Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Emokids: de dodelijke rage

dodeemokid.jpgJa, hierboven ligt nou zo'n prototype emokid. Gelukkig is dit exemplaar morsdood, dus van deze hebt u niets meer te vrezen. Emokids waren tot nu toe vooral een Amerikaanse aangelegenheid, maar dankzij INTERNET waait de beweging in rap tempo over naar Europa. Dat ging deze week bijna fout. Een Vlaamse moeder waarschuwt ons vandaag allemaal voor de zogenaamde emokid. In België heeft een groepje emokids geprobeerd om gezamelijk ZELFMOORD te plegen. De aanslag op henzelf mislukte uiteraard, maar dat was puur omdat ze zich nog niet genoeg hadden ingelezen. Dus let op. Leer uwzelf de emokid te herkennen. Omschrijving: In zwart geklede, sloffende, verveelde, jankerige klotepubers die alles 'boeie' vinden. Maar ondertussen wel ongevraagd en overal hun gevoelens tonen. Waarom ze zo gevaarlijk zijn? Nou, hij was de eerste. Dus bestudeer ze hier en hier en geef ze aan!

Reaguursels

Inloggen

Het ergste is nog wel dat die lutsers na 4 keer zichzelf nog niet kassiewijle hebben geholpen. Die kudtemo's verdienen het daarom niet om nu al deaud te gaan.

Enniewee, wie hebben er zin om een stelletje van die hopeloze zakken vlees met ogen met hun kop naar beneden van een flat af te mieteren? Ze zijn veelal toch graatmager, dus zwaar kunnen ze niet zijn.

Co Rupsie | 28-01-08 | 19:16

God, komt Geenstijl ook nog eens emobeuken als laatste in het land. En dan ook nog die (te) oude Hitler-emo foto. *zucht* Geenstijl, you're losing it. Je hoort nu al bij de oude media.

**gaat vluchtig op zoek naar "nieuw nieuwe media"**

Flex | 28-01-08 | 14:17

vander F 27-01-08 @ 17:38
Toch is emo een leukere term. Kudtemo, klote-emo, kankeremo, zeikemo. Dat klinkt toch een stuk beter dan depro, of puber met weltschmerz. Anyway, ik zou het vriendelijk van GS vinden als de dode emo's voortaan gewoon in de links staan in niet in het artikel. Sommige mensen hebben hun ontbijt nog niet gehad weet u.

Timooooo | 28-01-08 | 12:36

Werkt niet, sorry.

Gier | 28-01-08 | 11:53

Ze hebben zellufs en Idool..

De zanger van Tokyo Hotel!!

wiebje | 27-01-08 | 23:28

Emo kids zijn in Amerika al -letterlijk en figuurlijk- met uitsterven bedreigd. Ze roepen dat iedereen ze haat waardoor iedereen zich aan ze irriteert en ze idd gaat haten.
Self-fulfilling prophecy.

Framoes | 27-01-08 | 22:56

Waarom gevaarlijk? Het probleem lost zichzelf toch gewoon op? Ik zie het probleem niet...

Draexin | 27-01-08 | 22:52

-weggejorist-

houtman | 27-01-08 | 21:15

Brian Emo?

**stijlvol** | 27-01-08 | 20:39

Geen aandacht aan besteden, we kunnen goed zonder deze emo-generatie.

Wijnand | 27-01-08 | 19:27

van mij mogen ze gerust zelfmoord plegen hoor, heb ik geen problemen mee.
ik mis ze niet

zatlel | 27-01-08 | 18:57

zelfde beestje, nieuw naampje.
vroeger waren dit de 'pluizen' of de 'jippen'.

vroeger, toen ze peop nog met lange eo schreven...

BassieNietAdriaan | 27-01-08 | 18:55

Ze staan al in een zwart kadertje Stropdasje.
Geenstijl is emo weet je.

G-unite | 27-01-08 | 18:43

Waarschuwing (zwart kader er zelf bijbedenken):
"Zelfmoord brengt uw gezondheid onherstelbare schade toe"

Stropdasje | 27-01-08 | 18:28

@nattebever: no shit, sherlock!

Mr. Krinkle | 27-01-08 | 18:25

het jammere van emo's zijn altijd dat ze niet op de goede manier zelfmoord plegen.
en hoe ze eruit zien is gewoon smerig!!

nl.youtube.com/watch?v=JR__oy9U1nI

Satyr | 27-01-08 | 18:05

@Boellie 27-01-08 @ 15:02,
onzin.

En wat een gezeur, emo's, in de jaren '80 noemden we gasten in diezelfde geestestoestand depro's.

Gewoon pubers met weltschmerz.

vander F | 27-01-08 | 17:38

wat een mooie dooie.
ik wor necrofiel.

coen81 | 27-01-08 | 17:14

Boellie, ga eens terug naar refoweb jij. Ik heb best respect voor andere meningen maar die van jou zijn ZOOO stom.
-
Ik kan me vinden in de levensvisie (ofzo) van Murdockyoufool en nattebever.
En als je toch zonodig iets moet bedenken, dan ben ik het met Widtvoet eens dat je daar niet per se religie bij nodig hebt. Het leven is een toevallig ding. Het geeft niet om jij, en jij hoeft er niet om te geven om het naar je zin te hebben, sterker, het is een min of meer bewezen theorie dat loslaten effectiever is.
-
En nogmaals, als iedereen evenveel aandacht zou geven, als hij of zij zou denken nodig te hebben, zou dit probleem niet bestaan. Persoonlijk denk ik dat zingeving niet iets is wat je moet 'vinden' maar wat vanzelf komt als je stopt met navelstaren en analyseren en begint met leven, geven & ontvangen that is.

Ohja | 27-01-08 | 16:56

emo's zijn zó zomer 2005..

Soofie | 27-01-08 | 16:50

Of de bejaarde geranium buur meenemen, die weten wel in de regel welke obscure types er geregeld rond je keet zwalken. Met wat geluk loop je dan je eigen koter te schuiven.

Reverend Ray | 27-01-08 | 16:48

Mooi kloten ook wanneer ze het niet thuis doen maar met een groep bij zeg een ander thuis.
Sta je daar met een groep ouders, waarvan de koter al een tijdje niet thuis is gekomen, met wat fotos geschoten toen hij/zij een jaar of 5 was.
Welke is van mij? ID’s? en uiteindelijk, nou doe mij die maar dan.
Blijkt een dag of 3 later je koter alsnog thuis te komen, lag een paar dagen te wippen met een vriendinnetje, toch voor jan lul de koter van een ander de oven in geschoven.
Je komt als ouder beter weg wanneer je recent nog de tijd hebt gevonden een foto te schieten van je koter.

Reverend Ray | 27-01-08 | 16:46

Mooi verneuqt als ouder, wanneer je van de kinderbijslag rond moet komen.

Reverend Ray | 27-01-08 | 16:31

Boeiuuhh

mr.Visser | 27-01-08 | 16:31

@Hummot 27-01-08 @ 16:13
Nee, de vraag is wat heeft de maatschappij die kids op (te) jonge leeftijd aangedaan.
Iedere tien seconden wordt er een kind misbruikt, weet jij waar jouw dochter is?

Satanachist | 27-01-08 | 16:19

Zit ok een emo bij ons op school, zo'n kereltje dat in zichzelf snijdt...

Potatoe-Jezus. | 27-01-08 | 16:18

Laat lekker gaan, dan lost het probleem zich zelf op!...

Als je zo bent spoor je toch niet, wtf moet de maatschappij dan met je?

Hummot | 27-01-08 | 16:13

@ El_Rhialto 27-01-08 @ 15:27
En dat zegt potentieel wormenvoer.

Satanachist | 27-01-08 | 16:07

Murdockyoufool 27-01-08 @ 14:57
Denk niet dat emo kids naar keane en coldplay luisteren, meer iets van dit:
nl.youtube.com/watch?v=4trKM3VUsyM

madakantognie?! | 27-01-08 | 16:06

Heerlijk, dit wordt nu totaal gehyped in de media waardoor er meer klotepubers gaan komen... Mamsie is geshockeerd (en terecht) en stapt naar de media, andere proto-emo's voelen zich meer onbegrepen omdat de media hen zo neerzet, en gaan juist extra zielig doen. Gewoon doodzwijgen dit, komt het vanzelf goed.

Arie de huisnegert | 27-01-08 | 15:56

Dus het signalement luidt: plukken haar voor het rechter oog. Makkelijk vinden toch?

gemeentereiniging | 27-01-08 | 15:42

El_Rhialto 27-01-08 @ 15:27
Zou iedereen dat niet ff lekker zelf kunnen uitmaken, denk je?
'Zelfmoord is een misdaad tegen het leven'.
Wat voor straf zou je zo iemand geven? De doodstraf? Lamenielachuh man!

nattebever | 27-01-08 | 15:42

zij- en -relatief.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 15:40

Prototype? Volgens mij is dat nog steeds een stereotype.

southdakota | 27-01-08 | 15:36

@Boellie 27-01-08 @ 15:17
Boelmans, de wind kan ik op z'n minst voelen en horen, maar goed ,laten we de discussie of een of dé god bestaat, vermijden.
Emokids en zingeving dus. Ben meer van de lijn die Natte B. voorstaat, het leven is. Het is typisch Westers om de zin van het leven op jezelf te betrekken. Ben IK wel belangrijk, beteken IK iets voor mijn omgeving, welk onderscheid maak IK?
Nu ja, geen onderscheid dus. Niemand is onmisbaar en slechts een enkeling wordt -zijn het binnen een relatieve kort tijdsvak- herinnerd.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 15:33

Boellie 27-01-08 @ 14:03
Moet jij je leven geen zin geven in de kerk op Zondag?? Vort ,op je knieen, bidden en gehoorzaam zijn.

miko | 27-01-08 | 15:31

@Boellie 15:02

Houvast is mi. van het grootstmogelijke belang. Zeker hier voor kinderen. Maar bouwen op lucht valt snel door de mand. Kinderen zijn soms net kleine mensen. Religie neerzetten als (enige) bron van liefde en waardering voor het Zelf, voor het leven an sich werpt meer vragen op dan het beantwoorden kan. Dat zou je eigenlijk jonge mensen niet aan moeten willen doen. Kritisch vermogen dient getraind, geoefend. Gelijk weerbaarheid. Geen makkelijke antwoorden op moeilijke vragen. Beter een aantal vuistregels aanreiken deze zelfstandig tegemoet te treden. Geloof in jezelf. Geen vis maar 'n hengel.

Persoonlijk geloof ik verder helemaal niet in leven na de dood of een masterplan van hogerhand. Leven doe je hier en nu. Niets meer maar ook zeker niet minder. En dat leven is het van zichzelf al meer dan waard geleefd te worden.

Nog een jaar of 4,5 mld en dan verbrandt deze aardkloot als een Soeharto in hel. Leve de eindigheid! Maak er nu wat van.

widtvoet... | 27-01-08 | 15:31

Zelfmoord is een misdaad tegen het leven. Het is een uiting van minachting voor alles wat leeft. Niets maar dan ook niets rechtvaardigt zelfmoord. Zelfmoordenaars verdienen geen graf of wat voor uitvaart dan ook, hooguit om gedumpt te worden zodat beesten ze op kunnen vreten.

El_Rhialto | 27-01-08 | 15:27

@Murdockyoufool 27-01-08 @ 15:09,

Tsja kijk de wind hé.... die zie je niet en toch weet je dat die bestaat.
Dat iet bestaat zie je aan de takken van de wuivende bomen en aan de windvaan op de kerktoren.

In het leven van gelovigen is het bestaan van God ook zeer merkbaar kan ik je vertellen.

Boellie | 27-01-08 | 15:17

Voor iemand die dood moet zijn heeft ie nog wel veel kleur.

Rovolucion | 27-01-08 | 15:13

@Boellie 27-01-08 @ 15:05
Het getuigt uiteraard van realiteitszin om wel in een godje te geloven en niet in John Lennon. Hahaha.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 15:09

Boellie 27-01-08 @ 15:02
Chapeau voor je mooie, opbeurende zondagmiddagverhalen!

nattebever | 27-01-08 | 15:05

@Murdockyoufool 27-01-08 14:18,

Gaan we waarde aan spreuken van John Lennon zitten toekennen? Nou ja okee, ieder zijn ding.

Boellie | 27-01-08 | 15:05

Volgens mij ligt die gozert gewoon te maffen.

hetwordniets | 27-01-08 | 15:04

@widtvoet... 27-01-08 @ 14:15,

Religie claimt inderdaad graag het monopoly op zingeving en ik denk dat dat vaak ook een terechte claim is.Het besef dat er een God bestaat en dat het kind deel uit maakt van Zijn schepping en plan, maakt hem/haar tot een belangerijke schakel van het groter geheel.
Het komen tot “liefde voor het zelf” gedurende die 60 ,70 100 levensjaren is prima, maar er is na de beperkte houdbaarheid van het stoffelijk leven ook nog zoiets als een eeuwigheid.Tijdens het aardse leven alsook daarna is religie daar als wegaanwijzer.

Boellie | 27-01-08 | 15:02

Draaitafel Demagoog 27-01-08 @ 14:59
Als je nu google-t op 'emokids' staat Geenstijl bovenaan.
Met de vraag: bedoelde u emo kids?
Zou zeggen, the road is yours!

nattebever | 27-01-08 | 15:01

Kijk, das mooi, de mensheid heeft geen ziektes of natuurlijke vijanden nodig. Een stel debielen en internet werkt ook.

yiNXs | 27-01-08 | 15:00

Maar effe serieus is er ergens een website waar we ze kunnen aanmoedigen ?

Draaitafel Demagoog | 27-01-08 | 14:59

Bij Emokids denk ik altijd aan de muziek van groepen als Coldplay en Keane. Hun gekreun en gesteun en gejank en gezeik is ondraaglijk.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 14:57

@nattebever 14:46

Wat jij wil. Maar nogmaals en afsluitend dan maar: mocht het leven al enige betekenis hebben, onttrekt zij deze mi. louter aan zichzelf. (Dát was en is de kern van mijn reaktie van 14:15 op de "zingevings"post van Boellie.)

widtvoet... | 27-01-08 | 14:53

widtvoet... 27-01-08 @ 14:41
Zou dat niet gelijk 'zin' noemen, maar als dat voor jouw begrip prettig is, be my guest. Ik bekommer me niet over de aanwezigheid van zin. Kan niet eens zeggen dat het zinloos is, want dan zou ik moeten weten wat 'zin' is.
Waarover we niet kunnen spreken, daarover moeten wij zwijgen, enfin, zoiets, van Wittgenstein.

nattebever | 27-01-08 | 14:46

LOL@OneandOnly 27-01-08 @ 14:28
@Murdockyoufool 27-01-08 @ 14:36
Dat gejank... the horror, the horror.

nattebever | 27-01-08 | 14:43

@nattebever 14:38

Juist vandaar dat voor mij de enige zin die het leven heeft (en geeft) direkt voortkomt uit (het leven van) dat leven zelf.

widtvoet... | 27-01-08 | 14:41

widtvoet... 27-01-08 @ 14:28
't Is niet echt een besluit, meer een handeling. Ik word wakker en sta direct op. 'k Zou ook kunnen blijven liggen, maar dat verveelt me. Lig ik daar een beetje in bed te kijken naar het plafond. Is mijn ding niet.
Niet dat ik gelijk actief word, maar 'k verveel me liever buiten bed dan in bed.
Je kunt prima leven zonder enige illusie over de zinloosheid of -volheid van het leven.
Bij wijze van voorbeeld mag onze naaste verwant de bonobo dienen. Vraagt-ie zich veel af? Welnee. Dat wij ons dat soort vragen stellen is niet meer dan een zoveelste kleine verandering in onze evolutionaire ontwikkeling, waarschijnlijk bedoeld om de grootte van de soort binnen de perken te houden.

nattebever | 27-01-08 | 14:38

@nattebever 27-01-08 @ 14:31
What is wrong with those fucking kids?! Pleur de ruiten van een school in of steek een container in de fik, maar doe iets en stop met janken. Wat dat betreft kun je beter Bos&Lommer-boys of Ciskes uit Slotervaart hebben.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 14:36

Murdockyoufool 27-01-08 @ 14:25
Dat laatste denk ik ook niet. Zolang je ergens voor moet werken of bezig moet zijn, heb je geen tijd voor die aanstellerige onzin.
De eeuwige slinger tussen pijn en verveling, Schopenhauer zei het al.

nattebever | 27-01-08 | 14:31

die dingen beginnnen al te janken als je ze wannabe-gotics noemt...

lennyzzz | 27-01-08 | 14:29

@nattebever 14:21

Maar wat doet u eigenlijk dagelijks besluiten toch weer op te staan? Gewoon omdat 't kan?

widtvoet... | 27-01-08 | 14:28

In Rambo 12 komt ook een emokid voor. Rambo laat hem bewust leven omdat dit hem meer pijn doet..... moewhahaha!

OneandOnly | 27-01-08 | 14:28

-weggejorist-

Violator[xL] | 27-01-08 | 14:27

@nattebever 27-01-08 @ 14:21
De emokid is het zoveelste fenomeen wat duidt om moreel verval en decadentie. Geld te veel, spullen te veel, tijd te veel. Emokids zul je dan ook niet snel in het getto aantreffen.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 14:25

Eeuwig zonde van die knappe jongen, die heeft inmiddels wel gemerkt dat zo'n actie niets nieuws brengt, louter leegte, bah.

Mout van Amstel | 27-01-08 | 14:25

@nattebever 14:21

Dan verschillen wij daar danig van mening. Het leven heeft (en geeft) mi. zin vanuit zichzelf. Nagenoeg noer vanuit zichzelf. Deels daar er geen alternatieve bestaansreden is. Of je moet in een of ander heilig boek geloven...

widtvoet... | 27-01-08 | 14:25

widtvoet... 27-01-08 @ 14:15
Lul niet zo dom man. 't Leven op zichzelf heeft helemaal geen intrinsieke waarde. 't Is er, meer niet. 't Had er evengoed niet kunnen zijn.
Kun je om janken of niet.
Die emokidjes is kennelijk verteld dat het leven geweldig is, de moeite waard en blablabla, worden iets ouder en merken dan dat het doorgaans kudt is. Dan nog is dat maar een opinie.
Once again, ook daar kun je om janken of niet.
Je kunt ook naar Rambo-10 gaan kijken.

nattebever | 27-01-08 | 14:21

Zal het door de paddo's komen? Emo & paddo... 't eindigt allebei op 'o'....

Rozerakker | 27-01-08 | 14:20

Klote maatschappij dat ben jij.
Zeker weten dat dit geen ontspoorde slachtoffers zijn van kindermisbruikers (sexueel/asexueel)?

Satanachist | 27-01-08 | 14:19

Die emokid die.

@Boellie 27-01-08 @ 14:03
'God is a concept by which we measure our pain' - J. Lennon.
Verder... het hart is een spier die bloed pompt. Kinderen moeten hun smoel houden en gewoon bikkelen.

Murdockyoufool | 27-01-08 | 14:18

lol. zie je nou wel dat het tonen van emotie niet goed voor jezelf is.

Aegir | 27-01-08 | 14:17

SuperSayanHairdoCryBabies!

manulounge | 27-01-08 | 14:16

@Boellie 14:03

Religie heeft niet het monopoly op zingeving. Al klaimt zij dat graag. Leven heeft mi. intrinsieke waarde ongeacht haar vermeende herkomst. Geloof in die (meer)waarde van het bestaan, het overbrengen daarvan en het aanreiken van ankers met welke jonge mensen zelfstandig aan hun duidingsslag kunnen beginnen begint bij het accepteren van de legitieme liefde voor het Zelf. Daar hoeft geen God zich in te mengen.

widtvoet... | 27-01-08 | 14:15

Ook te herkennen aan de verschrikkelijke muzieksmaak, jawel... emo!

Chauvinistische Hond | 27-01-08 | 14:14

Mr. Krinkle 27-01-08 @ 14:10
Die arme schapen zijn op zoek naar een stukje eigen indentitijt. Bij die zoektocht vallen soms doden.
What's new?
We kunnen niet allemaal Rambo zijn.

nattebever | 27-01-08 | 14:14

Dit probleem lost zich toch vanzelf wel op? Survival of the fittest.

Godward | 27-01-08 | 14:11

Tsja, die emo kids... ze moeten gewoon samen met alle gothics, metals en alto's uitgeroeid worden. Met hun mening en andere smaak. Tsk! Ze kunnen toch ook gewoon normaal doen en net als iedereen naar dezelfde geweldige uitgaansgelegenheden gaan waar je hersencellen langzaam worden afgestompt door domme electronische kutbeats. En als ze dat niet leuk vinden is er altijd nog de ski-hut cultuur! Lekker lachen en zuipen en vooral niet nadenken over de wereld waarin je leeft! Heerlijk en bevrijdend! In de zomer met z'n allen in een Peter Langneus bus naar Spanje, zuipen en neuken! Canaval vieren (indien beneden de rivieren woonachtig), volkszangers met rete-interessante muzikale kwaliteiten in dorpen, of grote techno feesten in grote hallen. Lekker veel dope, vechten en stoer doen naar elkaar de hele avond! Maar nee, ze moeten zonodig raar zijn en een subcultuur kiezen! Als ze nou gewoon normaal doen hebben ze dat stomme hokje helemaal niet nodig! Ik zeg, heropvoeden dat gepeupel!

Mr. Krinkle | 27-01-08 | 14:10

Die Hippie, Die!

kima | 27-01-08 | 14:09

@nattebever 27-01-08 @ 14:04 en 'TrauMa 27-01-08 @ 14:04
Ik zat te denken aan janken en roepen dat ze dood willen maar dit zou ook kunnen.

OneandOnly | 27-01-08 | 14:08

Boellie 27-01-08 @ 14:03
Een 'stuk zingeving' - dat zeg jij toch maar even heel mooi! Kudo+.
De ouders gooien er nog een brokje empathie tegen aan en klaar is Kees.
Probleem opgelost.
Next.

nattebever | 27-01-08 | 14:08

ik wordt altijd zo blij van dit soort berichtten en van emokids, want ik besef me dan dat het nog niet zo slecht met me gaat.
maar, is de emokid-shredder nog niet uitgevonden? emokid de ene kant erin, frikandel andere kant eruit.

kitchenfarmer | 27-01-08 | 14:06

OneandOnly 27-01-08 @ 14:03
Virginia tech achtige dingen..

'TrauMa | 27-01-08 | 14:04

OneandOnly 27-01-08 @ 14:03
Elkaar uitroeien?

nattebever | 27-01-08 | 14:04

@widtvoet... 27-01-08 @ 13:22,

De kids hebben aandacht, geborgenheid en warmte nodig.Zo waar! Schone taak voor de opvoerders om daar voor te zorgen.Laat iedere opvoeder zich goed van zijn taak kwijten, dan nog blijft er bij ieder mens de behoefte om tot een stuk zingeving van het leven te komen.Vragen rond leven en sterven behoeven antwoorden die veel verder gaan.Je kunt ze ook vertellen dat hun leven een toevallige samenloop van omstandigheden is en dat de dood een wetmatigheid is die op celveroudering volgt, maar dat is nog geen antwoord! Als het allemaal zo simpel is ligt, dan is de keuze om zelfmoord te plegen bij “tegenwind” in dit aardse leven, door die pubers toch heel gauw gemaakt? Laat de kinderen weten, dat de Schepper van hemel en aarde hen dit leven geschonken heeft en dat het een geschenk is waar zij zuinig op moeten zijn.Laat ze weten dat God wil dat zij geluk in dit leven kennen.Laat ze weten dat de dood geen vriend, maar een vijand is.Geef ze deze voeding en zij kunnen later zelf keuzes maken of zij iets met het geloof doen of niet.
Als je het hen niet aanbied kunnen ze later ook niet kiezen.

Boellie | 27-01-08 | 14:03

@nattebever 27-01-08 @ 13:59
Raad eens wat ze dan doen?

OneandOnly | 27-01-08 | 14:03

'Uwzelf'. Weer een nieuw woord erbij!

enemal | 27-01-08 | 14:03

Zelfmoord zou verboden moeten worden voor niet-volwassenen.

widtvoet... | 27-01-08 | 14:01

OneandOnly 27-01-08 @ 13:57
Kun jij op die sites die kidjes niet gaan vertellen dat ze Rambo als rolmodel moeten kiezen?

nattebever | 27-01-08 | 13:59

Je zal maar de (Vlaamse) moeder zijn van een emokidje, dat er tot 4x toe niet in slaagt zichzelf te verhangen.
Er zijn mensen die zich om minder verhangen.

nattebever | 27-01-08 | 13:57

Zo'n emokid begint al te janken en te roepen dat ie dood wil als je zijn moeder een geyl mokkel noemt.

OneandOnly | 27-01-08 | 13:57

Combineer het met comazuipen en je hebt een nog grotere hype/rage...

T'o Malaak | 27-01-08 | 13:51

Wel goeie kapsels allemaal :x

'TrauMa | 27-01-08 | 13:51

Alles is zwart
Bestaan is leeg
Maak er 'n eind aan
Maar geef eerst de buurvrouw nog even 'n veeg

widtvoet... | 27-01-08 | 13:51

Verkeerde genen,niets aandoen,opgeruimd staat netjes.

lokeend | 27-01-08 | 13:50

tsja ... lullig ... en als moeder van een dochter die ook gierende hormoontjes heeft moet ik vooral opletten wat ik hier schrijf want het kan mij immers als moeder ook overkomen, maar als je kind een paar dagen als een zombie door het huis loopt ga je toch eens praten met dat kind lijkt mij.
dus is het buiten een gevalletje sukkel ook een gevalletje te kort aandacht, immers zelf doding of tentame zelfdoding in dit geval is altijd een schreeuw om aandacht.

sijtje boes | 27-01-08 | 13:49

Kunnen die kuthippies niet gewoon een baan zoeken of zo, ga dan met zijn allen monsterboard.nl collectief doodsolliciteren...

RobDrop | 27-01-08 | 13:48

@uberdude 27-01-08 @ 13:17 .. das waar .. emokids kennen geen sarcasme !

Draaitafel Demagoog | 27-01-08 | 13:47

Zo'n emokid begint al te janken en te roepen dat ie dood wil als de batterij van zijn ipod leeg is.

OneandOnly | 27-01-08 | 13:46

@GodHandKiller 27-01-08 @ 13:29
"Zou het volle besef hun leven tussen randdebielen door te moeten brengen hen teveel worden?"
"Te veel", met spatie!

Tevens mijn laatste bericht hier.
*hamer en dunschiller zoekt*

Vaffanculo | 27-01-08 | 13:43

@redactie,
2 pica's van 2 doden in een paar uur tijd op Geenstijl.
Return of the death?

El Gerente | 27-01-08 | 13:38

17 jaar pukkels, en te dik in je eigen ogen, de hele dag met andere depri kids op het net gaan zwijmen afgemaakt door Manson suicide is painless. Ik heb op mijn naieve wijze wel eens een positieve toon willen geven aan een paar, maar het lijkt wel of ze een blokkade hebben voor positiviteit.
www.youtube.com/watch?v=k8hxB-SgjbM And
suicide is painless It brings on many changes And I can take or leave it if I please ... and you can do the same thing if you please (leave it, please!!!)

spooky | 27-01-08 | 13:34

Waar kan ik het verhaal van de loser op de foto vinden? Ik wil ook wel eens lachen op de saaie zondagmiddag.

Neon | 27-01-08 | 13:33

De reaguurders van de telegraaf zijn zoveel leuker als die van GS.
Hier enkele hoogtepunten:
.
de mense worde gemannipoleert via geheime kodes in de komputer die ze hipnoteseren en dan gaan ze gekke dinge doen zoals van fletgebauwe springe
kees, goda | 12:20 | 26.01.08
.
fijn he dat internet, nou van mij mag het ala minuut afgeschaft worden,kinderen naar de knoppen, huwelijken uit elkaar, pesterijen,en niet te vergeten de afspraakjes die gemaakt worden met de internet idioten, die zich anders voor doen dat wie ze zijn,weg ermee, dan is de werkeloosheid ook meteen opgelost.
.
t, delft | 12:36 | 26.01.08
Wilders maakt film: half Nederland schreeuwt zich op de fora de longen uit het lijf om zichzelf en de wereld ervan te overtuigen dat hij VERANTWOORDELIJK is voor de gevolgen ervan. Moeder maakt kind (=baren). Maar moeder heeft geen tijd, want ze is geemancipeerd en wil zichzelf ontplooien enz. Kind belandt na zwangerschapsverlof in dagverblijven, onderwijs + dagverblijven enz., en HEEL NL vindt dat die moeder juist handelt, heel VERANTWOORDELIJK. Verantwoordelijk voor wie? Voor haar ijdelheid en haar portemonnee?
Het is maar een vraag, hoor, | 13:28 | 26.01.08
.
Is het mogelijk dat die kinderen een einde aan hun bestaan willen maken door het zien van de vele spelfouten op het internet? Zou het volle besef hun leven tussen randdebielen door te moeten brengen hen teveel worden?
Wim, Amsterdam | 15:33 | 26.01.08
lol!

GodHandKiller | 27-01-08 | 13:29

die dooie emoe heeft overigens wel een tattoo van een dremel multi op zijn arm, dat is wel weer steylloos.

superjan | 27-01-08 | 13:27

Ach ja, niet iedereen kan gelukkig zijn... misschien is zelfdoding wel een betere oplossing en ze krijgen ook nog gelukkig aandacht!

Rozerakker | 27-01-08 | 13:25

Ik ben ooit een aantal weken into het proanna wereldje geraakt. Van anorexia, kerven, tot op het www afscheidsreacties van kinderen van 14 die vervolgens melden dat het mislukt is. Je weet allemaal niet meer wat echt is en niet wie wat faked voor aandacht maar onderling maken ze elkaar aardig freaked up. Ik vond het doodeng.

spooky | 27-01-08 | 13:24

@Boellie 13:10

Duiding, warmte, rust, aandacht, geborgenheid, ankers etc. Tis van een niet te overschatten belang tijdens je eerste levensjaren. Om dat alles (grotendeels) in 'n religie te zoeken: liever niet! Maar waarschijnlijk nog altijd beter iets dan niets. Zolang het je maar troost en zin geeft. Die eerste jaren zijn essentieel. Kun je later altijd nog een andere kant op lopen maar als het goed is heb je dan wel je basis-houvast reeds (mee)gekregen: het geloof in jezelf en dat je er, hoe miniem ook, gewoon toe doet. Als elk ander van dat eigenaardige, rechtoplopende zootje reflekterende zoogdieren.

widtvoet... | 27-01-08 | 13:22

Draaitafel Demagoog 27-01-08 @ 12:46
Emokids heeft ook iets te maken met de manier waarop je je uit. Als Fuckje er 1 is, ben ik Sinterklaas.

uberdude | 27-01-08 | 13:17

Emo jongens dragen vrouwen ondergoed...

da wizard | 27-01-08 | 13:17

Ik zie alleen maar Kurt Cobain-clonen.

DANNY3960 | 27-01-08 | 13:14

Dit fenomeen van emo-kids staat niet op zichzelf.Een groot deel van deze jongeren had nooit emo geweest als ze van huis uit degelijke geestelijk voeding hadden meegekregen.De kinderen krijgen niks van zingeving en geloof in hun opvoeding mee en ja .... dan krijg je dit soort uitwassen.Toen was geluk heel gewoon!

Boellie | 27-01-08 | 13:10

@lptjah 12:59

Pubers die mekaar en zichzelf zo dwaas maken dat ze ertoe overgaan zich (kollektief) te verminken en uiteindelijk de hand aan zichzelf slaan. Geen probleem u zegt? Tamelijk harteloos niet.

Iedereen maakt wel eens 'n depriperiode door, iedereen zal zich weleens afvragen wat de zin van hét alles nu eigenlijk is, iedereen is wel eens zwak, dwaas en emo tegelijk. Maar dit soort akties zijn vaak zo akelig definitief heh...

widtvoet... | 27-01-08 | 13:08

Leuk man. Emokids die zelfmoord proberen te plegen. Uitschot van de maatschappij. Beetje ondankbaar doen, terwijl ze waarschijnlijk een prima leven hebben. Emo's zijn mislukte gothics met een dito mislukte muzieksmaak.

mach3^99 | 27-01-08 | 13:05

Hm, smells like teenspirit...

Ahasveros | 27-01-08 | 13:04

het fenomeen "emo" is verwant aan de moslims, je hebt hier ook extremisten in

depee | 27-01-08 | 13:03

@ geezzmeteeezzz 27-01-08 @ 12:29
Hertel, dat gaat over Emos in Bridgend, Engeland.

geezzmeteeezzz | 27-01-08 | 13:01

wat is het probleem als ze zelfmoordplegen?

lptjah | 27-01-08 | 12:59

W8 ff. De herkenning is niet zo makkelijk als het lijkt.
Een gothic hoeft nog geen emokid te zijn. Ook al klinkt gothic muziek soms wat depri, ik voel me happy ernaar te luisteren.
www.surfmusik.de/radio/darc-section-ra...

Megazand | 27-01-08 | 12:59

@ Frotklob

Veel ouders hebben er geen idee van dat hun zoon of dochter Emo is...

Een belangrijk gedeelte van een ''Emo-Outfit'' houdt in het dragen van polsbandjes, van die zweetdingen met van die vrolijke kleurtjes. Eveneens handig om littekens mee te verbergen.

Maarja inderdaad de meest trieste rage ooit, er schijnt zelfs één of ander puntensysteem te zijn van hoe vaak je je snijdt en waar ofzo...

Ik mis Flippo's...

Meneer van Dijk | 27-01-08 | 12:58

Emokid Thieme krijgt klop...

Sikkeneur | 27-01-08 | 12:57

Kruipend in mijn huuuid. Deze wonden, ze zullen niet helen..! *en verder zingt*

Hertogin v. Pauperen | 27-01-08 | 12:52

Het welbekende lied:

I'm an emo kid, non-conforming as can be
You'd be non-conforming too if you looked just like me
I have paint on my nails and make-up on my face
I'm almost emo enough to start shaving my legs
'Cause I feel real deep when I'm dressing in drag
I call it freedom of expression,
most just call me a fag
'Cause our dudes look like chicks,
and our chicks look like dykes
'Cause emo is one step below transvestite!

Stop my breathing and slit my throat
I must be emo
I don't jump around when I go to shows
I must be emo

I'm dark, and sensitive with low self-esteem
The way I dress makes every day feel like Halloween
I have no real problems but I like to make believe
I stole my sister's mascara now I'm grounded for a week.
Sulking and writing poetry are my hobbies
I can't get through a Hawthorne Heights album without sobbing
Girls keep breaking up with me,
it's never any fun.
They say they already have a pussy,
they don't need another one

When I get depressed I cut my wrists in every direction
Hearing songs about getting dumped give me an erection
I write in a live journal and wear thick rimmed glasses
I tell my friends I bleed black and cry during classes
I'm just a bad, cheap, imitation of goth,
You can read me "Catcher in the Rye", and watch me jack off.
I wear skin tight clothes while hating my life
If I said I like girls, I'd only be half right!

My parents just don't get me, you know.
They think I'm gay just because they saw me kiss a guy.
Well, a couple guys. But I mean, it's the 2000s.
Can't 2 ... or 4 dudes make-out with
each other without being gay?
I mean, chicks dig that kind of thing anyways.
I don't know diary,
sometimes I think you're the only one that gets me,
you're my best friend...

I feel like tacos.

de truuk van geeros | 27-01-08 | 12:48

Ligt het nu aan mij of zijn dit nu echt losers in de ruimste zin van het woord? En die ouders, zijn die niet nog grotere losers?

Frotklob | 27-01-08 | 12:48

@fuckje 27-01-08 @ 12:41 ... foto's van van de typische emo figuren niet meegekregen ? ;) daarnaast is positivisme niet echt jouw moto. Dus ik vind je er wel onder vallen.

Draaitafel Demagoog | 27-01-08 | 12:46

Het leven zuigt. Maar 't is beter dan niks.

widtvoet... | 27-01-08 | 12:46

Zo loopt de vergrijzing helemaal in de soep...

klauwkikker | 27-01-08 | 12:44

Ah, zevendedagsadventiste emoThieme. Doe nog es twee knoopjes los!

widtvoet... | 27-01-08 | 12:44

@watcher
yes!
*don't hassle with the hof!*

ed.. | 27-01-08 | 12:43

Hmmmm emogirlllssss

Lepo | 27-01-08 | 12:43

Hoe bedoel je, @ouderwetsche pickup?

fuckje | 27-01-08 | 12:41

Als iedereen nou even veel aandacht aan anderen zou geven, als dat hij/zij zelf nodig denkt te hebben, zou dit probleem dan nog bestaan?

Ohja | 27-01-08 | 12:41

Was Soeharto nou maar vatbaar voor dergelijke "rages" geweest in z'n pubertijd.

widtvoet... | 27-01-08 | 12:41

Gelukkig doen deze emo kiddies het solo.
Sommige emo kiddies nemen de hele klas mee.

G-unite | 27-01-08 | 12:38

"Maar kom op emo-kids. Laaje toch nie gekmaken. De wereld is al rot genoeg zonder jullie. Doe gewoon nog ff mee. It's just a fase. Je kan nog lang genoeg dood zijn. Kom, ff knuffelen..." -Ruud

widtvoet... | 27-01-08 | 12:38

De meest trieste rage tot nu toe.

Bredase Sjonnie | 27-01-08 | 12:37

Boeie!

DeArmeStudent | 27-01-08 | 12:37

Wat had ie dan gedaan ? zich zelf dood gehuild ? das toch wel een prestatie die het noemen waard is. Genoeg vrouwen die het maar niet onder de knie krijgen. Nietwaar Fuckje ?!?!

Draaitafel Demagoog | 27-01-08 | 12:36

Greenpeace leden?

Fapdrol | 27-01-08 | 12:36

emokids die zogenaamd lopen te huilen dat hun leven zo erg is, gewoon deporteren naar africa.

lokado | 27-01-08 | 12:36

Zo'n emokid begint al te janken en te roepen dat ie dood wil als ie twee verschillende soorten sokken aan heeft.

OneandOnly | 27-01-08 | 12:35

emokids? zand erover

Jan Passant | 27-01-08 | 12:32

je hebt 2 soorten emo's: zielige ik-wil-deaud-emo's en 'gewone' emo's. 'Gewone' emo's zijn nog wel te doen, maar die ik-wil-deaud-emo's mogen wat mij betreft ook deaud... stelletje aandachtstrekkers

moeilijke achternaam | 27-01-08 | 12:32

Vervolgen al die chatvrindjes voor aanzetten tot moord.

widtvoet... | 27-01-08 | 12:32

Ik stem voor tribune's langs de spoorlijnen, en spandoeken met 'Go Emo!'

Zat er bij Sesamstraat niet ook altijd een Emo, of was dat Elmo :?

kolonel-knalpiemel | 27-01-08 | 12:31

Offtopic
Wat is dat voor een poll als David Hasselhoff er niet bij staat? Zo kan ik toch geen keuze maken. Er is maar 1 held en dat is the Hoff!!
Ontopic
Emo sucks...

Watcher | 27-01-08 | 12:31

"Omschrijving: In zwart geklede, sloffende, verveelde, jankerige klotepubers die alles 'boeie' vinden. "
Hee, zo was ik ook.

"Maar ondertussen wel ongevraagd en overal hun gevoelens tonen."
Nee, toch niet. Fuck em. Steek die gevoelens maar in je eigen reet.

Siempie | 27-01-08 | 12:30

voor er internet was had je al emo-kids, iedereen heeft er wel eentje op school gekend, zo eentje die wat vaker dan anderen de pispaal was en waarvan iedereen zich wel eens afvroeg: "huilt ie al?".....

van dal | 27-01-08 | 12:30

Milieufreaks!

widtvoet... | 27-01-08 | 12:29

emo's

weer zo'n rage

SplitFaction | 27-01-08 | 12:29

Wellicht is emo-slapping een nieuwe trend?

droeveling | 27-01-08 | 12:27

-weggejorist-

Violator[xL] | 27-01-08 | 12:27

boeie..

van dal | 27-01-08 | 12:27

Ontzettende jankers.... die emokids! Zo'n emokid begint al te janken en te roepen dat ie dood wil als zijn limonade op is.

OneandOnly | 27-01-08 | 12:26

En geef die ouders een voortplantingsverbod. Liefst met een groot scherp mes, hak hak.....

JumboXL | 27-01-08 | 12:25

-weggejorist-

Anushapper | 27-01-08 | 12:25

Gothics?

Schreeuwbuis | 27-01-08 | 12:25

zijn ze ook in andere kleuren verkrijgbaar?

vraagstaart | 27-01-08 | 12:25

ga huilen, emo kid!

Marv007 | 27-01-08 | 12:24

Je mot toch wat als je leven vanaf 14/15/16 al geen enkel doel meer lijkt te hebben..
Stop de hormonen & gifstoffen in voedsel en de fluor in tandpasta > dan kom je al een heel end..

wopper | 27-01-08 | 12:24

Leave Britney alone!

*rent jankend naar z'n kamer*

Rhun | 27-01-08 | 12:23

___:-l

widtvoet... | 27-01-08 | 12:23

Een Vlaamse moeder waarschuwt ons vandaag allemaal voor de zogenaamde emokid.
En wat moeten we doen als we ze tegenkomen......?

jac cusse | 27-01-08 | 12:22

Dus het probleem lost zich vanzelf op, als het goed is...

CAPSLOCK | 27-01-08 | 12:21

Dit nieuws is al oud. Emo zijn is ook alweer uit trouwens.

de truuk van geeros | 27-01-08 | 12:21

Geen aandacht geven, gewoon doodzwijgen?

OerBoer | 27-01-08 | 12:20

Let evolution take its course

Willem van Ockham | 27-01-08 | 12:18

De opmerking "Ga eens deaud" kan dus verstrekkende gevolgen hebben!

OversteKarremans | 27-01-08 | 12:17

Epidemo-kid.

dr Rechts | 27-01-08 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken