Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sport verloedert

dodgebal.jpgSport verbroedert. Maar niet heus! Is een hoax en die uitdrukking kan de prullenbak in. Het is misschien niet aan ú besteed, maar er zijn mensen die sporten. De vraag is alleen waarom. Want wie voetbalt, tennist of desnoods korfbalt, houdt er geen vriend of vriendin aan over. Ja, een vage kennis misschien, maar op je verjaardag komen ze niet. En dat is een fikse tegenvaller voor het kabinet Balkenende IV, dat de komende jaren juist honderden miljoenen in de sport gaat pompen in een poging autochtonen en allochtonen dichter bij elkaar te brengen. Hou de hand maar op de knip, geef het uit aan wegen of beter openbaar vervoer, want het gaat domweg niet werken. Tests bewijzen het! Allochtonen spelen louter in vriendenteams en zijn gek op pingelen en het maken van panna’s, terwijl voor autochtonen voetbal draait om teamwork en het maken van doelpunten. Bovendien is het slecht gesteld met de menukaart in onze kantines. Bier en frikadellen voor de autochtonen, een glaasje prik voor de allochtonen, de rest is veel te haram. Tot zover het wetenschappelijk nieuws, dan nu de afgelastingen. Super Sunday gaat welicht niet door. Wij herhalen: door stakende pliesies is de kans groot dat Super Sunday NIET door gaat...

Reaguursels

Inloggen

+1 dodgeball ico :)

zaqje | 14-12-07 | 13:04

Betaal mn sport dan Kudt eauverheid goedvoerdoeme

Sturgis | 13-12-07 | 23:15

East is East, and West is West, en zo zal het altijd blijven

lonesome zorro | 13-12-07 | 23:00

Wii

Pannie | 13-12-07 | 16:02

Gek genoeg.... de enige sport die egt verbroedert is vechtsport. hoe harder, hoe meer broeders. no shit.

superjan | 13-12-07 | 15:34

-weggejorist-

KaKeL Kees | 13-12-07 | 15:06

JudgeJuly's oordeel is btje fout... ga es deaud ofzeau

BezemKwast | 13-12-07 | 13:10

Maaier 13-12-07 @ 12:47
Bedoel je autochtone Tokkie clubs of bekende allochtone heethoofden clubs ?

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 13:05

Shalome 13-12-07 @ 12:26

Ik weet verdomd goed hoe sommige van die voetbalclubs eruit zien, ik kom er iedere zondagmorgen.

Maaier | 13-12-07 | 12:47

En verdomd, wat leest Shalome op nieuwsnieuws? Veiligheid en fatsoen zijn key in Nederland.
En wat zei Shalome gisteren tegen Bigi Bana Boy: de mensen moeten weer ergens in geloven, dan zijn al die malle gebodjes en verbodjes nergens voor nodig.
Scheepstra is een van de miljoenen Nederlanders die hun veiligheid kwijt zijn. We hebben een enorme toestroom van immigrantenmisdadigers gekregen. Sluit ze op en/of stuur ze weg.

Shalome | 13-12-07 | 12:36

Maaier 13-12-07 @ 11:44
Van alle voetballers die ik heb gekend, voldoet er niet één aan jouw plaatje. Ik heb wel wat voetballers gezien die niet echt op het gymnasium zaten nee. Maar wat is dit voor spattende minachting van jou? Erg jaren zeventig. De bakens zijn verzet, weet je. Nu is de norm 'zijn het misdadigers of niet'.

Shalome | 13-12-07 | 12:26

Aangezien voetbal voor homo's is, maar dat de enige sport is waar je dood wordt geknuppeld als je ervoor uitkomt, de enige sport is waar supporters elkaar willen afslachten in een weilandje (en zelfs dat kunnen ze niet) mag deze testosteronshow uit de middeleeuwen van mij ookwel op het Verbodslijstje van Rouvoet. Zoveel voetballers weten toch niet de weg nar het stemhokje te vinden.

JudgeJuly | 13-12-07 | 12:09

Ik tennis geregeld met iemand van Indonesische afkomst. Tellen die ook mee of zijn die al te goed geïntergreerd ?

Krokoklaas | 13-12-07 | 12:02

Ik speel rugby bij het nationaal rugby centrum en in dat sportpark zitten ook veel allochtonenvoetbalclubs. Als wij aan het trainen zijn dan lopen al die kansenjongeren langs en maken ze wel eens opmerkingen. Meestal luiteren we niet naar dat geschreeuw maar het is wel mooi om te zien hoe die jongens kijken als er een 100 kg prop ze iets onaardigs toeblaft, of beter nog: er hard op inrend. Dat gaat mij toch iets boven de pet zie je ze denken.
Verder ben ik het wel eens met Fimbulvetr 13-12-07 @ 10:21 dat mensen die fysiek harde sporten bedrijven geen overdreven compensatiegedrag vertonen. Meeste rugbyers die ik ken zijn sterke goedzakken die toch wel weten dat ze de gemiddelde kansenvoetballert compleet onder het gras proppen als het moet.

J. A.te A | 13-12-07 | 11:45

Shalome 13-12-07 @ 11:19

Dan ken je de voetbalwereld niet. De hoeveelheid tokies die zich soms in één zieltogende voetbalclub kan verzamelen, is enorm. Van die lui waarbij in de bak hebben gezeten ene pr-e is, waar het intellect de gemiddelde schoemaat van het eerste elftal benadert en geweld aan de orde van de dag is. Gelukkig is de lokale gemeente druk doende deze clubs weg te bezuinigen.

Maaier | 13-12-07 | 11:44

Hoe kan sport nou verbroederen als genetisch gelijkgestemde pakketten elkaar volgens de wetten der evolutie onbewust doelbewust opzoeken?
Ben nu twee jaar lid van een vrouwensportschool en moslima's die mogen sporten komen hier. Maar ook hier houden de meiden van halal een slachtofferrol aan door continu tijdens het sporten steun bij elkaar te zoeken en het ergens verschrikkelijk 'zwaar' te hebben. Als deze ranke hinde er moeiteloos weer een flink aantal kilometertjes op heeft zitten, dan moet je voor de gein eens de afgunst in die gitzwarte kijkers zien en ze hardop in de moerstaal over deze Hollandsje hoerrrrr horen roddelen.

Mout van Amstel | 13-12-07 | 11:41

Bigi Bana Boy 13-12-07 @ 11:11
Goed, het zij zo. I'm out of the loop, dan. Jij bent de eerste van wie ik hoor over geweld bij autochtone voetbalclubs. Maar ik ga niet googlen, als je het niet erg vindt *heh*. Ik ben expres uit Amsterdam vertrokken om van die gewelddadigheid af te zijn.

Shalome | 13-12-07 | 11:19

Indoneesje 13-12-07 @ 10:53
Ja, Tahamata ... ook ik heb jaren van je genoten bij Ajax.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 11:13

Shalome 13-12-07 @ 10:57
First hand experience. Echt het geweld in het amateurvoetbal van de afgelopen jaren heeft niet direkt met allochtonen te maken. Ik heb vaak genoeg gezien dat het helemaal uit de hand liep met "gewone" Hollandse bierelftallen en zeker hier in Den Haag (oa Haaglandia heeft nogal een reputatie). Ongetwijfeld zullen mocro's ook hun altijd positieve bijdrage leveren aan het geweld maar google maar eens, het is een verschijnsel dat helaas ook bijzonder autochtoon is.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 11:11

Kickboksen verbroedert op alle fronten. Weet ik uit ervaring. Of je nu op de training een scheen in je nek krijgt van een suri, leipe mocro flava of witneus maakt namelijk geen aarsch uit.

Murdockyoufool | 13-12-07 | 11:10

Indoneesje 13-12-07 @ 10:53

Klopt, hoe lager je speelt des te meer problemen. Hoewel ik bij WKE ook wel eens ondergespuugd het veld betrad. Maar als je daar gewoon verloor had je wel een mooi feest in hun kantine, dat dan weer wel.

@Shalome,

Heb je wel eens met Surinaamse toernooien meegedaan? Die zijn er over het hele land. Supergezellig, maar altijd is er wel trammelant is mijn ervaring. Het spijt me zeer maar die ervaring heb ik ook met Molukkers.

azijnseikerT | 13-12-07 | 11:08

Bij ons op de golfclub komen een hoop leuke mensen en wij zijn allen goed geïntegreerd. Weliswaar geheel zonder subsidie.

Vogelbeest | 13-12-07 | 11:06

@Agent327 13-12-07 @ 10:33
Helemaal mee eens, voetbal is behoorlijk verziekt. Schwalbes, mekkeren, 'professionele' overtredingen (iemand de wedstrijd uit schoppen), het hoort allemaal in de artistieke koffer van de prof voetballer en het wordt gecopieerd door de amateurs. Als ik wel eens bij mijn talentvol neefje voetbal gaat kijken, dan klapper ik ook echt met mijn oren wat er door de ouders geroepen wordt. Zelf speel ik op hoog niveau waterpolo, en voor de lol jiu-jitsu, maar daar word ik nooit aangespoord iemand een doodschop te geven, wat ik bij voetbal papas wel naar hun 11 jarige kroost hoor schreeuwen. Ik hoor bij mijn sporten ook nooit een besmettelijke ziekten in het taalgebruik en ik zie nooit dat mensen in discussie gaan met de scheidsrechter. Ik denk dat het aan de mentaliteit van het publiek ligt, maar ik denk ook dat de FiFa, Eufa en de KNVB een schone taak hebben de achterban op te voeden: overtredingen lik-op-stuk straffen, bij wangedrag (van sporter en publiek) een schorsing, bij herhaling een schorsing voor het leven.

Fimbulvetr | 13-12-07 | 11:04

Bigi Bana Boy 13-12-07 @ 10:46
Waar haal je dat vandaan dan? Vriendjes, familie, medeleerlingen; alle svoetbalde altijd overal, nooit iets over gehoord, over dat geweld. Totdat er tgen Mocro's en Turken werd gespeeld, toen ging het mis. En mijn neef is zó'n lief joch joh. Zachte stem, bescheiden, wil niet te veel cadeautjes (dan word ik te verwend, fluistert ie dan) ,echt een lieverd. Als hij zijn mond opendoet om te klagen, moet er echt iets heel lang heel goed mis zijn. Marokkanen hebben hem op straat ook al drie keer van zijn fiets getrokken en in elkaar geslagen. Blond he? Blond, blauwde ogen. Gelukkig voor hem is hij nu uitgegroeid tot 1.90 met sportschouders, dus nou durven die smerige rotmocro's niet meer.

@ Indoneesje
Ik zie Surinamers en Indiërs niet als allochtonen. Ik word ook altijd wel pissig als ze over één kam worden geschoren, en vooral wanneer politici de cijfers van die groepen gebruikt om die bar negatieve cijfers van die aartsluie pestturken en mocro's op te krikken.

Shalome | 13-12-07 | 10:57

@ HetPhantom

Dat is inderdaad best raar aangezien er op die wielrenfietsen geen slot zit. Makkelijke prooi lijkt mij

conè | 13-12-07 | 10:53

Bigi: Ik geef je volkomen gelijk daarin. Gelukkig voor mij ging ik van de kelder van het amateur voetbal (daar waar de IQ lozen en tokkies spelen) naar de Top van het amateur voetbal. En gelukkig valt het daar nog mee, en kan ik ook weer genieten van het spelletje.

Indoneesje | 13-12-07 | 10:53

Bigi Bana Boy 13-12-07 @ 10:46
ik denk eerlijk gezegd dat dat komt door die Finse teams...

Lebowski Achiever | 13-12-07 | 10:53

erg allemaal, nog erger Geen Stijl die reclame als nieuws verkoopt;
kut een eind op met die rommel van independer

Fackwa | 13-12-07 | 10:52

@HetPhantom 13-12-07 @ 10:43
Nee, maar Shani Davis was ook een vreemde eend in de bijt maar die zet wel de toon dat ook zwarte/gekleurde mensen goed en hard kunnen schaatsen.

Agent327 | 13-12-07 | 10:52

@Lebowski Achiever 13-12-07 @ 10:37
Er zijn in de VS ook best wel eens (kleine) vechtpartijtjes op tribunes tussen fans. Echter niet zo massaal als bij het voetbal in Europa. In de VS zitten fans gewoon doorelkaar. Kijk maar eens naar NSAN (North American Sports Network) die zend diverse sporten uit. Nooit inzoomen op vechtpartijtjes. De sport is belangrijk. Als ik kijk naar American Football (doe dat wekelijks minimaal 2 x) nooit zie je rellen. Fans gaan gezamelijk naar het stadion. Zoeken hun plaats en, ik ben er geweest bij een wedstrijd, roepen boe naar elkaar maar er vliegen geen blikjes en andere ongein naar elkaar nog naar het veld. Je kunt zien, als je zo'n wedstrijd bekijkt, dat fans toch redelijk dicht op het veld zit. Toch vliegen er geen geslepen munten of aanstekers richting spelers. Waarom kunnen de voetbal supporters niet snappen dat of hun club wel of niet wint, zij er geen boterham meer of minder om eten? Ik ben ajax supproter (t.v./radio) ik vind het leuk als ajax wint en bedroefd als ze verliezen. Stort mijn wereld in bij verlies? Dacht het niet, het is slechts sport. Wanneer PSV of feijenoord buitenlands voetbal speelt ben ik blij als ze winnen want het zijn NL teams. het NL elftal kijk ik altijd (blijf er niet voor thuis) en leuk als ze winnen, jammer als ze verliezen. Ik hang een vlag uit als NL speelt. Want ik ben NL supporter door dik en dun. Maar de volgende dag gaat het normale leven gewoon verder en van Basten en het team verdienen toch meer dan ik.

Agent327 | 13-12-07 | 10:50

Shalome en Indoneesje,
Zeker, jullie hebben gelijk. Turkse en Marokaanse teams staan inderdaad bekend om hun agressieve gedrag. Maar eea neemt niet weg dat geweld in het amateurvoetbal een endemisch verschijnsel is en dat veel min of meer autochtone teams zich er ieder weekend volop schuldig aan maken. Ziekelijk gedrag is het en ik ken veel voetballers die om die reden niet meer in het amateutcircuit willen voetballen.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 10:46

Ben nog geen allochtoon tegen gekomen in het peleton wielrenners de laatste jaren...

HetPhantom | 13-12-07 | 10:43

Waarom zou het sportveld niet een beetje representatief zijn voor de maatschappij? Als ik het zo lees hierboven zijn het dezelfde kansenjongeren die op straat onhandelbaar zijn die je ook op het sportveld beter niet kunt treffen. Als ze normaal niet willen integreren, waarom op het sportveld en in de kantine dan wel?
Overigens spreek ik niet uit eigen ervaring. De allochtonenmeter gaf voor ons 0,3 % aan en op de ijsbaan is het al niet veel anders.
www.geenstijl.nl/paginas/mijnburen/
Volgens mij kan de zachte aanpak van integratie nooit werken zonder dat een hele groep etterbakken eerst eens zonder tolerantie wordt aangepakt.

knurfie | 13-12-07 | 10:42

Agent327 13-12-07 @ 10:11
Ik heb een tijdje naast het "nationale rugbystadion" in 020 gewoond.
Voor de bouw zag ik er als een huis tegen op vanwege te verwachten overlast maar je hebt gelijk, rugby is een uitermate beschaafde sport. Nooit gedonder meegemaakt, zelfs niet als er Engelse teams speelden.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 10:40

ik denk dat iedereen hier beseft dat sport heus wel verbroedert, wanneer het bijvoorbeeld NL'ers, Surinamers en Indo's betreft. Zodra we richting middellandse zee gaan, beginnen de problemen.
.
Het hele supporter/hooligan probleem ligt echter toch in Europa (vervolgens Z-Amerika)... Sinds Michels beweerde dat voetbal "oorlog" is, zonk het fatsoen als een kogel naar de bodem... ga maar na.
Hoe kan het dat je in een land als de VS, waar men toch best wel uitblinkt in impulsief en agressief gedrag, gewoon lekker met je familie naar basketball/baseball/football kan gaan zonder bang te zijn voor rellen of opstootjes? Natuurlijk komt er weleens wat voor en knuppelen schaatsters zich in elkaar.... maar complete politiekorpsen op de been om een stel apen in bedwang te houden? Nee.

Lebowski Achiever | 13-12-07 | 10:37

Agent327 13-12-07 @ 10:23 Now you're talking!! Doe er ook gelijk een paar Van Den Hoogenbands en een handvol Lorna Kiplagats bij. Verschuift de media-aandacht hopelijk ook een beetje van het voetbal richting andere sporten. Ofwel meer sponsoring en dus betere faciliteiten voor potentieel talent. Kun je daarna weer met minder overheidsgeld toe.

ongeveerprecies | 13-12-07 | 10:37

kansloooooos, sport in verkrachtte wijken ik wordt zooo moe van dit soort luchtkastelen

Sancho Panza | 13-12-07 | 10:34

@Fimbulvetr 13-12-07 @ 10:21
Helaas gaat dit niet op voor veldvoetbal. Als je ziet hoe een scheids bejegend wordt in een prof wedstrijd als een speler een (slechts) gele kaart krijgt voor een smerige overtreding wordt het gedrag van de idolen uit de prof sectie overgenemen door hun bewonderaars. Probeer maar eens een gele kaart uit te tonen tijdens een amateur wedstrijd. Als scheids mag je blij zijn er zonder klappen af te komen.
Een prof die een grens uitscheld voor vuile zwarte (o.i.d.) dient m.i. uitgesloten te worden voor wedstrijd voetbal, voor het leven.
Ooit ( 13 jaar was ik) maakte een wegwerp gebaar naar de scheids. Kon gelijk vertrekken en schorsing voor 2 wedstrijden. Heb nog excuus gemaakt om onder de schorsing uit te komen, helaas.
Profs overschreiden teveel grenzen en dat wordt door de amateurs overgnomen. Tegen de rollmodels, de profs, dient strenger opgetreden te worde maar dan kom je aan de commercie en de inkomsten. Dat kan dus niet. Want het geld, veel te veel in het voetbal, regeert.

Agent327 | 13-12-07 | 10:33

Sport vliegen voor allochtonen misschien?

beffje | 13-12-07 | 10:27

Er zullen nog miljarden door de drain gaan en decennia overheen gaan eer we met z'n allen in het moeltikoeltibed zijn ondergedompeld en er samen voor gaan!
En foebal is zeau neanderthalerisch.. schaf maar af.

wopper | 13-12-07 | 10:25

@ongeveerprecies 13-12-07 @ 10:19
Krijgen we misschien ook weer wat meer Sven Kramer's

Agent327 | 13-12-07 | 10:23

Bigi Bana Boy: Niet zo huilen. Ik heb jarenlang bij een nogal witte vereneging gespeelt. Met alle plezier. Samen met een aantal Indische waren wij de enige allochtonen. Nooit gediscrimineert, maar als wij tegen een allochtonen elftal moesten spelen waren we gewaarschuwd. Elke verkeerde trap, woord of iets anders betekende: bedreigingen, matten of opstootjes. Zijn zelfs ooit in de krant komen te staan toen een volledig allochtoon elftal 4 rode kaarten pakten en ook nog eens onze kleedkamer volledig sloopten en onze ballen meenamen. Het is al erg genoeg dat je als vooral witte sportvereneging bij voorbaat moet oppassen als je naar een allochtone club gaat of tegen een vooral allochtoon team speelt. Zo ver is Nederland gezakt. En dat is niet altijd de schuld van de Autochtoon. Btw, ik heb het veel vaker aan de stok met mijn allochtone mede-sporters dan de ''witte'' sporters. En vaak discrimineren de allochtone mede-sporters vaak 10x keer meer dan mijn ''witte'' mede-sporters. En dat vertel ik uit eigen ervaring. En 1 ding wat ook opvalt, dat het vooral turken en marrokanen zijn. Terwijl surinamers veel gezelliger zijn, dat weet ik uit mijn tijd toen ik 2 jaar in Rotterdam 2de klasse voetbalden.

Indoneesje | 13-12-07 | 10:23

Bigi Bana Boy 13-12-07 @ 10:06
Mijn neef voetbalt graag, maar na enkele jaren besloot de coach om niet meer tegen Marokkanen of Turken te spelen. De kids kwamen steeds thuis met blauwe ogen, bloedneuzen, gestampte magen, verrot geschopte knieën en die hele match was gewoon geen zak aan. Nu voetballen ze alleen nog maar tegen Nederlandse voetbalclubs (met Suri's natuurlijk!) en is het weer net zo leuk als voorheen.

Shalome | 13-12-07 | 10:22

@Agent327 13-12-07 @ 10:11
Fysiek harde sporten als rugby, waterpolo, ijshocky, american football, maar ook vechtsporten trekken een ander soort liefhebbers. Ten eerste moet je om dit soort sporten te kunnen beoefenen beschikken over incasseringsvermogen. Je krijgt flinke tikken en dat moet je accepteren. Verder weet iedereen dat de scheidsrechter niet alles kan zien, maar daar staat om de wedstrijd in banen te leiden en in te grijpen wanneer het dreigt te escaleren. Er is respect voor de scheidsrechter, net zo als je respect hebt voor de tegenstander en respect voor spel- en de ongeschreven regels.

Fimbulvetr | 13-12-07 | 10:21

Agent327 13-12-07 @ 09:49 Daar zeg je het al heel mooi. Wel allochtonen, geen rifapen, allemaal fanatiek maar geen problemen. Geeft je te denken... zo zou onze Nederlandsche samenleving er ook uit moeten zien. Conclusies mag u zelf trekken. Maar back on topic; meer atletiekbanen, meer zwembaden (liefst 50m), meer schaatsbanen. Die buitenbaan in Biddinghuizen gezien? Doe er nog eens 3 bijmaken! Mogen ze het potje van Vogelaar wat mij betreft helemaal aan opmaken!!

ongeveerprecies | 13-12-07 | 10:19

Sport is toch een legitieme vorm om je agressie op iemand van een ander team te botvieren?

uninvited guest | 13-12-07 | 10:19

@ sjaakdeslinksesul 13-12-07 @ 10:14
Nog gefeliciteerd trouwens, een terechte overwinning!

Teen | 13-12-07 | 10:18

Onzin, bij het laatste NK zaadslikken liep blank, zwart en geel gemoedelijk door elkaar heen.

sjaakdeslinksesul | 13-12-07 | 10:14

@Bigi Bana Boy 13-12-07 @ 10:06
Inderdaad. Toch denk ik dat e.e.a. ook te maken heeft met de voorbeelden die men op t.v. ziet. Hoe sommige profs zich denken te moeten gedragen. Het meest grappige voorbeeld vind ik rugby. Hoe hard het er op het veld ook toegaat, altijd respect voor de scheids. Geen gezeik. Wat hij zegt wordt, over het algemeen, zonder protest geaccepteerd. Geen rellen, geen rotzooi op tribunes, beperkte politie inzet, alleen om de toeschouwer/verkeer stromen in goede banen te leiden. Ik heb nog nooit gehoord van ernstige rugby rellen.

Agent327 | 13-12-07 | 10:11

Zoals gewoonlijk heeft de politie het weer te druk met andere en randzaken en dienen ze de pleziertjes voor de burger te VERNEUKEN!

Behangdelul | 13-12-07 | 10:09

Om de verbroedering te stimuleren, zullen clubs meer moeten doen. Van der Meulen noemt het aanpassen van het kantineaanbod...

Sociologen zijn lieve mensen, maar wel een beetje wereld vreemd. Volgens mij gaat iemand naar een sportclub om te sporten. De meeste mensen vinden het leuk om iets om handen te hebben. Bijkomende voordelen, men krijgt wat lichaamsbeweging en ontmoet andere mensen. Dat laatste gebeurt in de kantine, waar vaak een gepensioneerd lid liefdevol bibas in het vet gooit en een pilsje tapt en zo ook nog eens onder de mensen komt en niet in een bejaardentehuis achter de geraniums wegkwijnt. Ies kultoer, ies in 60 jaar na de oorlog opgebouwd door de nu gepensioneerde opbouwgeneratie, daar mogen de baby-boomers, nixers en allochtonen dankbaar voor zijn. Het is een schande dat de opbouwgeneratie, na al hun offers, nu ook nog eens het genot van het tappen van een biertje en het bakken van een vette hap ontzegd gaat worden omdat sportkantines zonodig als platform voor integratieverbroedering moet gaan functioneren. Bier en frikandellen na een wedstrijd ies kultoer!

Fimbulvetr | 13-12-07 | 10:08

Sport verloederd inderdaad, van de buurman hoorde ik dat afgelopen weekend er een ruzie was op het voetbalveld tussen de Finnen uit A-dam West en het team van zijn zoon. Schoppen, politie dr bij etc.

deropofderonder | 13-12-07 | 10:08

Gay games:
boksen = potenrammen
voetbal:
-dichtbij mandekking
-muurtje elkaars kruis beschermen
4x100 meter, geen stokje maar handtas
(vrij naar FC Knudde)

Agent327 | 13-12-07 | 10:07

@fuckje

Kooigevechten lijken me ook leuk

Gristus | 13-12-07 | 10:06

Voetballen voor autochtonen betekent de laatste jaren met name het bedreigen en mishandelen van je tegenstanders en natuurlijk niet te vergeten de scheidsrechters. Ieder weekdn voorbeelden et over. Kom dus niet aan met stupide gezeik over allochtonen alsof daar het grote probleem zit. Ik heb zelf ook ervaringen genoeg gehad in het amateurvoetbal.

Bigi Bana Boy | 13-12-07 | 10:06

@ Patrick Bateman 13-12-07 @ 10:00. Fantastisch! Telegraaf buigt het nieuws dagelijks om tot wat anders.

John McClane | 13-12-07 | 10:05

@Gristus,
+ discushappen + kogelkoppen.

fuckje | 13-12-07 | 10:03

Blij dat SuperSunday niet doorgaat.
.
Proletenvoetbal ook altijd, met van die zielige supporters die helemaal gefrustreert zijn omdat ze thuis nix te vertellen hebben en daarom de tent kort en klein slaan. Leuk hoor...

Bolkestein | 13-12-07 | 10:02

We hebben het in de club geprobeerd (pliesiehonden)maar de honden willen geen vrienden met hun worden kloten man

NAKS | 13-12-07 | 10:00

Super Sunday was sowieso al gedegradeerd tot super weekeinde.

Hibernate | 13-12-07 | 09:59

Super Sunday ? Feyenoord - AZ is op zaterdag....
(heb je de pliesie trouwens niet bij nodig...)

dreefneef | 13-12-07 | 09:59

Zet ze op gesubsidieerd speervangen

Gristus | 13-12-07 | 09:58

tijd voor een nieuwe poll...

the0roger | 13-12-07 | 09:56

@Maja de Bijna 13-12-07 @ 09:54
En helaas om de verkeerde redenen.

Agent327 | 13-12-07 | 09:55

ik denk toewee - nul

azijnseikerT | 13-12-07 | 09:54

@Agent327 13-12-07 @ 09:49

Eensch!
Ga s kijken bij een gemiddelde kickboks-school, allemaal kansenjongeren.

Maja de Bijna | 13-12-07 | 09:54

Hahaha, geweldig, die foto. Dodgeball heerst!

OmeletDuFromage | 13-12-07 | 09:53

huh? Ik dacht dat de politie al JAREN aan het staken WAS.

Lebowski Achiever | 13-12-07 | 09:52

Veel buitenlanders schijnen de edele schietsport te beoefenen, heb ik ergens gelezen.

Dr. Faustus | 13-12-07 | 09:52

D'r zijn ook allochtonen die geen moslim zijn Fleischbaum. Ga eens in een andere achterstandwijk wonen.

Rabarberke | 13-12-07 | 09:51

@ongeveerprecies 13-12-07 @ 09:44
Toen ik nog fanatiek karate deed waren er vele allochtonen op de sportschool, zeker hier in Den Haag. Tijdens partijen waren we allen even fanatiek maar daarna nooit een enkel probleem gehad. Moet wel zeggen dat er geen rifapen bij waren. Wat mij opvalt is dat een sensei (leraar) een leerling hoort te straffen die buiten de sportschool zijn kennis (mis)bruikt. Een vechtsport is er voor om een gevecht te be-eindigen, niet om te beginnen of te gebruiken op een andere manier. Helaas gebeurt het basis principe niet meer. Respect voor tegenstander en het houden aan de regels van de sport ook op gebied van levenswijze/instelling. Het is beter weg te lopen dan te matten zolang het mogelijk is.

Agent327 | 13-12-07 | 09:49

Sport is menselijk, zeg ik altjd.

Zo jammer! | 13-12-07 | 09:47

@ W.I.E. de Po 13-12-07 @ 09:34
Hear hear! Schaf alle subsidies af en investeer in onderwijs! Ik zeg het niet graag, maar dit had D'66 een paar jaar geleden toch goed gezien. Onderwijs first!

On topic: ook bij mij op de atletiekvereniging weinig allochtonen.

Kees Maf | 13-12-07 | 09:45

Ik dacht dat sporten aangemoedigd zou worden zodat we allemaal een wat minder Bourgondisch uiterlijk zouden krijgen (lees; geen vieze vette padden zouden worden). Maar het is dus toch weer vanwege de verbroedering met onze gekleurde medelanders. Als ik aan het sporten ben kunnen die rifapen me net zo hard gestolen worden als anders hoor. Maar liever mooie sportverenigingsgebouwen waar met plezier gesport wordt dan nieuwe buurthuizen die een jaar later alweer aan renovatie toe zijn. Laat die knaken maar rollen...

ongeveerprecies | 13-12-07 | 09:44

@fuckje 13-12-07 @ 09:42
Heb je ze dan wel eens uitgenodigd voor een demonstratie? Of moet er dan eerst een fietsenstalling in je douche gebaouwd worden?

Agent327 | 13-12-07 | 09:44

@Agent327,
Precies! Maar daar hoor je de Wetenschap niet over!

fuckje | 13-12-07 | 09:42

@fuckje 13-12-07 @ 09:37
Wie wil er nou niet met jou meedouchen?

Agent327 | 13-12-07 | 09:39

Bij onze korfbalvereniging hebben wij een allochtonen-ledenstop moeten invoeren. Al die jongens wilden meedouchen.

fuckje | 13-12-07 | 09:37

~Sport is good~ i.e: 'bedpolo'

undutchable | 13-12-07 | 09:36

Laat dit soort investeringen nou eens over aan het bedrijfsleven en beste regering investeer in ONDERWIJS!!!!!!!! Please??

W.I.E. de Po | 13-12-07 | 09:34

Klopt, ik ben gisteren naar turnen wezen kijken en daar heb ik geen vrienden gemaakt.

Teen | 13-12-07 | 09:34

-weggejorist-

KaKeL Kees | 13-12-07 | 09:34

De S3 verloedert eauk....

De God van Empel | 13-12-07 | 09:32

Rugby or not to be

Maja de Bijna | 13-12-07 | 09:32

Nu je het zegt,ik zie maar weinig Marokkanen bij de schaatsclub....

MichieldeMuiter | 13-12-07 | 09:31

He, dat lijkt op dat Heineken-bericht. Door bier krijg je ook alleen vage kennissen. Nou, dan is de keus snel gemaakt. Biertje?

Granaatappel | 13-12-07 | 09:31

Yup, leg een paar extra rijbanen op de A4, of verbeter de standaard voor autorijlessen, of geef het gewoon aan mij....

bilspleet | 13-12-07 | 09:29

Dus het maakt niet uit dat ik altijd mn eentje op mn paard zit of zelfstandig naar de F1 op tv kijk? Ik voelde me altijd nog al aso, maar dat valt dus wel mee. Fijn begin van de dag!

Robin Hood | 13-12-07 | 09:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken