Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eddy Terstall blaast PvdA op

terstallrood.jpg Wij noemden hem in een dronken bui nog wel eens de Rode Riefenstahl. Of beter: De slechtste spindokter van Nederland. Maar de laatste tijd krijgen we steeds meer sympathie voor Eddy Terstall. Goed, dat hele gedoe met Eshan Jami verdiende niet de schoonheidsprijs. En zijn laatste goede film dateert ook al weer van enkele eeuwen terug. Maar met zijn dreigement uit de PvdA te stappen zolang die partij weigert het artikel op smalende godslastering de nek om te draaien stijgt hij kilometers in onze achting. Even terug in de tijd: Na de moord op Bolle van Gogh in 2004 liet de PvdA een unieke kans liggen om via een kamermeerderheid artikel 147 definitief te vermoorden. De SP gaat volgende week opnieuw een poging wagen en als de PvdA het voorstel niet steunt is Terstall weg: "Het gaat hier niet over een kilo suiker. De staat is seculier, dat is voor mij zeer principieel. Als de PvdA zich op dit punt verloochent, wil ik er niet meer mee worden geassocieerd''. Wie wel eens op de site rondneust van de Amsterdamse PvdA was het waarschijnlijk al opgevallen dat Terstall al geruime tijd op ramkoers lag. Of het nou over handjesweigeren, Ayaan Hirsi Ali of de Armeense kwestie ging, de cynische zuchtcomments van Eddepet spraken nogal boekdelen. Raak. Raak. En weer raak. Ofwel, de ratten verlaten het zinkende schip. Laat de lente maar beginnen. De splitsing op links is aanstaande...

Reaguursels

Inloggen

Komkom. Terstall is en blijft een lul. Een echte vent was twintig jaar geleden al bij die club vertrokken. Hij heeft de PvdA het onderwijs zien verpesten. Hij heeft de PvdA de moraal zien verpesten. Hij heeft de Vogelaars en Dijksma's aan de macht zien komen. Hij heeft zijn medeheelmeesters het sussen, pappen en nathouden niet belet. Hij heeft hun grote fictiewoordenboek - de D van Dialoog, de H van Haatzaaien, de I van Integreren, de L van Luisteren, de M van Multicultureel, de P van Prachtwijken, de R van Respect, de S van Segregatie en het godvergeten L, E, H en V van Langs Elkaar Heen Leven - niet op de brandstapel gesmeten. Ik snap heel goed waarom hij stoer doet. Hij is vertrokken maar gebleven. Dat doen de echte opportunisten altijd. Dat gaat te biecht of speelt voor martelaar met een gelegenheidsheldhaftigheid die net zo authentiek is als de Handelsbladnuance of het tietenwerk van Kelly van der Veer.

houddedief | 07-03-08 | 21:29

Als de PvdA kan worden opgeblazen, dan moet dat ook met het CDA kunnen. Is er niet een mogelijkheid om de oude ressentimenten tussen ARP, CHU en KVP weer nieuw leven in te blazen?
De PvdA is niet het probleem in NL (al zie ik die club graag opdonderen). Het CDA verhindert elke wezenlijke verandering met hun 'we rule this country'. Geleid door een opportunistische lafbek als Balkenende, de neef van Cohen. Of broer, weet ik veel.
Dood moeten ze.
*Kijk, zo breng je nuance in een discussie*

nattebever | 07-03-08 | 20:25

Dr Doom 07-03-08 @ 18:55

Godwin! Next........

bottehond | 07-03-08 | 20:16

@pastabrains:"... Wel absurd dat ik nooit eerder van dit verboden boek heb gehoord..."
--
Misschien eens wat meer doen dan alleen de volkskrant lezen?

Dr Doom | 07-03-08 | 19:30

Rambo John J 07-03-08 @ 11:51

Thanks! Het boek van Rasoel in het Nederlands en Engels:
www.freerepublic.com/focus/f-news/1980...
www.united-dutch-alliance.net/Moskee%2...

Heb het net met verbazing gelezen. In 1989 nota bene, en een heldere visie op problemen van 2008. Een paar voorspellingen voor daarna: "Na de eeuwwisseling, zo tegen 2010, zullen de bommen uitgetikt zijn en klaar voor de grote klap. In het jaar 2020 zal de eerste fase van de ondergang zijn voltooid. De moslims stemmen op hun eigen partij, waarvan het goed gecamoufleerde prototype al bestaat."

En die partij is natuurlijk PvdA. He, ook al heeft de geschiedenis Rasoel tot nog toe gelijk gegeven, we zijn toch wel wakker nu? De schuldbewuste hollander die protesteert tegen 'zure regen' en dan met een trots opgeheven vingertje vertelt dat hij zoveel leuke Marokkaanse vrienden heeft? Ik geef het toe, zo waren we. En zo zijn er nog velen die hun ongelijk niet willen toegeven. Toch vind ik het klimaat na Fortuyn hoopgevender. Kom op; hoe kan een land dat al eeuwenlang een dominante handelspositie in de wereld heeft, zich thuis zo gemakkelijk laten inpakken? Het gaat er bij mij niet in, we verzinnen wel wat, met of zonder grote klap. De naiviteit heeft volgens mij alles ermee te maken dat NL WO1 niet heeft meegemaakt en andere landen wel. Wel absurd dat ik nooit eerder van dit verboden boek heb gehoord.

spaghettimonster | 07-03-08 | 19:25

HondenBot:".. Jouw soort verhindert de grote coalitie die Nederland beslist nodig zal hebben om de islamisering te keren. Denk eensch wat dieper door, roeptoeter..."
--
Mijn soort?
Jochie, voor dat "een volksfront" gezeik moet je echt bij je NVU vriendjes wezen. En voordat jij weer je apologete putmeur komt opentrekken, denken we eerst aan alle slachtoffers die deze smerige socialistische dieven hebben veroorzaakt. Landverraders bekeren nooit, gejat geld is voor hun nog altijd lekkerder dan zelf werken voor je centen, en van dat gejat geld worden gewoon allahtone stemmen gekocht om aan de macht te blijven.
--
Ordinaire machtspolitiek, heeft geen zak met "geweten" of "bekering" te maken.

Dr Doom | 07-03-08 | 18:55

Lizzard 07-03-08 @ 17:46

Dat zijn momentopnames.In de jaren 80 was de SP veel uitgeprokener dan ik Wilders ooit gehoord heb. Ik voorspelde dat de eerste linkse partij die de islamkaart speelt capo op links wordt. Denk jij dat het toeval is dat walter bos zijn aanval op cohen en marcouch en die apeasende kliek een week na Jan Tomaats tirade tegen Wilders plande? Dat lijkt me niet.
Bovendien zal ons soort het in ons eentje niet redden en zal er een veel bredere consensus inzake de islam dienen te ontstaan. Overigens ben ik het met je eens dat het CDA vernietigd moet worden. Die zijn erger en doortrapter dan de onnozele sociaal-democraten.

bottehond | 07-03-08 | 18:33

Wat jammer dat mensen steeds dommer worden en de scheiding tussen Kerk en Staat niet begrijpen.

Guido | 07-03-08 | 18:29

de honden blaffen... 07-03-08 @ 18:05
En deze kan er ook nog wel bij:http://www.pvdaamsterdam.nl/nieuwsbericht/5169

de honden blaffen... | 07-03-08 | 18:15

Terstal is maar een lid, zijn vertrek zal geen indruk maken.
Evenmin als het vertrek van dit lid:http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/aleviet-stapt-uit-pvda-vanwege-taliban
De PVDA heeft haar ziel aan allah verkocht om de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 te winnen. En wie zijn ziel verkoopt weet dat ooit het moment van afrekening komt.(zie Faust).
En wie hoop mocht hebben na de uitspraken van Bos over polarisatie, lees de reacties van het kader:http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/4129
www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/412...

de honden blaffen... | 07-03-08 | 18:05

-weggejorist-

Lizzard | 07-03-08 | 17:46

Dr Doom 07-03-08 @ 17:20

Jouw soort verhindert de grote coalitie die Nederland beslist nodig zal hebben om de islamisering te keren. Denk eensch wat dieper door, roeptoeter.

bottehond | 07-03-08 | 17:38

"... Je kan niet functioneren als je in god gelooft en dan ook nog het land regeren. (Naar de kloten helpen)..."
--
Ik vond JKF en Reagen het best wel goed gedaan hebben.

Dr Doom | 07-03-08 | 17:22

@Hondenbot:".... WE zijn getuige van een sneeuwbaleffect. Steeds meer PvdA-ers beseffen dat er iets grondig mis is met de islam...."
--
--
Jij en ik weten allebei dondersgoed dat PvdA´s duidelijk uit machtsbehoud het nieuwe fascisme pijpen. Dus dat "beseffen" slaat gewoon nergens op. Alsof NSB-ers pas bij hun rechtszaken gingen "beseffen" dat ze fout waren. YEah right hondenbot, excuseer de fascistenpijpers maar weer. Bljkbaar zelf een kleptomanische socialist geweest of misschien heb je der een in de familie.

Dr Doom | 07-03-08 | 17:20

@"... Ofwel, de ratten verlaten het zinkende schip..."
--
Grinnik, ratten inderdaad, misschien hoopt deze pvda-rat op clementie omdat deze zich 5 over 12 heeft bekeert..... riiiight. (Lache).
--
Kan niet wachten op het NurenBergprocess voor deze gore landerraders. Zogenaamd het licht zien NA 2 politieke moorden.... riiight

Dr Doom | 07-03-08 | 17:16

@bottehond 07-03-08 @ 15:01
Terstall maakt een film over dit thema en blijft heus wel aanjager. Alleen krijgt de pvda zijn contributie niet. www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/51...

tipo | 07-03-08 | 16:13

@ poppermotje

Word jij ook zo ziek van de alom gebezigde valse suggestie dat dit debat zou gaan over "allochtonen". Jan Pronk en het kereltje deden het ook weer, deze week. Ranzig.

bottehond | 07-03-08 | 16:06

@bottehond 07-03-08 @ 15:01 mee eens, dat momentum om de hele steven te wenden onstaat nog wel, zonde om het schip te verlaten nu.

poppermotje | 07-03-08 | 15:50

Terstall moet de PvdA helemaal niet verlaten. Daarmee doet hij het voorkomen of hij een roepende in de woestijn is, terwijl zijn stellingname (en die van de vrinden van Bos de polariseerder) naar mijn mening al heel veel invloed heeft op het ontluikende nieuwe denken binnen de PvdA. WE zijn getuige van een sneeuwbaleffect. Steeds meer PvdA-ers beseffen dat er iets grondig mis is met de islam. Dat lijkt me niet meer dan juist, want zelfs de AIVD wijst op de recente, uiterst zorgwekkende ontwikkelingen. Terstall wil het nét iets te snel. Blijven dus en niet met pertefeuilles gaan zwaaien. Dit zwaktebod terwijl Terstall cum suis zeer sterk staan lijkt me niet op zijn plaats.

bottehond | 07-03-08 | 15:01

Aangezien de PvdA, alvorens te splitsen, een beslissing moet nemen of ze bij het afscheid tussen de 2 kampen elkaar de hand schudden, zal de boel, zolang de discussie daarover voort duurt, gewoon bij elkaar blijven

hekkesluiter | 07-03-08 | 14:52

Die Terstall is geen spreekbuis, kamerlid of prominent.
De 2e kamer heeft 150 leden, ken er misschien 30.
Laat die anderen eens spreken of opschonen die handel.(aan Spekman)

LINKSEluller | 07-03-08 | 14:21

De Pvda is een clubje landveraders geworden. Hopelijk gaat deze partij ter ziele voor de 5e colonne teveel grip op ons land gaat krijgen. Stop de Uitverkoop Stop Bos!

oplichter | 07-03-08 | 14:17

Hee ff heel wat anders. Geen rode haan in oto's in 020 gisteren na de uitspraak over Germaine C ? Opmerkelijk.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 14:01

Het zou eens tijd worden zeg, voor één keer hulde aan de SP. Ik ben zeer benieuwd wie het voorstel zullen steunen.

Fulgrim | 07-03-08 | 13:41

Prima initiatief van Terstall. Nu maar hopen dat er veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Niet dat de apparatsjiks zich iets van een belegen filmmaker aantrekken, maar toch.. Splijten die club!

Murdockyoufool | 07-03-08 | 13:39

Zottelkopf 07-03-08 @ 12:23
Ik begrijp je standpunt maar dat is in het Nederlandse politieke landschap niet haalbaar. Ik heb ooit Rouvoet tijdens de formatie horen praten over zaken die voor de CU heilig zijn (ik noem medisch-ethische zaken als abortus, euthenasie) en hoe men daar mee om ging tijdens de coalitieonderhandelingen. Om kort te gaan liet men een aantal zaken gewoon bij de huidige praktijk omdat men van te voren wist dat de CU en met name de PvdA er toch niet uit zouden kunnen komen. Noem het laf of verraad maar het is de enige werkbare methode om in NL tot een regering te komen. Halszaken kun je ook in een status quo laten als het niet anders kan.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 13:36

Ik ga met Terstall mee. Alleen laat ik het niet afhangen van de zoveelste aanstaande verloochening van de partij-principes en ideologie. Er is al te veel gebeurd. Geen Pvda meer voor mij, ook niet met de dood in het hart er weer op gokken dat de verstandelijke tak het voor het zeggen krijgt.

Flodder | 07-03-08 | 13:27

-weggejorist-

Lizzard | 07-03-08 | 13:13

+1 voor de principes van Edje

sjors_dobbeljoe | 07-03-08 | 13:04

James Lastig 07-03-08 @ 11:20
.
De wet op godslastering is een stroman in je argument. En ook over de beledigende toon van je post wil ik het verder niet hebben. Een kamerlid heeft echte macht, en dus echte verantwoordelijkheden. Een daarvan is het niet tornen aan de andere twee zuilen van de macht. Een minister doet geen uitspraken over de rechtsgang, en een kamerlid ook niet. Wel kunnen ze allebei wetten introduceren (en een kamerlid zelfs goedkeuren), die de rechtsgang kunnen veranderen.

Niet voor Jan | 07-03-08 | 13:00

Vervolg: Netel?bos, Jurgens, nog veel meer wat coño's.
Toe wie noemt er nog wat.

LINKSEluller | 07-03-08 | 12:59

-weggejorist-

Abu-Amar | 07-03-08 | 12:58

-weggejorist-

Abu-Amar | 07-03-08 | 12:55

Wie zijn er al niet bij de PvdA weggejorist, afgeserveerd.
Kok, Wallage, Peper, Elske ter Veld, etc.
Was het niet de PSP die door interne strijd teloor ging.

LINKSEluller | 07-03-08 | 12:54

Zowel de SP als Eddy Terstall pieken te vroeg. Met dit Kabinet gaat Art. 147 echt niet verdwijnen, want dan valt het.
Van de SP kan ik deze move wel begrijpen om de coalitie onder druk te zetten en door een val van het Kabinet verder zetelverlies door vervroegde verkiezingen weet te beperken.
Janneman beseft echter niet dat vervroegde verkiezingen zijn partij wel behoedt voor verder zetelverlies, maar ook de deur wijd open zet voor een ultrarechtse regering PVV/TON/VVD.

Sikkeneur | 07-03-08 | 12:48

Die hele kudt regering moet oprotten. Je kan niet functioneren als je in god gelooft en dan ook nog het land regeren. (Naar de kloten helpen).

monaco | 07-03-08 | 12:45

Bijstandtrekker 07-03-08 @ 12:38
Stimmt, maar dat heeft zelfs Wouter Bos beaamd. Een half jaar geleden ongeveer sprak hij nog zijn zorgen uit dat er op vele posten in de PvdA allochtonen werden geplaatst van wie hij de capaciteiten betwijfelde.

Shalome | 07-03-08 | 12:45

op een splitsing heeft rechts toch voorrang?

rioolguurder | 07-03-08 | 12:39

Mensen zoals Eddy Terstall doen mij nog een beetje vertrouwen hebben in de PvdA.
.
Maar ik zie het somber in met deze partij omdat de moslims een steeds grotere (religieuze) stempel drukken op deze partij , met alle gevolgen van dien.
.
De PvdA zet zijn principes overboord enkel en alleen om deze groep moslims in hun religieuze behoeften te behagen en ook om in die groep steeds meer stemmen te winnen ten kostte van hun socialistische principes.
.
Wat zegt Terstall "De staat is seculier, dat is voor mij zeer principieel."
.
En groot gelijk heeft hij . Dit is een zeer fundamentele kwestie evenals de vrijheid van meningsuiting die door de dreigingen uit de moslim wereld ook steeds meer in het gedrang komt.
.
Helaas ; de PvdA verandert steeds meer in soort verkapte moslims partij die naar mijn mening niet meer van hun dwaling te redden is.

Bijstandtrekker | 07-03-08 | 12:38

Hé, zitten jullie allemaal hier.
Eerst Rita bespuiten en nu de PvdI afzeiken.
Waar kan ik jullie indelen, welk hokje.

LINKSEluller | 07-03-08 | 12:35

@da wizard 07-03-08 @ 12:07
Ben ook erg benieuwd hoe dat voorstel ontvangen zal worden door de verschillende partijen. Regeringsvrienden CDA en CU zullen 147 coute que coute willen behouden - en daarmee zetten ze Bos cum suis weer voor het blok. Wat wordt het dit keer? Compromisje maar weer? Ik denk persoonlijk niet dat de PvdA het tegenover de achterban kan maken om opnieuw in te geven. Dit is een behoorlijke 'pound of flesh' - en Bos weet wel waar de Shylocks uit de regering die vandaan willen snijden. Een seculiere overheid is toch nog altijd één van de fundamenten van het PvdA-gedachtengoed, of ben ik gek? Bovendien heeft de SP gelijk in hun argumentatie: 147 is simpelweg overbodig. Waarom zouden aanhangers van een religie meer bescherming mogen genieten dan niet-religieuzen? Weet je wat dit hele probleem trouwens in één keer zou oplossen? Gewoon - net als in de rest van de hele friggin' wereld - het toetsingsrecht invoeren! Artikel 147 getoetst aan de grondwet betekent automatisch dat het artikel geen enkele kans meer maakt.

De Vrolijke Kaafir© | 07-03-08 | 12:30

@ sjaakdeslinksesul 07-03-08 @ 12:11
Ben ik met je eens.
Maar goed, ET is straks exit want de PvdA stemt tegen:
a) electoraal belang
b) ze laten de coalitie niet springen

de Ranitz | 07-03-08 | 12:27

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 11:51
Ik vind dat je het de pvda wél mag aanrekenen. Als het religieus onderwijs voor de gristenen heilig is, zou het afschaffen er van een halszaak moeten zijn voor de voorstanders van de seculiere staat.

Zottelkopf | 07-03-08 | 12:23

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 12:10
Wil ik nog aan toevoegen dat ik geen enkel probleem heb of zou hebben met islamitische scholen voor Surinaamse of Indonesische moslims. Maar niet die vechtjassen uit de woestijn, met hun onmetelijke frustraties, hun achterlijke territoriale driften, hun potsierlijke eergevoel, hun virulente jodenhaat, lange tenen, heetgebakerde harses en afgrijselijke pedagogische opvattingen.

Shalome | 07-03-08 | 12:22

Ja rondneuzen op pvda 020 deed ik al een tijdje. Ben dan ook niet verbaasd. Een pvda-er met principes?! Waarvoor hulde!

spooky | 07-03-08 | 12:18

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 12:10
Het enige wat mij interesseert zijn die geweldsdogma's. Ik ben ook niet welkom in discotheken waar alleen 18-jarige blondjes worden toegelaten, of bij hockeyclubs waar alleen jongens in spelen, of bij wicca-avondjes of bij boeddhistische gebedenbijeenkomsten of bij de Orde van de Kantklossers die ik alleen maar zou uitlachen.
Alleen voor de islamitische woestijnvolkeren moeten uitzonderingen worden gemaakt omdat het ons anders mensenlevens kost - dat is mijn enige criterium.

Shalome | 07-03-08 | 12:17

Bedankt voor de unban G-Unite!

gigi gorgonzola | 07-03-08 | 12:15

@da wizard 12:07: Ik ben benieuwd hoe de andere partijen over zo'n principiële kwestie zullen stemmen. D66 zal wel meegaan. VVD? Die zouden voor moeten zijn maar ik denk dat ze dat niet zijn... hoewel ze misschien juist wel weer voor stemmem uit tactische overwegingen. In dit soort zaken stelt de VVD te vaak teleur. PVV doet ook wel mee.

Muxje | 07-03-08 | 12:14

test

gigi gorgonzola | 07-03-08 | 12:13

de Ranitz 07-03-08 @ 12:02
Ik ken veel mensen uit progressieve kringen die die zaken ook niet aanstaan: het geemmer over respect voor godsdienst, emancipatie dat opeens een andere betekenis krijgt ("boerkini is goed voor integratie"), het theedrinken met tuig, rare imams die als zegsman van hun groep gelden. Vroeger hield progressiviteit in dat je pro-seculier was, voor emancipatie van de vrouw en de dominee en mijnheer pastoor liet je links liggen. Maar zolang je er niet daadwerkelijk mee geconfronteerd wordt, denk je dat het allemaal wel meevalt en losloopt. En dan kies je voor zaken die jij belangrijk vindt, beter zorg en onderwijs, milieu enzo.

sjaakdeslinksesul | 07-03-08 | 12:11

Shalome 07-03-08 @ 12:04
Waar, maar ik moet ook weinig hebben van orthodox Joods en zwaar refo onderwijs, beide geloofsovertuigingen die ik net zo achterlijk vind als het islamtische geloof, of alle geloven for that matter. Het enige positieve wat ik van de twee eerstgenoemden nog kan zeggen is dat geweldsdogma's ontbreken. Vergeet niet dat in die kringen alles wat van buiten die kringen komt net zo goed afgewezen wordt.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 12:10

Eerst zien. Zal wel valse hoop blijken.

ReligionSucks | 07-03-08 | 12:08

De SP wil volgende week in de Tweede Kamer voorstellen het verbod op godslastering af te schaffen.
---
Hulde voor de SP en Eddy en alle andere partijen die dit steunen...

da wizard | 07-03-08 | 12:07

Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 11:51
Ook hier geldt: voor aanhangers van de maanziekte worden zoveel aparte maatregelen getroffen en zoveel uitzonderingen gemaakt, dat gelijke behandeling allang op de helling staat. En dat is dan nog afgezien van alle aparte eisen die de moslims zelf stellen vanwege hun afwijkende leefwijze.
Daarom kan er ook een aparte wet komen waarin islamitisch onderwijs pas wordt toegestaan als moslims voldoende zijn doorgeëvolueerd om volwaardig in het westen te kunnen leven. Dat is nu nog niet het geval: de gillende jodenhaat en indoctrinatielessen die de leerlingen naar de 6de eeuw veroordelen, valt het islamitisch onderwijs niet in de 21ste westerse eeuw te plaatsen. Nog afgezien van de ruzieënde bestuursleden die met incompetentie, chaos en corruptie de zooi vernaggelen. Ze zijn niet te vertrouwen dat ze niet voor smeergeld in Saudische konten kruipen.

Shalome | 07-03-08 | 12:04

Nee, rechts is eensgezind.
de een maakt een filmpje, de ander zit liever in de rechtszaal dan in de tweede kamer zaal en de rest kan alleen maar blaten over hoe erg dit kabinet is, terwijl Geert en Rita alle zeteltjes afpakken.

Extravaganza | 07-03-08 | 12:04

Jammer dat hij niet echt een goeie film maker is anders zou ik zeggen blijf dat lekker doen.

überbrain | 07-03-08 | 12:03

@ sjaakdeslinksesul 07-03-08 @ 11:54
Gisteren zei iemand het al, Nederlanders zijn laf/makkelijk geworden.
Bang voor verandering, zolang iedereen financieel nog rond kan komen en nog 2 keer per jaar op vakantie kan stappen ze echt niet uit ingesleten gewoonten.

de Ranitz | 07-03-08 | 12:02

Nee, ik ga vrijwillig gezellig een middagje op de PvdA-site rondneuzen. Gek zeg, die linksmenschen laat ik links liggen en laat ze zichzelf vooral en asjeblieft opblazen. Jan Pronk: steek de lont eens aan!

Klukkluk | 07-03-08 | 11:57

Rambo John J 07-03-08 @ 11:51

Over "Rasoel", wie dat ook was, hebben we een paar weken terug nog een kleine discusie gehad op GS.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 11:57

@Bigi Bana Boy 07-03-08 @ 11:51

Volledig met je eens maar kun je van een politieke partij met een religie in hun naam verwachten dat ze zich gaan inzetten voor de scheiding tussen kerk en staat?

Iko Nal | 07-03-08 | 11:56

Da's op zich logisch. Wat mij meer verbaast, is dat die 25% leden, middenkader en politici van de PvdA die wel progressief zijn en niet imams die net Egypte en Syrie zijn uitgezet omdat ze te conservatief waren lopen te knuffelen, blijven zitten. Richt gewoon een nieuwe partij op, 10 zetels gegarandeerd.

sjaakdeslinksesul | 07-03-08 | 11:54

Excuses; item was al gedeeltelijk op GS!

Boven het Maaiveld | 07-03-08 | 11:54

Keep dreaming. Doe maar update na 'BOEM'. Dan geloof ik het pas.

NoMinister | 07-03-08 | 11:54

Is dat niet die zanger

joyriders | 07-03-08 | 11:54

Ik heb al een tijdje niets meer geheurd van GW, leeft ie nog?

kneuterzak | 07-03-08 | 11:53

Boven het Maaiveld 07-03-08 @ 11:50
Iets alerter a.u.b.

mistere | 07-03-08 | 11:52

Denkt iemand nog wel eens aan Mohammed Rasoel...die in 1989 waarschuwde voor de ondergang van Nederland.....

Mohammed Rasoel...onthoud en gedenk die naam.

Rambo John J | 07-03-08 | 11:51

Hij heeft gelijk en het recht op het bijzonder onderwijs moet ook op de helling omdat het de deur heeft opengezet voor islamitisch onderwijs. Je kun het echter niet de PvdA aanrekenen omdat men in Nederland nu eenmaal altijd aangewezen is op het CDA bij coalitievorming. Die heeft het bijzonder onderwijs heilig verklaard en daarmee is de kans dat we hier ooit vanaf komen nihil. En omdat ik vind dat iedereen gelijk behandelt dient te worden zitten we ook opgescheepd met het islamtisch onderwijs. De bal ligt derhalve bij het CDA en niet bij de PvdA.

Bigi Bana Boy | 07-03-08 | 11:51

@Iko Nal 07-03-08 @ 11:44
Dank je !
Geen Stijl : ITEM !

Boven het Maaiveld | 07-03-08 | 11:50

@Shalome 07-03-08 @ 11:45

En de Televaag, en het AD.

Iko Nal | 07-03-08 | 11:50

Je hebt gelijk, Eddy, maar ik zou maar vast je spullen pakken...

Woods | 07-03-08 | 11:45

Iko Nal 07-03-08 @ 11:44
Het was alert van GS, die hier eergisteren een stukje over had.

Shalome | 07-03-08 | 11:45

@Boven het Maaiveld 07-03-08 @ 11:43

Alert van je.

Iko Nal | 07-03-08 | 11:44

Ook Turkse moslims willen niets meer met de PvdA te maken hebben; zij maken zich zorgen over de onbetrouwbare haatbaarden die bij de PvdA zomaar zetels in de gemeenteraad krijgen om stemmen te winnen.

Shalome | 07-03-08 | 11:43

Trouwens; AT5 laat zien hoe 101TV de kluit belazerde door een vrouw met Burka in te zetten om de reactie van de harteloze Nederlanders te tonen. Kijk maar op de site van AT5. Alles in de strijd gooien om "de zaak te winnen".

Boven het Maaiveld | 07-03-08 | 11:43

@koerbagh ® 07-03-08 @ 11:39

Ik vroeg me net af of je eindelijk in slaap was gevallen

Iko Nal | 07-03-08 | 11:41

147 is een begin. 137 er achteraan. En rap een beetje. En als dan ten koste van de PvdA moet gaan: des te beter.

koerbagh ® | 07-03-08 | 11:39

fok een teringeind op met die Terstall, man. Als hij echt zo stoer was had hij 3 jaar geleden moeten opstappen. GS, doe 's ff niet zo kinderlijk meelopen!

Lebowski Achiever | 07-03-08 | 11:39

Iko Nal 07-03-08 @ 11:16

Effe serieus: iedere debiel die gaat huilen wordt in NL toch vertroeteld? Moet je al die imbecielen zien die, vaak zonder dat ze er wat aan konden doen hoor, heilig geloven in onzin. Huillie huillie en er gebeurt gewoon niks. Of het nou geloof is of iets anders. Pas nu gaan ze wellicht krakerts aanpakken. Aan file wordt ook niets gedaan (huillie huillie millieu en zou niet helpen huillie huillie en geld voor sociale projecten is beter besteed). Kortom: zeik en huil en er gebeurt je niets. That's NL.

NoMinister | 07-03-08 | 11:39

Dat stelletje pappers en nathouders? Er gebeurt helemaal niks ben ik bang!

NoMinister | 07-03-08 | 11:35

Go Eddy go!

blikjegrolsch | 07-03-08 | 11:35

Go Eddy +1

Dikr | 07-03-08 | 11:34

@James Lastig 07-03-08 @ 11:20: Tot nu toe wek je zelf niet echt een bijster intelligente indruk. Leg eens uit wat de trias politica hiermee te maken heeft. Ik vermoed dat je het verwart met de scheiding van kerk en staat, iets wat hier overigens ook niks mee te maken heeft.

Elegast | 07-03-08 | 11:33

Even afwachten, van de pvda mag je liegen als je de islam er mee helpt :P

Multikuli | 07-03-08 | 11:33

Had Mo B. art. 147 Sr. maar gebruikt i.p.v. een roestig vleesmes...

Tol Hansse | 07-03-08 | 11:32

'Legaal verminkt?
Het verhaal van Sylvia Veerman op New Beauty 2008: 15-16 maart '
Grappig die Google ads.

blinde kip | 07-03-08 | 11:31

James Lastig 07-03-08 @ 11:20
Als ik zo vrij mag zijn, ik denk dat Niet voor jan er meer van heeft begrepen dan jij.

mistere | 07-03-08 | 11:26

BOEM!PvdA !
zegt

fuckje | 07-03-08 | 11:25

Weer een nwe partij: de Lijst ET
Past goed bij de nwe spiritistenpartij

wopper | 07-03-08 | 11:23

Eddy kan zich helemaal gaan richten op het maken van nog meer kwaliteitsfilms als Walhalla, Transit, Flirt, Sextet... wie kent ze niet...

Arktos | 07-03-08 | 11:22

Als-ie wegloopt, dan moet-ie dat doen met een paar PvdA kopstukken, op z'n minst een paar lui die binding hebben met de kiezer. Nieuwe naam, nieuwe sociaal-democratische expliciet niet-religieuze partij. Gaat lukken.

Schoorsteenveger | 07-03-08 | 11:20

@Niet voor Jan 07-03-08 @ 11:13
Maar dat er in de wet een verbod op godslastering staat is voor jou perfect normaal? Dat heeft niets met die Trias Pilitica te maken zeker?

Verdonk heeft zich niet met de rechtsgang bemoeid. Ze heeft slechts achteraf haar persoonlijke commentaar gegeven op de uitspraak. Gelukkig mag dat in Nederland nog maar daar zullen de moslims en de ggristenen nu ook wel een stokje voor gaan steken.

Bijster intelligent ben je niet hè?

James Lastig | 07-03-08 | 11:20

Terstall zal een tikje te stoer blijken voor de pvda.

schleborsjki | 07-03-08 | 11:19

Terstall zal vooral zichzelf opblazen. Maar hij heeft een punt dat die godslastering er uit moet ! De rest over godsdienst mag mijn inziens erin blijven.

Draaitafel Demagoog | 07-03-08 | 11:17

Helaas zal de PVDA wederom diep buigen voor Gristelijke zwakbegaafden die menen dat religie speciale bescherming verdient ook al bestaat er niet eens een definititie die bv het christendom onderscheidt van scientology of de Paashaas.

Iko Nal | 07-03-08 | 11:16

Ze noemen Eddy Terstall ook wel eens de Nederlandse Eddy Terstall.

Doe-eens-rustig | 07-03-08 | 11:16

De pvda opheffen.... zou beter zijn voor Eddepet, de pvda zelf, het land, de meeste reaguurders, maar vooral beter voor mij.

Karel Kruizenruiker | 07-03-08 | 11:14

"Wie wel eens op de site rondneust van de Amsterdamse PvdA"

Leuk als je echt helemaal geen leven hebt.

kolonel klootoog | 07-03-08 | 11:14

*zwaait alvast naar Terstall*

MAXIMO | 07-03-08 | 11:13

James Lastig 07-03-08 @ 11:08
.
Wat snap jij niet van de trias politica ? Dat een kamerlid zich met de rechterlijke macht bemoeit (anders dan door wetgeving te steunen of af te wijzen) is tornen aan de trias politica. Dat een partijlid (een prive persoon) iets zegt over de wetgevende macht is gewoon net als een ander mens die iets zegt in een publiek medium over de tweede kamer. Volstrekt legitiem.

Niet voor Jan | 07-03-08 | 11:13

Rondneuzen op de site van de PvdA? Leuk, moet je doen.....

pooface | 07-03-08 | 11:12

Zolang de splitsing op rechts stand houdt, ga ik rustig slapen.

schleborsjki | 07-03-08 | 11:12

Is dit de dag der scheidingen? Heb ik weer een feestdag?!

Hooijstra | 07-03-08 | 11:11

-weggejorist-

Violator[xL] | 07-03-08 | 11:09

Eindelijk eens een leuk bericht dat niet met de PVV te maken heeft, bij deze een kudo voor Brusselmans.

Robin Hood | 07-03-08 | 11:09

Wie had het in het topic hieronder ook weer over de Trias Politica?

James Lastig | 07-03-08 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken