
Kijk, nu begint het leuk te worden. Zo heeft het academisch ziekenhuis Maastricht gisteravond
aangekondigd gewoon door te gaan met het voorkomen van het op de wereld zetten van 100 procent
zekere kankerpatiëntjes. Goeie zaak natuurlijk, alleen volledig tegen het zere been van de christenen in de coalitie. Zo is en blijft vice-premier Rouvoet mordicus tegen, terwijl het CDA spreekt van een pure provocatie van de artsen. Ja, ook de Christen Democraten beginnen langzaam maar zeker hun ware gezicht te laten zien. Blijkbaar komt kanker alleen voor bij ongelovigen. Gelukkig is daar nog de PvdA. De partij heeft de sleutel in handen om het hele zooitje laten vallen. En de eerste signalen zijn gunstig. Zo heeft Wouter Bos
laten weten dat voor de PvdA de zaak net zo principieel ligt als voor de ChristenUnie. Volgens Bos heeft de ChristenUnie, goed voor slechts 4 procent van het electoraat, "geen monopolie op principe en geweten". Bos benadrukte voorts vierkant achter de brief te staan die staatssecretaris Jet Bussemaker afgelopen week naar de kamer stuurde en later onder druk van excellentie Rouvoet weer moest intrekken. Ja, echt boteren wil het al lang niet meer in de coalitie. Sterker nog: het lijkt erop dat Grijs 1 aan een ongeneeslijke ziekte lijdt en het is aan Bos om de de boel te euthanaseren. Maar ja, de vraag is of Wouter daar, gezien de peilingen, de ballen voor heeft. En bovendien ligt euthanasie weer heel gevoelig bij de christelijke goegemeente...
Reaguursels
InloggenGebeurt never!!! Daarvoor zit Kawoutertje Bos al véél te ver met al zijn ledematen, tong en lul, in de fijngristelijke reet van Bak Ellende.
Over een paar weken loop je niets vermoeden door de stad en zie je vanuit je ooghoek de volgende vacature bij een uitzendbureau:
Gezocht:
Mensen m/v voor in de politiek die Nederland nog verder naar de klote kan helpen.
Gevraagte eigenschappen:
*De Nederlanders moeten bij het zien van je gezicht op de tv
al een hekel aan je krijgen.
*Niet wetend hoe je een land moet besturen.
*Je salaris omhoog gooien en die van de rest van de Nederlanders omlaag.
Overige:
*Nederland in het buitenland afkraken door te zeggen dat je het niet eens
bent met de grondwet.
Opleiding:
N.v.t. iedereen kan zich aanmelden als mensen meteen een hekel aan je kan krijgen.
Salaris indicatie:
Belachelijk veel voor iemand die geen moer hoeft te doen.
RedBill | 03-06-08 | 13:50
Dom verhaal met verkeerde argumenten. Niemand wil selectie opdringen, er is alleen een groter wordende groep die de extra mogelijkheid, naast de bestaande technieken (!) wil aanbieden aan ouders om de levensverwachting en de levenskwaliteit van hun kind te kunnen verhogen.
Dit is bij wet toegestaan, dus waar praten we eigenlijk over...
Voor wat betreft het PvdA, ik neem aan dat de PvdA probeert om de huidige wet, die er in voorziet dat er selectie bij IVF mogelijk is, wilt handhaven. Het lijkt me inderdaad onwenselijk als iedere als nieuw te bestempelen medische handeling eerst aan ex-cel Rouwvoet moet worden voorgelegd.
P.s. Wouter, wat dacht je van een embryo-afval tax?? (Zo kunnen we hem wellicht sturen ;)
De PVDA heeft geen poot om op te staan. De CU zet natuurlijk zijn hakken in het zand, want waar de grenzen liggen heeft niks met ethiek te maken, maar alles met het regeerakkoord dat, naïef als de PVDA is, gewoon destijds door de hele coalitie is aanvaard. Maar ja, ze wilden zoooo graag meeregeren dat dit onderdeel destijds is gedegradeerd tot hamerstuk binnen de pvda. En nu plukken ze de wrange vruchten. Let op mijn woorden, Wouter Bos kan het kabinet inderdaad laten klappen, of ze zingen het uit, maar tot in lengte van dagen (in ieder geval in verkiezingstijd) zullen we van woutertje en zijn vrienden gaan horen hoe goed ze wel niet bezig waren in deze kwestie.
1 ding wouter: niemand ligt over 3 maanden nog wakker van deze kwestie, want de wetenschap is niet tegen te houden. Maar jou zullen ze herinneren als de man die het kabinet heeft laten klappen op de voor de partij minst gunstige tijd ooit, of je kunt dooretteren, met als gevolg dat je a. je geloofwaardigheid verliest bij je achterban, en b. gezien gaat worden als een onbetrouwbare coalitiepartner bij een volgend kabinet.
Oftewel: terug in de oppositiebankjes, Wouter! (is trouwens voor de pvda de meest geschikte plek, kun je lekker policor allerlei idealen gaan tentoonspreiden en hopen dat de mensen vergeten dat in een regering jullie daar geen reet van overeind houden...)
Maar ja, dat is mijn mening maar...
Over embryoselectie , echoscans, vruchtwaterpuncties e.d.. Die technieken bestaan worden verfijnder en uiteindelijk bereikbaar voor bevolkingsgroepen. Dezen zullen deze technieken ongetwijfeld en geheel vrijwillig gaan gebruiken om gezonder en intelligenter nageslacht te krijgen. Is een natuurwet, evolutie is elitair.
De übermensch komt er, maar op een heel andere wijze dan A.H. te B ooit had kunnen denken.
Over Bos en degenen die eventueel op hem zouden stemmen, als hij dit kabinet op dit principiële punt zou laten vallen. Heeft u ineens een dief mét principes om op te stemmen. Lijkt mij niet echt wat.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Wouter Bos vandaag al door de knieën is gegaan. Hij heeft laten zien dat hij het deep-throaten nog niet is verleerd, en heeft alles wat André en Jan Peter uitblaften keurig geslikt. Morgen moet hij nog een keer op de knieën, maar dan hoeft hij niet te slikken. In plaats daarvan gaat hij cumswappen met Mariëtte Hamer, die de zure gereformeerde kwak samen met heel de fractie door gaat slikken.
Oh mijn god, dat ik ooit nog eens achter Wouter Bos zou staan.
Maar ach, altijd beter dan het Christelijke gedeelte van dit kabinet dat langzaam terugwil naar de middeleeuwen. Zullen binnekort vast wel met het voorstel komen dat er een algemeen n**kverbod op zondag komt.
Jeremia | 03-06-08 | 16:38
Puike comment, dude.
vooral doen Woutertje Boslim , dan zit Ome Geert dadelijk met nog meer maten tegenover je.
Rouvoet hoe durf jij te beslissen over het geluk van toekomstige ouders, zeker Gods wil als ze een gehandicapt kind krijgen of een kind met een verhoogd risico op een erfelijke afwijking SUKKEL
Jeremia | 03-06-08 | 16:38
Het CDA heeft inderdaad een schandalige rol gespeeld tijdens de discussies over vrijheid van meningsuiting (ivm Nekschot). Verder bakt de PvdA er heel weinig van door allerlei idiote belastingen in te voeren gecombineerd met nog achterlijkere overheidsuitgaven. De burger wordt steeds meer uitgekleed door deze multiculturele bende. Van de CU heb ik nog niet veel gezien, op wat idioterie inzake jeugdbeleid van Rouvoet na. Ze laten nu eindelijk zien dat ze kloten hebben als ze geen water bij de wijn doen in deze. Ik ben tegen embryo-selectie en abortus omdat we het wel degelijk over menselijk leven hebben na de bevruchting. De embryoselectie is een verdere Schritt naar de Herstellung van een Rasse met Übermenschen zoals de nazi's het bedoeld hebben. Ik wil dit niet.
Verder hoop ik zowiezo dat het kabinet snel valt.
kudt heb ik het nog verklapt...
de typh*s aan Grijs I met alle Wouterbos-kabouters, André E(xellentie) Rouwevoeten en buigzaam CDA volk (onder aanvoering van JPB), Wilders4president!
de val van dit kabinet komt balk ook goed uit want die gaat voorzitter van de raad van europa worden als dank voor het verraad van de nederlandse bevolking
Laat het maar aankomen op van val van het kabinet. Helaas zal de pvda het niet zo ver laten komen, ondanks hun grote bek want ze hebben nog nooit zo laag gestaan met hun loze beloftes en leugens. Daarbij vindt Wouter B. z'n baantje wel prima.
Het moet natuurlijk De CU zijn.
Of toch niet, het is onzijdig.
Over 25 jaar, wij schrijven dus 2033.
Ik ben dat embriootje waar in 2008 het toemalige kabinet is over gevallen.
Ik leef nog steeds zonder kanker.
Zijne Exellentie ROUVOET is in 2011 overleden aan kanker, soa s, anaal zweren en nog meer geneesbare ziektes.
Het CU is in 2009 opgeheven wegens gebrek aan bewijs.
balkenende go away time for election day
Alsof het tegenhouden van medisch-wetenschappelijke ontwikkelingen op basis van religie niet net zo hard 'voor god spelen' is.
WOUTeeer WOUTeer !!!!!
*kots*
ik kijk er naar uit mijn stem te kunnen uitbrengen. Ik houd voor iedereen geheim waar ik op ga stemmen...
Hoorde net op de radio WouterT nog vertellen dat een verlaging van accijns op diesel (e.d.) er niet inzit. Het is beter voor de burgerT als hij merkt dat de brandstof duur is.
70% van de kostprijs bestaat uit belastingen...
Een grotere en laffere schoft dan WouterT is er in de nu bekende melkwegstelsels niet te vinden.
Waarom krijgt zo iemand niet een spuitje om hem uit z'n lijden te verlossen?
Als dit kabinet mocht vallen dan hang ik de vlag buiten morgen.
RedBill | 03-06-08 | 15:36
>In mijn ogen kun je als mens nooit de verantwoordelijkheid dragen voor het maken >van keuzes over menselijk leven.
Wie dan wel? Keuzes neem je al bij het zoeken van een partner, denkt u dat selectie daarbij ineens geen rol meer speelt? Niemand kiest ervoor om geboren te worden, er wordt door je biologische ouders voor je gekozen. Ik ga er gelet op uw uitspraak logischerwijs van uit dat u zelf ook geen verantwoordelijkheid durft te dragen om keuzes te maken over uw eigen leven en dus een wilsonbekwaam persoon bent die niet serieus te nemen is of in het andere geval nog nooit biologieles heeft gehad.
Als we nu gewoon allemaal -alsof- op Wouter gaan stemmen, denkt hij vast ''Yes, zie je wel, mijn standpunt is goed, want de peilingen wijzen 40 zetels''
Bos houd vast, CU buigt niet, en there you go, kabinet pleurt.
En vervolgens allemaal lekker pvv of ton stemmen, met een hele dikke middelvinger naar bos !
Dat zal hem leren ! HA
k lees net dat ze al weer aan t flikflooien zijn en dat pvda moties ter verruiming niet zal gaan steunen (wat cu dus wil). Dan nog wat babbelen en dan gaat de bel want het is zomerreces. zucht.
D66 moet onmiddelijk op bijles bij CU hoe je als kleinste partij toch je standpunten erdoor kan rossen, terwijl je vooraf als opvulmiddel beschouwd wordt.
Niemand die ook maar een idee heeft tot dusverre in de reacties hoe het compromis eruit zou moeten gaan zien. Iedereen weet (tegen de wens in) dat er toch 1 gaat komen.
Vraag aan wouter: leg nou eens uit waarom plucheneuken de voorkeur verdient boven je partijprincipes verdedigen? (ok die vraag is nu nog te vroeg, maar ik stel m vast voor als t compromis hier op gs staat)
Mazzeltov | 03-06-08 | 09:20
"Doen ze het wel, dan hopen ze [naief als ze zijn bij de PVDA] dat door deze aktie zij weer op veel stemmen kunnen rekenen van de kiezers... maar die zijn niet achterlijk..."
Dat zijn ze wel degelijk, althans voor een groot deel, want anders had dit kabinet er niet gezeten en bestonden er geen linkse partijen.
Die Christelijke donders willen niet dat er vooraf een onderzoek komt waarbij gezien kan worden of er erfelijke aandoeningen zijn, maar als ze op latere leeftijd iets krijgen wees dan ook zo "sportief" om geen aanspraak op een ziekenhuis/dokter (want God heeft het toch gewild?)
@Redbill
Wakker worden... selectie wordt allang gedaan en is dagelijkse praktijk. Bij IVF is het gewoon. Embryo's worden geselecteerd op kwaliteit. Kwalitatief mindere embryo's worden vaak niet eens ingevroren.
Na geslaagde pogingen worden kwalitatief goede embryo's vernietigd indien verdere zwangerschappen niet gewenst zijn.... Het enige verschil is hier dat IVF niet op de medische indicatie onvruchtbaarheid wordt toegepast maar op een mogelijk erfelijk gen m.b.t. kanker.
M.a.w. de discussie gaat hier niet om ongeboren leven, maar om de inzet van IVF als selectiemiddel.
IVF is niet iets wat op een namiddag wordt uitgevoerd, het is een belastende ingreep met de nodige risico's. Het is een offer die de moeder zich troost om haar toekomstig kind te vrijwaarden van een 80 tot 90% kans op borstkanker.
Als je de lijdensweg van meerdere kankerpatienten in je familie hebt meegemaakt kan ik mij voorstellen dat je als ouder deze mogelijkheid aangrijpt en dat je dan niets hebt met de filosofische discussie op basis van sprookjesboeken en angstbeelden m.b.t. de ubermensch.
Voor het eerst sinds lang heeft de PVDA een zinnig punt en de kans zich te onderscheiden van de schijnheilige der aarde. Nu zijn het Christenen met hun blabla "we love god" geleuter en principes volgende keer de moslims met bv. 'de vrouw dient gesluierd te worden'. Goed opletten mensen voor dit soort religieuze fratsen van welke kant dan ook
Nietvoordekat | 03-06-08 | 16:03
Dit haalt het niveau van Abujabbar van der Ven bij Knevel toen deze Wilders een hele enge ziekte en een pijnlijke vroege dood toewenste. Beneden alle peil dus.
Het is een ontwikkeling die naar het zich laat aanzien niet laat stoppen omdat de meerderheid van de bevolking het wil. Ik behoor niet tot die meerderheid. Toch ben ik blij als de PvdA het kabinet laat vallen op dit punt. Het geeft de Nederlandse kiezer de kans het CDA af te straffen voor haar misbruik van religie om de vrijheid van meningsuiting de nek om te draaien. En zoals ik al in een eerder draadje beloofde zal mijn stem naar Bos gaan als hij inderdaad het lef heeft het kabinet te laten klappen voor het einde van dit jaar. Dat wordt dan wel een strategische stem, en niet eentje uit overtuiging.
Nietvoordekat | 03-06-08 | 16:03
hoewel ik spotten met de k-ziekte erg triest en uncool vind moet ik zeggen dat ik me wel in kan leven in die gedachte, spot dan met aids... je gaat er niet aan dood (meestal een of ander lullig virusje) en het is nagenoeg eigen schuld als je het oploopt.
Wouter laat zien dat je een vent ben en laat dat zooitje ploffen!!!
nederland zal je dankbaar zijn al denk ik (weet het zeker) niet zo blij dat het je stemmen oplevert maar toch.... wees een vent
Dood aan Rouvoet.
Ik zag gisteravond een interview, waarin Rouvoet LETTERLIJK dit zei:
"Hiermee kunnen deze mensen wellicht genezen worden. Het is de vraag OF WE DAT WILLEN"
Pardon? Onze Excellentie verklaart dus godverdomme met gortdroge ogen doodleuk dat hij er een bezwaar op heeft mensen met erfelijke kanker te genezen. Ik doe dit normaal nooit, maar voor deze keer een uitzondering:
Ik hoop dat u kanker krijgt, meneer Rouvoet. Niet iemand bij u in de buurt, zij kunnen er niks aan doen. Nee, u. Krijg kanker en kijk hoe leuk het is. Bij mij heeft u het voorgoed verneukt, en ik wens u het allerslechtste toe, vanuit het diepste van m'n hart.
Referendum EU verdrag zojuist definitief verworpen. Met dank aan PvdA, CDA en VVD.
@RedBullshitter | 03-06-08 | 15:04
"Dat mensen zoals jij gewoon met droge ogen hier in Nederland durven zeggen dat mensen maar met gruwelijke ziektes geboren mogen worden."
Die stelling omdraaien is minstens even eng: dat mensen met een gruwelijke ziekte nooit geboren hadden mogen worden. Het zal je maar gezegd worden.
Het is als Bigi bana Boy zegt. Geen enkele keus is goed, je doet altijd iets fout / iemand te kort.
Ik ben eveneens agnost, en ik vind embryoselectie een heel glibberig pad om op te gaan.
@RedBullshitter | 03-06-08 | 15:04
In mijn visie begint het leven op het moment van bevruchting. Dat is namelijk het moment dat de cellen zich gaan delen en de embryo gaat groeien. Dat is duidelijk nog niet het geval bij een losse eicel en losse zaadcel.
--> "Dat mensen zoals jij gewoon met droge ogen hier in Nederland durven zeggen dat mensen maar met gruwelijke ziektes geboren mogen worden."
Dat ziektes gruwelijk zijn ben ik helemaal met je eens. Blind of doof zijn is ook erg. Een vergroeide arm is ook naar. Een hazenlip ook. Vroeg kaal worden is ook geen pretje... Geef maar aan waar je wilt stoppen met selectie.
In mijn ogen kun je als mens nooit de verantwoordelijkheid dragen voor het maken van keuzes over menselijk leven. In dit opzicht ben ik het volledig met Bigi Bana Boy eens. Het is onmogelijk om de juiste grens te bepalen. Ik ben zelf van mening dat we op een aantal punten al tever gaan. Ik zal daar ook zeker niet aan meedoen. Het leven loopt zoals het loopt, en ik zal het nemen zoals het loopt. Ook als dat betekent dat ik misschien voor een gehandicapt kind zal moeten zorgen. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Nu kan ik daar nog wel mijn religieeus standpunt aan toevoegen, maar daar zul jij toch niet naar willen luisteren.
@ Bigi Bana Boy
Ja, zoiets heet een 'dilemma'. Ik snap best dat er ethische kwesties zijn waarbij het heel moeilijk is een juiste keuze te maken, maar dit is er niet 1 van.
eerste keer dat ik het eens ben met de pvda +1
RedBullshitter | 03-06-08 | 15:04
Je moet wel beseffen dat je in medisch ethische kwesties nooit helemaal 100% het gelijk aan je kant kunt hebben. Het is hoe je het ook bekijkt altijd een compromis wat je zult moeten sluiten en het is dus eerder de minste van twee kwaden kiezen dat je kunt stellen dat jij de enige juiste beslissing hebt genomen.
Precies dat maakt dit soort kwesties zo beladen ... omdat het per definitie praktisch onoplosbare dilemma's zijn. Er bestaat geen enkele waarheid op dit gebied en imho is de mens nauwelijks toegerust om te beslissen over leevn en dood.
Ondanks dat je het met RedBIll oneens bent geeft het dus geen pas om hem zo hard aan te pakken.
Ik ben zelf agnost maar worstel ook met dit soort zaken en weet vaak ook nauwelijks een antwoord te geven.
@RedBill
Man, wat val jij door het ijs zeg. Totale onzinargumenten voer je aan. Er is in het embyrostadium nog helemaal geen sprake van het toezeggen/ontzeggen van iemands leven. Heb je dan ook iets tegen menstruatie? Of dat er van al die miljoenen zaadjes er maar 1 in het eitje mag overleven. Wat een genocide is dat he!
Dat mensen zoals jij gewoon met droge ogen hier in Nederland durven zeggen dat mensen maar met gruwelijke ziektes geboren mogen worden. Over Hitler gesproken, die haal je daarmee wellicht rechts in. Wat een (on)gelooflijk volk zijn jullie toch, niet normaal.
God wat ben jij triest. Je kan de gggrrristenmensch in je maar niet onderdrukken. Kom er nu maar voor uit. Stiekem gaat het je helemaal niet om deze argumenten, maar omdat jij vindt dat er niet aan Gods creaties getoornt mag worden. Zeg dat dan, kneus.
Nog even en een abortus moet weer met naald een draad...
De vraag is eenvoudigweg wat er in het regeerakkoord over deze kwestie is afgesproken. Zonder de CU te willen verdedigen, kan ik mij niet voorstellen dat juist over (medisch) ethische kwesties niet uitvoerig gesproken en onderhandeld is, juist omdat alle partijen donders goed wisten dat zuks gevoelig ligt bij de CU. Wat ik begrepen heb is dat er niet getornd zou worden aan bestaande wetgeving (lees homohuwelijk, abortus) maar dat er min of meer een moratorium was afgesproken over nieuwe kwesties op dit vlak.
Mij lijkt dat het meest redelijke en meest haalbare als je de CU aan boord wilt halen. Ik weet het niet zeker maar mij schijnt dat de Bussemaker brief dus tegen het regeerakoord in gaat en dat de CU daar terecht tegen ageert. Niet dat ik achter de CU sta maar een ieder heeft recht op zijn eigen opvattingen en afspraak is afspraak. als je onder die voorwaarden met de CU wilt gaan regeren moet je ook deze afspraken respekteren.
Zoals al eerder gezegd kwam Rouvoet, ondanks zijn christelijke ideeën, over als een realitische en redelijke man die begreep dat ook zijn partij consessies moest doen voor regeringsdeelname. Dat ze nu steigeren is vanuit zijn ideologie dan ook logisch, hoe zeer ik het er ook mee oneens ben.
@RedBill
Principieel ben ik tegen genetische modificatie van datgene dat al functioneert.
Ik vind het wat anders als je vrijwel zeker weet dat het een levensgevaarlijke ziekte betreft.
Zolang het slechts gaat over ernstige medische vraagstukken en niet over theoretische, ideologische optimalisaties die gericht zijn op het creeren van een ubermensch.
Daar hebben we immers al de neurotechnologie met zijn professoren voor en daar hoor je nooit wat over.
Dat neemt niet weg dat neurotechnologie dienst kan doen om mensen bijvoorbeeld weer te laten zien of te laten horen.
Dit zijn medische aspecten die van belang zijn, omdat het lichamelijke disfunctie betreft.
En als je spreekt over een situatie waarin je moeder niet geboren was, dan spreek je over een situatie die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft.
Als je kiest voor het ene embryo, zal het andere embryo niet leven.
Er wordt gekozen voor 1 kind, dus een van de embryo's valt hoe dan ook af.
Als je dan de wetenschap hebt dat er later wel of niet een ziekte zal ontstaan, voor welk embryo kies je dan?
Wat mij betreft gaat het ook uitsluitend om imminente lichamelijke disfunctie.
Als we gaan praten over mentale kwesties, ben ik principieel tegen, omdat dan uiteindelijk ook de ideologie van de ubermensch parten gaat spelen.
@ RedBill
Ten eerste wil ik aangeven dat ik het volledig met u eens ben, dat dat even duidelijk mag zijn.
Maar denkt u niet dat dit onontkoombaar is? Persoonlijk denk ik dat we inderdaad toe gaan naar de ultieme selectie: geen ziektes, geen gehandicapten en noem maar op ('Doe mij er maar een met groene ogen'). Misschien niet vanuit menselijk oogpunt, dan wel zeker vanwege het geld. Ik denk ook niet dat wij daar iets aan gaan veranderen, laat staan het kunnen tegenhouden.
@BSE rundfunk | 03-06-08 | 13:58
Wat mij betreft (en dat is ook de insteek van de CU) gaat het hier om het principe. Wat gebeurt er als we zo selectief omgaan met genetisch materiaal. Waar ligt de grens van wat er wel en niet geboren mag worden? Mijn moeder heeft borstkanker gehad. Had zij niet mogen leven? Ik had haar voor geen goud willen ruilen voor een ander.
Het is dus maar net vanaf welke kant van het leven je het bekijkt. Vanuit de huidige levende mensen of vanuit de toekomst. Wat voor schade richt je wellicht in de toekomst aan met dergelijke embryo selectie? Hoe enorm ben je dan aan het roeren in natuurlijk evenwicht? (Of in hoeverre ben je dan voor God aan het spelen?)
woutertje zou goeie zaken doenals ie nu de stekker eruit trekt, in de peiling zal dan een enorme stijging te zien zijn, van 16 naar 18 zetels
@ RedBill
We praten hier niet over mensen, of zelfs over een ontwikkelingsstadium met menselijk bewustzijn.
We praten hier over een of enkele cellen.
Wist u dat er dagelijks heel wat cellen sterven in en op uw lichaam?
Merkt u daar wat van?!
Neen, omdat deze cellen geen bewustzijn hebben als u en ook niet functioneren als levend wezen met een eigen bewustzijn.
En dan? Dan krijgen we een combinatie van de graaiende zakenvullers van de VVD samen met de gristenhonden, gepepert met een snuif Rita en Geert. Resulterend in een land vol graaiers in hufterbakken. Soort van zwitserland maar dan overbevolkt en met een afschuwelijk landschap vol met golfplaten bedrijfsterreinen. Tijd om de dijken door te prikken.
@ Dhr Blond007
Van rood haar ga je niet dood.
Misschien wordt het zelfs mode : Pimp my child!
Dan krijg je straks kinderen met paars haar, hanekammen, metalen sterren op hun voorhoofd, en worden ze geboren met piercings en oorbellen in... heheheh.
Ze maken zichzelf nu toch ook al zo op... kom nu even, we praten hier over ernstige ziekten en niet over uiterlijk.
Ik moet altijd zo enorm lachen om de dubbele moraal van de reaguurders hier. Lachen, niet omdat het zo leuk is, maar omdat het belachelijk is. Toen Hitler zei dat alleen het superieure ras recht had om te leven sprak iedereen er schande van.
- Gehandicapten hebben het recht niet om te leven.
- Joden hebben het recht niet om te leven.
- Zigeuners hebben het recht niet om te leven.
- Mensen die het niet met mij eens zijn hebben het recht niet om te leven.
Dat is wat de meerderheid hier min of meer zegt over mensen met een handicap, de kans op kanker, de kans op alzheimer?, de kans op parkinson?, de kans op...????
Deze ellende moet die mensen bespaard worden, dus mogen ze niet leven. We verbieden het gewoon, maken het onmogelijk.
Dat gaat de nieuwe manier van besparing op ziektekosten worden. Alle mensen die mogelijk voor hoge ziektekosten gaan zorgen mogen niet geboren worden. Weet je wat? We kunnen ook wel gaan selecteren op IQ. Mensen met een IQ dat mogelijk lager is dan 100 mogen niet meer geboren worden. Op die manier kunnen we in het onderwijs een hoop geld uitsparen doordat iedereen in staat is in één keer z'n opleiding af te maken...
De ChristenUnie heeft volledig gelijk met z'n standpunt. De gemiddelde reaguurder hier is echter zo geïndoctrineerd door (onder andere) de houding van GeenStijl t.o.v. de partij dat die al niet meer voor zichzelf denkt en bij elke actie van deze Christelijke partij als bedreiging ziet. Het is werkelijk misselijkmakend om te lezen hoe dat kuddegedrag zich hier manifesteert.
Mensen: denk na!
PVDA is gewoon nieuwe D66. Eerst 3x aarzelen en niks doen en dan op de laatste nipper, als ze zelf op sterven na dood zijn kabinet laten vallen over een kiezelsteentje. Dikke -1
@ Dhr. Blond007. Voor God spelen dikke -1; zorgen dat je kinderen niet door de hel moeten om genetische ellende van hun ouders (plus maatschappelijke kosten die daaraan verbonden zijn) +3 dus....
www.foksuk.nl/content/formfield_files/...
Nu is het nog een erfelijke kanker, maar over 10 jaar accepteren we het zeker ook niet meer als het kind groene ogen of rood haar heeft, omdat het anders misschien wel gepest wordt op school!?!? Voor God spelen: -1
Is helemaal geen kabinetscrisis waard. Zeker niet met de huidige peilingen. En bovendien zit Bussemaker fout: zíj heeft zich niet aan de afspraken gehouden.
James Lastig | 03-06-08 | 09:55:
Een beetje late reactie, maar je hebt gelijk heb niet verder gekeken dan dit topic.
@Conan
Dat bewijst wel weer dat het een grauwe kliek is die toneelstukjes opvoert, en intussen de eigen agenda ten behoeve van zichzelf ten uitvoer brengt.
Nou vroeg Rutte zich onlangs af hoe het komt dat een partij met slechts 6 zeteltjes het kabinet in gijzeling kan houden. Vraagt hij zich ook wel eens af hoe het komt dat een partijtje met slechts 6 zeteltjes een vice-premier levert? Da's ook ziek.
Laffe Wouter zal zijn keutel binnenkort wel weer intrekken. Hij staat veel te laag in de peilingen om nu op verkiezingen aan te sturen.
Lees ik nou goed dat Wouter "draaikont" Bos ergens vierkant achter staat? Of zou dat morgen als een blad aan de boom omgedraaid zijn? We zullen zien...
Tja, dan had men maar bij de verwekking van Balkenende IV maar beter moeten kiezen tussen een staatsembryo met overheidskanker, of een staatsembryo zonder overheidskanker.
Dat krijg je er nu van.
Overigens staande ovatie voor het ziekenhuis in Maasricht: laat ze de pleuris maar krijgen daar in Den Haag...
Wishful thinking Fleischbaum. Of bent u werkelijk zo naïef? Overigens, waarom kan ik geen windvaan bestellen in de GS-webwinkel? Staat fraai op mijn Kip-caravan!
@ T@ Riest | 03-06-08 | 11:07
De volgende verkiezingen krijgt Wilders of Rita vermoedelijk een kans. Opvallend overigens dat je zelf geen alternatief aandraagt.
De laatste keer gristenunie idd, wat een smerige partij. Ik dacht dat ze nog best gematigd waren maar het zijn gewoon wolven in schaapskleren, en het CDA ziet de kans schoon om het radicale christelijke en islamitische deel van hun achterban ook tevreden te stellen. Alleen de "seculiere" PvdA kan nog tegengas geven... we're doomed.
@DeRuk2008
Ik schrok toen ik het begin las, maar gelukkig herstelde je op tijd...
Ik vind ook dat dit kabinet moet vallen en wel zo snel mogelijk, maar we kennen Woutertje, die draait en draait tot hij er misselijk van wordt, dus ik vrees dat hij nu ook wel weer richting het geyle pluche draait.
Rob van Roos | 03-06-08 | 12:24 : 'ondertussen gebeurd dit bij de PvdA wel. '
On Topic: kanker is aangeboren, religie niet. Fuck Rouvoet.
De PvdA zit in de houdgreep van de gristenhonden. Met de recente peilingen zal Wouter er alles aan doen om verkiezingen te ontlopen. De fundi's weten dat en zullen proberen hun grenzen te verleggen en zo de religieuze afwijkingen aan een ieder op te dringen.
Omdat Wouter de boel bij elkaar probeert te houden, wordt de PvdA steeds harder afgestraft in de peilingen, de fundi's weten dat en zullen wederom proberen hun grenzen te verleggen, het cirkeltje is rond.
Ik denk dat Wouter geen andere keus heeft als de boel te laten klappen. Politici mogen niet chantabel zijn, maar ondertussen gebeurd i de PvdA het wel.
ik zweer het je, als Bos voor één keer laat zien dat hij een ruggegraat heeft, ga ik overwegen PVDA te stemmen, puur en alleen omdat ie het kabinet op blaast!
nooit, maar dan ook NOOIT meer christenunie in het kabinet (liever ook geen CDA, maar dat lijkt de laatste jaren een niet uit te roeien onkruid te zijn).
Kan dat ziekhuis niet zorgen dat we in de toekomst ministers
krijgen die doen wat ze beloven, en niet zo'n draaikonten zijn
als wouter boslim.
Zal erg moeilijk worden om dat gen op te sporen want het zal
waarschijnlijk diep verstopt zitten tussen het beloven ,liegen,
declareren ,lullen en graaien gen.
Bos laat dit kabinet echt niet vallen. Compromisje, en til het naar het volgende kabinet. Bah. Bos heeft er voor gezorgd dat een handjevol reli's ons land gijzelen.
Ik ben bereid op Bos te stemmen als hij dit kankerkabinet laat knallen! Tenminste, zo goed als bereid dan.
d.o.e.n
Hulde voor het ziekenhuis in Maastricht.. Eindelijk.. het doet mij goed eens een keer daadwerkelijk maatschappelijk verzet te zien tegen de toenemende christelijke terreur in dit land en het belang van de individuele mens, in dit geval de patient voorop stellen. De enge en zieke christelijke fascisten die menen dat zij met hun middeleeuwse ideeen voor andere mensen kunnen uitmaken wat hun niet bestaande 'god' zogenaamd heeft bepaald dienen een halt toegeroepen te worden. Het lijkt mij desondanks zeer gevaarlijk om de hoop te vestigen op de PvdA, je moet je verwachtingen nooit projecteren op partijen, partijen zijn de duivels van het volk, maar op individuele mensen die zich verzetten tegen elke 'fluwelen' inquisitie gericht tegen keuzevrijheid en staan voor zichzelf en anderen. Er is een signaal afgegeven door deze prof, dat is belangrijk, hij heeft mijn steun.
excellentie, haha. kan d'r nog steeds niet bij.
Vallen! Vallen! Vallen!
*Moedigt Bos voor het eerst in z'n leven een keer stevig aan*
Bos laat het kabinet echt niet vallen, want de PVDA is niet klaar voor vervroegde verkiezingen zie de peilingen. Daarom gaat woutertjewindvaan weer door de knieen voor André Rouvoet de fundichristen.
@teen, je mag mijn gedragen satijnen slipjes gratis afhalen.
waarom zijn de christenen er op tegen dan, als het zo iets is van god dit bla bla god spelen hopsaka.
christenen , als er zo iets zou zijn als god dan zou je ook kunnen zeggen dat dit beste opperwezen ons de mogelijkheid heeft gegeven om er voor te zorgen dat we dit kunnen dus waarom zouden we het niet doen, beetje Hypocriet hoor....
Jullie noemen die lul excellentie? Ik had GS hooger ingeschat.
@.308 | 03-06-08 | 09:34
Ik wens jou heel veel pech toe. Als je een chronische ziekte krijgt piep je wel anders jongen.
Wouter, als je de boel laat vallen ben je óók weer een beetje MIJN ex-vice-premier.
Door de stekker er uit te trekken zal hij juist zetels winnen.
Moet er wel een geniale mediacampagne opgezet worden voordat hij dat doet.
Even CDA en CU in hun ware daglicht zetten.
CDA+CU+SGP=Onze eigen taliban....
Meautie | 03-06-08 | 11:08
Hoe herkenbaar. Mijn oma zei af en toe " die meneer ziet er moe en slecht uit" over bepaalde mensen op TV. Als ik dat dan tegensprak zei ze "vanaf deze kant anders wel hoor", volledig voorbij gaande aan het feit dat een TV scherm een twee dimensionaal gebeuren is LOL.
T@ Riest | 03-06-08 | 11:02
Als ze 'echt' geloven doen ze zelfs zichzelf dit aan. Dan kan je ze zelfs niet meer verwijten hypocriet te zijn.
Wel knettergek, maar gezien de opoffering vinden ze dat natuurlijk goedkoop en kunnen ze dat verwijt niet aan. Autistisch gelovigen zijn de ergste. In elk geloof.
Laten klappen Woutertje. Goede kans voor je om op termijn bewijs te hebben dat jullie 'wel' ergens voor staan. En dit komt uit een goed hart van een niet PvdA stemmerT
De CU was in het begin van dit kabinet nog heel redelijk en realistisch waar het over (medisch)ethische kwesties ging. Rouvoet kwam op mij over als een uitermate pragmatische en realistische vent die, nog enigzins onwennig, goed leek te beseffen dat de CU als nieuwkomer en relatief kleine partij in moest schikken op deze punten.
Wat er nu gebeurt heeft alles te maken met de zwakke positie van de PvdA. De CU heeft snel geleerd en is inmiddels goed bekend met de Haagse mores en spelen dit gegeven helemaal uit. Bos zou wel gek zijn als hij het kabinet nu liet knallen en Rouvoet weet dat. Dit verklaard de huidige dominantie van de CU op medisch ethisch gebied.
Ik heb de anti-Bos sentimenten van Geenstijl nooit gedeeld of gewaardeerd, ook al heeft hij wel eens zijn standpunt veranderd. De manier waarop hij als windvaan wordt weggezet door Balkenende en GS-vriendjes doet vermoeden dat 'voortschrijdend inzicht' een vies woord is.
Maar als Wouter Bos op dit punt gaat bijdraaien, dan verkoopt ie wel zijn achterban, dus ik mag hopen dat hij voet bij stuk gaat houden en WEIGERT om die gristenfundis een verboden op te laten leggen op het ooit zo progressief/liberale Nederland.
Zoals mijn oma altijd zei: Die meneer heeft zo'n net pak aan... Da's voor veel mensen (grefo's) al een reden om op iemand te stemmen.
EINDELIJK: :: Volgens Bos heeft de ChristenUnie, goed voor slechts 4 procent van het electoraat, "geen monopolie op principe en geweten". ::
Eindelijk, eindelijk, eindelijk zegt 'links' (wat dat ook moge wezen) dat moraliteit niet uitsluitend een 'rechts' thema is.
@sterretje | 03-06-08 | 10:55
Klinkt mooi, bij deze ziekte. Wat is de volgende ziekte die we op deze manier gaan aanpakken? Syndroom van Down? 9 vingers? Domheid? Linksheid?
The road to hell is paved with good intentions. Dit is de road to hell.
Wouter heeft daar de ballen niet voor. Het zou namelijk het eerste daadkrachtige optreden van Wouter Bos in zijn gehele loopbaan zijn. Wouter is een landverader en zal diep bukken en buigen voor het geld en pluche...
Eikenhout | 03-06-08 | 10:53
Eigenlijk is uw stem een proteststem. U zou wel anders willen maar kan niet vanwege vermeende bestuurlijke wantoestanden.Met zoveel oud links is dePvdA geen optie natuurlijk maar om dan maar door te blijven roeien met al die gristenen.... Probeer eens wat anders.
@Klaboesterbeer | 03-06-08 | 10:28
Inderdaad! Dit kabinet vraagt om massale burgerlijke ongehoorzaamheid. Dit kabinet belemmert de vooruitgang in vele opzichten.
f*cking eindelijk!
en... Heeft Woutertje al z'n excuses aangeboden?
30 cda, 8 gristenunie, 2 sgp, zijn een stuk of 40 gelovige zetels.
Hoewel er een heleboel lui die alleen in naam nog katholiek zijn, maar er verder niks aan doen, toch op het cda stemmen. Die moeten eens na gaan denken.
Maar toch, nog altijd 90 zetels van niet religieuze partijen.... helaas zijn die weer verdeeld tussen allerlei linkse en rechtse splintergroeperingen en zitten die gristenhonden veilig groot in het midden. De ene 4 jaar linksom regeren, de 4 jaar daarop rechtsom.
Het enige alternatief was altijd paars, maar er zijn nu ook andere combinaties mogelijk van Verdonk, D66, Wilders, VVD, zelfs GL.
En na 4 jaar rechts neigt de massa gewoonlijk weer naar links, dus dan maar pvda/sp/gl en daarna weer 4 jaar rechts.
Alles liever dan geleid worden door een religieuze minderheid die hun waanideeen aan niet gelovigen willen opleggen.
NoMinister | 03-06-08 | 10:53
Eigenlijk is het dus niks meer of minder dan slijmen met God om een lekker plekje te krijgen in het hiernamaals.Getver...
Bos hou je poot stijf. Zo krijg ik weer respect voor je. Als ik dan zou moeten kiezen tussen PVDA en de fundamentalisten van de GRRR... CU dan kies ik de PVDA.
Christenfundamentalisme hoort niet thuis in de regering. Zeker niet als dat ook nog eens mensenlevens moet kosten.
@spooky | 03-06-08 | 09:32
Prima reactie. +1
Dat doet Woutertje NIET, hij , en zijn mede plucheplakkers zitten veel te lekker!
en makkie, als er een mogelijkheid bestaat deze ziekte uit te selecteren, ben je als mens, verplicht dat ook te doen!
Een vroegtijdig verscheiden van Balk IV zou de doodsteek betekenen voor TON en PVV, daar die hun zaakjes nog niet op orde hebben voor evenetuele verkiezingen.
@T@ Riest | 03-06-08 | 10:43
Nee, maar als mensen moeten kiezen uit veel kwaden kiezen ze vaak voor het CDA omdat die in elk geval kunnen besturen.
En als ik eerlijk ben werkt het bij mij ook zo. Liever een christen-democraat dan een idealistische PVDA'er.
T@ Riest | 03-06-08 | 10:43
Dat laatste denk ik. En die denken allemaal dat als ze maar 'Christelijk' blijven dat het dan goed komt. En anders gaan ze naar de hel...
Dat niet God himself maar de JPB's en Rouvoetjes hier op aarde uit Zijn Naam God spelen hebben ze niet door.
Denk dat als God echt bestaat ze wel huillie gaan doen na de dood.
Staat hat schavaot al klaar voor Rouvoet & Co?
Een erg eng, kippeveltrekkend aspect in dit alles is dat die ggristen democraten maar boven de 30 zetels blijven. Zijn er zoveel menschen die het niet snappen of zijn er zo ontstellend, griezelig veel geleuvigen.
+10 voor die artsen. Over drie jaar worden ze van hun bed gelicht!
Voorzichtige +1 voor Bos. Maar als-ie nu weer terugdraait...
-100 voor het verbiedfetisjisme van de CU.
Zoals Oerkoendoe stelt. De PVDA heeft als achterban de uitkeringstrekkers, allochtonen, massochisten, en een handvol mongolen die PVDA stemmen omdat hun vader's vader terug in 1500 dat ook deed en samen blijft dat een grote groep. Twijfelaars van nu worden laten ingepakt met mooi praatjes en ze zijn weer om. CDA en CU hebben de christenen. Helaas zouden de christenen ook op Joseph Stalin stemmen als die frontman van CDA was. Principieel stemmers, zie die maar eens weg te krijgen.
Bos, doe nou één keer het juiste, hou je poot stijf en laat en passant de boel ook nog even klappen. Zijn we tenminste ook van de PVDA en de rest van dit randdebiele kabinet af. Wie weet levert het je nog wat genadezeteltjes op bij de nieuwe verkiezingen. Sta je wat sterker in de oppositie...
Dat wordt weer een commissie die deze moeilijke materie gaat bekijken om daarna pas over drie jaar conclusies te trekken. Ondertussen kan Bosje gewoon blijven zeggen dat hij TEUGEN is en Dreetje Rouvoet dat hij VEUR is. Want iedereen die gelooft dat Bosje nog deze periode kloten heeft zit er behoorlijk naast. Bosje heeft namelijk geen kloten. Een ieder die dus van mening is dat Bosje een Klootzak is zit er goed naast. Bosje is het niveau van Klootzak immers al gepasseerd.
(Voor diegenen die interesse hebben: de kloten van Bosje liggen bij Madame Tussaud).
wedden pvda gaat dezelfde domme fout maken als d66
Kortom: pvda 1 zetel.
De PvdA krijgt gewoon mijn stem bij de volgende verkiezingen. Ik woon in het buitenland en lach me rot........ Het land kan nog zo veel beter verneukt worden.
Kontje bos en principes zijn nou niet bepaald 2 dingen die samengaan,als het niet over generale pardons gaat.Komt ook nog eens bij dat de partij van achmed onderhand op zn reet ligt,en de partijleden van de partij van achmed al klaar staan om kontje bos een mes in zn rug te steken.Kortom zal wel weer met een sisser aflopen.Vrede zij met de partij van achmed en met kontje bos.
@.308 09.34 en 09.38
Geheel in de lijn van uw eigen betoog zou ik dat vrouwtje dan maar als een speer dumpen en vertrekken. Ieder voor zich en vrouwen genoeg.
Creaguurder | 03-06-08 | 10:19
Tsja.. Hoe? Geen tijd geen geld en geen zin om in de detailhandel van de anbtenarij en zelfverklaarde genuanceerden terecht te komen.
Ik scheld om me heen maar of het helpt...
Hulde voor dit ziekenhuis! Wat moet gebeuren, moet gebeuren en de wetenschap mag NOOIT de belemmeringen van de gristenhonden accepteren. De geschiedenis draagt de sporen van 2000 jaar verkettering van de wetenschap. Wanneer de wetenschap zich weer monddood laat maken door de gristenhonden zijn we echt terug in de duisterse middeleeuwen.
Daarnaast kan het gezien worden als een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid. Ratelband is natuurlijk een lulhannes, maar hij had wel gelijk met zijn oproep: Als de overheid niet meer bij machte is zijn kerntaken uit te voeren en slechts een belemmering begint te vormen voor het dagelijks leven van de bevolking, kan de bevolking niet anders dan massaal de wet-en regelgeving naast zich neer leggen!
Het zou een goede zaak zijn als we en-masse en op grote schaal belastingfraude zouden plegen. De staat MOET gedwongen worden om efficienter om te gaan met haar inkomsten en zal niet geneigd zijn tot actie wanneer het zo makkelijk is om alsmaar de lasten te verhogen. Massale belastingfraude is niet te bestrijden. Zelfde geld voor verkeersboetes, een massale opgezette actie om deze niet te betalen zal het hele systeem doen wanekelen. Er zijn meer van dit soort dingen te bedenken: Vliegen vanuit nederlandse luchthavens vanaf 1 juli wordt bestraft met de eco-tax, een stukje extra rijden (beetje jammer voor het milieu, maar je moet er iets voor over hebben) naar belgie of duitsland scheelt de regering weer in inkomsten. Diesel rijders kunnen zonnebloem olie in de tank smijten om zo de accijnsen te ontlopen. Sterf-tax moet je zien te ontlopen door bv-constructies en buitenlandse bankrekeningen und so weiter...
Als we alles maar klakkeloos blijven accepteren komt 1984 steeds dichter bij.
Hulde voor die artsen!
Gebeurt niets... weer niets... en het verdampt tot de volgende week... en de week daarop.. totdat hij zegt: 'Maar we hebben ook heel veel goede dingen gedaan, maar daar heeft niemand het over.. miemiemiemie boeboepoe... 9 zetels, hooguit
Als Bos het nu laat knallen wint ie wat zeteltjes terug.
Een liberaal kabinet als opvolger, Wilders, D66, VVD zou mooi zijn. Verdonk is me te onduidelijk. Graag ff geen gristenhonden of linksen.
Kan woutertje daar 4 jaar op schieten vanuit de oppositie en weer groeien. Is toch ook fijn voor wouter.
Hij blijft echter zitten, dus pvda duikt waarschijnlijk onder de 10 zetels en we zitten nog 2 jaar met dit kabinet dat zo ongeveer niemand wil behalve de CU stemmers en iedereen blijft hem daar voor altijd verantwoordelijk voor houden. Denk na wouter.
Ja hoor, Wouter, alle GS-leden gaan op je stemmen als je nu het kabinet laat vallen, alle 85.827. Echt waar, doe maar!
ik ben erg anti pvda, maar hiermee sta ik volledig achter de pvda
als de pvda het goed speelt kunnen ze door eens hun rug recht te houden misschien wel een deel van het kiezerspubliek terugwinnen
ga maar lekker eens film maken van gehandicapten in (op)urk, staphorst en de rest van de biblebelt zal je zien dat het aantal gehandicapten in de biblebelt gemiddeld hoger zijn dan in het rest van het land, voor een groot deel ontstaan uit nalatigheid van hun geestenzieke pappie en mammmie
ga es lekker aan die gehandicapten vragen hoe dankbaar ze hun pappie en mammie zijn voor hun levenslange ellende, levenslange isolement, levenslang single, levenslang hulpbehoevend, levenslang onderhouden te moeten worden door de maatschappij, want voor hun eigen gecreerde ellende dokken doet de kerk niet, nee de kerk houd al het geld voor zichzelf en het overriante salarisgebouw van de PKN en andere kerkmedewerkers (pkn delegatie ging zelfs vliegend de wereld rond om de islam zn reet te likken voordat fitna uitkwam)
Een situatie waarin Wouter op het punt staat Nederland te redden? Vreemd, maar we zullen zien.
PvdA-Bos: progressieve opvattingen met een moslim achterban en een leider met een hervormde en een gereformeerde ouder: zet dan maar eens een lijn uit, kansloos.....
Kabinet laten vallen? Dat kost weer miljoenen en levert weer een stuurloos land op. Bovendien hoe het er nu uit ziet wint de oppositie fors, maar zelfs zo dat er weer geen regering gevormd kan worden. Misschien een buitenkansje voor een mooi rechts georienteerd kabinet, maar ben ook wel blij dat ze het nu een keer met elkaar 'kunnen vinden'.
Wat een keuze; godsdienstfanaten of een linkse grachtengordelkliek met socialistische worstendraaiers.
@ me,myself and IK | 03-06-08 | 10:12
En... zijn we daar blij mee? Ik niet... Maar helaas heb je wel gelijk.
NoMinister | 03-06-08 | 10:04
Dat klopt allemaal, reden te meer om nog eens keihard in te zetten tegen deze idote reli-controle-kabinet, zodat 1984 gewoon 1984 blijft.
Lijkt mij nog hoop zat, we moeten alleen stoppen met alles maar slikken en ons laten zo te laten piepelen door middeleeuwse reli-waanzinnigen.
Woutertje windvaan en principieel, dat is als water en vuur.
Ja lastig hoor voor Bos. Hij heeft in de peilingen nog maar 1.2 zetels, maar kan zelfs dat nog verliezen als hij geen tegenwicht biedt. Aan provacatie en geen gebrek want de CU wint juist zetels en ziet een verkiezing wel zitten. Mooi hoor, ik wil wel weer naar de stembus.
@ Makkie. Ben bang dat je gelijk zult krijgen... :-(
@Nappert | 03-06-08 | 10:14
Net zoals het vorige kabinet niet kon vallen vanwege de slechte peilingen, kan ook dit kabinet niet vallen. Hoe slechter een kabinet presteert, hoe groter de kans dat het de eindstreep haalt. (uitzondering was de LPF, natuurlijk)
win win situatie, Bos houdt vol en kabinet valt of Bos draait en pvda gaat terug naar 8 zetels.
En trouwens, god bestaat niet...
James Lastig | 03-06-08 | 09:55
Het gaat wel degelijk om kinderen en ouders. Ik bedoel niet de embryo's die "niet geselecteerd" worden, maar de kinderen die bijvoorbeeld op natuurlijke wijze verwekt worden en dan die ziekte krijgen. Zijn die ouders dan schuldig aan die ziekte omdat ze de beschikbare "behandeling" niet gebruikt hebben? Kunnen ze zich nog verzekeren?
Dat soort vragen zul je moeten beantwoorden als we deze weg inslaan.
Het gaat altijd over mensen, nooit alleen maar om embryo's.
Kakbouter Bos moet even denken aan D'66 een paar jaar geleden, toen ze hadden moeten laten klappen en het niet deden en vervolgens bijna ophielden te bestaan.
Wees
Wijs
Wouter
Woutertje Windvaan is natuurlijk best bereid de boel te laten klappen, maar alléén als de pvda in de peilingen er goed voor staat. Laat dat momenteel nu net níet het geval zijn...
Laat zich raden wat Windvaantje gaat doen: als een blad aan de boom natuurlijk!!
Niets heerlijker voor de gelovige ouder dan aan het kruis genageld worden en de lijdensweg van Jesus te volgen, al was het maar via je eigen kind.
De een blaast zich op en komt in de hemel, de ander zet Gods zieke leed op aarde en komt ook in de hemel, wat is nieuw?
als bos het doet, verdient hij een medaille. NIemand van de reaguurders hier zou het durven op dit moment.
Tuurlijk, wouter met zn "all time low" in de peilingen, ik zeg NEVER.
But wouter you can make my day!!!!!
Volgens de christenen bepaalt god wie er kanker,polio,of andere enge ziektes krijgt
Maar zou deze God ook niet de kunde aan de artsen schenken om dit op te lossen
Of werkt dat zo niet.
Proost
@ Meautie | 03-06-08 | 10:02
Ondanks dat ik de PvdA een enorme zwakke knieen partij vind, kan ik me niet voorstellen dat ze hier in mee gaan. Ook al is het een parij die vooral uitblinkt in hun eigen principes verraden. Mochten ze het toch doen, is de meerderheid gewoon daar. Zo gaat dat in Nederland, het is een logisch gevolg van ons meerpartijen stelsel.
Hulde voor W.B. wonende te A.
En das dan ook wel meteen voor het laatst van gekker moet het niet worden.
@Carpa | 03-06-08 | 10:07
Zeker een punt. Wouter Windvaan zal meer winst halen uit het laten knallen van het kabinet, dan nog een paar jaar zo door te modderen... De PvdA zwicht elke keer voor de gristenterreur en dat zal ze geen windeieren leggen. Het kabinet is stervende, alleen hoe lang moet de patiënt nog lijden als die zelf tegen euthanasie is?
fuckje | 03-06-08 | 10:08
Hallo, de PvdA heeft een voorlopig standpunt ja. Dat wordt een compromis, zo lelijk, dat je er pijn van krijgt als het je ter ore komt.
Een overgrote meerderheid van de Tweede kamer staat achter Bussemaakster,
dus het zal wel goed komen.
Koning Balkenende en Excellentie Rouvoet zullen in Maastricht hun Waterloo vinden. Misschien denken ze echt dat mensen die kanker krijgen ongelovigen(anders gelovigen) zijn. Ik zag net Excellentie Rouvoet op het nieuws met een boos gezicht zijn verontwaardiging uitten. Hij had iets duivels achter dat brilletje.Ik hoop van harte dat Maastricht wint en dat hij gauw ex cellentie zal zijn.getverdegetverdegetver......
Volgens mij is de kans groot dat het kabinet valt. Als Wouter slim is begrijpt hij dat dit nu juist de enige kans is om het tij te doen keren. Als hij nu voet bij stuk houdt zal hem dat juist zetelwinst opleveren, en bovendien zou het ongunstig zijn voor TON omdat daar de boel nog niet op orde is. Mocht hij weer zwichten dan staat hij voorgoed te boek als windvaan en zal de PVDA nog verder afglijden in de peilingen.
Ik mag alleen hopen dat de hele situatie niet de SP in de kaart speelt, je kan met lede ogen aanzien dat een partij die hélémaal niets presteert er weer munt uit gaat slaan (door zich wéér stil te houden bij cruciale issues).
TIMBERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
@ RauwKotsch | 03-06-08 | 09:44
Je hebt een flinke kronkel in je hoofd!
Het gaat om ongeveer honderd zwangerschappen per jaar. We hebben de kennis om ouders een gezond kind te geven (en zo een vreselijke onzekerheid wegnemen), waarom zouden we dit niet doen? Moeten deze ouders eerst wachten tot de zwangerschap, en in geval de vrucht het foute gen heeft aboteren?? Steeds opnieuw tot het wel lukt?
Als men aan het goochelen met embryo's is laat ze dan checken of hetzeen wat ze terugplaatsen wel degelijk is. De levenswaarde van een embryo is net zo hoog als dat van een brandnetel, echt verwaarloosbaar. Borstkanker is dat niet. Zolang men de mengele's een beetje in de gaten houd is er niks aan de hand.
Groot respect voor dat ziekenhuis.
Creaguurder | 03-06-08 | 09:54
Wist je trouwens dat vanwege de verdeling van de ziektekostenpremies je hele hebben en houwen op financieel gebied 'overal' wordt heen gestuurd en dus niet bij de fiscus blijft? Want rijke mensen kosten minder aan medische zorg en zo. Dus eerlijke verdeling betekent dat je moet weten wat voor mensen je in je bestand hebt. Laat nou je Sofinummer (BSNnr) de sleutel tot je financien zijn bij de Belastingdienst. Handig toch?!
Prettig 1984 alvast!
Geloven is lijden, een gelovige moet lijden. Althans van het CDA en de CU.
Het is toch heerlijk als je kind ziek word.
Kan je god even bellen en vragen om het lijden te verlichten.
Van de medische wetenschap moet het CDA en de CU niets weten, dat is een zieke gedachte.
Voorlopig geloof ik er geen klote van dat de pvda plotseling zou gaan vasthouden aan een standpunt waar de relifundi's mordicus tegen zouden zijn. Ik zie het ze gewoon niet doen.
Blijft staan dat als de relifundi's kinderen willen met een behoorlijk verhoogd risico op nare ziektes, ik dat erg naar vind voor die arme kinderen, maar het blijft een keuzemogelijkheid. Net als ik de medische mogelijkheden wél wens te benutten. Leg mij eens even uit waarom ik dat niet zou mogen.
Wat ik me altijd afvraag is wat de overheid met het begin en het einde van het leven te maken heeft?
Er was geen overheid aanwezig toen je ouders aan het ne0ken waren, ze zijn er doorgaans niet als je dood gaat, en tussendoor proberen ze zo veel als mogelijk van je af te pakken.
Als de aanhang van de kansloze CU/SGP/Staphorster Randdebielen kankerkinderen wil vind ik dat prima, valt toch niet op dat je kanker in je borst krijgt als je al kanker in je hoofd hebt. Laat de rest gewoon beslissen hoe ze hun kinderen willen maken/leven/doodgaan!
Nieuwe verkiezingen, haha, lol
Zozo bos toont ruggengraat. Hij moet nu gaan oppassen hoor, straks krijg ik nog respect voor 'm. Overigens goeie +100 voor de doctoren die dat kristentuig lekker negeren. Een regering die je niet serieus kan nemen moet je gewoon ook niet serieus nemen, het is eigenlijk best simpel..
@ me,myself and IK | 03-06-08 | 09:56
Je hebt daar, theoretisch gezien, wel een punt. Echter, als de CU nu gewoon niets gezegd had, dan was er heel w.s. niets gebeurd. De CDA wil graag de CU te vriend houden en gaat dus daarin mee. En de PvdA was oorspronkelijk al een andere mening dan de CU toegedaan... De CU en het CDA samen is nog steeds geen meerderheid. Ergo...
Die cristelijke jonges moeten niet zo dwars liggen, dat die artsen dit moeten doen ligt aan een stomme ontwerp fout van hun grote baas in de hemel.
Doe het Wout! >>>>>>>>>>> Maak je zelf onsterfelijk !!
Kunnen we Volkert van der Graaf niet een keer op vrijdag middag op proefverlof laten gaan. Liefst tijdens de zitting van de ministerraad en hem influisteren dat het kabinet alle embryos (ook van die lieve dieren) laat vernietigen.
Hij lost het dan op zijn manier op en het volgende kabinet geeft hem een flinke strafkorting.
Dan zijn we in ieder geval verlost van al de treurige figuren in de politiek.
ja wouter, moeilijk, maar dat zijn uren van de waarheid altijd.
Dit kabibet wi steeds meer onfatsoenlijke wormen en maden opdringen aan het volk. Niet zo raar dat die artsten hun eigen gang gaan en doen wat het beste is voor de maatschappij. Dit kabinet roept echt op tot grote burgerlijke ongehoorzaamheid, omdat ze onfatsoenlijk beleid maken. Ze ontkennen massaal de fundamentele problemen in de maatschappij en dringen ondertussen hun smerige moralistische gedachtengoed op aan vrijdenkenden. Dit kabinet had nooit moeten bestaan. De meest slappe hap is wel de PvdA. Afgeserveerd bij de laatste verkiezingen, maar je moet natuurlijk niet je verantwoordelijkheid ontduiken... Mijn ass!!! De PvdA regeert mee, omdat het land toch geregeerd moest worden. Nee, lekker bezig! Alle belangrijke en moeilijke issues worden uitgesteld, belastingen worden verhoogd onder het mom van de millieu-hoax, en we moeten steeds meer leven volgens de regels van een kleine groep fundanmentele gristenen. Wouter Bos: Alsjeblieft, je gaat toch weer naar Shell of zoiets na de eerst volgende verkiezingen. Trek de stekker er zo snel mogelijk uit! Ik weet dat de PvdA vastgelijmd zit aan het pluche en daar zo lang mogelijk wil blijven, maar doe eens een keer waarmee je nog een beetje respect kan verdienen: Laat dit kabinet zsm vallen!
@ Sikkeneur | 03-06-08 | 09:55
Ja, moet je horen, natuurlijk ben ik ook maar een mens met zwaktes en heb daarnaast geen zin om als een christenfundamentalist principieel door mijn eigen leven te gaan, maar dat heeft idd niks te maken met anderen leed aandoen.
Maar we zijn het eens?
Wonder, bel de krant.
Go Wouter GO GO GO!!!!! DO IT!!!!!
Creaguurder | 03-06-08 | 09:54
Het wordt binnenkort 1984!
Maar ja, als je maar het juiste geloof hebt, heb je je eigen jaartelling.
Je hebt wel gelijk dat het die kant opgaat. De allesbepalende overheid die de maatschappij vormt en beheerst. De Amerikaanse wens voor een kleine overheid, zo klein mogelijk, wordt hier altijd weggehoond, maar volkomen onterecht! In NL zijn zelfs de hoofdtaken in het geding. defensie en veiligheid intern. T.b.v. 'milieu' wordt alles van je geregistreerd en t.b.v. belastingbetaling weet de overheid alles van je, inclusief bezittingen. Heel erg eng, maar we lijken het wel lekker te vinden zitten, die Pamper.
Kan iemand mij uitleggen hoe in een seculiere maatschappij de invloed van stromingen die voor 100% zijn gebaseerd op niet bewezen theorieën (namelijk het geloof) nog zo groot zijn?
Het is bijvoorbeeld zekerder dat Joran van de Sloot verantwoordelijk is voor de verdwijning van Nathalee Holloway, dan dat er hogere machten zijn die ooit een blauwe maandag op deze aardkloot hebben rondgelopen. Maar terwijl die klaploper tegen de overtuiging in van het totale justitiële apparaat dat-ie schuldig is, maar niet veroordeeld kan worden wegens het ontbreken van het onomstotelijke bewijs dàt, blowend en neukend zijn dagen doorkomt, trekken de hogere machten, waarvan niemand kan bewijzen dat ze bestaan, vanuit god-mag-weten-waar aan de touwtjes van hun gelovige marionetten en zorgen ervoor dat er kindertjes op de wereld worden gezet waarvan vrijwel zeker is dat ze opgroeien met pijn, verdriet en ellende.
Het is ontluisterend en mensonterend. Het doet er niet toe wat of dat je gelooft, maar val er verdomme geen ander mee lastig. Geloven mag, maar doe het achter de deuren van je eigen Woerdense krot, Rouvoet. Bewijs eerst maar s dat jouw God bestaat. En als je dat lukt, bewijs dan maar is waarom het niet de wil van jouw God zou kunnen zijn dat zijn onderdanen zich zó hebben ontwikkeld dat ze oplossingen hebben kunnen bedenken voor de moeilijke vraagstukken waarvoor Hij ze gesteld heeft. Rot s op met wat je gelooft, André, en kom met keiharde bewijzen. Zolang je die niet kan overleggen heb je geen recht van spreken. Op dat principe hebben wij namelijk onze maatschappij vormgegeven.
Kom kom mensen. Dit is politiek. Nog even je punt pakken voor het gepeupel (incluis ondertekende) en masse zich op het EK stort
Teen | 03-06-08 | 09:55
Dat ligt niet aan die slipjes, maar aan de waspoeders, wasmachine en energierekening.
Wordt allemaal doorbelast....
woutertje zal nooit dit kabinet nu al willen laten ploffen, buigen zal die.
NoMinister | 03-06-08 | 09:53
Hmm, dat laatste ben ik het mee eens. Voor de rest blijf ik bij mijn punt. .
@ Ahum | 03-06-08 | 09:48
Dat is geen These - Antithes -> Synthese.
Er komt zelden iets beters uit dan de These, de antithes of een onduidelijk mengsel ervan. De hogere werkelijkheid heb ik in de politiek nog niet mogen aanschouwen.
@ Meautie | 03-06-08 | 09:47
Bij punt 3 zit je fout. Als CU (4%) iets wil en CDA/PvdA gaan akoord, is dat een meerderheid. (hoe abject het standpunt ook is).
ZSU-23-4 | 03-06-08 | 09:52
Hier kan ik me wel in vinden ZSU.
Wat zijn gedragen slipjes toch duur sinds de invoering van de euro. Het is gewoon verdubbeld!!
Zou het dan eindelijk zover zijn? Zullen de 7 vette jaren van Bijstandskoning en zijn werkschuwe lamme maatjes nu eindelijk ten einde zijn?
Kom er maar in, Rita, Rutte en Rilders!
Wat zou er voor een coalitie komen? vvd-ton-ppv-gl-sp-d66? Ze werken nu juist zo mooi samen de laatste weken, en je moet wat aangezien half bejaard nederland op die gristenhonden blijft stemmen!
@RauwKotsch | 03-06-08 | 09:50
Lees eerst eens waar het over gaat lutser. Het gaat helemaal niet over 'kinderen'. Het gaat om het selectief terugplaatsen van bevruchte embryo's van een paar cellen na een IVF behandeling.
Kaboutertje Bos kan nog niet eens zijn eigen veters strikken want dan valtie om laat staan dat hij het kabinet zou kunnen laten vallen. No Balls, No Tits, No Brains. Kijk maar naar de deplorbele staat van het PvdA. Gekker moeten ze het nou toch niet maken hahahahahaha
rcivile.hyves.nl/blog/12936896/Het_kwa...
Alles blijft zoals het is... namelijk steeds verschrikkelijker wordend.
Sterker nog de PVDA wordt de SA (sturmabteilung) van de CDA en CU.
Belastingbetalers wordt alles afgepakt en worden te werk gezet in kampen.
Kritiekhebbenden worden afgevoerd en doodgemaakt.
Alle Atheïsten krijgen een mooie ronde gele button opgespeld, dat voor vogelvrij staat.
Moslims krijgen voor de rest alle subsidies om zich verder te bewapenen, subsidies die eigenlijk naar de armoedbestrijding, gezondheidszorg en onderwijs zouden gaan.
PVV en TON en SP en GL en partij vd D (die zijn onrein & haram etc.) worden verboden.
Ouders worden verplicht voor hun geboorte van hun kind al te laten bepalen of de baby christen of moslim wordt, dit ivm. inprenting barcode en chip.
Etc.
Komt er op neer dat Bos weer gepaaid wordt ivm. ontslagrecht en meer gratis geld voor raddraaiers en parasieten, en hij blijft dus het schoothondje van Balk en cs. door overal maar weer ja en amen op te zeggen en principes te laten varen.
Teen | 03-06-08 | 09:52
Maandag praten we verder. 20.45u.
RauwKotsch | 03-06-08 | 09:50
Natuurlijk worden er foutjes gemaakt. Grote fouten ook. Mensenwerk.
Het goede nastreven betekent niet dat je opeens goddelijk wordt. Dus maken mensen fouten. Daar moeten we dan mee leven. 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden' is hier van toepassing. En "Christenen" die 'niets doen' 'goed doen' vinden zonder begrijpelijke argumenten vind ik heel erg fout. Maar da's dus niet 'een foutje' maar puur fout.
Wij kunnen het VERSCHIL maken!!
@ Sikkeneur | 03-06-08 | 09:39
Politiek principieler dan jij denkt en anti-christelijker dan jij denkt ook. Ik zet geen ziekelijke kinderen op de wereld. De grens die de christenen trekken heeft weer niets met principes te maken voor mij, maar grenst aan sadisme, een kind op de wereld zetten met een bijna 100% kans op een ernstige kanker, terwijl met een onderzoekje het leven zo mooi had kunnen zijn...
Bovendien, volgens de logica van die christenen is een potje rukken of een spiraaltje zetten ook al moord, immers je vernietigd kostbare levensvatbare cellen.
Eikenhout | 03-06-08 | 09:45
Zonder al die 'experimenten' waren er ook geen beproefde technieken tot stand gekomen en waren we nu nog afhankelijk van de dorpsheks met kruiden en zalfjes of de zegen van een God...
Laat maar vallen. Kunnen we Wouter het bos in sturen.
NoMinister | 03-06-08 | 09:46
Ehm, en jij denk dat er geen foutjes gemaakt worden. Lekker is dat, zou je kind maar wezen.
De vraag is: hoe redt Wouter zich hier weer uit.
Stoer hoor, zinnige zaken verkondigen, doet Geert ook.
Maar is soms gevaarlijk. Bedreigingen. 16 zetels. Het is allemaal niet leuk, de waarheid en 'het goede'.
Wouter gaat dus gewoon weer kruipen voor de geloofsfanatici en NL wordt weer een stukje bekrompener.
Sikkeneur | 03-06-08 | 09:38
Opzich noemt hij wel een paar goede punten, zelfstandigheid is wel iets waar ik mee kan leven...
Die KristenTaliban moet maa roprotten. Samen met die allochtoonlover Bos.
Het is een groot spel.
PvdA doet een voorstel.
CDA is tegen.
Binnen een week is er een compromis...
CDA doet een voorstel.
PvdA is tegen.
Binnen een week...
These - antithese: synthese.
Opblazen dat kabinet, dan kan kunnen de linkse en rechtse populisten zich een jaartje uitleven waarna de lieve vrede weer inzet als de oude partijen terugkomen...
Boze Buur | 03-06-08 | 09:44
Die 2 weken busreis door het Zwarte Woud kan je beter schrappen: www.depers.nl/opmerkelijk/208237/Slakk...
Dat durft Bos niet, hij heeft de ruggegraat als een natte krant..
-weggejorist-
1. Die Gristenen kunnen niet lezen. Er staat in de bijbel helemaal niets over genen, laat staan over kanker. Slechte interpretatie dus.
2. Als "God" (m.i. al te gek voor woorden om aan te nemen dat-ie bestaat) vindt dat de mens dit soort dingen moet kunnen, wie zijn wij dan om het daar niet mee eens te zijn.
3. We leven in een democratie, wat betekent dat de wil van de meerderheid geldt. Toch? Waar haalt Rouwvoedt het recht dan vandaan om als minderheid de meerderheid uberhaupt iets te ontzeggen.
Woutertje kan het wel, maar durft het niet. Dat, volgens vrouwen en handtasjes dan, zo lekkere draaikontje zit toch net iets teveel vastgeplakt aan het pluche.
OMG... Wouter die eens iets zinnigs te melden heeft!!!
Het is een godswonder!!!
Mooie woordkeuze ook.. "geen monopolie op principe..."
CU lijkt een soort van testteam van het cda te worden. Een soort van Torro Rosso van het grote Red Bull Racing.
RauwKotsch | 03-06-08 | 09:44
a. als ik een kilo RVS met 500 km per uur op je stilstaande hoofd doe botsen, is het redelijk zeker dat je dat niet overleeft.
b. als je bepaalde genen hebt is de kans redelijk zeker dat je kanker krijgt.
Daar hoef je geen God voor te zijn, Einstein.
We moeten net als de Amerikanen naar een twee partijenstelsel, dat scheelt in het terugdraaien van wetten en maatregelen.
Ik heb de ingezonden stukken tot 09.10 uur gelezen.
Ben toen maar gestopt.
Het pvda deze coalitie laten ploffen, vergeet het maar.
Ze maken de vier jaar gewoon vol.
Regenten op het pluche krijg je er niet vanaf.
@ 308
Ben het grotendeels met je eens. Echter wapenbezit toestaan is natuurlijk van de zotte. Jij kan er wellicht mee om gaan; maar die 95% randdebielen in ons land niet. Of wacht, ik bedenk me ineens; dat maakt het natuurlijk wel makkelijker om het kabinet te euthanaseren.
@Sikkeneur | 03-06-08 | 09:19
Vertel mij niets over medische wetenschap want dat verlies je.
Met medici die voor God spelen bedoel ik niet de medici die met beproefde technieken levens redden maar medici die op een nog niet goed uitgewerkt terrein bezig zijn, dit zelf heel goed weten, en dit presenteren als betrouwbare techniek. Komt bijzonder veel voor kan ik je vertellen maar nergens wordt de doofpot zo effectief gehanteerd als in medici-land.
Met het huidig oranje-EK virus stemt iedereen toch voor "Trots op nederland".
@308. Ik denk dat er best animo is voor zo'n partij. Ik wil wel helpen als je zin hebt om je revolutie uit te voeren.
Geheel indachtig de jaren(eeuwen)lange traditie dat regenten net zo lang in hun ivoren torens blijven plakken totdat ze opgepakt of onthoofd worden zal Bos dit kabinet echt niet laten ploffen.
Aah kut. Verkeerde link.
James Lastig | 03-06-08 | 09:43:
* Kijkt weemoedig naar buiten *
Hmmm, revolutie dan, iemand? O nee, dat is ook al verboten.
In ieder geval -1 voor arrogant mensentuig dat voor God speelt. Hoe weten ze nou dat een kindje 100% zeker kanker gaat krijgen. Denk dat minstens 1 op de 10 van de reaguurders niet zou leven als artsen vantevoren zulk soort zaken mochten bepalen een X aantal jaar terug. Ben verder wel blij dat ze er zijn, dat dan weer wel.
Teen | 03-06-08 | 09:39
Ze kennen het busje nu wel hier in de buurt. Elke morgen is er weer poep op de ramen gesmeerd. Erg kinderachtig. Alsof het busje er iets aan kan doen dat ze vastgebonden worden.
Ik koop nu een camper op internet. www.marktplaza.nl/user/527032/
+1 voor ziekenhuis
-100 voor asociale christenen die je kind willen zien kreperen aan kanker
-?? groot vraagteken voor Bos. Laat ie nu eindelijk ballen zien? Ik betwijfel het maar zowel dan +1
RechtsTuigje | 03-06-08 | 09:40
Die andere partijen zitten er voor de gezelligheid, de kroketten op vrijdag en polonaise na afloop van de ministersvergadering...
Lachen en leve de lol, toch?
Blaaskaken zijn het, dit loopt uit op wat juridisch geneuzel, AZM heeft dit heus wel goed uitgezocht.
@.308 | 03-06-08 | 09:34
Vergeet het dan maar. Je enige optie is het buitenland.
Geloof en hun principes -1
Sikkeneur | 03-06-08 | 09:35
Nee het is breder, het is gristen versus de rest over het monopolie op principe en geweten. Die analyse is zeer juist van Bos. Bij de PVDA ligt het zoals wel vaker niet aan het analytische niveau maar aan de praktijk. Euthanasie is echt te kort door de bocht, dit heeft direct ook met de vrijheid van meningsuiting discussie van doen en godslastering. Ben wat dat betreft na dit artikel www.nrc.nl/europa/article1111989.ece/E... iets hoopvoller gestemd.
Hypothese: Bos heeft vorige week een aanbod voor een VN-baan binnengekregen.
Teen | 03-06-08 | 09:17
Kans op overlijden?
Nu de boel laten klappen zou weleens handig kunnen zijn,aangezien greet laag staat,en rubbere rita nog geen partij rond heeft. (of ooit krijgt,maar dat terzijde)
Maar ja,Wouter Bos en lef,het sluit elkaar toch een beetje uit.
Het zou de PvdA alleen maar ten goede komen...
Principieel en PvdA laat me niet lachen dat is al water en vuur, de PvdA heeft al jaren maar één principe en dat is alles doen om aan de macht te blijven.
Ik vind het wel fantastisch dat het ziekenhuis gewoon doorgaat en schijt heeft aan zijne excellentie Rouvoet en het gristenzooitje in den lande.
Grote grote klasse +10000000 wat mij betreft.
Mubbenschonster | 03-06-08 | 09:35
en als het kabinet gevallen is... verkiezingen (worden we nog een keer bedrogen uiteindelijk) en dan een moeizame formatie en volgend jaar (in de tussentijd gebeurt er dan niet veel) zit daar jp balkenende met zijn vijfde, en tweede kabinet grijs... glas plas was...
Tsja, wat is wijsheid? Een paar honderd mensen die al jaren wachten en nu inmiddels verwachten dat ze deze zekerheid voor hun kinderen kunnen verkrijgen met Christelijke dogma's verzuipen (waar staat dit in de Bijbel dan?), is redelijk schokkend.
Die tigduizend illegalen ondervond geen probleem bij het Kabinet. Daar was geen sprake van provocatie. Maar artsen die mensen willen behoeden voor borstkanker, tsja, da's fout. HEEEEEL fout. Staat in de Bijbel. Volgens de "Christenen".
ZSU-23-4 | 03-06-08 | 09:38
Hoe principieel ben jij eigenlijk...?
Volgens mij gaat dit over bevruchte eicellen na een dag of 2 a 3; dan bestaat zo'n embryo uit ongeveer 8 cellen waarvan ze er eentje wegtrekken voor onderzoek.
Bij normale IVF trajecten worden er in een poging meerdere eicellen bevrucht. Van de 10 a 12 eicellen blijven er 6 a 7 bruikbare bevruchte eicellen over waarvan er max. 2 worden teruggeplaatst. De overblijvers worden keurig ingevroren. Als de poging slaagt, kunnen deze voor een nieuwe zwangerschap worden gebruikt of ze worden vernietigd (het betrokken paar kan dit zelf beslissen). Dit is dus een volledige non-issue... Dan moet je principeel zijn en bij IVF trajecten stimulatie niet toestaan en het aantal pogingen niet limiteren tot 3. Kost wat, maar dan ben je wel conform de hedendaagse sprookjesboeken bezig...
Er komt een "onafhankelijke" onderzoekscommissie.
CU en CDA, LATERTJE! Rita en Wilders, Join the club!
Boze Buur | 03-06-08 | 09:29
Heb je dat busje dan niet meer nodig? Het zijn toch hoogtijdagen zo tegen de schoolvakanties aan?
Sikkeneur | 03-06-08 | 09:38: feitelijk heb je gelijk. Maar het vrouwtje wil niet mee. Anders had ik al lang in Canada gezeten.
Komkom, iedereen kent Wouter. Die is principieel en draait er op het laatste moment weer uit en het verbod komt er door. Zoiets?
.308 | 03-06-08 | 09:34
Je moet aan de andere kant van de plas zitten.
Veel geluk en nooit meer terugkomen...
Dat was gister wat vind Bos nu?
spooky | 03-06-08 | 09:32
Ze blijven gewoon binnen de wet.
Het is een storm in een glas water a la de papieren tijger rondom euthanasie.
Hoop doet leven, maar ik zal pas juichen als het kabinet echt gevallen is.
Ik zou niet eens weten waar ik op moest stemmen.
-Ton: nog niets laten zien.
-PVV: grote bek, islamfobie, verder niets laten zien.
-CDA: zo de wind waait, waait de CDA.
-PVDA: Ammenooitniet. Nu niet, nooit niet.
-VVD: Beste stuurlui die altijd aan wal staan. Als ze varen, verzuipen ze.
-GL: Echthelemaalnooit. Kutcommies.
.
Ik zoek een partij die autorijden betaalbaar houdt, files oplost, werklozen aan de slag laat gaan, de bijstand opheft, minimumloon afschaft, WAO-ers elke maand herkeurt, hypotheekrente EN huurtoeslag afschaft, alle andere toeslagen ook afschaft, de zorgverzekeraars privatiseert, wapenbezit vrijgeeft en de belastingen verlaagt tot 25% maximaal. Om maar zo te zeggen: ieder voor zich. Kunt u hier niet bestaan? Vort, kssst. Kunnen de pensioenen omhoog zodat ouderen met een laag eigen pensioen ook nog een borrel kunnen kopen.
.
BLijven hopen jongens. Maar de kans dat Bos dit kabinet laat struikelen is niet groot. Je weet tog.
@ Meautie | 03-06-08 | 09:24
Good point...
Door landelijk het AZM te volgen, kan het wajong-probleem ook worden opgelost.
+1 voor de provocatie van het ziekenhuis, -2 voor het daadwerkelijk doen. Een wetenschapper op hol die niet langer naar de politiek wil luisteren kan niet. Dat is net zo iets als dat het leger vandaag naar eigen inzicht Duitsland gaat binnen vallen. Alles moet onder de verantwoordelijkheid blijven vallen van het ministerie van gezondheidszorg. En ja het onderzoek moet doorgaan maar dan via de juiste weg.
Bos is skiekem een vrouw, geen man is zo wispelturig. En de excellentie werkt naar der totalen afschaffing van medische zorg. Net zoals Jehova's ook medische zorg weigeren. "Als God je bloed nodig heeft dan prikt die het zelf wel." Wel op het programma : Radbraken, Aderlaten, Iron Maidens en Brandstapels.
@Boer Harm uut Twente | 03-06-08 | 09:25
kzou als ik bos was uitkijken met uitspraken over 4% van het electoraal....
Bos moet eerst nog even het standpunt van de Imams in de Moskee vernemen.
Die zijn ook tegen, waardoor de peilingen voor de PvdA naar 6 zetels zakt en we een feestje kunnen gaan bouwen binnenkort.
Boze Buur | 03-06-08 | 09:29
Een busje Buis?
Boze Buur | 03-06-08 | 09:27
nnnnnice!
Boskabouter wees is een vent, jouw bed is toch al gespreid laat knallen die handel .
Teen | 03-06-08 | 09:25
Ik heb wel een busje.
uninvited guest | 03-06-08 | 09:26
nog altijd uw naam he. het is u vergeven, gaat heen en euthaniseer dit kabinet!
Voor god spelen kan niet, want die is er niet.
LOL@Teen | 03-06-08 | 09:25
Een roze wolk die over de Lage Landen dendert, ja, 1 bus zal genoeg zijn, alleen rijdt die ook niet....
To Everything (Turn, Turn, Turn) There is a season (Turn, Turn, Turn) And a time for every purpose, under Heaven. A time to be born, a time to die...
@ Lambalski | 03-06-08 | 09:24
Helaas heb je gelijk... Hebben ze van de amerikanen afgekeken. Die doen niet anders.
@DenLangel*l | 03-06-08 | 09:23
Ik had al zo'n vermoeden dat DenLangel*l niet je echte naam was ... eehm hoogheid.
Ik denk dat het de PvdA goed zou doen uit dit kabinet te stappen, misschien zie je dat niet terug tijdens de eerstvolgende verkiezingen, maar daarna zeker weer wel. Hiermee doorgaan is schadelijker.
@Boze Buur | 03-06-08 | 09:22 : Kijk, jij bent nu precies de reden waarom wij in NL met dit soort achterlijke kabinetten worden geconfronteerd.
Stem eens met je verstand, zei Kok.... dat deden de kiezers dan ook in 2002.
www.foksuk.nl/content/formfield_files/...
Moraal van het verhaal. Je moet als volk toch wat meer strategisch gaan stemmen de volgende keer, om zodoende een coalitie te kunnen vormen zonder hulp van allerlei kleine partijtjes met denkbeelden en ideologieen waar 95% van het volk niet op zit te wachten.
Het wordt tijd dat wij GS-ers ons eens organiseren en Nederland schoonvegen!!!
Wie zorgt er voor de bus?
Hahaha, in sprookjes geloven doe ik niet. Woutertje draait straks gewoon weer met de wind mee. Business as usual. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen
"Volgens Bos heeft de ChristenUnie, goed voor slechts 4 procent van het electoraat, "geen monopolie op principe en geweten."
.
Hulde voor Wouter Bos voor deze wijze woorden.
*Maar stemt nog steeds geen PvdA*
@ Boze Buur | 03-06-08 | 09:22
Dat je't maar laat grapjas!
Door dit gemekker over embryoselectie wordt het echte nieuws naar de achtergrond gedrukt. Vanmiddag gaat de Tweede Kamer het Verdrag van Lissabon er definitief doorheen drukken. Maar daar hoor je bijna niemand over, door de uitmuntende politieke marketing. Zelfs Fleischbaum trapt erin.
LoL@BoBu 09:22
goedzo.... die Bos is ook een lul, maar die rouvoet is nog veel erger.. irritante christenhonden... ze verneuken het hele land hier met hun bijbelgekakel.
@ Dibbes | 03-06-08 | 09:21
Hoezo bijna...
* stuur Bos mijn eerste Welpie*
Laat de Hollandse Leeuw maar brullen.......
Toch een kleine +1 voor Bos die er met gestrekt been tegen in gaat.
Trek de stekker uit dit ellendige stinkkabinet!!
Octavianus | 03-06-08 | 09:19
pvda die voet bij stuk houdt? en ik ben prins Ali el Salami de 1e!
Wouter, als je het kabinet laat klappen, zal ik bij de volgende verkiezingen op jouw partij stemmen. Serieus waar!
Wat Klaboesterbeer (03-06-08 | 09:11) zegt...
Je zou toch bijna TON of PVV gaan stemmen...
Tsja, gemengde gevoelens. Als Bos het kabinet laat vallen, dan levert dat de pvda ook weer stemmen op die zij eigenlijk niet verdienen. Moeilijk, moeilijk.
@Eikenhout: Oh, en een handjevol christen-fascisten bepalen dan maar wel wat er gebeurd?
-1 voor de CU.
-1 voor 'almachtig' christen-tuig dat graag voor aardse god speelt.
@Klaboesterbeer | 03-06-08 | 09:11 : Precies ! Geloof nu maar niet dat de PVDA op dit moment de regering laat vallen, net wat James Lastig zegt, een glas en een plas.
Doen ze het wel, dan hopen ze [naief als ze zijn bij de PVDA] dat door deze aktie zij weer op veel stemmen kunnen rekenen van de kiezers... maar die zijn niet achterlijk [ook al denkt de meerderheid van de politici van wel].
Meautie "Euthanasie Grijs I": Ik stem VOOR!
@ Woud Bos
Laat zien dat je'm hebt, die ruggegraat!
Eikenhout | 03-06-08 | 09:16
Tot die lui een keertje voor 'God' moeten spelen om jou leven of dierbaren te redden...
tegenwoordig moet je voor de verdediging van democratische principes en commentaar van weldenkende mensen ook al in het ziekenhuis zijn.
en niet bij eikenhout hierboven, die wel jammert maar als tie wat mankeert voordringt bij de eeste hulp. ga eens gauw wat mankeren eikenhout.
heel simpel:
- christenunie moet om of kabinet valt. pvda zal voet bij stuk houden.
dit is heel vreemd voor me maar: " go Woutuuhr, go!"
stelletje kudtgrrrristenen die hun achterhaalde denkbeelden aan anderen op proberen te dringen........
@Teen
Nu al op kantoor?
www.traphic.nl/verkeer.aspx?showads=no...
hahahaha alsof Woutertje dat gaat doen met 16 zetels
was dokter mengele ook al niet eens met dit soort dingen bezig??
Geef dit kabinet toch eens een kans. Ze zitten er pas een jaar.
Dit kabinet zit nog maar zo'n twee jaar, als het niet valt voor die tijd. Hoe de PvdA in die twee jaar - en met het huidige beleid - denkt het aantal zetels op te krikken is mij een raadsel. Om toch nog wat meer dan die schamele 16 zetels te halen is het misschien wel verstandig nu de tandjes te laten zien en eindelijk eens voet bij stuk te houden. Kortom: Bos, verlos deze club uit z'n lijden en probeer te redden wat er te redden is.
Met "tjakka" Ratelband ben ik het zelden eens en gister sloeg hij de plank behoorlijk mis. Op één punt na, namelijk de opmerking dat de Haagse Kliek er voor ònsa zit. En niet andersom. Dat is toch waar democratie voor staat? Hoe kan het dan dat de braafste jongetjes en meisjes van de School met de Bijbel (met slechts 4% steun) bepalen wat er gebeurt? Dat zijn toch feodale toestanden!?
Dat ziekenhuis bepaalt verdomme niet wat er gebeurt maar de regering. Bek dicht en uitvoeren dus. Waar blijven als de eerste beste Limburgse veearts gaat lopen meedenken?
Bussemaker is gewoon een sufkut die onhandig optreedt.
+1 voor de CU.
-1 voor de almachtige medici *kuch* die graag voor God spelen.
Hilarisch is wel de tekst van Bos: "GroenLinks en D66 zijn volgens hem juist "grachtengordelpartijen" whoehahaaaa
De "gemiddelde" kiezer heeft weinig voor-/nadeel van het al dan niet toestaan van embryo selectie. Als Bos echt voor de zetels zou gaan, had hij wel ingestemd met de EU accijns verlaging (en Duitsland/Spanje de zwarte piet toegespeeld).
Laat de PvdA in godesnaam voor één keer de rug recht houden!!!
Weg met dat zootje!
Loopt met een sisser af, want de wet biedt Maastricht die mogelijkheid al en EHB heeft het te druk met andere wetjes die 16 miljoen Nederlanders aangaan....
Het beste nieuws uit Limburg sinds jaren! (Oke sinds een maand... dat VVV is gedegradeerd vinden we in DH ook niet erg.) Hulde voor de half-duits pratende artsen!
Welnee ... er gebeurt niks. Glas .. plas enz.
Hoe harder Bos zijn standpunt verkondigt, hoe harder hij straks kan gaan draaikonten. Don't worry, hij vindt wel weer een retorische uitvlucht. Been there, seen that.
HAHAHAHAHAHA!!!! Het ligt PRINCIPIEEL voor Bos en de Pvda!!! Dat betekent zoiets als: Vandaag vind ik dit, maar misschien vind ik morgen wel iets heeeeel anders!!!!
Korte voorspelling (u mag mij quoten na afloop):
Bos zal zijn mening herzien, afzwakken, of er zal een commissie opgezet worden om het tot in de lengte der dagen te bespreken en uit de politieke arena te houden om zo Eddy Terstall binnen de gelederen te houden.
Bos schijt zeven kleuren voor de peiling en is zich heel wel bewust van het feit dat de pvda momenteel totaal niet in staat is tot het voeren van campagne. Sterker nog, de apparatski's zullen wel drie keer nadenken om wouter nog een kans te geven. Wouter geeft rouwvoet nog eens een goede pijpbeurt (zijn ze inmiddels goed in bij de pvda), de gristenjunta gaat vrolijk verder met nederland terug naar de middeleeuwen brengen, en zo lang de pvda hun extra belastingen erdoor mogen drukken... gebeurt er helemaal NIETS.
Bos kreeg gisteravond ook nog extra zendtijd in 1vandaag. Misselijkmakend kritiekloze vragen. Hij is blijkbaar weer omarmd door de PO. Hij kreeg alle ruimte om zich te laten zien als bevlogen socialist. Op kosten van de belastingbetaler.
+1 voor academisch ziekenhuis Maastricht
-5 PvDA & CU
Artikel +1
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa valluuuuuuuuuuuuuuuuh!!!!
Hier word ik dus niet vrolijk van. De enige die tegengas kan geven aan het christelijke fundamentalisten verbond is Wouter 'any way the wind blows' Bos. Op een moment dat zijn partij op een historisch dieptepunt staat. Maar goed, ook een uitgelezen kans om te laten zien dat hij wel een ruggengraat heeft.
Oei, Wouter, wat denkt je aanhang van meerderheid moslims hier nu van?
Zoveelste relletje om de PvdA weer wat gunstiger in de peilingen te brengen.
Rouvoet blaast hoog van de toren, Bos laat spierballen zien, Rouvoet bind in, Bos is held, 4 zeteltjes winst.
Zelfde trucje als met ontslagrecht en wajong.
next
Laat maar vallen die regering.
Ik zie een verband met het weer van vannacht
vergeet niet dat Bos de zo ongeveer de uitvinder is van het als een blad aan een boom omdraai mechanisme. Na een flinke pijpbeurt door een gristenhond zal ie binnenkort wel weer precies het tegenovergestelde prediken. Amen.
jaaaaaaaaaaaaaa zou een mooie dinsdag worden. komt het toch nog goed. GO BOS ..
Bijna nog spannender dan het EK. Maar het verandert uiteindelijk geen fluit in Nederland, want Los Balkos komt gewoon terug in een volgend deeltje Kabinet Zure Treurnis.
"Als democratie zou werken, was het allang verboden geweest."
Extragraties tip voor tijdens de verkiezingsstrijd:
www.depers.nl/buitenland/208169/Terror...
Als het echt om standvastigheid gaat, kunnen we op Bos rekenen.
Tsss.
Ik zie Bos eerder de PVDA tot PVDChristenen omtoveren.
+1 voor academisch ziekenhuis Maastricht
dit kabinet kan er beter vandaag mee stoppen.
dat wordt een spannende formatie na de nieuwe verkiezingen, met een meer dan gehalveerde pvda, een teruggevallen sp, een kleiner cda, een kleine vvd, en de vooralsnog onvoorspelbare ton en pvv die bij voorbaat buitenspel staan. zelfs pvda/cda/vvd haalt geen meerderheid meer. wat halen ze erbij? hebben ze dan niks van de lpf geleerd.
Als hij eindelijk eens van zijn windvaan-imago af wil, dan zal hij nou moeten doorzetten.
[quote]En bovendien ligt euthanasie weer heel gevoelig bij de christelijke goegemeente...[/quote]
die maakt mijn dag weer goed!
Euthanisatie ?!? mag dat uberhaupt wel van CDA / Christenunie ...
Als Wouter de boel laat klappen, mag hij op weer mijn feestje komen...
Christenen, moslims, boeie. Allen zorgen ervoor dat de echte zin van het leven vergeten wordt.
Verdomd, de zon begint hier te schijnen...
Zal er geen PvdA om stemmen, maar +1 voor het vasthouden aan standpunt.
(Ga eens deaud gristenhonden).
zou Bos voor een keer het juiste kunnen doen?
*krijgt het nauwlijks z'n strot uit*
Go Bos, GO!!!!
REAGEER OOK