Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nep-miljonair doet grote boehoe

He een Lucas lookalike“Ik ben een schoft, een pathetische leugenaar. Ik heb zoveel mensen kapot gemaakt, in het bijzonder anorexia nervosa patiënte Saskia van Ruiten. Ik was bijna schuldig aan haar dood. Nu moet ik boeten, zit ik psychisch aan de grond en word ik al maandenlang bedreigd,” aldus de 38-jarige Apeldoornse 'miljonair' Frank Verbeek, beter bekend als Remon de Boer in de Televaag. Maarr ho, wacht even. Remon kan er eigenlijk niets aan doen. Remon heeft een rotjeugd gehad, zat klem ook tijdens de bevalling en zijn moeder, die inmiddels is overleden, stuurde hem op zijn zesde naar een internaat, omdat zij zich voor hem schaamde. “Zij heeft mij nooit geaccepteerd, ik stelde helemaal niets voor. Liefde en houden van ken ik niet. Door die verrotte jeugd heb ik bovendien geen eigenwaarde leren kennen. Of ik wil blijven leven? Ik weet het niet...” Hé Remon: JA JA JA!...

Reaguursels

Inloggen

Ohja 11-12-07 @ 18:49
Die verwijzing naar je therapeut is in dit verband uiterst relevant. Psychotherapieën gaan er per definitie van uit dat de mens veranderbaar is en dat verandering min of meer gecontroleerd kan plaatsvinden. Zeker de varianten die zeggen het bewustzijn rechtstreeks aan te spreken en middels die interventie verandering tot stand te kunnen brengen gaan uit van zoiets als een vrije wil. Daar kun je op z'n minst een paar kleine kanttekeningetjes bij plaatsen. Dat is binnen de discipline ook gedaan, misschien wat te weinig maar toch.
Verder beticht je me van weet ik niet wat, maar ik heb niet veel meer beweerd dan dat ik mevrouw Winfrey een geslepen zakenvrouw vind en dat ik haar gedrag weinig vind verschillen van dat van de gemiddelde koloniaal of neo-koloniaal.

Schoorsteenveger | 12-12-07 | 08:58

Maar dan Henry Rollins' Liar met een introductie van een ander beroemde collega beroepsleugenaar. Let even op de knipperende oogjes van JvdS, Textbookcase voor elke FBI-agent...... Wordt het je teveel dan even door naar 1.14.
www.youtube.com/watch?v=XOT6TM9tku4

Bopje | 12-12-07 | 00:22

blijf nog ff tot de jaarwisseling, we hebben nog een proefpersoon nodig die onze purpschuimbom aansteekt en kijkt of je hem in de hand kunt houden

aardt | 11-12-07 | 21:01

@Ohja en @Schoorsteenveger

Van positief denken wordt je sowieso niet ongelukkig. Of de complete theorie achter 'The Secret' waarheid is durf ik in twijfel te trekken. Echter, feit is wel dat iemand die het boek koopt, behoefte heeft aan een positieve levensinstelling. Hij zal er ook op letten dat hij bij alles wat hij doet positief blijft. Positieve mensen worden gezien als vrolijk en ontvangen dan ook vrolijke reacties. Als ik mezelf na ga, dan weet ik dat ik ook liever met iemand praat die vrolijk en gelukkig is dan dat ik mijn avond verpest met een depressieve chagrijn. En of je daardoor echt meer bereiken kunt? Ja ik denk het wel. Ik heb de verfilming van 'The Secret' gezien en het viel mij op dat ze dat helemaal in het 'American Dream' jasje gegoten hebben. Daardoor keek ik er ook sceptisch tegenaan.

Ch. Loorkop | 11-12-07 | 19:48

Rafey 11-12-07 @ 17:57 Zou maar zo kunnen. Het kan echt wel in je voordeel werken hoor.
-
Schoorsteenveger 11-12-07 @ 18:10 Laat je nou maar lekker door je eigen pessimistische verzuurde brein vertellen dat iedereen slecht is, en dat iedereen die iets goeds probeert te doen nog slechter is, en dat iedereen die succes heeft en wat goeds probeert te doen het allerslechtst is want als je succes hebt kan je niets goed doen en ben je per definitie een eigengereide trudt/kloodtzak - volkomen logisch en je bent ook heus echt niet stiekem gewoon jaloers - Als je alleen gelijk wil kan je daar overigens ook gewoon direct naar vragen hoor, scheelt een hele discussie. En die therapeut verwijzing is vrij flauw, ik gebruik het zelf ook niet als argument of excuus dus jij ook niet.

Ohja | 11-12-07 | 18:49

Geef die vent een van de volgende middelen:
- Touw
- Ritalin (medicijn tegen ADHD, bij overdosis wordt je heeeeeeel rustig)
- Mes
- Geladen pistool
6 million ways to die choose 1! En de groeten aan Lucifer, Frank!

BeunDeHaas | 11-12-07 | 18:45

Ohja 11-12-07 @ 17:43
Laat je nou maar lekker door je therapeut vertellen dat je het allemaal zelf in de hand hebt, dat Oprah een goed mens is, en dat kapitalisme het antwoord op alle ellende in de wereld is. Zullen die arme negertjes je dankbaar voor zijn.
Rafey 11-12-07 @ 17:57
Tjakkkaaaaaa.

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 18:10

Om even in te springen op 'The Secret' moet zeggen dat ik dit al (heel vaak) van een van mn vrienden heb gehoord, en die zweert er heilig bij: En die krijgt ook erg veel voor elkaar. Wordt nog een hele succesvolle kerel.
-
Is daar niet ook een verfilming van ofzo? met als motto 'als je iets maar graag genoeg wilt en duidelijke lijnen zet, je het zult krijgen'-achtig iets? (Ken ook het boek niet, obviously, maar dat is wat ik ervan heb begrepen)

Rafey | 11-12-07 | 17:57

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 16:53 Dan nog kun je als geslepen zakenmens ook voor andere dingen kiezen waarbij een ander er helemaal niets aan heeft. Er word niemand uitgebuit die niet uitgebuit wíl worden. Als je denkt 'oh fuck Oprah zegt het, nou móet ik het wel kopen' vind ik dat nog geen uitbuiten, eerder gewoon dom van die mensen zelf dat ze blijkbaar niet voor zichzelf kunnen denken. Ook wel overdreven als je al vind dat je uitgebuit word als iemand je adviseert iets te kopen, dan zul je inderdaad wel een kudtleven hebben want dat gebeurd de hele dag door, constant & overal. Ik noem dat geen uitbuiten. Wat is verkoop via een callcenter dan? Mishandeling? Overdrijft u niet een beetje?

Ohja | 11-12-07 | 17:43

Ohja 11-12-07 @ 16:15
Beetje naïef ben je wel geloof ik. Als trutje Winfrey besluit om iets of iemand aan te prijzen, dan is het meteen al big business. Zo werkt het, en dat wordt door die fabriek maximaal, op het schunnige af, uitgebuit. Mag allemaal van mij, geen enkel probleem mee. Het is gewoon een geslepen zakenmens, en dat heeft ze prima voor mekaar. Doe ik helemaal niet 'zuur' over. Maar kom me niet vertellen wat voor 'goed' mens we hier tegenkomen. En ga nog maar eens met je psycholoog in de clinch over de vrije wil.

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 16:53

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 15:50 Wat een onzin. Mensen bepalen zelf wat voor boek ze kopen. Er word niemand iets uit zijn zak geklopt, mensen pakken zelf hun geld uit hun zak, bepalen zelf mevrouw Oprah op haar woord te geloven i.p.v. gezond kritisch te zijn en bepalen zelf dat zij dat boek 'nodig' hebben. Als dit slecht is, is iedereen die wat dan ook verkoopt dat niet in eerste levensbehoeften voorziet, slecht. Ten eerste is het geen onzin wat er in dat boek staat - het is bewezen WAAR dat positief denken en ook echt met je doelstelling bezig zijn werken, het is alleen geen totaal oplossing (en dat hoeft het ook niet te zijn). Ten tweede is het die mensen hun eigen keus of zij iets wel of niet voor waar aan nemen. Ten derde vind ik niet dat er hier gebruik gemaakt word van schijnheilige verkoop tactieken. Vrijwel ieder product word verkocht met het 'dit heb jij nodig' verkoop argument. Als je daar zonder meer in trapt is dat je eigen schuld.
-
Los daarvan vind ik dat je beter dit boek kan kopen dan een 'dit heb jij nodig' zoveelste paar schoenen. Of het je leven veranderd... dat zou kunnen. Als jij je omstandigheden mee hebt, je vaardigheden op redelijk niveau hebt voor wat je zou willen neerzetten en je puur door negatieve denkpatronen, of er gevoelsmatig niet juist in staan laat tegen houden, denk ik dat dit boek inderdaad je leven kan veranderen. Iedereen met een IQ boven de 65 zal zich neem ik aan wel realiseren dat je niet een bedrijf kunt starten op positieve gedachten alleen (hoewel zulke bedrijven wél bestaan dus zelfs daar is geen absolute onmogelijkheid). Zoals Oprah zelf al vroeg met het boek 'Do you' (ook self help, dacht ik) 'what if 'you' is a fool?' aan de schrijver? Ja. Goede vraag. Wat als iemand serieus denkt, dat 1 enkel trucje, een kleine verandering, ALLES kan veranderen? En nog in 1 moment ook? Wat dan? Wie z'n verantwoordelijkheid IS dat? Volgens mij die van de domme en onzekere persoon zelf. Choose your masters wisely..
-
Persoonlijk ben ik ook geen liefhebber van de wie je bent is belangrijker dan wat je doet cultuur - maar dat wil nog niet zeggen dat er heel wat mis is met het aanprijzen van een boek dat gericht is op positief denken en dat alleen. Er zijn ook boeken die zich puur op de vaardigheden richten. Dat je het daar alleen wel mee zou redden, gaat ook in lang niet alle gevallen op - want de wereld is er dus wel op ingesteld dat je (op z'n minst mede-) beoordeeld kan worden op wie je bent en op je instelling, hoe je in je vel zit, wat je uitstraalt en je manier van denken. Zeker in het bedrijfsleven is dat het geval.

Ohja | 11-12-07 | 16:15

Ohja 11-12-07 @ 13:46
'The Secret' is een hoop gebakken lucht dat via het merk Oprah arme onzekere domme mensen mijoenen en miljoenen dollars uit de zak heeft geklopt, dat is het 'ugly secret'.

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 15:50

leuke pica van kouwes trouwens.

(C) Copywrong | 11-12-07 | 14:41

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 13:25 The secret is een zeer gesimplificeerde versie van de werkelijkheid. Een selfhelp boek dat bedoeld is voor mensen die de omstandigheden in hun voordeel hebben, maar het verzieken met hun eigen negatieve gedachtepatronen. Voor zulke mensen kan het een zinvol boek zijn. Ik denk dat iedereen zich wel kan voorstellen dat voor bepaalde trauma's veel meer nodig is dan slechts het omzetten van negatieve gedachten in positieve gedachten en het visualiseren richting je eigen doelstellingen. Ik heb ook niemand zien beweren, dat dit boek bedoeld is, om mensen met enorme trauma's die buiten hun schuld om plaatsvonden weer op de rails te zetten. Je kunt niets stabiels bouwen op een scheve basis. Dat neemt niet weg, dat voor hen die de basis hebben rechtgezet, visualiseren en positief denken en richting je eigen doelstellingen handelen - geen realistische tool zou kunnen zijn. Sommige mensen hebbeb een vleugje magie nodig om zich tot een bepaalde theorie aangetrokken te voelen. Gewoon heel kaal neerzetten 'besluit wat je moet doen, schop jezelf onder je hol, en ga aan je werk' kan dan wel waar zijn, maar heeft niet zo'n 'little spark' in zich, dat net de vonk kan zijn die nodig is om de boel aan te steken. Mensen zijn altijd nog verantwoordelijk voor zichzelf en als zij denken dat een boek hun leven gaat veranderen, is dat hun eigen stommiteit en niet iets wat je de schrijfster kunt aanrekenen. Het is slechts EEN, 1 van de vele, tool, die voor je zou kunnen werken (of niet) - en zoals met alles is wat je er mee doet van groter belang dan wat er staat.
-
Het is geen leugen te veronderstellen dat positief denken en bezig zijn met waar je heen wilt, een goede invloed zal hebben op het behalen van je doelstelling. Als jij zelf wil geloven dat dat het enige is wat je hoeft te doen - prima, maar daar kies je dan zelf voor. Ik vind dit dus helemaal geen 'ugly secret'. Een boek is niet verantwoordelijk voor de lezer. Daar komt bij dat het hierbij ook om een cultureel verschil gaat. Amerikanen hebben de neiging te overdrijven in hun taalgebruik. Of je kan ook zeggen, Nederlanders hebben de neiging alles af te zwakken en zich genuanceerd uit te drukken. Als je een boek leest wat van een schrijver uit een andere cultuur afkomstig is, kun je hier rekening mee houden.
-
Je moet er altijd rekening mee houden dat een boek mensenwerk is en dat er dus fouten, overdrijvingen en misvattingen in kunnen voorkomen. Ook is dit natuurlijk geen wetenschappelijk boek dus zo moet je het ook niet lezen. Persoonlijk heb ik er niets mee, dit soort boeken. Hoewel ik zeker geloof dat 'denken in mogelijkheden' ipv denken in onoverkomelijke problemen en bewust met je doelstellingen bezig zijn, een vereiste is, wil je iets bereiken.

Ohja | 11-12-07 | 13:46

Kakbouter 11-12-07 @ 13:03 Jij bent echt niet aardig. Ga eens deaud.

Ohja | 11-12-07 | 13:08

@Ohja: Zie mijn hint @ 12:56 uur.... of: GET ALIVE!!!

Kakbouter | 11-12-07 | 13:03

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 12:42 Dat geld evengoed voor arrogantie van de onmachtigen. Onmachtig wil ook wel zeggen incompetent. Een wereld zonder macht, bestaat niet, door alleen de macht over je eigen leven in handen te nemen beinvloed je de wereld al. Als ik door het bos loop en op een zaadje sta kan ik voorkomen, door die ene stap, dat er over 200 jaar op die plek van dat zaadje, een boom komt. Alles heeft invloed, alles is macht. Dan heb ik persoonlijk liever dat die macht ligt bij iemand die er wat leuks mee doet (ook als dat 'leuke' een keerzijde heeft wat overigens ook weer onderhevig is aan de interpretatie van de ander en daar dus mede afhankelijk van is) dan bij iemand die er helemaal niets zinnigs mee doet.
-
Of iets oprecht is maakt voor het resultaat niet altijd uit. Als Oprah omwille van haar eigen kijkcijfers, geld stort aan een zielig Afrikaantje, dan is dat zielige Afrikaatje alsnog geholpen, dus persoonlijk zie ik niet in wat het probleem daarvan zou moeten zijn. Sure, het is niet leuk om vervolgens tegen dat Afrikaantje te zeggen dat hij dankbaar moet zijn en voor de rest van zijn leven een slaaf van die dankbaarheid moet zijn (want zo doen mensen soms als je een slachtoffer van iets bent en ze helpen je), maar dat doet zij volgens mij ook niet, ze wil alleen dat zij die dankbaarheid ff showen voor de camera. Big deal, doe je ff dan toch? Als jij dat Afrikaantje bent, wat denk je dan? Oh ja nee als ik even dankjewel moet zeggen laat dan maar zitten hoor dan hou ik wel honger. Dat boeit dan toch niet.
-
Je komt een beetje zuur over. Doe je wel goed voor jezelf zorgen? Mag wel hoor. Kijk die bijbel zegt wel van lijden teef enzo, want anders gelooft toch niemand dat je goed bent, want wie het goed heeft ís niet goed. Maar je snapt toch wel, dat de mensen die dat dan doen, juist bewijzen dat zij goed en ubermoralist willen zijn in de ogen van een ander, door dat te doen? Dat zij dan juist bewijzen, dat zij het voor het oordeel van de ander doen?En dat juist die gefrusteerd raken omdat hun 'liefde' een vergiftigde zooi van verdekt masochisme, gefrustreerde en ontkende verlangens, en andere zure narigheid is? En dat daardoor, volkomen begrijpelijk, dan ook niemand meer op hun 'liefde' met de goed verstopte vraag er bij in, zit te wachten?
-
Neh. dan toch liever gewoon die commercie en de duidelijkheid daarbinnen. Wij hebben dit belang, jij hebt dat belang, wij geven jou dit, jij geeft ons dat. Helder, gezond, duidelijk, en zonder schijnheiligheid.

Ohja | 11-12-07 | 13:00

Psychiatrisch patiënten bedreigen en publiekelijk nog eens extra te kijk zetten, veel triester moet het hier niet worden.

-brulaap- | 11-12-07 | 12:59

Als iemand zegt dat hij een leugenaar is, geloof je hem dan...?

Cervelaat | 11-12-07 | 12:54

Pathetisch of Pathologisch liegen, Remon?

Beide zijn mogelijk, maar er is wel een betekenisverschil. Pathetisch betekent 'medegevoel trachtend te wekken' of, vaak in ongunstige zin, 'hoogdravend, gezwollen'; een pathetische leugenaar is iemand die op overdreven wijze de aandacht probeert te trekken door te liegen. Bij een pathologische leugenaar daarentegen behoort het liegen tot zijn ziektebeeld; pathologie betekent namelijk 'ziekteleer'. Een pathologische leugenaar kan het liegen niet laten omdat hij geestesziek is.

Met dank aan onze vrienden van www.onzetaal.nl

JudgeJuly | 11-12-07 | 12:51

Ohja 11-12-07 @ 12:38
Ik heb een hekel aan de arrogantie van de macht, hoe die zich ook manifesteert. Leidt uiteindelijk tot onoprechtheid en corruptie.

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 12:42

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 12:27 Heb jij nou gewoon per definitie een hekel aan alles wat enigszins succesvol of commercieel te noemen is? Natuurlijk zit er achter zo'n grote show marketing en commercie, maar waarom zou marketing of commercie per definitie fout zijn? Iemand moet een merk gemaakt worden wil iemand succesvol kunnen zijn, iemand moet succesvol zijn wil iemand écht veel kunnen doen. Het 1 is niet alleen de oorzaak maar staat ook in dienst van het ander. Liever 100 oprah's die daadwerkelijk iets kunnen doen, dan 100 extra hippies die door hun totaal onkritische tegen-commercie zijn without a cause met hun hele goede hart en al, geen flikker kunnen betekenen in de wereld, niet voor zichzelf én niet voor een ander.

Ohja | 11-12-07 | 12:38

mensen die zon sik hebben vertrouw ik sws niet

Ouweschool | 11-12-07 | 12:37

Remon de Boer, ga gewoon deaud jonge.

ExtremeExtremist | 11-12-07 | 12:36

Pathetisch of Pathologisch liegen, Remon?

Beide zijn mogelijk, maar er is wel een betekenisverschil. Pathetisch betekent 'medegevoel trachtend te wekken' of, vaak in ongunstige zin, 'hoogdravend, gezwollen'; een pathetische leugenaar is iemand die op overdreven wijze de aandacht probeert te trekken door te liegen. Bij een pathologische leugenaar daarentegen behoort het liegen tot zijn ziektebeeld; pathologie betekent namelijk 'ziekteleer'. Een pathologische leugenaar kan het liegen niet laten omdat hij geestesziek is.

Met dank aan onze vrienden van www.onzetaal.nl

JudgeJuly | 11-12-07 | 12:28

Ohja 11-12-07 @ 11:34
Oprah Winfrey is een merk, is marketing, is doortrapte handel.
Of mevrouw zich op eigen kracht in die positie heeft gemanouvreerd doet denk ik in het geheel niet terzake. Oprah Winfrey is een icoon, is een afgod, is moeder Maria, maar tegelijk een goed geoliede verkoopmachine die voor grof geld mensen en producten lanceert. Die weldoenerij staat in dienst van het merk Oprah, en niet andersom. Of het echt een win-win situatie oplevert, ik weet het niet. Over slachtoffers gesproken:
www.volkskrant.nl/buitenland/article47...

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 12:27

De man lijdt aan NPD : narcissistic personality disorder , een bekend fenomeen in de psychiatrie. Mensen die hieraan lijden kunnen enorme schade veroorzaken in levens van anderen. Een bekend voorbeeld is Tara Singh Varma. , het voormalige kamerlid van G(roen) L(ouche).

snuff | 11-12-07 | 12:20

Dood kan altijd nog hoor, wat is er slecht aan spijt betuigen en hopelijk nog een lang leven voor zich, om wellicht nog een keer echt wat te betekenen voor anderen. Iemand dood wensen is niet lief.

Der Icebear | 11-12-07 | 12:13

@Ohja 11-12-07 @ 11:34
Serieus. De bad-ass holenmensch spreekt aan, met name bij vrouwen zonder al te veel eigenwaarde.

Murdockyoufool | 11-12-07 | 11:49

een pathetische leugenaar, dus dit zal ie ook wel weer liegen

ook Helmonder | 11-12-07 | 11:48

Ik dacht altijd dat dat LdeLL was.

Maaier | 11-12-07 | 11:47

hij heeft wel een geweldige beflap

Sancho Panza | 11-12-07 | 11:35

Schoorsteenveger 11-12-07 @ 11:24 Jep, nog steeds in behandeling zelfs. Een psycholoog doet en mag waarschijnlijk wel meer. Maar aansporen tot een slachtoffermentaliteit valt niet onder 'meer' lijkt mij. Je gaat wat Oprah betreft wel makkelijk voorbij aan het feit dat zij er zelf voor heeft gezorgd in een positie te komen waarvanuit zij de weldoener uit kan hangen. Ik zie niet in waarom je de wereld niet mag laten weten dat je weggeeft. Wat dat nou weer voor gristelijk kudtmoraal gezeik is? T mens heeft een talkshow. Daarbij heeft het meer dan slechts een effect op haar eigen ego, het stimuleert anderen die het zien ook om goed te doen, het stimuleert mensen open te zijn over hun situatie (of dat altijd goed is weet ik niet, maar ok), en ze geeft een hoop mensen zinnige adviezen.
-
Oh en dat je af en toe wat goeds goed betekent inderdaad niet dat je geen ego meer hebt en als sobere weldoener stilletjes je ding doet nee. We zijn allemaal mensch en die energie moet ergens vandaan komen. Dan kun je heel schijnheilig zijn en doen of t je verder nergens om gaat ofzo, maar natuurlijk IS het wel gewoon zo dat goed doen voor een ander, vaak ook goed doen voor jezelf is en dit dan ook een gezonde deels egoistische behoefte is en mág zijn. Zie het als een win-win situatie. Alsof een ander alleen echt kan winnen als jij verliest? Maakt niet uit hoor. Zelfverheerlijking is best oké op z'n tijd, vooral als het niet tenkoste van anderen gaat maar zelfs ten goede van een ander. Mensen die hun liefde niet openlijk geven, die krijgen wrokkige gevoelens, dan verzuurt hun 'liefde'. Dus je eigen ego er bij betrekken is alleen maar gezond. Denk ik. (Maar ja ik weet ook niet alles hoor, just a tought).
-
Murdockyoufool 11-12-07 @ 11:16 Serieus? Bizar! Hoe kun je symphatie voelen voor zo iemand? Benieuwd hoe dat werkt bij die vrouwen. Zal vast een goede bio-neuro-psycho - logische verklaring voor zijn.

Ohja | 11-12-07 | 11:34

Wel zelfinzicht van die gozer.

sjaakdeslinksesul | 11-12-07 | 11:25

Ohja 11-12-07 @ 10:58
Zelf in behandeling geweest? Je zet hier wel een héél simpel en eenzijdig beeld neer van wat een psycholoog is en vermag te doen. En of Oprah zo'n goed voorbeeld is weet ik niet. Het is erg gemakkelijk als je zo zwemt in het geld om de weldoener uit te gaan hangen. Doet Bill Gates ook, en doen een hele hoop gefortuneerden vanaf het moment dat ze écht niet meer weten wat ze met al dat geld moeten. Mevrouw had het uiteraard in stilte kunnen weggeven, maar nee, ze wil het wel héél erg laten weten dat ze zo gul is, vind je niet? Beetje te veel privé-initiatieven ook die in de pers breed worden uitgemeten ter meerdere eer en glorie van mevrouw Winfrey. Die zelfverheerlijking begint ook bizarre vormen aan te nemen, nu ze openlijk er als 'machtigste zwarte vrouw' even voor gaat zorgen dat haar kleurgenoot president(skandidaat) van de Verenigde Staten wordt. Oprah veegt even de vloer aan met die bleekscheet van een Clinton. De wraak moet zoet zijn!

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 11:24

@Ohja
Hear, hear!

MickyM | 11-12-07 | 11:21

@Ohja 11-12-07 @ 11:08
'k Betwijfel het. Is al zo veel gezegd, maar Marc Dutroux ontving zakken met post van vrouwen die 'm een hart onder riem, of meer, wilden steken. Je zou zeggen: kinderneuker en moordenaar, not quite a catch, maar de combinatie van crimineel verleden en meelijwekkend gedrag schijnt als afrodisiac te kunnen werken. Veel vrouwen die worden opgelicht door zo'n pipo, weten diep van binnen dat ze worden opgelicht. En dan boehoe doen bij het Tros-programma Opgelicht. Rot toch op.

Murdockyoufool | 11-12-07 | 11:16

Na, dan is hij hier aan het goede adres, zoek maar uit:
- ga eens deaud
- neqschot
- life-ban
- ..

PisFinger | 11-12-07 | 11:15

6 x "ik" geteld in zijn zielige betoogje. 3 x raden waar het bij Remon allemaal om draait. Dat zo'n joch nog aandacht krijgt, next.

doe eens niet | 11-12-07 | 11:12

typisch gevalletje van slechte kharma

Patrick Zweedsey | 11-12-07 | 11:09

Murdockyoufool 11-12-07 @ 11:05 De vrouwen die daar medelijdend op reageren zijn waarschijnlijk zelf net zo. Zeker vrouwen die zelf e.e.a. hebben meegemaakt en daar gewoon goed mee om gaan, zullen de bullsjit ervan in zien.

Ohja | 11-12-07 | 11:08

Ook dit is weer een truc, stom van dagblad De T. om die kleine fuck een podium te geven. Meneer zal nu wel stapels post ontvangen van vrouwen, veel van die wezens zijn non-stop in de weer met medelijden. And the beat goes on...
Wel lullig om het Arne Jansen-nieuws in dit topic te verweven. Krijgt die arme Arne niet eens een eigen verhaal? Schande!

Murdockyoufool | 11-12-07 | 11:05

Als iemand zegt dat hij een pathologische leugenaar is, moet je hem dan geloven?

Patrick Bateman | 11-12-07 | 11:04

@Eelcontrast 11-12-07 @ 10:54

Kijkt naar de pica, hij is dan ook weer wel uitzonderlijk pathetisch, moet je toegeven.

KaiserSoza | 11-12-07 | 11:01

*doet Henry Rollins I am a liar weer eens opzetten* I swear I will never tell a lie AHAHA sucker! I lie and I lie again, I keep lying, I promise :)

spooky | 11-12-07 | 10:59

Bijstandtrekker 11-12-07 @ 10:44 Dat denk ik niet. Een psycholoog, zal juist benadrukken dat jij controle over je leven hebt. dat je niet alleen slachtoffer maar tevens dader bent, dat je op jezelf moet leren terugvallen, dat je geen aandacht van anderen nodig hebt wanneer je aandacht voor jezelf leert te hebben op een bewuste manier, dat een slachtoffer houding af te leren is en dat dat je beste optie is en waarom. Een goede psych zal direct door deze meneer's gedrag heenprikken. Ik denk dus dat hij bewust NIET met een psych praat of alleen met het soort hulpverlener dat alleen gericht is op het bieden van troost en het praten over... (die zijn inmiddels sterk in de minderheid, en terecht). Volgens mij hebben maar weinig mensen hier een goed beeld van wat een psych is en doet of niet?
-
Een slecht verleden zou evengoed kunnen fungeren als een motivatie voor een betere toekomst. Hoewel je het door dit soort mensen haast niet meer hardop wil zeggen, is het wel mogelijk dat mensen daadwerkelijk lijden onder hun verleden. Dat mag ook gezegd worden. Het is jammer dat zoveel mensen misbruik maken van die wetenschap en daarmee niet alleen zichzelf maar ook de mensen die daadwerkelijk ergens onder lijden ongeloofwaardig maken. Oprah vind ik een mooi voorbeeld van hoe een slecht verleden tot iets goeds kan leiden. Zij heeft ook een enorm verleden en dat heeft bij haar geleid tot het willen verlichten van het leed van andere mensen en zij geeft dus wel écht grote geldbedragen aan mensen, zo kan het dus ook.
-
Ik geloof vanuit mijn hart dat je mensen moet helpen maar rationeel zie ik ook wel, dat daar door heel veel mensen misbruik van gemaakt word en dat je daarmee een sfeer creëert waarbij slachtofferschap een wenselijke situatie word, wat nu juist niet de bedoeling is. Slachtoffer zijn van een situatie kan iedereen gebeuren, maar slachtoffer als identiteitsomschrijving is iets heel anders. Deze man vind ik berekenend, manipulatief, ziekelijk ijdel en gewoon ongelofelijk fout. Ik denk dat hij juist door die eigenschappen moeilijk te helpen zal zijn, maar dat wil hij denk ik ook helemaal niet, want dan zou hij wel met een psych praten i.p.v. met de media.

Ohja | 11-12-07 | 10:58

Ja, iedereen heeft een slechte jeugd gehad. Heel naar. Ik begrijp hem wel hoor. Hij is een paardenlul die zijn tanden moet poetsen.

Lying Dutchman | 11-12-07 | 10:55

"ik ben een (...) pathetische leugenaar"??? 'Pathologische' zal ' ie bedoelen!

Eelcontrast | 11-12-07 | 10:54

"Trek baard, pruik en bril af"............. Tadaaaaa Dhr. W. Bos

Brabantse Boer | 11-12-07 | 10:54

Kunnen we Pascal Triep niet even langs laten gaan bij m?

Koppensneller | 11-12-07 | 10:46

Wat een gezeik, hij heeft toch een mooie stunt afgeleverd bij P&W? repsect.

azijnseikerT | 11-12-07 | 10:46

Die heeft zich allemaal onzin laten aanpraten door een of ander psycholoog!

Bijstandtrekker | 11-12-07 | 10:44

Volgens de quote in de Televaag is hij een pathologische leugenaar! Ies wat anders, hoewel allebei niet echt fijn...

Mary Jane | 11-12-07 | 10:43

Nou en. Ik heb ook veel meegemaakt en velen met mij en ik doe dat ook niet. Dingen meemaken is echt geen excuus om je ongestraft als een asociale idioot te gedragen. Mensen die echt lijden onder wat ze mee maken, willen vaak helemaal niet zielig gevonden worden en willen de eventuele problemen die ze daar later nog van ondervinden, juist zo snel mogelijk oplossen, en zoeken dan ook een psych op om mee te praten i.p.v. de media. Ik vind het een eng berekenend mannetje.

Ohja | 11-12-07 | 10:39

Trapt Remon op de plaats van remco.
Sorry net wakker en heb mijn eerste bakkie leut nog niet op.

in de regenjas | 11-12-07 | 10:37

Hijskraan op de dam zetten, hem er aan hangen en langzaam laten zakken in cement, stoppen bij z'n mond en dan maar wachten. Wel een hengeltje met peijenburg erboven natuurlijk.
Een aantal keer geblinddoekt de A12 oversteken mag ook.

madakantognie?! | 11-12-07 | 10:37

@hetwordniets 11-12-07 @ 10:24
Jawel ze zit wel in die buitenlandse kliniek en het gaat al een stukje beter met haar, ze kan al weer een beetje eten , alleen na het eten moet ze in een rustkamer op een verwarmd bed gaan liggen rusten, ze kan ook al weer een beetje lopen.

@ Remco ik heb extra graties een touw , wanneer je geen strop kan knopen zal ik die als bonus er vast in knopen.

in de regenjas | 11-12-07 | 10:36

KaiserSoza 11-12-07 @ 10:10
ragnark 11-12-07 @ 10:25
Precies. Meneer was gokverslaafd en sloeg aan het liegen. Dat werd structureel en liep gierend uit de hand, tot op het punt dat het liegen en fantaseren het zelfs ging winnen van de gokverslaving. Meneer zocht de publiciteit met een groteske leugen, tot in detail uitgewerkt en gericht op maximaal effect, gewoon omdat-ie niet anders kon. Moet 'm een enorme kick hebben gegeven. En nu zouden we moeten geloven dat-ie het allemaal niet zo gewild heeft blabla? Dat huilverhaal van nu is de volgende poging om te kicken, de volgende stap in z'n gang naar de ondergang, en waarschijnlijk z'n laatste. Want meneer is nu toch wel echt door z'n repertoire heen.
Hou 'm asjeblief van de straat, of laat 'm in de politiek gaan.

Schoorsteenveger | 11-12-07 | 10:36

"Ik ben een schoft, een pathetische leugenaar" zei de pathetische leugenaar...

@WiN™ | 11-12-07 | 10:34

In Eindhoven schijnen ze daar een woord voor te hebben...

Geenstijler99 | 11-12-07 | 10:33

Misschien kan deze man ook plaats nemen in de gouden kooi. Is ie toch echt even miljonair.
Daarnaast zitten alleen maar idioten, kunnen we nog ff lachen om die man!

rustig joh! | 11-12-07 | 10:30

Wat is waarheid?
-
Wat ik zonet zei was een leugen, zei de pathetische leugenaar.

Bertus Betonsloper | 11-12-07 | 10:30

-weggejorist-

Prof. Drs. Klavan | 11-12-07 | 10:29

Als je wat belooft moet je dat ook doen. Is een kwestie van opvoeden. Als je niet doet wat je belooft dan lijk je de regering wel!
www.viceversaonline.nl/index.php?page=...
Alsnog betalen!

Dephne Dackers | 11-12-07 | 10:27

slaappilletje, lekker slapie doen, intraveneus postnataal-abortusvloeistofje inbrengen en klaar. Schoon, pijnloos en snel.

Tim | 11-12-07 | 10:25

Lekker belangrijk,
Gaat ie nu weer huilie huile doen en om aandacht schreeuwen.
Gewoon geen aandacht aan schenken, gaat vanzelf wel deaud...

NEXT

ragnark | 11-12-07 | 10:25

Leeft dat magere mokkel dan niet meer ......

hetwordniets | 11-12-07 | 10:24

of in levend in geblust kalk begraven

Pluizig Konijn | 11-12-07 | 10:23

Zijn moeder had rode haren??

me,myself and IK | 11-12-07 | 10:22

Snelbeton aan zijn voeten en in de Maas flikkeren.

De StoorZenDer | 11-12-07 | 10:20

@ Agent327 11-12-07 @ 10:16

Of erger nog, dat hij zich op je pas gewassen bolide stort.
Ik breek postuum nog allebei zn poten!

Koppensneller | 11-12-07 | 10:18

"Ik sprak hem nog een paar uur voor zijn dood, we hebben 3 kwartier aan de telefoon gezeten. We hadden het over de promotie voor zijn nieuwe cd, daar moesten we nog wat dingen voor regelen."
Nou is em goed gelukt dan, die promotie. 'Waaaaat? LEEFT DIE NOG?' '.. Nee -nu- niet meer.'

Rafey | 11-12-07 | 10:18

@Remon,

Kom op jongen, doe ons en Darwin een groot plezier en probeer het nog eens ergens anders dan hier.

Iko Nal | 11-12-07 | 10:16

@IkBenWeerloos 11-12-07 @ 10:11
Beter dat hij een flinke stapel pillen neemt, geeft een stuk minder rotzooi en stel je voor dat jij net onder dat flatgebouw loopt en hij dondert op je.

Agent327 | 11-12-07 | 10:16

@DeBruineSter 11-12-07 @ 10:12

Idd, een beter milieu begint bij jezelf

Koppensneller | 11-12-07 | 10:14

Ja! Co2-uitstoot beperken. Ook JIJ kan er wat aan doen Remon! Nu meteen!

DeBruineSter | 11-12-07 | 10:12

"De puinhopen van mijn leven rusten nu op mijn ziel."
Dat klinkt als een echte spontane uitspraak.

John McClane | 11-12-07 | 10:11

@KaiserSoza 11-12-07 @ 10:10

Overgens ook niet chemisch, maar dat geheel terzijde.

KaiserSoza | 11-12-07 | 10:11

Tip : Zoek een hoge flat, ga naar de bovenste etage en springen er af.

IkBenWeerloos | 11-12-07 | 10:11

suicide is painless....

gatti | 11-12-07 | 10:10

Hij is eigenlijk alleen maar volkomen ongeremd mediageyl.

KaiserSoza | 11-12-07 | 10:10

Hoort ik daar een viool op de achtergrond...

Tommygunner | 11-12-07 | 10:10

Arne, kom er maar in.

1sokkie | 11-12-07 | 10:09

Heeft iemand een touw voor hem?

Sosa5061 | 11-12-07 | 10:09

Als hij het zegt, zal ie wel een fantastische jeugd hebben gehad en is ie ws. bijna doodgeknuffeld. De bevalling verliep soepel, zijn moeder was ontzettend gelukkig met hem.

CoJoNes | 11-12-07 | 10:09

Psst, touw kopen?

Tobus | 11-12-07 | 10:09

Ik heb negen maanden klem gezeten tijdens de zwangerschap, krijg ik nou ook aandacht...

ijsklont | 11-12-07 | 10:08

Dat is een leugen !!

Papa is er niet meer | 11-12-07 | 10:08

Zieligerd! Dat je maar keihard kapot mag vallen!

Kees Flodder | 11-12-07 | 10:07

Is dat de broer van Remceau?

Koppensneller | 11-12-07 | 10:07

vette sik

Hoite | 11-12-07 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken