
En de Award voor de meest Politiek Correcte Reflex gaat naar de Amsterdamse PvdA. Als gestoken door een wesp dook raadslid Jerry Straub vorige week op de
kwestie 'Discriminatie op Amsterdamse basisschool'. Even snel het verhaal: Het Parool bracht afgelopen donderdag het hartverscheurende relaas van het Turkse echtpaar Genco. Die hebben hun kinderen Benjamin (11) en Eda (8) van de basisschool in Ransdorp gehaald wegens discriminerende opmerkingen van klasgenootjes.
"Kankerturk" zou het tweetal geregeld naar het hoofd krijgen alsmede: "Turkie, Turkie met je lange jurkie en je besneden augurkie". Grote schande natuurlijk. Discriminatie! Gans de PvdA op de
achterste benen en Straub die beloofde zich persoonlijk tegen de zaak aan te zullen bemoeien. Maar wat blijkt? Benjamin
IS gewoon een dikke Turk. En nog eentje met een vervelende attitude ook. Zelf geen bal kunnen raken en dan je teamgenootjes uitschelden. Dan word je op het schoolplein keihard terug gepakt. Zo is een gezette spleetoog een dikke Chinees. Een provinciaal met obesitas een dikke boer en een vette nicht een dikke homofiel. Niet leuk. Niet netjes. Maar toch zeker geen discriminatie. Volgens de schrijver van de
ingezonden brief (vader van twee kinderen op de Weidevogel en pleegvader van twee Marokkaanse kids) ligt het probleem bij het intrisiek racistische schoolbestuur dat in "Turk" blijkbaar een scheldwoord ziet. Goh. Zouden die soms voor de Partij van de Arbeid in het Amsterdamse gemeentebestuur zitten?
Reaguursels
InloggenDus als ze em een dikke teringlijer hadden genoemd dan had et wellicht niet uit de klauw gelopen... Wanneer leren die koters et nou eens?
We kennen allemaal die groep van 150 hele dikke tongen en hier en daar al een (deels weggeschoren) enkele doorlopende wenkbrauw. De meesten zijn probleemgebruikers van diverse "Lijst-1" en "Lijst-2" producten. Overal ter wereld noemt men zo'n gehuisveste groep een zwakzinnigeninrichting. Hier in NL "2de kamer"! Bio Vakantie-oord!
die kindjes zijn nog mild met hun geturk. Enne... kutmarrokaan mag toch ook tegenwoordig. hij komt dan nog goed weg met dikke turk. Enne volgens mij weten kinderen nog niet wat het woord discrimineren betekent. Laat staan dat ze het bewust toeplassen.
-weggejorist-
Toch hebben wij NL-ers en Turken meer gemeen dan het lijkt, vergelijk deze beelden maar eens:
www.youtube.com/watch?v=hIMZZkosI9s
en
www.youtube.com/watch?v=Euu5K5N47sI
Laat die mensen hun cultuur behouden zoals zij ons onze cultuur laten behouden.... het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer... alle lijden is universeel..... cultuurverschil is boerenbedrog... en nu hopla stampen met die klompen en sandalen. Laten we eerst allemaal flink even ons hok opzoeken om van daaruit weer tot elkaar te komen... amen.
@OneandOnly,
Komt er nog eens bij, dat die korte jurk " haram" ies.
Ik heb zojuist een nieuw format bedacht:
'Provinciaal met obesitas zoekt vrouw'
Een dikke Turk met een lange jurk.... eigenlijk wel logisch. Een korte jurk komt misschien niet over zijn buik heen.
(ho, ging niet goed) Samson: "jaaaaaa, we hebben écht een verhaal ! "
"Discriminaasie, discriminaasie"! Pff! Ophef over een verwent kudtjoch!
gevolg: Wéér een kansje voor die hypocriete jaren-70 club om daar weer stennis over te maken!!
zoals krullebol Diederik Samson zou zeggen: <jaaa, we hebben écht een verhaal!>
Je bent dik, je bent turk en je kankert op alles en iedereen die maar in je buurt durft te komen... Dan ben je dus: 'een dikke-kanker-turk'.
@Fleauxe | 26-05-08 | 17:00
Oh jij kent mij zoo goed natuurlijk.
Alsof je me elke dag spreekt. "Ik hoor je nooit over". Het is even triest als het andersom gebeurt en het gebeurt ook andersom en dat is triest.
Maar wat heeft deze jongen daarmee te maken? Vrij weinig. Twee fout maakt geen een goed.
En is daar ooit een topic geweest die dat onderwerp bagataliseerde? Nee.
Verder heb ik vrij veel schijt aan wat jij allemaal wil met mij, maar goed. En hou je kinderen maar buiten je haat ideologie. Het is onwenselijk dat kinderen naar elkaar zulke dingen gaan roepen.
all colours, that is...
Shit comes in alle colours: www.youtube.com/watch?v=5Za2k5wA3sk
Misschien kunnen ze wat van die kortingkorans op die school verspreiden vanuit het gemeentebestuur te Adam..
Om meer begrip te krijgen voor het Islamitisch gedachtengoed.
Turk, snurk..... zzz zzz zzz... Dit boeit toch niet?!?
Is "Shoarmahoofd" ook een scheldwoord?
Ahja en als ik weer eens met een mes tegen mn keel mn 2 euro 45 moet afstaan aan de verrijking van de Nederlandse cultuur hoor je niemand erover.
Benjamin kreeg wat hij verdiende. Als ik iemand beledig mogen zij mij toch ook terug beledigen, of is het zo dat Turken een speciale behandeling krijgen? Leve het Nederlandse systeem
@Staatsgeheim
tijd voor een soort A-team...
Ach, mijn blonde dochter van 8 werd een aantal jaar geleden ook naar binnen gepest door van die koeltoer-verrijkers. "Kaaskop!" "Kut Hollander!". Eens vrolijk buitenspelend, nu binnen zittend. En ja, je kan zo'n kut koter niet aanpakken, want dan heb je zo 40 man familie aan je deur. Ben maar gewoon vertrokken (ja, capitulatie).
Dus, kan niet er niet mee zitten, en het kan niet hard genoeg zijn.
Het is onderhand wel weer veilig in Turkije, deze teleurgestelde mensen kunnen dus (terug) naar het land waar hun identiteit ligt.
Overslaan deze schijncommotie mensen . Is slechts bedoeld om de linkse reflex weer eens te testen. Discriminazi is het meest misbruikte begrip van de nederlandse taal.... i'm sorry to say.
+1 voor Turk die zijn zoon Benjamin noemt (joodse naam).
Je zou als Turk nu een klacht kunnen doen over de school door te stellen dat zij de Turkse nationaliteit als discriminerend zien.
Enne: "Turkie, Turkie met je lange jurkie en je besneden augurkie". GU-WEL-DUG!
De dikke van Dale zal straks dus ook wel verboden worden.
Dank u..
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
@ Turrukje | 26-05-08 | 16:37
Turk is geen ras, moslim is geen ras en jij weet niet waar je het over hebt. Deze meneer stelt dat het een kutkind was zoals dat zo mooi heet en dat hij dus hard werd aangepakt door die kids, gelukkig hebben kids nog geen idee wat p.c. is en zijn ze nog naief eerlijk, vervelend voor Benjamin, maar racisme? Nee! Door het schoolbestuur? Al helemaal niet. Door Nova zonder wederhoor gebracht om maar weer eens te laten zien hoe erg de grote boze Nederlander is? Ja.
En dat van die auto? Dat trekt ik om te beginnen even in twijfel. Laten we wel wezen het is iets opgetekend uit de mond van een gekwetste moeder, die het uit de mond heeft van een (kut)kind, zonder dat er ook maar een andere stem gehoord is in deze (Dat stonk er ook zo aan die uitzending). Dan komt er nog bij dat als het waar zou zijn (ALS) dat het dan een particuliere ouder betrof en niet heel schoolbestuur. Maar goed, ik zou het ook doen, hele slimme zet van Benjamin; "Wat?? Krijg ik op m'n kop? Is zeker omdat ik Turk ben". En wij zijn inmiddels zover gekomen dat we dat serieus nemen (Laten we wel wezen een Turk is niks, behalve een paspoort (Dat je in kan leveren)), vooral belonen dit, krijgen we later hele fijne mensen van.
@Aktivist: Dat is cultuur!
Turrukje | 26-05-08 | 16:35
Uhhh, en turkse kinderen die hun nederlandse schoolvriendjes niet naar huis mogen meenemen, wat is dat dan???
-weggejorist-
@Turrukje: Ik mag willen dat jij mijn land verlaat en ik mag het eveneens zeggen. Zo ook kinderen, en daarbij denken die niet eens echt na over wat ze zeggen. Je stelt je aan en daabij hoor ik je nooit over zaken als ál de autochtonen die het leven zuur gemaakt wordt door die o zo zielige dikke Turken.
-weggejorist-
PvdA = Partij voor de Aanstellers.
Kinderen in de klas zeggen: Kankerturk, Opa en Oma terug naar eigen land + dagelijkse pesterijen waarbij de afkomst wordt gebruikt en wat hem een makkelijk slachtoffer maakt.
Een ouder: Geen moslim in auto.
Racisme is racisme en dit is racisme. Makkelijk zat.
En weer is bewezen dat volwassenen vaak van kinderen kunnen leren. (Maar daar vinden ze zich zelf vaak te belangrijk (volwassen) voor). En natuurlijk altijd druk druk druk.
In dat opzicht weten kinderen het gewoon beter. Die denken zo nu en dan nog ergens rustig over na.
@baba4oog | 26-05-08 | 16:25
Ik weet het niet hoor, maar op een gegeven dat mensen tegen mijn kinderen zeggen, ik wil geen moslim in mijn auto, en mijn kind huilend thuis komt, is wat mij betreft de maat toch echt vol.
Die pleegvader praat poep.
Nee ik begrijp weer hoe het werkt.
Ben je een bontkraagturk, dan moet je eens gaan integereren.
Maar als je integreert en naar een 90% witte school gaat, dan moet je toestaan dat mensen je DAGELIJKS kankerturk noemen (wat we degelijk racisme is), ouders zeggen dat ze geen moslim in hun auto willen en ook nog tijdens een discussie over Fitna, zegggen dat je opa en oma toch gewoon moeten oprotten omdat ze bidden.
Integreren doe je zeau op Geenstijl.
Zeer terechte actie van de PvdA, jullie doen aan kommaneuken en zien niet waar het echt om gaat. Dat dikke kankerturk was meer een deel van de pesterijen.
Maar vooral doorgaan met kromme dingen rechtpraten!
dit werpt tog een ander, genuanceerder, licht op de zaak, dan het kennelijk eenzijdige beeld dat de moeder van die benjamin op televee schetste. daar zijn die kinderen dan mooi klaar mee, met zo'n moeder die slechts een half verhaal vertelt.
Heeft de PvdA een scouting team om onderwerpen op te sporen voor zelfislamisering?
Die moeder Belgin; Dat is toch een belgische??
Als het werkelijk een goede school is dan verliezen ze geen leerlingen door pesten. Kinderen pesten maar er zijn hele effectieve en vriendelijke manieren om je school van dat soort rotgedrag af te helpen.
niks goede witte school. een rotschool. niks wijzen naar een kind van de basisschoolleeftijd als schuldige.
inderdaad wel begrip tonen voor die kinderen, maar de ouders en leerkrachten op cursus sturen
alle ouders, want ook deze schijnbaar realistische vader vergoelijkt ook het gescheld van de kinderen tenslotte
Ik ken ook een toffe Turk en zo noem ik hem dan ook. "Hey, toffe Turk!"
@040deGekste | 26-05-08 | 16:06
Dat is ook waar! Ik ook!
LOL@vraagstaart | 26-05-08 | 16:07
+1 voor de brief van vader. Het is dus gewoon een teringjong. En dan ook nog dik en turk. Soms zit het tegen...
Even nog wat dieper erop ingaand: Turk is idd een scheldwoord, zo staat het zelfs in de DvD, dat heeft niets met racisme te maken (ik stel trouwens voor racisme maar te schrappen wegens herhaaldelijk misbruik). Dat is vergelijkbaar met het gebruik van het woord Dutch in het Engels. Een overblijfsel aan uitdrukkingen van concurrende staten die elkaar inderdaad ook met propaganda naar het leven stonden en nu slechts in gebruik is vanwege het archaische karakter. (zoals "bij de Turken af").
Verder is 'Turk' een nationaliteit en omdat nou discriminatie te noemen gaat wel heel ver. Wat krijgen we straks? Duitser die gaan klagen over hun stereotypen? Amerikanen die policor mensen gaan aanklagen omdat 'dat Amerikaanse overdrevene' een negatief stempel is? Schei toch uit. Lullig voor Benjamin, dat wel hoor, maar niet gelijk wild om je heen slaan met TV uitzendingen over racisme.
@overVecht | 26-05-08 | 15:59 Mierlo met één O graag. En het vermelden meer dan waard: the Reflections Geldrop-Mierlo hebben 98 loten twv 4.968,60 weten te verkopen in de Sponsor Bingo Loterij: www.sponsorloterij.nl/web/show/id=5751...
Verder heb je wel gelijk natuurijk.
Wilders for president!
Happy People | 26-05-08 | 16:00
Vind het heel aardig dat jij vindt dat mijn vertrek uit NL, NL naar de klote helpt.
Daar heb je idd gelijk in.
@Overvecht 15:44,
ik word een beetje moe van alle allochtonen die de schuld en hun leed leggen bij Wilders.
@ deleon | 26-05-08 | 14:29
Volgens mij is het een turkse pizza-vlek.
Inderdaad: al aandacht gehad bij de staatsomroep (vrijdag) ... een potje eenrichtingsverkeer zonder hoor en wederhoor. Lijkt op de Gumus-truc.
vraagstaart | 26-05-08 | 15:56 de vogel uit het nationale wapen van bannonië...
@QBX | 26-05-08 | 15:38
tss... Nu alleen nog dat laatste draadje doorknippen Q... Beetje stiekum het nieuws volgen.... op afstand...
Jij stemt zeker ook nog, vanuit je luie stoel in Singapore... Beetje dit land naar de kloten helpen... op afstand...
Je moet ook geen Turken in een boerengehucht als Ransdorp op school doen. Turken met ambitie proberen hun kinderen op witte scholen in de adamse randgemeenten te doen. Maar daar staan ze tegenover gezonde blonde witte jongens die nog kikkers opblazen.
@Loopsevogel | 26-05-08 | 15:44
Ik wordt een beetje zat van al die Wilders adepten die elke gelegenheid aangrijpen om `Wilders for president´ te roepen. Zelfs als een topic over de jaarlijkse bingo in Mierloo gaat weet jij en je vriendjes het nog wel te verdraaien tot wilders-topic....
van dal | 26-05-08 | 15:52
voorafgaand aan een gesprek even vaststellen wie wat is en waarom.. (uit de communicatiecursus)
@Loopvogel | 26-05-08 | 15:44 Iets in mij zegt dat er een roofvogel spiedt - de Vale Bangier die Joris heet.....
Heb wel eens een Turk naar aanleiding van z'n over-the-top-integratie-voorbeeld-gedrag een stomme Hollander genoemd.
Toen was het opeens een trotse Turk.
van dal | 26-05-08 | 15:52
ROFLOL
nou, nog ééntje dan..
een dikke vrouw loopt over een perron, ze wil wat vragen en ziet gelukkig een conducteur... "CONDUCTEUR" roept ze, waarop de conducteur naar haar kijkt en terugroept: "DIKKE VROUW".....
Ik ben ook van diverse scholen gepest....
nu reaguur ik..... kzal ze krijgen die doerakken!
Wat doet een dikke Turk in Ransdorp!?
wij lachen
als iemand
iets leuks zegt
snapt u
Lekker Belangrijk© | 26-05-08 | 15:48
Dat zijn de ergsten..."Wiggers"
ja,
dat zeggen wij
tegen
dikke turken
en nu wegwezen
want we worden
allemaal wel eens
gediscrimineerd
dus nu weer eens lachen
hoor
Bips | 26-05-08 | 15:48
Erger..... een enkele Marokko - NL, voor z'n broer.
@QBX | 26-05-08 | 15:42
Oppassen nou ventje! LB junior© draagt ook bontkraagje en ies niets mis mee.
Ik roep "discriminatie!"
*morse bericht naar HauptKwartier Herr Hirsch stuurt*
QBX | 26-05-08 | 15:44
Heeft ie zeker een reis geboekt naar Zandvoort aan Zee?
Loopvogel | 26-05-08 | 15:44
kutloopvogel!
Mag ik nu nu als ze bij de afhaalchinees "sambal bij" nu ook al niet meer zeggen.
Nee, ketjap kutjap. (hoewel dat theoretisch natuurlijk niet juist is, maar wellicht daarom mag het wel...
Nu ik dit schrijf bedenk ik opeens... als je nou tegen een kutturk, kutmarokkaan zegt.. mag dat dan wel. Dan beledig je hem toch niet om z'n afkomst
kaaskoppen, honden, varkens, adders! Zo dat lucht op.
Ik was ook dik en da was niet leuk
Wat is mis met dikke Turken?
Mooie koffiekring baaithewee
Bips | 26-05-08 | 15:39
Ik zei nog wel: je mag 1 belletje plegen, naar het reisbureau. Aardig toch?!
-weggejorist-
lol @van dal | 26-05-08 | 15:25
gelukkig voorwaardelijk parken harken, in de gevangenis! stel je voor! Dan wordt ie weer gepest en is de kans op recidive alleen maar groter.
dikke pad was inderdaad iets netter geweest
-weggejorist-
a-thee-ist @ 15:40
Turks goud is nog een stuk goedkoper ook...
Ik stel voor: Ga lekker in de gouden kooi zitten, in Turkije dan wel he!
Zo ging dat vroegâh, toen ik nog op de basissschool zat, ook al. Als ik ruzie met mijn Surinaamse buurjongetje had scheldden we elkaar helemaal verrot. Wat ik toen echter nooit begreep was dat na een eenvoudige scheldpartij ik altijd de boosdoener was omdat ik racistisch zou zijn geweest. Want natuurlijk redeneerden (sl)linksmenschen meteen dat ik alleen maar ruzie met datzelfde buurjongetje had vanwege zijn afkomst, huidskleur, of wat dan ook.
.
Sowieso spreekt dergelijk tuig zichzelf tegen. Ze lopen trots met de vlaggen van hun land van herkomst te paraderen, omhelzen alles wat ook maar iets met hun eigen nationaliteit te maken heeft en moeten ze er in elke simpele discussie de nadruk op leggen welke afkomst ze hebben. Wanneer je ze er echter in hun nadeel op attendeert, gaan alle (s)linkse remmen los en ben je een racist/fascist/populist/[andere veelgebruikte (s)linksexcuusterm].
QBX @ 15:38
En als ze zeiken, versta je er toch niks van! Briljant! Heb je een brochure?
ACE_1978 @ 15:38
Nee ik ben een brillejood... Sinds groep 3 ongeveer...
QBX | 26-05-08 | 15:32
Dat was ook zeer respectloos, hij wilde toch alleen het beeldschermpje wassen om hem vervolgens weer terug te geven. Zo zijn die jongens nou eenmaal.
van dal | 26-05-08 | 15:33
Shioot! Inderdaad een aardige blunder.
Kniftig ... ben jij niet heel stiekum undercover en eigenlijk gewoon die %^(*^% turk?
Ben overigens blij dat ik NL 2 jaar terug heb verlaten.
Woon nu in een land, waar alle geloven vertegenwoordigd zijn (Singapore). Moslims, Christenen, boedhisten, hindoes, taoististen en alles er tussen. Maar hier hebben we nooit gezeik.
colonnecinco @ 15:36
De grootste rascisten zijn nog alltijd Neo-nazi's
(Ook) in Ransdorp wonen alleen maar roomblanke kindertjes van links orerende, rechts incasserende übers - en laten we wel wezen: als er één groep is waarbinnen het stiekeme rascisme floreert dan is het deze wel!
Barkruk @ 15:35
Gabber Piet, gelukkig wel :D
@Kniftig | 26-05-08 | 15:31
Rustig weet het, maar mosselman was nou niet echt hardcore te noemen...
*denkt nog na over verdwaalde muzelman met stukje schaap in nek.*
Masterbeer | 26-05-08 | 15:29
ga je schoolgeld terughalen.. hamlappen is varkensvlees dus kunnen ze nooit halal zijn...
ACE_1978 @ 15:26
Doel je soms op mijn overgewicht?
Veel bontkraagjes en neefjes hebben net wat andere normen en waarden.
Zo probeerde een "naar kokoswax ruikende jongen van Noord-Afrikaanse afkomst" een mijn gsm uit mijn hand te jatten. Nadat dat niet lukte en ik hem aardig verrot begon te schelden (zonder ook maar 1 racistisch woord te gebruiken), kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd "Wat denk jij wel niet, je moet respect voor mij hebben".
Nu vraag ik je........
QBX | 26-05-08 | 15:29
ik heet geen hans, maar hij heette zelf wel hans XD
zei die tegen jou:
"Jezus Kjieuw Biee Exx... kun je nou nog niet spellen?"
Fleauxe | 26-05-08 | 15:26
de toekomst voorspeld voor een zeker turks jongetje
www.youtube.com/watch?v=PgRQ1-372uk&am...
Barkruk @ 15:26
Zeg scheer je nou gabber Piet en de Mosselman over een kam? Niet alle hardcore is Happy hoor?
+1 voor de mysterieuze flek op het kranteartikel
En zo hoort het ook. Ben je de zwakste schakel dan moet je maar optiefen. Grote mond, kromme pootjes,broek op half 6 en je jas op half 7 verstand nog net niet op nul en dan de stomme pech hebben dat je een allochtoon bent en woont in dit groene kikkerlandje dan rest er slecht's maar een oplossing. Nu wil ik niet discrimineren maar dit gebeurt toch dagelijks ook met autochtone kinderen. Komen ongeschoren met hun grote mond op school tja... dan kun je wel eens gepest worden... zo zijn kinderen en pesten hoort er helaas nu eenmaal bij. Maar zoals het de zwakste in de samenleving gaat is er altijd wel iets dat je kan redden.. Zeg gewoon dat je van over de grens bent en dat het daar allemaal aan ligt... *pakt zijn koffers en gaat maar weer terug naar zijn heimat(Belgie)*
Fleauxe | 26-05-08 | 15:26
kostte geen moeite! nu jij:
www.youtube.com/watch?v=72IqaA1Iv5k
Wie heeft zijn/haar reet afgeveegd met dat artikel?
Jezus_hans | 26-05-08 | 15:25
"JEZUS Hans... kun je nou nog niet spellen", zal de dikke Turkse leraar vroeger vaak tegen je gezegd hebben.
verdienD
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...
"Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen"
Maar voor uitgerangeerde PvdA trienen maken we een uitzondering.
En een hoop met overgewicht is een dikke bult
en dat is weer van toepassing over die turkse hamlap.
f@pzwans | 26-05-08 | 15:13
f@pzwans toch.. maak 'm dan op zijn minst nog uit voor Halal Hamlap... nu discrimineer je ook!
En waar blijven de krantenartikelen van blanke kinderen op zwarte scholen die voor van alles en nog wat worden uitgemaakt? En waar is Jerry Straub in de holocaustonderwijs-kwestie op zwarte scholen?
van dal @ 15:22
Geen idee, maar ik bedenk me ineens: Is Schwartzwald Duits voor bosneger?
cram | 26-05-08 | 15:25 ik neem voor alle zekerheid altijd een mars... wel jammer van die vuistvol pinda's maar je kunt niet alles hebben...
@Kniftig | 26-05-08 | 15:24
Ik heb geen flauw ik ken het nummer alleen van gabber piet ofzo. Af en toe moet er gewoon slap geouwehoert worden vandaar mijn reactie.
NIET lachen: www.youtube.com/watch?v=tEVyDmcF7u0&am...
Kniftig Ik noem u GEVAT
vandal 14.55
Snegers misschien ook wel aardig, wellicht.
van dal | 26-05-08 | 15:19
ik zag het, hij deed mij pijn in mijn hart, dus vanaf nu ga ik verbeteren. DIE had ik niet verdient Joris.
zo'n dik turks jongetje ook, nu wordt ie uitgescholden... later zet ie een ramkraak of zo, wordt gepakt en staat bij de rechter huilie te doen over het gepest worden vroeger.... en hoppa, voorwaardelijk parken harken...
van dal | 26-05-08 | 15:22
Toen hij nog op roze schoenen speelde werd hij Gaydorf genoemd.
Barkruk @ 15:21
Even voor je eigen bestwil:
Ik zou als ik jou was niet te veel waarde hechten aan mijn reacties.. en alle overige..
Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Mij is dat ooit verteld, mij is ook ooit verteld dat het om een Moesselman (Duitsland) ging en ook dat het echt met mosselen te maken heeft. Maar ja... mosselen in Scheveningen? Ik weet t niet hoor...
De Moessel lijkt me ook niet zo boeiend om er een liedje over te schrijven.
Turk, m. (-en), inboorling van Turkije; (fig.) mahomedaan, muzelman; de groote -, de sultan van Turkije; (zeew.) de -en, stelbouten. *-EN, bw. gel. (ik turkte, heb geturkt), geweldig plagen, mishandelen. -, ow. handelen als een Turk; razen, tieren. *-IN, v. (-nen), turksch meisje, turksche vrouw. www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali0...
LoL@ ik turkte en handelen als een turk. *doet site aangeven bij politburo*
van dal | 26-05-08 | 15:22
want er moet gewoon een reden zijn dat ie niet voor nederland wil voetballen...
Kniftig | 26-05-08 | 15:20 á propos voetbalplaatjes... bij de staatsloterij krijg je ze ook.. zit seedorf nog in de selectie... hoe zouden ze die eigenlijk genoemd hebben vroeger?
Goldfinger @ 15:19
Hangt er vanaf hoe de wind waait.
Kopje thee, iemand?
@Kniftig | 26-05-08 | 15:15
Leg eraan waar je bij mossels aan denkt. ;)
-
Neh ik dacht serieus dat het de mosselman was, zo leer je nog wat op geenstijl.
Misha van Denderen, bedankt voor je brief. Helder.
Lekker Belangrijk© | 26-05-08 | 15:18 zijn augurkje bedoel je?
de voorzitter @ 15:14
Sorry heb ik toen een nieuwe bril van gehaald... En van de rest 500 voetbalplaatjes...:)
Maarre.. het is toch ook Partij vd Allochtonen ?
Jezus_hans | 26-05-08 | 15:15 you hep een -edit- gekregen...
lol @ Fleauxe | 26-05-08 | 15:15 en van dal | 26-05-08 | 15:10
Maar wat blijkt? Benjamin HEEFT gewoon ook een besneden friemeltje.
*belt Balkenende om te vragen of het schikt*
vraagstaart | 26-05-08 | 15:15 yep, afgelopen vrijdag.
Fleauxe | 26-05-08 | 15:15
het torentje van de premier natuurlijk. en de deuren van eerste én tweede kamer...
@van dal | 26-05-08 | 15:10 O, die - nee nog niet dus. Jij?
Barkruk @ 15:14
Ja... Mosselen in Scheveningen.... geloof je het zelf?
Nee hoor, het is een verbastering van Muzelman... Blijkbaar woonde de eerste bontkraagje allertijde in Scheveningen...
Doe-eens-rustig | 26-05-08 | 14:59
Ok het spijt me, vanaf nu ga ik mijn uiterste best doen.
vandal: Wélk torentje? Eusebiustorentje ook goed?
@kniftig +1
Ik krijg trouwens nog schadevergoeding van je. Jouw brilleglas heeft splinters achtergelaten in mijn hand toen ik jouw brilletje kapotsloeg tegen de muur.
Maar ach, ik ben een toffe peer. Laat maar zitten.
Misschien een mooi bewijs dat het kabinet doorslaat wat discriminatie en allochtonen betreft. Heel de 2de kamer op ze kop... er werd een Turk gepest. Blijkt die rukker het er zelf naar gemaakt te hebben.
Prachtig
-
@Kniftig | 26-05-08 | 14:55
Was dat niet de mossel man?
Oh come on mensen, "ja maar zij" "hunnie begonnuh" "Sei doen ut ook". Het zijn kinderen op een basisschool. Kinderen zijn hard, net als reaguurders.
En een hoop met overgewicht is een dikke bult
en dat is weer van toepassing over die turkse hamlap.
CaptainPanic @ 15:11
Of hij heeft een tumor op zn klabanus waar je hem aan hebt helpen herinneren...
CaptainPanic | 26-05-08 | 15:11
steek je je dikke vinger op naar zo'n scootâhboy en valt ie huilend om....
ACE_1978 @ 15:09
Ja dat ligt er dus aan.
Je zou eerst je moeten laten nakijken of je geen daadwerkelijk kanker hebt (ik gun t niemand, hoor).
Vervolgens zou je moeten nagaan wat er precies bedoeld wordt met de "Kaas" verwijst dat dan naar de gaten cq vergeetachtigheid oid dan is daar ook grond aan.
Het enige waar ik echt over zou vallen is de term: Kop Dieren hebben koppen mensen hebben een hoofd, Ronduit schandalig dus dat je met een dier wordt vergeleken.
Fleauxe | 26-05-08 | 15:11
eerst ga jij cartoons vastnieten aan de deur van het torentje.
ZIJ noemen ONS Nederlanders toch ook: ''Kaaskoppen''?
Dus wie de bal kaatst kan hem ook terug verwachten.
Dat anti-pest beleid van tegenwoordig zuigt. Straks zijn alle jongeren watjes, omdat ze nooit gepest zijn. Roep je "kankerlul" naar iemand in het verkeer, gaat ie huilen ofzo... dat zou Nederland onwaardig zijn.
@vandal: Guusje komt wel even een borreltje doen, die hoeft toch niet zelf te rijden. En als ze dat wel moet, da komt ze alsnog, ze is geen spelbreekster. (gaat die wiedergutmachungslunch nog door trouwens?)
vraagstaart | 26-05-08 | 15:09 pasar malam besar in den haag, jongen... dit jaar de 50ste..
Hm in mijn oude buurt was het heel normaal dat ik of de andere 60 blanken als K**NK**R kaaskop uitgescholden werd. Dit gebeurde meestal door dikke turken of van die bontkraagjes. Dus eh.. dikke turk??? NET GOED!!!!
@van dal | 26-05-08 | 14:50 Neej... pas over zes weken mag ik weer naar huis. Waar dankzij de prijsverhoging van 28% de benzine in Euri gerekend nu weer net zo duur is als vorig jaar.
Ik wil mij excuses aanbieden aan iedereen die ik onheus heb mishandeld als ze mij Brillejood noemden.
Feitelijk is het helemaal correct.
Ik snap niet dat ik zo driftig werd vroeger van een dergelijke constatering...
Fleauxe | 26-05-08 | 15:05
en een expositie... de burgemeester die komt openen.. hoewel.. D'66... nee dan guusje, die was van de pvda..
(overigens probeert tomtom de term "havanna aan de waal" ernstig uitgeburgerd te krijgen)
Dit is precies het probleem van vele Turken en Marokkanen. Ze kennen de definitie van discriminatie en racisme niet. Moest je in de jaren 40 nog vergast worden jezelf een 'slachtoffer van racisme' speldje op te plakken, tegenwoordig is de lichtste vorm van kritiek al discriminatie.
Kijk eens voor de lol naar bijvoorbeeld het programma 'wegmisbruikers'. Hoeveel allochtonen wel niet zeggen 'je houdt mij aan omdat ik een buitenlander ben'. Walgelijk gewoon. Het is een vorm van smaad en het zou wat mij betreft strafbaar moeten zijn om iemand voor racist uit te maken zonder gegronde bewijzen!!
rare fapvlek...
Dikke turk is overigens een pleonasme
@Pierre Moustage: Niemand begrijpt me....
Discriminatie !? Ga als Nederlander eens solliciteren bij Genco supermarkten
Zeddegeizot | 26-05-08 | 15:01
Twas mijn reactie op het eerste dikke-turk-topic. Ik denk dat ik voortaan altijd zo ga reageren, dan lijk ik achteraf veel slimmer dan de rest. *pijp opsteekt*
heeft dit nieuwswaarde? NEXT... * doet colatje inschenken..
@vandal: 15:03: Ik gun je alle naaktmodellen van de wereld, als het maar vrouwen zijn. Misschien kun je binnenkort een mooie collectie schieten over het leed van Dikke Turken. Ik zie de subsidie al richting Havanna aan de Waal stromen. Rijkelijk zelfs...
ze noemden mij vroeger ook dikke mongool.
ik heb het als een vent genomen. nu ben ik gewoon lichtelijk verwant aan een Mongoliër
de dikke tyfus!
@Fleauxe: Sorry, ik begrijp je niet.
LOL@Kniftig
Fleauxe | 26-05-08 | 15:01
en af en toe zelfs een kutfotograaf, maar alleen als er een naaktmodel is...
@vandal; Hee hobbyfotograaf!
@sjaakdeslinksesul | 26-05-08 | 14:39
Ja en dan toch weer -1 voor die nieuwe spelfout. Of -2, want ik begrijp geen snars van je bericht.
@Pierre Moustache: De filosofie achter die nieuwe trend is, als ik goed heb opgelet, dat; Een debat dat op ruwe wijze gevoerd wordt draagt bij aan polarisatie en impliciet dus ook aan de afnemende onveiligeid v/d burgers. Want polariseren en kwetsen, dat willen we niet hé Pierre, och och och, nee dat willen we niet.
Fleauxe | 26-05-08 | 14:57 hee, homo!
sjaakdeslinksesul | 26-05-08 | 14:56
One who puts salt in a sugarbowl is a misantrope.
@Jezus-hans
Jezus Hans, probeer eens een normale zin te typen.
van dal @ 14:58
Het kan wel, maar zou je dan als compliment moeten ervaren...
Gôh, ik wist helemaal niet dat "kankerturk" eigenlijk 'dikke Turk' betekende. Joehoe, weer wat geleerd op GS vandaag!
Fleauxe | 26-05-08 | 14:57
Of wat dacht je van Regenteer
als ik mij vroeger als kind lekker smerig had gemaakt bij het buitenspelen zei mijn moeder wel eens: "joh, je ziet eruit als een turk"...
dat zou nu dus ook niet meer kunnen...
Wat de Politiek Correcte MeningMaffia eindelijk eens zou moeten begrijpen, is dat een puistje een abces wordt als je het niet uitknijpt. Als je van alles niet meer mag zeggen en denken vindt het etter tenslotte toch een uitweg, maar dan zijn het inmiddels wel liters geworden.
Denk hierbij aan de verjaardagsfeestjes waar in besloten kring, uit pure frustratie, dingen worden gezegd waar de Duitsers zestig jaar geleden nog van geschrokken waren.
Het enige wat de MeningMaffia bereikt is een steeds grotere schijnheiligheid en achterbaksheid, en uiteindelijk leidt dit tot uitbarstingen.
Regenpijp! Draai dat maar eens om!
Goed verwoord van Misha van Denderen, alleen de krampachtige toevoeging (Marokkaanse) had van mij niet bij het onderschrift van de brief gehoeven.
Ik heb het gezin nog niet gehoord over terugkeren naar het land van... Dus zeau heftig kan het pesten niet geweest zijn, ik zeg; tandje d'r bij!
Ja negermuziek is wel OK! Oscar Harris en Donald Jones enzo. Voor het MDI: ook de meeste blanken stinken hoor, ik ben misantroop geen racist.
"Hee meisje, hee hoer!!" Kan ook niet natuurlijk. Discriminatie.
www.youtube.com/watch?v=-Jw4jndwdK8
Ik ken nog een paar kinderliedjes die het nodige suggereren:
Mooriaantje zo soewart als roet, ging eens wandelen zonder hoed....
Zeg ken jij de Muzelman, de muzelman, de muzelman, zeg ken jij de muzelman die woont in Scheveningen.
In een groen, groen, groen, groen knollen, knollenland daar zaten twee soldaatjes heel parmant...
Perel | 26-05-08 | 14:52 bij bart smit mag je ook niet meer naar knikkers vragen, je moet netjes 'knegers' zeggen..
Wat een Turkenstreek van die kakkertjes.
Deze is mooi: www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woorde...
Wanneer men 'turk' op een dusdanig negatieve manier gebruikt, is er wel degelijk sprake van discriminatie. Ze hadden die Benjamin gewoon een dikzak moeten noemen, dan was er niets aan de hand. Daarbij, ga er maar van uit dat veel van de autochtonen van huis uit ook iets van discriminatie meekrijgen. Iets met wat de boer niet kent en vreten.
+1 voor de koffie-kring op het krantenknipsel!
+1 voor de ingezondenbrief.
moi.guillaume vindt het zelf erg vermakelijk om, wanneer hij door een mercedes uit 1986 wordt afgesneden, naar de bestuurder te scanderen dat deze 'rijdt als een turk'.
Bij de volgende TK-verkiezingen moet de PVDA maar zakdoekjes gaan uitdelen tijdens de campange. Hebben ze gelijk hun kiezerspotentieel geholpen, iets wat ze niet gewoon is.
Net zoals deze benaming
www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woorde...
Dat woord heeft altijd al bestaan en is helemaal niet kwetsend maar gewoon een juiste benaming. Maar als je het zegt ban je wel opeens een racist 'want neger is een racistische benaming'.. dat is wel het laatste dat ik verwacht had, de Van Dale is gewoon een racistisch boek!!
Ik hoor die PvdA nooit als witte kindjes te maken krijgen met racisme vanuit de Turkse hoek.
vraagstaart | 26-05-08 | 14:46
ROTFL...
b.t.w.... ben je al naar de pasar geweest?
Precies de reden dat we naar de klote zijn en zullen blijven gaan!
Ellendige knuffel watjes zonder enig besef van tijd en maatschappij.....
Ga je schamen PVDA kloothomel!
Om thuis nare situaties te voorkomen duiden we vetkleppen altijd aan met 'gezellige' mensen. Dus dit gezellige jongetje moet gewoon niet zo zeuren en eens aan zijn gezelligheid gaan werken.
Ohja, de reactie! Bijna vergeten.
Uhmm...... Jerry Straub is ook gewoon maar een vuilnisbakkenrasje. Trouwens, hoe zou dat nu echt zijn met met Chinese, Indiaanse, Afrikaanse en Portugees-Joodse voorouders? Een dronken, luie huisjesmelker met kromme beentjes?
*weer vrolijk terugsurft naar stormfront*
ik ben hollander en mijn zoontje is de buitenlander op zijn school is hij de buitenlander en hij wordt zelfs uitgemaakt voor buitenlander
dus niet zeuren dikke turk!
-edit: je klinkt iig als een buitenlander -
Stomme Hollander! Oeps Gebant!
Wat een dikke ramdebielen. Gaat zo door!
@ Pierre Moustache | 26-05-08 | 14:40
Ze nemen ons binnenkort ook de domme Belgengrappen en de geef-mijn-fiets-terug-grappen jegens de Duitsers ook nog eens af vanwege discriminatie.. zijn we allemaal gelukkig weer gelijk..
Dan wordt je (!) .......... analfabeet?!
@ OfNieDan? | 26-05-08 | 14:44
Is altijd zo, als je dat tegen buitelanders zegt denkt iedereen meteen weer "Discriminatie!! Discriminatie!, hem moeten we straffen hij Discrimineert!! "
Zo gaat dat nou eenmaal.
Obesiturk was netter geweest.
Michel!!! We hebben weer een kring!
Alle blanke kinderen die geterroriseerd worden daar mag nooit iets over gezegd worden maar nu het een keer bij een turk leek te gebeuren staat die KUDT pvda natuurlijk gelijk weer op zijn achterste benen.
ook leuk vooroordeel van die turkse ouders ook.... juist je turkse kinderen op een witte school doen zodat er dan 'minder agressie' en 'minder kans op het breken van de tere zieltjes' zou zijn. Ook op een witte school wordt vast weleens gescholden.. ik moet zeggen die augurk is best grappig ook nog!
Als we Belgen en Duitsers op stijlloze opmerkingen mogen trakteren, mag dat met Turken en Marokkanen zeker. Hun cultuur en geloof geven tenslotte veel meer aanleiding tot terecht getreiter.
Van dat jaren zeventig politiek correcte gedoe over Turkse Meneer, terwijl een Duitser of een Belg niet automatisch meneren zijn krijg ik zowiezo jeuk over mijn hele lichaam.
Ja en +1 voor mezelf vanwege de enige juiste reactie op dit bericht en -1 vanwege de spelfout, maakt nul:
Eerts het hele verhaal kennen, dan pas een reactie.
sjaakdeslinksesul | 22-05-08 | 17:54
@Einde van de Domheid: Kinderen zijn hard, da' s punt een. En of 'wij' hier discrimineren moet je nog maar eens wat aannemelijker maken. Dat jij zo'n zielig hoopje cultuurverdriet gelijk gelooft is volgens mij een schoolvoorbeeld van wat de bezorgde vader in zijn open brief aan de kaak stelde. Ze zijn niet per definitie zielig, en ze weten maar al te goed dat de witman zo naar ze kijkt. Ellendige profiteurs.
Noem het beestje bij z'n naam, simpel toch
Toch fijn dat de PvdA zo alert reageert.
Gaan ze nu ook de huftertjes aanpakken die "kankerhoer" als meest gebruikte aanspreekvorm van vrouwen in hun vocabulaire hebben?
*twijfelt*
He cool!? Een anti Marokkanen en PVDA topic.
Ik heb de moeder gezien op tv. Een doordrammerige dame die haar kinderen totaal geindoctrineerd had dat ze turks en moslim waren en dit vooral aan iedereen moesten laten weten. Ze had haar kinderen overtuigd dat ze superieur waren aan de rest van de school.
Haar kinderen moesten zo vaak mogelijk andereKINDEREN zien te overtuigen van HUN gelijk. Kinderen moeten spelen maar niet bezig zijn met hun geloof op te dringen aan anderen en doe je dat toch dan vraag je dus om zulke problemen.
Hulde voor de ingezonden brief, goede analyse.
Mag ik me dan ook gediscrimineerd voelen als ik kankerkaaskop wordt genoemd? gelijke monniken gelijke kappen/hoofddoeken he.. :)
Jongetje is turk, dus wordt ie turk genoemd.. jongetje is dik, dus wordt ie dik genoemd.. jongetje is besneden, dus heeft hij een besneden augurk.. gewoon gevalletje van bij de naam noemen is dit.. een normaal persoon zou zich verdedigen met 'mijn augurk is schoner' of iets dergelijks. overdreven gedoe
Ransdorp, hèhè.
+1 voor Misha (ik zag die mevrouw al huilen op televisie en ik wist al dat er iets stonk)
" Volgens de schrijver van de ingezonden brief (vader van twee kinderen op de Weidevogel en pleegvader van twee Marokkaanse kids) ligt het probleem bij het intrisiek racistische schoolbestuur dat in "Turk" blijkbaar een scheldwoord ziet"
Probleem ligt altijd bij anderen "zeggen ze..."
Als je elf uitscheld moet je niet janken als je terug uitgescholden wordt..
"word je hard van"
Ach, twintig jaar geleden was een Turk al een gore stinkturk. Deodorant was die lui vreemd.
Allochtonen die gediscrimineerd worden een voorkeursbehandeling geven ten opzichte van autochtonen die gediscrimineerd worden is ook een vorm van discriminatie. Voor de duidelijkheid.
+1 voor Misha van Denderen!
"Een groot deel van de leerlingen zei dat moslims uit Nederland moesten vertrekken. Volgens zijn moeder Belgin werd Benjamin al jaren geconfronteerd met discriminatie. ' Inderdaad GS, het was geen discriminatie en jullie discrimineren zelf ook helemaal niet.
Ik had er zo ook één in het voetbalteam dat ik trainde. Begreep totaal niet waarom ik hem liet douchen wanneer hij kankerlijer tegen een scheidsrechter zei. Kreeg ik de vader op bezoek en toen heb ik hem even haarfijn uitgelegd wat zijn lieve zoontje doet, hoe hij andere kinderen uit het team treiterde wanneer ik of mijn assistent er niet bij was etc. etc. Heb er nooit meer last van gehad. Het probleem is mijn inziens dat die ouders thuis het meest brave jongetje zien, terwijl hij op school/club het wannabeegangstartje uithangt.
oeh, reclame voor Gratis SeksFilmpjes... toch niet met dikke Turken hoop ik?
*klikt toch maar niet*
-weggejorist-
Ach joh, maak je er niet dik om.
Pesten is heel vervelend, maar er is geen enkele reden waarom zoiets als dit ooit het bureau van een diender of politicus zou moeten bereiken.
Ik zag de moeder van DikkeTurk bij Nova huilie huilie doen. Het kwam door Fitna! Ik weet dat Turken van goedkoop houden, maar over de rug van je dikke Turkenzoon een politiek standpunt willen maken is welheul erg goedkoop. Maar goed, zo zijn zij en zij zijn zo.
Zie wel! Eddy Terstall heeft gelijk! www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/...
Man en paard noem ik dat
of vrije marktwerking en tsja dan worden in Nederland de zwakkere beschermd en gesubsidieerd.
Jerry Straub, dat is toch dat allerbraafste policor-kereltje dat aangifte tegen Jerney Kaagman wilde doen wegens discriminatie?
Fijn dat jullie ook koffie hebben jongens.
...
knap hoor. jullie hebben zelfs een ambtelijke goedkeuringsstempel op het artikel gekregen!
Zolang het maar geen "dikke Marokanen" zijn heeft Misha van Denderen hier totaal geen moeite mee.
Al zou het discriminatie zijn(wat in dit geval dus niet zo is) , de discriminatie door allochtonen naar andere allochtonen en autochtonen is vele malen erger.
Alleen daar maakt de PvdA en ander links gespuis zich niet druk om.
-weggejorist-
leuk, dat koffiekop kringetje op dat artikel.
Hahaha, dikke Turk pwnd!
Kinderen pesten nou eenmaal.
Dikke kinderen moeten het vaker ontgelden en buitenlanders dus ook.
Is kinder cultuur, wordt je hard van en ben je klaar voor de maatschappij...
Ik ken zelfs een Dikke Mongool
REAGEER OOK