Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Roos is een doos

gejatbeeldmerkDe VVD, beter bekend als de financier van cineaste en wereldreiziger Hirsi Ali heeft voor de verandering zelf eens een filmpie gemaakt. Niet geheel onverdienstelijk, want het is zwaar stigmatiserend en één en al onheuse bejegening. De partij veegt in de nieuwste reclamespot de vloer aan met de Pvda: "Roos heeft alleen maar vage ideeën, als ze al ideeën heeft." Moeha. Zo gaan die verkiezingen nog leuk worden. Amerikaanse toestanden, rotte vis, doopcelen, modder en pek met veren. Het wachten is op de snoeiharde rebound van de Pvda, maar wij hebben niet de tijd tot 2136. Omdat de VVD nogal belerend zegt dat die spot overal op internet geplaatst moet worden (ga eens dood), hebben we puur als tegenwicht hierrr wat campagnemeuk van Kameraad Jan. Doe er u voordeel mee en stem vervolgens Lijst GeenStijl.

Reaguursels

Inloggen

hèhè, eindelijk jip en janneke-taal. Muziek ook van janneke Hirshi Ali?

Arni_from_Roswell | 17-02-06 | 23:01

De rechtse kerk begint van de grond te komen. Die hadden we hier in Nederland nog niet. Eens kijken of het die club lukt zich net zo gehaat te maken bij mij als de linkse kerk.

Barbapoeppa | 17-02-06 | 12:20

Ja, de Vieze Vette Droleters betalen graag hun ondergeschikten om modder te gooien, terwijl hun coalitiegenoten hameren op meer waarden en normen... Hypocriet kuttuig dus. Dan liever de SP, die heb ik dit land niet zien verneuken de afgelopen 40jaar, in tegenstelling tot een stel Vraatzuchtig Vergarende Directeuren...

Ishamael back again | 16-02-06 | 22:56

@nokid
Onzin nokid

www.nu.nl/news/676213/13/Aantal_overva...
Aantal overvallen blijft dalen

Uitgegeven: 16 februari 2006 12:13
Laatst gewijzigd: 16 februari 2006 12:13

DEN HAAG - Het aantal overvallen in Nederland is ook het afgelopen jaar weer gedaald. Ten opzichte van 2004 pleegden criminelen vorig jaar 10 procent minder van dit soort misdrijven (2148). De afgelopen vijf jaar is de hoeveelheid overvallen met 23 procent gereduceerd.

Klaver | 16-02-06 | 21:49

Het filmpje is zo kinderlijk, omdat de VVD, PvdA stemmers wil trekken, en die zijn nogal dom, kinderlijk en erg principieel... Sinds Melkert is de PvdA 1 groot lachertje geworden.

Hugo Van Den Loonsch | 16-02-06 | 19:54

-weggejorist-

nokid | 16-02-06 | 18:35

Ik kan me herinneren dat wijlen Pim ook aan alle kanten werd afgezeken met als resultaat dat hij de gemeenteraadsverkiezingen won...

Zo zie je maar weer dat die ouwe pluche-tijgers in Den Haag er geen flikker van geleerd hebben. Hoe DOM kun je zijn?

Lipsum | 16-02-06 | 18:15

Haahaha das een goede ,van Alphen! ze maken zichzelf wel belachelijk!

MadMax | 16-02-06 | 17:39

Zag ik daar nou Wiegel voorbij komen in een aantal posts?
Die losert is zwaar corrupt, man! Omkoping, fraude, you name it. Check Wiegel en het bedrijf Copaco, waar hij al sinds 1988 voorzitter van de RvC is. Dat bedrijf heeft jaaaaaaaaaaaaarenlang belastingbetalers geflest.
En toevalliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig....! Op de DAG dat dat uitkomt, haalt Wiegel voor het gemak uit naar Hirsi Ali. Gevolg: ernstig belastend nieuws over Wiegel begraven ten faveure van zoveelste Wiegel-Hirsi Ali-rel.
En Geenstijl laat zich dus OOK al een rad voor de ogen draaien. BAH.

Pharos | 16-02-06 | 13:31

@klaver

Ik weet wel wat ik beslist niet stem maar niet wat ik wel stem.

Ksi-Ziks | 16-02-06 | 12:47

Lijst geenstijl? De startpagina van benedenmodaal-iklikmijnbaaszijnvoeten nederland als politieke ramp? Gelukkig ben ik geemigreerd. So long losers!

ultralinx | 16-02-06 | 12:04

Het filmpje bekijk ik thuis wel.

De verkiezingen van 1986 hebben bewezen dat het elkaar polariseren, dwz tussen de VVD en PvdA, uiteindelijk het CDA geen windeieren zal leggen.

Overigens, economische groei van 3%, daling werkloosheid met 120.000 in komende twee jaar, flinke daling financieringstekort.

Toch geen slecht resultaat van de slechtste premier aller tijden, ook gehaat door www.geenstijl.nl.

Voor de gemeenteraad stem ik dus CDA.

Klaver | 16-02-06 | 11:55

De eigen VVD achterban heeft weer het imago van een nette kleurloze middenpartij die overal bij past aangenomen. Om van de bijna onverslaanbare combinatie links journalistiek geteisem en standpuntloze maar zielig-leuke konthol te kunnen winnen heeft de VVD figuren zoals Verdonk en Hirshi Ali nodig. Echter deze dames geven de VVD een imago dat het kiezersvolk graag aan de VVD van Bolkenstein wilden geven maar wat de politici en de leden van de VVD niet wilden en dus niet uitvoerden. De teleurgestelde kiezer liet de VVD voor wat die was, niks dus, en vertrok naar de LPF en de Leefbaren.

Voor de partij van de konthol is liegen, bedriegen, afschuiven, draaien, corruptie en stelen haar handelsmerk zolang zij maar in het centrum van de macht kan zitten, immers de kontholclub is een baantjes machine en de grootstedelijke en landelijke politiek is een mooie opstap naar de geldpotten.

Ksi-Ziks | 16-02-06 | 11:17

Zolang de VVD zich zusterpartij blijft noemen van een bende racisten als Likud kunnen ze ongezien de vliegende H5N1-symptomen krijgen.

sjonnie | 16-02-06 | 11:11

Jan 4 Pres!!! echt lache dat filmpie!

jiha | 16-02-06 | 11:00

Eindelijk een partij die echt campagne gaat voeren!!! Doet Jozias het toch beter dan ik had gedacht. Wie heeft het script trwns geschreven... Hirsi Ali? :p

@ donderman: jij hebt dus duidelijk niet begrepen wat de VVD doet, dus probeer je mond dan ook niet open te trekken.

Spetsnaz | 16-02-06 | 10:52

@Yammie
Naast Wouter Bos :P

Miss Moneypenny | 16-02-06 | 10:24

Fijn om te zien dat de VVD nu iig elke schijn van inhoud overboord heeft gegooid. Een achterbakser stel graaiers bestaat niet.

supah | 16-02-06 | 10:21

Miss Moneypenny .Waar woon je ,ik ben gek op rode roosjes.

Yammie | 16-02-06 | 10:17

Ieder meisje hoort je weten dat zij een rode roos bezit
Die van voren is gespleten en waar een plukje haar op zit
Iedereen maand gaat ie bloeien
Zo niet, dan komt de buurman 'm besproeien
Dan doet ie het negen maanden niet.
Tot dusver deze bloemlezing!

Miss Moneypenny | 16-02-06 | 10:13

Wouter Bos is in de tegenaanval gegaan door te gaan hyven!
wjbos.hyves.nl/

Miss Moneypenny | 16-02-06 | 10:10

Kweenie, volgens mij trekken ze daar bij de VVD nu een flesje cognac open.
Dikke sigaar erbij....
Eens kijken op welke wijze het gepeupel nog verder uitgewrongen kan worden (gemeentelasten omhoog, hoera!!!)
Het blijft, hoe je het ook wendt of keert een elitaire teringzooi bij de VVD.
De gemeentepolitiek is dankzij deze mensen in mijn woonplaats geworden tot een ruziende kliek die zonder enige schroom het ene na het andere schandaal overleeft.
Tja, kan ook niet anders. De marine krijgt de opdracht om keurig VVD te stemmen, en zij gehoorzamen braaf. Waarom? Omdat de VVD het minst bezuinigt op defensie!!! Daarom!!!
*ondertussen laadt de bode zijn kofferbak vol met koffie en toiletpapier*

Donderman | 16-02-06 | 09:30

@zum kotzen>je hebt helemaal gelijk. Gelukkig zijn er alternatieven.

superjan | 16-02-06 | 09:26

@kruisridder 16-02-06 @ 09:14

Eens, maar je bent een minstens even grote lul als je VVD stemt. De VVD heeft 8 jaar meegedaan met Paars, sociaal-economisch beleid was een mix tussen VVD- en PvdA- ideologie, dus problemen voortkomend uit Paars is evenzeer aan de VVD te verwijten.
Het was Zalm die ons de Euro schonk ('nee de prijzen gaan niet stijgen'), het was een CDA-VVD kabinet dat eind jaren '70 de staatsschuld liet exploderen.

Wat de VVD nu doet is goedkoop meeliften op de algemene stemming die er onder een groot deel van de bevolking heerst: de PvdA heeft geld over de balk gesmeten, de PvdA heeft het allochtonenprobleem laten ontstaan en voortwoekeren, de PvdA heeft geen standpunten, etc.
De PvdA zit momenteel verdomme in de oppositie, buitengewoon goedkoop en misselijkmakend van de VVD om naar een oppositiepartij te gaan trappen i.p.v. de eigen standpunten naar voren te brengen in de verkiezingscampagne.

zum kotzen | 16-02-06 | 09:23

@superjan 16-02-06 @ 09:04,
jaaaah!
Het is donderdag, coming out dag!

vander F | 16-02-06 | 09:19

@zum kotsen
een rattenstreek? Het zal best,maar ze hebben wel gelijk.Je bent natuurlijk gewoon een lul als je PvdA stemt

kruisridder | 16-02-06 | 09:14

@arme fuckje>nou ja je zit in ieder geval wel veilig .met die neerstortende zwanen enzeau...
Heeft die notaris je tenminste nog de nieuwe dan brown gegeven?

superjan | 16-02-06 | 09:13

@superjan,
ik weet nog van niets......

fuckje | 16-02-06 | 09:08

@WIM+Fuckje+iedereen>t is een groote dag... Fuckje kom maar uit de la!

superjan | 16-02-06 | 09:04

Ze moeten die reclame vaak uit gaan zenden, dan ga ik vanzelf op Wouter Bos stemmen. Wat een laag-bij-de-grondse rattenstreek van de VVD, en Rutte die met zijn gluiperige kop het nog staalhard durft te verdedigen ook. Maar goed, ik ben niet verbaasd, beschaving blijkt eens te meer op geen enkele wijze te correleren met materiële welvaart en oppervlakkige fatsoensmaniertjes zoals het weten hoe je je bestek hanteert bij het eten.

[offtopic]
Brekend nieuws: dode zwanen gesignaleerd in Lelystad en Kampen, worden momenteel onderzocht op H5N1
[/offtopic]

zum kotzen | 16-02-06 | 09:04

Ik werd helemaal vrolijk van die reclame.

Lucifer | 16-02-06 | 08:55

Toch zou men in rechtse kringen eigenlijk wat meer waardering moeten hebben voor de gehaaidheid (laten we het maar even netjes houden) die Bos de afgelopen tijd heeft laten zien.

houdoe en bedankt! | 16-02-06 | 08:38

" Den Haag " moet zich even rustig houden; het gaat om lokale verkiezingen, niet om zorgstelsels of Afghanistan, maar over verzakte stoeptegels en papierbakken, kortom, Gemeenteraadsverkiezingen!

fuckje | 16-02-06 | 08:37

Effe Dimmen VVD!
Was Gerrit Zalm niet verantwoordelijk voor het beliegen van het gehele nederlandse volk met zijn BipBllofBipse verhaal bij de invoering van de PLEURO?
Zei hij niet bij de invoering van de euro, het is goed voor de economie, en werkgelegenheid,en zelfs voor de laagste inkomens die gaan er bij de invoering een stukje op vooruit!
Achteraf blijkt dus dat Gerrit dekzeil(Zalm) de gulden 15% te laag heeft omgewisseld tegen de Euro dit in samenspraak met wijlen Wim Duitenberg door deze wisseltruc zou de staatsschuld dus flink reduceren!
En heeft de VVD de troeteltoon Hirsi Ali binnen gehaald met heel veel bombarie,wat doet deze kleine dondersteen,ze is binnen de fractie en tweedekamer een soort scheldpeace begonnen en doet alles behalve waar ze door het nederlandse volk de belastingbetalers voor betaald wordt!
Nee de VVD is een trutpartijtje waar teveel kapsones en hypotheekverstrekkers de dienst uitmaken!

nummertje | 16-02-06 | 08:35

Reclame gaat tegen je werken als iets (in dit geval het filmpje) ronduit armoedig is gemaakt.
Mensen zien de knulligheid (in VVD kringen heet dit Jip en Janneke taal) waarmee dit gemaakt is en denken, dan zal de boodschapper (in dit geval de VVD) ook wel niet veel beter dan het fimpje zijn en keren zich tegen je.
Heel zorgvuldig wordt bijvoorbeeld het zorgstelsel vermeden, wat toch echt een fiasco dreigt te worden.

Karel Kruizenruiker | 16-02-06 | 08:31

Lekker goedkoop, even de PvdA afzeiken terwijl die niet in de regering zit!
Wordt dat hollocaust filmpje van de VVd ook weer van stal gehaald...

da wizard | 16-02-06 | 08:16

Dan denk ik dat Pechtold toch gelijk had met zijn vieze en vunzige politieke spelletjes. Maar waarom ze nu weer van die animatie met Tsjechische jaren 70 kwaliteit hebben genomen bij die plooirokpartij...

Anticollectief | 16-02-06 | 08:00

@Luhl 15-02-06 @ 23:05:
.
Nee, Kameraad Marijnissen heeft helemààl geen hekel aan moslims.
Bij zijn partij kan je - via eerste kamerlid van de SP, Anja Meulenbelt - nog steeds Islam-lessen voor beginners krijgen.

anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/12/27...
.

De PvdA heeft de grootste achterban bij de moslims. Gevolgd door GroenLinks.

www.trouw.nl/novumnieuws/binnenland/ar...
.
Dus, take your pick. :}

filter | 16-02-06 | 05:48

LEVE de clip van de SP, die zal ik eens overal rondsturen !!, en die goedkope flutclip van de VVD, is er iemand een cursus begonnen 'handig met de pc" ?? wat een bagger........

deFiscus | 16-02-06 | 05:29

Een beetje roos op je krijtstreeprevers kan toch geen kwaad, Jozias?

squire | 16-02-06 | 03:42

wordt wel steeds duidelijker waar de vvd voor staat, het amerikaanse systeem en daar is het heel veilig op straat, leuk zo'n nederland met rijke en arme ghetto's

crass | 16-02-06 | 02:38

@crixus: volgens mij verschilt het heel erg per studie of ze links of rechts zijn. Ga bij de gemiddelde economiefaculteit maar eens checken...

ThE_ED | 16-02-06 | 02:27

Ik vind het idee wel leuk, de uitwerking had beter gekund vind ik. Maar hij is in ieder geval wél duidelijk. Ietsje maar graphix skills hadden er wel bij gebruikt mogen worden.

ThE_ED | 16-02-06 | 02:25

Wat een Koningen bij de VVD

Spenk | 16-02-06 | 02:14

Echt een rammend suf filmpje!! Maar toch is de kritiek wel op zn plaats, heb mijn buik vol van Cohen die denkt dat ie 15 miljoen vrienden moet hebben. Niets de boel bij elkaar houden, criminelen in de gevangenis fatsoenlijke mensen op straat.

Brandje | 16-02-06 | 01:50

@mid-rechts 16-02-06 @ 01:14
Ach ja... Een studentenstad... studenten hebben geen geld en veel idealen, en zijn dus meestal links. Daarna gaan ze werken, geld verdienen en hun idealen inruilen voor politieke idealen om hun bezit te behouden of te vergroten en dan worden ze rechts. Zo is dat al eeuwen gegaan en zo zal het blijven gaan. Dat houdt het leuk.

crixus | 16-02-06 | 01:19

@crixus, kan me niet herinneren dat Wouter daarna nog een keer gevraagd is. Waarom hij dan uberhaupt wel gevraagd is? Tja, Groningen is nu eenmaal een rood bolwerk..

mid-rechts | 16-02-06 | 01:14

jonges ik nok um of.
tot morng...

de bier | 16-02-06 | 01:12

@mid-rechts 16-02-06 @ 00:59:
Ik wens u veel plezier op mijn Alma Mater... Dat is mij namelijk ook gelukt. Wat betreft de studentenverenigingen: hebben die zich al verlaagd om ook MBO gasten op te nemen? HBO losers werden bij de meesten al langer toegelaten...
Voor betreft Wouter Bush: Ik heb hem ook nog nooit op een helder geformuleerde mening kunnen betrappen. En hij mocht zomaar spreken op de RUG? Ik zou zeggen: m'n rug op!

crixus | 16-02-06 | 01:08

@crixus 16-02-06 @ 00:50

Misschien komt dat nog wel, de incubatietijd gaat nu in. De Denen moesten er ook ruim 4 maanden op wachten.

Weest gegroet | 16-02-06 | 00:59

@crixus, "grote" kans dat ik nu op dezelfde ""school"" zit, er gaat niets boven Groningen toch ;)?! Overigens vind ik het begrip student idd. wel erg ruim geworden, zelfs gastjes op het MBO noemen zichzelf al student. Om maar niet te spreken over de studentenverenigingen..
Ontopic: P.V.D.A vaag? De grote meneer Bos, is eens op m'n ""school"" geweest om wat dingen uit te leggen over economie, om eerlijk te zijn, heb ik me de hele tijd zitten afvragen of hij nou voor of tegen bepaalde onderwerpen was, ik kwam er maar niet uit, vervolgens ben ik maar na een kleine 20 minuten via de achteruitgang vertrokken...

mid-rechts | 16-02-06 | 00:59

@vanderf
Deze staat er nog wel, en ik vind het wel 1 van de raakste. Dat hij ooit iets heeft moeten verwijderen wist ik niet...

de bier | 16-02-06 | 00:52

Ze hebben die Deense cartoons ook nooit gezien in het midden oosten, dus dat zegt weinig... Er is alleen nog geen haatzaai imam in 0031 geweest die het gezien heeft en doorgebeld naar de heerschende Mullah aldaar.

crixus | 16-02-06 | 00:50

@de bier 16-02-06 @ 00:42,
grgrs nksh*t heeft tog een paar tekeningen van z'n wepsaait moeten verwijderen?

vander F | 16-02-06 | 00:50

@Crixus.
Poppermotje is inderdaad de kwaadste niet.
Ik ga ook maar naar bed voordat ik meer fouten bega, slaap ze.

MAXIMO | 16-02-06 | 00:48

Die grap van de week op g. neksch*t moeten ze ook niet zien in het midden oosten.
Wel leuk bedacht trouwens...

de bier | 16-02-06 | 00:42

@MAXIMO 16-02-06 @ 00:36:
Dat is waar, van AHA...
En wat poppermotje betreft: hij zal het je niet kwalijk nemen... Hij komt af en toe ook wel als een wijf over! (en dat zal hij mij wel kwalijk nemen, nou ja... vooruit dan maar!)

crixus | 16-02-06 | 00:40

@crixus
Nou dat is wat AHA juist zoekt, het kan haar niet provocerend genoeg zijn.
Overigens wou ik Poppermotje absoluut niet beledigen, ik wist het inderdaad echt niet, ik meende ooit eens zoiets te hebben gelezen, zal toen wel weer laat zijn geweest.

MAXIMO | 16-02-06 | 00:36

MAXIMO 16-02-06 @ 00:25:
Is dat wel verstandig, submission als cartoon? Lijkt me geen al te best idee als ik die commotie van de afgelopen tijd bekijk.
Overigens: Poppermotje is een hij... (tja... dat weet ik dan weer)

crixus | 16-02-06 | 00:31

@crixus.
Werk voor een klein bedrijf met flexibele werktijden, gelukkig.

MAXIMO | 16-02-06 | 00:30

*Helpt Poppermotje en de rest een handje haar denkbeelden overeind te houden*
De maker van dat filmpje kan AHA helpen met Submission 2 tot en met 100 met die goedkope, bij AHA passende, manier van werken.

MAXIMO | 16-02-06 | 00:25

@Chiant

helemaal niets hoor , ik was het woordje NIET vergeten in het schrijven , staat er een paar regels onder al , ik ben juist blij dat mensen met een viese(lousvandelaan) broek thuiskomen , betekend dat ze iets hebben gedaan voor het brood van morgen

kingsjors | 16-02-06 | 00:23

@MAXIMO 16-02-06 @ 00:16
Zo! Mag je van de baas wel na vijf uur werken dan? De meeste kantoren gaan toch om 5 uur op slot omdat de portier dan naar huis gaat?

crixus | 16-02-06 | 00:21

@Framoes 16-02-06 @ 00:16:
Dan heb je de verkeerde studie gekozen... Mijn colleges begonnen zelden voor 12 uur... Oh ja, alle scholieren boven de 16 heten tegenwoordig "student"... was ik even vergeten. Ik met m'n ouderwetse definities ook, denkend dat studenten alleen diegenen zijn die aan een universiteit studeren...

crixus | 16-02-06 | 00:19

@Harige Bangmaker,
Valt me gewoon op, precies na 24:00 wordt er de laatste tijd niet veel gepost.
@Poppermotje
Morgen ben ik nog steeds fan van Wiegel en vind ik AHA nog steeds een mindere politica.
@Crixus
Ik begin om 9:00, dus ik heb nog een 20 minuten te gaan ;)

MAXIMO | 16-02-06 | 00:16

@crixus 16-02-06 @ 00:12
Vergeet de student niet. Alle tijd, maar morgen wel weer om 9 uur op school.

Framoes | 16-02-06 | 00:16

(Ook) ik wilde het topic-beeld corrigeren, dat dit niet het eerste mislukt vvd filmpje is. Ik kan me recent iets herinneren met vernietingskampen, ontheemden, bommen en alarm. Deze is dan iets milder, maar toont dezelfde tragiek aan. Lutsers.

Shareholder | 16-02-06 | 00:13

MAXIMO 16-02-06 @ 00:07:
Voor de kantoorbaan-losers wel... En da's toch al gauw 99% van het GS-gepeupel... Vanaf morgenochtend half negen gaan ze er weer tegenaan op de PC's van het bedrijf in de baas z'n tijd...

crixus | 16-02-06 | 00:12

Nee inderdaad, Rosa heeft alleen maar vage ideëen. Maar die van de VVD zijn glashelder (wereldrecord bezuinigen, economische krimp, meer werkloosheid, nieuw zorgstelsel (ietsje duurder, dat wel) , missie naar Irak, missie naar Afghanistan (kost wat, maar de rest van de NAVO betaald toch niet mee), privatiseren, afschaffen PC privé, verhoging laagste belastingschijf, langer doorwerken, afschaffen VUT, een paar kruisraketjes, kinderopvang reteduur).
Aan die partij heb je wat als burger!

De VVD...
en dan moet ik ineens weer denken aan Gerrit Z., de man die er hoogstpersoonlijk voor had gezorgd dat we een miljard (!) minder hoefde af te dragen aan die EU-onzin.
Hij vertelde er alleen niet bij dat we ook 1,7 miljard minder uitgekeerd kregen. Gerrit bedánkt!

SuperG | 16-02-06 | 00:11

Nog eentje dan. Dat is waar, maar je moet het met een korreltje zout nemen, dat is nu eenmaal GS, zo ook Fuckje.., volgens mij is ze best wel lief..., maar nu ga ik echt nokken, us ofterwel latert.., oogjes toe etc. etc.

brutus68 | 16-02-06 | 00:10

Bah, heel mijn overzichtelijke wereldbeeld naar de gallemiezen.

poppermotje | 16-02-06 | 00:10

Niet hier.

Harige Bangmaker | 16-02-06 | 00:09

Is 24:00 de standaard bedtijd op GS?

MAXIMO | 16-02-06 | 00:07

@ fuckje: ik dacht hetzelfde van jou. We hebben allemaal wel eens een voortschrijdend inzicht.
@ brutus: ik heb nooit beweerd dat fuckje niet mag zeggen wat ze denkt. Ik ben blij dat ze het doet. Ik ben blij dat jij het doet. Het was fuckje die bij de eerste de beste keer dat ik MIJN mening uit, aangifte meent te kunnen doen.
@ MAXIMO: dit is echt teveel voor één avond. Ik ga slapen. Als ik morgen wakker word ben jij weer een linkse kromdenker en is fuckje weer ok. Ik wil het.

poppermotje | 16-02-06 | 00:06

Hup, naar jullie bedjes,
nijverig smeerolie onzer maatschappij,
en morgen weer lekker aan het werk!

vander F | 16-02-06 | 00:06

@Brutus.
Maar het is ook niet zo netjes van Fuckje om te gaan zeiken over een aangifte. Helemaal niet gezien haar eigen opmerkingen.
@Fuckje,
Weltrusten.

MAXIMO | 16-02-06 | 00:05

Zeau genoeg Den Haag Vandaag, terug naar 035, want daar woont Brutus, slaapt lekker allen, was weer gezellug....

brutus68 | 16-02-06 | 00:02

@crixus,
Joris is een kwartier geleden off line gegaan, morgen beter.....

fuckje | 16-02-06 | 00:01

@maximo,
als je M.P. bedoelt, dan begrijp ik je. Welterusten.

fuckje | 15-02-06 | 23:59

@klopkabouter 15-02-06 @ 23:54
Pleur op met je onzin spam...
Joris, waar ben je? Er is een irritant klein kudtkaboutertje die heel graag een IP-ban wil.

crixus | 15-02-06 | 23:58

@klopkabouter 15-02-06 @ 23:54
zeg kabouter klop, laat je moeder d'r buiten.

Weest gegroet | 15-02-06 | 23:58

@poppermotje 23.50

Wiegel is integer.., Fuckje ook, je kan het eens of oneens met haar zijn, hier gaan de liberale beginselen op, iedereen mag zeggen, wat hij of zij wilt, zolang het binnen de marge blijft, zo ook Fuckje, en dat doet ze, dus niet zo jammeren...

brutus68 | 15-02-06 | 23:57

@Fuckje.
Het is voor mij al laat, je begrijpt wat ik bedoel, toch?

MAXIMO | 15-02-06 | 23:57

Dat is wel weer erg makkelijk, fuckje.

Érg makkelijk, om wel te zijn.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:56

@maximo,
een president heb je alleen bij een republiek, jij gaat gelijk wel heel erg kort door de bocht.

fuckje | 15-02-06 | 23:55

-weggejorist-

klopkabouter | 15-02-06 | 23:54

Maar niet verder vertellen hé?

MAXIMO | 15-02-06 | 23:54

Sterker nog, ik neig eerder op hem te stemmen dan op Wouter Bos, maar dan moet ie wel zijn partij in het gareel zien te houden en nu echt eindelijk ervoor uitkomen dat hij voor het presidentschap gaat.

MAXIMO | 15-02-06 | 23:53

@fuckje 23.48

Dat doet Wiegel al jaren.., vandaar dat hij ook terugmoet (!) in de landelijke politiek. Hij is geen windvaan zoals de rest. En belangrijk: hij is geestig...

brutus68 | 15-02-06 | 23:52

@ MAXIMO: Het is een integer mens. Het is een onverwachte verrassing dat jij dat ook zo ziet.

poppermotje | 15-02-06 | 23:50

@fuckje
Xenofobie is je anders niet vreemd. Maar ja, wat een boer niet kent, dat vreet ie niet!

@poppermotje
Pas op, hoor! Vrijheid van meningsuiting is een hoog goed! Maar als je fuckje beledigt, kom je aan de Profeet van GS!

@MAXIMEAU
Ook ik heb een zwak voor de man. Jammer dat hij bij de VVD zit...

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:50

@maximo,
i ieder geval was Wiegel gisteren de eerste politicus sinds jaren die het Mingelen uitermate moeilijk maakte, punt voor Wiegel!

fuckje | 15-02-06 | 23:48

@MAXIMO 23.45

Dat loop ik dus de hele avond te beweren, blij dat ik in ieder geval een medestander heb...

brutus68 | 15-02-06 | 23:48

Nou die VVD heeft ideeën. Dat hebben we gezien (vooral aan m'n loonstrookje trouwens)

SuperG | 15-02-06 | 23:48

@poppermotje,
je scheldt, maar komt niet met argumenten, uitermate zwak! Ik had het idee dat je ok was.

fuckje | 15-02-06 | 23:47

@poppermotje
Wiegel is tenminste iemand die duidelijk en met humor en respect voor de tegenstander zijn standpunten weet over te brengen. Ik heb al langer een zwak voor die beste man.

MAXIMO | 15-02-06 | 23:45

@ fuckje: succes met je aangifte.

poppermotje | 15-02-06 | 23:44

@kingsjors @23:31
Wat is er mis met mijn spijkerbroek? Ik heb er de hele dag in gelopen en me een slag in de rondte gewerkt (en daarmee belastingen betaald). Toen ik vanavond thuiskwam was ie nog vies ook, net als iedere avond.
-
Kijk eens naar de inhoud in plaats van te luisteren naar een lijsttrekker die steeds zegt dat het gaat om de inhoud!

Chiant | 15-02-06 | 23:40

@poppermotje,
door mij racistisch te noemen tast jij me aan in eer en goede naam. Iemand kan mij niet erger beledigen dan zulke dingen tegen mij te zeggen.
Je stelt me hierbij op dezezelfde lijn als mensen die ik uitermate verfoei. Dit ga ik verder niet toelichten, een goed verstaander enzovoort.

fuckje | 15-02-06 | 23:40

@ fuckje: vertel nog eens over de strafbare feiten die ik allemaal heb begaan dan. Ik kan alles wat ik zeg en doe verantwoorden dame!

poppermotje | 15-02-06 | 23:37

@Kwakbol 23.29

Oh, jawel hoor.., het staat de VVD vrij om een joker in te zetten, en als die joker toevallig Wiegel heet, dan is dat jammer. Burgers bepalen nog altijd zelf op wie ze stemmen. De VVD moet alleen uitkijken voor het zgn. Pim-effect.., maar het CDA of de PvdA zou precies zo handelen..., stel je voor dat Drees een come-back zou overwegen, ies lastig ,maar tog, de PvdA zou hem inzetten..

brutus68 | 15-02-06 | 23:36

@ MAXIMO: Als jij je in positieve bewoordingen gaat uitlaten over Wiegel krijg ik het onbehaaglijke gevoel dat de vos de passie preekt. Ik weet ook niet of je dat nu ter meerdere glorie van Wiegel doet of om Ayaan negatief te belichten. Ik ben echter geneigd het laatste te denken.

poppermotje | 15-02-06 | 23:34

niet voor schamen moet het zijn

kingsjors | 15-02-06 | 23:34

Ik verkoop mijn stembiljet via e-bay aan de meest biedende!

wimpie | 15-02-06 | 23:33

@poppermotje,
jouw opmerking aan mijn adres vind ik ronduit schandalig! Je kent me niet, en als je zulke dingen over me zegt dan zegt dat meer over jouw frustraties dan over mijn politieke visie.
Als ik jouw naam, adres en woonplaats wist gaf ik je aan! Ik hoef dit niet te pikken.

fuckje | 15-02-06 | 23:33

@Karel kwakbol 15-02-06 @ 23:23:
Nee, dat is zo, maar er is geen wettelijke belemmering als de vvd niet de grootste partij van een eventuele nieuwe coalitie wordt. Dat is alles wat ik heb beweerd.

crixus | 15-02-06 | 23:32

wie heeft er ooit een VVDert in een spijkerbroek gezien
ik niet , dat is namelijk voor de werkende klasse , mensen die er zich voor schamen om met een stel vuile poten en een vuile broek thuis te komen
dat soort mensen en daar hoor ik zelf ook bij betalen helaas voor de grijze muizen

en wat betreft het spotje van de VVDerts , wouter bos zei er ook wel iets van

hoe meer ze van dit soort spots maken hoe meer ze aantonen dat ze zelf vaut zijn

hiersie alie , ga eens dood

kingsjors | 15-02-06 | 23:31

@gevallenverstand 15-02-06 @ 23:20:
Even duidelijker de vraag stellen. Waar baseer ik wat op? Dat Kameraad Jan een teringhekel heeft gekregen aan muzelmannetjes of dat ik denk dat het een stuntje is om LPF stemmers te trekken?

crixus | 15-02-06 | 23:30

@derks 23.27

Oh, god, de grote denkert Leon de Winter...., over irritante figuren gesproken..

brutus68 | 15-02-06 | 23:30

@gevallenverstand,
Wat is er mis met mijn idee????

fuckje | 15-02-06 | 23:30

brutus68
Indirect is de premier inzet van de verkiezingen. Pvda en CDA worden groter dan de VVD. Het is niet te verkopen aan hun achterban dat hun kandidaat moet wijken voor Hans Wiegel.

Karel kwakbol | 15-02-06 | 23:29

harige bangerik wat is er met och och???

derks | 15-02-06 | 23:29

derks 15-02-06 @ 23:27

Haha, aansluiten bij Leon de Winter. Een angstiger persoon kan ik me nauwelijks voorstellen. Iedereen heeft immers een takkehekel aan Jeauden. Zelfs deze gemoedelijke militante agnosticus.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:29

@ fuckje 21.42: Al met al valt het masker. Een racist met een paar excuus-allochtonen in je vriendenkring. En zoals alle racisten gebrekkig in de beheersing van je eigen taal. Tenzij 'hardgrondig' een bewuste woordspeling was. Jij en Rita Verdonk. Een klasse apart.

poppermotje | 15-02-06 | 23:28

@Kwakbol 23.23

Dat bepaald het partijcongres, en dat brevet van onvermogen heeft van Van Aaartsen allang afgegeven door z'n geflirt met z'n grote meester Wiegel...

brutus68 | 15-02-06 | 23:26

Och och, derks.
Wouter Boslim. Thee drinken. Cohen de Grote Knuffelaar.

Wordt wel erg eentonig zo.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:26

Harige Bangmaker 15-02-06 @ 23:17
Hirsi Ali ook! Dat zegt meer over Time Magazine dan over ons polderplebs. Ik vind trouwens Wiegel een ronduit irritant ventje, behalve dan voor die ene opmerking tegen den Uyl, en liberaal is hij absoluut -niet-.

daskapitalist | 15-02-06 | 23:25

Heej ashole. Er is geen letter onheus aan. Sterker nog Kamaraad Bos kreeg op zijn huisorgaan, het NOS journaal, uiteraard weer het laatste woord. Nadat dus in de spot naar voren werd gebracht dat de pvda geen standpunt heeft terzake intergratie zei hij: wij hebben wel inhoud en zijn sociaal. Wat de inhoud echter was kwam niet naar voren. Kan het inhoudslozer?

derks | 15-02-06 | 23:24

crixus
Er is geen enkele grote partij, die hun kandidaat opzij schuift voor Wiegel.
Zou een brevet van onvermogen zijn.

Karel kwakbol | 15-02-06 | 23:23

@Harige Bangmaker 15-02-06 @ 23:17,
op Marokko.nl ofzeau mag je nu het Groot Zionistisch Complot te berde brengen.....

vander F | 15-02-06 | 23:21

@vander F
Hoe het er nu naar uitziet mogen ze sowieso in de oppositebankjes plaatsnemen. Wiegel zou daar nog best eens iets aan kunnen veranderen op een degelijke manier.

MAXIMO | 15-02-06 | 23:21

@Chiant 23.10

070?? Ja, was een leuk avondje uit van de week, in 070...

@Fuckje 23.11

Die was ik effe vergeten die Gert Leers..., maar dat liedje met de Heideroosjes, dat doet wel afbreuk aan je geloofwaardigheid.., dus niet doen, voor de rest een hardliner naar m'n hart...

brutus68 | 15-02-06 | 23:20

Excuus, word geweaun een beetje ziek van het thee-drink-dogma.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:20

Luhl 15-02-06 @ 23:05
Leuk hoor, met een paar tiepjes als jij krijg je dit land wel aan de fik!
crixus 15-02-06 @ 23:13
Waar baseer je dat op?

gevallenverstand | 15-02-06 | 23:20

HaHaaa,
kom maar op met die Wiegel,
mag de VVD weer in de oppostiebankjes plaats nemen.
Laat Wiegel maar liever in Diever.

vander F | 15-02-06 | 23:17

Dat gekanker op Cohen ook altijd. De tiefus zeg. Ongezien de tiefus zelfs. fuckje, je weet niet over wie je het hebt. Ga lekker Grun onveilig maken. In de Blauwe Engel of zeau. De man wordt zelfs vermeld in het wereldwijd gezaghebbende Time Magazine. Zal ook wel weer linkse meuk zijn, of niet? Ongezien de tiefus zeg. Ga paarden melken.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 23:17

Natuurlijk is Wiegel een betere politicus en hoort hij beter thuis bij de VVD dan Ayaan. Hij komt tenminste nog op voor de liberale principes van die partij. Ayaan maakt ze allemaal kapot.

MAXIMO | 15-02-06 | 23:16

@Karel kwakbol 15-02-06 @ 23:10:
Dat is slechts een gewoonte maar het staat nergens in de wet dat de grootste partij bij de verkiezingen, of liever de grootste partij van de te vormen regeringscoalitie de minister-president moet leveren.

crixus | 15-02-06 | 23:16

@Kwakbol

Dat weet ik, en niet dat ik deillusie heb dat Wiegel ooit premier zal worden, hij is wel een van de laatste echte politici.., als oppositieleider in de kamer, of als fractievoorzitter kan hij nog leuk werk verrichten...

brutus68 | 15-02-06 | 23:14

@Luhl 15-02-06 @ 23:05:
Tja... daar in de worstenfabriek heeft kameraad Jan natuurlijk al lang geleden een teringhekel gekregen aan die muzelmannetjes.
Maar 't is denk ik vooral een stuntje om LPF stemmers te trekken.

crixus | 15-02-06 | 23:13

Paul Scheffer.. fuckje heb je soms MPV? Zoveel meningen in een meisje...

gevallenverstand | 15-02-06 | 23:12

@brutus68,
als het dan toch een PvdA'er moet zijn, dan liever Paul Scheffer, met Gert Leers als vicepremier en BiZa.

fuckje | 15-02-06 | 23:11

@Brutus @23:00
Ach ja het blijft ieder jaar weer een strijd tussen de clubs uit de 4 grote steden (010, 020, 030 en 040). Dit jaar zal het wel weer 040 worden. Waar ligt 070 overigens ook al weer?

Chiant | 15-02-06 | 23:10

brutus68
De grootste partij levert de MP.

Karel kwakbol | 15-02-06 | 23:10

AHA vindt dat als je moeite hebt met belediging van de Islam, dat je dan bezig bent gedachtenpolitie te zijn. Ze gooit je dan op een hoop met de haatnazi's van AQ en Taliban. Dat zijn verschillende dingen.

gevallenverstand | 15-02-06 | 23:09

@Kwakbol 22.53

Dat waren andere tijden, terug naar de onze...., Wiegel is zo'n beetje de laatst overgebleven politicus die gezag en autoriteit uitstraalt, en de allure van een staatsman heeft, weet jij dan iets beters.., kom op zeg, JP, of die clown van een Wouter Bos?? Ga nou iets heel verkeerds zeggen, maar dan de enige die nog enigzins in de buurt komt is Job Cohen..., maar die zou ik persoonlijk niet als MP willen...

brutus68 | 15-02-06 | 23:06

Nou, alles goed en wel: ik stem VVD met of zonder A.H. Ali of Wiegelt, blauw dus, terwijl ik nog wel een indiaanse (rood dus) ben.....dat zegt toch genoeg?

rosalie | 15-02-06 | 23:06

De SP is nu ook al anti Islam ????

[url]http://www.eenbeternederlandbeginthier.nl/index.php?ID=86774&pwd=IQRZKS[/url]

Luhl | 15-02-06 | 23:03

@OnheilsProfeet 22.50

Je slaat de spijker op de kop. Hirsi Ali is zo beetje de meest "uber geintegreerde negerterin" van Nederland, maar ze stampt rond als een olifant in een porselein kast, en ze richt een hoop schade aan..

@Chiant 22.51

Nee hoor, met Japie d'r bij sta ik in mei 2007 weer vrolijk op het Leidseplein de titel van de Eredivisie te vieren, komt goed...

brutus68 | 15-02-06 | 23:00

@Onheilsprofeet @22:50
Als alles wat ze zei dan feitelijk juist was, wat is dan het probleem? Waarom moeten wij (laat ik maar voor het gemak zeggen: westerlingen) dan steevast inschikken voor de lange tenen van lieden elders uit de wereld? Waarom dienen wij dan wél rekening te houden met hun normen en gevoelens en zij niet in het minst met de onzen? Nog niet misschien dat ik ook maar één nanometer wens toe te geven aan deze flauwekul! En als het dan nodig mocht zijn dat de zaak op scherp gezet wordt om de wederzijdse belangen, normen en culturen af te bakenen, dan zij dat zo.

Chiant | 15-02-06 | 22:58

@ Kwakbol 22:53
Wiegel heeft tenminste uitstraling en een normaal verstand. Een leider. Een man die stabiliteit kan brengen tussen het geneuzel van de D66'ers van deze wereld. Hoe hij bijvoorbeeld in de nacht van Wiegel stand heeft gehouden, getuigt van iemand met kracht. Wiegel staat ergens voor.

OnheilsProfeet | 15-02-06 | 22:58

@brutus 22:52

Nou geef mij maar groene thee uit China dan; dat zuivert je ook nog...

rosalie | 15-02-06 | 22:55

brutus68 15-02-06 @ 22:36

Wiegel's populariteit wordt vooral ingegeven door het "vroeger was alles beter gevoel".

Zo goed was dat kabinet van Agt-Wiegel overigens niet. De minister van financien in dat kabinet (Frans Andriessen) is opgestapt, omdat hij (terecht) vond dat het kabinet veel te veel wilde uitgeven.

Karel kwakbol | 15-02-06 | 22:53

@rosalie 22.49

Yep, ook ik, rode thee uit Frankrijk, ies lekker...

brutus68 | 15-02-06 | 22:52

@Harige Bangmaker & Brutus68:
Ach wie weet wordt Ajax volgend jaar wél weer kampioen. Wellicht zelfs van de GoudenGidsdivisie...

Chiant | 15-02-06 | 22:51

@ Chaint 22.43
Wat zei zegt is gewoon waar? Hirsi Ali draait rondjes in een cirkel waar ze niet uit kan komen. Natuurlijk heeft ze gelijk als ze zegt dat er miljoenen vrouwen worden onderdrukt. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat te erkennen. Maar het gaat er om wat je met die informatie doet! En mevrouw Ali gaat er buitengewoon lomp mee om, zeker voor een politica. Ze drijft Nederland nog verder uit elkaar. En ze heeft natuurlijk haar achtergrond mee, als ze geen "geintegreerde" negert was geweest was ze waarschijnlijk nooit zover gekomen.

OnheilsProfeet | 15-02-06 | 22:50

@brutus 22:46

Neeee brutus..ook gij??

rosalie | 15-02-06 | 22:49

Het valt me tegen dat het VVD spotje niet ondersteund wordt door een pittig stukje dixieland.

Zeurders | 15-02-06 | 22:48

@rosalie 22.38

Nee, Rosalie ,ik neem nog een slokje *kuch* thee, dat moeten we samen doen..., ji en ik, Moslim en Christen, bla, bla....

brutus68 | 15-02-06 | 22:46

@Brutus @22:36
Je hebt gelijk, maar geloof me: Wiegel zal tot in lengte van dagen MISSCHIEN terugkeren in de landelijke politiek.

Chiant | 15-02-06 | 22:46

Wat een gezeur over Hirsi Ali en haar uitspraken. Wat ze zei is gewoon waar en daar zal ieder weldenkend mens uit de westerse wereld achter kunnen staan. De enige reden waarom haar uitspraken nu ter discussie gesteld worden, is dat ze er mensen uit de niet-westerse wereld mee op de tenen trapt.
Nou jammer dan. Daar went de rest van de wereld maar aan, of ze trekken zich er niets van aan; mij om het even. Ik vind zelfs dat ze het nog redelijk beschaafd hield! Had mij op die plaats gezet en ik had de grenzen nóg scherper getrokken.
-
Laat nu iemand hier mij eindelijk eens aangeven wat Ali heeft gezegd dat feitelijk onjuist was!

Chiant | 15-02-06 | 22:43

@Harige Bangmakert 22.36

Is eigenlijk belangrijker dan het landsbelang, Ajax, idd Cruijff for voorzitter, danwel manager....

brutus68 | 15-02-06 | 22:42

@brutus 22:29

Tja misschien heeft ze het verspeelt bij de moslims en is iemand anders geschikter om met ze in conclaaf te treden, maar ik blijf er bij: die welwillende moslims zullen de eerste stap moeten doen cq een hand moeten reiken aan wie dan ook, anders blijft het een luchtgevecht met woorden of cartoons.........

rosalie | 15-02-06 | 22:38

Cruijff moet dan ook geen bondscoach worden. Hij moet Ajax uit de penarie helpen.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 22:36

@Chiant 22.25

Wat dat betreft is Wiegel de Cruijff van de politiek, zoiets van doet ie het of niet. Denk wel dat Wiegel nu wel een bewuste en heldere keuze moet maken, net als dat andere orakel te Barcelona. Anders wordt hij inderdaad ongeloofwaardig. Wiegel zal nooit MP worden, gezien de VVD, maar nog een keer in de oppositie als fractieleider, en droom droom als MP van een nationaal kabinet zo ik hem nog wel eens willen zien...

brutus68 | 15-02-06 | 22:36

De kans dat Wiegel terugkeert is minder groot dan de kans dat Johan Cruijf bondscoach wordt.

Karel kwakbol | 15-02-06 | 22:32

@rosalie 22.22

ies moeilijke vraag, maar daar heb je wel een punt, danwel de crux van de discussie.., Hirsi Ali heeft zich zo afgezet tegen de Islam, dat het intellectuele kopstukken uit die groep veel moeite zal kosten om dat aan de achterban te verkopen. Plus: Hirsi Ali reageert zo agressief (sic: verbaal) dat het lastig wordt om een dialoog aan te gaan. Daarom acht ik iemand als Wiegel geschikter om die dialoog aan te gaan, dan Hirsi Ali...

brutus68 | 15-02-06 | 22:29

Het mooiste van Wiegel is, is dat-ie tegen de aantasting van de vertegenwoordigende democratie (lees: referenda) is. Dat is voor mij al genoeg reden om de man een kans te geven, hoewel ik liever iets linkser stem.

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 22:28

Al die landelijke meuk boeit me niet, ik kies lekker voor een lokale partij die niet naar een landelijke top moet luisteren noch link noch rechts.

MasterG | 15-02-06 | 22:28

@UNL9, we hebben nu ff genoeg van die krant, keej?

fuckje | 15-02-06 | 22:26

@brutus

zie mijn bovenstaande post 22:22

rosalie | 15-02-06 | 22:25

De Volkskrant heeft het hele VVD-spotje: www.volkskrant.nl. Schijnt uit drie delen te bestaan.

UNL9 | 15-02-06 | 22:25

Over Wiegel:
Al 15 jaar is er de discussie of ie terugkeert in de landelijke politiek of niet en al 15 jaar is de uitkomst hetzelfde: NEEN.
Ook deze keer voorspel ik met een aan Jomanda grenzende waarschijnlijkheid dat de uitkomst van deze discussie wederom NEEN zal zijn.
-
Wiegel keert NOOIT meer terug in de landelijke politiek en zal tot zijn dood ALTIJD misschien terugkeren.

Chiant | 15-02-06 | 22:25

het enige politieke alternatief is -geen- politiek.

daskapitalist | 15-02-06 | 22:25

@Rosalie 22.19

Wiegel is pas 64, en dus nog niet dood of hoogbejaard. Wat geeft jou de arrogantie om te denken dat de man maar van z'n pensioen moet gaan genieten?? Loop nou eens niet zo te wijsneuzen, en roep eens een politiek alternatief...

brutus68 | 15-02-06 | 22:23

@brutus

Misschien als die welwillende moslims eens de hand gingen reiken aan Hirsi Ali zou er meer bereikt kunnen worden?

rosalie | 15-02-06 | 22:22

*Burp*

Harige Bangmaker | 15-02-06 | 22:21

@crixus
Ook weer waar... Neem bijvoorbeeld doctorandus Harry van Bommel. Of doctorandus Femke Halsema. En niet te vergeten meester Jan Piet Hein Donner.
-
Ik geef mijn ongelijk toe.

Chiant | 15-02-06 | 22:20

@crixus

Juustem, dus laat Wiegel nou gewoon van z'n pensioen genieten en z'n tijd uitzitten, want dat raadjeplaatje van hem hangt iedereen allang de keel uit. Hirsi Ali is misschien wat te gespitst op het islamgevaar, maar alles beter dan het te ontkennen.

rosalie | 15-02-06 | 22:19

Tuurlijk, Rosalie, wat Hirsi Ali (waarschijnlijk) niet bewust doet is stigmatiseren.Iets wat Wiegel niet doet..., hij is bereid tot de noodzakelijke dialoog. Wat hij doet is het niet overschatten van een stelletje radicale clowns, maar juist de hand reiken aan een grote groep welwillende Moslims. En denk maar niet dat Wiegel een type is van zachte heelmeesters etc. etc. ..

brutus68 | 15-02-06 | 22:18

@rosalie 15-02-06 @ 22:12:
Ja, maar Wiegel heeft geen weet van dat probleem. In Diever hebben ze nog nooit een allochtoon, laat staan een moslim, gezien...

crixus | 15-02-06 | 22:15

@Onheilsprofeet 22:01

Waarom komt die Wiegel dan niet terug met z'n allure en inhoud? Hirsi Ali laat alleen het grote gevaar van het oprukkende Islam-gebeuren zien vooral in Nederland. Dat durft bijna niemand in de politiek en als Wiegel het beter kan, moet ie dat doen i.p.v. vanuit z'n woonplaats gal op haar te spuien.

rosalie | 15-02-06 | 22:12

@OnheilsProfeet 15-02-06 @ 22:01
Hirsi Ali is dan ook een back bencher binnen de VVD, gehaald om tijdens verkiezingstijd reclame te maken, en in het parlement zo veel mogelijk de fractiediscipline te volgen (netzoals Fadime Orgu b.v.). Daarom zit er ook zo weinig kwaliteit in de Tweede Kamer. Het zijn allemaal mbo gedrochtjes die zo weinig mogelijk kabaal mogen maken, en alle beslissingen moeten over laten aan de partijtop en de ministeriele ambtenarij

daskapitalist | 15-02-06 | 22:11

@OnheilsProfeet 22.01

Hirsi Ali is geen politicus, ze is een getraumatiseerde vrouw, die surft op haar intelligentie, uitstraling, en hoog knuffelgehalte van een ieder die daar belang bij heeft.., natuurlijk heeft ze een aantal punten, maar ze slaat te ver door.., is begrijpelijk gezien haar achtergrond, maar als politica is ze ongeschikt.

brutus68 | 15-02-06 | 22:10

@Chiant 15-02-06 @ 22:02:
De hoogte van het IQ zegt niks over of het verstand ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Dus een verplichte hersenscan lijkt me dan geen overbodige luxe, aangezien ik intelligente mensen toch vaak hele domme dingen hoor zeggen.

crixus | 15-02-06 | 22:08

Niet te geloven, wat een knullig tekenfilmpje.

Mexicano | 15-02-06 | 22:07

Het hilarische Roos reclame spotje, werkelijk om te gillen. Het (amerikaanse) idee dat het trappen naar een opponent, het publiek zal kunnen overtuigen van het gelijk van de VVD, ljkt me niet alleen naïef, maar ronduit dom! Iedere reclamemaker die meer heeft gedaan dan de folder van de plaatselijke buurtsuper, zal dit beamen. Bovendien, als je het dan doet, doe het dan goed.

Mijn god, dit spotje heeft zo mogelijk een nog oubolliger uitstraling, dan de heer Wiegel zelve.
Ze moeten stoppen met die Nijntje-vibe die als een grauwsluier over de VVD is heen gedwarreld. Of het nu gaat om het toontje van de heren Wiegel en van Aartsen, de totaal mislukte babyboomers-leukigheid van het spotje of het trappen naar beneden. Kom eens met liberale standpunten! De babyboomers hoeven ze niet te veroveren,ze verliezen bij de echopiek!

Dus.... Nieuw reclameburo, rekening niet betalen en marketing, dames en heren VVD, weten wie je klant is. De VVD klant zit waarschijnlijker bij het CDA en D66, dan bij de PvdA. Tot slot nog een gratis advies: Positieve boodschappen, blijven een factor 6(!) beter hangen dan negatieve.
Doe er uw voordeel mee.

CoJoNes | 15-02-06 | 22:05

En toch blijf ik voorstander van het koppelen van stemrecht aan IQ. Dat saneert dan meteen de xtc-slikkende kaalkopjes en de werkschuwe bakfietsrijderts van de rest en scheelt weer een hoop achterlijke kamervragen à raison van ? 250,- per stuk. Subsidies nog daargelaten!

Chiant | 15-02-06 | 22:02

@Brutus 21:54
Hirsi Ali is een waardeloze politicus. Ze voegt niks toe aan de VVD. Ze maakt de staat geld afhandig met die bodygards, privefilmpjes en haar zetel. Het enige wat ze doet is olie op het vuur gooien. Laat haar eens lekker emigreren met haar gelul over Moslims, verder komt ze niet. Ik word zo schijtziek van al dat gezeik van die opgefokte bekrompen minderheid! Wiegel daarintegen heeft allure en inhoud, dat is een man die Nederland kan leiden, dat zie ik Hirsi Ali nog niet doen.

OnheilsProfeet | 15-02-06 | 22:01

Kies voor een partij die wel standvastig is en evenwichtig.
D66.

blikjegrolsch | 15-02-06 | 21:57

@fuckje> je lijdensweg zit er bijna op meid. Ik heb astraal contact gehad met WIM.

Morgen om een uur of 10 denk ik. Probeer nog maar wat te slapen.

superjan | 15-02-06 | 21:55

@Aussie 21.35

Hirsi Ali is maar bezig met een ding, en dat is haar persoonlijke kruistocht tegen de Islam. Wat Wiegel stelt is dat ze daar in doorslaat, en daarmee de VVD schaadt. En daar heeft Wiegel gelijk in. Als Hirsi Ali deze toon voortzet, zal ze dat solo moeten gaan doen... Maar ik val in herhaling, diep in z'n hart zal Wiegel achter Hirsi Ali staan, maar acht hij het niet verstandig dat al te zeer uiten. Over van Van Aartsen, tsja..., blijkbaar is eenoog koning in het land der blinden momenteel..

brutus68 | 15-02-06 | 21:54

@superjan,
weet jij hoe laat? Het wordt knap benauwd.

fuckje | 15-02-06 | 21:53

en nog een paar uurtjes en dan gaat het gebeuren!!!!

Baron von Proxy | 15-02-06 | 21:49

Was het niet de VVD die het aanwakkeren van haat ook strafbaar wilde maken ? Welnu, dan hebben we met de makers van dit filmpje een aantal ECHTE misdadigers !

Prikker | 15-02-06 | 21:48

moet gezegd, de SP heeft al jaaaaren de beste verkiezingspotjes, met afstand.

Baron von Proxy | 15-02-06 | 21:48

Het enige wat de PvdA goed kan is onkruid knuffelen.

Bunt | 15-02-06 | 21:48

die roos is waarschijnlijk een hoax

frenske | 15-02-06 | 21:47

Hee, das niet eerlijk! Jan zou een brief naar mij brengen -blikjegroslch, 020- maar ik heb hem niet gezien!

blikjegrolsch | 15-02-06 | 21:45

@fuckje>morgen kom je uit de la!

superjan | 15-02-06 | 21:44

@brutus68,
zowel om 21:37u. als om 21:40u. ben ik het hardgrondig met je eens.

fuckje | 15-02-06 | 21:42

@fuckje 21.28

Dat gemekker over die overschatte 010-voetballert en die Kosovaarse moet inderdaad maar eens afgelopen zijn. Kalou doorloopt maar gewoon het traject, die muts uit Kosovo haalt maar lekker d'r diplomaatje, maar dan gewoon opzouten, helemaal eerlijk is ze niet geweest..., dus...

brutus68 | 15-02-06 | 21:40

wat een goedkoop kut spotje, als de roos door de wind beweegt, beweegt de schaduw nie eens mee

......Duiveltje... | 15-02-06 | 21:38

Die VVD movie zuigt...

SP filmpje is wel oke... beetje zelfspot werkt beter als modder gooien...

Butpluggie | 15-02-06 | 21:37

@fuckje 21.28

Dat gemekker over die overschatte 010-voetballert en die Kosovaarse moet inderdaad maar eens afgelopen zijn. Kalou doorloopt maar gewoon het traject, die muts uit Kosovo haalt maar lekker d'r diplomaatje, maar dan gewoon opzouten, helemaal eerlijk is ze niet geweest..., dus...

brutus68 | 15-02-06 | 21:37

@superjan 15-02-06 @ 21:24
Ja en er bestaat nog één...

@fuckje 15-02-06 @ 21:25
tja wat jij wil, een doorsnee doos?

Ongewenst | 15-02-06 | 21:36

@brutus68 15-02-06 @ 21:30

Ja ik ben het met je eens dat Joker van Aartsen wel de meest nietszeggende fractievoorzitter is die ze in tijden hebben gehad bij de liberaaltjes. Grapje hier, lolletje daar.. Hij wil dan ook niet voor niets Wiegel erbij hebben. Ik heb ook het item ervoor gezien ja, maar ik vond het een verhaal met een hoog D'66-gehalte. Maar goed, we kunnen er pas echt over oordelen op het moment dat ie zich daadwerkelijk in de verkiezingsstrijd werpt. Zou wel leuk zijn als hij en Hirsi Ali wat meer op een lijn komen te zitten, want zo wordt het lastig campagnevoeren.

Aussie | 15-02-06 | 21:35

@brutus68>niet mee eens. Hij begon ook weer zachtjes te knabbelen aan het absolute recht van vrije meningsuiting. vandaar dat die mocrovvders allemaal zo dol op hem zijn. ik zou me zorgen gaan maken als ik hem was.

superjan | 15-02-06 | 21:32

De VVd heeft geen goed track record met het maken van filmpjes.
Het sebrenica,auschwitz filmje viel ook niet echt in goede aarde.

wcrol | 15-02-06 | 21:31

en Wiegel is lid van die organisatie die de nieuwe zorgwet geschreven heeft.

daskapitalist | 15-02-06 | 21:31

@Aussie 21.26

Gaan we weer.., Wiegel heeft meer aanzien en gezag dan de clown die momenteel de tent runnen.., heb je ook het item ervoor gezien, z'n lezing te Hengelo voor die Moslimclub.., was niet nix mee...

brutus68 | 15-02-06 | 21:30

@aussie>en hij wordt echt oud. krijgt ook een beetje een mummelbekkie. daarnaast was hij lid van energia en dat is ook al geen aanbeveling.

superjan | 15-02-06 | 21:29

VVD heeft het moeilijk vandaag, vooral vriendin Rita. Eerst die slepende zaak van die voetballert, nu weer dat weblog van Maria van der Hoeven.
Rita is boos, en terecht!!

fuckje | 15-02-06 | 21:28

Tja Wiegel.. zag 'em gisteren nog even geinterviewd worden door Ferry Mingelen en ik moet zeggen dat ie wel erg veel op de roos uit het spotje lijkt :/ Heb grote twijfels of hij wel de grote redder van de VVD is zoals ie door velen wordt beoogd..

Aussie | 15-02-06 | 21:26

@Ongewenst,
bedoel je een doos, of een snee?
Graag even een verduidelijking.

fuckje | 15-02-06 | 21:25

@ongewenst>die bestaat. De AVV van Mei li.

superjan | 15-02-06 | 21:24

Mijn stem gaat uit naar Lijst GeenStijl. Waneer zijn die verkiezingen ook al weer? April?

daskapitalist | 15-02-06 | 21:24

Ja leuk zo'n roos als metafoor, laat de kijker nadenken. Echter hoop dat men ook snel aan die semi-kale vvd'er gaat denken die zijn eigen ego probeert te strelen door de staatsschuld te verkleinen. En hoe doet ie dat ook al weer? oh ja de staatskas vullen met vette laste verzwaringen en geheel "onverwachte" meevallers.. Wie hebben hier ook al weer het meeste last van? de doosnee arbeider? Volgens mij moeten de arbeiders een partij gaan vormen en tegengas gaan geven....

Ongewenst | 15-02-06 | 21:22

haha na enkele minuten wachten heb je dan ook wat.. een filmpie voor een kind van 8.. en tsja die mogen nog niet stemmen.. zo zie je maar weer.. de VVD neemt u erg serieus..

Conjeau | 15-02-06 | 21:22

Het gaat overigens toch weer de verkeerde kant op met de VVD. Weet dat velen van de reaguurders het niet zo op Wiegel hebben, maar hij is de enige die de partij nog wat zetels kan bezorgen. Z'n kritiek op Hirsi Ali is terecht en weloverwogen, hoewel hij het diep in z'n hart volkomen eens met haar is.

brutus68 | 15-02-06 | 21:21

tja jammer, te goedkope, te vage, te lieve, semi kritiek. Een beetje reclamejongen kan die Bos feilloos afserveren. maar ze gaan zemelen over roos? en dat met een soort poolse kinderanimatie. nee zonde, gemiste kans. Vast weer zo'n partijbaron met een neefje die een avid heeft.

superjan | 15-02-06 | 21:20

moehahaha.. verspreid het via internet.. Neem dan eens een nieuwe servert.. eentje die het WEL trekt..

Conjeau | 15-02-06 | 21:18

Zow.. heb al *kuch* een kwart van 't filmpje kunnen zien maar vind 't wel geinig. Ze hadden die roos natuurlijk ook Woutert kunnen noemen;)

Aussie | 15-02-06 | 21:17

Die Amerikaanse spots zijn over het algemeen erg op de persoon gericht, kijk maar naar de laatste presidentsverkiezingen in de VS. Hoe John Kerry werd afgebrand, was af en toe op het randje... Overigens wel vermakelijk, maar hoop niet dat we in Nederland dezelfde kant opgaan.., hoewel de dienstmakkers van JP de MP eens aan het woord..., moet leuk zijn, zo van "hij was de bikkel van ons regiment" en dat soort onzin...

brutus68 | 15-02-06 | 21:16

@Prof. Hoxhade
'... de vloer aan even de vloer aan...'

Aldi informeert | 15-02-06 | 21:16

De vvd servert trekt het niet helemaal geloof ik... Ik ga vannacht wel even kijken als alle kantoorbaan-losers op bed liggen te ronken.

crixus | 15-02-06 | 21:13

F*ck zeg: je kunt dat filmpje stoppen, maar dan gaat dat kutliedje nog 5 minuten door.....

empe04 | 15-02-06 | 21:12

LOl@typo
Roos HEET, ze heeft geen roos

CoJoNes | 15-02-06 | 21:11

Beter 1 doos in de hand dan 10 rozen in de gemeenteraad

Fiking | 15-02-06 | 21:11

Brutus mee eens, dit zal de P.v.d.A. enkel in de kaart spelen. Ze kunnen beter proberen hun programma eens een keer in duidelijke taal te verkopen dan het weer te gaan verkloten!

Spongebabe | 15-02-06 | 21:10

Leuk als bijvoorbeeld *kuch* je vriendin Roos heeft en vanuit het diepst van haar hart Ayaan stemt. Ze zal een leuke dag hebben op twerk.

CoJoNes | 15-02-06 | 21:10

Iemand een spiegeltje van 't filmpje? VVD-servert trekt 't niet helemaal volgens mij.

Aussie | 15-02-06 | 21:09

Tsja, het filmpje *kuch* heerst niet echt, het is een beetje lullig gemaakt, werkt denk eerder contraproduktief..

brutus68 | 15-02-06 | 21:08

Stond daar nou: "Prof Hoxha 020" als afzender op die brief van kameraad Jan?

Hubbe | 15-02-06 | 21:06

Toch leuk bedacht van Jan.

Nouja, dat reklamebureau dan.

broomstick | 15-02-06 | 21:05

Goedkope shit dit filmpje.
Die filmpjes uit de states zijn vaak om je vingers bij af te likken, en dan die zware filmische toonage van de verteller, echt meesterlijk.
Wij blijven hier steken in LPF kwaliteit.

Mongeaul | 15-02-06 | 21:04

VVD :D

Utopiad | 15-02-06 | 21:00

Haha lol@maar wij hebben niet de tijd tot 2136
De PvdA bestrijd je met humor, daar snappen ze he-le-maal niks van

WillemIII | 15-02-06 | 21:00

De politiek wordt inderdaad vuil en vunzig.

Dennis Verhulst | 15-02-06 | 21:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken