Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Vlaams Belang verantwoordelijk voor moorden'

Alleen Albino'sBrekend nieuws: het Vlaams Belang, het xenofobenclubje van Filip Dewinter is wel verantwoordelijk voor de moordpartij in Antwerpen gisteren. Althans, dat zegt Brice de Ruyver, adviseur van de Belgische premier Guy Verhofstadt. Deze frietenvreter zegt letterlijk: Het Vlaams Belang is moreel verantwoordelijk voor deze daad. Vorige maand heeft deze partij op een congres nog opgeroepen tot gewapend verzet. Daarmee zegt de partij eigenlijk dat mensen het recht in eigen hand mogen nemen. Mocht u van plan zijn uw witbiertje of dubbele Kriek op een Antwerps terras te drinken, doet u dan een beetje voorzichtig en ga geen vaandel staan zwaaien. Blijf ook onder de parasol, voor u het weet bent u te bruin...

Reaguursels

Inloggen

aangezien ik me als sp-stemmer niet verantwoordelijk voel voor de daden van ene Volkert van der Graaf kan ik nu ook het vlaams-blok/belang niet hiervoor verantwoordelijk stellen.
links belgie moet eens gaan beseffen dat de meeste mensen die op het vlaams blok stemmen helemaal geen racisten zijn, maar eerder proteststemmers.

selena | 14-05-06 | 20:33

@ godszoon.

Haha ik lach me gek om jouw argument, haha er is goed over nagedacht dat kun je zien.
Maar je hebt echt gelijk, al betekent dat wel dat zodra jij naar een vreemd land gaat ze jou ook mogen executeren zodra je die grens overloopt. Maar ja, jij zou er geen probleem mee hebben het is gewoon "logisch".

Oh ja nog iets, jij bent misschien ongeveer een dier maar ik schat mezelf iets hoger in, dus dat laatste dat jij zegt is niet echt een goed argument.

Eazy | 14-05-06 | 20:07

Als vlaams belang verantwoordelijk is voor de moorden, misschien dringt het dan eindelijk door, dat de islam verantwoordelijk is voor het moslim-geweld?

BruIlio | 14-05-06 | 19:08

Het is de m.i. de normaalste zaak van de wereld dat ''Vlaams Belang'' haar eigen territorium beschermd. E,e,a, resulteert in het feit dat sympatisanten logischerwijs hun wapens oppakken en de indringers elimineren.

Ik zie het probleem niet waarom er zoveel heiza hierover gemaakt wordt.

By the way............. dieren beschermen hun territorium toch OOK.

Godszoon | 14-05-06 | 13:35

v Maerlant 13-05-06 @ 16:37

Goed plan... bijtanken en terugkomen, sterker dan ooit hahaha

bottehond | 14-05-06 | 13:01

@diesel-aap: Nee nee je ziet het verkeerd! Alleen Nederland moet buitenlanders terug sturen. De rest mag zelf lekker weten wat ze doen.
Snap je hem nu? Okee dan!

MiRRoRMaN | 14-05-06 | 02:38

Ik ben dus verloren voor de maatschappij. Dan maar m'n hangmat zoeken.

v Maerlant | 13-05-06 | 16:37

bottehond 16:19 Hoi Botte. Ik begrijp bitkrieg noch Stiffler's Mom. Ben ik verloren?

v Maerlant | 13-05-06 | 16:25

Stifflers' Mom 13-05-06 @ 16:03

Howdy, MOM... long time no see... en gelijk weer scherp... gogogogo!

bottehond | 13-05-06 | 16:19

Heino in de politiek?? (o_O)

Stifflers' Mom | 13-05-06 | 16:03

bitkrieg 13-05-06 @ 15:26 'Onder druk van de globalisering is de west europese bevolking al jaren armer aan het worden'

Ik spreek dit niet tegen. Waar je met de rest van het verhaal naartoe wil, begrijp ik niet.

v Maerlant | 13-05-06 | 15:59

Wat een dom geouwehoer. Onder druk van de globalisering is de west europese bevolking al jaren armer aan het worden. Tot op heden heeft men de mensen voor de gek kunnen houden door ze te voorzien van goekope massageproduceerde rommel maar vroeg of laat zullen mensen zich toch echt gaan afvragen hoe het toch mogelijk was dat opa of overgrootopa met 1 salarisje een gezin van 10 kinderen kon onderhouden.

bitkrieg | 13-05-06 | 15:26

@ diesel-aap 14: 44 Het zal niet blijven zoals het is.

Bubka, ik word opgeëist hier. Ik kijk uit naar je reactie - als je zin en tijd hebt uiteraard. Ik zie het dan later wel.

v Maerlant | 13-05-06 | 14:48

Ik heb een idee: laten we wereldwijd alle mensen van buitenlandse afkmst terugsturen...
<br>
Dan moeten dus ook alle Nederlanders die in het buitenland zitten terugkomen. Hoeveel denk je dat dat er zijn? Alleen al in de Verenigde Staten zitten er miljoenen! En die "terugkomers" gaan niet in de krotten wonen waar onze buitenlanders in wonen, ds binnen de kortste keren hebben we hier een bloedbad, veroorzaakt door terugkomers die behoorlijke woonruimte eisen.

Nee, laat het dan toch maar liever zoals het is.

diesel-aap | 13-05-06 | 14:44

@ Bubka 14:15 Ik heb me er m'n hele leven aan geërgerd dat regering na regering niet gedaan heeft wat ze in haar intentieverklaring op het vlak van ontwikkelingssamenwerking beloofde. En ik heb de - nagestreefde, nooit bereikte - 0.7 % vh BNP ook altijd schamel gevonden. Voor duurzame wereldvrede is welvaartsnivellering in mijn ogen een absolute voorwaarde.

Helaas spelen er nu andere krachten, en de tragiek is dat de sociaal-democraat dat niet wil zien. Zijn fixatie op de sociaal-economische voorwaarden en de eruit voortspruitende emancipatie-door-participatiegedachte, maakt dat hij blind is voor de aard van zijn doelgroep, die een aantal waarden van hem niet deelt en soms verwerpt.

Het illegalenprobleem kan alleen maar Europees worden opgelost - en de rechtvaardiger verdeling van de middelen ook. Ook moeten we durven vaststellen dat de traditionele manieren van ontwikkelingssamenwerking niet brengen wat we ervan verwachtten. De problematiek van ontwikkelingssamenwerking moet inderdaad ingebed worden in de aanpak van het immigratieprobleem. In die totaalaanpak moeten meer middelen worden vrijgemaakt voor ontwikkeling, maar die moeten gepaard gaan met nieuwe ideeën en met meer inspraak op de aanwending, met controle op hands-on; met regie en supervisie.

Ik ben ook pessimistisch over de duurzaamheid van onze welvaart. Om wat hierboven beschreven is waar te kunnen maken, zullen we toch eerst moeten denken aan onszelf. Hoe geraken we hier nog uit? Het begint er naar uit te zien dat, als we de potjes gewoon verder laten sudderen, Europa zoals wij dat kennen zich niet blijvend kan handhaven. Dan is natuurlijk alles voorbij. Eén en ander wordt dus wel dringend.

v Maerlant | 13-05-06 | 14:34

@ v Maerlant Mee eens, aan al dat gepraat hebben we niks, er moeten inderdaad oplossingen komen. Het punt is, hoe jammer dat soms ook is, dat er aan de waarheid twee kanten zitten. Met geitewollensokken de zaak bemoederen heeft inderdaad niet gewerkt. Echter ook het keiharde beleid van de laatste jaren werkt contraproductief. Je zult in mijn ogen een rechtvaardig maar ook menswaardig beleid moeten voeren waarin je toegeeft dat je niet heel de wereld hierheen kunt halen. Daarnaast zul je in moeten zetten, ook uit eigenbelang, voor een rechtvaardiger verdeling van de welvaart, anders blijft het dweilen met de kraan open, dan komen ze namelijk illigaal

bubka | 13-05-06 | 14:15

@bubka Er zitten elementen van waarheid in je post. Ik ben he-le-maal akkoord met wat je zegt over de villawijk in Wassenaar. Drees sr. , minister-president geweest voor de PVDA, was (in ieder geval aanvankelijk toch, hoe het evolueerde weet ik niet zo) heel erg tegen immigratie gekant en stelde zelfs expliciet dat, àls er kwamen, er dan in ieder geval een clausule diende te bestaan die de tijdelijkheid van de immigratie vastlegde.

Rechts heeft door z'n fixatie op het kortetermijnbelang het vuurtje aangestoken. Links én rechts hebben de hieruit voortspruitende problemen genegeerd. Links heeft door een goedbedoeld maar ondoordacht multikulbeleid het brandje uit de hand doen lopen.

Links en rechts hebben boter op het hoofd. De schuldvraag is daarom voor mij niet zo belangrijk. We moeten verder Bubka. Over oplossingen kunnen we pas echt praten als we de problemen in hun naakte waarheid analyseren. En daar wil links niet aan. En dat is waar we nu zitten.

v Maerlant | 13-05-06 | 14:01

@snoeff 13:34 Ik ben bang dat ik even niet meeben. Help 's als je wil.

v Maerlant | 13-05-06 | 13:51

@v.maerlant, u wees mij op Benschop?

snoeff | 13-05-06 | 13:34

Merkwaardig, over welke onderwerpen het ook gaat op GS, de oplossingen die aangedragen worden liggen bij op z'n minst 80% van de lezers hier in de grensen, volksgroepen en gelovenuitsluitende hoek. Mensen, wordt wakker! Binnen een tiental uren ben je overal ter wereld! Zonder het buitenland en zonder de buitenlanders zijn we binnen no time op hetzelfde welvaartspeil als Noord-Korea! En dan nog even over al dat rechtse gebral over die "linkse kerk"die alles verkloot zou hebben in dit anders zo mooie, blanke landje. Stel jezelf eens de vraag wie eigenlijk verantwoordelijk was voor de eerste golven van immigratie. Socialisten? nee. De "linkse kerk"? nee. wie dan? Waren dat niet de werkgevers, die zelfde lui die nu in Wassenaar in hun villawijk verdomd weinig last van randgroepjongeren e.d. hebben?

bubka | 13-05-06 | 13:30

diesel-aap 11:12 'Want dan moeten ze alles waar maken, en dat kan niet zonder de grondwet te schenden'.

Binnen de huidige politieke context, met het nu voorliggende arsenaal aan rechtsmiddelen, is het probleem onoplosbaar v Maerlant 12-05-06 @ 20:44

Je verbrandingstheorie (afgaan als supergieter) overtuigt de politieke elite niet. Je geeft het voorbeeld van LPF - maar er zijn ook voorbeelden voor het tegendeel: Denemarken bv. Daarom trekken ze de kaart vd demonisering en willen ze VB kaltstellen. Maar een miljoen kiezers, verwaarloosd, vernederd en verguisd doorheen de tijd, zal zich niet laten kaltstellen. De traditionalisten verdwalen hoe langer hoe meer in het labyrint dat ze hebben opgetrokken, om pas na alle gangetjes doorsnuffeld te hebben tot de conclusie te komen dat ze een uitgang vergeten zijn.

v Maerlant | 13-05-06 | 11:29

diesel-aap 13-05-06 @ 11:12

Het Vlaams Belang kun je in geen enkel opzicht vergelijken met de LPF... vreemde vergelijking.

bottehond | 13-05-06 | 11:21

Alle andere partijen in België hebben een pact gesloten om het VB erbuiten te houden. Pas als het VB 51% van alle stemmen haalt, kunnen ze regeren.

Misschien moet dat maar eens gebeuren; dan gaan ze op dezelfde manier af als de LPF indertijd heeft gedaan: als een supergieter! Want dan moeten ze alles waar maken, en dat kan niet zonder de grondwet te schenden.

diesel-aap | 13-05-06 | 11:12

Paul Rosenmuller, Wim Cock, Ad Melkert houden wij verantwoordelijk voor de dood van Fortuyn! En met de Da Vincie Code probeert een door de Duvel bezeten man ons geloof kapot te maken, maar wij laten het over ons heen komen, wij weten wel beter. Alleen kan ik me nog een paar tekeningetjes zetten over de is-lam en meteen stond de arabische wereld in brand.

LoL @ Sévèke | 13-05-06 | 10:42

BruIlio 13-05-06 @ 10:25

Stapje verder: we zijn wellicht zélf verantwoordelijk voor de ongewenste rotzooi called "islam" die met de "gasten" (je weet tog... logees en versche visch blijven slechts 3 dagen frisch? ) mee is komen aanspoelen. En moeten niet naar de gasten kijken voor oplossingen... die mogen we zelf bedenken.

bottehond | 13-05-06 | 10:41

Dalijk gaat nog iemand roepen dat de koran verantwoordelijk is voor het islamgeweld

BruIlio | 13-05-06 | 10:25

Gisteren zag ik een discussieprogramma op den Belg. Drie "eminences grises" , zeg maar: oude veteranen, negeerden alle suggesties van de 2 interviewers, die per seconde geirriteerder raakten, als zou het Vlaams Belang (mede)verantwoordelijk zijn voor de moorden. Deze oude knarren waren kennelijk voor de camera gesleurd om het volk te tonen dat ook de oudere generatie wijzen het Vlaams Belang verketteren. Wie schetst mijn verbazing toen bleek dat de gasten de suggesties van de interviewers afdeden als onbesuisde laster en in feite stelden dat dit er aan zat te komen, dat de politiek een zeer groot deel van de Vlamingen genegeerd en gecriminaliseerd heeft en dat, als er al een verband is tussen de moorden en de "groeiende etnische spanningen" de zittende politiek zich dat volledig zelf aan mag rekenen. Bovendien riep men niet op tot meer kopjes thee, maar tot een houtsnijdend beleid, dat recht doet aan de wensen van de Vlamingen zélf. Alleen al het sec benoemen van etnische spanningen... ik heb genoten. Mijn conclusie is dat itt wat ik dacht Vlaanderen veel verder op de goede weg is als 0031. Hulde aan de drie Wijzen uit het Zuiden!

bottehond | 13-05-06 | 09:57

Brice de Ruyver; landverrader als nevenfunctie!

multi-gelul | 13-05-06 | 09:48

@MAXIMO: Ik weet zeker dat als je dochters krijgt je kinderen wel fijn groepsverkrachtinkje kunnen spelen in de straat....

MiRRoRMaN | 13-05-06 | 08:02

Als er teveel socialisme is in een land zal conflict toenemen en de boel degeneren. Als er in dat land zich verschillende etnische groepen bevinden zal het zich toespitsen op conflict tussen die groeperingen.

JensDensen | 13-05-06 | 08:01

wat een ongelovelijk slap geouwehoer, het is wel achteruitgegaan met geenstijl, met dit soort topics en dit soort antwoorden.

Grrr... | 13-05-06 | 04:23

@k3 13-05-06 @ 01:38
Het is gewoon de waarheid. Mohammed B. was eerst nog een man die zich voordeed als Moslim om ze zwart te maken, en elke krant stond er bol van dat Pim Fortuyn door een blanke man zonder geloof was vermoord.
En het is echt niet zo dat ik rechts ben (ik neig meer naar anarchisme tegenwoordig), maar ik word gewoon ziek van het gezeik dat niemand moet generaliseren (richting allochtonen en moslims vooral), maar dat de media niet anders doet.
Zum kotsen.

Framoes | 13-05-06 | 03:11

k3@ 02:08 Doe jij maar `s ff lekker overreageren op een mongeaul (met overigens substantieel meer verstand dan jij).
Botte: je was zowaar verhelderend en overtuigend in deze discussie; overtuigend in al je reaguursels.

Conan | 13-05-06 | 02:53

@Smokey Boris (nog een)
'linkse gestapo'. 'dictatoriale figuren'...

Welke geschiedenisboekjes heb jij gelezen? Of kom je niet verder dan stormfront? (bewust geen link!)

k3 | 13-05-06 | 02:08

@Smokey Boris
Ik hoop toch dat de meeste mensen in dit land een beetje na denken. Ga jij maar lekker stemmen op die inhoudloze kreten van Verdonk en Wilders.

Je kunt je voorstellen dat er iemand tot zo'n daad komt? Die jongen wordt van school gestuurd omdat hij zich niet aan de regels houdt (hij rookte waar het niet mocht.) Daarna loopt hij over straat en knalt bewust (voor zover dat kan met zo'n kaalkop, bewustzijn is meestal niet meer dan van de gemiddelde kamerplant) op mensen die van allochtone afkomst lijken te komen... Jij kunt je dat voorstellen.... Ziek! Hoop niet dat ze jou van school sturen...

k3 | 13-05-06 | 02:04

De Linkse gestapo in Belgie zal door dit gebeuren nu haar kans zien om de democratisch gekozen rechtse partijen in Antwerpen in een nóg kwader daglicht te plaatsen.Ze zal mischien zelfs haar kans schoon zien om Rechtse politiek in Belgie te verbieden. (Dit willen deze dictatoriale figuren ook graag)
Dom dat deze knaap dit heeft gedaan; want het is koren op de molen van links.
Ik ben wel voor deportatie van niet-aangepaste alochtonen; maar liqidatie gaat mij iets te ver.
Leten we hopen dat in Nederland dit niet zal gebeuren; maar dat de meeste mensen zullen stemmen op Verdonk;Wilders of nog rechtser.
Ik kan me wel voostellen dat iemand tot zo een daad komt; want ook ons land zal vandaag of morgen ten onder gaan aan de "multikutturele" samenleving.

Smokey Boris | 13-05-06 | 01:50

@Framoes
"maar het is wel weer duidelijk waar de kranten politiek staan"

Als je extreem rechts als 'fout' ziet, ben je automatisch links?

Je hebt gelijk dat ze skinheads niet moeten generaliseren. Er zijn ook goede skinheads, maar die foute hebben het hele principe van de skins verpest. nl.wikipedia.org/wiki/Skinhead

Maar.. flikker nou eens op met de kranten links noemen... Vergeleken met het buitenland zijn onze kranten extreem neutraal.

k3 | 13-05-06 | 01:38

@bitkrieg 22:48

'Ze parelen enkel omdat men beseft dat dat men op veel meer vlakken zeer basale grenzen heeft overschreden'

Als je hier 'enkel' vervangt en 'ook' zet ga ik akkoord - met weglating van de laatste decennia. Je decennia overstrekkende analyse deel ik niet, maar interesseert me wel om er bij gelegenheid wat meer van te vernemen. Misschien zie ik niet waarop je doelt.

'Denk niet dat een Vlaams Belang op de lange termijn beter zou regeren '

Dat denk ik ook niet. Ze zijn als een visser die een joekel heeft gevangen maar 'm niet in z'n net krijgt. Maar - ik had nooit van mezelf gedacht dat ik dit zou zeggen - hun bestaan en zelfs groei lijkt me noodzakelijk om de 'traditionalisten' te dwingen voortaan niet meer te negeren, maar te agenderen. Nu heerst de zwijgen-over-dat-thema - cultuur, en dat zie je zowel bij sp.a, VLD (met Dedecker als stoorzender) als CD&V. Maar uiteindelijk is deze discussie naar mijn aanvoelen academisch, want ik denk dat het voor agenderen en bespreekbaar maken en overleg met alle parijten en studies en intentieverklaringen al te laat is. Federale regeringen met Vlaams Belang zijn overigens sowieso al quasi-ondenkbaar, en voor de lange termijn hebben we dus geen tijd meer. De speeltijd is voorbij.

v Maerlant | 12-05-06 | 23:11

Verkeerd. Ze parelen enkel omdat men beseft dat dat men op veel meer vlakken zeer basale grenzen heeft overschreden de afgelopen decennia.
Het is het pakket aan in veel gevallen zeer ingrijpende maar totaal ondemocratisch geinstalleerde veranderingen waar men in naam van de democratie de mensen de afgelopen decennia mee heeft besodeflikkerd. Denk niet dat een Vlaams Belang op de lange termijn beter zou regeren maar dat er soms een frisse wind waait zou onderdeel horen te zijn van de democratie.

bitkrieg | 12-05-06 | 22:48

De Morgen (22:29:24)

Schutter vermoordde doelbewust vreemdelingen

VRTNieuws.net (22:24:18)

"Doelbewust op allochtonen geschoten"
De schutter bezocht racistische websites
Vlaams Belang: "Wij hitsen niet op"

Wie hitst er op?

Als het zo doorgaat wordt onze zelfhaat nog onze ondergang. Klinkt me logisch, als ik dat zo tik.

v Maerlant | 12-05-06 | 22:39

@Barbapoeppa.
*blush* Dank U.
-
@Bottehond @ 21:21
Denk van niet, ligt er aan met wie jij je wil associëren ..
Ben bang dat we in jouw gewenste perfecte toekomstbeeld we recht tegenover elkaar zullen staan.
In die van mijn spelen al onze kinderen samen op straat.

MAXIMO | 12-05-06 | 22:38

Framoes 12-05-06 @ 22:22 'het is wel weer duidelijk waar de kranten politiek staan.'

Klopt: wat je nu ziet is een close-up van hoe het er elke dag aan toegaat. Vergeet ook niet dat er in oktober gemeenteraadsverkiezingen zijn. De inzet is niet gering: het lot van het cordon sanitaire. Zweetdruppels parelen op de voorhoofden, en je zou denken: dat is omdat ze zich afvragen waar die spanningen toch van komen. Helaas. Ze parelen enkel omdat ze zich afvragen: hoe moet het verder met het cordon sanitaire.

v Maerlant | 12-05-06 | 22:29

@bottehond

Mijn veronderstelling dat er sprake is van een vooropgezet plan gaat inderdaad een beetje ver maar van de totale verwarring waarin de europese burgerij verkeert wordt op dermate ongegeneerde wijze profijt getrokken dat dergelijke gedachten wel bij me opkomen.

bitkrieg | 12-05-06 | 22:25

Het grappige is dat bij Mohammed B. ze zelfs nog de optie hadden dat het een niet-moslim was die een moslim na deed om zo moslims zwart te maken. En nu: "het is een skinhead" "Zo zie je waar extreem-rechts toe kan leiden".
Begrijp me niet verkeerd, extreem-rechtsen zijn kansloze debielen, maar het is wel weer duidelijk waar de kranten politiek staan.

Framoes | 12-05-06 | 22:22

oh, dewinter zometeen in nova. dat de antifas het maar niet weten.

daskapitalist | 12-05-06 | 22:17

omdat de duitser dan op nederlands grondgebied komt.

daskapitalist | 12-05-06 | 22:05

Dus als de Belgische premier niet zegt wat z'n adviseur vindt, zoekt de adviseur zelf de publiciteit. Rare jongens, die adviseurs.

Maagzuur | 12-05-06 | 21:58

@daskapitalist,
ik had meer het idee dat je het zou hebben over mensen binnen en buiten de EU. Waarom zou een Nederlander bv borg moeten staan voor een ingenieur uit Duitsland, die bij de NAM gaat werken?

fuckje | 12-05-06 | 21:46

@fuckje
en nog zo'n 150+ andere nationaliteiten. heb alleen geen zin om dat lijstje in te typen. dat kun je wel begrijpen, denk ik.

daskapitalist | 12-05-06 | 21:39

Barbapoeppa 12-05-06 @ 21:05

Geeft ook aan hoe gering het incasserings- en relativeringsvermogen onder de stoppelhoofdige Übermenschen is, dat ze flames verliezen van nota bene maximo , toch een beetje de huishofnar van GS nu wannabeschwuhl ons ontvallen is. Ik trek dat door tot het IQ, dat, zo schat ik, gemiddeld genomen niet hoog zal zijn. Ik denk dat de allochtonen boffen dat de stoppelhoofdige neanderthalers ook broers en zussen hebben die iets minder heetgebakerd zijn en hetzelfde probleem in ieder geval PROBEREN op lossen zonder in een al te grote etische spagaat te komen. En maximo... 0031 is inderdaad aan het veranderen... in de richting van opschuivende cq oprekkende ethiek.... van mooi idealistisch maar desastreus naar iets minder flonkerend realistisch en toekomstbiedend.... gelukkig maar, de wekelijkheid stelt ons geen keuze in dezen. Care to join us? Krijg je nog een beetje inspraak ook! Deal?

bottehond | 12-05-06 | 21:25

Belgen, Denen, Finnen.....

fuckje | 12-05-06 | 21:23

vreemdeling = iemand die het Nederlands staatsburgerschap niet heeft.

daskapitalist | 12-05-06 | 21:12

Het is al met al een mooie draad geworden met een goede discussies. En in een moeite door dan ook maar even mijn complimenten richting MAXIMO voor het succesvol op de kast jagen van kaalkopjes.

Barbapoeppa | 12-05-06 | 21:05

@daskapitalist,
ik ben heel benieuwd naar jouw definitie van " vreemdeling".

fuckje | 12-05-06 | 21:05

de diagnose is gesteld, de oplossing is privatisering van immigratie. dat wil zeggen, als een vreemdeling naar NL wilt komen moet dat op conto van iemand die hier al een Nederlands staatsburger is. de vreemdeling zal dan geen gebruik kunnen maken van de welvaartstaat (die eigenlijk ook afgeschaft moet worden) en de Nederlandse staatsburger zal verantwoordelijk gesteld moeten worden voor alle acties van de de vreemdeling.

daskapitalist | 12-05-06 | 20:58

v Maerlant 12-05-06 @ 20:44

Ola. Grote SchrijverT...! Na je eerdere suggesties aangaande de verouderde begrippen "links en rechts" in deze materie, gekoppeld aan het idee op welk niveau het probleem opgelost cq aangepakt kan worden heb je me overtuigd. v Maerlant for President !

bottehond | 12-05-06 | 20:50

bottehond 12-05-06 @ 19:26
Je analyse leest als een dijk van een roman. Ik ben ervan overtuigd dat de grote meerderheid van de Vlamingen ze deelt. Ook veel politici uit traditionele partijen zullen ze stiekem onderschrijven. Nu nog outen misschien? Al gebiedt de eerlijkheid erop te wijzen dat ze deels al wordt onderschreven door mensen als Dedecker en Somers toch ook. Het lijkt me duidelijk. De analyse van bottehon is ook in nogal wat binnenkamertjes gemaakt en de diagnose gesteld, maar aan de remedies durft niemand aan.

Binnen de huidige politieke context, met het nu voorliggende arsenaal aan rechtsmiddelen, is het probleem onoplosbaar. Daarom kiezen onze traditionele politici voor de vlucht vooruit. Ze kunnen zich daarbij verstoppen achter de rug van collega's in de landen links en rechts. En ach: ik kan wel begrijpen dat geen land zich geroepen voelt om iets in gang te zetten. Dat zou, moest daar consensus over bereikt kunnen worden, aan de EU moeten zijn.

v Maerlant | 12-05-06 | 20:44

daskapitalist 12-05-06 @ 20:32

Sterker nog: indien men wenst dat er ooit meer acceptatie van de allochtonen komt zullen de grenzen subiet dicht moeten, zeker voor gezinsherenigingen uit moslimlanden. Discriminatie? Ja en??? Als je daarmee een burgeroorlog of het uitroeien van een heersende (westeuropese) cultuur kunt voorkomen. You can call me a racist every day if it gets the job done....

bottehond | 12-05-06 | 20:43

het feit dat er nu allochtonen zijn, betekent niet dat er nog meer immigranten naar Nederland moeten komen.

daskapitalist | 12-05-06 | 20:32

ik bedoel dus: waarom zou ik ontkennen dat ik niet wil accepteren dat er.....

bottehond | 12-05-06 | 20:28

MAXIMO 12-05-06 @ 20:18

Ik zou ook niet weten waarom ik zou ontkennen dat ik zou moeten accepteren dat er zoveel allochtonen zijn, zeker gezien alle problemen die ze met zich meegebracht hebben. Daar kom ik ronduit voor uit. Ontkennen ligt niet in mijn aard en lijkt me zinloos. Kennelijk ben ik een heel gewoon mens... sociaal psychologische studies tonen keer op keer aan dat de overheden dit probleem ernstig onderschat hebben in hun superieure westerse eigenwaan. Ik voel me daar de dupe van en verzet me daartegen. En kennelijk ben ik bepaald niet de enige.

bottehond | 12-05-06 | 20:25

@Botte
Eerlijk is eerlijk, de empathie in je comments heb ik wel gemerkt de afgelopen tijd itt tot je aantreden hier. Gaat dus niet voor jouw op.

MAXIMO | 12-05-06 | 20:18

MAXIMO 12-05-06 @ 20:12

Deze keer ben ik het vrijwel volkomen eens met je. Op dat punt van die empathie na.

bottehond | 12-05-06 | 20:14

de_profeet 12-05-06 @ 19:58

In afwachting van het antwoord van bitkrieg (geweldige nick trouwens) durf ik te stellen dat er geen sprake is van verdeel en heers of anderszins van enige planning. De indruk die de wijze waarop het establishment met deze problematiek omgaat is dat men gewoon geen afdoende antwoorden heeft. De oplossing van de man in de straat en de collegebank is eenvoudig: stoppen met dit experiment, de grenzen hermetisch op slot en de aanwezige allochtonen hetzij repatrieren, hetzij dwingen zich te schikken naar de mores van de Westeuropese beschaving. Alle voor de hand liggende échte oplossingen (ik ga er van uit dat ieder weldenkend mens ziet dat het zó niet verder kan) stuiten op morele en (internationaal) wettelijke obstakels. Het criminaliseren van de begrijpelijke en groeiende weerstand tegen allochtonen is dan ook een gevolg van het feit dat het establishment met de handen in het haar zit. Zij hébben eenvoudig geen oplossingen. Of meent iemand dat het dwingen van werkgevers om allochtonen in dienst te nemen, het weer miljarden in de bodemloze put van het onderwijs aan allochtonen storten en het strafbaar stellen van discriminatie het probleem weg zal nemen? Integendeel: deze schijnoplossingen vergroten eerder de weerstand, omdat ze niet helpen. De betekenisloze reflex van Verhofstadt (het beschuldigen van een heel groot deel van de autochtone bevolking) toont aan dat deze man, net als alle Westeuropese regeringsleiders machteloos staat. Zo erg is het dus..... mijn bescheiden mening.

bottehond | 12-05-06 | 20:13

Probleem van jullie, Romanus, Botte, Bitkrieg en consorten is dat jullie niet willen accepteren dat we nu in een hele andere samenleving leven dan jullie wensen, eentje waarin meerdere zuilen zich kunnen huisvesten en hun geloof en vrijheid mogen belijden.
Dat daar nu sinds meerdere decennia ook anderen in leven die logischerwijze hun rechten en plichten vervullen en zodoende ook jullie straatbeeld enigszins optisch doen veranderen, verwijten jullie aan Links, en soms rechts, maar in feite ligt het gewoon aan jullie onvermogen; het gebrek aan aanpassingsvermogen, empathie en realiteitszin v/d huidige maatschappij.

MAXIMO | 12-05-06 | 20:12

bottehond heeft gewoon gelijk.
Brice De Snuyver is de mislukte adviseur van een ziekelijke premier die nog bralde dat 'hij mocht afgemeten worden op de vooruitgang van het Vlaams Belang'. Waarna hij die woorden vergeten bleek te zijn na de daaropvolgende verkiezing.
Oh ja, en Verhofstadt is ook de auteur van de Burgermanifesten, een werkstukje waar hij genadeloos op de islam inhakt. Hij wordt er vandaag liever niet meer aan herinnerd. Dit mannetje zal dan ook tenonder gaan aan z'n eigen kontendraaierij en waanbeelden.

de_profeet | 12-05-06 | 19:58

bitkrieg 12-05-06 @ 19:42

"Maar ook juist daarom mag je ervan uitgaan dat dit een redelijk bewust georganiseerd verdeel en heers spelletje is"

Ik vind het een interessante uitspraak die je daar doet, maar ik zie helaas geen onderbouwing. Ik zal eerlijk zijn: ik geloof niet zo in je stelling, maar ik zou zeggen: overtuig me maar.

bottehond | 12-05-06 | 19:51

"Botte vreest: de geest komt stukje bij beetje uit de fles.... mark my words... het ondenkbare is al gebeurd en het nog ondenkbaardere zal helaas ook gebeuren."

Yup, en juist omdat het zo voorspelbaar is heb je gelijk wanneer je zegt dat "Doorredenerend is dan ook niet het VB (mede)verantwoordelijk, maar juist de zittende politieke partijen."
Maar ook juist daarom mag je ervan uitgaan dat dit een redelijk bewust georganiseerd verdeel en heers spelletje is.

bitkrieg | 12-05-06 | 19:42

bitkrieg 12-05-06 @ 19:25
"Kortom, het zijn echt alleen de grondleggers en bewakers van de multiculuturele samenleving die bewust mensen zowel naar links als naar rechts als naar religie laten radicaliseren"
Onzin, je doet mensen tekort zo, Geertje Wilders moet je nou niet als een niet provocerend persoon wegzetten.

MAXIMO | 12-05-06 | 19:41

Het is heel simpel: de linkse kerk in NL en daarbuiten is verantwoordelijk voor de multicul en alle criminaliteit die dat met zich meebrengt alsmede het onbeheersbaar maken daarvan en tevens hun dictatoriaal gedrag door hun wil op te leggen en de bevolking te negeren. Alle linkse en dhimmi clubs dienen daarom met onmiddellijke ingang te worden verboden. Zo kun je het dus ook zeggen.(voor de goeie verstaander).
Maximum in minimo.

Romanus | 12-05-06 | 19:41

@MAXIMO 12-05-06 @ 19:21
dat is de verkeerde vraag. de vraag is natuurlijk of racisme intrinsiek is aan 'rechts-extremisme'.

daskapitalist | 12-05-06 | 19:31

En laten we eerlijk wezen, die groepjes half mongole kaalkopjes vormen veruit de kleinste bedreiging voor alles wat ons lief is want hun organisatie niveau alsmede hun ideologische onderbouwing vallen totaal in het niet vergeleken met extreemlinks en extreemreligieus. Deze moordpartij is daar een treurig voorbeeld van.

bitkrieg | 12-05-06 | 19:30

Merkwaardig topic. Het Vlaams Belang zou (mede)verantwoordelijk zijn voor deze moorden. Meneer de Snuyver, adviseur van Verhofstadt (de man die er uitziet alsof hij nimmer buiten komt, en gezien zijn statements in dezen zal dat kloppen), Ergo: de Snuyver is de president van het desintegrerend koninkrijk Belgique. We gaan meneer op een excursie logisch redeneren meenemen.

1) gothicachtige skinhead schiet in overspannen toestand twee mensen dood, een blanke en een neger en is kennelijk voornemens naast deze twee nog een tiental (minstens) allochtonen mee te nemen alvorens de hand aan zichzelf te slaan
2) dit kan gebeuren in een sfeer van raciale tegenstellingen
3) de raciale tegenstellingen worden aangewakkerd door het Vlaams Belang

Veronderstellen we dat punt 3) waar is, ik zal het bevestigen, noch ontkennen, dan rijst vde volgende vraag: Is het VB een propagandamachine, die om onverklaarbare reden steeds meer aanhang krijgt? Het antwoord is natuurlijk "nee". Het VB vertegenwoordigt zowat 1 op de 3 Vlamingen en is dus veeleer de "stem" van dat leger Vlamingen, dan dat het de Vlamingen een wezensvreemde boodschap opdringt. Wat zeggen de Vlamingen door lid te zijn van of te stemmen op het Vlaams Belang? Kennelijk zeggen zij precies dat waar het VB voor staat. Als we praten over het VB praten we dus eigenlijk over 1 op de 3 Vlamingen en niet zozeer over een haatzaa-machine. VB staat voor behoud van de Vlaamse en Westeuropese identiteit als leidend in politiek en dagelijks leven. Kennelijk voelen mensen zich in die identiteit bedreigd. Zij zijn tenslotte het VB. Wat is de oorzaak van die bedreiging? Juist geantwoord, maximo, de veel te grote toestroom allochtonen. Kennelijk zijn heel veel Vlamingen het niet eens met de beslissingen die de politiek neemt en heeft genomen. Het VB bestaat dan ook dankzij en niet ondanks de partijen van het establishment. Doorredenerend is dan ook niet het VB (mede)verantwoordelijk, maar juist de zittende politieke partijen. Zij hebben al die decennia het beleid gemaakt dat de huidige "spanningen" veroorzaakt. Waren er geen alochtonen, of beter: niet zo onafzienbaar veel, dan hadden de VB-stemmers zich geen vreemde in eigen land gevoeld. Sterker: dan had het VB niet eens bestaan.
Ergo: een duplicaat van de 0031 situatie. Als managementadviseur vraag ik me bovendien af of de uitspraken van deze "adviseur" de juiste timing en de juiste inhoud hebben. Ik denk van niet. Met zulke adviseurs heeft België geen skinheads nodig om de zaak nog veel verder te doen escaleren.
Botte vreest: de geest komt stukje bij beetje uit de fles.... mark my words... het ondenkbare is al gebeurd en het nog ondenkbaardere zal helaas ook gebeuren.

bottehond | 12-05-06 | 19:26

Kortom, het zijn echt alleen de grondleggers en bewakers van de multiculuturele samenleving die bewust mensen zowel naar links als naar rechts als naar religie laten radicaliseren.

bitkrieg | 12-05-06 | 19:25

@bitkrieg @ 18:52
Ergens heb je wel gelijk, dat alleen de schuldige(n) blaam treft en zo.
Maar, wat voor alternatief hebben we dan voor onze of jullie huidige open en geciviliseerde samenleving?
Het is zo als het is, en als je streng doch rechtvaardig aan de poort wil zijn, zal daar niemand over zeuren.
@daskapitalist
Misschien, als ie lukraak op blankenjacht gaat en baby's schiet die in het gezelschap zijn van een ander ras dan dat van hem, en er na onderzoek thuis nog eens rechts-extremistische leer wordt gevonden, dan wel ja.
Is dat weleens voorgekomen?

MAXIMO | 12-05-06 | 19:21

Wat schandalig genoeg ook nooit in de media komt is dat een behoorlijk deel van de allochtone bevolking bij een beetje doorvragen eveneens voorstander is van in veel gevallen zelfs een volledige vreemdelingenstop omdat zij exact zoals de autochtone onderklasse vooral hinder ondervinden van een nog groter overschot aan met name cultuurvreemde of religieus geindoctrineerde nieuwkomers.
Ook deze mensen wordt de mond gesnoerd en waar een domme autochtoon dan alleen nog maar siegheil kan roepen mag een domme allochtoon dan alleen nog maar baden in zieligheid samen met een extreemlinks clubje of een op hol geslagen islamfascist.

bitkrieg | 12-05-06 | 19:18

@MAXIMO 12-05-06 @ 18:45
dus als een fin een hollander doodschiet vanwege racisme, is ie ook gelijk 'extreem-rechts'?

daskapitalist | 12-05-06 | 19:10

Op www.krantenkoppen.be, Gazet van Antwerpen: jongeren maken amok in Mol.

v Maerlant | 12-05-06 | 19:09

bubka 12-05-06 @ 17:11

Per direct bedoel je?

v Maerlant | 12-05-06 | 19:08

@a la flamande
misschien moet de koning eens worden afgezet? vlaanderen en wallonie onafhankelijk? werkt in Irak ook niet, die bevolkingsgroepen bij elkaar te houden.

daskapitalist | 12-05-06 | 19:06

Het is dus nu officieel, de jonge dader heeft vanuit racistisch oogpunt geschoten. Het was zijn bedoeling nog meer mensen neer te knallen. Hij is ook de neef van een Vlaams Belanger. Zijn stoppen zijn doorgeslagen nadat hij op het internaat werd betrapt op roken.
Ik wil ook nog meedelen dat het Vlaams (blok) belang in Vlaanderen al meer dan 10 jaar vooruit gaat en 1 op de 3 Vlamingen op die partij stemt. Er is fundamenteel iets fout in onze samenleving en het wordt genegeerd door alles en iedereen. Hierdoor komt het Vlaamse verleden (die heel diep zit) terug naar boven van onderdrukking. Tot eind jaren 60 de Walen, daarvoor de Spanjaarden, Fransen, Nederlanders, Oostenrijkers. Tijdens WO I kochten rijke Walen zich vrij van het Front en beloofden men de Vlamingen vanalles onder het motto "Pour les Flamands la meme chose". Je moet maar eens naar de Westhoek (Streek van Ieper waar nog dagelijks om 20.00 uur de Last Post wordt gespeeld) gaan, je valt daar de dag van vandaag nog altijd over de resten van soldaten uit de Grootte oorlog (1914 - 1918). Misschien is het interessant de geschiedenis boeken even boven te halen.

a la flamande | 12-05-06 | 19:01

"Het vlaams belang had evenveel te maken met deze moord als PvdA en GroenLinks op de moord van Pim en Theo van Gogh."

Voor een niet al te snugger kortzichtig persoon misschien wel ja.
Persoonlijk vind ik het nogal een groot verschil of een gek een lukraak mensen van vreemde origine neerschiet of dat een volledig toerekeningsvatbaar persoon zeer gericht en met voorbedachte rade de democratie cq vrijheid van meningsuiting aanvalt door een toekomstig mp cq een belangrijk columnist te liquideren.
De kern van het probleem is dan ook dat men binnen de mainstream politiek het voeren van een zeer streng vreemdelingenbeleid over een kam scheert met racisme en dat valt nou juist wel te interpreteren als een vrijbrief voor mensen om bijvoorbeeld iemand als Fortuyn te liquideren. Vervolgens scheert men religie ook nog eens over een kam met ras en pats boem van Gogh is ook dood.
Kortom, het lijkt er het meest op de idioot in kwestie een product is van het falen van de mainstreampolitiek net zoals bijvoorbeeld de vele delicten van groepen allochtonen tegen uitsluitend autochtonen dat ook zijn.

bitkrieg | 12-05-06 | 18:52

"Vinkt in zijn rechts-extremistische zwarte boekje spiegelei-ventje ook wel bekend als mirrormannetje aan"
Sjeez, spiegeleitje van me, dat je vindt dat de daad geen rechts-extremistisch karakter heeft is nog geen reden voor een ban hier op GS.
Maar na je "terughoudendheid" in je vorige post ben ik bang dat je het zelfs toejuicht.
Klopt dat?

MAXIMO | 12-05-06 | 18:45

Verhofstadt's regering is ook is moreel verantwoordelijk voor deze daad, omdat je nog steeds zonder probleem wapens in Belgenland kan kopen

Tobi | 12-05-06 | 18:13

en dan nog iets, spiegelman; even dit stukje:
Als er weer eens een blanke jongen door 30 marokkanen in elkaar getrapt wordt dan staat er "het waren jongeren van marokkaanse komaf" wordt een Marokkaan door 30 blanken in elkaar geschopt dan zijn die blanke jongeren automatisch skinheads of lonsdale jongeren.
.
Als je dat goed typt, mooi objectief, dan klopt het! HET KLOPT! Ik snap niet wat je punkt is! ik zal het voor je uitpluizen. Komtie:
'Als er weer eens een blanke jongen door 30 marokkanen in elkaar getrapt wordt' er wordt dus een blanke jongeman in elkaar geschopt door marrokanen. Ja?
.
'wordt een Marokkaan door 30 blanken in elkaar geschopt dan zijn die blanke jongeren automatisch skinheads of lonsdale jongeren.' er wordt hier een marrokaan in elkaar geschopt door skinheads, ofwel recht-extremistische knakkers.
.
Snap je het? simpel toch? het beestje bij de naam noemen, heet dat (en daar bedoel ik verder niéts discriminerends mee).

hé man | 12-05-06 | 18:12

wauw, schokkend man die hoeveelheid rechtse kak hier op GS. overigens, spiegelman (ik ben te lui om het vooraan in m'n comment te zetten), je bent niet wijs. het werkt natuurlijk niet twee kanten op. het enige linkse aan die vlaamse gabber was dat ie zich misschien met die hand trok, maar dan heb je het ook verder wel gehad denk ik zo.

hé man | 12-05-06 | 18:07

@de grote Anti: Als er weer eens een blanke jongen door 30 marokkanen in elkaar getrapt wordt dan staat er "het waren jongeren van marokkaanse komaf" wordt een Marokkaan door 30 blanken in elkaar geschopt dan zijn die blanke jongeren automatisch skinheads of lonsdale jongeren.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 18:06

Het vlaams belang had evenveel te maken met deze moord als PvdA en GroenLinks op de moord van Pim en Theo van Gogh. Zodra er ergens een mentaal gestoorde de trekker overhaalt krijgt de politiek de schuld. De overheid die ons van alle idioten, links of rechts, weet te behoeden bestaat niet.

Iefje | 12-05-06 | 17:59


Helaas zwerft ergens in mijn achterhoofd de wetenschap dat veel blanken frequent slachtoffer zijn van malloten met racistische motieven.
Maar goed dat die zaken stilgezwegen worden.. stel je voor dat iedereen daarvan wist...*ahh,zo,nu ff bakje thee doen*

de grote Anti | 12-05-06 | 17:52

moor is moord, oops..... freudiaanse vertyping.

Isser | 12-05-06 | 17:49

Links in NL is verantwoordelijk voor de mootd op PF en ThVG.
In dat licht is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor de moor op moeder en kind.
Links in Nederland is niet verboden als je die lijn europees doortrekt kan jet Vlaams Belang ook niet verboden worden.

Isser | 12-05-06 | 17:47

@MAXIMO: Zou je wel willen, als ik zou zeggen wat ik van deze daad vond heb ik zo een ban aan de broek. haha, nee jochie. Maar ga vooral door met je linkse propaganda hier, ik lach me iedere keer weer suf om jou, bwahaha en die andere krakers.

Gis ondertussen maar wat ik vind van deze daad, kans is 90% dat je het goed hebt.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 17:38

Ik heb zo,n voorgevoel dat Joris binnen nu en 10 comments in moet grijpen whoehahaha

kruisridder | 12-05-06 | 17:38

@MAXIMO

Leuk dat je ook nog even bevestigt dat het klopt wat ik zeg.

bitkrieg | 12-05-06 | 17:37

@maximao,
ik ga me niet tot jouw niveau verlagen, maar een beetje koppijn wens ik je toch wel van harte toe":-)

fuckje | 12-05-06 | 17:35

@bitkrieg
Ohh, dan heb je verkeerd begrepen, denk ik en was mijn voorgevoel juist.
Tot later.
@Fuckje
Ga eens deaud!

MAXIMO | 12-05-06 | 17:32

@MiRRoRMaN
inderdaad.in NL zou zo,n actie van links nog kans van slagen hebben ook

kruisridder | 12-05-06 | 17:31

@MiRRoRMaN
Wederom een krampachtige poging tot het bagetaliseren van deze daad, zwak van je.
Wil deze vraag ook aan jou stellen, was het een racistische daad of niet?
*Gaat nu naar huis en hoopt straks een antwoord van deze 2 lieden terug te lezen*

MAXIMO | 12-05-06 | 17:31

Maximo, wat ik zeg komt volledig overeen met wat het Vlaams Belang voorstaat. Ik geef toe, er zit een licht naar racisme riekend sausje over deze politieke club maar dat zoveel mensen erop stemmen heeft niets met racisme en alles met dat men geen politieke ruimte laat voor dit soort opvattingen te maken. Niet in Nederland, niet in Belgie, nergens in Europa want de nieuwe Europese elite leeft bij de gratie van een verdeelde en daardoor manipuleerbare samenleving.

bitkrieg | 12-05-06 | 17:29

@maximao,
nu ff een paar uur je waffel houden, keej?

fuckje | 12-05-06 | 17:29

Ik weet genoeg, Belg nldennl kan een simpele vraag niet binnen een paar minuten met Ja of Nee beantwoorden uit sympathie voor de dader, de debiele racist.
@Hé Man
Niet helemaal, ik zie het als een welkome aanvulling op mijn vraag aan hem.

MAXIMO | 12-05-06 | 17:28

@MAXIMO en andere linkse brallers
Het is aandoenlijk om te zien hoe jullie je op krampachtige wijze in allerlei bochten wringen om de daad van een extreem-linkse debiel die dit in de schoenen van Vlaams belang probeert te schuiven te erkennen.
Hebben jullie al vernomen dat de jongen een verklaring heeft afgelegd?
Zie je dat? Het werkt twee kanten op.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 17:28

godverdomme ben ik weer te laat met mijn vraag over je naam. Kencker.

hé man | 12-05-06 | 17:25

haha, ik trek aan allerlei toet'rs en bell'n, als ik niet bezig ben met conclusies aan het trekken. Oh, en asperges trekken is ook een favoriete bezigheid. Nu even terug; ben je dan een.. Duitser? een Amerikaan? OF NEE: JE BENT EEN BELG! Ik ben geniaal, danku. Dat zou een hoop verklaren. Ik trek alweer conclusies, lekker lekker. en waarom zou je geen nl in je naam mogen hebben? Anti de grote, dat zegt niemand hoor! maar ja, jochies trekken dan conclusies. en toch nldennl, zou ik het leuk vinden als je voor ons, laat ik ook spreken voor maximo (graag gedaan), of in ieder geval voor mij, je afkorting uitlegt.
Want 'nldennl is NIET als Nederlander geboren,maar is het later in z'n leven Nederlander geworden', daar kan ik geen draad aan vastknopen. Tenzij jij natuurlijk nog nooit hebt gehoord van afkortingen, maar dat lijkt me sterck.

hé man | 12-05-06 | 17:24

Nogmaals nldennl, jij moet leren lezen, ik vroeg je iets, is het een racistische daad of niet?

MAXIMO | 12-05-06 | 17:24

Hele wijze opmerking van deze adviseur die ingetwijfeld bijdraagt aan een stabiel Belgie.Ik denk dat vanaf nu niemand meer rechts stemt in ons altijd zo gezellige buurland

kruisridder | 12-05-06 | 17:22

@Bitkrieg
Dank je voor de volledige uitleg, valt niets op af te dingen.
@de grote Anti
Tuurlijk mag dat, alleen als je voor de rest in dit topic in een soort staat van ontkenning spreekt betreffende het racistische oogmerk van deze daad heb je wat uit te leggen. Helemaal gezien ik nog geen antwoord heb gehad op mijn eerdere vraag die ik hem vroeg.

MAXIMO | 12-05-06 | 17:22

@maximao,
zeldzaam vergenoegd arrogant naar ventje......

fuckje | 12-05-06 | 17:17

@maximo 17.09
effe opletten ,speciaal voor jou leg ik het uit : nl spreekt voor zich,den is een oud nl-woord en weer nl spreekt weer voor zich.
nee,ik schaam me niet dat ik Nederlander ben geworden net als jij.
maar leg nu effe uit wat maximo moet voorstellen?en vind je nu dat iedereen z'n nickname moet uitleggen?

nldennl | 12-05-06 | 17:17

@maximo
l e r e n l e z e n !!!
waar staat dat ik zeg dat het geen racistische daad is???

nldennl | 12-05-06 | 17:13

@he man
trek jij nou maar aan iets anders dan aan conclusies,ik heb 'm niet verdedigd ik reageer alleen op de in mijn ogen soms loze opmerkingen.
enne nldennl is NIET als Nederlander geboren,maar is het later in z'n leven Nederlander geworden.rot voor je he,raden kan je dus ook al niet te best,maar trek jij vooral je conclusies jochie.

nldennl | 12-05-06 | 17:12

Mag dat dan niet,@maximo...?

nl in je naam hebben?

de grote Anti | 12-05-06 | 17:11

Van Maerlant 12-05-06@ 17:04
Per trein bedoel je?

bubka | 12-05-06 | 17:11

@hé man
Inderdaad, nldennl mag zijn nick wel effe verklaren.
Zo heeft ie alle schijn tegen zich...

MAXIMO | 12-05-06 | 17:09

Voor mij zijn dat mensen met een handicap, zieken en mensen uit zeer zwakke sociale milieus. Voor dit soort politici maakt het niet uit zolang er maar een etiketje zielig op past zodat ze weer politieke munt kunnen slaan uit wat men dan tweedeling in de samenleving noemt. Maar het vergt geen hoog iq om in te zien dat het juist deze tweedeling is waar deze mensen op parasiteren, sterker, de idioot snelle, radicale en veelal krankzinnige veranderingen die in europese landen er op totaal ondemocratische wijze doorheen worden geperst de afgelopen jaren zouden nimmer mogelijk zijn geweest wanneer er sprake was van een eensgezinde hechte en mondige samenleving.

bitkrieg | 12-05-06 | 17:08

@maximo 16.51
???? in allerlei bochten wringen om de daad te ontkennen???
waar baseer je dat op?ik ontken niet dat die gozer dat gedaan heeft.
maar goed,jij hebt wel vaker opmerkingen die alleen jij snapt,

nldennl | 12-05-06 | 17:05

@bubka 16:47 Een puur theoretisch antwoord op je vraag is: remigratie.

van Maerlant | 12-05-06 | 17:04

@maximo
.
Blijkbaar niet. zo de knetter die gast spoort 'm gewoon niet, schiet een zwangere (?) negerin, een turkse vrouw én een kind overhoop, en kleedt zich in een lange zwarte jas, met daarop buttons en ander spul dat wees op extreem-rechtse beweegredenen. Als hij dan ook schiet op blanke mensen, maar vreemd genoeg niemand raakt (schiet jij niet op blanke mensen als ze op jou schieten? die blanke was de agent..), kun je je afvragen waarom je hem bijna verdedigd. als je dan óók nog eens een naam hebt als nldennl (laat me raden, iets met nederlanders?), trek ik zo mijn conclusies.

hé man | 12-05-06 | 17:01

@bitkrieg
Effe ter verduidelijking, wie zijn de zwakkeren volgens jou?

MAXIMO | 12-05-06 | 17:00

@MiRRoRMan Begrijpend lezen valt niet altijd mee, ik weet het, maar dat blanke meisje zat naast haar gekleurde aupair en nu kan ik al precies reacties uit een bepaalde hoek inschatten, dus dat zal hij ook gedacht hebben....

bubka | 12-05-06 | 16:58

En als 2 finnen een blanke jongen prikken voor zijn mp3 spelert,
is het gewoon een ordinaire roofmoord... Toch?

de grote Anti | 12-05-06 | 16:58

Totaal gestoord deze actie en op geen enkele manier goed te praten.
Wat mij echter opvalt is dat binnen notime de media en politiek al "weten" dat dit een racistische moordpartij is en dat de dader familie is van een parlementslid van het vb. (normaal wordt identiteit, achtergrond en motief van daders pas na enige tijd duidelijk) en dat binnen een dag politici al het gore lef tonen politieke munt te slaan uit dit misselijkmakende voorval.
Als je dit naast andere zaken legt wordt eens te meer bevestigd dat het de zittende overwegend "progressieve" politici helemaal niet te doen is om een prettige hechte samenleving of het beschermen van zwakkeren, het is een als vanouds partijtje goedkope propaganda om meer macht te verzamelen zodoende de samenleving nog verder naar de vernieling te helpen omwille van goed schuivende grote ver van ons bed projecten.

bitkrieg | 12-05-06 | 16:56

@hAl 12-05-06 @ 16:13: Zo'n partij zouden we hier ook moeten hebben.

Salvatore Riina | 12-05-06 | 16:55

@MiRRoRMaN en nldennl
Het is aandoenlijk om te zien hoe jullie je op krampachtige wijze in allerlei bochten wringen om de daad van een extreem-rechtse debiel te ontkennen.
Hebben jullie al vernomen dat de jongen een verklaring heeft afgelegd?

MAXIMO | 12-05-06 | 16:51

@nldennl: Stond ergens in 1 van die nieuwsberichten, hij heeft gewoon als een lierende gek in de ronte geschoten. Daarbij heeft hij ook een aantal kogels richting een blanke afgevuurd.

Logisch echter dat de kranten van de linkse kerk het eruit laten.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 16:48

@johannes, weet jij hoe gauw een land tegenwoordigertijd aan de bedelstaf geraakt als hij een eenvormige samenleving creeert waarin je net doet of de wereld ophoudt achter de landsgrenzen. Nog los van de vraag hoe zonder in ëndlosungachtige" praktijken te vervallen....

bubka | 12-05-06 | 16:47

@bubka Dat ben ik het met je eens. Ik ben bang dat het één van de voortekenen zou kunnen zijn van de nakende ontbinding van onze democratieën.

van Maerlant | 12-05-06 | 16:41

Over het oproepen tot gewapend verzet was dat in de context van het wapenbezit, ok, maar om in een parlementaire democratie deze woorden in de mond te nemen, notabene in het parlement, dondersgoed wetend dat er altijd en vooral in die hoek mafkezen te vinden zijn die dat letterlijk nemen, gevaarlijk en eng, vind je niet?

bubka | 12-05-06 | 16:35

@mirrorman 15.56
dat hij op een blanke heeft geschoten zie ik nergens terug in het verhaal,hoe weet jij dat ?

nldennl | 12-05-06 | 16:34

@reez 15.38
ga je ons nog vertellen waar"dat soort mensen" tegen zijn of moeten we maar wat gaan raden?
of durf je het niet zo goed te zeggen omdat je het zelf niet zeker weet?

nldennl | 12-05-06 | 16:29

Kunnen we Heino (aka Blauw Held) er even buiten laten aub. Die man heeft niets dan goeds gedaan. Dit is schofferend (en uiteraard tendentieus etc etc).

Chûckèvski Nórrískûv | 12-05-06 | 16:25

@bubka> Als VB inderdaad heeft opgeroepen tot gewapend verzet, is er geen twijfel mogelijk. Dan zijn zij moreel verantwoordelijk voor deze verbijsterende daad. En geloof me bubka, ik ben verre van links.

superjan | 12-05-06 | 16:25

Komisch eigenlijk, toen het er op leek dat een paar Finnen aan het moorden geslagen waren in Belgie stond GS op z'n kop en moesten we vooral stigmatiseren en hele bevolkingsgroepen eropaan spreken, dan wel uitroeien, nu echter een Vlaamsbelangtypetje iets dergelijks onderneemt lijkt het wel of het hier in de zogehate 'Linkse kerk' veranderd. Nee, we mogen kaalkopjes niet over een kam scheren en nee, natuurlijk moeten we ons aller Flipje goed begrijpen als hij het over 'gewapend verzet' heeft.... Ik als linkse jongen begrijp er niets meer van....

bubka | 12-05-06 | 16:17

@johannes,
jij bent dus van mening dat haatzaaien nu eenmaal een principiële bijkomstigheid is van de multiculturaliteit?
pleit jij hiermee, weliswaar verborgen, voor een staat met een zuivere bloedlijn?
proef ik hier rassenleer wat u predikt???

Vodianova | 12-05-06 | 16:17

Vlaams belang is klote
.
MAAR waar is onze vrijmibeau ?

hAl | 12-05-06 | 16:13

Degene die een situatie schept waarin racisme voorkomt, is voor racisme verantwoordelijk. Een situatie met een enkel ras, kent noodzakelijkerwijze geen racisme. Wie voor zo´n situatie pleit, is dus niet voor racisme verantwoordelijk.
Een situatie met vereschillende rassen, kent altijd racisme. Wie zo´n situatie bepleit, moet ook de feitelijke en daarmee morele verantwoordelijkheid op zich nemen voor het bijbehorende racisme.

Johannes26 | 12-05-06 | 16:13

"Het probleem in België is dat er geen objektieve nieuwsmedia zijn, elke krant behoort aan een politieke partij en deze hebben allemaal hun belangen om het Vlaams belang in een kwaad daglicht te zetten."

Laat me raden: alleen het huisorgaan van het VB heeft het altijd bij het recht(s)e eind.

Gainsbarre | 12-05-06 | 16:12

das leuk, das hetzelfde wat theo van gogh ging zeggen toen fortuyn werd neergelegd - dat was de schuld van de media, en melkert die ging zeggen dat de nederlandse le Pen was opgestaan.

catch22 | 12-05-06 | 16:11

@ KaiserSoza 12-05-06 @ 16:02
doe mij dat Duveltjuh maar dan!

/\/\addog | 12-05-06 | 16:10

@KaiserSoza
Lekker.... maakt niet uit wat... laat maar vloeien!

de melkboer | 12-05-06 | 16:07

Terzijde: Heino (de pica) is geen albino. Hij had ooit last van een oogziekte, is een zonnebril gaan dragen en toen die (a la Roy Orbison) onderdeel van zijn imago werd, heeft-ie 'm maar opgehouden.
Voor het geval er slimmeriken met Heino's bruinzwarte sympathieen gaan zwaaien: dat is een urban myth met een broodje aap op een canard gebonden.

Gainsbarre | 12-05-06 | 16:07

Perfect draft? Trappistenbiertje maar, Kaizer

Brusselmans | 12-05-06 | 16:04

@Barbapoeppa 15:58 ;)

Ik zeg zelfs meer: Europese politici moreel verantwoordelijk voor succes populistische partijen.

van Maerlant | 12-05-06 | 16:03

Biertje iemand?

KaiserSoza | 12-05-06 | 16:02

*kijkt greetig naar KaiserSoza's Perfect Draft*

de melkboer | 12-05-06 | 15:59

Belgische politici verantwoordelijk voor succes Vlaams Belang.

Barbapoeppa | 12-05-06 | 15:58

*trekt de Perfect Draft uit de kast*

KaiserSoza | 12-05-06 | 15:56

@Sticky Nicky: Nou ja ga maar na, de linkse kerk grijpt gelijk de kans aan om Vlaams Belangen hier de schuld van te geven omdat ze wapens wilden legaliseren. Ze verdraaien gelijk weer mensen hun woorden.

Dat die zogenaamde skinhead ook kogels heeft afgevuurt op een blanke vergeten ze voor het gemak even.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 15:56

VrijMiBo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jack Daniels | 12-05-06 | 15:54

'het blijkt almaar weer dat de VLD menig socialistische partij links is gepasseerd.'

daskapitalist 12-05-06 @ 15:07

Origineel, wel wat éénzijdig. Voeg de factor Dedecker toe en ik denk eerder dat de spagaat van de VLD zo groot wordt dat er scheuren van komen.

van Maerlant | 12-05-06 | 15:52

@KaiserSoza 12-05-06 @ 15:51
Op zekers!! ;-)

de melkboer | 12-05-06 | 15:51

@de melkboer 12-05-06 @ 15:49

Brugse Zot?

KaiserSoza | 12-05-06 | 15:51

@Sticky Nicky 12-05-06 @ 15:47
Iets als een lekkere Straffe Hendrik... heerlijk!

de melkboer | 12-05-06 | 15:49

.. zapper 12-05-06 @ 15:44
lig je nu nog in je nest te stinken? Tijd voor een terrasje met een belgisch biertje jongen, lekker fris!

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:47

Tijd voor gewapend verzet tegen het kaalkoppen legioen?

Ouwe | 12-05-06 | 15:45

MiRRoRMaN 12-05-06 @ 15:41
Ik was ook een fan van Theo, ook al was ik het doorgaans grondig met hem oneens, ik had bewondering voor de lef waarmee hij zijn meningen wist te brengen en ook omdat hij de dialoog aan wilde gaan met degenen die zijn "tegenstanders" waren.
Waar ik op doel is dat je degenen die hier een linksere mening ventileren wel beschuldigd van stiekeme vreugde over het hele gebeuren. Ik wilde je alleen even een spiegel voorhouden.

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:45

Ze zoeken het zich maar uit, over de grens, ver van mijn bed.

..zapper | 12-05-06 | 15:44

Deze moorden zijn in Belgie gepleegd, moordenaar was van huis gegaan met de planning zoveel mogelijk buitenlanders te vermoorden. Wat hebben mannen met jurken hiermee te maken?

independ | 12-05-06 | 15:43

Overigens, die zogenaamde "oproep tot gewapend verzet" waar dat stukje adviseur het over heeft was een oproep voor het invoeren van het recht op wettige zelfverdediging (in het kader van een juwelier die veroordeeld is omdat ie een inbreker had neergeschoten...).
De linkse kerk heeft hier al lang voet aan de grond hoor, de laatste tijd zelfs letterlijk nu de kerk asielzoekers onderdak geeft en de bisschoppen zich met politiek gaan moeien. Arm Vlaanderen...

Belgiaan | 12-05-06 | 15:42

@milo
Hey geauzert, als je dan toch met je pik in die mesthoop ligt te wroeten vanavond, doe het laatste stootje dan ff van mij.. boerenkinkel!

de melkboer | 12-05-06 | 15:42

@Sticky Nicky: Alles behalve, ik was een groot fan van Theo van Gogh al sinds 1989. Ik vind het juist NIET leuk daarom ben ik ook rechts en met Pim Fortuyn was ik het veelal niet eens. Probeer het nog eens! Volgende keer beter....

@KaiserSoza: Ik zie MAXIMO, Wannabecool en Bwahaha ook nog wel een vreugdeorgie houden.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 15:41

hooohoo. Ik geef niemand direct de schuld. Stiekem heb ik zelf een bijna kale kop, maar heb daar helemaal geen bedoelingen mee, dat staat me gewoon bijzonder goed (ironie?). Verder weet ik dat wanneer ik met mijn al dan neit kale hoofd in een bomberjack ga lopen met allerlei vreemde buttons op mijn jas, dat ik uit moet kijken. Als ik dat zou doen zou ik er dan ook meteen een legerbroek (liefst grijswit), kisten met witte vetertjens en een vlindermesje bij kopen. Het standaardbeeld van een racist is dan compleet. Gelukkig zijn er dan ook nog mensen, ik sprak er gisteren nog één, die zeggen: "Jongeeeeuh, ze weten toch helemaal niet of ik iets bedoel met m'n klere jongeeeuh." Nee, beste Arjan, dát weten ze pas als je stiletto ergens in gestoken zit.
.
Overigens moeten we de discriminatatoren (GS is toch van de nieuwe woorden?) niet gaan discrimineren, misschien worden ze dan nog onzekerder dan dat ze al zijn (bron: Trouw). En Milo, vuile kutfrieslander, ga je moeder pesten, of hou 'm ontopic.

hé man | 12-05-06 | 15:40

En ik kots op de ontwetenden die nieteens weten wat het echte extreem rechts is. Dat heeft helemaal niks te maken met ras of wat dan ook. Het echte extreem rechts is het libertarisme, de enige bijna libertarische staat die er heeft bestaan was Nederland ten tijde van de gouden eeuw. Dus ook de uitvinder van het kapitalisme en raad eens waar dat soort mensen tegen zijn?

Reez | 12-05-06 | 15:38

Woon zelf al jaren in België. Weet dat partijen als SP, Agalev en CVP synoniem staan voor corruptie en misdaden. Vind het ongelooflijk dat de invloed van de linkse kerk zelfs een nieuwszender als BNR radio weet te beinvloeden. Daar hoorde ik de voorzitster vande SP in Antwerpen raaskallen over het VB en de schuldvraag. Terwijl algemeen bekend is dat zij betrokken is bij havenschandalen, fraude en nog een paar hoofdstukken vol. Toen 2 weken geleden een jongen voor zijn MP3 speler door een buitenlander afgeschoten werd, heb ik haar niet gehoord.
Deze daad van een idioot komen de bestaande partijen in België erg goed uit en zal de komende weken wel opgeklopt worden met de woorden: zie je wel, dat zijn de Vlaams belangen. Een z.g. verslaggeefster van Radio 1 wist de luisteraars gisteren aldirect te vertellen dat dit heerschap vol behangen was met speldjes van Vlaams Belang. Ze had het trouwens niet zelf gezien maar van derden gehoord.
Het probleem in België is dat er geen objektieve nieuwsmedia zijn, elke krant behoort aan een politieke partij en deze hebben allemaal hun belangen om het Vlaams belang in een kwaad daglicht te zetten. Immers, eind van het jaar zijn er verkiezingen en de voorspellingen voor de bestaande partijen zijn nu niet bepaald gunstig. Dit ten voordele van het Vlaams Belang.
Herkennen wij dit niet, waren het ook niet de voormannen van de bestaande partijen (de Marcel van Dams etc) in Nl die in 2001 Fortuyn voor rascist, nazi enz uitmaakten....
Met andere woorden, wees argwanend m.b.t. deze berichtgeving...

oude man | 12-05-06 | 15:38

Oh en dan vergeet ik de punks, ska-luisteraars en rac-luisteraars.

Reez | 12-05-06 | 15:36

Aanvaard nederland ook belgische immigranten?

ikky | 12-05-06 | 15:35

@hé man 12-05-06 @ 15:03
Jij weet blijbaar niet het verschil tussen gabbers, skinheads, lonsdale jongeren en neo-nazi's.

Reez | 12-05-06 | 15:34

@KaiserSoza en MiRRoRMaN
ik vraag me af wie er op 06-05 en 04-11 met een stijve een dansje hebben gemaakt...

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:30

jo looserts, ondergetekende typhuslijer gaat lekker naar het terras, alwaar hij van een schoon en vrij Fryslân geniet van de *kuch* leuke dames en het heerlijk scherp geprijsde biertje. Yeps, u begrijpt, wij kotzen op u als randstadt mongeaulen en lachen ons de bûzen ut. Veel plezier in fuckin 020 en 010 en alles wat er nog meer groeit tussen dat beton.

p.s waar blijft die fuckin VRIJMIBO!!!!

milo | 12-05-06 | 15:28

Ook hier gaat weer op: 'de een zijn dood is de ander zijn brood' (zo niet dan toch).

doskabouter | 12-05-06 | 15:27

@MiRRoRMaN 12-05-06 @ 15:21

Ik zie Wannabecool een vreugdedansje achter z'n computermeubel uit de wegggeefwinkel in het kraakpand maken.

KaiserSoza | 12-05-06 | 15:26

Traag 12-05-06 @ 15:25
van binnen zijn we allemaal mooi (stijlloos) roze

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:26

/\/\addog 12-05-06 @ 15:20
liever een fris witbiertje of liever nog een gueuze lambic...

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:25

@BlitzFlicker 12-05-06 @ 15:22

wat te denken van het rookverbod op school? het is juist de schuld van stivoro (afdeling belgie)

janjoker | 12-05-06 | 15:25

Van binnen zijn we allemaal blank

Traag | 12-05-06 | 15:25

BlitzFlicker 12-05-06 @ 15:22
Het is de schuld van de jezuieten hoor...

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:24

Allemaal de schuld van de tabakslobby. Zonder sigaretten had het kereltje nu nog steeds vredig op school gezeten!

BlitzFlicker | 12-05-06 | 15:22

Goede poging uit het zuiden, maar onze oosterburen blijven onbetwiste nummer 1!

groenteman | 12-05-06 | 15:21

VVD = VLD, als zij hun verantwoordelijkheid hadden genomen aan de rechterzijde dan was het niet zo ver gekomen met VB...

Belgiaan | 12-05-06 | 15:21

Ziet iemand anders hier nou ook in gedachten MAXIMO met een stijve achter zijn PC zitten?

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 15:21

Het is wel erg ongenuanceerd,tendentieus en stigmatiserend om nu alle kaalkopjes de schuld te geven.
(meer moeilijke woorden ken ik niet)

zilentbob | 12-05-06 | 15:21

ideetje: een gezellige vrijmibo met Vlaams bier? Duvel anybody?

/\/\addog | 12-05-06 | 15:20

De partijleiding van het VB is gladder dan een nest palingen in een emmer snot, die weten wel beter dan op zo'n congres te gaan roepen van doe eens geweld plegen... Erg triest dat meneer de adviseur hier politieke munt uit wil slaan. Aan dit tempo wordt de PS straks nog links ingehaald door de VVD.

Belgiaan | 12-05-06 | 15:20

@he man 15.03
lekker simpel(dom) ben jij zeg.
ten eerste : guns do kill ,vraag maar aan alle dooie die een kogel hebben gevangen.
ten tweede : niet alle kaalkopjes zijn rechts extremistisch ! en niet alle kaalkopjes hakken met bomberjacks op housemuziek.Volgens jou redenering kan je dan ook zeggen dat alle moslims terroristen zijn die allemaal een lange jurk dragen terwijl ze dansen op jengelmuziek.
ten derde : kan je lekker zeggen ,i saw it on bbc two,maar wat zag je daar dan?en is bbc two wel betrouwbaar dan?
ten vierde : vlaams belang heeft hier natuurlijk niks mee te maken,dit was een eenmans-actie die weinig met politiek te maken heeft,of vind je dat de ael (in mijn ogen een dom groepje bij elkaar maar dat is mijn mening) ook verantwoordelijk is voor al het geweld dat van de moslimkant afkomt?
en dan die naam die je verzint,de kaalkopjespartij,wauw !! goed gevonden zeg.en het ael heet dan zeker de mannen-in-jurken-partij?
jammer voor je.

nldennl | 12-05-06 | 15:19

Uli, kom er eens in!!

DutchXTC | 12-05-06 | 15:18

"Het Vlaams Belang is moreel verantwoordelijk voor deze daad. Vorige maand heeft deze partij op een congres nog opgeroepen tot gewapend verzet. Daarmee zegt de partij eigenlijk dat mensen het recht in eigen hand mogen nemen"
Als dat zo is dan is het zo klaar als een klontje en moet VB per direct worden verboden.

MAXIMO | 12-05-06 | 15:18

ik zou ook zorgen dat de mensen aan de tafeltjes om je heen ook blank zijn, mocht er een slecht geoefende schutter het op jou terras gemunt hebben...

prestodegekste | 12-05-06 | 15:17

Deze slachtpartij komt de gevestigde orde erg goed uit. Een wapenwet opstellen, een ongewenste politieke partij ervan langs geven. Complot?

Adianus7 | 12-05-06 | 15:14

@KaiserSoza .. ik wil het graag met eigen ogen zien .. is dat zo raar ? en dan mogen ze allemaal de zee ingeflikkerd worden .. 't kanaal, noordzee whatever !

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 15:14

TRS, Alttextje?

Traag | 12-05-06 | 15:13

Dus als een Marokkaan iemand hier doodschiet dan is het de schuld van Balkenende II en paars.
Klinkt logisch.

MiRRoRMaN | 12-05-06 | 15:12

Ik snap de pica niet?

TRS | 12-05-06 | 15:10

Brice de Ruyver = de Belgische Wouter 'Bokkelul' Bos

Korreltje Zout | 12-05-06 | 15:10

De rooibosepedimie verspreid zich.

Lucifer | 12-05-06 | 15:09

@Kapitein Stijlvol 12-05-06 @ 15:08
Het gaat allemaal zo makkelijk...

RechtseRutger | 12-05-06 | 15:09

Niet erg stijlloos om hier politieke munt uit te slaan. Brice de Ruyver kan ongezien de Salmonella krijgen.

Korreltje Zout | 12-05-06 | 15:09

Stap 1: we geven het Vlaams Belang de schuld
Stap 2: de oogkleppen kunnen weer op
Stap 3: wacht geduldig op de volgende rascistische moord (allochtoon vermoord Belg of vice versa) en begin weer bij stap 1
Zeau, koekje erbij?

Kapitein Stijlvol | 12-05-06 | 15:08

Moordpartijen van een doorgedraaid ziek jongetje gebruiken voor propaganda.
Een oud, maar in het gemeen probaat middel om het eigen falen te verdoezelen. Als de media je ter wille zijn (zoals in België) kun je zo een heel eind komen. Wat moet die Verhofstadt blij geweest zijn toen hij hoorde dat dit zieke knaapje familie van VB had... Als er ergens een feestje gevierd is, is het daar en niet bij het VB..

Conan | 12-05-06 | 15:08

het blijkt almaar weer dat de VLD menig socialistische partij links is gepasseerd.

daskapitalist | 12-05-06 | 15:07

iemand moet in deze toch de schuld krijgen, stel je voor groen links, aardappelpartij zou de schuld krijgen. En het ergste is dat er zoveel over gepraat wordt dat op den duur de dader, niet meer relevante nieuwswaarde bezit en in de vergetelhoek geduwd word. Opeens zie je nog een klein artikel ergens van... de dader , slechte jeugd etc,,,, en weg ermee voor 15jaar ofzo en de nieuwe politieke partijen in Belgie varen er wel bij, en profileren zich aan dit gewezen drama. Triest land,, Welk stripfiguur zei dat 10jr geleden ofzo, gek volk die belgen

snoeff | 12-05-06 | 15:07

@polletjepiekhaar
Omdat de rooibosthee in België geen invloed meer heeft op het normale volk..

de melkboer | 12-05-06 | 15:07

polletjepiekhaar 12-05-06 @ 15:05
grootste deel proteststemmers, zeker ook omdat België een opkomstplicht kent. De LPF haalde in 02 ook 26 zetels, grotendeels dankzij proteststemmers. Kijk eens waar ze nu zijn in de peilingen...

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:07

Belgen zijn dom. Het VB heeft er alleen maar belang bij om aangevallen te te worden en zich als slachtoffer te kunnen manifesteren. Iedere aanval n.a.v dit afschuwlijke incident op het VB levert weer extra stemmen op voor die lutsers.

schele henk | 12-05-06 | 15:06

hé man 12-05-06 @ 15:03
wat dacht je van VEB (Vlaams Eigenbelang)? Met dank aan Draaitafel Demagoog.

Sticky Nicky | 12-05-06 | 15:05

ONZIN, van de bovenste plank, Er hebben 1 miljoen Belgen, op het Vlaams Belang gestemd. hoe zou dat toch komen?

polletjepiekhaar | 12-05-06 | 15:05

@Draaitafel Demagoog 12-05-06 @ 15:02

Come again?

KaiserSoza | 12-05-06 | 15:03

Guns don't kill people, rechts-extremistische kalkopjes die niets anders doen dan hakken in hun bomberjacks/lange jassen op beukmuziek waar 'hard' voor staat do! i've seen it in a documentary on bbc two!

Precies.. zullen we een paar goeie benamingen bedenken voor de nieuwe naam voor het Vlaams Belang? En nee: Het Vlaams Blok is passé.
Misschien kunnen ze het gewoon de kaalkopjespartij noemen? lijkt me handig. Als elke aanhanger z'n kop dan kaal scheert, weet je op straat ook meteen wat je aan hem of haar hebt. toch?

hé man | 12-05-06 | 15:03

beelden aub van dat congres ! en dan ook meteen in de noordzee dumpen al die eigenbelangers ..

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 15:02

En dan dacht ik dat Pim's fans erg waren....

Yop | 12-05-06 | 15:00

Heineau rulez!

KaiserSoza | 12-05-06 | 15:00

Nederland heeft de linkse kerk, belgïe heeft zo te lezen ook een linksdraaiend frietkot. Wanneer gaan de media zich nou eens bezighouden met dingen die normale mensen wérkelijk bezighouden, i.p.v. steeds met het vingertje te wijzen als er iemand met een kleurtje is gedood?

Onderbuik | 12-05-06 | 15:00

De kogels kwamen dus van rechts?

Dömper | 12-05-06 | 14:59

Dan is de AEL ook verantwoordelijk voor alle heibel van de allochtonen. Wat een logica ...
.
Ik zou Brice adviseren zijn scheur dicht te houden.

Professor Plons | 12-05-06 | 14:59

da wizard 12-05-06 @ 14:57
Welnee, Vlaams Belang doet gewoon weer een naamswijzigingetje en gaat gewoon weer verder

Sticky Nicky | 12-05-06 | 14:59

Guns don't kill people, media does!

Reez | 12-05-06 | 14:58

Dus ze worden een verboden criminele organisatie?
Dat zal het volk wel tot inkeer brengen om extreem rechts te stemmen...

da wizard | 12-05-06 | 14:57

Maar wat is nou het advies van de adviseur?

John McClane | 12-05-06 | 14:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken