Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KLASSEJUSTITIE!

Lijkt ons wel aardig om nog heel even terug te blikken op de zaak van Germaine C. Je weet toch, mevrouw kreeg voorwaardelijk plus een taakstraf en geen vrijspraak. Ze gaan in hoger beroep. Maar wist u dat er twee jaar geleden nóg een zaak was waarin iemand terecht stond vanwege het in zijn in-zijn-achteruit doodrijden van een ontsnappende boef. Lees anders ons topic uit 2005 nog eens na. Een agent uit Dordrecht reed rond dezelfde tijd als de Germaine C. iemand dood door de politiebus in reverse te knallen. Echter werd hier niet getreuzeld door het OM, en kon deze zaak al in 2006 worden afgehandeld. In tegenstelling tot de zaak van Germaine C. was de agent wel flink in het nadeel. Er was een ooggetuige gevonden die verklaarde dat de man full-speed zijn busje in de achteruit zette, op het moment dat de van inbraak verdachte Partyflocker Niels van Dasler er vandoor wilde gaan. Al in 2005 kwam deze zaak veel 'strafbaarder' en berekenender over dan de noodactie van Germaine C. Inderdaad, kat in het bakkie dus voor de rechter en de Officier van Justitie. Dat werd vast een flinke straf voor die agent. Nou nee. Hij werd wél vrijgesproken. Niets aan de hand, verlaat de gevangenis zonder te betalen, ga langs start en ontvang 20.000 euro. Dit is wat in de volksmond nou klassejustitie wordt genoemd. Duidelijk zo?

Reaguursels

Inloggen

Verbaast ons dit verhaal? Nee

sr69 | 09-03-08 | 20:01

www.rtl.nl/(/actueel/editienl/)/compon...

GS trekt wel heel snel conclusies. Als je een politieman veroordeeld heb je wel een enorm probleem, want wat mag de rest van het korps in Nederland dan nog in zo'n geval? Een burger niet veoordelen geeft weer een ander probleem, want het kan het beeld geven dat een burger het recht in eigen handen mag nemen. Zeer complexe situatie dus en ik zou niet direct van klasse justitie spreken.

tre_qe | 08-03-08 | 23:38

Dat krijg je nou eenmaal met corrupte linkse rechters. Het mooie is dat ze zogenaamd onafhankelijk zijn. Maargoed er zal toch echt een nieuwe regering moeten aantreden voordat ze justitie kunnen uitroken. Er zijn al teveel slachtoffers gevallen door de corruptie en politieke spelletjes binnen het OM en rechtbanken.

musclehedz | 08-03-08 | 23:32

what's new

Ali Bi | 08-03-08 | 19:57

Fireblade1971versie2 08-03-08 @ 14:57
Je moet hem zodanig raken dat de overlevingskans groter dan 50% is.
Toch is het wel merkwaardig dat zodra er een marokkaan wordt doodgereden het zeer lang schijnt te moeten duren voordat er uiteindelijk een uitspraak is.
Agenten mogen schijnbaar gewoon NL'ers tot gehakt malen.

JosVerbeek | 08-03-08 | 17:17

maf, maar niet meer verbazend.

3*links=rechts | 08-03-08 | 16:48

Weet iedereen dit nog van vorig jaar:
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artik...
Een Franse toerist rijdt met een Mercedes cabrio achteruit een terras op in Maastricht. Er raken zes mensen gewond, waarvan enkele ernstig. De bestuurder blijkt onder invloed van alcohol te zijn geweest.

Natuurlijk nauwelijks gestraft:
www.geenstraf.nl/category/dronken

Mark d'Aviano | 08-03-08 | 15:58

Thanks for the info. In het vervolg dus behoedzaam achteruitrijden en die Mocro raken i.p.v. roekeloos. Effe onthouden. :-)

Fireblade1971versie2 | 08-03-08 | 14:57

@NF-HMiA 08-03-08 @ 13:55

En bedankt voor de nuance (was hard nodig)
O ja, feit blijft wel dat niemand hier in Dordt ook maar 1 traan heeft gelaten voor die hufter van een Niels van Dasler. Overal hier in Dordt vond men het destijds een 'bedrijfsongevalletje' van een zielig inbrekertje. Behalve natuurlijk dat handjevol aso-hardocre-vriendentuig+bijbehorende hoertjes van 'm die volgens mij inmiddels ook allemaal met een XTC-speedcocktail-OD onder de groene zoden liggen (hoop ik tenminste). Zo, de nuance is meteen weer weg. 't Blijft geenstijl, tenslotte...

JeGrootmoeder | 08-03-08 | 14:53

Kluivert die in zn achteruit een motor agent tegen een boom plet, hmmm

176-671 | 08-03-08 | 14:33

Nog even mensen en de revolutie is een feit...

Kniftig | 08-03-08 | 14:22

wat een gezeik met dat klassejustitie, de zaken zijn wel degelijk verschillend. De agent had nooit het doel de man te raken, alleen hem aan te houden. De maakte een onverhoedse beweging en kwam onder de auto. De hele aanrijding was een ongeluk en dus heeft de agent geen schuld, noch aan het ongeluk, noch aan de onvoorziene gevolgen daarvan.

Bij Germaine C. was de aanrijding zelf geen ongeluk, maar een gevolg van een directe actie van haar kant. Het omkomen van de jongen was uiteraard een ongeluk, iets wat ze nooit zal hebben voorzien en wat mogelijk een zeer traumatische ervaring voor haar kan zijn geweest.
De aanrijding zelf was het gevolg van een krankzinnige actie van een jonge crimineel en wordt haar dan ook niet aangerekend, maar het feit dat hij het niet na kan vertellen dient dan verder onderzocht te worden, om te voorkomen dat Jan en Alleman onder het mom "het was een tasjesdief" z'n buurman doodrijd. Ik noem maar wat .
De rechter concludeert dat ze die handeling, het daadwerkelijke achteruitrijden, te roekeloos heeft uitgevoerd en daar krijgt ze die straf voor. Dus niet voor het doodrijden zelf, daaraan heeft ze geen schuld.

Of die straf terecht is of niet (ik persoonlijk denk dat het een vreselijke ervaring voor haar moet zijn, en dat dat al zwaar genoeg is), daar kan over gediscussieerd worden, maar de zaken zijn te verschillend om 1 op 1 over te nemen.

NF-HMiA | 08-03-08 | 13:55


Burger mag geen revolver/pistool dragen => politie wel
Burger mag geen bekeuringen uitdelen => politie wel
Burger mag geen blauw zwaailicht op z'n auto => politie wel
Burger mag niet met sirene door rood rijden => politie wel
Burger mag niet iemand arresteren => politie wel
Burger mag niet iemand gevangen zetten => politie wel
Burger mag geen geweld gebruiken => politie wel
Burger mag niet achteruit rijden => politie wel

Goh wat een klassejustitie zeg poe poe !!

jachtbitter | 08-03-08 | 13:44

Hobbykip 08-03-08 @ 13:29

Ah dat is mooi. Kunnen we toch wat van Marokko leren. Dus geen slachtofferrolletjes dulden. Ik moet zeggen dat veel reacties hier ook een hoog slachtoffergehalte hebben. Die kunnen we dus ook aanpakken.

Baarstje | 08-03-08 | 13:42

Volgens de rechter stak het slachtoffer onverwacht over en heeft de agent geprobeerd om hem niet te raken. Voor Van Dasler moet het duidelijk zijn geweest dat de politie hem wilde aanhouden, aldus de rechtbank.

Toasti | 08-03-08 | 13:41

@Baarstje 08-03-08 @ 13:11
In Marokko kunnen ze moeilijk in een slachtoffer rol duiken..... hier wel > vinden ze fijn

Hobbykip | 08-03-08 | 13:29

Lijkt me duidelijk, om gezeur te voorkomen is het vanaf heden verplicht tasjesdieven dood te rijden, je moet het op z'n minst proberen vind ik.

Hugo de Grote | 08-03-08 | 13:25

Wordt het niet tijd voor een "Ik rij hard achteruit voor tasjesdieven" bumpersticker?

koffiepadje | 08-03-08 | 13:16

Hobbykip 08-03-08 @ 13:03

Wat is het nou? zijn er dus in marokko geen verkeersdoden of zijn alle marokkanen dood.

Baarstje | 08-03-08 | 13:11

Nederlanders duiken niet in de slachtoffer rol weet je..... niet in Nederland altans ....
Marokkanen > Rij je er eentje dood dan rij je de hele Marokkaanse gemeenschap dood.......

Hobbykip | 08-03-08 | 13:03

Als ik uitspraken persofficier beluister heb ik het idee dat Germaine juist gematst is. Eis OM ligt stuk hoger dan uitspraak. Nu zou je je kunnen afvragen waarom zou er klassenjustitie zijn toegepast. Drie redenen kan ik me bedenken:

1) Crimineeltje was Marokkaan
2) Germaine is negert
3) Verzachtende omstandigheden omdat Germaine door de Marokkaanse gemeenschap is bedreigd.

Eerlijk gezegd denk ik dat 1 en 2 niet van toepassing zijn. Volgens mij is het 3. In dat geval vind ik het een foute oplossing van deze rechtszaak en zou ik eerder willen zien dat aan dat derde probleem iets wordt gedaan. Dus uitzoeken of ze bedreigd is en daar flinke straffen voor gaan uitdelen. We hebben toch allemaal nieuwe antiterreur wetten. Pas die maar toe en behandel dit soort activiteiten als terreur .

Baarstje | 08-03-08 | 13:00

het recht is altijd krom ook als het recht is......................

cooleman | 08-03-08 | 11:56

Partyflockertje was geen marokaan. Snap dat dan. Nederlanders mag je doodrijden. Marokanen mag je niet doodrijden. Da''s niet politiek correct.

Hommel | 08-03-08 | 11:56

En die kloothufters gaan jullie helpen met een gratis opsporingsdupert

monaco | 08-03-08 | 11:54

Als ik elk dief mag vermoorden ? nou ,zelfs in iran doen ze het nog netjes!hand afhakken en verder laten leven.

wereldzenders | 08-03-08 | 11:52

Ik ga snoepjes zichtbaar op mijn achterbank laten liggen.
en als er een blonde kind mijn auto in sluipt, ga ik em achterna en tegen een boom pletteren.!
moraal van mijn denken: speel niet voor je eigen rechter!!!!!!!

wereldzenders | 08-03-08 | 11:50

hulde voor de dortenaar (agent) :D... moet je maar je klauwe thuis houden! haha

Strafrecht klopt gewoon geen zak van..

Hummot | 08-03-08 | 11:46

Zo duidelijk als duidelijk kan zijn.

ADHDtje | 08-03-08 | 11:43

Toen niet meegekregen meet +1000 voor de agent in kwestie. Ga jij voor een hongerloontje risico lopen door iemand op te pakken of zet je 'm in z'n achteruit.

SuperTed | 08-03-08 | 11:39

Ja maar dat was een autochtoon. Wanneer er een kansenjongere in het geding is, springt de rechterlijke macht in de houding...

sugbo | 08-03-08 | 11:34

Klasse deze vergelijking!
Wat is er toch aan de hand in dit land? Slap kabinet, klassejustitie, belastingzooi en graaicultuur.
Toen stonden in het midden des volks mannen en vrouwen op . . .
Houesop!

zoek | 08-03-08 | 11:34

klip en klaar

Demonische Eend | 08-03-08 | 11:32

Nederland heeft nooit iets anders gekend dan klassejustitie. Kan ook niet anders. Grondwettelijke rechten in een democratie zijn onbestaanbaar in een monarchie, wat voor gemene kudtsmoezen ook over je worden heengestort om dit te verbloemen, sinds de vroegste jaren van je jeugd.

Hammar | 08-03-08 | 11:31

@CoJoNes 08-03-08 @ 11:22:
Tante Thea's zakje....

Je kent het geintje van de Brit, Amerikaan en Australier in de coffeeshop die alle 3 de serveerster willen versieren?
I'd like some sugar, sugar... zegt de Brit tegen haar
Gimme some honey, honey... zegt de Amerikaan.
De Australiër denkt even na en wil minstens zo gevat en charmant zijn en zegt:
I wanna a tea, bag.

koerbagh ® | 08-03-08 | 11:29

Voeg daar dan nog de implicaties van het strafrechtelijke leerstuk der 'Garantenstellung'* bij en het verschil wordt nog schrijnender.
<br><p>* Als iemand uit hoofde van zijn functie of hoedanigheid geacht moet worden beter te kunnen/weten, wordt laakbaar handelen hem sterker aangerekend.

pvpb | 08-03-08 | 11:27

even kijken.. We hebben een agent, en een mogelijke blanke verdachte...
Verdachte wordt doodgereden...
Justitie had 3 weken werkstraf geëist en een half jaar rij-ontzegging.
Het slachtoffer onverwacht over en heeft de agent geprobeerd om hem niet te raken. Voor Van Dasler moet het duidelijk zijn geweest dat de politie hem wilde aanhouden.

We hebben een vrouw in een auto en een marokkaanse tasjesdief (heterdaad, dus geen twijfel)
Justitie eist 2,5 jaar cel
Het slachtoffer kwam onverwacht klem te zitten tussen de auto en een boom. Voor Bejatti moet het duidelijk zijn geweest dat de vrouw haar tas terug wilde hebben.

Ben ik de enige die het verschil in eis al te belachelijk voor woorden vind.

TheLuggs | 08-03-08 | 11:23

@poll
Thea bag?

CoJoNes | 08-03-08 | 11:22

Inderdaad, ze zijn allemaal corrupt

Pfft | 08-03-08 | 11:21

Apropos Karl Noten, ook een neger. Hoe is het met Joost Tonino? En Joris Demmink?

Kosab | 08-03-08 | 11:19

is it because she is black?

Kerby | 08-03-08 | 11:18

en die Paul Witteman eergister maar jengelen over de trias politica, in die hele uitzending is het woord marokkaan niet 1 keer gevallen. Ook die reaktionaire policor media maakt zich schuldig aan klassejustitie.

Onderbuik | 08-03-08 | 11:18

hetistochwatmensenvandaagdedagallemaalinditlandhetmoettochnietgekkerworden

Zottelkopf | 08-03-08 | 11:11

Loon naar werken, was toch altijd de slogan?
*mompelt iets over in z'n achteruit het poiltieburo binnen rijden*

Ommezwaai | 08-03-08 | 11:05

Zo zie je maar weer, dat onze overheid/justitie er alles aan doet om de met dood en verderf dreigende marokaanse gemeenschap tegemoet te komen.

Zelfs als Germaine C. was doodgestoken tijdens de tasroof was er ook niks aan de hand volgens onze klassejustitie. En was Ell Bejatti meteen weer op vrije voeten gelaten (als hij uberhaupt werd opgepakt) nog steeds overvallen aan het plegen en honderden burgers aan het duperen.

En dat allemaal onder het toeziend en instemmend oog van ons aller burgerverrader Cohen. Die maar niet de criminele marokanen wil laten oppakken of straffen omdat ze nou eenmaal marokaan zijn en er veel dreiging vanuit die gemeenschap komt.

Immers moeten de dreigende moslims tevreden gehouden worden zo blijkt maar weer en weer en weer en weer......

Zijn die familie en vrienden van Bejatti die Germaine C. met de dood bedreigen al opgepakt? Nee he? nou precies mijn punt!

Overigens zou Germaine C. niet alleen in hoger beroep moeten gaan maar ook de hele Justitie en overheid voor de rechter slepen voor het express vrijlaten van een gevaarlijk geweldadige marokaanse recidivist. Als justitie die klootzak nnever op straat hadden gestuurd was er ook nooit wat gebeurd. En had Germiane nog een normaal leven zonder dreiging en straf etc.

Creaguurder | 08-03-08 | 11:05

en dan willen ze ook nog loonsverhoging...

openbaarminiserie | 08-03-08 | 10:55

Germaine C wordt door het OM misbruikt om aandacht af te leiden. Jammer voor haar.

varkentje MoDePro | 08-03-08 | 10:54

@chris63 08-03-08 @ 10:30
Ja dat gevoel heb ik ook maar het is niet verkeerd om onze rechtspraak ,meer dan ooit onder maatschappelijke druk staand, kritisch te blijven volgen. Er is namelijk wel degelijk rook.

@brambo 08-03-08 @ 10:40
Mooi feiten materiaal. De politie (die overigens kwa handelingsbevoegdheid beschamend ingeperkt is hier in NL,maar dit terzijde), deze poltie agenten hebben net als Germaine een split second afweging moeten maken omtrent risico's en de primitieve adrenaline aandrift . Van de politie mag zelfs meer beheersing van een dergelijke situatie verwacht worden. Het zijn professionals , Germaine is een "geshockte" burger.

Jokkebrok | 08-03-08 | 10:54

erg....

den haag | 08-03-08 | 10:53

Mischien is dit nog een puntje wat de pliesie-cao-onderhandelaars nog kunnen inleveren. Ongestraft dodelijk achteruitrijden voor bijvoorbeeld spaarloon voor een fiets voor privegebruik. Tja je bent pliesie....

Hutspotentieel | 08-03-08 | 10:45

Volgens de rechtbank had de agent bij het achteruitrijden voldoende zicht op Van Dasler, en was er nauwelijks verkeer op straat. Het onderzoek heeft volgens de rechtbank uitgewezen dat de politieman heeft bijgestuurd om Van Dasler te ontwijken. Van aanmerkelijk onvoorzichtig handelen is dan ook geen sprake, oordeelde de rechtbank. Het was volgens de rechtbank de vluchtende man die een onverwachte manoeuvre maakte. Voor hem moet het duidelijk zijn geweest dat de politie hem wilde aanhouden. Uit forensisch onderzoek bleek dat het slachtoffer onder invloed was van drugs.

brambo | 08-03-08 | 10:40

Heeft Wilders de desbetreffende politieagent ook voorgedragen voor een lintje? Of doet Cheert dat alleen maar als er een Marokkaan doodgereden wordt?

Rob van Roos | 08-03-08 | 10:38

koerbagh ® 08-03-08 @ 09:36
ehm ... ik sta ook op partyflock. ook al doe ik er niks mee. maar voel mij verre van een soort marokaan, eerlijk gezegd.
-
voor de rest idioot dat het OM onder aandrang van die bejatti familie als nog die vrouw vervolgd hebben. misschien hadden ze die mensen beter voor kunnen houden dat die gast nog zou hebben geleefd als zij hem fatsoenlijker hadden opgevoed. taak starf voor de ouders van die el bejattert lijkt mij meer op zijn plaats.

sijtje boes | 08-03-08 | 10:38

Ommezwaai, ik ben er helaas al veel meer vergeten.
Die man (met mes) die verward in de buurt liep van balkenendes huis zit nog steeds vast. Hij heeft NL TBS gekregen. iedereen is gelijk? mu reed!
De politie zal straks herfkens beschermen als er protest demonstraties komen tegen haar gegraai. Die zelfde politie die deurwaarders helpt met het uitzetten van gezinnen met 4 maanden huurschuld!!!!!!!!!!!
Nederland. Trotsland.

hanzemanz | 08-03-08 | 10:35

als je de twee zaken een goed bekijkt is duidelijk dat de suggestieve vergelijking in het GS stuk niet juist is. stemmingmakerij.

chris63 | 08-03-08 | 10:30

Er is maar een conclusie mogelijk voor de situatie in NL anno 2008: De lafheid regeert.

Natuurlijk weten die rechters wel beter, de meeste hebben wel zoiets als een brein, maar zij zijn domweg bang voor de gevolgen. Het systematisch en gedegen aanpakken van straatterreur op een schaal dat het iets oplevert wordt nagelaten uit angst voor reakties uit moslimlanden. Deze landen zullen onmiddellijk gaan schreeuwen dat NL (of lees EU) aan discriminatie doet.
Het is eng om te zien hoe de cirkel van invloed zich meer en meer in het voordeel van moslims uitbreidt.
Hoe moet ik anders het opgeworpen balletje van Donner destijds verklaren dat de sharia een optie is ?
Regeringen in EU zoeken krampachtig naar wegen om een clash te voorkomen. Dit is goed an sich maar hier zit wel een grens aan. Deze judo-techniek gaat goed zolang als je ippons blijft scoren.

Jokkebrok | 08-03-08 | 10:29

Euh.... politieke mensjes die stiekem mee zitten te koekeloeren... doe eens vragen stellen aan Hirschi Ballin!

Adriaantjeeeeeuh | 08-03-08 | 10:28

Een agent die een inbreker wil aanhouden vind ik toch wel anders dan een burger. Bovendien, het grote verschil is dat Niels van Dasler de straat over stak op het moment dat de agent in zijn achteruit kwam aanrijden (kwam tussen de auto's vandaan) of een burger die een tasjesdief bewust aanrijd...
Overigs zijn beide erg goed voor de maatschappij, ze hebben een hoop ellende bespaart.

kw_nl | 08-03-08 | 10:28

@hanzemanz 08-03-08 @ 10:14
Die rechter was je nog vergeten.. in bezit van kinderporno.. nog iets van gehoord?
Hier in de Zaan kunnen ze er ook wat van..
Jongeren vastzetten voor een nacht, omdat er geen personeel is voor verhoor. Als er dan de volgende ochtend verhoor is, blijken jochies van 13 gewoon totaal onschuldig vast te zitten. Nog geen sorry voor de ouders..
Wat verwachten ze eigenlijk? Respect? Laat me niet lachen.
O ja, die 126.000 Nederlanders die weg zijn gejaagt, dragen dus ook niets meer af, daar gaat de loonsverhoging voor de pliesie.

Ommezwaai | 08-03-08 | 10:27

@ JanRap 08-03-08 @ 10:18
Inderdaad, want wat als die agent een marokkaan had doodgereden en Germaine C. een blanke partyflockende tasjesdief, was het dan nog steeds zo gelopen?

wo ist der bahnhof | 08-03-08 | 10:25

lekker scheef verhaal Prof. Hoxha. de verschillen tussen beide zaken zijn zo groot als het maar kan en dus absoluut niet vergelijkbaar. ik vind jouw story dan ook behoorlijk stemmingmakerij:
1) dode verdachte blank (stout) versus dode verdachte marokkaan (moeilijke jeugd, dus zielig)
2) "dader" politie agent (mag alles) versus "dader" surinaamse vrouw (kan niet auto rijden)
3) slachtoffer rotterdam stamt uit bevolkingsgroep die moet zwijgen versus slachtoffer amsterdam stamt uit bevolkingsgroep die door iedereen wordt gediscrimineerd en bovendien moslim is (dus zielig)
4) verdachte van inbraak (kan verwachten, dat de politie hem wil arresteren) versus op heterdaad betrapte tasjesdief (kan in nederland nooit verwachten te worden gepakt)
5) leefbaar rotterdam versus knuffeljustitie amsterdam

LangeBerry | 08-03-08 | 10:21

Geen klassenjustitie, maar rassenjustitie. Een Mocro platrijden is erger.

JanRap | 08-03-08 | 10:18

Dat hier in NL sprake is van klassenjustitie is al lang bekend toch? Maar er wordt helemaal niks aan gedaan. Dat is eigenlijk nog veel frustrerender.

Tomatenketchup | 08-03-08 | 10:14

Torino, een rechter uit het zuiden des lands, een alcomobilistische burgermeester, onterecht verstrekte huursubsidie twv bijna een half miljoen gulden, nooit een corruptie schandaal?????(is nederland heilig??) maar, als je 7 KM te hard rijd, via Kazaa films download en er ongewenst materiaal tussen zit wat je gelijk in de prullenbak kiepert, een inbreker voor zn muil slaat of een zakje wiet op perron 14 Amsterdam CS bij je draagt dann, ja dan komt de rechtsorde in gevaar en word er opgetreden!

hanzemanz | 08-03-08 | 10:14

Nederlander death gereden = vrijspraak
Marok death gereden = celstraf
Zekers klassejustitie

eed | 08-03-08 | 10:13

Goh, vorig jaar 126.000 Nederlanders definitief naar het buitenland vertrokken... staat in de courant van vandaag te lezen.
Hou zou dat nu toch komen?
Ach, ga toch lekker staken!

Ommezwaai | 08-03-08 | 10:13

VampLord_Leviathan 08-03-08 @ 10:07

Zeker geen ABS die reverse ook werkt...

NoMinister | 08-03-08 | 10:12

Dr. Mabuse 08-03-08 @ 10:04

Voor criminelen die roven is celtijd verloren tijd. Maar voor fatsoenlijke burgers geldt dat een strafblad funest is. 'Werkstrafje' opnoteren geeft dus aan dat u vanuit een bepaald gezichtspun denkt...

NoMinister | 08-03-08 | 10:10

Goed uitgezocht GS. Jullie doen het beter dan de oude media.

Zieke Hond | 08-03-08 | 10:09

verschil tussen platgereden kansjongere en platgereden varken... bij dat varken staan remsporen...:p

VampLord_Leviathan | 08-03-08 | 10:07

@Rabarberke 08-03-08 @ 10:01
ja inderdaad, Tonino moet ook hangen.
.
Enigzins offtopic: Gister leek het alsof er in de V&D door de omroepster reklame werd gemaakt voor verschillende soorten Burka's. Ik erheen bleek het gelukkig om BoerenKaas te gaan...

Onderbuik | 08-03-08 | 10:06

Je broek zakt af. Maar dat mag vast niet.

Eurlings gelezen: belangrijk he, die wegpiraten? Meeste zijn niet op naam overtreder gok ik. Dus nette eenmalige 'hufter' betaalt en schaamt zich, maar probleem wordt niet opgelost. Ennuh ... files? Heard of? Alom stilte en geen enkele voortgang.

NoMinister | 08-03-08 | 10:06

Zijn de gevallen vergelijkbaar? Germaine C. reed achteruit met het doel om de dief aan te rijden, zij het niet om hem dood te rijden. Ze heeft een krankzinnig risico genomen en komt goed weg met haar werkstrafje.

Dr. Mabuse | 08-03-08 | 10:04

+t achter denkt i.v.m. de taalpuristen.... onder de schuttingtaal gebruikers...

rechtsisoplossing | 08-03-08 | 10:04

-edit 3x raden...-

rechtsisoplossing | 08-03-08 | 10:03

Karl Noten is door justitie geruineerd - Joost Tonino heeft vast al een ander lucratief baantje.

Rabarberke | 08-03-08 | 10:01

Justitie laat zich misleiden door de ophef die de dood van de crimineel in de Marokkaanse gemeenschap veroorzaakte. Justitie is dus nogal beinvloedbaar, en niet onafhankelijk.

Onderbuik | 08-03-08 | 09:57

Apropos Karl Noten, ook een neger. Hoe is het met Joost Tonino? En Joris Demmink?

Rabarberke | 08-03-08 | 09:56

Het is duidelijk. Er wordt hard aan gwerkt om het percentage allochtonen te vergroten. Logisch dus dat er een hogere straf staat op het dood maken van een Marokkaan dan op het doodmaken van een autochtoon.

Oerkoendoe | 08-03-08 | 09:52

Discriminatie. Dat is het. Germaine is een Surinaamse en de dooie een Fin. Twee keer reden om Germaine hard aan te pakken volgens onze klasse justitie.

Frotklob | 08-03-08 | 09:51

@[email protected]:46
LOL! Mail dit ff door aan Studio Sport!

fuckje | 08-03-08 | 09:50

Was het een allochtone veldwachter die een crimineel autochtoon achtervolgde of terugvolgde of hoe dat ook maar heten mag in zo'n geval. En voor wie er weleens geweest is: De meeste allochtonen kunnen in eigenland al niet normaal gewoon vooruitrijden. En voor autochtone agenten geldt nagenoeg het zelfde. Laat staan als ze onder stress hard achteruit willen rijden!Ik voel me in elk geval gelijk weer een stuk meer op mijn gemak in de Nederlandse Kromstaat!

supersniper | 08-03-08 | 09:48

@ADO-Le-Cent 08-03-08 @ 09:44:
Het was op ijs.... je weet wel, 6 wijven (3 tegen 3) in een boerkini met messen onder de poten. Er is niemand geraakt. (fysiek althans)

koerbagh ® | 08-03-08 | 09:46

Ho Ho, vergeet niet dat er 3 partijen in het spel zijn hè..
1. De pliesie
2. De crimineel
3. De burgerT

De pliesie doet niks anders dan burgers pesten.
De crimineel doet ook burgers lastig vallen, maar de pliesie heeft het te druk met flitsen.
De burgerT is gewoon de lul als hij iets doet wat mogelijkerwijs door de pliesie gedaan had kunnen / mogen / moeten.

Sulfuric-Acid | 08-03-08 | 09:46

Maar destijds ging het niet om een Marokkaan die werk overreden.
In die tijd boog de overheid nog niet angstig voor een gemeenschap die wel eens kwaad zou kunnen worden... en die men op elke manier tevreden wil stellen.

Een Soort Iets | 08-03-08 | 09:45

koerbagh ® 08-03-08 @ 09:39'
Dat ploegenachtervolgen?
Ging dat vooruit of achteruit en is er nog iemand geraakt?

ADO-Le-Cent | 08-03-08 | 09:44

@Plurkenpap 08-03-08 @ 09:36:
Het lijkt er dus op dat het heel erg van de chauffeur afhangt.
Niet zo zeer van de crimineel.

Overigens, (off-topic) De Nederlandse vrouwen zijn zojuist Wereldkampioen ploegenachtervolging geworden. Hulde. En dat op de dag van de vrouw.

koerbagh ® | 08-03-08 | 09:39

Geheel andere zaak, onvergelijkbaar. Elke zaak staat op zich. Elke zaak is toch weer een finale.

azijnseikerT | 08-03-08 | 09:38

Een goedemorgen allen.. altijd lekker wakker worden met dit soort nieuws... wat een land!

Captain Orange | 08-03-08 | 09:38

Plurkenpap, ik wil ook wel een rondje door de raden van commisarissen maken met m'n ogen dicht. Gegarandeerd succes in de rechtzaal.

realistischer | 08-03-08 | 09:38

@fuckje 08-03-08 @ 09:35:
Een soort Marokkaan. Dus nee, daar zit het verschil niet.

koerbagh ® | 08-03-08 | 09:36

Je moet dit zien in het licht van de arbeidsvoorwaarden van agenten. In plaats van een hoger salaris krijgen ze meer rechten om onbestraft overtredingen en misdrijven te plegen.

Sinar | 08-03-08 | 09:36

koerbagh ® 08-03-08 @ 09:29
Volgende vraag; geldt het GS devies; "ik mag criminelen doodrijden" alleen voor criminele finnen of ook voor criminele "witte" nederlanders?

Plurkenpap | 08-03-08 | 09:36

Wat is een Partyflockert? Maakt dat misschien het verschil?

fuckje | 08-03-08 | 09:35

-edit doe maar niet -

realistischer | 08-03-08 | 09:34

Even offtopic, waarom kan ik op het gehele www alle filmpjes openen behalve hier op GS niet?

realistischer | 08-03-08 | 09:32

Misschien was het busje een volkswagen?

Mjollnir | 08-03-08 | 09:32

Oh. Maar de vraag is dan dus: geldt het gezegde "gelijke monniken, gelijke kappen" dan ook voor chocolade-bruine nonnen? Kortom: is het klasse-justitie of rasse-justitie?

koerbagh ® | 08-03-08 | 09:29

Ja Hox, duidelijk.

Klukkluk | 08-03-08 | 09:26

Klasse Justitie!

Wel Flauw | 08-03-08 | 09:25

Het wordt steeds gekker...

Pathetique | 08-03-08 | 09:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken