Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Forenzen overleven treinbrand

fokuserfotoGoedemorgen forens. Reis weer overleefd? Ja dat is schrikken die uitgefikte trein tussen Utrecht en Zwolle. Dagelijks tussen vallende stoeptegels, dwarsliggende bielzen en treinkoppers door manoeuvreren en vervolgens steekt de trein zichzelf in de fik. Het leuke is, niemand weet de oorzaak nog. Kan vast zo weer gebeuren, net als dat in tweeën breken. Nou ja. Je hebt het overleefd, deze keer althans.... Zet in je forenzenagenda; vandaag en morgen lekker treinstoelen testen. Veel plezier, stuur je ons de feauteaux? UPDATE: Plaatselijk zeer dichte mist

Reaguursels

Inloggen

als ik aaaargggh er even op mag wijzen dat volgens rtl-z nieuws er een reiziger aan de HANDREM had getrokken.
Moeten die reizigers maar uit hun doppen kijken voordat ze een trein stilzetten!!!!!!!

Trein meisje | 14-03-06 | 11:58

Werkt dus niet, dit dan?http://www.kilroysnews.com/latestnews.htm

gompie | 13-03-06 | 15:35

Hele rits mooie foto's:HIER

gompie | 13-03-06 | 15:33

Machinist: Waar wil je dat ik em neerzet?
Treindienstleider: Zet em maar op de brug, kan de brandweer d'r makkelijk bij.
Machinist: Maar fikt de brug dan niet af?
Triendienstleider: Daar ga ik niet over.

aaarrrggghhh!!! | 13-03-06 | 14:45

@cApo Di tutI Cap0 13-03-06 @ 11:59:
Dat is een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om je vak als free-lancer uit te voeren en jezelf dus als een soort zzp-er te verkopen. Er zijn wel mogelijkheden voor iemand die niet voor een baas wil werken, zelfs als je in Friesland wil wonen. De randstad is niet zaligmakend. Integendeel. Ik kan het weten, ik heb er 10 jaar van m'n leven verprutst.

crixus | 13-03-06 | 12:07

@Anticollectief 13-03-06 @ 11:47:
Dat is allemaal waar, maar ik zat er niet op te wachten dat ik voor de treinreis in de rij moest staan voor een bak veel te dure koffie omdat het in de trein niet meer verkocht wordt. Als ik tegenwoordig met de trein ga, neem ik m'n eigen thermosfles mee en smeer vooraf m'n eigen broodje zalm wel. Scheelt enorm in de kosten. Het enige wat nog een beetje betaalbaar is op het stationis de krant en een patatje (zonder, want frietsaus die ze als mayonaise verkopen kost wel weer 50 cent).
Bovendien zijn al die zogenaamde vreetwinkeltjes in naam verschillend, maar vallen ze allemaal onder dezelfde paraplu. Je wordt genaaid waar je bij staat.

crixus | 13-03-06 | 12:04

@ Crixus,

Specialiseren bedoel je? Je dus richten op één product. Hmmpf, je kan daar dus eventueel boer worden. Een bedrijf waar alles net `iets` meer kost dan de andere gemiddelde bedrijven, denk hier bijvoorbeeld aan Bang & Olufsen. Een auto bedrijf zou je kunnen beginnen, dealer of vakgarage mét of zònder werkplaats. Hmm, dus zijn toch wél veel mogelijkheden, maar moet de bank je wél steunen en dat gaat tegenwoordig ook niet meer zo heel makkelijk. Voor de mensen met zo'n toekomst perspectief die later een eigen bedrijf willen beginnen die moeten gewoon eerst goed studeren tot hun 20e à 25e en dan 5 à 10 jaar voor een baas werken zodat ze een vast en goed inkomen hebben en daaruit bouwen... Stimmt so?

cApo Di tutI Cap0 | 13-03-06 | 11:59

@JackRandom
Opsplitsen heeft ook zijn voordelen gehad, maar die lijken wat vergeten. In 1995 kon je nog geen sushi, whoppers, cd's en dvd's en zo kopen. Je kon alleen een ijskoude droge witte boterham met kaas onder een strakgespannen cellofaantje kopen in de restauratie. Geen croissants met zalm. geen boodschappen op zondag. Dus het was niet helemaal slecht, die verandering. Waar ik niet tegen kan is dat een simpele bak thee of koffie nu ééneurovijftig kost! Tijd voor een veertiendaagse boycot. De helft is een fatsoenlijke prijs. Dit is onbeschoft.

Anticollectief | 13-03-06 | 11:47

@JackRandom 13-03-06 @ 11:06:
Dan zorg je dat partners krijgt die jouw kennis kunnen aanvullen op gebieden die je niet hebt. Het is niet makkelijk, dat beweer ik ook niet, maar het is altijd een mogelijkheid, en een keuze.

crixus | 13-03-06 | 11:25

Alweer een reden voor de NS om het tarief omhoog te gooien.

Antinl | 13-03-06 | 11:24

Wat ze bij NS allemaal niet doen onder het mom 'vertragingen' onderuit te komen...

Dropkick J | 13-03-06 | 11:16

Phuu, ben ik blij dat ik de maandagochtend altijd skip op school. Anders stonden we daar in de kou te wachten op de bus die, zoals het hoort, na 2 uur komt opdagen.

Droopy | 13-03-06 | 11:11

@crixus: Niet iedereen is in staat om een eigen bedrijf op te zetten en draaiende te houden. Naast inhoudelijke vakkennis komt er ook klantenwerving bij kijken, en da's mijn ding niet. Ik geloof dat de helft van de starters na een paar jaar failliet is, met bijbehorende schulden, die de maatschappij als geheel mag opvangen.

JackRandom | 13-03-06 | 11:06

Kan je nagaan wat ons te wachten staat als die HSL (ooit) gaat rijden.
De afbreukrisico's nemen - in letterlijke zin - hand over hand toe.

Wordt wel goed mikken met springen trouwens, voor je het weet spring als aspirant deaude achter de trein in plaat van er voor.
En wie gaat deze losers dan weer opvangen. Je hele leven ligt al aan puin en nu ook nog een mislukte deaudensprong.

style.councillor | 13-03-06 | 11:03

@JackRandom 13-03-06 @ 10:55:
Waarom is dat geen keus en waarom werkeloos in Friesland zitten? Als er geen betaalde banen zijn kan je zelf ook iets opzetten daar.

crixus | 13-03-06 | 11:01

Ik heb het zien branden vanuit de bus. Een heel deel van de voorste (of achterste, afhankelijk van rijrichting) wagon was behrulijk zwartgeblakerd. Veeeeeel rook, en en hoop clochards, oh nee, passagiers die langs de trein en over het spoor richting station liepen. Heeft zeker weer iemand geprobeerd z`n schoen aan te steken.

Flathead | 13-03-06 | 11:00

Op het plaatje lijkt het of de NS weer met stoomtreinen rijdt.
Wat een enorme verbetering zou betekenen, als zij ook bijbehorend personeel en -directie weer opgroeven.

Jan Passant | 13-03-06 | 10:57

@Anticollectief: De NS was voorheen 1 bedrijf, nu is het opgeknipt in delen, en rijden er ook andere aanbieders over het spoor. De NS is nu een commercieel bedrijf dat winst moet maken. Dat bedoel ik.

@fuckje: Ik denk dat ze in Engeland zeggen 'it's your choice' ;) Maar nee, dat is het niet. De keus tussen werkeloos in Friesland wonen, en met werk in de Randstad zitten is geen keus.

JackRandom | 13-03-06 | 10:55

niks aan de hand gewoon ouderwetse stoomtrein

mooi_weer | 13-03-06 | 10:53

@JackRandstad,
Tsjah, Randstad, daar zeg je zo wat. Zoals ze in Engeland zeggen: it's your choise.

fuckje | 13-03-06 | 10:50

@JackRandom
NS is helemaal niet geprivatiseerd. Alle aandelen zijn in handen van de Nederlandse Staat. NS is al vanaf 1938 een zelfstandige NV. Wat bedoel je eigenlijk?

Anticollectief | 13-03-06 | 10:50

@fuckje: Kan ik van jou dan ff 100.000 euro extra krijgen, om een woning vlak bij mijn werk te kopen? Woningen in de Randstad zijn namelijk *erg* duur, vandaar dat de meeste forensen wel iets verder weg moeten wonen...

JackRandom | 13-03-06 | 10:47

Tsja, wat wil je, als opeenvolgende kabinetten bezuinigen op het spoor *en* de boel privatiseren... NS vindt winst belangrijker dan goed personenvervoer; ze blijven gewoon met het zelfde oude materiaal rijden totdat het in de middle of nowhere kapot gaat. Preventief onderhoud is uit den boze, en de reiziger zonder auto heeft geen keus...

JackRandom | 13-03-06 | 10:43

Een Spits op de schoot. Buiten witte grasvelden met huppelende schapen. De koffie dampt. Verdomd mooie vrouw schuin tegen over. Ik heb moeite om mijn ogen open te houden. Dat komt wel vaker voor om half acht sochtends. Opeens heb ik ook moeite met ademen. Het wordt wel erg warm binnen, beetje overdreven om zo te stoken. En de NS die wil bezuinigen. Doordat ik half slaap heb ik niet gezien dat ik de enige in wagon ben. Stink ik? Zijn we er al? Ik neem een kijkje, de hele trein is leeg. De deuren staan open, maar deze grenst niet aan een perron. Ik rits mn jas dicht. We gaan wandelen.... naar Hattem. In -12 graden. NS, bedankt voor deze bijzondere maandagochtend!

pvdm | 13-03-06 | 10:42

@Beukie,
zo'n trein ziet er toch niet uit, zeg nou zelf! Maar wat ik niet begrijp, waarom moet zowat iedereen zich zonodig verplaatsten op een zonnige maandagochtend! Ga gewoon bij je werk of bij je studie wonen, scheelt tijd en narigheid!

fuckje | 13-03-06 | 10:40

@ Ksi-Ziks
Het zijn vast weer die socialistische personeelscollectieven die de boel saboteren. Je weet wel die radicalen die indertijd miljoenen forenzen in gijzeling hielden voor hun eigen minderheidsstandpunt. Of het is gewoon een vastgelopen rem die te heet werd en het vet rond de as in brand heeft gezet. Zoals zo vaak gebeurt bij goederentreinen.

Anticollectief | 13-03-06 | 10:35

Ik ben blij dat ik de andere kant op moet. Door de sneeuw van 2 weken geleden stond het hier ook al compleet stil. Kudt NS.

Blauwvinger | 13-03-06 | 10:26

Vroeger had de NS controleurs die, op basis van werkplaatservaring, zelf de technische afname controles deden. Tegenwoordig is de NS een ISO 900X gecertificeerde onderneming die uitsluitend met andere ISO 900X gecertificeerde ondernemingen samenwerkt die weer met andere ISO 900X gecertificeerde ondernemingen samenwerkt, enz.

De afname controle vindt nu plaats door juristen die elkaar risicoinventarisaties sturen, immers een werkplaatstechneut moet nu op juridisch juiste wijze communiseren anders kan niet alleen de directie maar ook de werkplaatschef (ook een mr.?) zijn reparatierapport niet lezen.

Vroeger was dat mooi betegelde maar gruwelijk deprimerende bakstenen gebouw naast het spoor in Utrecht een gebouw waar je als leverancier niet graag kwam maar nu is het helemaal een spookhol met holkijkende zombies.

Volgens mij is het nu zo dat als je werkelijk niets anders in je mars hebt dan verantwoordelijkheid afschuiven naar een zwakkere partij of medewerker, dan kan je altijd nog bij de NS terecht.

Ksi-Ziks | 13-03-06 | 10:25

menno Landverader !

Boze Buur | 13-03-06 | 10:25

het lijkt zo net een stoomlocomotief, misschien is het dat ook gewoon?

Onderbuik | 13-03-06 | 10:21

de ns rijdt zich het vuur in de wielen.... rijdt de ns een keer door is het weer niet goed

schophetleven | 13-03-06 | 10:12

hmm straks maar ff langsfietsen tis gratis dus waarom niet?

MyMind | 13-03-06 | 10:07

@ SmartStyle,

Die zitten op het kamp, ^lal^

cApo Di tutI Cap0 | 13-03-06 | 10:05

@menn0 13-03-06 @ 09:54:
Wat moet jij op fok?

crixus | 13-03-06 | 09:59

treintje komt zoooooooo ...

Draaitafel Demagoog | 13-03-06 | 09:58

Laat dit nou toevallig 1 km vanaf mijn huis zijn! En ik heb nog geen reiziger zien lopen trouwens...

SmartStyle | 13-03-06 | 09:58

Bielzen en bovenleiding verwijderen en fluks asfalteren.

Der Icebear | 13-03-06 | 09:56

Je moet gewoon niet in de buurt van Zwolle willen wonen als je in de buurt van Utrecht werkt en vice versa. Met de auto is ook geen optie, elke ochtend in de file op de A28.

zum kotzen | 13-03-06 | 09:52

de zon scheen ook wel erg hard vanmorgen,he.... waarschijnlijk konden de wielen de hitte niet aan en is er kortsluiting ontstaan

prestodegekste | 13-03-06 | 09:50

vuur verspreid zich snel, nu de trein nog...

nachtherrie | 13-03-06 | 09:43

't Was ook wel koud vanochtend... Wellicht werkte de kachel niet in de trein en wilde iemand de afvalbak als open haard gebruiken.

crixus | 13-03-06 | 09:42

tja ...

Draaitafel Demagoog | 13-03-06 | 09:40

Treinstoelen testen? De zitting zit gewoon los, bij onvrede mee naar huis nemen. Thuis testen.

Traag | 13-03-06 | 09:39

linkje *fik* doet 't niet ...

cApo Di tutI Cap0 | 13-03-06 | 09:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken