Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nova verzwijgt zetelwinst TON

rita.jpgIemand gisteren nog de Politieke Barometer van Nova gezien? Nee, en dat kan ook niet. Er zat namelijk geen Politieke Barometer in Nova. Weliswaar laat de actualiteitenrubriek wekelijks peilen hoe de zetelverdeling in de Tweede Kamer zou zijn als er NU verkiezingen waren, de uitslag ook daadwerkelijk uitzenden schiet er nog wel eens bij in. Soms is er geen tijd voor, soms vergeet men het simpelweg, kan gebeuren toch? Gelukkig is daar Maurice de Hond met een kakelverse complottheorie over deze merkwaardige zaak: het komt door Rita! De partij van Rita en Kay is namelijk met 5 zetels gestegen in de peilingen (congrats jongen). Reden om dat even in Nova te vermelden? Mwah. Hoofdredcteur Carel Kuyl vond een vermelding op de website wel voldoende. Vorige week werd de zetelwinst van TON overigens wel gemeld, toen kon de partij op 1 zetel in het parlement rekenen. Oh ja, dat ging wel om een peiling van twee dagen VOOR de start van de grote Rita-campagne. De boodschap is dus duidelijk, Nova weigert het volk in te lichten over de successen van TON, en laat peperduur marktonderzoek gewoon in de kast liggen als de uitslag niet bevalt...

Reaguursels

Inloggen

U bedoelt maar te zeggen dat het bevorderen van kennis leegloop pluspunten oplevert ?
Ik bedoel maar Nederlanders vertrokken bij duizenden naar het land van herkomst van hun buitenlandse partner .
De beter opgeleide buitenlanders vertrekken door het onvriendelijke beleid .
En de kansjongeren en die problemen blijven buitenschot .
Zoiets heet in je eigen doel schieten :)

spierdalaj | 14-04-08 | 07:35

spierdalaj

Een goed beleid verkoopt zichzelf !

Daar heb ik niets aan toe te voegen :-(

Gerrigje | 14-04-08 | 06:28

Yup ich hab es nicht gewust .
www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflev...
Toch knap dat de Nederlandse regering paspoorten weet te regelen uit een land wat al 15 jaar geen overheids instanties heeft .
Om er maar even buiten te laten dat ze er bijzonder goed in is geslaagd om per jaar 28000 Nederlanders te laten vertrekken .
Wat er doorsnee gewoon op neer komt dat het de beter gesitueerden waren die de mogelijkheid hadden te vertrekken .
Net zoals be buitenlanders die vrijwillig vertrokken de beter opgeleide waren .
Dat hele beleid was ene grote opeenvolging van flaters .
Dubbel paspoort ja elke Marokaan die in Den haag op de stoep staat voor een paspoort krijgt een dubbele nationaliteit .
Als je als Nederlander op diezelfde stoep staat met je half Hongaarse of Poolse baby krijg je bewijs het maar .
Maar aangezien je er liever voor kiest je oogkleppen op te houden kan ik er maar 1 ding over zeggen .
Ik ga er vanuit dat je met alle plezier je belasting afdraagt om de kosten van wanbeleid te dekken .
Linkse ambtenaren nou nog even .
Kolere ze moeten dat drinkwater in Nederland toch eens gaan controleren op halucogenen .
Goed beleid word niet gemaakt door spindoctors .
Een goed beleid verkoopt zichzelf !

spierdalaj | 14-04-08 | 05:19

Ja spierdalaj

A : De aanschaf van valse paspoorten door de Nederlandse regering.
B : Dossiers die lekten naar het land van herkomst van asielzoekers .
C : Asielzoekers die werden uitgezet door ze met 3 euro op het bus station te zetten van koop maar een kaartje naar de grens .

Daar zaten allemaal linkse ambtenaren achter, of dacht je dat een minister dat allemaal zelf regelde?

Gerrigje | 13-04-08 | 22:27

Precies ,16 miljoen Nederlanders met 16 miljoen verschillende meningen .
Klinkt erg leuk voor de kiezer maar is verre van realistisch .
Kan jij je indenken wat er bij jou op het werk zou gebeuren als zo'n beleid ingevoerd word ?
Ik ben er van overtuigd dat doe je geen week dan is of het systeem dichtgeslibt of je hebt zoveel krankzinnigheid over je heen gehad dat je het gauw terug draait .
Heel dat geouwehoer over links of rechts ,ze draaien je gewoon een rad voor de ogen .
Het is een prachtwijze om mensen te laten kletsen over nietszeggende nonsens .
Dat soor hypes heeft maar 1 bestaansrecht en dat is je aandacht afleiden van belangrijkere zaken .
Waar ik maar op doel is dit .
Alles wat ik de laatste weken heb gehoord was luisteren naar het volk ,criminaliteit terugdringen etc. etc. etc.
Ik heb echter niets gehoord over HOE ze dat wil bereiken .
Als ik aan Rita denk dan denk ik aan :
A : De aanschaf van valse paspoorten door de Nederlandse regering.
B : Dossiers die lekten naar het land van herkomst van asielzoekers .
C : Asielzoekers die werden uitgezet door ze met 3 euro op het bus station te zetten van koop maar een kaartje naar de grens .
Hap en snap prutswerk wat je in elk commercieel bedrijf vrij snel ontslag op staande voet had gekost .
Als ik een produkt aan een klant wil verkopen moet ik toch ook op zijn minst een werkend proto type kunnen tonen .
Zoals ik al zei een fraaie media campagne ,een hoop gebakken lucht maar tot nu toe niks degelijks .

spierdalaj | 13-04-08 | 18:48

spierdalaj Lachen dus niet begrepen wat zij wil!
Zij wil door middel van Internet samen met haar kiezers een programma opstellen voor de toekomst van Nederland. Dus het ouderwetste boekje van Mao kan zo weer in de kast die gaan we opnieuw schrijven. het partij programma van de meeste partijen.
Dat helaas ettertjes die nog nooit van hun leven iets hebben gepresteerd, de site proberen te ondermijnen schijnt de nieuwe democratie te zijn. het begin van de linkse bananen replubliek. Maar dat geeft niet we zien wel waar het eindigt, Volgens mij ga jij als eerste met het hoofd naar beneden.

Gerrigje | 13-04-08 | 18:09

Ik heb Rita haar presentatie bekeken en naar haar interview daar voor op Radio 1 geluisterd .
Alles wat gezegd werd leek wel linia recta uit de politieke extasy babbelbox te komen .
Een waar staaltje van i'll say anything to score a vote .
Er zat echter geen woord tussen wat ook daadwerkelijk iets duidelijk maakte over het te voeren beleid .
Mijn mening in deze is heel simpel ,kom met een goed plan !
Beetje oneliners roepen in de media maakt nog geen goed beleid .
Het is nou niet bepaald dat haar vorige ministerie een toonbeeld van goed bestuur was .
Ik kan me tenminste in de laatste 30 jaar toch geen andere politicus voor de geest halen die zo'n reeks van flaters en wanbestuur heeft neer gezet .
En even als p.s.je ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor t.v. kijken ,i have more usefull things to do .

spierdalaj | 13-04-08 | 17:29

spierdalaj, kijkt TV en heeft geen eigen mening. papagaaien maar!

Gerrigje | 13-04-08 | 13:46

Ach als ik me druk moet maken over dit soort van politieke lucht fietserij dan kan ik wel bezig blijven .
In de eerste plaats als je een goed ende gedegen onderbouwbaar partijprogramma had gehad ,dan had je geen gebakken lucht marketing majster nodig .
Een goed en degelijk doordacht en voorbereid programma zou zichzelf moeten verkopen .
Tuurlijk kan je met Nederlandse vlaggetjes en draaiorgel gaan staan zwaaien .
Sorry hoor Ria maar zo verkopen ze haring ,ten eerste wil ik iets horen wat goed onderbouwt is .
Jij roept ik los het fileprobleem op ik wil horen hoe .
Je hoeft geen snelweg uit je hoed te toveren maar leg me wel even uit waar het geld vandaan komt ,wat jij wilt doen om het wegennet uit te breiden .
Voor alsnog is de stilte oorverdovend als het op gedegen plannen aankomt .

spierdalaj | 13-04-08 | 12:48

Geenstijl maakt Rita kapot en daar gebruiken ze Kay voor!

Gerrigje | 13-04-08 | 11:45

Bondscoach is jaloers!!!

Gerrigje | 13-04-08 | 11:44

Nova verzwijgt; Geen stijl verzwijgt! Waarom niet melden dat de Oranjes weer flink gevlogen hebben? Waar gingen die vluchten naar toe? Geen Stijl zwijgt, waarom?

Dr Lambiek | 13-04-08 | 09:41

Jullie verwachten echt teveel van de TV....
TV IS AMMUSEMENT EN BEDROG!!

LifeCatcher | 13-04-08 | 09:13

NOVA is een linkse trieste club.
So what?

Ik ben blij dat er linkse mensen zijn, netzo als ik ook blij ben dat de Apenheul er is.

uncleben | 13-04-08 | 08:53

@michello... crisis wat ben jij dom... ik blijf mij erover verbazen.

DeArmeStudent | 13-04-08 | 08:25

@michello
"Inmiddels heb ik ontdekt (via Google, bedankt voor de tip) dat jij Moslim bent"
??? WTF??? Aangezien dit de methode is waarmee jij de hele tijd mensen de mond wilt snoeren: DAAR wil IK wel een keertje van jou bewijs van zien...
Maar volgens jou ben ik al links-stemmer, D66, moslim enz. Allemaal onjuistheden die jij via google kan bewijzen?
Als je deze bewijzen niet kan leveren moet je voortaan gewoon je bek houden, raddraaier

DeArmeStudent | 13-04-08 | 07:59

In mijn werkkring, "ICT" stemt niemand Rita, sterker nog , niemand neemt haar beweging serieus, opleidings niveau, HBP/HBO+/WO.
Aan de andere kant, mijn werkster stemt wel op TON, ze is een beetje simpel, heeft vroeger een ongeluk gehad, maar is voor de rest wel aardig.

bakoenin | 13-04-08 | 03:37

Rita (59885)
Nootdorp

Nog 15 mensen erbij en Rita nodigt wat hyvers uit.

superlutser | 12-04-08 | 23:02

@frostu
Lul niet man. Het gaat hier over een peiling en niets anders.

spinoza | 12-04-08 | 22:59

'T is ook nooit goed hè. Dan wordt er weer teveel aandacht aan extreem-rechts gegeven (vooral Wilders), maar als men het een keertje overslaat, is het meteen van "ze krijgen te weinig aandacht". Ga toch fietsen of zo.

Frostu | 12-04-08 | 22:38

Verzwijgen peiling was mij ook opgevallen.

Sterker nog. Teletext vermeldde die peiling wel en ik zat te wachten op de bekendmaking in NOVA. .

Niets verscheen.

Wanneer komt er eens grote schoonmaak daar in vervuild NOVAland?

spinoza | 12-04-08 | 22:30

@The eimer 12-04-08 @ 20:32
Je was Pim toch niet al vergeten? Na alle 3 de fases die hij heeft moeten doorstaan?

Frank Culemborg | 12-04-08 | 21:30

Komt allemaal door Wilders!!!

Namkeps | 12-04-08 | 21:14

-weggejorist-

shentef | 12-04-08 | 21:02

Rita hoeft niet gedemoniseerd te worden.
Iemand die nog links nog rechts, maar daar waar het geld zit is en roept dat ze alles gaat oplossen zonder concrete plannen "demoniseert"zich zelf wel.
En als het haar niet lukt heeft ze altijd Kay nog.
Bovendien lijkt het me voor "links"niet slecht om een versplinterde rechterkant te hebben waar drie partijen elk tussen de 15 tot 20 zetels scoren.
De VVD gaat vast graag in zee met twee dissidenten.

Extravaganza | 12-04-08 | 21:00

t Zal nog een hele grote kluif voor linksch worden om en ome Geert en tante Rita tegelijk te demoniseren, laat staan de liquidatiefase voor beide in te luiden. Diverse methoden kunnen niet meer toegepast worden zoals Anne Frank, de jodenmoord en nazipraktijken, want die termen gebruiken keren zich tegen de gebruikers, dat is al eerder gebleken.
Linksch staat nu dus met lege handen en wacht de totale collaps gelaten af.
Logisch dat een Nova geen peilngen meer bekend maakt, want iedere week verliest links zetels bij de vleet, de afgang wordt zichtbaar.

The eimer | 12-04-08 | 20:32

Rita is pas nieuw en dus in de negerenfase. Geert al geruime tijd in de demoniserenfase (Carel Nova Kuyl: 'buitensporig veel aandacht aan Geert Wilders') neigt inmiddels naar de liquiderenfase.

Frank Culemborg | 12-04-08 | 20:03

Die peiling gebeurt overigens niet zo regelmatig en stipt als toen de pvda nog niet in de regering zat. Toen miste men geen week, nu ligt de peiling er soms weken uit. Lees ook de "verklaring" van de "deskundigen" op TT Z(377) als u wilt lachen. Zelden vertoond, zo gekleurd.

PreventiefRuimen | 12-04-08 | 19:58

Linkse honden daar bij de publieke omroep!

Henkieeee | 12-04-08 | 19:56

@koops

Maurice de Hond stemt volgens mij PvdA.

Rabarberke | 12-04-08 | 19:47

Nova is links, niet rechts en ook niet recht door zee.
Nova is rood en vals. Uitsluitend linksdraaiende politieke draaikonten zijn welkom.

Gravin v Kippenbouth | 12-04-08 | 19:47

Wel toevallig dat Maurice de Hond in zijn peilingen steevast een enorme opkomst voorspelt van partijen als LPF, PVV en TON. Toch vallen de zetelaantallen keer op keer lager uit dan Maurice voorspelt. Volgens mij probeert hij gewoon een extra hype te creëren rond deze partijen omdat zijn politieke voorkeur daar ligt.

Koops | 12-04-08 | 19:40

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand CDA stemt.
Ben ik nou zo dom ??

potdeksel | 12-04-08 | 19:36

Extravaganza 12-04-08 @ 17:37
Dat is dus het verschil. Als we het over 'de maakbaarheid van de samenleving' hebben, dan is vraag twee wie dan precies die samenleving gaat 'maken'. Links dacht daar behoorlijk elitair over. Het was allemaal wel vóór Lul de Behanger, maar niet dóór Lul de Behanger. Nee, overal waren specialisten voor, die precies wisten wat goed was voor Lul. Bij Rita is dat helemaal weg, en wordt het vóór Lul de Behanger dóór Lul de Behanger. Althans, zo spiegelt ze dit ons voor. De geschiedenis leert dat machthebbers die beweren dat ze macht opbouwen om die aan het volk uit te delen naïevelingen zijn of bedriegers.

Schoorsteenveger | 12-04-08 | 19:20

bottehond 12-04-08 @ 17:20

idd de story continues....
Het blijft natuurlijk een rare zaak. Het OM die blijft mikken op Louwes. Maurice die het OM aanvalt omdat ze aan tunnelvisie. Om vervolgens zelf de klusjesman kostte wat kost te beschuldingen zodat Louwes vrijuit gaat. Op zich zijn de inspanningen van Maurice een goede zaak (iets klopt er volgen mij niet in die zaak), maar je kan ook dooralaan en dat is inmiddels al gebeurd.
Misschien dat louwes tzt postuum nog onschuldig wordt verklaart? Nu moet ie het nog even uithouden met bubba.

firecow | 12-04-08 | 19:15

Eerst even kijken of het blijvend is. Daarna kunnen we altijd nog Pechtold, Tofik Bibi (), Mohammed Rabbaeen wat er normaliter nog meer aan tuig wordt uitgenodigd gevraagd het betreffende feit in het juiste policor kader te zetten. Wel zo evenwichtig...

NoMinister | 12-04-08 | 18:23

@EVAK

Volgens NOVA zeker weten ja. Succes onder je kaasstolp.

inquisitra | 12-04-08 | 18:13

Goed dat Wilder weer zetels verloor.

PVV zal toch een marginaal partijtjes blijken.

En die houd rechts lekker klein.

EvaK | 12-04-08 | 18:06

@ Schoorsteenveger

Het valt niemand op omdat het een publiek geheim is. Die peilingen worden al jaren gemanipuleerd. Kranten willen hun vingers nergens aan branden omdat ze bang zijn de consensus om zeep te helpen en opeens als outsider te worden gezien.

tomba | 12-04-08 | 17:52

@ Giulianova 12-04-08 @ 17:33

Goed idee lieverd

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:52

En maar beweren dat er geen geld en tijd is voor een onderzoek naar de enge linksheid van het staatssocialistische omroepsysteem. Het is daar zo vergeven van de linksigheid dat het idd zonde is onderzoek te doen naar een gegeven dat bij voorbaat al vaststaat. Tip... laat ze verotten en gewoon niet meer kijken.

inquisitra | 12-04-08 | 17:51

@Extravaganza: U begeeft zich op gevaarlijk terrein voro een groot aantal hier... de helft van de F5'ende lutsers hier heeft geen baan, teveel AOW of zit in de dik door linksch te goed georganiseerde ziektewet Kan de hele dag en nacht (we zijn ten slotte een 24 uurs economie...) tiepmiepen, zonder een flikker uit te hoeven te voeren. Dat kutleven hebben ze allemaal te danken aan linskch, je hebt wel gelijk...

-Michiel Meer- | 12-04-08 | 17:48

rita is ook helemaal geen politica, ze heeft een club.. bewgeging, praatgroepje op internet, ze zou zelfs helemaal niet in de peilingen moeten zijn opgenomen.

-Michiel Meer- | 12-04-08 | 17:39

Las laatst dit:
Wat nog het meest verbaast aan Rita Verdonk en haar beweging is het ongebreidelde geloof in de maakbaarheid van de samenleving.
Dat maakbaarheidsgeloof was vroeger een kwaal van links. Aan die kant van het politieke spectrum zaten de idealisten die wilden werken aan een
betere wereld. De samenleving was verre van volmaakt. Er moest nog heel veel aan wordengesleuteld, maar alles zou uiteindelijk
goed komen. Voor alle onvolkomenheden was een oplossing.
Bij dit geloof hoort een positieve kijk op de mensheid. Natuurlijk,
er is een categorie die nooit wil deugen, maar verreweg
de meeste burgers zijn in de kern goed, redelijk en verstandig
en hebben het beste met elkaar voor. Deze optimistische kijk op de
wereld is verhuisd van links naar rechts. Links verloor het
vertrouwen dat de overheid voor een ideale samenleving
kan zorgen. Het ruilde de eigen ideologie in voor die van de
markt. Vreemd dat de droom van de volmaakte samenleving nu opduikt
bij Verdonk en haar aanhang. En het hoeft geen droom
te blijven. We kunnen het ideaal met elkaar verwezenlijken, als
we maar willen. Er is volgens haar voor alles een oplossing.
Het heil komt bij haar natuurlijk niet van de politiek en de
overheid, maar van de mensen zelf. De overheid deugt niet.
Niet in staat tot enig goeds. De burgers daarentegen weten precies
hoe we de samenleving beter kunnen maken. Geef ze de
kans en je zult zien: alle kwalen waaraan we lijden, van files tot
criminaliteit, verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verdonk wil het bestuur over dit land teruggeven aan de burgers.
Luisteren naar de mensen, heet dat.
Dat kan tegenwoordig ook heel eenvoudig met internet,
toch?
Verdonks positieve mensbeeld moet de afgelopen dagen
toch al weer een flinke deuk hebben opgelopen. Om de mensen
direct bij haar proces te betrekken heeft ze een website waarop iedereen lekker kan meepraten. Zondag is een deel van de site gesloten. Te veel onzin, scheldpartijen, beledigingen, grappig bedoelde voorstellen
en zelfs gore foto’s. Kortom, de rommel die overal op internet
opduikt als de mensen de vrije teugel wordt gelaten.
Verdonk is te optimistisch. Links heeft door schade en
schande uiteindelijk aanvaard dat de samenleving nooit volmaakt
zal zijn. Die les moet Verdonk nog leren. Het blijft mensenwerk
en dus gebrekkig.

Extravaganza | 12-04-08 | 17:37

Extravaganza 12-04-08 @ 17:19
Precies. Gaat helemaal nergens over, dit topic. Als ze het al zouden willen verzwijgen, dan komen ze er één keer, misschien twee keer mee weg, en dan gaat het iedereen opvallen. Dus veel ruimte om te manipuleren is er niet. Voorts lijkt mij de invloed op verkiezingen die nog ver weg zijn uiterst gering. Als er al invloed op het stemgedrag zou zijn, zou dat dan negatieve of positieve invloed zijn?
Die de Hond begint behoorlijk paranoïde gedrag te vertonen. Kan ook zijn dat-ie aandelen in de aluminiumhandel heeft genomen om zijn verliezen te compenseren.

Schoorsteenveger | 12-04-08 | 17:35

@Je-Zus Redde 12-04-08 @ 17:22

Inderdaad, Geenstijl is niet per se rechts. Geenstijl is echter wel eenzijdig, hellend naar de rechterkant van het spectrum. Maar een ethische discussie over GeenStijl, dat is heilloos. Je hebt wel je reactie verduidelijkt, dank daarvoor ;).

Zullen we elkaar blijven aanspreken met lieverd en schat? Dat compenseert een emotioneel trauma uit mijn jeugd...

Giulianova | 12-04-08 | 17:33

@J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 17:25
Dit probleem speelde dan ook niet in de DDR.

said_fred | 12-04-08 | 17:27

@said_fred 12-04-08 @ 17:23
Het ging fout toen het gepeupel stemrecht kreeg.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:25

@ Je-Zus Redde 12-04-08 @ 17:22

+ niet doorgaat

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:23

@ J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 17:09
De eerdere die opstond werd neergeschoten op nota bene het mediapark.
En ja, dat is hun insteek. Wat kun je doen tegen hun SA methodes ?
Dat was en is dé test voor onze democratie en rechtstaat om hier mee om te gaan.
De "Troelstra aanpak" van de SDAP in 1918 voel ik ook weinig voor.

said_fred | 12-04-08 | 17:23

@ Giulianova 12-04-08 @ 17:17

Nou ik vind geenstijl, fleischbaum uitgezonderd, geen duidelijk linkse of rechtse voorkeur door laten schemeren. Vrij genuanceerd. Dat een op zich nuttige demonstratie tegen de islamisering (en geloof mij maar ik ben niet links, niet rechts, niet recht doorzee, etc) dat is alleen maar slecht nieuws. Enne.... daar hoef je niet zo mee te koop te lopen, met slecht nieuws, toch?

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:22

Pff, alsof Rita ook maar enige bekendheid had genoten zonder de media..

Godward | 12-04-08 | 17:21

@Giulianova 12-04-08 @ 17:17
Die demonstratie die op een normale werkdag was georganiseerd? Dan kunnen we niet, we moeten dan werken.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:21

Groen links is een vegeterend clubje met beperkte bandbreedte. Het gevaar schuit toch nog steeds in de PvdA en SP.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:19


We hebben overleg gehad met de Volkskrant, Trouw, Nova, de Vara, de Pvda, D66, Groen Links, alle linkse artiesten, Labour, de socialistische partijen in Frankrijk, Duitsland en Spanje en de andere publieke omroepen en na drie uur vergaderen besloten
te bekennen dat er inderdaad een links complot is dat:
-alle niet grachtengordelbewoners het kiesrecht wil ontnemen;
-Harry de Winter alle nieuwsuitzendingen van de publieke omroepen laat
screenen voor ze uitgezonden worden;
-bij de novapeilingen bij de Pvda zetels 10 opplust en bij de rechtse zetels standaard gemiddeld twaalf afhaalt;
-Ron de Weijze 24 uur per dag schaduwt en afluistert;
-Volkert van der G. heeft ingehuurd om Pim Fortuyn te vermoorden
-de kiescomputers in Nederland heeft gemanipuleerd;
-al Siciliaanse huurmoordenaars heeft laten overkomen om Rita en Geert en
dissonant Marijnissen af te knallen;
-Kay heeft laten infilteren bij TON in een laatste poging om te voorkomen dat Rita president wordt.

Dit alles om te voorkomen dat iedereen weet dat het gedachtengoed van Geert en Rita rechtstreeks door God aan hen is doorgegeven.

Extravaganza | 12-04-08 | 17:19

Mij bevalt de uitslag ook niet.

bakboord | 12-04-08 | 17:18

@Je-Zus Redde 12-04-08 @ 17:08

Ik hoor GeenStijl niet over de meislukte demonstraties tegen de islamisering. Op de onderstaande demo zijn maar 25 mensen afgekomen. Mijn punt, schat, is dat je een kromme redenatie maakt, daarin geef je me toch wel gelijk?
Bron: www.telegraaf.nl/binnenland/3712654/_D...

Giulianova | 12-04-08 | 17:17

@ J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 17:12
Ja Halsema ziet er lekker uit, maar dat karakter zonder enige lijn in haar politieke opinie, behalve tegen heel veel dingen, dat maakt het toch een stuk minder sexy. Ze is vast helemaal niet in voor dildo's.

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:17

ooit een duidelijke uitspraak gehoord van Bos danwel Halsema over belangrijke thema's als Europa, onderwijs, immigratie? Ik niet, sorry. Men heeft daar totaal geen visie. Het zijn puur ambtenaren. Geen leiders.

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:13

@Je-Zus Redde 12-04-08 @ 17:10
Je hebt het H-woord gezegd. Nu krijg ik weer visioenen over dildo's met weerhaken. Je wordt bedankt!

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:12

Links nu is PvdA en Groenlinks. Da's een kansloos zootje draaiers, met fletse Bos en conservatieve kaakklem-buikspreekpop-die-niemand-begrijpt Halsema. Daar gaan we echt de oorlog niet mee winnen

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:10

@said_fred 12-04-08 @ 17:06
Toch blijkt die strategie van Links keer op keer te werken. Wat kun je er tegen doen?

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:09

@ Giulianova 12-04-08 @ 17:05

Pfff, manneke, als links zetels wint - wat vrij onmogelijk is met flets Bos en pseudo CDA-er Halsenende - dan wordt ook dat hier vermeld hoor lieverd

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:08

@ J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:58
Is al genoemd in de laatste alinea, in voorgaande situaties heette dat het waarschijnlijk een geestelijk gestoorde "einzelgänger" was die zonder verdere hulp de daad heeft gepleegd.
Ook al bestaan er camerabeelden waaruit blijkt dat hij tot vlak voor de daad werd vergezeld door tenminste 2 anderen.

said_fred | 12-04-08 | 17:06

@Je-Zus Redde 12-04-08 @ 17:04
Haha, omgekeerde wereld. Ga eens op het punt in, lutser.

Giulianova | 12-04-08 | 17:05

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 17:03
Proost makker.. ik moet gaan m'n blanke slavin in sarong heeft de dis klaar.
--
All the best

MoslimMolen | 12-04-08 | 17:05

@ topcat 12-04-08 @ 17:03

Oh, ligt het nu ook al aan geenstijl dat links geen zetels wint?

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 17:04

een beetje zoals GS dus, die alleen verhaalt over rechtse zetelwinst

topcat | 12-04-08 | 17:03

*neemt ook een koel flesje Bintang Bier en proost op oude dienstmakkers*

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 17:03

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:57
Ik dit alleen maar voor de >100% beamen.
---
*loopt betraand naar de koelkast en volgt Sevekes advies op*

MoslimMolen | 12-04-08 | 17:00

jovus 12-04-08 @ 16:44
Zeg dat wel. Nog een paar brandende kwesties en hot topics:
• waar van Jeauleau het niet over heeft gehad;
• wie door Kay niet gespindoctort is;
• welke advertentie niet door Harry de Winter is geplaatst;
• waar er geen plannen zijn voor het bouwen van een moskee;
• welke film geen demonstratie heeft veroorzaakt;
• vrouwen in bikini maar zonder camel toe en/of priemende tepels;
• normale mensen op YouTube-filmpjes;
• filmpjes van skaters die niet op hun bek gaan;
• etcetera.

Schoorsteenveger | 12-04-08 | 16:59

@said_fred 12-04-08 @ 16:56
Je vergeet stap 5: Liquideren!

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:58

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:54
Toch was het prachtig om te zien hoe wij destijds in het oude Indie de Islamieten onder de duim konden houden. *traantje wegpinkt*

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:57

De PVDA heeft voor dit doel een invoering in de cursus “haatzaaien doe je zo” op de pagina gezet;
.
“Om politieke tegenstanders effectief het zwijgen op te leggen gebruiken wij de volgende methode die bestaat uit vier onderdelen:
1 Negeren
2. Marginaliseren
3. Ridiculiseren
4. Demoniseren
Als de beweging hierna nog steeds staat en aanhang niet is afgenomen gaan we over tot de laatste stap; het zwartmaken van de persoon of beweging. Er zullen parallellen worden gesuggereerd met de tweede wereldoorlog, de slavenhandel, de apartheid of het koloniale verleden. De aanhangers zullen worden neergezet als racisten, nationaal-socialisten, fascisten, ophitsers, of buitengewoon gevaarlijke monsters. Hel en verdoemenis wacht wanneer de beweging aan de macht zal komen.
.
Deze fase zal doorgaan tot de beweging het zwijgen is opgelegd, dit kan betekenen dat de persoon in kwestie zich uit angst zal terugtrekken of dat een lid van de radicaal-linkse of islamitische gemeenschap tot hardere actie overgaat. In dat laatste geval zal de partij een bijeenkomst organiseren om zijn weerzin tegen deze daad uit te spreken, en de vrijheid van meningsuiting toe te juichen. Het resultaat is bereikt en er kan weer worden overgegaan tot de orde van de dag.

www.ravagedigitaal.org/index.htm?2007/...

said_fred | 12-04-08 | 16:56

@tomba 12-04-08 @ 16:51
-
Snik, ik ben diep ontroerd.
-
Als mijn moeder mij nu eens zag.
-
Eindelijk erkenning.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:55

MANNEN!! BIER!!!

LoL @ Sévèke | 12-04-08 | 16:55

Ik denk dat de ouders van Van Geel zich kapotschamen voor het bevlekken van de Nederlandse Cultuur. Van Geel: U draait en bent niet eerlijk. Daarnaast zwaait u met uw handtasje!

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:55

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:50
Dit soort vormen van heldhaftigheid ken al een langere geschiedenis; in begin vd VOC stond noord afrika bekend als Barbarië. Daar werd navenant tegen opgetreden als er langs gevaren werd.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:54

@ J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:46
Tja, het gaat dergelijke lieden ook veel meer om het tegenhouden van verandering via hun politieke machtsnetwerk dan dat ze echt oprecht dingen willen verbeteren. En als homo door je lidmaatschap van de gristelijke politiek het homo-standpunt van die gristenen onderstrepen is natuurlijk dermate geschift dat je moet vrezen voor de redelijkheid van de rest van smans uitspraken en acties in de tweede kamer.

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 16:52

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:50
-
O, zit dat zo.
-
Thnx, leerzaam.
-
Nu 1st centjes bijeen harken.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:52

A. Hilter, u krijgt hierbij de Gouden Tokkie voor het professioneel verkrachten van deze topic.

tomba | 12-04-08 | 16:51

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:47
Vroeger kreeg je bij ons een Klewang in je hol als bekend werd dat je een reetridder was (geen cavalerie overigens). Zou Wilders een nazaat zijn van kapitein Van Daalen of Colijn? Die konden vroeger ook lekker optreden tegen de Islamieten.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:50

A. Hilter 12-04-08 @ 16:48
Het klinkt vreemd, maar fiscaal gezien is het een "status aparte"

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:50

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:42
-
Delaware in de USA?
-
USA van de Kredietcrisis?
-
Wonderlijk.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:48

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:46
Dit heet in 't leger hoogverraad

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:47

Toch een beetje vreemd. Een homo als fractievoorzitter van het CDA. Temidden van allerlei lieden die een homo nog als perversiteit beschouwen. Daarnaast neemt hij het op voor de Islam, die helemaal het homo zijn afkeuren en bestrijden. Een vreemd soort van masochisme heeft die Van Geel.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:46

Ach ja, ze zijn in staat om een verkiezingsuitslag die in het nadeel van de linksche partijen uitvalt te negeren.

JosVerbeek | 12-04-08 | 16:46

On topic:
-
Peiling = nix
-
Peiling + NOVA = 2 x nix
-
Peiling + Maurice Speurhond = 3 x nix

A. Hilter | 12-04-08 | 16:45

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:43
Met een pot vaseline in z'n glibberhandjes..

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:45

tjezus wat een non-topic

jovus | 12-04-08 | 16:44

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:41
Nu ik er langer over nadenk; je hebt gelijk. Hij zal niet misstaan in het koortje om YMCA te zingen. Uiteraard dressed as a leatherboy.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:43

A. Hilter 12-04-08 @ 16:40
Trustfunds in Delaware m'n beste... Het werkt nog steeds.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:42

J.B. van Heutsz 12-04-08 @ 16:38
Hilter, ik een een leger van reaguurders zijn er van overtuigd; CNN heeft 't daarnet aangetoont.
U als generaal heeft toch in het verleden meer van dit soort praktijken onder uw manschappen vernomen? Zet iedere twijfel overboord en teken in gedachte van Geel in een Dior.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:41

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:38

straks ok

firecow | 12-04-08 | 16:41

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:35
-
Tip: word directeur van de belastingdienst.
-
Lap de regels aan je laars.
-
Ontspring vervolgens de dans.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:40

50 ztls voor ton
50 ztls voor pvv
50 ztls voor eliete
jz

Junkie Jantje | 12-04-08 | 16:39

firecow 12-04-08 @ 16:36
Zeg, nòu ken je 't geheim vd aluhoedjes gebruik 'm dan ook.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:38

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:15
Is Van Geel heaumeau? Ik zie altijd wel van die "vrouwelijke" beweginkjes en een beetje n ichterig taalgebruik.

J.B. van Heutsz | 12-04-08 | 16:38

@ Ron de Weijze 12-04-08 @ 16:29
Wat heeft de anonimiteit hier te maken met man en paard. Mensen vragen hun anonimiteit af te leggen is tegenwoordig niet alleen erg achterhaald: het is ook een listige manier om de vrijheid van meningsuiting indirect de kop in te willen drukken...

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 16:38

NOVA volgt gewoon de linkse agenda, wat het al heel lang doet. Die peilingen worden al gemanipuleerd sindsdat ik de politiek volg, vanaf de opkomst van Pim Fortuyn in ieder geval. Maar goed, niemand kan iets bewijzen of inzien hoe deze peilingen dan worden gedaan, dus het is oncontroleerbaar. Andere mensen zijn te dom of ongeinformeerd om inconsistencies te ontdekken dus het zal nooit openbare wetenschap worden dat die peilingen kiezersbedrog zijn. Wilders zou dit overigens in de Tweede Kamer aan de kaak moeten stellen.

tomba | 12-04-08 | 16:37

Die barometer zegt helemaal niks. Er zit een speling in van 5 zetels in ongeveer.
Daanaast geloof ik maurice niet. Komt de klusjesman man nog voor in zijn complottheorie?
En hij heeft zelf zo'n clubje vragenstellers dus het tns nipo / nova beschuldingen komt hem alleen maar goed uit.

firecow | 12-04-08 | 16:36

A. Hilter 12-04-08 @ 16:33
Nou ik ben geen paap; dus geen biecht of aflaat. Mijn zak kan wel een donatie gebruiken, zeker na de OZB-aanslag. Godver...

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:35

@Ron de Weijze 12-04-08 @ 16:29
-
There are known unknowns.
-
And unknown unknowns.
-
Bijzonder helder.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:35

Wat is perperduur in dit geval? Iemand?

cbrdrivert | 12-04-08 | 16:35

@michello 12-04-08 @ 15:45
Zie het NN item "Ton verslaat VVD"
stond daar toevallig ook dat je je als kleuter gedraagt?

DeArmeStudent | 12-04-08 | 16:35

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:28
-
Dat wordt biechten.
-
Een flinke donatie in de zak.
-
Daarna vrolijk verder.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:33

Ron de Weijze 12-04-08 @ 16:29

Je spreekt in raadsels.

Maaier | 12-04-08 | 16:30

A. Hilter 12-04-08 @ 16:23

Als mensen hun echte naam niet gebruiken of duidelijk aan het zieken zijn dan kan ik man en paard niet noemen maar vecht ik tegen windmolens. Wat mensen je niet willen laten weten dat laten ze je ook niet weten en wat je niet weet dat weet je niet. Wat ik wel weet, is of ik mij aangesproken voel of niet.

Zo vermoed ik dat jij eigenlijk jezelf A. Hitler had willen noemen maar ik kan me vergissen. Zo genoeg man en paard?

Ron de Weijze | 12-04-08 | 16:29

A. Hilter 12-04-08 @ 16:26
Yep; dat heet het rijke roomse leven... Menig paap heeft zweet op z'n voorhoofd.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:28

joene101 12-04-08 @ 16:20
We zien niet achter alles een complot van links, we wijzen alleen op de symptonen die aantonen dat er een links "complot "is

repulse | 12-04-08 | 16:27

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:23
-
Ze hebben een reputatie hoog te houden.
-
Is dat niet die beruchte plantsoen?

A. Hilter | 12-04-08 | 16:26

Wat een belachelijk suggestief artikel.

Ik denk dat er een heleboel Wilders-fans bij Nova zitten en omdat die zakt in de peilingen hebben ze het weggelaten uit de uitzending......

zininho | 12-04-08 | 16:24

@Ron de Weijze 12-04-08 @ 16:19
-
Wees een vent.
-
Noem man en paard
-
Dat zou je sieren.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:23

A. Hilter 12-04-08 @ 16:18
[x} JP

*Breaking news zonet heeft pedopolitie te Eindhoven prominent CDA-er met de broek op de enkels betrapt in het Anne Frankplantsoen. Extra bijzonderheid was 't feit dat er een bevlekt Harry Potter scrab-book werd aangetroffen. Later meer.... Terug naar de studio in Atlanta*

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:23

Rita is een BV geworden. Voor het stemmen op haar dien je eerst een contract met haar af te sluiten, waarin je haar kan afrekenen na 4 jaar. Eigen clausules behoren tot de mogelijkheden.
Daar is toch iedereen te stom voor?

Yets | 12-04-08 | 16:23

@repulse 12-04-08 @ 16:16
-
Bovenop Kay's gezicht?
-
De geluksvogel.

A. Hilter | 12-04-08 | 16:21

@stekelige 12-04-08 @ 16:15
-
Leg dat maar aan de belastingdienst uit.
-
Suc6

A. Hilter | 12-04-08 | 16:20

en dan noemt geenstijl de volkskrant azijnpissers, beetje jammer dat geenstijl achter alles een samenzwering ziet van links

joene101 | 12-04-08 | 16:20

Kudo's voor degenen die hier niet aan het zieken zijn, met hun nicks, met hun nobrainers, met hun partijdigheid. Zelf denken, zelf verantwoordelijk zijn voor wat je zelf uitbrengt. Je niet verschuilen achter de linkse mantel.

Ron de Weijze | 12-04-08 | 16:19

@MoslimMolen 12-04-08 @ 16:15
-
Van Geel MOET kiezen > Tijdens t fappen denk ik aan:
-
[ ] JP
-
[ ] Kay

A. Hilter | 12-04-08 | 16:18

Politieke peilingen zijn dagkoersen, maar die zetelwinst verzwijgen is niet handig.

Starf*cker | 12-04-08 | 16:17

LoL @ Sévèke 12-04-08 @ 16:16

Of peilingen niet serieus nemen....

Sikkeneur | 12-04-08 | 16:17

Bij de peilingen van nova moet je altijd een zeteltje of zeven er bij optellen.
.
De vorige keer zou ome Wilders de kamer in gaan met drie zetels in de peilingen.... De volgende morgen bleek de beste man met negen zetels de kamer in gebeukt te zijn!!

LoL @ Sévèke | 12-04-08 | 16:16

A. Hilter 12-04-08 @ 16:12
Laat haar maar lekker in een achterkamer zitten dan

repulse | 12-04-08 | 16:16

@A. Hilter 12-04-08 @ 16:12
Moeten is dwang. Daar doen we al jaren niet meer an.
We moeten dus helemaal niks.

stekelige | 12-04-08 | 16:15

A. Hilter 12-04-08 @ 16:04
Als CDA homootje van Geel stiecum zit mee te gluren gaat ie fappen.

MoslimMolen | 12-04-08 | 16:15

@repulse 12-04-08 @ 16:07
-
Je MOET kiezen > Ik wil Rita:
-
[ ] in haar achterkamer
-
[ ] op mijn gezicht

A. Hilter | 12-04-08 | 16:12

brulkikker 12-04-08 @ 16:04

Feit is toch dat De HOnd concurrent is van interview-NSS? Dat je daarom vragen moet stellen bij de terugkerende verwijten van de Hond aan het adres van interview NSS? Dat betekent niet dat de Hond per se ongelijk heeft, wel dat je zulke zaken mee moet wegen in je oordeel.

Overigens is dit absoluut geen ad hominem argument, aangezien ik hier de Hond niet aanval, slechts de Hond als eigenaar van het opinieonderzoeksbureau. Dat is een verschil.

Maaier | 12-04-08 | 16:09

Voor degenen die hier de 'fascistische kaart' trekken: naast nationalistisch fascisme bestaat er ook socialistisch fascisme, vooral nationaal-socialistisch of tegenwoordig, inter-nationaal-socialistisch. Het gaat erom, dat je op een fatsoenlijke manier, dus zonder geweld, met elkaar blijft praten over je uitgangspunten. Die niet dogmatisch afschermt of de andere kant uitkijkt. Hoe legitiem is het om trots te zijn op jezelf, je historie? Waar ben je bang voor als je achterom kijkt?

Ron de Weijze | 12-04-08 | 16:09

Maar nu even niet

Multikuli | 12-04-08 | 16:08

*Krabt nog eens aan zijn kont en lacht zich een krul in zijn l*l

IJzervreter | 12-04-08 | 16:07

Allemaal kul. Er zijn nu geen verkiezingen. Punt uit. Stomme barometer.

Zieke Hond | 12-04-08 | 16:07

A. Hilter 12-04-08 @ 16:04
Ik geloof nooit dat kay zo'n grote snikkel heeft of dat iemand hem uberhaupt omhoog kan krijgen voor rita

repulse | 12-04-08 | 16:07

Dat doen alle media, GS incluis.

poursuivant | 12-04-08 | 16:06

Welk succes van Rita?

Peilingen zijn gebakken lucht! Je koopt er niks voor. Die trut is nooit in de kamer. Dus over welk succes hebben we het...

Kniftig | 12-04-08 | 16:06

@-LoKi- 12-04-08 @ 16:05
-
Joehoe!

A. Hilter | 12-04-08 | 16:06

A. Hilter 12-04-08 @ 16:04
Toedels!

-LoKi- | 12-04-08 | 16:05

@ Maaier 12-04-08 @ 15:28
Gelukkig bedien je je niet - zoals gewoonlijk - weer eens van drogredeneringen om het onderwerp weg te relativeren.
In dit geval van de bijdrage van jou waar ik op reageer is er bijvoorbeeld gelukkig geen sprake van ad hominem.

brulkikker | 12-04-08 | 16:04

-weggejorist-

A. Hilter | 12-04-08 | 16:04

Ik zie nog een paar linkse reaguurders die elkaar hier nog níet de hand hebben vastgepakt. Jongens, als jullie je cordon willen sluiten en de rest van Nederland willen flushen, moet je dat wèl doen hoor!

Ron de Weijze | 12-04-08 | 16:03

Trouwens, die videocamera van een tijdje terug was gewoon een filmprojector.

Rabarberke | 12-04-08 | 16:02

Maaier 12-04-08 @ 15:56
Zolang ze alles volgens de wet doet is er niets aan het handje... oja... kun je of wil je even een copy maken van je maandelijkse inkomen en kosten die je maakt... wel zo handig en lekker transparant.

lamoor | 12-04-08 | 16:02

opinipeilers moeten allemaal opgepakt en verbannen worden
en opinie-onderzoeken verboden.
Ik stel voor dat we bureau intomart inschakelen om te kijken of er voor dit voorstel voldoende draagvlak is in de samenleving.

rioolguurder | 12-04-08 | 16:00

Onderstaande column is afkomstig van Peter Runhaar: Peter Runhaar is uitgever-schrijver-journalist. Hij is een kenner van Brazilië. Zo is hij afgestudeerd op een studie van de PT, de partij van president Lula.
3 april 2008, presenteert Rita Verdonk haar politieke beweging Trots op Nederland. Verdonk gaat Nieuwe Politiek bedrijven, vindt zij zelf. Hoe komt het dan dat de pijlers onder haar beweging mij zo bekend voorkomen?

Ik heb er voor de grap even een boek bijgepakt dat ik jaren geleden las. In dat boek, een helder proefschrift van A.E. van Niekerk, staat een passage over het Braziliaanse populisme dat opkwam in de jaren 30 van de vorige eeuw. Karakteristieken van dit populisme waren onder meer:

De persoonlijke eigenschappen van de leiders zijn van groot belang. Het charisma van de leider bepaalt het succes sterker dan het programma van de partij.
Een sterke ideologische verankering als in socialisme en liberalisme ontbreekt. De ideologie is vrij opportunistisch en kan worden aangepast aan de politieke praktijk.
Partijvorming en organisatie van de achterban worden, zeker in de beginfase, eerder als een bedreiging dan als noodzaak gezien.
Treffender kun je Trots op Nederland toch niet omschrijven?

Vele decennia later, namelijk rond 1980, kon Brazilië heel langzaam beginnen aan echte modernisering van land en politiek. De allerbelangrijkste aanjager van deze modernisering was de oprichting van twee “moderne” nieuwe partijen (PT en PSDB) die voor het eerst in de geschiedenis expliciet afstand namen van populisme en cliëntelisme. In plaats daarvan gingen deze partijen op basis van inhoud en een echt partijprogram politiek bedrijven. Vergelijk de PT en de PSDB in die “basics” maar met een gemiddelde Europese partij. Het moderniseringsproces verloopt in Brazilië met vallen en opstaan, maar de opkomst van deze partijen is wel de doorslaggevende eerste stap geweest in de broodnodige overgang van een oude politiek van populisme naar een nieuwe politiek van ‘echte’ partijen.

Kortom, de geschiedenis is soms ironisch. Waar men elders in de wereld in een langdurig gevecht en met de grootste moeite bezig is zich te ontdoen van een onwerkbare politieke traditie, brengt Rita Verdonk die Oude Politiek – niet gehinderd door enig historisch besef – terug naar Nederland. Ik ben dan toch liever Trots op Brazilië.

Ensslinmahler | 12-04-08 | 16:00

De mensen die hier hun belang verdedigen, vergeten hoe gewoon en goed het is om constructief de schouders te zetten onder het karwei om van Nederland weer een land te maken waar je met heimwee aan kunt denken, ook als je in Rijad op vakantie bent zonder bijbel en verplicht op je gebedskleedje neerknielt. We kunnen nog steeds zelf nadenken, toch? Of is het fijner om onze belangen te laten beschermen door de vrienden van pappa en mamma in hun machtsposities hoog in de bastions?

Ron de Weijze | 12-04-08 | 16:00

Maaier 12-04-08 @ 15:23
Links rakkertje.
Dingen die je niet bevallen moeten maar weg of beter gewoon lekker deaud gaan.

lamoor | 12-04-08 | 15:58

Sikkeneur 12-04-08 @ 15:47

hehe. Prima punt. Minder Verdonk, meer zon.

Black_Pearl 12-04-08 @ 15:46

Verdonk heeft geen ideeën, geen visie, wil geen transparante financiering van haar club, is een intellectueel lichtgewicht en doet haar werk als kamerlid niet. Bovendien heeft ze als minister de wil van de kamer niet opgevolgd, een democratische schande. Het vervelendste eraan is dat ze doet alsof ze een outsider is, maar heel haar leven voor de overheid heeft gewerkt en ze via de VVD de politiek is binnengekomen. Ze belazert daarmee de boel en blijkbaar trappen heel veel mensen erin. Om maar een paar argumenten tegen Verdonk te noemen.

Maaier | 12-04-08 | 15:56

miko 12-04-08 @ 15:44

Waar het mij om gaat is dat iedereen die zich laat beinvloeden door het al dan niet uitzenden van zo'n barometer beter maar helemaal niet moet gaan stemmen.

Dat geldt trouwens ook voor iedereen die deze debiele complottheorie gelooft.

Mike Oxlong | 12-04-08 | 15:56

Mmmm. Beetje nuance in deze mag ook wel. Als journalist bij de staatsomroep ben je voor 100% afhankelijk van belastingcentjes, dus de overheid. Een eigen mening wordt niet op prijs gesteld. Het is maar waar je voor kiest als journalist. Ik persoonlijk zou me schamen dat weer wel.

Contra | 12-04-08 | 15:55

Dit land is duidelijk weer aan wat fascisme toe.

Rabarberke | 12-04-08 | 15:53

Maaier 12-04-08 @ 15:39
Het is zaterdag, het zonnetje schijnt en Mutsaerts moet ook een verplicht stukje schrijven om tegeltjes vol te krijgen.

Kortom: waar hebben we het over.....?

Sikkeneur | 12-04-08 | 15:47

Ron de Weijze 12-04-08 @ 15:43
Wa zeggie ??

miko | 12-04-08 | 15:47

@ Maaier 12-04-08 @ 15:23
Waarom verdiend Verdonk geen aandacht volgens jouw als je comment leg dan ook is uit waarom niet , jij hebt altijd van one liners lijkt wel of jouw wil wet is.

Black_Pearl | 12-04-08 | 15:46

Mutsaerts | 12-04-08 | 15:11
Volk inlichten heeft geen zin.dat willen ze zelf niet.

miko | 12-04-08 | 15:45

DeArmeStudent 12-04-08 @ 15:35
Ik daag je nu onmiddelijk en dwingend uit om hier enkele oude peilingen van Maurice de Hond te copy-pasten en die naast de daadwerkelijke uitslagen te leggen. Met URL link erbij graag!

michello | 12-04-08 | 15:45

Mike Oxlong 12-04-08 @ 15:36
De meeste mensen ie in de peilingen aangeven op TON PVV of SP te stemmen gaan blijven bij de volgende verkiezingen lekker thuis voor de buis.De oude vandalen van het CDA gaan door weer en wind naar het stem bureau en zouden zelfs nog stemmen met een potlood.

miko | 12-04-08 | 15:44

op de redactie van NOVA worden iedere dag beslissingen genomen over wat wel en wat niet uit te zenden

de barometer is geen vast onderdeel, het schiet er heel vaak bij in ten faveure van andere items
niks ergs aan
volgende week misschien weer wel

t staat op de site, dus iedereen die t wil kan t zien

m. de h. is gewoon bezorgd over zn eigen exposure. niks complot, hij is bang dat zijn marktwaarde daalt.

commentaarderer | 12-04-08 | 15:44

Ik ben heel blij met de tegenbeweging van Verdonk en het gedegen en consistente werk van De Hond. Dat GeenStijl ze niet afmaakt ook niet geleidelijk met lelijke foto's. We worden genoeg in de greep gehouden van
multicul
politieke correctheid
elitaire macht & belang
nepotisme
achterkamertjes
ouwe jongens krentebrood
"ons soort mensen" versus pleps en populus
de grachtengordel
de baantjes naar elkaar toeschuivers
het elkaar afdekken als het fout gaat (minister in het vòlgende kabinet heeft het gedaan)
de Grote Leugen, lang genoeg volhouden tot iedereen het gelooft, de onderling afgesproken waarheid waar de afsprekers eigenlijk beschaamd over zijn
het cultuurpessimisme veroorzaakt door fout zijn geweest in de oorlog of goed erná (P. de Leeuw's ouders bijv)
het weggooien van ons erfgoed, waar wij trots op mogen zijn, pardon mochten want Beatrix houdt van multiculti: is weer eens wat anders
etc
etc
etc

Ron de Weijze | 12-04-08 | 15:43

*****
Gaaahaaap, wat een non-nieuws weer vandaag op GS!
Rita is toch al lang begraven? Met Kay der bovenop?
*****
Weet iemand nog een goeie website met grote tieten????

Dundunbanza | 12-04-08 | 15:43

Ja, dat soort beslissingen wordt bij het beraad van de Linkse Kerk genomen. Dood aan rechts!!!??? Wat een onzin allemaal, GS mag zich wel weer wat meer met zichzelf bezighouden. Waar zijn de scoops van een aantal jaar geleden? Het lijkt steeds meer een reactieforum te worden van Pauw en Witteman, Nova, Netwerk en DWDD. De mensen die zich daarin interesseren, kijken zelf ook. De mensen die zich daar niet in intresseren, die willen dit soort selectieve onzin niet lezen.
*ja ik weet dat ik geenstijl niet móét lezen, ik vind de ontwikkeling alleen jammer*

Giulianova | 12-04-08 | 15:42

Wim Bitterzaad™ 12-04-08 @ 15:38

Nee, en daarom is dit dus ook waardeloze complottheorie.

Maaier | 12-04-08 | 15:39

de linkse omroep heeft als missie de bevolking op te voeden en te behoeden voor de slechte rechtse menschen

Jan Passant | 12-04-08 | 15:38

De linkse media siddert bij het idee dat het er nu toch echt van gaat komen; de komende verkiezingen zullen als resultaat een rechts kabinet hebben. Toch proberen ze dit tegen te houden, op manieren die te dom zijn voor woorden. Denken ze nou écht dat als NOVA maar niet verteld dat Rita 5 zetels er bij heeft, Nederlanders zullen denken dat de linkse partijen aan zetels toenemen? Puh!

Wim Bitterzaad™ | 12-04-08 | 15:38

Meer aluhoedjes please.
Al zou Nova moedwillig de barometer niet uitzenden dan nog zou ik graag willen weten what de fuck je er mee opschiet? Gaan al die TON stemmers volgende week opeens SP stemmen omdat de barometer niet uitgezonden is?

Mike Oxlong | 12-04-08 | 15:36

van peilingen heeft Maurice de Hond ook geen kaas gegeten... dus zijn theorien daarover zullen ook niet zoveel kloppen.
Maar kom op mensen, welke malloot stemt er nu op een leeghoofd als verdonk?

DeArmeStudent | 12-04-08 | 15:35

Tijd voor TOB (Trots Op Balkenende). Aanhangers ervan zijn tobbertjes.

Jeremia | 12-04-08 | 15:33

Je wil het niet geloven maar er zijn dagen dat ik niet aan de politieke barometer denk.

zooishettoch | 12-04-08 | 15:32

Ehm, 1 R in averechts, sufkudt.

michello | 12-04-08 | 15:32

Dit werkt vast weer averrechts, dus rechts en dan is het goed.

michello | 12-04-08 | 15:31

@mick jagger 12-04-08 @ 15:29
U weet iets dat wij niet weten? Vertel...

copy2devnull | 12-04-08 | 15:30

En als iedereen zich moet legitimeren bij het stemmen straks zakt de PvdA naar 9 zetels. De stapels oproepkaarten en machtigingen zal niet meer genoeg zijn.

mick jagger | 12-04-08 | 15:29

Ik denk dat als ik morgen een club vastgoedjongens uitnodig en een cruise over het ij maak om vervolgens allerlei gekke dingen over actuele politieke onderwerpen te roepen in camera's, dat ik dan ook op 25 zetels zou komen, in de peilingen althans... denkt u niet?

Je-Zus Redde | 12-04-08 | 15:29

Vroeger werkte dit soort "manipulatie-trucjes" (verzwijgen van niet bevallig nieuws) prima. Jammer dat er nu internet bestaat en dat het volk werkelijk weet wat er aan de hand is. De oude-media gaat het nog moeilijk krijgen de komende tijd

Boven het Maaiveld | 12-04-08 | 15:29

Gelukkig is Maurice de Hond geen concurrent van inter/view-NSS en spint ie er commercieel geen garen bij hun zwart te maken.

Maaier | 12-04-08 | 15:28

Zo zie je maar weer dat de publieke omroep puur uit linksmensen bestaat!

Misschien Kunnen ze het voortaan beter noemen: Links 1,2 & 3

ouwehoerzak | 12-04-08 | 15:27

Nova is ook niet links natuurlijk... Gewoon geen tijd...
Nou zijn die prognoses van die de Hond toch altijd met flinke korrels zout te nemen hoor... Da's diezelfde man die toch beweerde dat Pim Fortuyn totáál geen kans zou maken toch?
*gaat koffie drinken*

copy2devnull | 12-04-08 | 15:27

Wat moet ik doen om mee te helpen Nova naar het internet te krijgen en GeenStijl tussen 10.15 en 10.45 op Ned 2? Kan ik ergens tekenen of een boze brief sturen naar een gremium-bestuurder?

Ron de Weijze | 12-04-08 | 15:25

Campagnes maken geen zetels. Wel stemming.

Jan Aaldrik | 12-04-08 | 15:25

Gargamel haat smurfen en ik haat linksmensen :)

Het_leuke_zuiden | 12-04-08 | 15:24

motten we da wijf serieus nemen dan?

derechtsesocialist | 12-04-08 | 15:24

Hoe link(sch) kan je zijn.

jopi | 12-04-08 | 15:23

mooi, complottheoriën! Overigens verdient Verdonk natuurlijk geen aandacht, maargoed, dat is een andere kwestie.

Maaier | 12-04-08 | 15:23

daar heeft die rare muts toch een spindoctor voor.

Extravaganza | 12-04-08 | 15:23

Ga es wat nuttigs doen, Mutsaerts. Malle complottheorietjes over niks. Word redacteur bij GeenStijl en je moet elke dag verplicht naar kutprogrammaatjes als Kassa en Nova kijken en er kutstukjes over schrijven.

Jean | 12-04-08 | 15:22

Huh?? de publieke omroep is toch politiek neutraal??

zie boven1330 | 12-04-08 | 15:21

De eerste helft van de U-bocht is ingezet...!

Bernhard Bang | 12-04-08 | 15:21

Weetje wat het is met de politiek? Ik heb geen idee

The Pussy Magnet | 12-04-08 | 15:20

Nou lekker dan!

Siam | 12-04-08 | 15:20

Schandelijk!

Cosa Nostra | 12-04-08 | 15:19

Het partijblad van de VVD (Telegraaf geheten) heeft ook geen melding gedaan.

Nereïde | 12-04-08 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken