Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europarlement steunt corrupte leden

corruptie.jpgHet Europees Parlement heeft een brisant rapport laten maken over de vergoedingen die parlementsleden aan hun 'assistenten' geven. Zo weten we dat sommige europarlementsleden hun 'assistenten' 16.000 euro per maand betalen. Een aantal parlementsleden wordt verdacht van gerommel met belastingen, sociale premies en btw. Sommige parlementsleden streken de 16.000 euro voor 'assistenten' zelf op, anderen betaalden er kinderopvang, meubi of andere zaken van. Er was zelfs een parlementslid die maandelijks voor 16.000 euro hout kocht. Er zijn gevallen bekend waarbij de 'assistent' een kerstbonus kreeg ter grootte van 19,5 keer zijn maandsalaris. En het zijn echt niet alleen maar zuiderlingen. Zo is algemeen bekend dat Hanja Maij-Weggen toen ze in europa zat, haar dochter Hester als 'assistent' inhuurde, want dat mocht. Deze Hester maakte later carriere als rampenwijf in Amsterdam. Maar goed. Nu zegt u: we willen godverdomme namen zien! Pak de corruptie aan. Sluit ze op! Ons antwoord. neen, dat zal nooit gebeuren. In het rapport worden omwille van de privacy van de criminele europarlementariërs geen namen genoemd. En zelfs het rapport zelf zal geheim blijven. De bevindingen zijn vandaag achter gesloten deuren behandeld. We gaan er nooit meer wat van horen. Want zo sociaal is Europa ook wel weer... Instante Update We verwachten eigenlijk dat onze 27 Nederlandse parlementariërs nu vrijwillig uitleg gaan geven over hun eigen uitgaven.

Reaguursels

Inloggen

Maar waarom haalt dit de staats tv dan niet? Heb ik iets vermist..?

Doc Damage | 27-02-08 | 19:56

Geachte heer van Buitenen,

op de site geenstijl.nl las ik onderstaand artikel: Europarlement steunt corrupte leden (het artikel heb ik meegestuurd)

Dit soort misstanden is de reden geweest waarom ik op u heb gestemd.
ik verwacht minimaal een reactie van u, en openbaring van dit rapport.
Doe er wat aan ! Daarvoor hebben we u in Brussel neergezet !

taja

Beste taja,

Graag wil ik u wijzen op mijn website:
www.paulvanbuitenen.nl
waar ik op bladzijde:
www.paulvanbuitenen.nl/?pag=7&cid=...
mijn mening geef over deze zaak.

Inmiddels heeft de in mijn stuk genoemde stemming plaatsgevonden en er is besloten het rapport geheim te houden.

Laat ik u nu de garantie geven dat het rapport toch openbaar wordt,
maar dat de identiteit van de bron die het rapport gaat lekken beschermd moet worden en dat is een probleem dat we nog moeten oplossen.

Met vriendelijke groet,
Paul van buitenen

taja | 27-02-08 | 14:54

@Nonnes: laat ik het erop houden dat ik vrij veel internationale pers lees en mijn licht inderdaad vaak (maar niet uitsluitend) opsteek in Brussel. Het is niet aan mij om de sluier over alles op te lichten, maar ik raad je aan om meer vragen aan de juiste mensen te stellen. Ieke van den Burg bijvoorbeeld, ze schijnt leiding te geven aan het zes- à zevenkoppige team van PvdA-'euro's'. Doe er je voordeel mee.

Prze***walski | 27-02-08 | 14:06

@Prze***walski 26-02-08 @ 23:10
Wat is de reden van de absentie?
Jij hebt veel info. Zit jij in Brussel?

Nonnes | 27-02-08 | 12:44

Steve Brown, kom er es in ......

Jan Gordelroos | 27-02-08 | 11:11

Hmmm, Van Buitenen was toch van het transparante Europa? Misschien dat hij uitleg wil geven. Effe een mailtje doen.

Jan Rudolf Thorbecke | 27-02-08 | 11:03

ach leuk allemaal , maar is toch telkens hetzelfde ??? ik denk dat het overgrote merendeel overtuigd is van de corruptie van de euro parlementariers ( dat was vanaf het begin al ) . die kennis van dat parlement strekte tot verover de grenzen , toen er wat akenifis klote oost europese landjes bijkwamen , kwamen die parlementariers echt niet om lekker mee te praten over heineken reclame ; het was bekend dat je daar goed je zakken kon vullen !!!
het is geen nieuws meer , de verontwaardiging is er nog wel , maar zoals gs zelf met andere woorden steld ;
WORD HET GOE*VER*|DOEME geen tijd dat dat klote volk zelf eens voor wat nieuws zorgt ? zelf bewijst dat ze integer zijn ? zelf hun collega's ter orde roept als die te a sociaal is ??? of is iedere parlematier corrupt ??

sparrow | 27-02-08 | 11:01

Gesjoemel met de belastingen zal wel niet want ze hebben ook nog eens een belastingvrij salaris, en rijden in belastingvrije auto's. Tanken belastingvrije benzine.

Joost Maghetweten | 27-02-08 | 10:19

(wie voor 16.000 euro hout voor de deur heeft, heeft sillies!) In 1999 spraken onze toen nog 31 europarlementsleden af om hun financiën openbaar te maken in gezamenlijk gepresenteerde jaarverslagen. In het eerste jaar kwamen daar vijf journalisten op af, in het tweede jaar geen enkele. De verkiezingen van 2009 komen eraan. De hoofdboekhouder van het EP heeft verzuimd om het duidelijkste verduisteringsgeval door te geven aan het Europese antifraudebureau OLAF. Rollen er koppen? De RAF zou niet goed weten op wie ze moest schieten deze keer.

Prze***walski | 27-02-08 | 09:11

Tijd voor daadkracht zal Verdonk wel weer gaan roepen. De oplossing is zo simpel: RAF

badermeinhof | 27-02-08 | 05:15

We hoeven niet meer naar de antillen te gaan voor corruptie.

Waar blijft de PVV nu met zijn grote bek?

van alles en nog wat | 27-02-08 | 03:39

Ter verheldering kan men eens kijken naar steekwoorden als “nomenklatura”.
Een definitie luidt;
“ The nomenklatura were a small, élite subset of the general population in the Soviet Union who held various key administrative positions in all spheres of the Soviet Union: in government, industry, agriculture, education, etc. The nomenklatura had more authority and claimed higher privileges of the same kind as the ruling class which Communist doctrine denounced in the Capitalist West. Without exception, they were members of the Communist Party. Some authors defined them as a new class. Trotskyists preferred the term caste rather than class, since in Marxist terminology nomenklatura was not technically a class.” en.wikipedia.org/wiki/Nomenklatura
.
Does ring a bell, no ?
.
Of het erg geliefde “Cliëntelisme”;
“Cliëntelisme is het verlenen van diensten aan (potentiële) kiezers door een politicus tijdens diens politiek mandaat. Het komt veelvuldig voor in instabiele democratieën en in kringen die meer om autoriteit dan om 'het algemeen belang' geven, al dan niet op grond van hun eigen achterstandssituatie.
In Nederland komt het soms nog voor in etnische kringen, maar ook traditionele kringen zijn er vatbaar voor. In Vlaanderen bezondigen nogal wat particularisten zich eraan.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt hoeft een cliëntelistische politicus niet corrupt te zijn; ook een te grote betrokkenheid bij de problematiek van kiezers, of activisme, kan iemand tot cliëntelisme verleiden.
Vanwege het algemeen belang dat een politicus hoort te dienen is cliëntelisme niet geoorloofd.”
nl.wikipedia.org/wiki/Cli%C3%ABntelism...
en.wikipedia.org/wiki/Political_machin...

saidfred | 27-02-08 | 01:46

Namen en rugnummers!!

campion | 27-02-08 | 01:07

Breng eens wat nieuws...

Dhr. Blond007 | 27-02-08 | 00:53

De reden voor de absentie van Edith wordt goed buiten de mainstream pers gehouden. Verder wees een stemming in de centjescontrolecommissie uit dat veertig procent voor en zestig procent tegen publicatie van het steekproefrapport was. Nu blijft het bij die sample van 167 leden van wie er eentje sowieso niemand in dienst had (op 785 zouden dat er dus een dikke vier kunnen zijn, maar ja, we weten het niet en we zullen het nooit weten, dankzij de mainstream partijen (de VVD voor deze ene keer uitgezonderd).

Prze***walski | 26-02-08 | 23:10

Elisabeth2 26-02-08 @ 22:51

En vervolgens betalen jij en ik dan die hoge boetes via hogere leveringskosten. Neelie is wat corruptie betreft overigens geokt en gemazeld. Ze was destijds bijvoorbeeld betrokken bij het schandaal rond Tank Cleaning Rotterdam, maar wist vervolging te voorkomen.

dawg | 26-02-08 | 23:10

piquant 26-02-08 @ 22:37
Ja, Neeltje doet wel goed werk, heeft al heel wat van die kartel toestanden aangepakt en met succes. Neelie for president!

Elisabeth2 | 26-02-08 | 22:51

"Onze"Neeeeelie werkt volgens mij wel hard. Zij is de pitbull (ook al zit ze commissaris). Kan ze het projectje"regels en corruptie tegen het licht houden"er niet even bij nemen? BTW hebben ze daar geen rekenkamer?

piquant | 26-02-08 | 22:37

Nonnes 26-02-08 @ 21:32

Na, ok. Ga wel effe bellen om een subsidietje en als ik die niet krijg ben ik 't met je eensch.

Lepo | 26-02-08 | 22:32

@koerbagh ® 26-02-08 @ 21:35,
gelukkig maar, voordat je het weet zit je ineens met scrupules,
vreselijk.

@Oerkoendoe 26-02-08 @ 21:43,
welnee,
glaasje champagne dan maar,
waarde Olivier?

vander F | 26-02-08 | 21:51

*gooit ook nog even een d weg, kan er ook nog bij*

Elisabeth2 | 26-02-08 | 21:47

En die 16.000 euro per maand per 'assistent' dat zijn dan nog maar kruimelbedragen, die op zich al schandalig zijn, het meest de publiciteit halen en zo dienst kunnen doen om de aandacht voor het grotere werk beperkt te houden. Van de 100 miljard EU-geld per jaar zou 1 miljard op onterechte wijze geïncasseerd worden door lieden die hiertoe niet gemachtigd zijn. Volgens de EU zelf dan ...
europa.eu/scadplus/leg/nl/s30000.htm

Zoetwaterpanharing | 26-02-08 | 21:47

koerbagh ® 26-02-08 @ 21:35
Het schijnt jammer genoeg niet de ''collegae'' in de weg te staan om maar door en door te gaan met jatten en zakkenvullen. En zij krijgen de mooiste baantjes.
*Gaat morgen kijken of er wat te frauderen valt en maar meteen een plekje in de Haarlemse Koepelgevangenis besteldt*

Elisabeth2 | 26-02-08 | 21:45

Er gaat toch wel iemand een proces voeren om de resultaten openbaar te krijgen? Er is toch wel 1 lidstaat die dit niet pikt ?

Oerkoendoe | 26-02-08 | 21:43

@vander F 26-02-08 @ 21:28:
Oh, maar ik zal er altijd verdomd eerlijk in zijn dat ik de boel volkomen legaal en eerlijk oplicht, fraudeer en mijn zakken vul en dat ik dat waarachtig, eerlijk en bij volle bewustzijn doe. Ik zal er ook even bij zeggen dat al mijn collegae dat ook doen (maar ik noem geen namen uiteraard) maar dat die er niet voor uit durven komen. Omdat ik met een ambtstermijn van 4 jaar legaal frauderen wel genoeg heb gejat en zij zich een leven lang willen verrijken en dat toegeven dat ze jatten een nieuwe ambtstermijn in de weg staat. Dus ach, dan zit het met mijn normen en waarden, waarachtigheid, eerlijkheid, bewustzijn wel goed, dacht ik.

koerbagh ® | 26-02-08 | 21:35

@Lepo 26-02-08 @ 21:11
Waarom is ze daar dan onzichtbaar? Koploper absentie was niet echt een compliment. Zij zit juist op de verkeerde plek. Tuuterdetuut moet ergens zitten waar iets gebeurt en waar mensen luisteren. Ideeen spuien en mensen motiveren.

Nonnes | 26-02-08 | 21:32

@koerbagh ® 26-02-08 @ 21:18,
lastig he, normen en waarden, waarachtigheid, eerlijkheid, bewustzijn.

vander F | 26-02-08 | 21:28

I'm in the wrong business... wat kan mij het ook verdommen, ik word gewoon lid van de PvdA en ga me verkiesbaar stellen voor het EP. Godverdomme!
If you can't beat them, join them. Ieder voor zich en god voor ons allen. Na mij de zondvloed... enzovoorts.

koerbagh ® | 26-02-08 | 21:18

Deze Zweedse Europarlementaria is ook wel uniek: Voorzitter Volksbeweging Nee tegen de EU-Zweden (1992-2001). Ondervoorzitter Volksbeweging Nee tegen de EU-Zweden (2001-).
www.europarl.europa.eu/members/public/...

JamesHuntLive | 26-02-08 | 21:16

@Nonnes 26-02-08 @ 21:06,
volgens mij staan de meeste politici in Nederland te popelen om naar Al-Brussel gedetacheerd te worden,
niet om dat gerotzooi aan te pakken.

Je moet toch een beetje carriere perspectieven overhouden.

vander F | 26-02-08 | 21:15

Nonnes 26-02-08 @ 21:07

Zoja, ongezien terecht!

Dat malle wijf heeft alle goede en slechte kanten van zowel autochtone en allochtone kanten meegemaakt en weet ermee om te gaan. Alleen jammer dat ze wat op de linker baan blijft plakken. Maar dan nog; daar is ze in haar element.

Lepo | 26-02-08 | 21:11

@Lepo 26-02-08 @ 21:04
Ja... Edith, die ken ik. Was zij ook niet koploper absentie?

Nonnes | 26-02-08 | 21:07

@vander F 26-02-08 @ 20:56
Dat zeg ik ook eerder in het draadje. Daarnaast gebeuren er veel dingen die niet mogen en daar wordt ook nauwelijks iets op uitgedaan.
Het lijkt me belangrijker dat ze de regels en procedures eens onder de loep nemen. Je kunt nu de presentielijst tekenen en dan wegwezen, krijg je nog steeds 50% van de dagvergoeding. Dat is 50% minder dan een paar jaar geleden, maar nog steeds belachelijk. Maar goed, dit zijn slechts details van het gerommel... het moet helemaal op de schop.

Nonnes | 26-02-08 | 21:06

Hoe dan ook, deze dame roeleerd groottijds:

www.europarl.europa.eu/members/public/...

Edith laat Joris de peop eten van alle hulpjorissen om vervolgens een welgemeend 'dank u' te zeggen.

Geloof 't niet? Maak eens een praatje met betreffende dame.

Lepo | 26-02-08 | 21:04

@G-unite @20:25
Zelfjoris?

Chiant | 26-02-08 | 21:01

Ik verwacht overigens niets anders dan dat Balkenende onmiddelijk de procedure tot toetreding aan deze boevenclub stopzet.
Hij KAN niet anders wegens normen en waarden enzo,
je weet wel.

vander F | 26-02-08 | 20:58

@Nonnes 26-02-08 @ 20:37,
wettelijk gezien ben je pas corrupt als het niet MAG.
Blijkbaar MAG dit in het Brusselsche en zijn die Nederlanders dus dief van hun eigen portemonnaie.

vander F | 26-02-08 | 20:56

Elisabeth2 26-02-08 @ 20:36
'Ze' weten nu wel wie supporten....(tijdslijn)

Sikkeneur | 26-02-08 | 20:55

En weer een reden om de EU met de vuilnisman mee te geven.

Murdockyoufool | 26-02-08 | 20:53

@vander F 26-02-08 @ 20:33
JA!
... en corrupter.
Moet je in dit verband niet vergeten.

Nonnes | 26-02-08 | 20:37

Nonnes 26-02-08 @ 20:34
Nu wel. Meteen gedaan.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 20:36

@Elisabeth2 26-02-08 @ 20:27
Sja...
Petitie al getekend? www.oneseat.eu/

Nonnes | 26-02-08 | 20:34

@Nonnes 26-02-08 @ 20:21,

"Het is logisch dat de presentie zo laag is. "

wat dus aangeeft dat de zuid Europeanen wat slimmer en realistischer zijn dan de Nederlanders.

vander F | 26-02-08 | 20:33

LOL@ Boris P.

J.J. de Bom | 26-02-08 | 20:32

En ik maar denken dat wij Europeapen nette mensen zijn..... Dat van die Mayweggen valt me nog het meest tegen.

pieter88552137 | 26-02-08 | 20:31

Geachte,

1. BELDER, Bastiaan
Fractie Onafhankelijkheid/Democratie

2. BERMAN, Thijs
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

3. BLOKLAND, Johannes
Fractie Onafhankelijkheid/Democratie

4. BOZKURT, Emine
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

5. van BUITENEN, Paul
Fractie De Groenen/Vrije Europese Alliantie

6. BUITENWEG, Kathalijne Maria
Fractie De Groenen/Vrije Europese Alliantie

7. van den BURG, Ieke
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

8. CORBEY, Dorette
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

9. DOORN, Bert
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

10. de GROEN-KOUWENHOVEN, Elly
Fractie De Groenen/Vrije Europese Alliantie

11. HENNIS-PLASSCHAERT, Jeanine
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa fractie

12. in 't VELD, Sophia
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa fractie

13. JACOBS, Lily
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

14. LAGENDIJK, Joost
Fractie De Groenen/Vrije Europese Alliantie

15. de LANGE, Esther
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

16. LIOTARD, Kartika Tamara
Confederale Fractie Europees Unitair Links/Noords Groen Links

17. MAATEN, Jules
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa fractie

18. MANDERS, Toine
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa fractie

19. MARTENS, Maria
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

20. MASTENBROEK, Edith
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

21. MEIJER, Erik
Confederale Fractie Europees Unitair Links/Noords Groen Links

22. MULDER, Jan
Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa fractie

23. van NISTELROOIJ, Lambert
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

24. OOMEN-RUIJTEN, Ria
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

25. VISSER, Cornelis
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

26. WIERSMA, Jan Marinus
Sociaal-democratische Fractie in het Europees Parlement

27. WORTMANN-KOOL, Corien
Fractie van de Europese Volkspartij (Christen-democraten) en Europese Democraten

Doe es trug betalen!

Boris Poepnagel | 26-02-08 | 20:30

Elisabeth2 26-02-08 @ 20:27
Precies, dijken verhogen, FOC-mentaliteit uit de kast halen en de Gouden Eeuw doen herleven. Wij Nederlanders laten de wereld weer een poepie ruiken......

Sikkeneur | 26-02-08 | 20:30

G-unite 26-02-08 @ 20:25
Jaha, gesnapt. We blijven on topic.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 20:29

Het Euro Parlement is al zeker dertig jaar corrupt. Heette toen EEG geloof ik. Iedereen die daar werkte kon accijnsloos enorme flessen whisky en sigaretten kopen, of krijgen. Is het ook niet het Euro Parlement dat elke week met enorme kosten heen en weer verhuist naar Strassburg vanuit Brussel?

Elisabeth2 | 26-02-08 | 20:27

::P ?


8-|..

G-unite | 26-02-08 | 20:25

azijnseikerT 26-02-08 @ 20:17
Goed is dat, he, zulke TV-momenten. Bij mij staat ook de dood van Khomeiny hoog op de top tien. Toen die bijna uit z'n kist geschud werd door die hysterische dragers en de menigte daaromheen en je z'n voeten zag bungelen.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 20:22

@ klojo de Bom,

welke sven? kramer? die is geil namelijk.....:P
vast nie sow geil als jij;

want;
a) je bent vrouw :(
b) homohater.

vul maar in,

ow, by the way, ik ga dit NOOIT nalezen ::P

jojojo22 | 26-02-08 | 20:22

Het is vooral heel frustrerend als je bedenkt dat het parlement zo weinig invloed heeft. Ze zitten daar echt te rommelen in de marge. Het is logisch dat de presentie zo laag is. De Nederlanders doen het helemaal niet slecht op dat vlak. Zuid-Europeanen zijn zoals verwacht het minst aanwezig en het corruptst.

Nonnes | 26-02-08 | 20:21

Elisabeth2 26-02-08 @ 19:19

Wat dacht je van het moment van Harry Vermegen en minister Brinkman.
Nadat HV al een minuut lang zat te zeuren om een antwoord op een vraag, Brinkman gaf geen kik, haalde Vermegen nog 1 keer alles uit de kast: "Mijnheer Brinkman is het nu Eelco of elco??
Brinkman helemaal uit zijn mime-rol: "Het is Elco en nu ga ik naar huis....."

Het staat me nog op het netvlies.

azijnseikerT | 26-02-08 | 20:17

*gaat aangifte tegen zichzelf doen wegens lidmaatschap criminele organisatie*

vander F | 26-02-08 | 20:16

@Jojodeklojo
Ik heb net toevallig die link nog ff gezien voordat je gejorisst werd van die foto van je ex. Ben jij zelf ook zo lelijk, of val je op lelijke mannen, of kan je gewoon niets beters krijgen?

J.J. de Bom | 26-02-08 | 20:16

krop slaap 26-02-08 @ 20:00
Ach, elk nadeel hep z'n voordeel. Ik heb 's nachts als de Polderbaan in gebruik is en in mijn onderbewustzijn die vliegtuiggeluiden hoor, de mooiste dromen. Dat gaat van heel laag vliegen door een drukke straat tot leuk een vliegreisje maken en dan zonder gordel om de meest waanzinnige capriolen uithalen. Kan geen enge film tegenop.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 20:15

hebben we een nieuwe Sven?

J.J. de Bom | 26-02-08 | 20:14

@ nonnes; ga s DEAUD!!

jojojo22 | 26-02-08 | 20:12

CoJoNes 26-02-08 @ 20:02
lol

LibertasSimplex | 26-02-08 | 20:09

dus, voor mijn weg-gelutserte opmerking';
het ging over mn ex, en hij is jongen, net als ik, dat hij één van die hufters is die daar VEEL te VEEl verdienen voor NIKS doen...

jojojo22 | 26-02-08 | 20:07

@jojojo22 26-02-08 @ 20:04
Bekeren? Dan neem je het bord voor je hoofd mee zeker. Omkeren is een beter idee.

Nonnes | 26-02-08 | 20:06

maar nee, ik weet ut, ik maakte duidelijk dat het om een HOMO-relatie ging, en dat mag natuurlijk niet. begrijpelijk.....
ik zal me gauw bekeren...

jojojo22 | 26-02-08 | 20:04

@LibertasSimplex 26-02-08 @ 19:59
Die zijn allemaal op wintersport.

CoJoNes | 26-02-08 | 20:02

@Elisabeth2 26-02-08 @ 19:54
En toch benijd ik je niet als ik ze vanaf mn dakterras in de verte de polderbaan zie naderen.

krop slaap | 26-02-08 | 20:00

Opvallend weinig negers ook. In het EParlement.

LibertasSimplex | 26-02-08 | 19:59

kolere, werd ik weggejorist.., ik dacht dat ie DWDD aan ut kijken was..

jojojo22 | 26-02-08 | 19:56

-weggejorist-

schuco | 26-02-08 | 19:55

krop slaap 26-02-08 @ 19:51
In de Haarlemmermeer heb je minder last van vliegtuigen dan mensen die in Noord-Holland wonen, Castricum of Uitgeest b.v., die worden er helemaal gestoord van. Het grondlawaai van vliegtuigen op de Polderbaan is na vier jaar wel weer gewend.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:54

opdoeken die geldverslindende onzin. Wat voor goeds heeft Brussel ons gebracht, behalve de euro? En zelfs daar twijfel ik nog al eens aan.

zeiksmurf | 26-02-08 | 19:54

@ Nonnes 26-02-08 @ 19:46
Als de burgers van vliegtuigspotten houden wel ja.

krop slaap | 26-02-08 | 19:51

Nonnes 26-02-08 @ 19:46
Negatieve zaken bestaan overal. Ik kan ze ook uit m'n mouw schudden. Polderbaan als een van de ergste en verkeerslichten die om de 14 dagen op een andere frequentie voor het doorgaande verkeer gezet worden.
Woon jij ook in de Haarlemmermeer?

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:50

Masturwasbeer 26-02-08 @ 18:14
enginecontrole???De EU is verre van een geoliede machine dus..
Die EU wat een corrupt zooitje verkopen aan Rusland zou ik zeggen of op marktplaats .nl zetten.
superjan 26-02-08 @ 19:18
Juridische stichting die dit soort zaken aanpakt en voor de rechter brengt??
Kan Cojones meteen zijn 300 euros overmaken. *logt in op bankrekening*

miko | 26-02-08 | 19:47

@Elisabeth2 26-02-08 @ 19:44
Ik kan daar wel het een en ander aan toevoegen maar dan wordt het iets minder wervend. Burgers zitten daar best goed, daar gaat het om.

Nonnes | 26-02-08 | 19:46

Nonnes 26-02-08 @ 19:38
Daar heb je gelijk in. Mijn desinteresse dat is. Het maakt ook eigenlijk niet veel uit wie er zit. Het draait hier gewoon wel door zoals altijd. De gemeentediensten werken hier goed, er wordt geantwoord op mailtjes en actie ondernomen. Zelfs de politie is goed bezig als je een klacht hebt. Kan ook telefonisch. Kortom een wervende actie voor de Haarlemmermeer.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:44

Krijg je met macht die niet gecontroleerd wordt: corruptie. Dit is nog maar het begin.

dawg | 26-02-08 | 19:43

@jojojo22 26-02-08 @ 19:41
Hij zit daar een stuk beter dan bij jou, dat zie ik vanaf hier.

Nonnes | 26-02-08 | 19:43

-weggejorist-

jojojo22 | 26-02-08 | 19:41

@Elisabeth2 26-02-08 @ 19:34
Ja ehm Elisabeth... als je niet eens weet wie je burgemeester is ligt het aan jouw interesse. Misschien leer je hem kennen bij een volgend Schipholincident... of door de plaatjes op zijn computer gheghe.

Nonnes | 26-02-08 | 19:38

Klagen, klagen, klagen, maar ze bepalen wel jullie leven en toekomst deze corrupte zwijnen. Ga verdomme eens de straat op.

OhJee | 26-02-08 | 19:35

krop slaap 26-02-08 @ 19:30
Jee, zo leer je weer eens iets. Heb nog nooit van Theo Weterings gehoord. Dat zo'n man zich niet even komt voorstellen, he. Gaat toch maar weer fervent het sufferdje lezen.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:34

Nonnes 26-02-08 @ 19:27
Oh, gelukkig, zeg. Daarom hoorden we ook al helemaal niets. Maarre, zou ze misschien wachten op een post als handwerkjuf op een lagere school. Daar was ze geloof ik voor opgeleid.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:30

het europese parlement is zo corrupt, dat als eveline herfkens de plaats van een mep zou overnemen, het parlement minder corrupt zou zijn.

daskapitalist | 26-02-08 | 19:29

@Elisabeth2 26-02-08 @ 19:26
Nee hoor, ze was even waarnemend in de Haarlemmermeer. Ze heeft daarna even in Ede gezeten. Nu wacht ze op de volgende ehm... roeping.

Nonnes | 26-02-08 | 19:27

Ze heten volksvertegenwoordiger.. Maar eeeh wie vertegenwoordigen ze eigenlijk... Ik ken er geeneen

irrieo | 26-02-08 | 19:27

@piquant
Omhooggevallen huisvrouwtjes en V&W, a match made in hell.

CoJoNes | 26-02-08 | 19:26

piquant 26-02-08 @ 19:21
Ho ho. Netelbosje schijnt nu burgemeester van de Haarlemmermeer te zijn. Ik zeg schijnt, want je hebt helemaal geen last van haar, hoort er ook nooit iets over.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:26

@Elisabeth2 26-02-08 @ 18:57
Animal farm effect

Agent327 | 26-02-08 | 19:25

Kost niks dat Europa
http://www.elsevier.nl/nieuws/europese_unie/artikel/asp/artnr/194543/index.html

Heinzz | 26-02-08 | 19:25

@krop slaap 26-02-08 @ 19:16
Oh ja, je bedoelde dat specifieke geval. Dat is wel heel verleidelijk als dochter dezelfde interesse heeft. Het mag ook gewoon, met die aanstelling doe je nog niets corrupts. Maar dat is bij Maij Weggen nu niet meer aan de orde.

Nonnes | 26-02-08 | 19:24

@Chiant 26-02-08 @ 19:16
Dat zie je opvallend veel, dat hele families uit de staatsruif vreten zonder ook maar ooit ene cent bij te dragen aan de economie.

CoJoNes | 26-02-08 | 19:24

@azijnseikerT 26-02-08 @ 19:18

Gelukkig maar, want anders zou ik haar er persoonlijk opzetten en wel bovenaan met Jorritsma en Netelenbos.
CDA, VVD en PVDA. Mooi verdeeld.

piquant | 26-02-08 | 19:21

@ Fruitreep_appel 26-02-08 @ 18:28

-----> LOL

Henkieeee | 26-02-08 | 19:20

azijnseikerT 26-02-08 @ 19:18
Het mooiste TV-moment ooit. Hanja: snik, snik, en nu wil ik naar huis.

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:19

Wie verdedigt eigenlijk de rechten van degenen die schoon genoeg hebben van deze curruptie?

Stichting Pek en Veren... zou een mooie naam zijn.

superjan | 26-02-08 | 19:18

Hanja Maij-Weggen staat ook op een shortlist van slechtste na-oorlogse ministers.

azijnseikerT | 26-02-08 | 19:18

En het dan vreemd vinden dat 'wij' Nederlanders nee zeggen tegen het boevennest 'Europa' gvd!!!!

Henkieeee | 26-02-08 | 19:17

Als we nu eens in januari allemaan thuis blijven.. Opkomstpercentage 0
Dat zou een mooi signaal zijn

irrieo | 26-02-08 | 19:17

Kan hier niet eens een europees aanklager gewoon een rechtzaak van maken.

Brandje | 26-02-08 | 19:17

@Nonnes 26-02-08 @ 19:12
*terug groet*
Als ik een van mn dochters zo'n "bijbaantje" aan kon bieden zou ik het niet laten.

krop slaap | 26-02-08 | 19:16

@ Elisabeth2 26-02-08 @ 19:12
Jij hoeft niet eerlijk te zijn, van jou weet ik toch wel wat je zou doen ;)

krop slaap | 26-02-08 | 19:14

Ach, den Haag zal daar heus geen woord over reppen. Een heleboel van die knakkers willen wat graag naar Brussel en die gaan heus niet hun toekomstige nest bevuilen. Of dat eliteclubje van Euro-parlementariërs nu links of rechts zijn, maakt geen reet uit, elkaar afvallen zullen ze nooit.
Wel willen ze hun zetels bij de eerstvolgende verkiezigingen prolongeren en kun je tegen die tijd weer heel wat van die schijnheilige smoelwerken - met zalvende woorden - op de TV buis zien.

Anth.9403 | 26-02-08 | 19:14

@Think @18:14
Ja, inderdaad. Klokkenluidert Paul van Buitenen is the man. Ik zag overigens dat wij bezorgde Nederlanderts onze zorgen aan hem kenbaar kunnen maken via de mail (klik op link in Instant Update).
Hij overweegt overigens op te stappen wegen gebrek aan succes vernam ik onlangs via de oude media. Ik zou zeggen: geef de man een tweede kans!

Chiant | 26-02-08 | 19:13

@krop slaap 26-02-08 @ 19:09
Nee. Kans gehad? Ja, genoeg. En zo zijn er veel meer mensen krop slaap!
Groet van deze naïveling.

Nonnes | 26-02-08 | 19:12

krop slaap 26-02-08 @ 19:09
Ja, die is lekker. Moeten wij opeens eerlijk worden?

Elisabeth2 | 26-02-08 | 19:12

@Instante Update "We verwachten eigenlijk dat onze 27 Nederlandse parlementariërs nu vrijwillig uitleg gaan geven over hun eigen uitgaven.'
Ik zou hier niet alle aandelen GS op zetten...

Tommygunner | 26-02-08 | 19:11

En iedereen hier maar fcking maauwe dat de inhoud van de tekst van het clipje van Lange Frans en Baas B flauwe kul is!

den haag | 26-02-08 | 19:11

-weggejorist-

Lizzard | 26-02-08 | 19:10

@Agent327 26-02-08 @ 18:54
Ja, ook waar. Maar dat vinden veel parlementariers dus niet eens nodig, is me bijgebleven, begrijpelijk met hun salaris. Ik ga maar weer eens op onderzoek uit en vervolgens een mail sturen, daar komt soms iets verrassends uit.

Nonnes | 26-02-08 | 19:09

zeg nou s eerlijk, zou JIJ het niet doen als je de kans kreeg?

krop slaap | 26-02-08 | 19:09

@ CoJoNes 18:37

Dank voor uw tip! Heb er nog 1 voor u om de griep snel de baas te zijn:
Kluts een rauw ei met een schep suiker en flinke scheut rum in een glas, drink het op, vannacht uw bed uitzweten, morgen weer het mannetje!

Mekker | 26-02-08 | 19:06

@Fruitreep_appel 26-02-08 @ 18:57, yep, wij ruiken het niet, nieuw hier? welkom! ( persoonlijk vind ze lekkerder met krenten, maar ja ).

gentle giant | 26-02-08 | 19:01

Bah, terwijl de aandacht wordt afgeleid door de (bewust in stand gehouden?) binnenlandse Marokkanenproblematiek, worden we vanuit het buitenland bestolen. Ik voel me machteloos, zo corrupt en onaantastbaar is de hele tyfusbende. Tijd voor de guillotine!

Arond | 26-02-08 | 19:00

maak je toch niet zo druk om geld, kinderen. Denk je dat die graaiers er gelukkig van worden? Stel eens voor dat je zelf enkele miljoenen op je rekening hebt staan en je weet niets anders te doen dan nog eens ergens een paa duizendjes lospeuteren? Dan ben je toch klaar voor zelfmoord?

OudeLul | 26-02-08 | 19:00

@Lizzard 26-02-08 @ 18:44
Dat zijn idd de eurosceptici. Maar bij mijn weten is er geen partij die evt. er helemaal uit wil stappen (Bijv. Zwitsers model). Ook bijv een SP geeft aan helemaal niet tegen te zijn (dat zegt bij hen weer wat):
harryvanbommel.sp.nl/weblog/2006/11/10...

Schout-bij-nacht | 26-02-08 | 18:58

Gentle Giant, mag ik ook op mijn maag-inhoudelijk reageren?

Fruitreep_appel | 26-02-08 | 18:57

Die namen moeten ergens bekend zijn. Als zelfs de pharmaceutische industrie door de wet op vrije informatie klinische onderzoeksgegevens af moet geven aan onafhankelijke wetenschappers, waarom dan het Europees Parlement niet? Vallen die niet onder deze wet?

Elisabeth2 | 26-02-08 | 18:57

@Fruitreep_appel 26-02-08 @ 18:29, nee hoor hoeft niet, inhoudelijk of een beetje cynisch op misstanden reageren wordt zeer gewaardeerd.

gentle giant | 26-02-08 | 18:55

ik dacht dat er nieuws was

rioolguurder | 26-02-08 | 18:55

@Nonnes 26-02-08 @ 18:38
*En stond er niet kort geleden ergens een presentielijst*
Het is bekend dat er leden zijn die de lijst tekenen om de vergpeding te krijgen om vervolgens weer gauw te verterekken al dan niet met secretaresse/'nichtje'/maitraisse. Of natuurlijk naar een commisaroatje

Agent327 | 26-02-08 | 18:54

En hoezo geen namen openbaar maken? Was het niet ons geld? Hebben we niet het recht om te weten wie het opmaakt en aan wat?

Doc Damage | 26-02-08 | 18:54

En DAAROM zeggen we nog steeds N.E.E. tegen Europa.

Ad337 | 26-02-08 | 18:54

Precies POWER TO THE BEUNHAAS!

Doc Damage | 26-02-08 | 18:48

Mmmm. Het gedogen van corruptie maakt je medeplichtig aan corruptie. Kom op 2e kamerleden.

Contra | 26-02-08 | 18:48

Europa, best belangerijk

Arktos | 26-02-08 | 18:47

Dit is ook precies de reden waarom ik er niet mee kan zitten als iemand met een uitkering er zwart wat bijverdient. Sterker nog, ik juich het toe. If you can't beat them, join them. (Voor de goede orde: ik hou m'n eigen broek op)

OhJee | 26-02-08 | 18:46

-weggejorist-

Lizzard | 26-02-08 | 18:44

Wie weet wat ze voor die 16.000 moet doen..? Misschien heeft ze wel eelt op d'r knieen...

Doc Damage | 26-02-08 | 18:44


Ik denk dat het voor een land op z'n minst goed is periodiek, laten we zeggen 5 jaarlijks, te evalueren in hoeverre het lidmaatschap van de EU nog past. Vind dat NL een serieuze business case zou moeten maken met vergelijking erin blijven of onze vrijheid en ons geld terug.

Waarom staat dit eigenlijk in geen enkel verkiezingsprogramma? Tegen het maken van deze afweging kan niemand bezwaar hebben? Zeker niet aangezien we nooit echt aangegeven hebben de EU wél te willen.

Schout-bij-nacht | 26-02-08 | 18:41

@Agent327 en wopper
Een kop vol snot en dit bericht, doe de wiskunde.

Trek €300 euro af voor notariskosten o.i.d. en bij vragen over de rekening zeg je dat je die gegevens niet kunt verstrekken uit privacyoverwegingen

CoJoNes | 26-02-08 | 18:39

Ik word hier echt kotsmisselijk van. Het zal al vaker gezegd zijn, maar wat doen die gasten voor die centen? (Het officiele takenpakket en de werkzaamheden ken ik hoor, mocht iemand de aanvechting voelen...) Er zijn types die het heel serieus nemen, maar ik vrees dat ze in de minderheid zijn. Los daarvan is 16000 voor een assistent gewoon heel heel erg belachelijk (en dat heeft Hester Maij echt niet gehad). En stond er niet kort geleden ergens een presentielijst? Weet iemand dat?

Nonnes | 26-02-08 | 18:38

@schout-bij-nacht
Je moet een dergelijk onmisbaar bestuur wel de ruimte geven om te functioneren.

waskuip-admiraal | 26-02-08 | 18:38

Vervolg @18:32
Wat daarbij enorm storend vind is dat ik aan de ene kant wordt lastig gevallen met veel te veel volkomen overbodige regelgeving terwijl de personen van de EU organen zelf alles blijken te mogen.

Schout-bij-nacht | 26-02-08 | 18:36

OhJee 26-02-08 @ 18:33
Mijn comment was overigens geheel niet humoristisch bedoeld.

jatochnietdan? | 26-02-08 | 18:34

Ja, allemaal erg grappige comments hier, maar dit kunnen we toch niet zomaar laten passeren met een glas en een plas? Dit gaat serieus te ver.

OhJee | 26-02-08 | 18:33

Fruitreep_appel 26-02-08 @ 18:29
Kolere, wat bij jij buitengewoon puberaal geestig. Zijn je fruitpuistjes vandaag al uitgeknepen?

jatochnietdan? | 26-02-08 | 18:32

@CoJoNes 26-02-08 @ 18:08
Die €300 pp pjr. (+ gemoedsrust wegens deze bende niet financieel te hoeven ondersteunen), is een aardig begin. Maar het is véél meer als je ook meerekent de kosten voortvloeiend uit de onvoorstelbare hoeveelheid EU regelgeving.

Schout-bij-nacht | 26-02-08 | 18:32

Maar effe iets anders, Reaguurders, is het niet gewoon de schuld van de moslims? Dat moet je hier toch altijd reaguren?

Fruitreep_appel | 26-02-08 | 18:29

Ik ga ook in de politiek! If you can't beat them, join them. En dan ga ik de belasting op pizza's verlagen, zodat heel het land de gansche dag pizza's kan vreten. Want godsammesjache, wat zijn die dingen lekker. Nog lekkerder dan pak 'm beet een frikandel.

Fruitreep_appel | 26-02-08 | 18:28

Maar hullie doen ook héle belangrijke dingen hoor. Zo heb ik mijzelve vandaag een wegwerpaansteker aangeschaft (dat dat nog mag) conform EN 13896 met, jawel, houd u vast, een kinderslotje. Mag ik nu mijn kinderen niet meer verbieden om met hun grijpgrage klauwtjes van die aansteker af te blijven? Zou toch kunnen volgens één of andere Europese anti-kindermishandelingsnorm?
Fuck Bruxelles.

jatochnietdan? | 26-02-08 | 18:27

Het is verbazend dat de politiek op haar achterste benen staat en brult om transparency en openheid als er in een groot particulier bedrijf sprake zou zijn van dit soort praktijken.Ook de fiscus wordt dan onmiddellijk op pad gestuurd en er worden vette aanslagen opgelegd. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

zebikboss | 26-02-08 | 18:26

Opvreters zijn het... En wij maar echt werken voor lang niet de helft per maand...

Doc Damage | 26-02-08 | 18:25

VN, EU. Al die wensdenkpolitiek werkt als een magneet op graaiend tuig.

waskuip-admiraal | 26-02-08 | 18:25

Dit zijn zinlose mensen en dus moet een zinlose vraag strellen om ze te bereiken. Ben al een tijd bezig daarmee, maar het lukt me niet

beroepswerkeloze | 26-02-08 | 18:24

@ CoJoNes 26-02-08 @ 18:15

Dat geloof ik meteen, alleen wordt de club fysiek en psychisch onpasselijk makenden met de dag groter.
Woede en neerslachtigheid omdat je er geen ene flikker aan kan doen strijden om voorrang.
Beterschap.. ziek goed uit.

wopper | 26-02-08 | 18:23

deze corrupte lieden moeten keihard aangepakt worden, alles terugbetalen, een fikse boete erbovenop en misschien wel een gevangenisstraf!

verder vind ik dat die Europese superstaat er gewoon moet komen..

nnnnnnnn | 26-02-08 | 18:20

Dood aan het Europarlement!

Ari Gold | 26-02-08 | 18:20

europarlementarier is de snelste manier om slapend rijk te worden...

Patrick Zweedsey | 26-02-08 | 18:18

@zebikboss 26-02-08 @ 18:15
Onder schenkingen?

Agent327 | 26-02-08 | 18:18

@CoJoNes 26-02-08 @ 18:15
En dan heb je ook nog griep

Agent327 | 26-02-08 | 18:17

O.P.S.T.A.N.D.!.

waskuip-admiraal | 26-02-08 | 18:15

@CoJoNes 26-02-08 @ 18:08
Hoe ga je die aftrekpost omschrijven op je aangiftebiljet?

zebikboss | 26-02-08 | 18:15

@wopper
Geloof me, ik wordt echt fysiek onpasselijk van dat corrupte zooitje. Die kop van Baroso trek ik gewoon niet.

CoJoNes | 26-02-08 | 18:15

Daarbij komt dan nog eens bij de dat dat parlement volstrekt overbodig is.

mark twain | 26-02-08 | 18:14

Dan moet je bij Paul van Buitenen zijn. Die wilde puur het europarlement in om de geldstromen te controleren en daar constant vragen over te stellen.

Think | 26-02-08 | 18:14

Hoe kun je nou nog ooit met droge ogen verkopen dat Europa 'belangrijk is' en dat we 'met z'n allen' een sterk Europa nodig hebben?
Een corrupte, zakkenvullende, bureaucratie bende, zonder engine controle van het volk.
Veilig in het buitenland, rijdend in oversized auto's. genietend van riante huurvergoedingen, verhuisvergoedingen. Kinderen op de internationale school, vrouwtje naar de duurste prive-taalcursussen. De clubjes en hotels van allleen de beste soort 'wij zijn belangrijk, toch'?
Geloof me, ik zie ze iedere dag.

Masturwasbeer | 26-02-08 | 18:14

Eigenlijk maar goed dat EP-ers niks te zeggen hebben.

Stir Glenfarclas II | 26-02-08 | 18:11

Hulde aan reaguurder @ CoJoNes die dit vorige week al aankaartte op GS/NN.

Bericht van 22 feb. 08:
Fraud at the Parliament: MEPs and Money
www.brusselsjournal.com/node/3007

Topje v/d spreekwoordelijke ijsberg

wopper | 26-02-08 | 18:10

Europa! Best belangrijk!

Lange Neus | 26-02-08 | 18:09

-weggejorist-

Lizzard | 26-02-08 | 18:09

gelukkig zal dit rapport nooit uitlekken

Heinzz | 26-02-08 | 18:08

Prima, dit is tenminste duidelijk. Ik roep iedereen op om z'n bijdrage aan Europa dit jaar in mindering te brengen op de aangifte. Dit is ongeveer €300 per belstingbetaler. Gewoon ergens anders terughalen dat geld, ik ga toch godverdomme geen criminele organisatie lopen financieren.

CoJoNes | 26-02-08 | 18:08

Europa is goed voor u. (En nog veel beter voor ons.)

Zeddegeizot | 26-02-08 | 18:06

Logisch dat ze elkaar steunen, ze zitten immers in hetzelfde schuitje en eten zich gezamelijk vet uit dezelfde staatsruif.
En dan de arrogantie te denken dat den brave burgermensen niet doorhebben wat er gebeurt in grote ongecontroleerde overheidsapparaten. Op nationale overheden wordt nog een beetje toezicht gehouden, in Europa kan men kennelijk zijn gang gaan en de zakken ongestoord vullen met andermans geld. De Nee-stemmers hebben gelijk!

Zeurders | 26-02-08 | 18:05

Het schijnt dat Camiel Eurlings jarenlang zijn moeder inhuurde in als troostmeisje voor de CDA Fractie in Brussel. Ze kreeg alleen geen 16.000 euro maar een reiskostenvergoeding en een Milky Way.

hetzuigt | 26-02-08 | 18:04

ik had de politiek in moeten gaan

porno-utopia.com | 26-02-08 | 18:04

Het zal allemaal beter worden zodra de europese grondwet er doorheen gedrukt is ....

Sinar | 26-02-08 | 18:02

mij verbaast het ook niets, als je eenmaal in die kliek zit is het : Zakken Vullen, Zakken Vullen en nogmaals Zakken Vullen......

imp.caes.avg. | 26-02-08 | 18:02

Verrassend nieuws.. de maffia valt de maffia nu eenmaal nooit af.
Da's een 'ere'-code.

Prikker | 26-02-08 | 18:02

is het nu mijn ouder worden dat ik steeds meer rottigheid zie, of is het werkelijk zo.

Heinzz | 26-02-08 | 18:00

verbaast me weer niets! De belangrijkste reden om NEE te zeggen tegen de Euro Grondwet... maffia en dieven.

Frotklob | 26-02-08 | 18:00

Wat verwacht je dan van die ondemocratische baantjesmachine waar niemand om gevraagd heeft?

Aktivist | 26-02-08 | 17:59

en hier volgt de reactie van de parlementsleden: ...

Rest In Privacy | 26-02-08 | 17:57

... En daarnaast: schandalig!

driekeernee | 26-02-08 | 17:57

-edit: doe eens f5!-

driekeernee | 26-02-08 | 17:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken