Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jonge autorijders gevaarlijker dan suicidebombers

stinkgolf.jpgDe nieuwste verkeersdoodjes zijn binnen. Tenminste, de cijfers erover dan. In 2007 vielen er 791 doden. Dat is dus goed nieuws, want het zijn er minder dan in 2006 en nog veel minder dan in de jaren zeventig, toen het er drieduizend per jaar waren. Helaas zijn er bepaalde risicogroepen die meer doden veroorzaken in het verkeer dan andere. Mannelijke auto- en motorrijders onder de vijfentwintig jaar die kort hun rijbewijs hebben zijn gevaarlijker dan Afghaanse zelfmoordcommando's. (Want in 2007 waren er maar 168 zelfmoordaanslagen in HEEL Afghanistan.) We doelen op de types in hun opgetunede automobielen en hun veel te snelle motoren. Trouwens, ook brommerrijders verongelukken veel, maar die gaan dan meestal zelf dood, dus dat is iets minder erg. Met name ten dode opgeschreven zijn de paupertjes in auto's met 'booskijkers'. Dit zijn lieden die ons wegennetwerk al jaren in de roads of death veranderen (plaatje met stats). Heel Nederland zwicht onder de terreur van de petjesdragende fuckertjes met aangeplakte mistlampen. Gelukkig vallen in absolute zin de meeste verkeersdoden in Noord-Brabant. Dit vanwege het grote aantal b-wegen en hoge aantal boeren in Civic's. Laatste feitje dan: vrouwen rijden beter dan mannen, ze rijden defensiever, maken minder ongelukken en veroorzaken veel en veel minder verkeersdoden.

Reaguursels

Inloggen

@ Bigi Bana Boy 24-04-08 @ 22:52

Of hij is van de TON-lijn: afspraak is afspraak... regels zijn regels...

Nonnes | 24-04-08 | 23:01

Nonnes 24-04-08 @ 22:48
Caps, Capice, capice.
Maar toch evengoed erg dat de Joris van dienst de kunst van de pastiche, de ironie en de persiflage niet SNAPT.

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 22:52

@ Bigi Bana Boy 24-04-08 @ 22:43

Caps, Bigi... Het waren functionele caps maar het blijven caps.

Nonnes | 24-04-08 | 22:48

@Joris,
Toen Gary Lineker, de gentleman onder de voetballers, voor de eerste keer in zijn carriere een gele kaart dreigde te krijgen heeft hij, naar het verhaal wil, tegen de scheids gezegd dat hij nog nooit eerder een kaart had gehad waarna de scheids de kaart weer op heeft geborgen. Of het helemaal waar is weet ik niet, maar een mooi verhaal is het wel, of niet soms ? Nu wil het geval dat Bigi bij zijn weten nog niet eerder weggejorist is .....
Zo erg was het toch niet ?

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 22:43

Het blijft moeilijk ....... toegeven dat wij beter rijden

Markiezin de Sade | 24-04-08 | 21:48

Vrouwen twijfelen in het verkeer, door dat getwijfel rijden wij agressiever. En maken wij dus meer ongelukken. Het komt dus DOOR de vrouwen.

Tha Guano Ape | 24-04-08 | 18:31

-weggejorist-

gnomidion | 24-04-08 | 18:17

@Mister-iks 24-04-08 @ 14:35
Mensen die met kanker schelden neem ik sowieso al niet serieus, en doen mij een heel ander beeld vormen van jouw leeftijdscategorie en persoonlijkheid dan waar je op uit bent. Mensen die schreeuwen idem dito. Mensen die het allebei doen, die vind ik niet alleen onderontwikkeld en aandachtsgeyl maar gewoon fucking irritant.

Als ik jou nu voorstel in een Golf met booskijkers, dubbel eindstuk op de uitlaat, geblindeerde ruiten met een tribal achterop, met petje op in de auto op het stuur hangen alsof je reet ter hoogte van je nieren en het stuur ongeveer halverwege het dashboard zit, zit ik er dan heel ver naast?

padjakker deluxe | 24-04-08 | 17:51

Bejaarden zijn dus helemaal listig. UItgaande dat ze sowieso voor een veel lager percentage meedoen in het verkeer zijn er toch wel heel veel doden per jaar. Ze gaan natuurlijk ook wel eerder dood bij een aanrijding, dat dan weer wel.

Bordeaux | 24-04-08 | 16:59

@ DeRuk2008 24-04-08 @ 16:25
Nee. Heel eerlijk gezegd ben ik gewoon nog nooit gepijpt...

Nonnes | 24-04-08 | 16:36

@Nonnes 24-04-08 @ 16:02: Nu je het zegt, dat is mijn uitgangspunt. Weet jij iets dat ik niet weet?

DeRuk2008 | 24-04-08 | 16:25

Mister-iks 24-04-08 @ 14:35

Zo reageren doet het alleen maar bevestigen. Als je echt zo anders bent, voel je dan niet aangesproken, lutser.. Leer schrijven, maak je VMBO af en leer eens wat minder met ziektes te schelden. GS is al langer kapot aan het gaan door reaguurders als jij. Vroeger waren we gemiddeld 25+ en hoog opgeleid, maar GS gaat aan z'n eigen succes en populariteit langzaam ten onder, dunkt me. Lijkt steeds meer op Fok!

Voor de rest is het een leuk staatje, alleen zijn het absolute aantallen. Je kan hier pas wat zinnigs over zeggen als je de leeftijdsverdeling in procenten van het totale verkeer er overheen legt. Als dan blijkt dat er significant meer 20-30 jarigen op de weg zitten dan andere leeftijdsgroepen, zouden ze per saldi nog veiliger kunnen rijden dan ouderen. Hoewel ik vrees dat het niet de werkelijkheid is ;)

Pieter | 24-04-08 | 16:02

@ DeRuk2008 24-04-08 @ 16:01
Weet jij dat zeker of is dat een vooroordeel?

Nonnes | 24-04-08 | 16:02

Vrouwen pijpen ook beter.

DeRuk2008 | 24-04-08 | 16:01

Zoals mijn opa altijd zij "hardrijders zijn doodrijders"

(R)evolutie | 24-04-08 | 15:54

@ Bigi Bana Boy 24-04-08 @ 15:04

Zo... jij bent goed met inleven.

Nonnes | 24-04-08 | 15:41

haha, EIN-DE-LIJK,
vrouwen rijden beter, mwhuhahahaha

WaaromOokNiet | 24-04-08 | 15:09

vrouw achter het stuur, bloed aan de muur!

@ Mister-iks 24-04-08 : ga es dood met je booskijkert

sjors_dobbeljoe | 24-04-08 | 15:08

-weggejorist-

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 15:04

Nonnes 24-04-08 @ 14:39
Hersenloze dwazen.
Quad erat demonstrandum.

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 15:02

@ Mister-iks 24-04-08 @ 14:35

Schreeuwerdjes zijn het wel. Dat moet je toch toegeven.

Nonnes | 24-04-08 | 14:39

-weggejorist en opgerot-

Mister-iks | 24-04-08 | 14:35

Ik zeg het tot vervelens toe nog maar een keer, een echte man rijdt een Tatra OT64. Waarom 4x4 als je een 8x8 kunt rijden ?

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 14:05

Ik vind een nacht/avondverbod een symphatiek maar waarschijnlijk onuitvoerbaar idee. Het is onmiskenbaar zo dat jonge rukkertjes een gevaar op de weg zijn. Ik zelf woon aan een uitvalsweg en kan het dagelijks proefondervindelijk bevestigen. Enige maatregelen om die gasten onder de duim te houden, tot hun hormoon produktie een beetje stabiel is geworden en ze niet meer de hele dag aan rukken denken, zou ik dan ook toejuichen.
De Cleanex maatregel zeg maar. Met name een puntenrijbewijs lijkt mij daartoe een goed middel. Haal die eikels (en dat geldt ook voor een hoop oudere autumobilisten) maar de weg af als ze zich niet weten te gedragen.
Dat ze zichzelf doodrijden interesseert mij geen ene moer maar dat ze andere weggebruikers zoals kinderen e.d. in gevaar brengen des te meer.
Ik zeg puntenrijbewijs ... zo snel mogelijk.

Bigi Bana Boy | 24-04-08 | 14:03

@ kleine-VW-tje 24-04-08 @ 13:32

HOAX!

Nonnes | 24-04-08 | 13:34

beetje jammer dat er hier zijn die alle vrouwen over 1 kam scheren
wat ik nog jammerlijker vindt is dat ik als vrouw zijnde de uitspraak zeker een vrouw achter het stuur iets te vaak roep om dat ik me er net zo dood aan erger

ook ik heb een hekel aan links rijders, bumperklevers, inhalen met 110 waar 120 is toegestaan, optrekken als een slak en de bocht om gaan als of je bang bent dat je banden dan harder slijten, knipperlichten als extra optie enz enz

het is een schaamte voor de echte VW rijders " liefhebbers" om zoon verkracht golfje te zien rijden.. en nog erger dat als je VW golf rijd (met booskijker ) maar meteen wordt gezien als aso in het verkeer... (ook door die k#t pliesie)

Mannen het zijn er maar een paar " zeldzaam" maar ze bestaan wel Vrouwen die echt kunnen rijden en de zelfde ergernissen hebben als jullie

kleine-VW-tje | 24-04-08 | 13:32

@fappefras 24-04-08 @ 13:01
gelukkig maar. Gaat de premie dan ook omlaag voor 30+-ers?

HaanzonderkoP | 24-04-08 | 13:23

"Tachtigplussers blijven de grootste risicogroep"

Zegt genoeg. Gewoon een verbod op 80+ (leeftijd, niet snelheid) op de openbare weg, kunnen we volgend jaar weer allemaal in ons handje klappen dat het verkeer weer veiliger is geworden.

K1250 | 24-04-08 | 13:20

als we dan toch met verboden gaan gooien doe dan gelijk die 45 km/u wagentjes is preventief verbieden. Die dingen zijn pas levensgevaarlijk.

Akain | 24-04-08 | 13:20

@ sjons 24-04-08 @ 11:47

Zullen we er een poll tegenaan gooien?
Ik zou me een andere nick aanmeten.
En die van mij rijdt ook 1 op 20, maar ik ben degene die boos kijkt.

Nonnes | 24-04-08 | 13:18

Als je de stats omrekend naar : procenten van aantal doden per leeftijdsgroep, dan vallen procentueel de meeste verkeers doden in de oudeste bevolkingsgroep en de minste in de jongere groepen.
Duidelijker: Van de oudjes leven er niet zoveel meer dus als er een in het verkeer dood (bv.2 op 100 = 2% ) gaat dan is dat procentueel meer dan eentje die de dood tegemoed is gereden in de grote nog jonge groep(bv. 5 op 500 = 1%).

wILL | 24-04-08 | 13:12

Oh OT:
Aangezien vrouwen defensiever rijden, krijgen ze minder ernstige ongelukken; ze veroorzaken er alleen wel meer. ;-)

PisFinger | 24-04-08 | 13:01

het is inderdaad knap storend dat die grafiek alleen absolute aantallen laten zien. Welke mongool verzint zoiets? Om echt iets te zeggen over het risico moet je het vergelijken met het aantal verkeersdeelnemers of beter nog met het aantal gereden kilometers.
<br><br><br>Als je half het aantal doden hebt bij vrouwen ten opzichte van mannen en ze rijden maar 30% van het aantal kilometers dan zou dat een heel ander beeld zijn (juist meer doden per gereden kilometer).

fappefras | 24-04-08 | 12:57

@ padjakker deluxe 24-04-08 @ 11:54
ja, ja en nog eens ja.

@ hekkesluiter 24-04-08 @ 12:06
Behalve dan diegene die het niet gehaald hebben; of omdat de ambulance op de drempel bleef hangen of de patient van de brancard gelanceerd werd.

Aan al die 'oh ik mag hier maar 120 rijden en ik rijdt nu 121,5 dus blijf maar lekker achter me', voor jullie is de rechterbaan! Gelieve daar te blijven en pas naar links als je a) genoeg snelheid hebt en b) je richting aangeeft. Er komt een keer een dag dat ik van mijn auto de banden en remmen spaar en daarvoor een extra krasje op de bumper riskeer.

PisFinger | 24-04-08 | 12:56

Als iedereen reed zoals Leen dan waren er geen verkeersdoden en zouden reeds gevallen slachtoffers springlevend uit hun graven opstaan.

yamahaha | 24-04-08 | 12:34

@ GiGi 24-04-08 @ 12:28
Vrouwen maken, relatief én absoluut, ook veel minder kilometers. Het aantal ongelukken en verkeersdoden komt daarmee in een ander perspectief te staan.

Pa Cartwright | 24-04-08 | 12:33

@der maupmeister U vergeet de weg tussen Haaren en Vught waar vaak petjes tegen boompjes rijden. Dat leest u niet terug in de Bosche suffert.

Steen Geil | 24-04-08 | 12:33

@blinde kip 24-04-08 @ 11:29

nee het oosten rukker. het zuidoosten is geen NL dus niet van toepassing op deze statistieken

vetser | 24-04-08 | 12:32

@Spinal Fap 24-04-08 @ 12:13
*bedankt voor erelidmaatschap*
Moah, was al tijd op zoek naar driedeurs met 1:20 verbruik, na verloop van tijd wordt je dan vanzelf minder kritisch...

sjons | 24-04-08 | 12:30

@GiGi 24-04-08 @ 12:28
jij bent dus een man

brain damage | 24-04-08 | 12:29

JAJA BEWIJS!!!
VROUWEN RIJDEN WEL BETER DAN MANNEN!!!!!
vooral als ze tijdens het rijden met iets anders bezig zijn..

'' vrouwen rijden beter dan mannen, ze rijden defensiever, maken minder ongelukken en veroorzaken veel en veel minder verkeersdoden. ''

GiGi | 24-04-08 | 12:28

@Spinal Fap 24-04-08 @ 12:15 ineens ben ik weer WEL voor de doodstraf, lol.
@der maupmeister 24-04-08 @ 12:19 doe mij maar een opel mante, sick

brain damage | 24-04-08 | 12:23

Tja, hoe breng je de sjonnies, petjes en gaarbakken-billies aan het verstand dat 90 in een 30 km zone iets teveel van het goede is ? Een dikke paal op het midden van de weg die omhoog komt bij > 90 Db ? Maakt een hoop rotzooi hoor, moet je allemaal opruimen. Nee, ik denk gewoon rijbewijs innemen na eerste overtreding, meer bromsnorren in de straten en brommertjes tot aan 21 jaar verbieden. Snorfietsen als alternatief.

de look | 24-04-08 | 12:20

@brain damage 24-04-08 @ 12:15
Ja ik weet het en ik ken ze allemaal, maar ik zag `m staan en toen vond ik het zo`n grappig wagentje, vind ik nu nog steeds.

der maupmeister | 24-04-08 | 12:19

Dus volgende keer als iemand zegt dat ik als een wijf rijd mag ik dat opvatten als een compliment?

f@pzwans | 24-04-08 | 12:18

@ Spinal Fap 24-04-08 @ 12:15

Iets doet me vermoeden dat dat er al onder hangt... Maar goed, je hebt natuurlijk stumpers die de 4 bij elkaar geplaatse uitlaten van een Zonda niet leuk genoeg vinden en er één groot gat van maken :)

ShadowBMX | 24-04-08 | 12:18

@ brain damage 24-04-08 @ 12:06
Zal je zien dat die pauperts toch nog zo'n extra grote fistfuckuitlaat onder zo'n Koeningsoizwegekoensdzagaegddggg proberen te hangen :-)

Spinal Fap | 24-04-08 | 12:15

*Traantje wegpinkt bij herinneringen aan die goede oude tijd: Ford Capri's met zes of meer extra lampen op de bumper, of Opel Manta's met ingebouwde Winkler Prins in stereo.*

Schoorsteenveger | 24-04-08 | 12:15

@der maupmeister 24-04-08 @ 12:10
Hoe herken je een lada-sport? Aan de tennisbal op de trekhaak!
Hoe kan je de waarde van een lada verdubbelen? De tank vool te gooien!
Waarom heeft een lada achteruitverwarming? Dan krijg je geen kouwe jatten tijdens het aanduwen!
Schoorsteenveger 24-04-08 @ 12:11
ik teken wel voor en Bugatti :D

brain damage | 24-04-08 | 12:15

@ sjons 24-04-08 @ 12:02
U bevestigt mijn standpunt dat HBO-diploma's ernstig aan inflatie onderhevig zijn. Lekker groepswerkjes en presentaties knutselen. Maar enige parate en algemene kennis, ho maar. Alleen al het feit dat u over bent gegaan tot de aanschaf van een auto met booskijkers is jammer. Laat staan de opmerking "staan niet verkeerd". *erelidmaatschap van de bond der proleterigheid aan sjons overhandigt*

Spinal Fap | 24-04-08 | 12:13

Hoeveel van de slachtoffers waren tasjesdieven? Ik zeg bij meer dan 50% moeten we een campagne starten om meer ongelukken te laten gebeuren.

Schism | 24-04-08 | 12:12

Ik heb trouwens wel Xenon in mijn Lada 2105 gezet, dat vond ik dan wel weer leuk, mijn 2 fiatjes zijn origineel behalve de motor van 1 van beide

der maupmeister | 24-04-08 | 12:10

heb oprechte haatgevoelens voor mongolen in hun getunede pauperdozen
er zijn hier een hoop smalle straatjes met fietsers van 2 kanten maar toch zijn er van die klootzakken die scheuren als gekken en je met 2 cm tussenafstand voorbijracen
dan verdien je echt een schot tussen hoofd en rug

Dhr. de Wit | 24-04-08 | 12:07

Hoeveel mensen zijn in 2007 eigenlijk in leven gebleven omdat ze met een prive auto of ambulance op tijd in het ziekenhuis aankwamen, en mag je die dan, statistisch gezien, van deze 791 aftrekken?

hekkesluiter | 24-04-08 | 12:06

@sjons 24-04-08 @ 12:02
ik zou graag willen zeggen, koop gewoon GELIJK een degelijke auto waar je niet zoveel aan hoeft te veranderen:
images.google.nl/images?gbv=2&hl=n...

brain damage | 24-04-08 | 12:06

Niet verder naar beneden met die cijfers, anders moet koos $pee een andere drogreden verzinnen voor zijn bermterreur.
By the way, in de zorg en de medische wereld sterven jaarlijks duizenden door fouten of nalatigheden: is kennelijk niet zo hot.

HoerenSloep | 24-04-08 | 12:06

Absoluut gezien zullen vrouwen minder ongelukken maken maar relatief niet. Trouwens niks te vinden in dat onderzoek over vrouwen. Ies zeker discriminatie. En leeftijd weer niet? Daar ga je dan idd wel van booskijken ja.

Draaitafel Demagoog | 24-04-08 | 12:03

@Spinal Fap 24-04-08 @ 11:53
Nope, ben HBO'ert. Booskijkers zaten er al op toen ik em kocht, maar vind het idd niet verkeerd staan. Rest van de auto is iig wel netjes (dus geen misthoorn als uitlaat).

@prestodegekste 24-04-08 @ 11:53
Hmmmm...

sjons | 24-04-08 | 12:02

@ sjaakdeslinksesul 24-04-08 @ 11:56

Klopt, ik zag het toenik nog voor TNTpost in zo'n oranje-witte Transit rondcrosste wel vaker. Slechts één maal had diegene ook zn achterbank neergeklapt voor wat extra canine-ruimte en een hek/net achter de voorstoelen tegen ongewenst lanceren, en dan zeggen dat je van zo'n dier houdt... *spuugt van walging in het hoogpolig*

ShadowBMX | 24-04-08 | 12:02

"Trouwens, ook brommerrijders verongelukken veel, maar die gaan dan meestal zelf dood, dus dat is iets minder erg."
-----------
+1 lekker hoor typisch GS

brain damage | 24-04-08 | 12:01

Ja, dat wil ik ook zeggen... Als er 168 zelfmoordaanslagen waren, dan waren er nog veel meer "niet zelfmoord" aanslagen in Afghanistan waarbij de dader zichzelf niet mee nam het graf in. Bovendien komen er per gelukte aanslag gemiddeld meerdere personen om het leven.
.
De vergelijking wordt hier gemaakt tussen mensen die zichzelf doodrijden en mensen die zichzelf doden middels een zelfmoordaanslag. Niks meer, niks minder.

ZSU-23-4 | 24-04-08 | 12:00

@ Pa Cartwright 24-04-08 @ 11:53

Tyler gaat, evenals de kolonel, ikzelf en de overige leden van onze bescheiden dogtossclub, zeer goed om met zijn trainingshonden. Zeker die van Tyler, die heeft de laadruimte van zijn voiture met echte handgesponnen Chinese zijde laten afwerken. Alleen het beste is goed genoeg voor Tyler's trainingshonden.

ShadowBMX | 24-04-08 | 11:57

Tyler-Durden 24-04-08 @ 11:47
Nee, om een volwassen man die in zijn skelter de hele dag rondjes om het pleintje rijdt kan ik me niet druk maken.
ShadowBMX 24-04-08 @ 11:50
LOL only in Rotterdam... of Zoetermeer, Den Haag, Delft, Rijswijk, Schiedam en Maassluis natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 24-04-08 | 11:56

@ Pa Cartwright 24-04-08 @ 11:53

ho ho - het karretje voor mijn jukebox is multi-purpose hé - kan ook een kleine kennel op........

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:55

@Lachende mandarijn 24-04-08 @ 11:41
Of 2 allochtoonse vrouwen met zichtbelemmerende kopvodden in een auto, die (beiden met een peuk in de hand) precies de rotonde op willen rijden als jij eraan komt, en die vervolgens niet alleen jou afsnijden waardoor je gedwongen op het laatste moment naar de linkerbaan moet, en daarbij de hele rotonde blokkeren omdat ze niet meer weten hoe ze het op moeten lossen, maar ook nog eens een keer naar binnen gaan zitten kijken alsof ze du moment een fatwa over je aan het uitspreken zijn.

Vrouwen die geen voorrang nemen zijn trouwens ook een bron van ergernis. Resulteert er ook regelmatig in dat de persoon die *geen* voorrang had gehad na 4x aangeven dat mevrouw door moet rijden uiteindelijk maar beslist hem er voor te knallen, natuurlijk precies op het moment dat mevrouw toch maar besluit ook aan te rijden. Resultaat: blikschade ongeluk, en mevrouw heeft geen schuld, want die had voorrang...

Vrouwen die bij het oprijden van hun erf 3x moeten steken om een bocht waar je nog met een vrachtwagen doorheen kunt zijn ook leuk, vooral degenen die bij deze levensgevaarlijke manouvre de alarmlichten aanzetten. Of vrouwen die met 40km/u over een 50km weg rijden op zoek naar een parkeerplaats, en wanneer ze die gevonden hebben zonder richting aan te geven of niks ineens midden op de weg stil gaan staan en de parkeerplaats in sturen, op die manier 2 rijstroken blokkerend en bijna (of helemaal) een kop-staart botsing veroorzakend. Ik heb het allemaal al meegemaakt...

padjakker deluxe | 24-04-08 | 11:54

zooishettoch 24-04-08 @ 11:49
Ik denk dat als er in 1 gebied 168 lui te vinden zijn die bereid zijn hun leven duur te verkopen je best moord en brand mag schreeuwen, vraag me af wat het aantal wereldwijd is.

der maupmeister | 24-04-08 | 11:54

Een kennis van me maakte vorig jaar een dempend gebaar met zijn hand, toen zo'n Golfje langs de school scheurde waar hij zijn kinderen naar toe bracht. 'Mag het wat rustiger', bedoelde hij. De Golf stopte, het petje stapte uit en ging in vechthouding tegenover de vader staan, wiens kinderen zich achter zijn rug verstopten.
Triest volk.
Als we nou eens collectief deuken gingen schoppen in dat soort autootjes?

Onbevlekt blazoen | 24-04-08 | 11:54

@sjons
dan ben je iig officieel een pauper ;)

prestodegekste | 24-04-08 | 11:53

@ ShadowBMX 24-04-08 @ 11:50
En waar denk jij dat hij zijn trainingshond laat? Nou? Exactly.

Pa Cartwright | 24-04-08 | 11:53

ZSU-23-4 24-04-08 @ 11:49
Het aantal doden door terroristisch islamitisch geweld wordt geteld in honderden, niet eens in duizenden dus waar hebben we het nou over. Begrijp me goed, ik praat het niet goed maar je moet zaken alleen wel in het juiste perspectief zien. Dat is wat ik zeggen wil.

zooishettoch | 24-04-08 | 11:53

@ sjons 24-04-08 @ 11:47
Booskijkers op je auto frutselen. U is VMBO'ert, kampert, of stampert? Wat is dat toch met die randdebielen met een mentale deficiëntie om aan hun voiture te zitten knutselen. En dan ernaar staan kijken en oprecht bij jezelf denken: "gaaf". Ik kan een luidkeels broehahahahaha niet onderdrukken.

Spinal Fap | 24-04-08 | 11:53

Wat ook afgeschaft moet worden - en wel DIRECT:

Rijbewijs voor automaat.............

Ik heb zo'n persoon in mijn omgeving (schaam) die na 7 keer zakken voor het rijbewijs maar over is gegaan op het automatenrijbewijs. Ik heb haar (!) gezegd dat ze gewoon een busabbo moet kopen of gaan fiesten, maar ga in godesnaam NIET MEER RIJDEN truthola !!
Maar ik zag het verkeerd, het was noodzakelijk.,....... ze had het nodig voor haar werk.......
NB: haar polo (nieuw gekocht) uit 2005 heeft inmiddels 4500 km gereden.........

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:53

Het is altijd prettig zeiken over het verkeer. Dat blijkt.

puddingbrood | 24-04-08 | 11:51

Eindelijk erkenning!

Zomaar * | 24-04-08 | 11:51

@ Tyler
En mensen die een Mastino in de 'kofferbak' van een cinguecento vouwen (take it from me, i've seen it)

ShadowBMX | 24-04-08 | 11:50

MDA 24-04-08 @ 11:47: 80 in zijn 1, gaat niet hoor

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:49

der maupmeister 24-04-08 @ 11:47
Nee bijdehand, wat ik zeg is dat hun invloed gromelijk overschat wordt.

zooishettoch | 24-04-08 | 11:49

@ zooishettoch 24-04-08 @ 11:43
Begrijpend lezen... er staat aantal zelfmoordterroristen in Afghanistan, niet het aantal slachtoffers van terroristisch islamitish geweld wereldwijd en al helemaal staat er niks over het aantal slachtoffers dat zou vallen als er niet duizenden mensen bezig waren die lui in de gaten te houden.

ZSU-23-4 | 24-04-08 | 11:49

@lachende mandarijn: Of ze hebben na hun tachtigste levensjaar nog het reactievermogen van een amoebe, en rijden met 80 op een fietser die ze niet gezien hebben... tja... kan gebeuren.

MDA | 24-04-08 | 11:47

Als een mens nu gemiddeld 1 uur per dag aan het verkeer deel deelneemt, en daarbij vallen 800 doden, wetende dat er in totaal 150000 mensen doodgaan in NL per jaar, dan zijn de meeste mensen dus bezig met veel gevaarlijker activiteiten zoals op bed liggen want bij al die overige activiteiten vallen gemiddeld 8 keer meer doden.

Francky | 24-04-08 | 11:47

@ sjaakdeslinksesul 24-04-08 @ 11:42

En Sven31 natuurlijk.........

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:47

Dus ik hoor nu dood te zijn? WTF?

*heeft ook golf met booskijkert*

sjons | 24-04-08 | 11:47

@zooishettoch 24-04-08 @ 11:43
Je hebt gelijk, haatbaarden zijn liev.

der maupmeister | 24-04-08 | 11:47

maar wat zijn nou booskijkers? Van die mistlampen in je bumper? Mijn bumper is van zwart rubber, daar kan geen lampie in, dus dat scheelt weer!

prestodegekste | 24-04-08 | 11:46

MDA 24-04-08 @ 11:41
Klopt, die tachtigers overlijden vaak bij het voornemen de handrem aan te gaan trekken, of bij het draaien naar de positie waarin de veiligheidsgordel gepakt kan worden. Dat valt allemaal onder "natuurlijke doodsoorzaak". Omdat een ritje naar de bakker om de hoek al gauw een uur of 6 in beslag neemt is het risico van overlijden in de auto hoger. Laten we deze categorie niet meetellen okej?

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:46

@[-InFiDeLz!-] 24-04-08 @ 11:41
Ik hoop dat je stiekem een 'baby aan boord'-sticker op zijn achterklep hebt geplakt!

uninvited guest | 24-04-08 | 11:45

Oei, ik ben 23 en woon in Haaren in Brabant (boerendorp B-wegen) ga ik nu ook dood?
Ik heb geen civic.

der maupmeister | 24-04-08 | 11:45

Mbt die laatste zin: Maar je moest eens weten hoeveel paaltje, hekjes, bumpers en brievenbussen ze slopen...

Ari Gold | 24-04-08 | 11:45

Zie je. Het aantal doden door terroristische akties - binnen en buiten Afghanistan - is relatief klein. Er zijn nog nooit zo weinig oorlogsdoden gevallen als in de laatste tien jaar. En maar moord en brand roepen over moslims terwijl er in feite geen fuck aan de hand is. Als je leven zo leeg is dat je bij gebrek aan een vijand je er gewoon één bedenkt, tja...

zooishettoch | 24-04-08 | 11:43

@Tyler-Durden 24-04-08 @ 11:39
En Audi-rijders.

sjaakdeslinksesul | 24-04-08 | 11:42

Alle VW Golf en Honda Civic rijders van de weg af en de auto's veranderen in parkeerplaatsen voor Leopard tanks. Ik heb wel eens aan zo'n triest geval gevraagd waarom hij voor een paar duizend euro aan z'n paupermobiel van 250 euro liep te spenderen en het antwoord was al even ontluisterend als de vraag: "Voor de chica's natuurlijk."
Als je hersens op die manier werken (gebeurt in mijn buurt veel bij rappers en tokkies) heb je imho niet het cerebrale vermogen om auto te mogen rijden. Dergelijke monosynapten zou verboden moeten worden om ooit een rijbewijs te halen.

[-InFiDeLz!-] | 24-04-08 | 11:41

@Hoxha: ik lees net het persbericht waar je als eerste naar linkt in dit stukje... en wat lees ik??

Daling aantal verkeersdoden zet door

· 791 verkeersdoden in 2007

· Meer verkeersdoden bij 15 tot 20-jarigen, vooral brom/snorfietsers

· Meer verkeersdoden bij twintigers, toename bij fietsers

· Minder veertigers en zestigers omgekomen in het verkeer

· Tachtigplussers blijven de grootste risicogroep

· Forse stijging verkeersdoden in Limburg

Wat zie ik daar??? Tachtigplusser blijven grootste risicogroep... en Meer doden bij twintigers, toename bij fietsers.

MDA | 24-04-08 | 11:41

padjakker deluxe 24-04-08 @ 11:38
.... of een allochtoon, die zijn ezel-rijbewijs over heeft laten schrijven.

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:41

@fuckje 24-04-08 @ 11:27
Gewoon hard werken en flink sparen meid, dan wordt je droom (Fiat panda uit 1991) vanzelf een keer waar.

sjaakdeslinksesul | 24-04-08 | 11:41

Guttegut stelletje haantjes. Tis maar goed dat wij vrouwen weten dat jullie thuis toch niks te vertellen hebben.

Overigens erger ik me ook kapot op 40+ vrouwen in Daihatsu's Move met stoelverhogers en andere koekblikken die altijd net te langzaam al hun acties uitvoeren.

Olive | 24-04-08 | 11:40

Oplossing: Gewoon gehele rijbevoegdheid vanaf 23 jaar. Tussen de 18 en 23 beperkte rijbevoegdheid dus alleen in de stad rijden en niet op de snelweg. Plus bij beperkte rijbevoegdheid een soort tachograaf in de auto die het rijgedrag van de puber registreerd en via UMTS direct doorstuurt naar een database van de KLPD. PROBLEEM OPGELOST!!!

Wat issss dat hier | 24-04-08 | 11:40

@ .308

Toevoegingen van irritaties mijnerzijds:

- mannen met hoeden op in de auto
- waggelende hondjes achterop de hoedeplank
- vrouwen
- alle soorten stickers op een auto
- auto's ter waarde van 2000 euro met velgen van 1600 euro
- boem-boem-boem harde muziek van iemand die naast je staat in de file waardoor je zelf je eigen radio niet meer hoort
- vrouwen
- vrouwen die spiegels gebruiken voor hun make up
- vrouwen die bij het over de schouder kijken gelijk hun handen mee laten bewegen waardoor ze direct van baan verwisselen
- vrouwen die twijfelen bij invoegen en zodoende nog 300 meter over de vluchtstrook rijden
- vrouwen
- mensen die tanken en na het uitstappen erachter komen dat de dop al 4 jaar aan de andere kant zit en hierdoor achteruit moeten en dan precies tegen jouw rechtervoorspoiler rijden

zo, dat was het voor even..............

...... oh ja - en vrouwen in het algemeen

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:39

Bermbommen plaatsen in heel N-Brabant, dat zal ze leren...

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:39

Vrouwen rijden 10x vaker tegen paaltjes aan of raken op een andere manier betrokken bij een eenzijdig ongeluk. Dat zie je niet terug in de statistieken omdat die gebaseerd worden op gegevens van verzekeraars. Vrouwen rijden defensiever, langzamer en onzekerder, mannen rijden aggresiever en met meer zelfvertrouwen. Sommige mannen met zoveel zelfvertrouwen dat het in gevaarlijk weggedrag uitmondt.

Maar dat vrouwen 'beter autorijden' lijkt me onzin. 9 van de 10 keer dat ik iemand iets doms of gevaarlijks zie doen op de weg dat *niet* met racen of anderszins lomp gedrag te maken heeft is het een vrouw, een bejaarde of een combinatie van de 2.

padjakker deluxe | 24-04-08 | 11:38

Dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken geloof ik best, maar die cijfers moeten wel gecorrigeerd worden naar het aantal uren dat ze per jaar rijden.
Zie toch meer mannen op de weg dan vrouwen.
Ten tweede moet je niet het aantal slachtoffer vergelijken, maar het aantal bestuurders dat een ongeluk VEROORZAAKT. Dat laatste zal het CBS wel gedaan hebben, het eerste betwijfel ik.

ZSU-23-4 | 24-04-08 | 11:38

Misschien kunnen we ons leger inzetten ter verbetering van de Nederlandse wegen? Alle VW Golf en Honda Civic rijders <30 jaar van de weg af halen en de auto's veranderen in parkeerplaatsen voor Leopard tanks, scheelt zeker 200 doden per jaar. Het is überhaupt onbegrijpelijk waarom je in zo'n achterlijk 'versierde' doodsmobiel gezien wilt worden. Er zullen ongetwijfeld mannen bestaan die echt zo achterlijk zijn dat ze denken dat je met booskijkerts en zwarte velgen meer vrouwen kunt scoren (rappers en tokkies met name). Maar als je op die manier denkt heb je imho niet het cerebraal vermogen om auto te mogen rijden. Dergelijke monosynaptische holbewoners zou verboden moeten worden ooit een rijbewijs te halen.

[-InFiDeLz!-] | 24-04-08 | 11:36

@Konrad 24-04-08 @ 11:31
Tokkies rijden WEL in in Audi. De A3 is tegenwoordig mateloos populair onder stampertjes, proleten, wannabees en volk wat vroeger in een Manta of Ascona reed. Laat me raden: u bent er zelf zo ééntje. En dan maar denken dat je enige smaak of klasse in je donder hebt omdat je in zo'n buma-bak rijdt. Pffffff. Doe es in Google "zelfkennis" intikken, lutser!

Spinal Fap | 24-04-08 | 11:36

Zullen we voor de stats maar ook meteen effe het aantal verkeersdoden in iedere leeftijdsgroep delen door het aantal gereden kilometers? Volgens mij winnen de 80+plussers het dan makkelijk van de 20-30 jarigen... Met statistiek kun je alles bewijzen...

MDA | 24-04-08 | 11:35

Tjop Tjong 24-04-08 @ 11:26

Flitsen heeft dus zin en heeft invloed op deze cijfers.

biky | 24-04-08 | 11:33

@ Konrad 24-04-08 @ 11:31

lutser...........

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:33

@Watcher 24-04-08 @ 11:16: Er zijn zoveel dingen waar ik me aan erger. Linksrijders, inhalen zonder snelheid te maken, invoegen zonder snelheid, 10 seconden voor het groene stoplicht blijven staan omdat je eerst nog de eerste versnelling op moet zoeken, mensen die het verrotten om minimaal de maximumsnelheid te rijden, bejaarden in het algemeen, politiewagens in het bijzonder (iedereen blijft er braaf achterplakken), vrachtwagens die van 0 naar 50 gaan in 3 minuten, flitspalen, struikrovers... En er zullen zeker ook mensen zijn die zich aan mijn rijgedrag ergeren. So be it.

.308 | 24-04-08 | 11:32

Auto op het plaatje is een VOLKSWAGEN, geen audi.
Tokkies rijden niet in audi's.

Konrad | 24-04-08 | 11:31

Ohjee!
De algemene trend gaan naar benee,
Maar omhoog gaat de trend van de jonge lieden,
Wat moeten we daar nu mee?
Laten we iets verbieden.
(dat rijmt nog ook)

CaptainPanic | 24-04-08 | 11:31

@ Hoxha

Het is dat het geen woensdag meer is, anders waren dit de eerste regels geweest van een flame waar nog lang over nagepraat zou worden.

Ik zal nu wat gematigder reaguren.........

Waar zijn de bewijzen voor de claim dat vrouwen beter rijden ?
Cijfers graag...........

* vingers ritmisch op bureau heen en weer beweegt *

Tyler-Durden | 24-04-08 | 11:31

Nou Ella, rij jezelf in de prak!

Alcon | 24-04-08 | 11:29

@sjaakdeslinksesul 24-04-08 @ 11:25
Dat is niet het oosten waar u op doelt maar Limburg.

blinde kip | 24-04-08 | 11:29

sjaakdeslinksesul 24-04-08 @ 11:25
Klopt, de wrakken die zelfs niet meer via de Veemarkt naar Polen te verschepen zijn gaan naar Brabant en worden dan gepimpt...... hihihi

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:28

NONLOL@sjaak.

fuckje | 24-04-08 | 11:27

Tja, vrouwen zorgen inderdaad vaak gevaarlijke situaties die wij, de mannen, weer kunnen oplossen.. Net zoals altijd eigenlijk.
Desondanks boeren en sjonnies met pauperauto's moeten alleen zichzelf doodrijden.

50Caliber | 24-04-08 | 11:27

Die kamikaze henkie's in hun golfje GTI uit ' 86 moeten ze minimaal 40 uur in de week laten schoffelen!
Onzettende lutsers met al die gare wagens..

Rik me Leet | 24-04-08 | 11:27

Flitsen is dus zinloos en heeft geen invloed op deze cijfers.

Tjop Tjong | 24-04-08 | 11:26

Ohja, groningers kunnen geen auto betalen.

sjaakdeslinksesul | 24-04-08 | 11:25

Ik snap het ook niet, zon opgedofte golf of civic zijn toch ook de lelijkste wagens om in te rijden? Net als die race motoren, dat heeft toch totaal geen klasse.

Rotzak84 | 24-04-08 | 11:25

Kwestie van johnny-overschot in Brabant. In de randstad wordt je voor je 18e omgelegd door een straatbende of ben je afgereisd als Jihadstrijder naar Pakistan, en in Friesland verzuipen ze in sloten tijdens het dronken fierljeppen voordat ze hun rijbewijs halen. In het Oosten zijn ze weer te stom om hun autosleuteltje in het slot te krijgen.

sjaakdeslinksesul | 24-04-08 | 11:25

@Prof. Hoxha
Uw opmerking dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken dan mannen klopt. Wel is een nuancering noodzakelijk. Het aantal gemaakte ongelukken is een absoluut getal genomen over alle leeftijdscategoriën. Wanneer gekeken wordt naar het aantal ongelukken per geslacht over de tijd dan kan men zien dat de man de eerst 10 (zoals jezelf al vermeld in het bericht) jaar significant meer ongelukken veroorzaakt dan vrouw. Echter na het 30ste tot aan het 60ste levensjaar veroorzaakt de vrouw meer ongelukken dan de man. Er is hier is geen sprake van een stijging in het aantal ongelukken veroorzaakt door vrouwen die is namelijk redelijk constant over de jaren maar een grote daling in het aantal ongelukken veroorzaakt door mannen. Met andere woorden de reden waarom vrouwen in het totaal minder ongelukken veroorzaken is dus niet dat ze beter kunnen auto rijden maar omdat dat petjes dragende tuid de statistieken vervuilen.... waarvan akte

finale_plank | 24-04-08 | 11:24

Het is toch helemaal niet erg dat dit soort paupers zit te pletter rijdt? Natuurlijke selectie, noemen ze dat. Het is altijd te hopen dat ze geen onschuldige omstanders of passanten meenemen. Voor de rest: handen afklopt en overgaat tot de orde van de dag.

Spinal Fap | 24-04-08 | 11:24

En bejaarden dan? Die gaan niet dood maar door hun slome rijgedrag rijden andere mensen zich te pletter. Even iemand inhalen die 55 rijdt op een 80 weg...

Harko | 24-04-08 | 11:24

derechtsesocialist 24-04-08 @ 11:20
'90-ers, tis nog niet echt veel...

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:22

flame_me 24-04-08 @ 11:16
-Dat er uberhaupt slechts 2% van de weggebruikers vrouw is.
-Dat vrouwen vooraan de file beginnen waar mannen achterop knallen.
-Dat vrouwen met hun irritante rijgedrag mannen ertoe drijven hun auto tegen een boom te zetten.

Koekje-dr-bij? | 24-04-08 | 11:20

"Laatste feitje dan: vrouwen rijden beter dan mannen, ze rijden defensiever, maken minder ongelukken en veroorzaken veel en veel minder verkeersdoden."

Ja, maar parkeren ho maar.

Zieke Hond | 24-04-08 | 11:20

@Lachende mandarijn

dus 1991?

derechtsesocialist | 24-04-08 | 11:20

"Trouwens, ook brommerrijders verongelukken veel, maar die gaan dan meestal zelf dood, dus dat is iets minder erg"
De beste constatering van vandaag :)

Hellsmurfje | 24-04-08 | 11:19

Rijdt defensief, koop een tank.

ADO-Le-Cent | 24-04-08 | 11:18

WTF?!?! Is het vandaag Brabo Bash dag of zo? Ga deaud!

deuZige | 24-04-08 | 11:18

GS doe er wat aan, de meeste doden vallen juist binnen de categorie die uw adverteerders leuk vinden.

kapotte_stofzuiger | 24-04-08 | 11:17

*kijkt boos vanwege deze 'laatste feiten'*

jeroener | 24-04-08 | 11:17

Vrouwen veroorzaken minder ongelukken, omdat mannen beter anticiperen. En die petjes dragende fuckertjes, tja hun IQ is gelijk aan het bouwjaar van die vreselijk verkrachtte autootjes van ze: '70-ers

Lachende mandarijn | 24-04-08 | 11:17

En de oude van dagen dan die met 40 over de snelweg rijden? En iedereen van 25+ die het toch echt niet meer nodig vinden om richting aan te geven in hun Audi. Elke leeftijdsgroep heeft zijn foute weggedrag maar de pauper jochies zijn idd het vervelendst.

Watcher | 24-04-08 | 11:16

Is bij de vrouwen statistiek ook meegerekend hoe vaak zij een ongeluk veroorzaken zonder er bij betrokken te raken? Dit kan namelijk op 2 manieren.

1. Doordat mannen hun fouten proberen op te vangen door uit te wijken waarbij een botsing met iemand anders wordt veroorzaakt.

2. Door dat het vrouwvee een kort rokje draagt en hiermee een onvermijdbare afleiding veroorzaakt voor de serieuze mannelijke bestuurder..

flame_me | 24-04-08 | 11:16

Volstrekt overbodig onderzoek, bevestigt alleen maar wat we allang wisten.

Superior Bastard | 24-04-08 | 11:14

Oh, zijn het booskijkers.. ik vind de auto's die die dingen hebben altijd een beetje suf ogen..

Biebel | 24-04-08 | 11:14

Maar door die defensieve rijstijl zien ze om zich heen wel veel meer ongelukken gebeuren. Allemaal nood-uitwijkmanoeuvres.
Dus ja ze zijn niet betrokken bij aanrijdingen, maar wel SCHULDIG.

uninvited guest | 24-04-08 | 11:14

En hoeveel tweedehands doden veroorzaken vrouwen?

SittingDuck | 24-04-08 | 11:13

Ja maar in Afgaaanistan zijn er ook ongelukjes met de dood tot gevolg veroorzaakt door een auto mobiel.. Dus de vergelijking ga nie echt op me dunkt!

derechtsesocialist | 24-04-08 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken