Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-top doet opnieuw aan zelfverrijking

timmermanspvda.jpgEigenlijk is het allang geen nieuws meer, maar de PvdA top is weer eens in opspraak. Na het 750.000 euro kostende feestje afgelopen zomer van minister Bert Koenders (Waterputten), blijkt nu Europa-voorvechter Frans Timmermans via zijn eigen ministerie rechtstreeks centjes de partijkas van de PvdA te hebben ingesluisd. Hoe? Gewoon een tonnetje geschoven naar de Alfred Mozer Stichting, geheel toevallig *kuch* een dekmantel van de PvdA. De directeur van deze stichting, Arjen Berkvens, was notabene bij de laatste verkiezingen nog adjunct-campagnemanager van het team rond Wouter Bos. Maar dat terzijde. Wat is er nu precies met die 94.000 euro gebeurd? Simpel, daarmee wordt op dit moment gepoogd u Europa door de strot te rammen. Nou kunt u natuurlijk een woedende reactie neerpennen in het daarvoor bestemde reaguudersveld, maar de linksdragende en altijd jagende Harry van Bommel is u al voor geweest: "Politieke inteelt, die de hele politiek bedoezelt. Te zot voor woorden dat er een ton belastinggeld wordt uitgetrokken voor deze propaganda." Probeer daar maar eens over heen te gaan...

Reaguursels

Inloggen

@de honden blaffen... 19-01-08 @ 01:32
er is nu ook al een topic over :-)

Onderbuik | 19-01-08 | 16:11

-weggejorist-

Lizzard | 19-01-08 | 12:56

Lizzard 19-01-08 @ 12:36
Lizz, het zit zo ontzettend diep verweven in onze samenleving, dat deze geen eens meer zou functioneren zonder subsidies.
Je glas melk, gezondheidszorg, hypotheek, zorgtoeslagen, bedrijfs- en onderwijsinnovaties, sociale stelsel enzovoort, enzovoort. Het is een grote carrousel van belastinggeld.

Sikkeneur | 19-01-08 | 12:47

-weggejorist-

Lizzard | 19-01-08 | 12:36

@harry pikkel 18-01-08 @ 22:46
de depla kwestie mag er van mij ook op, omdat je kunt zien hoe aangebrand de pvda politici op de kritiek reageerden en vooral hoe ze er in slagen om het zaakje om te draaien en de zwarte piet bij diegenen leggen die het waagden om aan de privé aangelegenheden van Depla te komen... Maar goed, we zien wel.

Onderbuik | 19-01-08 | 11:13


Maaier 18-01-08 @ 13:01
Nee ik ben geen puber en ook geen crimineel, maar kan ik op een criminele manier aan veel geld komen dan doe ik dat zeker,ik heb namelijk naar mijn voorbeelden gekeken en veel geleerd.
Mijn voorbeelden zijn, Bush die duizenden mensen vermoord voor de olie, Balkenende is ook een voorbeeld voor mij, ik doe mij nu ook altijd aardig voor, maar kan ik ergens met mijn vingers in iemands beurs graaien dan doe ik dat.
Donner is ook een voorbeeld voor mij, ik tap bij al mijn vrienden de telefoon af en heb overal een camera opgehangen, en als iemand tegen mij scheld dan doet dat pijn, zo'n persoon sluit ik een tijdje op in mijn kelder.
Met mijn bedrijf gaat het ook goed, maar dank zij de heren heb ik begrepen dat als ik mijn werknemers uitbuit en hun rechten af pak, dan kan ik nog meer verdienen en heb nog meer controle over ze.

Nog een mooi voorbeeld: In het verleden heeft Frankrijk met zijn kernproeven hele zeeen met al haar schoonheid opgeblazen, dieren planten alles weg en alleen maar om hun spierballen te laten zien, dit is pure verkrachting en minachting van moeder aarde en al het leven er op.
Maar als iemand met een jointje op zak word aangehouden in zo’n land ,dan krijg je de knuppel in je nek en word je vrijheid af gepakt.

Crimineel zijn bestaat niet, je hebt geld en macht of je hebt het niet. En het maakt geen verschil uit of je een staat vertegenwoordigd of een criminele organisatie.

souty | 19-01-08 | 10:11

Gewapend verzet!

Zillion | 19-01-08 | 07:31

NL is misselijk makend als je er dieper in durft te kijken.
Die Geert Mak is niet eens een echte historicus maar een hobbyist die precies in het PvdA straatje lult. Geef ons gewoon de feiten Geert... de interpretatien is voor ieder van ons..... niemand zegt mij hoe ik de feiten moet zien lul!

Jokkebrok | 19-01-08 | 02:34

En dit dan?
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft deze informatie op verzoek van de Volkskrant naar buiten gebracht. In de Kamer is door enkele Kamerleden verontwaardigd gereageerd op deze ‘staatspropaganda’.

Paulusma
Zo ontving weerman Piet Paulusma 12.500 euro van het ministerie van Justitie omdat hij zijn SBS 6-programma Piets Weerbericht presenteerde vanaf een Haagse tennisclub ‘waar sprake is van goede integratie tussen mensen uit verschillende culturen’.

Paul Rosenmöller kreeg voor een IKON-programma, waarin hij met bekende Nederlanders door Afrika reisde, 35 duizend euro van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Geert Mak ontving voor de verfilming van In Europa 400 duizend euro uit het zogeheten Europafonds.

Het doel is volgens de RVD ‘het bevorderen van informatievoorziening aan burgers over het overheidsbeleid, op een zodanige wijze dat de burger zich daarover zelfstandig een oordeel kan vormen’. In 2006 subsidieerde de overheid 75 co-producties voor in totaal 5.180.208 euro. In 2007 fiatteerde de overheid 43 aanvragen, goed voor 4.350.419 euro.

Het Europafonds van het ministerie van Buitenlandse Zaken gaf daarnaast 793.295 euro in 2006 en 1.496.335 euro in 2007 aan tv-programma’s. Een schonere wereld, ontwikkelingssamenwerking en promotie van de Europese samenwerking zijn vaak het onderwerp.

de honden blaffen... | 19-01-08 | 01:32

@harry pikkel 18-01-08 @ 17:30
Ik weet dat het erg gesteld is met de PvdA maar dit onvolledige lijstje maakt het maar al te duidelijk.
De PvdA deugt gewoon NIET.

Jokkebrok | 19-01-08 | 00:14

wiebje 18-01-08 @ 23:02

Je kunt het ook omdraaien: dat de pvda het gevolg is van die (door jou zo fijnzinnig omschreven als)mongolen

harry pikkel | 18-01-08 | 23:38

Een kwaadbaardige haat

Sneer | 18-01-08 | 23:04

Ik sal je zeggen: de PVDA is inmiddel (moraal) zo ver gezonken..; dat ze zich van deze affaire geen BARST meer hoeven aan te trekken!! Dat doen ze dan ook niet! De reden: er zijn inmiddels zoeveul afhankelijke Mongolen afhankelijk van de PvdA..!! Dat die een voldoende percentage van het electoraat beslaan!! En dus blijft de PvdA altied aan de macht! wat ze ook uitvreten!

wiebje | 18-01-08 | 23:02

@ Sneer

De baard is een voorbode..

Mekker | 18-01-08 | 22:55

Onderbuik 18-01-08 @ 18:53

Eens. Behalve de Depla-kwestie.

harry pikkel | 18-01-08 | 22:46

De PCDA is een gelegaliseerde criminele islamorganisatie, een syndicaat gelijk de octopus.

Oprollen en vernietigen voordat het ons vernietigd!

En Timmermans, jongen, je baard van je rotporem schrapen.

Sneer | 18-01-08 | 22:45

Helemaal gelijk. Ik bedoelde bij nader inzien: www.nrc.nl/media/article890952.ece/Een... Het gaat dus nog iets verder dan zelfcensuur...(hoewel de PVDA hier hoogstens aan de zijlijn mee te maken heeft)

harry pikkel | 18-01-08 | 22:43

Voor het zwartboek van de PvdA: De (voormalige?) villa van Den Uyl in Buitenveldert is het enige stukje grond wat niet in erfpacht gegeven werd, maar in eigendom gegeven werd. Algemene regels gelden niet voor socialisten want "all animals are equal but some animals are more equal than others".

Tarak | 18-01-08 | 22:36

koerbagh ® 18-01-08 @ 19:13
T'is me een dilemma, niet?
Is het geen corrupte, policor establisment, dan is het wel een zichzelf censurerende media.
Gelukkig zijn er nog genoeg andere bronnen waar je de 'juiste' informatie kan vinden.

Sikkeneur | 18-01-08 | 22:12

Lizzard 18-01-08 @ 20:07
Kom nou, Lizz, denk je echt dat er dan alleen PvdA trollen over moslims beginnen ter afleiding.
Praktisch heel NL struikelt dan over elkaar om te zorgen dat er niet aan zijn/haar subsidiepotje wordt gemorreld.

Sikkeneur | 18-01-08 | 22:05

Het wordt tijd voor een ultra rechtse regeing. Schijnt dit volk wel redelijk goed onder te gedijen. Blijkens de eerste 5 jaar van de jaren '40 vorige eeuw. 't Was hier knap rustig en in de rest van Europa woedde een oorlog. Komt u maarrrrr.....

vanrechtsheeftvoorra | 18-01-08 | 20:48

Vies linksch boeventuigh.

mr.Visser | 18-01-08 | 20:23

-weggejorist-

Lizzard | 18-01-08 | 20:07

Tjonge, jonge, jonge, worden we wakker?

Dit soort PvdA-toestanden heersen al sinds het Kabinet Den Uyl aantrad en hebben intussen honderden miljoenen aan gemeenschapsgeld gekost.

De Alfred Mozer Stichting is maar 1 van de vele subsidieslurpende PvdA-reuzen.

Neem bijvoorbeeld de Evert Vermeer Stichting www.evertvermeerstic... en de Wiarda Beckman stichting www.wbs.nl/.

Ook zij eten rijkelijke uit de maatschappelijk geld en dienen de PvdA-agenda.

En .... dan spreken we nog maar niet van prominente PvdA leden die bestuurfuncties vervullen bij dik gesubsidieerde organisaties als IKV/Pax Christi (Jan Pronk sind 1 januari de nieuwe voorzitter) of Vluchtelingenwerk Nederland.

Peter Siebelt | 18-01-08 | 19:52

Ik ga binnenkort eens naar de Buikslotermeerdijk in 020 om wat centjes terug te halen bij vrind Bos.
Want dit kan écht niet; ik ben niet eens linx en het kost me wel geld.

pennestront | 18-01-08 | 19:25

@harry pikkel 18-01-08 @ 17:43:
Nou ja, de kritiekloosheid van de NOVA (of andere) redactie is natuurlijk niet de minister/staatssecretaris te verwijten, daar speelt dan ook een ander mechanisme mee, te weten zelfcensuur, dat je als volgt kan samenvatten: "als wij als redactie té kritisch zijn dan komt de minister nooit meer in ons programma, krijgen we nooit scoops meer, en dan kunnen wij onze kijkcijfers en ons programma -en dus onze baan- op de buik te schrijven".
Dat is ook schandelijk, maar niet sec de schuld van de overheid zelf.

koerbagh ® | 18-01-08 | 19:13

@harry pikkel 18-01-08 @ 17:43
dat is een mooi lijsje...
.
Ik heb nog deze:
- de volstrekt ongeloofwaardige houding t.a.v. de moslims, in het verleden moesten de christenen het regelmatig ontgelden, maar tegen de moslims is de pvda gek genoeg heel tolerant en zélfs onderdanig.
- het gezeik met die Depla, die het fietsenhok van het gemeentehuis, tot zijn privé terrein rekent.
- Kamervoorzitser Verbeek die meent te kunnen bepalen dat er geen discussie mag zijn over de dubbele paspoorten van o.a. Albayrak.
-

Onderbuik | 18-01-08 | 18:53

-weggejorist-

rifkicker | 18-01-08 | 18:12

koerbagh ® 18-01-08 @ 17:33

Oh ja, die was ik nog vergeten:

- Onder de vlag van onafhankelijke journalistiek betalen voor EU-propaganda (NOVA)

harry pikkel | 18-01-08 | 17:43

Nog even afgezien van de politieke inteelt elites die elkaar subsidies toeschuiven moet de vraag natuurlijk eigenlijk zijn: waarom moet politieke propaganda door de overheid worden gefinancierd? Waarom zijn er überhaupt regelingen om reclame te maken voor beleid en politieke stellingnames van een toevallig kabinet met betrekking tot maatschappelijk controversiële onderwerpen?
Wat is dat voor waanzin? Of het nu wordt uitbesteed of niet, of het nu aan politieke vriendjes wordt overgelaten met een vette subsidie of niet: GEEN staatspropagaganda. De ministers en staatssecretarissen hebben kanalen zat om tekst en uitleg te geven over datgene wat het kabinet besluit, daar is geen extra propaganda voor nodig. Zeker niet uit de zak van iedereen betaald.
Timmermans: STERF met je EU propaganda.
www.dumpert.nl/mediabase/17097/9b1fdd1...

koerbagh ® | 18-01-08 | 17:33

J.B. van Heutsz 18-01-08 @ 10:59

Hier heb je alvast een voorzetje, waarbij het er niet om gaat in hoeverre bepaalde maatregelen gewenst zijn, maar of ze in strijd zijn met de beginselen en eerder gedane uitspraken van de pvda:
- Tijdens de verkiezingen roepen om een parlementaire enquete m.b.t. Irak. Eenmaal in het kabinet last krijgen van spontaan geheugenverlies.
- Europa via de achterdeur regelen.
- De burgemeesterverkiezing in Utrecht.
- De burgemeesterverkiezing in Eindhoven.
- Het feestje van Koenders.
- Het uit de partij gooien van Hirsi Ali.
- Tijdens de verkiezingen een grote mond opzetten over het aanpakken van de topinkomens. Eenmaal in het kabinet wederom last krijgen van spontaan geheugenverlies.
- De kwestie Herfkens.
- Het voorstel van fractievoorzitter Tichelaar om de studiefinanciering volledig om te zetten in een lening.
- De theecultuur.
- Ad Melkert.
- De corrupte gemeenteraadspolitici in de Bijlmer via een aan de eigen partij gelieerde commissie vrijspreken.
- Dit topic.
- Als atheistische partij (morele en wellicht ook financiele) steun geven aan de bouw van de Westermoskee.
- Als 'hoeder' van de vrijheid van meningsuiting het liefst de film van Wilders willen verbieden. Alvast bij imams op bezoek om eventueel geweld bij een film die nog niemand gezien heeft, te voorkomen.
- Het prachtwijkenbeleid van Vogelaar, dat nog nauwelijks een bruikbaar voorstel heeft opgeleverd.
- De persoon Vogelaar,die model staat voor het slappe, intellectueel volledig ongeschikte personeelsbestand van de partij.
- De verantwoordelijkheid van Bos voor het financiele beleid van Nederland, waardoor de meerderheid van de bevolking er ondanks herhaaldelijke economische groei wederom niet op vooruit gaat. In datzelfde kader: met geen enkele maatregel komen om de economische crisis in de Vs niet te hard te laten doorslaan naar Nederland.
- De stuitende haatmail van dat raadslid uit Rotterdam (waarvoor het nog te veel eer is om de moeite te nemen haar naam te googlen) met bedreigende taal, een oproep tot bekering naar de islam, belediging van atheisten
en een algemeen niveau waar een havo scholier zich voor zou schamen. En niet te vergeten het uitblijven van maatregelen vanuit de partij naar aanleiding van die brief.
- De commissariaten van Wim Kok, en zijn goedkeuring aan het uit de pan rijzen van de topinkomens. Waaronder die van hemzelf (afgelopen jaar 18%, argumentatie Kok: 'de aandeelhouders hebben het goedgekeurd'). Nota bene de man die de stijging van de topinkomens aan de kaak stelde. Symbolischer kun je het niet krijgen.

En dat is nog maar uit mijn hoofd, er is vast nog veel meer. Excuses voor de lange post. Maar dat is niet mijn schuld.

harry pikkel | 18-01-08 | 17:30

kranige tael van die van bommelT. ik had ipv 'bedoezelt' overigens 'bezoedelt' gezegd. maar verder : driewerf hulde !

baba4oog | 18-01-08 | 16:55

@Maaier 18-01-08 @ 15:42
ja en Wilders is extreeeeeeeem rechts!

Onderbuik | 18-01-08 | 15:54

Dringend verzoek aan de PvdA: hou op te bestaan, dat is beter voor iedereen.

Wijnand | 18-01-08 | 15:47

Kunnen we dit soort berichten niet opsparen tot net voor de verkiezingen?
Staat de Patrij van de Armen gelijk op 2 zetels.
Lutsers.

I (8)You fokker | 18-01-08 | 15:43

Sikkeneur 18-01-08 @ 15:41

Natuurlijk, de PvdA ís één groot complot.

Maaier | 18-01-08 | 15:42

@bakoenin 18-01-08 @ 14:54
zo is dat, en *kuch* neutrale journalisten als Paul Witteman en Ferrie Mengele kijken liever de andere kant op als het gaat om hun pvda.

Onderbuik | 18-01-08 | 15:41

bakoenin 18-01-08 @ 14:52
Dus jij denkt dat als een CDA'er of CU'er op de stoel van Timmermans had gezeten de subsidie niet was verstrekt?
Het AMS was al aktief bezig met dit project toen de verkiezingen en de samenstelling van een nieuwe regering nog moest plaatsvinden.
Vooruitziende blik van AMS dat de PvdA met CDA en CU zou gaan regeren en een bewindspersoon op BuZA zou krijgen en in januari alvast een subsidieaanvraag doen?
Timmermans hoeft alleen maar te tekenen, ambtenaren doen het voorwerk.
Toevallig ook allemaal PvdA'ers?
Je leest teveel complotboeken...
De televaag meent een bashverhaal te hebben en jij neemt dat kritiekloos voor waarheid aan?

Sikkeneur | 18-01-08 | 15:41

Sikkeneur 18-01-08 @ 14:41
Verder staat de PvdA ook buiten dit akkefietje met stio op 1 wat betreft corruptie, en het is inderdaad een heel goed idee om eens een zwartboek over die club aan te leggen, wel zo verhelderend tijdens de volgende verkiezingen.

bakoenin | 18-01-08 | 14:54

Sikkeneur 18-01-08 @ 12:32
Neu, nog niet tijdens de aanloop naar de subsidie aanvraag, maar tijdens de verstrekking ervan wel !
Een zegsman van Buitenlandse Zaken laat weten dat inhoud en financiële onderbouwing van de subsidieaanvraag leidend zijn geweest bij de toekenning: "Het klopt dat Timmermans verantwoordelijk is voor de subsidieverlening. Maar politieke affiliatie speelt geen enkele rol."
Tsja, of die zegsman moet lullen

bakoenin | 18-01-08 | 14:52

11 gulden dan en niets meer

whogivesashit | 18-01-08 | 14:51

2amazing 18-01-08 @ 13:23
Ja, en?
BuZa verstrekt via het MPPP subsidies aan organisaties o.a. AMS die hun activiteiten uit MPPP gelden NIET in NL mogen uitvoeren.
Daarnaast heeft AMS als organisatie subsidie aangevraagd voor een EU-toer binnen NL. Deze subsidietoewijzing komt niet uit MPPP gelden.
Dat BuZa de subsidie verstrekt zal gerelateerd zijn toewijzingsafspraken.
Had net zo goed onder Binnenlandse Zaken kunnen vallen.
Ik denk dat je beren op de weg ziet.

Sikkeneur | 18-01-08 | 14:41

Als de Nederlandse volk moeilijk over de politici in Antillen kunnen doen en dit "LINKSE" hersenspoelerij gedogen dan is er iets heel goed mis in Nederland. Maar dat wisten jullie geenstijllezers die dit stuk hebben gelezen ook al.

Waarbenik? | 18-01-08 | 14:36

@Het_leuke_zuiden 18-01-08 - 13:11

Ik twijfel tussen optie 1 (binnen een week een nieuw corruptieschandaal binnen de PvdA) en optie 2 (binnen een maand). Maar alleen omdat optie 2 lucratiever is. Ik ben altijd een slechte gokker geweest.

Misschien kun je ook nog een optie doen binnen één dag?

Zillion | 18-01-08 | 14:14

@Timooooo 18-01-08 @ 13:59
Joint Strike Fighter: niet noodzakelijkerwijs het beste toestel, is alleen maar op ingezet om het 'bondgenootschap' met de VS te benadrukken en vanwege de belofte tot extra opdrachten, die, zo nu blijkt, niet de Nederlandse kant op komen.

Betuwelijn: oeps, vergeten met Duitsland te bespreken, waardoor de complete lijn z'n functie verliest. Kon een kind zien aankomen.

HSL: het ultieme speeltje van de Europese kloothommel. Alleen interessant voor degenen die in relatief korte tijd in Brussel willen zijn. Voegt niets toe aan de bestaande Thalys. Is ook geen verrijking van de infrastructuur, de Nederlander heeft er niets aan.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 14:12

Timooooo 18-01-08 @ 13:59
*kuch* nu al meer dan 4,7 milard euro *kuch*

Timooooo | 18-01-08 | 14:00

Murdockyoufool 18-01-08 @ 13:39
Daar hebben burgers wel degelijk belang bij, investeren in infrastructuur en defensie is de belangrijkste taak van de overheid. Alleen doen machthebbers altijd verkeerdt besparen op zulke projecten waardoor het altijd kudt wordt. Hoe kan iets wat begroot wordt op 1,2 miljard gulden uiteindelijk 4,7 miljard euro kosten? Ik had mijn accountant ontslagen voor zulke berekeningen. Infrastructuur is nodig voor economische vooruitgang; er is op zich niet mis met het project Betuwelijn, het gaat fout bij de uitvoering.

Timooooo | 18-01-08 | 13:59

whogivesashit 18-01-08 @ 13:33
Ik wil het wel hebben voor een tientje. Maar dan ook allemaal d'r uit!

Eucalyptas | 18-01-08 | 13:56

Murdockyoufool 18-01-08 @ 13:39

Ja, dat klopt. Maar dan nog zijn veel volksvertegenwoordigers, en daar komt de kaasstolp en beroepsdeformatie weer om de hoek kijken, er dan van overtuigd dat het een goed iets is wat ze doen. Zo'n HSL is denk ik ooit echt goed bedoeld, maar door incompetentie en fraude uitgegroeid tot een wangedrocht. Natuurljk laten partijen zich voor een karretje spannen oor diverse lobbygroeperingen, maar, juist door het Nederlandse pluriforme parlement, valt de uiteindelijke invloed daarvan nog best mee.

Maaier | 18-01-08 | 13:54

@Sikkeneur 18-01-08 @ 13:29
Ook inderdaad.

@Maaier 18-01-08 @ 13:26
Met eigen belang doel ik overigens niet alleen op geldelijk gewin -slechts een enkeling die daarop uit is- maar ook de eigen agenda. Betuwelijn, HSL, Joint Strike Fighter zijn enkele voorbeelden van speeltjes van politici. Heeft de burger geen enkel belang bij.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 13:39

@whogivesashit
2 pesos

whogivesashit | 18-01-08 | 13:33

Kunnen we niet een burgerinitiatief ter opheffing van de PVDA indienen?

Timooooo | 18-01-08 | 13:31

Murdockyoufool 18-01-08 @ 13:12
Dat is wel een heel negatieve kijk op 'ons' democratisch politieke bestel.
Ik neem aan dat je de lijn dan ook doortrekt naar de volksvertegenwoordigers die NIET aan het dragen van regeringsverantwoordelijkheid deelnemen?

Sikkeneur | 18-01-08 | 13:29

Ik zeg zet die hele KudtKONINKRIJK MAAR OP MARKTPLAATS!
HET IS EEN TOG CORRUPTE BOEVENNEST!!!
Piraten van de VOC tijdperk (even de geschiedenisboeken wijzigen want VOC was een onderneming om trots op te zijn)!!
Verkopen aan de hoogste bieder startbon 1 Pesso.

whogivesashit | 18-01-08 | 13:28

Murdockyoufool 18-01-08 @ 13:12

Ik denk dat parlementariërs, behoudens de logische kaasstolp die optreedt bij élke functie waar je lang zit, het over het algemeen best goed voorhebben met het volk. Natuurlijk zitten er meer en minder betrouwbare mensen tussen en graaiers heb je overal, neemt niet weg dat de overgrote meerderheid, van Wilders tot Thieme, te goeder trouw hun werk doet.

Maaier | 18-01-08 | 13:26

Sikkeneur 18-01-08 @ 12:25
Right, het komt allemaal van ministerie BUZA.

2amazing | 18-01-08 | 13:23

-weggejorist-

Lizzard | 18-01-08 | 13:20

gek dat de integriteit van de PVDA nog nooit ter discussie is gesteld - het lijkt wel structureel probleem bij de PVDA

ganzo | 18-01-08 | 13:13

-weggejorist-

Lizzard | 18-01-08 | 13:12

@Maaier 18-01-08 @ 11:40
Wederom heb je gelijk. 'De kloof tussen politiek en burger' is een gevleugelde uitspraak, maar vraag een willekeurige burger naar zijn mening en je krijgt heel waarschijnlijk een antwoord als 'politiek intersseert me niet' of ík heb er allemaal niet zoveel verstand van'.
Aan de andere kant, we stellen juist volkvertegenwoordigers aan omdat zij wel het vermogen en de interesse bezitten om de belangen van de burger in een politieke arena te behartigen. Volksvertegenwoordiging mag het parlement echter niet meer genoemd worden, aangezien we een koers lijken te varen die wordt ingegeven door eigenbelang en belangen van machtige 'collegastaten'.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 13:12

Is er geen bookmaker die een weddenschap kan houden wanneer het volgende schandaal is?
1. over een week Notering: 2:1
2. over een maand Notering 4:1
3. over een jaar Notering: 20:1
4. vanaf nu is de PvdA schandaal vrij Notering: 100.000:1
.
Ik zou geen gokkantoor willen opzetten, iedereen gokt toch op optie 1. De enige optie die ook nog eens waar is.

Het_leuke_zuiden | 18-01-08 | 13:11

Prima toch! Je hebt nou eenmaal werkpaarden en luxepaarden, niet zeiken maar doorwerken jongons, tjop tjop!

Handig, zo'n edit functie hier. Normaal typ ik niets zelf, vandoar. Excuses boys, en nou weer doorwerken ja!

Ienoo666 | 18-01-08 | 13:09

Prima toch! Je hebt nou eenmaal werkpaarden en luxe paarden, niet zeiken maar doorwerken jongong, tjop tjop!

Ienoo666 | 18-01-08 | 13:06

-weggejorist-

Lizzard | 18-01-08 | 13:05

"bedoezelt": mooie samentrekking van verdoezelt en bezoedelt! Harry van Bommel doe es Nederlands leren.

Technix | 18-01-08 | 13:01

souty 18-01-08 @ 12:25

Wat vet cool dat jij je niks aantrekt van de staat. Je bent dus puber óf crimineel of beide.

Maaier | 18-01-08 | 13:01

Pooiers vd Arbeider

coen81 | 18-01-08 | 12:56

En dan te bedenken dat de EU ons door Bea-tri-x als Bilderberger wordt opgelegd, en zij haar politieke loopjongens inschakelt om ons eigen geld te misbruiken ter promotie van dit perverse project.

thispissesmeoff | 18-01-08 | 12:55

750.000 euro voor een feestje.....
Die aussiepartyboy doet het voor minder

ijsklont | 18-01-08 | 12:51

Leuk, de lijst wordt met de dag langer.....
Kok, Melkert, van Dam, Herfens en nu met stip Timmermans !

duive030 | 18-01-08 | 12:47

Die kerel lijkt op Jean Reno (u welbekend als de hitman Léon).

Captain Pervert | 18-01-08 | 12:41

bezoezelt moet vast zijn bezoedelt!
Maar hoe dan ook, schande!

fietser | 18-01-08 | 12:39

PvdA moet verboden worden! Daarna groenlinks etc etc :p

Nondeju | 18-01-08 | 12:36

bakoenin 18-01-08 @ 12:28
Reactie woordvoerder gelezen, datum's gecheckt? PvdA zat ten tijde van de AMS aanloop naar de subsidie aanvraag in januari 2008 nog niet in het Kabinet.
Wie is er nu eigenlijk aan het downplayen?

Sikkeneur | 18-01-08 | 12:32

souty 18-01-08 @ 12:25
Ik ben helaas niet zo slim als jij.

Sikkeneur | 18-01-08 | 12:29

Sikkeneur 18-01-08 @ 11:58
Downplayen weer ? Als e.e.a zo zou zijn zoals door jou beschreven was dat toch ook wel vermeld in de officiele reactie ?

bakoenin | 18-01-08 | 12:28

Jullie weten dat dit jaar de belastingen omhoog gaan, schrijf het maar in jullie agenda, er komt weer een nieuwe belasting verhoging aan.
Het zijn oplichters net als de agentjes op straat die onder valse voorwenselen u en mij het geld uit de beurd trekken.
Ik trek mij persoonlijk niks aan van de staat, en als jullie slim zijn doen jullie het zelfde.

souty | 18-01-08 | 12:25

2amazing 18-01-08 @ 12:01
Goed lezen. De subsidie die de AMS ontvangt uit de MPPP MAG niet aan activiteiten in NL uitgegeven worden. De subsidie die de AMS heeft aangevraagd voor de toer is een ander verhaal en komt uit een ander potje.

Sikkeneur | 18-01-08 | 12:25

@Et tu, Brute? 18-01-08 @ 11:59
klopt, dat is wat er steeds gebeurde.
@padjakker deluxe 18-01-08
ook dat inderdaad, en het een sluit het ander niet uit.
Zoals Et tu, brute? terecht opmerkt had de socialistische policor ook altijd het gelijk aan haar kant. o.a. door de subjektiviteit van de media (nos, nps) en ook en dat is nog erger, door andersdenkenden te denigreren, als zijnde racistisch en extreeeeeeeem rechts (wat dat ook mag zijn).
De policor stond op een voetstuk, en het begint er steeds meer vanaf te glijden... en zo hoort het.

Onderbuik | 18-01-08 | 12:20

Voor meer informatie / For more information:

Alfred Mozer Stichting
Postbus 1310
1000 BH Amsterdam
Nederland

Bezoekadres: Herengracht 54, Amsterdam

Tel.: 00 31 20 5512 155
Fax: 00 31 20 5512 250
E-mail: [email protected]
Website: www.alfredmozerstichting.nl/

Arjen Berkvens, director: [email protected]
Kirsten Meijer, project manager: [email protected]
Alma Balesic, project assistent: [email protected]
Maartje Schrama, information officer: [email protected]
Intern: [email protected]

Pietverdriet | 18-01-08 | 12:14

t Gaat beter en beter met dat linkse gepeupel in dit land,.... en al die lutserige kiezers die daar achteraan lopen,...... krijgen er ook een steeds fijner gevoel bij. Bij deze...... van harte gegund!

@xel | 18-01-08 | 12:13

Sikkeneur 18-01-08 @ 11:58

Goed punt, ik ging al bijna mee met GS-style PvdA bashen. Dank!

Maar voor de rest IS het natuurlijk zo dat de hele PvdA erop gericht is Nederland kapot te maken en zoveel mogelijk geld te vangen van de burger

Maaier | 18-01-08 | 12:07

Harry van Bommel SP gebruikt grote woorden.

>We werken bij het organiseren van de bijeenkomsten zoveel mogelijk samen met de lokale PvdA en de lokale SP afdelingen.<
www.alfredmozerstichting.nl/renderer.d...

> Ons voorstel was om een Europa Landen Tour te organiseren; 12 bijeenkomsten in 12 provincies over de komst van buitenlandse werknemers uit de nieuwe EU-staten.<

In Nederland dus, wat staat er onder aan de site:

>. Geld uit het MPPP mag niet worden uitgegeven aan activiteiten in Nederland, maar is exclusief bestemd voor onze partners in de landen waarin we werkzaam zijn. <

Tja dat is hoogst merkwaardig!

2amazing | 18-01-08 | 12:01

De Pvda gaat eraan bij de verkiezingen van 2010 :) Eindelijk wordt dan dit land verlost van die tiefus-oligarchie.

tomba | 18-01-08 | 12:00

De reden waarom de PvdA telkens wegkomt met dit soort ongein is de algemene teneur dat je als multiculturele sociaal-democraat uiteindelijk ethisch superieur bent, en dus toch eigenlijk deugt als de neten.

Et tu, Brute? | 18-01-08 | 11:59

Maaier 18-01-08 @ 11:17
Check die datum's nog eens en het commentaar van die woordvoerder.
Kan het ook niet zo zijn dat dit een samenvallen van omstandigheden is en uitgebuit wordt door de televaag?
Bedenk hoelang een subsidieaanvraag duurt, deze kan al aangevraagd zijn ten tijde van Balk II/III en Timmermans, omdat hij op buitenlandse zaken zit, nu voor moet tekenen.
Ik vind het goedkoop en kritiekloos complotdenken, maar levert weer veel pageviews op.

Sikkeneur | 18-01-08 | 11:58

Niet Eigen Volk Eerst, maar Eigen Partij Eerst..
Timmerman staat trouwens vandaag in de Metro met pro-Europa propaganda.

dr Rechts | 18-01-08 | 11:54

LINKSEluller 18-01-08 @ 11:46

Aan wie ligt het dan als politci ut die krigen voortkomen? Aan die mensen, die zich willen inzetten vor de publieke zaak of aan de anderen, die liever op GS praten over Audi's die ze nooit zullen bezitten en op zaterdag liever de caravan schoonmaken in plaats van naar partijcongressen gaan of zich anderszins bezig publiekelijk nuttig maken?

Maaier | 18-01-08 | 11:51

Kijk, de meeste politici komen voort uit ambtenaren, leraren en bestuurders.
Ze kennen de mogelijkheid van declareren.
In het bedrijfsleven wordt men direct op de vingers getikt.
Laat maar eens weten wat allemaal gedeclareerd wordt.
Zo komt de ambtenaar nog aan een beetje loon.
Hij verdient het niet maar krijgt het wel.

LINKSEluller | 18-01-08 | 11:46

kun je nagaan hoeveel de PvdA zou verteren als Johan Vlemminx als Minister van Feestzaken in die partij zou zitten...

Patrick Zweedsey | 18-01-08 | 11:44

@Onderbuik 18-01-08 @ 11:20
Afbluffen zou ik het niet willen noemen. PvdA-stemmers stemmen volgens mij daadwerkelijk overwegend omdat ze a) handophouders zijn en b) uit een misplaatst gevoel van solidariteit. Feel-good stemmen. Als het puntje bij het paaltje komt en ze de effecten van hun keuze in de eigen portemonnee gaan voelen dan pas gaan ze nadenken. PvdA-stemmers zijn de patienten van de welvaartsziekte.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 11:42

De PvdA is een partij in handen van politieke opportunisten. Logisch dat je daar zoveel schandalen rondom werk en inkomen aantreft.
Het met de mond beleiden van prachtige rechtvaardigheids principes maar in de praktijk gewoon "romeins" gedrag vertonen wrikt en schuurt.
De SP is in dit opzicht zuiverder met hun max. inkomens regel. Ook bij de SP zijn er echter mensen die de verleidingen van het geld niet de baas kunnen.

Daarom lieve mensen durf mens te zijn en kies een partij die ruim baan geeft voor de mogelijkheid om zelf flink beter te worden van eigen inspanningen en niet direkt tig anderen die er geen zak voor doen.

Jokkebrok | 18-01-08 | 11:42

Murdockyoufool 18-01-08 @ 11:33

Het conservatieve wat je bij de SP en ook bij Wilders terugziet, zit er zeker in. En natuurlijk hebben die partijen hun koers ietwat verlegt, kijkend naar de winst van hun directe concurrenten en daarmee komt iets van de opkomst van de nieuwe partijen wel terug. De SP wilde overigens zelf niet eens onderhandelen over regeringsdeelname, dus hun kiezers zouden zich toch bekocht moeten voelen.

Ik vind het vaak te akkelijkom maa naar 'de politici'te wijzen als het gaat om een gat tussen burger en politiek. Als burgers bijvoorbeeld veel meer lid zouden krijgen van politieke partijen, krijgen ze meer invloed.

Maaier | 18-01-08 | 11:40

@Maaier 18-01-08 @ 11:28
ja dat zeg je nu wel, (die laatste zin), maar in de praktijk blijkt het heden ten dage toch niet te werken. De kloof tussen burger en de 150 kamerleden is er nog steeds, en wordt weinig kleiner. Een flinke afstraffing van de fossiele partijen is hard nodig.

Onderbuik | 18-01-08 | 11:37

Tja weet je direct waar je de volgende verkiezingen niet op moet stemmen toch? Ik heb ook nog wel een stichting die geld kan gebruiken. promoFap voor het betere Fapwerk.

Fappen is leuk | 18-01-08 | 11:36

Links lullen rechts vullen.
En helaas zijn er blijkbaar veel debielen onder het stemvolk. Achteraf klagen dat het zo slecht gaat in nederland. Goh hoe kan dat nou ?
Gelukkig gaan namens links alle belastingen lekker omhoog, smoesjes zoals armoede, sociaal en het milieu worden ingezet zodat het zakkenvullen door kan gaan.
linksstemmers hartelijk dank.

OpenDeur | 18-01-08 | 11:35

@Violator[xL] 18-01-08 @ 11:32
Ja dat riep ik ook al, maar dan sterker.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 11:34

@Maaier 18-01-08 @ 11:23
Is helemaal waar, maar ik zou de winst voor de SP en Wilders -vanuit het niets!- een duidelijk signaal van de bevolking willen noemen. Wat gebeurt er? De oude hap verliezers plus fruitvlieg gristenunie regeren. En zie eens wat een stempel dat vliegenpoepje CU op ons land duwt, de spruitjeslucht is welhaast verstikkend.
Om dat nu 'de wil van het volk' te noemen, vind ik wat ver gaan.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 11:33

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-01-08 | 11:32

tipo 18-01-08 @ 11:25

ALs de bevolking nou een siets meer moeite zou doen, zou dat ook schelen, maar nee, een groot deel vand e bevolking weet niet waarvoor ze stemen, op wie, en op welke standpunten. Democratie begint bij de bevolking, niet bij politici.

Maaier | 18-01-08 | 11:28

Waarom noemt Harry dat een ton, terwijl het bijna een kwart miljoen ouwerwetse guldens zijn?

-- weggejorist -- | 18-01-08 | 11:28

@Maaier 18-01-08 @ 11:17
Daarom zitten we ook in een neo-Weimar-republiek. CDA-VVD-PVDA zijn gecorrumpeerde overheidsdienaren geworden, i.p.v. volksvertegenwoordigers met een missie die boven hun eigen geldelijk gewin uitstijgt. De zittende macht zo zelf de sentimenten die haar ondergang zal worden. Terwijl een volksvertegenwoordigende democratie best had kunnen werken, als de politici hun best doen om integer te blijven. Helaas.

tipo | 18-01-08 | 11:25

Murdockyoufool 18-01-08 @ 11:19

Sorry, dat zie echt fout. De PvdA had echt meer zetels dan de SP, Wilders minder dan de VVD. Vertegenwoordige democratie gaat om absolute aantallen in de volksvertegenwoordiging, niet om trends. Die zijn interessant buiten de verkiezingen om, misschien voor de koers van partijen, maar op de peildatum heeft degene met de meeste zetels gewonnen.

Maaier | 18-01-08 | 11:23

Ik stel vast dat GS de PvdA demoniseert. Stelletje hufters!

Ontzettende Jan | 18-01-08 | 11:23

Te gek voor woorden? Knettergek?

Schreeuwbuis | 18-01-08 | 11:20

@padjakker deluxe 18-01-08 @ 11:12
om er even serieus op in te gaan, ik denk dat "de normale burger" zich laat afbluffen door de mondige rode fascisten, het is ook niet voor niets dat juist een omroep als de vara, een programma heeft met de titel: de leugen regeert. De rode policor wijst voortdurend naar ánderen, maar vergeet (of kan niet) naar zichzelf kijken. Nou dan krijgen ze hulp van de zwijgende burger...

Onderbuik | 18-01-08 | 11:20

@van dal 18-01-08 @ 11:14
Ja daar hadden ze het zomaar ineens niet te drukdrukdruk voor. Maargoed aan de inkomende kant was het werk al verzet, dus geldstroom-technisch gezien was een Europese aanbesteding in dit geval een prima idee.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 11:19

@Ari Gold 18-01-08 @ 11:07
Dat is nu zo'n uitgekauwde boodschap. Bovendien: volledige onzin. Het volk krijgt niet waar ze voor kiest; het volk koos in 2006 namelijk voor SP en Wilders. PvdA en VVD kregen een afstraffing, CDA verloor een aantal zetels. Wie regeren er? CDA, PvdA, CU.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 11:19

domme idioten. Natuurlijk doen alle regeringspartijen dit soort grappen, (elke landbouwcent gaat immers rechtstreeks naar plattelandsnotablen vn het CDA) maar de PvdA moet juist oppassen. Het zal wel weer gewoon vanuit een regentesk soort dommigheid zijn "de alfred mozerstichting, da's een prima club, die kunnen we daar best geld voor geven" en het is geen zelfverijkking á la herfkens, maar toch gewoon stupide. Hadden ze net goed gereageerd op Herfkens, komt dit weer naar buiten...

Maaier | 18-01-08 | 11:17

Spinal Fap 18-01-08 @ 10:49
Gaan we wekelijks of maandelijks een Herfkens-Award uitreiken?

Oerkoendoe | 18-01-08 | 11:16

snap dit niet zo goed... als ik het goed begrijp is er van de belastingbetaler gestolen geld ten behoeve van eu-propaganda besteed aan eu-propaganda. Laat ik duidelijk zijn, de pvda moet DEAUD, niet een klein beetje, maar heel erg, en elke stok is goed genoeg. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niets ernstigers te vinden is dan dit. Dat belastinggeld verspilt wordt als was het zaad in yabyum, wisten we allang, is toch niet echt nieuw allemaal.

Anyway, concluderend. De pvda is een corrupt boevennest en ik hoop dat ze allemaal een pijnlijke dood sterven en het land niet meer verzieken met hun gecorrumpeerde misselijkmakende 'sociale' multikul ellende.

Klaboesterbeer | 18-01-08 | 11:16

@ iedereen
ergens ter wereld bedoel ik dan he

zooishettoch | 18-01-08 | 11:16

Wat is in godsnaam de taak van een adjunct-campagnemanager?

Intussen zijn we niet zo heel anders meer als landjes als Kenia, Congo en Burundi. Alleen de kapmessen missen nog. Oh ja, en daar wonen allemaal ex-slaafjes, hier wonen de huidige slaafjes. Gewoon belastingbetalen jongens, niets aan de hand, de tijd van massale volksopstand komt nog wel. *scherpt hooivork weer wat aan*

Tobus | 18-01-08 | 11:15

padjakker deluxe 18-01-08 @ 11:12
frappant, bij het onderwerp 'gratis schoolboeken' weten ze ineens wél van europese aanbesteding....

van dal | 18-01-08 | 11:14

Kan je mij nou één voorbeeld geven waarbij de socialisten uiteindelijk niet corrupt bleken te zijn?

zooishettoch | 18-01-08 | 11:13

@Onderbuik 18-01-08 @ 11:09
Je gaat je haast afvragen waarom zoiets nog niet bestaat. Het zou zelfs geld kunnen opleveren, mits goed uitgewerkt. Misschien zelfs wel genoeg om de gratis schoolboeken van te financeren.
*ziet een totaal nieuw soort politieke stroming ontstaan en stelt voor het 'antipolitiek' te dopen*

padjakker deluxe | 18-01-08 | 11:12

@padjakker deluxe 18-01-08 @ 11:05
ja, ze kijken in ieder geval veel eerlijker uit hun ogen dan de meeste politici.
.
Overigens vind ik het ook een prima idee om via een website (geenstijl?) het gedrag van de diverse politici eens tegen het licht te houden. Zodat je als kiezer niet meer afhankelijk bent van de mooie praatjes, maar gewoon kunt ZIEN wat voor vlees je in de kuip hebt.

Onderbuik | 18-01-08 | 11:09

Wat een lamlullen

Boomschade | 18-01-08 | 11:08

padjakker deluxe 18-01-08 @ 11:06 vraag klunshof... met een gestrekt been erin en zo... rechts inhalend...

van dal | 18-01-08 | 11:08

Gebeurt al jaren; al vijftien jaar geleden was er de SIRE campagne 'Je pizza komt toch ook niet uit Nederland ?'. Ik moest toen ook even een wenkbrauwtje optrekken, denkend aan de SP, die toen ook al niet voor de EU was. Maar de harde realiteit blijft toch dat het de uitvoerende macht is, die achter dit soort campagnes zit. En die uitvoerende macht is op dit moment stevig in handen van pro-Europeanen. Kajje zeiken wat je wilt, maar als jullie de volgende keer iets anders willen, moet je maar anders stemmen.
.
Het enige waar je je vragen over zou kunnen stellen, is of dit soort campagnes ge-rerubriceerd kunnen worden als partij-politieke propaganda. Moeilijk (want de EU is niet alleen van de PvdA), maar misschien mogelijk. In dat geval kun je schermen met de code die het politieke partijen verbiedt aan media-uitingen te doen gericht op electoraal gewin buiten verkiezingstijd en zendtijd-voor-politieke-partijen om.

Niet voor Jan | 18-01-08 | 11:07

Binnenkort een wetsvoorstel van de PvdA.
.
Legaliseer corruptie
.
Er is al een gedoogbeleid, wetje kan er in een maandje doorheen zijn. Gewoon doen, kom op voor de achterban

Oerkoendoe | 18-01-08 | 11:07

Tja, Nederland krijgt gewoon de leidinggevenden die het verdient...
Eigen schuld!

Ari Gold | 18-01-08 | 11:07

@J.B. van Heutsz 18-01-08 @ 10:59
Als jij de lijst maakt, maak ik de website wel. Kan er misschien nog iemand met journalistieke kwaliteiten en talent voor het schrijven van keiharde cynische teksten een verhaaltje omheen schrijven. Ik zie het wel zitten...

padjakker deluxe | 18-01-08 | 11:06

op de site van de AMS staat dat je ze ook kunt steunen, maar dat hebben we dus met zijn allen al gedaan voor een tonnetje.....

moe de loos | 18-01-08 | 11:06

@Onderbuik 18-01-08 @ 10:57
Misschien moeten de zeehondjes zich maar gewoon verkiesbaar stellen, zou goed zijn voor het land.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 11:05

GENOEG = GENOEG!!!

p0rn0 | 18-01-08 | 11:03

@padjakker deluxe 18-01-08 @ 10:47
Een prima idee! Er zou een website moeten komen waar alle blunders van de partijen en partijleden van dit kabinet overzichtelijk worden gerubriceerd. Dit als "herinnering" bij de komende verkiezingen! Ik wil graag helpen, maar ben niet zo technisch, wie neemt het initiatief?

J.B. van Heutsz | 18-01-08 | 10:59

Partij Voor De Armoede

Sodommer | 18-01-08 | 10:58

Wie houdt dit boeventuig, smijtend met "belastinggeld van de hardwerkende brger®" een tegen?!!! Kamervragen, aftreden, uitsluiting van volgende verkiezingen, alles klinkt me momenteel goed in de oren. De achterban van de PvdA maakt het toch niets uit want zij worden toch altijd beter van een PvdAkabinet. Hetgeen weer betekent dat dit geld gewoon uit de beurs wordt verduisterd van Jan met de Pet. Ik haat die geitenwollensokkenjunta tot op het bot!!!

Tommygunner | 18-01-08 | 10:58

De val van de PvdArmoede kan me niet snel genoeg gaan.
We want more!
Iedere dag, liefst elk uur wil ik een enorme stinkende rooie drol vol aarsmaden uit de beerput zien kruipen van deze stelende boevenpartij met de dichtgeknepen fist.
Op naar de ondergang!

wopper | 18-01-08 | 10:57

Zal ik eens flink over de uitspraak van Harry gaan? Okee dan, komt ie

-weggejorist-

zum kotzen | 18-01-08 | 10:57

@padjakker deluxe 18-01-08 @ 10:53
ja zeker, met die verschil dat Lenie Het Hart de centjes nog in de zeehondjes steekt, terwijl de rode fascisten het geld gewetenloos op hun eigen bankrekening storten, en hun vriendjes gebruiken om met hun kop weer op de tv tekomen (rosemuller).

Onderbuik | 18-01-08 | 10:57

Dit clubje rozenrukkers berokkent onze samenleving meer schade dan de Hells Angels en Holleeder bij elkaar. Wanneer wordt deze criminele organisatie nu eindelijk eens ontmanteld?

Iko Nal | 18-01-08 | 10:56

Wel leuk dat dit de ondergang van het salonsocialisme wordt. Joop draait zich om in zijn graf.

Prof. Drs. Klavan | 18-01-08 | 10:55

@Onderbuik 18-01-08 @ 10:49
PvdA-ers hebben hun geweten en schuldgevoel afgekocht door het beruchte rode vakje in te kleuren in verkiezingstijd. Kunnen ze zich er de regeerperiode daarna over verkneukelen hoe sociaal ze wel niet zijn, en hoeveel arme mensjes ze hebben gered. Eigenlijk is de PvdA een soort liefdadigheidsinstelling, net zoiets als de Lenie-het-Hart stichting of de postcode loterij.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 10:53

Als de SP fanatiek tegen is wordt ik altijd een beetje achterdochtig, dan zit er meestal toch nog iets positiefs in zo'n plan.

WaarDeWindWaait | 18-01-08 | 10:53

De PVDA kent het volk dat alles passief, ietwat verongelijkt leest en dan weer verdergaat tot de orde van de dag.
Zelfs in een land als Italie zou deze affaire een parlementaire rel veroorzaken.

Jacques Bralsma | 18-01-08 | 10:52

Dat hebben ze dan snel gedaan.
22 februari 2007 werd het 4e kabinet Bakellende geïnstalleerd en in maart was de subsidieaanvraag en toekenning al rond?
Ik houd het maar op een televaagverhaal...... (what's new)

Sikkeneur | 18-01-08 | 10:50

@Quadrifoglio 18-01-08 @ 10:45
Dat bedoel ik ook. Het vertrouwen in de democratie wordt op onverantwoorde wijze verkwanseld, doordat de zittende macht zich gedraagd als een arrogante, corrupte boevenbende. Dat deed de Weimar-republiek ook. DAT is levensgevaarlijk.

tipo | 18-01-08 | 10:50

@padjakker deluxe 18-01-08 @ 10:47
Ohja en vergeet natuurlijk de 5e-colonne in rotterdam niet.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 10:49

Het wordt bijna ééntonig hè, dat ge-eikel van de PvdA. Let wel: bij-na. Ik kan er persoonlijk niet genoeg van krijgen, het démasqué van deze regentenclub van salonsocialisten.
Meneer Timmermans, aan u de Herfkens-award van de dag. Gefeliciflapperd!

Spinal Fap | 18-01-08 | 10:49

het probleem is ook dat pvda-ers (net als gl en d66) geen geweten of schuldgevoel kennen. Ze zijn doorgaans mondig en erg brutaal, en denken alles te kunnen maken. Het zijn mensen als Rosemuller, Depla, Thom de Graaf, Wim Kok, marcel van dam, die een spoor van vernieling en ellende achter zich laten, maar het lijkt hun niets te kunnen schelen. Op een andere positie beginnen ze gewoon weer.
Het wordt inderdaad tijd dat er een eind wordt gemaakt aan dit soort respectloze spelletjes...!

Onderbuik | 18-01-08 | 10:49

Definitie van een Zosialiszt:
Willen dat de buurman met minder moet doen maar
niet snappen dat hij zelf ook buurman is.

Had_Ik_Wel_Verwacht | 18-01-08 | 10:49

@Wim-Lex 18-01-08 @ 10:41
Ben zelfstandig hobby'ist, vandaar dat ik wel degelijk omzet- en inkomstenbelasting kan weigeren te betalen.

@widtvoet... 18-01-08 @ 10:40
Ah... yes... grashopper... like a stone in a lake...

Murdockyoufool | 18-01-08 | 10:48

Ik ga toch proberen er overheen te komen.
Frans Timmermans en PVDA, ga eens HEEL snel DEAUD.

Fapdrol | 18-01-08 | 10:47

Ik veracht ergens rond de eerstvolgende bijna-kabinetscrisis een mooi overzichtje op GS.nl van alle stelende, oplichtende, liegende, bedriegende en zelfverrijkende PvdA incidentjes van de afgelopen regeerperiode. Zal wel een pagina of 2 kosten maar misschien dat jullie het stemvee daarmee kunnen behoeden om nog eens tot 4 jaar rampspoed over zichzelf af te roepen.

padjakker deluxe | 18-01-08 | 10:47

@Quadrifoglio 10:44

Exakt.

(=out)

widtvoet... | 18-01-08 | 10:46

Onderbuik > Zullen we dat maar gewoon in de zaadbal doen? Ter voorkoming van nageslachtelijke problemen?

dikkeboehoe | 18-01-08 | 10:46

tipo 18-01-08 @ 10:43
De problemen wan Weimar kwamen ook niet van Hitler. Hij maakte alleen gebruik van de sentimenten. Dit doet Dhr Wilders ook (waarmee ik hem niet met AH wil vergelijken, maar ik zeg maar).

Quadrifoglio | 18-01-08 | 10:45

de PvdA, dat is zo'n beetje als de antillen, maar dan niet overzee, een corrupte boevenbende.

van dal | 18-01-08 | 10:44

@widtvoet... 18-01-08 @ 10:36
'k Zou me trouwens ook focussen op de moderne versie van de NSB, het CDA. Dat cluppie fietst overal tussendoor, speelt nu lekker met links maar is ook zonder moeite in staat om met de VVD of Rita te regeren. Als ze maar in het pluche blijft. En maar likken en zuigen en schmieren, met haar nietszeggende kutpremier. In combinatie met PvdA en de gristenhondenunie is het natuurlijk helemaal een ramp. We worden geregeerd door graaiers, dhimmi's, geloofspsychoten en weekdieren.

Murdockyoufool | 18-01-08 | 10:44

@Wim-Lex 18-01-08 @ 10:41: Begrijpelijk, want op de meeste producten die de AH verkoopt, zit maar 6% BTW.

Elegast | 18-01-08 | 10:44

Wim-Lex 18-01-08 @ 10:41
Niet iedereen is loonslaaf

Quadrifoglio | 18-01-08 | 10:44

Zat meneer Kok ook niet bij de PvdA.
Trouwens inmiddels is het wel bevestigd!!!!!!!
LINKS LULLEN RECHTS VULLEN.

Anth.9403 | 18-01-08 | 10:43

De Weimar-republiek herleeft. En dat ligt dit keer niet aan Geert Wilders.

tipo | 18-01-08 | 10:43

@Murdock...
ga je bij je werkgever vragen of hij je bruto salaris niet gewoon netto naar je over kan maken? Denk niet dat dat kan; dus je ontkomt er gewoon niet aan om belasting te betalen; of je nou wil of niet.
Verder heb ik ook wel eens geprobeerd om bij de AH 19% minder te betalen, maar toen kreeg ik de boodschappen niet mee.....
Leuk idee maar onuitvoerbaar.

Wim-Lex | 18-01-08 | 10:41

@Murdockyoufool 10:35

Eens. Maar er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis dat een revolutie begint bij een klein klubje vastbesloten mensen. Een allesverzengende lawine begint vaak met het rollen van een klein steentje.

widtvoet... | 18-01-08 | 10:40

Harry van Bommel van de SPVV lijkt me wel de laatste die ook maar iets over politieke inteelt mag zeggen. Onder het mom van partijfinanciering besteelt de SP de eigen kamerleden van hun loon, terwijl de SP ook subsidie krijgt om partijkosten te financieren. Da's dus dubbel, herr von Bommel.

El Gouda | 18-01-08 | 10:38

jazeker is dat genoeg.
De gegarandeerde doorstroom van deze producten moet gewaarborgd zijn
en dat is eigenlijk heel dun ijs voor de groothandel.
1 dag kan de groothandel nog vragen van zijn afnemers ruimte in hun magazijn te creëren voor een éénmalige opslag met de garantie dat er in de toekomst
ook éénmalig niet word gezeurd als er een kleine bestelling word gedaan.
Dit moet dan allemaal afzonderlijk geregeld worden want het systeem is allang zo dat op het moment dat u pint voor uw sigaretten of uw benzine, weet de groothandel al van uw aankoop en van de noodzaak de voorraad van de winkel aan te vullen.
Als het magazijn of de voorraadtanken vol blijven gaat alles tot aan de productie stilstaan en dan valt er met ze te praten.

LifeCatcher | 18-01-08 | 10:37

Het is de PvdA zo gewoon de boel te belazeren en te bestelen dat zij ongetwijfeld oprecht vindt dat ze niets verkeerd doet. Een vos stelt zich ook geen vragen wanneer hij, gewoon omdat 't kan, een stel kippen doodbijt.

widtvoet... | 18-01-08 | 10:36

die man op de foto heeft een onsympathiek en fascistisch uiterlijk, van mij mag hij een lethal injection in zijn eikel krijgen.

Onderbuik | 18-01-08 | 10:35

@widtvoet... 18-01-08 @ 10:28
Ghe, ergens meen ik het nog ook. Als eenling haal je het niet in je kop de Belastingdienst te fokken, met z'n tienen ook niet, maar massaal.... Eigenlijk heb ik zin om dat Binnenhof steen voor steen af te breken. Ook dat doe je niet in je eentje...

Murdockyoufool | 18-01-08 | 10:35

Wat nog veel gekker is en wat ik net las op almerevandaag.nl, is dat Thom de Graaf, die niet-gekozen burgemeester, heeft verteld dat hij het gekozen burgemeesterschap GEEN goed idee meer vindt.

Want de wethouders raken hun zeggenschap en invloed kwijt.

Ja, nu moet hij ineens lieve woordjes fluisteren naar de mensen die hem op dat pluche moeten houden. In de 2e Kamer gingen de lieve woordjes naar de mensen die hem dáarop moesten houden.

Wat een vuile draaikont. Het lijkt wel een PvdA-er.

Driewerf Bah!!

keauss | 18-01-08 | 10:32

De Partij van de Afgrond

RTLNieuws | 18-01-08 | 10:29

@Murdockyoufool 10:23

LOL Dat is precies wat ik bedoelde. Mijn rokertjes haal ik al tijden twee maal per jaar uit Andorra. En alkohol stook ik doorgaans zelf.

widtvoet... | 18-01-08 | 10:28

Onzin, de PvdA zou zoiets nooit doen.

DiagnosisTyphus | 18-01-08 | 10:28

Er zijn een aantal universele waarheden die van toepassing zijn op het politieke spectrum. Degene die de waarheid het meest benadert is:
Links lullen, rechts vullen.
Als je iemand bevlogen hoort brabbelen over solidariteit en andere linkse thema's moet je alert zijn.

Aanhanger | 18-01-08 | 10:28

Stenigen

veel vaak en vet | 18-01-08 | 10:27

Harry van Bommel, is dat niet die kerel die de dame uit het vorige topic kapot gescheurd heeft?

dikkeboehoe | 18-01-08 | 10:27

@LifeCatcher 18-01-08 @ 10:09

Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar is een week niet beter?
of is 2 dagen al genoeg?

Noiseja | 18-01-08 | 10:26

Volgens Hans van Baalen (VVD) gaat het om een subsidieregeling waarvan iedereen (dus ook aan politieke partijen gelieerde organisaties) gebruik kan maken. Als dat zo is, is er dus niks aan de hand.

Elegast | 18-01-08 | 10:26

Binnenkort een verbod op de PvdA, en een enkeltje Siberië voor Balkie, kan 'ie afkoelen.

DatDus | 18-01-08 | 10:25

En nu...?
Komt er een onderzoekscommissie die nog een keer een ton aan euries gaat verbrassen? Met als uitkomst meer richtlijnen en wetten wat nog meer geld kost om hand te haven en uit te voeren...? Of ik nou een partij kas of een marrokaans gezin spek met mijn maandelijkse belastingcenten; het maakt me allemaal niks meer uit. Op wie ik ook stem; er veranderd helemaal niks!

Wim-Lex | 18-01-08 | 10:25

Straks hebben we echt kamelenkoppen aan de macht.

teringtub | 18-01-08 | 10:25

Dat ze mogen branden in de hel van hun schuldgevoel

Pilsvogel | 18-01-08 | 10:24

vangodlos 18-01-08 @ 10:21

In die commissie zit ook dat landverradersvolk.

teringtub | 18-01-08 | 10:23

Fraude, zelfverrijking, graaien uit de kas. Ongehoord dat we dit nog allemaal pikken. Hierboven oppert iemand het idee om betalingen aan de SStaat te staken d.m.v. niet roken etcetera. Nog beter is om en masse belastingaanslagen niet te betalen. Gewoon met z'n pakweg zes miljoenen -ambtenaren, politici en andere kinderen eraf- die acceptgiro wegpleuren. Wat willen ze tegen zo'n grote groep doen?

Murdockyoufool | 18-01-08 | 10:23

Nu even ophef, morgen gebeurt precies hetzelfde weer. Het zijn allemaal profiteurs bij de PvdA.

Henry | 18-01-08 | 10:22

Knettergek zeg ik. Knettergek!

Klukkluk | 18-01-08 | 10:21

Wanneer gaat de PvdA de eer is aan zichzelf houden?
Dit is allemaal te schandalig voor woorden. Graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien graaien, dat is echt het enige waar PvdA'ers mee bezig zijn.

Er moet nu opgetreden worden tegen deze praktijken. Een parlementaire enquete naar alle zakkenvullerij is misschien wel het beste om alles maar eens op tafel te krijgen!

vangodlos | 18-01-08 | 10:21

Verkiezingen!!!!!!!!!!

teringtub | 18-01-08 | 10:21

Gaap... Is de PvdA nog steeds niet helemaal kaputt gebashd? Wanneer beginnen we eindelijk eens aan het CDA, dat zijn de echte kleaudtzakken.

Zaadhaan | 18-01-08 | 10:19

Wordt zo langzamerhand tijd voor een gezond stukje burgerlijke ongehoorzaamheid. Om te beginnen maar eens wat betalingen aan de (gemeentelijke) ontvanger opschorten. Deze overhead is haar "rechten" in rap tempo aan het verspelen. Stelletje korrupte uitvreters!

widtvoet... | 18-01-08 | 10:19

Politieke Vriendendiensten Door Aarskevers.

DasDude | 18-01-08 | 10:18

Ah de Alfred Mozerstichting die zo heldhaftig opkomt voor de rechten van leden van de Moslim Broederschap:
"Volgens de schrijvers hoort daarbij (...), dat Europa niet alleen publiekelijk reageert als Westerse hulpverleners of journalisten opgesloten en gemarteld worden. Maar juist ook als het leden van de islamitische oppositie betreft, zoals bijvoorbeeld de Moslimbroeders, moet Nederland protest aantekenen."
www.alfredmozerstichting.nl/renderer.d...

Patrick Bateman | 18-01-08 | 10:17

Die stichting is er al.. PVV

Devia Vir | 18-01-08 | 10:17

Den Haag slaap maar lekker verder. Vooral afdoen als een 'hetze' en zeggen 'wij hadden het te druk met onze honderd dagen koffiedrinken'.

enlosssch | 18-01-08 | 10:16

Kunnen we geen stichting in het leven roepen, die de opheffing van de pvda bevorderd... is beter voor het land, voor hun zelf, maar vooral beter voor de gemiddelde GS reaguurder.

Karel Kruizenruiker | 18-01-08 | 10:15

Waar stemt u de volgende keer op mijn waarde mede reaguurders.

teringtub | 18-01-08 | 10:13

Zelfs in menige bananenrepubliek zou zoiets nog reden tot aftreden of afzetten zijn. In Nederland absoluut niet. Maar wat wil je ook met dit kauwgomkabinet. Deze incestkliek zit vaster aan het pluche geplakt dan geschepte vliegen aan je koplampen.

Welk een zootje leugenachtige, inkompetente, anti-demokratische dieven.

widtvoet... | 18-01-08 | 10:13

'schokkend' nieuws iedere keer, maar conclusies worden uiteraard weer niet getrokken...

Octavianus | 18-01-08 | 10:12

Ik hoorde laatst iemand van de pvda roepen, dat de pvda durft te inversteren in de toekomst en dat pak weg over 50 jaar de resultaten pas zichtbaar zijn...
dat noemde ze durfinvestment..... bij ieder normaal denkend mens heet zoiets geld over de balk flikkeren, maar dat hebben ze dan wel tot kunst verheven, dat dan weer wel

Karel Kruizenruiker | 18-01-08 | 10:12

Wouter... kom d'r maar in vent. Wat een vreselijke partij is dat aan het worden. Ze helpen dit hele land naar de sodemieter met hun schijnheilige lapzwanzerige linkse prietpraat. Ik stem dus NOOIT weer op die gasten!! En maar janken dat Geert Wilders en Rita Verdonk zo vreeeeeeselijk slecht zijn. Dat eindeloze genuanceerde gedoogbeleid van die partij hangt mij mijlenver de strot uit. Dit land staat in de uitverkoop!!

De PVV had het over een schurkenstaat, maar daar kon ik niet precies de link leggen met een land maar nu weet ik over welk land Brinkman had.

Easy Solar | 18-01-08 | 10:11

PvdA zuigt echt heel erg! En de mensen die er op stemmen ook!

Doc Damage | 18-01-08 | 10:10

Belastinggeld -- Partijkas -- Propaganda.
Iets met de pot verwijt de ketel.....

kapotte_stofzuiger | 18-01-08 | 10:09

Ik vind toch echt dat het nu wel tijd is mensen.
Alle betalingen van u aan uw staat lamleggen!
Geen premies inlossen
geen boetes betalen
2 dagen geen auto rijden massaal
2 dagen geen shag of sigaretten kopen
en voíla , lam ligt de staat
Immer, als u meebetaald aan deze circus
druist u zelf recht tegen onze constitutie in

LifeCatcher | 18-01-08 | 10:09

De Telegraaf heeft ook een website. Hoeven jullie niet elke keer de krant af te wachten. Kunnen jullie nieuws brengen als het nog nieuws is...

RexMundi | 18-01-08 | 10:08

ze nemen de gewoonten van hun doelgroepen over, waar je mee om gaat daar wordt je door besmet.

De Briemusketier | 18-01-08 | 10:08

Die kist kan zoveel leger

Multikuli | 18-01-08 | 10:07

Politieke inteelt, die de hele politiek bedoezelt. Te zot voor woorden dat er een ton belastinggeld wordt uitgetrokken voor deze propaganda. De PvdA moet dood.


zo. eroverheen...

Kipz0r | 18-01-08 | 10:06

-edit ik zeg: toedels -

Robf | 18-01-08 | 10:06

De PvdA euthanaseert zichzelf. Heerlijk!

widtvoet... | 18-01-08 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken