Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gristenjugend doodsbang voor moslims

De Heere is met mijSGP-leider en Kamer-nestor Bas van der Vlies radicaliseert in hoog tempo. Eerder al sprak hij als een van de weinigen in Den Haag zijn waardering uit over Fitna, nu blijkt ook nog eens dat hij vindt dat er teveel moskeeën zijn in ons land. Afgelopen weekeinde ging hij in debat met arabist Hans Jansen en oud-voorzitter van het Contactorgaan Moslims, Ayhan Tonca. En wat blijkt? De gereformeerden zijn als de dood voor de moslims. Van der Vlies: "Je wilt niet weten hoeveel mensen in Den Haag, politiek correct als ze zijn, alleen maar kijken naar de gematigde 750.000 moslims." Terwijl praten volgens Hans Jansen geen oplossing biedt: "Het is van het grootste belang dat we wakker blijven, niet naar het gezeur luisteren dat de islam een vreedzame godsdienst is. Dat is niet waar." En daarmee kreeg hij de handen op elkaar onder de streng gelovige toehoorders. Tonca moest onder politiebegeleiding worden afgevoerd want de gristenen zijn er heilig van overtuigd: De moslims willen hen gewoon dood hebben en Van der Vlies voelt dat als geen anders aan. Want terwijl Rouvoet aan het benoemen en bouwen is, hebben Wilders, TON en de VVD er een nieuwe bondgenoot bij: de SGP. Samen inmiddels goed voor 51 zetels. Gelukkig wint volgens GeenPeil.nl de Nederlandse nuchterheid het nog ruim van het populisme...

Reaguursels

Inloggen

Van de SGP site:
"Wat is het doel van de SGP?
De SGP streeft daarom naar wetgeving in overeenstemming met die bijbelse waarden en normen."
De pot verwijt de ketel.

stafpilot | 15-04-08 | 15:55

@Mas Rob 14-04-08 @ 19:11
politiek correct icm moslims is een duidelijke term, niets mis mee en gewoon blijven gebruiken dus.

Onderbuik | 15-04-08 | 12:35

Weg met de MOSLIMS 14/88

Orion14/88 | 15-04-08 | 10:33

Speld Bas van der Vlies medaille op voor betoonde Trouw & Moed aan das Vaterland.
Scheurt revers van krijtpak Balkenende cs.

wachtmeester de bruy | 15-04-08 | 06:34

MAXIMO 14-04-08 @ 11:36

Ben blij dat je de Azijnbode met Mussert asocieert, dat is alvast winst.

Verder slaan je opmerkingen inhoudelijk nergens op. H. wilde helemaal geen vriendjes worden met wie dan ook behalve om gewenst uitstel te krijgen van bezetting. Sommige volkeren achtte hij echter zo 'goed' dat hij medewerking verwachtte. Een paternalistisch trekje dat u als mede-socialist vast bekend voorkomt. En als je het communisme haat, dan betekent dat iets, maar niet zoiets simpels als u blaat.

NoMinister | 14-04-08 | 22:45

@hirudinea 14-04-08 @ 20:09,
welnee, die club zat al klein te wezen vóór Wilders,
en zullen dat zijn ná Wilders.

En die Islam verkoopt ook voor geen meter, allemaal import en eigen fok.

vander F | 14-04-08 | 20:14

hirudinea
Het product allah verkoopt beter door olie, immigratie en kinderbijslag.
Kneus.

Miretra | 14-04-08 | 20:13

Ja beiden moeten ze het product God/Allah aan de consument verkopen. Alleen verkoop het product Allah de laatste tijd beter dan product God en heeft Allah meer reclame tegenwoordig (met dank aan Wilders). Geen wonder dat bij salesman Van der Vlies de jaloezie naar boven begint te komen door de dalende aandacht en slechte verkoop. Dus dan maar verder polarisen.
Van der Vlies is een huilebak

hirudinea | 14-04-08 | 20:09

8000 Godsvruchtige Staphorsters vergelijken met Amsterdam west,
is op z'n minst gezegd héél ver gezocht.

vander F | 14-04-08 | 20:09

Pim Pandoer 14-04-08 @ 18:51
Je kunt het artikel dan makkelijker weerleggen, bijvoorbeeld:
..
Christenen betalen belasting.
Moslims komen hier voor een uitkering.
.
Christenen blijven gelijk in aantal.
De moslimpopulatie groeit als kool.
.
Christenen worden al 35 jaar vernederd en bespot door socialisten.
Moslims worden al 35 jaar vertroeteld en beschermd door socialisten.
.
Zie je?
Easy!

Miretra | 14-04-08 | 19:25

@ Pim Pandoer 14-04-08 @ 18:51

Sommige uitdrukkingen zijn sleets geworden. "Politiek correct" is er een van; door veelvuldig gebruik in de meest onzinnige context is het begrip inhoudsloos geworden. Je zou met evenveel recht kunnen zeggen dat het in sommige kringen politiek correct is om elke vergelijking tussen stijle chrstenen en moslims af te kappen.

Mas Rob | 14-04-08 | 19:11

Geen Stijl is er als eerste nieuwe medium in geslaagd om de massa te overtuigen van politiek correcte vergelijkingen tov de Islam en de Christenen. Het is natuurlijk volkomen krankzinnig om enkele wilde huismoeders uit Staphorst en een respectabele politicus als Bas van der Vlies bij het minste of geringste no-news bericht meteen op één lijn te trekken met radicale Moslims. De vergelijking hiervan is al net zover te zoeken als het intelect van de schrijver van dit artikel. Ik begrijp de doelstelling wel hoor, maar het slaat echt als een lul op een drumstel met een kutgeluid. Gelukkig hebben sommige reaguuders dit ook door.

Pim Pandoer | 14-04-08 | 18:51

De SGP en B.van der Vlies weten dat zij mooit meer dan 2 of 3 zeteltjes
zullen halen en weten dat hun heil niet in het heden, maar elders gevonden
dient te worden. Dat houdt ze bescheiden. Bij moslims ligt dat toch wat anders.

mark twain | 14-04-08 | 18:40

@Griet Brunt 14-04-08 @ 16:42:
Behalve dan als je toevallig in Staphorst, Rijnsburg, Tholen, Alblasserwaard, Nijkerk of Spakenburg woont en op zondag in je eigen tuin wilt schoffelen, zonnebaden of je kinderen op straat laat spelen.

koerbagh ® | 14-04-08 | 17:45

in wezen 1 pot nat allemaal. met dit verschil: van de gristen-fundi's heb je geen last, van de islamo's wel. en niet zo'n beetje ook. Bas krijgt mijn onvoorwaardelijke steun op dit punt; het doel heiligt de middelen.

Griet Brunt | 14-04-08 | 16:42

van Maerlant 14-04-08 @ 13:04

Misschien heb je gelijk. Maar burgeroorlog lijkt me niet nodig. We moeten de logica van de bestuurders zo ontzettend lek prikken, dat de machtsposities die niet meer overeind houden.

stekelige 14-04-08 @ 13:14

De Midden-Oostenproblematiek gaat alleen maar over moslims die 98% van het land bezitten waar elke moslim zich thuis zou voelen, maar waar ze toch vandaan blijven komen naar hier en waar ze zichzelf de lucht in blazen om ook die 2% nog mee te pakken. Beter om de in plaats daarvan dan nog maar eens heel Europa erbij te laten pakken? Elke imam heeft zijn eigen interpretatie van zijn heil'ge boek en wil daarom ook zijn eigen stukje grond en moskee. Ook hier. Integreren kan alleen als zij zich eerst over de hele wereld hebben gedifferentieerd. Staat in de koran.

Ron de Weijze | 14-04-08 | 16:36

"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion"
Steven Weinberg, The New York Times, April 20, 1999

"With or without religion, you would have smart people doing smart things and dumb people doing dumb things. But for smart people to do dumb things, that takes religion"
The Matrix, Geenstijl.NL, April 14, 2008

The Matrix | 14-04-08 | 16:27

@MAXIMO 14-04-08 @ 11:57:
En nu de absolute aantallen erbij graag... En de bewijzen dat die slachtpartijen zijn begaan uit naam van een religieus leider of de bijbel. En dan even de absolute getallen van de islam erbij. Maar goed, afgezien daarvan... wat leren we hieruit? (georganiseerde) Religie zuigt. Het is de voornaamste bron van haat en geweld in de wereld, nu en vroeger. Afschaffen. Allemaal. De islam apologiseren omdat het christendom ook kudt is past niet. Stoute moslims knuffelen vanwege hun geloof omdat christenen ook wel eens stout geweest is idioot. Weg ermee.

koerbagh ® | 14-04-08 | 15:54

Jullie hebben dat geenpeil.nl nu wel lang genoeg gespamt, wanneer gooien jullie die site nu echt online?

Farmill | 14-04-08 | 15:03

Polletje in de Trouw: www.trouw.nl/deverdieping/polderpeil/a...

Polderpeil tussenstand:

43% Ja, moslims vormen een bedreiging voor onze samenleving

17% Nee, de meeste moslims hebben geen kwaad in de zin

12% Ik begrijp de angst, maar denk niet dat het zo'n vaart zal lopen

28% Ik ben de commotie rondom moslims helemaal zat

Behaard smaalkopje | 14-04-08 | 14:59

Ensslinmahler 14-04-08 @ 12:16
Natuurlijk probeerde men toen de eigen belangen te beschermen, maar om nou te zeggen dat we kunnen spreken van een vroeg-middeleeuws kapitalistisch systeem, nou nee.

Schoorsteenveger | 14-04-08 | 14:45

Brakke Obama 14-04-08 @ 12:26 hee, voel jij je persoonlijk aangesproken? hmm, onverwachte meevallerT

van dal | 14-04-08 | 14:04

Amen @ Dat doe je toch niet

MAXIMO | 14-04-08 | 13:56

Herstel te vallen...

Dat doe je toch niet | 14-04-08 | 13:54

repulse 14-04-08 @ 12:24
Los zand?
Probeer eens een schatting te maken van al die doden in die opsomming.
Of durf je de feiten niet onder ogen te zien?

MAXIMO | 14-04-08 | 13:54

Even afgezien van de gelovigen en atheisten. Volgens mij kunnen wij beter de oneliners hanteren, zoals MAKE PEACE NOT WAR!. Waarbij het geloof en bizarre dagselijke bezigheden op de achtergrond komt te vervallen...

Dat doe je toch niet | 14-04-08 | 13:54

Enge partijen...

da wizard | 14-04-08 | 13:43

Stir Glenfarclas II 14-04-08 @ 13:34

Vooral je tweede paragraaf is erg verdienstelijk, maar je maakt mij niet wijs dat Wilders 66 is.

van Maerlant | 14-04-08 | 13:42

Grappig. Met die schitterende logica worden ineens heel wat dingen duidelijk.

Van der Vlies is gereformeerd. Wilders dus ook. Van der Vlies is van de SGP. Wilders dus ook. Van der Vlies is geboren in 1942. Wilders dus ook. Van der Vlies studeerde in Dordrecht en Delft. Wilders dus ook. Van der Vlies was wiskundedocent. Wilders dus ook. Van der Vlies komt liever niet op TV. Wilders dus ook. Van der Vlies heeft 5 kinderen. Wilders dus ook. Als van der Vlies in de spiegel kijkt ziet ie Bas van der Vlies. Wilders dus ook.


Als je in een auto stapt ben je voorzichtig. Omdat je bang bent dat je anders ongelukken gaat krijgen. Dat is geen fobie maar gezond verstand. Je zit meestal niet met angst achter het stuur, wel? Hetzelfde principe hanteren sommige mensen bij fascistische totalitaire ideologieen. Haatprekers, intolerante mensen die eisen dat iedereen zich in hun nieuwe land maar aanpast terwijl men zich totaal niet verbonden voelt en schijt heeft aan iedereen: het zijn geen leuke ontwikkelingen. Daar ben je voorzichtig mee omdat je bang bent dat er anders echt ongelukken gaan gebeuren. Snap je?

Het woordje 'bang' kan van alles betekenen. Als Wilders persee bang moet zijn bij alles wat ie doet en laat dan geldt dat voor iedere politicus. Bij elk denkbaar onderwerp. Toch denk ik dat de wereld niet zo in elkaar steekt. Bang? Wie hadden er zeven kleuren stront in hun broek over een filmpje dat er nog niet was?

Stir Glenfarclas II | 14-04-08 | 13:34

@Ron de Weijze 14-04-08 @ 12:59
*denkt aan de Midden-Oosten problematiek*

stekelige | 14-04-08 | 13:14

Ik op mijn beurt wordt echt wel een beetje erg bang van het gedachtengoed van de gristenjugend en hun leiders

Prof. Drs. Klavan | 14-04-08 | 13:10

Miretra 14-04-08 @ 12:59

Smakelijk, en verwenst ze waar ge ze maar vindt.

-
Ron de Weijze 14-04-08 @ 12:59

Elke mens heeft het recht zijn geluk na te streven, en dus is de strijd voor zelfbehoud evident een rechtvaardige strijd. 't Zal wel mouwen opstropen worden, Ron. Hoop dat je niet bang bent van een beetje zweet. Mogelijk staan ook bloed en tranen op het menu.

van Maerlant | 14-04-08 | 13:04

Ik wil mijn eigen cultuur terug, want ik heb niets anders. Ik kan niet 3.5 miljoen besteden aan vliegtripjes om vlinders te vangen. En de hierkomende cultuurverstoorders hebben wel, niet ik, een land om naar terug te keren.

Ron de Weijze | 14-04-08 | 12:59

*Lunchuurtje dus tijd voor oneliners*
Juist, broeders stekelige & vMaerlant, nu de rest nog overtuigen.
-effe snel lunsen en uit-
Socialisten, sterf!

Miretra | 14-04-08 | 12:59

Keep your friends close, but your enemy closer, ook zoiets

Aldebaraan | 14-04-08 | 12:58

Miretra 14-04-08 @ 12:50

Dan ben jij mijn vriend.
.
Mensen met kinderen die socialist stemmen zijn het contact met hun biologische zelf verloren.

van Maerlant | 14-04-08 | 12:54

@Miretra 14-04-08 @ 12:44
"Don't bite the hand that feeds you." ; ook zoiets.

stekelige | 14-04-08 | 12:52

vM@12.47
De vrienden van mijn vijanden zijn mijn vijand.

Miretra | 14-04-08 | 12:50

De vuile was van anderen wassen, je eigen kinderen verwaarlozen: stem socialist! (Is 't gepermitteerd, Miretra?)

van Maerlant | 14-04-08 | 12:47

@Miretra 14-04-08 @ 12:44
Dit komt me bekend voor. Vóór de jaren zestig hadden we daar geen last van.

stekelige | 14-04-08 | 12:46

Poepen in eigen waterput: cultuurrelativisme.

Miretra | 14-04-08 | 12:44

De stadspoort open zetten voor vijand.
Klinkt als socialisme....

Miretra | 14-04-08 | 12:43

Ik ben het niet snel met de SGP eens, maar als je gelijk hebt heb je gelijk.

ExtremeExtremist | 14-04-08 | 12:37

De landverraders uit de koude oorlog zijn de landverraders van nu.
Krijg je ervan als je bijltjesdag overslaat.

Miretra | 14-04-08 | 12:37

Ik zeg het nog eens: de manier waarop de islam zich verhoudt tot onze Westerse samenleving doet me denken aan een cartoon die ik in een vorig leven in een sexblad zag (sorry Bas, 't is voor de goeie saeck) van een blote vent met een stijve en een piercing die bij een keurige juffrouw naar binnen wil, en die tegen hem, het slot van de voordeur opendraaiend zegt: 'You can come in, but no funny things, you hear?' Nu beweert Tonca wel dat ie met dat mes niets van plan is, maar waarom heeft hij het dan bij? En ook in die opgezwollen piemel zie ik een reëel gevaar.

van Maerlant | 14-04-08 | 12:33

Ik trek nog liever een jurk aan dan dat ik een partij steun die in ieder geval in het verleden een ware terreur uitoefende op haar eigen achterban. Niets moet weten van gelijkheid tussen man en vrouw en homo's in reservaten zou willen opsluiten. De SGP is vanuit haar orthodoxe opvattingen ook tegen de katholieke kerk en heerlijk genuanceerd. De oprichter van deze zwarte ekte zag W2 als Gods straf.
Kersten zag het Hitler-regime als een instrument van God tegen communisme, rooms-katholicisme en andere “zondigheid”. Maar er is ook een andere kant. Dit zei ds Slootweg op een SGP-jongerendag:'Je moet de Koran lezen in de context waarin hij ontstaan is. Ook in de Bijbel, voornamelijk in het Oude Testament, staan teksten die ons gewelddadig voorkomen. De Koran hoeft daarom helemaal niet verboden te worden.' Wil de ware SGP-er opstaan? Die dominee praat een stuk verstandiger. Overigens is dit veel storm in weinig water. Inmiddels heeft de grote denker Wilders zijn azijn weer gericht op Ahmed Aboutaleb. Hij zou slimmer moeten zijn.

Starf*cker | 14-04-08 | 12:33

"Wordt het langzamerhand geen tijd voor een echt religieloze, onafhankelijke partij, die 't tevens verdomt om politiek correct te handelen?
Gewoon nuchter oplossingsgericht, met oog voor de toekomst.
Alle hiervoor genoemde hete items als hoofdpunten van de politieke agenda maakt en kwaliteit laat prevaleren boven kwantiteit; in al haar verschijningen.
De vrijheid van ieder individueel denken respecteert, maar wel simpele grenzen stelt; bv. dat alles is geoorloofd tot het moment dat je een ander individu z'n vrijheid ontneemt. Diefstal en geweld (zowel fysiek als psychisch, dus ook gedwongen moralisme) direct of indirect gepleegd, zijn strafbaar en leidt bij recidivisme na confiscatie van diens bezit tot verbanning uit deze samenleving."

stekelige | 14-04-08 | 12:32

Respect voor Bas! Hij mag wel een gristenfundi zijn, hij doet en denkt toch net iets meer dan de meeste politici...

dompert | 14-04-08 | 12:28

Gelukkig wint volgens GeenPeil.nl de Nederlandse nuchterheid het nog ruim van het populisme...

Mag ik even lachen om die laatste zin?
Jullie vreten van populisten.

captainobvious | 14-04-08 | 12:26

@ van dal 14-04-08 @ 09:30 Zwanenveld? Warm, maar is je IP-tracker niet nauwkeuriger? Prutser!

Brakke Obama | 14-04-08 | 12:26

MAXIMO 14-04-08 @ 11:57
Zoals ik al dacht het is weer eens een stelling van je die uit los zand bestaat.
Voortgesproten uit het eenzijdige hokjes denken wat jouw duidelijk eigen is.

repulse | 14-04-08 | 12:24

@schoorsteenveger
Nu je het zegt, de gristelijke onderdrukkers van toen waren net zo bang voor het feit dat een andere cultuur "hun" handel ging beheren en daarmee hun economische status zouden ondermijnen.

Ensslinmahler | 14-04-08 | 12:16

krasse knar, die Bas. Durft te minste te zeggen waar het op staat.

Patrick Zweedsey | 14-04-08 | 12:12

Zo ver heeft de multicul me al tot wanhoop gedreven dat ik hier, in het eerste decennium van de 21ste eeuw notabene, als agnost zit te duimen voor de SGP. Het lijkt onbegrijpelijk, ware het niet dat ik in deze voor de volle 100% achter 50Caliber 14-04-08 @ 10:45 sta: the enemy of my enemy is my friend. Zouden meer mensen moeten doen.

van Maerlant | 14-04-08 | 12:12

@MAXIMO 14-04-08 @ 12:01
ja wellicht is ieder mens toch ook deels een "kudde dier", of je je daar van kunt bevrijden vraag ik me af, heb het zelf wel geprobeerd overigens...
.
ga ook ff eten.

Onderbuik | 14-04-08 | 12:12

gelukkig zijn onze gristenvrienden wel vredelievend. een tip voor de zwarte kousen lees het nieuwe testament nog eens door

Opperstampert | 14-04-08 | 12:09

Ensslinmahler 14-04-08 @ 12:03
"De ware reden van alle elende in de wereld is het kapitalisme."
Ja hoor, die Kruistochten waren een uitvloeisel van kapitalistisch denken!

Schoorsteenveger | 14-04-08 | 12:06

@van Maerlant 14-04-08 @ 11:53
ja pvda-ers zullen wellicht niet op de sgp stemmen inderdaad.
cda-ers, cu-ers, (pvv-ers) wellicht wel, we zullen zien.

Onderbuik | 14-04-08 | 12:03

Deze hele discussie is onzinnig.
De ware reden van alle elende in de wereld is het kapitalisme.
Miljarden mensen worden onderdrukt door amerikaans en westerse geldzucht die hun ongevoelig maakt voor het lot van de rest van de wereld.
Simpel actueel voorbeeld: men heeft liever dat een boer bio-brandstrof produceert dan voedsel, zodat men brandstof heeft voor hun auto;s.
En wat doet de arme mens, hij klampt zich vast aan een stohalm die het geloof heeft en uit naam daarvan zaait men haat en verderf.
Als we het kapitaal heel eenvoudig beter gaan verdelen is veel ellende opgelost.

Ensslinmahler | 14-04-08 | 12:03

Onderbuik 14-04-08 @ 11:55
Dank je.

Vind wat dat betreft iedereen als individu op zijn daden moet worden beoordeeld.
Niet op zijn of haar religieuze overtuiging.
*logt uit om te lunchen*

MAXIMO | 14-04-08 | 12:01

Murdockyoufool 14-04-08 @ 11:58

Maar natuurlijk, per slot van rekening heb ik er zelf ook één: okwdzsw (meestal voorafgegaan door mohammed, waarna het dan tussen haakjes staat).

van Maerlant | 14-04-08 | 12:00

Bertus Betonsloper 14-04-08 @ 11:54
Excuus! Daar heb je 110% gelijk in.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:59

@van Maerlant 14-04-08 @ 11:55
'k Weet het, maar mag ik ook een mantra bij me dragen?

Murdockyoufool | 14-04-08 | 11:58

repulse 14-04-08 @ 11:50
Gewoon. Geschiedenis.
Lees je eens mbt de inquisitie, de uitroeiïngsoorlogen tegen de Katharen of Albigenzen, Reconquista in Spanje en Zuid-Amerika, pogroms, Kruistochten, Hutu's en Tutsi's, Gristen Hitler etc.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:57

@MAXIMO 14-04-08 @ 11:51
Gefeliciteerd.
.
Kijk de policor/linkse kerk hoe je het ook noemen wilt heeft de islam in Nederland verkeerd aangepakt, dát is m.i. de fout.
.
Wat mij verder persoonlijk altijd stoort is het verschil dat de policor maakt tussen moslims en christenen. Christenen zijn dom en reaktionair, en moslims zijn een verrijking van onze cultuur en moeten worden gestimuleerd (ook) in het beoefenen van hun godsdienst!

Onderbuik | 14-04-08 | 11:55

Onderbuik 14-04-08 @ 11:47
Excuus, jouW vergelijking.
-
Murdockyoufool 14-04-08 @ 11:50
Dream on! Hoewel je natuurlijk gelijk hebt.

van Maerlant | 14-04-08 | 11:55

MAXIMO 14-04-08 @ 11:48
-
Het christendom noch de islam noch enige andere godsdienst of ideologie heeft doden op het geweten. MENSEN hebben doden op hun geweten.

Bertus Betonsloper | 14-04-08 | 11:54

Op de cover van het bewonersmagazine van woningbouwvereniging 'de Alliantie' las ik het volgende:

'Het is de bedoeling dat het hier een leuke mengelmoes van mensen wordt'.

Ik schrok wakker want dat ene kutzinnetje zegt wel alles over de woningverdeling rond gaza-020 en haar 'urgente stadsvernieuwers' plus andere 'voorrangsgerechtigden', tog?
Maar goed, d'r valt niet met ze te bellen want de medewerkers zijn allen allochtoon en vooral onbeschoft.
Doe eens voor de veiligheid een onderzoekje doen, iemand!
Het resultaat ervan valt vast wel weer ergens anders te terug- of dubbelcashen.

Mout van Amstel | 14-04-08 | 11:53

Onderbuik 14-04-08 @ 11:47

Het putje van D66 loopt vol met PVDA-drab. Daar moet de SGP het niet van hebben. Het drab zal nog merken dat het van de regen in de drop verzeild geraakt is, maar het zal toch de verdienste hebben de PVDA te hebben geknakt. In die zin heeft de SGP potentieel hetzelfde voor het CDA in petto, en in die zin gaat jou vergelijking op. Vraag is alleen of ze het potentieel gaan aanboren, dan wel gewoon geraakt zijn - in de betekenis van geconditioneerd - aan die eeuwige twee zetels. Ik hoop hartstochtelijk van niet.

van Maerlant | 14-04-08 | 11:53

repulse 14-04-08 @ 11:47
Ben net 31 geworden en eerlijk gezegd vind ik dat het enige verval dat ik althans tot nog toe heb kunnen aanschouwen zijn intrede deed toen politici na 2001 over de ruggen van de moslims politiek begonnen te bedrijven.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:51

MAXIMO 14-04-08 @ 11:48
Waar baseer je die stelling nou inshemelsnaam weer op,

repulse | 14-04-08 | 11:50

De islam dient zo snel mogelijk uit de openbaarheid te verdwijnen.

Murdockyoufool | 14-04-08 | 11:50

Dat doe je toch niet 14-04-08 @ 11:33
Het Christendom heeft door de eeuwen heen meer doden op haar geweten dan de Islam.
De kans is dus, gemiddeld genomen, groter dat jij kapot gaat dankzij christendom dan dankzij islam.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:48

Het verschil tussen een moslim en een gristen is dat de moslim nog een paar eeuwen achterstand heeft. Een echte gristen zit vooraan in de kerk en zit op zondag aan zijn (klein) kinderen in het donker..
Een gristen is veel meer sneaky.
En wat mij betreft mogen de moslims gerust het hele kapitalistische systeem omver bombarderen.

Ensslinmahler | 14-04-08 | 11:47

MAXIMO 14-04-08 @ 11:46
Jij ben dus van mening dat de gemeenschap er op voorruit is gegaan de afgelopen 30 jaar?

repulse | 14-04-08 | 11:47

@van Maerlant 14-04-08 @ 11:37
ja daar zeg je wat, inderdaad.
Als D66 een partij zónder een duidelijk eigen programma al op 11 zetels in de peiling komt, zegt dat veel inderdaad. Blijkbaar nemen veel keizers met Pechtold genoegen, iemand die makkelijk praat en smeuig in de omgang is (maar geen eigen koers heeft).

Onderbuik | 14-04-08 | 11:47

@Lot 14-04-08 @ 09:16

Zieligerd toch. Jij gaat niet los. Jij moet lossen!! Dat is je werk. 5 dagen in de week van 7 tot 4. En dat voor de rest van je leven. En dat gaat gewoon door al zet je alle rooien het land uit.

Uhh | 14-04-08 | 11:46

Onderbuik 14-04-08 @ 11:43
Cultuurrelativisme is geen weg-met-ons maar puur een manier om zaken beter te begrijpen.
Dat zwart-wit denken zoals Bush en Wilders doen helpt het Westen echt geen stap meer verder heur..
Zie hoe alles dankzij dit soort zwart-wit denkers langzaam in elkaar stort...
Straks is het "weg beschaving!" en geen enkele moslim die eraan te pas kwam.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:46

CoJoNes 14-04-08 @ 11:34
In zekere zin is ie dat ook, als je inziet dat zij een gevecht voeren met o.a. neo-conservatieven, gristenfundi' etc. waar zij dankzij deze bezetter en vijand in hun eigen landen onder te lijden hebben zou je inderdaad tot die conclusie kunnen komen.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:43

@MAXIMO 14-04-08 @ 11:36
dat is natuurlijk geen inhoudelijke reactie van je, feit is m.i. wel degelijk dat de linksmensch behoorlijk is doorgeslagen in het cultuurrelativisme, (weg met ons), dat zie je toch zelf ook neem ik aan?

Onderbuik | 14-04-08 | 11:43

@MAXIMO 14-04-08 @ 11:39
Nee wat dat betreft was Mao vooruitstrevend, hij had gemengde kampen. Dat punt geef ik je.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:42

Als atheïst bekijk ik dit debat in alle rust.

T@ Riest | 14-04-08 | 11:40

CoJoNes 14-04-08 @ 11:31
Had ie ook concentratiekampen voor mensen van een bepaald soort 'ras'?
Heeft ie ook een boek vol geschreven over zijn rassentheorie?

MAXIMO | 14-04-08 | 11:39

Jammer dat van der Vlies niet het prototype van een campagnebeest is. Moest hij inzetten op (het laken van) de lankmoedigheid van het CDA en gaan voor weerbaarheid en strijdbaarheid in het licht van wat komen gaat, dan zou hij met gemak die schijnbaar eeuwige twee zetels kunnen vermenigvuldigen met pakweg een factor 5, als waren zijn twee zetels respectievelijk brood en wijn.

van Maerlant | 14-04-08 | 11:37

NoMinister 14-04-08 @ 11:18
Als Hitler zo'n socialist was dan had ie nooit met het Westen vriendjes proberen te maken, dan zou ie nooit communisme zien als het grootste gevaar. Dan zou ie nooit een racistische gewelddadige politiek voeren.
Maar goed, droom maar lekker verder en definieer a la Mussert, dan praten jullie binnen jullie groepje extreem-rechtse zelfbenoemde heiligen tenminste over hetzelfde.
Onderbuik 14-04-08 @ 11:29
Jij trekt allemaal conclusies die niet kloppen.
Jouw beoordelingsvermogen is volgens mij gewoon aangetast door dat artikel van Roele of door een te harde klap op je hoofd.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:36

@NoMinister @ 11:18
Dat de anti-joodse sentimenten begrepen werden door Europa maakt nog niet dat het terecht is? Waren de joden daarvan de oorzaak of de zondebok? In deze eeuw gaat het (gevoelsmatig) economisch en sociaal wat minder en meteen wordt er weer een zondebok aangewezen. Nu hebben we een Wilders en een Verdonk die extra olie op het vuur gooien.
Nogmaals, extreem-rechts en rechts zijn niet van hetzelfde laken een pak. En omdat je wat sympathie hebt met rechts voel jij je aangesproken als het over extreemrechts gaat. Misschien moeten we ook maar eens naar een ander politiek spectrum. Dan voel jij je tenminste niet over een kam geschoren met Adolf Hitler. Maar helaas praat dat zo moeilijk.
Op dit moment is nationalistisch extreemrechts.

k3 | 14-04-08 | 11:36

k3 14-04-08 @ 11:16
1 en 3 worden door andere mensen opgelegd als zijnde standpunten van rechts
Punt 2 klopt volgens mij gewoon, iets wat je aan alle kanten binnen de nederlandse maatschapij momenteel kan zien.

repulse | 14-04-08 | 11:36

@MAXIMO 1129
Mohammed Atta was ook zo'n vrijheidsstrijder die in de frontlinie vocht voor z'n mensen en idealen. Ik voorspel dan ook binnen nu en 10 jaar de eerste Mohammed Atta en Bin Laden t-shirts gedragen door links tuig zonder historisch besef.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:34

Schoorsteenveger 14-04-08 @ 10:45

Gelul! Ooit wel eens of heeft iemand anders een doodsbedreiging gehad van een Christen? De kans is namelijk groter dat je een doodsbedreiging krijgt van en moslim dan van een christen. Een reden om een dergelijk doodbedreiging te uiten is als men beledigd is, maar ja wij als christenen doen dat niet, wij bidden. De moslims zijn goed in doodsbedreigingen. Anders hoeven Wilders en Jami niet beveiligd te worden. Daarnaast zijn het niet de christenen die de vrouwen onderdrukken of homo haten. Tuurlijk de SGP staat daat om bekend, maar zij zijn maar een deel van het christendom zijn. Dit terwijl wel elke moslim homo's haten. Dat is hun cultuur....
Men andere woorden. Het christendom is veel beter dan de islam!
-
Daarnaast ik gewoon even zeggen: GO SGP!

Dat doe je toch niet | 14-04-08 | 11:33

Zoals profeet Marx het al zei: "geloof is opium voor het volk".

Ensslinmahler | 14-04-08 | 11:32

@MAXIMO 14-04-08 @ 11:17
Mao was zo racistisch als de pest, doe je huiswerk.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:31

CoJoNes 14-04-08 @ 11:08
Die man is een held omdat ie vocht in de frontlinies voor zijn idealen.
Hij was bijv. niet vies om naar Afrika te gaan en daar voor de inheemse bevolking te vechten: nl.youtube.com/watch?v=i8UFf-2IeL8&...
Wat dat betreft heeft hij meegeholpen met de bevrijding van Afrika.
Dat er daar en ook op andere plekken een paar doden bij zijn gevallen; da's klote maar gebeurt en is normaal in tijden van oorlog.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:29

@k3 14-04-08 @ 11:16
Hitler had het waanidee van "de übermensch" waar hij zélf dan natuurlijk toe behoorde, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Gek genoeg zie je bij de Linksmensch het tegenovergestelde, niet het eigen volk is beter, maar het ándere volk (de moslim) is beter. En weg met de autochtoon (joods,christelijk,humanist).
Om even on topic te komen: goed dat ook van der Vlies zich hiertegen verzet.

Onderbuik | 14-04-08 | 11:29

k3 14-04-08 @ 10:44 zie CoJoNes 14-04-08 @ 10:50 netjes uitgelegd cojones.
-
De Limburgse 14-04-08 @ 10:48
-kruistochten zijn al eerder in het draadje behandeld
-bosnie moet je naar de geschiedenis van yougoslavie kijken, daar is het alleen de jaren onder tito "rustig" geweest dit kan je niet onder het kopje cristendom wegzetten maar eerder onder een veelvoud van verschillende verschillende culturen binnen 1 grens iets wat altijd to problemen zal leiden.
-pedofilie is niet alleen aan het cristendom te danken, ook mohammed was een overtuigd pedofiel
-inquisitie ik denk dat je de pauselijk bedoelt in het jaar 1200 je heb helemaal gelijk het is schandalig wat ze 808 jaar gelden hebben gedaan al die kut cristenen zijn gewelddadig.
- bush ja hij doet niet wat een cristen hoort te doen, als je geslagen woord moet je netjes je andere wang toekeren.
-tv-predikanten beeldbuis vervuiling helemaal mee eens net zoals paul de leeuw jiskefit en andere rotzooi.
- de paus wat vind jij dat hij anders had moeten doen? mussolini heeft de macht in italie en de kerk heeft nauwelijks macht in die tijd. Het is jammer dat we andere tijdlijnen helaas niet kunnen zien want ook ik ben benieuwd om te zien wat er was gebeurt met een andere opstelling. Maar het is wel een feit dat kerken hun best hebben gedaan om vervolging te bemoeilijken terwijl hij paus was nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Pius_XII
-Of hitler gelovig was of niet is nog steeds ter discussie www.volkskrantblog.nl/bericht/185893 Maar zelfs als hij gelovig was kan je dan de hele religie verketteren op 1 krankzinnige?

repulse | 14-04-08 | 11:25

MAXIMO 14-04-08 @ 11:12

Dat extreem-rechts door links net het kenmerk 'racistisch' te zijn wordt opgezadeld, is me wel opgevallen, als je dat bedoelt.

Maar dat is wat te gemakkelijk, want Joden zijn tot de Tweede Wereldoorlog in Europa sowieso altijd belaagd en vervolgd. H. maakte daar wellicht gebruik van of was intrinsiek gek, who cares. De rest van Europa begereep zijn anti0Joodse houding veel te goed, het was 'gewoon' toen en zeker verwerpelijk (makkelijk roepen nu, maar ik merk het maar even op voor de duidelijkheid). Maar dat is voor jou wellicht makkelijk om de waanzindenkbeelden van socialist H. meteen te benoemen tot extreem-rechts. Want als ze al gekenschetst moeten worden is het socialisme + jodenhaat (en homo's en zigeuners etc.). Extreem ja. Maar rechts?

Nu, droom maar lekker verder en definieer a la de Azijnbode, dan praten jullie binnen jullie groepje linkse zelfbenoemde heiligen tenminste over hetzelfde.

NoMinister | 14-04-08 | 11:18

CoJoNes 14-04-08 @ 11:09
Jij bent te fundamentalistisch bezig, cojo.
Wat dat betreft doe je niet onder voor een gristenfundi of moslimextremist die vasthouden aan fabeltjes..
Als je die vage doctrines van je zou loslaten zou je inzien dat er wel degelijk grote verschillen zijn tussen extreem-rechste gasten zoals Hitler en extreem-linksen zoals Mao.
Wat hun onderscheid is racisme.
Racisme is extreem-rechts.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:17

@CoJoNes
Lul toch niet, man. Het gaat om extreem-rechts, niet om rechts. Rechts als in liberaal of conservatief wordt niet bedoeld. Adolf Hitler was sociaal naar zijn eigen volk. Zijn eigen volk moest goed kunnen leven. Andere volken waren minder.
Veel voorkomende kenmerken van extreemrechtse ideologieën zijn:
1. mensen en rassen zijn in beginsel niet gelijkwaardig;
2. culturele verschillen zijn belangrijker dan sociale verschillen;
3. mensenrechten zijn niet universeel geldig;
4. eigen standpunten mogen doorgezet worden met geweld;
5. democratische structuren zijn niet op voorhand legitiem;
6. sterke leiding wordt gezien als een betere manier van bestuur dan democratie. (Ja, gekopieerd, maar daarom niet minder waar.)
Puntje 4,5 en 6 zie je inderdaad ook terug bij de communisten en andere extreemlinkse groeperingen. Ik zeg ook absoluut niet dat dat goed is, maar als ik een extreemrechtse heerser moet noemen met miljoenen doden op zijn geweten, noem ik toch echt Adolf Hitler.

k3 | 14-04-08 | 11:16

Ik kan maar niet begrijpen dat al die gematigde moslims al die radicale imams maar blijven aanvaarden, en ook nog eens doen wat die radicale imams aanraden: minstens vijf, vanzelfsprekend gematigde, moslimkinderen op de wereld zetten. Gelukkig is die Tonca een toffe peer, hij zegt zelfs dat we ons geen zorgen moeten maken. Mooi toch, in eigen land?

van Maerlant | 14-04-08 | 11:16

@CoJoNes 11:05
Een dictatuur is een manier waarop een land bestuurd wordt (te weten: in de vorm van absolute heerschappij) . . . Er zijn religieuze dictaturen, militaire dictaturen en ook de absolute monarchie was een vorm van dicatuur . . . En rechtse dicaturen (meestal autocratisch of totalitair) hebben net zo bestaan als linkse dictaturen . . .

drs. G. Flater | 14-04-08 | 11:15

Tja, de gemiddelde atheïst houdt zijn leugenachtige kaken liever stijf op elkaar dus roepen de christenen het nu maar. Kunnen de atheïstjes op hun beurt weer leuk christenbashen om bij vriend moslim in de smaak te vallen.

LordBathory | 14-04-08 | 11:14

Ik snap niet dat diepgelovigen bang kunnen zijn voor een andere religie. Als ze daadwerkelijk vertrouwen op hun God, dan hebben ze geen enkele reden om bang te zijn... maar dat is mijn vrijzinnig protestantse opvatting....

Quichegerechtigde | 14-04-08 | 11:14

NoMinister 14-04-08 @ 11:06
Ja, en jij bent een NSB-ert.
Leuk.
Ooit weleens tot die botte hersens van je doorgedrongen dat extreem-rechts zich kenmerkt door haar racistische politiek?
Die zij op een gewelddadige manier ten uitvoer willen brengen?
Maar goed, blijf vooral lekker geloven in de demagogie van Roele en Cojo..

MAXIMO | 14-04-08 | 11:12

"vanaf de allereerste knuppel en steen die werd gepakt, zijn er mensen op de vlucht voor andere mensen op jacht!"

"laat ze lekker daar blijven en elkaar afmaken,
vergeet geneve afspraken hoor ik vaker en vaker."

CultuurBarbaar | 14-04-08 | 11:11

@Maximo
extreem rechts bestaat niet. Extreem voor de vrijheid van het individu? Hoe wil je dan slachtoffers maken? Extreem rechts is een anarcho liberaal, iedereen die ethiek en moraal vanuit de overheid wil opleggen is links. SImpel.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:09

MAXIMO 14-04-08 @ 11:07

Inspecteur Sikkeneur is ook dol op vragen stellen. Heer H. ook, maar retorisch. Denk dat we van je in de war raken. Maar inspecteur MAXIMO: vragen stellen verplicht niet tot antwoorden.

NoMinister | 14-04-08 | 11:09

@MAXIMO 1102
Nee klopt. Iemand die een paar duizend boeren over de kling jaagt omdat ze zijn communistische ideaal in de weg staan, die valt best mee.
Che Gueverra is een massa moordenaar en roverhoofdman. Nooit begreoen waarom de man zo wordt geromantiseerd.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:08

CoJoNes 14-04-08 @ 11:05
Dat gebazel is geen antwoord op mijn vraag.

MAXIMO | 14-04-08 | 11:07

MAXIMO 14-04-08 @ 11:02

Je kraamt zoveel onzin uit dat je zelf mag kiezen ;

[ ] MAXIMO is een idioot en socialist en extreem-links
[ ] MAXIMO is een idioot en socialist extreem-rechts (internationaal-socialist, IZI)

Vind het best joh, whatever. Socialist ben je.

NoMinister | 14-04-08 | 11:06

Dictators kunnen nooit rechts zijn, simpelweg omdat 'rechts' liberaal is en het liberalisme repressie niet toestaat.

CoJoNes | 14-04-08 | 11:05

lol@cojones Hitler is links.
Moeha!
Geschiedenis is leuk als je t zelf schrijven kan

commentaarderer | 14-04-08 | 11:03

CoJoNes 14-04-08 @ 10:50
Che was niet zo slecht als jij hem wil afschilderen en gristen Hitler was extreem-rechts, daar brengt jouw demagogie geen verandering in.
Waar ik benieuwd naar ben is wie er volgens jou dus wel extreem-rechts is/zijn?

MAXIMO | 14-04-08 | 11:02

k3 14-04-08 @ 10:44

De AOW is van Hitlers hand. En binnen 'zijns gelijken' was men dus net zo 'sociaal' als vandaag-de-dag. Alleen was er de tijd niet om erachter te komen dat het niet werkt. Zijn anderen bezigheden nekten hem eerder. Nu echter linksmensen iedereen op aarde 'gelijk' vinden, passen ze Hitlers ideeen daarop toe. En gaat het fout. Vreemd he?

Dat heer H. trouwens iets vindt en dat dat dan meteen niet deugt is wat onzinnig. Denk soms dat de linkse aversie tegen snelwegen behalve misdadig ook nog uit de blinde verafschuwing van heer H.'s werken voortvloeit. H. was echter maar 1 man in die tijd en er was wel iets meer aan de hand dan dat H. een toverstok kreeg en alles naar zijn hand zette. Maar H. was gewoon een socialist met dito denkbeelden.

NoMinister | 14-04-08 | 11:01

@Schoorsteenveger 14-04-08 @ 10:45

En daar wil ik me graag bij aansluiten. Je slaat de spijker op de kop. Mooi gesproken.

Loromits | 14-04-08 | 11:00

De atheïsten kappen op de christenen, de christenen op de atheïsten, en de islamieten duiken in het gat. Zolang je je dat niet realiseert, werk je mee aan je eigen val.

van Maerlant | 14-04-08 | 10:58

@ CoJoNes 10:50
Kleine nuancering op uw plemp: vergeet u niet een paar Zuid Amerikaanse dictatortjes ? ? Of Aziatische variantjes, zoals Soeharto of Marcos ? ? Ook ter rechterzijde lopen viespeukjes rond, heur ! !

drs. G. Flater | 14-04-08 | 10:58

"Gelukkig wint volgens GeenPeil.nl de Nederlandse nuchterheid het nog ruim van het populisme..."

GS neemt stelling?

GS keert zich af van zelf opgeroepen Populisme.
We hebebn t al eens eerder gezien: de Tegenpartij die zich zelf doodvermoordt op t binnenhof.

Nu ziet ook GS het licht
Dat mag wel in de oude media....
Achtergrondartikeltje misschien. Interviewtjes. Gelekte notulen van redactie-vergaderingen.

commentaarderer | 14-04-08 | 10:54

+1 voor iedereen die radicaliseert.
-1 voor de liberalemietjes.

LoL @ Sévèke | 14-04-08 | 10:54

@Ahasveros 14-04-08 @ 10:40
wat vind je er precies zo eng aan dan? Ik zie de sgp-ers nog niet met bomgordels lopen als ze hun zin niet krijgen...

Onderbuik | 14-04-08 | 10:54

@k3
Omdat links dat wat prettiger vindt, heet het extreem rechts.
Wat betreft de 'humaanheid' van de socialisten roep ik je nog even Che Guevarra, Pol Pot, Erich Honecker, Joseph Stalin, Mao, Ceaucescu etc. in herinnering. Doe mij eens een lol en noem me een 'rechts'heerser met miljoenen doden op z'n geweten. Hitler was links, lul niet zo dom. Moordlust en genocide is gewoon een vorm van instante nivellering, het favo speeltje van de socialist.

CoJoNes | 14-04-08 | 10:50

Nee, die gristenen zijn pas vreedzaam :
Kruistochten, Bosnie, pedofilie, Inquisitie, Bush, tv predikanten, paus Pius XII, Hitler en noem maar op !

De Limburgse | 14-04-08 | 10:48

My enemy's enemy...

50Caliber | 14-04-08 | 10:45

Rabarberke 14-04-08 @ 09:38
Brakke Obama 14-04-08 @ 09:29
Het gedachtengoed is niet zo verschillend. Die gggrrristenen houden zich enkel koest omdat dat momenteel de enige wijze is om te overleven in een min of meer geseculariseerde wereld. Het zijn niet de individuen als zodanig, het is het gedachtengoed dat sluimert en zich stil houdt, totdat de situatie daar is dat het weer geluid kan en mag maken. En dan springen daar meteen die individuen op die er garen bij denken te spinnen en is het weer donder en bliksem vanaf de kansel als nooit tevoren en alsof die lui nooit zijn weggeweest. Zoals D66 zich nu aan zijn eigen modderlaarzen uit het moeras trekt, zo kunnen die ggggristenen zich in korte tijd weer in stelling brengen, en hoe meer macht, des te meer priester- en dominee-tuig uit stinkende holen tevoorschijn kruipt, zich in schone gewaden kleedt, de bijbel ter hand neemt en feilloos de passages weet te vinden om ons, eeuwige zondaars, te wijzen op onze plaats in dit ondermaanse en ons te knechten als nooit tevoren. Die gggrrristenen zijn doodsbang voor moslims omdat ze doodsbang zijn voor de macht van een geloof dat niet het hunne is, de macht van een geloof dat zijn zaakjes kennelijk beter voor elkaar heeft dan zij en zich niet in de hoek laat drijven zoals zij in de hoek zijn gedreven. Hen wordt een spiegel voorgehouden, en die spiegel toont duisternis, peilloze diepte, duivelse macht. Ze weten als geen ander dat die spiegel enkel intolerantie en afwijzing van het andere kan laten zien.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie heeft het ware geloof in dit land?

Schoorsteenveger | 14-04-08 | 10:45

De Nederlandse nuchterheid zou de SGP een warm hart toewensen. Maar 'de Nederlandse nuchterheid' valt nogal tegen. Voor nuchterheid moeten we bij onze Oosterburen zijn of verder naar het Noorden reizen. Bas van der Vlies is een zeer net kamerlid ik schaam me geenszins bij de vorige verkiezingen SGP als stemadvies van verschillende stemwijzers gekregen te hebben. Dat, terwijl ik helemaal niet zo gelovig ben. De standpunten komen blijkbaar over met mijn (echt wel universele) principes. Bas van der Vlies go go go !

Landwind-Rijder | 14-04-08 | 10:45

@repulse
Dat een partij zichzelf nationaal-socialistisch noemt maakt het nog niet meteen links hoor. Alleen op economisch vlak had de partij socialistische denkbeelden. Niet op het humane. De denkbeelde van de NSDAP was hoe je het wendt of keert extreem-rechts.
Bovendien was de NSDAP fel tegen het comunisme, wat ook als links gezien wordt.
nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsociali...

k3 | 14-04-08 | 10:44

@Onderbuik 14-04-08 @ 10:32
Van der Vlies wil een verbod op satire en ironie adhv bijbekteksten.

En dat heeft commentaar op moslims!
Ik vind dat refo-clubje van hem minstens zo eng...

Ahasveros | 14-04-08 | 10:40

refoluutsie

Junkie Jantje | 14-04-08 | 10:38

Ik vergat nog Sharia van der Vlies

Rabarberke | 14-04-08 | 10:33

leuk van der Vlies laat zich niet de mond snoeren door de dwingende policor luitjes in den Haag.

Onderbuik | 14-04-08 | 10:32

van dal 14-04-08 @ 10:23
Yep maar ik denk dat deze keer de tegenstellingen te groot gaan worden om gebruik te kunnen maken van die wisselingen. Ze zullen daadwerkelijk ergens voor moeten gaan kiezen. Mijn vermoeden is dan ook dat er langzaam een meer islamkritische houding word aangenomen. Maar wel nog steeds gericht op de symptomen in plaats van de kwaal

repulse | 14-04-08 | 10:32

Het schijnt dat er trouwens meisjes/vrouwen zijn die Sharia heten. Sharia Overbeek, Sharia de Boer, Sharia Hoeksema. etc.

Rabarberke | 14-04-08 | 10:31

k3 14-04-08 @ 10:19
Ja idd die verkeerde weergave van feiten komt er bekend voor met name het "extreem rechtse"gedeelte van je betoog.
Als je daadwerkelijk zelf zou kijken zou je zien dat het dap later word omgevormd tot het Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij zie je de naam? Kijk ook even naar de verkiezings thema's in die tijd

repulse | 14-04-08 | 10:26

ik heb er tussen gewoond en ook in de schilderswijk, geloof me, van t zelfde laken en pak. godsdienst een excuus om niet meer zelf na t denken?

eyric | 14-04-08 | 10:24

Maaier 14-04-08 @ 10:21 doe eens teruggaan naar bed, en weer opstaan... maar nu met het goede been eerst.

van dal | 14-04-08 | 10:24

repulse 14-04-08 @ 10:20 precies, en of het met links of met rechts is, het cda praat zich toch wel in het pluche.

van dal | 14-04-08 | 10:23

van dal 14-04-08 @ 10:20

En terecht. Moet de politiek dan luisteren naar lamlullen die hier 24/7 de tegeltjes voltikken?

Maaier | 14-04-08 | 10:21

Rabarberke 14-04-08 @ 10:12
de democratie bestaat één dag, verkiezingsdag, daarna moet je gewoon je muil houden, daarin verschillen die politieke partijen niet.

van dal | 14-04-08 | 10:20

Zou Bas chocomel lusten of druist dat teveel tegen zijn uitbuitende gristenlijke gevoel in?

Gehoor geeft aan mijn plicht bij te dragen aan de maatschappij.. *KLIK*

Sikkeneur | 14-04-08 | 10:20

Maaier 14-04-08 @ 10:14
Ze zeggen niet voor niets dat het cda van rubber is, er is een redelijke basis groep die van uit hun cristen zijn op het cda stemt. Verder hangt het er van af welke thema's er wel spelen van af welke kant de rest van de stemmers komen.

repulse | 14-04-08 | 10:20

'Christenjeugd doodsbang gemaakt voor moslims' zou een betere titel zijn. Populisten zoals Verdonk en Wilders of fundamentalistisch als Van de Vlies zitten gewoon te stoken. Vrijheid van meningsuiting my ass. Vrijheid van meningoplegging. Of ze nou christelijk zijn, geblondeerd of gewoonweg dom (en rechtdoorzee)... Het is allemaal gewoon bangmakerij. We nemen u mee terug naar het Duitsland van 1918. De (linkse) Novemberrevolutie is net neergeslagen en de oprichting van de extreem-rechtse DAP begin 1919. De extreem rechtse vrijkorpsen werden deels gedreven door de theorie dat communisten, socialisten, republikeinen en Joden het land zouden hebben verraden... Klinkt bekend, niet?

k3 | 14-04-08 | 10:19

@repulse 10:12
Ik hoop dat u gelijk heeft, maar zet er wel vraagtekens bij . . .
* trekt bleek weg bij het aantal boerenbonden en plattelandsvrouwenverenigingen *

drs. G. Flater | 14-04-08 | 10:18

@ repulse 14-04-08 @ 10:01

De kruistochten zijn een uitvinding van een demagogische katholieke bisschop die ergens in de tiende eeuw op een weiland in noord Frankrijk een menigte toesprak over dat 'Moren-tuig' die in het zuiden van Gallie aan de deuren morrelden... Zijn angstaanjagende betoog was ongeveer van de strekking "Wollt Ihr den totalen Krieg?' en het antwoord werd geschiedenis... Op zich kwamen de Kruistochten goed uit, het was namelijk politiek en sociaal ietwat 'onrustig' in noord-west Europa in die tijd. Een gemeenschappelijke vijand in een land hier vervandaan verbroedert immers ;)

F. von Zeikhoven | 14-04-08 | 10:17

repulse 14-04-08 @ 10:12

Dat veel atheisten christenen vertrouwen klopt denk ik. En dat christenen dus veelal macht hebben door atheisten klopt denk ik ook. Ook een kwestie van vertrouwen trouwens, niet alleen tijdens de verkiezingen. Toch zou ik dan willen weten of atheisten (vind ik sowieso al een raar geloof/dogma) dan zelf zo krachtig kunnen worden, zijn en blijven, (zo)dat ze op eigen benen kunnen staan. Macht en vertrouwen komt je niet aanwaaien en is niet vanzelfsprekend. En de macht hebben de christenen en de atheisten gunnen het ze ook nog. Ergo: de atheisten hebben helemaal geen overtuigend standpunt. En schieten op christenen is dan wel erg makkelijk. Hoewel soms wel even nodig natuurlijk.

NoMinister | 14-04-08 | 10:16

van dal 14-04-08 @ 10:09
Doe eens met een paard van uit west europa richting jeruzalem trekken volgens mij zaten ze behoorlijk goed in de richting. zeker als je weet dat in het huidge turkije de cristenen al werden aangevallen op een pelgrimstochten.

repulse | 14-04-08 | 10:15

repulse 14-04-08 @ 10:12

Het CDA krijgt niet zoveel stemmen wegens de islam, maar omdat JP de afgelopen 3 verkiezingen helemaal niets heeft gezegd. Dat is heel wat anders.

Maaier | 14-04-08 | 10:14

Liever Gristenen dan Islamieten. Ik zou mijn kater in de ochtend als herinnering aan een leuke avond missen.

Zo jammer! | 14-04-08 | 10:13

Tis dat ie zo christelijk is, anders was Bas mijn Heiland! Bijna alles wat die man roept is degelijk en geeft een goed degelijk gevoel. Jammer dat hij zo rabiaat christelijk is, want anders was het nog krachtiger geweest. Homo's en vrouwen zijn trouwens ook anders, al zijn de SGP-oplossingen daarvoor mijns inziens niet gewenst. Maar dat policor gelul dat iedereen gelijk is, zal Bas, en terecht, natuurlijk nimmer iets anders doen geloven. Het SGP-geloof is immers veruit boven de policorkuddementaliteit te verkiezen.

NoMinister | 14-04-08 | 10:12

drs. G. Flater 14-04-08 @ 10:05
Je moet de cristelijke ook weer niet overschatten geachte heer, ik heb al vaker gesteld dat de macht van de cristenen komt van uit de overtuigingen van de atheisten. Het cda heeft niet zoveel stemmen gekregen omdat iedereen die cristen was op het cda heeft gestemd, maar omdat een hoop mensen de hoop hadden dat het cda een tegengewicht zou geven tegen de islam en van uit een cristelijke gedachtengang Leven en laten leven zou regeren.
-
Ik denk dat de meeste sp stemmers langzaam richting cda en pvda zullen gaan terwijl pvda en cda stemmers richting wilders en ton gaan.

repulse | 14-04-08 | 10:12

Maaier 14-04-08 @ 10:08
voedsel, grondstoffen wereldhandelsbalans.. veel belangrijker dan welke discuzeur over geloofsovertuiging dan ook.
op het moment dat dingen geld kosten dan wel opleveren zet menig staatsman of kerkvorst zijn principes snel aan de kant.

van dal | 14-04-08 | 10:12

Gegen die Mauer!

F. von Zeikhoven | 14-04-08 | 10:12

@van dal

De politici dansen naar de pijpen van het volk als het om zetels gaat.... daarna wordt in het regeerakkoord alles weggevlakt waarna belastingverhogingen en budgetoverschrijdingen volgen, afgewisseld met proefballonetjes en zo nu en dan een interventietje.

Rabarberke | 14-04-08 | 10:12

@ repulse
over de 1e heb je gelijk. 2 en 3 half / half. vanaf de 4e was het puur macht / politiek gebaseerd.

Octavianus | 14-04-08 | 10:11

EN dan nog, als je praat met die 750.000 normale moslims, dan nog heb je bedenkingen met wat ze allemaal niet zeggen. Zomaar een greep: Joden zijn per definitie zionisten(wtf is een zionist), kom je een oude bekende tegen in de trein en die begint te lullen over het geloof zeg je: ik geloof niet, dan kijken ze ook met een ongeloof van wtf dat is onmogelijk. Al vanaf de middelbare school trok ik op met niet-nederlanders en kreeg ik al te horen dat wij geen cultuur hebben, dat we een oorlog tegemoet zouden zien etc etc.
Nja,.. ik heb geprobeerd redelijk te zijn, maar mijn conclusie is dat we beter af zouden zijn zonder de islam dan met de islam. Netto resultaat is alleen ellende en wat kebabzaakjes.

Het_leuke_zuiden | 14-04-08 | 10:11

Overigens een knap links opzetje: Wouter Bos en het IMF laten lullen over voedseltekorten net nadat Verdonk de ontwikkelingssamenwerking wilde halveren.

Maaier | 14-04-08 | 10:10

ben ik ff blij dat ik heiden ben....

DenLangel*l | 14-04-08 | 10:10

Maaier 14-04-08 @ 10:06
Tuurlijk heb je gelijk. Ik verwacht elk moment Botte, Wishbone, Wopper, Shalome, Koerbagh cs om dat nog eens te onderstrepen...

Sikkeneur | 14-04-08 | 10:09

repulse 14-04-08 @ 10:06 dan hebben ze zich toen in het kaartlezen danig vergist, als het om jeruzalem ging, wat deden ze dan in byzantium?

van dal | 14-04-08 | 10:09

van dal 14-04-08 @ 10:07

Wil jij beweren dat het níet zo is dan?

Maaier | 14-04-08 | 10:08

Maaier 14-04-08 @ 10:06 cynischmodus?

van dal | 14-04-08 | 10:07

Octavianus 14-04-08 @ 10:02
Bij alle kruistochten is de basis dat jeruzalem werd aangevallen en dat cristenen het onmogenlijk werd gemaakt om hun processies uit te voeren.
Er word heel kort door de bocht altijd gezegd dat de cristenen de islamieten om niets aanvielen tijdens de kruistochten maar dat klopt niet. Zij waren reacties op de expansie driften van dar al-islam

repulse | 14-04-08 | 10:06

Sikkeneur 14-04-08 @ 10:02

Wat een links gelul. Voedseltekorten, grondstoffen, tss, da's toch onzin. Bas van der Vlies, Wilders en moslims zijn veel belangrijker.

Maaier | 14-04-08 | 10:06

Sikkeneur 14-04-08 @ 10:02
en bas wijst, hij wijst naar buiten zijn clubje...

de hedendaagse algemene sport in politiek 0031: kan ik nog iemand anders de schuld geven?

van dal | 14-04-08 | 10:05

Da's dan weer een klein succesje voor de haat-zaaiende imams van 0031,
want islamisering van 0031 en Europa effectueert zich nu eenmaal het snelst, wanneer alle politieke thema's van de politieke agenda verdwijnen en de politieke agenda alleen nog maar wordt beheersd door één thema en dat is religie . . .

Het is onbegrijpelijk dat het aantal weldenkende mensen in 0031, dat iedere vorm van religie als fenomeen en als instituut in het maatschappelijke leven vervloekt, nog steeds maar op één hand te tellen is . . . En zolang we last blijven houden van de collectieve krankzinnigheid, waar Bas vd. Vlies ook last van heeft (en we "religie" noemen), blijven we in deze bananen-monarchie hopeloos aanmodderen zonder één stap vooruit te doen . . .

drs. G. Flater | 14-04-08 | 10:05

Hé bijstandstrekker met je
"Als je kijkt naar de positie van de Christenen (en andere religies) in de moslim landen ,dan zie je dat die bar slecht is."

Moslims onderscheiden mensen van het boek en ehhh.. üntermenschen achtige dingen. Christenen en Joden staan bij moslims altijd nog 1 trapje hoger dan wij atheïsten..

Makkelijk | 14-04-08 | 10:05

Ik wordt ook een beetje bang van socialisten.. Als al die SP'ers nu níet naar pvda zijn overgelopen, dan zijn ze dus duidelijk naar TON gegaan.

Stelletje hersenloze AD sportwereldlezerts...

Makkelijk | 14-04-08 | 10:03

@repulse
de 1e of de daarop volgende?

Octavianus | 14-04-08 | 10:02

De vijand van mijn vijand is mijn vriend?

Bisschop Gijsen | 14-04-08 | 10:02

Als altijd kom ik met DE oplossing der oplossingen! Iedereen gaat terug naar zijn eigen land!

Hyppo Kriet | 14-04-08 | 10:02

Rabarberke 14-04-08 @ 09:52
Wat mij het meest bezighoudt is dat er 'weer 'zondebokken' gezocht worden om de echte problemen (voedsel, water, leefbaarheid, brandstoffen, grondstoffen, overbevolking) waar de wereld voor staat op te lossen.

Provinciale schermutselingen om een stukje groener gras bij de buren, hebben een andere dimensie gekregen...

Sikkeneur | 14-04-08 | 10:02

Ik wordt een beetje bang van geenpijl, VVD moet gauw zieltjes gaan winnen bij links én rechts

Makkelijk | 14-04-08 | 10:01

vagehond 14-04-08 @ 09:57
Kijk voordat je de kruistochten er bij haalt even wat de aanleiding was voor die kruistochten.

repulse | 14-04-08 | 10:01

kill, kill, kill the whiteman.....

Octavianus | 14-04-08 | 10:01

Mag ik mijn cultuur terug, ik heb niks anders.

Ron de Weijze | 14-04-08 | 10:01

Bas van der Vlies ruikt een verdubbeling van zijn aantal zetels. Hij kan ongetwijfeld wat stemmers bij Rouvoet en Balkelende weghalen als hij zich ontpopt als een Wilders sympathisant.

Rabarberke | 14-04-08 | 10:01

Vist 14-04-08 @ 09:57 je hebt de kok horen fluiten, maar je weet niet waar de lepel hangt.

van dal | 14-04-08 | 10:00

Sikkeneur 14-04-08 @ 09:46
Tuurlijk denkt en vind hij dat zijn weg de enige redding is, maar dat is met iedere politieke partij.
Waar het mij in deze omgaat is tot nu toe konden de andere politieke partijen Wilders makelijk wegzetten onder het stukje wil geen debat aangaan, heeft geen oplossingen.
-
Nu bas stelling heeft genomen op een standpunt die redelijk in de buurt komt van wilders zal dat debat niet meer te omzeilen zijn, zal het steeds minder over de vorm gaan maar meer over de inhoud en mogenlijke oplossingen.
-
Dit is denk ik het eerste moment dat ik het met welke stelling van bas eens ben, je kan hem zeker niet van opportunisme betichten. Als er een in de politiek is die altijd zijn eigen koers heeft gevaren dan is hij het wel. Hij maakt nu wel gebruik van het maatschapelijke draagvlak wat door wilders aangewezen is.

repulse | 14-04-08 | 09:59

Bas van der Vlies is toch, buiten een uitstekend tweede kamerlid, een goede politicus. Moslimfundamentalisme inzettten voor z'n eigen fundamentalisme. Slim. Gelukkig maar dat in ene verborgen wet is vastgelegd dat de SGP altijd en eeuwig twee zetels houdt in het Nederlandse Parlement.

Maaier | 14-04-08 | 09:58

Gristen hund!

Eerst die Jude abmachen en nu de moslims?

Je kunt een dikke swaffel van Vist krijgen.

Vist | 14-04-08 | 09:57

Het is een statistisch feit dat in landen waar de Islam de overhand krijgt, het sterftecijfer onder christenen opeens omhoog schiet.
En als er één groep is die weet hoe geloofsovertuiging kan omslaan in waanzin, dan zijn het de christenen zelf wel.
Kijk anders naar de kruistochten en de inquisitie..

vagehond | 14-04-08 | 09:57

Wel weer leuk om te lezen dat in de Vleesboom kennelijk ook een linksch mens schuil gaat, kennelijk net zo'n stakker als die Sterreneuker (is die trouwens met pensioen?). Van populisme moet je je verre houden want voor je grachtengordelvriendjes moet je uiteraard wel het beeld ophouden dat je een uiterst ruim en verlicht denkend persoon bent.

Alle politiek is op populisme gebaseerd, kijk alleen maar eens Woutertje Bos de afgelopen dagen als een debiel stond te schutteren: wel crisis - geen crisis.
Als politiek niet op populisme was gebaseerd dan begreep 98% van de bevolking er al helemaal niets meer van.

Auke | 14-04-08 | 09:55

Om te zien hoe Nederland aan het verrechtsen is moet je eens kijken waar een rechtse politicus van weleer, zoals b.v. Van Agt tegenwoordig ongeveer staat.

Afglijden naar een totalitaire samenleving gaat zo makkelijk...

Rabarberke | 14-04-08 | 09:52

Fundi-christenen dienen blijbaar nog steeds een andere god (er is slechts 1 cultuur en hij is multi)

Multikuli | 14-04-08 | 09:48

Sikkeneur 14-04-08 @ 09:46 ook dat zal een dictatuur inhouden, maar daar waren wij het al over eens geloof ik.

van dal | 14-04-08 | 09:48

repulse 14-04-08 @ 09:33

Het debat gevolgd met Bas? Er is maar een weg, nl die van zijn Heiland!

van dal 14-04-08 @ 09:33

Om nog maar eens met Ghandi te spreken: "Zonder geloof, geen politiek"
Elk 'geloof' (ook wel ideologie) zal bij een 'meerderheid' een minderheid of bij een dictatuur een meerderheid 'onderdrukken'.
Je zal je net zo ongelukkig voelen als figuren een Koerbagh of CJN's aan de macht komen...

Sikkeneur | 14-04-08 | 09:46

Ik begin mij nu toch echt zorgen te maken over Nederland.

Teen | 14-04-08 | 09:45

Is er al beeld van dit debat, en waarom nog niet ?
.
Altijd uitermate vermakelijk om Jansen in debat te zien.

QB (ja die.....) | 14-04-08 | 09:45

sjaakdeslinksesul 14-04-08 @ 09:42 scharrels? als in scharrelkip? barneveld...

definitie van een scharrelkip: een kip die het met meerdere hanen aanlegt... (bron: lesstof basisschool groep drie)

van dal | 14-04-08 | 09:45

ADO-Le-Cent 14-04-08 @ 09:36 en hetzelfde gaat op voor gereformeerden. net zo gevaarlijk, net zo knettergek. ook met geen ruimte voor een andere geloofsovertuiging.

met de vrijheid een geloofsovertuiging te mogen kiezen geef je een hele hoop vrijheid op zodra je van je vrijheid gebruik maakt....

van dal | 14-04-08 | 09:43

van dal 14-04-08 @ 09:15
Goh... zelf ben ik van hervormde huize en al mijn scharrels lieten mij plechtig beloven nooit, maar dan ook nooit iemand te vertellen dat ik hun vriendje was.

sjaakdeslinksesul | 14-04-08 | 09:42

Nooit gedacht dat wij nog een middeleeuws fenomeen zouden meemaken: een heilige oorlog.

- teruggejorist - | 14-04-08 | 09:41

niet voor de hond 14-04-08 @ 09:34
Ik denk dat de rest wel het sarcasme van geensteil begrepen

repulse | 14-04-08 | 09:39

Het christelijk fundamentalisme naar aloud joods-christelijk cultuurmodel zal weer hoogtij vieren. De synthese tussen kerk en staat weer hoog op de agenda en in plaats van de sharia krijgen we weer de inquisitie en de brandstapel.

Rabarberke | 14-04-08 | 09:38

.. deze radicalisering van Nederland moet stoppen. Het wordt nodig kritiek op de islam streng te bestraffen om het tij te keren.
Dat voorkomt problemen met islamisten, die hetzelfde doen om de vrede te bewaren. Afvalligen en zelfs gematigde moslims - die krijgen er ook flink van langs.

Jan Passant | 14-04-08 | 09:38

"Gelukkig wint volgens GeenPeil.nl de Nederlandse nuchterheid het nog ruim van het populisme...""

Fleisch ... zeik dan voortaan ook niet, nu je voorkeur duidelijk naar grijs II uitgaat.
Nooit beseft dat jij een Rouvoet adept was.

WeirJack | 14-04-08 | 09:37

Als je kijkt naar de positie van de Christenen (en andere religies) in de moslim landen ,dan zie je dat die bar slecht is.
.
Dus geen wonder dat steeds meer christenen en leden van andere religies zich steeds meer zorgen beginnen te maken over hun positie en een meer realistische kijk (en geen politiek correcte) gaan krijgen op deze zaken.
.
Als je de afgelopen 20 jaar bekijkt en dan vooral wat er zich in de grote steden heeft plaats gevonden ,kan niemand meer ontkennen dat er een proces van sluipende islamisering plaatsvindt.
.
Zelf bij links begint men dit nu te erkennen!!
.
www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/art...

Bijstandtrekker | 14-04-08 | 09:37

Natuurlijk is de groep fundamentalistische islamieten klein maar ze veroorzaken wel onevenredig veel problemen in de wereld ...... Ik moet die gristen Bassie gewoon gelijk geven

Hobbykip | 14-04-08 | 09:37

Met het slappe optreden van onze regering zal die angst niet minder worden.
.
Koningin Margrethe van Denemarken
(Nieuwjaarstoespraak 1 januari 2005)
"We worden tegenwoordig uitgedaagd door de islam zowel op mondiaal als op lokaal niveau. Deze uitdaging moeten we serieus nemen. We hebben dit probleem ongeveer twee jaar lang onaangeroerd gelaten omdat we tolerant en lui zijn. We moeten oppositie bieden aan de islam en we zullen moeten accepteren dat we zo nu en dan een wat minder prettig label opgeplakt zullen krijgen, omdat er bepaalde dingen zijn waarvoor we geen tolerantie moeten hebben. En áls we tolerant zijn, moeten we weten of het uit gemakszucht of overtuiging is".

ADO-Le-Cent | 14-04-08 | 09:36

@flowers
als er geen religie meer zou zijn dan komt er wel een ander iets voor in de plaats; communisme, socialisme, feyenoord of ajax... mensen willen gewoon graag bij een cluppie horen..

ed.. | 14-04-08 | 09:34

Grappig. Ik beweer altijd dat Wilders door angst wordt gedreven. Dat levert standaard tig reaguursels op: Niet waar, we zijn niet bang!
Nu echter geenstijl zelf meldt dat Wilders door de SGP wordt gesteund, en dat de christenjeugd bang is voor de Islam hoor je niemand protesteren.
Toch allemaal bang dus.

niet voor de hond | 14-04-08 | 09:34

Sikkeneur 14-04-08 @ 09:30
Ik denk niet dat het opportunistisch is van basje om nu het debat over de inhoud aan te willen gaan. Ik zal nooit of te nimmer op sgp stemmen maar ben zeker van mening dat zijn inmenging nu, op dit moment zeker een positieve uitwerking zal hebben.

repulse | 14-04-08 | 09:33

Sikkeneur 14-04-08 @ 09:30 het is wel duidelijk dat het vasthouden aan een geloofsovertuiging de samenleving an sich behoorlijk in de weg kan staan, en dat terwijl al die geloofsovertuigingen op zich vriendschap en naastenliefde prediken...

van dal | 14-04-08 | 09:33

Brakke Obama 14-04-08 @ 09:29 een muur om nijmegen zwanenveld... doet het ook wel voorlopig.

van dal | 14-04-08 | 09:30

Wat heeft de VVD hiermee te maken?

Dommelsch | 14-04-08 | 09:30

van dal 14-04-08 @ 09:15

Met de lat werd mijn linkshandigheid (de duivelshand) afgeleerd door devote nonnetjes.
Ben er nu 2-handig door, dat dan weer wel, maar toch....

De nestor van de 2e Kamer blijkt op zijn oude dag een opportunist te zijn die denkt mee te kunnen golven met de PVV en TON.
Als er een God bestaat, beware deze me voor een kabinet van conservatief gristelijk rechts dat ons terug zal werpen in de tijd gelijk fundamentalistische moslims.

Sikkeneur | 14-04-08 | 09:30

De christenfundi's trekken zich tenminste terug op de Veluwe en zijn redelijk ongevaarlijk. Ik stel voor een Moslimpolder in te richten, natuurlijk met ophaalbruggen en minstens -5 NAP.

Brakke Obama | 14-04-08 | 09:29

Wanneer komt Bas met zijn film?

ijsklont | 14-04-08 | 09:28

Wat zou het toch mooi zijn... een wereld zonder religie, zonder deze hypocritie, zonder de veluwe, zonder bas van der vlies....
Ik blijf er bij dat religie meer kwaad, haat en verdeeldheid zaait dan dat het naastenliefde oogst.
Dat de dag des oordeels maar snel mag komen! Dan zal het eindelijk duidelijk zijn dat de Scientology kerk het altijd al bij het juiste eind had...

Excuses voor mijn cynisme, maar deze discussies over wederzijds onbegrip, hypocritie en gebrek aan tollerantie worden steeds vermoeiender.

Flowers | 14-04-08 | 09:27

Hmm dit gaat leuk worden, ook al denkt basje uit een streng cristelijk kader, zijn meningen tellen altijd zwaar in denhaag. Als hij nu zichzelf steeds meer onder de critici van de islam gaat scharen, is er langzaam eindelijk zicht op een inhoudelijke discussie. Inplaats van het gezever over de vorm en de toon van het debat.

repulse | 14-04-08 | 09:22

geenpeil.nl???

Frankos | 14-04-08 | 09:22

Even een commentaar van Trouw gepikt:

Om over de ongelovigen nog maar te zwijgen. Er is geen land met een moslimmeerderheid waarin ongelovigen worden gerespecteerd. Volgens Donner en Verdonk bepaalt de meerderheid wat er gebeurt. Donner had het er al over dat dan de sharia kan worden ingevoerd. Vogelaar heeft het over een joods-christelijke-islamitische cultuur. Niemand noemt het humanisme en onze liberale democratische cultuur als bron van burgervrede en welvaart. De uitverkoop van humane waarden en normen is al begonnen. De seculiere vrijheid staat op de tocht. Dat de Christenen nattigheid beginnen te voelen is begrijpelijk. Dat "sociaal" links ons laat stikken is puur verraad.
Adriaan, Amsterdam, (14-04-2008, 06:46 uur)

kwark001 | 14-04-08 | 09:19

van dal 14-04-08 @ 09:15 Dat soort toestanden krijg je als je op het randje van de bible-belt woont.

Willianus Wortelus | 14-04-08 | 09:17

Lot 14-04-08 @ 09:16 verander jij eens in een zoutpilaar...

van dal | 14-04-08 | 09:17

Nog 26 zetels te gaan, moet lukken.

kwark001 | 14-04-08 | 09:17

En heel langzaam, wordt men wakker. Nu die rooien er uit gooien en dan gaan we los!

Lot | 14-04-08 | 09:16

marcelb 14-04-08 @ 09:07 Lastig. Debat werd gehouden in de Veluwehal te Barneveld.

Willianus Wortelus | 14-04-08 | 09:15

Sikkeneur 14-04-08 @ 09:10 ik ben ooit katholiek opgevoed, en als jongeling kreeg ik verkering met een refo-meisje... thuis gingen we 's zondags naar de kerk, dus vond ik het niet raar om met haar naar haar kerk te gaan....

na afloop van de dienst heb ik haar plechtig laten beloven nooit, maar dan ook nooit iemand te vertellen dat ik 'rooms' was..

toen hadden de refo's nog geen islamieten om hel en verdoemenis over te preken, toen hadden ze roomsen die niet deugden...

van dal | 14-04-08 | 09:15

Is er zeau veel verschil dan tussen gristenextremisten en boslimextremisten Bassie?
Je naamgeneaut de cleauwn is geleufwaardiger.

papegaaienflats | 14-04-08 | 09:15

Bas van der Vlies heeft gelijk en iedereen weet dat.
Alleen durven veel mensen het niet te zeggen omdat het niet politiek correct is en je de hele linkse kerk over je heen krijgt.

Bijstandtrekker | 14-04-08 | 09:15

Groot gelijk, alle fundamentalisten (van welke religie of overtuiging dan ook) opsluiten in een hele diepe kelder! Of geldt het opeens niet voor hele enge fundamentalistische gristenen?

Granaatappel | 14-04-08 | 09:15

Bij de SGP zijn ze ook bang voor vrouwen trouwens

Telegraafhoerrr | 14-04-08 | 09:14

Dankzij Geert komen de tongen los.

Boven het Maaiveld | 14-04-08 | 09:13

Ja, ja, die Bas, laat hem maar schuiven op zijn oude dag.

Er is maar een godsdienst die vrouwen knecht, homo's en andersdenkenden het liefst willen vervolgen in NL en dat kan je beste aan Bas cs overlaten.......

Sikkeneur | 14-04-08 | 09:10

sgp... die g in de afko staat voor 'geriatrisch' geloof ik...

van dal | 14-04-08 | 09:09

"Geen nieuwe moskeeen./ Een stop op de bouw van nieuwe moskeeen."

Eea. stond gewoon zwart op widt in SGP-kommunikaties mbt. hun verkiezingsprogram de laatste parlementsverkiezingen.

widtvoet... | 14-04-08 | 09:08

De sgp moet ook afgezonken worden, ondanks dat ze misschien een keer gelijk hebben.

Hellsmurfje | 14-04-08 | 09:08

"Je wilt niet weten hoeveel mensen in Den Haag, politiek correct als ze zijn, alleen maar kijken naar de gematigde 750.000 moslims."
Bam! Dat vind ik weer zo'n geweldige uitsrpaak waarvan het jammer is dat alleen vd Vlies het zegt. Getuig gristenhond getuig!

sjaakdeslinksesul | 14-04-08 | 09:07

Tja, 10e kruistocht o.l.v. B. van der Vlies? Jottem.

Bijstandskoning | 14-04-08 | 09:07

Heeft iemand een samenvatting van het debat voor in de Dumpert? Ben atijd wel benieuwd wat Hans Jansen te zeggen heeft!

marcelb | 14-04-08 | 09:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino