
Na het geflopte burgemeesters 'referendum' in Utrecht (opkomst 9,4% en de keuze uit twee PvdA'ers) is volgende maand Eindhoven aan de beurt. Ook daar zijn de bestuurders onwijs 'power to the people'-minded en hebben ze alle vertrouwen in de wijsheid van het gewone volk. Nou ja, een beetje dan. Want democratie is leuk maar er zijn grenzen. Om te voorkomen dat straks de eerste de beste populist de baas van de stad wordt heeft men een commissie (o.l.v. de lokale PvdA-muts Gaby van den Biggelaar) in het leven geroepen die de gevaarlijke types er alvast uit filtert. Zo is de sollicitant Rudy Reker van de LPF al snel gediskwalificeerd, net als fietsenhok-expert Paul Depla en
volksheld dorpsgek Johan Vlemmix. En zo hoort het ook, opgeruimd staat netjes. De twee kandidaten die wel de goedkeuring van de commissie konden wegdragen zijn 1. Leen Verbeek (PvdA) en 2. Rob van Gijzel (PvdA). Net zoals in Utrecht dus weer twee sociaaldemocraten om uit te kiezen. 23 januari wordt daarmee opnieuw een
feest van de democratie.
Reaguursels
InloggenValt nog mee die keuze.
Had ook Stef Depla en Rob Oudkerk kunnen wezen.
Ofwel de keuze tussen een tippelzone en een fietsenhok......
je kan het zien als kiezen tussen het eten van een Pannenkoek met stroop of een Pannenkoek met stroop.
Weer een wanvertoning. Uit respect voor de bevolking van Eindhoven stellen wij voor de eerste zwerver die zich morgenochtend voor 08.00 uur met een ketting op het stadhuis meld tot burgemeester te benoemen.
Paulus:"... Als ik ijsbeertje Knut als burgermeester wil dan is het mijn recht om daar op te kunnen stemmen. Althans dat was het hele idee toen die Vikingen op IJsland de democratie maar eens verzonnen... ..."
Formeel is het zo dat als inderdaad de meerderheid van de Nederlanders een gekozen Burgemeester wilde hebben , D66 de allergrootste partij was geworden. Dus blijkbaar wil een MEERDERHEID van het Nederlandse volk niet niet. ..... en dat heet ook democratie.
Snappie?
Paullus:"... Wat een onzin zeg. Democratie was toch iets waarbij iedereen mocht kiezen wat HIJ/ZIJ wilt? .."
Nerd-erlanders (geweldig volk)......: Nee, democratie is dat 50,5% bepaald wat er gebeurt en de andere 49,5% moet zijn bek houden. Doen ze dat niet dat krijgen ze een bezoek van de blauwe petten brigade (vriendjes van de blauwe enveloppen brigade).
Polleke:"... Althans dat was het hele idee toen die Vikingen op IJsland de democratie maar eens verzonnen... ..."
Euuh nee jochie dat is ten eerste DIRECTE DEMOCRATIE (Zwitserland). en ten tweede heeft DEMOCRATIE geen ene zak met vrijheid te maken. www.meervrijheid.nl
Dit past toch perfect in het stramien van eens in de 4 jaar je dictatuur kiezen en de rest van de tijd je waffel houden? en als je dan eens wat mag zeggen luisteren ze niet. Gaat steeds beter met Nederland.
Wat een onzin zeg. Democratie was toch iets waarbij iedereen mocht kiezen wat HIJ/ZIJ wilt? Als ik ijsbeertje Knut als burgermeester wil dan is het mijn recht om daar op te kunnen stemmen. Althans dat was het hele idee toen die Vikingen op IJsland de democratie maar eens verzonnen... al was Knutje er toen nog niet.
Maar de politiek zeik toch over alles. en luisteren ho maar!
Vast al eerder voorbij gekomen, 455 reacties is iets te veel om grondig door te nemen. Herhaling is de kracht van de boodschap.
PvdA Partij van de Aanstelling
Baantjesmachine bij uitstek
Toevallig weer de pvda. Toevallig??
Hoe dan ook de familie v/d Biggelaar zal winnen. (PvdA= mafiafamilie vdBiggelaar, mafiafamilie v/dBiggelaar is PvdA in Eindhoven) En ik ga dus ook niet stemmen.
De conclusie is dus nogmaals dat de PvdA een anti-democratisch partij is.
Hoe dan ook de familie v/d Biggelaar zal winnen. (PvdA= mafiafamilie vdBiggelaar, mafiafamilie v/dBiggelaar is PvdA in Eindhoven) En ik ga dus ook niet stemmen.
wederom kiezen tussen tering en typhus..
ik woon in 040 en ga dus niet stemmen.
Stém ik blanco.... Stém. Ik zeg stem gvd.
Net als bij de verkiezing van reaguurder van het jaar kies ik blanco.
-weggejorist-
PVDA= partij volksverlakkerij door antihelden
We kunnen er met zn allen wel lacherig over doen maar ondertussen gebeurd het toch weer. Hoelang zitten we nog met dit zooitje opgescheept. Nog nooit in mijn leven heb ik een kabinet meegemaakt wat zich zo weinig laat zien en vooral de media ontloopt. Sja de keren dat ze in de media waren was het een lachwekkende vertoning dus dat zal de reden wel zijn.
Rob van Gijzel bij een keuze uit twee, dat is de enige uitzondering die ik zou maken op de vuisdtregel "stem nooit, maar dan ook nooit op een PvdA'er". Woon gelukkig niet in Eindhoven, maar kan een positief stemadvies geven voor iemand die de "mannen in witte pakken" niet met rust liet en het aluhoedje niet schuwde. Met die burgemeester van Purmerend Verbeek heb je meer risico dat schandalen onder de pet blijven dan bij Van Gijzel (QED).
Rob van Gijzel is al lang niet meer actief binnen de PvdA. Heeft destijds de eer aan zichzelf gehouden omdat hij niet met Ad Melkert door 1 deur kon. Man was veel te principieel en consequent. Juist absoluut geen telg van de ' regentenkliek' dus.
Ik was niet van plan om te gaan stemmen, maar nu ik kan kiezen tussen Rob van Gijzel en iets anders, ga ik heel zeker wel stemmen. Op Rob dus.
@Skulldagger
50% kans op de baan of anders zeer snel een nieuwe kans, wie is er nu dom zij of wij?
Ik word hier zo moe van !!!
Alle PVDA burgermeesters zijn echt te dom voor woorden.
Dat ze hier steeds maar weer intrappen zegt iets over het niveau van de Partij Van De Achterlijke.
Aktivist 19-12-07 @ 09:57
Eh, het lag iets genuanceerder in de DDR. Uiteraard was het schijndemocratie maar officieel waren andere partijen wel degelijk toegestaan en bestonden deze ook. Het spreekt voor zich dat de SED de boel geheel en al domineerde maar voor de schijn werd er wel degleijk volgehouden dat het een democratie was.
Dat wordt dus lekker thuis voor de buis tijdens het 'referendum'.
Heerlijk toch, democratie?
www.volkskrantblog.nl/blog/36973
De manier waarop is verwerpelijk maar Rob van Gijzel lijkt me een bijzonder goede kandidaat. De mate waarin hij vocht voor openheid rondom de Bijlmerramp en de bouwfraude vond ik super. Goede man foute partij, Rob van Gijzel lijkt me iemand die hoort bij de partij van de arbeid zoals het behoort te zijn en niet de partij van de allochtonen die het geworden is. Als hij die belangrijke plek heeft zou het hem sieren als hij nog eens aan deze klokkenluider wil denken die dus nu in een caravan moet wonen. nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Bos
Die linksen kunnen alles doen wat ze maar willen. Ze zijn vertegenwoordigd in alle belangrijkste posities van de samenleving. Commisies, 2e kamer, rechtbanken, Openbaar Ministerie, justitie etc. etc.
Alleen iemand met ballen kan deze linkse ratten uitroken.
Te triest voor woorden
Tja, dit is het gevolg van de gemeenteraadsverkiezingen van twee, drie jaar geleden. Een hause aan PvdA-ers zit nu in de gemeenteraden, vanwege de PvdA-tsunami van toen. En dat is weer de schuld van het fantastische beleid van JP en de VVD (met name Rita) van toen. Het is indirecte democratie, maar desalnietemin democratie. Dikke bult.
In navolging van verkiezingen in de oude DDR, waar de kandidaten steevast lid van de Sozialistische Einheitspartei Deutschland (SED) waren.
De PVDA fietsenhok show
Jammer had liever de keuze gehad tussen Vlemmix en Depla, dan heb je tenminste nog iets te kiezen. Nu zullen ze mij niet zien op het stembureau.
In Utrecht waren de laatste VIER kandidaten van de PvdA:
http://www.elsevier.nl/nieuws/internet_en_gadgets/artikel/asp/artnr/184495/index.html
JAmmer dat Depla niet meedoet, dan kon ik tenminste stemmen op een PvdA'er. Laatste RTL-Z nieuws: Pickwick opent een fabriek in Eindhoven..
Dit is kiezen tussen niks en helemaal niks
Dit is zo democritisch dat zelfs blanco stemmen geen nut heeft...
En omdat de burger hier niet in wenst te trappen is het burgervader referendum afgeschaft. Wat een hoerekabinet hebben we ook.
Heerlijk bericht. Dit schrijf ik zonder enige ironie. Ik word een steeds grotere fan van jullie.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 03:36
.
Ik doe altijd een suikerklontje in een condoom als ik zo'n zuurpruim tegenkom.
@oerhollander>inderdaad.... .... AAAAARGGHHHHHHHHHHHHHHHH rotflol
@Mark d'Aviano 19-12-07 @ 01:44 : Inderdaad, ik kan mij ook niet herinneren uit de Fortuynperiode dat v Gijzel dergelijke bewoordingen heeft gebruikt.
Blijft staan dat het natuurlijk een achterlijke situatie is dat men weer alleen kan kiezen uit 2 PVDA'ers.
ARRRRRRRRRRRRRGGGGGHHHHHHHH www.pvda.nl/download.do/id/310021409/
Wat is het toch triest gesteld met dit land zeg... ongelovelijk. Kan iemand het laten verdwijnen?
corrupte bende daar bij de PvdA.
Betuttelende mietjes die ons gaan vertellen wat goed voor ons is...
hufters!
In een democratie zou zelfs Hanna Tokkie zich nog kandidaat mogen stellen. En niemand die dit mag weigeren! de PvdA is dus een anti-democratische partij!
Inderdaad heet topic.
Dit is namelijkl democratie op z'n noord-Koreaans.
Net 08.00 en al meer dan 400 comments. Is een heet topic, zeg.
Er komt natuurlijk weer geen hond opdagen bij dit "referendum" en daarom wordt besloten het klootjesvolk maar niets meer te vragen. "Zie je wel dat het volk geen behoefte heeft aan referenda" roept de politiek, met voorop de PvdA.
Wat een boeven zijn het toch.....
Als ik de naam van die partij hoor, spuit het bloed onder mijn nagels vandaan. De arrogantie van die hufters.
Al die tigtigtigtigtigtigtigtig Achmeds in Eindhoven zullen wel "benieuwd" zijn wie het wordt....
Pvdi kandidaat 1 of
Pvdi kandidaat 2.
Ja, van een corrupte partij met een corrupte partijleider kan je ook niets anders verwachten.
@uberdude 19-12-07 @ 07:04
U is erg optimistiesch
12% wow, dat is toch maar even 3% meer dan Utrecht. Ik, persoonlijk, geloof er geen barst van.
en nog een plaats om via internet ergens je stem aan te verbinden....
www.gelderlander.nl/nijmegen/01/reacti...
Ik voorspel ook dat de nieuwe burgemeester een PVDA'er is.
Nog nooit zo spannend geweest. Eindhoven is ook altijd in beweging. Niet te stoppen!!
Komt er nog een poll? Ik voorspel een opkomst van max 12%
Zou het wat uitmaken? Vlemix of een PvdA'er? Een clown blijft het toch.
Het ergste van dit alles is dat de PvdA zelf ook wel weet wat een kul dit is. En maar volhouden!!! Ies democrasie!!
PVV
illegaal in eigen land hehehehe
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 03:53
Belgie?
@Delilah 19-12-07 @ 03:45
was een short-cut. Alle grote steden hebben dat probleem. Maar NL is meer dan dat. Als dan een moslima-echtgenoot vindt dat zijn vrouw door een vrouwelijke arts behandelt moet worden gaat hier het licht uit
Een keer raden waar ik heen emigreer
Warner 19-12-07 @ 03:38
Niet enkel A'dam hoor. Maar goed, ik kan er toch niets aan veranderen en om nu een heel leven mij te ergeren, nee dank u.
Konijn, ik vind haar nog een van de knapste politici, moet ik bekennen. Het lijkt wel alsof je oerlelijk moet zijn om de politiek in te kunnen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Italia: enkel lekkere wijven de TV op. Met zo'n Rita Verdonk kan ik me echt niet identificeren.
En ik wil het ook niet.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 03:36
Helemaal eens, zuur wijf. Bah
@Delilah 19-12-07 @ 03:33
Ik ben blij dat ik in NL woon. Waar ik woon is het leven nog mooi, en er zijn vele plaatsen in NL waar dat nog zo is. We horen alleen van al die kudt-amsterdammers dat het zo slecht is hier. Volslagen nonsens. Dit is mijn land, vluchten is geen optie
Tis waarschijnlijk meer, hoe oppervlakkig ook, haar uiterlijk. Het eten smaakt me direkt niet meer na haar aanblik.
Bwah, Ayaan heeft mijn respect wel. En dat ze beveiling uberhaupt nodig heeft is een schande. Ze roept geeneens 'geitenneukers' of iets dergelijks (niet dat dat een reden is tot ook maar de kleinste vorm van geweld). Jij mag toch ook cokesnuivend hier reageren zonder dat de ayatollah een fatwa over je uitroept, of niet dan?
Ben blij dat ik niet in NL woon, hoewel je heel Europa moet ontvluchten om voorgoed van deze waanzin af te zijn (met uitzondering van Oost-Europa dan). Hell, ik ga denk ik maar in Saoudi-Arabie wonen, daar kunnen ze enkel nog vooruit gaan.
politiek incorrect heb je in alle soorten en maten
Ayaan is ook een troll, gewoon negeren
hahahahaha........... vrees van niet
Kaninchen, als er iemand niet politiek correct lult, is dat Ayaan wel lijkt me. Jullie zijn bondgenoten!
ondertiteling deliilah? heb maar een mavodiplomaatje.
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 03:11
Op gen 21?
Zucht, insomnia is toch niet meer wat het geweest is.
Kerstvakantie? Dat is pas volgende week waar ik woon
tis weer eens wat anders dan geenstijlpolitiekcorrect gelul. Kan ook verfrissend zijn.
@Warner 19-12-07 @ 03:16:
Ach, trolletjes met kerstvakantie zijn soms wel even vermakelijk.
Bijna warner, bijna.....
Gaan we nu serieus reageren op trollen?
Ik ziet hier in mijn luxe villa op Hawaii, oh nee, ehm in Mexico. Ik ben een heel gevaarlijke drugs-dealer met maar liefst 23 auto's en 12 vrouwen.
Ik hoef morgen niet te werken want ik ben 17, oops 53, en ik spuug op jullie allemaal.
Mams vraagt of het wat zachter kan, kudt
Mij ook niet strotgordel, maar t is leuk onzin uit te kramen tegen de gevestigde orde van geenstijl. Heb ik toch wat te doen in een vriendenloos bestaan. Moet toch wat denksport doen met een chromosomen overschot. Oh ja............ koerbagh..... mavo...... whoehahahahaha
@BLOWKONIJN
Gofferde goffer, we hebben hier dus met een interlectueel van jewelste te maken. Gefeliciteerd met je opleiding, en natuurlijk met je prachthobby.
rethorische vragen bedoel je.
ohja dit was voor t zuurtje
Zeg BLOWKONIJN, wat doe je hier toch? Don't play with the big boys, doe ik hier ook niet vaak. Discussieren over politiek en geloof boeit mij niet echt, al mag ik de heren hier graag lezen 's nachts.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 03:04:
De eerste in je familie met een heus diploma! Zozo... Nou, da's inderdaad wel een verdienste dan.
En ik heb de mavo toevallig wel met een 6 + afgerond koerbagh
@BLOWKONIJN,
Doe me een lol en sterph! je hebt met je mislukte uitspraken hier niets te zoeken. Inhoudelijik draag je niets bij en je weet jezelf alleen te verdedigen door OPEN vragen! Dat blijkt al duidelijk op iemand in de categorie 'Corky'.
Ik stel voor dat je jezelf aanmeldt bij de Josti-Band. Alhoewel dat denk ik al te hoog gegrepen is voort iemand met jouw, beduiden lage, IQ.
En doe voortaan eens de naam vermelden van de persoon waar je op reageert.
Wel zo makkelijk, moederneuker!
En daarom mogen ze t hier komen halen. Slimme duitsers???? Kmoet ze nog tegenkomen....... kuddedieren!
Lief dat je my first computer hebt gekregen van ons paps en mams, kan je je echte eigenste berichten typen op Geen Stijl.
* terugkomt op zijn uitspraak @ 02:55 *
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:55,
Dream on, girl..!! Loop toch niet zo slap te lullen!! Als je in op de grens in/op 0049 gepakt wordt met dope ben je het zaadje! Dus de slimme duitsers, en dus niet de stakkers waar jij mee te doen hebt, kweken het gewoon zelf!
En ik blijf erbij: Stupid Fuck!
@CoJoNes 19-12-07 @ 02:51:
Een prima bewijs voor de erfelijkheid van intelligentie.
Moet ik nou boos worden omdat je mn moeder voor hoer uitmaakt? hahahahahaha daar heb je veel meer voor nodig.....
H2SO4 is nu echt out!
Tschuss..!!
Zoals je misschien niet wist, zijn de straffen in nl nihil. Dus die vlieger gaat niet op. En duitser blijven zo stom om toch in nl te blijven kopen, t zijn tenslotte gewoontediertjes.
@CoJoNes 19-12-07 @ 02:51,
Zijn moeder kan je qua letters van 6 afkorten naar 4 letters....
Begint met een H en eindigt op oer....
LOL
Dan is je moeder dus ook de jacqueline als jij ooit gepakt wordt. Ik zeg het niet graag, maar die moeder van jou is niet echt nozel.
@BLOWKONIJN,
Sukkel, je trapt er nog in óók. Dat laat wel weer zien hoe *kuch* intelligent je bent! Nou veel plezier met je spruitjes, maar dat verhaal gaat dus écht niet op heur... Laat ik nou toevallig in 0049 wonen en weten, net zoals zoveel duitsers, weten waar je goeie weed vandaan haalt. Het meeste wordt in 0049 zelf gekweekt, stupid fuck!!!!
Moeders betaalt de hypotheek van de spruitjes des zoons. Lief he? En kheb altijd vakantie.
@CoJoNes 19-12-07 @ 02:46:
Ach die staken toch? www.geenstijl.nl/mt/archieven/1129631....
spel 'werken': d.o.m
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:37
Stoerdoenerij op nietsch af, je woont nog bij ons paps en mams en hebt nu kerstverkaaaansie. Right?
H2SO4 = out! Moet morgen weer werken...
@BLOWKONIJN, spel dat eens, 'werken'..!!??
Ik verkoop spruitjes hehehehe
@BLOWKONIJN,
STERPH!!
Stuk uitvreter dat je d'r bent!
Blowkonijn reist dus regelmatig naar Duitsland of heeft Duitsers over de vloer van het koophuis van een bekende van hem die nog een jaartje of 8 moet zitten.
Hij verkoopt in ieder geval wiet en snuift zich suf.
Tis maar goed dat de pliesie niet meeleest op GS.
En t was drugssmokkel.
@koerbagh ® 19-12-07 @ 02:43,
Iemand die zich heeft 'ontrokken' aan de maatschappij is deze discussie geen een waard!
mooi...... hoor ik niet bij. Heb nog nooit een uitkering gehad, al is t maar omdat ik een hekel heb aan papieren invullen. En dictator??? jij??? je kan je hondje bij de puppycursus waarschijnlijk niet eens africhten....
Nog een jaartje of 8....
Dat was vast geen drugssmokkel of winkeldiefstal. Sterkte als je je overwaarde moet incasseren.
En nee, ik heb aandelen.
@Korreltje Zout,
BLOWKONIJN = looser 1e klas! Spaar je keyboard aan die lutser.
Is geen eens een knip voor de neus waard!
Ik heb me onttrokken aan de maatschappij en dat bevalt me prima.
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:31
Voor iemand die zich heeft onttrokken aan de maatschappij maak je je anders wel onnodig druk om de persoonsbeveiliging door de maatschappij van één van haar leden.
Hahahahahaha........ werk ze........ and: who cares?
@ BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:31
Op het lijstje van tuig dat tegen de muur gaat als Korreltje Zout dictator wordt, staan uitkeringstrekkende wietplanters vandaag op de 6e plaats.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:37,
Whahahaha, en dat denk jij! Lutser!
Stoere meneer, die geeneens een huurwoning kan betalen, met z'n vastzittende 'vriendjes'.. Zometeen moet je nog 8 jaar huur betalen!.
Ow ja, je nick sux ook trouwens, maar dat wist je al..!!
Je werkt voor een baas?
Owja, * = doorhalen wat niet van toepsssing is!
Zie mijn post @ 02:32
* Goedverdoemme, alweer zó laat. Snel met zijn verliefde harses slapen gaat *
Huur? Jammer........ Ik heb een koopwoning op andermans naam, wanneer deze persoon, duurt nog een jaartje of 8 vrij komt, incasseer ik de overwaarde en verlaat dit regeltjesland. Zullen julie vast blij mee zijn.
Die PvdA kandidaten zijn zo slecht dat zelfs een 14 jarige VMBO leerling als een gevaarlijke consurrent voor de burgermeesterpositie wordt gezien
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:31
Dus jij bent zo'n lul die nog contant z'n huur betaalt en afrekent bij de supermarkt?
Krijg de schijt met die PVDA, Stelletje ongecultiveerde linksche deictators dat het er zijn. Alles wat ook maar enigzins niets strookt met het PVDA idealisme wordt nu stelselmatig uitgeroeid door dat stellejte rooie linksche rothufters!
En dan hebben we goedverdoemme ook nog eens die lamlul van een Wouter 'draaikont / leugenaar*) als minister van financien. Da's wel de allerlaatse plaats die je een PVDA kleautzak moet geven, zelfverrijkers dat het er zijn.
Kostmisselijk ben ik van dat rooie ropt-tuig dat op dit moment door liegen én bedriegen dit land zo snel mogeliujk naar de kloten helpt!
Oh ja, Bakellende, ik hoop dat jij, je vrouw en kinderen zo snel mogelijk naar de onderste regionen van de hel worden gestuurd!
Helemaal korreltje, en spruitjes kan je prima voor wiet door laten gaan bij onze oosterburen. Zeeeeeer winstgevend. Ik heb me onttrokken aan de maatschappij en dat bevalt me prima.
Of je hebt een snipperdag...
Je leeft van je spruitjes?
Is ook mooi.
@ BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:25
Gokje, je bent MBO student. Morgen geen vakken vullen voor de stage, dus lekker uitslapen. Nu nog even wachten tot je Red Bull is uitgewerkt. Zit ik er ver naast?
Merk t al, t werkvolk moet naar bed...... voldoende slapen om zich de volgende dag weer af te kunnen beulen om de portemonnee van de baas te vullen. En nee..... ik heb geen uitkering.
Waar dan?
De hangoren van Blowkonijn worden flink gewassen. Maar zelfs met de staalborstel van Herman Flipsen gaat die vlek er niet helemaal uit, laat staan met een gewoon hoofdwasmiddel.
Religie is een massa-illusie
@ CoJoNes 19-12-07 @ 02:10
Goedgemikt en heel raak. +1
Inderdaad! Als hij dan toch op de revengetour gaat, moet hij de christenen en de rest van de anti-joden niet vergeten. Roei me kaar maar lekker uit, des te meer plaats voor mij en mn nakomelingen.
Kom op, nu wil ik het weten ook..
Welk staalbedrijf heeft problemen met haar smeltoven??
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:03
Zoals het Boeddhisme bijvoorbeeld. Ontzettend gemeen, zichzelf opblazend vegetarisch tuig dat het is!
Andere religies zijn al in het verleden aangepakt en zijn niet echt een probleem meer nowadays. Overigens is de Islam best ok. Alleen de mensen die deze religie beoefenen zorgen constant voor problemen.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 02:03
Simon Wiesenthal pakte alleen de nazi's aan. Flauw ook.
Slapen doe ik wel overdag, als iedereen aan t werk is. Is wel zo rustig in de straat.
blessed is the internet: undpwatch.blogspot.com/2007/12/ad-melk...
Ayaan probeert alleen te scoren met de islam......... zwak....... pak dan elk geloof aan!
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:58
Zoals ik al zei: ga slapen, is beter...
@ILT 19-12-07 @ 01:52
Wij hebben een parlementaire-democratie, met een monarch als staatshoofd.
De sociaal-democratie, is er slechts een onderdeel van, zoals ook de christen-democratie en de liberaal-democratrie en de andere POLITIEKE stromingen
Die ''rooie'' ook altijd... stiekem adoreren ze het Communisme, en zien Stalin het liefst opstaan uit z'n graf. De reincarnatie van Stalin hebben ze ook als partijleider gehad, ons aller Joop Den Uyl, maakt meer kapot dan je lief is.
Ook PvdA:
www.hetvrijevolk.com/?pagina=5045&...
Dat wil niet zeggen dat ik haar 2 meter onder de grond wens, dat doen andere wel. beantwoordde alleen de vraag waar ik haar in de toekomst zie.
-weggejorist-
Korreltje Zout 19-12-07 @ 01:00
grijs??
Psssst sociaal-democratie is het Nederlandse politieke systeem, niet zomaar een ideologietje van een van de regeringspartijen, maar het zenuwstelsel van het politieke proces. Vandaar dat er ook geen echte oppositie is in Nederland. Nee, zelfs niet van de SP en PVV.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:41
Klinkt al beter, ook al ben ik het niet met je eens.
Dat GS bekend staat als sjokblok wil niet zeggen dat je hier kaalkopjestaal kan plempen. Je moet de juiste toon nog vinden.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:48
"Niet haar mening, dat moet ze zelf weten"
Jaja, niet haar mening.....
"En waar plaats jij Ayaan in dat wereldbeeld, haar rol, haar beveiliging?"
Korreltje Zout 19-12-07 @ 01:45
"Ik denk 2 meter onder de grond......."
pffft.....
-weggejorist-
@ BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:46
Dus 1 jokje is uitzetten? Principieel hoor, maar volstrekt ongeloofwaardig.
Vraagje: Als een pliesie jou vraagt hoe hard je reed op je bromscooter, dan ben je ook volstrekt eerlijk?
BLOWKONIJN @ 01:41
Je bent dus een op geld beluste nihilist die koningin Ayaan haat, omdat ze belangenloos haar leven waagt voor het recht op zelfbeschikking en het ergens over heeft. Blijf maar staren in haar koplampjes tot je verpletterd wordt.
Trusten Koerbagh. Ik ga veel geruster slapen nu ik zie dat jij Blowkonijn ook niet kan volgen.
Welke kleur Korreltje Zout? Gewoon... a pile of shit. Dat lijkt me nu evident.
-weggejorist-
Morgenochtend ga ik lekker bouten. Ben benieuwd welke kleur Blowkonijn dan heeft.
Niet haar mening, dat moet ze zelf weten. Maar dat moet ze niet gaan zitten liegen.
Welterusten @Nonnes 19-12-07 @ 01:44
@Het_leuke_zuiden 19-12-07 @ 00:16
BOOO les montres sont mechants/evil: www.youtube.com/watch?v=SVqmsKhbLsk
@ BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:41
En waar plaats jij Ayaan in dat wereldbeeld, haar rol, haar beveiliging?
@ BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:41
En wat staat je dan zo tegen aan Ayaan?
Ik kan het niet meer volgen dus ik ga tegen de vlakte. Gutenacht.
bottehond 19-12-07 @ 01:29
Die zaak is helemaal niet helder.
Ik heb smerige uitspraken vernomen van veel lieden tegen Fortuyn, en het bloed druipt nog van hun mond. Maar ik kan me hierover niets herinneren dat van Van Gijzel kwam. Via Google kan ik ook niets vinden.
In 2002 lag Rob van Gijzel in de clinch met de PvdA, en verliet hij de kamer.
Ik neem aan dat je Rob van G. verwisselt met Rob O.; anders zie ik toch graag wat meer informatie van jou hierover.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:41:
*kuch*
"Ayaan was in een leugenachtige hoer , die zich hier met dr makakengebrul naar binnen heeft geoehoet. Als dat meer nederlander is dan de 70 procent die haar haat, ben ik een allochtoon.
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:43"
You could have fooled me...
Ik geloof niet in een blank eigen land geleid door nationalisten, ik geloof eigenlijk nergens in. Vind dat landje afbakenen ook maar iets achterhaalds. Gewoon grenzen weg, alles open, 1 wereldland, alles gemengd, zodat je op een gegeven moment geen ras meer kan bepalen. Ben je in een klap van t hele gezeik af, op voorwaarde dat welk eender geloof ontrafeld word als een pertinente leugen.
Leren ze het nou verdomme NOOIT? Sowieos onmogelijk dat twee PvdA'ers de beste kandidaten zijn. Maakt me trouwens wel nieuwsgierig naar de andere opties...
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:36:
Eh, tot de fondsen afdoende gevuld zijn voor een continue beveiliging wellicht? die greencard heeft ze nog maar een maandje of 2, en beveiliging is nogal duur.
Je gaat nog steeds een heel klein beetje voorbij aan het wezenlijke punt. Waarom iemand die een mening verkondigd over een religie bewveiliging nodig heeft. Denk daar nou eens over na voor je publiekelijk begint te schreeuwen en je domheid en racisme aan de hele wereld verkondigt.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:36
Er was een tijdelijk probleem, beveiliging stopte op het moment dat Ayaan kon beginnen met het werven van fondsen.
@DANNY3960 19-12-07 @ 01:35,
stug doorlezen, F5, en dan nog eens stug doorlezen,
dan pas reaguren.
En snel doorlezen.
Simpel.
www.terrierman.com/zululeagletoyrabbit...
@ CoJoNes 19-12-07 @ 01:34
Precies wat ik in gedachten had. Maar dan nog... De zweem van 'wild'... daar hou ik niet van. Ik wil rund. Of vis.
Verbeek is jongerenwerker en is dol op ontwikkelingshulp. Van die gekkigheid houden wij in Eindhoven niet zo. Philips heeft de wereld meer dan voldoende ontwikkeld. We hebben genoeg gedaan.
.
Van Gijzel is het soort ambtenaar dat je altijd bij de koffie-apparaten bij bouw- en woningtoezicht tegenkomt. Bureaucratie omdat het KAN, objectiveren omdat het MOET en de vaart der volkeren lekker lurkend traineren, heerlijk. Daar houden wij in Eindhoven ook niet van.
.
Ik stem NEE. Het is ten slotte een referendum.
@CoJoNes 19-12-07 @ 01:34:
Ik zou nog wat champignonnetjes, ui, knoflook en wortelen toevoegen. Voor het overige kan ik me wel vinden in het recept.
Huh? Nou zeg je zelf dat ze greencard heeft en dus fondsen mag werven. Waarom komt dat leugenachtige blahblahvrouwtje dan hier zaniken voor geld?
man man ben ik zo slow dan of zijn er zoveel posts,ik krijg het verdomderdoderdorie niet meer aangelezen.
Blowkonijn bevindt zich inmiddels halfverteerd in mijn dunne darm (ph=2.0). Morgen poep ik hem uit. The circle of life.
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:26
Heb je er een hekel aan als ik zeg dat Ayaan méér Vrije Wereld is dan 70 % van de burgers van de vele europeesche unielanden? Trouwens: lijkt me een aardig recept voor een ontluisterende ineenstorting, zo'n ongewenste en gehate SSuperSStaat. Dat wordt lachen jongens. Die creeeren hun eigen mislukking. Dom... dom! Ongeloofelijk. Maar als jij een onversneden blank eigen land nationalist bent, dat mag. Ik kan er niets van zeggen want ik geloof in het Vrije Weaurd. Maar dude: op GS zal je heel, heel weinig sympathie ontvangen voor zulke opmerkingen. Trust me on that one. Ik ga niet meer om je grappen lachen.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:26:
Ze heeft een green-card, dus ze willen haar wel. Er zijn genoeg mensen die wel willen betalen, maar je mag in de VS pas fondsen werven als je een green-card hebt. richarddawkins.net/
@koerbagh
Een konijn in veel rode wijn, uitgebakken spek, laurier en jeneverbessen. Daar hoef je verder niet ingewikkeld over te doen. Serveren met rode kool en een aardappelpuree van eigenheimers. De jus doet de rest.
Ik raad je ook ossehaas aan, smaakt een stukt beter en is waarschijnlijk ook drugsvrij. Tenzij je graag van witte kerst houdt. Dan moet je me maar opvreten. Veel succes
@Nonnes 19-12-07 @ 01:25:
Wat betreft je kookkunsten: die trek in niet in twijfel, maar ik zou je graag willen overtuigen dat een ietwat andere bereiding je ook van een duf konijntje een feestmaal kan maken. Vergelijken met andere aaibare diertjes is zinloos, elk beest smaakt anders.
Mark d'Aviano 19-12-07 @ 01:22
Dude. Ik ben het Openbaar Miniserie niet. Bok op, die zaak is toch helder? Het toegedekte wangedrag van die zeauns van het establishment. Dude, die Menschen hebben BLOED aan hun handen. Wat maakt hen beter dan Bouterse? Leg het me uit, als je kunt.
Nederland wordt geregeerd door een heel kleine kliek die elkaar in stand houdt, zich verrijkt en spuugt op de Burger. Ik ben best verbaasd dat Nederland al geen Republiek is. Zeg maar. Schuld van het hoernalje. Dat valt niet te ontkennen.
De jonkies komen er aan en hebben GW pliticus van het jaar gemaakt. Revolutionair gedrag. Hulde voor zulk verborgen verzet. Maar das geheel mijn mening en geenszins die van GS.
Ik neem mijn woorden nooit terug en heb ook geen bescherming nodig. Waar zat ze ook alweer? Oh ja ..... in de vs........... moesten ze dr ook al niet. Niemand wil voor haar beveiliging betalen....... dat zegt toch wel wat?
@bottehond 19-12-07 @ 01:23:
Niet zo pathetisch worden botte. Dat is het scherpst van de snede. Blowkonijntje valt over de rand. Dat kan iedereen met verstand zien.
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:20
Lees je eigen post 0:43 nog eens door, wellicht zie je het dan ook, wat mij tegen staat.
P.S. leg mij de laatste zin nog even uit, want daar begrijp ik geen snars van
@ koerbagh ® 19-12-07 @ 01:21
Met betrekking tot je eerste alinea: ach, als ik het toch eens zo kon zeggen.
Met betrekking tot je tweede: beweer je nu dat het aan de kookkunsten van Nonnes ligt? Nee... serieus, mijn smaak is het niet.
Ik vind dit best qut. Hadden jullie daar niets van kunnen zeggen? Nou mot ik, of all, Simon Wiesenthal spelen. Lutsers.
@bottehond 19-12-07 @ 00:36
Heb je hier links of krantenknipsels over? Onmiddelijk en plein public gooien.
kuttekrap 19-12-07 @ 01:20
Bon, dan richt jij hem maar af en laat hem hier ende publiekelijk zeggen dat hij dat niet écht meende. Tis hier gosternokke geen bloed en oneer kantine.
Indroctienatie , daar is de pvda goed in , en half nederland rent er achteraan!
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:16:
Je zou je moeten afvragen waarom iemand die mening verkondigt überhaupt beveiliging nodig heeft. Als je dat snapt, dan boeit het verder niet wát ze zegt.
En verder op je vraag: "Do i need to say more?" - Please don't. Just die. Quietly.
Improve the human genome and intelligence on the planet. And don't make a mess whilst doing it.
@Nonnes 19-12-07 @ 01:16:
Mits goed bereidt is konijn een prima stukje vlees.
Ongelooflijk. Trek een keer mn bek open over dat bijgesneden kudtflappenfestijn en ik ben direkt een racist. Wanneer jullie haar zo een warm hart toe dragen, draag dan ook bij aan haar beveiligingskosten. Maar nee....... das natuurlijk weer een brug te ver. Nep idealisten!
Iemand met zo'n prachthobby (tuinieren) als BLOWKONIJN kan geen slecht mens zijn. Hij heeft alleen wat moeite met de mensheid en al zijn rare fratsen.
Gaby van den Biggelaar, prachtige naam trouwens. Geil ook, tot je de foto's ziet.
www.pvda.nl/download.do/id/310021409/
*kruipt weg in een duister hoekje*
@Herman Flipsen
Dat sowieso, maar voor het stressloos kunnen zitten in het pluche is het ook wel zo handig om eens van die ellendige referenda af te zijn. En hoe dat beter te doen dan door de burger het gevoel te geven dat het aan hemzelf te wijten is?
Of daar een alu-hoedje voor nodig is weet ik niet. *Houdt hem voor de zekerheid een nachtje op*
=out
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 01:16
Nee, je bijdrage van 00:43 was wel genoeg, wat mij betreft.
Kan ik weer blanco stemmen?
Ik moest bij blowkonijn vooral aan jaapio denken.
@ koerbagh ® 19-12-07 @ 01:13
Hm hm. Maar om hem dwars te zitten verkies ik voor het kerstdiner een zwart konijn boven hem. Tenminste, dat zou ik doen als ik konijn lekker zou vinden.
Ayaan geilt gewoon op aandacht. Helaas voor haar delen velen mijn mening, waardoor ze haar beveiliging niet rond krijgt. Do i need to say more?
@Nonnes 19-12-07 @ 01:11:
Ik moest bij Blowkonijn ook ineens aan het aanstaande kerstdiner denken.
Korreltje Zout 19-12-07 @ 01:09
In de pan? Dat moet je toch eerst laten besterven?
Misschien praat ik nu bullshit maar de combinatie Blowkonijn en besterven staat me gewoon aan.
Eindhoven... Frits was de burgemeester, na hem mag die functie geen naam meer hebben.
@ bottehond 19-12-07 @ 00:59
... en Ayaan heeft meer ballen dan menig man. Blowkonijn is inmiddels geslacht en ligt te sudderen in mijn pan.
koerbagh ® 19-12-07 @ 01:05
excuus, wollig taalgebruik is dan weer zo'n beroepsziekte die af en toe weer de kop op steekt.
@DiagnosisTyphus 19-12-07 @ 00:57
PvdA, is voorstander van een -door de raad gekozen- burgemeester, de belangrijkste posities (grote steden), zijn vanwege demografische omstandigheden op de plaatsen waar de PvdA veruit de grootste fractie in de raad is.
Daar is niet eens een alu-hoedje voor nodig.
@Nonnes 19-12-07 @ 01:05:
Veel meer hoeft het openbaar bestuur ook niet te zijn, denk je wel?
@me
Alweer offtopic zie ik. Slome donder.
@Maaier 19-12-07 @ 01:01:
Geert Mak... dan noem je ook iemand. Pff... Laat hem zich gewoon bezighouden met de voettochten van Jacob van Lennep en de ontkerstening van Friese dorpjes. Dat doet 'ie leuk en interessant, maar laat hem niet de grote geo-politieke beschouwer uithangen, dan komt toch de irritante socialistische moralist weer bovendrijven.
(NB. Voor de tweede maal vandaag: wel weer veel pleonasmen in één beschrijving, maar goed...)
-edit 19-12-07 @ 00:53
Ja, ook wel mee eens. Maar als de inzet van referenda zich zou beperken tot plaatselijke items zoals; Willen wij ons dorpsplein overhoop halen voor een ondergrondse parkeerkelder?; Willen wij drie bruggen van die onwaarschijnlijk dure architect over ons anderhalvemeterbrede polderstroompje? dan ben je goed bezig denk ik. Concrete hetkostdehoofdprijs-gevallen die de allergrootste ergernis kunnen opleveren maar waar de burgers ook de voordelen van kunnen inzien. Legitimeer dat maar met een referendum. Het grotere plaatje laat ik nog steeds graag niet over aan ehm... onszelf. Maar ik besef ook dat het klinkt als een zoethoudertje.
maaier naar schuur, morgen *kuch* belangrijke afspraak.
Herman Flipsen 19-12-07 @ 01:01
hehe, maar ik schiet liever konijn om de hoek. Ziltig konijn, bah
geef me ff een paar minuutjes....... heb je een mooi wit sausje
@Maaier 19-12-07 @ 00:55
Daar hebben ze in Zeeland niet zoveel moeite mee. www.nu.nl/news/1361127/122/Politie_sch...
koerbagh ® 19-12-07 @ 01:00
Dta zeg je nou wel, maar Geert geMak zou er een prelude van WOII in zien.
Hee BLOWKONIJN weet jij nog een lekkere saus voor een kerstgerecht met konijn?
www.mytokes.com/pr/BlowKonijn
@Maaier 19-12-07 @ 00:54:
Daarom wilde ik Shalome's comment ook even corrigeren, cq. nuanceren. Het was een cascade van elkaar versterkende maatschappelijke en natuurlijke processen.
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:43
Opbokken met je racistische praatjes, stinkzak. Ayaan is meer West Europeesch dan 3/4 van het volk.
Next tought
Holland is very ill.
*nog een glaasje vino tinto inschenkt*
@vander F 19-12-07 @ 00:56
Niks nieuws. Alles veranderd. Altijd.
Zo ook mijn online status: G'night all.
Punt 1 Ben geen racist........ ik haat iedereen.
Punt 2 Drugsprobleem is een probeelm voor anderen om mij heen en aangezien ik toch iedereen haat, interesseert me dat niet.
Punt 3 NVU.......?????
*Nieuwe rol folie vast klaarlegt*
De referenda van de afgelopen tijd zijn er niet om de burger meer inspraak te geven, maar om de lust tot stemmen te ontnemen en zodoende ultiem de extra inspraakmogelijkheden uit de wet te kunnen filteren. U stemt nee, wij walsen daar toch overheen met een ja (hoezo bindend?). Hier, nu mag u ècht kiezen over iets dat er werkelijk toe doet: twee verse rode rakkers, en u bepaalt helemaal zelf wie het wordt. Ho nee wacht, u moet toch echt met meer komen. Weet u wat, wij kiezen deze keer wel voor u. Volgende keer zal het helemaal anders zijn, met een heuse binnenskamerse stemming. Dat scheelt u toch een hoop tijd als wij alvast het voorwerk doen. Nu wel stemmen deze keer hè? And the nominees are...
Of de kiezer stemt zelf een keer in met het stoppen met referenda omdat het keer op keer kiezen tussen middelmatigheid en middelmatigheid zo wel erg veel geld gaat kosten, of niemand komt meer opdagen als de totale leegverkoop daar is. Hoe dan ook, deze 'verkiezingen' hebben de tegenovergestelde uitkomst van wat ogenschijnlijk het doel is.
@DANNY3960 19-12-07 @ 00:44:
Heel kort:
De PvdA wil geen referenda, maar toch een beetje de schijn ophouden. Hoe hou je controle over een in wezen oncontroleerbaar systeem? Simpel: je stelt als de regels vast. Je bent regelgever, scheidsrechter en deelnemer tegelijk.
Het gepeupel voor het lapje houden, heet dat ook wel.
@-edit 19-12-07 @ 00:53,
het gebeurt toch wel, verandering, goedschiks dan wel kwaadschiks.
Het is allemaal toffe jongens oud krentebrood gelul, die hele polletik.
Pijp jij mij, krijg jij een mooi baantje, breien we er een mooi verhaaltje omheen. Et voilá.
Herman Flipsen 19-12-07 @ 00:53
ja, maar om een spacekonijn te vreten die niet met donkere pruimen in de oven wil liggen, daar heb ik geen zin an.
koerbagh ® 19-12-07 @ 00:51
Zeker boeiend, zeker als je nog de hele kwestie over verval danwel overname etc. erbijneemt. Daarom is het ook altijd zo grappig als iemand even roept: Het Romeine Rijk is tenonder gegaan aan ... Maargoed, gelukkig hebben sommigen er wél verstand van, of in ieder geval van de complexiteit ervan. *Maaier is weer eens volledig trots op z'n opleiding*
@Maaier 19-12-07 @ 00:51
Jagen heeft ook wel wat hoor, hebben wij er nog wat lol aan. Het is dat ik er de puf even niet voor heb.
Geheel off topic, maar wel even over jagen, de ene soort tegen de andere een stukje bijzondere samenwerking: www.youtube.com/watch?v=oxDZW4k8tCY
* oventje *
ROFL@Maaier 19-12-07 @ 00:51
Hoewel... kerst komt eraan, is ook een optie,
Nee geen tijd voor. Probeer reaguurder van t jaar te worden.......... heb geen tijd om te fappen.
tweederde van de Nederlanders haat Ayaan
www.geenstijl.nl/mt/archieven/013460.h...
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:50
I beg to differ. Je bent gewoon een racist met een drugsprobleem. Door de mand gevallen en wat mij betreft tief je snel een eind op naar je NVU vriendjes.
@vander F 19-12-07 @ 00:41
Rabarbeke heeft daarin opzich een punt. Ik twijfel zelf ook of je 'het volk' rechtstreeks moet betrekken bij ingewikkelde beslissingen. Daarvoor stel je een bestuur aan dat alles zou moeten (kunnen) overzien. En, wij, als aandeelhouders van de staat de Nederlanden, kunnen op gezette tijden dat bestuur vervangen. Ik meen dat het in het bedrijfsleven evenmin onwenselijk zou zijn om de aandeelhouder op de bestuursstoel te hebben.
Aan de andere kant roept mijn democratische hart: dat kan democratischer. Maar ja: is dat uiteindelijk beter?
BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:50
Ga dan een bloemetje kopen voor je rechterhand of zo. Is een harde werker en da's wel ja zo romantisch.
Cookie v. eigen deeg 19-12-07 @ 00:49
Ik pleit voor verplichte myxamatose.
De PvdA weet natuurlijk best dat ruim 70% van de Nederlanders uit principiële overwegingen nooit PvdA zal stemmen omdat ze deze partij simpelweg haten.
Maar jah, dat ontkennen ze natuurlijk en voeren toch weer zo'n nepverkiezing op zodat uber dhimmi Guusje - Nee, Nederlandse ambtenaren hoeven geen Nederlands te spreken - ter Dorst, een goede reden heeft om het burgemeestersreferendum af te schaffen. Kan de PvdA weer lekker verder met haar corrupte cliëntele systeem. En ach, dat Nederland naar de klote gaat door PvdA wanbestuur daar liggen ze bij de PvdA echt niet wakker van.
@Maaier 19-12-07 @ 00:45:
Er zijn boekenplanken vol over geschreven, maar het traditionele beeld dat hordes barbaren Rome eventjes hebben geplunderd en tot ruïnes hebben gemaakt; dat beeld klopt niet. De enige reden waarom Ottokar niet als keizer van het rijk kon worden gekroond was vanwege de Romeinse wet. Hij was geen Romein. Enfin, één van de diepere oorzaken was (oh ironie) een klimaatverandering. Daar kon het bestuur niet op inspelen. Oogsten mislukten, belastinginkomsten stonden onder druk... etc... Boeiend hoor, dat einde van het West-Romeinse Rijk.
Neuh.... heb nog niet genoeg gesnoven.
Ik val in herhaling maaar ehhhh: Cookie v. eigen deeg 19-12-07 @ 00:27
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:43
Ga slapen, mafkees!
koerbagh ® 19-12-07 @ 00:43
Jazekers. Maar het laatste waar de Romeinen op dat punt zaten te wachten, waren religie en de onderontwikkelde instroom, no? Dat bedoel ik dus.
Het lijkt hele erg veel op wat wij hier nu meemaken - en dat mag PvdA zich inderdaad goed in de rooie oortjes knopen - maar van het ethisch reveil is weinig meer terechtgekomen. Alle aandacht, die we hard nodig hadden om de zooi op orde te krijgen, gaat nu naar andere zaken en welke dat zijn zijn niet zo moeilijk te raden.
CoJoNes 19-12-07 @ 00:46
klapklap. Blowkonijn is vlaams (makaken) of gewoon dom?
@BLOWKONIJN 19-12-07 @ 00:43
hoer, makakengelul en geoehoet. Da's duidelijk, u heeft een hekel aan de zwartmens en gooit weleens een banaantje tijdens een voetbalwedstrijd?
Ga eens deaud met die schofterige typeringen.
koerbagh ® 19-12-07 @ 00:43
Je maakt het me wel moeilijk nog even de 10001 andere redenen niet te noemen *slikt historicus modus even in *
@Maaier 19-12-07 @ 00:43,
no way.
Terzijde:
Iedere voorstander van een Meritocratie, zou tegen referenda moeten zijn...
hoy koerbagh
please praat me eens even bij(of een andere die weet waarom het gaat)ben nl.Nederland al een poosje terug ontvlucht maar want to keep updated!
Bij voobaat dank.
PS. The shit is dat ik werk en niet alle tijd heb om GeenStijl constant te lezen.
Bij voorbaat dank.
@bottehond 19-12-07 @ 00:40
Linkje?
Ayaan was in een leugenachtige hoer , die zich hier met dr makakengebrul naar binnen heeft geoehoet. Als dat meer nederlander is dan de 70 procent die haar haat, ben ik een allochtoon.
@Shalome 19-12-07 @ 00:27:
*Als historicus even aan de bel trekt*
Dat is niet helemaal waar. Het West-Romeinse rijk was al lang voor 476 in verval, vooral door interne vijandschap, en zoals Rabje opmerkt door corruptie, nepotisme en vastgeroeste machtsinstituten. Buitenstaanders als de geromaniseerde Gothische koning Alaric (410 na C.) en Ottokar (476 na C.) hebben zich daar tegen verzet. Het was eigenlijk de verwezenlijking van een adagium van John F. Kennedy:
"Those who make a peaceful revolution impossible, will make a violent one inevitable".
De PvdA zou er goed aan doen die woorden als regenten-partij ter harte te nemen. (niet als revolutionaire partij; dat willen ze graag zijn maar zijn ze nooit geweest).
vander F 19-12-07 @ 00:41
Eerst algemeen kiesrecht afschaffen daarna pas aan dat soort dingen sleutelen.
@bottehond 19-12-07 @ 00:40
Die laatste zin begrijp ik niet
@-edit 19-12-07 @ 00:34, lijkt me correct.
alleen dan wel graag doordachte procedures om tot die referenda te komen.
Anders krijg je populistische mongeaule dwars acties,
zoals Rabarberke altijd plastisch weet te beschrijven.
Waarom vertelt NIEMAND van de MSM (shame on you, assholes!) dat Ayaan de oorlog heeft verklaard aan de islam? Niemand. Een historische daad. Ayaan gaat als ambassadeur zonder mandaat de héle islam de eaurlog verklaren. Als dat niet stijlleaus is.
Niet aan de islamisten, de fundamentalisten en de islamofascisten, Neen!
Aan de héle islam. Nadrukkelijk gezegd door de Zwarte Voltaire. Wat een bijna royale dame. Meer Nederlander dan die 70 % die haar haat.
Jeeeeeej Ik mag ook stemmen !!!!!!!!! Hmm moeilijk... Naja Zie het ook weerd van de positieve kant. De kans dat het een CDA'er wordt is een stuk kleiner nu.
De laatste kronkels van een politieke orde die binnen een decennia verdwenen zal zijn.
Van zoiets word ik niet boos, alleen verdrietig. De afstand tussen mij en de overheid is weer een stuk groter geworden. En dat is wel zo fijn.
Rabarberke 19-12-07 @ 00:31
Nauw... de Romeinen waren erg goed in vechten, overwinnen, en daarna allianties sluiten met wat de slag had overleefd. En ze boden zoveel glitter & glamour en beschaving en arrogantie dat dat ongekend lang werkte. Totdat die boeren massaal binnenstroomden (hoe heette die keizer ook al weer die zijn fiat gaf) en die stomme religie onder Constantijn werd ingevoerd.
Mazzeltov 19-12-07 @ 00:32
Hij hoorde bij de fatwa-sprekers jegens Pin. Die Menschen hebben NOOIT publiekelijk verantwoording afgelegd. Integendeel: zij allen reauken een dikke "old boys" sigaar op Uw kosten. Misdadigers zijn het. Die Menschen dienen vervolgd te worden wegens aanzetten tot executie. Wat''is dit voor een bananenrepubliek? Dan maar pro EUSSR. kan bijna niet slechter en gecorrumpeerder. Stel je Milosevich voor in de VN. Dat niveau. Gosternokke!
timber 19-12-07 @ 00:31
Je zou kunnen zeggen *begeeft zich op zeer glad ijs* dat veel mensen die het goed voor elkaar hebben en een bepaalde machtspositie hebben ook een PvdA-achtige insteek hebben en dat daar blijkbaar bepaalde eigenschappen bijhoren die het goed doen in cirkels.
edit 19-12-07 @ 00:34
Oké, je hebt je punt nu wel gemaakt geloof ik.
@koerbagh ® 19-12-07 @ 00:31,
jaag 'm nou niet weheg.
@vander F 19-12-07 @ 00:25
Nee. Ik bedoel: of wél een systeem waarin referenda kunnen gedijen of helemaal géén referenda. Niet zo'n tussending dat niet kan werken.
koerbagh ® 19-12-07 @ 00:31
Nogmaals dank voor het me herinneren aan Opeth. Kent u dat, zonder het te weten uit te kijken naar een bepaald stuk muziek.
CoJoNes 19-12-07 @ 00:31
Volgens mij is het hete hangijzer de volstrekt uiteenlopende uitleg van het begrip 'de beste bedoelingen'.
Ik hoop dan maar dat Rob v Gijzel het gaat worden, die man lijkt mij nog de enige integere PVDA'er in NL.
Of kennen jullie hem niet meer van de bouwfraudezaak?
die goede oude tijd........ zucht
@bakoenin 19-12-07 @ 00:29
Ik geloof niet dat dit het argument zal zijn van de PvdA. Gewoon opportuniusme lijkt me meer in de rede liggen. Ondertussen wordt het wel duidelijk. Dat dan weer wel.
www.globalsecurity.org/military/ops/im...
Rob van Gijzel: "Werd bekend als de 'Bijlmer-boy', omdat hij zich sterk maakte voor een gedegen onderzoek naar de Bijlmerramp en naar de gevolgen daarvan. Pleitte later voor onderzoek naar fraude bij de aanbesteding van grote projecten en kwam daarover in conflict met fractievoorzitter Melkert. Toen hem het woordvoerderschap over dit dossier werd ontnomen, verliet hij de Kamer."
Een ware k*tstreek destijds!! Alleen daarom gun ik hem die baan al!!
*Overigens opvallend dat Frans Witglas zich na lange afwezigheid opeens weer eens meldt in deze panelen nadat zijn naam gisteren in het laatste topic viel*
Pim Fortuyn riep dat al: HEEL Nederland is geinfultreerd door de P.V.D.A!!
En gelijk had hij!!!!!!!!!
@vanderf
Rome is naar de kloten gegaan door corruptie, teveel zuipen, teveel neuken en teveel vijanden. Domme boeren hadden ze zelf al genoeg, die werden ingezet als soldaten.
@de grote boze wolf 19-12-07 @ 00:27
Vrijheid begint met het gunnen van vrijheid. Repressie en vrijheid verhouden zich slecht.
@Shalome 19-12-07 @ 00:16
Elke politicus, geen enkele uitgezonderd, is opportunist want dat is zijn vak.
Hier verzuimt de politiek aan de burger uit te leggen dat het weinig zin heeft een burgermeester te kiezen, want de man (of vrouw) is slechts (beleids)ambtenaar en geen politicus. De burgermeester in NL heeft geen politieke macht: dat heeft de raad uiteindelijk. Zo'n referendum is gewoon zinloos en had er om die reden nooit moeten komen.
Hetzelfde geldt voor het (allereeste landelijke) raadgevende referendum aangaande Europa. Zolang er een macht is dat de wens van het volk (wat dat ook moge betekenen) naast zich neer kan leggen, is het weinig waard. Daar zijn we als volk overigens ook bij. Je kunt ook blanco stemmen, hetgeen ik bij referenda steevast doe. Ongeacht mijn mening.
Rabarberke 19-12-07 @ 00:28
Is hetzelfde, daar hebben burgemeesters ook niets te zegen.
@Maaier 19-12-07 @ 00:27
Ik zie het eerder als indicator dan als oorzaak.
-edit 19-12-07 @ 00:23
Ah het PvdA argument, we molesteren eerst het instrument referendum, en gaan dan zeggen dat het niet werkt, tsja, zo lust ik ernog wel een paar.
Zoiets van een een garagehouder die mijn banden lekprikt, suiker in mijn benzine plempt en daarna beweert dat mijn auto niet goed is en ik een andere moet kopen.
@ Shalome 19-12-07 @ 00:27
Hahaaa, scherp Shalome!
Er moet gewoon een boycot komen voor die onzin. Een beetje belastinggeld verkwanselen om het volk er toe te bewegen te gaan stemmen tussen twee socialisten. (En vervolgens parkeerboetes natuurlijk uitdelen bij het verkiezingskantoor)
Je moet in een willekeurig land gaan vertellen dat we onze burgemeesters uit één SOCIALISTISCHE partij mogen kiezen. Zelfs in Cuba word je uitgelachen en bekogeld met rotte eieren.
Shalome 19-12-07 @ 00:27
Pff, dat histrosiche debat ga ik liever hier niet aan. Moet ik m'n hele boekenkast er weer bij betrekken en + 100 jaar aan historiografie erbij halen. Nee dank u.
Het daadwerkelijke probleem in Nederland is het aantal konijnen. Dat nog bijna niemand dat is opgevallen....
@Shalome 19-12-07 @ 00:25,
LOL!
*of meen je dat nou serieus?*
-weggejorist-
Links is k*t en de PvdA is helemaal k*t!
Maar persoonlijk gun ik Van Gijzel die baan wel!! Zoals die, volkomen onterecht, in het verleden uitgekotst is (geheel ten onrechte!!), maakt gewoon dat hij die baan verdient!!
Maaier 19-12-07 @ 00:25
Grootste boosdoeners voor Romeinen was de massale instroom van onderontwikkelde boeren en religie. Rings a bell?
Cookie v. eigen deeg 19-12-07 @ 00:22
Maar baantjesjagers van de PvdA en luie gemeenteraadsleden de teloorgang van onze beschaving toeschrijven is wel weer veel te veel eer.
Staat als een huis toch? hoef je je er ook niet meer druk om te maken.
@-edit 19-12-07 @ 00:23,
we moeten af van het systeem waarin referenda niet kunnen gedijen bedoel je,
dat is heel wat anders.
vander F 19-12-07 @ 00:24
Geen probleem: daar vindt ie een heel leger vrijwilligers voor.
@BLOWKONIJN
Dat zei je gisteren ook al.
Cookie v. eigen deeg 19-12-07 @ 00:22
Te weinig romantiek. Volgens mij is de ondergang van een beschaving, voor zover je daarover kan spreken, vaak achteraf te bezien aan de hoeveelheid 'romantische' (anachronisme) uitingen over het verleden. Hoewel, ethisch reveil, nieuwe conservatieven, hameren op (Nederlandse) normen en waarden, joods christelijketraditie etc. misschien heb je wel gelijk.
@ pbuh 19-12-07 @ 00:21
Precies. Nu zou je bijna denken dat ze integer heeft gehandeld. Op basis van kwaliteiten enzo...
Ik had dan Depla graag als kandidaat gezien trouwens. In Eindhoven vieren ze Carnaval toch? Zou me niets verbazen als zij Depla wel even amikaal in de zij hadden willen porren. Goed gedaan jongen!
Laten we dan maar weer hopen op zo'n prachtig interview. Gewonnen? Gewonnen? www.youtube.com/watch?v=B0fD_Lsoo9U
Maaier 19-12-07 @ 00:21
Het enige wat van mij genivelleerd mag worden zijn de inkomens van de baantjesjagers van de PvdA. en andere politieke oplichters.
Je trekt te snel conclusies, jarenlang ondernemer (1990 1998)geweest met handel uit Polen en Roemenie.
Belasting betalen is zo 2000!!!!
En zo wordt Eindhoven voorlopig nog wel in Gijzeling gehouden.
@de grote boze wolf 19-12-07 @ 00:16,
en Wilders maar aan het verbieden laten slaan zeker,
wie gaat dat controleren, uitvoeren, handhaven, opsluiten en uiteraard belasting ophalen?
-weggejorist-
GEENSTIJL, ik ben voor de herintroductie van het befaamde nekshot! Geef toe, het halve land verdiend er eentje en met name de PvdA stemmers.
Gaby van den Biggenaars was zoeven op TV. Ze had een schervencollier van een ingegooid raam om haar hals.
@vander F 19-12-07 @ 00:12
Tsja: deze actie in Eindhoven en in Utrecht is natuurlijk hét bewijs dat het huidige referendumsysteem niet werkt. Overigens is het niet alleen op het conto van de PvdA te schrijven, want de gemeenteraad in zijn geheel is er ook nog bij.
Zie het positief: wellicht wordt nu overduidelijk dat het huidige systeem qua referenda niet werkt. Wat mij betreft moeten we hier sowieso vanaf.
@bakoenin 19-12-07 @ 00:20
Volgens mij, wordt er een enorme zuil in 0031 geplempt en scharen anderen zich achter dat idee, door ook zuiltjes te bouwen.
@bottehond 19-12-07 @ 00:16
Wat ik ook nog als optie open houd is dat deze beschaving in zijn nadagen zit (om met mijn vader te spreken) De netalsofdemocratie die hier ten tonlee wordt gevoerd had ook niet misstaan in de nadagen van het Romijnse rijk.
Nou kan er gelukig aan Einhoven niet zo veel meer lelijk en stuk dan dat er als is. In die zin maakt het dan weer niet zo veel uit wie daar de burgervader wordt.
bakoenin 19-12-07 @ 00:20
Was het niet gelijk blijven? Nivellering moet jou toch aanspreken..
Als dat Biggelmens nou slim was geweest, had ze zelf een keus gemaakt uit die twee gasten en er Vlemmix tegenover gezet.
Herman Flipsen 19-12-07 @ 00:15
zuiltjes, vluchtig een komen en gaan, in geen vergelijk zoals vroegah de maatschappij was opgebouwd.
Verder ook nog een staaltje downplayen van het SStaatshoernaal, de ouderen zijn minder arm als vroegah.... in plaats van dat de meeste nederlanders volgend jaar dik moeten inleveren..
Peiling Nova a.s. zaterdag PvdA +3
CoJoNes 19-12-07 @ 00:18
Da's Hollandsch fatsoen; daar worden we keer op keer door genaaid omdat politici exact weten hoe die te gebruiken, maar Nederland is Nederland al helemaal niet meer als we ook nog eens ons fatsoen verliezen.
vander F 19-12-07 @ 00:12
Hoezo zeuren? Vind jij dat Lazrak er nog maar een huisje bij moet kunnen kopen?
Eens met -edit.
Het grootste probleem in Nederland is de laffe voorliefde voor grijs. Alles is zwart of wit, grijs is, zoals -edit goed aangeeft, het gevolg van ruis.
@bottehond 19-12-07 @ 00:13
Ik voel me vereerd. Maar: zoveel anders heb ik bij mijn beste weten nooit geroepen over dit topic, heur.
Wat zij dat voor een idioten in Eindhoven. NOg los van het ridicule van een burgemeestersreferendum, hoe kun je nou hierop uit komen. AL zouden dit de beste kandidate zijn, houd dan minimaal de schijn op. OK, een dikke meerderheid voor die partij (www.eindhoven.nl/web/show/id=352798/co...), maarbij lange na geen zuidoostertafelen. Mongolen.
-edit 19-12-07 @ 00:10
Klopt wel: NL en FR NEE tegen Europa was eigenlijk de enige keer dat er werd gerammeld, al blijkt het enige jaren later toch niet geholpen te hebben.
Moet zeggen dat politici ook wel iets schaamtelozer zijn geworden met hun worsten. Ik had het niet achter ze gezocht, maar inmiddels is ons ooit zo brave Den Haag ook wel ernstig onderhevig aan bodemrot dankzij leugenaars, voorspiegelaars, Vogelaars en likm'naars.
Cookie v. eigen deeg 19-12-07 @ 00:09
Geweldige voorzet. Ik kop hem in, maar de credits gaan naar jou.
www.brusselsjournal.com/node/898
Ik ga je even nomineren en bakoenin ook en ook dark horse van der kraats.
-weggejorist-
@Frans Witglas 19-12-07 @ 00:01:
Kortom: 1 miljoen te verpatsen aan nieuwe commissies, middenkader en ministeriële onderzoekjes om de archiefkasten mee te vullen.
Pikachu, ik kies jouuuuuuuuuuw!
Pika-Pi!
Pikachu!, bliksemaanval op PvdA!
Pikachu!, tackle aanval op PvdA!
En nu Pikachu!, doe je donderaanval!
.
Team PvdA is nog zwakker dan op het eerste gezicht.
Vecht als een man of geef je over en zwicht!
PvdA, ogen dicht!
.
Goed zo Pikachu! De PvdA is mooi verslagen, maar de volgende keer verdienen ze toch echt wel een n*ksh*t!
@Nonnes 19-12-07 @ 00:05,
dan lullen we waarschijnlijk langs elkaar heen,
gebeurt nog wel eens.
Eindhoven kan de verkiezingen tussen twee PvdA'ers alleen nog maar met verkiezingsfraude opleuken. Dat zou overigens de tweede hak zijn die de PvdA haar partijgenoot Van Gijzel zou zetten. Van Gijzel is naar PvdA maatstaven een prima kerel, al was het alleen maar omdat hij Aars Melkert keer op keer ontmaskerde als oplichter.
@bakoenin 19-12-07 @ 00:12
"Wachten tot de laatste resten van de verkalkte zuilen zijn uitgestorven"
Dan kan je lang wachten.
Volgens mij, zijn er genoeg mensen bezig nieuwe zuilen op te richten...
@Rabarberke 19-12-07 @ 00:09
Dat ben ik uit principe niet met je eens. Een referendum impliceert dat de wil van het volk gevolgd moet worden. Dus als (en ik zeg: als) je het organiseert moet er (een vorm van) dwang uitgaan voor de bestuurders. Zo wordt het door de massa uitgelegd, tenminste. Wat mij betreft dus: of een geheel referendum, dat bindend is, of niet en we varen verder op de parlementaire democratie. Alles er tussenin is overbodige en ongewenste ruis.
bottehond 19-12-07 @ 00:11
Bewaar me .... BRRRRRR, dat is wel het laatste waar mijn ambities liggen
vander F 19-12-07 @ 00:12
* Behead carcineaumgezwel van Nederland, de PvdI *
bidet = biedt
(best een aardige vertyping wel eigenlijk)
Wat liev ook dat BiZa alles wil betalen. Waar doen ze dat toch van?
@Frans Witglas 18-12-07 @ 23:49:
Is daar een referendum over geweest? Ik kan me niet herinneren dat mijn mening daaromtrent ooit is gevraagd, noch dat ik er voor gekozen heb.
@de grote boze wolf 19-12-07 @ 00:11,
Wilders is niet rechts, slechts conservatief.
-edit 19-12-07 @ 00:10
halome... HALO- ME??! : heb jij het Licht eindelijk eauk gezien. Zou tijd worden. Je bent de reaguurderT waarin het meest geïnvesteerd is door de weldenkende meute.
edit 19-12-07 @ 00:05
Wachten tot de laatste resten van de verkalkte zuilen zijn uitgestorven, en we alleen nog maar een zwalkende door de waan van de dag gemanipuleerde kiezer overhouden.
Te hopen is voor de karteldemocraten dat de macht naar Europa dan zover overgeheveld is dat ook de laatste schijn van democratie verdwenen is.
Anders gaat het baantjes kosten
@Rabarberke 19-12-07 @ 00:09
Wat alleen jammer is, is dat de keuze "3 - Ik vind dit de keuzes die dit referendum bidet allemaal niks". Dan was het nog wel aardig geweest.
@-edit 19-12-07 @ 00:03,
ja dat weten we allemaal al lang en breed,
maar de PvdA maakt er nog even in smerige inpepershow van,
zonder er dan uiteraard bij te vermelden dat het niet kan, door hun eigen afbreekacties en fel conservatief partijtje macht verdedigen.
(en dat geheel zonder partijleden want zelf geregeld dat ze straffeloos in de belastingpot mogen graaien om de partij te betalen en onderhouden, fuck die vervelende stemgerechtigden, ze hebben ze nauwelijks nodig, 1x knopje drukken, that's all.)
En dan mensen zeuren over Lazrak.
*tsss*
-weggejorist-
bakoenin 19-12-07 @ 00:07
Puike observaties, oude kameraad. Hulde. Mot ik jou ook nog nomineren? Er zijn geweaun te veel goeie reaguurderTs die mij raken om ze allemaal te noemen. Ik heb er over nagedacht: het zijn er wel 120.
@halome 19-12-07 @ 00:07
Dat iets lawaai maakt, zegt volgens de huidige staatsinrichting nog niet dat de politiek eraan gehouden is. Da's het manko en (mede) daarom zeg ik: referenda: nee! Ik houd niet zo van worst.
Elk volk met een democratie krijgt de partijen die het verdient. En wij Nederlanders zijn nogal gesteld op de alle positieve ontwikkelingen en initiatieven ontwrichtende, problemen ontkennende salafistische moslims knuffelende superhypocriete Partij van de Arbeid.
Een referendum is prima, mits het niet bindend is. Een referendum is er voor een regering om te kijken of er draagvlak is voor een regeringsstandpunt. En als de regering verstandig is zal zij haar beleid in de geest van de uitslag van dat referendum vormgeven. (en niet een paar jaar later de europese grondwet in een ander jasje er alsnog doorrammen)
Een referendum mag nooit bindend zijn omdat een massa per definitie dommer is dan haar volksvertegenwoordiging. Als je de gang en wandel van een massa zou analyseren als ware het een enkeling, dan zou je al snel tot de conclusie komen dat het om een randdebiel zou gaan.
Dat het ijzeren gordijn gevallen is was al bekend. Wat voor velen onder u wellicht nieuw is, is dat niet het democratische westen gewonnen heeft maar dat de Russische vorm van democratie de weg naar het westen gevonden heeft.
Meanwhile,
Bij P&W non items, niets van het nieuws van vandaag, zelfs de zapservice dichtgetimmert.
SStaatshoernaal spreekt van brede steun en ridiculiseert de oppositie, azijnbode die misstanden graag aan de kaak stelt van niet MPP partijen, zwijgt in alle talen over de PvdA fraudeurs, idem Televaag (of ik moet er overheen hebben gelezen), kortom het correcte machtscentrum is aan het downplayen, en aan damage control aan het doen.
Peiling van Nova a.s. zaredag, 2 zetels winst voor de PvdA.
-edit 19-12-07 @ 00:03
Pardon. Het Hollandsche NEE tegen Europa was wel degelijk een iconoclastische uitslag na een referendum.
@ vander F 19-12-07 @ 00:00
Ok. Wat ik in Lamzaks topic zei dus. Dan begrijp ik je reactie gewoon niet.
.
Je kan niet eens behoorlijk meer kiezen tussen Eindhoven en Utrecht.
Schande!
@vander F 19-12-07 @ 00:00
Maar ja: voorlopig kiest het volk wél voor die partijmaffia....
Wat gaan we daaraan doen?
Nonsens@Frans Witglas 0001
Noem mij één partij die voor een drastische (+75%) belastingverlaging was en ik zou er op gestemd hebben. Waar ik op gestemd heb, is genoegzaam bekend.
@vander F 18-12-07 @ 23:52
Opzich niet vreemd toch? Raadgevende referenda en referenda om burgermeesters die we niet kunnen kiezen toch te kunnen kiezen, werken toch niet als de wet uiteindelijk voorschrijft dat de uitslag zondermeer aan de kant geschoven kan worden. Dit is gewoon een gevolg van een zoethoudertje voor D66 destijds en eigenlijk verbaast het mij meer dat D66 ermee akkoord is gegaan. Je kunt het, wanneer je het zuiver beschouwd, een partij als de PvdA niet eens kwalijk nemen, aangezien zij -bij mijn weten- nooit voorstander van referenda zijn geweest. Het is een typische consensus: we hebben elkaar in het midden gevonden. Bij referenda werkt dat niet. Da's of ja. Of nee. Nu hebben we iets er tussenin. Idioot.
Kortom: echte referenda hebben we nooit gekend. Zolang dat niet bestaat zeg ik: organiseer het dan ook niet, want anders houd je alleen een hond een worst voor.
D'r moet gewoon een gekozen burgemeester komen met drie mogelijke termijnen van elk 2 jaar en zeggenschap over een gemeentelijke politie krijgen. Moet je dan eens kijken hoeveel bonnen er nog uitgeschreven worden en hoeveel er aan veiligheid wordt gedaan (behalve dan in wijken die al verloren zijn). Geen burgemeester is zo gek om tijdens verkiezingen 'veiligheid op straat' te roepen en vervolgens de politie als veredelde belastingambtenaren te gebruiken. Dan wordt ie nooit meer herkozen. In Nederland gebeurt dat wel: je vertelt je kiezers dat je meer veiligheid gaat brengen op straat, en vervolgens negeer je aangiftes van diefstal, heling, afpersing en stort je met man en macht op snelheidsboetes.
Je laat daarnaast kabinet na kabinet vallen, ziet er uit als een mongool met dubbele monocle en toch word je weer herkozen.
@CoJoNes 18-12-07 @ 23:50
22/11 maar ja, zeker Trots gestemd, he? En dan nu spijt?
@Diagnosis
Er blijft een slordige 1 miljoen over. Te besteden aan een lerende gemeenschap van ambtenaren, bestuurders, professionele werkers, managers
van maatschappelijke organisaties en geïnteresseerde burgers...
@Pluizig Konijn 18-12-07 @ 22:59
lijkt me een heel goed idee, wegwezen nog beter. dat ze het maar uitzoeken die communisten. de val van nederland is nabij.
@Nonnes 18-12-07 @ 23:56,
edit heeft hierboven het nodige vrij helder uitgelegd
@-edit 18-12-07 @ 23:45
Dat houdt eenvoudigweg in dat onze staatsinrichting aangepast moet worden,
en de huidige partijenmaffia zal zich met hand en tand daar tegen verzetten.
Nonnes 18-12-07 @ 23:56
Om mee te beginnen: '26.000 nieuwe uitkeringen of niet?'
*applaus*@Rabarberke 18-12-07 @ 23:55
Een ware democratie is net zoiets als het ware communisme.
Reintheoretisch.
Rabarberke 18-12-07 @ 23:55
Je zou bijna zeggen dat afwerkplek- en fietsenhokervaring een vereiste was. Bijna.
@ vander F 18-12-07 @ 23:52
En ik zie nog niet wat je hier nu mee wil zeggen. Alleen dat het weer kut is?
Moet de rol van een burgemeester veranderen? Moeten er referenda gehouden worden over dingen die er wel toe doen?
Ik ga alvast de deur niet uit voor die poppenkast
CoJoNes 18-12-07 @ 23:53
Mijn mildste metaforen als ik aan de PvdA-maffia denk.
In een ware democratie kan iedereen zich verkiesbaar stellen voor een burgemeesterschap en niet alleen gecorrumpeerde fietsenhokfetisjisten.
Nu valt iedereen over Depla heen, maar gemeentelijke fietsenhokken heten naast de parkeerplaatsen naast de snelweg extreem populaire intra-statutaire afwerkplekken te zijn alwaar menig ambtenaar nieuwe inhoud aan zijn zuiveringseed kan geven.
@Frans Witglas 18-12-07 @ 23:49,
hahaha!
Grapjas, die Frans.
@Shalome 2352
haren.. bilnaad.. konijnen.
Brrrr.
@-edit 18-12-07 @ 23:45
dit is dan ook een vooropgezet spelletje om het begrip 'referendum' definitief uit het politieke landschap te verbannen.
Laatste restantje van D66 om tot bestuurlijke vernieuwing te komen wordt nu vakkundig de nek omgedraaid.
"Zie wel, het werkt helemaal niet!'
Doorzichtig.
Een anomalie als een referendum loslaten in deze regenten maatschappij is zinloos,
de zogenaamde 'mislukking' van dit 'experiment' het wordt nu vorstelijk uitgebuit door diezelfde bestuurders van ons corrupt systeem.
Frans Witglas 18-12-07 @ 23:49
Nee hoor. De PvdA heeft een boel speerpunten in de kast bewaard en er geen ruchtbaarheid aan gegeven tijdens hun verkiezingscampagne. Zodra het rode pluche verstrengelde met de haren in hun bilnaad, kwamen er een heleboel konijnen uit de hoed.
@Frans
Bij je eerste link kwam ik niet verder dan het eerste bedrag. Hoe groot is Eindhoven ook alweer?
Bij de tweede link: het zal mijn domheid zijn, maar heffen punt I en II elkaar niet op?
Zolang de bevoegdheden van burgemeester gelijk blijven aan de huidige, is een referendum totale onzin.
In het duale systeem, hebben wethouders meer "sturende beleidsinvloeden" dan de burgemeester en het oordeel is aan de raad. Direct door de burger gekozen wethouders, zou meer recht doen aan de wens van burgers meer invloed te hebben, op het gemeentebeleid (zie Dinkelland). www.nrc.nl/binnenland/article854924.ec...
leren ze dan echt niks daar??gaap...
-weggejorist-
@Frans Witglas 18-12-07 @ 23:49
Help me even... Wanneer ws dat ook alweer?
@CoJoNes 18-12-07 @ 23:45
Maar jij en de rest van de ruim 80% van het al dan niet belasting betalende volk heeft toch gekozen voor dit systeem, en deze uitgaven geaccepteerd?
Volgens mij gaat het in Communistisch China het er nog eerlijker aan toe.
Nederland wordt steeds meer een bananenrepubliek. En dan maar klagen dat een referndum niet nodig is omdat de opkomst toch altijd zo laag is... Ja, vind je het gek als er niks te kiezen valt!!! Niet te geloven...
@Shalome
welgenomen.
Wat is dat toch met die lui? Continu klappen krijgen en momenteel landelijk op 22 zeteltjes staan, maar nog wel in het ganse land de dienst uitmaken. Smerig.
Hmmm ik zie hier toch een positief puntje. Van Gijzel werd een paar jaar geleden zo uitgekotst en weggerangeerd door de skybox van de PvdA en zo in de armen gesloten door de niet-PvdAers... Dit had ook een geweldig positief artikeltje kunnen worden Mutsaerts. Hahaaaa!
Kan geenstijl ook een partij oprichten? Gewoon, for the sake of it? Stemmen krijgen ze wel, en voor de rest hoef je niets te doen voor je euries. Een bestemming daarvoor wordt nog wel gevonden (beveiliging voor Ayaan of zo). Maar als test zou het een kewl experiment wezen. Het vreselijk bont maken en kijken waar je allemaal betaald mee wegkomt.
Hoe durven ze deze schertsvertoning met droge ogen aan de kiezer te presenteren.... wat een idioterie!
@CoJoNes 18-12-07 @ 23:38
Goede vraag. Ik denk: zolang een burgermeester in Nederland geen politieke functie heeft (zoals nu het geval is), heeft het kiezen weinig nut. Momenteel is het een puur ambtelijke functie en we kiezen ook niet onze raamambtenaren. Wanneer we werkelijk moeten kiezen, moet de functie ook politieke inhoud krijgen. Zoals het nu is georganiseerd is vleesch noch visch.
@Frans
Daar krijg je toch jeuk van? Die overijverige overheid die nog maar eens 1,5 mln belastinggeld herverdeelt naar bevriende communicatie- en managementbureau's. De overheid heeft NOOIT het recht belastinggeld te gebruiken om haar eigen moraal en doctrines te verspreiden. Ronduit misdadig, om maar in EO termen te spreken.
CoJoNes 18-12-07 @ 23:41
Ik preciseer, met uw welnemen, selectief traineren, ontkennen en bagatelliseren.
Leen Verbeek krijgt vandaag te horen dat zijn contract niet wordt verlengd bij Heerenveen en zijn vriendjes staan alweer in de rij om hem een nieuw baantje te bezorgen. Heerlijk zo'n warm sociaal nest.
HAHAHA.
Chhhhhott wat een poppekast,
walgelijk.
Afbranden die zooi.
@de grote boze wolf 18-12-07 @ 23:18
Populisme is volgens onze grote dikke: populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant. Volgens deze defintie zou ik dat niet als speerpunt van een volwassen democratie willen bestempelen. Iets anders is 'populair', hetgeen ook wordt omschreven als: algemeen begrijpelijk. Wellicht dat een nieuw woord: populairisme in het leven geroepen moet worden?
*sjekt meteen de copyrights*
Ik ben er meer zo eentje die afgaat op verkiezingsuitslagen en zetelverdelingen en daaruit filtert wat de wil van het volk is. Want dat is nou eenmaal het systeem waarmee we te maken hebben, met al zijn tekortkomingen, onhebbelijkheden maar ook goede kanten.
Oh ja: die rechters. Ik was het al weer vergeten. Mag ik concluderen dat het bij de vaststelling blijft dat het niet vast te stellen valt?
Als Marokkanen moordaanslagen plegen en auto's in de hens zetten, kan een burgemeester namelijk doodleuk zeggen dat 'harde aanpak populistisch', is om 2 dagen later shock & awe over blanke krakers af te roepen.
@Shalome 18-12-07 @ 23:39
Traineren, ontkennen en bagatelliseren. Vrij passieve functie dus.
vicecity 18-12-07 @ 23:32
Het volk wil Frans Bauer.
@CJN&Diagnosis
De gristenunie heeft reeds een bestemming:
www.geencommentaar.nl/parlando/index.p...
JHVH!
CoJoNes 18-12-07 @ 23:38
Kijk maar naar Job Cohen in Amsterdam: dan zie je precies wat een burgemeester kan aanrichten. Doen.
boeiend
ROFL@CJN
Was je me net voor.
Misschien zou de functie van een burgemeester in Nederland eens het discussiepunt moeten zijn. Wat kan een burgemeester nou helemaal doen in een gemeente, behalve à la Thom de Graaff wethouders de hand boven het hoofd houden en de democratie schofferen?
Provinciale politiek is zooo'n plurkenfeest. PvdA-politiek is pluriforme dubbel plurk.
@Frans
Dan heeft de geestelijk vader van dit referendum ons toch maar een lieve duit bespaard.
@Frans Witglas 18-12-07 @ 23:33
Dan is benoeming toch een stuk goedkoper.
Fuck pvda
Kan je niet blanco stemmen? Als 80% blanco stemt, dat zou pas een signaal geven.
Dit feest van de sociaal-democratie gaat 661.000 euro kosten.
bron:
www.dse.nl/node/view/1437
Blackstar 18-12-07 @ 23:30
Win/win voor PvdA. Bij massaal stemmen kan PvdA een 'éclatante overwinning' claimen. Bij lage opkomst is het 'I told you so'. Net als Irak onder Saddam.
en de conclusie word natuurlijk als er niemand komt stemmen : het volk wil het niet .
Ik zou nu juist wel gaan stemmen. De PVDA wil het referendum de das om doen door de lage opkomst. Dan zou het een stunt zijn om nu massaal te stemmen. Eens kijken of de minister dan nog kan volhouden dat ze van het referendum af wil door een te lage opkomst. Ik denk dat Guusje zich behoorlijk voor schut zet als het referendum nu wel "werkt".
Lampenstad nog ff wachten en we lopen polonaise!
Nog nieuws over Paris Hilton?
Reservebelgen....
anderzijds heeft Gaby wel een stemmige kerstguirlande om haar nek gedrapeerd.
Jammer dat Depla niet mee mag doen van de filterjuf. Hij gaf goede microfoontraining!
Eigenlijk, is het niet zo vreemd, dat er zoveel PvdA'ers reageren op openstaande functie voor het burgemeesterschap. In de functie eisen, staat meestal dat aantoonbare connecties in Den Haag een pré is...
Aangezien een groot gedeelte van de ambtelijke top van PvdA huize is, i.c.m. de meest recente verkiezingsuitslag en het daaruit volgende overschot aan ex-PvdA kamerleden, hebben PvdA'ers die pré al gauw te pakken.
Ik zie de PvdA dankzij Den Uyl nog steeds als een groep landsverraders. NSB gehalte hoog, dwepen met de communisten en geilen op Poetin en zijn voorgangers. Het liefst Jan Maorijnissen willen pijpen en Chaves geweldig vinden.
Lekker de democratie en de cultuur om zeep helpen in geveinste onnozelheid middels de islam. Zelfs een 5de kolone initieeren en de leden daarvan laten plaatsnemen in het parlement. Laf toegeven aan de grootste bekken en onder humanitaire redenenen geld en mensen verspillen aan nuteloze acties.
En zo kan ik wel door gaan. Vul maar aan. De PvdA, de partij tot vernieling van 0031. En Joop, bedankt, voor niets!
Rob van Gijzel zet de klok terug. maar aan de andere kant, brabant, who cares?
bottehond 18-12-07 @ 23:13
Je zouw inderdaat je hond er nog af trappen. Volgens mij is de PvdA an sich trouwens een partij van kansloze gnomen. Ik ken geen enkele partij met zulke radiokoppen.
-weggejorist-
ach jezus EINDHOVEN..... waar hebben we het in Godsenaam over...? door tientallen generaties inteelt getroffen -ons kent ons volk-, remember Helmond...
mijden indien mogelijk.
hehehehehe dweilstijl......... kheb nog pijn in mn oren van die jesusfreak.
Johan?? arnol-kox.hyves.nl/ presidant!!
Bijstandtrekker 18-12-07 @ 23:12
Dat is natuurlijk ook weer zo ... een prestatie van formaat .... want niet moslims binnen de PvdA begint een uitstervend soort te worden.
.
Ik val nog liever ter plekke kapot neer dan dat ik ooit in mijn leven een stemknopje beroer waar de naam van een PvdA'er op staat
@de grote boze wolf 18-12-07 @ 23:03
Vooralsnog heeft diezelfde meerderheid van de kiesgerechtigden niet in meerderheid op de polulisten gestemd, lijkt wel...
die hofstadtgruppe 18-12-07 @ 22:54
Holy shit. Blij dat je die pica toont. Zodra die aandachtgheyle op GS verschijnen krijg ik steevast een verzoek om deel te mogen nemen aan de GS winterlente/zomer/herfst gangbang. Deze had net gemeeld. Sjiezus, daar gaat zelfs teen niet op.
Het is in ieder geval geen PvdA moslim, dus dat valt dan weer mee.
Blow your Horn, joseph.
En als we nu eens de Amerikanen er van overtuigen dat we wmd's maken. Zouden ze dan binnenvallen en onze leiders afknallen (lees PvdA kliek) ?
jospeh6085 18-12-07 @ 22:55
Pak ze, Joseph.
* ziet talentvolle newb *
Geachte PvdA voorzitter ....... "moge wij even overgeven " !!
Alles stinkt wat bij dat rode PvdA proletariaat vandaan komt
.
Kun je ook PvdA stemmen?
@Mutsaerts
www.nu.nl/news/1360986/50/Vertrouwelij...
een bruine strop ook!
@die hofstadtgruppe 18-12-07 @ 22:54
Staat Gaby hartstikke leuk, zo'n pearl necklace.
-weggejorist-
Eindhoven. Gewoon laten liggen. Niks van aantrekken. Wat mij betreft is het een goed idee als de gehele PvdA daar gaat wonen en besturen. Moeten we wel even nadenken over hoe en wat met de gemeentewetten.
@Mutsaerts zijn de nummers 3 en 4 ook PvdA net zoals in Utrecht?
Lizzard 18-12-07 @ 22:58
Maar... ze hadden wél idealen, bij Toutatis!
(ik zweer je, dat heb ik ze eens horen beweren terwijl werkelijk elk projectje waarmee ze zich bezig hadden gehouden, was mislukt).
-edit 18-12-07 @ 23:00
De Nederlanse politiek is sowieso een grote wassen neus.
"het wordt nooit wat met mijn leven........ dus word ik maar socialist" zei het herashekdwergje
Toch best slim van die PvdA. Nooit vóór een gekozen burgermeester geweest en evenmin voorstander van referenda. Op die manier help je het uiteindelijk wel om zeep.
Los van dit debacle: zolang er geen wettelijk gekozen burgermeester bestaat, is elk referendum hieromtrent gedoemt te mislukken en is het sowieso een wassen neus.
was=wordt
Is dat diezelfde PVDA die destijds in de eerste kamer tegen het voorstel van de gekozen burgemeester heeft gestemd? Hmmmmm, jaja .....
Oja, dat was ook nog een voorstel van een minister die later nog eens in die geweldige progresieve stad tot burgemeester is benoemd. Wat kan democratie soms toch mooi zijn. .... jaja....
Gaat verder zoeken naar een teiltje......
Ik zie hier een rood complot. Volgens mij probeert de PvdA het land over te nemen. Tijd om Gladio te activeren.
@die hofstadtgruppe 18-12-07 @ 22:54> Aaargh! Moest dat nou?
Eerst Sharon Dijksma, nu dit...
Gelukkig dat dit meteen het (voorlopig) laatste burgemeesterreferendum was. ..
-weggejorist-
-weggejorist-
En wij maar zeuren over de democratie in schurkenstaten...
Gelukkig staat de Pvda niet bekend als een partij die baantjes onder elkaar verdeelt...
Ha Ha Ha Ha Ha. De PvdA, die alleen maar aanhang verliest, heeft 'recht' op alle bestuursbaantjes. Maar we leven dan ook in een 'demoscratische' recht'SStaat. Binnenkort weer stemmen op de Stalinischtische Applausmachine.
Overigens geen woord over de politieke achtergrond van de kandidaten op www.eindhoven.nl/web/show/id=352162/co...
@azijnseikerT
Dat mocht Mutsaerts willen!
Ook Eindhoven heeft zijn zwakkeren in de samenleving die beschermd moeten worden (links motto). En als ze er niet zijn, worden ze wel geïmporteerd.
Het beeld wat Gaby van de Biggelaar van democratie heeft is waarschijnlijk net zo scheef als haar tanden
www.pvda.nl/download.do/id/310021409/
dr.spin007 18-12-07 @ 22:53
hardleer(s)nicht
Die Hostadgruppe = Mutsaert ??
Ach die middelmaat die we hier zien zien we ook bij het middenkader in het bedrijfsleven. Dus waar hebben we het over.
ben tegen elke vorm van democratie zo lang ik niet gekozen word, daarom boeit politiek me geen reet. non issue.
Gelukkig voor de PvdA is het collectief geheugen van de Nederlandse bevolking zeer beperkt houdbaar. Dit overleeft de PvdA keurig netjes zoals altijd ze wordt toegestaan door het ambivalente electoraat.
Eerlijk is eerlijk: dat in een referendum slechts de keuze gemaakt kan worden uit twee mogelijkheden, is iets dat in de wet is vastgelegd... Daar kunnen die lichtstedelingen dus niets aan doen. Maar kut is het wel. De keuze uit opnieuw twee rotsocialisten, dat is op zijn minst twijfelachtig te noemen. Hardleers... Leers?
De Nederlandse lichtstad krijgt een duister type als burgermeester. Het lijkt wel alsof de Pvda de burgermeestersbenoeming gegijzeld heeft!
Beter keaumen die lijerts mijn stadsbestuur niet overnemen.
Damn, geen burgomaster from Endgarden with mai agterneem!
Blijkbaar moeten er in Eindhoven ook veel problemen met de mantel der liefde bedekt worden, ipv ze op te lossen. En sja, zeg nu zelf, wie is daar nu beter in dan de enige echte Partij van de Alloch.. errr.. Arbeid?
Niemand! Dus mijn stem staat vast, ik ga voor de PvdA! Hoezee! (en koop nog een paar aandelen Pickwick)
ach het is gewoon al oude machtspolitiek, we moeten ons ook niet al te zeer verbazen, maar wel lekker ageren. Zo hou je een machts basis in het bestuur van de NOS, in de raad van State etc, en lang leve de niet gekozen burgermeester met dank aan Hans W.
Zo komt de afgeserveerde Rob van Gijzel toch weer mooi via een omweggetje terug.
Regentenkliek die een fluwelen dictatuur van stroperigheid, middelmatigheid, behoudzucht en potverteren als belangrijkste resultaat neergezet heeft. Na vier decennia van die lutsers is Nederland veranderd van het beste en leukste land ter wereld in een tot op het bot gespleten samneleving waar veel van de fleur van de natie haar heil elders zoekt, de souvereiniteit te grabbel is gegooid en een koekoeksjong geïmporteerd is dat dit de Vrijzinnige Natie Nederland van haar laatste zelfrestecp en vitaliteit berooft.
Wat is Nederland toch een vooruitstrevend land, er kunnen zelfs kandidaten uit het referendum worden geknikkerd, in de geest van Lenin, Stalin, Mao Kim Jong Ill. En als je daar tussen staat ben je toch een grootheid
Waar is Rita?
Wat VEEL BELANGRIJKER is: de PvdA pikt wéér een burgemeesterszetel van een grote gemeente in. Ditmaal ten koste van de VVD.
Alleen in Rotterdam, Almere en Den Haag zit geen PvdA-er.
In alle top 10 grote steden zit een PvdA burgemeester: Amsterdam, Utrecht, Groningen, Tilburg, Nijmegen, Haarlem en Zaanstad.
Zie nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_huidig...
Het was nog gekker, PvdA, PvdA, PvdA of toch PvdA: www.nu.nl/news/1360986/50/Vertrouwelij...
"lokake"
Is dat een variant op bukake?
schoften.
Ik begrijp echt niet dat er mensen uberhaupt de gang naar het stemhokje maken. Het maakt echt niet uit wat je stemt hoor. Die illusie bestaat al sinds Athene.
Mag Paul Depla niet meedoen? Die kei van een wethouder?
uit filtert?
Is het niet uithalen OF gewoon filtert?
Daar waar akkers zijn... vloeit stront.
Wij van PvdA advi... of ja, laat maar.
Ik kies voor de PvdA, of nee, de PvdA, nee, wacht, voor de PvdA, hmmm, nee, voor de PvdA of toch.... AAAAAAAAAAAAAAAAAA ikkanniekiezen!!!!
Ik kies Pvda.
GO PVDA! iedereen die tegen Johan Vlemmix is, is mijn vriend
-weggejorist en opgerot-
REAGEER OOK