Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BMI in beeld

Eet Smakelijk! (klik voor vergroting)De slavinken en biefstukken zijn weer verorberd, laten we het eens over gezond eten hebben. Want gezond eten is de beste manier om de samenleving te naaien, tegendraads als jullie zijn. Zie het topic hieronder. Gezondheid meet je bijvoorbeeld met de Body Mass Index (BMI). Dat is de formule waarmee je vriendinnetje uitrekent hoeveel haar reedt te groot is. De formule is simpel: Deel je lichaamsgewicht door het kwadraat van je lichaamslengte. Zolang je BMI in de buurt komt van 25 dan is je gewicht op orde. Dat is de theorie. Maar hoe ziet dat er uit. Om dat duidelijk te maken is deze handige tabel opgesteld. Daar kun je precies zien per lengte en gewicht hoe iemand er dan uit ziet. Er zijn nog vrije plaatsen in de tabel. Claim die snel. Want de Amerikanen komen!

Reaguursels

Inloggen

@ Murdockyoufool 06-02-08 @ 15:35

Ha, het begint. Wel, het wordt niet meer beter. Wat mezelf betreft: ik ben dan ook een Belg, een Oude nog! Slap gelul natuurlijk, want als ik, zoals ik regelmatig doe, de kraan een tijdje dichtdraai, kan ik de eerste 14 dagen 10u slapen en nog altijd moe zijn. Nee, beter wordt het niet meer...

van Maerlant | 06-02-08 | 15:56

@van Maerlant 06-02-08 @ 12:21
Wel, zo dronken als een Russische boer m'n bed in stappen kost me tegenwoordig twee dagen van m'n leven. Man man man, wat een misère. U heeft het dan langer vol kunnen houden.

Murdockyoufool | 06-02-08 | 15:35

Allermemaggies. In sommige Staten meer dan 30% van de mensen een BMI van boven de 30. Dat land is echt nog zieker dan ik dacht.

Held op Sokken | 06-02-08 | 14:26

Murdockyoufool 06-02-08 @ 10:33

En zo hoort het! Ook van Maerlant loopt nog trots zonder buikje rond, maar onbezorgd de tempelier uithangen is er sinds m'n 40ste toch niet meer bij... Profiteer er dus van, zolang het nog kan.

van Maerlant | 06-02-08 | 12:21

@ Nonnes ik heb een verre van gezonde visie op gewicht dus niks van aantrekken hoor. Daarbij meet ik toch met dubbele maten. Waarvan de kleinste voor mezelf. ;)

Ohja | 06-02-08 | 11:30

24.46
Netjes toch

looprekje | 06-02-08 | 11:02

Ik zit toch echt duidelijk steeds maar weer linksonder naar fotoos te zoeken.

Willianus Wortelus | 06-02-08 | 11:00

@v Maerlant 05-02-08 @ 21:24
Bijna 35 en wacht nog steeds op afdak voor gereedschap.

Murdockyoufool | 06-02-08 | 10:33

'Tuurlijk. Mensen die vanaf hun 45e in de ziektewet zitten en jaarlijks een kransslagader laten vervangen, die leveren de samenleving veel *kuch* geld op.
Om over nieuwe knieën, aangepaste woningen en diabetes nog maar te zwijgen.

DiagnosisTyphus | 06-02-08 | 09:59

@v Maerlant 05-02-08 @ 23:40
Het zou kunnen dat de evolutie dit probleem oplost, wat ook denkbaar is, is dat wij technologisch/medisch straks zover zijn dat we het zelf kunstmatig kunnen oplossen. De komende 1000 jaar verwacht ik echter weinig progressie.

Laffe Anonieme Haas | 06-02-08 | 09:18

r0fl @ de vergroting!

sharonneke | 06-02-08 | 08:59

Goedkoper natuurlijk

ijsklont | 06-02-08 | 08:48

@ ADO-Le-Cent 06-02-08 @ 08:41

Ga jij maar een in een kroeg staan met een sigaretten automaat met alleen maar camel light en als je dan aan het cold turky-en bent als Sjaak@06-02-08 @ 07:24, dan moet je als verstokte roker toch een pakje kopen.

En de rokers roken, omdat ze dan goedkopen zijn voor de samenleving.

ijsklont | 06-02-08 | 08:48

@ joozd 05-02-08 @ 20:49
Je hebt drie dimensies, tenzij je echt dun bent. Als je van je gewicht een maat wilt maken voor je dikte, dan moet je twee dimensies eruit delen: je hoogte en je breedte. Omdat de verhouding tussen je hoogte en je breedte bij de meeste gewichten min of meer gelijk blijft, kun je twee keer je hoogte uitdelen, dus hoogte-kwadraat.

Bokassa | 06-02-08 | 08:42

Reverend Ray 06-02-08 @ 07:04
Er is niemand die je verplicht om Camel light te kopen en te roken.
Ergo er is niemand verplicht om sowieso te roken.
Dus wat is nou je punt?

ADO-Le-Cent | 06-02-08 | 08:41

BMI = Big Mac Indicator? Mijn BMI is hoger dan mijn leeftijd, en ik kom uit '75!
Behalve horizonvervuiling ben ik niemand tot last...

Vloekende Vlaming | 06-02-08 | 07:37

@ 07:17 Chrystal Meth? *de plicht roept, uit*

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 07:34

Of de supersmoker natuurlijk, al blijft dat zoiets als sex met zo'n japanse robot.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 07:28

Blijft toch een kutgewoonte maar ik ben laatst weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt. Transatlantische vlucht met geen mogelijkheid tot roken op de overstapplek. Halverwege de oceaan begon de cold turkey en stond ik bij wijze vann spreken op het punt het vliegtuig uit te springen, alles beter dan leven zonder nicotine dacht ik. Weerhoudt me weer even van een nieuwe stoppoging.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 07:24

Laatst wat gerookt, iets met een afbreek filter. Van een klant even, filter in twee delen dat je even de helft eraf breekt als het niet doorkomt met de smaak zeg maar. Ging ook nergens over. Helft afgebroken, nog geen smaak. En dan sta je ook nog eens met je klauwen op een halve centimeter te kudten, wanneer bijna opgebrand. Geen idee wat het was.

Reverend Ray | 06-02-08 | 07:17

Neu Chesterfield meestal.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 07:17

sjaakdeslinksesul 06-02-08 @ 07:12, nou moet je ophouden... een Belindaatje?

Reverend Ray | 06-02-08 | 07:14

Reverend Ray 06-02-08 @ 07:04
Morgen Rev, marlboro light is juist niet te roken bedoel je. Camel light rook ik af en toe. En af en toe een belindaatje. Je smaakpapillen zullen wel verpest zijn.

sjaakdeslinksesul | 06-02-08 | 07:12

Loop wat achter de zaken aan, weet ik, maar druk druk, centjes enzo. En nog steeds geen wifi in de wagen, zal wel niet worden ook. Vandaar.

Reverend Ray | 06-02-08 | 07:06

Is het trouwens iemand opgevallen dat die Camel light meuk niet te roken is? Ik rook jaren Camel light echter hier is het allemaal Marlboro light. Net even een pakje Camel light gescoord want een mooi stukje design aansteker erbij, maar bagger dus. Wel een verdomd mooi stukje aansteker dat wel, ultra plat, is dat noteboekje van Apple niets bij.
Ow en nog even over Nico en zijn audio gebeuren, het geluid zuigt aan alle kanten.

Reverend Ray | 06-02-08 | 07:04

1.80 bij 75 meen ik zo ongeveer. Geen weegschaal en meten doe ik ook niet. Maatje 32 en dat is enkel interessant om te weten, daar ik geen kudt kleding ga staan passen in een kudt winkel. Ja 5 van die broeken even rap, in maat 32. 5 minuten weer buiten, en beter passen ze. Al dat gedonder er omheen heb ik geen zin in.

Reverend Ray | 06-02-08 | 06:58

-weggejorist en opgerot-

Arendje777 | 06-02-08 | 05:19

Geenstijl::
Site geeft drwatson en dumpert geeft de slechtste feed ooit.

goodray | 06-02-08 | 02:47

@ Arendje777 06-02-08 @ 01:47
Da's kudt, Arendje.
Met al je middelen, maak er het beste van.
En die gasten hierboveau.. zo slecht bedoelen zu ut nie...

Strotgrondel | 06-02-08 | 02:19

Arendje777 06-02-08 @ 01:47

Stoppen met klagen en bewegen,van vocht wordt je niet dik.

Inkoppertje:

Je kan er wel aan doodgaan,maar dan moet het prostaatvocht zijn.

DANNY3960 | 06-02-08 | 02:06

@Arendje777 06-02-08 @ 01:47
Maar je bent waarschijnlijk wel gezellig...

OneandOnly | 06-02-08 | 02:01

@Arendje777 06-02-08 @ 01:47
Niemand wordt dik van vocht, of het moeten frisdranken zijn.
Dus stop met je schildklieren de schuld te geven en ga bewegen.

kuttekrap | 06-02-08 | 02:00

@Arendje777 06-02-08 @ 01:47
Ik wil niet flauw zijn, maar zie mijn post van 01:09
Ik heb hele snelle rustmetabolisme door hyperactieve schildklieren, en zou graag wat zwaarder (kilootje of 15) willen zijn.

Tim | 06-02-08 | 01:54

FLAUW!!!!!, Ik ben 1.74 en 120 kg. dus dik, ik eet geen gram vet, ziekenhuizen algelopen alles, wat blijkt;Schildklieren werken niet meer (net als Nathalie of was het Natte Alie) ik wordt echt dik van vocht (thee ,water, jus etc), leer toch eens nadenken! stel paupers zonder hersens!

Arendje777 | 06-02-08 | 01:47

Dan zeggen ze vaak over dikke mensen: "Ja, maar ze zijn wel gezellig...". Dan denk ik.... maar wat een ander gezellig vindt, vind ik vaak irritant. Dus mijn conclusie luidt: "Dikke mensen zijn ook vaak irritant!" En dat is natuurlijk geen compliment.

OneandOnly | 06-02-08 | 01:44

Famke Halsema (BMI index 23) vindt charisma belangrijk in de polletik, terwijl ze ten tijde van Pin nog liep te gillen over inhoud en dat uitstraling er niet toe doet, dom secreet.

kuttekrap | 06-02-08 | 01:32

GOP in Georgia:
McCain op 36%, Romney en Huckerbee beiden 30% en Paul 4%
(cnn tv)

Tim | 06-02-08 | 01:32

CNN:
Huckabee wint West Virginia voor de Reps.

koerbagh ® | 06-02-08 | 01:29

*Christopher Hitchens op BBC 1 over de verkiezingen*

koerbagh ® | 06-02-08 | 01:22

@CoJoNes 06-02-08 @ 01:07:
Gebaseerd op 0% van de getelde stemmen... Toch knap van CNN. Maar verrassend zou het op zich niet zijn als Oboema die staat pakt.

koerbagh ® | 06-02-08 | 01:19

Jezus, de BMI index van Stevie Wonderland is de laatste tijd omhooggeschoten.
Ga es rinkelballen!

kuttekrap | 06-02-08 | 01:13

hmmm mijn 1m96 en 74kg levert toch nog een BMI van 19.26 op.
Gelukkig ben ik roker en drinker en student dus dat komt wel goed!
*tube mayo in mond leegknijpt*

en ff offtopic... wie is Lorenzo van Rijn.. de halfbroer van Joran die in drugs en hoeren handelt op Aruba... www.google.com/search?q=lorenzo+van+ri...

Tim | 06-02-08 | 01:09

Broodje bal maar doen?

Dr.Dreetje | 06-02-08 | 01:07

Obama wins georgia...
Verrassend

CoJoNes | 06-02-08 | 01:07

jammer, ik weet niet hoeveel ik weeg... Een weegschaal is nou niet echt iets waar ik voor naar de Kijkshop ga.

Rhynchocyon | 06-02-08 | 01:07

@koerbagh ® 06-02-08 @ 01:00
Is het al woensdag?! Dan had ik nou bij mijn yogales moeten zijn!

OneandOnly | 06-02-08 | 01:04

BMX rules, mooie crossfietsen.

Steiner | 06-02-08 | 01:04

Het is woensdag... dus Super-Tuesday. Logisch eigenlijk.
edition.cnn.com/ELECTION/2008/
Zoals het elke dag van de week Dijkshoorn Dinsdag "kán" zijn...

koerbagh ® | 06-02-08 | 01:00

@ADO-Le-Cent 06-02-08 @ 00:53
Aha... ze bestaan dus wel, weer iets geleerd. Toepasselijke naam ook trouwens.

OneandOnly | 06-02-08 | 01:00

OneandOnly 06-02-08 @ 00:46

Zijn dat dan burgerpedos of pedoburgers,'t zal wel uitschot zijn waarschijnlijk.

DANNY3960 | 06-02-08 | 00:54

OneandOnly 06-02-08 @ 00:46
Je bedoelt een whipper?

ADO-Le-Cent | 06-02-08 | 00:53

@ADO-Le-Cent 06-02-08 @ 00:41
Moet je je voorstellen.... komt er een meisje binnen met een mes en die roept: "Geef me een neukende cheeseburger!"

'Neukende cheeseburgers? Waar moeten we die vandaan halen?'

OneandOnly | 06-02-08 | 00:46

Die Amerikanen.... wat een tuig is het ook! Net doen of ze je bondgenoot zijn en straks binnenvallen.... niet te vertrouwen..... die Yanks!

OneandOnly | 06-02-08 | 00:41

OneandOnly 06-02-08 @ 00:32
Oké, twee... ik heb twee cheeseburgers op.... oké.

OneandOnly | 06-02-08 | 00:36

BMI 22
Dus als ik nu maar 100 jaar wordt, dan kan ik tenminste een beetje terug pakken van wat die vele kortlevende te dikke Tokkies, die niet werken me gekost hebben.
Mag ik ook eens een keer?

ADO-Le-Cent | 06-02-08 | 00:32

Sorry.... ik beken.... ik heb gefaald. Ik heb zojuist een cheeseburger op.... ik weet het... we zouden tegendraads doen en gezond eten. Ik heb gefaald...

OneandOnly | 06-02-08 | 00:32

@DANNY3960 05-02-08 @ 23:52

Niks. Want ik ben d'r daar één van!
Moest ik nu zelf krom liggen en zien dat mijn medelanders lekker op hun zak zaten te stinken, dan zou ik ook in opstand komen!!!

Boris Poepnagel | 06-02-08 | 00:15

van dal 06-02-08 @ 00:03

O, en jij dacht dat die dat uit zichzelf doen? Hoe naïef! Die worden ultramontes aangestuurd vanuit Rome en de Paashaas is de Grote Regisseur. Sommige mensen...

-
DANNY3960 06-02-08 @ 00:09

't Is al goed, ik geef me over, veni, vidi maar niet vinci, jullie zijn met tevelen. Truste!

v Maerlant | 06-02-08 | 00:13

van dal 06-02-08 @ 00:03

btw,dat zijn de paasklokken.

DANNY3960 | 06-02-08 | 00:11

v Maerlant 06-02-08 @ 00:02

Pas maar op,straks moet je nog uitleggen hoe België politiek ineen zit.

Dat zou je weleens een vrije avond kunnen kosten.

DANNY3960 | 06-02-08 | 00:09

djiezuskrijst 05-02-08 @ 23:57 als je 20 bent kun je nog redelijk dooreten... vooropgesteld dat je ook beweegt en lichaamsinspanning verricht... boven je 40ste blijft die zooi ineens hangen, kun je rennen, fietsen wat je maar wilt, eenmaal eraan, nooit meer eraf.

van dal | 06-02-08 | 00:07

v Maerlant 05-02-08 @ 23:51 in belgië doen dat de kerkklokken toch? paaseieren strooien?

van dal | 06-02-08 | 00:03

Nonnes 05-02-08 @ 23:51

Ik wil daar bij gelegenheid wel eens over doorbomen, maar deze draad vind ik daar iets te triviaal voor, en 't is ook te laat. Wellicht - laat ik de kerk in 't midden houden - is het Nederlandse relgieuze landschap gepolariseerder en controversiëler dan 't Vlaamse en bemoeilijkt dat de discussie bij jullie. Een klein opwarmertje misschien, wie weet een geschikt startpunt voor een latere discussie, een krantenkop in de (o zo progressieve) Vlaamse De Morgen: 'Ook Karel De Gucht is een christen' - uit een reeks van een Vlaamse journalist die op reis ging naar het MO en daar verslag over uitbracht, allesbehalve een katholiek, en geen Karel De Gucht (een notoire Vlaamse liberaal) die hem tegensprak. Later meer daarover?

v Maerlant | 06-02-08 | 00:02

25.71 BMI. Voortaan maar lopend naar het schencksportcentrum.

de taptabernakel | 06-02-08 | 00:01

Copulatie is een mooi middel tegen overgewicht, als je het tenminste meer dan één keer per week doet zoals ikke.

kuttekrap | 05-02-08 | 23:59

Tjah, iemand kan zich een ongeluk eten aan ongezond voedsel, zuipen als een tempelier, niet aan lichaamsbeweging doen en toch een "gezonde" BMI hebben omdat hij of zij niet aankomt door invloeden van buitenaf (stress e.d.) of invloeden van binnenuit (ziekte).

djiezuskrijst | 05-02-08 | 23:57

Hee... als je op die foto klikt krijg je een klein negertje te zien die zijn bord leeg heeft gegeten. En iedereen altijd maar roepen dat die kleine negertjes niet genoeg eten!

OneandOnly | 05-02-08 | 23:55

@Rabarberke 05-02-08 @ 23:48:
En vuurwerk haal je in België.

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:55

@Rabarberke 05-02-08 @ 23:48:
Donderdag. En dan vieren ze het jaar 4706. Het jaar van de rat.

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:54

Boris Poepnagel 05-02-08 @ 23:41

Ho even,er zijn er genoeg die naar Spanje gaan en daar werken,(en één van hen ben ik)en trouwens wat is er mis met iemand die het zich kan permiteren om hier "the good life"te leven.?

DANNY3960 | 05-02-08 | 23:52

koerbagh ® 05-02-08 @ 23:50

Lol, voorzover ik weet brengt die enkel eitjes als je belooft niet te piepen.

v Maerlant | 05-02-08 | 23:51

@Rabarberke
7 februari, geen flauw idee wellicht de HEMA, die hebben vanalles.

Herman Flipsen | 05-02-08 | 23:51

@v Maerlant 05-02-08 @ 23:46
Precies ja... Ik sprak mijn moeder gisteren en die was zich al aan het voorbereiden door een extra glas wijn te drinken. Tot Pasen ruilen mijn ouders de wijn in voor Spa, behalve in het weekend. Dan staan ze 'er' weer eens even bij stil. Mooi dat het blijkbaar louterend werkt en dankbaar stemt. Op zo'n moment vind ik het bijna jammer dat ik het zo'n onzin vind.

Nonnes | 05-02-08 | 23:51

@v Maerlant 05-02-08 @ 23:46:
Oh... enne, wat heeft die paashaas er dan mee te maken?

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:50

Trouwens wanneer is chinees nieuwjaar precies? En waar haal je dat vuurwerk?

Rabarberke | 05-02-08 | 23:48

koerbagh ® 05-02-08 @ 23:45

Tss Koerbagh, vasten gaat niet over 'niet vreten' maar over matigen, is toch iets heel anders.

v Maerlant | 05-02-08 | 23:46

Nou, even een liedje voor iedereen die morgen een askruisje gaat halen en de kattelieke ramadan ingaat... (Tot pasen niet vreten... brr... Nou ja, veel succes!)
youtube.com/watch?v=BD8SQnYHNFY

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:45

Gezond leven de enige manier om de samenleving te kloten? Dat kan IN NEDERLAND!!!

Kwestie van 20 jaren fulltime op een 100%-uitkering draaien en dán naar een leuk huisje in Spanje emigreren! En dat allemaal door maandelijks 13,4% van de uitkering in een pensioenpotje te laten glijden... Wel je kinderen dumpen (onder het voorwendsel dat je psychisch naar de kloten bent), want die zijn duur, héél duur! En kosten van kinderen wil je niet, wel de baten, dus trek die kindertoeslag maar naar je toe!
Extra voordeel: Door uitsluitend van een uitkering te leven en een deel te reserveren voor spaargeld voor 'je huisje in Spanje' creëer je een krapte in de portemonnee. Dit noodzaakt je om uitsluitend goedkoop en sober te leven. Eet daarom volop brood, wortels, zaden en restjes van andere mensen. Scheelt poen! Oók bedelen is een optie...

Boris Poepnagel | 05-02-08 | 23:41

Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 23:27

Er zit, denk ik, een kleine inconsistentie in je verhaal, in je opsomming (jagen, bouwen) in die zin dat de jagende mens niet bouwde, dat was z'n opvolger, de sedentair - maar de algemene strekking lijkt ok en is boeiend. Suggereer je nu dat onze lichamelijke evolutie de schade wel inhaalt, of zijn we *doomed* om geestesgewijs met onze achternahinkende fysieke conditie te leren leven? Ik lees het allicht morgen wel...

v Maerlant | 05-02-08 | 23:40

@beffje 05-02-08 @ 23:22
Daar denken mijn bloesjes en jasjes anders over. En ik ook.
.
En over sporten... Dat moet iedereen fijn zelf weten. Ik heb ook niet de illusie langer te leven en het is geen compensatie voor het gerook en gezuip. Ik zit strakker in mijn vel, voel me beter en heb meer energie. Maar ik kon me er een paar jaar geleden echt niet toe zetten.

Nonnes | 05-02-08 | 23:40

Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 23:27
'Met als gevolg een overgewicht epidemie.'
De evolutie zal dus alles rechttrekken door de fatty's eerder uit te schakelen
en zo overgewicht te op te lossen.
(Amerikanen eerst graag..)

Strotgrondel | 05-02-08 | 23:39

koerbagh ® 05-02-08 @ 23:32
Cekers. Maar niet echt leuk.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:34

Op mijn plaats staat een lelijk iemand, mag ik ook ruilen?

ToosNaamloos | 05-02-08 | 23:34

@Elisabeth2 05-02-08 @ 23:28:
Der weiße Engel...
Je kan zeggen wat je wilt van die Duitsers toentertijd, maar die hadden toch uiterst doeltreffende methoden om het gemiddelde BMI te verlagen.

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:32

Ik wilde eigenlijk de BMI van mn piemol berekenen maar de tabel heeft een minimale lengte van 1.40 meter en een keukenweegschaal heb ik niet...
* gaat weegschaal lenen bij buurvrouw*

texels schaap | 05-02-08 | 23:29

vandaag lunch: soep vooraf gevolgd door salade met noten en lardons(uitgebakken spekjes) hoofdgerecht schouderkarbonade met bleekselderij en aardappelpuree. kaas en dessert na, dit alles afgeblust met een halve liter wijn en een koffie. Dit alles begeleidt met brood.
Diner: Wederom brood, salade met noten en dadels, hoofdgerecht blanquette de poulet in bladerdeeg. na chocolade mousse, dit alles met een fles goede wijn.
Doe ik al zo'n twintig jaar, weeg met m'n 1.75mtr. 72 kg. maar ja ik werk hard en woon gelukkig in een land waar men zich over dit soort dingen niet zo dik maakt.
In Nederland zou ik van de ergernis al 15 kilo meer wegen.
Ik hou het inderdaad maar op het mediterriane dieet. Groeten vanaf onder de zon.

jatochnietdan? | 05-02-08 | 23:29

Rabarberke 05-02-08 @ 23:20
Ben blij dat ik die derde V van verraad gelukkig niet ken. En dat zal het ook nooit worden. Maar ja, ik het ook de Marathon Man gezien, met die tandarts. Zeg nooit nooit.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:28

@cojones

Mitsubishi Zoolander?

Rabarberke | 05-02-08 | 23:27

Elisabeth2 05-02-08 @ 23:10
Hmmm nee dat klopt niet, wij zijn van oudsher jagers en we zijn niet gemaakt maar gevormd door de evolutie, gevormd om te bewegen wel te verstaan. Maar omdat we honderden jaren geleden met periodes van voedselschaarste te maken hadden hebben we het vermogen om vet opslaan nogal ver doorontwikkeld. Dat was toen geen probleem, de mens in die tijd kreeg meer dan voldoende lichaamsbeweging (jagen, bouwen e.d.). Echter nu is onze leefomgeving zo ingericht dat we ons niet meer hoeven te bewegen (auto, trein, roltrap e.d.) maar het vermogen om vet op te slaan zit nog steeds in onze genen. We lopen qua technologie dus vooruit op onze eigen lichamelijke evolutie. Met als gevolg een overgewicht epidemie. Interessant he! :D

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 23:27

Elisabeth2 05-02-08 @ 23:15

Zeker, je moet natuurlijk wel regelmatig (elke dag) sporten.

azijnseikerT | 05-02-08 | 23:23

Of Zoolander, ik ga toch voor Zoolander, koer.

CoJoNes | 05-02-08 | 23:23

Nonnes 05-02-08 @ 22:50


Ze kunnen niet groot genoeg zijn.

beffje | 05-02-08 | 23:22

@elisabeth

Je vergeet het belangrijste. Het is vluchten, verstoppen, verraden. De drie V's.

Zij die geld hebben vluchten, zij die arm zijn verstoppen zich en de rest, de overige 95% verraadt degenen die zich verstopt hebben.

Rabarberke | 05-02-08 | 23:20

@CoJoNes 05-02-08 @ 23:06:
Eh dat lees je verkeerd... Er wordt bedoeld tussen de 7.3 en 5.6.
Affijn kok het volledig artikel in PDF via het linkje maar.
www.sciencedirect.com/science?_ob=Arti...
Staat ook keurig grafiekje in enzo...

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:17

Teen zou een leuker stukje hebben geschreven.

De God van Empel | 05-02-08 | 23:16

azijnseikerT 05-02-08 @ 23:12
Al de fluctuaties van je hart zorgen ervoor dat het vlug op raakt. Een hart heeft ook baat bij een regelmaitg leven.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:15

koerbagh ® 05-02-08 @ 23:02

Ik sport veel. Mijn hartslag in rust is mede daardoor 39, hooguit een uur per dag op 160. Reken maar uit. Een normaal persoon heeft geloof ik iets van 60.

azijnseikerT | 05-02-08 | 23:12

@koerbagh ® 05-02-08 @ 23:06
Kom, die trefbal film met Ben Stiller, toch?
Dodgeball.

CoJoNes | 05-02-08 | 23:10

koerbagh ® 05-02-08 @ 23:02
Dat sporten is ook helemaal niet goed voor de mens, wij zijn gemaakt om te vluchten of te verstoppen. In beide gevallen maak je een hoop adrenaline aan maar dat duur maar kort. Dus een kort sprintje. Kun je je maar beter verstoppen en de rode kat als vechtmachine inzetten.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:10

@Draaitafel Demagoog 05-02-08 @ 23:05
Óf die gast is geen 1.93 óf geen 82 kilo's.

kuttekrap | 05-02-08 | 23:10

oooh wat doe ik nu , zet zo maar een Fok link ...

Eurotokkie | 05-02-08 | 23:06

@draaitafel demagoog

Wie is dat, die malloot die Societe Generale een paar miljard lichter heeft gemaakt?

Rabarberke | 05-02-08 | 23:06

7.3 +/- 5.6
dus alles tussen de 1.7 en 12.9, da's een fors verschil in factor. 1.7 is een muis en 12.9 is een olifant?

CoJoNes | 05-02-08 | 23:06

@CoJoNes 05-02-08 @ 23:01:
*Noem de film*

"In every fat person there's thin one screaming to come out..."

- "Only one...?"

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:06

weet iemand me bmi ik ben 190 cm height, 95 kg weight

maos | 05-02-08 | 23:05

CoJoNes 05-02-08 @ 23:01
Ja, jij bent een vet viezerdje diep binnenin. Maar toch wel liev.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:04

Overigens heeft het hart van alle zoogdieren gemiddeld een beperkt aantal slagen 7.3 +/- 5.6 *(10)8... Dus als je veel sport slaat je hart vaker sneller en ga je dus eerder dood. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9316546
Trek je eigen conclusies.

koerbagh ® | 05-02-08 | 23:02

Van binnen zijn we allemaal vet, ja toch? Of vies, wil ik vanaf zijn.

CoJoNes | 05-02-08 | 23:01

Nonnes 05-02-08 @ 22:54
Ach, de pleuris voor ze. Sorry voor het woordgebruik. Dat is in hun ogen misschien zo. Ik wou dat ik ietwat gevulder was. Ik vind het altijd mooi.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 23:01

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:54
Nee joh, je hebt helemaal gelijk. Ik vind het nu niet eens tekortkomingen eigenlijk. Het is gewoon zo. Tekortkomingen in de sociale sfeer vind ik veel kwalijker.

Nonnes | 05-02-08 | 22:57

Beetje vet op de botten hoor, tis winter. We moeten tenslotte die vriekou trotseren toch.
Beetje billen om vast te pakken is ook niks mis mee.
Dus dames....... eet smakkelijk maar maak het niet te gek..........

je | 05-02-08 | 22:57

@@azijnseikerT 05-02-08 @ 22:26
oh ok, die Jos :P

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 22:55

Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 22:48

Ok, bedankt! is voldoende. Ik dacht dat de productie van vrije radicalen een rechtstreeks gevolg was van het inademen van zuurstof. Het heeft dus meer met het fysiologisch proces van inspanning te maken.

azijnseikerT | 05-02-08 | 22:55

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:52
Maar het is wel een logische ontwikkeling als 18.5 BMI de norm is.
En lees de comments op NN.

Nonnes | 05-02-08 | 22:54

Nonnes 05-02-08 @ 22:50
Het maakt geen ene reet uit. Als jij een mooie trotse houding hebt, ziet niemand jouw, in jouw ogen, tekortkomingen,

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:54

van dal 05-02-08 @ 22:48
Ja, ik bedoel eigenlijk dat veel vrouwen zich al vlug te dik vinden terwijl ze een mooi figuur hebben. Echt moddervet is niet leuk natuurlijk.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:52

Overigens, BMI is de BUMA/Stemra van de VS. 't Heeft verder niks met Quetelet-index te maken. www.bmi.com/

koerbagh ® | 05-02-08 | 22:51

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:40 & van dal 05-02-08 @ 22:41
Het is geen issue. Was geen issue... dacht ik, tot vanavond. Nee serieus, zolang ik onder de 24 blijf ben ik tevreden. Mamaheupen, te grote tieten, het is je lot. Ik leg me erbij neer.

Nonnes | 05-02-08 | 22:50

@azijnseikerT 05-02-08 @ 22:26

Uhm ik weet niet op wie je doelt.... Jos Verbeek (21:49)?, kan wel je vraag proberen te beantwoorden. De productie van vrije radicalen neemt toe bij inspanning en heeft als voornaamste effect spiervermoeidheid (hoe dit werkt is nog niet exact bekend). Als je een goede conditie hebt kan het inderdaad zijn dat je ademhalingsfrequentie lager is (omdat de hartspier groter en sterker is en meer bloed per slag rondpompt), maar het lijkt me niet dat er een effect op de vrije radicalen is, omdat deze ontstaan vanuit de elektronentransportketen bij het resynthetiseren van ATP uit ADP+P, om zo nieuwe energie beschikbaar te maken voor spiercontractie. Maar goed helemaal zeker weet ik dit niet, dan moet ik de boeken induiken en daar heb ik geen zin in :P

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 22:48

Elisabeth2 05-02-08 @ 22:47 maar definieer dat maar eens dat 'niet te', smaken verschillen gelukkig.

van dal | 05-02-08 | 22:48

Ik vind, niet te, dikke mensen mooi.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:47

zie je wel vaker dat mensen die stoppen met roken
aankomen maar ook gebruik van sommige medicijnen
heeft een negatief effect op je gewicht zowel
de + kant op als de - kant op.

Eurotokkie | 05-02-08 | 22:44

BMI is niet geil.

De God van Empel | 05-02-08 | 22:43

BMI van 20,60 ofzo, chill. Doe alleen niet veel aan sport, all hail snelle stofwisseling!

Leipbrand | 05-02-08 | 22:43

Nonnes 05-02-08 @ 22:39 hai nonnes. het gaat niet om bmi in het leven.

van dal | 05-02-08 | 22:41

Nonnes 05-02-08 @ 22:39
Is goed.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:40

@Rabarberke 05-02-08 @ 22:39
Een hoge BMI blijft drijven.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:39

@Laffe Anonieme Haas
@Hulphond
Jullie hebben elkaar gevonden! Helpt elkander.

Strotgrondel | 05-02-08 | 22:39

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:31
Ik hou het vaag. Pff, ik heb de comments van Ohja gelezen, die vindt iemand met een BMI van 18 en een half nog te vet, dus ik hou gewoon wel even mijn waffel. :-) Genoeg?

Nonnes | 05-02-08 | 22:39

Wat heeft dit met Joran van der Sloot te maken?

Rabarberke | 05-02-08 | 22:39

Eurotokkie 05-02-08 @ 22:36

Heb ook een tijdje trappen gedaan, eveneens 5 hoog, toen ik van het roken af wou, en kreeg daar een enorme eetlust van. Zou dat het probleem kunnen zijn?

v Maerlant | 05-02-08 | 22:38

mijn benen zijn 1 en al spier mijn buik vet .

Eurotokkie | 05-02-08 | 22:36

/OT
Onze liberalen in de TK hebben Ron Paul niet één keer een stem gegeven.
Nuff said.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:36

+/+ tellert

Herman Flipsen | 05-02-08 | 22:36

-/- telt

CoJoNes | 05-02-08 | 22:35

Dezenaamhier 05-02-08 @ 21:22

Ik smeek u op me blote knietjes om een antwoord, hoe heeft u dat in godsnaam gedaan?
IK zelf zit momenteel aan de 18.2 en dat ziet er niet echt gezond uit ;)

appeltje | 05-02-08 | 22:35

@Joris
De voorpagina telt loopt achter met de comments.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:34

Eurotokkie 05-02-08 @ 22:30
Gewoon een boodschappenlijstje maken, scheelt 2 a 3 keer

madakantognie?! | 05-02-08 | 22:34

en ik hoef niet op zoek te gaan naar een geschikte foto, er staat in dat vakje al iemand.

van dal | 05-02-08 | 22:34

@Eurotokkie 05-02-08 @ 22:30
Zijn dat kilo's spieren of kilo's vet?
Zit nogal een verschil tussen.

kuttekrap | 05-02-08 | 22:33

Nog 14 comments, dan is de advertorialdoelstelling gehaald. Kunnen we verder met het Super Tuesday topic.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:33

Nonnes 05-02-08 @ 22:29
Joehoe Nonnes. Wat is jouw gewicht en lengte. Ik doe niet aan BMI.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:31

@Hulphond 05-02-08 @ 22:26,
alsof je dat vrijspreekt,
mooi niet.

vander F | 05-02-08 | 22:30

ach ja sleur ook wat kilo's mee , maar heb benen als
staal , woon 5 hoog zonder lift en moet daagelijks
4 a 5 keer naar beneden.

Eurotokkie | 05-02-08 | 22:30

@ Hulphond 05-02-08 @ 22:26
Saai eigenlijk.
.
En toch loopt dit topic lekker. Excuses Traag voor mijn vooroordeel.

Nonnes | 05-02-08 | 22:29

CoJoNes 05-02-08 @ 22:23
Nee hoor, graatmager en lang. Soort van Tante Sidonia.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:28

koerbagh ® 05-02-08 @ 22:19

Overgewicht is mijn probleem. Ben geen porno-, wiet-, pokerverslaafde pathologische moordende leugenaar.

Hulphond | 05-02-08 | 22:26

ben zelf 22,75 maar denk dat het toch wel iets uitmaakt of je jongetje dan wel meisje bent toch ?...

frozenhenk | 05-02-08 | 22:26

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:24,
en rustig 91 worden, de hond.

vander F | 05-02-08 | 22:26

Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 22:22

U is een kenner. Klopt het dat als je in goede conditie bent de vrije radicalen waar jos Verbeek(21:49) het over heeft juist minder invloed hebben omdat je ademhalingsfrequentie in rust juist minder is?

azijnseikerT | 05-02-08 | 22:26

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:19
Done! 1 punt op de BMIschaal gezakt! Nu nog even een fikse stoelgang te weeg brengen...

VanFrikschoten | 05-02-08 | 22:26

Elisabeth2 05-02-08 @ 22:22

Op mijn leeftijd - in de 40 - heb je daar mee leren leven beste. Doe jij dat ook maar, there's plenty out there.

v Maerlant | 05-02-08 | 22:26

Dat mensen 120 kilo vet mee kunnen zeulen, je verstand staat er bij stil.
Die brakke knietjes kunnen het gewicht nooit aan.
Nee, voor deze jongen niet meer dan 95 kilo, dat is nog te behapstukken.

kuttekrap | 05-02-08 | 22:25

@CoJoNes 05-02-08 @ 22:23,
is het een boom van een vrouw met haar 1.89.

vander F | 05-02-08 | 22:24

Vander F 05-02-08 @ 22:19
Ja, en dat ondanks drankzuchtige Clementine.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:24

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:22

Wel leuk, ik had altijd het beeld van een wat gezette moeke van je.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:23

En fantastische mogelijkheden voor Den Haag om weer eens wat te belasten dan wel te verbieden.

vander F | 05-02-08 | 22:23

@Quadrifoglio 05-02-08 @ 22:07
Precies en altijd bloedmooie vrouwen op de bank, piemols van +20cm in niet gesteven toestand, succesvolle zelfstandige ondernemers maar opererend vanuit een Engelse Ltd. etc etc

Auke | 05-02-08 | 22:22

@Strotgrondel 05-02-08 @ 22:18

LOL

Je hebt deels gelijk, voorkomen is beter ;) Daar hou ik me dan ook mee bezig, iesj dankbaarder werk weeje.

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 22:22

v Maerlant 05-02-08 @ 22:08
Nou ja, geeft niet. Oh, wat jammer. Ik ben te lang.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:22

Strotgrondel 05-02-08 @ 22:18
Dat lukt die dikkertjes niet.

Nou nou, beledigen is toch nergens voor nodig.

Hulphond | 05-02-08 | 22:21

BMI deurbeleid voor hippe clubs ligt in het verschiet.

vander F | 05-02-08 | 22:21

@Elisabeth2 05-02-08 @ 22:14,
wat kon die man toch een verstandige dingen zeggen.

vander F | 05-02-08 | 22:19

Amerikanen zijn mega encyclopedieën van dieet en sport, veel er van weten maar moddervet door die kennis slechts hangend op de bank tot zich nemend.
BTW 1,75 75 kilo is net onder de 25 kilo per vierkante meter.

spooky | 05-02-08 | 22:19

Ik heb dé taille heup verhouding, 18.2 BMI (volgens ander schema 18.3 maar whatever) best wel ronde ass en strakke buik en gespierde benen. Maar ja beetje jammer van die kop dan. Dat dan weer wel. Maar ik vind sowieso dat een BMI van 17 niet te weinig is. Die met 18.5 op die trage en nu dode site vond ik er ook niet super uitzien.

Ohja | 05-02-08 | 22:19

Kan gewoon weergegeven worden aan de hand van het vetpercentage. Die BMI geeft de verhouding vet-niet-vet niet (goed) aan en slaat dus nergens op.

Voltaire | 05-02-08 | 22:19

VanFrikschoten 05-02-08 @ 22:15
Vergeet niet de teennagels, lievvie, zo belangrijk. En een beetje scrubben, de dooie velletje overal af.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:19

Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 22:11
Och, deaud gaan wij allen. Maak je niet te veel zeurgen leef je langer.
Die impedantiemeter, moet je die anaal gebruiken?
Dat lukt die dikkertjes niet, verloren zaak...

Strotgrondel | 05-02-08 | 22:18

Zondagochtend komen die sportieve vaders hier altijd om een uur of 10 langsgejogged, met van die strakke zwarte broeken en van die veel te grote witte schoenen, op weg naar de trimbaan.
Een uur later komen ze dan weer langs gewandeld, de andere kant op. Aan de hoek van hun schouderbladen zie je dan goed hoe ongelukkig ze eigenlijk zijn.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:17

@Boze Buur 05-02-08 @ 22:10,
walgelijk inderdaad,
zomers lekker met de kinderwagen op een terras, een goed Belgisch bier voor je neus.

vander F | 05-02-08 | 22:16

Elisabeth2 05-02-08 @ 22:14
Dat heb ik ook, maar dan met orale sex

madakantognie?! | 05-02-08 | 22:16

Ik heb toch mijn nagels maar even geknipt voor de zekerheid...

VanFrikschoten | 05-02-08 | 22:15

Nou, dan zal ik als een van de weinigen maar toegeven...... ik ben vet!
BMI 31.
Zo te lezen hoeft de rest zich geen zorgen te maken.
Pakt fiets en gaat richting Piet friet

Hulphond | 05-02-08 | 22:15

@Nonnes 05-02-08 @ 22:14
Als is al. Natuurlijk.

Nonnes | 05-02-08 | 22:14

2.07m en 95 kilo.. iemand zin om rekenmachine te pakken? Pas niet meer in de tabel =( vuile discriminatie!

www.watbenjedan.nl | 05-02-08 | 22:14

Het schijnt dat buikvet weer ongezonder is dan reedtvet, heeft met organen knellen te maken geloof ik.

kuttekrap | 05-02-08 | 22:14

Ja wat is gezond , sporten in een stadspark waar per
uur 1000 auto's voorbij komen ? , weet niet

Eurotokkie | 05-02-08 | 22:14

koerbagh ® 05-02-08 @ 22:03 & @Nonnes 05-02-08 @ 21:55:
Churchill zei altijd, dat als hij aan sport moest denken hij even ging liggen en dat het dan weer zo over was.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:14

Bewegingswetenschapper

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 22:14

@Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 22:11
Gemiddelden LAH... gemiddelden... Een bodybuilder WEET dat hij niet te zwaar is als geeft zijn BMI wat anders aan.

Nonnes | 05-02-08 | 22:14

@VanFrikschoten 05-02-08 @ 22:06,
een catwalk model in spe

vander F | 05-02-08 | 22:13

@Laffe Anonieme Haas 05-02-08 @ 22:11
U is vetdeskundige?

VanFrikschoten | 05-02-08 | 22:13

Maakt die BMI-meter geen verschil tussen mannen en vrouwen?

klauwkikker | 05-02-08 | 22:13

BMI is helemaal geen goede maat voor de gezondheid, stel je maar eens een bodybuilder voor die relatief klein is en veel spiermassa heeft, hij zal uitkomen op een hoge BMI en dus formeel overgewicht hebben, terwijl hij kerngezond is (ervan uitgaande dat ie geen pillen slikt :P). Je kunt beter het vetpercentage meten met een impedantiemeter o.i.d., niet dat dat een perfecte manier is maar in ieder geval beter dan die gehypte BMI.
Dé maat voor gezondheid bestaat niet, er bestaan wel een groot aantal risicofactoren en daar is een te hoog verpercentage er idd 1 van.

Laffe Anonieme Haas | 05-02-08 | 22:11

Boze Buur 05-02-08 @ 22:10
Inderdaad, met zo'n rode michelinmannetjesjas in de 307. eww.

Quadrifoglio | 05-02-08 | 22:11

@ Boze Buur 05-02-08 @ 22:10
Heb jij dat kotertje gebaard?

Nonnes | 05-02-08 | 22:10

@Strotgrondel 05-02-08 @ 22:07,
ook al niet.
Maar geen sixpack, ben ik te lui voor.

vander F | 05-02-08 | 22:10

Ik vind dat nu ik 30 ben en een kindje heb, ik best een beetje buikje mag hebben. Ik haat die vrolijke sportiefus papa`s.

Boze Buur | 05-02-08 | 22:10

RCT 05-02-08 @ 22:02

Ja, dat moet kloppen, want hier in België is die regel redelijk gekend hoor.
-
Elisabeth2 05-02-08 @ 22:05

Zelfs dat niet, amper 1.75m, naar Nederlandse normen: klein.

v Maerlant | 05-02-08 | 22:08

@Nonnes 05-02-08 @ 22:06:
Oh nee, daar heb ik een accountant voor.

koerbagh ® | 05-02-08 | 22:08

vander F 05-02-08 @ 21:58
Ach kom, u heeft toch wel een buikje? 's nie erg hoor.

Strotgrondel | 05-02-08 | 22:07

@ JosVerbeek 05-02-08 @ 22:04

Waarvoor moet ik uitkijken?

Zeph... | 05-02-08 | 22:07

Elisabeth2 05-02-08 @ 21:59
Ja, lekker die Elisabeth2 sinaasappelen, maar zitten die niet in een netje met een vaste prijs?

madakantognie?! | 05-02-08 | 22:07

natuurlijk zitten hier op geenstijl alle mannen tussen de 22 en 25 BMI, en alle vrouwmenschen tussen de 20 en de 22.

anders pas je ook niet in die Maserati-kuipstoeltjes

Quadrifoglio | 05-02-08 | 22:07

@ koerbagh ® 05-02-08 @ 22:03
Heb jij dat niet? Ze laten iedere maand een groet achter op mijn bankafschrift en ik vind het zo lullig om dan nooit iets terug te doen.

Nonnes | 05-02-08 | 22:06

CoJoNes 05-02-08 @ 22:05
Bijvoorbeeld eentje met sinasappeldijen ofzo

JosVerbeek | 05-02-08 | 22:06

JosVerbeek 05-02-08 @ 22:01
Maar dat is het `m nu juist. Ik wil helegaar niet doorlopen. Heb een hekel aan teveel bewegen.

Boze Buur | 05-02-08 | 22:06

@JosVerbeek 05-02-08 @ 22:04:
Uitkijken? Naar wat? De stoomboot uit Spanje?

koerbagh ® | 05-02-08 | 22:05

v Maerlant 05-02-08 @ 22:01
Ben je maar 1.80 m lang?

Elisabeth2 | 05-02-08 | 22:05

@ Coldzero 05-02-08 @ 22:02

Okee, 24,2 kg/m²

Zeph... | 05-02-08 | 22:05

@JosVerbeek 05-02-08 @ 22:04
Naar een nieuwe vriendin, ja.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:05

Zeph... 05-02-08 @ 21:59
mag ik je er op attenderen dat de BMIndex, index dus, geen, ik herhaal geen, percentage weergeeft!
En met een BMI van 24,2 wordt het tijd om te gaan uitkijken...

JosVerbeek | 05-02-08 | 22:04

Quadrifoglio 05-02-08 @ 22:02
LoL.

Boze Buur | 05-02-08 | 22:04

@Elisabeth
Die dingen scannen in spiegelbeeld, wellicht is de knop voor het hartige zoute koekje van Lu dus zinvoller.

CoJoNes | 05-02-08 | 22:03

@Nonnes 05-02-08 @ 21:55:
Sportschool? Qu'est-ce que c'est?

@CoJoNes 05-02-08 @ 21:56:
Gelukkig niet. Dat soort experimenten is nimmer echt goed bevallen.

koerbagh ® | 05-02-08 | 22:03

Ik heb gewoon lichte botten.

vander F | 05-02-08 | 22:02

Boze Buur 05-02-08 @ 22:00
je kunt ook op het linkje klikken. billie turf :)

Quadrifoglio | 05-02-08 | 22:02

@ v maerlant: Waarschijnlijk een regel voor mensen die niet weten wat kwadraat is.

RCT | 05-02-08 | 22:02

@zeph: BMI is geen percentage slimmerik

Coldzero | 05-02-08 | 22:02

Ik pak effe een boterkoek, ben zo terug..

Boze Buur | 05-02-08 | 22:01

Boze Buur 05-02-08 @ 22:00
Niks aan de hand, gewoon doorlopen! Je zit in de goede zone.

JosVerbeek | 05-02-08 | 22:01

@Elisabeth2 05-02-08 @ 21:59,
aah gunst, U hebt sinaasappel dijen?

vander F | 05-02-08 | 22:01

Wat is er eigenlijk gebeurd met de vuistregel dat mannen hun lengte - een meter mogen wegen (1.80m = 80 kg) en vrouwen er nog eens extra 10 af? Te gemakkelijk weer wellicht?

v Maerlant | 05-02-08 | 22:01

hmm. 22,6 en het was vorig jaar nog in de 20. dat is natuurlijk allemaal spiermassa, maar toch.
*snel sigaret opsteekt*

Quadrifoglio | 05-02-08 | 22:01

1.78 en 78 kg. Kan iemand even rekenen of ik tevreden kan zijn met mijzelf? Ben niet zo goed in kwadraten.

Boze Buur | 05-02-08 | 22:00

madakantognie?! 05-02-08 @ 21:55
C1000 boodschappert zeker? Bij de AH doen ze afwegen het bij de kassa. Zal eens aan de kassajuf vragen of ik op de band mag zitten en dat zij dan Sinaasappels indrukt.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:59

Door dit topic/viral komt ineens dat mongolenspotje van voedingscentrum-voedingscentrum-voedingscentrum-voedingscentrum-voedingscentrum-voedingscentrum
weer boven.

CoJoNes | 05-02-08 | 21:59

BMI van 24,2%
Echter 2 weken geleden door een of andere dieet-verkoopster op de markt mijn vetpercentage laten meten en dat bleek maar 6,5% te zijn.

Oftewel BMI is een HOAX !!!

Zeph... | 05-02-08 | 21:59

CoJoNes 05-02-08 @ 21:56
Of eentje in een extreem vergevorderd stadium van anoxeria

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:58

Aanstellers, ik vreet en zuip waar ik zin in heb,
geen idee waarom jullie zo vadsig worden.

vander F | 05-02-08 | 21:58

GS heeft een BMI van boven de 50! Deze site is zo vet!

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:57

@koerbagh ® 05-02-08 @ 21:50
Dan weet ik zeker dat jij geen vriendin in huis hebt.

CoJoNes | 05-02-08 | 21:56

koerbagh ® 05-02-08 @ 21:53
Gewoon met je gat erin en dan op het plaatje met een druif drukken.

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:55

gewoon via je winkelwagen en dan wel schoon aan de haak
he

Eurotokkie | 05-02-08 | 21:55

Met m'n lengte van 140 cm en een gewicht van 125 kilo besta ik dus voor 50% uit vet, .... eigenlijks ben ik gewoon half om half gehakt met sokken aan...

MichieldeMuiter | 05-02-08 | 21:55

@koerbagh ® 05-02-08 @ 21:50
Je weet het toch wel ongeveer?
Ik ga op de sportschool wel eens op de weegschaal. Het is geen issue meer. Nadruk op meer. En sindsdien gaat het lekker.

Nonnes | 05-02-08 | 21:55

@Elisabeth2 05-02-08 @ 21:52
Toch zie ik daar wel mogelijkheden voor stadsverwarming...

VanFrikschoten | 05-02-08 | 21:54

@koerbagh ® 05-02-08 @ 21:50
Inderdaad een goede gans is toch al gauw een dikke 3 kg....

Herman Flipsen | 05-02-08 | 21:54

BMI 30,76, net in het rode gebied. Ik ga deaud.

michello | 05-02-08 | 21:53

@Eurotokkie 05-02-08 @ 21:52:
Die dingen bij de groente-afdeling? Hoe klim je daar een beetje elegant in?

koerbagh ® | 05-02-08 | 21:53

VanFrikschoten 05-02-08 @ 21:48
Ja, zo las ik laatst dat er in Breda (?) een extra grote cremeer oven was geïnstalleerd voor al die dikkerts. Bliegh. Wat doen ze met de jus die er dan uitstroomt. Extra grote afzuigkap. Je wilt er niet aan denken.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:52

gebruik je toch de weegschaal in de supermarkt die gaan
tot 150 KG

Eurotokkie | 05-02-08 | 21:52

@VanFrikschoten 05-02-08 @ 21:45
Die Thieme moet niet zo bijdehand doen. Iedereen weet dat een goudvis het nog geen half uur uithoudt in een hamsterhok.

VanFrikschoten | 05-02-08 | 21:52

Wat mij verbaast is dat iedereen blijkbaar bijhoudt hoeveel hij weegt. Ik heb niet eens een weegschaal. (Ja, een briefweger, die gaat tot 500 gram en een keuken-weegschaal die gaat tot 2 kilo. Dat schiet niet op.)

koerbagh ® | 05-02-08 | 21:50

Eurotokkie 05-02-08 @ 21:45
Bij intensief hardlopen komen gemene vrije zuurstofradicalen vrij (net zoals de hofstadgroep) die in je DNA een grote ravage achterlaten. Maar aangezien de positieve effecten van hardlopen groter zijn dan de negatieve, is hardlopen erg gezond. Dus: geniet maar loop met (je) mate(n)

JosVerbeek | 05-02-08 | 21:49

@ eurotokkie,
9 vd tien keer is overgewicht eigen schuld. Ga tussen de middag maar eens in je bedrijfskantine kijken: een salade/broodje en een glas jus d, orange voor de gezonde mensen. Hamburgers, worst en vette friet voor de dikkerts.

kersenflap | 05-02-08 | 21:48

@Elisabeth2 05-02-08 @ 21:43
Dikke mensen doen er verstandig aan van hun graat te lazeren in het buitenland. En wel alhierom: lijkenvervoer vanuit den vreemde per vliegtuig kost duizenden Euro's. Zo is de balans tussen die lang levende gratenpakhuizen gelijk te trekken.

VanFrikschoten | 05-02-08 | 21:48

VanFrikschoten 05-02-08 @ 21:45
Maar die van mij zwemmen in een kom...
*Denkt aan claim van Thieme*

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:48

CoJoNes 05-02-08 @ 21:41

Hier nog één,zijn die uitgaven toch nog ergens goed voor.

DANNY3960 | 05-02-08 | 21:48

Al is fanatiek lopen ook niet gezond maar dat is weer een ander verhaal.

Eurotokkie | 05-02-08 | 21:45

hoera 1,78 & 64 kilo 18,5 afgerond. Heb ik ondergewicht, dus macdrek komt er maar in!!

Ff @pica, fastfood voor een kannibaal= MacMissionaris *potje zout pakt*

JosVerbeek | 05-02-08 | 21:45

@Dr.Dreetje 05-02-08 @ 21:42
Dat komt omdat goudvissen huisdieren zijn en doorgaans verwend worden met toefjes slagroom, koekjes en plakjes ham.

VanFrikschoten | 05-02-08 | 21:45

CoJoNes 05-02-08 @ 21:41

Die gegevens indachtig vind ik je score hoog. Toen ik ze las moest ik trouwens denken aan m'n tijd als zelfstandige, toen frunnikte ik ook altijd aan m'n facturen tot ik uit het rood was.

v Maerlant | 05-02-08 | 21:43

Elisabeth2 05-02-08 @ 21:41
Is dit een tegeltje waard meneer van Frikschoten?

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:43

VanFrikschoten 05-02-08 @ 21:35
Ik vreet de godgandse dag vis! Maar een goudvis belooft geen goede bmi.

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:42

BMI 22 en een vetpercentage van 8% met een huidplooimeter.
Niet teveel hoeven nadenken over eten dus die marathons en ultra's zijn toch nog ergens goed voor :P
Al ken ik geen enkele serieuze loper (mezelf incluis) die loopt om slank te blijven.

Coldzero | 05-02-08 | 21:42

Als dikke mensen zich vol zouden zitten stouwen met goed voedsel, zouden zij de gezondste mensen op aarde zijn.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:41

*kuch* doorzichtigste viral aller tijden *kuch*

De God van Empel | 05-02-08 | 21:41

maar ik rook wel en drink als een tempelier, dus maak je geen zorgen.

CoJoNes | 05-02-08 | 21:41

20.2812331.. > Okeuj

tokkietok | 05-02-08 | 21:40

BMI van 44,2. Maargoed, ik heb dan ook boulimia, maar vergeet altijd over te geven.

Lying Dutchman | 05-02-08 | 21:39

DANNY3960 05-02-08 @ 21:35
Yumpie!

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:39

yessss ik kost jullie het duurste met 16

Marv007 | 05-02-08 | 21:38

Om het jaar bloedsuiker en cholesterol laten meten zijn
deze goed kun je gewoon doorgaan met happen.
teveel afvallen in 1 keer is ook niet goed voor je hartje.

Eurotokkie | 05-02-08 | 21:36

24,6

Bloemkool met kerriesaus en varkenshaasje komt eraan.

DANNY3960 | 05-02-08 | 21:35

Eet meer vis tijdens een dineetje!

VanFrikschoten | 05-02-08 | 21:35

@ Sinar 05-02-08 @ 21:17
Jij ook al???
Was trouwens 15 kilo te zwaar dus ik ben al op de goede weg denk ik dan maar

Mikey70 | 05-02-08 | 21:34

... vervolg
5% vetpercentage dus zal binnenkort wel een verhoging krijgen op mijn ziektekosten.

azijnseikerT | 05-02-08 | 21:33

vander F 05-02-08 @ 21:28
Bent u soms die groninger die op duivenvoer leeft?

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:32

BMI 19 en < 5% vetpercentage dus zal binnenkort wel een verhoging krijgen op mijn ziektekosten.

azijnseikerT | 05-02-08 | 21:31

94 kilo bij 1.90, bijna geen vet en toch moet ik mijn eetpatroon aanpassen en meer bewegen. Wat een sukkels die voedingsmafia.

kuttekrap | 05-02-08 | 21:31

Sonja Bakker kom er maar in!

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:29

Gheghe.... ik ben het equivalent van Jennifer, die haar eigen "adult website' gaat starten.
Niet slecht toch?

Taartschep | 05-02-08 | 21:29

Dr.Faust 05-02-08 @ 21:25
Dus ipv iets aan dat waterhoofd te laten doen, laat jij liever je borsten vergroten.. jaja..

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:29

23 na drie dagen carnaval, niet slecht, maar het voelt als 230.

JamesHuntLive | 05-02-08 | 21:28

@vander F 05-02-08 @ 21:25
Ben je aan het Atkinsen?

CoJoNes | 05-02-08 | 21:28

nou vooruit, 18.48 dan.

vander F | 05-02-08 | 21:28

Moet je s met je BrainMassIndex proberen, kan je lachen.... kom je vrij snel in de buurt van Joran S te A.

Captain Orange | 05-02-08 | 21:26

Dr.Dreetje 05-02-08 @ 21:21
Nou.. niet geheel, m'n ballen zijn de andere 2/3de

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:26

24,81. Geen mietje en toch gezond.

CoJoNes | 05-02-08 | 21:26

@madaknatognie

Niks verrekenen, ik heb een waterhoofd, dat ga ik toch ook niet verrekenen? Daar komt bij dat ik borstinplantaten heb die wegen ook wat. allemaal lichaamsdelen *kuch* dus gewoon meetellen. Dus geef nou maar gewoon toe dat je te dik bent

Dr.Faust | 05-02-08 | 21:25

Vanmiddag een broodje kebab gegeten, vanavond een medium big mac menu, met cola en mayo.
BMI van 18, en dat al meer dan 20 jaar achtereen.
En ja, dit land is afgeladen met vetkleppen.

Vooral die moddervette grietjes van een jaar of 17, echt een trend.

vander F | 05-02-08 | 21:25

madakantognie?! 05-02-08 @ 21:19
Dan wordt de formule: Wortel b kwadraat min 4 ac gedeelt door 2a

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:25


Nonnes 05-02-08 @ 21:08

Er kan altijd iets geregeld worden. Las laatst nog dat meditterane voedingspatronen gezonder dan 'de onze' zouden zijn.
-
Murdockyoufool 05-02-08 @ 21:19

Gretver, geklopt. Maar jij bent in de 30, niet? Snotaap, wacht maar!

v Maerlant | 05-02-08 | 21:24

DANNY3960 05-02-08 @ 21:20
Daar is fucke te verstandig voor. Zij lijkt me meer het type dat nu al een sinaasappel, appel en mandarijntje achter de kiezen heeft na een voedzame maaltijd.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:23

Het gaat goed hier, ik ben dus in 4 jaar tijd van een BMI van 16 naar een BMI van 28 gegaan.
(liever 28 dan 16, dat wel, als gratenpakhuis van 1,90m zie ik er niet uit)

Dezenaamhier | 05-02-08 | 21:22

madakantognie?! 05-02-08 @ 21:19
Je bedoelt: ik ben in het geheel een lul?

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:21

* BMI van 24 meldt en de pizzabrommert belt *

Chiant | 05-02-08 | 21:20

M'n lul is niet in verhouding met de rest, ca. 1/3 van m'n lichaamsgewicht; hoe verreken ik dat nou?

madakantognie?! | 05-02-08 | 21:19

@ down-under

och ja, als vet in de mode is, is toch niet erg? was in de periode van Rubens ook hip als je mollig was. Ik hou niet van dik, maar ik ben dan ook niet modieus.

Dr.Faust | 05-02-08 | 21:19

.@kuttekrap 05-02-08 @ 21:08
.
"Die hele BMI is gelul.
Een kilo spieren is zwaarder dan een kilo vet"

tuurlijk, en een kilo lood zwaarder dan een kilo veren ?

Andreas B. | 05-02-08 | 21:19

Elisabeth2 05-02-08 @ 21:16
Wie-het-weet-mag-het-zeggen...

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:19

BMI van 21. Woeeeeeei!!!!!

Murdockyoufool | 05-02-08 | 21:19

@ kuttekrap 05-02-08 @ 21:08
Is een kilo spieren zwaarder dan een kilo vet joh? Ik dacht dat het allebei een kilo was! Ach zal wel aan mij liggen...

Inspiratieloos | 05-02-08 | 21:18

24.86; op het randje maar binnen de Groene Zone

Tobi | 05-02-08 | 21:18

Tering, dan moet ik dus 10 kilo afvallen om te voldoen aan de Gesundheits-Nazi index.
Laat dan maar.

Sinar | 05-02-08 | 21:17

Dr.Dreetje 05-02-08 @ 21:12
Hoi en straks -tjes?

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:16

Van het wachten op die handige tabel ben ik al afgevallen.

CoffeePatch | 05-02-08 | 21:16

BMI is een grove maatstaaf voor vetmeting en houdt geen enkele rekening met spieropbouw. Beter is een gewone vetplooimeter.

Hier in Oz zijn ook zoveel vetkleppen. Kinderen die slank zijn worden op sommige scholen gepest omdat ze in de minderheid zijn.Mensen raken er aan gewend en een foto van een vrouw die heel duidelijk moddervet maar net niet obies was , werd door de meeste mensen beoordeeld als normaal.

down-under | 05-02-08 | 21:13

Ik heb eens een collega gehad die je volgens de BMI aan tentlijnen vast moest binden als het waaide. Maar was een kordate meid, liep marathons en zo zonder flauw neer te vallen.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:13

omg 25.18 en toch heb ik maar 12% lichaamsvet. Ben ik nu te dik?

Dr.Faust | 05-02-08 | 21:12

Maagbandje iemand?
"wat zegt u dokter, mijn BMI is nog geen 40 dus ik krijg er geen. Wacht maar volgende m,aand lukt me dat wel". Sad but tue.

Weest gegroet | 05-02-08 | 21:12

Elisabeth2 05-02-08 @ 21:09
Hoitjes

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:12

Zit er nou sla op dat broodje? Bah.... veels te gezond!

OneandOnly | 05-02-08 | 21:11

Het probleem is natuurlijk een beetje dat sommige mensen wel genoeg eten maar het vervolgens weer uitkotsen, zoals je afgelopen dagen beneden de grote grote riolen weer hebt kunnen aanschouwen.
www.destift.com/2007/12/theomaassen_ca...

koerbagh ® | 05-02-08 | 21:11

Je wordt niet vrolijk van een bmi van 50 ;-)

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:10

Het zegt niet zoveel. Het is natuurlijk ook maar net hoe je gebouwd bent, wat je spieren/vet verhouding is etc. Het is ook maar een richtlijn.

Ohja | 05-02-08 | 21:09

Dr.Dreetje 05-02-08 @ 21:06
Jee-tje
Hallo Dr. Dreetje.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:09

Lekker discussietopic deze avond. Geen moslims... geen Joran... geen PvdAgezever... als dat maar goed komt.
Ok, ontopic: geinig. Ik herken mezelf er wel in, alleen mijn ehm... accenten liggen wat anders. En BMI prima, dus een dure klant volgens het andere topic. Gelukkig rook ik weer.

Nonnes | 05-02-08 | 21:08

Die hele BMI is gelul.
Een kilo spieren is zwaarder dan een kilo vet.

kuttekrap | 05-02-08 | 21:08

Is dat Ayaan Hirsi Magan op die foto die een vette slobberburger naar binnenwerkt?

Van slanke deerne wordt ze na een paar jaar in Amerika leven al gauw een Big Momma.

100% Haram | 05-02-08 | 21:07

Het is een schande dat in de Westerse wereld enorm veel geld uitgegeven wordt aan medicatie om af te slanken en boeken bij de vleet gekocht worden met dieten, terwijl een groot deel van de wereld niet te eten heeft. Die zijn ongevraagd mager. Hou toch eensop met dat vreten.

Elisabeth2 | 05-02-08 | 21:06

Jeetje

Dr.Dreetje | 05-02-08 | 21:06

*vuig grijzend met een BMI'tje van nog geen 21*

Dat veel Amerikanen vet vadsig zijn neemt niet weg dat menig inwoner van Nederland dat ook is. En anders worden zij dat wel!

Kijk voor de gein met regelmaat eens voor je als je weer eens in de rij voor een supermarktkassa staat en aanschouw zodoende wat sommige lui kopen en dus waarschijnlijk van plan zijn te opvreten.

En welk naar fabrieksellendig voer zit er eigenlijk in je eigen karretje of mandje? En geef je dat ook nog eens je kind te eten?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-02-08 | 21:05

Waarom stopt de schaalverdeling bij het voedingscentrum bij de 125 kg?

steven paul | 05-02-08 | 21:05

25 = gewoon VET? 18,5 was gezond, toch. (Ik = 18,2 en vind mezelf op dit moment best gezond).

Ohja | 05-02-08 | 21:02

GKI is BMI maal het aantal sigaretten per dag. Hoe hoger de GezondheidsKostenIndex hoe minder de totale verwachte gezondheidskosten zijn. Een GKI boven de 500 betekent dat u een buitengewoon altruistisch mens bent, want van het door u opgebrachte geld kunnen levens van gezondheidsfreaks verlengd worden.

steven paul | 05-02-08 | 21:02

22.2 heb ik. Netjes toch? Ja dankje!

RTLNieuws | 05-02-08 | 21:02

ROFLOL@Vergroting!!

krop slaap | 05-02-08 | 21:00

de server van die tabel is al bijna dood

DJmarco | 05-02-08 | 20:58

Lekker belerend weer. Over belerend gesproken: iemand nog zin in een ouderwets kwartiertje verstikkende Vara-propaganda?
nl.youtube.com/watch?v=S6Ds8Fovgdk

kersenflap | 05-02-08 | 20:58

Gaat altijd lekker met sites vlak na dat ze hier zijn gepost...

med1c | 05-02-08 | 20:57

server met die tabel begint te roken
mirror ?

Andreas B. | 05-02-08 | 20:56

Gevalletje 27,5. Gezellig dus.
Apropos, waar blijft Daury's coming out op GS?

Dr. Mabuse | 05-02-08 | 20:56

De GodHandKiller sport veel en traint met gewichten. De GodHandKiller is een gespierde adonis met een wasbordbuikje. Maar volgens de BMI is de GodHandKiller te zwaar voor zijn lengte. De GodHandKiller pikt zoveel incompetentie niet! Sterf BMI! STERF!

GodHandKiller | 05-02-08 | 20:53

USA is binnenkort failliet, geef ze nog een paar jaar lol, voordat ze collectief op bloembollen moeten

lulletjerozewater | 05-02-08 | 20:52

Aldus Adolph Quetelet, onze slimme zuiderbuur.

krop slaap | 05-02-08 | 20:52

weet niet hor maar 25 lijkt me aardig aan de hoge kant... Maar wie wijst de eerste reaguurder aan in de tabel?

M299 | 05-02-08 | 20:50

Ik durf het bijna niet te zeggen maar @picca,... background vocal van bijstandskoning? Met heb uw finnen lief?

nl.youtube.com/watch?v=gPquQ8AJSWI

pronto | 05-02-08 | 20:49

@ pica
Ja goedverdoemme, krijg ik weer honger! Bedankt Traag.

Strotgrondel | 05-02-08 | 20:49

En ik maar denken dat een inhoud/gewicht iets met een derde macht was ipv een kwadraat...

joozd | 05-02-08 | 20:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken