Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toch weer nieuwe EU campagne

neeeebalkkie.JPG Dus, hardwerkende Nederlandse burger. Behoort u tot de 63 procent die twee jaar geleden dat rammelende EU-verdrag afwees? Dan heeft het kabinet Balkenende IV een verrassing voor u in petto. Een ouderwetse mediacampagne ten faveure van de EU! ‘Europacommunicatie’ noemen ze dat in Den Haag. Want als Nederland ergens ontzettende behoefte aan heeft, dan is het wel een gelikte propagandashow met politici als stralend middelpunt. Het NEE-roepende stemvee moet tenslotte worden uitgelegd waarom met deze exacte kopie van de Grondwet, beslissingen over plafondhoogtes, stoeptegeldiktes en fijnstofgehaltes voortaan in Brussel worden genomen. Daarom komt er op elke hoek van de straat een inlees-exemplaar van het verdrag (Eén vlag, één volkslied!) beschikbaar, alsmede een *kuch* publieksvriendelijke commercial waarom Nederland zonder de EU ten onder gaat. Verder gaan Balkie, Rouvoet en Bos met een roadshow langs cafés en kantines en wordt de Staatsomroep verzocht NOG meer aandacht aan de EU te besteden. Hoog tijd dat u eens definitief in de pas gaat lopen met de rest van onze post-democratische Europese superstaat. Wat lul je? Instemmen zul je!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

dondermuis | 14-12-07 | 17:43

Zolang die refo niet in een paar zinnen kan uitleggen waarom die grondwet er moet komen zal niemand er ooit achter gaan staan. Het zou goed zijn voor Europa als er een persoon opstond met visie op Europa, zodat het eindelijk weer over iets anders gaat dan stoeptegeldikte en de kleur van de vuilnisbak.

Ik heb overigens "Voor" gestemd, does that make me an outlaw?

wilmeister | 14-12-07 | 10:48

en alle andere nutteloze acties die miljarden kosten alleen maar omdat de ambtenaren zichzelf belangrijk willen voelen

----TWISTED---- | 14-12-07 | 08:50

@[-InFiDeLz!-] 13-12-07 @ 14:19
"Iedereen kankert op Europa, maar niemand kan een conreet en uitgewerkt voorbeeld geven waarom Europa rampzalig is voor de 'hardwerkende Nederlander'. "
Zal ik je vertellen wat het probleem is?
Iedereen zal het ermee eens zijn dat een samengaan met europa goed is, alleen het punt is nl dat er zo fucking hyprocriet over gedaan wordt door de regering, er wordt ons vanalles door de strot geduwd en er wordt een schijn van betrokkenheid door de burger opgehouden.
We mogen onze mening geven maar vervolgens wordt dat genegeerd. DAT is het probleem.
We worden er alleen bij betrokken als het een voordeel voor den haag opleverd, verder worden we aan alle kanten dom gehouden
En dan heb ik het natuurlijk niet eens over de verhuizingen tussen straatsburg en brussel... kosten iets van € 200.000.000 per jaar!!!

----TWISTED---- | 14-12-07 | 08:49

Open solliecietatie

Iemand toevallig een openstaande vacature in een NON-EU-jen land.... ben nie zo hooch opgeleit.

Maar wil graag alles aanpakken om hier te vertrekken....

Emiegreerdoor | 14-12-07 | 08:36

"‘Europacommunicatie’ noemen ze dat in Den Haag." .... In de rest van Nederland noemen ze dat WEGGEGOOID GELD!

RightOfMind | 13-12-07 | 23:24

Nu wordt de burger weer aangesproken, maar als de burger zelf eens wat wil dan zijn ze niet thuis in Den Haag.
En luisteren doen ze zeker niet, ze zouden het lef moeten hebben om nog eens een referendum te houden. Die halfzwakke demente regering van ons speelt echt niks klaar behalve het verzinnen van nog meer belastingmaatregelen.

Tremor | 13-12-07 | 22:45

Nee en nog eens NEEEEEEEEEE

Daan600 | 13-12-07 | 22:40

Een roadshow? Een goed idee. Het klootjesvolk en onze kinderen verdienen geen eigen identiteit. Identiteit leidt alleen maar tot volkerenmoord en haatzaaierij. We waren niets, zijn niets en zullen ook nooit iets worden. Dus geen pretenties aub. Alleen in Europa kunnen we onze inferiueriteit in anonimiteit drenken en niemand die er meer verantwoordelijk voor is. Een volk dat de luizigste arabier of afrikaan als ubermensch beschouwd en als de dood is voor haar gelovigen, verdient een enkeltje afvoerput. In de grote steden is er geen weg meer terug en is slechts het prille begin van de grote Uitvaart. Dood aan onze kinderen en kindskinderen. Dood aan ons! Zalig zij Europa en zalig zij de ubermenshen onder ons. Sukkelaars!

hoteldebotel | 13-12-07 | 22:32

paranoia 13-12-07 @ 14:18

Todat we op een ochtend Wakker schrikken en terwijl de Bijl neerdaalt,
bemerken we dat onze Kop op het (Europese) Hakblok ligt.


vanaf Vandaag is NEDERland Definitief opgehouden te Bestaan

Sauron the Great | 13-12-07 | 21:45

Fulgrim 13-12-07 @ 20:57
en dat gebeurt dus niet want de ep ers zitten er voor hun eigen loopbaan, onkostenvergoedingen, riante pensioenregelingen etc,dus niet bewegen en instemmen met alles wat je wordt voorgelegd. hoe hoge het salaris van parlementariers, deste meer ze te verliezen hebben, hoe volgzamer ze zijn

Sancho Panza | 13-12-07 | 21:30

@ Zoutige
Het EP kan een individueel lid van de Commissie idd niet ontslaan. Maar ze kunnen wel een collectief ontslag afdwingen, oftewel dan moet de gehele Commissie weg. Zo gaat dat nu, en als dit in het verdrag hetzelfde is als het in de grondwet was, kan dat straks nog steeds.

Van de site gronweteuropa.nl:
"De Commissie legt als college verantwoording af aan het Europees Parlement. Het Europees Parlement kan zich overeenkomstig artikel III-340 i uitspreken over een motie van afkeuring tegen de Commissie. Indien een dergelijke motie wordt aangenomen, nemen de leden van de Commissie collectief ontslag en legt ook de minister van Buitenlandse Zaken van de Unie zijn functie in de Commissie neer."

Fulgrim | 13-12-07 | 20:57

Eigenlijk wil Bakellende niet dat Nederland toetreedt tot de EU. Het Hogere Doel is natuurlijk om van Nederland een Amerikaanse staat te maken...

Maelstrom | 13-12-07 | 20:45

Geweldig, het enige wat de Balk met onderhadelen voor elkaar heeft gekregen zijn het schappen van de vlag en het volkslied. Volgens de premier waren dat de punten die wij niet zagen zitten en nu krijgen we ze er als nog bij. Die vlag en het volkslied zullen me een worst zijn, het gaat er nu juist om dat je van te voren al weet dat er niet geluisterd wordt en dat tonen ze nu weer voor de zoveelste keer aan. Vreemd he dat mensen dat om allerlei vreemde partijen gaan stemmen.

Loonslaaf | 13-12-07 | 20:31

Lobo 13-12-07 @ 18:21
Dank je wel voor die link. Deze man maakt indruk op mij. Weg met de EUSSR.

LibertasSimplex | 13-12-07 | 20:30

La(fbekken), La(ndverraders)!
Sprookjes hoor ik liever van Andersen of de gebroeders Grimm

jofele joris | 13-12-07 | 20:05

Toch mooi dat die duitsers achteraf de grote prijs hebben gewonnen en dat zonder tanks en oorlog.

skafloc | 13-12-07 | 19:39

Aan de vrucht herkent men de boom. Alleen al de manier waarop de grondwet wordt doorgedrukt zou een reden moeten zijn om er van af te zien.

dawg | 13-12-07 | 18:41

Bestuurders kunnen zoveel willen. Hoe verder ze van ons af staan, hoe minder ze naar ons luisteren des te meer stemmen gaan naar randpolitici als marijnissen, verdonk, wilders en thieme. En dan gaan ze zeiken dat het land onbestuurbaar wordt. Maar niets in het leven is zonder prijs, ook bestuurlijke arrogantie niet.

granaatwerper | 13-12-07 | 18:19

@druif @ 17:50
De stelling, dat er over vijf jaar geen vis meer is, zodra de EU niet meer met visserij bemoeit lijkt me niet houdbaar. Hoe minder wilde vis, des te meer viskwekerijen. Dat regelt de markt zelf wel. Kijk naar de Zalm.

tipo | 13-12-07 | 18:15

Lieve Nederlanders hijst de vlag halfstok want het is afgelopen, over en uit met het NL volk we worden niet verder beschermd door eigen constitutie en landsgrenzen maar we worden de zoete inval van de ons omringende volkeren. Met vrij personen verkeer/vestiging wordt NL vogelvrij voor miljoenen rondklotsende avonturiers, dievenbendes, criminelen en zwartwerkers. Dit Europa waar de verschillen in cultuur, economie en verzorgingstaat inmens zijn, wordt zonder de steun van het volk door een elitaire bende politici verkwanseld. Wij, het volk van Nederland willen onze eigen identiteit bewaren en dat zal niet lukken met opengrenzen en oprukkende Roma's, Bulgaren, Roemenen, Polen. Wij, het volk van Nederland willen ons zelfbeschikkingsrecht houden, maar dat is verkwanseld. Er kan geratificeerd worden. (Ratificeren = Verdrag ondertekenen door Ratten)

fris4ever | 13-12-07 | 17:58

druif 13-12-07 @ 17:47
Democratie is niet efficient en ook niet effectief. Sorry dat ik zo oudbollig ben dat ik nog hecht aan mijn mogelijke medezeggenschap en inspraak.
.
Een dictatuur biedt inderdaad enorme kansen. Corporatisme ook. Poetin heeft het goed begrepen en jij ook. Maar ik ben nu eenmaal een romanticus die nogal gehecht is aan zijn eigen lijf, leden, eigendom en mening, hoe inefficient, onbelangrijk en onbenullig dit alles ook is op wereldschaalniveau.

tipo | 13-12-07 | 17:56

delano 13-12-07 @ 17:36
referendum had nooit moeten komen.

'TrauMa 13-12-07 @ 17:39
Meeste stemmen gelden in een unie is ook democratie

tipo 13-12-07 @ 17:40
Wie weet komt die over 100 jaar

de pastoor 13-12-07 @ 17:44
het licht gaat straks nog uit

druif | 13-12-07 | 17:50

tipo 13-12-07 @ 17:35
Werk jij je rijtje even af. Zoals ik net al zei, het kan wel maar het is NIET EFFICIENT NOCH EFFECTIEF (dit keer met caps, anders lees je er misschien weer overheen) verder zijn jou oplossingen een beetje simpel, niet realistisch. Ik bedoel: als visserij niet centraal wordt geregeld heb jij over 5 jaar geen vis meer op je bord door overbevissing.
.
Kijk nu niet naar de problemen, maar naar de kansen die er liggen! Heb het daar over, in plaats van die conservatieve blik op het verleden! Doe je ogen open en kijk om je heen hoe de wereld verandert. You can run, but you cant hide.

druif | 13-12-07 | 17:47

wat lopen we met z`n alle te trutten ,laten we de koe bij de hoorns vatten en naar den haag gaan en het zooitje daar uitzetten ,kunnen ze voelen hoe wij ons (ik) voel(en).Het is godsgeklaag dat het schorum in den haag mag doen wat het wil,en wij geen tegengas geven ,gaat lekker zo .Waar zijn de demonstratie`s? niks van dit alles ,geen tegengas is ondergang van europa en NEDERLAND

de pastoor | 13-12-07 | 17:44

druif @ 17:22
Wist je trouwens dat de hele wereld onbestuurbaar is, omdat China, Rusland, de VS, de EU (en 150 andere landen) zomaar zelfstandige besluiten kunnen nemen? Verschrikkelijk! Waar blijft die grondwet van de wereld?

tipo | 13-12-07 | 17:40

@druif
precies, onbestuurbaar of een dictatuur zijn de 2 opties; kappen met die ongein dus!

'TrauMa | 13-12-07 | 17:39

druif 13-12-07 @ 17:22

En als ik jou goed begrijp vindt je dat een regering maar lak moet hebben aan een referendum als de uitslag haar niet bevalt.

delano | 13-12-07 | 17:36

@druif @ 17:22
Zal ik het rijtje even afwerken?
internationale criminaliteit: interpol + uitleveringsverdragen
smokkel: douane NL
milieuprobleematiek: welke milieuproblematiek? Nederland is nog nooit zo schoon geweest.
asielbeleid: douane NL
vredesoperaties: VN en/of Navo
mededinging: NMA
visserij: Zijn daar regels of subsidies voor nodig? Een zelfgeknoopt visnet is beter.
landbouw: Zijn daar regels voor nodig? Een deskundige boer lijkt me beter. Of een gesubsidieerde parkwachter als elders goedkopere landbouwproducten gemaakt worden.
.
De EU is compleet overbodig, op de EER na.

tipo | 13-12-07 | 17:35

tipo 13-12-07 @ 17:12
Oke dus als ik je goed begrijp wil je over: internationale criminaliteit, smokkel, milieuprobleematiek, asielbeleid, vredesoperaties, mededinging, visserij, landbouw enzo. ZELFSTANIG zeggenschap over houden?
Lijkt mij niet efficient noch effectief. Jij vind het eng, dat we onze veto kwijt zijn... wat denk je wat er gebeurt als 27 landen een veto kunnen uitspreken?? dan zeg ik ONBESTUURBAAR

druif | 13-12-07 | 17:22

ik hoop dat duitsland hun wens er door komt. Dan is het 'verdrag' 99,99999% hetzelfde als de wanted grondwet, alleen de voorkant is anders. Dan staat kabinet nog erger voor lul als ze het er doordrukken.

Overigens schande dat ze geld in een mediacampagne vergooien, ipv gewoon dat verdrag de prullebak in te gooien, wat de wens van het volk is. Regeringsarrogantiebewijs deel 52 op zn minst, in een jaar tijd.

je postbode | 13-12-07 | 17:21

druif 13-12-07 @ 16:54
Vrij belangrijke zaken om ZELFSTANDIG zeggenschap over te houden lijkt mij juist!
Samenwerken is leuk en fijn, maar als kleine, drukbevolkte en vrijzinnige natie souverein blijven binnen de eigen grenzen is van levensbelang in een globaliserende wereld. Het hervormingsverdrag ruilt die souvereiniteit in voor een vlaggetje, welke bij de eerste de beste EU stemming (meeste stemmen gelden, NL-veto is kwijt) gewoon weer terugkomt in een EU-richtlijn. Net als het volkslied, net als het 'open deur beleid voor kansarmen', net als de belasting-ik-bedoel-klimaatwaanzin.

tipo | 13-12-07 | 17:12

jaja, nog minder vertrouwen als in onze eigen politiek, kan je nagaan hoe weinig dat is...

'TrauMa | 13-12-07 | 16:56

Murdockyoufool 13-12-07 @ 16:43
Waar de Europese Gemeenschap vooral te maken had met economie, milieu en sociale zaken, kwamen er met de Europese Unie meer zaken bij zoals: buitenlandsbeleid, veiligheid en justitie
Vrij belangrijke zaken om met Europa gezamelijk te regelen lijkt mij!
Zie: nl.wikipedia.org/wiki/Pijlerstructuur_...

druif | 13-12-07 | 16:54

Tsja ik heb toch liever dat we onze eigen spelregels maken aangezien ik niet echt vertrouwen heb in de politiek van europa's grote jongens als Italie, Frankrijk e.d. en dat zijn natuurlijk wel landen die veel te vertellen krijgen.

'TrauMa | 13-12-07 | 16:54

'TrauMa 13-12-07 @ 16:36
Grondwet heeft niet zozeer iets met de economie te maken, meer met de 'spelregels' om het bestuursorgaan te verbeteren.
Zie: nl.wikipedia.org/wiki/Europese_grondwe...

druif | 13-12-07 | 16:47

@druif 13-12-07 @ 16:34
Dat ontken ik ook niet, maar dat kan binnen een EEG eenzelfde vorm krijgen. Handelsverdragen! Dus, nogmaals, wat is het voordeel van de EU voor haar burgers?

Murdockyoufool | 13-12-07 | 16:43

@druif
helemaal gelijk, maar wat heeft dat in godensnaam met een grondwet te maken?

'TrauMa | 13-12-07 | 16:36

@Frans Timmermans
Kunt u mij vertellen wie ik ooit direct had kunnen kiezen of wegstemmen in de EU? En zijn dat dezelfde mensen:
- die besloten (ex art 1:3 AWB) hebben tot invoering van de strengste fijnstofregels in het dichtbevolkste land, waardoor er geen snelwegbanen in NL bijkomen.
- die besloten (ex art 1:3 AWB) hebben tot een prestigieus en duur Galileo-project, waardoor km-heffing een must in NL is geworden, om het Galileo-project 'terug te verdienen'?
- die besloten (ex art 1:3 AWB) hebben tot stimulering van een grotere instroom van laagopgeleide niet-westerse immigranten in de komende jaren, waardoor de braindrain in Europa zal verergeren en de kenniseconomie van Nederland ernstig beschadigd wordt?
.
Ik kan het me namelijk niet herinneren, maar helpt u me even.

tipo | 13-12-07 | 16:36

Het begon ermee dat onze overheid overal zijn handen aftrok, waarna privatisering volgde.
Het eindigt ermee dat de centrale overheid ergens in verweggistan zit en nu totaal niet meer bereikbaar is voor de burger.
Burgerinitiatief? dan is er vanaf heden 25 keer zoveel stemmen nodig (o.i.d).
Gaat u voor een dergelijk initiatief campagne voeren tussen de Polen, Zwitsers of Grieken?
Nee dus. Kortom, ook in dit opzicht wordt de burger verregaand onderworpen aan de bureaucratische elite.

BSE rundfunk | 13-12-07 | 16:35

@ Murdockyoufool 13-12-07 @ 16:23
Jij zegt dat de oostblok landen zich rijk rekenen. Wat denk je wat wij doen als zij hetzelfde economisch niveau hebben. De export naar die landen zal snel stijgen en daar hebben wij als Logistiek distributieland vooral profijt van ;)
Doe je oogkleppen af en kijk naar de mogelijkheden & kansen!

druif | 13-12-07 | 16:34

"deze exacte kopie van de Grondwet"

@ redactie: leg dan ook ff uit waarom het een 'exacte' kopie is. Ik kan dit op geen enkele andere website terugvinden (er staat altijd dat er vanalles aangepast is) dus ik denk dat jullie dit fijn uit jullie duim hebben gezogen.

Grachtenflikker | 13-12-07 | 16:27

Er staat op Het Vrije Volk een mooi stukje waarin democratie heel treffend wordt vergeleken met fascisme: "democratie: een kwaadaardige staatsvorm".
.
Ik hoop dat de redactie van GS deze mededeling niet als spam opvat maar als relevante en leerzame aanvulling op bovenstaand artikel.

fromwalking | 13-12-07 | 16:25

Kabinet vraagt ons om spelletje met ze te spelen: "Dan stoppen wij onze vingers in onze oren en dan doen jullie hard schreeuwen als adoptiebaby's met bindingsangst. Dan zeggen wij dat we jullie heus wel gehoord hebben maar er nou ook eenmaal niks aan kunnen doen want er zijn nog zesentwintig kabinetten met vingers in hun oren. Goed? Fijn, begin maar, onze vingers zitten er al in hoor!"

doedeljantje | 13-12-07 | 16:24

@Sikkeneur 13-12-07 @ 16:11
Het probleem is dat de EU haar burgers niets te bieden heeft. De Oost-Blokkers rekenen zich nu nog rijk, maar weldra zullen de prijzen in die landen ook flink stijgen, waardoor een hoger loon is gewenst.
Wat was er mis met de EEG? Waarom geen krachtenbundeling niet beperken
tot economisch gebied? Wellicht kun jij een een aantal voordelen van een Groot Europa benoemen, want ik kan ze absoluut niet ontdekken.

Met WE bedoel ik de voltallige bevolking. Een referendum over de toetreding van Polen, Roemenië en Bulgarije zou een dramatisch resultaat hebben opgeleverd. Voorzichtig gokje: 80 procent zou NEEN hebben gestemd. En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. De EU is een speeltje van een select gezelschap; de inwoners van het gedrocht staan er bij en kijken ernaar.

Murdockyoufool | 13-12-07 | 16:23

"Zalig zijn de zieken van geest, want zij zullen het rijk EU's erven." (vrij naar Mattheüs 5, wat ik er maar bij zeg want, om met Pauw&Witteman te spreken, niet iedereen zal dat boek gelezen hebben).

doedeljantje | 13-12-07 | 16:18

Balkenende en zijn vrienden hebben groot gelijk. Gelukkig hebben wij de EU! Kijk maar eens wat een teeringzooi het in Zwitzerland en Noorwegen is.. Komt echt nooit meer goed. Wij hebben tenminste Polen Roemen en Bulgaren! Lekker puh! Bovendien het goeie gevoel dat je weet dat een griekse boer in een fatsoenlijke auto kan rijden van jouw belastinggeld zullen zij nooit kennen. Sukkels!

ikweetsteedsmeer | 13-12-07 | 16:14

Murdockyoufool 13-12-07 @ 15:51
Murdock, 63% aan NEE-stemmers hadden vooraf aan de 2e ronde op het Binnenhof kunnen staan om Balk de boodschap van het Nederlandse volk mee te geven. Waar waren ze?
Klopt dat je ook iets kunt stoppen, we zullen het zien bij de volgende verkiezingen.
En wbt 'WE', er zal altijd een deel van de bevolking zijn die zich niet kan vinden in besluiten. Vandaag Marietje, morgen Jantje. Een landsbestuur op maat lijkt me wel wat, maar niet realistisch.

Sikkeneur | 13-12-07 | 16:11

@Karl 13-12-07 @ 15:43

50 Jaar? Over 15 jaar heeft China de complete OPEC productie nodig, puur om in z'n eigen energiebehoefte te voorzien.

El Gouda | 13-12-07 | 16:08

@VadertjeMak: 1x is genoeg hoor

Bolkestein | 13-12-07 | 16:08

@Anti-links : Mensen voeren geen oorlog over dingen die ze niet interesseren

Bolkestein | 13-12-07 | 16:06

leuk... bedankt kiezers van balkenende... en dadelijk zeker weer zeiken dat alles waar je tegen zou willen zijn, maar niet durft te zeggen, toch opgenomen is in het verdrag.

dadelijk lekker weer gristenen stemmen. het gaat toch allemaal goed zo?

Granaatappel | 13-12-07 | 16:05

@Sikkeneur 13-12-07 @ 15:41
Dat is het eeuwige argument: de bal rolt en is niet meer te stoppen. Een tweede die men veelal hoort: we hebben dit nu eenmaal met elkaar afgesproken. Onzin ende onzin. Een ontwikkeling is altijd te stuiten, je moet het alleen willen, en WE hebben helemaal niets met elkaar afgesproken, een select gezelschap heeft iets bekokstoofd.

Murdockyoufool | 13-12-07 | 15:51

instemmen? echnie...

stoutklein_kutkonijn | 13-12-07 | 15:51

Kabinettenboys - FC Het Volk: 12 - 1. Zie Spanje-Malta, voorronde EK, 1983. Stelletje Bonello's.

doedeljantje | 13-12-07 | 15:46

blessedpersistence 13-12-07 @ 14:10

De 50 jaar vrede komt door de koude oorlog. Niet door de EU. En nu die is afgelopen komen ook de tegenstellingen onderling weer terug. De eerste 2 zal ik je vast geven:
1. Grote landen versus kleine landen.
2. Gronstoffenverdeling.
Naieveling.

Rest In Privacy | 13-12-07 | 15:43

CoJoNes 13-12-07 @ 15:16
Vertel jij me eerst die feiten maar, wat Balks eigenbelang is?
Niet dat ik Balk zijn handje wil vasthouden, maar je gedraagt nu je als menig reaguurder met wilde fantasieën. Daar heb ik je te hoog voor zitten.
Wbt die souvereiniteit, die is al sinds de oprichting van de Volkerenbond steeds verder uitgehold met allerlei internationale verdragen die NL gesloten heeft.
De EU is een volgende stap. Niet dat ik daar enthousiast over ben, maar realist genoeg om te beseffen dat ontwikkelingen niet te stoppen zijn.
63% NEE-stemmers kunnen bij de volgende verkiezingen het verschil maken, maar daar verwacht ik weinig van. Meedrijven met de stroom was en is het motto.
Daar verander jij noch ik iets aan en de toekomst zal uitwijzen of de EU idd slecht zal zijn voor NL. Met de nodige scepsis geef ik het het voordeel van twijfel.

Sikkeneur | 13-12-07 | 15:41

Waar een mensch ook gevoegelijk de tyfus van krijgt, zijn de invoerrechten voor reizigers. Een particulier mag ongestraft voor 175 euro van buiten de EU halen; voor interaankopen bij bedrijven buiten de EU geldt het astronomisch bedrag van 22 euro. www.douane.nl/
Alles om de handel binnen de EU te *kuch* bevorderen en beschermen. Anderzijds staat het multinationals wel vrij om goedkope arbeid uit Azië te benutten. Burgers moeten ook profiteren van de -braaftaalalarm- global village. De BTW komt al -binnenkort + 1 procent- op onze schouders terecht, oprotten dus met die financiële barrières.

Murdockyoufool | 13-12-07 | 15:30

Waarom begint dit kabinet een campagne om SP en PVV groter te maken?

Witteman | 13-12-07 | 15:24

Het nederlandse volk is vandaag bedrogen door DE regering Bedant PVDA/
CDA En die andere partij zogenaamt christelijk

gerrit5042 | 13-12-07 | 15:22

@Tobus:
Dat is een interessante aanvulling. Dat wist ik niet. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat slechts nano-deeltjes schadelijk zijn. Dan zou roken ook niet slecht zijn voor je longen. Wie naast een weg woont, krijgt ook vaker COPD of longkanker. Onschadelijk, ik weet het niet... En laat ik dan toch nog maar een voorbeeld noemen, om maar eens over de inhoud te spreken: de interne markt. Het vrije verkeer van goederen en diensten (personen is waarschijnlijk een ander verhaal) levert miljoenen op. Veel meer dan we afdragen aan de EU. Jaarlijks, sinds 1986/87. Voor Nederlandse bedrijven. Is toch niet gek?

Meneer de Man | 13-12-07 | 15:21

Nous Maintiendrons!

Nique la Politque!

Kniftig | 13-12-07 | 15:20

Het is de SP en PVV in ieder geval wel gelukt om het volk/geenstijlers bang te krijgen!!! Straks gaat het licht nog uit als de EU meer macht krijgt!!!

druif | 13-12-07 | 15:18

@Sikkeneur
Feiten, waarde vriend.
Tenzij jij me nu gaat vertellen waarom Nederland nog steeds soeverein is in europa.

CoJoNes | 13-12-07 | 15:16

@ kweettzeker

En wie zijn jullie dan wel om voor de rest van Nederland en misschien wel Europa om op zondag alles weer op slot te willen doen?
Hup winkels dicht en moeder achter de breikous en pa met de oudste dochter naar boven omdat ma weer zwangert is?

Djezz | 13-12-07 | 15:16

he sikkeneur bukkis?

peenindiees | 13-12-07 | 15:16

CoJoNes 13-12-07 @ 15:11
Heeft Balk jou dat verteld dan of zit je uit een te dikke duim te zuigen?

Sikkeneur | 13-12-07 | 15:13

@peenindiees
Doe es je smoel houden als je niks te melden hebt.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 15:12

Je kunt er kort over zijn: Balkenende zal de geschiedenis in gaan als de man die de Nederlandse souvereiniteit heeft opgeheven uit eigenbelang.
UIteraard zal dit nog slechts door overleveringen bekend zijn, in de door de staat geredigeerde 'gratis' schoolboeken zul je hier niets over lezen.

CoJoNes | 13-12-07 | 15:11

vindt het zon leuke meidt

peenindiees | 13-12-07 | 15:10

@Murdockyoufool 13-12-07 @ 15:01
hmmm daar heb je gelijk in. Maar winkeltje in Brussel waar ik geregeld kom verkoopt alles zwaar onder de prijs. Misschien niet helemaal legaal maarja.

@azijnseikerT 13-12-07 @ 15:06
haha ok dan! bij deze geaccepteerd! ;)

overVecht | 13-12-07 | 15:10

da wizard 13-12-07 @ 15:02
U weet dat jeneverboarding een poging tot doodslag is....;-)

Sikkeneur | 13-12-07 | 15:09

zouden ze ook gelijk de sharita invoeren dan?

peenindiees | 13-12-07 | 15:09

@overVecht

You tell me?
Ze is niet 1 van de slimsten en heeft google nog niet uit gevonden

sharonneke | 13-12-07 | 15:09

overVecht 13-12-07 @ 14:56

Correct! Maar ik dacht er mee weg te kunnen komen door "lijkt" te gebruiken.

azijnseikerT | 13-12-07 | 15:06

BLOWKONIJN 13-12-07 @ 14:17

Adolf en z'n trawanten waren maar al te happig op een verenigd Europa. Hitlers nazaten aka volxnationalisten zijn opeens tegen een verenigd Europa en lopen bij iedere demonstratie met allah akbar vlaggen rond. Duidelijk de weg kwijt de uberhauptnichtsfuhers van tegenwoordig.

El Gouda | 13-12-07 | 15:06

ja lekker bitterbalkje dr bij

peenindiees | 13-12-07 | 15:05

@Sikkeneur 13-12-07 @ 14:58
Meer een ontgroenings ritueel als in de studentehuizen;
Wat wil je nou met je EU, ben je helemaal bezopen!
*Giet 3 flessen jenever in keel van positivo EU verkondiger*...

da wizard | 13-12-07 | 15:02

Balkenende en consorten leuk voor jullie en ??????? voor het volk.

Anth.9403 | 13-12-07 | 15:02

@overVecht 13-12-07 @ 14:28
Werkelijk? Ik heb die ervaring niet, binnen de EU kosten DVD-boxsets schandalig veel.
Kijk en vergelijk: www.amazon.com/Six-Feet-Under-Complete...

www.amazon.de/Feet-Under-Superbox-Staf...

Iesj niet alleen het gevolg van de stand van de dollar t.o.v. euro, iesj namelijk altijd zo. Verder zijn de DVD's die in de VS worden uitgeven vaak rijkelijk voorzien van goodies, terwijl je er in NL en BE niet eens een infoboekje bij krijgt.

Murdockyoufool | 13-12-07 | 15:01

Prachtig, krijgen we alsnog das 1000 jährige Reich

Wannabe a poepstar? | 13-12-07 | 15:01

Mo™ 13-12-07 @ 13:48

Er staat in de Amerikaanse grondwet niets over dat Engels de verplichte taal is. Alleen in de senaat en congress is Engels verplicht. De Europeanen gaan Amerikaantje spelen, dus zal er niets over een verplichte taal in de EU Grondw... ehm.. verdrag komen.

El Gouda | 13-12-07 | 14:58

da wizard 13-12-07 @ 14:52
Je maakt er een gezellige wie zuipt wie onder de tafel bijeenkomst van?

Sikkeneur | 13-12-07 | 14:58

lekker belangrijk dat fijnstof, als we maar flink CO2 uitstoten spoelt dat vanzelf weg.

peenindiees | 13-12-07 | 14:58

@azijnseikerT 13-12-07 @ 14:52
heb je gelijk in maar toch kleine aanvulling. Zeezout heeft wel degelijk invloed op de gezondheid,positieve juist, maar ook dat is invloed hebben op iets.

@sharonneke 13-12-07 @ 14:52
ow die assistent mag ook vrolijk mee doen heur! Geen probleem! Als je nog meer vrouwelijke collegae heb........... naar welk mail adres meelt ze dan trouwens?

overVecht | 13-12-07 | 14:56

Ik vind trouwens die vlag en het volkslied wel oké...

da wizard | 13-12-07 | 14:54

@overVecht

Zal mijn assistente in mijn agenda laten kijken.
Op een later tijdstip zal zij contact met je opnemen. ;)

sharonneke | 13-12-07 | 14:52

Ik zie de eerste EU roadshow mijn kroegie al binnenkomen.
Dat was meteen hun laatste kroeg...

da wizard | 13-12-07 | 14:52

Zoutige 13-12-07 @ 14:38

Fijnstof is geen HOAX. Je bedoelt of dit puur en alleen voortkomt uit menselijk handelen. Dat is ongeveer de helft, waarvan een groot deel uit het buitenland afkomstig. De effecten van fijnstof zijn ook weer onder te verdelen. Zo lijkt zeezout geen effect te hebben op de gezondheid maar fijnstof door verbrandingsprocessen lijken wel relevant.

azijnseikerT | 13-12-07 | 14:52

@ Meneer de Man 13-12-07 @ 14:31

Aanvulling op zoutige @ 14:38
Die 40% uit de Noordzee is van het type "goed" fijnstof. Er wordt namelijk in al die geweldige EU studietjes geen onderscheid gemaakt tussen typen fijnstof, alleen grootte van de deeltjes. U bent vast wel bekend met het fenomeen "gezonde zeelucht"? Welnu, dat is dus die 40%.

De deeltjes die wél schadelijk zijn, komen voornamelijk door verbranding van olieën en in mindere mate door slijting van wegen, remvoeringen en voertuigbanden. De grotere deeltjes (micro) worden doorgaans afgevangen door ons lichaamseigen afweersysteem genaamd "slijmvliezen". Niets aan het handje dus, hoogstens af en toe een vies geluid en dito spulletje in je zakdoek.

De écht linke deeltjes (nano) zijn zo klein dat ze slijmvliezen omzeilen en rechtstreeks de longetjes in gaan. Dit is echter weer zo weinig dat van een groot probleem geen sprake is. Aanpak is ook niet effectief, want een filter dat zulke kleine deeltjes tegenhoudt is er gewoonweg niet. De onder vuur liggende roetfilters houden dus alleen relatief ongevaarlijke deeltjes tegen, de echt linke deeltjes schieten daar vrolijk doorheen en blijven dus over.

Link met de EU-regelgeving: veel geld in veel onderzoek in grootse oplossingen die onder de streep 0 opleveren. De rekening is voor de "rijkere" landen. Vetorecht gaat naar inwonersaantal, wat een rijk maar klein landje als NL dus gigantisch de lul laat zijn.

Tobus | 13-12-07 | 14:51

@sharonneke 13-12-07 @ 14:47
ow uhm, wanneer het jou uitkomt! ;)

overVecht | 13-12-07 | 14:50

ik zeg deaudt aan de polietiesie

peenindiees | 13-12-07 | 14:48

@ peenindiees 13-12-07 @ 14:38
Geschiedenis van het Wilhelmus Les 1: ...... Ik ben van Duitschen bloed...., komt van Willem van Oranje, geboren in..... jawel Duitsland!! hihi

druif | 13-12-07 | 14:48

@overVecht

Hahaha ja sorrie hoor!
Maar ik wordt hier een beetje moe van!

Maarre.. wanneer? ;) :P

sharonneke | 13-12-07 | 14:47

Democracy is hard to run, you have to fool a lot of people. Dictatorship is much easier.

pwman | 13-12-07 | 14:46

@sharonneke 13-12-07 @ 14:44
aahhhh dat klinkt echt schattig! Je mag mij ook wel op m'n billetjes kletsen heur..;)

overVecht | 13-12-07 | 14:46

Toch vraag ik me af waar die 63% NEE-stemmers waren, die voorafgaande aan de 2e ronde en de stemming in de 2e Kamer op het Binnenhof hadden kunnen staan?
Een anoniem tegeltje volschrijven met de wildste fantasieën is dan toch stoerder, niet?

Sikkeneur | 13-12-07 | 14:45

_danoize_ 13-12-07 @ 14:39
Hoe kom jij erbij dat wij zoiets zouden doen hier op GS ? Tsssss.....

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 14:45

Ik stem niks in! Ksla em nog liever op zn giechel!

sharonneke | 13-12-07 | 14:44

@ DeRuk2007

Precies mijn gedachte..

Pagan Bastard | 13-12-07 | 14:44

En dan nog een paar jaar verder en de globalisering is voor mekaar. Een mooie nieuwe dictatuur. Momenteel de bevolking vooral laten focussen op het moslimgebeuren, zodat via de achterdeur allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen worden ingevoerd. Onder het mom van "veiligheid voor de burger". Heeft u daar als burger problemen mee? Jammer maar helaasch. Het is voor u beslist en dus zal het zo zijn. Als er iemand nog in zogenaamde vrijheid gelooft, dan hoor ik dat graag. Ik heb het opgegeven. En ik vond 1984 nog wel zo'n mooi fantasieverhaal... Fantasie? Guess again.

we-h8-u | 13-12-07 | 14:43

@Theo van Deursen 13-12-07 @ 14:39:
De enige juiste samenvatting tot nu toe. Waarvoor dank.

DeBruineSter | 13-12-07 | 14:43

@[-InFiDeLz!-] 13-12-07 @ 14:19
Je zult het haast niet geloven maar er zijn mensen die het belangrijker vinden met een opgeheven hoofd in vrijheid rond te lopen dan kruipend drie keer per jaar op vakantie.
@Meneer de Man 13-12-07 @ 14:31
Slecht voorbeeld. Die EU richtlijn is er al. En om die te halen moet 031 maatregelen treffen die dan vervolgens weer door diezelfde EU worden afgeschoten ( roetfilter ) . Net zoals ons perfecte statiegeldsysteem zwaar onder druk staat van ... alweer de EU.

noorderling | 13-12-07 | 14:41

Sterf, EU, sterf!

DeRuk2007 | 13-12-07 | 14:40

Hallo medereaguurders. Het wordt hoog tijd dat wij als GS bezoekers die Gristenhond, van der Vlies eens van de 1ste plaats afstemmen.
cgi.nos.nl/cgi/politicus2007/
Of het nu om Doritos of WC-Eend gaat, wij moeten toch wel weer eens bij Kwalbert, Editie-NL en het staatsjournaal in beeld komen.
GS heeft vinger in de Politicus van het Jaar Verkiezing !
Het zou voor mij 2007 weer een stuk aangenamer maken.

_danoize_ | 13-12-07 | 14:39

De EU heeft ons geen vrede gebracht. De Amerikaanse atoomparaplu en het verwijfde pacifisme van naoorlogs Europa hebben dat gedaan.

De EU heeft ons geen welvaart gebracht die een gewone vrijhandelszone niet ook had opgeleverd.

De EU is een ongecontroleerd en oncontroleerbaar bureaucratische monster, fundamenteel ondemocratisch (en zelfs anti-democratisch), en dit verdrag vereeuwigd die toestand.

Het budget gaat nog altijd voor een groot deel (45%) naar het levensonderhoud van Zuid-Europese keuterboertjes, en in politieke zin is het een vehikel om de afbrokkelende steun van de bevolking voor de oude politieke werkelijkheid van sociaal- en christendemocraten, 'liberalen' en vakbonden tot in het einde der tijden in stand te houden. Niemand die erin trapt, maar zelfs dat kan deze losgezongen elite niets schelen.

Theo van Deursen | 13-12-07 | 14:39

Zie spooky 13-12-07 @ 14:31

Rarend | 13-12-07 | 14:38

@ Meneer de Man 13-12-07
Ik heb hier wel wat informatie voor je: Fijnstof is een HOAX, komt voor 40% uit de Noordzee, voor 20% uit het buitenland, voor 20% uit de grond. Uw en mijn automobiel hebben minder invloed op de hoeveelheid fijnstof in NL dan of de wind wel of niet uit de richting van de Noordzee waait

Zoutige | 13-12-07 | 14:38

Nee, wat we nu hebben voor volkslied dat is t dan wel? "bla bla blaat ben ik van duitschen bloedt"

peenindiees | 13-12-07 | 14:38

Dus; partijen waar ik niet op gestemd heb gaan belastingeld wat ik niet wil betalen uitgeven om mij er van te overtuigen dat ik al die tijd wel blij had moeten zijn met de EU? Lolbroeken. Mensen die sceptisch zijn tov de EU laten zich nu echt niet meer overtuigen. Mensen die wel blij zijn met de EU hebben geen behoefte aan een campagnje, anders dan om mensen op verjaardagsfeestjes met "feiten" uit zo'n campagne om de ooren te slaan.
Kortom er wordt weer geld over de balk(enende) gesmeten in DenHaag. What else is new...

Prof. Yakko | 13-12-07 | 14:38

blessedpersistence 13-12-07 @ 14:10
leuk verhaal, maar onze volksvertegenwoordigers en zeker die van de regeringspartijen lopen aan de leiband van prediker balkenende en zijn poldertalibanners, een gemiddeld kamerlid kontroleert helemaal niets,en als je het wel doet en kritiek hebt is het snel over met je loopbaan in de politiek en wordt je nooit een niet gekozen burgemeester.

Sancho Panza | 13-12-07 | 14:37

Heeft er al iemand Anne Frank en Achterhuis geroepen ?

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 14:37

Ik heb het gisteren ook al geroepen; uit het door Beatrix geschreven voorwoord van het boekje Paleis Europa blijkt glashard dat deze uitkomst al bij voorbaat vaststond, dat eerder gehouden referendum ten spijt.
Beatrix schrijft doodleuk dat de Nederlandse bevolking het gewoon niet heeft begrepen en dat het tijd wordt om 'de huidige impasse te doorbreken'. Bedtime for democracy..

Rarend | 13-12-07 | 14:36

Betalen doen we toch al, alles maakt niks meer uit. Europa boeit mij toch niet. Laat de Roemenen maar hierheen komen. Heb je wel eens gezien wat voor lekkere chickies daar rondlopen?

Megazand | 13-12-07 | 14:35

Wat is straks dan het Europese kampioenschap nog waard trouwens....

en het eurovisie zongfestival.......*proest*

overVecht | 13-12-07 | 14:34

* graaft hakken nog wat dieper in het zand *
Als het allemaal zo hosanna is, waarom moet ik overtuigd worden dan?

Tobus | 13-12-07 | 14:34

Laat ze lekker de ziekte krijgen met hun Europa...

coolvibe | 13-12-07 | 14:34

Op naar de New World Order: het is duidelijk 5 voor 12.

thispissesmeoff | 13-12-07 | 14:34

Over een tijdje zullen o.a. de Paus en de Groot-moefti van Damascus een one-man show in het EP komen geven. Dus de scheiding tussen de religies en culturen wordt groter en de scheiding tussen staat en kerk kleiner. En over afzienbare tijd zal de autochtone bevolking in NL als eerste in de EU een minderheid in voormalig eigen land zijn mede dankzij JP en de EU dat een nieuw Ottomaans Rijk in the making mogelijk maakt en minstens 600.000 negers uit Afrika per jaar via Spanje en Italie al oplichtend en rovend op de bevolking loslaat.
En tijdens de politieke propaganda campagne en de roadshows komen politici ons bevelen dat de Pax Europa voor iedereen een zegen is.
Divide et impera lijkt een mooie leus om in het Europese wapen te zetten.
Maar alles wat een begin heeft, heeft immers ook een eind....

Vigil | 13-12-07 | 14:33

Bertus Betonsloper 13-12-07 @ 13:50
Precies wat ze beogen. Die campagne is er op gericht de plooien glad te strijken. Niet vóór, niet tégen, maar net doen alsof er geen controverses bestaan en 'Europa' eigenlijk al helemaal normaal en ingeburgerd is.
Als je er over nadenkt, dan is dit nog een grotere belediging dan de weigering tot een tweede referendum te besluiten. Dat was tenminste nog het lomp blokkeren van een tegenkracht. Dit is hersenspoelen, nog subtieler en geniepiger wellicht dan Orwell had kunnen voorzien. Hier zijn specialisten voor geraadpleegd, wat ik je brom.
Misschien dat Jan nog wat te mekkeren heeft, maar dat protest zal ook wel zijn ingecalculeerd.

Schoorsteenveger | 13-12-07 | 14:33

Hup EU.

Maaier | 13-12-07 | 14:32

ik zeg NEU

peenindiees | 13-12-07 | 14:32

Dat het de ons bovengestelde behaagt heeft zo magnifiek uit te pakken. Dat hadden ze nu niet hoeven doen. Dergelijk decadent vertoon naar ons plebs dat kan toch maar 1 iemand bedenken en dat is Bea. www.hetvrijevolk.com/?pagina=4929&...

spooky | 13-12-07 | 14:31

@ --TWISTED---- 13-12-07 @ 13:40
Ik ben ook christen, heb Christenunie gestemd, toch ben ik het in grote lijnen met je eens. Onderdeel van mijn christen zijn is dat ik anderen wil respecteren en daarom is een scheiding van kerk en staat goed! Mits er ruimte is om mijn eigen geloof te kunnen hebben, zonder last te hebben hierbij van anderen natuurlijk, dat dan weer wel.

kweettzeker | 13-12-07 | 14:31

Fijnstof is een werkelijk Europees probleem. Vooral in Nederland is de concentratie van het kankerverwekkende stof er hoog. Veel daarvan komt uit Duitsland. Als er een Europese richtlijn komt voor alle lidstaten, betekent dat schonere lucht in Nederland. Een verscherping van die regulering is sinds deze week van kracht. Misschien een droog verhaal, maar wel onderbouwd en van wezenlijk belang voor onze gezondheid.

En Kwarkoo1: Zwitserland is geen lid van de EU, maar Denemarken wel. Dat wordt een wat problematische vergelijking.

Nu word ik natuurlijk gecatagoriseerd als Eurofiel, wat niet waar is, maar als politici geen feitelijke informatie bieden, waarom wij dan ook niet?

Meneer de Man | 13-12-07 | 14:31

Wat Kavarf zegt. Hoezo instemmen? Slikken bedoel u. Wel leuk deuntje trouwens dat pleuropesche volkslied. Beter dan die Duits/Spaanse meuk waar wij het mee moeten doen.

DeBruineSter | 13-12-07 | 14:28

@Murdockyoufool 13-12-07 @ 14:23
ik haal mijn DVD'tjes altijd uit belgië scheelt ook een hoop.

overVecht | 13-12-07 | 14:28

welke klungel, ik bedoel politicus wordt er in de spotlight gezet? mogen we eieren meenemen?

Patrick Zweedsey | 13-12-07 | 14:27

Wel gek dat de europese landen die niet meedoen met de pleuro er stuk voor stuk beter voorstaan dan wij. City of London wordt zelfs het nieuwe financiele hart van de wereld.

Hoe zat dat ook al weer met die hel en verdoemenis als we niet meededen. Volgens "de nederlander" hebben we hel en verdoemenis met europa in huis gehaald.

Oppakken voor landverraad onze regeerders.

osgn | 13-12-07 | 14:27

@ Reycken Stinckerdt 13-12-07 @ 14:07
Hoezo tegenovergesteld beleid?
Onder Balkenende I moest ik betalen. (zuur)
Onder Balkenende II moest ik betalen. (zuur)
Onder Balkenende III moest ik betalen. (zuur)
Onder Balkenende IV betaal ik nog steeds (zoet, weet je nog)
Dus met dat tegenovergestelde valt het allemaal best wel mee.

toyotus | 13-12-07 | 14:27

balkende is gewoon een gereformeerde rot gluiperd die aast op een europeese top positie en die ook krijgt als hij ons land naar de klote heeft geholpen,en voor jack vinden ze daar ook wel iets leuks op de propaganda afdeling,is groot zat lijkt mij.

de zweever | 13-12-07 | 14:26

denemarken zit in de EU kwarkoo

en zwisterland heeft een vrij nationale economie

druif | 13-12-07 | 14:25

@azijnseikerT,
Tussen onze stoeptegels en plafond bevindt zich heel wat fijnstof.

fuckje | 13-12-07 | 14:24

Als dat zo doorgaat met die fuckcampagnes dan pleur ik wel op naar Zwitserland, Noorwegen of IJsland.

Grasgriezel | 13-12-07 | 14:24

allemaal door die kudt duitsers....

overVecht | 13-12-07 | 14:23

Wat was er mis met de EEG? Waarom moet en zal Europa één SuperSStaat worden? Wat levert het de burger op? Potverdosio, stond net weer dertig pleuro af te rekenen bij de postbezorger omdat ik een setje DVD's uit de VS liet komen. Geen VAT, geen transportkosten, neen, gewoon wat leuke extra heffingen. Stel je voor dat iedereen z'n muziek en films uit de States haalt; schaft niemand meer die onnodig dure rommel uit Europa aan...

Murdockyoufool | 13-12-07 | 14:23

Als dit doorgaat is dit het einde van alles.. Onze democratie, vrijheid en veiligheid. We zijn gek als we dit EU-verdrag pikken. Maar we pikken het wel omdat het merendeel gedogeerd lijkt waardoor de realiteit volledig aan hun voorbij gaat. Wordt nou eens wakker Nederland. Sta op nu het kan kan, voor er getekend wordt!

Alias Bas | 13-12-07 | 14:23

OT/ Ik klaag niet snel, maar die servert gaat me behoorlijk op m'n wekker.

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:21

[-InFiDeLz!-] 13-12-07 @ 14:19

Economisch gaat het in Zwitserland en Denemarken een stuk beter dan in de rest van de EU. Hoe zou dat nu toch komen?

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:21

[-InFiDeLz!-] 13-12-07 @ 14:19

Economisch gaat het in Zwitserland en Denemarken een stuk beter dan in de rest van de EU. Hoe zou dat nu toch komen?

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:20

Geen stad in de Benelux is zo vies als Brussel... een riviertje als riool gebruiken en dat Vlaanderen in laten stromen, en fijnstof overal!

fietser | 13-12-07 | 14:20

@ Elegast 13-12-07 @ 13:58
Je bent warm. In het nieuwe verdrag staat expliciet dat een lid van de Europese commissie niet naar huis mag worden gestuurd door het Europees parlement. In de NL wet wordt daar niets over gezegd. Een minister met een motie van wantrouwen aan zn broek zoekt het zelf maar uit. Vreemd toch? Verder kan je er in NL in de meeste gevallen wel van uitgaan dat de partij met de meeste stemmen de premier levert. Wij mogen in de toekomst alleen op het parlement stemmen en we hebben jackshit over de Europese Commissie te zeggen, die op haar beurt de Europese president levert. Ergo, einde democratie, want de macht van het Europees parlement wordt gereduceerd tot klapvee zoals in China. Of dat vervelend is, is een andere discussie.

Zoutige | 13-12-07 | 14:20

maar ik werk niet!

BLOWKONIJN | 13-12-07 | 14:20

Soms moet een regering (of regeringen) gewoon harde noten kraken. Geisoleerd in Europa komen te staan zal ons geen welvaart opleveren, laat staan dat 'de Gulden terug' ons rijker zal maken, want dan slaat iedere international Nederland over wegens wisselkoersen en hoge loonkosten.
Iedereen kankert op Europa, maar niemand kan een conreet en uitgewerkt voorbeeld geven waarom Europa rampzalig is voor de 'hardwerkende Nederlander'. Juist de hardwerkende Nederlander heeft alleen maar baat bij Europa, uitkeringstrekkers en andere tokkies mogen zich nu zorgen maken.
Als je tokkies en aanverwante excuses voor mensen hun zin zou geven hoefde niemand belasting te betalen, was benzine gratis, werden er duizenden kilometers snelweg aangelegd en waren uitkeringen een paar duizend euro per maand. En als het land dan na een jaar failliet is geven ze 'de regering' of 'Europa' de schuld. Terwijl ze ZELF minder wilden betalen maar wel meer welvaart wilden zonder ook maar een poot uit te steken. Meer welvaart betekent ook meer betalen.
No free lunch. Ever.

[-InFiDeLz!-] | 13-12-07 | 14:19

kan nu al niet opschieten met mn buren......... laat staan de rest van europa

BLOWKONIJN | 13-12-07 | 14:19

In een moslim staat gaat de bevolking op straat op om te demonstreren en worden ze met harde hand afgericht.

In Nederland halen we onze schouders op en gaan we verder met de orde van de dag.

paranoia | 13-12-07 | 14:18

Alle Menschen sollen Bruder sein. (zal m'n buurvrouw blij mee zijn)

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:18

had hitler niet een aantal jaartjes terug hetzelfde geprobeerd? ein europa, ein volk, ein reich!?!

BLOWKONIJN | 13-12-07 | 14:17

Siempie 13-12-07 @ 14:15

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven.

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:16

@blessedpersistence 13-12-07 @ 14:10

Europa (met hulp van vooral Amerika) heeft na de oorlog serieuze democratien bevorderd en dat heeft gezorgd voor de "vrede". Die zijn we nu weer kwijt. Het is straks onmogelijk een EU-elite naar huis te sturen, dat betekent einde democratie. Het wordt oorlog, zo lang het economisch nog goed gaat zal het nog meevallen, maar bij de eerste de beste tegenslag hebben we een heeeel groot yugoslavie.

Siempie | 13-12-07 | 14:15

"Duitsland wil toch vlag en volkslied in EU-verdrag"
Krijgen ze straks toch nog hun zin.

B2 | 13-12-07 | 14:15

vander F 13-12-07 @ 14:14

En via een omweg komt de zooi toch in de bijlagen. Balk staat voor schut, alleen weet die dat zelf niet eens.

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:15

Tuurlijk overtreffen de voordelen de nadelen:
- Met Europa kunnen we nog meer de VS dwarszitten.
- Met Europa kunnen we nog veel effectiever 'Palestijnse' moordenaarsbendes financieren.
- Met Europa kunnen we Israel nog beter boycotten.
- Met Europa kunnen we ons land nog sneller islamiseren.
- Met Europa hebben we geen democratie meer nodig.
- Met Europa kan Nederland doorgroeien naar de status van provincie.
- Met Europa kunnen we allemaal volgeling worden van de Church of Global Warming.
- Met Europa heb je een geinstitutionaliseerd reizend parlementair circus.

pbuh | 13-12-07 | 14:14

@Vadertjemak 13-12-07 @ 13:58,
nee, dat mag niet van Balkenende, nu valt z'n kudtsmoes helemaal in het water:

"Er is recht gedaan aan de zorgen die in Nederland leven", zei Balkenende. "dat is een hele cultuuromslag in de EU, maar Europa is er sterker uit gekomen."

In het nieuwe verdrag is onder druk van Nederland geen sprake meer van een Euro pese vlag of volkslied"

vander F | 13-12-07 | 14:14

Kunnen we Dries Roelvink niet ergens voordragen om het Europese Volkslied in te zingen?

Kardinaal Ton | 13-12-07 | 14:13

Over wat voor een verdrag hebben we het?

Teen | 13-12-07 | 14:12

@Mo™
Esperanto is ongeschikt voor internet, want de taal kent geen w.

Kardinaal Ton | 13-12-07 | 14:12

-weggejorist-

BLOWKONIJN | 13-12-07 | 14:12

Uitslag Europees Parlementsverkiezingen juni 2009: CDA 8 zetels, PvdA 4, VVD 3, PVV 3, SP 3, CU 2 zetels, GL 2, SGP 1. Hoogst onwenselijk. Toch?

doedeljantje | 13-12-07 | 14:11

Democracy 2007: Manipulating the people into wanting what you're giving them.

Zwartbroek | 13-12-07 | 14:11

Wat een enorme decadentie, om te doen alsof het allemaal reuze normaal is dat er sinds het begin van de EU duurzame vrede op ons continent gekomen is, de welvaart in elk van de lidstaten drastisch is toegenomen en er een bovenstatelijk verband is dat voor de hele wereld een hogere milieustandaarden en concurrentie-eisen geïntroduceerd heeft.
Alsof het vanzelf spreekt dat landen die nog maar net uit het communisme/fascisme zijn komen lopen nu in Europa duurzame waarborgen voor de rechtstaat hebben gevonden.
Over het hoe en het wat in de toekomst van Europa zullen nog vele hoofden zich moeten buigen. Nu wil het kabinet in dat proces ook mensen bij betrekken die niet van die typische 'usual suspects' zijn (buiten de linkse elite om).
En ja hoor - is het wéér niet goed... Het kabinet heeft groot gelijk > waarom zouden we nog over de vraag discussiëren of Europa wel of niet goed is? Dat doen we toch ook niet over de vraag of de 2e kamer wél of niet goed is? Nee, beter kunnen we het hebben over de inhoud van Europa - wat verwachten we van de EU, en wat helemaal niet?

En,
In plaats van boos te brallen over Europa, zouden we er óók voor kunnen pleiten onze volksvertegenwoordigers middelen te geven om de regering beter te controleren. De controle van de EU vind nl. voor een groot deel nog vía de lidstaten plaats. Maar, op enkele uitzonderingen na, doen ook de parlementsleden er vaak het zwijgen toe als het gaat om constructieve beleidsbijdrages in een Euro-context.

blessedpersistence | 13-12-07 | 14:10

Ik denk hierbij altijd maar aan Urk. Daar stemde 92% tegen. Er trokken een radioreporter en een politicus naartoe om te vragen, waarom die uitslag zo lag.
De Urkermannen waren overwegend bang voor het gevaar uit Rome.

De verslaggever of de politicus vertelde toen dat Europa de Urker vissers ook veel had gebracht, want de douaneregels waren ernstig vereenvoudigd. Het antwoord van de Urkers was: 'Daar hebben we de grondwet niet voor nodig, want dat hebben we nu ook.'

Kardinaal Ton | 13-12-07 | 14:09

Duitsland dat een nieuwe vlag en nieuw volkslied wil? Ik denk dat ze Duitsland's rol in de geschiedenis willen wegpoetsen. Zelfs hun voorstel voor de IETS GEWIJZIGDE vlag is een knieval aan de geschiedenis..
home.tiscali.nl/n1jmegen/ee-oe.jpg

bertminernie | 13-12-07 | 14:09

SuperG 13-12-07 @ 14:07

Psies! Jij schnapt um.

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:08

Heil Merkel! Zou het haar nog gelukt zijn om Hitlers wereldbol te bemachtigen?

Rarend | 13-12-07 | 14:08

@MultiKulti
Mussert is gefussilleerd op de Waalsdorpervlakte, verder heb je gelijk

krijgdetiefusmaar | 13-12-07 | 14:08

Sinds wanneer hebben bijlagen bij een contract geen juridische status?

SuperG | 13-12-07 | 14:07

Dat Haagse tuig. Kostmisselijk word je ervan. Betalen mogen we, en verder moeten we dom gehouden worden. En die vieze christelijke flikker Balkenende, die voert nu precies het tegenovergestelde beleid als in z'n vorige rioolkabinet . Hetgeen precies aangeeft dat het die klootzak met z'n rottende poot alleen maar te doen is om de macht en niets anders.
Wie zijn toch die mensen die op dit soort klootzakken stemmen? Dezelfde hufters soms die op cgi.nos.nl/cgi/politicus2007/index.php... nu massaal op die kindermishandelaar Bas van der Vlies zitten te stemmen? Sodemieter toch op allemaal, schurfterige teringhonden. Braaf in de kerk zitten ze, en als de kerk uit is liggen ze achter de kerk met elkaars pikkies te spelen.

Reycken Stinckerdt | 13-12-07 | 14:07

gelukkig is deze leejout beter als die van neues neus

Prof. Drs. Klavan | 13-12-07 | 14:06

Dat 'volkslied' ruikt verdacht sterk naar 'Deutschland uber alles'. Of heb ik het mis?

kwarkoo1 | 13-12-07 | 14:06

Ah! De georchestreerde damage control komt op gang. Geheel volgens plan.

Had nou allemaal 'ja' gestemd, dan was vandaag een feestdag geweest.

Stir Glenfarclas II | 13-12-07 | 14:05

Dacht heel even dat het over "Splitsing: NEE" ging (daar hoor ik weinig meer over?), maar inderdaad, met die europese grondwet kunnen ze ook de pot op!

increment | 13-12-07 | 14:05

Brusselmans,

Dat je fijnstofgehaltes achteloos tussen stoeptegels en plafonds neerzet, roept bij mij wat vraagtekens op bij je geestelijke toestand op het moment van schrijven.

azijnseikerT | 13-12-07 | 14:04

Wat voor invloed zou het hebben als die 63% die destijds niet voor stemde, nu bij de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezing eens op een door GS naar voren geschoven pief zou stemmen. Worden ze dan wel wakker daar in Den Haag?

abnormalis | 13-12-07 | 14:04

De EU wordt over een paar jaar omgedoopt tot West-China. Democratie, het bleek achteraf niet meer dan een toneelstukje.

Lobo | 13-12-07 | 14:01

Op zich ben ik best voor een toenemende samenwerking in Europa... maar zoals deze nietsnutten, muv Plasterk, lak hebben aan hun stemvee... zo ben ik gewoon tegen dit verdrag.

Deze campagne is nu alweer een schadebeperkende maatregel voor de komende verkiezingen...

Dirk Tang | 13-12-07 | 14:00

Zoutige 13-12-07 @ 13:51
he he eindelijk argumenten, dit verdrag betekent gewoon heel plat einde europese democratie, logisch dat je dit met een volksverlakkerijshow moet verhullen

Sancho Panza | 13-12-07 | 13:58

@klukkluk
dat klinkt inderdaad zinniger..
had ik bijna zelf kunnen verzinnen :)

ik eiges | 13-12-07 | 13:58

druif 13-12-07 @ 13:52
Welke voordelen overtreffen de nadelen dan? Aangezien jij het IQ van een druif hebt kun je dat heus wel piekfijn benoemen, niet dan!?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-07 | 13:58

@ Zoutige 13-12-07 @ 13:51: Nou en? Alsof ministers en premiers in Nederland wel door het volk gekozen worden. In de Nederlandse wet staat ook nergens dat de Kamer een minister mag wegsturen.

Elegast | 13-12-07 | 13:58

Zwitserland, Noorwegen en IJsland bewijzen dat je beter af bent zonder Europese bemoeienis.

Dr. Faustus | 13-12-07 | 13:56

Op zich ben ik best voor een toenemende samenwerking in Europa... maar zoals deze nietsnutten, muv Plasterk, lak hebben aan hun stemvee... zo ben ik gewoon tegen dit verdrag.

Deze campagne is nu alweer een schadebeperkende maatregel voor de komende verkiezingen...

Dirk Tang | 13-12-07 | 13:56

Kunnen ze Al Gore niet vragen er een film over te maken, hij schijnt nogal goed te zijn in het brengen van complete nonsense als geloofwaardige waarheid.

Kenny013 | 13-12-07 | 13:55

Balkenende kan een mooi statement voor Europa maken door zichzelf met regering, parlement en koningshuis op te heffen. Die hebben toch niets meer te zeggen kunnen we dat geld alweer besparen.

N.O. Brains | 13-12-07 | 13:54

@Zippy 13-12-07 @ 13:39
Hoe voelt dat nu, om in een land te wonen waar 63% (in ieder geval van de EU-referendumstemmers) verstandelijk gehandicapt is?

Beetje jammer om mensen met een andere mening dan de jouwe voor gek te verklaren. Komt me een beetje Sovjet-Unieachtig over.

Kees Maf | 13-12-07 | 13:53

En de Deutschers willen het volkslied en de vlag in een bijlage vermelden. Daar gaan de Balk zijn 'verworvenheden' die hij trots uitdroeg aan ons.

kwarkoo1 | 13-12-07 | 13:53

Brusselmans, je hebt een IQ van een kwal.. Tuurlijk heeft de EU zijn nadelen, jammer dat de voordelen die nadelen overtreffen! Bericht daar eens over, inplaats van populair EU-bashen.

druif | 13-12-07 | 13:52

Heeft iemand de moeite genomen om het verdrag daadwerkerlijk te lezen? zonee, waar heb je het over?

Het is echt ongelofelijk wat er in staat: Er komt een NIET door het parlement of volk gekozen Europese president, aangesteld door de Europese commissie.

Er komt een NIET door het volk of parlement verkozen minister van buitenlandse zaken, maar deze wordt aangesteld door de Europese commissie.

Het NIET mogelijk dat het Europese parlement iemand van de Europese commissie naar huis stuurt.

Etc, etc. We krijgen er dus een nieuwe Beatrix bij op Europees niveau, aangestuurd door de Europese commissie waar niemand ook maar iets over heeft te zeggen. Einde democratie. Voor degenen die niet willen/kunnen lezen, check de docu "Zeitgeist" op JijBuis.

Zoutige | 13-12-07 | 13:51

Qt: "Tot vier keer toe benadrukt het kabinet dat de nieuwe strategie geen ‘propagandashow’ mag worden. Het doel is Europa tot normaal gespreksonderwerp te maken: niet iets waar je vóór of tegen bent, maar waarmee je dagelijks hebt te maken. "
-
Beste mensen: we hebben europa al lang door uw strot gejankt. Voor of tegen doet er geen ene moer meer toe. Nu alleen nog dat nieuwe volkslied d'r in rammen -combi Fransje Bauer

Bertus Betonsloper | 13-12-07 | 13:50

@ik eiges 13-12-07 @ 13:41
Had er ook een in mijn oog. Achternaam dus...

Klukkluk | 13-12-07 | 13:50

ik eiges 13-12-07 @ 13:41
"Een janp in het oog hebben", die uitdrukking moet je toch kennen

madakantognie?! | 13-12-07 | 13:50

Meer regels betekenen minder vrijheid.

Jan Aaldrik | 13-12-07 | 13:48

Stop de europeanisering! Nederland onafhankelijk!

Dr. Faustus | 13-12-07 | 13:48

Hoewel ik niet per definitie tegen een verenigd europa ben, mag de uitvoering wel anders. Zoiets als de VS, overkoepelende wetten (word er een keer beter zie hoger gestraft voor misdrijven) gunstigere belastingregels (of iig makelijker)

Word ik wel zioek van het fei dat het zo heerlijk door je strot geduwt word.
Democratisch is het allang niet meer, gewoon luisteren naar balkenbende en companen.

Maar wat doen wij er zelf tegen? beetje schreeuwen op fora's en verjaardagen.
En uiteindelijk braaf doen wat er gezegt word.

Dus word het mischien alsnog esperanto leren
nl.wikipedia.org/wiki/Esperanto

Mo™ | 13-12-07 | 13:48

Gaat dat door heel Nederland, die propaganda bus of alleen door Limburg?
Is het kabinet niet net thuis van een half jaar rondreizen door het land om de burgers te treffen?

Vadertjemak | 13-12-07 | 13:48

Ik ben benieuwd hoe ze die roadshow gaan aanbesteden...

Patrick Bateman | 13-12-07 | 13:48

Het is nu 100% waar we nee tegen zeiden, alsof het om een liedje ging. Valt er uit te leggen. Mussert is voor minder opgeknoopt.

Multikuli | 13-12-07 | 13:46

heb NEE gestemd, toen, en nu over de noodzaak van uitleg weer. ze hoeven mij niet uit te komen leggen waarom ik NEE heb gestemd tegen die verrekte europese grondwet...

van dal | 13-12-07 | 13:44

@klukkluk
wat is een "jan-", danwel een "janp"?

ik eiges | 13-12-07 | 13:41

Deze randdebielen snappen het dus echt niet.
WE ZIJN OUDERWETS GENEUKT DOOR DE REGERING
Al het gelul over het referendum heeft totaal geen nut gehad, als het er op aan komt doet de balk toch wel wat ie zelf wilt, wij zijn gewoon een kudde schapen en we hebben maar te luisteren. Achterlijke hypocriete tering regering is dit. en weet je wat het ergste is? ze zijn nog gelovig ook! De invloed van de bijbel is in elk wetsvoorstel terug te vinden, wat nou scheiding van kerk en staat?
Het wordt tijd dat die piepeltjes in den haag gaan begrijpen dat ze dit hadden moeten doen VOOR de invoering van het verdrag, en dan had de nederlande bevolking echt wel zo slim geweest om er het juiste oordeel over te vellen.

----TWISTED---- | 13-12-07 | 13:40

@mezelf

da's wel een mooi statement in deze context.
vier van de vijf woorden uit die zin komen uit een andere taal.

lang leve de europese integratie!

ik eiges | 13-12-07 | 13:39

Balkenende moet de eerste vier letters van z'n voornaam uit z'n oog trekken. Mongool... ownee: goeiemogggel

Klukkluk | 13-12-07 | 13:39

Ierland kan alles nog tegenhouden, HUP Ierland!!!!!

fuckje | 13-12-07 | 13:39

Oh, dus die 63% verstandelijk gehandicapten mochten toen al stemmen?!

Zippy | 13-12-07 | 13:39

(AF) ?

John McClane | 13-12-07 | 13:38

democratie is sowieso highly overrated..

ik eiges | 13-12-07 | 13:38

Gelukkig valt het allemaal nu wel weer mee, het probleem was ook toen we NEE stemden, dat wij nog een aardige gezondheidszorg hadden, pensioen, en werk.

KaiserSoza | 13-12-07 | 13:38

ja omg? De boodschap was niet duidelijk genoeg 2 jaar geleden?

jaapje | 13-12-07 | 13:37

De EU wordt de oorzaak van een europa-wijde burgeroorlog.

Anti-links | 13-12-07 | 13:36

-weggejorist-

Kavarf | 13-12-07 | 13:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken