloggen

PvdA is vooral sociaal voor sloebers die niets van hun leven maken.

Ach belastingen, er is altijd wel weer een nieuwe melkkoe te verzinnen. We prijzen ons internationaal compleet uit de markt als vestigingslocatie en handelspartner. Maar ach, die paar gristenhonden uit urk, verdwaalde amish-ers en kansrijke- maar geen kanspakkende- sloebers in Amsterdam-West varen er wel bij.

Jammer dat er hier ook velen zitten die een grote schuif opzetten maar net zo hard op die dievenbende gestemd hebben.

Verloren_onschuld | 03-07-08 | 12:19

Vroeger gingen mensen gewoon op de een-of-andere manier een dag (of week?) lang niet rijden. Of iets anders.
Ik was toen nog veel te jong, dus tja, ik vond het gewoon wel cool dat ze de overheid zaten te stangen.

Maar nu ik werk.. en een jaar of 15 ouder ben.. vind ik het niet cool, maar gewoon noodzaak dat we zulke acties ondernemen. Niet meer uitgaan ofzo, niet rijden..

Maar hoe de fuck zorg je dat iedereen dan ook echt meedoet?? Is dat überhaupt nog wel mogelijk in deze tijd :s

Hoe dan ook, dit kabinet moet snel vertrekken.. en die belasting moet écht omlaag.. alles bij elkaar geteld ben je van je bruto salaris minstens 70% aan belastingen kwijt. Das toch ziekelijk?

VanTrekkenWorrieDoof | 02-07-08 | 22:39

Hoogste tijd voor een Revolutie!! Toch...? *gaat weer door met werken*

Snuf-van-snuitje | 02-07-08 | 10:09

laat dan ook gelijk even de autootjes nakijken van 'onze' leiders...

Misschien levert Fouilleren dan ook nog wel iets op.

MalukuFR | 02-07-08 | 10:01

kan iemand de VWA ff langssturen bij die kamertjes daar in Den Haag, doet dan even gelijk filmen als men de boetes uitschrijft?!

Denk dat VWA dan wel even een fijn dagje bezig is en aardig wat centen aan boetes op zal doen.

Teringschijnheilen....

MalukuFR | 02-07-08 | 10:00

ik weet nog een rijmpje:

JeePeeBee moet DEAUD, okee?

Dr Nobel Preiz | 02-07-08 | 08:29

-weggejorist-

Scorpio_Dragon | 02-07-08 | 07:07

als ik ooit een dief van mijn portemonnee in mijn handen krijg, maak ik hem dood

Ali Bi | 02-07-08 | 04:32

En weer voor de zoveelste keer krijgen we 3.5% erbij in januari en wordt ons nu weer 10% af genomen ( lees pure diefstal door de upperklas ) .... en weer slik dit dom volk dat hun zuur verdiende euro's worden gestolen door enkele boeven die denken dat ze alles beter weten . Lekker volgzaam volkje en zeer dom meer kan ik er niet van maken ... Je wordt niet bestolen door die bende maar wij laten ons gewoon bestelen dat is het .Jammer dat er geen IRA mee bestaat ...

Marley | 02-07-08 | 00:23

@Foto kopstuk

"meer, meer, geef ons meer.... anders redden we het niet om onze nutteloze projecten te spekken. Stoute Wouter... ga zo door jong, je krijgt een schouderklopje". (dit is wat de laffe MP zegt/denkt terwijl hij zijn ruggegraat niet kan vinden)

T.O.N. | 02-07-08 | 00:13

@m4ppet | 01-07-08 | 23:23
sinds vandaag zit ik ook in CH. Heerlijk. 20% belasting, geen verpakking tax, lagere benzine prijzen, geen BPM, 7.6% BTW,geen betalen aan Antillen, geen 1 % aan ontwikkelingshulp/bijdrage aan mercedessen of regeringsvliegtuigen van arm afrika,geen WOZ waarde, gemeenteplukkerij. Laat Bos maar doorgaan. Iedereen arm, behalve de politici, die moeten tenslotte wel 1-ste klas kunnen blijven vliegen(schiphol tax wordt toch door jullie betaald,vestzak-broekzak) en Herfkens moet toch ook in haar villa aan Chesapeak bay kunnen blijven.
Gefeliciteerd met bos en zijn citroenknijp brigade. Zelf gekozen door nederland, ik kom over vijf jaar mijn paspoort wel in snippers inleveren. Mijnheer bos: mijn middelvinger heeft U ! Groeten uit CH

diver | 01-07-08 | 23:56

Ik voel wel iets voor een stelsel als in Zimbabwe. Een premier met 600 triljard Rolls Royces in de garage. En oppositie mag publiekelijk afgeknald worden.
En de wereld? Ach, die roept maar wat. Dus invoeren zo'n stelsel en genieten maar...
*kijkt naar topic over hoogopgeleide werklozen*

Oberst | 01-07-08 | 23:50

CDA’ers zijn veel slimmer en sluwer dan in het algemeen wordt vermoed. De politieke ervaring is groot, de slinksheid is een tweede natuur. Regeren en manipuleren zijn routine. De nette pakken en jurken wekken vertrouwen; het taalgebruik is altijd correct. Het valt goed bij de gemiddelde en oppervlakkige fatsoensmens, waaronder ook nogal wat niet-kerkelijken.
Balkenende weet precies hoe ver hij kan gaan en hoe hij het moet brengen, en hij kent zijn tegenstanders en hun posities. Het is toch vooral goedsul Wouter Bos die in den lande als graaier over de lippen gaat, en het is vooral zijn partij die zetels in de peilingen inlevert. Als Minister van Financiën moet hij het belastingbinnenharkbeleid bewaken en verdedigen. Bos vangt de klappen op. Het CDA profiteert.
Vlak voor de volgende verkiezingen, wanneer de schatkist is volgestroomd met uw geld, zullen de fatsoensmensen wat van dat geld toegestopt krijgen. Als dank gaan ze weer CDA stemmen. Wouter mag dan uiteraard ook wat rondstrooien. Die gaat het gebruiken voor o.a. de introductie van islamonderwijs op openbare scholen, moskeeënbouw, en steun voor Nederlandse imamopleidingen (www.wouterbos.nl/renderer.do/menuId/32...).

Dorser | 01-07-08 | 23:35

Als Nederlander woonachtig en werkend in Zwitserland kijk ook ik deze maand weer even op mijn loonstrook, en ben ik wederom blij dat ik hier woon...

m4ppet | 01-07-08 | 23:23

Wat ik me overigens nog even afvraag is waarom Nederlanders nooit ene fuck doen als dit soort dingen gebeuren. Waarom leggen we de boel niet plat. Stop met werken. Who cares ? We zijn een soort vee geworden dat maar overal heenloopt zodra het ons verteld word. Kom eens in opstand jezus.

BunnyKiller | 01-07-08 | 22:38

En het dan raar vinden dat jongeren steeds vaker naar het buitenland vertrekken :')

BunnyKiller | 01-07-08 | 22:35

Dit land kan zoveel beter, ik hoor het Bos nog zo zeggen.
Altijd al afgevraagd wat hij ermee voor ogen had..

dekijker | 01-07-08 | 21:53

Ongezien de typhus voor dat stelletje rovers in 070! Balkenende met z'n "na het zuur komt het zoet": het zoet smaakt nog nooit zo zuur!

Aussie | 01-07-08 | 21:11

Heee daar heb je Balkie SlapTalkie weer. Ik dacht dat hij was geemigreerd of zo en dat Geert prime minister was geworden. Althans dat zou je denken als je de media als enige bron zou nemen.

McHool | 01-07-08 | 20:59

Robin Hood stal van de armen en gaf aan de rijken. Wouter Bos die steelt van de armen en geeft aan de rijken. En straks als ze niets over houden en alle stemmen naar Rita gaan dan is het janken geblazen, hebben ze geen idee hoe het allemaal zo gekomen is.

jvy_007 | 01-07-08 | 20:20

misschien moeten ze het terugsturen van arbeidslozen naar het land van herkomst minder belasten qua vliegtax?

Patrick Zweedsey | 01-07-08 | 19:16

1 juli = DoomsDay

Narimantos | 01-07-08 | 18:51

En langzaam wordt het percentage staatsafdrachten jaar na jaar hoger.
Over 25 jaar is de belastingafdracht exponentieel gestegen want iedereen met geld emigreert gestaag naar mooiere oorden om te wonen in Europa. Noorwegen of zo. Waarom is alles hier zo schreeuwend duur terwijl hier de infrastructuur en goederendistributie zo efficiënt is en we op een gasbel zitten? D'r klopt geen ene kudt van.

michello | 01-07-08 | 18:28

Bigi Bana Boy:
Kerkbelasting! ik heb geen geloof!
En ik denk als het zo door gaat in nl,de meeste wel gaan vertrekken.

xxx1 | 01-07-08 | 18:25

@ wappiewappie:

k.k.t.t.c.p.p.h. ?

Kut kanker tering tiefus christelijke politieke pedo hufters ?

Of zoiets ?

Das wel grof ;-)

Rest In Privacy | 01-07-08 | 18:23

*ticket naar australie koopt

wazabi | 01-07-08 | 18:18

Slogan van dit kabinet leuker kunnen we het niet maken wel zuurder.

Kunnen ze in die tweede kamer geen eng virus loslaten zodat ze allemaal lekker ongeneeselijk ziek worden daar,en afhankelijk worden aan de geweldige zorg in Nederland

Jaapioooo | 01-07-08 | 18:07

Kom net uit Corfu benzine prijzen daar 1,28 aan de goedkoopste pomp en 1,34 aan de duurste pomp.
En die grieken klagen daar ook steen en been dat de brandstofprijzen zo hard zijn gestegen.
wou nog een paar jerrycans mee nemen maar dat scheen niet te mogen van arkefly.

Jaapioooo | 01-07-08 | 18:04

k.k.t.t.c.p.p.h. nederland !
Vul de afkortingen zelf maar in...

WappieWappie | 01-07-08 | 17:19

Ik vindt (meer) belasting betalen niet zo heel erg, zolang ik er ook iets van terugzie. Voorlopig verdwijnt de zooi alleen maar in de bodemloze putten die Nederland heel erg rijk is.

De jongetjes en meisjes in de tweede kamer zijn totaal imuum voor welke vorm van kritiek dan ook, niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin. Stelletje lutsers.

Mijn baan in het buitenland heb ik al, zodra m'n woning verkocht is ben ik weg.

Okkiedepokkie | 01-07-08 | 17:11

@looprekje
lees het bericht, de brandstofbelasting gaat ook omhoog, en als je over de grens naar het vliegveld gaat neem je waarschijnlijk de auto.

mayor_pickwick | 01-07-08 | 17:01

-weggejorist-

de schaamte voorbij | 01-07-08 | 16:18

FUCK DE ROOVERHEID<< EN AL HUN KONTKAMERADEN>>>>

doomoo | 01-07-08 | 16:01

Wordt het niet eens tijd dat iemand een politicus-virus in den haag loslaat? Iedereen dood, totaal nieuw kabinet, nieuwe partijen. Het kan alleen maar beter.

Slakkenspoor | 01-07-08 | 15:54

Die Balk moet eens wat vaker in de kut van zijn wijf kruipen, gaat ie wat lichtzinniger van denken..

bones | 01-07-08 | 15:53

Ik zeg: hoera voor de kleine vliegveldjes net over de grens met Duitsland. Het kutte is dat de overheid de daardoor gemiste nikomsten wel weer ergens vandaag probeert te toveren. U bent, kortom, hoedanook de lul.

looprekje | 01-07-08 | 15:52

@ boeksbal

Of gewoon belastingverlaging eisen. Gooi al die soepsidie en accijns maar eruit, privatiseer scholing en zorg, en bouw een kerncentrale, dan hoeft de roverheid ineens geen inkomstenbelasting meer te vragen (alleen btw). En drugs legaliseren, dan heb je ook geen georganiseerde criminaliteit en junks die fietsen stelen, want dan gaat de prijs naar 1 euro per [veel heroine]. Het argument dat er dan meer drugs wordt gebruikt ("niet door mij, maar door onze kinderen") is allang wetenschappelijk als onjuist bewezen. Geef daarnaast mensen gelijke rechten, en geef ze het recht om zichzelf te verdedigen tegen criminelen in hun eigen huis meteen geweer.En klaar is Kees! Samenleving waarbij je niet bang hoeft te zijn als je ineens niet meer kan werken, maar wel leefbaar voor de productieven.

koreapassie | 01-07-08 | 15:46

Gewoon mineraalwater gaan drinken, duurt n maand of 3 voordat de medicatie is uitgewerkt, maar dan ga je wel protesteren in plaats van als een zombie op de bank zitten. (complot theorie, net als die white clouds in de lucht)

Cunard | 01-07-08 | 15:35

Wat leven er een hoop imbecielen in Nederland rond. Waarom heeft het CDA permanent 30 zetels? Wie??!! Wie stemt toch op het CDA? Hetzelfde bij PvdA, zij hebben nog altijd 20 zetels.
Ik zou zeggen: als ze dan toch bezig zijn, maak Nederland dan maar meteen hét voorbeeld van socialisme, zodat iedereen weer weet: hoe meer de overheid regelt en bezit, des te slechter het gaat. Hopen dat de PvdA weer een aantal uitgeef-beloftes maakt (zoiets als: "Iedereen die niet wil werken, die krijgt een huis."), en alle productieven weggaan en alle nutteloze (piep piep piep), ahum, vriendelijke Nederlandse expats uit het buitenland naar Nederland komen, gaat dit land eindelijk 's helemaal ten gronde.

koreapassie | 01-07-08 | 15:30

fourje van 2x posten, kreeg een foutmelding dus heb t nog eens geprobeerd.Sorry

boeksbal | 01-07-08 | 15:24

Is wat met die kut regering, maargoed we hebben m zelf gekozen. Bij de volgende verkiezingen moeten we met zn alle NIET gaan stemmen (doen we toch niet, want de meerderheid is vergrijsd, en die stemmen toch weer massaal op CDA). Eens kijken wat er dan gebeurd als we met zn allen NIET gaan stenmmen. Is gewoon belachelijk wat hier gebeurd. Komt nog een keer dat het America wordt hier, je gaat naar de dokter en hoppa betaal maar lekker 200 euries voor een consult. Je gaat dan niet meer naar de dokter, wat krijg je meer zieke in Nederland, niemand gaat meer naar de dokter / ziekenhuis, hoppa de medische zorg gaat weer met tig % omhoog. En we betale maar en betale maar. Ook een tip is het Koningshuis afschaffe, want ook daar gaat het belasting geld naar toe. Bij elke prins(es) die geboren wordt betalen we weer voor. Zoals de meeste zegge, in aktie komen en niet zeike. Gewoon een keer met zn alle een maand geen shag, bier, en benziene kopen in Nederland, voelen ze eens in de staatskas wat ze mis lopen aan centjes. Ook een maand niet mee doen met de Staatsloterij en Lotto / Toto Casino's bezoeken, en al die andere gok spelletjes. Maar goed we zijn Nederlanders en we doen dat allemaal helaas niet.... We zijn de slaven van de regering, braaf luisteren en doen wat ze zeggen..............

boeksbal | 01-07-08 | 15:23

-weggejorist-

boeksbal | 01-07-08 | 15:23

Niet zeuren, niet teveel over nadenken! Gewoon blijven werken, CDA stemmen, je DNA afstaan, je PC gedrag+al je prive informatie aan de overheid overhandigen, en vooral niet teveel neuqen want dat mag niet van god! (Hoewel dat laatste het enige leuke is wat overgebleven is, en nog gratis ook, tenminste als je het goed aanpakt in een of andere rookvrije kroeg).

Cunard | 01-07-08 | 15:13

@SkideVisser 14:35: aan het worden...?

Reykjavik | 01-07-08 | 14:50

Ter compersatie levert het kabinet zeker ook 90 % van hun salaris in?

Firm36 | 01-07-08 | 14:37

Nu ik dit heb gelezen, weet ik het zeker. Ik ga emigreren naar Australië ofzo. Wat een kutland is Nederland toch aan het worden.

SkivdeVisser | 01-07-08 | 14:35

Het kwartje van Kok en het tientje van Bakellende
**je beste vriend de belasting**

doomoo | 01-07-08 | 14:21

Elke keer waneer ik balkie zie of hoor praten dan denk ik dat hij ervan overtuigd is dat dit het beste voor ons is. Wat dus inhoud,hij heeft een goed hart.HET HAD ALEEN GEKOOKT OP ZIJN RUG MOETEN HANGEN !

hertog jan | 01-07-08 | 13:57

Net even voor het reces, in de vakantie komen er toch geen vervelende vragen van de oppositie.

mayor_pickwick | 01-07-08 | 13:49

Aanstaande Zaterdag 13:00 allemaal verzamelen op het binnenhof en laat ons horen!

wokkiewok | 01-07-08 | 13:47

Wat een timing van onze sociaal gehandicapte delegatie uit Den Haag, iedereen in het land is in vakantiestemming en denkt er niet bij na om acties te ondernemen jegens de zoveelste zinloze belastingverhoging.

Tante Japke | 01-07-08 | 13:43

@Fleauxe | 01-07-08 | 10:38 +1
@Diek: ge es deaud.

Pikkestrijder | 01-07-08 | 13:18

[linksch mode aan]
wat fijn! héérlijk.. lekker belasting betalen..
[linksch mode uit]

zodat een paar van die nitwits in de Tweede Kamer, (Vogelaar bij uitstek) weer een paar leuke projecten kunnen verzinnen, om onze niet-werkende, luie, zielige en aanstellerig medeburgers mee te plezieren..

chris010 | 01-07-08 | 13:11

Je zou bijna hopen op een zware Moslim terreuraanslag tegen dit kabinet..........

Avant | 01-07-08 | 13:06

als dat geld nou eens goed werd besteed maar nee ook dat niet...
maarja, wat wil je met een pvda figuur als wouter bos als minister van financiën geassisteerd door een peleton regelbedenkers van het cda

henkdekanarie | 01-07-08 | 12:47

Heerlijk geschreven stukje Fleisch. Echter jammer dat de inhoud zo verrot is.

frickY | 01-07-08 | 12:46

damn, ik moet ze nageven, wat zijn ze goed... sehr gründlich!

yepyep | 01-07-08 | 12:25

Als dit hier NL democratie heet, heb of ik of dat zooitje jattend gespuis daar in Den Haag er nix van begrepen.
En zelfs 4jaarlijks stemmen helpt niet!
Het is net als met kakkerlakken: als je niet genoeg spuit, komen ze dubbel zo vervelend terug.

pennestront | 01-07-08 | 12:11

@Prof. Drs. Klavan | 01-07-08 | 12:04

Dat heet BTW. Belasting over geld waarover je reeds belasting hebt betaald.

Iko Nal | 01-07-08 | 12:08

*Hoopt op gebedsbelasting*

Iko Nal | 01-07-08 | 12:07

<p>Ik verwacht binnenkort ook taxtaks</p>

Prof. Drs. Klavan | 01-07-08 | 12:04

accijns inc btw?

Steuntrekker | 01-07-08 | 12:02

Ik zou die KUDTB...... E wel eens van zijn nog duurdere LPG willen laten genieten. Dus hem de slang in de krappe gristen-aars duwen en hem die dieselslang ff lekker laten deepthroaten.
Ja, je droomt wat af op zo'n dure, warme zomerdag.....

pennestront | 01-07-08 | 12:02

Om te voorkomen dat ik mezelf, gelijk een papegaai in een kooi die zich van ellende en frustratie kaal pikt, iets aan doe, zeg ik: kabnet... geef me nu eens de voordelen van die geweldige samenwerking in Europa. Wat doet de EU voor haar burgers? Waarom betalen de Amerikanen zich niet blauw?

Murdockyoufool | 01-07-08 | 12:01

Nou ja, dat wordt dus voor het eerst stemmen op de fee fee dee bij de volgende verkiezingen.

mid-rechts | 01-07-08 | 12:00

LPG is een van de schoonste en volop en makkelijk verkrijgbare (alternatieve) brandstof die er is. De uitstoot is alleen koolstofdioxide (wat planten weer opnemen en mensen uitademen) en waterdamp en als het niet verkocht kan worden wordt het anders gewoon afgefakkeld bij de olieboorplatforms. De verhoging van de accijns op deze brandstof is dus de voorbode voor alle schone milieuvriendelijke brandstoffen zoals waterstof, als het te populair wordt gewoon een hogere accijns erop want belastinginkomsten zijn kennelijk veel belangrijker dan een toename in het gebruik van schonere brandstoffen voor op de weg. In de EU is LPG aangewezen als schone brandstof, maar voor NL zijn EU aanwijzingen kennelijk alleen belangrijk als ze negatief voor de burger zijn.

seven | 01-07-08 | 11:55

Als het nu eens goed besteed zou worden...

Porrello | 01-07-08 | 11:54

<p>DT71 | 01-07-08 | 09:01</p>
<p>Het wordt inderdaad echt eens tijd dat wij als burgers laten merken dat we het niet meer pikken.</p>
<p> </p>
<p>WE PIKKEN HET NIET MEER JAN PETER BALKENLUL.</p>
<p>Gelukkig weet de gemeente Amsterdam al een leuke besteding voor al dit geld.</p>
<p>http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/07/slavernij.html#comments</p>
<p>*een vlucht naar Thailnad boekt*</p>

Prof. Drs. Klavan | 01-07-08 | 11:52

Wij hebben de regering die we verdienen. Dus, totdat we anders gaan stemmen iedereen bek houden. Stelletje kneuzen.

Mr. Krinkle | 01-07-08 | 11:52

Mijn geloof in de Paashaas gebiedt mij om zorgvuldig met geld om te gaan. Ik kan het daarom niet verdragen dat mijn belastinggeld zo over de balk geflikkerd wordt als momenteel het geval is. Ik ga mij daarom als gemoedsbezwaarde melden voor vrijstelling.

Iko Nal | 01-07-08 | 11:48

Zeg.. hoveel van die blauwe stoeltjes zou je kunnen vullen als je ongeveer 80.000 leden bezit... (hint)

mastermattie_back | 01-07-08 | 11:46

volgens de opec is er een overschot aan olie op de markt en zullen ze daarom de produktie niet verhogen. De oliemarkt is in handen gevallen van de speculanten en daarom wordt bijna alles steeds duurder ( benzine t/m plastic (grondstof)).

Deze retering zal tot het einde blijven zitten, want bij een eventuele volgende verkiezing volgt bijltjesdag, daarom zullen er steeds meer walgelijke, niet-werkende compromissen worden gesloten en krijgt de CU steeds meer macht.
Slechts 3 % van Nederland gaf de voorkeur aan dit kabinet. Democratie: laat me niet lachen ( of beter gezegd niet huilen).

eureka | 01-07-08 | 11:44

Flippo | 01-07-08 | 10:01
de BetuweLIJN bestaat al sinds 1875... lezen, lutser

DenLangel*l | 01-07-08 | 11:44

heeft iemand een idee hoeveel geld dat die grappemakers jaarlijks over de-
balk smijten afrika irak monargie geld achteroverdrukkende parlementsleden-
(euraparlement, ambasade's ) en culturele instellingen en allerlei zogenaamde-
hulporganisatie's die jaarlijks miljarden over de balk pleuren(sorry) on ze ouders-
die het land na de oorlog opgebouwd hebben worden schaamteloos de hoek in-
getrapt afgepeigerd in de bouw,haven en landbouw,jawel die mensen moesten-
vroeger echt hard werken voor weinig geld met een slechte pensioen opbouw-
maarja wat geven hun erom,helemaal niks,de zakkenvullers.

sharlie | 01-07-08 | 11:43

*acuut stopt met belasting betalen*...

da wizard | 01-07-08 | 11:42

is er trouwens geen percentage accijns op kerosine ? Je zou denken dat dat al genoeg eco taks is... zeker voor de verre bestemmingen.

grskywalker | 01-07-08 | 11:42

schiphol is niet belangrijk
martinair doet budget vluchten naar verre bestemmingen au. die zijn binnen 3-4 maanden failliet. Maar we kunnen naar dusseldorf voor goedkoop naar Zuid-Afrika met de KLM ;) mooie actie weer. Laten we alle mensen die van ver komen zo hard mogelijk straffen als ze op familie bezoek willen.

grskywalker | 01-07-08 | 11:39

@kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:54
Ik ben het helemaal met u eensch.

diek | 01-07-08 | 11:39

[ ^^ ]
loopbaan
- management consultant, Shell Nederland Raffinaderij B.V. te Rotterdam, van december 1988 tot juni 1990
- beleidsadviseur Shell Nederland te Rotterdam, van juni 1990 tot juni 1992
- general affairs manager, Shell Romania Exploration B.V. te Boekarest, van juni 1992 tot oktober 1993
- staff planning and development manager Shell Companies in Greater China te Hongkong, van oktober 1993 tot oktober 1996
- consultant New Markets, Shell International Oil Products te Londen, van oktober 1996 tot maart 1998
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 19 mei 1998 tot 24 maart 2000
- staatssecretaris van Financiën (belast met fiscale aangelegenheden, financiën lagere overheden, muntwezen en staatsloterij), van 24 maart 2000 tot 22 juli 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 23 mei 2002 tot 22 februari 2007
- fractievoorzitter PvdA Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 19 november 2002 tot 22 februari 2007
- minister van Financiën en viceminister-president, vanaf 22 februari 2007

Sjors Kloenie | 01-07-08 | 11:38

het kabinet van balkenende... normen en waarden. de norm van de werknemer is genoeg verdienen om je gezin te eten te geven, en dat zijn de waarden die balkenende en zijn kliek van dieven op geheel christelijke wijze in de zakken van hun graaiende vriendjes en zichzelf laten verdwijnen. want in nederland heerst nog steeds het stemveeklimaat van de christelijke idioten die stemmen op een religie en niet op een politieke partij!

ik vind dat we een nieuwe wet oeten hebben... elke maand een graaiende politicus ophangen... een soort ecotaks die ten goede komt aan de burger

trancekid | 01-07-08 | 11:36


Bij overlijden dient er nog tussen 5% en 60% successierecht betaald te worden.

Dit zijn de kosten voor een lidmaatschap van ‘Veilig Koninkrijk Nederland’. Heeft iemand ooit gehoord van maffia?

Sjors Kloenie | 01-07-08 | 11:36

*kuch: "onmiddellijk", tijd voor koffie.

kapotte_stofzuiger | 01-07-08 | 11:35

Inkomen wordt belast met 33-52% inkomsten belasting
Op alle uitgave rust 6 tot 20% BTW
Voor het gemak word BTW berekend na “gedrag beïnvloedende impulsen” zoals accijnzen.

Brandstof: (Kostprijs + Accijns)x BTW= KA+0.19KA = 1,19KA
K=1 en A =0,96
Kaal Accijns + heffingen BTW % Adviesprijs
0,699 0,694 19,0 1,658

------(omdat accijns waarde/kwaliteit toevoegt aan brandstof...?)---

Nieuwe auto: (kostprijs + BPM)x BTW= KA+0.19KA= 1.19KA

-----(omdat BPM kwaliteit/waarde aan de automobiel…?)

Als je dan na primaire levensbehoefte nog geld over hebt word je forfaitair belast in BOX 3 onafhankelijk van je rendement. <€18000 x4% rendement word met 30% belast effectieve belasting van 1,2% over spaar geld.

Bij overlijden dient er nog tussen 5% en 60% successierecht betaald te worden.

Dit zijn de kosten voor een lidmaatschap van ‘Veilig Koninkrijk Nederland’. Heeft iemand ooit gehoord van maffia?

Sjors Kloenie | 01-07-08 | 11:34

RIP Nederland. En wederom bedankt alle pvda en cda stemmers. Dat jullie er van mogen genieten.

panadol | 01-07-08 | 11:33

Doe zoals ik:

werk minimaal en naai de regering maximaal in de reedt!

Boris Poepnagel | 01-07-08 | 11:33

@ Feit | 01-07-08 | 11:19
Je moet gewoon je verwachtingspatroon wat bijstellen, als je er bij voorbaat vanuit gaat dat de overheid incompetent, geldverslindend en betuttelend is, dan valt het af en toe eens mee....

Fimbulvetr | 01-07-08 | 11:32

Wouter Bos is de Spamhoer van Nederland!

Boris Poepnagel | 01-07-08 | 11:30

hoe harder je werkt, hoe harder je wordt gestraft. ik denk dat ik maar mijn baan ga opzeggen en uitkering trekken, dan hou ik nog wat over aan het einde van de maand.
wat een kutkabinet, maar ja ik kan er wel over gaan zeiken, maar we hebben het zelf gekozen.( ik niet want ik heb op wilders gestemd). en en actie/revolutie/opstand heeft ook geen zin want geen hond die er aan meedoet.

Amazing_Mark | 01-07-08 | 11:27

Groot lek in de rechtstaat dat Bos onbeperkt belastingen kan invoeren. De private topinkomens moeten omlaag, het staatinkomen moet fors omhoog. De trias politica heeft dringend een correctie nodig om het volk te beschermen tegen de Bosmannetjes: Een onafhankelijk belastingheffende macht. Die kan tegen Bos zeggen: Dit jaar gaan we dit bedrag ophalen bij het volk en geen cent meer. Daar moet je het met je legioen spilzuchtige ambtenaren maar mee doen.

Zeddegeizot | 01-07-08 | 11:25

De overheid is gewoon keihard op je geld uit en niet om alles beter te maken, maar om zichzefl belangrijker en rijker te maken. Het ultieme doel is om minimaal de helft van alle kiezers op de een of andere manier afhankelijk van de overheid te maken waardoor ze de andere helft als slaaf kunnen laten werken... Of is dit geen slavernij? Ik verkoop een product aan m'n klant.. 42% lb (of zoiets), dan ga ik een stukje rijden... kostprijs 30ct /km en meer dan de helft is ook weer belasting/accijns op brandstof en wegenbelasting en btw (die ik als prive person dus niet kan aftrekken. Kortomvan alles wat ik verdien gaat 70-80% naar de belasting. Ik noem dat gewoon keihard slavernij! nl.wikipedia.org/wiki/Individualistisc...

synchronicity | 01-07-08 | 11:21

Behangdelul | 01-07-08 | 11:12
Eh, je weet toch wel wat kirchesteuer inhoudt hoop ik ?
Zoals jij het voorstelt ga ik er helemaal in mee, maar zo werkt het niet in Duitsland.

Bigi Bana Boy | 01-07-08 | 11:20

@ Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:57

zucht... ja ik kende het antwoord al... Ministerie van geld weggeven aan ondankbaren... en vooral hard blijven lachen om wij domme lullen die wel weer aansluiten in de file, s'avonds moe thuiskomen en ondertussen met alle diverse belastingen alweer 70% (met succesierechten erbij een levenslange belastingdruk van 80%!!) van wat ze die dag "verdiend" hebben aan "Vadertje Staat" gedoneerd hebben. Gelukkig maar dat we er zoveel voor terugkrijgen. Goed onderwijs, veiligheid, een goed functionerend politieapparaat, efficiente ambtenaren, hihohallo om doodziek van te worden.

Feit | 01-07-08 | 11:19

@Bigi Bana Boy | 01-07-08 | 11:07

KERKBELASTING!! religietax! Super, direct invoeren en dik ook, daar zou ik geen moeite mee hebben... lijkt mij alleen lastig met de CU in dit kabinet...

Behangdelul | 01-07-08 | 11:12

Maar weer even bij de directeur aankloppen, wordt weer tijd voor een verhoging, die 2,5 % van januari is al weer achterhaald.

Jinxed | 01-07-08 | 11:08

xxx1 | 01-07-08 | 11:00
Tuurlijk, naar Duitsland verhuizen waar je kerkbelasting kan betalen.
Enige idee verder hoeveel buitenlanders er bij onze Oosterburen wonen ?

Bigi Bana Boy | 01-07-08 | 11:07

Deze ontbreekt nog in het lijstje maatregelen per 1 juli: Wouter B. verleent nu subsidie op vrijwillige euthanasie. (Let wel: uiteraard gaat er zoals altijd 52% van je nalatenschap naar de belastingdienst)

Gewoon Niels | 01-07-08 | 11:06

*snakt net als Sikkeneur weer eens terug naar de gulden*
En het rolletje knaken hielt je dan ook heel de avond niet meer in de broek :)

Behangdelul | 01-07-08 | 11:06

Tsja, ach, maar o.a. door al die nieuwe belastingen wordt uw geld toch reeds minder waard dankzij inflatie, dus smaakt deze nieuwe chriSStelijke beroving van de medemensen toch iets minder bitter ...

Boristheblade | 01-07-08 | 11:05

Behangdelul | 01-07-08 | 10:54

Meer dan 30 jaar gelee was het best geyl om een stapel briefjes van 5 gulden op een rolletje uit je zak te trekken en te zeggen: "rondje voor de bar".

De rest van de avond zoop je voor niks en aan vriendinnetjes geen gebrek, wisten zij veel!

Die ouwe gulden......., toch?

Sikkeneur | 01-07-08 | 11:02

@cosmo1986 | 01-07-08 | 10:59
Niet overdrijven he! We hebben wel 27000 nieuwe medelanders gekregen en die moeten ook met een huis en baan beginnen... kost wat, maar dan heb je ook niks!

Behangdelul | 01-07-08 | 11:01

Gewoon verhuizen naar Duitsland,Belgie,enzo

xxx1 | 01-07-08 | 11:00

En wat dacht je van
- het collegegeld dat verhoogd is
- de no-claim-korting die is afgeschaft
- etc
- etc
Wat zien we er van terug? Helemaal niets!

cosmo1986 | 01-07-08 | 10:59

En as we speak is de AEX onder de 417 gedonderd

vraagstaart | 01-07-08 | 10:57

@Feit | 01-07-08 | 10:42
prinsjesdag.minfin.nl/prinsjesdag2007_...

Plat gezegd: Onderwijs en het Wegennet worden zo'n beetje uit de inkomstenbelasting betaald, zo'n dikke 40 miljard. Het geld wat van ondernemers (Vennootschapsbelasting), investeerders (Dividensbelasting) en lijken (Successierechten) wordt geroofd gaat direct in de bodemloze put uitvreters (Sociale Zaken en Werkgelegenheid), maar dat is slechts 24 miljard!!! Euro.

Is dat een antwoord op jouw vraag waarom hele volksstammen tijd hebben om een beetje rond te kuieren?

Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:57

morgen is het 2 juli, en dan krijgen we telecom belasting.
pro.tweakers.net/nieuws/54260/reding-u...
nou ja, misschien op 2 juli, maar als balkenende hoort dat ze daar in frankrijk belasting voor vragen dan kan het niet lang meer duren voordat wij ook de lul zijn.

kudtjepikandijvie | 01-07-08 | 10:55

Over leuke dingen gesproken: hoe was het ook weer met Walvis? Kostte 100 euri per Nederlander als ik me niet vergis en het hele feest wordt nu opnieuw gebouwd voor pak hem beet nog eens het dubbele? Kamervragen? Minister afgetreden? Nee hoor. belastingen omhoog natuurlijk!

vraagstaart | 01-07-08 | 10:54

@ diek | 01-07-08 | 10:26

Ik snap dat er geld moet komen. Prima de luxe. Ik ben voor meer geld en meer vooruitgang. Ik weiger echter geld te doneren aan een regering die bezig is met een omgekeerde verlichting. Vind ik onnodig en dom.

kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:54

*duizelt nog wat na van de opsomming

azijnseikerT | 01-07-08 | 10:54

leuker kunnen we het niet maken, wel duurder

ethan_joy | 01-07-08 | 10:54

@Sikkeneur | 01-07-08 | 10:51

hehe met zo'n mooie dikke zilveren speld om je opgerolde tientjes heen :P
Ja zo zal het er straks aan toe gaan met degenen die straks geld hebben

Behangdelul | 01-07-08 | 10:54

-Roken mag van mij nog wel wat duurder en ben blij met het verbod in de horeca.
-Brandstof mag nog een stuk duurder om tot duurzaamheid te dwingen.
-Verpakkingstax mag nog een stuk omhoog zodat het echt nut heeft. Een paar procent is geldklopperij.
-Huursubsidie vrijwel afschaffen. Als je het niet kan betalen moet je niet op jezelf gaan wonen, of een betere baan zoeken, of een partner met een 2e inkomen.
-Vliegtax afschaffen en forse kerosinebelasting invoeren om 'zuinig' vliegen te bevorderen.
-Belasting op energie fors omhoog zodat volgende wasmachien er toch echt 1 met A-label is en u dat enkelglas eindelijk eens vervangt.

Omdat te compenseren verwacht ik enkel wel
-een forse uitbreiding van schiphol
-dat de bpm wordt afgeschaft
-een fantastische infrastructuur
-zo snel mogelijk weer de grootste haven ter wereld.
-heel veel duurzame energieopwekking(zon/water/wind/kern/fusie)
-geld voor onderwijs en de beste universiteiten van de wereld
-geld voor de zorg & vergrijzing, want ik wil er goed bij zitten met mijn pensioen
-alle ontwikkelingssubsidie wordt omgezet in financieel aantrekkelijke buitenlandse investeringen

Porrello | 01-07-08 | 10:53

Ja lekker is dat. Als het economisch tegenzit, zegt de overheid dat we met zijn allen de broekriem wat strakker aan moeten trekken.

En als het een keer meezit, dan vindt de overheid het tijd om wat extra in te leveren voor als het een keer tegenzit.

Het probleem is dat de overheid een monopoliepositie heeft op belastingen. Er is geen enkele politieke partij die met de vuist op tafel zegt dat het afgelopen moet zijn met al die belastingen. Schijndemocratie dus.

Daarbij heeft de overheid ook nog eens extreme macht over mensen die weigeren te betalen. Ze kunnen je volledig uitkleden, zelfs opsluiten. Dat kennen we eigenlijk alleen van dictaturen.

Tijd voor marktwerking dus! Een tweede, transparante, club die de huidige beconcurreert met hogere kwaliteit van dienstverlening tegen lagere kosten.

Bij deze stel ik mezelf voor als directeur van Belastingdienst BV. Rekeningnummer 24455. Ons programma: 10% belastingen over al je inkomsten en 10% BTW. Geen gezeik. Geen gesjoemel. Geen accijnzen. Geen rondpompen van geld.

- Alle subsidies worden per direct ingetrokken. Ook de renteaftrek en de kinderbijslag en de huursubsidie.
- Alle internationale hulpprogramma's worden stopgezet, ook de EU bijdrage.
- Iedereen met een uitkering kan door de lage belastingen meteen een baan krijgen, dus geen uitkeringen meer. Werkweigeraars zoeken het zelf maar uit.
- Je regelt je eigen gezondheidsverzekering, is wel verplicht. Woekerverzekeraars worden verboten.
- Onderwijs: geen geld meer voor religieus onderwijs. Dat betaal je zelf maar. Lonen kunnen omlaag, want de belasting is laag.
- Zorg: basiszorg voor iedereen. Wil je op een eigen kamer, dan betaal je dat lekker zelf. Salarissen kunnen omlaag, want de belasting is laag.
- Ministerie van landbouw wordt opgeheven. Achterhaald. Landbouw innovatie door de markt laten doen.
- Speerpunten: infrastructuur, veiligheid en export.

ZDEV | 01-07-08 | 10:53

Eigenlijk is het ook allemaal wel schandalig. Maar we slikken het allemaal. Incluis ondergetekende. Niks barricades, blokkades of het binnenhof volschijten. We gaan met zijn allen gewoon op vakantie, we rijden de nieuwste auto's -ja, ook ik-, roken schijnt er ook niet minder om te worden -ik wel!-....
We gaan niet minder zuto rijden, des te meer zelfs. Dit kabinet moet aan het eind van haar regeringsperiode echt een vreselijk overschot gaan krijgen met dit tmpo, toch? En dan? Krijg ik weer terug?

straatjochie | 01-07-08 | 10:52

Het is hier fantaaaastisch mensen!

Hölzenbein | 01-07-08 | 10:52

Verkeerd topic *slaps himself... opletten lul*

Behangdelul | 01-07-08 | 10:52

Kan de redactie van GS dit nog een op het weblog neerzetten zo'n 14 dagen voor de verkiezingen ?
Mensen zijn nogal gauw geneigd e.e.a. te vergeten.

Lenco | 01-07-08 | 10:51

*UNKLIK*

Behangdelul | 01-07-08 | 10:40


Ben je mij gevolgd soms?

Nee, ik ben zo'n scharrelaar die vandaag 10 mille in zijn zak heeft en morgen blut is, om aan het einde van de week 20 mille in een ouwe sok te stoppen voor als de hongerwinter komt.

Verder gaat het heel goed met me...

* Wat denkt die Behangdelul wel, dat ik met mijn auto naar Duitsland rijd om iemand' cheap' weg te brengen. Ja, om gewoon eens het produkt van die grootaandeelhouders van VW ongeremd los te laten*

*KLIK*

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:51

"De compensatieregeling houdt in dat WW’ers 70 procent van hun uitkering mogen houden, en dat het inkomen dat ze verdienen bij de nieuwe werkgever daarbij opgeteld wordt. Een woordvoerder van Sociale Zaken rekent voor: „Krijg je een WW-uitkering van 2000 euro, dan houd je daar dus 1400 van over. Verdien je in een ’mindere’ baan nog 1000 euro, dan wordt dat in totaal 2400 euro. Zo loont het dus om te werken, terwijl je anders met een nieuwe baan erop achteruit was gegaan"

Even checken of ik het goed begrijp:
ik verdien bv 3500 euro in de maand, hoop stress en verantwoordelijkheid en overuren etc. En ik kom op straat te staan. dan ga ik lekker bij de MC patatjes bakken en chillen en blowen met mijn hommies aldaar, lekker spugen op de burgers, u kent het wel. stel, daar verdien ik 1400 in de maand.
Mijn WW is 2450 eu + 1400 eu = 3850 eu. Dus 350 eu meer in de maand?
Ik ga dus lekker chillen voor dik meer geld? Ja ja, deze regering stimuleert je echt om het maximale uit jezelf te halen!

Behangdelul | 01-07-08 | 10:50

Roken is links.
Check de stemverhoudingen in de 2e kamer er maar op na.

Bigi Bana Boy | 01-07-08 | 10:49

En ook al dit geld verdwijnt weer in alles waaraan u zich blauw ergert.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 10:48

Maag een regering volgens de wet wel ongelimiteerd een aan de lopende band belastingverhogingen doorvoeren op van alles en nog wat? Juristen, zeg eens wat!

De Stramme Kabouter | 01-07-08 | 10:47

Waar halen ze toch die jaarlijkse inflatie van 2% vandaan? Voor zover mijn portemonnaie betreft lever ik elk jaar minimaal 5 tot 6% in. Ongezien de hel voor dit kutkabinet!! Je kan maar zoveel appels plukken als de boom draagt...

Eagle_Eye | 01-07-08 | 10:42

@ Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:34

I know... ik word er zoooooooooooo moe van! Ik speel echt bloedserieus met de gedachte om actief aan de braindrain deel te gaan nemen... werk fulltime, academisch geschoold, goede baan en hou met aflossing studieschuld net genoeg over voor een pakje boter en een Aldi brood per week. En als ik dan rennend door een winkelstraat effe snel scheermesjes tussendoor ga kopen zie ik hele volksstammen op hun dooie gemak rond kuieren... hoe??? Hoe dan?? Hoe kan dat? Moeten jullie niet WERKEN?

Feit | 01-07-08 | 10:42

Boekhoudkundig moet dit wel geweldig zijn. Je geeft blind en ongecontroleerd aan de meest waanzinnige plannetjes geld uit en dat compenseer je door simpelweg meer geld aan je "klanten" te vragen, die toch geen andere keuze hebben. Elk bedrijf zou direkt failliet gaan maar de overheid vaart er wel bij.

spanarchist | 01-07-08 | 10:42

@Sikkeneur | 01-07-08 | 10:37
Gisteren veel geld uitgegeven? laat me raden:
U bent gisteren in uw auto naar Duitsland gereden om daar iemand op een luchthaven af te zetten en ondertussen een half pakje peuken weg blies...

Ja dat worden de eenmaal-per-jaar uitstapjes want meer kan Nederland straks niet ophoesten..

Goh wat zijn we goed bezig met zijn allen! Het is ook maar niet te hopen dat het Ruhrgebied een keer een dag 25% meer uitstoot want dan is al het werk in NL voor niets geweest...

Behangdelul | 01-07-08 | 10:40

@diek | 01-07-08 | 10:26: Als het even tegen zit gelijk roepen dat het bij de buren nóg slechter is, wat de neuk heb ik daar aan? En hoe komt het toch altijd in de botte koppen van mensen die net zoals jij op om te denken dat zulks een goed argument is? Als je been wordt afgezet in het ziekenhuis terwijl je (jij zeker) voor een penisvergroting kwam heb je ook lak aan de boodschap dat er elders op de wereld helemaal geen zorg is. Kijk het gaat niet alleen om de peuken, of die 100 euro die erbij komt. Het is een kabinet van censuurgeyle gristenrukkers en socialisten die denken dat de wereld er beter op wordt door met diezelfde kindermisbruikers in een kabinet te gaan zitten en vervolgens alles duurder te maken wat denkbaar is. Daar zullen de PVDA-stemmerTs blij mee zijn geweest zeg, een stapeltje gratis schoolboeken en voor de rest kan de kiezer de chronische vinketering krijgen, maar blij te lezen dat er altijd nog ongeneeslijk trieste kneuzen zijn zoals jij die met liefde de toorn van het kabinet in de reedt ontvangen en kirrend van genot roepen dat Merkel een grotere heeft. Sick Fuck!

Fleauxe | 01-07-08 | 10:38

Enfin: ook hier moet de kachel roken en gisteren veel geld uitgeven.

Dat moet wel terugverdiend worden....... *KLIK*

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:37

Geld bestaat alleen in mijn portemonnaie als een klomp goud. En over politiek: Niemand meer naar de stembus, probleem opgelost.

Van ruilen komt huilen, zo zie je maar weer.

Sheik Stanza | 01-07-08 | 10:35

+1 voor *Katsjing*

- heel veel voor kabinet B.4 en belastingverzwaringen.

Brandje | 01-07-08 | 10:34

Heeft iemand al achterhaalt wat er met de taxs gedaan wordt naast het onder de reet schuiven van huizen van 27000 handophouders?
Als bovenmodale tweeverdiener zonder kinderen ga je toch wel hard de boot in bij dit KUDTkabinet...

Behangdelul | 01-07-08 | 10:34

@Feit | 01-07-08 | 10:20
U snapt het niet, we willen de boel in NL bijelkaar houden. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Je kunt van iemand die nooit gewerkt hebt niet verwachten dat die de handen uit de mouwen steekt. Je kunt van iemand die 5x per dag op de knieen gaat om te bidden niet verwachten dat die zelf zijn clubhuis betaald. Je kunt van een PABO-er niet verwachten dat die fatsoenlijk les geeft. Je kunt van een regeringspartij niet verwachten dat die de haar verkiezingsbeloften nakomt. Je kunt van ambtenaren niet verwachten dat er zonder externe bureaus ook maar iets van de grond komt en je kunt van politici niet verwachten dat ze niet af en toe hun vriendjes wat interim klussen toeschuiven, ooit gaan ze zelf van het pluche en dan het systeem van graaien moet dan wel overeindblijven natuurlijk...

Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:34

Fleauxe | 01-07-08 | 10:31

Ik weet het niet zo van Zalm's adviezen aan Rijkman Groenink (what's in a name?).

Misschien gewoon beter te stellen dat die brave borst een paar inschattingsfouten heeft gemaakt, waar hij zelf pak 'm beet 30 miljoen beter van is geworden.

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:34

-weggejorist-

ergveelstijl | 01-07-08 | 10:32

@kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:20: Helemaal mijn stijl, mits we ze eerst met pek en veren besmeurd op de strontkar over het Binnenhof gereden hebben. Maar ik wil niet te ver gaan, waarom zou ik? Het gaat sléchts om een kabinet dat werkelijk alles duurder, zwaar verboden en heftig tegenwerkt wat een mens enige vreugde biedt, waar heb ik het eigenlijk nog over?
-
@Sikkeneur: Gerrit Zalm zou de overname van ABN-AMRO wel van enige adviezen hebben voorzien. Alleen al dat punt wijkt Wouter behoorlijk af, daarbij is hij PVDA'er en dat is zondig.

Fleauxe | 01-07-08 | 10:31

Beste mensen de hele regering is verrot,gvdomme doen we nog wat.
Wat zijn wij als Nl ers een stelletje sukkels dat we dit allemaal toelaten.

hackerbilly | 01-07-08 | 10:30

Hoge olieprijs? Die dollar is toch geen zak meer waard? een vat olie kost iets van 90 euro. Is dat niet net zoveel als 2jr geleden?

blaffer | 01-07-08 | 10:29

Heel leuk en cynisch geschreven!!! Ik heb nog een beetje moeten lachen ondanks de trieste maatregelen.

Mark2007 | 01-07-08 | 10:28

Geile koe | 01-07-08 | 10:24

Mooi verhaal, maar het gros van werkende verdient modaal tot 2 x modaal en dat wil elke regering graag zo houden, want daar valt per saldo ook het meeste te halen.

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:27

@klootoog: Tja, tis lang geleden dat ik op het binnenhof was...

Vraagstaart begrijpt waar het geld vandaan dient te komen. Van die leuke dingen natuurlijk! de A2 moet 5 baans, de A13 moet versneld aangelegd worden... Ga zo maar door. We willen ze wel, maar niet betalen.

Het kabinet kan er niks aan doen dat de olieprijs stijgt. De benzine is hoog belast, dat wel.. We betalen een paar eurocent meer als in de omliggende landen, oei, oei.. per kilometer maakt dat niet zo veel uit hoor...

Iedereen kan hier meedoen om te bepalen waar er dan geld vandaan gehaald dient te worden... Volgens mij kan er bezuinigt worden op bv. bijzonder onderwijs en religies zouden belast moeten worden.. Dat jaagt de mensch wel weg uit de religie:)

En @Fleaxe: 8 Euro voor het grote plezier per maand... das pakembeet 100 Euro per jaar... Oei!!! En hoe was het ook al weer?? De prijs van cigaretten in Duitsland en Belgie??

diek | 01-07-08 | 10:26

Orthodox conservatieve sociogristenhonden!
Woef Woef!!!
Op de knietjes, even bidden en hopsa, rein is het geweten van onze Kommandatur.

De Pruis | 01-07-08 | 10:24

"Sociale partijen" wil toch altijd laten geloven dat ze de kansarmen kansen wil geven, wordt dat niet alleen maar duurder als ze van 95% van de bevolking een kansarm slachtoffertje maken?
Oeh, krijg ik me toch ineens een visie in m`n hoofd, geheel in plaatjes uitgedrukt:
Een hele natie van allen mensen die afzonderlijk kansarm zijn, maar samen sterk staan, samen kunnen werken aan 1 doel, 1doel, dat de totale menschheid binnen ons prachtig land zal verheffen om zo gezamenlijk grootsheid te verwezenlijken.
En alle mensen die daar tegen zijn, omdat ze zelf denken dat ze andere wegen kennen die beter zijn, zijn tegen dit prachtige doel. Die menschen willen de groei en de verheffing van de bewoners van dit prachtig land kapot maken!!! Die mensen moeten bloeden!!! Die hebben te betalen en wel zoveel, zodat hun waanideeen economisch niet haalbaar worden, dat is toch alleen maar slecht voor het volk van ons prachtig land. Ons prachtig land heeft goed leiderschap nodig, structuur, discipline en knoeste arbeid zal ons verheffen!!!

Geile koe | 01-07-08 | 10:24

Fleauxe | 01-07-08 | 10:17

Hemeltjelief, waar zie je WouterT voor aan?

Ik denk dat ie eerder de danspasjes van Zalm volgt, maar RutgerT nog een beetje te blasé vindt als beoogd danspartner.....

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:21

@Gewoon Niels | 01-07-08 | 10:17
Dat geld is al uitgegeven, dan halen ze het wel ergens anders, hypotheekrente aftrek zal dan wel worden afgeschaft voor iedereen met een hypotheek hoger dan 30.000 oid :S
Gewoon lekker verhuizen naar een leuk land.

blaffer | 01-07-08 | 10:21

Ha! Inderdaad de gedroomde oplossing van een neergaande conjunctuur en onzekerheid bij de consument en de markt; belastingVERHOGINGEN. Echt wie verzint dit?? Elke houtje-touwtje econoom weet toch al dat je meer financiele ruimte aan consumenten moet geven om vertrouwen in de markt te krijgen/behouden? En om nog een beetje economische groei te waarborgen? Olieprijzen rijzen de pan uit dus laten we de accijns verhogen!??! In plaats van dat kwartje dat al verworden is tot 11 cent eens terug te geven wordt er nog eens een schepje bovenop gedaan. Bah! Maar voor prachtwijken, inhuur van externe bureaus (1.7 miljard!) en een niet productieve bevolking van 10 miljoen man is een HOOP geld nodig natuurlijk... dus dan draaien wij -dat domme, stomme clubje met arbeidsethos en verantwoordelijkheidsbesef- daar wel voor op. Sorry meneer Bos en Balkenende; ik betaal graag! (Voor je het weet zit je in een cel tegenwoordig)

Feit | 01-07-08 | 10:20

@ Fleauxe | 01-07-08 | 10:12

Tuurlijk! Hoe meer debielen, hoe meer vreugdevuur.

kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:20

Komt allemaal goed mensen. De Euro heeft geen inflatie veroorzaakt. Accijnzen op brandstof zijn goed voor het milieu. Accijnzen op genotsmiddelen beschermen u. Belastingaftrek van hypotheekrente wordt afgeschaft. De pensioengerechtigde leeftijd moet omhoog, want u leeft te lang. Bovendien, er moet toch ergens geld vandaan komen om alle uitvreters in dit land van een uitkering, wachtgeld of gouden handdruk te voorzien....

Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:19

Je zou bijna denken dat het 1 april is...

PisFinger | 01-07-08 | 10:19

@Siebrandt | 01-07-08 | 09:59
Fair enough

Code | 01-07-08 | 10:18

@ redactie: Doet eens oproepen tot een stijlloze demonstratie op het malieveld. Niels is er dan gewoon bij. God (of Allah indien u wilt), wat haaaaaaat ik die lutsers van het kabinet.

Gewoon Niels | 01-07-08 | 10:17

@redactie

Kan iemand die Kudtfeauteau van die Kudtbakellende asjeblieft asjeblieft asjeblieft PLIEESS vervangen voor een andere? Krijg telkens de neiging om dwars door m'n beeldscherm heen te rammen met m'n knuistjes. Bij voorbaat Dank!

Dr Nobel Preiz | 01-07-08 | 10:14

Fleauxe | 01-07-08 | 10:08

Niet zo voorbarig, mijn favo nicht, it takes two to tango en voor die dans heb je meerdere lessen nodig.

Van partner veranderen kan altijd nog als er geen progressie inzit......

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:13

@kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:10: Kan MAXIMO er dan niet bij? Gewoon om de eis 'kracht bij te zetten'...

Fleauxe | 01-07-08 | 10:12

had deze ook al geplaatst bij het topic over de Fransche routiers.
Mannen met ballen dus.
kijk, daar kunnen wij hiero ook wat van leren. in plaats van af zitten en pootjes geven als onze regering weer eens een of andere tax, accijns en/of belasting invoert en/of verhoogt. o, ja, behalve af zitten en pootjes geven wordt er wel eens een scherp stukkie geschreven. maar daar blijft het dan ook bij. Ik zeg: geen referendum, belachelijke belastingmaatregel ter spekking van de bodemloze put? op slot die hap. platgooien. (of is dit oproepen tot iets dat niet mag? staat straks de ME op de stoep wegens oproep tot staatsondermijnende activiteiten?)
ECHELON leest u mee? NEDERLAND PLAT.

Toeten_en_Blazen | 01-07-08 | 10:11

Natuurlijk wel allemaal verbaasd zijn als straks de belastingmoraal compleet is verdwenen, ik zie Walter Boslim nu al met betraande ogen in de camera kijken, en met een zuur smoeltje verklaren dat "we" dit nooit hebben zien aankomen.

woefdrammertje | 01-07-08 | 10:11

@superjan | 01-07-08 | 10:00
Maandelijks moet er ruim 8mln bij de exploitatie van de Betuwelijn.
100 mln per jaar dus. Dan hebben we het nog niet over de financieringslasten.

CoJoNes | 01-07-08 | 10:11

@doskabouter | 01-07-08 | 09:55:
Nee, ik noem alleen even de dingen waar het kabinet geen schuld aan heeft, maar die wel in de schoenen van dit kabinet worden geschoven.
Ik ontken niet dat de overige verhogingen wel op het conto van dit kabinet komen. Ik heb daar overigens niets op tegen.

niet voor de hond | 01-07-08 | 10:10

@ diek | 01-07-08 | 09:57

Ik vind je nu al een ontzettende lul. Een beetje lopen pochen dat jij met 'realistische zaken' komt. Die je dan gemakshalve vergeet te melden. Kneus.

Als we nou diek, brandend en door een bozig en dronken Tsjechisch ijshockey team flink uit elkaar getrokken, het Binnenhof oplazeren. Zou dat indruk maken? Qua 'we pikken het niet meer'?

kolonel klootoog | 01-07-08 | 10:10

Wanneer gaan we met ze alle op het Plein in Den Haag staan met rotte tomaten en peren :)

nou? of is het alleen blabla...

spitsslet | 01-07-08 | 10:10

@ADO-Le-Cent | 01-07-08 | 10:04
u werkt voor de fiscus? briljant idee!

Fimbulvetr | 01-07-08 | 10:09

@Sikkeneur | 01-07-08 | 09:59: De persoon in kwestie heet Koekoe Bedoedoe, maar dat is even niet van belang. En fijn om te horen dat de muziek je goed bevallen is, muziek kent geen leeftijd.
-
Er staat me nog helder voor de geest, een Wouter Bos-tape. Wat was je doel ook al weer WouterT? "Ik wil het gewoon een beetje beter maken voor de mensen!" Aha, nou Wouter, dat is NIET gelukt.

Fleauxe | 01-07-08 | 10:08

@Siebrandt | 01-07-08 | 09:52
.
Zeuren? het kabinet doet niet wat het belooft heeft. Sterker nog, het lijkt er in de verste vertes niet eens op. Het hele kabinet is gebaseerd en gekozen op het feit dat er zoet zou komen. Als ze met dit zoet bedoelen is er sprake van zware spaakverwarring van onze kant. Als ze van te voren hadden gezegd: " We gaan alle belastingen verhogen en we bedenken er nog wat bij", dan mogen we nu niet klagen. Dan heeft een meerderheid beslist; zo gaan we het doen. Helaas pindakaas, dit is niet het geval. Dus momenteel is er wel degelijk wat te klagen.
.
Overigens zegt dit niets over andere kabinetten, het kabinet dat zijn beloftes nakomt moet nog geboren worden.

Dr Nobel Preiz | 01-07-08 | 10:08

Vliegtuigen zijn juist veel energie zuiniger dan auto's, als je kijkt per persoon per kilometer. Een vliegtuig gebruitk wel veel in een vlucht, maar vervoert ook heel veel mensen over een hele grote aftstand. Elk vliegtuig is eigenlijk een stinkende file van auto's.

Alleen KLM gaat hierdoor op de fles. Maar ja, dat was toch al Frans.

BigBabou | 01-07-08 | 10:06

ik krijg stijlloos de kanker van de overheid momenteel. Geen vergoeding voor fatsoenlijke zorg en alle pleziertjes worden zo langzamerhand voor je voeten weggeveegd.

Qoolos | 01-07-08 | 10:06

Dieven!

Neusknijper | 01-07-08 | 10:05

snokkertje | 01-07-08 | 10:03

Als de lol in jouw leven afhankelijk is 80 eurocent per liter, moet jij wel de feestneus van de familie zijn. Of zit ik er naast?

Sikkeneur | 01-07-08 | 10:05

Gaan de lonen ook omhoog?

Marux | 01-07-08 | 10:05

@diek | 01-07-08 | 09:57 [email protected] "Het geld om leuke dingen te doen moet toch ergens vandaan komen". Ja inderdaad. Leuke dingen. Maar vooral geen nuttige. Onderwijs is kudt, oude mensen liggen in hun eigen stront te rotten en je kunt 's avonds niet alleen over straat. Maar daar doet Den Haag niets aan want we geven het geld uit aan "leuke dingen".

Wanneer gaat die HSL rijden? En de Betuwelijn, hoe is het daar mee? Om maar een paar kleinigheden te noemen die bijna binnen budget mwoehaha zijn gebleven?

vraagstaart | 01-07-08 | 10:04

Nekschoten mogen hier niet dus dat doen we niet. Als alternatief stel ik voor iedereen die het in zijn botte hersens haalt volgende keer weer links te stemmen over te plaatsen naar Zimbabwe. U wilt onderdrukking en een economie die door de overheid verstikt wordt? U krijgt een economie die door de overheid verstikt wordt.

Vogelbeest | 01-07-08 | 10:04

Nu nog belastingen eh administratiekosten op het innen van die belastingen.

ADO-Le-Cent | 01-07-08 | 10:04

diek | 01-07-08 | 09:57
In de US betaalt men 80 eurocent per liter. Als ik dat betaal klaag ik niet meer, hoor.

snokkertje | 01-07-08 | 10:03

vraagstaart | 01-07-08 | 09:20 Je hebt helemaal gelijk. Alleen heeft mijn vrouw geen ballen (per definitie). En ik wil wel dat ze meegaat...

snokkertje | 01-07-08 | 10:02

@Diek: kruip terug onder de steen waar je de afgelopen 5 jaar onder gezeten hebt. Dit is een aangekondigde accijnsverhoging, dus heeft geen reet te maken met de olieprijs, lutser.

Pikkestrijder | 01-07-08 | 10:01

@ DenLangel*l | 01-07-08 | 09:58 @superjan | 01-07-08 | 09:54
De Betuwelijn is er gekomen op aandrang van rechtse werkgevers in de Rotterdamse haven. En: binnenkort is de Betuwelijn een groot succes, let maar op. Dus niet zeiken over Wouter Bos.

Flippo | 01-07-08 | 10:01

@diek | 01-07-08 | 09:57: Jij scheyt helemaal niet op dit kabinet, je bent een liefhebber, duidelijk. Er staat toch ook in het topic iets over het roken én over de huurprijzen? Of komt dat niet uit om tegen te ageren in je kabinetspropaganda? *steekt sigaret op*

Fleauxe | 01-07-08 | 10:01

We zijn er nog niet, de 3e dinsdag in september komt er nog aan, die zal ook nog wel wat verrassingen brengen.

oxided | 01-07-08 | 10:00

als je het zo allemaal op een rijtje zet is het eigelijk best wel schandalig wat ze aant doen zijna

dasje86 | 01-07-08 | 10:00

@de langel*l> ik denk dat we nog wel even dik betalen voor die betuwelijn hoor. Weet iemand wat het maandelijks onderhoud aan die dooie siegfried linie die de betuwe verkankert ongeveer kost?

superjan | 01-07-08 | 10:00

Code | 01-07-08 | 09:56
Niet reaguren terwijl de baas me door betaalt.

Siebrandt | 01-07-08 | 09:59

Fleauxe | 01-07-08 | 09:55 LOL!

Wel naam en toenaam graag, in geval ze op een dag aan de Poort der Nederlanden rammelen.

BTW: Mw Sikkeneur was erg gecharmeerd van je muziekkeuzes afgelopen nacht, die ouwe bes weet best nog wat swingen is, hoewel niet alles mijn cup of tea was...

Sikkeneur | 01-07-08 | 09:59

@Siebrandt | 01-07-08 | 09:52 Eens. Maar dat luizenleventje heb ik omdat ik
a) geen kantoorslaaf ben
b) niet in Nederland woon
en c) kan reaguren vanuit een fijne vakantiestoel

vraagstaart | 01-07-08 | 09:58

"morgen is het 2 juli"

Ja, en nog ruim een weekje verder is het 10 juli. Kom maar op met die jackpot.

uninvited guest | 01-07-08 | 09:58

superjan | 01-07-08 | 09:54
de betuwelijn is anders al ruim 130 jaar geleden betaald.... maar het geld voor de linkse hobbies moet toch ergens vandaan worden gehaald?

DenLangel*l | 01-07-08 | 09:58

Verwacht dat het aantal asielzoekers dit jaar gaan dalen. Ze kunnen het niet meer betalen om in Nederland hun hand op te houden.

Boomschade | 01-07-08 | 09:57

Allemaal huilie, huilie....

Alsof in het buitenland de electriciteits- danwel benzineprijs en de huur niet om hoog gaan.

Ik schijt op dit kabinet, maar kom aan met wat realistische zaken. Ook in de US klaagt men over de benzineprijs. Het geld om leuke dingen te doen moet toch ergens vandaan komen. Zeur daar dan over.

diek | 01-07-08 | 09:57

Dan ben ik toch wel blij dat ik elke morgen over de regenboogroute mag rijden... Ik wordt er zo vrolijk van dat onze belasting centen dan in ieder geval aan iets goeds worden uitgegeven... *zucht*

Dibbes | 01-07-08 | 09:57

@Boze Buur. Net wakker zeker, het gaat hier over belastingen... en wat te denken van al die 1e dag adventisten in Nederland? Huh? Mafkees.

aha-erlebnis | 01-07-08 | 09:56

@Siebrandt | 01-07-08 | 09:52

Wat de neuk doe jij dan hier?

Code | 01-07-08 | 09:56

niet voor de hond | 01-07-08 | 09:37

Per ongeluk loop je even over de asociale accijnsverhoging op brandstoffen heen? Zou bijna denken dat je een belang in dit kabinet hebt.

doskabouter | 01-07-08 | 09:55

Siebrandt | 01-07-08 | 09:52: Echt niet, er zijn mensen in Afrika die tegen hun kinderen zeggen "wees blij dat we niets te eten hebben, straks wordt het hier net zo'n puinhoop als in Nederland".

Fleauxe | 01-07-08 | 09:55

Goh. Toch raarrrrr , dat je hier niets over hoort op het NOS staatsjournaal.

bello | 01-07-08 | 09:55

tja de JSF, ministerie voor jeugd en gezin, de smulbossen, prachtwijken, westermoskee, cameratoezicht, internettoezicht, beltoezicht, opvoedtoezicht, cartoontoezicht, schrijftoezicht, beledegingstoezicht, licht opde fietstoezicht, koos plooij, omroepsalarissen, gesubsidieerde moslimoproepen, gesubsideerde politieke partijen, noord zuidlijn, gesubsidieerde gristenomroepen, ontwikkelingshulp aan zimbabwe, betuwelijn, staats a8's, groene draeck, elatikbeveiliging, wildersvervolgingen, missie in afgangistan enz enz, geenstijwatch, t moet ergens van betaald worden...

superjan | 01-07-08 | 09:54

Laat het maar naar de klote gaan. Ik kan er geen traan meer om laten..

Bibberbalk | 01-07-08 | 09:53

De echte VOC mentaliteit! Uitknijpen je eigen volk...

thiessies | 01-07-08 | 09:52

*Terug verlangt naar Gerritje Zalm, SNIK*

Hobbykip | 01-07-08 | 09:52

Ambtenaren rijden nu kruiwagens met eurobiljetten het torentje binnen, waar Bos, Balk en Voet naakt door het geld rollen.
(veel plezier met de mental-picture, bedenk wel dat het jouw geld is)

Dr Nobel Preiz | 01-07-08 | 09:52

Stelletje zeurende en verwende kantoorslaven die jullie zijn. Als jullie eens gaan werken ipv reaguren op Geenstijl. Zeuren, Zeuren en nog eens zeuren, maar jullie hebben gewoon een luizenleventje vergelijken de meeste mensen op deze aardkloot.

Siebrandt | 01-07-08 | 09:52

Boze Buur | 01-07-08 | 09:44

Eruit ermee, zeg ik je, scheelt toch al gauw een pakje shag in de week....

Sikkeneur | 01-07-08 | 09:50

Mensen, kom toch lekker in het buitenland wonen en laat de christenzeikerds met hun complexen toch fijn voor hun werkloze moslimmeesters zwoegen!

mr_atheist | 01-07-08 | 09:49

Ha, eindelijk. Het heeft lang geduurd, maar nu mag het volk eindelijk betalen \o/

dinges1332 | 01-07-08 | 09:49

En dan hebben jullie nog geluk dat het gedoogd wordt om hier te reageren, stelletje oproerkraaiers!!!!!!!!!

Geile koe | 01-07-08 | 09:48

We lopen wel allemaal huilie te doen, maar wat doen we er eigenlijk aan? Iedereen gaat sávonds weer netjes naar huis of er niets aan de hand is.

Nederlanders, laf volkje.

paradoxical | 01-07-08 | 09:48

Aids

Boze Buur | 01-07-08 | 09:48

Mangoost | 01-07-08 | 09:36

Och joh, dat vind ik helegaar niet belangrijk.

Wel belangrijk is dat de staatsschuld naar beneden gaat, we betalen ons al jaren blauw alleen al aan de rente.
Bos doet niet anders dan wat Zalm jaren deed met het oog op de toekomst.

Sikkeneur | 01-07-08 | 09:48

test

DANNY3960 | 01-07-08 | 09:47

Ik ben zo blij dat ik Nederland al 4 jaar geleden ontvlucht ben....

A.de Knaller | 01-07-08 | 09:46

ik zeg tog: spanje

patjem2 | 01-07-08 | 09:45

Hoe lang wordt ons nu al niet voorgehouden dat de lasten voor de baten uitgaan? Hoe lang laten we ons nog bedotten door de Haagse Kliek? Was het niet lullo-Bos die in de debatten voor de verkiezingen voorhield dat het toenmalig kabinet de prijzen opdreef...? Ga toch terug naar Shell man!

Tisje | 01-07-08 | 09:45

/een beetje offtopic. Als de AEX vandaag deur de 416 punten zakt, is de beer los/terug naar zeurmodus

kneuterzak | 01-07-08 | 09:44

En wat te denken van al die moslims in Nederland?

Boze Buur | 01-07-08 | 09:44

Gij zult niet stelen! ... de overheid dult geen concurrentie: www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/up...
En weer een topic met 'tig comments en zeikerds terwijl niemand actie onderneemt... Wanneer is de revolutie? Wanneer gaan we nou eindelijk eens Den Haag bezetten en dit kabinet eruit tiefen?

increment | 01-07-08 | 09:44

Ach, gelukkig komt het geld goed terecht en worden we er allemaal beter van.

Flowers | 01-07-08 | 09:44

Zo de maatregelen zijn ingegaan , en nu gaat het hele kabinet 14 weken op RECES om maar geen verantwoording te hoeven afleggen voor dit beleid.
Een beleid overigens dat zal leiden tot burgeroorlog, grote armoede en een record aantal ontevreden en verneukte burgers en kiezers.

Hard op weg naar de afgrond met Nederland en wie moet het straks allemaal weer opbouwen na decennia betalen voor de afbraak van NL door christenfundi's en islammegolen?

Creaguurder | 01-07-08 | 09:43

En weer hebben we dit land een stukje verder naar de klote geholpen. Word nu toch wel nieuwsschierig of het nog lukt of de regering nog dieper kan zinken na de volgende verkiezingen.

doorkeeper | 01-07-08 | 09:42

We moeten er de schouders onder zetten, we moeten het met elkaar doen. We moeten positief blijven en met elkaar aan een goed Nederland bouwen.

(psst Wouter valt er nog wat te jatten?)

doskabouter | 01-07-08 | 09:41

bedankt he nederland voor het stemmen voor zo'n Kilo Utrecht Tango kabinet, ben trots op jullie, echt super bedankt

Duderoo | 01-07-08 | 09:40

@diek | 01-07-08 | 09:28
- benzine/diesel duurder?? Niet verwonderlijk met de olieprijzen...

Doe eens niet zo naief man. Het zware meerendeel van de opbrengst van brandstof gaat naar de staat en dat heeft niks met de prijs van een vat ruwe olie te maken. Dat heet gewoon accijns en de staat blijft het met het schuim op de lippen verhogen.

Code | 01-07-08 | 09:40

Alles naar de klote!!!!!!! Goed voorbeeld doet goed volgen. Als burger moet je gewoon meer stelen en roven

Zeiker | 01-07-08 | 09:40

@Teen | 01-07-08 | 09:31

Inderdaad, sinds de euro smokkelt iedereen er een paar cent bij de prijs bij op, want 5 eurocent lijkt zo weinig. Van dat "het lijkt zo weinig" maakt vooral de overheid misbruik. Ze komen met "och, die 20 euro per maand kun je wel missen" terwijl je als je het weer terugrekend toch weer 42 gulden is.
.
Weg met dit graaikabinet! Zelf meer willen verdienen, anderen er op afrekenen dat ze meer verdienen, ladingen geld naar het buitenland pompen en het eigen volk maar weer meer laten betalen omdat het geld op raakt....

Aldi_ijsthee | 01-07-08 | 09:40

En de service loopt zienderogen achteruit!!

Teen | 01-07-08 | 09:40

De regering heeft helgeaar geen macht. De stijloze machtige bankiers heben de touwtjes in handen en de kneuzen van de regering weten verder ook niets. Follow the money.

Sheik Stanza | 01-07-08 | 09:39

Of je stemt in Nederland voor je geloof of voor je knip. Aangezien ik zeker niet geloof, stem ik voor mijn centen. Aangezien ik niet genoeg verdien om een VVDér te zijn. blijft er helaas bar weinig over.Dus de Sp of partij van de armoe?

kalukula | 01-07-08 | 09:38

lammelul | 01-07-08 | 09:27
-
Amen.

lamoor | 01-07-08 | 09:38

@diek | 01-07-08 | 09:28
Stijgende olieprijzen zijn het gevolg van marktwerking er is meer vraag dus de prijs stijgt. Dat energieprijzen daarmee stijgen en daarmee productie- en vervoerskosten en daarmee de prijzen van alle producten en diensten is een logisch gevolg. Stijgende kosten zal op een geven moment de vraag doen afnemen, mensen zullen moeten gaan kiezen, daarmee zal de vraag afnemen. Dus minder vraag naar productie, minder vraag naar vervoer, minder vraag naar olie, dus de olieprijs zal gaan dalen en de producenten zullen de prijzen laten zakken om meer omzet te kunnen halen. Kortom, marktmechanisme is een natuurlijk dynamisch evenwicht tussen vraag en aanbod.

Accijnzen zijn een maatregel die een regering oplegt, dat is ff een kunstmatige prijsverhoging.

Fimbulvetr | 01-07-08 | 09:38

Gelukkig doen ze er allemaal nuttige dingen van.

Bluto Blutarsky | 01-07-08 | 09:38

met de volgende verkiezingen wil het volk graag even afrekenen...

DenLangel*l | 01-07-08 | 09:37

Schiet geenstijlland al een bietje op?

Dr Nobel Preiz | 01-07-08 | 09:37

Volgens mij gaan de huren jaarlijks op 1 juli omhoog. Dit kabinet heeft er juist voor gezorgd dat ze niet onbeperkt omhoog gaan. 1,6 procent is heel schappelijk, de huizenprijzen stijgen al jaren sneller. Ook de oplopende elektriciteitsrekening heeft een globale oorzaak (stijgende energieprijzen).
Gaarne de zaken wel in het juiste perspectief plaatsen.

niet voor de hond | 01-07-08 | 09:37

Bij deze wil ik alle Bakellende-, Rouwpoot- en Boslimstemmers hartelijk danken.

Pigsbutt | 01-07-08 | 09:37

@Sikkeneur | 01-07-08 | 09:30
Oké daar heb je me.

Mangoost | 01-07-08 | 09:36

@Multikuli | 01-07-08 | 09:34
Weet je zeker dat daar geen extra belasting over wordt geheven?

Hellsmurfje | 01-07-08 | 09:36

Kutregering, niets maar dan ook niets ingelost van verkiezingsbeloftes. Milieu hoog in het vaandel, mijn aars!

Optyfen dat Haags geteisem

Jan-Willm | 01-07-08 | 09:35

En dan eauk nog eens een inflatie van 4%, mijn geld verdampt waar ik bij sta.
* nitroglycerine onder den tong sprayt*

kneuterzak | 01-07-08 | 09:34

kudtkabinet!

Noiseja | 01-07-08 | 09:34

Hartelijk dank voor 15 jaar neo-liberale politiek. Het kan veel beter, gratis zorg, gratis openbaar vervoer, gratis kinderopvang. Maar ja dan moeten we wel uit de Navo stappen en geen geld meer geven aan die geldmachine van europa. Het is keuzes maken, en zolang we CDA/VVD/PvdA blijven stemmen allemaal zal er nooit wat veranderen en zal de arbeider altijd de dupe blijven..

baaderraf | 01-07-08 | 09:34

Maar wel 26.000 gezichten en een koningin die zich zorgen maakt over de afnemende solidariteit, dat is ook wat waard.

Multikuli | 01-07-08 | 09:34

Hoe lang gaat dit nog goed???

Snorry! | 01-07-08 | 09:34

Geert Wilders stelde afgelopen zaterdag in een interview in De Standaard (B) dat hij zijn bestaansrecht ontleent aan de verrotheid van het (politieke) systeem.

En dan houden Balk c.s. zich natuurlijk niet bezig met het verbeteren van zaken - welnee, het bashen van de boodschapper is zooo veeel beter. Op naar de 30 zetels, Geert, Rita, Agnes!

vraagstaart | 01-07-08 | 09:33

Reaguurbelasting NU!

Captain Orange | 01-07-08 | 09:33

@diek: vergeet niet dat de aardgasprijs waar die regering zo fijn hanteert, gekoppeld zijn aan de olieprijzen. Kortom: we krijgen een enorm begrotingsoverschot dit jaar en nog willen die gasten de belastingen verhogen... lijkt me niet goed voor de economische ontwikkeling in ons land.

Tenzij al die extra's worden geïnvesteerd in ons land (onderwijs, gezondheidszorg), maar daar worden juist weer bezuinigingen doorgevoerd. Ook al die milieuheffingen komen niet ten goede aan het milieu, maar verdwijnen gewoon in de schatkist.
Geen wonder dat Peet Proleet zich genaaid voelt.

Rimba | 01-07-08 | 09:33

diek | 01-07-08 | 09:28
En die olieprijs is afhankelijk van emoties op markten bij rijke lui die
alle kanten op stuiteren vanwege angsten voor de islam en de arabs.
Stond een par dagen achter elkaar in de krant vorige week.
Dus al dat leed is veroorzaakt door een stel ontastbaren want ze worden beschermd door de politiek.
Vind je het nu nog allemaal zo logies?

LifeCatcher | 01-07-08 | 09:32

Kudtland!

Captain Orange | 01-07-08 | 09:32

Het is allemaal duurder geworden sinds de Euro.
De prijzen zijn bijna verdubbeld!!

Teen | 01-07-08 | 09:31

Ik heb hier gisteren nog een hele discussie om gehad, maar uiteindelijk heb ik wel gelijk. Het huidige kabinet is verslaafd aan belasting, verzint elk mogelijke manier o.a taxen op verpakking, accijns op alcohol, roken & benzine te verhogen, waterschapsbelasting, zelfs belasting als jij iets aankoopt en dat gaat straks ook nog eens naar 20%. In ruil daarvoor terug krijg je een soort welvarend land waar blijkbaar Bos alleen nog het positieve van inziet. Wanneer stopt nederland nou eens met het vooroplopen in betalingen in de EU? Of met donaties aan andere landen voor opbouw? Kunnen we niet 1 jaartje wat miljardjes minder doneren zodat we wat meer voor onszelf overhouden? En de overheid eens wat minder graaien gaat op de burger?

@Vraagstaart. je hebt helemaal gelijk, en ik ga dat ook maar eens overwegen. Dan maar een minder land met minder Bos.

bananenfietsbak | 01-07-08 | 09:30

Yes! We zijn de klos, door Bos!

Kartoffels | 01-07-08 | 09:30

Mangoost | 01-07-08 | 09:28

Het gaat dan ook fantastisch aan de overkant van de Plas.....

Sikkeneur | 01-07-08 | 09:30

Nou... Dan moet ik de prijs van mijn dames maar weer eens verhogen. Het kost allemaal wel weer duur hoor, financieel economisch plaatje gezien...

Leopold | 01-07-08 | 09:29

GOUDEN TIJDEN voor TON en PVV, de PVDA en het CDA zullen worden gedecimeerd als er verkiezingen komen. Gewoon een kwestie van geduld hebben. Wat een enorm kudtkabinet, alleen maar zuur en nergen zoet te ontdekken. Dat straft zichzelf electoraal wel af, vooral economisch gezien lekker zo doorgaan Bakellende!. Wel wrang we zijn begrotingstechnisch het braafste jongetje van de EU. En die negorijen als portuga en griekenland maar lekker overschrijden en met lage rentes werken. Een hypotheek of lening in Griekenland is praktisch rentevrij !!.

hoeruhjongh | 01-07-08 | 09:28

Maar welke halfgare debielen hebben dan in vredesnaam op het CDA en de PvdA gestemt? De komende tig jaar zullen we nog de naschokken van dit kutkabinet voelen.

ganbareh | 01-07-08 | 09:28

Ik ga mn geld terughalen uit afrika

hisxxx | 01-07-08 | 09:28

@meldpunt nogiets | 01-07-08 | 09:17
Ja, iedere knuppel die economie heeft gehad, kent dat abc-tje van een lagere rente en lastenverlaging men gaat consumeren, behalve die pseudo-economen van het struikroverlegioen van Bos...
*Pakt koffers voor Airport Dusseldorf*

Mangoost | 01-07-08 | 09:28

Het valt toch wel allemaal mee.... Ook buiten Nederland gaan de prijzen fors omhoog..

Effe allemaal bij langs gaan:
- electriciteitsprijs omhoog: niet verwonderlijke met de huidige olie/aardgas een steenkoolprijzen
- de huren gaan omhoog... de prijzen van de huizen ook... Zou u willen dat de prijs van uw huis maar met 1,6 % gestegen is??
- Roken duurder?? Minder roken bespaart je al gauw!!
- vliegen duurder?? tja, das jammer!! Maar hier geldt.. de kerosine is nog niet zwaar belast, gelukkig maar:)
- benzine/diesel duurder?? Niet verwonderlijk met de olieprijzen...

Zeuren is eenvoudig...

diek | 01-07-08 | 09:28

Vergeet ook niet dat een pakje peuken vanaf vandaag € 0,25 duurder is en dat ook een krat bier met € 0,65 omhoog is gegaan.

Dommelsch | 01-07-08 | 09:27

De meederheid van de Nederlanders heeft gezorgd voor een 4e kabinet Balkenende. Als men dit 4 x doet, denk ik dat de reden hiervoor is dat men zekerheid wil hebben dat er veel te kankeren zal zijn op de regering. Dat is dus weer fantastisch goed gelukt. Van mij mogen echter de stemmers op deze regering de Tyfus krijgen.

lammelul | 01-07-08 | 09:27

Het lullige aan de CDA is dat je wel op ze MOET stemmen. Geen enkele andere partij is immers bekwaam om dit land te lijden(idd met lange ij). Niet dat het CDA het wel kan(denk aan Balk-ellende 1 t/m 3/4/5....???), maar dan toch nog iets beter dan SP, VVD, PVDA of welke andere pauper partij. Ofwel Nederland is verdoemd.

Siebrandt | 01-07-08 | 09:27

Van Druten | 01-07-08 | 09:20

En een eventueel andere coalitie gaat het leuker maken....?

(Extreem) rechts maakt het alleen voor de rijke bovenlaag leuker en
(Extreem) links alleen voor de arme onderlaag.

Het gros van de werkende bevolking zit echter tussen modaal en 2 modaal en daar valt altijd het meeste van binnen te halen.....

Sikkeneur | 01-07-08 | 09:26

"na het zuur komt...."; het gristenzuur van Balkenende.

Heel Nederland klaagt, maar kan mij iemand vertellen waarom in jezusnaam half Nederland op dit gereformeerde zooitje heeft gestemd?

Rimba | 01-07-08 | 09:26

Ik lach me rot als er een bom afgaat op het binnenhof en dat de uitvreters onder de slachtoffers zijn. Ik word deaudziek van die hypocriete gluiperts met hun schijnheilige kudt smoelwerk.

monaco | 01-07-08 | 09:26

Gelukkig hebben we straks wel mooie ghetto's.

Meneer | 01-07-08 | 09:26

Mijn huurhuis maar gekocht... dat was toch voordeliger dan blijven huren.

Hellsmurfje | 01-07-08 | 09:25

PvdA stemmers bedankt.

MarV | 01-07-08 | 09:24

Ludiek protest ideetje - ondernemend en werkend Nederland vliegt vanuit Ge/Be met een lowcost airline naar een goedkoop vakantieland. Gewoon in 1x alle vakantie dagen opnemen + wat onbetaald verlof, rond de evenaar kunje makkelijk 3 maanden rondkomen van vakantiegeld en een maandsalarisje.Begin Q3 komen we weer terug om te kijken hoe NL er voorstaat. GroenLinks bij, want we "consuminderen" en NL reduceert de CO2 uitstoot. VVD blij want er staan geen files meer. CDA blij, want iedereen met een mening houdt zijn kop. CU blij want de winkels kunnen op zondag dicht. De PvdA blij, want alleen de kneuzen blijven achter om vertroetelt te worden. Wel lullig dat de inkomsten voor de staatskist wat tegen zullen vallen. Dit land kan zoveeel beterrrrrrr......

Fimbulvetr | 01-07-08 | 09:24

Boeien. Mijn volgende creatieve belastingaangifte levert me 5x meer zoet op dan bitterzuur.

G-unite | 01-07-08 | 09:23

Mmmm. De PvdA is echt wel daadkrachtig. Als het om belastingverhoging gaat althans.
Ook nu moet baasje dit gewoon weer compenseren.

Contra | 01-07-08 | 09:23

azalkmaarrod | 01-07-08 | 09:17
En als kleine aanvulling, de moffen hebben dan in hun brandstofprijzen eauk nog de wegenbelasting verdisconteerd.

kneuterzak | 01-07-08 | 09:22

Ik krijg ineens het bange vermoeden dat onze regeerderen niet alleen volkomen niet integer, maar ook nog eens slechte mensen zijn.

count von ziegenpuss | 01-07-08 | 09:22

Het schept wel een band, met z'n allen op maandagavond de tank en jerrycans zo mogelijk proberen te krijgen.

kapotte_stofzuiger | 01-07-08 | 09:22

Nederland gaat als Goatse-man klaar staan voor de volgende anale invasie.
Mr. Bak-ellende zou u ons nog wat harder kunnen naaien...?

NeoApocalypse8 | 01-07-08 | 09:21

Blijf daar dan niet wonen lieverds. Het enige dat helpt is emigratie. Laat dat zieke zooitje lekker regerinkje blijven spelen voor de mensen die het wel naar hun zin hebben in Nederland: dealers, drugsverslaafden, hangjongeren, bewust baanlozen, Indymediatuig, partijleden, gezichten zonder verblijfsvergunning, etc. etc.

Voor mensen met talent en ballen is overal op de wereld plaats.

vraagstaart | 01-07-08 | 09:20

Och, laten we wel wezen. Blijkbaar heeft de meerderheid in Nederland voor deze regering gekozen (ik behoor tot de minderheid). Dus moeten we niet zeuren. Gewoon wachten op de volgende verkiezingen, maar dan wel deze bewuste 1 juli in onze gedachten bewaren.

Van Druten | 01-07-08 | 09:20

PvdA/CDA-stemmers: gebukt = genomen!

Peter Ervers | 01-07-08 | 09:20

Hiervoor is grijs 1 dan ook 100 dagen de wijken in gegaan, om er achter te komen wat mensen graag willen. Dit is een van de resultaten. Andere voorbeelden zijn prachtwijken, embryoselectiebeperkingen en cartoonverboden.

Atheisme.nu | 01-07-08 | 09:20

Ze zijn geld nodig voor hun kutoorlog..
Persoonlijk heb ik een walging van de EURO, het is een lelijk stuk papier.

LifeCatcher | 01-07-08 | 09:19

Eerst pakken ze de zuurverdiende centen af en vervolgens gaan ze of die zuurverdiende centen steken in uitvreters dan wel asocialen of gaan ze je het leven zuur maken met jouw zuurverdiende centen.
.
Dit soort praktijken werden zelfs in 40-45 als 'not done' beschouwd...

koyt | 01-07-08 | 09:19

Zouden we niet eens terug moeten naar de 70s, en lekker een dagje Den Haag bezetten?

Modderkip | 01-07-08 | 09:19

Wanneer gaan we hun eens van hun bed lichten

King_Me | 01-07-08 | 09:18

Is, ondanks de uitstoot veroorzaakt door het reizen, een paar miljoen 0031ers 3 a 4 weken in het buitenland, uiteidelijk niet gunstig voor de milieubalans en de oplossing tot het halen van de Kyoto afspraken? Maak de Spanjaarden, Fransen en Turken etc. verantwoordelijk voor de uitstoot van hun toeristen. Die kunnen dat delen op hun KM2 en dan merk je er %ueel niets van.

hekkesluiter | 01-07-08 | 09:18

@ Onderduiker | 01-07-08 | 09:06

Idd , en dan beginnen we op 1 juli zo weer.

Baasbloemendal | 01-07-08 | 09:18

Jammer hoor, terwijl juist door belastingverlaging mensen meer gaan uitgeven waardoor de economie kan groeien.. Dan kan de opbrengst, ook voor Balkie en Bossie, nog groter zijn!!

meldpunt nogiets | 01-07-08 | 09:17

Het ene bruggetje is nog niet gemaakt, of hoppatee, daar is de volgende al!

Zabulus | 01-07-08 | 09:17

Aan alle Partij van de Arbeiders: Niet zijken! Jullie wilden zo graag regeren? Dus jullie hebben deze uitknijpregering zelf gekozen! Het bezit van de zaak is het einde van rij-, vlieg-, rook-, woon-, gok- en leefvermaak! Ik miste een verhoging van de boetes en het vormen van een fonds voor geruïneerde horeca-exploitanten!

supersniper | 01-07-08 | 09:17

Haha ik geef antwoord op je vraag :

NIET het liefst emigreer ik zo maar dat gaat ook niet zomaar,
Zelfs de Duitsers hebben het nog beter als ons daar betaald je tenminste 1 euro 46 voor euro 95 en super 95 zelfde prijs.
Schandalig rot land is dit deaud gaat het zo, we krijgen strax echt verschil met arm en rijk bedankt balkelende, en woutertje bos ga jij je maar weer in het bos verschuilen

azalkmaarrod | 01-07-08 | 09:17

We willen wel een revolutie beginnen maar ja.... "We moeten noar kanteaur!"

Code | 01-07-08 | 09:15

Een fantastische man, die Balk. Je kunt aan alles merken dat ie vroeger op het seminarie heeft gezeten.

grote haas | 01-07-08 | 09:15

Ik stel de vraag nog maar eens. Kan iemand mij uitleggen waarom je als normaal werkend mens nog in dat apenland zou willen blijven wonen?

James Lastig | 01-07-08 | 09:15

En de exodus van hoogopgeleide, jonge, blanke autochtonen gaat onverminderd voort.

Shalome | 01-07-08 | 09:15

Zolang je er maar bij zegt dat het goed is voor het milieu, kom je in dit land weg met elke denkbare overheidsmaatregel. Het milieu, de nieuwe opium voor het volk.

Ivoren Toren | 01-07-08 | 09:15

Wat dacht je van staken,
Hier wordt je toch helemaal gek van klote land, en die balkelende en die wouter bos zittten maar lekker te genieten van ons geld sjoh sjoh,
De helde laat ze nu maar is langskomen BAH walgelijke personen

azalkmaarrod | 01-07-08 | 09:14

Maar met een beetje geluk kom je er bij moord of verkrachting met een taakstrafje vanaf, dat is dan wel weer positief aan dit kabinet.............

Sogan | 01-07-08 | 09:14

In de plaatselijke kansenwijk bouwen ze nu een "multifunctioneel (multicultureel) centrum", wat jongeren van de straat moet halen om daar de ruiten van binnenuit in te gooien. Is een erg groot gebouw geworden, ze zijn er dan ook al een jaar mee bezig. Moet een vermogen gekost hebben. Wat ben ik blij dat ik daaraan heb meebetaald zeg.

PurpleStoma | 01-07-08 | 09:13

'Samen Leven, Samen Werken'. Kost wat, maar dan heb je ook niks.

Shalome | 01-07-08 | 09:13

En wat te denken van de kansspelbelasting? Van 19 procent btw naar 29 procent kansspeltaks. Kom maar binnen met je knecht...

snoei | 01-07-08 | 09:13

Willen de fanatieke niet-rokers die zich telkens beklaagden hier niet klagen svp..... zijn ze zelf schuld.!

Subtiel | 01-07-08 | 09:12

Ik vlieg voortaan maar via Airport Weeze: goedkoper parkeren, geen vliegtax en minder koffers kwijt.

applaus voor de paus | 01-07-08 | 09:12

Ja, het kost dan ook wat, die miljoenen inactieven in Nederland. En het kost ook wat om ze te stimuleren een baan te nemen. En het kost ook een lieve duit om personeel uit het buitenland te halen omdat de inactieven willen uitslapen.

Shalome | 01-07-08 | 09:12

@Robert Irving III | 01-07-08 | 09:09
Roken in de horeca is verboden geraakt vandaag, suffie.

Robert Irving III | 01-07-08 | 09:12

Klotezooi.

Lepo | 01-07-08 | 09:11

Ik hoop van ganser harte, dat onze Grote Leider met zijn voltallige roversgespuis spoedig naar het Belastingparadijs zal gaan afreizen.

Pugna Pro Patria | 01-07-08 | 09:10

@ robert Irving 3.

Je mag niet meer roken in je stamkroeg.

Zeven | 01-07-08 | 09:10

k.u.t. kabinet eerst allemaal leuke dingen beloven en uitvoeren ho maar

vinny-diablo | 01-07-08 | 09:10

Ach, wat niet uit de lengte komt, komt uit de breedte. Als vandaag iedereen met roken zou stoppen, zou de overheid snel een andere melkkoe moeten vinden. Het is allemaal geschuif heen en weer, afhankelijk van de conjunctuur.
En wat, als die Jordaanse boycot zich verspreidt over de gehele moslimwereld? Dan wordt het zuur nog zuurder en vallen wij samen met Denemarken in de economische afgrond. Dan is het afgelopen met de pret en kan ook Fleisch zijn Audi bij de leasemaatschappij inleveren.

Schoorsteenveger | 01-07-08 | 09:10

en nederland blijft gewoon zitten en doet niets (behalve klagen)

rita for president | 01-07-08 | 09:09

Maar er is niets verboden geworden vandaag ?
Dat valt dan toch weer mee.

Robert Irving III | 01-07-08 | 09:09

Kan iemand de verkiezingsboekjes van de partijen CDA, CU en PvdA erbij halen? Dit stond niet in hun partijpropoganda volgens mij.

Zeven | 01-07-08 | 09:08

balkenende is een DIEF, een andere benaming is er gewoon niet voor

Mister Crabs | 01-07-08 | 09:07

Ik stel voor dat er belastingregels komen die betaald moeten worden door diegenen die belasting bedenken en opleggen. BalBosTax, tot 200% van de Balknorm!

dapperder dodo | 01-07-08 | 09:07

Zolang de bevolking niet massaal in opstand komt en gewoon op dit boeventuig blijft stemmen veranderd er helemaal niks hoor in dit land!

*gaat weer verder werken*

Wim-Lex | 01-07-08 | 09:07

Ik fiets vanmiddag even door een kansenwijk, genieten van die prachtig geschilderde kozijnen. Dat is die lastenverzwaring wel waard toch?

zum kotzen | 01-07-08 | 09:06

Dan hebben we nog mazzel dat de verhoging van de btw nog niet is doorgegaan.

loerelau | 01-07-08 | 09:06

En straks is het 1 januari. Dan gaan we fijn door met alle verhogingen. Gewoon heel eenvoudig allemaal: deze uitbuiters zijn gekozen door mensen die dit schijnbaar allemaal goed vinden. Nederlanders blijven in sprookjes (politieke partijen, koninklijkhuis, religie) geloven.

Onderduiker | 01-07-08 | 09:06

Vuile hypocriete klootzakken, ik voel me zo machteloos...

Homer J. Simpson | 01-07-08 | 09:06

" Laten wij helder, en transparant zijn met z'n allen ".

fuckje | 01-07-08 | 09:05

Fleish je bent de verpakkingsbelasting nog vergeten, oh nee die is al veur 1 juli ingevoerd.

kneuterzak | 01-07-08 | 09:04

Tsja, als je het zo opsomt word ik er somber van...

Moriaantje | 01-07-08 | 09:03

Schandalig is het
Wat die snachts dromen , maken ze overdag waar.

bazz | 01-07-08 | 09:03

Dit zijn allemaal testen om te zien of het belastingvee zich koest houdt.
Indien er geen opstanden komen... kunnen ze alvast de volgende maatregelen gaan voorbereiden.

Uiteindelijk wordt de belasting 100 procent en krijg je zakgeld van de staat.

Ahum | 01-07-08 | 09:03

Dank u Balkie

NR4 | 01-07-08 | 09:02

Haha, mooi stukje! Ach, verder boeien die taksjes me geen vuk, ik heb speciaal voor deze dag een skoeter aangeschaft. Die loopt 1 op 35.

Fruitreep_appel | 01-07-08 | 09:02

Kopje thee iemand?

desmodus | 01-07-08 | 09:01

En toen? Was het protest oorverdovend..... stil.

Rest In Privacy | 01-07-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken