Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bos en zijn BTW-verhoging

boskasteeltje.jpgHa, de eerste barst bij Bos. De partijkrant van de PvdA opent vandaag met het nieuws dat Wouter Bos de btw-verhoging wil uitstellen. Want hoewel het sinds de ontdekking van het economische systeem een doodzonde is om in tijden van stijgende inflatie, hypotheekcrisis, lastenverzwaring de duimschroef aan te draaien, wilde Wouter de btw toch van 19 naar 20 procent verhogen. Dat dit een economische terugval betekent boeit Bos niet. Hij doet het namelijk helemaal niet voor u, de hardwerkende burger, maar omdat minima er 0,5 tot 1 procent in koopkracht op achteruit dreigen te gaan Wat deze knieval van Bos voor u betekent? Uw auto kunt u nog steeds beter uit Duitsland of de VS laten komen. Uw flatscreen koopt u nog steeds goedkoper over de grens. Zo'n beetje alles wat niet uit de supermarkt komt, blijft goedkoper om via internet -in het buitenland- te bestellen. Benzine zal ietsiepietsie minder stijgen. Wouter Bos heeft straks 2 miljard minder minder om in mooie subsidieprojecten te steken. En u wordt straks geen 20 centimeter maar 19 centimeter diep genaaid...

Reaguursels

Inloggen

Nederlanders zijn niet in staat om in opstand te komen... flikker deze regering er toch uit.. hier heeft niemand om gevraagd!

css.... | 21-06-08 | 01:56

PS, niks tegen Hagenezen maar die import die het torentje in jullie plaats bezetten, zouden eens flink aangepakt moeten worden. wegjorissen op zijn minst.

totivs | 20-06-08 | 03:17

Wie had ooit verwacht dat Bos minister van financien zou worden? Den Haag is en blijft een raadsel.

totivs | 20-06-08 | 02:47

Ik had in de gauwigheid ook nog begrepen dat ie investeringsmaatschappijen de volle mep van 52.1 % wilde laten betalen inplaats van 1.2 %.
.
God. laat mij eens raden wat dit eens voor een effect zou kunnen hebben op, ik noem maar iets geks de investeringen in Nederland ?

said_fred | 20-06-08 | 01:28

@ Balzack | 19-06-08 | 19:11

Eerst zien dan geloven.

verre reiziger | 19-06-08 | 20:38

Energiebelastingverhoging was 0,25 cent per KWh meen ik. Scheelt voor ons een 10tje per jaar. Is wel te overzien. Maar die 1% BTW verhoging moet gewoon niet ingevoerd worden. Uitstel wordt afstel, hoop ik...

RoyalFlusher | 19-06-08 | 20:33

Laten we niet vergeten dat hiervoor in ruil de ww premie afgeschaft zou worden, wat dus meer onderaan de streep van de loonstrook overblijft.

Of het een goeie ruil is valt te betwijfelen maar ik geloof dat de afschaf van de ww premie alsonog doorgaat, aldus Donner.

Waarvan Akte

Balzack | 19-06-08 | 19:11

PDGBD | 19-06-08 | 17:46

Niks sneaky, lees de kamerverslagen maar.

Maaier | 19-06-08 | 19:08

We worden nog steeds genaait want als er geen BTW verhoging komt krijgen we ook geen WW premie verlaging. + - en Bos houd meer over dan andersom. duidelijk?

verre reiziger | 19-06-08 | 18:50

Bos wil weer eens positief in het nieuws komen door de BTW uit te stellen.

Wat de hele natie niet weet is dat hij SNEAKIE de ENERGIEBELASTING per 1 juli verhoogd. Nee jongens, we gaan er allemaal op vooruit. De Leugenaar.

PDGBD | 19-06-08 | 17:46

een huurmoordenaar is goedkoper, en mileu vriendelijker bij het opruimen van het corrupte overheids homo tuig.

teringtubbie | 19-06-08 | 17:42

Adviesprijzen Shell
Januari 2008
Diesel €1.13 per liter
Euro €1,44 per liter
Juni 2008
Diesel €1.44 per liter
Euro €1,68 per liter

B.T.W. inkomsten Kab(W)outer Bos
Januari 2008
Diesel 18 cent per liter
Euro 23 cent per liter
Juni 2008
Diesel 23 cent per liter
Euro 27 cent per liter

Aardige stijging en nog niet tevreden

Ollie B. Bommel | 19-06-08 | 17:14

is dit nou het beloofde zoet na het zuur? uitstel van meer zuur?

DenLangel*l | 19-06-08 | 16:06

en als ze nou eens zeggen dat het voor een beter milieu is?

henkdekanarie | 19-06-08 | 15:43

mischien is het een keer handig om die subsidiesponzen elk jaar opnieuw alles aan te laten vragen. Heb je zo 5 tot 10 miljard bij elkaar en kan de btw van 19% naar 12% ben je van heel veel gezeik af.
En waarom niet alle kosten in de benzineprijs. Ben je van heel veel belastingen af. Betaal je meteen per km. En die bussies met polen betalen ook meteen mee..

Henk1941 | 19-06-08 | 15:07

@ Maaier & Bigi

Jullie hebben geen polemieken - gewoon ordinair meningsverschil.
Polemieken zou kennis van zaken impliceren.

* knipoogt en vraagt zich af hoe hij nog steeds zo misselijk kan zijn *

Tyler-Durden | 19-06-08 | 14:44

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 13:56

Damn. Dan stop ik maar.

*pakt telefoonboek, zoekt psychiater*

Maaier | 19-06-08 | 14:00

Maaier | 19-06-08 | 13:48
Hehehe, polemieken zijn leuk en daarom jank ik ook doorgaans niet mee in het vals zingende bloedhondenkoor van reaguurders. En omdat een hoop reaguurders ook maar iedere poging tot nuance ontgaat heb je dan al gauw ruzie met iemand. Verder denk ik dat er dit jaar opnieuw geen nobelprijs voor je eigen reaguursels in zit :-)

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 13:56

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 13:41

"Ik leef bij polemiek en zeker met jou .... ;) "

Maaier | 19-06-08 | 13:48

Maaier | 19-06-08 | 13:39
Jij zoekt echt met iedereen ruzie he ?

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 13:41

In het algemeen

Maaier | 19-06-08 | 13:39

Maaier | 19-06-08 | 12:47
"Verder - 5 voor alle domme reaguursels"
Zoals daar zijn ?

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 13:39

Murdockyoufool | 19-06-08 | 11:46

Dan gaat je loon ook dik naar beneden.

Maaier | 19-06-08 | 12:53

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 11:46

IN duitsland hebben ze toch een wet aangenomen die ernaar ledit dat iedereen 40 jaar werkt. Prima maatregel. Lamme kutstudenten die pas op hun 28e beginnen met werken tot 68 werken, fatsoenlijke stratenmakers mogen op hun 56e stoppen. Klaar.

Verder - 5 voor alle domme reaguursels.

Maaier | 19-06-08 | 12:47

Bos for President.
*geeft zichzelf een doodschop en mompelt iets van sigaar en doos*

I (8)You fokker | 19-06-08 | 12:44

Raar hoor. Bij elke staking (pliesie, brandweer, onderwijs en nu laatst buschauffeurs) claimt Bos structureel geen geld te hebben. Toch weet hij dus nu afstand te doen van 2 miljard euro, die hij wellicht nog niet uitgegeven had, maar al zeker wel ingecalculeerd. Intussen krijgen al die genoemde stakers centen vanuit de staat EXTRA, met als klap op de vuurpijl een brandstofkostencompensatie voor de busbedrijven, iets wat heel NL zou moeten krijgen bij die 80% belasting die nu over peut wordt geheven. Om verder maar niet te spreken van doelloze taxen als verpakkingstax, vliegtax en rukaanmepiktax.

Maar dat terzijde: ik voorzie echt emmers vol met zuur na de afgelopen jaren van bekertjes zuur.

Tobus | 19-06-08 | 12:06

Keef35 | 19-06-08 | 11:20
Niet zo verongelijkt janken. De pensioen problematiek is geen exclusief NL probleem maar speelt in heel Europa en oa het doorwerken tot 67 is al in vele landen (Italië, Frankrijk) aan de orde geweest. Bovendien kan iedere actuaris precies voorspellen dat er een groot probleem aankomt en dat we nu maatregelen moeten treffen om te zorgen dat er straks uberhaupt nog pensioenen zijn. Zo is het nu eenmaal dus wen er maar aan. Dit is geen kwestie van politieke opvattingen maar van simpel rekenwerk. Verder ben ik weliswaar tegen ontwikkelingshulp maar denk ik niet dat dit enig soelaas zou bieden in het geval van de pensioenen.

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 11:46

@CoJoNes | 19-06-08 | 10:44
Zo mag ik het horen.

Schaf dan in elk geval de loonbelasting af, stelletje Haagse opvreters! Belasting op belasting op belasting op accijns, waarom pikken we dit nog?

Murdockyoufool | 19-06-08 | 11:46

Ja hoor Wouter gaat ons matsen. Wie gelooft deze verkiezingsstunt nog ? Ben heel benieuwd welk addertje dit onder het gras is. Ik geloof geen reet van dit "kadootje".

Onderduiker | 19-06-08 | 11:43

@ Sikkeneur | 19-06-08 | 10:47

Hong Kong: 12% flat tax, 12% vernootschapsbelasting en geen, ik herhaal gèèn BTW.
En toch heb ik het idee, wanneer ik daar rond loop, dat het niet heel erg slecht gaat met HK... Zou het dan tòch helpen.

Carpe Noctum | 19-06-08 | 11:40

Ik wil even melden dat veel van jullie antwoorden zo voor de hand liggen dat ik niet begrijp dat ons kabinet daar niet aan denkt. Echt de helft van jullie mogen allemaal de politiek in. Graag!

Ben je in de EU verplicht om aan andere landen te schenken, verplicht om een leger te hebben? Verplicht om het nieuwste van het nieuwste aan onzinnige vliegtuigen aan te schaffen??

revolutser | 19-06-08 | 11:40

Herstel: 'Koopt buiten-europesche waar'.

Einde van de Domheid | 19-06-08 | 11:39

Soms is het een voordeel dat Bos harder draait dan een kermiscarrousel.
_
Even voor de rechtsfilosofen onder u: Pas met een machtenscheiding over 4 delen krijgen we de bescherming tegen willekeur die de burger verdient: Rechtsprekend, wetgevend, uitvoerend én belastingheffend. Je kunt mannetjes als Bos niet de macht over je knip geven.

Zeddegeizot | 19-06-08 | 11:36

Nog even en ik koop een gitaar en ga dread-locks laten groeien.

'TrauMa | 19-06-08 | 11:36

'Koopt buitenlandse waar, dan helpt u uzelf' (Oud Nederlands devies.)

Einde van de Domheid | 19-06-08 | 11:35

wat een gelul van woutertje eerst de boel gek lopen maken met valse-
beloftes zodat jan de pet weer z'n stem uitbracht op die linkse niet-
vertrouwende linkse zakkenvullende intelectuele graaiers,hij komt van-
shell en gaat straks weer naar shell,net als wimpie kok die vroeger tus-
sen de arbeiders op coolsingel liep zodat ik als busschaufeur nog moest-
om de stoet voor te laten gaan en waar zit hij nou,precies bij shell.
dus mensen kies voor de verandering de juiste persoon bv wilders.

sharlie | 19-06-08 | 11:29

Het gaat slechts om uitstel, geen afstel. Bos wil geen draaikont meer worden genoemd. Toch draait hij, hoe dan ook. BTW-duimschroef wordt alleen wat later aangedraaid.

Dorser | 19-06-08 | 11:26

@CoffeePatch | 19-06-08 | 11:10 : Ik krijg dan zwarte vlekken voor mijn ogen...
@BBB: *zucht*

Fleauxe | 19-06-08 | 11:25

Trouwens: de belastinginkomsten in 2007 voor Bos kwamen voor 32 procent uit de BTW. Loonbelasting droeg (als tweede) slechts voor 29 procent bij aan de inkomsten.

Bos doet gewoon niets anders dan de grootste melkkoe een beetje groter maken. Slim!

keaus666 | 19-06-08 | 11:22

Niet zeuren gewoon werken to je je laatste adem uitpuft!

In 2040 slaat de vergrijzing toe daarom gaan ze nu bekijken of het niet beter is als we werken tot ons 67e....... ik denk dan als we nu 10 jr. lang geen euro aan ontwikkelingshulp( lees sponsergeld voor de grootste boeven van deze aardkloot) geven ( is iets van 4.2 miljard per jaar) dan hebben we over tien jaar een spaarpot van 42 miljard en dan zitten we nog steeds meer dan 20 jr. verwijderd van 2040 dat lijkt me meer dan genoeg om die oudjes een dak boven hun hoofd en vreten te geven!!! En zolang het met ons goed gaat kunnen we ook de arme negertjes blijven steunen! Je kunt alleen hulp geven als je zelf geen hulp nodig hebt. Over tien jr. is elke Pool en tjech miljonair dankzij ons maar moeten wij werken tot ons 88e levensjaar! Deze generatie moet niet alleen de staatsschuld wegwerken (vorig jaar meerdere miljarden) maar ook nog eens de rest van de problemen die ons te wachten staan de eerst komende 40 jr. vast vooruit betalen!!! BOS krijg aub een klaplong en met jou alle linkse rakkers die in je geloven!!!! Balk, krijg aub een hartverkramping as zondag in de kerk!!! NEDERLANDERS worden keihard genaaid en we laten het gewoon gebeuren met z,n allen.

Keef35 | 19-06-08 | 11:20

Fleauxe | 19-06-08 | 11:02
Wat ik er van kan terug vinden is dat GL kamervragen heeft gesteld aan Cramer en dat deze laat onderzoeken of gemeenten het kunnen verbieden danwel ontmoedigen.

www.rokersbelangen.nl/news.php?action=...

Landwind-Rijder | 19-06-08 | 11:03
En de reaguurder van de week is ......

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 11:17

Ik blijf er bij, Bos is de grootste fout die we ooit gehad hebben. Die kerel weet niet eens waar hij over spreekt, en dan op zo'n positie, ow ow ow....

D.A.N.O. | 19-06-08 | 11:15

Lang, lang geleden was de BTW al 21%, dus eigenlijk valt het best mee. Nog wel.

Maar dan is een Lincoln Naviagtor natuurlijk helemaal onbetaalbaar. Dat dan weer wel.

keaus666 | 19-06-08 | 11:14

Fleauxe | 19-06-08 | 10:54
Als het waait, kijk naar WouterT. Krijg een liedje van Heintje Davids door.

CoffeePatch | 19-06-08 | 11:10

OT,
Bosma is weer schitterend bezig.

fuckje | 19-06-08 | 11:10

Kan iemand mij uitleggen waar ik een Lincoln Navigator kan importeren?

keaus666 | 19-06-08 | 11:08

"wilders4president!" Landwind-Rijder | 19-06-08 | 11:03 "WORD!!!"
Alles beter dan grijs IV en niets slechter dan de gristenjoenie en extreemlinchs.

Dr.Draaibaar | 19-06-08 | 11:06

@sjaakdeslinksesul | 19-06-08 | 10:47
Dat was helemaal geen goed plan. Althans het verlagen van de WW-premie is natuurlijk wel een goed plan, maar de financiële dekking moet dan worden gevonden in het korten op de WW-uitkeringen, de looptijd en het bezuinigen op andere onzinnige en oneerlijke rondpompsubsidies.

Chiant | 19-06-08 | 11:04

die Bos is niets anders dan het schootknaapje van president JPB. weg met hem, wilders4president!

Landwind-Rijder | 19-06-08 | 11:03

@BigiBanaBoy: Dat méén je niet!? Ik weet wel van een vriend die een zaak heeft in mooi Almere dat als hij z'n toko een beetje rokersvriendelijk wil houden hij meer dan 150K moet inleggen om aan de voorschriften te kunnen voldoen. En naar wat ik begrepen heb staat er nu al een half leger rook-gestapo klaar om er op toe te zien ook.

Fleauxe | 19-06-08 | 11:02

Grote mensen en mannen in het algemeen worden uit milieuoogpunt ook verboden. En zij die werken zijn helemaal ronduit crimineel. De natuur beste mensen, en dan wel de natuur zoals links die ziet. Zonder u dat is. Deaud bent u namelijk het CO2-neutraalst.

NoMinister | 19-06-08 | 11:02

Fleauxe | 19-06-08 | 11:00
We zouden dat onder de pet houden was de afspraak .... tsssss.

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 11:01

"Accijns is een VAST BEDRAG per 1000 liter olie."
Porrello | 19-06-08 | 10:48
.
Snap hem niet helemaal. Ik snap best dat mijn hilarische voorstel linksom of rechtsom (in geval van dit kabinet uiteraard linksom) belastingtechnisch afgedicht is. Maar mijn voorstelling is dat de brandstofprijs voor (natte vinger werk) 80% bepaalt wordt door belastingen. Dus als die overige 20% twee keer zo duur wordt, heeft dat bij een vast accijnsbedrag hooguit een invloed van 1/5*20*=4%. Wat je nu ziet is dat de brandstofprijzen bijna evenredig stijgen met de olieprijs, daarom had ik een procentuele belasting verwacht, net als alle andere belastingen.

Als de accijns een vastbedrag is

Dr.Draaibaar | 19-06-08 | 11:01

Ik verwacht dat straks de BTW maar met een half procent wordt verhoogd.
Dan zal iedereen zeggen "valt toch mee".
Bos blij. Wij blij (denkt hij).
Het blijven zakkenvullers en geld van anderen uitgevers deze lui van de PvdA.

Oh ja, we hebben nog wat geld tegoed van Herfkens (ook PvdA) en een tijdelijk kwartje van Kok (commissaris van TNT-post [ geeft niet iemand van TNT advies om de aow leeftijd te verhogen? ].

Boomschade | 19-06-08 | 11:00

@BBB: Net zo'n deceptie als toen jij me je 13cm niet geven wou, mijn leven zuigt!

Fleauxe | 19-06-08 | 11:00

btw omhoog en jullie zeiken over sigaretten. Weet niet hoe je daarop kwam, hoewel ik ook te lui ben álle 79 reaguursels boven mijne te lezen.. Ik ben zo enorm bang, dit persoon is ons minister van financiën. Ik als student economie kan dat nog beter dan Suikeroom Bos met zijn minima. Leer toch eens je economische modellen.

Masterbeer | 19-06-08 | 10:59

Fleauxe | 19-06-08 | 10:54
Vergeet die terrasverwarmer maar want ik meen dat die verboden zijn in het wetsvoorstel. Los daarvan zie ik die dingen uberhaupt nog wel een keer verboden worden vanwege de millieuaspekten.

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 10:58

Zeurders | 19-06-08 | 10:44

Tsja, plebs. Die heb je en hou je. Daar wil ik ook wel voor betalen. Maar als je ze massaal laat binnenstromen en de wet niet handhaaft, ontstaan er grote problemen.

Dus dat korten van die plebs () is precies het asociale van deze zelf-benoemde goede godsmensen (linkse en/of, VAAK 'EN' G.V.D.!, christelijke kerk). 'Onze' plebs wil ik graag pamperen en er proberen wat van te maken maar als je mijn huis () vol debielen zet word ook ik afkerig van sociale plichten en gevoelens. Links mag volledig kapot van mij, en die policor typjes als Tineke, Ella en een Volkert (jaja, veroordeeld maar tot die tijd gewoon 'een van hen') ook. Gatverdamme wat een kudtvolk.

NoMinister | 19-06-08 | 10:56

"Want over die bezuinigingen op het aantal ambtenaren, efficientieverhoging bij de overheid en snijden in bodemloze putten van voor de verkiezingen horen we ze niet meer."
sjaakdeslinksesul | 19-06-08 | 10:47

'Vroeger' op school leerden wij nog over de verborgen werkloosheid in het oostblok: Iedereen een baan en zo niet, dan voer je maar werk uit, dat een ander zojuist al heeft gedaan.
Ons ambtenarenapparaat vertoont al vergelijkbare symptomen. En dan te bedenken, dat bij veel overheidsinstellingen het meeste werk gedaan wordt door externen.

uninvited guest | 19-06-08 | 10:56

Bos is net als alle gereformeerden, lachen in je gezicht en steken in je rug.

Superior Bastard | 19-06-08 | 10:56

Goed nieuws dat die BTW niet omhoog gaat

Lord-Leto | 19-06-08 | 10:55

Fleauxe vindt het wel jammer dat die 20 centimeter niet door gaat hehehe :-)

Maar serieus, ik heb met verbazing staan kijken hoe de PvdA zichzelf electoraal de das om doet met die BTW en Aczijnsverhogingen. Uiteraard is het kabinetsbeleid dat Bos moet uitvoeren en is het op zich ook wel te prijzen dat de partij zich niet laat leiden door partijpolitieke belangen, maar toch. Ik had er niet over gedacht als PvdA minister brandstoffen midden in een prijscrisis nog eens 3 cent duurder te maken. De drang tot zelfdestruktie in die partij is bijna niet te geloven.

Bigi Bana Boy | 19-06-08 | 10:55

@CoffeePatch: Niet zo zuur, we mogen nog altijd 'gezellig' schouder aan schouder onder de terrasverwarmer staan dampen als het waait en zonder jas omdat die nog in de gardarobe hangt. Kijk naar WouterT, da's een niet roker en kijk eens wat voor fan-tas-tis-sche persoonlijkheid je daarmee ontwikkeld.

Fleauxe | 19-06-08 | 10:54

LOL @CoffeePatch | 19-06-08 | 10:50,
Het is hier faptastisch!

Lekker Belangrijk© | 19-06-08 | 10:52

Sigaar uit eigen doos en die mag je vrijwel nergens meer opsteken.

CoffeePatch | 19-06-08 | 10:50

Hint: interpunctie en minder-minder...
*mompelt iets over tenenkrommende spelling*

Koekje-dr-bij? | 19-06-08 | 10:49

uninvited guest | 19-06-08 | 10:35
Niet helemaal waar.
Ik heb geen inkomen uit werk, dus betaal helemaal geen premies (meer) en met mij denk ik vele anderen.
WW premie in die bodemloze put storten of het fonds nog groter te laten groeien heeft weinig zin.
Dat is trouwens de echte reden om de WW terug te brengen, want dan gaan ze straks proberen en greep in die WW kas te doen met het argument dat er dan minder reserve nodig is.
De overheid heeft niets te maken met de inhoud van de WW kas, maar ik zie uit uw reactie dat u dat al niet meer als zodanig ziet en dus ook al rijp bent gemaakt voor het feit dat.
De sociale partners moeten hier echt de vinger aan de pols houden, want anders is dat opgebouwde WW fonds straks gewoon in die Hans Kazan schatkist verdwenen.

ADO-Le-Cent | 19-06-08 | 10:49

DR. Draaibaar 10:42

Accijns is een VAST BEDRAG per 1000 liter olie. Maar wel een leuk creatief idee van je...

Porrello | 19-06-08 | 10:48

* wasbeurt is klaar, bye, bye....*

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:48

Het kwakje van Kok hebben we ook geslikt dus waarom niet die 20cm van Bos?

Lekker Belangrijk© | 19-06-08 | 10:48

Ja briljant, zoals hierboven ook al terecht opgemerkt door sommigen!! In het vacuüm dat Jan Marijnissen heeft gecreëerd, popi-jopi "mijmeringen" over gevoelige snaren de wereld in helpen. Het klootjesvolk, tenminste wat er nog van over is voor zover het de aanhang van de PvdA betreft, trapt er natuurlik weer in.

Sendis | 19-06-08 | 10:48

Volgens mij wil Wouter Bos de verhoging "uitstellen" en niet per 1 januarie 2009 "invoeren".
Ik begrijp daarom niet waarom iedereen hier zo zit te kutten op Wouter Bos, want hij doet deze keer juist wat jullie willen: uitstellen.

Quatre Fromage | 19-06-08 | 10:48

En dan nog naaien zonder gezoend te worden ook, lekker dan...

Blij dat ik met 3 weken uit dit land ben

luilei | 19-06-08 | 10:47

* UnKLIK ivm wasbeurt*

CoJoNes | 19-06-08 | 10:44

Wishful thinking binnen Alice in Wonderland...... maar .... be my guest....

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:47

uninvited guest | 19-06-08 | 10:35
Gelijktijdige BTW-verhoging en verlaging van WW-premie was best een goed plan. Maar het ligt gevoelig met die koopkrachtverlaging dus nu laten ze de staatsschuld maar oplopen. Dan kan een volgend kabinet gaan puinruimen. Of de inkomstenbelating omhoog. Want over die bezuinigingen op het aantal ambtenaren, efficientieverhoging bij de overheid en snijden in bodemloze putten van voor de verkiezingen horen we ze niet meer.

sjaakdeslinksesul | 19-06-08 | 10:47

Juist, belasting omlaag! zo mogen we het graag zien. De gebruiker betaalt en ik betaal niet voor de gebruiker.

Nu nog de verpakkingstax naar 30% zodat hij echt nut heeft, Schiphol uitbreiden tot s' werelds grootste luchthaven van de vliegtaks, en de accijns omhoog zodat we eindelijk van onze olieverslaving afkomen.

Porrello | 19-06-08 | 10:45

Iemand goede link voor flatscreens uit het buitenland? Niet redcoon, die komen vaak duurder uit incl. shipping etc.

Spherix | 19-06-08 | 10:45

@NoMinister | 19-06-08 | 10:4
Visieloos zijn ze niet hoor, het is al jarenlang een speerpunt van de diverse regeringen van de afgelopen jaren om het plebs middels fikse heffingen te dwingen in vervuilende onveilige tweedehands prutautootjes rond te rijden. Helaas krijg je van die 1% koopkracht-toename op een minimuminkomen zelfs het tankje van zo'n prutautootje niet volgetankt.

Zeurders | 19-06-08 | 10:44

Met een flattax van 8% en een BTW van 10% kun je dit land uitstekend draaiend houden. Waarom is er geen partij die hier eens naar kijkt?

CoJoNes | 19-06-08 | 10:44

Periclaas | 19-06-08 | 10:09
-
Hangt van je keuze af welk eilandje je wilt bewonen.
-
*zucht* Meneer zoals de wind waait waait zijn jasje. De burger snapt heel goed dat alles omhoog weer ten koste gaat van..

lamoor | 19-06-08 | 10:43

De StoorZenDer | 19-06-08 | 10:34
Of plan B;
Als je tankt betaal je misschien 30 cent aan Shell of waar je ook tankt en 130 aan Bos en cent of 11 voor Kok's kwartje. Benzinemaatschappijen maken benzine gratis, toegang tot het tankstation kost je 50 Euri en voltanken maar! benzinestations moeten 80% van de brandstofverkoopprijs afdragen aan de staat. Dat is dus 80% van niets, misschien wel 19% omzetbelasting over die 50 Euro. Benzinemaatschappijen blij, ze verdienen meer, automobilisten blij (waar haal je nog een volle tank voor 50 Euro) en het volk blij, want in no time is kabinet-grijs IV failliet en krijgen we nieuwe verkiezingen.

Dr.Draaibaar | 19-06-08 | 10:42

GS zit vanochtend weer vuistdiep in de Volkskant. Ga is een andere krant lezen, dan smaakt je koffie minder zuur.

Lambalski | 19-06-08 | 10:42

uninvited guest | 19-06-08 | 10:35

Als mensen alleen maar huilen om de BTW-verhoging en niet naar de andere kant van het plaatje kijken, en de regering luistert ernaar, dan krijg je dat.

Maaier | 19-06-08 | 10:41

☹ Dat we na Pim weer naar die visieloze bange poeperds moeten kijken en luisteren. De kogel kwam van links maar de ellende ook nog steeds. Kunnen we Stalin of Mao niet reanimeren en een beetje rechts opvoeden? Of werkt sociale conditionering toch niet zo goed?

NoMinister | 19-06-08 | 10:41

@Claude Jacque | 19-06-08 | 10:39
Ha!! Daar heb ik u. U rijdt milieu vriendelijk. Dat kan natuurlijk niet onbestraft blijven. Betaal maar meer wegenbelasting. Pakken zullen we u. Niet rechtsom dan maar linksom

Agent327 | 19-06-08 | 10:41

nog 2 dagen werken en dan ben ik 3 weken van dit gezanik af .. heeeerlijk..

SwaY | 19-06-08 | 10:41

En dan straks tijdens het feestgedruis van de volgende oranje-zege voorzichtig laten uitlekken, dat hij verkeerd geciteerd is.

uninvited guest | 19-06-08 | 10:41

Sorry folks, maar er ligt hier geen imaginaire secretaresse onder het buro... *KLIK*


Arrrggggghhh....

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:40

Ik erger me al jaren niet meer aan de benzineprijs.. ik rij LPG!

Claude Jacque | 19-06-08 | 10:39

BloodHound | 19-06-08 | 10:32

De maffia bestrijdt 'je' want die opereren buitenwettelijk resp. onrechtmatig. Deze 'kansloze idioten' hebben alle egards, macht en aanzien en kunnen niet worden bestreden met de wet. Die wet hebben ze namelijk buiten werking gesteld onder de noemer 'prioriteren'. En je raadt nooit hoe die prioritering plaatsvindt.

Zegt CJI u iets? En files? En het onderwijs dat is verneukt? En de massale instroom van mensen die we vroeger met een leger buiten de deur wilde houden maar nu op Schiphol met open armen door de subsidie-linkse-godsmensen worden verwelkomd?

Dus ze zijn niet kansloos, momenteel neuken ze lekker in de rondte en botvieren ze hun lusten op de hardwerkende burgers. Maar al zou er een wet tegen zijn, het OM vindt vast geen tijd om die te handhaven. Kansloos?

NoMinister | 19-06-08 | 10:36

Klinkt leuk allemaal, maar hij heeft dat geld toch nodig, dus dan wordt het bij ons weggeroofd via een andere post: "Een van de mogelijkheden is de verlaging van de WW-premie ook later in te voeren. Dat levert de schatkist ongeveer dezelfde som op."

Lood om oud ijzer, dooie mus.

uninvited guest | 19-06-08 | 10:35

@Lying Dutchman | 19-06-08 | 10:26
Ik snap jou reden, maar ik denk dat het niet gaat werken. Ik ben maar een simpele werknemer met een leaseauto en tankpas, maar ook ik wil op het eind van de maand een volwaardig salaris, als sommige bedrijven zoveel moeten betalen zullen ze ergens op moeten hakken. Nou zit ik in de IT, dus er zijn zat punten waar op bezuinigd kan worden, maar voor bijv. een transportbedrijf kan het heel anders uitpakken en weet ik nog wat voor meer bedrijven, kortom met een beetje pech komt nederland in een nog dieper dal en zal er nog meer armoede ontstaan. Dan zijn er misschien geen files meer, maar wel armoede, kortom het probleem wordt gewoon ergens anders naar verhuisd, dus is er nog steeds geen oplossing.

Zweevers | 19-06-08 | 10:35

Wouter de Bospooier

marcelb | 19-06-08 | 10:34

Als we nou eensch een geenstijl collectief maken en samen een tanker benzine kopen in het buitenland? Hoeft niemand te weten toch?

De StoorZenDer | 19-06-08 | 10:34

@Sikkeneur: Ik breng het weer even onder de aandacht, het niet zo dat ik net ontdekt heb dat dat kwartje bij de prijs in zit.

Fleauxe | 19-06-08 | 10:34

Volgens Bos is er niks aan de hand. Kredietcrisis? Ha! Slechte economische vooruitzichten? Welnéé! Het gaat goed met Nederland, niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen!

Klukkluk | 19-06-08 | 10:34

kneuterzak | 19-06-08 | 10:30

Is dat niet mooi...... Zalm zou er een bok voor gepeypt hebben....

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:32

Shit daar gaan de mooie projecten om kansen jongeren, stelende junks, uit-de-school-geklapte scholiertjes te vermaken met spelen en brood.

Ow nee, ze gaan natuurlijk de staatsschuld verhogen om meer antilianen te plezieren en hun staatsschuld over te nemen, kansloze idioten daar in den haag.

BloodHound | 19-06-08 | 10:32

@mennie | 19-06-08 | 10:16
De btw is bij mijn weten ingevoerd door de spaanse veldheer en bezetter Alva als de tiende penning" oftewel 10% omzetbelasting. Dit was aanleiding voor de 80 jarige oorlog
Dacht ik.

Vogelbeest | 19-06-08 | 10:31

Volgens mij moeten we dit jaar een begrotingsoverschot van enkele miljarden hebben, gezien de veule extra belastingen en aardgas/brandstof inkomsten.

kneuterzak | 19-06-08 | 10:30

ADO-Le-Cent | 19-06-08 | 10:28

Hij trekt zijn keutel in heet dat. Maar om zeker te zijn moeten we misschien even de helpende hand bieden...

NoMinister | 19-06-08 | 10:30

@Mr. van Scorel ja we moge hem wel bedanke :P

konthoofd | 19-06-08 | 10:29

Fleauxe | 19-06-08 | 10:28

Flo, die megafoon had je best eerder uit het vet kunnen halen...

Maar goed; druiven zuur enzo..

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:29

Eerst iedereen op tilt gekregen met zijn achterlijke BTW verhoging en nu de popie jopie uithangen door zijn domme plamnnnetje niet door te laten gaan.
Goh, wat is die Bos toch goed voor die minima.
Jammer dat het niet zulk best weer is, anders zou ik een BBQ regelen met supersate's.
3 PvdAers op een vlaggestok afgewisseld met wat CDAers en de CUers met ui en gehakt.
Een soort berenklauwen die na gebraden te zijn niet meer met hún klauwen in uw portemonnee kunnen graaien.

ADO-Le-Cent | 19-06-08 | 10:28

Ik betaal ook voor een mooie auto en dito woning. Belasting betalen is alleen iets anders. Als de overheid zich aan zijn taken houdt, is er weinig nodig. Maar alle ongein en criminaliteit die de overheid alhier wenst te subsidieren, is stuitend. En maar heffen.

Maar niet alleen Bos, de hele meute mag doodvallen wat mij betreft. Het zijn allemaal blinde bange mensen die geld grijpen met het geweldsmonopolie van de overheid (want er zijn er veel te veel die uit de grond van hun hart GEEN belasting meer aan deze eikels wil voldoen) en uitdelen aan criminelen en welzijnswerkers (u weet wel, de parasiterende beroepsgroep die van criminelen moet leven en ontwikkelingsamenwerkers die ook bijna God zelf zijn maar vooral ellende veroorzaken en criminelen in het buitenland de zak spekken).

Ik heb het HELEMAAL gehad met die kliek die al decennia in dat 'Haagse' rondloopt en -neukt (als ik het goed heb begrepen).

NoMinister | 19-06-08 | 10:28

*megafoon pakt* "Kwartje van Kok eraf!"

Fleauxe | 19-06-08 | 10:28

Dat heeft die opgewonden Turk daar in het gemeentehuis van Almelo toch maar mooi van die PvdA-wethouder weten af te dwingen.

Mr. van Scorel | 19-06-08 | 10:27

@ TeunuutAssen | 19-06-08 | 10:23

Paardenkoppenhondenorgaan dat je dr bent! Hoe kon je!

Nlz® | 19-06-08 | 10:26

@Zweevers | 19-06-08 | 10:24
Ik ben van mening dat wij Nederlanders de auto pas laten staan, wanneer het echt onbetaalbaar is geworden. Minder file's schelen mij ongeveer een uur per dag, dat uur is genoeg om de verhoging te compenseren. Voor mij althans.

Lying Dutchman | 19-06-08 | 10:26

@Lying Dutchman | 19-06-08 | 10:22
Verklaar je nader?

Zweevers | 19-06-08 | 10:24

Het spijt me! Ik heb ook op Bos gestemd! Sorry allemaal en ik zal het nooooooit meer doen!!!

TeunuutAssen | 19-06-08 | 10:23

Ik kan niet wachten tot meneer met een 'hartslagbelasting' op de proppen komt. Klinkt raar? Dan ken je de verpakkingsbelasting nog niet!

Fleauxe | 19-06-08 | 10:22

Foto van het luchtkasteel is erg leuk gevonden. En wat betreft de benzineprijs,
vandaag nog verhogen naar € 2,00 per liter graag.

Lying Dutchman | 19-06-08 | 10:22

@fuckje
Oef, da's bijna eng.

CoJoNes | 19-06-08 | 10:22

@WaarDeWindWaait | 19-06-08 | 10:18
Sinds wanneer is Maria vander Hoeven PvdA?

CoJoNes | 19-06-08 | 10:21

@Schoorsteenveger | 19-06-08 | 10:16
Laat Ierland maar buitenwege, ben vorige maand terug gekomen na daar 4 maanden te hebben gewoond.
Heel erg mooi land, maar qua werk liggen ze minstens 10 jaar achter op nederland. En dan erbij BIG brother staat op iedere straathoek op je gericht.
Veel tuig als je in de pauperwijken woont, in betere wijken heb je er weinig tot geen last van, maar dan moet je ook een beetje dieper in je buidel tasten.
Maarja zet de plussen en minnen van Ierland en Nederland eens op een rijtje, dan ga je toch liever weer terug naar Nederland.

Zweevers | 19-06-08 | 10:21

@WWDW@10:18
Sinds wanneer is Maria vd Hoeven lid van de PvdA?

fuckje | 19-06-08 | 10:21

Dan kan ik dus 121 biertjes kopen ipv 120, Broeva Haro!
*hoopt dat ie z'n wiskunde goed herinnert*

Dr Nobel Preiz | 19-06-08 | 10:20

Maaier | 19-06-08 | 10:17

Maar JP heeft geen 19 cm.....

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:20

* Doldwaze donderdag hoed opzet *

Potverdomme,

Jammer hoor - ik zat me net kapodt te vervelen met het dilemma waar ik mijn geld nou aan moest spenderen en was blij dat ik 1% alvast had kunnen afstrepen. Nu moet ik die 1% dus toch weer zelf gaan uitgeven. Jammer. Kost me veel vrije tijd vrees ik, bedankt hoor Bos.

* zich vandaag niet zo lekker voelt *

Tyler-Durden | 19-06-08 | 10:19

Een PVDA'er op economische zaken zetten is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden. Dat is net zo dom als je vrouw vragen even op je creditcard te passen als ze net naar de winkels vertrekt.

WaarDeWindWaait | 19-06-08 | 10:18

Quote:"Wouter Bos heeft straks 2 miljard minder minder om in mooie subsidieprojecten te steken"Belachelijk hoe moet het dan met koeltoerverrijkende projecten als: www.spitsnieuws.nl/archives/video/2008...
Maurice de Hond start nieuwe peiling: Goed gedaan Boslim, nu sta je niet op 20, maar slechts 19 zetels verlies!

Dr.Draaibaar | 19-06-08 | 10:18

G-unite | 19-06-08 | 10:11

ROFLOL....... Main boitenlandse vreund..... OEHAAWAAHa..

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:17

mennie | 19-06-08 | 10:16
Het geld wordt eigenlijk alleen maar besteed aan dingen waar u zich blauw aan ergert.

Pierre Moustache | 19-06-08 | 10:17

Je zou ook kunnen berichten dat het CDA gewoon vast wil houden aan de verhoging. Maarja, PvdA-bashing is veel leuker natuurlijk.

Maaier | 19-06-08 | 10:17

Vind Woutertje typisch zo'n vent die niet uit de kast durft te komen..."kop op man, wees jezelf, je bent van de mannenliefde"

Megalomaantje | 19-06-08 | 10:17

Periclaas | 19-06-08 | 10:09
Naar België? Naar Ierland? Thailand misschien?
Agent327 | 19-06-08 | 10:13
Na de verkiezingen dus.

Schoorsteenveger | 19-06-08 | 10:16

Was de belasting niet ooit 17,5% ?
Waar de f*ck gaat al dat geld naartoe?

mennie | 19-06-08 | 10:16

Politici en vrouwen, meesters in het merchanderen van beloftes.

Lekker Belangrijk© | 19-06-08 | 10:14

Als er van al die belasting ook wel eens iets werd gedaan waar we geen last van hebben, was het al minder schandalig.

Pierre Moustache | 19-06-08 | 10:14

Ja, dat ga ik doen! Ik ga een Amerikaanse slee importeren.. en dan de duurste benzine van de wereld betalen!

Claude Jacque | 19-06-08 | 10:13

@A. van Alleswetend | 19-06-08 | 10:11
Betekent dat, zodra het wel doorgevoerd wordt, het 21 % gaat worden.

Agent327 | 19-06-08 | 10:13

Periclaas | 19-06-08 | 10:09
Zou graag willen, maar in tegenstelling tot het afvoerputje waar wij moeten wonen zul je voor aantrekkelijke bestemmingen een flinke bom duiten of er al een baan moeten hebben.

Pierre Moustache | 19-06-08 | 10:12

Een Tarzan is een gebruiksvoorwerp fuckje.

G-unite | 19-06-08 | 10:11

Wat zeggen we dan: Dank u wel meneer Bos!!!

Dr Nobel Preiz | 19-06-08 | 10:11

Uitstellen. Hmm, is dat net zoiets als dubbel zo hard doorvoeren?

A. van Alleswetend | 19-06-08 | 10:11

Hoxha, je mocht willen dat je die 19 cm in je aars krijgt.... zuurpruim.
Noem eens een regering die de afgelopen 25 jaar de belastingen heeft verlaagd en je mag bij ome Bos op schoot. Wel kort rokje aantrekken, hé?

Sikkeneur | 19-06-08 | 10:11

Nou nou fuckje!
*bloost*

Lekker Belangrijk© | 19-06-08 | 10:11

Jan Marijnissen stopt en Bos weet precies waar het electorale gewin voor zijn partij te halen is.

RexMundi | 19-06-08 | 10:10

Dan kent Wouter mijn vriend nog niet!

fuckje | 19-06-08 | 10:09

*En u wordt straks geen 20 centimeter maar 19 centimeter diep genaaid...*
Maar genaaaid wordt je toch door Bos

Agent327 | 19-06-08 | 10:09

Er blijft maar een mogelijkheid over; emigreren.. Wie gaat mee?

Periclaas | 19-06-08 | 10:09

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos