Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaalkopje kreeg het met paplepel ingegoten

hij leeft nog, ga eens doodHans Van Themsche sterft helaas geen pijnlijk dood. Het 18-jarige kaalkopje, die het gisteren nodig vond twee een zwarte au pair en een jong kind om te leggen, werd niet goed genoeg in zijn buik geschoten. Die kudtpliesie ook altijd. Kun je een keer legaal schieten, weet je geen vitale delen te raken. En dus praat Hans alweer honderduit in het ziekenhuis. Meneer blijkt zijn ideeen over de gekleurde medemens overigens niet van een vreemde te hebben. Zo zit zijn tante Frieda namens het Vlaams Belang in het parlement. Het inteelthoofd benadrukt echter niets maar dan ook niets van de daad van haar neefje te begrijpen. Zo hebben we hem niet opgevoed. Fractievoorzitter van het Vlaams Belang in de Belgische Kamer van Volkvertegenwoordigers Gerolf Annemans zegt zich "uitdrukkelijk te distantiëren van de moord, ook als de dader bewust vreemdelingen geviseerd zou hebben". Die laatste zin ook. heel sterk. Alsof Hans handelde vanuit zijn onderbewustheid.

Reaguursels

Inloggen

Moet toch even reageren; ben een Nederlander - dat moge duidelijk zijn - en mijn Belgische vrouw is nu in Belgie met mij 13 maanden oude dochter en.. jawel, een zwarte nanny.. Je kan je niet voorstellen hoeveel emoties deze moordpartij bij mij heeft losgemaakt.

De nanny wil liefst zo snel mogelijk weer naar huis, ondanks dat zij niets weet van deze vreselijke gebeurtenis - ze heeft heimwee, dus geen wens om zich aan te melden als vluchteling.

Alhoewel ik het met velen eens ben dat er teveel buitenlanders bij mogen komen - dat geldt ook voor Oostblokkers - die geen respect hebben voor de West Europeese cultuur, kan deze vorm van racisme en vreemdelingenhaat echt niet - ik hoop dat de extremisten die nare comments hebben neergeplant het hier mee eens zijn.

Voor mij is Europa een verloren zaak, met de "zogenaamde socialistische" afgunst politiek, maar het is een aardige vakantie attractie (met Koningen, historie en pretparken enzo) voor mij. Daarom kom daar nog ik jaarlijks mijn zuurverdiende centen spenderen die ik in een derde wereld land verdien, waar de meeste autochtonen die ik ken rijker zijn dan ik.

Het is aan jullie om er wat van te maken daar - niet aan mij. Zorg ervoor dat het aantal zogenaamde vluchtelingen worden teruggedrongen en stop met die idiote "zielig buitenlandertje" politiek, maar wordt geen racist. In het land waar ik woon werden de zwarten en blanken 100 jaar geleden als een ras beschouwd - gek genoeg - niet meer nu.

Er is geen rassenprobleemin Europa, maar een cultuurprobleem, en geen vluchtelingenbeleid, maar een socialistich schuld beleid. Laat al die moraalridders en salon socialisten zien dat ze ernaast zitten. Racisme geeft die idioten alleen maar gelijk, en dat is 2 stappen terug.

Moord op een zwarte nanny en een 2 jaar oude baby helpt niet het probleem op te lossen - Hirsh Ali Ayaan uitzetten trouwens ook niet, maar dat is een hele andere discussie.

Just my 2 cents - Short

Short | 15-05-06 | 12:20

Rechts heeft voorrang! Maar alleen in het verkeer, en dan hoor je jje te gedragen als een heer

klaar als een klontj | 15-05-06 | 10:18

Jean Vanderzypen
Groenstraat 87
1800 Vilvoorde
02/251.64.85

die raakt toch niet

btc`s the dude | 15-05-06 | 09:50

@veest van pim : ga eens dead

nederbelg | 14-05-06 | 19:03

@de profeet: 'waarschijnlijk' is het belangrijkste woord van je post. Beetje dun, he?

veest van pim | 14-05-06 | 01:55

@nederbelg: je bent een dwaas.

veest van pim | 14-05-06 | 01:54

@van maerlant: ik hoef geen lectuurbegeleiding, ben zelf informatievaardig genoeg in deze materie. Toch bedankt. Al denk ik niet dat Rinke Van Den Brink me meer zal kunnen vertellen over de Vlaamse skinheads dan het onderzoek dat ik zelf heb gedaan. De oorzaken van het succes van de partij VB rechtvaardigen haar boodschap niet.

veest van pim | 14-05-06 | 01:53

bij Toutatis , ben een paar uurtjes op het terras geweest en plots zit GS vol Belgen gvdgvdgvdgvdgvd.
Dat jankerige kutvolk , altijd maar drammen over Ollanders en hoe veel beter ze't daar in hun neplandje doen ( kan mij nog een bustoertje herinneren van zo'n rooie netnietfransoos om aan te tonen hoe slecht het wel niet met Nederland ging ) .
Zittend op hun enorme zak staats-schuld altijd maar omhoog schijten gatver !
Dat land is zo kudt verrot en vol met jankende slapjanussen , flikker toch godnondeju eens op naar de Fransoozen waar jullie gewoon bij horen !

Hah heerlijk , dagelijks portie Belgenhaat weer van me af geschreeuwd

Der Werner | 13-05-06 | 21:30

Ik zie een Belg die de allochtoonse gebruiken heeft overgenomen, dit noem ik nu wederzijdse intergratie.
Je zal maar als autochtoon in een grote stad als Antwerpen wonen!

multi-gelul | 13-05-06 | 09:45

Die gast heeft gewoon een dubbele moord gepleegd........ levenslang imo

JaHoorJa | 12-05-06 | 22:10

die slet was niet eens volbloed ariër, donkerbruine ogen en haar....
schande voor z'n medekaalkopjes!
als straf levenslang Riker's Island, tussen de brothers.
mag ie de bitch van Jerome uit celblock 5 zijn...
vuile slet!

Vodianova | 12-05-06 | 18:11

-weggejorist-

shakespier | 12-05-06 | 17:09

-weggejorist-

Lange Frans | 12-05-06 | 16:59

Ideeën voor het straffen:
-Mijnen ruimen in voormalig oorlogsgebied
-Orgaando0nor worden (per direct)
-"Proefkonijn" worden

benter | 12-05-06 | 16:17

Ik wil ff namens de overige gematigde-finnen-haters hier zeggen dat ook heer Kaalkop ongezien de tyfus kan krijgen en met een balontsteking mag doodrotten. Mag ik er overigens op wijzen dat de burgemeester géén rooibos is gaan drinken met alle kaalkopjes?
Alle linkse rakkers die ff snel onze neus in de kaalkop-poep komt drukken: ga eens deaud, of ga minimaal weg. Finnen moeten nog steeds het rifgebergte weer opzoeken en van de radicaaltjes maken we nog steeds het liefst hakbar-sjasliek.

Koekje-dr-bij? | 12-05-06 | 15:29

@veest van pim 14:34
Ik zou je het werk willen aanraden van Rinke Van den Brink: 'In de greep van de angst. De Europese sociaal-democratie en het rechts-populisme' (2005). Eén citaat: 'Overal in Europa halen (extreem-)rechtse populistische partijen hun hoogste score in steden die traditioneel rode bolwerken waren. Dat geldt in Wenen, Kopenhagen, Rotterdam, Hamburg, Marseille, Lille en ook in Antwerpen en Charleroi' VdBrink schetst in z'n werk hoe zich land na land hetzelfde fenomeen heeft voorgedaan: zich verweesd voelende arbeiders - ze worden door hun partij niet gehoord - die zich dan in arren moede bekeren tot een andere partij. Links heeft de arbeider zo in de armen van populistisch rechts gedreven. Nuance is wel dat Vlaams Belang niet alleen arbeiders in z'n rangen telt: elke traditionele partij verliest kiezers aan het Vlaams Belang.

van Maerlant | 12-05-06 | 15:28

"De dader had de uiterlijke kenmerken van een skinhead .....
Hij was namelijk in het zwart gekleed, droeg stevige laarzen en had lang haar, dat opzij afgeschoren was."

kennelijk zijn ze in belgie zo dom dat ze het verschil tussen een kaalkopje en een gothic niet weten

megashira | 12-05-06 | 15:06

Hulde aan DE_profeet

nederbelg | 12-05-06 | 15:05

@veest van pim

Jij stond een maand geleden waarschijnlijk nog te snotteren om een 'sereen en constructief debat' te voeren en om vooral niet te 'veralgemenen'.
Nu het wel in je kraam past is je recuperatiepoging wel bijzonder doorzichtig.
En over die miljoenen werkmansgeld: vraag anders even aan je rode kameraden van de PS/SP.A wat ze zoal met dat geld gedaan hebben.
Als je wil kan ik je wel een mooi lijstje bezorgen...

de_profeet | 12-05-06 | 15:00

@ chloorhexidine helemaal mee eens ! Zulke lui heb je nooit in de hand ,of je nu PvdA bent of Vlaams Belang

nederbelg | 12-05-06 | 14:51

@3y3b4ll 12-05-06 @ 13:45:

Dus in jouw gedachtengang heeft VB ook schuld aan de moorden van gisteren? Immers zij verketteren ook de allochtonen.

Het is toch je reinste onzin om de PvdA verantwoordelijk te houden voor de dood op Fortuyn. Ja, de discussie was in keiharde woorden. Maar dat deed Prof. Pim zelf ook, dus kom nu niet aan met dat gejank over demoniseren enzo. Volkert was toevallig extreem-links én bovendien een malloot. Daar heeft de PvdA niets mee te maken. Als de PvdA niets had gezegd, en Fortuyn dezelfde toon had gehouden, was deze gek ook ongetwijfeld wel gaan schieten....

chloorhexidine | 12-05-06 | 14:47

@ veest van pim : je hebt veel blabla voor iemand die niet in Belgie woont.
Het is hier gewoon een k- scheefgetrokken situatie .Killegalen die wat kerken bezetten , vreemdelingen stemrecht(terwijl de belgen stemPLICHT hebben), ... moet ik nog verder gaan ? Er is natuurlijk geen enkel excuus voor deze missstap die die gast begaan heeft.

nederbelg | 12-05-06 | 14:41

De kogels kwamen van rechts.

veest van pim | 12-05-06 | 14:35

Kijk aan. De Belgische kaalkopjes hebben Geenstijl ontdekt. Way ahead of you guys. Aandoenlijk dat gejank: je zou aan de reacties uit Klein Dietschland te zien nog moeten geloven dat het eigenlijk een aanslag op de politieke vertegenwoordigers van extreemrechts was, en niet op drie onschuldige mensen.
De Kleenex is vast niet aan te slepen in café De Zwarte Leeuw. Tough luck: wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. Nog iemand die het nodig vindt de (morele of juridische) legimiteit van het arrest van 21 april 2004 in twijfel te trekken trouwens? Dat dacht ik al. 't Is stil aan de overkant. Schijnheilig stil vooral: denk je dat Vlaams Belang dertig jaar lang miljoenen werkmansgeld aan propaganda had besteed, als ze dachten dat die geen enkel effect op het gedrag van mensen zou hebben? Hou op met miepen, jongetjes. Face the music and dance.

veest van pim | 12-05-06 | 14:34

over de kwestie Brussel: laat vallen, die eens Vlaamse stad is reddeloos verloren.
De enigste Vlamingen die daar nog naar toe trekken zijn de linksdraaiende progressieven die zich massaal in en rond de Dansaertstraat vestigen en daar dociel het Frans bezigen als voertaal. Uiteraard is De Morgen verplichte lectuur evenals bezoek aan het arty farty cafe L'Archiduc waar notoire leeghangers als Arno Hintjens en Jan Decorte tot het meubilair behoren.
Voor de rest was het een grote vergissing om Brussel als hoofdstad van Vlaanderen te kiezen, een stad die voor 90% verfranst is en waar er wordt neergekeken op 'les flamands'.
Dat diezelfde flamands wel massaal afdragen om het Brussels terminale waterhoofd op intensieve te houden wordt vervolgens afgedaan als 'nationale solidariteit'. Waarna er verder mag gespuwd worden op het Nederlands.

de_profeet | 12-05-06 | 14:11

@ belgiaan Maandag avond ben ik in Antwerpen Terrasje bij Cafe Local ?:) laat het maar weten

nederbelg | 12-05-06 | 14:11

@Belgiaan 12-05-06 @ 13:36
Over dat opkijken tegen Nederlanders: het lijkt alsof jonge Vlamingen tegenwoordig meer lef hebben dan jonge Nederlanders. Ik zeg 'lijkt', want ik ben geen socioloog en heb 'r geen onderzoek naar gedaan. Het valt me op dat ze sowieso qua uiterlijk beter verzorgd zijn en meer zelfverzekerd overkomen. Ook in het buitenland -pas geleden nog meegemaakt in Barcelona- durven ze hun mond open te doen, waar ze voorheen beleefd op gedempte toon spraken. Overigens moet ik daarbij steeds denken aan een uitspraak -weet niet meer van wie- die verband hield met de hausse aan Vlaamse modeontwerpers: 'Het lijkt wel of alle Vlamingen tegenwoordig met een designhoofd gezegend zijn'. Met andere woorden: de zelfverzekerdheid komt eraan!

Murdockyoufool | 12-05-06 | 13:58

Allereerst is een buikschot bij dit soort lieden alleen geoorloofd als medische hulp minimaal enkele uren verwijderd is; anders dient toch voor het hoofd te worden gekozen. Inschattingsfoutje van de agent ter plaatse.
Het gaat echter om een doorgedraaid kind (net 18), alleen een vuurwapen maakt iedereen ongeveer even oud en sterk in termen van aanvalskracht. Dit triest incident opblazen voor eigen gewin in een onsmakelijk links circus, is misselijkmakend. Daar achteraan lopen is en erop hameren dat rascistische motieven hier de doorslag hebben gegeven dom en kinderlijk naïef. Echt stuitend wordt het als mensen die een zeker intellect en zelfs een eigen (!) mening pretenderen (bijv. Sticky Nicky) in hun streven naar bevestiging van hun morele kwaliteiten met hun helft van de feiten hun gelijk trachten te halen. (bah)

Conan | 12-05-06 | 13:55

@Barbapoeppa 13:10
Een beetje zoals de hofstadgroep? Dat waren ineens terroristen omdat ze een (door de AIVD gesponsorde) handgranaat gooiden naar het arrestatieteam.
Of misschien zoals Harvey Lee Oswald? Die als communist werd afgeschilderd terwijl hij notabene door de CIA was ingezet om die partij te infiltreren.
.
Legio soortgelijke verhalen natuurlijk maar je punt is helder ;)

BastaardSuiker | 12-05-06 | 13:54

@chloorhexidine: Het waren destijds wel die linkse politieke mongeaulen die Fortuyn zo verketterden dat er uiteraard een linkse stuk vuil tot zijn daad overging. Je kan dus stellen dat de PVDA ook schuldig is aan de dood van de heer Fortuyn.
Neemt niet weg dat die Belgische patatzak likkende gothic/skinhead van mij een ongeleauvelijk end aan een flesje gifgas mag gaan ruiken.

3y3b4ll | 12-05-06 | 13:45

@Hans Anders:

Jij spreekt ware woorden. Er wordt gelijk een verband gelegd tussen de moord en familie van de moordenaar die VB-ster is. En dat is vooralsnog net zulke grote onzin als de PvdA beschuldigen van de moord op Fortuyn, enkel omdat tussen Fortuyn en de PvdA keiharde debatten gevoerd werden.

chloorhexidine | 12-05-06 | 13:38

@nederbelg haha ja fideel van je, laat maar weten als je nog eens in Antwerpen bent
@ van maerlant Antwerpenaars klagen veel maar het is alles bij elkaar een best veilige stad. Ik heb ook in Rotterdam en Brussel gewoond en die steden zijn volgens mij een groter kruidvat dan Antwerpen...
@murdockyoufool Vlamingen kijken stiekem wel een beetje op naar Nederland al zullen ze nog eerder doodvallen dan dat luidop te zeggen. Niettemin zijn er meer voorstanders van de groot-Nederlandse gedachte dan je zou denken. Een heel groot deel van zowel hoi polloi (zie VB) als de elite (zie het Warande-manifest) zijn de Waalse blok aan het been meer dan beu.
Wat Brussel betreft, daar hebben maar weinig Vlamingen iets mee. Als dat een Europese enclave wordt, zouden er maar weinig mensen van wakker liggen, me dunkt (hoewel het historisch zeer duidelijk een Vlaamse stad is die door het Waals imperialisme langzaam maar zeker is verfranst).

Belgiaan | 12-05-06 | 13:36

@crixus,
ik durfde dat alleen maar te denken, jij zegt het!

fuckje | 12-05-06 | 13:28

@Chileen: "onderbewustheid" moet zijn "onderbewustzijn". Wordt die laatste zin ook iets sterker ;-)

kezie | 12-05-06 | 13:23

Frieda is duidelijk NSFL (Not Safe for Lunch). Zo gezegd zo gedaan * HURL*

Eskimauh | 12-05-06 | 13:23

@mahdi33 12:58
De beste propaganda is de waarheid op het moment dat ze jou ideologie ondersteunt.
.
Anti-democratisch links is in werkelijkheid zeer tevreden over deze zaak. Daar ben ik van overtuigd. Ze zullen uit deze racistische daad alles halen wat er in zit om hun tegenstanders te demoniseren. Want alles wijst erop dat het natuurlijk wel racistische motieven zijn.

Barbapoeppa | 12-05-06 | 13:10

sammy de moraalridde 12-05-06 @ 11:40

Volkert van der Graaf heeft gezegd dat het tonen van de CD folder door Job Friszo bij de NOS voor hem een legitimatie van zijn daad was, dus kort door de bocht geredeneerd: de NOS heeft indirect Fortuijn vermoord. Net zo kort door de bocht wordt geredeneerd door vele linkse GS'ers t.a.v. het VB.

Je kan hier wel merken dat het VMBO gehalte bij links sterk toeneemt.

Hans Anders | 12-05-06 | 13:08

@ belgiaan Goedemorgen ook al wakker? Het is idd rustig gebleven in A'pen dus die bak duvel heb je nog tegoed :-) Antwerpen of Mechelen neem ik aan

nederbelg | 12-05-06 | 13:04

@Murdockyoufool 12:55 Mja, toen ik Horror Scoop las dacht ik erachter 'meer': niet echt meer, dus. Ik ben de groot-Nederlandse gedachte niet ongenegen - de ouwe Tobback zegt daar zinnige dingen over - maar Nederland moet eerst zijn eigen zaakjes op orde krijgen - gesteld dat het daar niet te laat voor is. Over Brussel vond ik de hoofdredacteur van Trends in Frontlijn enkele weken geleden een heel knap standpunt innemen; voor één keer de Vlamingen eens gewiekst. Persoonlijk denk ik dat Vlaanderen, als de scheiding er komt en we niet worden ingehaald door de politieke realiteit, voor een bestaan als zelfstandige entiteit gaat.

van Maerlant | 12-05-06 | 13:03

@fuckje 12-05-06 @ 11:22:
En dan vooral de vrouwen....

crixus | 12-05-06 | 13:01

Als een Fin deze gruwelijke daad zou plegen is iedereen als de kippen bij om hem voor een militante fundamentalist uit te maken, maar doet een blanke mongoul dit doet is het geen racistische daad. Hoezo met twee maten meten..

mahdi33 | 12-05-06 | 12:58

@ Belgiaan 12:52 Dat stadje had inderdaad wel stad mogen zijn, vond ik bij het nalezen ook - maar gemoedelijk toch best? Overigens vind ik je wel optimistisch gestemd. Ik heb eerder het gevoel - maar hoop dat ik me vergis - dat er niet veel meer nodig is om het in Antwerpen of elders uit de hand te laten lopen.

van Maerlant | 12-05-06 | 12:55

@van Maerlant 12-05-06 @ 12:34
Horror Scoop schreef daarnet: België bestaat niet echt. Zo is het natuurlijk. Een oplossing zou kunnen zijn, tot een paar jaar geleden nog af gedaan als te ridicuul voor woorden, om Vlaanderen bij Nederland te voegen. In het verlengde daarvan ligt natuurlijk: Wallonië bij Frankrijk en het Duitssprekende gedeelte bij Duitsland. Het probleem is: Brussel. Zowel de Vlamingen als de Walen claimen de stad. Maar goed, veel Vlamingen zullen hard roepen dat ze niet nooit bij Nederland willen horen. terwijl een Brabander meer gemeen heeft met onze zuiderburen dan met een Noord-Hollander.

Murdockyoufool | 12-05-06 | 12:55

@sticky nicky jo in die Turkse theehuizen kan je wel meer krijgen dan bier alleen ;)

Belgiaan | 12-05-06 | 12:53

@ van maerlant een gemoedelijk provinciestadje is Antwerpen natuurlijk nooit geweest... Een gistend vat is het al evenmin, wel een trotse stad die door al haar aantrekkingspolen (haven, diamant, mode, muziekscene...) een hoop hele verschillende mensen aantrekt. Af en toe botst dat dan wel eens...

Belgiaan | 12-05-06 | 12:52

ik heb zulke schijt aan die kale knaken.. echt walgelijk wie schiet ern nou een 2 jarig kind dood? whatthe-vuk... ik kan hier helemaal niks mee, laat hem maar eens bij de tukkers langs komen dan zou ik *&^%^&%&(^%&()()(%$##$$@ achterlijke kudtkale

el tukker | 12-05-06 | 12:51

Belgiaan 12-05-06 @ 12:46
een pilsje in een Turks theehuis? Hebben ze dat daar in België wel?

Sticky Nicky | 12-05-06 | 12:49

@ Allen:
Opvallend vind ik dat, hoewel er gisteren al bekend was dat er naast veel extremistische lektuur (en dat was vast niet alleen maar een VB-foldertje) en dat de dader het hele plan al had uitgestippeld (zoveel mogelijk buitenlanders omleggen) er nog steeds hier mensen zijn die roepen dat het geen racistische moord hoeft te zijn.
"want het was een gothic!"
"want er is ook een blank meisje doodgeschoten"
"de linkse media wil te graag dat het een rechts-extremist is"

Vele reaguurders die een grote mond hadden over finnen ed., waar de nuance zoek was roepen nu op tot nuance? Dat hoefde niemand te wagen op 04-11-04 overigens.

Sticky Nicky | 12-05-06 | 12:46

@kniebelknuistje
Ja klopt dat zijn een soort van ghetto's maar je zal nergens scheef aangekeken worden als je gewoon een pilsje mee komt drinken of het nu een Portugese kroeg is op het Sint Jansplein, een Congolese tent in de Seefhoek of een Turks theehuis in de Brederodestraat... De enige plaatsen waar je moet uitkijken zijn het Conincksplein gewoon omdat dat het drugscentrum is van de stad en Borgerokko gewoon omdat die Rifbewoners zulke agressieve klootzakken zijn...

Belgiaan | 12-05-06 | 12:46

België bestaat niet echt.

Horror Scoop | 12-05-06 | 12:44

Antirooklobby zet gothic aan tot wanhoopsdaad: Belgische media schuiven verantwoordelijkheid gezamelijk af op Vlaams Belang.

Dr. Faustus | 12-05-06 | 12:43

@kniebelknuistje 12:33 Ik ken Antwerpen niet meer zo goed: ik kom er al lang niet meer zo graag als vroeger. Zoals jij het beschrijft klinkt het alsof het gemoedelijke provinciestadje van 15 jaar geleden verworden is tot een gistend vat van vervreemding. Ik hou mijn hart vast.

van Maerlant | 12-05-06 | 12:41

@Murdockyoufool 12:22 Eén van de problemen is dat de voertaal Frans is. Dat leidt tot toestanden zoals Vlamingen die mekaar by assumption in het Frans aanspreken, tot Frans als voertaal in vergaderingen, tot werkelijk problematische communicatie met bijvoorbeeld ziekenhuispersoneel. Dat eerste is niet zo erg, maar je voelt je wel lichtjes belachtelijk en een beetje 'taalverrader' als je dat meemaakt. Dus besluit je in je eigen hoofdstad consequent je eigen taal te gebruiken, maar dat levert je dan weer het etiket extremist op. Het tweede is al erger. Je Frans mag nog zo goed zijn, je onderhandelt met natives in hun taal. Dat is kwaad kersen eten. M'n derde voorbeeld is echt erg en zelfs schrijnend; toch is het in welvaartsstaat België (hoelang nog?) dagelijkse kost.

van Maerlant | 12-05-06 | 12:34

@Van Maerlant
Inderdaad een zinnig stukje. Antwerpen is ook niet te vergelijken met Amsterdam. In Ant. lopen de getto's dwars door het centrum heen, en van spreiding is niets te merken: loop je in de Afrikaanse wijk, zal je over de rijbaan moeten omdat de leden van de 'Liberia Power Club' of de 'Ghana Freedom House' geen stap van de stoep willen wijken voor zo'n 'wit wijf', hetzelfde naargeestige, woedende sfeertje hangt in de Noord-Afrikaanse straten verderop. Voor je het weet ben je dan weer in de 19e eeuw beland in de chassidische wijk, of zit je tussen de dronken Polen waarmee de straathoeken zijn bezaaid. Op het eerste gezicht heel fijn exotisch allemaal, maar na een tijdje merk je dat de bevolkingsgroepen er werkelijk volslagen langs elkaar heen leven.

kniebelknuistje | 12-05-06 | 12:33

@ de profeet, moet je de PS eens zien, in vergelijking daarmee zou je nog blij worden van de SPA...

Belgiaan | 12-05-06 | 12:30

vieze kutkale

el tukker | 12-05-06 | 12:28

@indekakker leer jij nu effe zonder dt fouten schrijven misschien word je dan wel eens ergens serieus genomen...

Belgiaan | 12-05-06 | 12:27

Het zal wel al veel gemeld zijn, en het is niet bijster origineel, maar tering wat een Softenon die tante Frieda!

Dan las ik nog ergens dat je in Brussel niet terecht kunt met Nederlands. Als Nederlander en best wel regelmatig bezoeker van Brussel heb ik daar niets van gemerkt. Tuurlijk, er zijn 'r die geen Nederlands (willen) spreken. Maar een echte Brusselaar lult gewoon Nederlands!

Murdockyoufool | 12-05-06 | 12:22

De profeet heeft gesproken, en wel om 11:55. Wie wil weten hoe vele Vlamingen de samenleving ervaren kan hier zijn licht opsteken.

van Maerlant | 12-05-06 | 12:21

Leuk, die belgen. Ze beginnen steeds meer op de kaaskoppen te lijken.

Ruurd Sluiswachter | 12-05-06 | 12:19

@indekakker

"Smikkel"? Die houden we erin.

kniebelknuistje | 12-05-06 | 12:19

@Roberto Francisco
Ik ben het met je eens. Niet voor niets wordt het blanke ras 'Caucasian' genoemd, en de Kaukasus ligt altijd nog dichter bij Turkije dan bij Nederland.

Overigens denk ik (laat mij nou ook eens een complottheorie uit de doeken doen) dat deze moorden Vlaams Links, enkele maanden voor de verkiezingen, wel heeeel goed uitkomt. Aha!

kniebelknuistje | 12-05-06 | 12:18

Frieda, de geile slet van het zuiden

henkyv w | 12-05-06 | 12:14

@belgiaan

Ik vind zattevrienden nu niet echt het van het hoor, dus wil je wel es effe je smikkelhouden voor je mensen bekritiseerd?

indekakker.be | 12-05-06 | 12:14

@Belgiaan

Bedankt!
Ik woon dan ook in Vlaanderen.

de_profeet | 12-05-06 | 12:11

leopold werd koning omdat annexatie van frankrijk niet lukte. sindsdien zijn de vlamingen verdoemd.

daskapitalist | 12-05-06 | 12:11

@Belgiaan

Heb jij het niveau van de gemiddelde SP.A-er als eens bekeken: Steve Stevaert, Freya Vandenbossche, Bruno Tobback,.... Stuk voor stuk linkse demagogen met evenveel inhoud als een leeg conservenblik.
En dat soort figuren zit dan wel in de regering.

de_profeet | 12-05-06 | 12:10

Grappig: momenteel is een een demonstratie tegen racisme gaande, terwijl de dader een niet-racistische gothic is.

Dr. Faustus | 12-05-06 | 12:09

pfffft, zoals het nu lijkt had Hans al vooraf verteld dat hij mensen ging neerknallen, omdat ie misschien van school gestuurd zou wordne en niet mocht roken (wat toch een mensenrecht is).

daskapitalist | 12-05-06 | 12:08

@ de profeet, proficiat jij bent de een van de weinige reaguurders met een beetje verstand van Vlaanderen...

Belgiaan | 12-05-06 | 12:08

Belgie staat de laatste tijd weer lekker positief in het nieuws.

Niko de mus | 12-05-06 | 12:07

@indekakker ga eens terug naar zattevrienden.be... Ik ben beschaamd in uw plaats.
Hoewel hij het niet erg goed kan verwoorden, heeft deze VB-stemmer in denial wel ergens een punt: als rechtse kiezer kan je in België geen kant uit. Zolang niemand het gigantisch gapend gat rechts van het centrum opvult zijn conservatieve Vlamingen verplicht op VB te stemmen. Dat er in de lagere regionen van die partij vooral inteeltfiguren met IQtje schoenmaat als tante Frieda rondlopen is pas een probleem als ze aan de macht komen... regeren houden ze echt niet lang vol geloof mij nou. Enige remedie tegen VB is ze mee in het bad trekken en laten verzuipen.

Belgiaan | 12-05-06 | 12:03

@melkboer .. ze rent altijd hard weg :( :( ... maar ik zal me ook rustig houden .. moet ook aan de slag .. maar als er een prooi langskomt die voldoet zal ik me weer melden ..

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 12:01

@Draaitafel D.
Als hier niks interressants te vinden valt, dan straks misschien wel in een ander topic ;-)
Maareh, moet nog ff wat werk verzetten, dus hou jij het klimrek in de gaten voordat ie weer gejat wordt..?
Jij en fuckje geen gezellige fuckbuddies?

de melkboer | 12-05-06 | 11:56

@Roberto Fransisco 12-05-06 @ 11:36
Ik bedoel maar, jong geleerd....

Jack Daniels | 12-05-06 | 11:55

Baseer jullie aub niet op informatie van de publieke omroep VRT want als je de NOS al een links bolwerk vindt, is hun nieuwsredactie nog een graad linksdraaiender. Het Vlaams Belang wordt stelselmatig uitgesloten van de berichtgeving terwijl sympathisanten van de communistische PVDA vrijelijk rondzwerven op de nieuwsredactie.
Dat die goth toevallig een tante heeft die bij het Vlaams Belang zit wordt nu uiteraard gretig aangegrepen om guilt by association op te voeren.
Dit is tegenstelling tot bij de moord op Joe Van Holsbeeck, waar er alleen 'sereen' en 'constructief' gereageerd mocht worden omdat de daders allochtonen bleken te zijn en we toch geen 'hele gemeenschap kunnen stigmatiseren'.
En btw de immigratiestandpunten van het Vlaams Belang komen min of meer overeen met die van de VVD.
Makkelijk krijsen als je nog niet eens de moeite neemt om het programma te lezen.
En vergeet de hele Vlaamse geschiedenis niet.
Nederland heeft nooit een taalstrijd moeten voeren en in Amsterdam kan je tenminste wel terecht in je eigen taal, iets wat in de zogenaamde hoofdstad Brussel niet het geval is.
Daar ligt de onstaansgeschiedenis van partijen als het Vlaams Belang en de N-VA. Zonder het franstalig imperialisme bestonden dergelijke partijen niet eens.

de_profeet | 12-05-06 | 11:55

@melkboer .. mooi ! ik zal me oogjes open houden .. al zal het wel wat rustiger zijn hier .. types zoals fuckje smeren hem meteen als ze mijn naam zien staan over het algemeen .. ;)

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:46

@ShadowBMX .. leuk stukje .. let effe op welke vinger ze overhoudt als ze het over de 3de' V' heeft .. blonde dames in politiek houden nooit lang stand ! ;)

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:44

@Draaitafel Demagoog
Mnee nog niet echt iets op het oog voor het glimmende klimrek... Heb em ff extra opgepoetst voor deze prachtige dag.. ;-)
*wacht rustig af voor een gezellige prooi*

de melkboer | 12-05-06 | 11:43

@RF: Volgens mij is dat hele rassengedoe onzin, maar als ik moet kiezen zeg ik: Aziatisch. Turken komen ten slotte uit Mongolie van oorsprong en zijn verwant aan de Midden-Aziatische bevolkingsgroepen. Ze spreken ook geen Indo-Europese taal. Dit alles gaat die Belgische schutter waarschijnlijk boven zijn pet, maar dat terzijde.
Overigens heeft Volkert zich nooit uitgelaten over zijn motieven. Ik had begrepen dat die moord verband zou kunnen hebben met Fortuyns standpunt mbt de bio-industrie. Dat van die allochtonen en zo heb ik gemist, wat uiteraard niet uitsluit dat het waar is.

sammy de moraalridde | 12-05-06 | 11:40

@De socialist
Maar ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag gesteld op 10:51. Als dit zo blijft ga ik ervan uit dat je een antidemocratisch stuk vreten bent.

Barbapoeppa | 12-05-06 | 11:40

Jack Daniels 12-05-06 @ 11:27
Trouwens .... even volkomen off topic. Die Jack Daniels was een koter van 13 toen hij de whiskeystokerij overnam. Verrekte jong en verrekte lekker spul kon dat manneke maken. Kinderarbeid .... wie is er niet groot meegeworden.

Roberto Fransisco | 12-05-06 | 11:36

@melkboer .. idd .. trouwens zit er nog wat materiaal 'voor op het klimrek' tussen de reagluurders deze morgen ? me gaffer en tyrips jeuken zeg maar .. ;)

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:34

@indekakker.be
Nee, ik hou niet van vissen. En ook niet van kwallen.

MAXIMO | 12-05-06 | 11:33

@MAXIMO

Ben jij nu nog niet gaan vissen?

indekakker.be | 12-05-06 | 11:32

Snor afscheren?
fuckje toch... ies niet halal.

Mariska vd P. | 12-05-06 | 11:31

@JanvanScorel
Op welke rechts-extremistische stinkende kleine teen heb ik nou weer gestapt dat jij je zo aangesproken voelt en zodoende zo impuslief reageert?
@Dr. Faustus @ 11:20 en zijdelings Roberto Francisco
Maar wel minderwaardig volgens de rechts-extremistische leer van dat kaalkoppie, Hitler en VB.

MAXIMO | 12-05-06 | 11:30

@de melkboer,
als het dragen van een snor tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend zou zijn, dan scheren ze die snor toch gewoon af?

fuckje | 12-05-06 | 11:28

@Mariska vd P. 12-05-06 @ 11:27
Geyl tog?

de melkboer | 12-05-06 | 11:28

Leuk om te lezen dat iedereen hier elkaar verrot scheld terwijl het buiten heerlijk weer is en ik eigenlijk al met mijn gedachte bij een oergezellige VrijMiBea zit. * pakt vast een biertje en geniet van alle reacties*

Jack Daniels | 12-05-06 | 11:27

@Digger
Jer hebt volkomen gelijk.
Er gaat al jaren nauwelijks een dag voorbij of mensen worden geprikt, beroofd, neergeslagen en vermoord door lieden met niet-westers gedachtegoed. Dan wordt dat altijd gebagatelliseerd. Sociaal-DEMOCRATEN collaboreren met islamfascisme en proberen alles en iedereen te criminaliseren en demoniseren of het zwijgen op te leggen die er andere meningen op nahouden (zie de socialist hierboven), want alleen hun optiek is de juiste, dus het veelgebruikte woord respect geldt alleen voor socialistische geloofsgenoten.
Dat dat figuur in Antwerpen fout is, is duidelijk. Maar de politiek correcten (of linkse fascisten?) die deze misdaad onmiddelllijk politiek opkloppen om daar meteen een slaatje uit te slaan om andersdenkenden te demoniseren en criminaliseren is walgelijk. Maar ja, de verkiezingen komen er weer aan.

Romanus | 12-05-06 | 11:27

Voel inmiddels toch een zekere spanning bij diverse reaguurders.

Mariska vd P. | 12-05-06 | 11:27

Hoeveel staat het nou...? volgens mij staan we nog steeds 5-2 achter...!

Wim the King | 12-05-06 | 11:26

sammy de moraalridde 12-05-06 @ 11:18
Bij kaalkoppie Volkert werden karrevrachten met milieuitems gevonden, maar toch was het in de media een gestoorde eenling die opkwam voor de zwakkeren en met name allochtonen in de samenleving.

Volgens mij zijn er 3 rassen. Het negroide, aziatisch en blank. Als Turk niet blank is blijven negroide en aziatisch over ..... voor welk van de 2 ga je?

Roberto Fransisco | 12-05-06 | 11:26

@fuckje 12-05-06 @ 11:22
Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend...! Erg jammer...

de melkboer | 12-05-06 | 11:24

@geytennöker .. je wilde een echte discussie voeren ? echt waar ? wat leuk ! oftewel als een fin wat doet dan heeft de hele islam daar niks mee te maken ? oooooooh dat dan weer niet .. krijg je zelf effe de kanker met je hypocriete denkwijze .. mongool !

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:23

@Dr.Faustus,
En allemaal herkenbaar aan hun snor.

fuckje | 12-05-06 | 11:22

sammy de moraalridder:
Turken zijn blank. Punt.

Dr. Faustus | 12-05-06 | 11:20

@Jack Daniels 12-05-06 @ 10:53 & Dömper 12-05-06 @ 10:57:

Het kan ook liggen aan X-chromosoom gerelateerde Mentale Retardatie.

Overigens vind ik de discussie over betrokkenheid van VB nogal voorbarig. Die jongen is inderdaad door zijn VB familie misschien met haat opgevoed en aangezien er een steekje los is, resulteerde dat in moorddaden. Echter, in extreem-linkse kringen is dat ook gebeurd, zie Volkert van der Graaff.

Misschien dat het politie-onderzoek meer zal opleveren, voor de samenleving weer zich verdeelt in twee kampen, links/rechts....

chloorhexidine | 12-05-06 | 11:20

Het is wel erg over duidelijk dat de moord op Joe op CS Brussel niet mocht worden aangegrepen om bepaald beleid af te keuren of goed te praten. Nee, geen politiek spel aub, werd er gezegd. En Vlaams Belang hield haar mond.
Maar nu is er een familieband gevonden met het Vlaams Belang. En nu komt er vanuit de gevestigde orde, als zijn er wel beter van worden, geen roep om er geen politiek spel van te maken, nee, ze gaan vol in de aanval.

Stelsel matig als skinhead omschrijven, terwijl hij tot vlak voor de moord lange haren had en eerder gothic was. Zo zei men op het nieuws: het is een skinhead want "hij droeg een leren jas". Ik wil niet zeuren maar skinheads dragen geen leren jassen, maar 'bomberjacks'. Als je al zo graag een link zoekt, doe het dan wel goed. pff

En zijn tante en z'n familie zou 't 'm met de paplepel hebben ingegoten? De familie van Volkert vd G ook, of van al die school-shotings in USA, daar ook? En waarom trekt die familie niet al jarenlang moordend door Antwerpen, als dat het is wat ze hun kroost bij brengt?

triest, triest, hoe de gevestigde orde hier puntjes proberen te scoren tegen de opisitiepartij VB. En GS doet lekker mee.

haarindewat | 12-05-06 | 11:19

@Roberto Francisco: Volgens mij worden Turken in het algemeen niet tot het "blanke ras" beschouwd. (Ras is sowieso trouwens een achterhaald begrip.) Bij de schutter thuis zijn karrevrachten vol met rechtsextremistische lectuur aangetroffen.

sammy de moraalridde | 12-05-06 | 11:18

-weggejorist-

JanvanScorel | 12-05-06 | 11:17

Het is ook altijd wat. Een of andere genipte schiet wat mensen dood en tuurlijk, meteen is het weer de schuld van extreem rechts. Nou, neuq jezelf maar lekker linxen, rechts gaat door.

geytennöker | 12-05-06 | 11:16

@oude man .. ik denk ook dat deze kaalkop het niet zelf bedacht heeft .. ik denk ook dat de linkse media in belgie hem er toe gezet heeft .. ach das ook wel zwakjes eigenlijk .. laten we het zo zeggen .. ik denk zelfs dat hij betaald is om deze mensen om te leggen .. maar wrm nou 2 blanken is me alleen een raadsel .. ;)

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:16

is dit nu Hakbar kaboem?

Roos de Doos | 12-05-06 | 11:15

Een geflipte gothic schiet een zwarte, een blanke en een Turkse dood en de media leggen de schuld bij de skinheads en het Vlaams Belang... Zijn de Belgische kranten echt zo dom? Zelfs GS papagaait de media kritiekloos na.

Dr. Faustus | 12-05-06 | 11:12

@JanvanScorel .. een verachterlijke geitenwollensokkenmeur ????? nou ja zeg .. mag je geen kaal hoofd van je mama ofzow ? ga ons niet lastig vallen met je eigen problemen wil je ..

Draaitafel Demagoog | 12-05-06 | 11:12

CambodjaCambodnee 12-05-06 @ 11:07
Kan aan mijn latino bloed liggen maar volgens mij behoren Turken tot het blanke ras .....

JanvanScorel 12-05-06 @ 11:07
? U bedoelt; niet waar kan zijn dat Turk=blank of moord=racistisch?

Roberto Fransisco | 12-05-06 | 11:11

@Harige,
Ja, groot, inderdendaed!!

fuckje | 12-05-06 | 11:09

Roberto Tis maarwat je je aan je neus laat hangen,Elk weldenkend mens ziet dat dat niet waar kan zijn!!

JanvanScorel | 12-05-06 | 11:07

Ik vrees dat na aanleiding van Roberto Fransisco 12-05-06 @ 11:04
"Turks = blank" de discussie licht offtopic zal gaan.
*Pakt stoeltje erbij*

CambodjaCambodnee | 12-05-06 | 11:07

Gatver wat een lelijk mormel die frieda...

Reez | 12-05-06 | 11:05

@Roberto
Waarschijnlijk komt de linkse media erg goed uit.Zij kunnen de komende weken lekker modder gooien

kruisridder | 12-05-06 | 11:05

Wat een verachterlijke geitenwollensokkenmeur hangt hier!!

JanvanScorel | 12-05-06 | 11:05

Even de feiten: 3 mensen neergeschoten, 1 blank meisje, een dame met nationaliteit Turks (= blank) en een zwarte dame. Oftewel 2 van 3 van de neergeschoten personen is blank, 1 heeft een donkere huidskleur.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een racistische aanslag wordt genoemd als iemand 2 mensen van het eigen ras neerschiet en 1 persoon van een ander ras?

Roberto Fransisco | 12-05-06 | 11:04

Zo erg is het niet dat hij nog leeft. Bubba heeft het niet zo op kindermoordenaars. Mocht hij ooit levend op vrije voeten komen, zal iedereen ruiken en zien wanneer hij bang is.

soy | 12-05-06 | 11:01

Deze daad van een idioot komen de bestaande partijen in België erg goed uit en zal de komende weken wel opgeklopt worden met de woorden: zie je wel, dat zijn de Vlaams belangen. Een z.g. verslaggeefster van Radio 1 wist de luisteraars gisteren aldirect te vertellen dat dit heerschap vol behangen was met speldjes van Vlaams Belang. Ze had het trouwens nietz elf gezien maar van derden gehoord.
Het probleem in België is dat er geen objektieve kranten zijn, elke krant behoort aan een politieke partij en deze hebben allemaal hun belangen om het Vlaams belang in een kwaad daglicht te zetten. Immers, eind van het jaar zijn er verkiezingen en de voorspellingen voor de bestaande partijen zijn nu niet bepaald gunstig. Dit ten voordele van het Vlaams Belang.
Herkennen wij dit niet, waren het ook niet de voormannen van de bestaande partijen (de Marcel van Dams etc) in Nl die in 2001 Fortuyn voor rascist, nazi enz uitmaakten....
Met andere woorden, wees argwanend m.b.t. deze berichtgeving...

oude man | 12-05-06 | 10:59

fuckje 12-05-06 @ 10:13

Tuurlijk, fuckje.
Daarom voer je ook de lijst aan van grootste reagluurders.

Lul eensch een keer niet zo.

On-topic
Jammer dat die lul geen pijnlijke dood sterft.

Harige Bangmaker | 12-05-06 | 10:58

Ik volg ff niet waarom een "skinhead" een BLANK meisje van 4 heeft afgeknald.
Lijkt mij regelrecht tegen de ideologie van die lui ingaan?
En volgens mij heeft een skinhead geen lang haar dat aan de zijkanten is weggeschoren.
Er is gewoon een mafkees met een shotgun de straat opgegaan.
Waar kan je die kopen in belgie?

Jim Beam | 12-05-06 | 10:58

Ik vind zo wie zo dat een moordenaar een nier, long en een netvlies af moet staan... zo heeft hij het leven van 3 mensen verbeterd ipv verpest !

Kris | 12-05-06 | 10:57

Gaan we nu pleiten voor acties / verbod tegen Vlaams Belang, omdat het neefje van een VB-er een total waste of sperm blijkt te zijn?

Gevaarlijke ontwikkeling, we gaan GroenLinks toch ook niet verbieden vanwege Volkert van der Graaf? Flauw overigens om die vrouwelijke VB-er aan de moorden te linken. Het is een kudtpartij, maar dat is iets heel anders dan medeplichtig zijn aan het in koelen bloede afknallen van vrouwen en kinderen.

zum kotzen | 12-05-06 | 10:57

@Jack Daniels 12-05-06 @ 10:53
Of een paar chromosomen teveel.

Dömper | 12-05-06 | 10:57

volgens mij hoeft hierover net zo min een discussie gevoerd te worden als wanneer Mohammed B Theo van Gogh vermoord. Deze twee gasten zijn allebei hardstikke gestoord en moeten uit de maatschappij worden verwijderd. Heeft niks te maken met links of rechts, maar met het missen van een paar chromosomen. Punt!!

Jack Daniels | 12-05-06 | 10:53

De socialist 10:27
Wat zijn voor jou de criteria om te bepalen of we te maken hebben met een neonazistische organisatie? Want het is nogal wat om een partij te willen verbieden!

Barbapoeppa | 12-05-06 | 10:51

Biedt hierbij alle belgische wouten een gratis schietcursus aan op de leusderheide

Kingeef1975 | 12-05-06 | 10:49

LOL@BoBu!

blikjegrolsch | 12-05-06 | 10:48

kan ik het filmpje van jaimy nog krijgen hier??? hahaha sorry heb niks te doen dus zit onzin uit te kramen...

tja, als ze nu werkende allochteaunen gaan neerknallen... wat gaan we doen met de niet werkende dan???

retba | 12-05-06 | 10:45

Dömper 12-05-06 @ 10:25
Behalve degenen onder ons die de Chileen zijn...

brrkah | 12-05-06 | 10:44

Is dat 'jong kind' nu ook ineens zwart of hoe zit dat? Alles kan met naam en toenaam genoemd worden behalve dat jonge BLANKE kind blijkbaar. Lekker het fikkie opstoken zeau.

BastaardSuiker | 12-05-06 | 10:43

Kudt man,in je buik geschoten worden.
Gegarandeerde jarenlange diaree ,en op mooie dagen komt er een beetje (Arier)bloed mee.
Daar doe je het toch uiteindelijk voor?
Vechten veur uwe eigen bloed!

Boze Buur | 12-05-06 | 10:41

@losert 12-05-06 @ 10:34
en als ze Hitler heten? dan toch wel hoop ik?

daskapitalist | 12-05-06 | 10:37

@indekakker.be 12-05-06 @ 10:11

Je zit op geen stijl.nl Daar is de nuance nog wel eens ver te zoeken. Als jij dan stijlvol regeert wordt dat door stijlloze reaguurders niet op waarde geschat.
Die jongen is absoluut fout bezig gweest. En heeft blijk gegeven van puur laf gedrag. (bijna) een Fin waardig. Maar je hebt gelijk we zullen dit soort excessen wel vaker gaan beleven van beide zijden.

roodkop | 12-05-06 | 10:36

@De Socialist 12-05-06 @ 10:27
Echt weer links denkwerk. VB dreigt meerderheid te krijgen, dus maar verbieden.
Geeft overigens wel aan hoe de meerderheid denkt he.

Mariska vd P. | 12-05-06 | 10:36

Wat een gezeik hier. Jarenlang worden mensen getreiterd, bestolen, mishandeld, gestoken enz. enz. door hele volksstammen finnen in Antwerpen. En nu er een kaalkopje doordraait is heel Antwerpen facistisch? Pleurt een eind op zeg. Het Finnen-knuffel-gehalte is hier boven SP niveau.

digger | 12-05-06 | 10:36

Ging het daar thuis soms zo aan tafel; 'Hansje, je mag mensen met een kleutje alleen uitsluiten, uitschelden, schoppen en slaan, maar schieten vinden we niet goed, begrepen'....

prestodegekste | 12-05-06 | 10:35

@indekakker.be
je bent echt een schande voor de Belgen, iemand heeft 2 mensen koelbloedig doodgeschoten en jij gaat het wat goedpraten. Alsof ze er zelf om gevraagd hebben. Wat een verwerpelijke gedachte. Er bestaat geen enkele reden, ik benadruk geen enkele reden die rechtvaardigt om mensen dood te schieten, of het nu Belgen, Hakbars, Finnen of Polen zijn.

losert | 12-05-06 | 10:34

@De Socialist
Hans had vroeger nooit een speelgoedpistooltje gehad. ik neem aan dat daarmee de ellende is begonnen, niet waar?

daskapitalist | 12-05-06 | 10:33

Ik voel een FotoFuck Frida aankomen...

Jack Daniels | 12-05-06 | 10:29

@De Socialist 12-05-06 @ 10:27
Gelukkig maken die links-radicale clubjes nooit slachtoffers...

Dömper | 12-05-06 | 10:29

@Sticky
elke cent die van mij naar iemand anders gaat zonder dat ik daar toestemming voor geef, is een cent te veel, allochtoon of autochtoon. dat die vlamingen dat misschien wat makkelijker aanvoelen is alleen maar te verwachten met die transfers naar wallonie.

daskapitalist | 12-05-06 | 10:28

Het mag duidelijk zijn dat de Vlaams Belang familie van deze gore eikel hem van jongs af aan opgevoed heeft met haat. Dit is waar extreem-rechts toe leidt zei de Belgische premier. Maar laat hij het daar niet bij laten. De situatie is ernstig genoeg om een wet af te kondigen waarin het Vlaams Belang en elke andere neonazi organisatie verboden wordt en lidmaatschap daarvan en steun eraan met terugwerkende kracht strafbaar wordt. Want in oktober zijn er verkiezingen en dan dreigen die klootzakken van het VB in sommige gemeenten de meerderheid te krijgen.

De Socialist | 12-05-06 | 10:27

Sjezus wat is zijn tante een lelijke trol dat zouden ze snel het land uitmoeten zetten

Sleepyherbs | 12-05-06 | 10:26

@brrkah 12-05-06 @ 10:24
LOL en wij zijn allen Fleischbaum.

Dömper | 12-05-06 | 10:25

Dömper 12-05-06 @ 10:20
MaximÖ is een trol van LLL

de melkboer 12-05-06 @ 10:22
Mag niet klagen :))

brrkah | 12-05-06 | 10:24

@brrkah 12-05-06 @ 10:18
Voel je je er niet heerlijk bij..?!! ;-)

de melkboer | 12-05-06 | 10:22

In- en intriest.

de dikke man | 12-05-06 | 10:21

@brrkah 12-05-06 @ 10:18
MAXIMO een rechts kantoorballetje? LOL

Dömper | 12-05-06 | 10:20

digger 12-05-06 @ 10:08
Nee, GS is geen links bolwerk, maar een toiletmuur voor gefrustreerde rechtse kantoorballetjes, die in real life niet voor hun mening durven uit te komen.

brrkah | 12-05-06 | 10:18

daskapitalist 12-05-06 @ 10:14

Mis! Voor België gaat dit op (neem alleen die taalgrens al) maar voor Nederland toch minder. We hebben een langere historie als natie dan België. Als die kakkerbelg het heeft over burgers die als tweederangs worden behandeld praat hij m.i. over de behandeling die ze krijgen t.o.v. de immigranten. En klagen hierover noem ik gejank, want elke cent die naar een immigrant gaat is al teveel in de ogen van die zo benadeelde burgers.

Sticky Nicky | 12-05-06 | 10:18

Wat een harses heeft dat wijf, daar schop je zelfs je hond vanaf.

Neehè | 12-05-06 | 10:17

"Heb je moeite met een democratisch gekozen partij?Dat hoor je wel vaker in extremistische kringen."

Nou ja zeg... ik denk gewoon dat er niks ooverblijft van het Vlaam Belang als de opkomstplicht wordt afgeschaft want nu stemmen veel Belgen daarvoor uit een soort politiek vandalisme. Dus afschaffen die opkomstplicht (zoals in elk ander fatsoenlijk land al 60 jaar geleden gebeurd is) en dan hoeven sukkels die eigenlijk niet willen stemmen niet meer op te komen draven (en dan blijft er niks over van extremistische partijen als Vlaams Belang: iedereen gelukkig!)

QStel | 12-05-06 | 10:17

@Hans Anders
Gering deel van de kiezer VB????

33% in Antwerpen. Als je de alochtonen niet mee telt want die stemmen geen VB is het een klinkende meerderheid!

bodyhair | 12-05-06 | 10:17

@Adianus7
Het zal niet de eerste kee zijn dat een racist de vrienden van hun "vijanden" afmaken.
De geschiedenis heeft dat al vaak genoeg bewezen, toevallig Mississippi Burning gezien.
@Fokje
Yeah right!? En Sinterklaas bestaat ook.

MAXIMO | 12-05-06 | 10:15

@indekakker.be 12-05-06 @ 10:11
Wie of wat ben je nu aan het kwooten en op wie reaguur je nu eigenlijk?
Het zal toch niet zo zijn dat je je eigen voorzetten aan het inkoppen bent.
hoewel de extensie .be zulks zou kunnen doen vermoeden

style.councillor | 12-05-06 | 10:15

MAXIMO : How about a big cup of STFU?

Betaal je maar blauw aan belastingen, en geef het maar aan OCMW geld of zo maar vergeet niet als jij oud bent en geen geld meer hebt zal ali baba wel zo lief zijn om jouw naar het kerkhof te brengen. Maar goed daar liggen de wormpjes kan je later gebruiken om nog eens stevig te gaan vissen!

indekakker.be | 12-05-06 | 10:15

Inderdaad F*ck je hebt helemaal recht(s)

Wat dacht je van ondermeer nog die aftanse gothic lui met als goeroe's de zgn. trenchcoats in elk geval gaan mijn vermoedens uit naar anarchistisch links!, Mocht hij wel extreem-rechts zijn dan is het wel een zwaktebod om de meeste tijd te nemen om een klein vlaams meisje te vizieren,IK HEB ZO'N ONTIECHELIJKE HEKEL AAN DIE LINKSE ETTERS HIER, WAAROM ZIJN ZE ZO VRESELIJK DOM!!! trouwens we kunnen deze achterlijke moorden ook als de ultieme multiculturele daad omschrijven heel progressief!!!

JanvanScorel | 12-05-06 | 10:14

@Sticky Nicky
maar hij heeft wel gelijk. Belgie is net als Nederland een kunstmatig in stand gehouden federatie van verschillende volkeren. Secessie!!!!!

daskapitalist | 12-05-06 | 10:14

@maximao,
ik heb tenminste nog een leven naast GS, wat je niet van elke reagluurder hier kan zeggen.

fuckje | 12-05-06 | 10:13

Op GS hoef je niet genuanceerd te denken, het gaat erom dat een ieder zijn mening kan ventileren en dat anderen daar kennis van kunnen nemen. Ook in BE is de weerzin tegen de multiculturaliteit enorm echter slechts een gering deel van de kiezer gebruikt daarvoor VB als uitlaatklep.

Als het Cordon Sanitair doorbroken zou worden, dan zal er van de belgische politiek correcte houding niets overblijven. Meer nog dan in NL wordt nagenoeg alles wat zou kunnen leiden tot allochtoon daderschap uit de pers gehouden en meer dan in NL wordt er door belgen geweld tegen allochtonen gebruikt als uitlaatklep voor hun frustatie over hun bevoorrechting.

Hans Anders | 12-05-06 | 10:12

De moord op Fortuyn werd ook door sommige mensen gezien als opdracht van de PvdA. Totale onzin natuurlijk. Diezelfde mensen vinden het echter nu op hun beurt onzin wanneer Vlaams Belang als inspirator wordt gezien voor de laffe moordpartij van het kaalkopje. Maar nu worden ze mooi even geconfronteerd met hun eigen complotdenken.

Ik denk dat Vlaams Belang er niet achter zit, want dat is geen belang voor hun, om buitenlanders/allochtonen te laten vermoorden. Evenmin als de PvdA achter Fortuyns dood zat.

chloorhexidine | 12-05-06 | 10:12

@indekakker.be
Ohh, dan is het goed, maar vergeet niet uit te loggen als je wilt spoofen of was je gewoon met jezelf aan het (off-topic) praten?
@fuckje
Goed gezien en jij mag ook deaud.
Overigens waar was je gister om die racistische moorden af te keuren?
Meestal ben je zo snel om van alles en nog wat af te keuren...
Of heb je ervan genoten?

MAXIMO | 12-05-06 | 10:11

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:58

Ik ga zo: "Ga effe gaan vissen".
Je keurt zijn gedrag af en toch sympatiseer je met zijn daden. Ik heb niet gezegd dat die "hakbars" mijn vrienden zijn, die mogen aan het schavot. Ik zeg alleen dat de mensen die hij dan doodschiet, je er bij hun van uit mag gaan dat ze verre van hakbar's zijn en dat is triest.

Meh 12-05-06 @ 10:07

Ik sympatiseer niet, ik zeg gewoon dat het iets is wat men kan verwachten naar de toekomst toe. spreekwoordelijke "druppel" die de emmer deed overlopen. Ten eerste was het al geen "kaalkopje/hakbar" (maar goed linkse media is niet op de hoogte van de trends onder de jongeren precies) maar een gothic.
Vraag me af moest het een ander origine zijn en moesten het belgen zijn of het ook zo zou besproken worden. (remember joe van holsbeeck?)
Dit is gewoon betreurenswaardig.

indekakker.be | 12-05-06 | 10:11

Die foto doet me ergens aan denken....

John McClane | 12-05-06 | 10:11

zilentbob 12-05-06 @ 10:08
Ja, en Hitler is democratisch aan de macht gekomen.

Wazzeggu? | 12-05-06 | 10:10

Zo lang de info uit Belgie nog niet volledig is, in termen van whodunit, achtergrond en waarom, blijft het gissen en is het hier weer eewig schaak c.q. een herhaling van zetten.

Heren (en dames ook) het is vandaag nog mooi weer buiten, ga genieten.

style.councillor | 12-05-06 | 10:10

indekakker.be 12-05-06 @ 09:49
Eigen bevolking is het beu van als 2de rangsburgers behandelt te moeten worden zowel links rechts als centrum."

Vlaamse jankert! Boehoehoe, wij worden tweederangs behandeld...

Sticky Nicky | 12-05-06 | 10:09

Geen stijl een links bolwerk geworden. Waar zijn alle dappere lullo's die geen genoeg konden krijgen van het Finnen bashen? Die schutter is echt een lulhannes.. In Borgerrokko lopen doelwitten genoeg rond en dat zijn geen kinderen..

digger | 12-05-06 | 10:08

pfffft wapen, jachtgeweertje bedoelen ze zeker.

daskapitalist | 12-05-06 | 10:08

QStel 12-05-06 @ 09:59
Heb je moeite met een democratisch gekozen partij?Dat hoor je wel vaker in extremistische kringen.
Onder Mao Stalin en Hitler waren ook alle andere partijen verboden.

zilentbob | 12-05-06 | 10:08

@maximao,
hoeveel heb jij al doodgewenst op GS? Je bent zelf geen haar beter dan welke haatzaaiert dan ook! Naar mannetje!!

fuckje | 12-05-06 | 10:08

Is Frieda een zus van Ulli???

Bouwfraudeur | 12-05-06 | 10:07

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:58

Ik ga zo: "Ga effe gaan vissen".
Je keurt zijn gedrag af en toch sympatiseer je met zijn daden. Ik heb niet gezegd dat die "hakbars" mijn vrienden zijn, die mogen aan het schavot. Ik zeg alleen dat de mensen die hij dan doodschiet, je er bij hun van uit mag gaan dat ze verre van hakbar's zijn en dat is triest.

Meh | 12-05-06 | 10:07

Wees blij dat ie nog leeft en veel pijn heeft.

Dömper | 12-05-06 | 10:06

@indekakker.be 12-05-06 @ 10:05
Ja en? Wat heeft dat met die slachtpartijen in het midden oosten te maken?

stampertje | 12-05-06 | 10:06

Mijn oom heeft ooit d66 gestemd. Betekent dat nu dat ook ik een zwever ben, die alle politici beoordeelt of ze wel lekker bekken; dat ik met alle winden meewaai; dat ik ja zeg, nee bedoel, en met misschien niet of toch wel mijn principes, als ik die al heb, verkwansel? Nee toch zeker. Heeft-ie misschien een linkse neef? Een krakert als nichtje? valt dat niet te limewiren?

Wazzeggu? | 12-05-06 | 10:05

Om deze daad meteen als extreem-rechts en racistisch te bestempelen gaat mij wat ver. Dat kindje is toch gewoon een blank Belgisch meisje? Er wordt iets te veel aandacht gegeven aan de au-pair en de gwonde Turkse dame Dit is gewoon een compleet gestoorde idioot. Bovendien is het geen kaalkopje, maar een gothic.

Adianus7 | 12-05-06 | 10:05

indekakker.be 12-05-06 @ 09:58
Dat gaan we toch niet effe op de hele moslim gemeenschap hier gooien he. Wat een paar duizend kilometer verderop door reli-extremisten cq terroristen kan toch niet aan de in Europa wonende Moslims worden toegeschreven.

stampertje 12-05-06 @ 10:02

Bwa belgie had bij mijn weten toch de grootste terroristencel van Europa ? Schaarbeek Molenbeek Anderlecht en dergelijke niet echt gezond 1/10 is hier vreemdeling in België.

indekakker.be | 12-05-06 | 10:05

heeft het vaticaan nog niet gereageerd?
wij benadrukken dat een opleiding door jezuieten geen enkele rol heeft gespeeld bij deze infame daad..... Amen

hakkah | 12-05-06 | 10:04

... terroristen gedaan wordt kan...
sorry

stampertje | 12-05-06 | 10:03

.@indekakker.be
Alsjeblieft, ga op stormfront of de site van VB je vriendje verdedigen en off-topic lullen of ga gewoon deaud.

MAXIMO 12-05-06 @ 10:00

Kerel vrije meningsuiting, ik ben anti-vlaams belang. Lullo Ga jij meer effe mee lekker vissen.

indekakker.be | 12-05-06 | 10:03

indekakker.be 12-05-06 @ 09:58
Dat gaan we toch niet effe op de hele moslim gemeenschap hier gooien he. Wat een paar duizend kilometer verderop door reli-extremisten cq terroristen kan toch niet aan de in Europa wonende Moslims worden toegeschreven.

stampertje | 12-05-06 | 10:02

@F*ck @chiant
Ik ben vorige week in Gent geweest. In de kerk was er een vaag protest en ik dacht in eerste instantie dat het rooie honden waren maar toen ik beter keek bleek het van de voorpost te zijn. Ze protesteerden tegen kerken die uitgeprocedeerde asielzoekers onderdak verlenen. De Belgen zelf hebben het moeilijk genoeg om hun hoofd boven water te houden.

Maargoed... ik denk dat de kaalkopjes bij onze benedenburen er anders uitzien.

bodyhair | 12-05-06 | 10:02

.@indekakker.be
Alsjeblieft, ga op stormfront of de site van VB je vriendje verdedigen en off-topic lullen of ga gewoon deaud.

MAXIMO | 12-05-06 | 10:00

Heeft nog niemand de moeite genomen het altijd genuanceerde AEL om diens standpunten in deze netelige kwestie te vragen?
www.arabeuropean.org/newsdetail.php?ID...

Merkt u toch ook vooral op die laatste zinsnede, er staat men daar nog heel wat te wachten. Beiroet in de Benelux als we grote vredestichter Abu JJ mogen geloven.

Brusselmans | 12-05-06 | 10:00

De Belgen moeten de opkomstplicht bij verkiezingen eens afschaffen. Dan is het meteen gedaan met het Vlaams Belang.

Leuke advertentie ook weer bovenaan de pagina: "Boeket laten bezorgen? Florient Express".

QStel | 12-05-06 | 09:59

@da wizard 12-05-06 @ 09:55
Nogal logisch, ze neuken alleen met Eigen Volk.

aivd | 12-05-06 | 09:59

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:49

Was het dan zo'n lafbek dat ie alleen een nanny en kleine kinderen plat durft te leggen? Heeft in mijn ogen dus ook niks met het itergratiebeleid te maken, gewoon een lafbek die wil snoeven bij tante Frieda.

Oh ja wie zijn de lafbekken die onschuldige burgers opblazen?Oh een cartoon laten we effe de boel op stelten zetten.
Of als ze op tv komen met hun gezicht bedekt? Of onschuldige burgers kidnappen en ze dan kopje kleiner maken op een barbaarse manier? Ga effe gaan vissen joh.

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:49
Iemand die om te beginnen al een wapen wil hebben, is per definitie al ongeschikt om er een te dragen.

Klopt keur het ook inet goed

indekakker.be | 12-05-06 | 09:58

@Femke_Halsema 12-05-06 @ 09:54
Allochtone gemeenschappen worden bij elke poep en scheet overal aan hun haren bijgesleept, dus wat is hier zo vreemd aan?

stampertje | 12-05-06 | 09:58

F*ck 109:44
Dat vrijwaart hem nog niet van zijn racistische ideeen en zijn racistische daad.
Er is immers ook een heel plan tot het moorden van andersgekleurden en racistische leer gevonden in zijn huis.
Overigens, kaalkoppen infiltreren graag in de death-metal en hard-rock scene om zieltjes te winnen.

MAXIMO | 12-05-06 | 09:57

Wat hebben die rassisten toch altijd een inteelt kop...

da wizard | 12-05-06 | 09:55

Het was wachten tot de slinkse media het Vlaams Belang erbij zou betrekken.

Femke_Halsema | 12-05-06 | 09:54

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:49
Iemand die om te beginnen al een wapen wil hebben, is per definitie al ongeschikt om er een te dragen.

stampertje | 12-05-06 | 09:54

@indekakker.be 12-05-06 @ 09:49

Was het dan zo'n lafbek dat ie alleen een nanny en kleine kinderen plat durft te leggen? Heeft in mijn ogen dus ook niks met het itergratiebeleid te maken, gewoon een lafbek die wil snoeven bij tante Frieda.

Meh | 12-05-06 | 09:53

@F*ck
Precies! En nog wel meer groepen ook.
Als er nu had gestaan dat ie een kale bats gelijk een Hayabusadief had, een bomberjack droeg met daaronder een Lonsdale trui, kistjes droeg en keek als een amøbe, dan zou ik meer beeld gehad hebben.

Chiant | 12-05-06 | 09:51

Zucht, hier gaan we weer het Vlaams Belang bekritiseren. De daad valt inderdaad niet goed te keuren verre van zelfs het is zelf een schande dat het wederom gebeurt in Belgenland. Publiciteit? Hebben we genoeg precies. Maar ligt dat aan een partij? Leven we niet in een democratie en maken we allemaal niet deel uit van de mandel der vrije meningsuiting. Het echte probleem zit hem bij de vreemdelingenintegratie die geloof ik in heel Europa de spreekwoordelijke druppel heeft bereikt als de overheid te laks is en zich enkel bezighoud met eigen profijt en het land ten onder laat gaan krijg je de situatie waar de zotten zich van de dapperen onderscheiden en waardoor je dit krijgt. Eigen bevolking is het beu van als 2de rangsburgers behandelt te moeten worden zowel links rechts als centrum. Ook heeft deze situatie te maken met de mislukte politie hervorming. Die jongen heeft zen wapen de dag zelf gekocht en het is toelaatbaar vanaf 18 jaar. Hoorde deze morgen nog in het nieuws dat Patrick Janssens het spijtig vindt dat de wetgeving voor wapens zo soepel is. bij mijn weten is de wetgeving door de links rechtse coalitie erdoor gepushed onder druk van de wapenindustrie. Dus dat ze eens andere schapen gaan zoeken en pak het probleem de kern aan en dat zulke dingen gebeuren zal wel niet de eerste maal en de laatste maal zijn.

indekakker.be | 12-05-06 | 09:49

Daarnaast zat hij natuurlijk op een internaat van de heeren Jezuieten: een instituut waar orde, discipline, freikoerperkultuur en loopgraafoefeningen worden onderwezen. E.e.a. in overeenstemming met de richtlijnen van Benedictus van Dachau.... also Vorsicht geboten!!!

hakkah | 12-05-06 | 09:48

maargoed dat nintendo met nieuwe duckhunt komt, kunne ze oefenen

dAap^iT_ | 12-05-06 | 09:47

Pffffft! Lol op de site van de gazet v Antwerpen:

"De dader had de uiterlijke kenmerken van een skinhead en droeg aanwijzingen die duiden op extreemrechtse sympathieën", "Hij was namelijk in het zwart gekleed, droeg stevige laarzen en had lang haar, dat opzij afgeschoren was. "

Jezus man zo ziet elke kraker, metal-fan en teknojunk eruit.

F*ck | 12-05-06 | 09:44

En zijn vader was trouwens zeer actief lid van de Volksunie....

relax-it | 12-05-06 | 09:43

Ah well, hij houdt er in ieder geval een gaaf litteken aan over! En hopelijk een stoma

Correcte eikel | 12-05-06 | 09:43

grappig om dan te lezen dat haar vader aan het Oostfront vocht en destijds gevangengezet werd door de geallieerden...

Dr. M | 12-05-06 | 09:43

Ronduit belachelijk dat je op elke straathoek, naast elk friteskot een geweer kunt kopen.Lijkt amerika wel.

ech wel | 12-05-06 | 09:43

@ Koyt

Yup, en dat is ze al sinds 1812 :)

ShadowBMX | 12-05-06 | 09:41

Wat een twisted mind, die kudt tante zal wel weer van niks weten. Dadelijk krijgen wij hier ook van die Gaza praktijken, in de trend van; je kunt het de kinderen niet verwijten, want ze zijn van jongs af aan geindoctrineerd. *schud zijn hoofd... ophouden NU*

Meh | 12-05-06 | 09:41

"twee een zwarte au pair en een jong kind"
Ontopic: Wat een eikels bij de juten, ze weten zowel links als rechts niets goed genoeg te raken.

djee | 12-05-06 | 09:40

Gelijk heeftie! Schieten op andere mensen is zeker een onbewust iets... *zucht* Wat zou hij voor straf krijgen? Met een mp3-spelert om zn strot met de trein naar Polen/Finland? :)

ShadowBMX | 12-05-06 | 09:40

Seau... Is Frieda Miss Josti-band 2006?

koyt | 12-05-06 | 09:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken