Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hamas, Hamas joden aan de gas

oh, wat lief.. ga eens doodHistorische dag voor Hakbar wereldwijd. Hamas heeft meer dan 50 procent van de stemmen gewonnen in Gaza en de Westbank. De strijd ging tussen de Al-Aqsa Martelarenbrigades verenigd in de Fatah-beweging en bomgordellegers met Israelische busboekjes van de Hamas. Laatstgenoemde trok dus aan het langste eind. Belangrijkste verkiezingspunt waarop Hamas heeft gewonnen is natuurlijk اع طارئ للمجلس عقب جلسة مجل (Total Anniliation of Israel). Over het nijpende maagdentekort wordt met geen woord gerept. De felicitaties uit Nederland worden ieder moment verwacht. Beetje jammer dat Bush al heeft laten weten geen woord te zullen wisselen met de terroristen, terwijl Israël de Apaches aan het bijtanken is. Zo komt die dialoog natuurlijk nooit op gang. Natuurlijk heeft Nederland een voortrekkersrol. Laten we dan vooral als één man achter de actie Medicijnen naar Gaza blijven staan. We gaan voor wereldvrede, dus Viagra, heel veel Viagra voor alle nieuwe vrienden van Gretta. Hakbar!

Reaguursels

Inloggen

Arme Gretta Duitenberg,haar knuffel arabier en dief van het Palestijnse volk
ligt met een tuin op zijn buik,zijn blonde mollige liefje mevrouwtje Arafat woont in Paris met bankrekeningen waar heel veel 3000.000.000 dollartjes op staan!Zullen we binnenkort op het balkon van de Duitenberg kasteeltje de groene Hamasvlag zien wapperen?Dacht het niet,immers vriendjes van de ouwe arabierse vader Abraham(jasser) worden als corrupte dieven en verraders des palesstijnse volk gezien!En het westen de nederlandse regering
de wittehuisgangsters staan nu HAMAS de verkiezingen heeft gewonnen voor janlul!

nummertje | 28-01-06 | 10:13

Arme Gretta Duitenberg,haar knuffel arabier en dief van het Palestijnse volk
ligt met een tuin op zijn buik,zijn blonde mollige liefje mevrouwtje Arafat woont in Paris met bankrekeningen waar heel veel 3000.000.000 dollartjes op staan!Zullen we binnenkort op het balkon van de Duitenberg kasteeltje de groene Hamasvlag zien wapperen?Dacht het niet,immers vriendjes van de ouwe arabierse vader Abraham(jasser) worden als corrupte dieven en verraders des palesstijnse volk gezien!En het westen de nederlandse regering
de wittehuisgangsters staan nu HAMAS de verkiezingen heeft gewonnen voor janlul!

nummertje | 28-01-06 | 10:13

@van der F
Klopt. Ondanks dat elke president van Amerika een marionet is van de in de US of A regerende wapen en oliesjeiks: Hij was er mee begonnen (ondanks dat de grote wapenleveringen onder Reagan plaatsvonden), helaas kon hij niet nog een keer 4 jaar regeren om de boel daar in de gaten te houden. Reagan heeft het wat dat betreft niet goed gedaan aangezien hij het karwei niet goed heeft afgemaakt en hij die gasten enkel achterliet met een nietszeggende feestdag en een heleboel wapens toen hun eenmaal de Russen hadden verslagen.

MAXIMO | 27-01-06 | 20:27

@MAXIMO 27-01-06 @ 12:26.
het was overigens J. Carter die begon met miljarden te pompen in de mujaheddin.
(zie Carter doctrine)

vander F | 27-01-06 | 14:55

@ChristenUnie
Wij hadden dat kunnen weten aangezien de CIA daar ná steun te hebben gegeven aan de guerilla's in het verslaan van de Russen in Afghanistan, in de vorm van raketwerpers en gevechtstechnieken, niets deed om het land verder op te bouwen, nee, integendeel ze lieten de macht over aan de geweldadige door de CIA getrainde Warlords die met het modernste wapentuig de macht verder konden uitbreiden met alle gevolgen van dien(911).
www.juancole.com/2003/11/cbs-cancels-r...

MAXIMO | 27-01-06 | 12:26

sluit me bij u aan lagonda al moet ik wel zeggen dat de manieren van de vs vaak niet chiq zijn, maarja dat zijn yanks nu eenmaal niet en dat zullen ze ook nooit worden. Ik begrijp ook die nestbevuiling van mensen zoals rabarbar.. ook niet, door de amerikanen zelfs verwijeten te gaan maken over hun optreden tijdens WOII.
En wat betreft het dwepen met communistische regimes: mijn pa heeft vaak knallende ruzies gehad met van die bloemendaalse boys die mao adoreerde. Mijn vader zat in china ten tijde van de bende van vier (en daarvoor) en zag wat er echt gebeurde. Europeanen waaronder nederlanders gestoken in mao-pak die in een open auto een geënsceneerde tour door de stad kregen en vriendelijk naar al die blije lachende chinezen zwaaiden. Vervolgens in nl blaten over mao en dat ie een vader voor zijn volk was.
Dit soort dwepen met foute regimes is iets waar onze gretta's en driesjes zich nog steeds aan schuldig maken. Het lijkt wel of het in de mode is om voor de palestijnen te zijn.

J. A.te A | 27-01-06 | 11:40

@maximo
daar gaat het niet om, wisten wij 7 jaar geleden wat voor een gevaar het islamitisch fanatisme, taliban of de alqaida zou kunnen zijn? En ook al zou hij mijahedin niet hebben gesteund dan zou de alqaida madeliefjes op de wereldmarkt verkopen?

ChristenUnie | 27-01-06 | 11:06

@Lagonda
Het communisme is van binnenuit gevallen, daar had Reagan bar weinig mee te maken afgezien van de Mujahedin die hij steunde in het verslaan van de Russen in Afghanistan met alle gevolgen (Taliban, AL Qaeda) van dien.
En nu worden de Nederlanders misschien wel uitgezonden om die troep op te ruimen die hij toen heeft achtergelaten...

MAXIMO | 27-01-06 | 09:59

Goed gesproken Lagonda. Ik denk dat je betoog samengevat kan worden met de woorden van Thomas Jefferson:
.
"De vrijheidsboom moet van tijd tot tijd ververst worden met het bloed van patriotten en tirannen."
.
Het anti Amerikanisme heeft helemaal niets te maken met realisme maar met haat tegenover de werkelijkheid. Je kunt je ook afvragen in hoeverre mensen die dag in dag uit hun leven vullen met hun gal te spuwen over de USA werkelijk democratisch zijn? Zullen er niet velen onder hen zijn die verlangen naar een alles verstikkende dictatuur waar hun gedachtengoed met grof geweld door de strot van de meerderheid geduwt wordt? Hoewel de Verenigde Staten niet foutloos zijn is het wel een natie die het verlangen heeft om elk individu een zo groot mogelijke vrijheid te geven. En daar zit hem waarschijnlijk het probleem. De anti Amerikanisten haten dit idee van vrijheid voor elk individu.

Barbapoeppa | 27-01-06 | 09:52

@Lagonda 27-01-06 @ 00:37
De commies hadden toch zichzelf de nek omgedraaid, of zien ik dat nu verkeerd? Reagan was natuurlijk een goede orator, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

daskapitalist | 27-01-06 | 09:41

*stapelt nog wat zandzakken bij, zet de munitie goed droog en gaat slapen*

vander F | 27-01-06 | 02:00

@Lagonda 27-01-06 @ 00:37
ik kom nog uit de dienstplichttijd, ik geloof dat de gemiddelde overlevingstijd van een soldaat op het Noord Duitsche slachtveld op zo'n 20 minuten werd geschat.
En over Rosemuller wil ik niets meer horen, een soort famillie van Rabarberke.

vander F | 27-01-06 | 00:46

Je vergeet de koude oorlog, die Europa niet wilde voeren. Nee, geen op Rusland gerichte kernwapens op Nederlands grondgebied, a.u.b! Want Rusland, dat was volgens vele kopstukken in Nederland een paradijselijk land, met volledige werkgelegenheid, gratis ballet, en een fijne planeconomie. Haast net zo fraai als Maoistisch China, waar 70 miljoen mensen de dood vonden, maar dat niettemin volgens de recalcitrante linksigerds in Nederland een verademing was t.o.v. dat domme Amerika. Vraag maar aan Paul Rosenmoller. Wat een ongehoorde decadentie; dwepen met communistische moordregimes, en ondertussen Ronald Reagan maar voor idiote flapdrol blijven uitmaken, terwijl onder zijn bewind wel de Soviet Unie uiteindelijk door de knieen is gegaan, en de totalitaire dreiging uit het Oosten de nek om is gedraaid. Niet fraai gespeeld, maar wel gewonnen, en daar gaat het uiteindelijk om.

Lagonda | 27-01-06 | 00:37

@Lagonda 27-01-06 @ 00:16
"Amerika snapt dit; Europa weigert dit te snappen, en komt daardoor keer op keer in de problemen."
Europa is/was gewoon oorlogsmoe, meer dan 2000 jaar oorlogvoering gierend afgetopt met WOII.
Verder sluit ik me gaarne aan bij uw analyse.

vander F | 27-01-06 | 00:23

Wat een dom en ergerlijk anti-amerikageblaat weer. Amerika maakt zijn handen vuil om de westerse wereld te beschermen, en wij hebben zowaar de vrijheid om ons daarvan te kunnen distantieren. Tsja. Als je tot een generatie behoort die nooit principiele keuzes heeft hoeven maken, en volledig in luxe, gemak en veiligheid is ondergedompeld, dan kun je je inderdaad veroorloven om heerlijk achteroverleunend in de hand te bijten die ons beschermt. Wat is het makkelijk om jezelf goed te voelen, door lekker al die tot niets verplichtende verontwaardiging eruit te kletsen. Waarschijnlijk wanen deze lieden zich moreel superieur, maar in feite is het pure decadentie en recalcitrantie.

Wie in vrede gelooft, gelooft in sprookjes. Geschiedenis is een opeenstapeling van strijd, en ook het westen zal alleen kunnen blijven bestaan door strijd te blijven leveren. Vrede dient continu beschermt te worden: door altijd waakzaam te blijven, door de vijand te herkennen, door de vijand altijd een stap voor te blijven, en door, indien nodig, strijd te leveren en te zorgen dat je wint. Amerika snapt dit; Europa weigert dit te snappen, en komt daardoor keer op keer in de problemen.

Wie niet snapt dat het een zegen voor de mensheid is geweest dat Amerika als eerste land de atoombom heeft ontwikkeld en heeft gebruikt, die snapt niks van de gang van zaken op het wereldtoneel.

Lagonda | 27-01-06 | 00:16

@ vander F

* Gaat, met het idee dat de boel weer even bij elkaar is, rustig slapen en dromen van de volgende troeven *
cu

cor123 | 26-01-06 | 23:51

@Brusselmans
Nee, dat zal niet gebeuren, de VS en Israel komt het wel goed uit dat Hamas aan de macht is aangezien er nog genoeg plannen op stapel liggen die zonder de gewenste triggereffecten niet tot uitvoer kunnen komen.
Zij, Israel en de VS in haar kielzog, zijn zelf medeverantwoordelijk dat Hamas nu aan de macht komt aangezien zij zelf elke poging van Arafat en diens partij hebben gefrusteerd bij de vredesbesprekingen, dat werd dan afgedaan alsof de Palestijnen onverbiddelijk waren, maar het niet akkoord gaan met de voorgestelde plannen was enkel vanwege het Palestijnse volk die nooit akkoord zou gaan met de door Israel gestelde voorwaarden.
Ondertussen kon Hamas verder werken zonder naar wie dan ook concessies te maken, wat natuurlijk de nodige goodwill kweekte onder die bevolking die eindelijk blij was een organisatie te zien die het enkel voor hun opnam zonder zich aan de bezetters te hoeven verantwoorden..
Het was al in de jaren negentig duidelijk dat Israël Palestina nooit een eerlijke kans zou geven, en nu, lekker makkelijk, "hoeven" ze dat ook niet aangezien Hamas aan de macht is.

MAXIMO | 26-01-06 | 23:48

@cor123 26-01-06 @ 23:43,
je wordt bedankt,
*graaft schuttersputje uit tot forse loopgraaf*

vander F | 26-01-06 | 23:46

moskeëen

cor123 | 26-01-06 | 23:45

*strooit met vliegtickets voor importbruiden e.d. en bouwvergunningen voor extra grote moskeen*

cor123 | 26-01-06 | 23:43

*haalt z'n knijpkat uit het vet*

vander F | 26-01-06 | 23:35

Kijk, baby Bush reageert zomaar heel redelijk;

"Verder stelde Bush dat de verkiezingsuitslag het Palestijnse leiderschap wakker moet schudden. "Mensen willen een eerlijke regering" en "waren duidelijk niet blij met de status quo", aldus de president. Het verkiezingsproces is gezond voor de maatschappij, voegde hij eraan toe. Volgens waarnemers hebben de kiezers Fatah afgestraft voor jaren van corruptie, wanbeleid en vriendjespolitiek."

vander F | 26-01-06 | 23:34

vander F 26-01-06 @ 23:26

* pakt extra kopjes en koekjes erbij voor de aanstormende horde*

cor123 | 26-01-06 | 23:32

@cor123 26-01-06 @ 23:22,
heerlijk
*slurp*

vander F | 26-01-06 | 23:26

@King of controversy 26-01-06 @ 23:18,
ik denk het wel, maar Hamas ligt nu ineens met ballen bloot, hadden ze zelf niet verwacht, ook de stemmers niet, nu maar eens zien of ze er tegen opgewassen zijn.
Het puberale schreeuwen van de zijlijn is makkelijk, daadwerkelijk regeringsverantwoordelijkheid dragen niet.

vander F | 26-01-06 | 23:23

vander F 26-01-06 @ 23:07
:0)
* komt, naar goed gebruik bij dreiging, kopje thee brengen*

cor123 | 26-01-06 | 23:22

@ Van der F 22:20
Als jij het zo stellig weet, denk je dan niet dat de mensen in Palestina dat niet weten?
@ cor123 22:40
Het derde rijk kon alleen ontstaan door een zeldzeme loop van omstandigheden. De kans dat zoiets zich herhaald is zeer klein. En mocht het toch voorkomen, dan is het de keuze van de inwoners. Pas als zo'n staat zich met het buitenland gaat bemoeien, mag je terug bemoeien en aan de noodrem trekken. Ben het trouwens wel eens met je stelling van 22:45, dat Hamas een symptoon is van deze tijd. Door het superieure wapenarsenaal van de VS en Israel, heeft elke conventionele strijdmethode geen zin. Je weet bij voorbaat al dat je het gaat verliezen. De enige mogelijkheid die je hebt is onconventionele aanvallen, oftewel terrorisme voor je eigen vrijheid.

King of controversy | 26-01-06 | 23:18

*gooit nog even wat zandzakken voor z'n schuttersputje*

vander F | 26-01-06 | 23:07

@cor123 26-01-06 @ 22:45,
Denk ik ook.
Maar ik blijf altijd optimist, soms tegen beter weten in.

vander F | 26-01-06 | 23:01

@knuffelpoes 26-01-06 @ 22:37,
de VS willen niets liever dan democratie, ze begrijpen niet eens dat er wat anders goed kan zijn, er daar hebben ze nog gelijk in ook.
Daarbij is vrijwel elk land waar ze zijn binnengevallen er achteraf alleen maar beter van geworden, iets wat de Russen niet kunnen zeggen.

vander F | 26-01-06 | 22:45

@ vander F 26-01-06 @ 22:40

Niks anders dan narigeheid en onderdrukking a la taliban e.d.
Overigens: Hamas is een onderdeel van een wereldwijd symptoom.

cor123 | 26-01-06 | 22:45

@cor123 26-01-06 @ 22:36,
juist, maar hoe dan ook, Hamas dacht aan de oppositie maar is nu aan de macht.
Maar eens zien wat ze gaan doen, ook Hamas is verdeeld en moet nu ineens de boel gaan leiden.

vander F | 26-01-06 | 22:40

King of controversy 26-01-06 @ 22:03

Als het Derde Rijk cf de jaren 30 weer de kop opsteekt, moet je dat dan ook maar laten gebeuren?

cor123 | 26-01-06 | 22:40

@vander F
Is mij allemaal best hoor. Maar roep dan ook niet dat je overal de democratie wil brengen. Zeg gewoon: "wij willen leuke dingen voor de mensen zoals ouwehoeren op het internet, maar zeik niet over democratie. We vallen een land aan als we dat willen voor stabiliteit of voor olie of wat dan ook en zeiken daarbij niet over ficties als democratie."

Als de verenigde staten van Noord Amerika dat zouden zeggen in plaats van dat ze ergens de democratie brengen zul je mij niet horen over deze kwestie.

knuffelpoes | 26-01-06 | 22:37

vander F 26-01-06 @ 21:59

Precies. Die horde tracht al 1300 jaar te overheersen. Dankzij naievelingen is het Paard van Troye nu overal binnengesleept.

cor123 | 26-01-06 | 22:36

LOL@knuffelpoes,
de VS zijn er zowaar de oorzaak van dat wij vrijelijk kunnen ouwehoeren op een weblog.
Erg hè?
Stoute Amerikanen.

vander F | 26-01-06 | 22:26

@Vossie 26-01-06 @ 22:14,
trek het je niet, dat soort onzin wordt uitgekraamd door onwetende kids.
ach, hun is het koninkrijk god's.

vander F | 26-01-06 | 22:23

knuffelpoes 26-01-06 @ 22:16

Zijn je ouders niet thuis?

cor123 | 26-01-06 | 22:22

@King of controversy 26-01-06 @ 22:03,
als ze duidelijk aangeven tijdens de verkiezingen zo een staat na te streven,
misschien.
Bij deze verkiezingen was dit niet aan de orde.

vander F | 26-01-06 | 22:20

Wat zijn die ami's weer arro. Overal een oorlog beginnen om zogenaamd om ergens de democratie te brengen cq te verdedigen, en als de uitslag van een democratiese verkeizing je niet bevalt dan ga je gewoon niet met die lui praten omdat het terroristen zijn.
wat een kloteland die verenigde staten van noord amerika.

knuffelpoes | 26-01-06 | 22:16

Aan de reageerders die het over de atoombommen op Japan hebben: ik ben blij dat de Amerikanen die bommen gooiden. Zonder die atoombommen had IK de oorlog niet overleefd. Dat ik nu leef dank ik aan de atoombommen.

Vossie | 26-01-06 | 22:14

@ daskapitalist 22:03
Nee, het meerdere volken, meerdere staten en meerdere leiders principe. Die met elkaar afspraken maken, ipv oorlog voeren. Maar die elkaar ook aan die afspraken kunnen houden.

King of controversy | 26-01-06 | 22:09

@King of controversy 26-01-06 @ 21:59
ah, een beetje het één wereldvolk, één wereldstaat, één wereldleider principe. denk je dat kan werken?

daskapitalist | 26-01-06 | 22:03

@ vander F 21:59
Als Hamas een islamitische samenleving voorstaat, en de meerderheid van het volk is het daar mee eens, dan hebben zij toch alle recht van de wereld om zo'n staat te vormen, of niet soms?

King of controversy | 26-01-06 | 22:03

@cor123 26-01-06 @ 21:46,
veel van de poen zal ook via NGO's gaan, daarbij, waarom zou je de bevolking laten creperen?
Eerst maar eens een half jaartje afwachten en zien hoe het geheel zich ontvouwt.
Volgende stemt mij echter somber:
"Om de zege te vieren, drongen honderden Hamas-aanhangers het parlementsgebouw in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever binnen. Zij haalden de Palestijnse vlag van het dak en vervingen die door de groene Hamas-vlag."
Daar ga je als Rabarberke en MAXIMO met je pro-Palestijnse sentimenten.
Palestijnse natie wordt door Hamas en de kiem gesmoord.
Hamas wil een ISLAMITISCHE natie, gebaseerd op de Islam, niet op die flauwekul van Arafat over een fictief Palestijns homeland.
En dan uiteraard fuseren met de komende andere Islamitische staten als die vervelende wereldlijke democraten eindelijk van hun macht worden beroofd.

vander F | 26-01-06 | 21:59

@ Cabrones 21:55
Ooit al eens van de Verenigde Naties gehoord? De vraag is niet of we Amerika of de terroristen steunen, de vraag is of we de VS of de VN steunen. En ik kies voor de VN. Als de VS dat ook eens gaat doen, samen met die andere veto landen, kan de VN ook daadwerkelijk een vuist maken en een politieagent spelen.

King of controversy | 26-01-06 | 21:59

Wat is Hakbar??????

killermiller | 26-01-06 | 21:58

@rabarberke
Ik heb het er harststochtelijk mee eens dat Amerika een groot aantal fouten heeft gemaakt en dat ook zal blijven doen maar bekijk het ook eens vanuit een ander perspectief. De wereld heeft een politieagent nodig, of een soort van machtsbalans. Na de koude oorlog zijn de communisten zo goed als verdwenen en is alleen nog Amerika overgebleven. En hun hegemonie wordt op de proef gesteld door de moslimfundamentalisten en -terroristen. Natuurlijk kiezen zij Amerika (als toppunt van het westerse 'establishment') uit als grote vijand. En als het er echt op aankomt, aan wiens kant staan wij als Europeanen dan? Aan de kant van onze soms ietwat agressieve Amerikaanse bondgenoten of de nog agressievere terroristen of communisten? Dan liever Amerika... toch?

Cabrónes | 26-01-06 | 21:55

Offtopic
Afgezien van wat lullo's hier als Maximo's en Nemo's die met de staart vertrokken zijn en later weer opnieuw beginnen met hun one-way retoriek, complimenteer ik anderen met hun scherpe analyses.

Ontopic
De Palestijnen zijn afhankelijk van wat er uit de VS en EU wordt geschonken. Dichtkraaien die geldkraan, die tot op heden het fascisme ondersteunt.

cor123 | 26-01-06 | 21:46

@Harige Bangmaker 26-01-06 @ 21:05,
LOL, maar nu even serieus, dat kunnen we het Midden Oosten echt niet aandoen.
er zijn grenzen....(?!)
euhh, nou ja.

vander F | 26-01-06 | 21:07

vander F 26-01-06 @ 21:02

Verdonk-Cohen-fuckje zou het perfecte triumviraat zijn in dat opzicht.

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 21:05

Verdonk-Cohen lijkt in dat licht bezien ook wel een goede tandem.

vander F | 26-01-06 | 21:02

@King of controversy
Gelukkig maar. (lol)

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:59

@ Barbapoeppa 20:55
Toch vind ik je wel lief hoor. :p

King of controversy | 26-01-06 | 20:58

Hoho, zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Laatst een Israelische neef van Mw. vander F op bezoek, hij kreeg toen lucht van de toestanden rond Marokkanen in Nederland.
Laten in de wegens het toenemend anti-semitisme in Marokko nu Marokkaanse joden massaal naar Israel trekken, het verbaasde hem dus niets, dat gedoe met Marokkanen.
Is in Israel nu ook een probleem, geweld, diefstal, ongeschoold en geen zin in werken en, dat zal fuckje bedroeven, van Joodse Marokkanen, niks niet Islamitisch.
De oplossing van de problemen aldaar moge nu duidelijk zijn:
Rita Verdonk.

vander F | 26-01-06 | 20:56

Da's mooi.
Dit alles ter voorbereiding op de 'klassieker' Feyenoord-jodax van 5 februari...

Randall Flagg | 26-01-06 | 20:55

@King of controversy
En wat leren we hieruit? Dat twee levensvisies (die van ons) op elkaar botsen die niet met elkaar te verenigen zijn.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:55

@ Barbapoeppa 20:51
En jij verwijt mij naiviteit?
@ Brusselmans 20:49
Volledig mee eens

King of controversy | 26-01-06 | 20:54

@King of controversy 20:48
Ja ik geloof dat het lot van de wereld ligt in de handen van God.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:51

't is allemaal niet zo relevant of ze elkaar nu wel of niet haten.

Zolang er maar aan beide zijden een algemeen erkende autoriteit bestaat die als doel heeft vreedzaam naast elkaar te leven.

Dan mogen de inwoners elkaar haten tot ze een ons wegen.

@ King

God is een misverstand, dat is duidelijk.

Brusselmans | 26-01-06 | 20:49

@ Barbapoeppa 20:44
Waar geloof jij dan in? Een wereld die volledig door God bestuurd wordt?

King of controversy | 26-01-06 | 20:48

@King of controversy 20:40
Je gelooft inderdaad in een maakbare wereld. Naïviteit kan je je in een land als Nederland (nog wel) veroorloven. In het middenoosten is het een eigenschap die leidt naar de ondergang.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:44

@ Brusselmans
Precies, het hele conflict is gewoon op misverstanden gebaseerd. Een voorbeeld: als Hamas roept dat ze de Joden de zee in willen drijven, willen ze dus een gedeelte van de Middellandse Zee inpolderen. Dat levert vruchtbare grond op en een oplossing voor het vluchtelingenprobleem.

King of controversy | 26-01-06 | 20:42

@ Barbapoeppa 20:37
DE haat zit te diep? Nederland en Spanje hebben 80 jaar met elkaar overhoop gelegen, nu zijn onze koningshuizen zelfs bevriend. Engeland en Frankrijk hebben eeuwen met elkaar overhoop gelegen, en datzelfde geldt voor Frankrijk en Duitsland. Goh wat haten die mensen elkaar. Ze kunnen elk moment de kop weer gaan inslaan.
Natuurlijk is de situatie in Europa niet te vergelijken met het midden-oosten.
Daar wonen namelijk moslims...

King of controversy | 26-01-06 | 20:40

King of controversy
Jij wilt het niet zien omdat dit waarschijnlijk jou beeld verstoort van een maakbare wereld. Het komt gewoon niet meer goed tussen de Joden en Arabieren. De problemen zijn te groot. De haat zit te diep. En als je eerlijk bent weet je ook wel dat dit de waarheid is.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:37

LOL @ King

God had een dubbele agenda, want hij heeft 't kleine kutstukje twee keer aan 'n volk weggeven.

Dat schiet natuurlijk niet op, zo'n wispelturige god.

De enige oplossing voor dit conflict is wanneer alle relevante partijen aan beide zijde de wapens neerleggen, gematigden rond de tafel gaan zitten en door middel van uitruil van grondgebied twee aaneengesloten stukken -verdedigbaar - land worden gecreeerd.

Dan kunnen zowel de Israeliers als de Palestijnen zich achter hun te verdedigen linie verschuilen hetgeen een hoop wrijvel tussen die twee zal schelen.

Brusselmans | 26-01-06 | 20:35

@ Barbapoeppa 20:32
Wanneer je jezelf politiek laat leiden door onderbuikgevoelens is het einde zoek. Bovendien, zoals hierboven al uitvoerig is aangetoond, leefden er altijd al joden tussen de Arabieren. Waarom zou dat nu opeens niet meer kunnen?

King of controversy | 26-01-06 | 20:34

King of controversy negeert in zijn reactie al dan niet bewust de diepe Jodenhaat onder alle arabieren.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:32

@ vander F 20:27
De nieuwe staat moet op volledige steun kunnen rekenen van het Westen, en meteen een lid van de NAVO worden. Bovendien, als Israel en de Palestijnse gebieden samen gaan, behouden ze natuurlijk nog wel de militaire superioriteit van Israel.

King of controversy | 26-01-06 | 20:30

daden? beetje theedrinken bij europesche dirigenten om meer subsidie te krijgen?

daskapitalist | 26-01-06 | 20:29

Betwijfel of Hamas kan regeren.
Het zijn lui die alleen maar dingen kapot kunnen maken.
Van iets opbouwen hebben ze werkelijk geen kaas gegeten.
Dus het palestijnse land zal nog verder afzakken tot er helemaal niets meer van over is.... en Israël daar natuurlijk weer de schuld van geven.
-
Maar NL zal NL wel niet zijn als we weer miljoenen in een kansloos project gaan storten.
Gewoon weer aan paar 80km/u stukjes in de snelweg en we kunnen weer pochen hoe "sociaal" we zijn.

Moi | 26-01-06 | 20:29

@King of controversy 26-01-06 @ 20:22
Oei, dan gaan ze ook ruzie krijgen met wat buurlanden die ook nog wat opties hebben openstaan op Israelisch gebied.
Maar daar hebben we ook oorlogen voor, tog?

vander F | 26-01-06 | 20:27

@davey.pieter 26-01-06 @ 20:22,
zeker, en nu hun daden nog, ik ben benieuwd.

vander F | 26-01-06 | 20:25

Ik snap wel waarom de Palasteinen op Hamas gestemd hebben, ze beloven veel goede dingen en natuurlijk is Hamas is een groep van daden.

davey.pieter | 26-01-06 | 20:22

@ Iedereen
Geachte reaguurder, leest U een beetje door de retoriek heen van Hamas? Als Hamas roept dat ze de Joodse staat wil vernietigen betekent dat gewoon dat Hamas voor een 1staatsoplossing is. Een staat die niet op geloof is gebaseerd maar op democratische beginselen. En ik denk dat dat ook inderdaad de beste oplossing is. Het heeft voordelen voor beide partijen. Hamas kan claimen dat Israel niet meer bestaat. Tegelijkertijd mogen de Israeli's gaan wonen waar ze willen. De nederzettingen kunnen dus blijven. Bovendien heeft een staat een hoofdstad nodig. Ik dacht dat beide partijen Jerusalem graag als hoofdstad hadden. Dat kan alleen met een 1 staatsoplossing. Nadelen? Tsja het Joodse geloof zit een beetje in de weg, want het land was immers beloofd aan de Joden, volgens een paar duizend jaar oud boekje.

King of controversy | 26-01-06 | 20:22

@o.g. aka o.g. 26-01-06 @ 20:14,
nou...
"80 procent van de inwoners van Israël zijn joods. Een derde van deze Joden komt oorspronkelijk uit Europa of Amerika 15% uit Afrika, 13% uit Azië en 21% is in Israël zelf geboren. 15% van de inwoners zijn moslim, veelal Palestijnen en 2 procent is christen."

vander F | 26-01-06 | 20:17

Met de verpletterende overwinning van Hamas spelen de Palestijnen open kaart. Bouw er maar een flinke hoge muur omheen zou ik zo zeggen. Je kunt dat gajes natuurlijk ook gewoon Jordanië en Egypte indrijven, maar dan worden ze afgeslacht door hun Arabische 'broeders'.

Barbapoeppa | 26-01-06 | 20:15

het is natuurlijk ook makkelijker om de zionisten de schuld te geven dan te kijken waarom het mis gaat in de eigen keuken. Nederland geeft trouwens maar ?10 miljoen ofzo, maar indirect via de EU en andere, veelal vage, UN instanties waarschijnlijk veel meer.

daskapitalist | 26-01-06 | 20:15

@MAXIMO 26-01-06 @ 16:42

Gelul, Ariel Sharon is geboren in 1928, en wel in het huidige Israel, geen import dus. "De arabieren zaten daar al langer" waar haal je die onzin vandaan? Maximole flauwekul wat je uitkraamt, op geen enkel historisch feit gebaseerd, zelf verzonnen B.S.
De wens is waarschijnlijk weer de vader van de gedachte.

o.g. aka o.g. | 26-01-06 | 20:14

Ik ben benieuwd of de Arabische 'vrienden' van de Palestijnen nu ook eens ontwikkelingsgeld gaan schokken om de armoede te gaan bestrijden.
Het is toch van de gekke dat de VS en Europa de meeste steun geven aan het Palestijnse volk?
Veel blabla bij de arabieren maar de beurs trekken ho maar.
(maar goed, die laten hun eigen burgers ook in de kou staan)

vander F | 26-01-06 | 20:11

@Rabarberke 26-01-06 @ 19:44,
ik woon liever in Nederland omdat ik gezien heb hoe men in andere landen met z'n eigen burgers omgaat.
De VS gaan nog, Israel wordt al minder, Islamitische landen zijn ronduit ranzig, sommige landen poen zat maar ze zijn corrupt tot op het bot, daar wil je niks mee te maken hebben.
In Soedan worden zwarte Islamitische medeburgers afgeslacht omdat ze zwart zijn, in Egypte moet je als zwart afrikaan trouwens ook niet zijn, een parkeerbon in India 'regel' je ter plekke met de pliesie agent, in Indonesie durft NIEMAND openbaar over politiek te praten, in Syrie durf je niet eens te DENKEN over politiek, verder zijn al jou genoemde voorzieningen (woningbouwvereniging, was dat?) in de rest van de wereld vaak niet eens aanwezig (electriciteit, was dat?)

Wees blij dat we ons 'alleen' maar druk hoeven te maken over een gedeclareerde verkeersboete, buiten Europa krijgt iemand van de machthebbers niet eens een bon, durft de pliesie daar echt niet te flikken.
Sorry schat, maar we hebben het hier weldegelijk op orde.
ordenlijker is eigenlijk niet mogelijk.

vander F | 26-01-06 | 20:00

inderdaad. opschorten. sinds de opkomst bij de verkiezingen 78% is, kun je stellen dat Hamas een gerechtvaardigde regering vormt. Aangezien Hamas door de EU als terroristische organisatie wordt gezien, kan daaraan maar één consequentie verbonden worden, namelijk het opschorten van alle steun aan de palestijnse staat.

daskapitalist | 26-01-06 | 19:50

En gaan we nu ook weer die haven verher-opbouwen nadat de Israelis hem fijntjes hadden platgebuldozerd, of is tie weer operationeel?

vander F | 26-01-06 | 19:45

@vanderf

Nee hoor, ik praat foute regimes niet goed, ik stel dat Amerika net zo fout is en Nederland door Amerika te steunen in haar imperialistische rooftocht even fout. En daar is niet omdat ik links ben, dat ben ik helemaal niet, dat is omdat je niet anders kunt concluderen als je de amerikaanse buitenlandse politiek in het vizier hebt.

Het is overal op de wereld kut, het verschil met hier en daar is dat we hier de pretentie hebben dat we alles voor elkaar hebben, braaf en vrijheidslievend zijn, menslievend bovendien.

En dat is allemaal gelul. We zijn in het westen net zo hardvochtig, intolerant, gestoord en corrupt als in welk ander onderontwikkeld kutland dan ook. Vooruit, we slachten elkaar hier niet meer massaal af, maar als het even kan vallen we wel even een ander land binnen om onze economische belangen te beschermen, dwz die van de graaiers, want jan modaal wordt in dit gecultiveerde westen bestolen waar hij bij staat: door bedrijven, door de overheid, door woningbouwverenigingen, door energiebedrijven en ga zo maar door.

Terwijl iedereen zich in dit land uit de naad werkt om hoge energie en huisvestingsprijzen te betalen en voor een paar km te hard op de bon geslingerd wordt, declareren de lakeien uit den haag op kosten van de belastingbetaler hun eigen parkeerbonnen en allerlei andere onzinnige onkosten.

Jij woont liever in Nederland? Ik ook, maar laten we alsjeblieft eerst hier orde op zaken stellen voordat we gaan lopen miepen over verkiezingen in Palestina, alsof het hier allemaal zo goed geregeld is.

Rabarberke | 26-01-06 | 19:44

@daskapitalist 26-01-06 @ 19:36,
humanitaire hulp opschorten?
Waarom, om in Rabarberke's gedachtelijn door te gaan kunnen de gewone burgers er toch niets aan doen? (dat ze massaal op Hamas hebben gestemd)

vander F | 26-01-06 | 19:40

wordt nu ook de steun van de EU aan de palestijnen opgeschord? dat zou mooi zijn.

daskapitalist | 26-01-06 | 19:36

@Rabarberke 26-01-06 @ 19:03,
maar je opmerkingen grenzen soms bijna aan het goedpraten van faute regimes.
Maar ik snap je wel, je bent verzuurd door anti-amerikaanse tendensen, alsof de VS de grote duivel zijn op deze planeet.
Ik heb rondgereisd door het midden Oosten, de Vs en Azie en zelf kunnen constateren hoe men het er ter plekke vanaf brengt.
Knallende ruzies met Israelis gehad om hun somtijds racistische denkbeelden.
Heftige discussies met Moslims in Maleisie die echt geen idee hadden van de moorddadige praktijken van Saddam, de bloeddorstige preken moeten aanhoren in Egypte en geen discussie op gang kunnen brengen in de VS omdat ze werkelijk geen idee hadden over de wereld buiten hun stadje. Islamitische moordpartijen in India.
Kenmerkend was overal het onbenul en ongeschooldheid en de onwil naar een ander te luisteren en de bereidheid om tot geweld over te gaan
Weet je wat?
Ik ben blij dat ik in Nederland woon.

vander F | 26-01-06 | 19:29

@peilschaal

Nee analytisch denken kun jij als geen ander: "De moslims accepteerden de joden niet vanwege hun geloof. Als ze moslim waren geweest, was er niets aan de hand geweest."

Meneer de intellectueel, even voor de massale intocht van joden in Palestina, werd dit volk door het westen bespuugd, verketterd, verworpen en uiteindelijk uitgeroeid.

Welk tolerant westers democratisch en geciviliseerd kutland met intellectuelen zoals jij zou een paar miljoen nieuwe bewoners op haar grondgebied accepteren? We hebben hier al moeite met een paar asielzoekers, laat staan als er een hele intocht van vreemden zou plaatsvinden.

Net zo als de gemiddelde nederlandse boerenlul loopt te janken als er een asielzoekerscentrum in zijn tot op dat moment tolerante, geciviliseerde kutdorp wordt neergezet, zo liep ook de gemiddelde arabier te janken toen er een paar miljoen joden onuitgenodigd op de koffie kwamen.

Maar gelukkig zijn er van die analytici zoals jij waar we vanaf nu een hoop daklozen, vluchtelingen en andere thuislozen naar toe kunnen sturen, zolang ze maar van het zelfde geloof zijn. Welk dorp woon je precies?

Rabarberke | 26-01-06 | 19:15

Rabarberke 26-01-06 @ 19:03
Niets meer aan toe te voegen!!

targent | 26-01-06 | 19:09

@J.A te A.
Ik heb op veel debiele opmerkingen mogen reageren heer, maar die van jou slaat werkelijk alles.

Als ik pleit voor het niet bombarderen van hele steden en het afslachten van tientallen duizenden burgers ben ik voor de japanners en voor de duitsers?

Wat konden die duizenden duitse kinderen die in dresden of nagasaki woonden nu precies doen aan de politieke situatie in hun land dat ze allemaal een bom op hun kop mochten krijgen?

Wat is de rechtvaardiging? Hitler was een klootzak, de japanners waren fout, dus laten we als geallieerden vooral ook ons best doen om wat onschuldige mensen af te slachten als willekeurige wraakactie?

En als mensen zoals ik ulke willekeurige wraakacties veroordelen zijn ze vóór hitler en de japanners? Ben je niet wijs of zo?

En nu weer: Bush wil niet met Hamas onderhandelen over vrede, zolang de beweging het geweld niet afzweert... zegt een land dat zonder mandaat onder valse voorwendselen een souverein land als Irak binnenvalt en de boel platbombardeert en vervolgens bedrijven als Haliburton in het zadel helpt.

Dat Hamas het geweld moet afzweren is helemaal juist. Maar waarom mogen Amerikanen wel geweld gebruiken als het hun uitkomt, zogenaamd om democratie en vrede te vestigen? Het enige wat ze vestigen is hun economisch belang en het bewaren van de vrede laten ze over een imbeciele kwispelteefjes zoals Nederland.

Rabarberke | 26-01-06 | 19:03

Hoe tegenstrijdig is het eigelijk dat de VS een democratisch gekozen partij, die een andere democratie wil vernietigen en een theocratie wilt vestigen, boycot? De EU zou deze boycot moeten steunen om Hamas te stuwen naar het afzien van geweld. De tijd lijkt rijp voor de Hamas om dat hekele punt uit hun statuten te schrappen, een extra duwtje in de goede richting lijkt me welkom.

Gavrilo | 26-01-06 | 19:00

Dat de Palestijnen zijn verjaagd naar de armtierige reservaten waar ze nu wonen hebben ze (lees de Arabieren) grotendeels aan zichzelf te danken. Het recht op een stuk land is het recht van de sterkste, geen historische kwestie. Hoe goed Hamas ook bommen kan kneden in vergelijking met Israël zitten ze nog in bronstijd. Het onzinnige standpunt om Israël te vernietigen, geeft Israël alleen maar meer reden om de militaire voorsprong te vergroten en werkt dus averechts. Maar, volgens The Gaurdian, werkt Hamas al lang samen met Israël op lokaal niveau. bovendien hebben ze de verkiezingen gewonnen omdat de Palestijnen de corruptie van hun eigen regering zat zijn en niet omdat ze zo graag zichzelf opofferen voor de heilige strijd. Ze lijken dus wel met hun tijd mee te gaan en hebben de vernietiging van Israël niet meer als hoogste doel. Zelfbehoud lijkt belangrijker.

Gavrilo | 26-01-06 | 17:58

@Brusselmans,
"President Abbas zal Hamas de taak geven een regering te vormen waaraan Fatah niet zal deelnemen", aldus Erekat. "De overwinnaars moeten hun verantwoordelijkheden nemen op elk terrein - politiek, veiligheid, economisch en nationaal."(nu.nl)
Ik krijg wel de indruk dat Fatah een beetje kriegel is, en ook wel vals het hele pakket bij Hamas in de schoot werpt.
Zo van "als je zo'n grote bek hebt en het beter weet zoek je het ook maar uit"

vander F | 26-01-06 | 17:53

En ik verheug mij nu al op de pitoreske bijdrages van Gretta, Dries en Harry over de gerechtvaardigde strijd van het onderdrukte Palestijnse volk..

Allah Akaboem!

Brusselmans | 26-01-06 | 17:51

En aangezien Israel de laatste zal zijn om akkoord te gaan met hun eigen vernietiging zullen zij alles in het werk stellen dit te vorkomen. En niet geheel onterecht. dunkt mij.

De Palestijnen hebben hun verkiezingen verkwanseld aan agressieve geloofswaanzinnigen om twee redenen.

- De incompetente Fatah
- Het sociale imago van Hamas binnen de Palestijnse gebieden

Dat het niet te benijden Palestijnse volk zichzelf hiervoor voor de kop zal slaan is voorspelbaar want in de gewapende strijd tegen Israel zullen zij altijd het onderspit delven.

Zolang aan beide kanten de gematigden niet de overhand zullen krijgen blijft dit conflict een bloedige perpetume mobile.

De Palestijnen hebben - noodgedwongen, want veel andere politieke opties naast Fatah en Hams waren niet voorhanden - weer wat goodwill verloren.

Brusselmans | 26-01-06 | 17:46

Friesland!.. euh...
Iemand?
Stiekum streven de Friezen ook naar de vernietiging van de verenigde Nederlanden hoor.
straks lokken ze weer horden schaatsers naar te dunne ijsvlakten, heel subtiel allemaal.

vander F | 26-01-06 | 17:45

En Twente weer voor de Tubanten!

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 17:40

@ Maximo

Heb net de grote denker in het witte huis zijn perconferentie zien houden.

Ik geloof er niets van dat morgen de troepen uit de US en Israel de Palestijnse gebieden binnen zullen marcheren om daar een hun welgezinde regering te installeren.

Ergo, Hamas heeft gewonnen en blijft zitten waar ze zit.

Maar je gelooft toch zelf niet dat een Palestijnse autoriteit streeft naar vrede met Israel wanneer ze de totale vernietiging van datzelfde Israel voor ogen hebben?

Brusselmans | 26-01-06 | 17:39

Nou, ga ik maar eens boodschapjes doen.
En Gaza weer voor Egypte!
Teruggeven zeg ik!

vander F | 26-01-06 | 17:39

He luitjes, ja ook toatec dus! Prettige avond.. En tot de volgende discussie. Mokum logt af en zegt... de MAZZEL!

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:34

@toatec 26-01-06 @ 17:29,
welke voorwaarden vooraf?

vander F | 26-01-06 | 17:33

Laten we maar eens afwachten... wat er gebeurt

Lullen erover heeft toch geen impact.... slechts navelstaarderij

toatec | 26-01-06 | 17:33

@ toatec

Leg eens uit wat je met 'het waarmaken en de kans krijgen het waar te maken' precies bedoeld

Brusselmans | 26-01-06 | 17:33

Inderdaad, als de VS en Israël de democratie zo hoog in het vaandel hebben staan respecteren ze de einduitslag van deze verkiezingen.
*Pakt zijn spullen en gaat naar huis om zich later bij de debatters te voegen*

MAXIMO | 26-01-06 | 17:32

@toatec: Weet je wat het is? Die lui zeiken zo. De Duitsers zijn na de oorlog hard aangepakt en hebben ook gebieden verloren. Natuurlijk zij zijn begonnen en toch is dat ook misschien uit het oogpunt van de winnaar. Maar punt is dat ze achteraf niet zijn gaan zeiken. Wederopbouw en democratie. En kijk welke welvaart en achting het ze heeft gebracht. Niet zeiken, maar werken. Maar die Palestijnen zeiken zo. Als Israel de vuilnis niet ophaalt, vanwege de verkiezing (pesterij?) dan gaan ze piepen en zeiken. Dan denk ik: "mankeert er iets aan jullie handjes?" Zeiken dat is waar ze goed in zijn. Alle problemen worden altijd door een ander veroorzaakt. He het lijkt Amsterdam wel! Handen uit de mouwen en opbouwen en vrijheid brengen. Daar heb je Israel niet voor nodig. Maar ja ze kunnen zelf niets dus moeten ze de Joden wel als vijand houden, want dat is lekker makkelijk voor de bashing.

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:31

@Vander

Banaan, ga eens de uitspraak van meneer Zahir Muhsein voorleggen aan degenen die gestemd hebben gister ... dan weet je meteen wat voor onbenul, meeprater en landverrader ... Muhsein is...

Volgens mij werden in NL ooit bij landverraders de haren afgeschoren..
zouden bij deze door de serieuze krant Trouw geinterviewde gast ook moeten doen...

Overal kan je wel iemand vinden die iets wil zeggen wat jij of Trouw graag wil horen, maar daarmee is het nog niet zo...

De realiteit is dat Hamas in Palestina de democratische verkiezingen gewonnen heeft.. en ik hoop dat ze het waarmaken en de kans krijgen het waar te maken, zonder voorwaarden vooraf en door trouw te blijven aan hun eigen bevolking en kiezers !

toatec | 26-01-06 | 17:29

@toatec 26-01-06 @ 17:24,
dat heb je gelijk in, zelfs de Israelische hoge raad heeft opdracht gegeven bepaalde stukken te verleggen.

vander F | 26-01-06 | 17:27

Overigens is die muur voornamelijk een hek, maar dat terzijde.

Toatec voelt zich door de recente democratische ontwikkelingen in Palestina en Iran gesterkt in zijn overtuiging dat Israel van de kaart geveegt dient te worden, en geef hem eens ongelijk.

Maak van hem dus geen Martelaar van het vrije woord, maar geef hem alle ruimte zijn abjecte denkbeeldjes te etaleren, opdat de ware vijand recht in de ogen kan worden gekeken.

Brusselmans | 26-01-06 | 17:27

In Jordanië en Egypte (en nog zo'n twintig staten) wordt Palestijns gesproken en hangt men de Palestijnse religie aan. Waarom moet er nog een Palestijnse staat bijkomen?

Dr. Faustus | 26-01-06 | 17:26

@toatec: Je maakt het steeds gekker!!!!! Er is geen joodsch volk?????? Het Jodendom is zeker niet alleen en slechts een godsdienst. Sjeezus jongen waar ben jij naar school geweest. Niet alle joden zijn gelovig of gaan naar de sjoel (dat is Amsterdams voor Synagoge). Er bestaat wel degelijk een Joodse identiteit, cultuur en volk. Heb je wat geblowed ofzo? Want je begon met goede argumenten maar nu zak je af naar een vaag niveau. Kom op eerst nadenken voordat je gaat typen.

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:25

Die muur kunnen ze ook op hun eigen land bouwen toch? Waarom moet er weer land worden gejat???

toatec | 26-01-06 | 17:24

Slaap zacht toatec..

vander F | 26-01-06 | 17:23

@toatec: Je bent ziek. Volg je broeders zou ik zeggen naar de 72 maagden. Ik noem Palestina toch ook geen Gallestina of zoiets. Je bent echt raar met je jatten. Die muur is er omdat ze bepaalde types met een valse strippenkaart tegenhouden. Opeens komt de ware aard naar boven. Hoe typisch.

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:20

Raar he, toatec, zelfs Zahir Muhsein erkent dat er helemaal niet zoiets bestaat als het palestijnse volk.

vander F | 26-01-06 | 17:20

Ja zoals jullie redeneren lust ik er nog wel een..

Er bestaat ook helemaal geen indentificeerbaar joods volk (het is immers een godsdienst) en ze hebben ook nooit als zodanig een natie gehad in dat gebied....

zoek maar op bewijs te over en wat een banaan in Trouw beweert is nog niet de waarheid..

Trouw is overigens verre van objectief inzake Palstina... nooit geweest, want ze lezen teveel het Oude Testament...

toatec | 26-01-06 | 17:19

@Der Pulle : Je geeft iemand de les maar zegt zelf dat de atoombommen in '46 op Japan vielen. Ahum, dat moet 1945 zijn. Misschien een type O, zo niet foei en volg zelf eens een koersoes. ;-)

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:18

Zum Kotzen, je hebt zelf een verknipt wereldbeeld. Sterker nog types als jij zijn de oorzaak van veel van dit soort problemen in de wereld.

Gaza is natuurlijk helemaal nog niet vrij van de bezetting door Israel. Overal staan hoge muren en worden de toegang tot de grenzen (zee, land lucht) gecontroleerd door Pisrael.

Eigenlijk net een soort jodengetto als in de jaren 20 en 30 is Gaza eigenlijk...
Voormalig slachtoffer wordt dader....

Verder heeft Pisrael nog lang niet al het rechtmatige land terug gegeven. Sterker in de Westbank zjn de bebaarde keppeltjesdragers al weer nieuwe grote kolonisten woningen aan het bouwen... een flagrante schending van allerlei VN resoluties..

OOk nog bouwt Pisrael rustig allerlei Berlijnse muren op grond die ze gejat hebben, etc. etc..

Hamas moet natuurlijk Israel erkennen maar het is niet zo dat Hamas ineens alle kaarten op tafel moet gooien zonder dat de tegenpartij hetzelfde doet..

Dat zou politiek overstandig zijn..

Nee Pisrael had liever een corrupte en makke Fatah partij gehad die handelde in Pisraels belang en niet in het belang van de eigen Palestijnse bevolking.. en dan zlef lekker claimen dat ze de enige democraten zijn in de regio

Hahahahah

Tja nu zal de echte kracht van de democratie naar voren komen.....!!

Lang Leve Palestina

toatec | 26-01-06 | 17:16

Nog 1 X voor toatec dan:
Op 31 maart 1977 publiceerde Trouw een interview met Zahir Muhsein van de PLO:
?The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct ?Palestinian people? to oppose Zionism.
For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.?

vander F | 26-01-06 | 17:14

Tot 1967 waren Egypte en Jordanië de baas in Gaza en op de Westoever. Toen bestond er nog helemaal geen Palestijns volk maar waren het allemaal Arabieren.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 17:13

@Zum Kotzen: Vooral jouw lach MWOEHAHAHA deed mij deugd. Overigens (dit is voor toatec) hebben Nederlandse verzetsstrijders nooit bussen met Duitse burgers opgeblazen. Wel hebben ze Duitse soldaten of echte Nazi's van de SS of Gestapo naar een echt 1000 jarig rijk geschoten.

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:12

@toatec 26-01-06 @ 16:53

Hamas een verzetsbeweging? Heb jij de posting van o.g. 26-01-06 @ 14:53 gelezen, waarin een fraai stukje proza uit het handvest van dit clubje terroristen-onkruid stond?

Hamas is helemaal niet geïnteresseerd in een eigen vrije staat waar ze in vrede en vrijheid kunnen leven. De Gazastrook is nu een half jaar geleden ontruimd door Israël, wat doet Hamas? Woningen, bedrijven bouwen in de Gazastrook? Nee, ze zijn veel te druk met het in elkaar sleutelen van raketten (die soms te vroeg afgaan, tijdens 1 van hun stoere parades, MWOEHAHAHA) en het afvuren van die raketten op Israëlische burgers. Vrouwen en kinderen. Dat jij dat gvrrd 'verzet' durft te noemen, toatec, zegt veel, heel veel, over jouw persoon en het totaal verknipte wereldbeeld dat jouw uitermate beperkte geest erop nahoudt.

Eén pluspunt: omdat Hamas de verkiezingen gewonnen hebben, wordt nu wel van Hamas verwacht dat ze met Israël gaan onderhandelen over vrede. Een vrede die ook de instandhouding van Israël als joodse staat inhoudt. Deze onmogelijke spagaat gun ik Hamas nog meer dan 25 Israëlische hellfire-raketten in de rolstoel van piepende ratten als sheik Yassin.

zum kotzen | 26-01-06 | 17:08

@ Maximo:
De meeste Palestijnen zijn ook emigranten. Raad eens waar Yassit Arafat zijn wiegje had staan? Interessanter is om te weten wie er begon met geweld naar burgers.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 17:06

Net of het Nederlandse Verzet in WO II geen mensen heeft vermoordt.
Die zaten na de oorlog echt wel comfortabel (en terecht) in de Tweede kamer..

Zelfde situatie als in de bezette gebeiden in Palestina (Oost Jerusalem, Westbank, Gaza)

De Palestijnen en Hamas hebben natuurlijk echt wel, en ook volgens internationaal recht, recht op zelfbeschikking en erkenning in deze gebieden..

De bezetting door Israel moet stoppen.. land terug geven.. aan de rechthebbenden.

toatec | 26-01-06 | 17:06

@toatec : aardig punt. Echter een maar. Waar het om gaat is dat Hamas niet van beide walletjes kan meeëten. Je bedrijft politiek of blaast mensen op in de bus. Snap je wat ik bedoel? Hamas moet nu laten zien hoe goed ze het voor hebben met Palestina en eens afstappen van we blazen elke jood op. Zoals ik al zei: "geef het een kans." Maar als je buurman veroordeeld is voor verkrachting dan laat je hem ook niet op je dochtertje oppassen. Ookal heeft hij zijn straf uitgezeten. Oftewel, GEEN WOORDEN MAAR DADEN!

Mokum Kosher | 26-01-06 | 17:01

@toatec 26-01-06 @ 16:53,
zeur niet, als Hamas zijn verantwoordelijkheid neemt en de vernietiging van de staat Israel uit z'n handvest schrapt en eens leiding gaat geven aan het zooitje ongeregeld aldaar kan er prima onderhandeld worden.
niet eerder.

vander F | 26-01-06 | 17:01

Hamas' overwinning is een zege voor de democratie..

Je kunt niet zoals Bush en Pisrael roepen dat je een vaandeldrager van democratie bent en dan de verkiezingsoverwinning van Hamas negeren door te roepen dat deze vrijheidsstrijders van Hamas "terroristen" zijn en dus niet democratisch erkent en behandeld hoeven te worden...

Als er weer een dubbele standaard wordt gehanteerd zoals Pisrael en Bush al jaren doen, dan ben ik ook een "Terrorist", een geuzennaam voor de waarachtigen..

Geen leugens meer, Lang Leve Palestina (en Israel binnen zijn wettige grenzen van voor '67)

toatec | 26-01-06 | 16:53

Mokum Kosher zegt dit is goed. Nu kunnen we zien hoe serieus die Palestijnen zijn. Willen ze een eigen staat? Of willen ze joden doden? Nu kunnen ze laten zien hoe ze in de wereld staan. Geef het een kans zou ik zeggen, maar als ze dan nog doorfukken dan moet Nederland troepen sturen om voor eens en altijd een eind te maken aan Hamas.

Mokum Kosher | 26-01-06 | 16:46

@Dr. Faustus
Onzin, de Joden die daar nu de scepter zwaaien zitten er iets langer dan 50 jaar gesteund door het Westen aangezien ze liever niet zagen dat de toenmalige, met vluchtelingen volbepakte, ronddobberende bootjes bij hun aan wal zouden komen.
Die Arabieren zaten daar al langer en overigens zijn zij bij lange na niet allemaal moslim, zoals anderen die hier beweren dat dat de reden zou zijn voor de haat.
En zoals jij weet heten de bezette gebieden niet voor niets zo.

MAXIMO | 26-01-06 | 16:42

vander F 26-01-06 @ 16:26

Hamas zal de oorlogszuchtige taal van ze dan ook hard moeten afzwakken, wil ze serieus genomen worden in de internationale politiek. Anders is het snel een gedane zaak. De VS, EU, en Nederland bij monde van Bot hebben dit al duidelijk gemaakt. Het is afwachten welk standpunt Hamas zal innemen. Doorgaan op de harde lijn is geen levensvatbare optie, dus er zal wel afgezwakt móeten worden. Dat kan alleen maar positief zijn voor de stabiliteit. De tijd zal het, als altijd, wel leren. Mochten ze de vernietiging van Israël hoog in het vaandel blijven houden, dan is er uiteraard geen reden tot overleg.

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 16:38

@VanderF Keizer Gavrilo de eerste en tevens enigste inwoner, klinkt wel goed.

Gavrilo | 26-01-06 | 16:35

@Gavrilo 26-01-06 @ 16:25,
je hebt gelijk, ik zou zeggen, pak het vliegtuig en ten strijde!

vander F | 26-01-06 | 16:30

Dan heeft de jarenlange pro-Hamas-campagne van de Feyenoordsupporters eindelijk vruchten afgeworpen :D

jos_jalla | 26-01-06 | 16:28

@Harige Bangmaker 26-01-06 @ 16:14
En Israel weet nog steeds niet met welke 'autoriteit' ze nu aan de onderhandelingstafel moeten zitten.
En zeker niet met Hamas die officieel nog steeds de vernietiging van de staat Israel hoog in het vaandel heeft staan.

vander F | 26-01-06 | 16:26

MAXIMO, grapjas. In het Palestijns-Israëlisch conflict zijn de Palestijnen de aanstichters en de Israëli's de slachtoffers. De Arabieren proberen sinds de stichting van Israël de Joodse staat te vernietigen. Het Israëlisch leger heeft altijd alleen maar gereageerd op het Palestijns geweld.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 16:25

De naam Palestina is afgeleid van de Filistijnen, Filistijns in het hebreeuws is Pelisjti, wat later door de Grieken en Romeinen is verbasterd tot Palaestina. Ongeveer tegelijkertijd kwamen de Filistijnen vanuit de Egeïsche zee aandrijven en vestigden zich aan de kust terwijl de Israëliërs vanuit het binnenland (waar zij al rond 3000vc woonden in het land dat toen Kanaän heette. Toen de Egyptenaren het land hadden veroverd begon de exodus van de Israëliërs naar het gebied van de Palestijnen. Onder koning David werden de Semetische stammen verenigd en werd geheel Palestina veroverd. Later kwam het gebied in handen van de Assyriërs, Babyloniërs, Grieken, Romeinen, Byzantijnen, de eerste Islamiet die het gebied veroverde was de Pers Omar, toen kwamen er nog een zooitje kruisvaarders de baas spelen, vervolgens viel het weer in handen van de Egyptenaren en later de Turken, zij hielden het gebied tot in 1918 de Engelsen het veroverden. Dus iedereen, behalve ik, heeft al een keer daar de baas mogen spelen, nu is het gvd mijn beurt.

Gavrilo | 26-01-06 | 16:25

@Harige Bangmaker.
Precies, het MOET van 2 kanten komen.
Waar 2 vechten hebben 2 schuld.
Een ieder die het daar niet mee eens is, heeft het inderdaad fout.
@vander F
Het Palestijnse volk bestaat ook al wil Israël ons anders doen geloven.
Zelfs Bush begrijpt dat, en dat is voor hem ook een hele opgave.

MAXIMO | 26-01-06 | 16:25

vander F 26-01-06 @ 16:12

Daarom heeft men de internationaal erkende Palestijnse Autoriteit opgericht.

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 16:14

@MAXIMO 26-01-06 @ 16:07
Als het palestijnse volk nou bestond,
maar er is geen palestijnse staat noch volk geweest in het verleden,
is lastig met zoiets ongedefinieerds te praten/onderhandelen, iets wat de Israelies nu al jaren proberen duidelijk te maken.

vander F | 26-01-06 | 16:12

MAXIMO 26-01-06 @ 16:07

Het moet inderdaad van BEIDE kanten komen om tot een oplossing te geraken. Een ieder die het daar niet mee eens is, heeft het simpelweg fout.

FOUT, ZEG IK JE!

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 16:10

@Peilschaal en Dr. Faustus
In principe kan het mij niet zo heel veel schelen wie daar als eerste was, ik wou alleen duidelijk maken dat de geschiedenis nog verder gaat dan de door o.g. genoemde voorbeelden.
Verder denk ik net als MasterAB dat beide partijen niet tot elkander zullen komen, helemaal niet aangezien BEIDEN elkaar het licht uit de ogen gunnen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor de door het Westen gesteunde en mogelijk gemaakte machtspositie van Israël die zij misbruiken om een volk te onderdrukken.

MAXIMO | 26-01-06 | 16:07

whaha!

Der Pulle | 26-01-06 | 15:59

@ikkenietweten
Inderdaad, je weet nix :D pas na de atoombommen van '46 op Japan hebben de spleetoogjes gecapituleerd, niet zomaar feiten gaan verdraaien he! Trouwens, misschien verstandig om eens wat films te kijken of wat te lezen over de oorlog in de Pacific, dan begrijp je het ook.

Der Pulle | 26-01-06 | 15:58

In de hoop internationaal serieus genomen te worden heeft Hamas geweld afgezworen en nu gaan ze Israel economische sancties opleggen.

Gavrilo | 26-01-06 | 15:44

Het is trouwens endlosung, eind oplossing.

vander F | 26-01-06 | 15:33

@J. A.te A 26-01-06 @ 15:27,
groot moefti van Jerusalem, heeft nog wat islamitische SS slachters geleverd aan ome Adolf.

vander F | 26-01-06 | 15:31

@zum kotzen 26-01-06 @ 15:17,
ach zolang types als Rabarberke er geen idee van hebben waarom Keizerlijk Japan zonnodig moest worden verslagen...
Ze vindt het heeel erg, de 35 duizend doden van Nagasaki maar het interesserd haar geen bal dat er meer dan 10 miljoen Chinezen door de Jappen zijn vermoord, incluis gruwlijke gasaanval experimenten.
Ik laat bij Rabarber bewust de ellende in Nederlandsh Indie maar weg.
En dan anderen een bord voor hun kop verwijten

vander F | 26-01-06 | 15:29

ook een geinig historisch feitje: Midden in de WOII kwam een arabische moufti gezellig bij hitler op de thee om even lekker over de entlosung te babbelen. Die jodenhaat zit er dus al langer in dan Rabarberke ed ons willen doen geloven

J. A.te A | 26-01-06 | 15:27

@Rabarberke

Wat ik niet helemaal snap aan jouw WOII verhaal is dat je het opneemt voor de Duitsers en de Japanners. Het Bombardement op Dresden is niets meer dan een kopie van wat de Duitsers hebben gedaan. Rotterdam: was ook een mooi historische havenstad, geen strategisch doel, Coventry: mooie historiesche stad, geen strategisch doel. Ouradour-sur-glane: een volledige dorpsbevolking uitgemoord, geen strategisch doel. In Rusland zijn dit laffe aanslagen nog veel meer voorkomen. Dat de Russen toen heel vrouwelijk Berlijn hebben verkracht is niet goed te praten maar konden de Duitsers wel op hun tien vingers natellen.
Hier geld gewoon eigen schuld dikke bult, niet netjes wel gezien het vooraf gaande te begrijpen.

J. A.te A | 26-01-06 | 15:23

@o.g.

Guttegut wat een verheven clubje, dat Hamas? en nog zijn er mensen in Nederland die met droge ogen beweren dat Israël net zo schuldig is aan de strijd als de palestijnen.

Het doet me een beetje denken aan de vredesbesprekingen tussen president Sadat van Egypte en premier Begin van Israël, eind jaren ?70. Begin, een van oorsprong Poolse jood die bij de holocaust bijna zijn hele familie verloor, ontmoette een Sadat die zich voor de gelegenheid had gekleed in een pak en een stropdas met swastika-motief.
Dat dit schokkende feit, deze openlijke minachting en belediging voor de joodse gesprekspartner, nergens ter wereld tot gigantische ophef leidde, kwam waarschijnlijk door de hooggespannen vredesverwachting die in het westen heerste.
En nu gebeurt precies hetzelfde: de terroristische organisatie Hamas, die geen enkele moeite doet om haar rabiate jodenhaat en de einddoelstelling te verbergen, wordt door verlichte geesten in het westen op één lijn gezet met de Israëlische democratische partij Likud. Een partij waar je het niet mee eens kunt zijn, maar die in ieder geval niet oproept tot vernietiging van iedere islamitische Palestijn.

Dat die verlichte geesten ook nog met een air van arrogante deskundigheid hun standpunten te berde durven te brengen, duidt op een onvoorstelbare onnozelheid of een intense slechtheid. Ik hoop het eerste.

zum kotzen | 26-01-06 | 15:17

Ik vind dat Hamas -nu ze tijd en macht hebben- eens moet bewijzen dat er Zionistische schaduwregeringen zijn. Dan zal ik misschien wat positiever tegenover deze moordenaars staan.

Framoes | 26-01-06 | 15:16

@neegai 26-01-06 @ 14:02,
ik ben er geweest, wel 20 jaar geleden, maar de eerste intifada barstte los toen ik in de dode zee dobberde.

vander F | 26-01-06 | 15:05

Haha, is Rabarberke weer aan het ontkennen en cultuurrelativeren geslagen?
Maar goed, de vernietiging van de staat Israel staat weer hoog op de agenda.

vander F | 26-01-06 | 15:02

Hier nog een klein stukje tekst uit het handvest van de zo geprezen vredelievense Hamas beweging:

In naam van God de Almachtige en de Barmhartige. U, moslim, bent het beste volk dat uit de mensheid is voorgekomen. Israel zal voortbestaan totdat u het vernietigt. Onze strijd tegen de Joden is immens, een stap die tot grotere stappen leidt. Onze organisatie is slechts één legereenheid, die door vele eenheden uit de grote Arabische en Islamitische wereld wordt ondersteund, totdat de vijand is vernietigd en Gods overwinning zegeviert."

Artikel 7: "De dag de Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht, totdat de Jood zich achter stenen en bomen verstopt. De stenen en bomen zullen zeggen: "O, moslims, o, Abdoela, er is een Jood achter mij, kom, en doodt mij". Alleen de Gharkadboom zegt dit niet - want het is een Joodse boom."

Artikel 8: "God is het doel, de profeet het model, de Koran de grondwet, jihad de manier, en de dood voor God de mooiste der wensen."

Artikel 9: "Palestina is een islamitische Wakf, bestemd voor toekomstige moslimgeneraties tot de dag der Oordeels. Een deel noch een geheel mag worden ontheiligd of opgegeven. Geen enkel land, koning, president, of organisatie, Palestijns of Arabisch, mag dat doen. Palestina is islamitisch Wakf-land, bedoeld voor moslims tot de Dag des Oordeels. Dit geldt voor Palestina en alle andere lande die de moslims met geweld veroverden, want hierdoor zijn deze landen geheiligd voor moslimgeneraties tot het einde der dagen."

Artikel 13: "Initiatieven, en zogenaamde vredesplannen en internationale conferenties, zijn in tegenspraak met de islamitische verzetsbeweging, tijdverspilling en loze moeite. De Palestijnen weten wel beter dan dat ze toestaan dat hun toekomst, hun rechten, hun lot op die manier tot speelbal worden gemaakt. Jihad is de enige oplossing."

Artikel 20: "Onze vijand gebruikt collectieve strafmethoden. Hij ontneemt mensen hun thuisland en eigendommen en vervolgt ze tot in hun ballingschap. De vijand heeft concentratiekampen opgericht waar duizenden mensen onder onmenselijke omstandigheden worden vastgehouden. Met hun nazi-methoden maken de oden geen uitzondering voor vrouwen en kinderen. Zij richten hun pijlen op iedereen."

Artikel 27: "De PLO staat het dichtst bij het hart van de islamitische verzetsorganisatie. Het is onze vader en broer, onze zielsverwant en vriend. Een moslim vervreemd zich niet van zijn vader, broer, verwant, vriend. Ons vaderland is één, onze situatie is één, ons lot is één en de vijand is onze gezamenlijke vijand."

Artikel 28: "de zionistische invasie is een verwerpelijke invasie, die geen methode schuwt om haar doel te bereiken, hoe slecht en afschuwwekkend ook. Zionisme wil alle beschavingen ondermijnen, alle waarden vernietigen, het geweten corrumperen, karakters verslechteren en de islam vernietigen. Het is de oorzaak van drugs en alcoholisme in al zijn vormen en verantwoordelijk voor de verspreiding ervan. We herinneren alle moslims eraan dat de Joden, toen ze in 1967 de Heilige Stad veroverden, op de drempel van de al-Aksa-moskee verkondigden dat "Mohammed dood is en zijn nakomelingen vrouwen zijn". Israel, Jodendom en de Joden dagen de islam en de moslims uit: moge de lafaard nimmer slapen."

Artikel 30: "We roepen schrijvers, intellectuelen, mediawerknemers, sprekers, docenten uit de hele Arabische en islamitische wereld op hun plicht te vervullen en te strijden tegen de verschrikkelijke zionistische aanval en de zionistische invloed op de wereld via hun financiele netwerken en de internationale media."

Artikel 35: "De overwinning van Saladin en de redding van Palestina uit de handen van de Kruisvaders is een belangrijk voorbeeld."

o.g. | 26-01-06 | 14:53

@Naberius 26-01-06 @ 14:37

Heb je gezopen, gesnoven of geslikt?

o.g. | 26-01-06 | 14:42

@zum kotzen 26-01-06 @ 14:29

Waarvan akte!

o.g. | 26-01-06 | 14:38

Dat wat ze hebben gedaan weinig nut heeft zal vanzelf wel weer blijken, maar ik vind wel dat ze ballen hebben daar in Palastinia! Ze zitten iig niet lam te wezen en durven Amerika en hun lammetjes (o.a. Nederland) recht in de gezicht te spugen...

Zou de EU dat nu ook eens doen en lekker samen met de Moslim en Aziatische landen verder gaan... Ben nu enkele keren in de States geweest en mijn ouders hebben er twee jaar voor werk gewoond, maar we zijn het er allemaal over eens, WAT IS AMERIKA TOCH EEN KUTLAND...
Het gaat veel verder dan alleen het beleid van Bush. De mensen daar zijn gewoon ziek. Echt ziek...

Maar, hou wel van een beetje politieke opschudding... jammer alleen dat er zoveel mensen altijd hun leven bij moeten laten. Ook jammer dat die relegieen niet naast elkaar kunnen leven... maar ok, wat ik me dan altijd afvraag is wat zou er gebeuren als al deze 'problemen' de wereld uit zouden zijn... dan gaan ze toch weer iets anders zoeken!

Ach ja, ben toch geen wereldverbeteraar in mijn doen, dus ze zoeken het ook allemaal maar uit!! Het laatste wat ik ben is bang voor een terrorist...

Naberius | 26-01-06 | 14:37

@rabarberke 13:39
Even een kleine verbetering in jouw ?feiten? rijtje

de Engelsen hebben niet zozeer ?ruimte? gemaakt ten koste van Palestijnen. Ten eerste bestonden er niet eens Palestijnen in 1948, alleen Arabieren. (de term Palestijnen kwam pas na de zesdaagse oorlog in 1967 in zwang). Ten tweede woonden er altijd al joden in het land, de Engelsen en de Volkenbond besloten het land te verdelen in een joods en een arabisch deel

De Arabieren voelden zich niet zozeer genaaid, maar konden gewoon geen staat met joods karakter op ?hun? gebied accepteren. En daar komt de islam toch om de hoek kijken: volgens de islam mag eenmaal veroverd gebied NOOIT meer verloren gaan. Dat er middenin het hart van de islam, het midden-oosten, een klein landje ligt dat niet meer islamitisch van aard is, is dan ook een onverdraaglijke gedachte voor veel moslims. En als je me niet gelooft: lees gerust even het Hamas-grondvest. De reden dat Israël moet verdwijnen heeft met niets anders te maken dan het herwinnen van heilige islamitische grond.

?Die hufters heb je overal. Die verwijten altijd de andere partij de fouten die ze zelf maken. Wij goed zij kwaad. Terwijl zowel het goed en het kwaad aan beide kanten zit. Er zijn klootzakken onder de joden en ze zijn er onder de palestijnen.?

Maar als jood mag je in Israël ongestraft roepen dat je Likud een extremistische kudtpartij vindt, probeer zoiets maar eens te roepen over Hamas terwijl je door de straten van Gaza-stad loopt.

zum kotzen | 26-01-06 | 14:29

- edit doe eens niet schreeuwen-

neegai | 26-01-06 | 14:02

@rabarbeke

Oeps.... Nog een keer.

Analytisch denken en zakelijk reageren zat bij jou kennelijk niet in het pakket.
Daarom nog een keer. De woede van de islamieten komt enkel voort uit het feit dat Israël niet-islamitische staat is en dat is alleen al voldoende om het land van de kaart te willen vegen.
Zouden de joden tot de islam overgaan dan was voor de hele islamitische wereld het probleem opgelost. Zo, dit was weer genoeg voor vandaag. Ik heb nog een hoop te doen in mijn kuttuintje.

peilschaal | 26-01-06 | 13:56

Analytisch denken en zakelijk reageren zat bij jou kennelijk niet in het pakket.
Daarom nog een keer. De woede van de islamieten komt enkel voort uit het feit dat Israël niet-islamitische staat is en dat is alleen al voldoende om het land van de kaart te willen vegen.
Zouden de joden tot de islam overgaan dan was voor de hele islamitische wereld het probleem opgelost. Zo, dit was weer genoeg voor vandaag. Ik heb nog een hoop te doen in mijn kuttuintje.

peilschaal | 26-01-06 | 13:55

De Japanners hebben alleen al in Nanking meer mensen vermoord dan het totaal van de slachtoffers van Hiroshima en Nagasaki. Die moeten zus niet zeuren.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 13:54

@peilschaal

Welk strategisch belang kan het dienen om alle historische gebouwen van dresden plat te gooien? Welk strategisch belang kan het dienen om 35000 burgers om zeep te helpen?

Ik bedoel, waren er in Dresden nog V2 raketten? Waren er nog tanks? Waren er nog soldaten? Of misschien wel onderzeeboten?

Tuurlijk kun je er een pro-amerikaans-brits lulverhaal van maken als historicus.

Re japan:

je bedoelt dat de supermacht VS moeite had met een fucking vertaling en dat twijfel over een vertaling de dood van 200.000 mensen extra rechtvaardigt?

Ik ga wat anders doen, dit is zinloos.

Rabarberke | 26-01-06 | 13:48

@rabarberke
De atoombommen op Hiroshima en Nagasaki zijn volgens verscheidene historici een gevolg van een foute vertaling van de dubbelzinnige Japanse reactie op de Amerikaanse eis zich over te geven. Even uit mijn hoofd: ?De Japanse politici waren bereid de Amerikaanse voorwaarden te accepteren maar de militairen waren hier nog niet aan toe.?
V.w.b. Dresden, 60 jaar na dit bombardement zijn ook hier de historici nog niet uit of deze actie militair strategisch te rechtvaardigen is. Je kan van regeringsleiders niet verwachten dat zij hierop wachten. Soms moeten er beslissingen worden genomen. In de visie van de geallieerden was Dresden een belangrijk industrieel gebied dat een substantiële bijdrage leverde aan het op gang houden van de Duitse oorlogsmachine.

peilschaal | 26-01-06 | 13:41

@peilschaal

Onze historicus...

Ja joden hebben een ander geloof, maar om de moslims te verwijten dat ze vanwege geloof de joden haten is nogal kort door de bocht.

Ten eerste werden de joden door de romeinen uit israel verjaagd. Ze konden pas terug toen de Britten nadat de Turken uit Palestina werden verjaagd Palestina overnamen en de joden een tehuis gaven, met als gevolg een massale immigratie die ten koste ging van de daar al aanwezige Palestijnen, die verjaagd werden. Die kwamen toen in opstand. En toen begon de ellende.

Feiten:
- De romeinen hebben de joden oorspronkelijk verjaagd, niet de arabieren.
- De engelsen hebben na de Turken in Palestina 'ruimte' gemaakt voor joden ten koste van Palestijnen
- Die op hun beurt voelden zich danig genaaid en kwamen daartegen in opstand, tot op de dag van vandaag.

Ik vind de palestijnse reactie op zo'n gigantische joodse immigratie best begrijpelijk. Hier begint iedereen te piepen bij een paar duizend asielzoekers.

Er zijn palestijnen en arabieren die graag vreedzaam met de joden willen samenleven. En er zijn joden die dat met de palestijnen willen.

En er zijn ook hufters die dat niet willen.

Die hufters heb je overal. Die verwijten altijd de andere partij de fouten die ze zelf maken. Wij goed zij kwaad. Terwijl zowel het goed en het kwaad aan beide kanten zit. Er zijn klootzakken onder de joden en ze zijn er onder de palestijnen.

En de grootste klojo's horen bijj geen van beiden, maar kiezen vanuit hun rijtjeshuis met kuttuintje kort door de bocht maar partij. Iedereen een mening tenslotte, ook al gaat ie nergens over.

Rabarberke | 26-01-06 | 13:39

MAXIMO 26-01-06 @ 12:50:
De huidige Palestijnen zijn Arabische migranten en geen afstammelingen van de Kanaänieten. Pas na de vernietiging van Byzantium en de Kruisvaardersrijken kwamen ze in Palestina wonen.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 13:31

@bribrab

Leuk is het, als het jou maar niet overkomt he.

Rabarberke | 26-01-06 | 13:25

@Maximo

Dit gebied is altijd bewoond geweest door semieten. Zowel Palestijnen en Israëli?s maken deel uit van het Semitische ras. De strijd tegen Israël wordt onder het vaandel van de islam gevoerd en is duidelijk gericht tegen de niet-islamitische vreemde eend in de bijt. Het betreft hier de ?normale? veroveringsoorlog die de islam overal ter wereld voert. Zou Israël worden bewoond door ?joodse moslims? dan niemand in islamitische wereld hier enig probleem mee hebben.

peilschaal | 26-01-06 | 13:22

Amerika rules. Israël rules. Palestijnse gebieden moeten plat gegooid worden. Fijne dag.
PS: Geweldig toch juist wat de VS in Guantanamo doet? Schuldig of onschuldig; leuk is het!

bribrab | 26-01-06 | 13:21

@o.g.
Waar Google wel allemaal niet goed voor is :)
Mis enkel de jaartallen nog en de constatering dat het door jou genoemde verloop in twijfel wordt getrokken...

MAXIMO | 26-01-06 | 13:16

@Pannie

Het concept van oorlog? Is er een concept dan? Waar?

Het enige dat ik weet is dat er souvereiniteit van staten is, internationaal recht en internationale verdragen, conventies van Geneve etc. en dat deelnemende landen hebben afgesproken in militaire conflicten geen burgerdoelen te treffen, oorlogsgevangenen fatsoenlijk te behandelen etc.

Een land als de VS heeft aangetoond daar categorisch schijt aan te hebben en toch loopt half west europa met Nederland voorop als kwispelende teefjes achter dit symbool van mensenrechten en vrijheid aan.

En niet te vergeten natuurlijk de hier aanwezige hoog opgeleide reaguurder die het prima vindt als de VS alle mensenrechten aan haar laars lapt in Guantanamo, onschuldige mensen in electrische stoelen laat verdampen, souvereine staten aanvalt zonder VN mandaat en smerige wapenhandelconstructies verzint om dictatoriale regimes in het zadel te houden, maar keihard begint te piepen als een of andere kamelenhoeder in Iran een grote bek opzet.

West Europa is een redelijk gecultiveerd gebied. Maar de VS is net zo'n inhumaan kutland als de meest repressieve kamelendictaturen.

En als je dat niet ziet heb je echt een bord voor je kop.

Rabarberke | 26-01-06 | 13:12

@ drijflijk: de 'Total Anniliation of Israel' betreft geen annihilatie maar een duister complot om Israël blauw te verven met indigo, hetgeen van aniline wordt gemaakt. BASF zit er tot over zijn oren in.

poppermotje | 26-01-06 | 13:11

De enigen die zullen profiteren van de Palestijnse keuze voor Hamas zijn de Joodse kolonisten, die gelijk hebben gekregen met hun voorspelling dat je geen vrede kunt afkopen door land op te geven. Het Palestijnse onafhankelijkheidsstreven is gewoon een excuus gebleken om zoveel mogelijk Joden te vermoorden.

Dr. Faustus | 26-01-06 | 13:10

@MAXIMO 26-01-06 @ 12:50
Al in de oudste literatuur over de Filistijnen wordt Kreta aangewezen als land van oorsprong. Een onderbouwing van deze gedachte wordt geleverd door de oude naam van de Filistijnse stad Gaza: Minoa, een naam die aan diverse handelsposten werd gegeven die vanuit Kreta zijn gesticht.
Misschien nog wat verder graven MAXIMO?

o.g. | 26-01-06 | 13:04

@peilschaal

Je verwart de daadwerkelijke capitulatie met de bereidheid tot capituleren.

Je smijt een atoombom en na drie dagen nog eentje. Dit terwijl japan bereid was te capituleren na de eerste bom en de VS haar oren dichthield.

Die bom was immers al gemaakt en bewaren was doodzonde, dus gooien maar.

En alles Dresden platgooien was volstrekt overbodig. Duitsland was nagenoeg helemaal verslagen.

@pannie
Het waren britse en amerikaanse vliegtuigen.

Rabarberke | 26-01-06 | 13:04

Volgens mij heeft Hamas helemaal niet gewonnen

Elvis_Presley | 26-01-06 | 13:00

Als Hamas echt helemaal officieel gewonnen blijkt te hebben dan lijkt het mij dat dat aan de PLO heeft gelegen, o.k. "aan de Palestijnse Authoriteit", zelden zo'n inhoudsloze en onware naam gezien trouwens maar goed.

Terwijl Arafat liep te onderhandelen of gewoon te traineren in de internationale politiek, zorgde Hamas voor enorm veel direkte steun onder de Palestijnse bevolking. Die mensen hebben de PLO alleen maar corrupter zien worden naarmate die meer macht kreeg, en Hamas zagen ze steeds 'socialer' worden. Dat deed Hamas uiteraard niet alleen maar uit menslievendheid, ze wisten donders goed dat ze daarmee een machtsbasis onder de bevolking kweekten.

En ziet; het alternatief voor de PLO is geboren.

Bush heeft trouwens volkomen gelijk met die weigering om met Hamas zaken te doen; als wij(bijvoorbeeld) zaken zouden doen met Spanje terwijl dat Portugal van de kaart wilde vegen dan zouden wij toch ook wel wat te zeggen hebben dacht ik zo?

Uiteindelijk zie ik het nog niet gebeuren dat Hamas de richting van de IRA op gaat. Nog lang niet. En da's sneu, weer tig doden per jaar daar.

TM | 26-01-06 | 12:52

@o.g.
Misschien kan je nog een paar millenium verder graven tot de tijd dat de Filistijnen/Palestijnen, de toenmalige kustbewoners, werden verbannen door de Joden. Je plaatje is namelijk nog niet helemaal compleet.

MAXIMO | 26-01-06 | 12:50

Er woonden daar al Joden toen de islam nog moest worden uitgevonden.
De Al-aqsa moskee (640 NC) is op de resten van de veel oudere joodse tempel gebouwd en niet andersom. De joodse tempel is in 70 NC verwoest.

peilschaal | 26-01-06 | 12:44

@furby-killer,
Dat heeft meer te maken met de aanwezigheid van waterbronnen aldaar. Niettemin een onvergeeflijke fout van Syrie. Maar het blijft veroverd gebied.

drieluik | 26-01-06 | 12:31

het is de schuld van die joden

Ali Bi | 26-01-06 | 12:30

@Rabarberke

Zeg zuurstengel,
je moet je wel aan de feiten houden en niet op zo?n zielige manier je gelijk proberen te halen.

Atoombom op Hiroshima 6 augustus 1945
Atoombom op Nagasaki 9 augustus 1945
Capitulatie Japan 15 augustus 1945

Bombardement Dresden 13 februari 1945
Capitulatie Duitsland 7 mei 1945

peilschaal | 26-01-06 | 12:30

@drieleuk, zou er wat mee te maken kunnen hebben dat vanaf daar israel werd aangevallen.

furby-killer | 26-01-06 | 12:28

@Loki 26-01-06 @ 12:13
Er was nog geen joodse staat maar joden hebben altijd in die regionen geleefd, van Saoudi-Arabie tot en met Marokko en dus ook Jeruzalem en Palestina.
Zelfs in de koran gaat het over oorlogen tussen joden en moslims, dus dat was toen al begonnen. Joden claimen hun grond omdat ze zeggen dat het heilige grond is toegewezen aan hun terwijl de Palestijnen daar ook leefde, beetje lastig dus.

MasterAB | 26-01-06 | 12:26

@o.g.

Hou maar op met het erbij halen van de historische feiten, de rabiate anti-Israël reaguurders luisteren toch niet naar inhoudelijke argumenten. Al heb je (zoals in jouw geval) 100% gelijk.

Wel wil ik hierbij de Palestijnse bevolking hartelijk danken voor het ontmaskeren van hun ware bedoeling: een staat in plaats van Israël en geen staat naast Israël.
Is er de afgelopen tijd nog wat constructieve Palestijnse activiteit vernomen in de door Israël verlaten Gazastrook, of blijft het bij het afvuren van raketten op Israëlische burgers?

zum kotzen | 26-01-06 | 12:24

@o.g. Kan het zijn dat Nemo doelde op de (Syrische) Golan hoogvlakte?

drieluik | 26-01-06 | 12:19

@Nemo: Voor wat meer historisch besef even het volgende:
Arabieren hebben nooit een Palestijnse staat gehad, Jeruzalem is nooit een Arabische hoofdstad geweest. In 1922 gaf Engeland 80% van het gebied dat Palestina heette aan de Arabieren. Dat gebied werd Jordanië, gebied dat bij het oude, bijbelse Israel hoort en dat samen met het huidige Israel inclusief Judea, Samaria, Gaza en de Golan door de League of Nations was erkend als het joodse ?homeland?. Ook hier werden de joden etnisch gezuiverd.
Arabieren begonnen zich pas Palestijnen te noemen na 1967. Voor 1948 stonden de joden in dat gebied bekend als de Palestijnen. De joodse krant Jerusalem Post heette eerst Palestinian Post.
De joden transformeerden woestijn en moerasgebied in vruchtbare grond, hier kwamen de Arabieren op af als vliegen op stront. De meeste Arabieren verbleven maar kort in het gebied, in een verklaring van de VN staat ook dat elke Arabier die zelfs maar twee jaar voor 1948 in het gebied had vertoefd zich net als z?n nakomelingen kon aanmelden als zijnde ?vluchteling?.
Op 31 maart 1977 publiceerde Trouw een interview met Zahir Muhsein van de PLO:
?The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct ?Palestinian people? to oppose Zionism.
For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.?
Rond 1948 werden Arabische landen met geweld etnisch gezuiverd van zo?n 1 miljoen joden. Arabieren pikten grond, huizen, bankrekeningen, ondernemingen, etc van de joden. Joodse vluchtelingen vertrokken naar Israel.
In 1948 viel Egypte Gaza binnen en weer werden joden etnisch gezuiverd. Jordanië viel Judea-Samaria (Westoever) en oost-Jeruzalem binnen, het gebied werd gezuiverd en 58 synagogen werden met de grond gelijk gemaakt.
In 1967 pakte Israel het gebied terug waar ze van verdreven waren nadat hen de oorlog was verklaard door de Arabieren. Nu heet het zogenaamd dat Israel deze gebieden bezet heeft.
Volgens internationale wetgeving is een gebied bezet als het word ingenomen na een daad van agressie. Hier waren Arabieren de agressor. Judea, Gaza en Samaria zijn volgens internationale wetgeving geen bezet gebied omdat ze niet afgenomen zijn van een soevereine staat.

o.g. | 26-01-06 | 12:17

@MasterAB
tussen de kruistochten en de 20e eeuw was het volgens mij een behoorlijk stabiele regio (in ieder geval stabieler dan Europa, waar tot 1900 altijd wel minstens een oorlog aan de gang was)
in die tijd waren er ook weinig joden in de regio en er was al helemaal geen sprake van een joodse staat

Loki | 26-01-06 | 12:13

@Nemo 26-01-06 @ 12:03

Stukken land stelen van andere landen??

o.g. | 26-01-06 | 12:12

Ook de Amerikaanse president George Bush zei woensdag dat Hamas geen gesprekspartner kan zijn zolang zij niet haar doel opgeeft om de staat Israël te vernietigen. "Een politieke partij moet, om levensvatbaar te zijn, voorstander van vrede zijn."

De man heeft wel humor.
Texaanse humor, dat dan weer wel... Maar ja, humor is humor.

Harige Bangmaker | 26-01-06 | 12:10

@ nemo eens blind altijd blind huh ;)

de rotte appel | 26-01-06 | 12:08

@Amsterdammer
Hmmm, misschien ga ik er nu toch anders over nadenken... nee toch niet. Was het niet Israel dat 100en Palestijnen heeft uitgemoord/laten uitmoorden? Heeft Israel toevallig ook geen stukken land gestolen van andere landen? Ik begin wel zo een teringhekel te krijgen aan die idioten die het de hele tijd voor Israel opnemen. Weeheheee we hebben een verschrikkelijke last van moslims. Zo denken de arabieren ook over Israel, maar ja. Daar wonen we niet. Amerika buit het Midden Oosten uit, maar wat maakt het uit? Maar wel meteen beginnen te janken als ze daar ook eens voor zichzelf opkomen. En trouwens, er zijn zo veel landen met kerncentrales, terwijl er best alternatieven aanwezig zijn.
(En die opmerking van 'Racially Driven' kwam niet van mijn kant.)

Nemo | 26-01-06 | 12:03

Misschien is het wel goed als de Hamas de overwinning pakt op een democratische manier. Als ze nu juist wel als gesprekspartner worden gezien bestaat misschien de kans dat Hamas zich realiseert dat het veel meer bereikt met overleg, dan met bommenleggerij.

TV Dominee | 26-01-06 | 12:02

Herstel, Dresden is idd platgegooid door de Britten. Nou ja, die hebben natuurlijk ook genoeg last gehad van een opdringerige Duitse projectontwikkelaar.

Klaas Vaak | 26-01-06 | 11:59

Wat ik niet snap is dat sommigen een fascistische overwinning in het Midden-Oosten aangrijpen om commentaar te leveren op de buitenland politiek van de VS. Gezien het feit dat de VS afwezig is in palestina is het resultaat verre van wenselijk. Los van WO2 (die door Europa is begonnen) heeft de VS inderdaad een aantal interventies op hun naam staan.

En daar ben ik nog blij om ook.

Waarom begint iedereen trouwens in dit soort discussies over WO2 en Hitler? Is inmiddels ook alweer 66 jaar geleden.

Kingeef1975 | 26-01-06 | 11:59

Hoe lang zijn die fuckers nou met elkaar aan het bakkeleien?

Al sinds de middeleeuwen en nog steeds is er geen vrede, ongelofelijk ! De komende 1500 jaar zal er ook geen vrede zijn.

Waar hebben we het nou allemaal over.

MasterAB | 26-01-06 | 11:57

En dat was niet eens in oorlog met Frankrijk. Kan je nagaan. Dresden was idd niet zo netjes, maar wij hebben ook Rotterdam gehad. De Amerikanen gooiden Dresden plat, omdat wij dat eigenlijk wilden, maar daar geen vliegtuigen en personeel voor hadden...:-D

Klaas Vaak | 26-01-06 | 11:57

@Amsterdammer
Dat is niet helemaal waar aangezien een van de grootste afnemers van Iraanse olie China is.
Ik denk niet dat in Iran over China wordt gesproken als de vijand.

MAXIMO | 26-01-06 | 11:55

@Nemo er is maar 1 ding wat een hakbar meer haat dan een gristenhond das een jeaud. en het is waar als je daar je pik in het zand steekt spuit de oli uit de grond , die gasten hebben echt geen atom energie nodig en zeker niet meer dan 1 , of willen ze opeens minder CO2 uitstoten daar in die zandbak?

de rotte appel | 26-01-06 | 11:53

@Nemo
Doe niet zo vreselijk onnozel, met je 'racial driven'. Is het trouwens niet 'racially driven'? Het gaat hier meer om ideologie dan om ras, me dunkt.
Iran is een dictatuur, geen democratie. Iran beweert een centrale te bouwen voor energie-opwekking dat is dus bullshit, wat ze zitten met hun reet op olie, maar hebben een moreel dilemma want ze kunnen het alleen maar slijten aan de 'vijand'.

Amsterdammer | 26-01-06 | 11:52

@Drieluik.
Klopt, Arafat heeft niet echt een gezond bestuur weten te installeren binnen die partij.
Ik had ze dan ook liever zien winnen omdat ze naar mijn gevoel toch een stuk gematigder overkomen dan Hamas.

MAXIMO | 26-01-06 | 11:51

Rabarberke 26-01-06 @ 11:19

Dresden is trouwens door de Britten gebombardeerd en niet door de Amerikanen.

Pannie | 26-01-06 | 11:50

Het vervelendste van die zooi in het middenoosten is dat de ellende zich naar hier verplaatst. Wat mij betreft gooien we al die heilige plaatsen plat en zetten er een groot DisneyWorld neer, da's nog leuk voor de kinderen ook.

Generaal Pardon | 26-01-06 | 11:46

@Tubifiks
Bwah, nog een goede reden voor Iran om niet naar de Fransen te luisteren.

Nemo | 26-01-06 | 11:44

@maximo, 11:37
Dat Hamas de meerderheid heeft gekregen ligt niet zozeer aan de bezetting als wel aan het feit dat de Palestijnen genoeg hadden van het corrupte Fatah bestuur.

drieluik | 26-01-06 | 11:44

Rabarberke 26-01-06 @ 11:19

Jij hebt nog steeds het concept van oorlog niet door geloof ik.

Pannie | 26-01-06 | 11:43

@Superjan
Euhh... Iran het land met de grootste oliereserves...? Trouwens landen met grote oliereserves gebruiken hun olie vooral voor export (een relatief klein deel ook voor eigen gebruik natuurlijk). Verrijking van Uranium is voor hen ook voordeliger, makkelijk zat. Iedereen doet het, waarom zij niet?
Racial driven? Dus als iemand tegen Israel is is het een racist? Goh.

Nemo | 26-01-06 | 11:43

@ ikkenietweten @ 11:31
Je bent onnozel jij!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-01-06 | 11:38

Jammer dat Fatah niet heeft gewonnen maar dat is misschien ook wel logisch aangezien meer dan 50 jaar bezetting niemand in de koude kleren gaat zitten. Ik denk dan ook dat ieder weldenkend mens na een halve eeuw onderdrukking, waarbij men continu is bloot gesteld aan agressie, op zo'n partij zou stemmen ook al zijn zij geen haar beter dan de door hun gehate vijand.

MAXIMO | 26-01-06 | 11:37

klotetuig die Mururoanonezen..

Tubifiks | 26-01-06 | 11:37

En dan ook nogsteeds geen clubhuis/theedrink actie van cohen. Echt een gemiste kans voor de dialoog natuurlijk.

Dagobert | 26-01-06 | 11:36

@nemo
niet waar, de Fransen hebben Mururoa platgegooid.

Tubifiks | 26-01-06 | 11:36

Ik voor zie al weer spreekkoren!

----------------------
[url=http://www.vertelmijover.nl/Domein]Te dure domeinen[/url]

sugarnieuws | 26-01-06 | 11:35

@ikkenieweten> ik links... Hmmm nieuw hier?

superjan | 26-01-06 | 11:34

@Nemo>(a en B) het land met de meeste oliereserves gaat uranium verrijken.. eeeh.

C: het is racial driven.
D: Ja dat is waar.

superjan | 26-01-06 | 11:31

superjan
linkse lul
ikkeweten

ikkenietweten | 26-01-06 | 11:31

@Ikkenietweten> jij niet weten.

superjan | 26-01-06 | 11:29

Ik vind de interventie van de USA in Europa in 1944 een zwarte bladzijde in de geschiedenis.

Roberto Fransisco | 26-01-06 | 11:26

@Superjan
A. Geef mij eens 1 enkel bewijs waaruit blijkt dat ze dat willen doen.
B. Ze hebben geen atoombommen en wel recht op een eigen energie-bron.
C. Door de groeiende invloed van Iran in het Midden Oosten is het sowieso al dom om Israel aan te gaan vallen. Dat is zonde. Ze hebben nu een redelijk sterke positie. (Lees artikel in de Telegraaf eens, dat gaat over de restjes van Irak).
D. Er is maar 1 land dat ooit atoombommen heeft gebruikt en dat is Amerika.

Nemo | 26-01-06 | 11:25

Allahoe hakbarrr, alaAlAjjAhahALlllaAHhhAhahahhlllAaahhlaalalllahhHAhh halbarrr !.

MasterAB | 26-01-06 | 11:25

@ Zinloos gekweld: dat Midden-Oosten is juist zo'n onstabiele regio omdat iedereen zich ermee bemoeit
Amerika wil de olie (en het liefst niet al te duur), de joden een eigen stukje land (daarbij ondersteund door het westen, deels uit schuldgevoel, deels omdat joden nogal invloedrijk zijn) en de meerderheid van de Arabieren wil gewoon met rust gelaten worden
ik plaats van een allesvernietigend bombardement stel ik eerder voor dat alles wat maar westers is z'n boeltje pakt en de regio laat aan de mensen die er altijd gewoond hebben

Loki | 26-01-06 | 11:24

@ikkenietweten
Ze waren nog een beetje geraakt door de Parel Haven

Plof-Stad-Troep | 26-01-06 | 11:23

Bij de vrienden van Gretta staat niet eens een NOS, RTL of NSE microfoon bij. Zou het alleen in Hart van Nederland komen dan?

Appie Snappie | 26-01-06 | 11:22

@superjan
'En terwijl Duitsland en Japan al hadden gecapituleerd, smeten ze nog een atoombommetje op een stad '
Liegen mag niet, je moet anders even je schoolgeld terug halen!

ikkenietweten | 26-01-06 | 11:22

@Rabarbeke
Het schijnt dat ze dit deden omdat ze de Russen wilden afschrikken, deze waren namelijk bezig met een opmars in Europa en naar het Oosten.

Nemo | 26-01-06 | 11:21

@Nemo> Er is maar een land dat dreigt met de atoombommen en dat is Iran.

superjan | 26-01-06 | 11:21

@Superjan, je hebt helemaal gelijk. Uit een nog uit te lekken document blijkt dat Sharon een handje geholpen is door de havikken aldaar, dit met oog op te verwachten overwinning der Cheitencopuleurs. Het is nu dus ffff aan de kant voor de grote opruiming. Baaj duh weej, kunnen die Hofstadsukkels niet naar Gaza geexporteerd worden om te helpen bij de vrijheidsstrijd. Kunnen we die ook zien verdampen. Goh wat kan het leven toch mooi zijn. En koffie (zonder Anan)

agrottogop | 26-01-06 | 11:20

@superjan
Ja daarvoor hebben ze de indianen uitgemoord geloof ik en elkaar in de burgeroorlog. En in een van hun grootste belangeloze militaire hebben ze een einde gemaakt aan WOII in Europa en in Japan. En terwijl Duitsland en Japan al hadden gecapituleerd, smeten ze nog een atoombommetje op een stad en bombardeerden ze Dresden plat. Met natuurlijk nogal wat 'collateral damage' zoals ze dat noemen. Als anderen zoiets doen heet het terrorisme.

Ware helden zijn het.

Rabarberke | 26-01-06 | 11:19

Bwagh, het is dat ik ziek ben anders had ik graag meegedaan met dis... dis... dis... Ik zie ook dat er alweer een aantal simpele mongolen (want dat zijn het) suggereert dat er maar met atoombommen moet worden gegooid. Geen enkel benul van de geschiedenis en ook maar te dom om zich daarin te verdiepen. Het lijkt wel een hele zooi Hitlers bij elkaar.
@Rabarbeke
Dit keer sta ik aan jouw kant.

Nemo | 26-01-06 | 11:19

@Rabarberke> Ik heb het ook niet zo op superstaten. En George Bush en de Neo Cons... Tja.

Maar ik ben wel dolblij dat de US de huidige supermacht is. En niet het Ottomaanse, Nationaal sosialistische, communistische of het Grootislamitiche wereldrijk.

superjan | 26-01-06 | 11:19

@zinloosgekweld
Als het er op aan komt mag Amerika weer handelen, in Europa zijn ze nogal bang een schaafwondje op te lopen als ze in Afghanistan moeten helpen de democratie te handhaven.
Het is goed dat Amerika niet zo bang was in 1945, helaas zijn er toen veel doden gevallen tijdens de invasie!

ikkenietweten | 26-01-06 | 11:19

Praten met peoples met biva's op is een beetje moeilijk. Gevaarlijk ook omdat onder de burk vaak een arsenaal aan rotjes verstopt zit.

Komt goed daar. Nu Marwan Barghouti vrijlaten en het onderling afslachten kan beginnen. Is leuker dan atoompje er op.

Kortom voorlopig nog geen oplossingen...

Plof-Stad-Troep | 26-01-06 | 11:18

@superjan

Natuurlijk mag Iran niet zo'n plutoniumplant omdat ze net als Irak weapons of mass destruction gaan maken. En natuurlijk moeten dat soort staten dat soort wapens niet hebben, want stel dat ze ze gaan gebruiken.

Vooralsnog is het enige land dat die rotzooi heeft gebruikt de VS. Vooralsnog is het enige land dat meent andere landen te moeten gebieden wat wel en wat niet te maken de VS. En de VS zelf gaat vrolijk door met het produceren van die rotzooi, want van de VS hoeft niemand iets te vrezen. Tenslotte is het niet de VS die ongeacht de afwezigheid van een VN mandaat landen binnenvalt en platbombardeert.

Rabarberke | 26-01-06 | 11:15

@zinloosgekweld 26-01-06 @ 11:08

Idd. Gewoon een berg met atoombommen op denderen, voordat ze de kans krijgen om iets op ons te goooien. Iran is al bezig met bouwen. Ingrijpen nu het nog kan.

CharacterX2005 | 26-01-06 | 11:13

Meer Hamas betekent meer hysterische schreeuwende zandvrouwtjes, meer vreugdesalvo's, meer stenen, meer bulldozers, meer videoboodschappen en meer met groene vlaggen bedekte lijkkisten. Het kan niet op.
.
Even wat anders: ik blijk 55% minder kans op longkanker te hebben dan mijn zwarte mederoker! Dat is wat je noemt een opsteker.

drieluik | 26-01-06 | 11:13


Tja Hamas heeft natuurlijk zeer succesvol dat stukje land herverovert :P Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte toen ik die geiten het zag vieren.

Multikuli | 26-01-06 | 11:13

@Rabarberke> En daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor.

Leuk dat je je betoog begint vanaf wwII (Wat deden ze daarvoor ook al weer, die Yanks?)

superjan | 26-01-06 | 11:13

ik zeg bommentapijt op gaza, mooi smal strookje land moet geen probleem zijn.

Onderbuik | 26-01-06 | 11:12

En ik maar denken dat Nederland weird is..

1Willem | 26-01-06 | 11:11

@zinloos

Met alle respect, maar ik denk dat de VS sinds het einde van WOII meer interventies op haar naam heeft staan en meer smerige oorlogen heeft gevoerd ten behoeve van de eigen portemonnee dan welke islamitische schurkenstaat dan ook.

Rabarberke | 26-01-06 | 11:11

Hamas morgen aan de macht? Morgenavond crisisberaad tussen Olmert, Bibi, George, de nieuwe chef van Libanon en Moebarrak. Over een week de plutioniumplant in Iran platgegooid door een B2, over 3 dagen israelische tanks bezetten de autonome Palestijnse gebieden . Armagheddon in het beloofde land. Het kan snel gaan nu.

superjan | 26-01-06 | 11:11

tegen de tijd dat Hamas en Fatah uitgeknokt zijn omtrent deze verkiezingsuitslag woont de gehele mensheid al lang op OGLE nr zoveel.

Tubifiks | 26-01-06 | 11:09

Nou... nu nog een nieuw vuil ondermaats truukje van Iran , en ik kan weer een paar maanden voor CNN gaan zitten.

Ik hoop dat het kLote Midden-Oosten nu voor eens en altijd weggevaagd wordt., harstikke zielig voor de enkele tientallen goeden onder de 80 miljoen randdebiele terroristen, maar het is ff niet anders. Er moet echt wat gaan gebeuren.
Wegvagen die boel, want op deze manier blijft de wereld onder dreiging en zullen er tot in lengte van dagen onschuldige doden blijven vallen...

zinloosgekweld | 26-01-06 | 11:08

Geld voor medicijnen? Gaat waarschijnlijk ook op aan zaken waarvoor het niet bedoeld is, zoals de schoolboeken die met steun van de EU gedrukt worden waarin opgeroepen wordt tot vernietiging van de 'zionistische entiteit', en met geografische kaarten waar Israel niet eens op staat.

Spotzilla | 26-01-06 | 11:08

Ja schande Wizard. Iemand een terrorist noemen, alleen omdat hij de kansarmen aanmoedigt zich uit zelfverdediging op te blazen in de stadsbus van de mensen met de veel te grote neuzen.
Daar zou zelfs moeder Theresa of JC himself radicaal van worden.

Jan Passant | 26-01-06 | 11:08

Tuurlijk, waarom zou je als de VS de uitslagen van een democratische verkiezing respecteren als je zelf decennialang verkiezingen hebt lopen manipuleren in midden Amerika, Rusland, Haiti en noem maar op, om de jouw welgevallige partijen aan de macht te helpen.

Is hier niet gelukt, dan praten ze er niet meer mee. Arrogant hoor.

Rabarberke | 26-01-06 | 11:05

ik denk dat sharon nu toch stiekem ligt te lachen coma of niet ...

de rotte appel | 26-01-06 | 11:03

Echt weer Amerika die als hardste staat te schreeuwen dat ze niet met Hamas onderhandelen want dat zijn terroristen!
Dus democratie is goed, maar alleen met partijen die Amerika goedkeurd...

da wizard | 26-01-06 | 11:02

Is Klootoog al gemobiliseerd?

rzer0 | 26-01-06 | 11:02

De facisten van het derde rijk zijn aan de macht, nog even en de zwartte dood zal over de wereld dwalen als de pest in vroegere tijden!

Hakbar......

ikkenietweten | 26-01-06 | 10:59

Ies democrasie. Mooie foto overigens van het gemeentebestuur van Randstad anno strakkies.

Jan Passant | 26-01-06 | 10:59

@Theendorphins> Nee. Sharon, had dit prachtig gevonden. De kfirs draaien warm. De uzis worden gepoetst. Niemand accepteert Hamas. Dus de palestijnen zijn vanaf nu vogelvrij.

superjan | 26-01-06 | 10:59

Total Anniliation ? Klinkt eng, geen idee wat het betekent.
Annihilation wel...

drijflijk | 26-01-06 | 10:57

Mooi. Het eindspel is ingezet.

superjan | 26-01-06 | 10:57

Weer een stapje dichter bij WW3. Vlug even de tap installeren in mijn stijlloze bunker en ik ben klaar voor een thermonucleaire lente.

Allah ackbar!

rzer0 | 26-01-06 | 10:55

hehe - die voorste harbar heeft gewoon de bovenkant van een burka aan - travestiet dus - ik dacht dat hakbars niets van dat soort mensen moesten hebben???

Snijbonenmolen | 26-01-06 | 10:54

is dat ventje op die foto hun politieke leider?

CharacterX2005 | 26-01-06 | 10:54

Met die hamas lui valt niet te praten,gewoon een atoombom erop en ze de schuld geven dat ze aan het experimenteren waren met nucliare wapens.

rn1970 | 26-01-06 | 10:54

Slapen ze ook met die bivakmutsen op?

Ample | 26-01-06 | 10:54

Tevreden drinkt Gretta D. haar kopje koffie en rookt nog een sigaret.

Roberto Fransisco | 26-01-06 | 10:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl