Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gelijke monniken, gelijke kappen

bivakmuts020.jpgHet kabinet ruziet nog altijd over het boerkaverbod. Zo wil het CDA ook een boerkaverbod voor passagiers in het openbaar vervoer en mogelijk zelfs voor in de auto (iets met dode hoek), maar PvdA hysterica Ella Vogelaar weigert aan deze eis tegemoet te komen. Volgens de minister van integratie stuit een omvattender verbod op grote juridische bezwaren. Bovendien, zo stelt Vogelaar, gaat het slechts om zo’n 150 vrouwen die in Nederland zo over straat gaan. Dus waar hebben we het over? Welnu mevrouw de ministert: we hebben het over integratie, emancipatie, gelijkheid van man en vrouw, sekse en godsdienst. Want wanneer een boerka is toegestaan, dan ook graag mondje dicht wanneer iemand met een bivakmuts over straat wandelt. Zoiets heet: gelijke monniken, gelijke kappen...

Reaguursels

Inloggen

Heel het gedoe over die burka vind ik grote onzin. Het is typisch zo'n thema waar extreem-rechts over door blijft drammen om de aandacht af te leiden van de echte problemen van dit land (waterbeheer, stadsherstel, onderwijsverloedering etc. etc.). Vogelaar heeft dan ook groot gelijk: over 150 burka's gaan we niet liggen zeuren. Uiteraard hebben organisaties het recht, passende kleding van hun medewerkers te verlangen, en lang niet alle bedrijfssituaties lenen zich voor het dragen van zo'n kledingstuk. Dan kan die burka dus ter plaatse op grond van de daar geldende regels worden verboden. Voor een landelijke wet bestaat geen grond. Heeft dit iets met integratie te maken ? Sinds wanneer streeft extreemrechts (waaronder ook het merendeel van de reageerders op deze site) naar integratie ? Het is toch alleen maar haatzaaierij wat bij die lui de klok slaat ? Wilders en zijn fascistische trawanten willen toch alleen maar het uitdrijven van moslims ? Laten we onze agenda's niet meer laten bepalen door deze gevaarlijke idioten.

antifascist | 07-02-08 | 09:46

*doet burka over bivakmuts en gaat ff pinnen met de hond...*

Annemoontje | 07-02-08 | 01:23

een man in een muts .
waar heb ik dat meer gehoord.
gleuke actie dat dan weer wel.

cooleman | 06-02-08 | 23:44

Strakke actie ....... +1

Benman | 06-02-08 | 22:07

-weggejorist-

Blindedarm Braille | 06-02-08 | 20:40

Het CDA wil graag de gristelijke waarden en normen terug zien in NL!

Sikkeneur | 06-02-08 | 19:54

150 lijkt me inderdaad nogal een understatement, het zijn er zeker meer.

Ohja | 06-02-08 | 18:33

Dat getal 150 is natuurlijk puur een gok.... alleen in rotterdam lopen er al een paar honderd rond.

Jokkebrok | 06-02-08 | 18:20

Hahahahaha.. je hebt gedaan wat ik laatst hier op geenstijl vertelde na aanleiding van het toestaan van een boerka! Hulde! :-D

peekaboo | 06-02-08 | 17:28

PARDON? Lees ik hier 150 vrouwen die met boerka gevechtsuitrusting de straat op gaan?

Nou dat slaat echt nergens op, alleen al hier in mokum lopen er volgensmij minstens 500 rond.

Laat ze die dingen maar verbieden, niks vrijheid ik wil normaal met iemand kunnen praten!

nossukkel | 06-02-08 | 15:40

2de kamer, ga iets nuttigs doen. Zoals al die belachelijke kutbelastingen afschaffen

Maserati | 06-02-08 | 15:07

Heeft zo iemand met een boerka ook wel eens een OV-kaart? Is wel handig.... met zo'n pasfoto.
Buschauffeur:"Hallo, jou heb ik straks ook al in de bus gehad, of niet?"
Boerka:"Nee, dat was misschien mijn zus."
Buschauffeur: "Oh... jullie lijken ook zo op elkaar...."

OneandOnly | 06-02-08 | 14:31

Ik liep 2 jaar geleden in de gangpaden van leen bakker rond,
en ineens kwam daar ook zo'n burka de hoek om zeilen.
Echt, ik schrok me kapot, en diens kerel keek me nog vuil aan ook,
waarschijnlijk omdat het hem niet zinde dat ik die gore tentenzooi
niet normaal vond en nog steeds niet normaal vindt.
Hoe dan ook, je kunt lullen wat je wilt, dit land en heel dit verziekte
europa kan alleen nog gered worden als er een burgeroorlog uitbreekt
waarbij de huidige regeringen afgezet worden, en alle doorgedraaide ministers en overige bewindslieden die dit alles ons hebben aangedaan
zwaar gestraft worden. Daarna zouden alleen ongelovigen onze
westerse landen moeten mogen regeren, want dat zijn de enigste
mensen die met een gezond verstand kunnen nadenken, en zich
niet laten (mis)leiden door welk achtelijk geloof dan ook.
Verder lopen er onder de zogenaamde christenen ook een hoop
hypocrieten rond, want de roepen wel dat ze in god geloven, maar
voorlopig gaat nog steeds de ene kerk na de andere dicht omdat
er geen hond meer komt, dus waar zijn dan al die westerse gelovigen?
Juist! die bestaan niet, en onze regeringen doen net alsof het nog heel
wat voorstelt, maar dat is gewoon van voor naar achter gelogen,
want de kerken lopen leeg, dus is er geen animo meer voor
het geloof in het algemeen, en daarom moet ook het geloof uit de
wet en politiek verdwijnen, want er is geen hond die die flauwekul nog
wat intereseert. Als kleuter heb ik 4 jaar op een kostschool tussen de nonnen gezeten, en moest ook ik verplicht 6x per dag bidden,
en toen ik 9 jaar was en de kostschool verliet, veegde ik ook meteen
m'n reet af met heel dat achtelijke geloof, en vindt ik het achteraf gezien schandalig dat men mij daarmee heeft proberen te beinvloeden,
en daarom moet de hele wet en de hele manier van regeren op de schop, want er wordt geen beslissing genomen zonder het geloof daarin mee te slepen, en dat zou verboden moeten worden, want ik als ongelovige heb geen boodschap aan regeltjes die hun grondslag vinden in een eeuwen oud
sprookjesboek.

von sokkenstopfen | 06-02-08 | 14:21

Maar 150? Wat als er 150 boerka's in de 2de kamer zitten, Vogelanus?

van Kloten | 06-02-08 | 14:12

En dus draagt de Moslim medemens voortaan een hoofddoek en een dikke das.
Probleem opgelost voor de burkadraagsters.
Kunnen die mensen nou eindelijk eens het land gaan besturen of iets nuttigs doen voor de mensheid i.p.v. de hele tijd lullen over dingen die niet bijdragen aan veiligheid maar alleen maar tegenwerking geven aan onze vrijheden...

da wizard | 06-02-08 | 13:33

Ik heb de oplossing: LAten we allemaal in zo'n tipi gaan lopen, dan weten terroristen niet meer op wie ze een aanslag moeten plegen...

Homer J. Simpson | 06-02-08 | 13:11

@DeArmeStudent 06-02-08 @ 11:01 persoonlijk vind ik het ook lastig dat ik niet kan tanken/afrekenen met een helm op. Maar in een pompstation heb je gewoon met de huisregels aldaar te maken, niet die van de openbare ruimte.

poppermotje | 06-02-08 | 13:07

@cbrdrivert 06-02-08 @ 11:28

Als ik mijn helm af heb, doe ik ook mijn bivakmuts af... maar soms heb ik gewoon geen tijd en geen zin om alleen voor het betalen/behagen van die pompgediende mijn handschoenen, helm en bivak af te doen om dan nog eens proberen om met mijn volle handen mijn portemonee te pakken... om daarna weer alles aan te doen.

DeArmeStudent | 06-02-08 | 13:07

HP de Tijd lezer! 06-02-08 @ 12:51 Je lokte het ook een beetje uit door je niet goed te bedekken natuurlijk. Een beetje die arme vrouwen in verleiding brengen. Je moest je schamen.

Ohja | 06-02-08 | 12:54

Geenstijlogy is mijn religie en ik wil in het vervolg met een bivakmuts over straat, omdat ik niet langer door hitsige vrouwen besprongen wil worden. Ik weiger nog langer als lustopject gezien te worden!

HP de Tijd lezer! | 06-02-08 | 12:51

regeren is vooruitzien dacht ik altijd , maar mevrouw vogelaar maakt zich geen zorgen over de toekomst , het zijn er maar 150. hellup

stonedt | 06-02-08 | 12:39

Coño!

Dimitri47 | 06-02-08 | 12:36

HP de Tijd lezer! 06-02-08 @ 12:09 Dat lijkt me inderdaad een reëel iets om rekening mee te houden. Ik zie door het intolerante gedrag van de Moslims zelf ook niet direct reden om hen die tolerantie wel te bieden.
-
Niet voor Jan 06-02-08 @ 12:01 Het maakt mij persoonlijk op zich niet eens zoveel uit. Ik beschik over een enorm aanpassingsvermogen en red me in de meeste beleidsvormen wel maar extremisme in de politiek lijkt mij zeer zeker geen goed plan. (Welke kant dan ook). Ik ben wel hardcore individualist en vind persoonlijke vrijheid belangrijk. Ik stoor me wel aan de eeuwige lijst verboden (of pogingen daartoe) en morele bemoeienissen.

Ohja | 06-02-08 | 12:19

Nederlandse meisjes die in de klauwen van Finse loverboys zijn gelopen kunnen ongestraft over straat getransporteerd worden. Herkenning door anderen en angstige blikken in de ogen van deze onschuldige meisjes zijn niet te zien. Ook de blauw geslagen ogen door intimidaties zijn onzichtbaar voor het publiek. Geachte machthebbers, het zijn lichaamskooien!

HP de Tijd lezer! | 06-02-08 | 12:09

@Niet voor Jan Lees het AD van 27/1/2007 nog eens even voor je begint gelijk te hebben. www.ad.nl/binnenland/article1023228.ec... Kortom kopvodden mogen wel voor moslimas en úitsluitend voor moslima's. Dus niet voor zo maar kankerpatienten met een kale kop hebben.

Ing Evert | 06-02-08 | 12:06

waarom wordt hier geen kaasschaaf-methode gehanteerd? eerst de mondsluier, dan het hoofddoekje, dan die jurk, dan het ondergoed, dan de netkousen... heerlijk die naakte islamaas op straat =)

Patrick Zweedsey | 06-02-08 | 12:05

150 landelijk?
Ga eens een dag op De Dam staan en je telt er al meer, blinde koe.

frickY | 06-02-08 | 12:03

Ing Evert 06-02-08 @ 11:56
.
Waarom speel je nog steeds zo onplezierig op de man ? Ik heb je niks gedaan en jij mij ook niet. Voorts begrijp ik je, denk ik, niet zo goed als je vraagt om iets inhoudelijks. Heb ik je niet van een zeer duidelijke link bediend toen je (foutief) stelde dat moslima's met 'kopvod' op de pasfoto mogen ? Wat ben ik je verder nog schuldig ?

Niet voor Jan | 06-02-08 | 12:03

Meer Burka's. Want tussen ons gezegd en gezwogen: weet je wel wat ze der onder aanhebben?!

vliegende knorrepot | 06-02-08 | 12:01

Ohja 06-02-08 @ 11:55
.
Ik vind Wouter Bos niet erg capabel. Of welke leden van het huidige kabinet dan ook. Met uitzondering, raar genoeg, van onderwijs. Plasterk en Dijksma doen goed werk, lijkt het. Tot nu toe.
.
Ik zou zo graag willen dat het CDA Balkenende eens met pensioen lieten gaan. Maar omdat ze allemaal zo jong zijn en de Balk ook wel eens kabinet zal willen leiden dat langer dan een jaar zit, zal dat voorlopig wel niet gebeuren. Maar ik verlang naar een nieuw paarse kabinet. Geen geloof, solide economisch beleid, een beetje drang tot aanpakken. Ja, ik kan ook dromen.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 12:01

@Niet voor Jan. Wanneer kom je eens met iets inhoudelijks, of is dat te moeilijk. Nog niet gehad op de avond MBO met den koran?

Ing Evert | 06-02-08 | 11:56

Ing Evert 06-02-08 @ 11:41
.
Volgens mij ben je achter. Moslima's mogen niet met kopvod op de foto en marechaussee mag een vrouw met kopvod vragen die af te doen bij controle. www.coevorden.nl/web/show/id=176833
.
De 'burkini' is gemaakt van badstof en dus waarschijnlijk niet zo slecht voor het zwemwater. Waarschijnlijk zelfs beter, omdat het de oksels bedekt, die een bron zijn van lichaamshaar en ureum in het water.
.
Ik erger me wel een beetje aan je houding, mag dat ? Ik vind het niet leuk als discussies worden gebruikt voor het individuele verdachtmakingen.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 11:56

Niet voor Jan 06-02-08 @ 11:47 Ja heb je wel gelijk in eigenlijk. Geert vind ik gewoon een enorme puber. Ik weiger ook maar te overwegen die man serieus te nemen. Sure, er ís een probleem en dat mag benoemd worden ook, maar ik snap niet wat die man met zijn kinderachtige houding probeert te bereiken. Volgens mij kickt hij gewoon op zichzelf ofzo, elke dag weer een stijve van zijn eigen lef. Grow up!
-
Onder links leeft die slachtoffermentaliteit ook heel erg. Ik ben zelf socialist maar ben het niet eens met de uitvoering daarvan in onze huidige partijen. Dat iemand jankt wil nog niet zeggen dat er iets moet veranderen en dat moet eens ingezien worden. Wát je ook doet, er zullen altijd mensen janken en waarschijnlijk zullen het gek genoeg wat je ook doet, grotendeels dezelfde zijn die het hardst janken. Sommige mensen voelen zich nou eenmaal eeuwig tekort gedaan, dat is een state of mind en kan ook alleen dáár veranderd worden. Dat is een taak voor de psychologische hulpverlening - niet van de politiek.

Ohja | 06-02-08 | 11:55

Hoe lang zou het duren voordat je van de publieke tribune in de Tweede Kamer wordt verwijderd als je daar met een bivakmuts gaat zitten?

Iko Nal | 06-02-08 | 11:51

Ellen vogelaar....... PVDA toch ??
Die party die overal fraudeert, graait en zakkenvult ??
Dat verklaart natuurlijk alles, hoe anders moetn ze wegkomen als ze gesnaaid worden ??

hawaii-nld | 06-02-08 | 11:50

Dat er hier nog serieus over gesproken wordt.
De burka en hoofddoek moeten gewoon verboden worden, klaar af.

solidstate | 06-02-08 | 11:48

Ohja 06-02-08 @ 11:42
.
O ? Ik dacht dat al die pogingen tot wetgeving een uiting waren van slachtoffermentaliteit.
.
Grapje misschien, maar met een kern van waarheid - Geert lijkt wel de meest verongelijkte man in Nederland. Met z'n voor eeuwig onrechtvaardig behandelde smoel. Achtervolgingswaanzin ten top. Slachtoffermentaliteit pur sang. Naar mijn zeer persoonlijke mening allicht.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 11:47

Ing Evert 06-02-08 @ 11:45 Yup. En toch leggen ze dat compleet naast zich neer en blijven ze beweren dat de Islam een 'vredig' geloof is. Die ignorance. Onuitstaanbaar.

Ohja | 06-02-08 | 11:47

@Shalome Je hebt helaas helemaal gelijk. Het is kudtvolk bestaande uit beroepsquerulanten. Er is niet e e n land >10% moslims waar het niet volledig misgaat. In Singapore, ons voorland, is er een staakthetvuren voor een tijdje.

Ing Evert | 06-02-08 | 11:45

en joran rijmt op koran en beide liegen alsof het gedrukt staat waarbij die brug ook al weer is geslagen

hetluis | 06-02-08 | 11:44

Weg met Vogelaar en weg met die wandelende lappendekens
Gratis survivalreis Kenia aan deze lui aanbieden?

Heini | 06-02-08 | 11:43

Niet voor Jan 06-02-08 @ 11:40 En hoeveel precies daarvan zijn er al doorgekomen? Kunnen ze een slachtoffermentaliteit (bij IEDER volk) niet gewoon verbieden?

Ohja | 06-02-08 | 11:42

goed geschreven! Ik ga al jaren met een boerka op roverspad haha

jappertje | 06-02-08 | 11:41

@Niet voor Jan 06-02-08 @ 11:28 Doe niet zo interessant. Een Tshirt is van katoen. Natuurlijk mag met speciaal consent, de brandweer, politie, duikclubs etc in een duikpak oefenen in eenzwembad, waar anders. Je bent zeker de slimste thuis.

Oh ja, schiet me nog een eng voorbeeld te binnen. Op een pasfoto voor een paspoort mag alleen een moslima met kopvod. Een niet-moslim mag dat beslist niet, beide oren moeten zichtbaar zijn volgens de wet.

Ing Evert | 06-02-08 | 11:41

Dat zijn er precies 150 teveel mevrouw vogelaar.

papadopoulos | 06-02-08 | 11:40

hmmm......... gelijke monniken, gelijke kappen ????

Dat brengt mij op een idee......

* Zwangerschapsverlofbriefje zoekt *

Tyler-Durden | 06-02-08 | 11:40

Ohja 06-02-08 @ 11:38
.
Eh.. Omdat de tolerantie van hun kant zich niet uit in allerlei pogingen tot wetgeving ? 't Is maar een ideetje hoor.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 11:40

Aan de ene kant vind ik het kinderdachtig om je daar aan te storen maar aan de andere kant zijn zij net zo intolerant naar ons toe. Die imam die wegloopt om een minirok, de 3 TV moslima's die weglopen bij alles wat ze niet aan staat. Waarom heeft niemand het over tolerantie aan hún kant? Ze vragen om tolerantie maar bieden dat niet. Alles in de Westerse cultuur wat hen niet aan staat mag dan ook wel wat meer getolereerd worden lijkt mij.
-
Mijn persoonlijke gevoel bij een burka is ook niet positief. Het staat de communicatie in de weg omdat je iemands gezichtsuitdrukking niet kunt zien. Wat verder natuurlijk een feit is, is dat het in de landen waar deze mensen vandaan komen 9 van de 10 keer (afhankelijk van afkomst) veel vrijer is, dan zij zich hier denken te moeten gedragen. Je zou zeggen, geef die lui een eigen stukkie land, als ze toch weigeren te veranderen, maar ja, we weten inmiddels hoe dat soort dingen aflopen...

Ohja | 06-02-08 | 11:38

sjaakdeslinksesul 06-02-08 @ 11:02
.
Burqa-ontrading + droppen van uitkering als je werk zoekt - prima. Je verkloot je kansen tenslotte. Daar zit zo'n ambtenaar voor.
.
Burqa-verbod achter het stuur - prima. Je kunt niet goed om je heen kijken tenslotte.
.
Burqa-verbod in een bank (ook als PVV of vanuit de verzekeraar van de bank, want de politie heeft wat te stellen met die banken) - prima. Prive domein. Allerlei veiligheidsmaatregelen al bestaand. Je doet maar.
.
Burqa-verbod op de openbare school - ga je gang. Het is een overheidsbedrijf, maar wel een waarbij je heel erg moet oppassen met religie en shit.
.
Burqa-verbod in het ziekenhuis - eh. geen idee. Is aan de directie van het ziekenhuis, lijkt me.
.
Burqa-verbod in de trein ? WTF ? Kunnen we geen burqa-vrije coupe's maken dan ? Werkt ook zo prima voor die stilte-coupe's. En de rookpalen. Nee, voor succesvolle verboden moet je bij de NS wezen.
.
Burqa-verbod op straat ? Jazeker, want Saudie Arabie is de maatschappij waaraan wij ons willen spiegelen. Not. Partij voor de Vrijheid ? Me grootje. George Orwell zou er een erectie van hier tot Mekka aan hebben overgehouden.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 11:38

Ing Evert 06-02-08 @ 11:20
Ik betwijfel of welke regering dan ook iets kan uitrichten. Geef je ze hun zin zoals met burka's, dan komen ze morgen weer met wat nieuws. Hou je voet bij stuk dan blijven ze eindeloos doorgaan, jammeren dat ze onderdrukt worden en zo voelen ze dat ook echt. Maakt niet uit hoe bespottelijk het is, dat is nu eenmaal hun kronkel. En zodra ze zich zulke waanzin hebben wijsgemaakt, zien ze dat als legitiem middel om actie naar eigen keuze te ondernemen.
Ik registreer hoe dit hier gebeurt, en ik heb in de States diverse gesprekken gehad met mensen die landen zijn ontvlucht waar de moslims hun zin wilden doordrammen. En elke keer kom je bij hetzelfde punt uit: moslims houden niet op met het zoeken naar confrontatie. De islam is een sekte die het hele systeem beïnvloedt, en het is een sekte van strijd. Zelfs in Nederland luilekkerland hebben ze wat weten te vinden om tegenaan te trappen. De vrijheid van meningsuiting. Hef die morgen op, en dan beginnen ze meteen aan het volgende traject. Dat het hier vaak regent of zoiets.

Shalome | 06-02-08 | 11:36

Zo is het geweest en zo zal het altijd zijn. Politici zijn nu eenmaal niet flexibel in hun meningsvorming, ook al is hun standpunt nog zo stom.
Dat geldt niet alleen voor Ella Vogelaar, alhoewel zij wel de kroon spant, maar ook voor dat gehele clubje in Den Haag. Zo ver ik weet is er nog nooit een geweest die openhartig zijn ongelijk heeft toegegeven. (Kijk maar naar de Betuwelijn.)
Behalve bij de stoelendans tijdens de verkiezingen laat dat regeringsgeil regentenclubje hun starheid even varen, maar zodra men die kruk heeft bemachtigd, blijft alles weer bij het oude.

Anth.9403 | 06-02-08 | 11:30

@ - DeArmeStudent 06-02-08 @ 11:01
Hoewel je helemaal in je recht staat, vind ik dat gewoon not done. Misschien is de bank\pompbediende wel net zo tegen een Burka verbod als jij. Maar feit blijft dat ze zich de tering schrikken als je zo binnen komt lopen. En je moet ze de kost geven die al eens eerder een overval hebben meegemaakt in die functie. Die actie van die jongen op AT5 vind ik dan wel weer kunnen en duidelijk maken hoe krom de regels zijn voor autochtonen.

cbrdrivert | 06-02-08 | 11:28

Ing Evert 06-02-08 @ 11:20
.
Hangt een beetje van het soort stof af - in mijn zwembad zie ik vaak mensen met complete duikuitrustingen plus wetsuits in het water springen. Wat was je punt ook weer ?

Niet voor Jan | 06-02-08 | 11:28

Laten we Ella naar Saudi Arabie sturen. Kan dat mens eens leren hoe het werkt

Anarki | 06-02-08 | 11:27

@Overvecht en Tyler-Durden:

Jullie missen de opportunity.
In het kader van de stimulatie van de integratie moet iedere man vanaf nu verplicht een kort gesprekje aanknopen met een Burka en haar wat complimenten geven.
Worden ze vanzelf uit het straatbeeld getimmerd door hun liefhebbende echtgenoten.
Capice?

Lifecanbesimple | 06-02-08 | 11:25

Bigi Bana Boy 06-02-08 @ 11:14
Een arrogante houding is ook vaak om onkunde en onzekerheid te verbloemen, daarom zie je dat ook zo vaak bij dit soort incompetenten. Ik denk trouwens dat elke post die je aan haar geeft uiteindelijk conflictief zal zijn omdat ze dat, door haar domheid, onkunde en naiviteit zelf over zich afroept, als zij op b.v. onderwijs zou zitten zou de kritiek niet veel minder zijn.

spanarchist | 06-02-08 | 11:24

eigenlijk is Joran inmiddels gewoon een pejoratief woord.

@Tyler-Durden 06-02-08 @ 11:18
Ja ik durf, voor haar eigen veiligheid, echt niet de rest te vertellen tegen de buurman!

overVecht | 06-02-08 | 11:20

@ overVecht 06-02-08 @ 11:08

Hoho, een Vogelaar bash topic. Moslims kunnen er niets aan doen dat het knettergekke wijf zó onverbloemd in de reedt van de imam kruipt.

zum kotzen | 06-02-08 | 11:20

Met een beroep op godsdienstvrijheid worden nu wel erg veel zaken over boord gegooid die we waardevol en verstandig vonden in de samenleving zonder Moslims. Bijvoorbeeld gekleed zwemmen moet nu maar mogen, want anders gaan de moslims naar de rechter. Vroeger mocht je als christen of niet-christen niet eens een T-shirt aan, want je kon wel een vieze eczeem of open bultenpest hebben. Met een T-shirt zwemmen is in de meeste landen verboden omdat het domweg niet hygienisch is. (Ik zou zelf graag in een T-shirt zwemmen omdat ik snel verbrand, maar mag niet van de badmeester!) Nu krijgen weer toestaan om verkleed over straat te lopen. Godsdienstigen mogen dat weer, terwijl niet-gosdienstigen dat niet mogen. Over discriminatie gesproken. Ik vind niet dat godsdienstigen meer mogen dan anderen. Wat een kudtland met deze kudtongelijkheid.

Ing Evert | 06-02-08 | 11:20

@Jan1951 06-02-08 @ 11:09
Hoi babyboomer, bedankt voor de vergrijzing!

overVecht 06-02-08 @ 11:10

Dat kun jij nu wel zeggen maar ga jij maar eens een bank binnen met een bivaksmuts op.

Mogen zij wel.

Jan1951 | 06-02-08 | 11:19

Iedereen aan de burka! Wedden dat er binnen 2 dagen een verbod geldt?

Eagle_Eye | 06-02-08 | 11:19

Gelijke monniken bestaan niet. Dus dat spreekwoord voor mij ook niet.

Ohja | 06-02-08 | 11:18

@overVecht 06-02-08 @ 10:41

Wat lees ik nou?
Terwijl jij weet dat je buurvrouw klappen gaat krijgen als je met haar gaat praten, knoop jij toch een babbeltje aan ?

Tyler-Durden | 06-02-08 | 11:18

Geert, waar blijft die motie van wantrouwen tegen Vogelaar? Ze heeft bewezen niet competent te zijn (tot mislukken gedoemd plan wijkvernieuwing krijgt ze niet van de grond) en ze laat keer op keer zien te discrimineren bij de behandeling van de islamitische bevolkingsgroep in Nederland.

zum kotzen | 06-02-08 | 11:18

Iemand met een burka is doodeng!! En een bivakmuts ook,moet altijd aan een overvaller denken. Maar dan zie ik tenminste nog ogen en een mond. Burka snel verbieden en die Ella ook! Enge ouwe taart met dr jongere man.

Nifelheim | 06-02-08 | 11:17

LOL@sjaakdeslinksesul 06-02-08 @ 11:12
Precies! misschien een idee (zowel voor Joran als voor de samenleving) dat Joran gewoon verplicht als enige in +31 vanaf nu een burka moet dragen? Is hij lekker anoniem en kan pijpwerk doen en zien wij die rotkop niet meer....

*uitleg van het woord anoniem bekijkt*

overVecht | 06-02-08 | 11:17

spanarchist 06-02-08 @ 11:06
Ze heeft zo'n typische arrogante "ik weet het beter" uitstraling, net als Tineke Netelenbosch destijds. Naast kennis van zaken zou uitstraling in de huidige mediamaatschappij toch ook een criterium moeten zijn. Zeker Wouter "lekker kontje" Bos zou dat toch als geen ander moeten weten. Deze vrouw irriteert mateloos en dat doet de partij schade. En dat op zo'n gevoelige post als zij heeft. Onbegrijpelijk.

Bigi Bana Boy | 06-02-08 | 11:14

Grappig dat we ons leger naar Afghanistan sturen omdat er 19 mannen pilootje wilde spelen maar we kunnen geen wetje aannemen tegen het onderdrukken van 150 vrouwen in dit land? De Tweede Kamer heeft toch al lang besloten dat er zo´n wet moet komen? Hoe haalt Struisvogelaar het uberhaupt in haar dhimmie kop om die beslissing naast zich neer te leggen.

Iko Nal | 06-02-08 | 11:14

@Murdockyoufool 06-02-08 @ 11:11
haha ja precies1 Als je ziet hoeveel er onder kansenjongeren gezopen wordt is dat enorm veel. Alleen krijgen rond hun 21e een vrouw en stoppen er dan mee. Toch hebben ze allemaal uiteindelijk wel eens wél genoten van het leven

overVecht | 06-02-08 | 11:13

overVecht 06-02-08 @ 11:08
Exact! Joran mag dan een meisje gedrogeerd, verkracht en verzopen hebben, het straatbeeld vervuilen met een burka op is natuurlijk veel erger, laten we wel wezen. *eigen moraal even tegen het licht houdt* Ja, een burka is erger!

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 11:12

@overVecht 06-02-08 @ 11:01
Een moslim die flessen waarin godvergeten drogerende middelen verbleven, helpt versjouwen is natuurlijk best oké. Sommigen verkeren dan ook in een spagaat, ze willen best meedoen maar hun krankzinnige geloof blokkeert volledige deelname.

Murdockyoufool | 06-02-08 | 11:11

@Jan1951 06-02-08 @ 11:09
Hoi babyboomer, bedankt voor de vergrijzing!

overVecht | 06-02-08 | 11:10

@Granaatappel 06-02-08 @ 11:07
weet ik veel, t'zijn jou vrienden.....;)

overVecht | 06-02-08 | 11:09

Deze regering bestaat uit een zooitje slappe kutviolen.
Deze regering is nog altijd de baas ( al ga ik dat nu echt betwijfelen) in eigen land.
Kan er nu echt niet eentje met z'n ballen op de juiste plaats opstaan en zeggen":

Boerka's is voor in de sahara en daar leven wij niet dus hier géén boerke's!
Wil je wel een boerka dragen?
Prima!

Maar dan wél oprotten hier!!!!

Dat moet toch duidelijk zijn?

Doen ze niet want de islam heeft dit land allang in zijn greep en de overheid heeft geen zak meer te vertellen in eigen land!
Hadden ze dat wel dan verboden ze de boerka zonder discussie in zijn geheel!

Jan1951 | 06-02-08 | 11:09

merk dat het gros (including me) het heerlijk vindt dat er gewoon weer even een moslimbash topic is. De grapjes over Joran hadden we zo langzamerhand wel gehad.

overVecht | 06-02-08 | 11:08

Uit hoeveel leden bestaat de Hofstadgroep? Waar hebben we het over?

Granaatappel | 06-02-08 | 11:07

Bigi Bana Boy 06-02-08 @ 10:45
In zijn wijsheid heeft Kok ooit eens besloten dat 50% van het kabinet uit vrouwen moet bestaan en Bos is op die lijn verder gegaan. Vogelaar voldeed aan 2 criteria: vrouw en trouw PvdA-lid. Gebrek aan capaciteiten was in dit geval verder geen probleem. Je kan het Vogelaar niet eens verwijten, dat mens kan gewoon niet beter: ik kan mijn hond ook wel pen en papier geven, maar hij zal toch nooit een boek schrijven.
Het aanstellen van Vogelaar was al een schande, het aanblijven van Vogelaar is een regelrechte minachting van het volk.

spanarchist | 06-02-08 | 11:06

@van dal 06-02-08 @ 11:02
beetje recalsitrant vandaag?

overVecht | 06-02-08 | 11:05

wopper 06-02-08 @ 11:01 kopvodje- pijpgordijntje... kun je je voorstellen wat er allemaal onder een burka kan gebeuren?

van dal | 06-02-08 | 11:04

@van dal 06-02-08 @ 10:58
hhmmm ja das waar, maarja, wel weer genoeg privé kenbaar gemaakt hier op GS voor vandaag ;)

overVecht | 06-02-08 | 11:03

overVecht 06-02-08 @ 11:01 zie je wel dat je het ter plekke bedenkt... let op, vóór een feestje praat je over kratten bier, ná het feestje zijn het hooguit bierkratten...

van dal | 06-02-08 | 11:02

@overVecht 06-02-08 @ 10:10
Wat jij zegt dus.
@Niet voor Jan 06-02-08 @ 10:54
Principieel ben ik het met je eens, maarrrrrr... ik zie wel iets in de argumenten tegen (gevoel van onbehagen, normale communicatie, emancipatie, enz). Bovendien leidt dit tot een glijdende schaal. Als je met burka over straat mag, dan mag je straks natuurlijk niet meer geweigerd worden als winkelmedewerkster, cassiere enz want dat is discriminatie. Gewikt en gewogen vind ik dan ook dat er wel een burkaverbod moet komen. Als de gelijke behandelingswetgeving eenmaal aangepast is en ze met burka geen uitkering ontvangen of geweigerd mogen worden als werkneemster, pas dan mogen die mutsen het van mij zelf weten.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 11:02

Groot gelijk, ik heb wel vaker een bivak-muts op in de winter, voor onder mijn motorhelm...

Een maand geleden begon een keertje een tank-station-medewerker heel veel heisa te maken dat ik mijn helm en bivak af moest doen als ik voor mijn benzine betaal...

Ik zeg: "geen boerkaverbod is dus ook geen bivakmutsverbod... en dacht *fuk you zomaar*. Als ik gewoon voor mijn benzine betaal, heb jij verder niets te vrezen... nauw, kom op, WAAR BLIJFT MIJN WISSELGELD!"
;-)

DeArmeStudent | 06-02-08 | 11:01

@ van dal 06-02-08 @ 10:59

* proest * jouw fapsel heeft niet genoeg aan een kopvodje? tsss..

wopper | 06-02-08 | 11:01

@Murdockyoufool 06-02-08 @ 10:56
hahaha dat had ik vorig jaar zowat hetzelde met haar. S'middags had ze mij een zak fruit gegeven omdat ze even een fiets mocht lenen. Dus later kwam ik haar man tegen en ik hem ook even bedanken. Gelijk een kruisverhoor. S'avond om half één wilde ik haar absoluut niet nuchter, een hand geven maar aan de buurmans blik merkte ik dat hij dat absoluut niet leuk vond. Dit jaar zag ik de buurvrouw alleen nog maar boven vanuit de slaapkamer alles volgen. Trouwens, mijn buurman heeft me na een feestje wel een keer kratten bier helpen sjouwen. Dat was dan wel weer netjes.

overVecht | 06-02-08 | 11:01

van dal 06-02-08 @ 10:54
Yep, zgn 'Glory Hole'.....

MichieldeMuiter | 06-02-08 | 11:00

Toen de discussie vorig jaar begon waren 't er nog maar een stuk of 50, dus waar hadden we 't helemaal over?

De Pruis | 06-02-08 | 10:59

wopper 06-02-08 @ 10:57 mijn 10.54...

van dal | 06-02-08 | 10:59

overVecht 06-02-08 @ 10:56
maar jij gaat toch alleen maar met kansenjongens survivallen? of is het gemengd tegenwoordig?

van dal | 06-02-08 | 10:58

@ van dal 06-02-08 @ 10:55

Vertel eens..

wopper | 06-02-08 | 10:57

Het zou voor Ella de Gek goed zijn om eens een jaar in Saoedi Arabie te lezen. Hoofddoek op en bek dicht als vrouw. Dan snapt ze misschien weer waar we het voor doen. Stomme trut.

Eikenhout | 06-02-08 | 10:57

@bello 06-02-08 @ 10:55
precies, heel herkenbaar!

overVecht | 06-02-08 | 10:57

Slechts 150 boerka's? Zeker nog nooit door Rotterdam-zuid gelopen die Vogelmuts.

DutchDelight | 06-02-08 | 10:57

@overVecht 06-02-08 @ 10:41
Hahaha, doet me denken aan een nieuwjaarsnacht, eeuwen terug. Woonde toen in een turkenbu... eh prachtwijk. Knetterdronken stonden we vuurwerk af te steken toen onderbaardbuurman en z'n gesluierde vrouw de auto uit kwamen. Ze wilden snel de flat in, maar dat lukte niet helemaal want we moesten en zouden het stel -overgens met de allerbeste bedoelingen- gelukkig nieuwjaar wensen. Ik pakte de hand van die pinguin en probeerde haar zelfs te zoenen, maar baardje stak daar snel een stokje voor. Daarna heeft ie me nooit meer gedag gezegd, hehehe.

Murdockyoufool | 06-02-08 | 10:56

@van dal 06-02-08 @ 10:54
hehehe...... Tijdens een survival werkt het ook prima als vochtig toiletpapier

overVecht | 06-02-08 | 10:56

We hebben ook maar 1 Joran, dus waar maken we ons druk over..

'TrauMa | 06-02-08 | 10:56

wopper 06-02-08 @ 10:54 ik zie de voordelen wel...

van dal | 06-02-08 | 10:55

@overVecht 06-02-08 @ 10:41

De reden dat dit bijblijft was dat het een uitschieter was, doorgaans niets aan de hand verder. Maar je merkt wel dat de kloof steeds breder aan het worden is helaas. Onlangs zijn op mijn werk 4 jonge moslima'' s aangenomen voor telefoonwerk die hun werk prima doen, maar zich compleet afzonderen van niet moslims ( voor zover mogelijk). Altijd samen pauze nemen, met niemand anders praten behalve elkaar, samen in een moslim- only kluppie eten, viel na een paar dagen al op. Beetje jammer.

bello | 06-02-08 | 10:55

Hoe komen ze op die 150 vrouwen? In Amsterdam, Rotterdam, Delft en Den Haag heb ik er al een aantal van zien lopen. Ik schat een stuk of 20 al, dan moet het werkelijke aantal een stuk hoger dan 150 liggen, of het is steeds dezelfde en ze zit me te stalken, dat kan natuurlijk ook.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 10:55

Het kabinet hoopt er deze week alsnog uit te komen. Inmiddels is wel besloten het boerkaverbod niet te laten gelden voor de zorgsector.
www.depers.nl/Binnenland/?ID=169415&am...

.

Komt er aan je ziekenhuisbed nu een boerka staan?

wopper | 06-02-08 | 10:54

Uitgebreide gezichtsbeharing: ook verbieden doen. Vader Abraham, scheer je weg.....

JumboXL | 06-02-08 | 10:54

Het is flink hypocriet van een CDAer om het plotseling over emancipatie te gaan hebben als een anders-dan-gristelijk geloof ter sprake komt. Het CDA en de CU zijn, als het om emancipatie van vrouwen gaat, voor eeuwig vergiftigd.
.
Er wordt niet geluld over bivakmutsen, of je nou een tendentieus plaatje op de dumpert gooit of niet - ik weet niet wat er op dat plaatje gebeurt, maar zelfs als daar gebeurt wat je suggereert, dan zijn PPVs nog geen wetgeving, wat je ook suggereert Fleisch. Telegraaf tactieken gvd.
.
Het is daar bovenop nog eens hypocriet van de overheid, die het OV heeft geprivatiseerd voor het eigen (eenmalige) gewin, nu opeens met allerlei regels wil komen alsof een trein nog publiek domein is. Laat de NS dat zelf doen.
.
Ten laatste is er in Nederland nog nooit, /nooit/ iets gedaan qua moslimterrorisme door een burqa-draagster. Nog nooit. Je moet uberhaupt met een vergrootglaasje gaan zoeken naar moslimterroristen in dit kouwe kutland. En dan moeten we vrijheden gaan inleveren ? Waarom ? Laten we wachten op strafbare feiten alsjeblieft, voordat we dit plakje aarde veranderen in een politie-staat.

Niet voor Jan | 06-02-08 | 10:54

overVecht 06-02-08 @ 10:51
een hoofddoekje wordt dan ook wel pijpgordijntje genoemd..

van dal | 06-02-08 | 10:54

@Megalomaantje 06-02-08 @ 10:42
De meeste doen toch wel thuiswerken..... iets in de 0906 branche....

overVecht | 06-02-08 | 10:51

Krijg wat van fladderaar en haar multiculti verzamelwoede en haar blinde vlek voor wat speelt in de maatschappij.

Multikuli | 06-02-08 | 10:50

Knettergekke Vogelaar, ooit is het in ons land ook met 150 hoofddoeken begonnen...
(Moet natuurlijk hoofddoek*jes* zijn. Dat klinkt onschuldiger, al meet een beetje lap minstens een vierkante meter).

~Johan | 06-02-08 | 10:50

koekdeeg
De bieten moten nog gerooid worden, werk aan die winkel boer.

spooky | 06-02-08 | 10:50

MichieldeMuiter 06-02-08 @ 10:45
ik hoorde eens van een mannetje dat "se die boerekaas souwen goan verbieden "... ik meteen een kilo boerenkaas gekocht, nu het nog kon....

van dal | 06-02-08 | 10:48

@ Kerby @ 10:35

Ooooh in het algemeen? Nee hoor , geen problemen. Ik gedraag me altijd in het leven EN het openbaar vervoer. Heb alleen een grafhekel aan mensen die dat niet doen. Zo goed? Fijn.

bello | 06-02-08 | 10:47

Wat een geneuzel... Waarom hele Kamerdebatten geweid aan een handjevol pinguïns? Wetgeving maken voor een select clubje partytenten is klinkklare onzin evenals de mening van het overgrote deel mensen die zelfs nog nooit zo'n ding hebben gezién. Mondje dicht dus en doorlopen: hier valt niks te zien...

GraafBracula | 06-02-08 | 10:46

en als we nu eens met z'n allen een boerka gaan dragen?

hetluis | 06-02-08 | 10:46

Wat zou Boerkagh@ ... . .ehh ik bedoel Koerbagh @ ervan vinden?

MichieldeMuiter | 06-02-08 | 10:45

Ik ben geen standaard GS PvdA basher maar Ella Vogelaar was een ernstige vergissing van die partij. Een policor dhimmy van de oude stempel die niet alleen de maatschappij maar ook voroal de partij zelf schade toebrengt.

Bigi Bana Boy | 06-02-08 | 10:45

Ook hoofddoek in openbare functies verbieden. Niemand is er bij gebaat om met de godsdienstvoorkeur van een ambtenaar te worden geconfronteerd. Vrijheid van godsdienst? Dikke lul. Dan eis ik mijn vrijheid van ongodsdienstigheid.

Murdockyoufool | 06-02-08 | 10:44

@ Megalomaantje 06-02-08 @ 10:42
Ja, voor Peter R de Vries, om een camera te verbergen. Met een burka kan je zelfs een hele tv-ploeg verbergen

Sunnygirl | 06-02-08 | 10:44

@Megalomaantje 06-02-08 @ 10:42

Garnalenpellen met een teiltje onder de burka gaat prima.

CoJoNes | 06-02-08 | 10:44

Krijgt zo'n burka drager die werkloos is, ook een uitkering? Kan je uberhaupt werken in een burka?

Megalomaantje | 06-02-08 | 10:42

@bello 06-02-08 @ 10:31
Buiten het feit om dat kaaskoppen vaak niet het verschil zien tussen turken, mocro's iraki's enz. Moet ik zeggen dat ik het herkenbaar vind. Mijn buurvrouw moet altijd verplicht het gordijn van de keuken dicht hebben als wij thuis zijn en mogelijk langs het raam lopen. Daarnaast, als haar man merkt dat zij met ons gesproken heeft (jup, doe ik wel eens, iets van het moet van twee kanten komen + t'is een aardige vrouw) weet ik dat s'avonds zij alle muren van dichtbij mag bekijken....... apart cultuurtje

overVecht | 06-02-08 | 10:41

@ van dal 06-02-08 @ 10:33

Google zelf ook even wat verder. Hicap=nicaap=hijap=hoofddoek. Heb je aspiraties om de nieuwe Maharishi Mahesh Yogi te worden ofzo?

Sunnygirl | 06-02-08 | 10:41

zou vogelaar ook goed staan, zo'n burka

Mellorenz | 06-02-08 | 10:38

Na het verbod: Boerka zoekt vrouw..

Vloekende Vlaming | 06-02-08 | 10:36

@bello
ik sprak in het algemeen.... groot licht.

Kerby | 06-02-08 | 10:35

Gewoon de burka toestaan zolang de burka maar bedrukt is met een afbeelding van het hoofd van de drager

Mellorenz | 06-02-08 | 10:35

Vrouwen op zich zijn al een gevaar in het verkeer, maar vrouwen met hoofddoekje of burka steken het gemiddelde koeriersbusje naar de kroon met ongezien van baan wisselen.

Harry Turtle | 06-02-08 | 10:35

-weggejorist-

jan444 | 06-02-08 | 10:35

@undutchable 06-02-08 @ 10:29
You're really starting to annoy me, Mr. Big mouth. You've been commenting here for quite a while now, but your sense of superiority still won't allow you to comment in dutch. Frankly I don't understand why GS hasn't banned you, you've had plenty of time to learn dutch, arrogant bastard.

Dat je dus een irritante zak hooi bent. Na 2 jaar wordt het hoog tijd dat je in het Nederlands gaat commenten. Arrogante bastaard.

CoJoNes | 06-02-08 | 10:35

@ Kerby

Het meisje had geen probleem, de moeder wel. Goed l.e.z.e.n. Kerby.

bello | 06-02-08 | 10:34

Gelijke monniken, gelijke koppen. Iedereen kaal!

dr.spin007 | 06-02-08 | 10:34

@CoJoNes,
Denk jij dat Plasterk of Balk, de ballen zullen hebben om dit akelig stuk antidemocratisch pamflet te verbieden?

fuckje | 06-02-08 | 10:34

overVecht 06-02-08 @ 10:31 viagra en de bijwerkingen....

van dal | 06-02-08 | 10:33

@bello
gebeurt je toch vaker, dat meisjes liever staan dan dat ze naast je komen zitten?

Kerby | 06-02-08 | 10:33

Sunnygirl 06-02-08 @ 10:31 oh.... volgens mij heet dat een nicaab... zoek het maar even op, en voortaan doen vóórdat je op post klikt, onnozele hals.

van dal | 06-02-08 | 10:33

Schandelijk dat een geloof vrouwen participatie in de maatschappij ontzegd door ze te laten profileren als een juten zak vlees.

salonrealist | 06-02-08 | 10:33

Vooral doorgaan op deze wijze Vogelaar!!!!! Hulde. Zien we jouw gezicht over een aantal jaren ook niet meer in het openbaar zonder gezichtsbedekking. Is gevalletje van jammer als het om Marianne gaat, dat dan wel weer.

Mongoose | 06-02-08 | 10:32

@ overVecht 06-02-08 @ 10:31
Dat krijg je met een stijve arm!

Sunnygirl | 06-02-08 | 10:32

roflol@van dal 06-02-08 @ 10:30
Zelfde gedachte

overVecht | 06-02-08 | 10:31

@ van dal 06-02-08 @ 10:25
turkse islamitische hoofddoek

Sunnygirl | 06-02-08 | 10:31

@ blaater @ 10:21

Gebeurde mij een keer in de tram: Setje van 2x2 zitjes, tegenover elkaar. Naast mij kwam een maroc meisje van een jaar of 8 zitten, schuin tegenover mij de moeder, 4e zitje was al bezet. ( door andere maroc dame) Kreeg onmiddellijk een gore blik van moeders die duidelijk niet gecharmeerd was van die kaaskop naast haar dochter en na 30 seconden met een flinke ruk aan dochters armpje het kind meenam en in het gangpad ging staan. Let wel : liever staan dan dochter naast kaaskop.

Niet echt OnTopic, maar wel in het verlengde.

bello | 06-02-08 | 10:31

@koekdeeg 06-02-08 @ 10:29
Ik vind mensen die met caps-lock aan in het duits posten altijd een beetje eng

overVecht | 06-02-08 | 10:31

koekdeeg 06-02-08 @ 10:29 en de werkeloze nazi is ook wakker...

van dal | 06-02-08 | 10:30

-weggejorist-

koekdeeg | 06-02-08 | 10:29

Standard morning bullshit!

undutchable | 06-02-08 | 10:29

@CoJo (10:22)
Vertel mij wat. Maar om dat als minister als argument in te dienen, is wel heel boud.

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 10:28

je ziet de tieten ook altijd zo verrekte slecht in die burka's

overVecht | 06-02-08 | 10:28

Check, een fantastische zelfanalyse van Ismaili:

Eerder zei Ismaili niet van plan te zijn haar zetel af te staan en negeerde een door de PvdA gestelde deadline. In de Volkskrant zegt zij nu haar standpunt te heroverwegen. "Al realiseer ik mij dat dan altijd het beeld zal blijven hangen van die oliedomme, leugenachtige, extremistische gek", stelt ze. "Ga ik alleen door, dan heb ik nog een kans mijn geschonden imago op te vijzelen. Maar politiek bedrijven in je eentje is lastig. Ik loop dan het risico dat de PvdA mij naast oliedom, leugenachtig, extremistisch en gek straks ook nog kan afschilderen als incapabel."

Het_leuke_zuiden | 06-02-08 | 10:28

/mild OT
Zolang we onze scholieren maar goed duidelijk maken dat dergelijke verboden alleendoor hele enge mensen worden uitgevaardigd:
www.telegraaf.nl/binnenland/3223759/_L...

CoJoNes | 06-02-08 | 10:26

Sunnygirl 06-02-08 @ 10:25 vraagje, wat is een hicap?

van dal | 06-02-08 | 10:25

"We hebben het over integratie, emancipatie, gelijkheid van man en vrouw, sekse en godsdienst."

hahaha.... alsof het jou wat uitmaakt hoe ze erbij lopen... alsof jij ze ooit als gelijke zal zien... whatever.

Kerby | 06-02-08 | 10:25

Geert W. dient motie in: hoofddoek verplicht voor alle moslim(inim)a's, maar wel 10 minuten goed hard aansnoeren!

Vloekende Vlaming | 06-02-08 | 10:25

Gewoon dode hoek speigels op burka's en witte kappen en bivakmutsen verplichten. Geen dode hoek spiegel een boete van 500 euri. Is de burka zo uit het straatbeeld.

En in Turkije mogen zich ook al 10 jaar niet met een hicap op naar de universiteit

Sunnygirl | 06-02-08 | 10:25

KKK kom er maar in.

Hammar | 06-02-08 | 10:24

Ook hier even de schitterende cartoon van Sigmund droppen:
www.sigmund.nl/

Vloekende Vlaming | 06-02-08 | 10:23

Nu met zijn allen met bivakmuts over straat als burka mag, mag een bivakmuts ook!!

kicke | 06-02-08 | 10:22

@DT
Niet zo moeilijk doen man, de wetgevende macht is wel de laatste die iets te schaften heeft met de Trias Politica, er ligt namelijk nog een leuk baantje in het verschiet in de RvS als ze kritiekloos blijven.
De Trias Politica is een farce in Nederland: www.geenstijl.nl/mt/archieven/1179711....

CoJoNes | 06-02-08 | 10:22

Lifecanbesimple 06-02-08 @ 10:16
Gewoon oormerken, dwars door die burka heen.

Schoorsteenveger | 06-02-08 | 10:21

Ook verbieden:
- Moskeeen
- Theehuizen
- Religieuze baarden
- Geen westerse talen spreken in het openbaar
- Mannen in jurken
- Bruidenimport
- Hennatatoeages

Lying Dutchman | 06-02-08 | 10:21

Goed punt. Met uitzondering tjdens de carnavalsdagen is het dragen van maskers, bivakmusten etc. bij wet verboden. Als je bij de bank naar binnenstapt met een helm op, moet je die ook afzetten. Kwestie van fatsoen. Als je dat niet op kunt brengen, blijf dan maar thuis.

looprekje | 06-02-08 | 10:21

Het is heel simpel. Zodra een burka (met een uitsparing voor de ogen) voor of in de buurt komt zitten in het OV, gewoon ergens anders gaan zitten. Meteen opstaan en een daad stellen. Zodra ze naast je staan, waar dan ook, weglopen. Laten merken dat je het maar eng en vies vindt. Het probleem is inderdaad dat de politici niets merken van burka dragers. Altijd met de auto, altijd in hun superdure huis (Vogelaars met haar hypotheek van 9 ton, Halsema met haar Hummer) en dus zogenaamd weten wat goed voor het gewone volk is. Ze worden er nooit mee geconfronteerd. Crisis, what crisis?
Als maar genoeg mensen bovenstaande handleiding volgen, zal het opgepakt worden door de huidige politieke elite (niet door die Rotterdamse Bouichra die de sharia doorgevoerd wil krijgen en de overige Partij van de Islam-leden zoals die Turkse wethouder). Volg je eigen spoor van boycot en zie wat er gebeurt.

blaater | 06-02-08 | 10:21

Hoeveel Ferrari's rijden er rond in Nederland? Tien? Honderd? Duizend?
Even aan Koos Spee vragen of de Vogelaar-regeling hierop van toepassing kan zijn.

Schoorsteenveger | 06-02-08 | 10:20

@Lifecanbesimple

En wat schiet je daar mee op? Een voortvluchtige TBS-er kan ook dat embleem op zijn "burka" naaien, weet je aan de burka nog steeds niet wat er onder zit...

Tijnewijn | 06-02-08 | 10:20

"Geen toegang / U bent gebanned van de site Gespot
Het domein tip.at5.nl is op dit moment voor U niet beschikbaar"

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 10:19

Dus voortaan als je een bank wilt overvallen en niet wilt opgepakt worden voordat je de bank in gaat gewoon een burka dragen i.p.v. een Bivakmuts...

Vreemd zeg wij Nederlanders

Subbie | 06-02-08 | 10:18

HELP! Er zit een man in die boerka op die pica! Kijk maar goed!

fuckje | 06-02-08 | 10:18

"Volgens de minister van integratie stuit een omvattender verbod op grote juridische bezwaren"
Kan iemand haar de trias politica nog eens uitleggen, en welk aandeel zij daar (hoe vervelend ook) momenteel in heeft?

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 10:17

@Lifecanbesimple 06-02-08 @ 10:16
Je hoeft niet altijd iets te kunnen zien. Het reukorgaan is ook een goede graadmeter.

overVecht | 06-02-08 | 10:17

Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Stelletje angsthazen. Want dat is het, angst. Of niet, Ella?

Willianus Wortelus | 06-02-08 | 10:17

Trouwens,

hoe ga je checken dat er 1 van die 150 vrouwen onder zo'n ding zitten en niet een of andere voortvluchtige TBS-er.
Misschien moeten we ze dan maar voorzien van een of ander zichtbaar te dragen embleem.
Even denken: Iets met een gele ster en dan een tekst er in of zo.
Nee toch zeker?

Lifecanbesimple | 06-02-08 | 10:16

zat het net te bekijken op www.blindedarm.com
wat niet helemaal duidelijk is wat deze meneer er nou mee wil zeggen.
Als vrouwen dan het mogen mogen mannen het uiteraard ook, maar verder ?

Andreas B. | 06-02-08 | 10:15

@Lifecanbesimple 06-02-08 @ 10:13
ik als ik naar de kroeg ga

overVecht | 06-02-08 | 10:15

Ja, 150 nu, 10.000 over een paar jaar. Het dak repareren nu er alleen nog maar sluierbewolking is, Ellah..

BroncO | 06-02-08 | 10:14

goh hoe ludiek daar heeft hij nog lang over na moeten denken om tot deze actie te komen

lame dick | 06-02-08 | 10:13

dus voortaan een boerka ipv van een bivak pffffffff....

Fimbulvetr | 06-02-08 | 10:13

Precies, en dan wil ik ook mijn integraalhelm ophouden als ik na het benzinetanken ga afrekenen.

Lifecanbesimple | 06-02-08 | 10:13

Ja, behalve die 150" vrouwen", wie zegt me dat er geen zwaar bewapende inteeltverongelijkte onder schuil gaat?

fuckje | 06-02-08 | 10:12

Verdorie, ligt die at5-site er gelijk uit.

keauss | 06-02-08 | 10:12

Verwarrend bericht voor kaalkopjes dit trouwens. Misschien kan Geert een kamervraag stellen voor ze.

"mogen witte kappen nog wel?"

overVecht | 06-02-08 | 10:12

150 vrouwen??? Hoe komen ze daar op? Ik zie er geregeld alleen al bij mij in de buurt op speciale dagen (wanneer ze naar buiten mogen) zo'n 40 lopen....... maarja Overvecht is dan ook niet echt een objectief meetpunt.

overVecht | 06-02-08 | 10:10

"PvdA hysterica Ella Vogelaar"
*proest!*
En dat is nog zeer mild omschreven!

Klukkluk | 06-02-08 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken