Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS: 'Hallo anonieme lafbekjes!'

Ik haat de auto. Liever sta ik vertraagd, mits er geen blaadjes op de rails liggen. Luister, betwetertjes en anonieme lafbekjes: de NS behoren tot de absolute wereldtop ten aanzien van op tijd rijden. Jullie kunnen lekker anoniem schelden op communicatiemedewerker Joost Ravoo, maar meneer heeft wel meer te doen dan de hele dag NieuwNieuws te F5-en. Jullie commentaren op die lieve NS-ers en die aardige coulante conducteurs zijn tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Daarom ruimen wij even wat ruimte in voor de stijlloze propaganda van Joost Ravoo. Kom er maar in Joost. De NS is een bedrijf dat behoort tot de wereldtop. Wij concurreren als geen ander met de auto: de kosten van een treinreis zijn nog niet de helft van een autorit! De vergelijking met de auto winnen we lachend. Overigens is dat hele NRC-verhaal met die oudstrijder een broodje aap. Bedankt Joost, we zullen er aan denken de volgende keer dat we 35 euro boete moeten betalen omdat we twee minuten voor negen met een kortingskaart in de trein zitten staan. Die 10.000 NS-boetes per week leveren de NS dus mooi 18 miljoen per jaar op. Kassa! Kortom: we hebben een nieuwe struikrover. Extragratis tip: de kans om gepakt te worden in de intercity van Utrecht (vertrek: 08:16 uur) naar Amsterdam is nog steeds minder dan 10%. De conducteurs hebben het namelijk te druk met krant lezen in de eerste klas.

Reaguursels

Inloggen

Ha blijven jullie maar lekker met de auto reizen. je weet niet half hoe eroties het is om het in de trein te doen. Jammer dat de trein de laatste tijd wel erg op tijd rijd, geen naspel!

railhopper | 13-05-06 | 01:08

Murdockyoufool, helemaal zo gek nog niet

Traag | 12-05-06 | 18:27

Hoe zat dat ook alweer met die staking van de NS tijdens 40-45; wilden ze straf doorbetaald krijgen met extra-gratis kertstoeslag anders werd er niet gestaakt tegen de mof.
(voor alle Nerds : godwin-alert)

collapse | 12-05-06 | 14:14

Waarom heb ik toch het gevoel dat ik hier midden in een stukje guerilla-marketing terecht ben gekomen ?

collapse | 12-05-06 | 14:03

@Joost Ravoo 12-05-06 @ 10:54
Meneer Ravoo toch, alweer geen inhoudelijke reactie? Een krampachtige poging om de NS enigszins hipperig te doen overkomen? U bent nog dommer dan ik dacht. De vragen uit uw quiz getuigen van een vreselijke zelfvoldaanheid. Ze zeggen ook niets over JULLIE dienstverlening. Het is als een schooljongetje dat stout is geweest, naar zijn vriendje wijst en tegen de meester zegt: maar hij is nog veeeeeeel stouter. Voorbeelden. In de eerste vraag verwijst u naar landen als Congo en El Salvador. In de tweede vraag haalt u de hogere prijzen in Zwitserland erbij, waar het welvaartsniveau hoger is dan in Nederland.
Vraag 3: Het aantal zwartrijders is afgenomen, joepie! Mijn vraag: Maar eh, hoe is de dienstverlening precies verbeterd? Vraag 5: We hebben een toename van reizigers, daardoor zijn de treinen zo vol, yessssss! Mijn vraag: Maar eh, het is jullie taak om goed om te gaan met die zogenaamde reizigerstoename, dus zorg dat er meer materieel komt.
Vraag 6: We weten wat de klant wil, Burger Kings rond het station, whoehoe!!! Mijn vraag: wil de klant niet het allerliefst gewoon een zitplaats in een schone, moderne, op tijd rijdende trein?
En dan vraag 4, bewust tot het laatst bewaard. U impliceert dat de reiziger de NS een 7 of hoger geeft. Mijn vraag: hoe is dit onderzoek uitgevoerd? U weet natuurlijk heel goed, meneer Ravoo, dat zulke onderzoekjes makkelijk in de voor uw bedrijf goede richting te sturen zijn.

Tot slot, wat helemaal de Gouden Drol Op Een Stokje verdient, is uw aanname dat alleen wat GeenStijlers ongefundeerd tegen de NS aanschoppen. Nee, meneer Ravoo, dit is slechts de groep ontevreden consumenten die lid is van GS en de moeite neemt om op dit topic te reageren. Leg uw oor te luister bij de treingebruikers en vindt uit wat de NS allemaal kan verbeteren. Houd een goed en uitgebreid representatief onderzoek. En vooral: doe wat met de uitkomsten!

Murdockyoufool | 12-05-06 | 13:34

He Ravoo, ga eens deaud.
Jij over het paard getild communicatiemietje met je modale hbo opleiding.
Al krijg ik de trein erbij, in geen miljoen jaar dat ik een dag lang gebruik ga maken van jullie kankertrein.
Zoals ik al eerder zei, ik ga er alleen inzitten als jij eronder gaat liggen.
Stop die dagkaart maar in je behaarde hol.
Fijne dag.

gigigi | 12-05-06 | 12:12

Zeg Ravoo, weet je dat er HC's zijn die zich rotschamen voor je. Jij zit daar goed in dat ivoren torentje. De conducteurs hebben niet echt de behoefte om op de trein een hoge NS pief te verdedigen die zich belachelijk maakt op geenstijl.nl terwijl ze met de ene na de andere rotmaatregel van ns te maken krijgen. Geen wonder dat ze in de 1e klas blijven zitten. Ik begrijp dat wel.

topcat | 12-05-06 | 12:03

Het is een achterhaald vervoermiddel een trein.
Het maakt een vooroologs kabaal, kan niet naar links of rechts en is sabotage en weergevoelig en Nederland is te klein voor een fatsoenlijk spoornet is dat ding net op gang moet ie weer stoppen. netzo als nederland te klein is voor echte tolwegen.
Maar ja, alles afbreken.. zo koztbaar, doorgaan met zieltogen!

Franz Bek n' hauer | 12-05-06 | 11:44

Gaaaaaaaaaaap. En omdat de NS zogenaamd beter is dan andere bedrijven in het buitenland is het ineens beter dan de auto?

Wordt eens wakker!!!
Heb jij ooit in een bomvolle trein gestaan tussen 040 en helmond? Of ooit een hele nacht in de kou gestaan op station den Bosch omdat dat laatste kudtapparaat uitgevallen is?

Nee hè...
Maar begrijp me niet verkeerd. Het is goed dat de trein er is.... althans, voor studenten die gratis kunnen reizen met hun OVee-jaarkaart. Misschien ook nog wel een klein beetje voor bejaarden. Die zijn immers ook niet de meest betrouwbare factors op de openbare weg.

Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat als je de mogelijkheid hebt de auto te pakken, je al dit comfort en vrijheid laat staan voor dat KUDT-apparaat van die, ja sorry, ff lekker annoniem: KUDT-NS!
Het is goed dat de trein er is omdat je zo de autoloze studenten massaal kan vervoeren met een OVee-jaarkaart maar voor iedere andere ziel is het stappen in een trein gelijk aan het

KingHotwing | 12-05-06 | 11:07

-edit: Gij zult niet dubbelposten! Iemand die bij de NS werkt zou toch meer geduld moeten hebben-

Joost Ravoo | 12-05-06 | 10:56

Hallo NS-fans: win een 1e klas NS-dagkaart!

Dank voor al jullie complimenten. Er blijkt echter toch nog wel wat te schorten aan jullie feitenkennis. Geen nood; onderstaande quiz helpt je op weg. Onder de beste inzenders wordt een 1e klas NS-dagkaart verloot. Tevens zal collega-jurylid Dominique Weesie, oprichter van geenstijl.nl, een prijs beschikbaar stellen voor de meest stijlloze inzending.

NS-quiz:

1. De stiptheid van de treinen in Nederland in combinatie met de reisfrequentie is extreem hoog; wat zijn de enige landen in de wereld waar dat nog beter is dan in Nederland?
a. Bosnië-Hercegovina, El Salvador en Congo
b. Zwitserland en Japan
c. NS is gewoon een k-bedrijf

2. Naast NS wordt het Zwitserse SBB international gezien als het paradepaardje onder de Europese spoorwegen; hoeveel duurder is een treinkaartje in Zwitserland, dan in Nederland?
a. ca. 50%
b. ca. 60%
c. wat is een percentage?

3. NS voerde eind 2005 een nieuw boetebeleid in; sindsdien is het aantal zwartrijders gedaald met:
a. ca. 60%
b. ruim 40%
c. ik koop mooi nooit geen kaartje

4. De onafhankelijk gemeten klantoordelen van NS stegen de afgelopen jaren gestaag, over 2005 gaf 67% van de klanten NS een rapportcijfer:
a. 1 of lager
b. 7 of hoger
c. ga je moeder pesten

5. Vorig jaar trok NS ca. 5% meer reizigers; als het vol is in de trein, dan komt dat doordat:
a. de trein door iedereen gemeden wordt; en terecht
b. de trein als een aantrekkelijk reis-alternatief gezien wordt
c. wat zijn dit voor moeilijke vragen, ik haak af

6. NS Vastgoed en NS Stations zijn verantwoordelijk voor vastgoedontwikkeling (kantoren, woningen, recreatie, etc) rond en exploitatie van stations (Swirls, AH to go, Burger King, Kiosk, etc). De omzet van deze NS-bedrijven steeg vorig jaar met 21%, dit komt doordat:
a. NS slimme marketeers aan het werk heeft; die goed opletten wat de klant wil
b. NS woekerprijzen rekent en stations onaantrekkelijk maakt
c. ik moet toch maar eens iets aan mijn algemene ontwikkeling gaan doen

Stuur je oplossing per post naar:
NS, afd Corporate Communication
tnv weledelzeergeleerde heer J. Ravoo
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Of per e-mail naar:
[email protected]

Tip: Veel antwoorden te vinden in het NS Jaarverslag op www.ns.nl . Moet je overigens wel beter voor kunnen lezen, dan de meeste geenstijl-bloggers kunnen schrijven.

Om laf anoniem gedrag te elimineren, worden inzendingen zonder correcte naam en adres niet in behandeling genomen.

Groeten,
Joost Ravoo, NS

Joost Ravoo | 12-05-06 | 10:54

..... Zucht........
Als rationeel persoon die zijn frustratie in toom kan houden wil ik graag even een treurig verhaal met jullie delen als wel wat feiten op een rij zetten.

Afgelopen zomer ben ik verhuisd naar het dorp met de allerlelijkste plaatsnaam van Nederland: Roggel. Dit dorp ligt op zo'n 25 km van mijn oude woonplaats waar tevens al mijn vrienden wonen.
Stel ik wil graag op zaterdagavond met mijn vrienden een pint gaan pakken en ik zou het OV pakken, het stappenplan:
1) De bus richting roermond station, duurt zo'n 20 minuten.
2) trein richting Eindhoven (half uur + wachten)
3) Lijn 20 vanaf Eindhoven (50 minuten)
Kortom, als alles aansluit ben ik in het zeer geringe tijdsbestek van wel 1 uur en 40 minuten in het dorp van mijn vrienden. Vervolgens nog eens lopen etc... Kortom, in het beste geval 2 uur kwijt. Totale kosten zo'n 20 euro.
Vervolgens kan ik 's nachts niet terug, of laten we zeggen rond een uur of 11, want.. ja... dan rijdt er niks meer in regio 040.
Met de auto doe ik deze afstand voor zo'n 3 euro benzine in 20 minuten.
Hmmmmm, wat zou ik toch doen!?

Auto VS OV
Fijne stoelen VS kudtstoelen vol met kauwgom óf vaak géén stoel.
Vrijheid VS Afhankelijkheid
Gering kans op vertraging of incalculeerbare files VS onberekenbare vertragingen en onverhoopt oponthoud
Privacy VS Stinkende mensen in een overvolle vee-catle
Rechtstreeks naar je eindbestemming VS Overstappen tot je een ons weegt
Vriendelijke Tom-Tom VS Chagrijnige conducteur die je een boete aan naait als je in de haast vergeten bent af te stempelen

Mensen, als je niet verder dan 1 km van het station woont en in een rechtstreekse verbinding tussen de grote steden kan reizen waarbij je eindbestemming tevens op maximaal 1 km van het station ligt, DAN is de trein een optie.

In alle andere gevallen kun je jezelf wel compleet irrationeel noemen als je toch besluit deze vorm van wanbestuur, klantonvriendelijkheid en descomfort te gebruiken. Nooit, maar dan ook nooit zal ik nog gebruik maken van dat (nou wordt ik even grof) KUDT-OVee. Varkens in een vrachtwagen worden zo ongeveer nog beter vervoerd dan mensen in een trein.

Ten slotte omdat het zo lekker is nog één keer: KUDT-OVee

KingHotwing | 12-05-06 | 02:20

Ik heb een keer een discussie gevoerd met een conducteur die mij bijzonder onbeleefd om mijn kaartje vroeg. Ik liet hem mijn OV-jaarkaart zien..."ja haal er effe uit zo kan ik niets zien". Ik haal 'm er uit en zeg tegen de beste brave man of hij dat laatste misschien wat vriendelijker kan vragen. Gast kijkt mij aan en lacht mij vierkant uit. Draait zich om en mompeld sukkel. Dit was in de tijd dat dat volk nog af en toe in elkaar werd geslagen. Dus ik zeg (iets te hard) vinden jullie het nou zo gek dat jullie af en toe helemaal in elkaar getremd worden? Ik vind het wel terecht jullie vragen er gewoon om.

Nou dat vond hij niet zo heel grappig.

Boos kreeg ik een stroom van verwensingen en scheldwoorden over mij heen, vervolgens zeg ik alleen maar "zie je nou wel? Jullie vragen er gewoon om, zien jullie nou wel?".

Geweldig gelachen om die gast en de rest van de coupe ook.

Kingeef1975 | 11-05-06 | 22:58

als je in de jaren 90 op het traject driebergen/zeist - amsterdam CS geen kaartjes kocht maar gewoon de hogere kosten/boetes voor lief nam dan bespaarde je meer dan 70%! per jaar aan kosten. Soms werd je een week lang niet eens gecontroleerd. Kortom, goedkoop rijden kon toen best.

Na die tijd een auto gekocht en ken treinen alleen nog van het feit dat je er af en toe achter een paar spoorbomen op moet wachten...

jan-lul-de-behanger | 11-05-06 | 22:20

even zonder gekheid.. het ging toch vooral om het feit dat een "conducteur met een contractueel vastgelegde angst voor "enge" zwartrijders, een overjarige canadees bekeurde die op weg was naar een herdenking van o.a zijn gevallen strijdmakkers? niet omdat de NS te laat was (als we daar elke keer dat het gebeurt over zouden lullen, dan komen wij de deur niet meer uit)
en dat de NS(B) over haar hart streek en de desbetreffende canadees de boete wilde terugbetalen? (toch mooi een dag of 10 rente gevangen) dus op tijd of niet, ik zeg het nog een keer; toen fout, nu fout

irritatione | 11-05-06 | 20:45

Wat een lulkoek, ik rijd een A6 V6, maar ik weet zeker dat het goedkoper is dan wanneer ik alles met de trein en aansluitend de bus en aansluitend de taxi zou moeten doen. Dan nog de kosten van mijn reistijd verder niet meegecalculeerd. En als je met z'n tweeen bent lig je helemaal in een stuiplach van zo'n achterlijke tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende opmerking van die kankermongool.

..zapper | 11-05-06 | 19:46

schijt jij dan nog IN het bakje?

swift1.6 | 11-05-06 | 19:43

De trein is niet 50 % goedkoper als een auto zeker niet als je met ze 2en bent. En waarom moeten mensen staan in de trein, zet dan meer treinen in stelletje homo's. O nee want die mensen zijn er toch wel, bejaarden worden verdrukt bij het instappen, je kan amper uitstappen omdat er een meute klaar staat om naar binnen te stormen. En dit is al JAREN zo. Stelletje hufters vind je het dan gek dat we in de bankjes snijden en in het wasbakje van de plee scheiten?

Onno Thuis | 11-05-06 | 19:18

Zolang ze de vertragingen niet melden blijven het bewust zelfbenoemde hoerenzonen.

Henk Hunk | 11-05-06 | 18:25

Nog een mooi treinverhaal... Internationaal deze keer!
Ik reisde vorig jaar van Londen naar 0031. Ik had gewoon op Luton de Easyjet naar 020 kunnen pakken, maar ik dacht: kom, ik doe eens gek, ik ga nog even koekeloeren in Londen, tijd niet geweest, ik pak de Eurostar naar Brussel want dat is ook leuk. Enfin ik check op internet de hele dienstregeling, en zie dat ik met gemak de laatste trein naar 050 kan halen en pak de Eurostar naar Brussel om half 5 (GMT+1) en kom om 10 over 8 (GMT+2) aan in Brussel Midi. Niks aan de hand. Tijd zat, zou je denken. Probleem: wisselkantoor was om 8 uur dichtgegaan. Engeland is nog immer het land van het Pond Sterling, niet van de Euro, dus dat is een beetje raar als je met de ena laatste trein uit de UK komt, maar goed. Met een portemonee vol ponden ga ik inde internationale trein zitten (Thalys is er niet meer 's avonds na tienen - vreemd) En de belgische conducteur zegt: prima, ga maar zitten - geen probleem, regel maar een kaartje in Holland. Fijne fidele Belg, een Wallon die Vlaams spreekt, pas de problem.
Wij komen te Antwerpen, de trein vertrekt richting 0031. Vlak voor de grens neemt de NS de dienst van de Belg over. *kraak* "Dames en heren, wegens een werkzaamheden is er geen treinverkeer mogelijk tussen Roosendaal en Dordrecht. U wordt met bussen vervoerd".
De bus stond er al. Dat was een meevaller. De buschauffeur deed niet moeilijk naar kaartjes vragen. In Dordrecht was NIETS geregeld, het wachten was het laatste boemeltje van de avond naar 010. Ik denk ik ga een kaartje pinnen. Dat kon niet. Kaartautomaat buiten gebruik. Ok dan.
In de trein zegt de conducteur: Ja, maar mijn Belgische collega had een billet moet uitschrijven die u hier dan moet afrekenen. Ja, eh... is dat mijn schuld dat hij dat niet gedaan heeft? Dat blijkt van wel. Treinkaartje dokken + boete. "Ik heb alleen 200 Pond, meneer de NS-nazi."
"Dan krijgt u een nabetalings-acceptgiro, mag ik uw identiteits bewijs?"
Ik geef mijn paspoort. "Heeft u ook iets waar uw adres op staat?"
"Nee,. ik reis nooit met bankafschriften op zak, gek hè?"
Er gaat nog het 1 en ander mis, want door de werkzaamheden bij Dordrecht zijn er geen treinen genoeg in 010, waardoor een hele intercity naar 020 gewoon uitvalt. Handig, zo'n planning.
Om half twee 's nachts kom ik eindelijk op Schiphol waar ik mijn 200 pond kan wisselen en de rest van de nacht kan wachten in de Juice-Bar (geen bier meer na 12 uur - What the Fuck???!!) op de eerste trein naar 050.
Leve de NS.

crixus | 11-05-06 | 17:21

Lucas bedankt voor die tip over de intercity van Utrecht (vertrek: 08:16 uur) naar Amsterdam.

Alleen ik reis nooit van Utrecht naar Amsterdam

Karel kwakbol | 11-05-06 | 17:03

Wat die mongeaulen ook bedacht hebben is dat je een verhoging van 10 euro krijgt als je niet binnen 1 week betaalt! Ik herhaal 1 week!

Peterstan | 11-05-06 | 17:01

Ah de trein, wat een feest.

Ik wijs terug naar een jaar geleden. Ik en mn vriendin gingen naar een feest in Castricum van haar opa en oma. Nou enfin, wij klaar om te gaan. Met de bus en de metro gereisd naar een treinstation (3 kwartier). Toen moesten we 25 min wachten op de trein. Dus ik denk, ik rook even een peukje want het duurd nog wel even. Komt er gelijk zo'n SS'er eh.. NS'er het perron op gerend om even te zeggen dat ik mijn peuk uit moet maken. Nou ok, dat doe ik dan maar. Waarna de man spoorloos verdwijnt. Er rookten nog wel een paar hakbars naast mij maar die mochten wel doorroken natuurlijk.

Dan nog even de terugweg. Er was een halte geschrapt, 2 treinen kwamen niet opdagen, we moesten met een bus een half uur gebracht worden naar de volgende halte om daar 45 minuten te staan wachten op een veel te volle trein. Toen de laatste metro naar Spijkenisse om vanaf daar naar huis te lopen omdat de bussen niet meer reden. ging rond 21:00u weg en was 1:00u weer thuis.

Proficiat NS! Ik zet nooit meer 1 voet in zo'n geel teringding, tot ziens

benj | 11-05-06 | 16:25

ik rij vanaf sittard voor zo'n 30 euro benzine op en neer naar amsterdam (alleen). Hoeveel kost dat ook al weer met de trein? (let op, je moet dan ook nog op het station komen) 37 eurie voor een retourtje.
Tot zover het concureren.

swift1.6 | 11-05-06 | 16:25

Ben ik heel eerlijk dan pis ik nog liever in de trein. Misschien heb ik de mazzel dat ik nog ergens kom (scheelt mij 35 pleuri) en dat pissen bij de NS is gratis. Tja mensen die aso ben ik hoor, ik spaar mijn bolussen op voor elk groot station alwaar ik graag in twee minuten die bruine beer eruit druk. En dat helemaal gratis! Dus mocht u kokhalzend op het perron staan, nippend aan uw veel te dure bocht, een krantje met alleen maar reclame lezend, in de trein een ondergepist wc vinden... denk dan aan mij!! Ik ben namelijk al geweest

Kingeef1975 | 11-05-06 | 16:13

Is het niet gewoon tijd om die hele teringlijders van de obenpare vervoersmiddelen eens uit te gaan schelden? ik zeg, gewoon een bruuf maken, en daarin allemaal digitale handtekeningen van ons, het volck. als we er dan ook nog in zetten dat die gasten in de achterhoek bij het ouderlijk huis die fucking buslijn tussen lochem en warnsveld fixen, is mijn dag weer goed. en inderdaad - het moet gezegd worden - zelfs voor een Joost (de koelste naam ever) is die aap van de NS een lul de behanger eersteklas (grappige woordspeling ahoy!). En zo zij het, amen.

(verder niet meer reageren dan!)

hé man | 11-05-06 | 16:12

Och de trein is toch zo slecht nog niet, die paar minuten die je te laat aankomt. Een kleinigheidje hou je altijd. Moet je eens met het vliegtuig gaan, sta je voor je het weet een hele nacht in de vertrekhal van Lombok. En 1,50 voor een bak koffie? Dat kost ie tegenwoordig overal, op veel plaatsen is ie zelfs duurder.
35 euro voor een boete omdat je geen kaartje hebt? Valt toch ook wel mee. Moet je eens in de binnenstad van 020 tegen een muur aan pissen, dan ben je met 35 euri niet klaar. Ik vind het maar gezever om niks, maar 't zal wel komkomertijd zijn op de redactie van GS.

Der Rick | 11-05-06 | 16:09

NS.... was dat niet dat bedrijf die een Canadese oud-strijder een boete van 35 euri's gaf omdat hij geen geldig kaartje had? Tsskkk. Stel mij zo voor dat de conducteur (of conducteurin natuurlijk, ik ben wel ge-evrouwcipeerd) zei: Nee nee, u mag niet gratis rijden hoor. De enigen die bij ons ooit gratis reden hadden een mooie gele ster en die heeft u niet. Verder bent u geen allochtoon dus wij hoeven niet bang te zijn dat u ons iets zult aandoen. Gewoon betalen hoor.

Goed on topic nu; Als ik met de auto naar mijn werk ga ben ik een 1/2 uur bezig, met de trein en bus in totaal 1 1/2 uur. Mij zei je dus nooit niet in de trein tussen tig honderd anderen staan

Kingeef1975 | 11-05-06 | 16:06

@Crixus: misschien moet je even klagen bij Ilpje, die snapt echt niet waarom jij en die miljoenen andere mensen zo lopen te klagen. Kom er eens in Ilpje!

blikjegrolsch | 11-05-06 | 16:00

De trein is best fijn. Bakje koffie (eh... wel een kwartier van te voren halen bij die oostblokrij voor dat éne kioskloket dat open is, een pleurisbak voor € 1,50 -WAT! DRIE gulden VIJFTIG voor een bakkie pleur?!!!)
Krantje erbij (metro/spits gelukkig graties)... Sigaretje (oeps... daarvoor bij elke halte even snel uitstappen... oeps mag niet - overdekt perron: BOETE). Aansluitend busvervoer: Ja je moet soms even een uurtje wachten, maar dan kun je even een patatje scoren (€ 2, mayonaise - ja duh: goedkope frietsaus, dus! € 0,50 EXTRA).
Leuk hoor die trein van 050 naar 020 (Amersfoort overstappen - de trein naar 020 komt vandaag binnen op spoor 8... rennen over de spoorbrug). Wil je na een concert in Paradiso terug naar huis? Je moet voor de toegift weg, want anders mis je de laatste trein. Gewoon een nachttreintje om 2 uur naar 050, 053, 049 etc... Waarom kan dat niet? Wat is dat voor provinciaal randstedelijk kudtbeleid? NEDERLANDSE SPOORWEGEN? HA! Randstadrail bedoel je.

crixus | 11-05-06 | 15:59

Kudt-NS. Heb vandaag nog anderhalf uur vertraging gehad, doordat de stroom uitgevallen was tussen de kudtdorpjes Mariënberg en Coevorden

Grote Zut | 11-05-06 | 15:58

@blikjegrolsch 11-05-06 @ 15:36
Ehm, OK, weggejorist worden ze inderdaad niet. Het viel me alleen op dat de enkele persoon die kritische geluiden liet horen ten aanzien van reaguurders die zich negatief uitspreken over de NS (.dave 11-05-06 @ 13:21) meteen aangepakt werd door de moderators.
Maar ik geef toe tot mijn comment wellicht tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend was voor Joris, ZI en G-Unit. Sorry jongens.

Klaag Vaak | 11-05-06 | 15:55

@ J.v loghausen
europa is groter als zwitserland.

DJmarco | 11-05-06 | 15:54

Wie is ipje? Een conducteur?
En waarom moeten mensen de trein aan de onderkant gaan bekijken? Krijgen ze daar wel service? En waarom kan iemand als ipje zo arrogant zijn om net te doen alsof alle klachten van reizigers niet bestaan? Volgens mij kan alleen een NS-medewerker zo arrogant zijn.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 15:49

Hallo geitensokken van Rover en lucasdelinkseslappelul, weten jullie nog die sollicitatiebrief naar de directie van Rover, gewoon en verhaal dat van geen kant klopte en bedacht door gefrustreerde reizigers die zich niet aan de regels houden (lees een deel van de redactie GS). Nu dit verhaaltje weer en wederom trappen jullie erin en tikken direct een reactie in terwijl jullie de sperma sporen op het toetsenbord achterlaten. Wat is er immers geiler voor het klootjesvolk om te schelden op de NS, WELKOM in de wereld van de stumpers.
En lucas je moet eens een trein van de onderkant gaan bekijken, die trein van 0816 uur van Utrecht naar Amsterdam haalt soms snelheden van 120 km per uur en meer (het is maar een tip)

ipje | 11-05-06 | 15:42

iedere werkdag reis ik met die bewuste trein en ik moet zeggen. ik weet niet eens maar waar ik mijn maandkaart ook alweer heb opgeborgen. trouwens nog zo'n mooie. mijn vriendin reist iedere dag van utrecht naar zwolle en weer terug. braaf laat ze haar maandkaart zien als de Nss-ers om haar ausweis komen vragen. de grap is alleen dat ze al ruim zes weken haar oude maandkaart aan die lutsers laat zien en haar nieuwe maandkaart (baas betaalt) achter die ouwe laat zitten. naast het feit dat het dus asjosjale heaumeaux zijn, zijn ze ook nog es stekeblind...

gnnrbsmht | 11-05-06 | 15:42

Lijkt me vrij duidelijk dat we waar nu spoor ligt gewoon moeten asfalteren tot snelweg. Wat meer bussen erbij et voila, minder files, iedereen op tijd, geen kudt overstap verbindingen meer, opstappen waar u wilt. en energie (trein kost meeste energie per persoon milieuvriendelijkerwijs) besparing. Plus zulke fluitketels kunnen nie meer van dit soort loze opmerkingen maken

je therapeut | 11-05-06 | 15:39

Volgens mij worden mensen die zich niet aan huisregels houden weggejorist. Maar hoe kun je dat nou weten dat de weggejoristen het met de NS eens zijn? De teksten zijn weggejorist namelijk.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 15:36

Leuk zo'n topic waar iedereen het met elkaar eens eens (behalve de aanstichter ervan). Dat schept wel een band. En reaguurders die zich onverdeeld positief uitlaten over de NS worden gewoon weggejorist. Zo is dat, wel alle neuzen dezelfde kant op houden. Noord-Korea is er niks bij.

Edit: "reaguurders die zich onverdeeld positief uitlaten over de NS worden gewoon weggejorist." Ehm nee? Hoezo? -

Klaag Vaak | 11-05-06 | 15:19

Mag ik bij deze de term TONK introduceren als vervanging voor een halve alinea in beslag nemende expressie 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'.

OoO | 11-05-06 | 15:15

Als ik met de trein naar de werkplek waar ze me nu naar hebben verbannen zou moeten dan kom ik er nooit

Traag | 11-05-06 | 14:51

Reistijd met de trein is een uur voor een enkele reis dus twee uur voor een retour. M.a.w. de trein is niet alleen veel duurder maar ook nog eens langzamer.

McCool | 11-05-06 | 14:47

ga gewoon werken/naar school in de plaats waar je woont. kost je eenmalig 5euri voor een fiets die je van de plaatselijke junk koopt, en verder hoef je je nooit meer druk te maken om de ns. wat een leven.

gele_vla | 11-05-06 | 14:45

Mijn dagelijkse ritje retour met de auto (enkele reis ongeveer 25 km):
Brandstof LPG G3 : € 2.35
wegenbelasting per dag : € 2.00
verzekering per dag : € 0.80
Afschrijving per dag : € 2.50
totaal : € 7.65 en niet te vergeten reistijd 1.5 uur per dag.

Met de trein:
Kaartje voor de trein en bus € 11.34 en een reistijd van een uur (zonder vertragingen en goede aansluitingen).

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik voor de vaste kosten per dag makkelijk nog veel meer kilometers kan rijden en dat het dan alleen nog maar goedkoper wordt. Plus het feit dat ik mijn eigen muziek zo hard kan zetten als ik wil, dat ik zo vrij ben om te gaan wanneer ik wil, dat ik lekker een peukje kan roken tijdens het rijden, dat ik naar de mcdrive kan om eten te halen en mijn vriendin op de achterbank kan nemen.

McCool | 11-05-06 | 14:43

De laatste keer dat ik met de trein ging was denk ik 3 jaar geleden. Samen met de vrouw bij vrienden in Den Haag wezen eten. Met de trein en de tram (want dan konden we allebei een glaasje drinken). Terug rond middernacht, met de trein van Den Haag CS naar R'dam. Stop de trein op Delft, en wordt "dames en heren, u bevind zich in de trein naar Den Haag" omgeroepen. Pardon? Mensen beginnen vragend om zich heen te kijken, anderen, meer ervaren treinreizigers, verlaten met de staart tussen de benen de trein en gaan gelaten met een uitdrikkingsloos gezicht op het perron staan om het verdere verloop af te wachten. Enfin, minuutje later staan mijn vrouw en ikzelf op het steenkoude (want december) perron in Delft. De trein, welke inmiddels langzaam terugsjokt naar Den Haag, nakijkend. De conducteur was niet te vinden en de machinist zweerde bij hoog en laag dat de stoptrein van Den Haag naar Rotterdam (onze trein) niet naar Rotterdam gaat maar stopt in Delft, communicatie met deze man was overigens vrij lastig, hij werd steeds boos op z'n verwarde klanten. Enfin, station Delft is op dat tijdstip onbemand en er werd niks omgeroepen. Na ruim een uur wachten in de vrieskou (en meerdere treinen te hebben zien langskomen die niet stopten in Delft) arriveerd er een stoptreintje vanuit Rotterdam, de conducteur weet te vertellen dat deze trein naar Rotterdam vertrekt. Geen vragen stellen, snel instappen en zitten. Met een tempo waar zelfs een kruipende monnik uit het Tarilotoe gebergte om zou moeten lachen wordt de reis aangevangen naar Rotterdam. En zweer ik plechtig nooit, maar dan ook nooit meer met de trein te zullen reizen.

puddingbrood | 11-05-06 | 14:40

He Ravoo, ga eens deaud man.
Enige trein waar ik in wil zitten, is die over jou heen rijdt...!!!

gigigi | 11-05-06 | 14:39

Ravoo, communicatiemanager van het jaar. Ravoo, de treinen stinken en zijn vuil, de WC's zijn onbruikbaar en het water op. Graffity op de muren en de ruimte die is bemeten om te zitten is bijna te weinig om adem te halen. Je arrogante, 'Ga maar liever in de file staan' moet dus eigenlijk zijn. DE FILES STAAN ER VANWEGE JULLIE SLECHTE KWALITEIT. Denk je nou echt dat er voor dit soort openbaar vervoer mensen de auto uit komen? Mensen die communicatiekwaliteiten hebben weten wat er leeft. Jij niet!

gevallenverstand | 11-05-06 | 14:34

op elke treinreis van minder dan 15 min kun je makelijk zonder kaartje rijzen.. gwoon goed opletten in middenstuk wanneer er een conduclijer aankomp en andere kan op sjeezzen . die luie flikkers zijn toch altijd langer dan 15 min bezig.

gamert.mauzzer | 11-05-06 | 14:31

[email protected] Ja dankzij die fokking Utrechtboog hebben ze nu extra intercity's geschrapt. Ach waarom niet, Utrecht-Amsterdam is immers toch geen belangrijk traject.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 14:23

Al jaren reis ik met de trein en ik word inmiddels agressief van de kleurcombinatie blauw-geel. Sinds het schitterende traject Utrecht-Schiphol is ingesteld rijden er ineens minder treinen richting Amsterdam Amstel/Bijlmer/Duivendrecht. En is het gewoonweg geweldig op dat traject. Het was altijd al lekker druk, maar nu helemaal. Lekker met z'n allen staan op het balkon en van hitte flauwvallende mensen (twee keer in één week).
O, en wat helemaal geweldig is: een trein die om 17.30 vertrekt van Amstel, helemaal omrijdt via Hilversum (want seinstoring, o, nee, wisselstoring, o, nee, iets met de rails), stapvoets uiteraard en dan om kwart voor zeven arriveert op Utrecht, noemen we gewoon de trein van 18.30! Dus maar een kwartier te laat inplaats van bijna een uur! De manager die verantwoordelijk is voor dit soort onkunde moeten ze echt tegen de muur zetten.

Godsamme | 11-05-06 | 14:20

Mijn dagelijkse reis:
- Auto: €7.75 aan benzine
- OV: Trein €7.50 + Bus €4.50 = €12.00
Dus daarom ga ik liever met de auto. Zelfs inclusief de ochtend- danwel avondspits is het sneller van huis naar huis dan met het OV.

tripwire | 11-05-06 | 14:20

@Olivier B. 11-05-06 @ 14:14

Nu maar hopen dat er geen blaadjes op de rails liggen, Jeaust?

KaiserSoza | 11-05-06 | 14:17

@Olivier B.

Boehhhooeohhhhoooeeeee
Life sucks, eat a cookie.. weekdier

CumGranoSalis | 11-05-06 | 14:17

"Heeft U misschien issues?
(...)
*schenkt de heer B een kopje instant kanker in*

CumGranoSalis 11-05-06 @ 14:00

Ach, wat zijn issues? Ik had ze niet, tot zojuist. Die instant kanker heb ik niet nodig, zeker niet na het heengaan van 1 ouder, 1 grootouder, een vriend én een naaste oom - dankzij wat "instant" woekerende celgroei.
Predik geen volwassenheid door tegelijk te laten zien wat een zielig misbaksel je bent. Is het flauw op een geenstijl je zoiets aan te trekken; op internet in het geheel? Nee, maar bezint eer ge begint. Ik kan over heel veel heen lezen, maar niet over op de persoon gerichte anonimiteit.
U begrijpt, het is vers.

Op inhoudelijke gronden: ik krijg al allerlei ziektes van mensen die menen dat ik me met mijn studie op 'minderwaardige' en nutteloze zaken stort, ik mag dan ook graag, ik citeer, "Serieus discussieren met onderbouwing (..) op topics die ik zelf kies". Dat wat u aanhaalde koos ik als topic.

Maar ach, de zon schijnt, ik moet een trein halen.
Gegroet

Olivier B. | 11-05-06 | 14:14

Terugkomend van Koninginnenach van DenHaag CS richting Leiden, heb ik dronken als ik was, voor het eerst een ontzettend leuke rit in zo'n gele rusp gehad, zeker aan te bevelen, maar om je nou iedere keer een leverkwaal te moeten drinken alvorens met de NS te reizen is ook wat, is m'n auto toch nog goedkoper, dat dan weer wel.

KaiserSoza | 11-05-06 | 14:11

Overigens heeft voorlichter Ravoo zijn afdelingschef cq. directeur vandaag heel wat uit te leggen. Als de knuppel die gisteren reageerde werkelijk Joost Ravoo is tenminste. Als we daarvan uit gaan, moet Ravoo zijn meerderen vertellen waarom hij op eigen houtje 'de mening van de NS' verkondigt voor een publiek van tienduizenden.

Leuk is ook de nieuwe slogan van de NS. Na 'Waar zouden we zijn zonder de trein?' en 'Ieder zijn trein' maken we nu kennis met een nieuwe, officiële NS-slogan: Wie het niet aanstaat gaat toch lekker met de auto!

Murdockyoufool | 11-05-06 | 14:10

-weggejorist-

phleaurische | 11-05-06 | 14:07

De trein het fileprobleem (auto) vergelijken is niet eerlijk. De auto heeft zijn beste tijd gehad: veel te groot voor het vervoeren van meestal 1 persoon.
Ik rij op mijn motorfiets 3 keer heen en weer naar mijn werk voor één retourtje. Daarbij ben ook nog eens 50 minuten minder onderweg in vergelijking met de gele rups. En dan heb ik niet echt een zuinig vervoermiddel (1:16). Nu jij weer Ravoo!

Zippy | 11-05-06 | 14:05

@Harige Bangmaker. Wat lul je nou man, die ouwetjes hebben al heel hun leven gezeten. Nu is het onze beurt!

Stijlvol stijlloos | 11-05-06 | 14:04

Vroeger toen je nog kon roken in de trein nam ik heb regelmatig. Lekker een dikke joint erbij, megatraag, lekker.

Traag | 11-05-06 | 14:04

jaja mooi verhaal van die achtelijke piemel, maar puntje bij paaltje is de ns met stip de minst, allerminst klantvriendelijke bedrijf wat ik ken. Casema, de belastingdienst, eneco stuk voor stuk vriendelijker.
Ik reis vaak met de trein en heb netje altijd een kaartje. Vergeet ik een keer een stempel pats boem boete. Prima als je zo wil zijn moet je vooral doen, maar als je dan vanuit mijn paspoort mijn naam niet goed schrijft en daardoor de giro van de bank het niet doet mot je niet aankomen met je klootzooi van 10tje extra lappen !! jullie godvergeten fout, eikels. En als je te laat bent met je klote trein, en ik wil die vergoeding waar ik recht op heb start je een papiermolen waar het oude oostblok nog een puntje aan kan zuigen.
Kortom steek je klacht maar lekker in je achterste NS En zeker RAVOO. Of ga je nu eens echt werk doen en mijn klachten eens gewoon behandelen met de zelfde snelheid als ik die boetes van je ontvang !

OpenDeur | 11-05-06 | 14:02

Meneer Ravo:
de vertraging met de auto is ingecalculeerd. Dat wil zeggen: ik weet elke dag exact hoe laat ik aan ga komen wanneer ik de deur uit ga. Files zijn voorspelbaar. Bij treinen is elke vertraging een calamiteit die ervoor zorgt dat de volgende verbinding niet gehaald wordt. Die trein vertraagd dan wellicht maar 5 minuutjes, de totale reis makkelijk een half uur.

De trein wint qua kosten lachend van de auto zegt u? Die auto heb ik toch nodig, voor alle plaatsen en tijden waarop ik met OV ergens niet kan komen. De vaste kosten voor het hebben van een auto heb ik dus toch, of ik die nu gebruik ipv de trein of niet. De variabeler kosten zitten hem in de reiskosten, ofwel de benzine. Deze kost mij per week zo'n 60 euri. Voor het 2,5-voudige kan ik hetzelfde doen met de trein.

De NS is HET schoolvoorbeeld dat marktwerking niet werkt, in ieder geval niet in NL. Alle concurrentie vervalt en word opgeslokt door 1 concurrentieloos monster, dat uiteindelijk niet werkt voor zijn klanten maar voor zijn aandeelhouders. VGZ en Univé gaan deze regel nu ook weer onderstrepen. "Onze" NS word vroeg of laat ook overgenomen door een buitenlandse conglomeraat. Denkt u daar maar aan terug wanneer u met het OV naar de sociale dienst moet voor een stempeltje. Wel op tijd vertrekken dan he!

Tobus | 11-05-06 | 14:00

20 uur vertraging per week met de trein? zou toch zweren dat ik vanochtend al 3 f*cking kwartier moest wachten?..
stelletje prutsers

moeje? | 11-05-06 | 14:00

Dankzij de NS heb ik trouwens een s*xleven! Heerlijk in die drukke, krappe trein tegen jonge vrouwen aanrijen. 'Ja, sorry, kan er niets aan doen. Druk he?' Als het warm is buiten, komt er nog wat zweet bij kijken ook! NET ECHT! Ravoo, doorzetten dit beleid!

koyt | 11-05-06 | 14:00

Olivier B. 11-05-06 @ 13:46

Heeft u misschien Issues???
Ik had het over een studie en niet over communiceren zelf.
En blijkbaar communiceer ik wel degelijk goed, want het bericht is luid en duidelijk overgekomen anders had u er niet op gereageerd ofwel???
Serieus discussieren met onderbouwing doe ik op topics die ik zelf kies, voor de rest vind ik het heel erg fijn om af en toe een zinnetje neer te kwakken of een loze/stijlloze/debiele opmerking te maken. (Geenstijl bestaat door dit soort posts)
Verder wens ik u en al uw frustratie's een zeer zonnige en fijne dag
*schenkt de heer B een kopje instant kanker in*

CumGranoSalis | 11-05-06 | 14:00

@Reez 11-05-06 @ 13:48
ALs er maar iemand met me mee doet. Straks wordt ik in mekaar getimmerd terwijl iedereen netjes blijft (ik wou bijna 'zitten' schrijven, haha) staan. Als er dan toch klappen gaan vallen dan wil ik minstens met drie medestanders afgevoerd worden!

Twinkel | 11-05-06 | 13:57

Twinkel 11-05-06 @ 13:47

Enkele weken geleden zat ik in de gele slang. Op weg naar Amsterdam, de mooiste stad van het land.

Blijkbaar was er een bejaardensamenscholing gepland in de RAI. Want de trein zat afgeladen met grijs volk. Nu heb ik het niet zo op de oudere medemens. Sterker nog, wat mij betreft gaat iedereen voor zijn vijftigste, uiterlijk, deaud.

Maar die oude mensen zaten dus in de trein. Of eigenlijk, ze stonden. Of nog beter, ze móesten staan, omdat de cabine vol zat met luie beginnende tiefusstudenten. Geen Finnen. En geen van die inferieure kwallen had het fatsoen om op te staan. Zoals ik al zei kunnen bejaarden me gestolen worden, maar als ik zo'n oud besje zie stáán in de trein, ga ik van mijn luie reet af om mijn plaats aan tenminste één dementerende oma af te staan.

En nogmaals, dit waren geen Finnen, maar luie, verwende, verneukte, onopgevoede, niet-welgevallige, stinkende, heaumeaufiele Nederlandsche, blanke studentjes. Heb me nog nooit zo kapot geschaamd.

Harige Bangmaker | 11-05-06 | 13:56

Hmm, die treinverhalen zijn toch wel kewl zeg! maak ik in m'n auto allemaal niet mee. Kost wat, heb je ook wat!

Graaf Gulpenduiker | 11-05-06 | 13:55

Ik lees hier weigi positiefs over de NS, wellicht is mijn commentaar wat genuanceerder omdat ik zelf de keuze heb gemaakt regelmatig per trein te reizen en ik er niet toe veroordeeld ben vanwege files en /of een baas die mij dwingt in de die blauwgele taxi te stappen.

Overigens heb ik mij eauteaumobiel niet afgezworen, alleen beschouw ik het ding niet als mijn verlengde geslachtsdeel of is het anderzinds een statussymbool en nee het is geen Dacia, maar een tamelijk nieuwe zuidduitser waarme ik zeer illegale nelheden kan halen.

Nog een nadeel, die trein, die sudoku puzzeltjes heb ik nu wel gezien.

style.councillor | 11-05-06 | 13:55

Ik hou van reizen met de NS. Maar ik ben dan ook een fervent sadomasochist.

koyt | 11-05-06 | 13:54

@DJMarco: nog nooit in Zwitserland geweest zeker?

Joris von Loghausen | 11-05-06 | 13:54

Meneer Ravoo komt op mij een beetje manisch over. Kennelijk is hij ook voorstander van de pre-emptive strike, de aanval opzoeken en terugslaan voor je geslagen wordt.
Leuk topic altijd, heeft wel wat weg van godsdienstwaanzin waarin ieders God de Enige en de Juiste is, en de rest van de heidenen bekeerd moet worden. Aansluitend op style.concillor vind ik soms de trein beter/ontspannender/sneller en soms de auto.

Weest gegroet | 11-05-06 | 13:50

maar de NS is wel sneller, veiliger en betrouwbaarder dan vele andere europese spoorwegmaatschappijen

DJmarco | 11-05-06 | 13:50

een treinreis kost zeker maar de heflt van een autorit. maar met de auto kan ik voor de deur instappen en ben ik 2 keer zo snel ( ik rij voor files de verkeerde kant op) slechts 1 uur i.p.v. 2 en auto rijdt op gas

DJmarco | 11-05-06 | 13:48

@Twinkel
Strank voor dank he... Ik ken het, maar ik blijf het doen. Ik ben Nederlander.

Reez | 11-05-06 | 13:48

De NS is net de politie. Altijd te laat, maar voor een boete altijd op tijd.

stampertje | 11-05-06 | 13:48

kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng oe oe.
kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng oe oe.

En kilometers spoor liegen mij toch steeds voor.

Ik ben ver weg van jou, nog steeds op weg naar jou.

Vanochtend vroeg vertrokken in de luwte na de nacht

en tien kwartieren op de trein gewacht.

Want die had wat vertraging mijn God daar baal ik van

omdat je nu tien werkjaren eerder exit kan.

Joost... Jooohoost.... Joehoe!

FonyTonie | 11-05-06 | 13:48

@Achtertuyn 11-05-06 @ 13:20
Maar als iemand iets zegt tegen de finnen met ghettoblasters, sta ze dan iig bij. Vorige keer gaf ik commentaar op een groep jongeren die andere mensen lastig vielen, kreeg (uiteraard) een grote bek terug, maar die mensen die lastig werden gevallen zaten me alleen maar schaapachtig aan te kijken. Doe ik dus ook niet meer!

Twinkel | 11-05-06 | 13:47

Ik vermoed niet dat Dhr. Ravoo met de trein gaat. Geen flauwe grap, dat risico is te groot, en kost geld. Geld dat ze (schijnbaar) niet hebben bij de NS.

Even inhakend:
" En mondje is nog communicatiemanager ook????
(...)
De tering wat je allemaal al niet kan met een onzin studie als communicate wetenschappen.

CumGranoSalis 11-05-06 @ 13:11"

Prutser. Meneer heeft juristen hoog op z'n lijstje staan? Kijk om je heen, je communiceert nu zelf. Niet bijster goed overigens. Geenstijl? Communicatie. Rhetorica; stijlloze communicatie, maar wel duidelijk alle neuzen één kant op. Knap, zo'n eenduidigheid neerzetten. Die PC of notebook waar je achter zit; waarom kocht je die? Blijf zelf lekker geloven dat dat een rationele en autonome keuze was knul.

Olivier B. | 11-05-06 | 13:46

Wereldtop echter wil ik het niet noemen, dat is toch echte de catogorie
Alta Velocidad Española; het HSL-traject Madrid – Sevilla.

style.councillor | 11-05-06 | 13:46

Het op alle fronten falende NS 'beleid' zitten verdedigen is al zielig genoeg, kritiek als broodje aap weg proberen te schuiven geeft het al jaren dalende niveau van dat hele bedrijf wel aan.
Ik heb echt te doen met mensen die afhankelijk zijn van dat kudtbedrijf; niet in staat de reiziger degelijk en op tijd te vervoeren en dan middels oprekken van de reistijden de norm vd minister trachten te halen ipv gewoon hun werk te doen.
Godzijdank heb ik een auto [file is altijd beter dan die kudt-NS] en ga desnoods met de fiets om maar me niet door die jodentransporteurs te laten vervoeren, of wat zij denken dat daar voor door gaat

Tobi | 11-05-06 | 13:45

Finnen op de rails!

Reez | 11-05-06 | 13:43

Tot mijn eigen verbazing moet ik constateren dat het reizen per trein me is gaan bevallen. Of het nu een verdienste is van de NS of dat het alternatief de eauteau zo veel minder is tg.v. het verschijnsel dat ieder kabinet oplost maar gewoon logaritymisch toeneemt en fileleed heet, ik weet het niet.

Eerlijkhiedshalve moet ik erbij vermelden dat ik mij 1e klas verplaats hetgeen goed is voor 98% kans op een zitplaats. Daarbij reis ik op trajecten war airco dubbeldekker rijden, hetgeen aanmedrkelijk scheelt.

Vertragingen e.d. het is een utopie te denken dat je met de eauteau flexibeler bent als je eenmaal in de file staat. Grosso modo heb ik weinig tot geen malhuer, maar als het een keertje gebeurd onderga ik het maar gewoon en schiet in de Daila Lama modus.

Wat wel veel betre kan is de voorlichting op en rond de stations bij vertragingen en ander ongemak. Maar al te vaak worden reizigers in het ongewis gelaten. Ongeveer vergelijkbaar met een file, niets is vervelelender dan niet te weten wanneer e.e.a. naar verwachtiging voorbij is of welke alternatieven er zijn. Als je eenmaal een tijdstip of alternatief hebt, kan je je hier op richten en instellen.

Al met al, zeker geen hosanna voor de NS cum suis, maar zeker niet slechter dan de eauteau.

Voor de duideljkheid, ik heb het hier niet over adhoc tripjes of niet courante tijden naar oost groningen ofzeau, in deze is de eauteau onverslaanbaar.

Tot slot wat prijs/kwaliteit betrteft; 1e klas is godsgruwelijk duur, maar 2e klas is ook niet goedkoop. Als je dan toch genaaid wordt, dan maar lekker rustig en zittend.

style.councillor | 11-05-06 | 13:41

Jongens,
Iedereen die wel eens met het openbaar vervoer heeft gereisd weet wel beter.
Joost Ravoo moet wel positief zijn over de ns ook al weet hij diep in zijn hart dat het niet terecht is. Denk maar niet dat hij in de spits in de trein hoeft te staan hoor.

McCool | 11-05-06 | 13:40

Goh, een auto is duurder dan de trein. En dan nu het probleem?

pieterjan | 11-05-06 | 13:38

Bwahahahahahaha.

***

Bwahahahahahaha. Dit geloof je toch zelf niet, Joost Raveau...

Dain Bramaged. | 11-05-06 | 13:38

wat!!!! bladeren op de rails

Mellorenz | 11-05-06 | 13:36

Joost Ravoo: "Veel plezier in de file."
-
Insgelijks.

Bunt | 11-05-06 | 13:36

leasebak, je weet tog lijn5.

Bozepanda | 11-05-06 | 13:34

Reis nu al twee weken op hetzelfde ongestempelde retourtje. Dinsdag stonder er wel een paar controleurs voor de roltrappen die de reizigers die IN de trein wilden controleerden. Als je die ziet kun je alsnog snel afstempelen. Ik kwam gelukkig uit de trein en aan mij werd niets gevraagd. En dan gaan ze staan op een tijdstip dat er misschien 12 mensen de trein in willen.
In de trein tijdens het spits zullen ze niemand aanspreken die vier zitplaatsen in beslag neemt. Een plek om te zitten, plek twee voor tas, ples drie voor jas en plek vier voor voeten of nog een vaag tasje. Ze spreken alleen mensen aan die ver over de pensioengerechtigde leeftijd zijn of minderjarig en niet Fins. Meestal vind je de controleurs in een afgeschermd hokje dat volgens mij groot genoeg is voor seks/drank onder werktijd. Ben een paar maal gecontroleerd geworden door iemand met een drankkegel (en een behoorlijke kegel ook.)Of men zit in de eerste klas aan de koffie en lullen wat over nieuwe caravans en de kosten van een staanplaats.
Ga zo door NS, Topbedrijf!

Lizart777 | 11-05-06 | 13:34

Wat een eikel die Joris von Loghausen kan Joris hem niet even een ban gaven?
-edit: heb ik al gedaan, maar hij weet zichzelf steeds te unbannen-

Igorus | 11-05-06 | 13:33

@diepgraver Laat je karretje eens kosten EUR 100.000. En je rijdt per jaar 50.000 km (dat is met een snelheid van 100 km/u dus 500 uur in je karretje). Auto afschrijven in 5 jaar= 2500 uur rijden. Kortom afschrijven per rij-uur: EUR 40,- (dus geen EUR 5 zoals jij uit de hoed tovert). We hebben het verder niet over garagekosten en verzekering. Zal ik nog eens wat uitrekenen?

lijn5 | 11-05-06 | 13:32

t ov is ene tijfuszooi, waarv we ook eens vanaf zouden moeten is die duurbetaalde ov studentenkaarten waar de helft van de studenten geen ene moer aan heeft, zou de NS heel veel vaste centjes schelen, zodat ze genoodzaakt zijn mongeaulen als Josti Ravoo uit de trein of op een zijspoor te zetten.

Bozepanda | 11-05-06 | 13:32

Haha, die van die 2 minuten ies goe. Een maand geleden moest ikmet mijn klas naar Amsterdam Centraal en we namen met zn allen de trein van 2 voor 9. Omdat de trein 4 minuten vertraging had dachten wij wel dat we goed zaten, maar we kregen alsnog gezellig met zn allen een boete. We belden met de klachtenlijn, en tjakka, we kregen allemaal onze boete teruggestort, want het was natuurlijk uiterst ongefundeerd en onnodig kwetsend, scholieren een boete geven terwijl de trein gewoon na 9'en vertrok:)

Zo zie je maar weer, al het goeie komt van... precies, zeiken bij de NS.

Gnuffiehot | 11-05-06 | 13:31

Ik reis al jaren voor een appel en een ei. Een 5tal jaren geleden een fiets gekocht op de markt voor 50 euro, en die doet het nog steeds. Al het trein en file leed gaat aan deze jongen voorbij. Amen.

puddingbrood | 11-05-06 | 13:30

Gister in de trein naar Amsterdam. Een echtpaar op leeftijd gaat op vakantie en heeft een zware tas op een stoel gelegd. Een NSB'er komt de coupe in en ziet de tas. Uhm! Van wie is DIE TAS! van ons. Die tas moet hier weg, want u heeft geen kaartje voor die tas gekocht. Maar hij is te zwaar voor ons om op te tillen, meneer. Dan doe ik het wel. Conducteur komt langs. Dit keer wel om te controleren. Het echtpaar blijkt een kaartje met korting te hebben gekocht en om 8.55 te zijn ingestapt. Ze rijden nooit voor 9 uur, maar nu vanwege de vakantie wel. Nou, in dat geval hoeft u geen boete te betalen. De NSB'er schrikt op. Dat moeten ze wel! Ze moeten boete betalen. Iedereen moet betalen, dus zij ook. Ik heb ook boete moeten betalen, wel drie keer. Conducteur: dan bent u dus hardleers. Niemand bemoeit zich ermee. NSB'er: maakt niet uit zij moeten boete betalen. Marokkaan is het zat en draait zich om en zegt recht in het smoelwerk van deze NSB'er: meneer, U BENT EEN ZEURPIET. Coupe: ja, sukkel!

neuzel | 11-05-06 | 13:28

Oral-D, ook al ga je fijn met de trein, die belasting en verzekering betaal je toch, dus die moet je niet mee rekenen. Dan komt het ineens heel anders uit :D

diepgraver | 11-05-06 | 13:27

Moet ik toch schaamteloos bekennen dat het OV voor mij wel degelijk goedkoper is, benzine afschrijving verzekering en belasting meegerekend en zelfs de tijd die de reis duurt is nagenoeg gelijk. Alleen tja gemaks halve pak ik toch altijd de auto.

Oral-D | 11-05-06 | 13:26

@dave: ga jij eens fijn in Afrika wonen. Geen mensen die zeuren over de NS, en al helemaal niet via internet want dat hebben ze niet.

Joris von Loghausen | 11-05-06 | 13:25

Mijn trein, ook nog NOOIT gecontroleerd. Volgens mij ligt het landelijk gemiddelde ook op 30% ofzo. Uitermate treurig.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 13:24

Euh.. concurreren met de auto ?? Whahahahahahaha
Een ritje Amersfoort - Tilburg kost me met het OV bijna 30 euro, en ik moet dan om 6:30 vertrekken om 8:45 aan te komen. (2 uur 15 mins tussen de kudtpubers, finnen en zweetlucht zitten !!)
-
Met mijn BMW 5 serie executive, (niet om te pochen maar om de mate van luxe aan te geven) doe ik er 1 uur en 15 minuten over, als het flink filerijden is, 1 uur en 25 minuten, en qua verbruik, ik verstook met dat ding diesel a 1:12, heen en terug is 220km via Breda, dus dat is met een hoge dieselprijs van 1,10 ongeveer 20 euro en 15 cent aan brandstof. wil ik er ook nog wel 5 euro afschrijving enzo tegenaan kwakken, dan nog ben ik goedkoper uit en ik zit heerlijk ALLEEN !
-
Wil je dat concurreren nog even aan me uitleggen J. Ravoomongeaul !?

diepgraver | 11-05-06 | 13:23

Overigens vergeet ik erbij te zeggen dat mijn trein vrijwel altijd op tijd rijdt.

duimdrop | 11-05-06 | 13:22

Ik ga al een aantal jaar regelmatig op vrijdag met de trein van 8.51 van Rotterdam Lombardijen naar Den Haag Centraal. Ik ben in die trein NOG NOOIT op een kaartje gecontroleerd.
Terug met de intercity van 17.20 naar Roterdam Centraal. Ik ben in deze trein NOG NOOIT op een kaartje gecontroleerd.

Een keer in een trein tussen Amsterdam en Den Haag. Er zat een groep turken zonder kaartje. De conducteur bleek zelf turk te zijn en ging met hen onderhandelen over de prijs die ze wilden betalen tot Roozendaal en ze werden het eens over een bedrag van €4,50.

En zo gaat dit land naar de kloten. (zonder eau)

duimdrop | 11-05-06 | 13:21

Al dat gezeik over de treinen... Wees blij dat ze er zijn. Ja kaartjes worden steeds duurder en ja ze rijden vaak niet op tijd, maar als ze er niet waren mocht ik lekker fietsen naar amsterdam... Zelfde als zeiken over het slechte weer, ga dan in Afrika wonen. Lekker altijd zon, geen treinen die te laat rijden want die zijn er niet enz. just my 2 centz

-edit: jij bent student en betaalt toch al niet, niet zo neuzelen dus-

.dave | 11-05-06 | 13:21

@John McClane Een motherfucker fluit als een conducteur, duh !

Stijlvol stijlloos | 11-05-06 | 13:21

De stoelen in mijn auto zitten beter dan de NS stoelen in de eerste klas. En ik word ook niet meer geconfronteerd met een schouderophalende conducteur die het verdomd een paar van die k*tfinnen de eerste klas uit te flikkeren die daar de boel aan het uitdagen en zieken zijn omdat de tweede klas vol zit. "Dan hebben we recht om hier in de eerste klas te gaan zitten, had je wat lul?" Ze krijgen niet eens een bekeuring omdat ze geen eerste klas kaartje hebben. Ze hebben overigens helemaal geen kaartje en verkondigen dat ook zeer luid, maar de conducteur is bang om in elkaar gemept te worden en maakt zich mompelend uit de voeten, om vervolgens de gehele treinreis niet meer in beeld te verschijnen. Iedereen, Achtertuyn incluis, houdt zijn/haar bek en irriteert zich vervolgens mateloos aan een te duur betaalt ritje.
.
Conclusie:
Het zal me m'n reet roesten dat de NS goedkoper is, voor geen goud zet ik nog mijn oude schoenen in die vermadeleide gele krengen met het risico dat mijn duur betaalde tijd die ik aan boord moet verdoen, wordt vergald door individuen die er een duivels genoegen in scheppen om de sfeer zoveel mogelijk te verzieken d.m.v. intimidatie en, erger nog, fysiek geweld.

Joost Ravoo, ga es deaud.

Achtertuyn | 11-05-06 | 13:20

Applausje voor Murdock. Helemaal mee eens.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 13:19

Zijn leuter zal wel net zo betrouwbaar zijn als zijn treinen.

Tray Hornay | 11-05-06 | 13:19

Nationaliseren die bitches!
Enfin, ik ga dalijk wel rijden (lessen welteverstaan)

Ridge Forrester | 11-05-06 | 13:18

"de kosten van een treinreis zijn nog niet de helft van een autorit!"

meneer reist zeker nooit met de trein / heeft een leaseauto ?

PieceOfPie | 11-05-06 | 13:18

Ik zou ook wel eens een onafhankelijk onderzoek willen zien naar het percentage treinreizigers dat een griepje of verkoudheid op loopt in die volgepakte veewagons, en de hiermee gepaard gaande schade aan de economie.
De trein is echt een achterhaald lulvervoermiddel uit de 19e eeuw en is mi. thans alleen nog geschikt voor reisafstanden tussen de 500 en 1.000km.

Freddie | 11-05-06 | 13:18

'Wie het niet aanstaat gaat toch lekker met de auto. Veel plezier in de file!'

Dit meldde meneer Ravoo gisteren. Ik had niets anders verwacht van een voorlichter van het grootste stel oplichters van dit land. Meneer gaat niet op reacties over vieze treinen, verlate treinen, uitvallende treinen, overvolle treinen, dienstregelingen die continu veranderen, het afschaffen van lijntjes, elk jaar verhogingen terwijl de dienstverlening niet verbetert. Nee, meneer Ravoo gedraagt zich als een ware monopolist. 'Wie het niet aanstaat....' Dat kan meneer Ravoo ook makkelijk zeggen, zijn bedrijf heeft nauwelijks concurrentie. De auto is geen optie want, zoals hij zelf zegt, de file is een obstakel. De bus rijdt alleen op bepaalde trajecten van stad tot stad.

Ravoo, ga liever inhoudelijk in op de aantijgingen! Ik trein sinds 1993 vrijwel dagelijks, dus ik weet waar ik het over heb. Jullie dienstverlening is er in die dertien jaar echt niet beter op geworden. Integendeel, het materieel op bepaalde trajecten is erger dan ooit (Duitse dingen uit de jaren 60 op de lijn Den Haag-Heerlen). De tweede klas is zo vol, dat ik me genoodzaakt voel om eerste klas te rijden. Structureel wordt op drukke tijden toch een klein treintje ingezet (wel eens dagelijks klem gestaan op een treinbalkon, Ravoo?). Ja, de NS rijdt nu iets beter op tijd dan in, pakweg, 1999. En trots dat jullie daarop zijn, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is. Ga je godverdomme diep schamen.

Murdockyoufool | 11-05-06 | 13:18

@Igorus
Hij zal wel slechte danwel geen sex hebben.

Tray Hornay | 11-05-06 | 13:17

Wat een mafkees, ik ben met de auto 20 minuten onderweg als ik op mijn werk moet komen, als ik hier wil komen met OV ben ik een uur bezig, zak ergens in mafkees!

d'n Turfsteker | 11-05-06 | 13:16

@Igorus

Geen idee, maar op communicatie zou ik dat kereltje niet binnen mijn bedrijf willen hebben... Een echte relschopper, hoe stijlloos

Orion666 | 11-05-06 | 13:16

Het valt me op dat die Ravoo een echt vechtersbaasje is. Wat voor psychische stoornis zou die man hebben?

Igorus | 11-05-06 | 13:13

De trein is daarnaast ook nog eens heel onveilig, anders het station wel. Je wordt ongewenst blootgesteld aan allerlei zaken waar je niet mee te maken wilt hebben, bijvoorbeeld het reinigings ritueel.

Mellorenz | 11-05-06 | 13:12

"Wij concurreren als geen ander met de auto: de kosten van een treinreis zijn nog niet de helft van een autorit! "
Ahum: een retourtje Amsterdam vanuit mijn woonplaats is € 32.60 pp, de benzinekosten met de auto €16,66. Gezien het feit dat je met 4 in de auto kunt is dat dus 4x32,60= € 130.40. Zelfs al neem je de duurste verzekering en laat je extra onderhoudsbeurten geven dan nog ben je goedkoper uit, Lulloo Ravoo.

Atletico | 11-05-06 | 13:11

En mondje is nog communicatiemanager ook????
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Lekker reageren op Geenstijl en allemaal totaal onderbouwde onzin aanhalen.
De tering wat je allemaal al niet kan met een onzin studie als communicate wetenschappen.

CumGranoSalis | 11-05-06 | 13:11

@John McClane

Hard!

Pagan Bastard | 11-05-06 | 13:11

Hij vergeet ook mee te rekenen dat de reis VAN en NAAR het station ook tijd kost. Over het algemeen heb je daar veel minder tijd voor nodig met de auto. (van mijn bed richting auto is bij mij niet zo ver, naar de trein op leiden centraal moet ik eerst een drie kwartier met de bus)

whiteguy | 11-05-06 | 13:11

"De conducteur staat als een motherfucker te fluiten"... maar hoe fluit een motherfucker?

John McClane | 11-05-06 | 13:10

Wat ongeloveloos dom dat zo'n communicatie-"expert" als deze Ravoo zich inlaat met ons, reaguurders. Het is tekenend voor het afglijdende niveau van de NS dat de woordvoerder/voorlichter denkt met populaire taal even het imago van het logge bedrijf op te krikken. Joost, je slaat de plank volledig mis. Je staat in je hemd. De NS staat in haar hemd met je populaire "streken". Die grappig bedoelde brief aan ROVER was al erg. Reaguren op GS namens de NS is nog veel erger. Net zo erg als die jongerencampagnes van de overheid. Het ziet er alleen maar wanhopig uit.
Tip: verbeter de dienstverlening en laat dat zien (niet bluffen, dat werkt averechts) en blijf weg van populaire "gekkigheid". Iereen ziet dat NS niets waarmaakt.

P.S. Wat was ik blij toen ik die trein vaarwel kon zeggen, een decenium geleden. Daarna nooit meer in zo'n gele goederenwagon gestapt. Wat een ellende was dat.

Ongeletterde Boer | 11-05-06 | 13:09

Ik rij trouwens ook altijd op tijd... en comfortabel!

Pagan Bastard | 11-05-06 | 13:09

Mag ik voor Joost effe een klein rekensommetje maken:
- kosten leasebak per maand: 200 euro
- kosten treinabonnement woon-werk: 290 euro

Flitspaal | 11-05-06 | 13:08

Ach, is toch cool dat die jongen er zelf in gelooft? Laat hem maar, ze hebben hem in z'n jeugd ook al de Sint en de paashaas afgenomen.

Een bedrijfseconomisch wonder is het echter niet, want de auto dubbel zo duur als de trein? FF Denken, ik rijd elke dag 40K naar wek, kost me.... erm.... niks! Lang leve de leasebak (zonder bijtelling). Wel-te-rus-ten Joost!

Graaf Gulpenduiker | 11-05-06 | 13:08

-Edit: zelfs ad hominem is te moeilijk voor kaalhoofdigen.-

derks | 11-05-06 | 13:08

Tot de wereldtop.......
LAAT ME NIET LACHEN. De NS behoort al jaren top de top 5 grootste kudtbedrijven van 0031. Dom personeel wat nog niet eens fatsoenlijk een kaartje kan knippen.
En goedkoper dan de auto, rot op Ravoo, leer eens rekenen. IQ loze kip met de herseninhoud van een fruitvlieg.
.
Ik ga nog liever kruipen dan dat ik in die gele stink trein van je stap.

gigigi | 11-05-06 | 13:08

Mijn Mercedes 240D uit 1976 is ook geel en veel goedkoper dan een trein!

Pagan Bastard | 11-05-06 | 13:06

Het zit je wel hoog he, Lucas? Dat je telkens te laat komt op je werk.

ViperNL | 11-05-06 | 13:05

Hahhahaha wat een clown... Ik reis elke dag met de trein (reden: OV kaart), en het is echt een grote chaos. Het leukste is dat als er geen machinist komt en de conducteur staat achteraan in trein als een motherfucker te fluiten! Je kan zeggen wat je wilt, lachen doe je gegarandeerd.

Stijlvol stijlloos | 11-05-06 | 13:04

Hmm, heb eens zitten rekenen, maar ik kan redelijk goed concurreren met de ns. Rijd dan wel een 6 cylinder schuit uit ´72. Taxi star classic biedt zich aan.

Star Classic | 11-05-06 | 13:04

en nu weer wachten tot die aap ook hierop reageert =]

Orion666 | 11-05-06 | 13:04

Wereldtop van bedrijven met ongemotiveerd, slecht opgeleid en hufterig personeel.

blikjegrolsch | 11-05-06 | 13:03

"De NS is een bedrijf dat behoort tot de wereldtop."
-
De wereldtop waarvan? van de minst gewaardeerde ondernemingen?, de jaarlijkse prijsstijgingen? de meeste vertragingen? etc. etc. etc.

Tilbostan | 11-05-06 | 13:01

Op eens heb je het, je wordt communicatiemanager bij de NS.
Ambtenaren stelletje lutsers.

Von Knolhoven | 11-05-06 | 12:59

de trein is toch alleen interessant voor studenten met een graties OVjaarkaart ?

need i say more | 11-05-06 | 12:55

Hem ze broer zegt altijd dat je het beste een oldtimer op gas kunt rijden, dus dat zal dan wel zo zijn.

Donnie-Mitchell | 11-05-06 | 12:55

Hij heeft gelijk, dat gezeik op de NS, het is wel het meest favoriete zelfmoordmiddel, dat moet ook maar eens gezegd worden.

gentle giant | 11-05-06 | 12:55

En de auto rijd beter op tijd dan de trein, je wordt niet tijdens je rit gestoord door een aap met een kniptang en er komen geen finnen voorbij met hun psp/telefoon die als ghettoblaster gebruikt wordt.

Burgemeester Kiesman | 11-05-06 | 12:54

Ik rij alleen Cadillac.

Tray Hornay | 11-05-06 | 12:53

"De vergelijking met de auto winnen we lachend" Ja tot je alleen de variabele kosten van de auto gaat meerekenen, aangezien iedereen wel een auto wil hebben, en dus de vaste kosten sowieso al heeft.... prutsert.

John McClane | 11-05-06 | 12:53

De trein, de trein..

Ja, het zegt me wel iets..

Brusselmans | 11-05-06 | 12:52

Fijn voor Ravoo dattie zo enthousiast is over de NS. Als ik hem voor de bumper zou krijgen rij ik door!

Nikkelen_Nelis | 11-05-06 | 12:51

Ha ha.. NS... sinds ik onafhangkelijk ben geworden van de NS ziet mijn leven er een stuk beter uit. Lastig als je in ploegendiensten werkt en de laatste boemel vertrekt al om 23:30... Naar de Hel met de NS...

Kris | 11-05-06 | 12:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken