Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En WEG is uw erfenis

lullop.jpgHaha, 1-0 voor de oude lijken. Ze vreten uw erfenis op terwijl ze er zelf op los leven. De nieuwste trend van oude mensen is vooral niets na te laten. Hebben we verder geen oordeel over, ze hebben er tenslotte voor gewerkt en verdien zelf uw geld maar. U is immers in hun ogen ook maar een lui, zwak en ruggegraatloos nieuw generatiekind. Maarrr... Volgens een wereldwijd onderzoek zijn het vooral 50- en 60-jarigen. En daar zit de nuance. Het zijn de zogenaamde babyboomers die hun erfenis opvreten. En babyboomers zijn gevaarlijk. Dat zijn mensen die hun lelijke hobbyklushuis met tonnen aan winst aan de nieuwe generatie proberen te slijten (Echtpaar de Bruin, val dood met die Funda-bunker van een misplaatste 8 ton kk.) Babyboomers zijn de mensen die de aarde écht verpest hebben. Mensen die in de jaren zeventig pijnlijk links waren, en nu hooguit nog een Vpro-gidsje hebben voor de vorm. De Saabrijdende graaigeneratie. De professionele zeikstralen die binnensteden onleefbaar maken met hun omwonenden-gezeur. Het zijn lieden die van jongere generaties eist dat ze 'solidair' zijn met de oudere generaties. De Marcel van Dam vereerders, de kloodtzakken die zó gestemd hebben dat wij meer belasting moeten betalen voor hun welvaartziektes. En maar muziek stelen de hele dag. Het cirkeltje is nu dus rond. Gelukkig weten wij wel wat hard werken is en we betalen nog genoeg belasting voor een heel, speciaal, vredig bejaardentehuis ook nog.

Reaguursels

Inloggen

Er komt nu een hele generatie stinkend rijke bejaarden aan, die ook nog eens keer niet dood te knuppelen zijn en allemaal een jaar of negentig gaan worden. Het is onrechtvaardig om de kosten van de babyboomgeneratie - die altijd alleen maar aan zichzelf gedacht heeft en niet gespaard terwijl men al tientallen jaren wist dat er een AOW probleem zou ontstaan - op de volgende generaties af te wentelen. Dus pak die lage belastingen voor 65+ aan (zal binnenkort wel 67+ worden) en verlaag de AOW voor alle rijke bejaarden. Voor mensen die hierdoor in de problemen raken, is er nu ook al een bejaardenbijstand, dus daar is de financiële nood al voor geregeld. En voor die meneer die 38 jaar gewerkt had, ik ben begonnen op m'n 22ste, moet minimaal door tot 62, maar dat zal wel 70 zijn rond het jaar 2040/ 2050. En nu ben ik hoog opgeleid, maar lager opgeleiden zijn misschien ook al op hun 16e begonnen, dus die moeten dan zelfs 54 jaar werken in plaats van mijn 48 jaar. Nu is er niets mis met werken, maar op een gegeven moment gaat bij velen de ouderdom toch toeslaan. Voor de babyboomers zal dit wel aan dovemansoren gericht zijn, die waren altijd al alleen maar solidair met hun eigen generatie.

Tarak | 09-12-07 | 23:05

Helemaal waar! Zat vandaag in een cafe en daar kwam me zo'n prototype bij de tafel van de buren zeuren en zeiken over dat ie tekort was gedaan door een telecommunicator die 'm een paar € teveel had berekend voor een abonnementje. Die stakker ging daar echt een kwartier over door. We waren weer te netjes, maar eigenlijk hadden we 'm 't cafe uit moeten trappen. Die grijze klojoos verpesten gewoon je dag.

homokineet | 09-12-07 | 18:51

Houden we ons eens aan de reclame (zorg goed voor jezelf,) is het weer niet goed.

mvg
Bboomer

chop46 | 09-12-07 | 16:01

speerpunt 09-12-07 @ 13:48
Ik had LAPO gezegd, maar goed.
Ik probeer mijn kinderen wat ouderwetser op te voeden dan dat mijn generatie opgevoed is. Verder ben ik voornemens om er privé niet zo'n puinzooi van te maken dat het met een echtscheidng eindigt en tot slot koester ik die morele zaken uit vervlogen tijden die wél de moeite waren en leg ik mijzelf restricties op waar de blommenkinderen generatie vooral het doorbreken van taboes als hoogste goed zag.
Ik ben een groot aanhanger van Dalrymple, wellicht begrijp je dan wat ik bedoel.

Bigi Bana Boy | 09-12-07 | 15:30

benieuwd bigi bana boy wat jij nu doet om een hemelrijk voor je nakomelingen te creeren. jij was in ieder geval beter af dan de zestigers van nu die van hun oudergeneratie een europa in puin mochten erven.

speerpunt | 09-12-07 | 13:48

LAPO van Bigi over dit onderwerp. Mij gaat het niet om het geld want een ieder moet zijn eigen weg in het leven zoeken en bovendien mag een ieder genieten van wat hij/zij heeft opgebouwd. Wat dat betreft gaat het jullie goed. Wat mij veel meer stoort is het niet willen nemen van verantwoordelijkheid voor in het verleden begane fouten. En dan zijn er nogal wat op sociaal/maatschappelijk gebied. Ik vind wel degelijk dat er heel wat mis is anno 2007 op dat terrein en de oorzaak daar van ligt in de jaren 70.
Dát is wat ik jullie kwalijk neem. Niet de fouten, niet het feestvieren maar het feit dat weinigen van jullie generatie ooit z'n excuses heeft aangeboden voor de luchtfietserij van destijds. Natuurlijk waren jullie vol goede bedoelingen en konden jullie niet weten hoe het later uit de hand zou lopen. Maar als ik D'Ancona's zie of Groentemannen die anno nu nog steeds met hun kop in hun togus rondlopen, blind voor de realiteit die ze zelf mede hebben veroorzaakt, dan pas stijgt de woede naar mijn hoofd. Nog een voorbeeld, ooit wel eens een oud-CPN'er sorry horen zeggen voor het aanhangen van een uiterst destruktieve leer ? En ex-Mao'isten ?
Wat mij betreft zijn ze niet beter dan de gemiddelde NSB'er destijds. Je kan er naast zitten in je jeugd (uiteraard zou ik willen zeggen) maar geef dat dan later tenminste toe. Het is dat gelijkhebberige van jullie dat je zelfs 30 jaar na dato nog tegenkomt wat mij zo stoort, niet jullie naiviteit van toen en zelfs niet dat jullie het nu financieel goed hebben.

En nou heb ik alles gezegd wat ik wilde zeggen.

* Ietwat beschaamd bloemetje aan Elizabeth en Piquant geeft, ik was wele rg kwaad gisteren en nu gaat het weer helemaal goed met Bigi *

Bigi Bana Boy | 09-12-07 | 12:34

Zonder iedereen over een kam te scheren, een portret van de gemiddelde babyboomer, zeker de hoger opgeleide:
Ze hebben tot hun 30e gestudeerd en waren natuurlijk extreem links.
Het overgrote deel heeft nooit in het bedrijfleven gewerkt, want dat was asociaal. Dus ze hebben altijd uit de staatsruif getrokken.
Ze hebben de beste baantjes in de collectieve sector ingepikt, met bijbehorende hoog salaris en riante werktijden en voorwaarden.
Ter financiering van hun inkomen moesten de na hun komende 'generatie nix' en de 'patatgereratie' harder werken en veel welvaart inleveren.
Ze hielden alle mooie baantjes bezet totdat ze op hun 55-60e met riant prepensioen gingen.
De door hun zo verguisde patatgeneratie en generatie nix moeten de problemen verder maar oplossen, en met hun 75e met pensioen gaan.

jospeh6085 | 09-12-07 | 12:21

Inderdaad heb ik studiegenoten, zo links als de kolere en ' weg met de samenleving' mentaliteit zien trouwen, kindjes zien krijgen en vervolgens nog onbeschaamder dan onze voorgangers de zakken zien vullen. Ineens was het ' ikke, ikke eerst' en was men ineens VVD-er geworden. En de andere helft zorgde met een teringgang dat ze in de politiek kwamen, uiteraard een linkse partij en vulde vervolgens eveneens zijn of haar zakken, zonder dat er ook maar fatsoenlijk functioneren als politicus tegen over stond. Het kiezersvolk was en is alleen maar goed genoeg om de vakjes op het stembiljet rood te maken en moet vervolgens vier jaar lang hun teringbek dichthouden, want ze worden niks gevraagd en de zakken moeten toch immers in stilte worden gevuld, nietwaar?
De regentenmentaliteit waar deze generatie tegen gestreden heeft, is met volle kracht omarmt en liegen en bedriegen is gewoon geworden.
De enkeling die niet links of niet rechts is, maar onafhankelijk denkt, wordt monddood gemaakt, zijn portemonnee diep leeggezogen en moet vooral niet herinneren aan de opstandige jaren van de zittende zakkenvullers...

fokkenmast | 09-12-07 | 12:03

@piquant 08-12-07 @ 23:07
Jullie solidariteits systeem is grotendeels door jouw generatie misbruikt.
De rekening van onze studie en jullie lamzakkigheid betalen WIJ. In de vorm van een staatsschuld van een paar honderd miljard.
Jullie hebben geen ene ruk betaald.

huppelkudtje | 09-12-07 | 11:48

Het mooiste is als je op Zaterdag je boodschappen gaat doen. Door de week kun je ook boodschappen doen maar dan ben je te kapot van de dagelijkse waanzin op het werk. Dan lopen daar heel veel bejaarden rond. Kunnen die niet gewoon door de week naar de winkel gaan? Ik woon in de zuidelijkste gemeente van Nederland waar de huizenprijzen astronomische waarden aangenomen hebben. Net over de grens kosten de huizen maar 1/3. Dus heel veel jonge mensen gaan over de grens wonen en die Belgen die lachen zich kapot. Zij krijgen de veelal hoog opgeleide jeugd, die werkt, en wij houden de bejaarden en de probleemgevallen.

Mister N | 09-12-07 | 10:53

Het ging me om de solidariteit van sommigen met een AOW-uitkering (koningin, extreem rijken) die dat toch echt niet nodig hebben terwijl wij waarschijnlijk geen aanspraak meer kunnen maken op de AOW als we met pensioen gaan (vind ik krom). Niet solidair. En dat principe van 50 jaar opbouw voor ingezetenen klinkt leuk en aardig maar daar hoeven wij toch geen premie voor te betalen? Nogmaals wij krijgen waarschijnlijk geen AOW. Ik ben ook geen enorme klager hoor. Ik ben blij dat ik kan studeren(hoewel het ons wel financieel lastig gemaakt wordt). Maar als ik alleen al op wikipedia kijk en lees dat het de babyboomers altijd zo voor de wind is gegaan en gaat dan plaats ik toch wat (economische) kanttekeningen over hetgeen wat ze ons nalaten. Ik maak me zorgen over zaken als de vergrijzing, de multiculturele samenleving, de energietekorten etcetera. Natuurlijk kunnen de babyboomers daar niet volledig verantwoordelijk voor gesteld worden. Maar via argumenten zoals door sommigen gesteld in dit topic toch wel voor een groot gedeelte. Ook het morele verval waarover gesproken werd heeft me aan het denken gezet. Er zijn wel degelijk specifiek babyboomers die exorbitant hebben gegraaid. En ze komen er nog mee weg ook.
Ik denk dat jullie het geluk hebben gehad om in een precies goeie tijd te leven (OT vooral qua muziek ). Betere omstandigheden dan dat jullie hebben gehad zie ik niet zo snel terugkomen (maar ik ben geen ervaringsdeskundige). Overigens maak ik me voor mezelf geen zorgen. Het is de maatschappij waar ik me zorgen om maak.

Crazy fuck | 09-12-07 | 00:00

Alsof ik neuqende zorg!

Tuig Is Back | 08-12-07 | 23:10

@ Crazy fuck 08-12-07 @ 22:41

Hoe bedoel je, niet solidair tegenover jouw generatie?Je bent aan je scriptie bezig. Je hebt kunnen studeren, daarvoor hebben anderen, o.a. de babyboomers betaald, net als aan alle anderen, die meer dan de babyboomers is staat werden gesteld te studeren. Wat voor solidariteit wil je nog meer? Als je ziek of werkloos wordt, zijn er vangnetten in de sociale verzekering. Ook een solidariteits systeem.
Van mij en velen met mij, mag de wet m.b.t. de AOW worden veranderd,maar het is een volksverzekering en dan kom je aan het principe van 50 jaar opbouw voor ingezetenen.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je ontevreden over bent.

piquant | 08-12-07 | 23:07

@piquant 08-12-07 @ 21:59
Ahh maakt niet uit hoor. Probeer vanavond met m'n scriptie bezig te zijn (wat dus niet helemaal lukt)..
Dat ik niet afhankelijk moet willen zijn van de AOW begrijp ik wel. De meerwaarde van de verzorgingsstaat snap ik ook. Dat ik moet streven naar onafhankelijkheid is me ook wel duidelijk. Met betrekking tot de koningin lijkt het me, principieel gezien, net als met andere rijke mensen met een dichtgetimmerd pensioen, eigenlijk van de zotte dat die AOW nog verstrekt wordt (of ze het nou wel of niet weggeven). Naar mij mening is dit in ieder geval niet solidair tegenover mijn generatie. Solidariteit is natuurlijk wel een facet van de verzorgingsstaat..

Maar goed, we zullen het allemaal wel zien dus. Succes

Crazy fuck | 08-12-07 | 22:41

@ ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 22:24

Plagen is dus gelukt, maar dank voor je compliment.

piquant | 08-12-07 | 22:26

piquant 08-12-07 @ 22:12
Begrijp ik uit je post dat je van ellende op GS zit??
.
Nee hoor, ik hou me nu even bezig met het updaten van allerlei websites en met het plagen van toevallige reaguurders op geenstijl.
Ik geef het toe, het is en hard leven, maar je moet toch wat.
Maar heel soms zie je een lichtpuntje, een piquant of een Elisabeth.

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 22:24

@piquant 08-12-07 @ 22:12,
Ben al 'druk' bezig op het tieten topic ;-)

Sulfuric-Acid | 08-12-07 | 22:14

@Sulfuric-Acid 08-12-07 @ 22:07

Doe eens je bestdan. Je kan het!

piquant | 08-12-07 | 22:12

@ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 22:08

He gelukkig wel een echt mannen comment. "vrouwen gek te maken die dol zijn op slim",.
Zo simpel zit het leven niet in elkaar; je moet beter weten.
Begrijp ik uit je post dat je van ellende op GS zit??
Ga dan maar gauw je buuf binnen sleuren.

piquant | 08-12-07 | 22:12

piquant 08-12-07 @ 21:53
Wanneer komen Elizabeth en ik mannen tegen die van slim houden??
.
Alsof ik dat moet weten.
Slimme vrouwen boezemen veel mannen angst in, want dan moeten ze nadenken hoe ze zelf slimmer overkomen.
Niet dat, dat nodig is maar zo zitten de meesten in elkaar.
Ik ben beter, ik heb meer en als je wat verder kijkt, dan zitten ze uiteindelijk op de bank met eeen niet aan te gluren exemplaar en voor je het weet zitten ze van ellende op geenstijl de intelligente slimmerik uit te hangen en vrouwen gek te maken die dol zijn op slim.

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 22:08

Hier óók al geen donder te beleven... wat een avond..

Sulfuric-Acid | 08-12-07 | 22:07

@Crazy fuck 08-12-07 @ 19:26

oehoe, hier ben ik.
Met die staatsschuld gaat het steeds beter. Niet wachten of er nog AOW over is. Is ook niet echt genoeg om van te leven. Wees slim en koop min, 1 huis ,steek je niet teveel in de schulden, dan heb je de AOW helemaal niet nodig.
De verzorgingsstaat was in de tijd dat het werd gestart (ziektewet 1930; WAO 1967;AAW 1978)nodig.
De lonen waren te laag om er zelf voor te zorgen(grosso modo). Nu moet men idd meer voor zichzelf zorgen, althans voor de toekomst,maar is altijd zo geweest, want van de AOW alleen is nooit echt goed te leven geweest.
Voor iedereen die schreeuwt over het AOW van de Koningin, zij stort het voor een goed doel.

piquant | 08-12-07 | 21:59

@ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 21:34

Hee, nog niet weggaan. Wanneer komen Elizabeth en ik mannen tegen die van slim houden??
Hou ons(ik praat ook maar even voor Elizabeth) nog even gezelschap en die buurvrouw kan later nog wel.

piquant | 08-12-07 | 21:53

@Crazy fuck 08-12-07 @ 21:15

Nooit opgeven. Was het vergeten, sorry, doe het zo.

piquant | 08-12-07 | 21:50

Elisabeth2 08-12-07 @ 21:26
Da's nou ook mijn probleem, hou van slim
Ik ben dol op vrouwen met hersens, maar een vrouw met een béétje hersens kiest natuurlijk niet voor mij.
*Sleurt buuf aan heur haren naar binnen*

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 21:34

ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 20:53
Ha ha, slim en vals. Ik hou daarvan.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 21:26

piquant 08-12-07 @ 21:05
Het enige wat er volgens mij op zit is het geld van de overwaarde als extra hypotheek op te nemen en dat dan, liefst in een periode dat de rente laag staat.
Dan kan je dat geld wel opmaken, maar je komt jezelf tegen op den duur.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je straks gestraft wordt met hogere maandlasten en je kan dan weliswaar even leuk geleefd te hebben, maar beter éven leuk geleefd te hebben dan helemaal niét.
Je moet er ook voor zorgen dat je veel verjaardagen viert.
Verjaardagen vieren is héél gezond, want het is bewezen dat, hoe méér je er viert, hoe ouder je wordt.

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 21:24

Die van mij geven al hun geld uit aan de nabestaanden voordat ze de pijp uit gaan.

Zo jammer! | 08-12-07 | 21:17

@piquant 08-12-07 @ 21:05
Dat recht heet volgens mij een recht van vruchtgebruik. *al opgegeven heeft dat z'n vraag beantwoordt gaat worden en voelt zich nog niet oud en wijs genoeg om deel te nemen aan bovenstaande conversatie*

Crazy fuck | 08-12-07 | 21:15

@ ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 20:53

Moet je wel getrouwd voor zijn, voor zo'n constructie.
In Frankrijk hebben ze het systeem, weet niet of het hier bestaat, dat je je huis verkoopt aan een gegadigde en het huurt ,met het recht tot je dood er in te blijven wonen.
Er zitten voor beide parijen risico's aan, maar als je in jehuis wil blijven wonen en het toch ten gelde wil maken is het een manier.

piquant | 08-12-07 | 21:05

Elisabeth2 08-12-07 @ 20:34
Het enige wat je dan doet met die "slimme" banken is extra hypotheek opnemen en dus meer rente betalen.
Maar ik denk dat de belasting niet zal toestaan dat je dan meer gaat aftrekken dan je nu doet omdat je dat geld niet in je huis stopt.
Dus dat hebben ze redelijk dichtgetimmerd.
Je gaat scheiden richt een fonds op om je man te ondersteunen en vervolgens schenk je dat geld aan je man en jij trekt het af als gift.
Of hij trapt in die constructie en je geeft hem gewoon niks.
Ben je gelijk vrijgezel mét geld.

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 20:53

@Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 20:01

Volgens mij geniet je daar behoorlijk van mee. Je bent welkom hoor.

piquant | 08-12-07 | 20:50

@Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 19:59

het zal allemaal niet gemakkelijk zijn geweest, dat snap ik wel hoor.
Maar als jij denkt dat de echtscheidingen door de babyboomers komen?
Ja, deels heb je gelijk,in de jaren 70 is de wet om te scheiden, aanzienlijk versoepeld en het feit dat vrouwen financieel onafhankelijk werden heeft ook daartoe bijgedragen. Gelukkig wel.
Maar je denkt toch niet dat er mensen zijn of waren, die voor de lol scheidden?
Gelukkig, zie jij wat de nadelen zijn en kun jij het beter doen.

piquant | 08-12-07 | 20:49

Elisabeth2 08-12-07 @ 20:28
Ik was tien joh, dus ik ben inmiddels een echte bounty. Neemt niet weg dat zodra je het vliegtuig uitstapt er een warme deken over mij heen valt. Het is een chaotisch land, maar die mensen ... die manier hoe ze daar met elkaar omgaan en hoe er geleefd wordt. Missen nee want daar ben ik te Hollands voor geworden maar het blijft een deel van me.

Ik heb trouwens een vriend die pas vier jaar in Nederland is. Zo blank als het maar kan ... zit geen druppel zwart bloed in. Hij stamt af van een Oostenrijkse predikanten familie (ja je maakt wat mee in ex-kolonieën ..).
Maar veel Surinaamser dan ik want daar gebiren en getogen. Is voor beide een vreemde ervaring en vooral Nederlanders snappen daar soms echt helemaal niets van, wat af en toe tot hilarische taferelen kan leiden. LOL.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 20:45

@ Elisabeth2 08-12-07 @ 19:44

Zelfspot, relativering, humor, acceptatie van iemand die anders is, misschien moet je daarvoor wat meer levenservaring hebben?
Materialisme,ambitie, ook zo doorgeslagen,imho.

Lachen doe ik wel en veel,al doe je het maar om hetgene wat je beschrijft. Ik kan altijd erg lachen om mensen die zichzelf overschatten en ben ook wel bereid dat fijntjes mee te delen.

piquant | 08-12-07 | 20:45

@Maaier 08-12-07 @ 19:25

Ik heb het al gezegd: 99% !

piquant | 08-12-07 | 20:40

ADO-Le-Cent 08-12-07 @ 20:25
Hier hetzelfde, luxe, probleem. Huis met veel overwaarde maar niet weg willen en het geld zit inderdaad vast in die bouwstenen. Nu zijn er steeds meer aanbiedingen van banken e.d. om dat geld vrij te krijgen terwijl je wel in je huis kunt blijven wonen. Heb jij je daar al eens in verdiept? Ik nl. nog niet en vind het vrij ondoorzichtig.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 20:34

Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 20:16
Zit met glimlach jouw verhaal te lezen. Mis je Suriname niet? Of ga je nog vaak terug.
Ik was een paar jaar geleden in Suriname en ben daar door iedereen zo gastvrij onthaald. Ook ontbijtje gehad bij de locale Chinees met o.a. kippenklauwtjes(!) en vergast op een ritje langs de begraafplaatsen waar de voorouders lagen. Als Suriname niet zo'n heet en vochtig klimaat had zou ik overwegen daar te gaan wonen.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 20:28

Mag ik als zo’n verfoeide teringvijftiger ook wat schrijven?
Met 15 jaar begonnen met werken en na het werk jaren avondschool, terwijl anderen met hun luie reet voor de tv lagen te dweilen.
En ja, nu 40 jaar later heb ik wat geld en een huis met overwaarde, maar er wel voor gewerkt.
Maar die overwaarde zit vast en ik woon hier al zolang en ik zou misschien het huis te gelde kunnen maken, maar dan kan ik nauwelijks elders iets dergelijks kopen met de huidige prijzen.
Mag ik dan wel gewoon zonder al teveel overdreven luxe nog wel gewoon oud worden in dit huis of is dat mij dan ook niet meer vergund?
En zo niet, wie is er dan de egoïst?

ADO-Le-Cent | 08-12-07 | 20:25

Elisabeth2 08-12-07 @ 20:07
Alles wat ook maar een beetje als "een "meidenjas" of een "meidenbroek" kon worden uitgelegd weigerde ik categorisch aan te trekken. En in de jaren 70 waren alle kleren nogal ambigue van aard.
Ik was een heel rustig en aardig jochie maar ik heb wat stennis daarover gemaakt met mijn moeder. En Surinaamse moeders zijn niet voor de poes kan ik je wel vertellen. Na enige tijd gillen en schreeuwen van mij kant werd zij steeds stiller en witter tot ze met een ijzige stem zei "ik vind jou érg vrijpostig". Dan was het tijd om te rennen, en hard ook.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 20:16

Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 20:01
Ja, zal ik ook nog vertellen van mijn tijd als Damslapert? Wat jij vertelde om 19:59 van die broek moest ik erg om lachen. Ik zie het helemaal voor me, zo'n klein bruin dapper mannetje met een afgrijselijk broek. Een vriendin van me kwam omstreeks 1955 vanuit Indonesië naar NL. Toen ze hier berooid met de boot aankwamen waren er goedbedoelde hulppakketten met kleding. Het enige wat zij zich daarvan herinnerd zijn zwart/wit geblokte kousen tegen de kou. Het was meteen diep haat wat haar betrof met NL. Is wel goedgekomen hoor. Maar ze kan er nog kwaad om worden.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 20:07

De blommenkinders hebben elkaar wel gevonden hier op dit topic vanavond he ?

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 20:01

willie1971 08-12-07 @ 19:54
Dat valt wel mee die successierechten voor kinderen, tenzij je erg stinkend rijke ouders hebt, maar die hebben dan al weer voorzieningen getroffen. Kijk maar eens op de website van de belastingdienst onder successierechten.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 20:00

piquant 08-12-07 @ 19:09
Dat beetje lol van jullie heeft in veel gevallen een echtscheiding opgeleverd. En wie waren er klein in de jaren 70 en hebben de vruchten mogen plukken van jullie losbandigheid ? Neem van mij aan dat echtscheidingen tamelijk destruktief zijn voor kinderen.

Maar goed, al te lang boos zijn hoort niet bij Bigi. Tijd voor wat anders. Ik was toen ik net naar NL kwam een oerconservatief en helemaal wat kleding betreft. Nu was het net in de jaren 70 en dus bedacht mijn moeder dat zo'n belbottom soulbroek wel wat was voor kleine Bigi (ja zo'n afro bolletje had ik ook op mijn hoofd grmpppff). Let wel, iedere pijp had een ander kleur op het boven en op het beneden deel. Afwisselend zwart en oranje, En even later kwam ze ook nog met zo'n stinkende Afghaanse jas aanzetten (werden gewoon bij de Hema verkocht, godbetere het). Man wat heb ik mij ongelukkig gevoeld. Huggy Bear was er niks bij. En dat voor een jongetje dat alleen van zwarte of bruine broeken hield. Ik vond de jaren 70, en dat absoluut geen grap, toen al de hel al drong het later pas echt tot mij door waarom.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 19:59

Piquant. Nu ik toch bezig ben. Ja, idd kamertje huren voor veel geld, als je geluk had was er een badkamer ergens op de gang. Koken kon vaak niet, dus een maal per week naar moeders voor een gezonde hap en meteen je was afgeven. Geen verwarming, dus met die zware butagas flessen sjouwen naar driehoog, en een stofzuiger eens in de zes weken van je oudere zus lenen.
Moet je nu, of na de babyboom generatie, om komen. Die willen compleet ingerichte huizen hebben met alle comfort, en betaalbaar.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 19:54

waarom zouden ze ook wat aan hun kinderen nalaten,de helft wordt toch weer door de belastingdienst afgepakt.
Belasting betalen over geld dat al belast is geweest,te gek voor woorden maar ja de linkse plannetjes moeten ook betaald worden.

willie1971 | 08-12-07 | 19:54

Erfenis?? Stelletje verwende kwasten!! Zelf werken, ondernemen, centjes verdienen. De kindertjes in Afrika denken niet na over successierechten!
't is allemaal een kwestie van opvoeden.

Dephne Dackers | 08-12-07 | 19:54

Tja, dames en heren. Als u nu eens wat aaaaaaardiger bent voor de ouden van dagen, dan vangt u misschien nog eens iets. Dus niet meteen iedere scoot- en brommobiel gebruiker ongezien de ... vult u maar in.. toewensen.

OhJee | 08-12-07 | 19:54

piquant 08-12-07 @ 19:09
Je slaat de spijker op z'n kop met dat lol hebben gehad. Dat was vooral op het werk. Ik werk nu ook nog, maar door alle doorgedraaide MBA-ers en andere jonge ambitieuze afgestudeerden zonder enig gevoel voor humor, met maar een gedachte in hun kop van vlug carriere maken, is het er absoluut niet leuker op geworden. Kan me de tijd niet heugen dat ik gelachen heb om een practical joke of gewoon maar iets raars wat op kantoor gebeurd. Er wordt ook bijna niet meer gepraat over andere dingen dan het werk. Dooie boel.

Elisabeth2 | 08-12-07 | 19:44

@piquant 08-12-07 @ 19:06

Maar is het niet zo dat de verzorgingsstaat vooral is opgezet met toevallige aardgasbaten en dat die verzorgingsstaat een enorme probleem gaat opleveren met het oog op de vergrijzing en de verdere ontwikkeling van de staatsschuld?

Met alle respect maar ik heb het idee (kom uit 1979) dat de babyboomers ons opgezadeld hebben met enorme (economische) problemen. Misschien ziet de toekomst er wereldwijd niet rooskleurig uit maar ondertussen krijgt, gechargeerd, de koningin wel AOW en wij waarschijnlijk niet. Terwijl we dit wel medefinancieren.

Het is toch niet zo gek dat we vragen of mensen langer willen werken? Ondertussen wordt de mensch toch steeds ouder.

Crazy fuck | 08-12-07 | 19:26

piquant 08-12-07 @ 19:06

Het probleem is het gebrek aan een daadwerkelijk historisch besef bij mensen. NIet jaartallen, zoals de nieuwe nationalisten van alle partijen ons doen geloven, maar een inzicht in vergelijken met vroeger. Bij alles wordt er gezegd: minder dan vroeger, zelden worden cijfers overlegd. Er wordt verwezen naar vaagheden "baby-boomgeneratie", waarvan mensen nauwelijks van de hoed, laat staan de rand weten.

Dat, in conmbinatie met dat het ons zo verschrikkelijk goed gaat, maakt dat elke rimpeling ons angstig maakt, elke dalletje in een stijgend elijn een crisis lijkt en elke verandering een totale omslag ivm hoe het vroeger was, nl. goed.

Maaier | 08-12-07 | 19:25

@Elisabeth2 08-12-07 @ 19:02

Same here. Het beeld dat wij er niets voor hebben hoeven doen en idd fluitend ons geld hebben verdiend, is een HOAX.

Kom er nu nog eens om, op een dure huurkamer zitten, zonder enig comfort en geen geld om eens lekker te eten.
ik klaag niet,maar dat hoor je niet. Iedereen heeft een bril op, die niet klopt met de realiteit,
We hebben wel heel veel lol gehad, dat wel. Zou er sprake kunnen zijn van een beetje jaloezie?

piquant | 08-12-07 | 19:09

@Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 18:51

Ik zal je een geheimpje verklappen. Wees jij nu maar blij dat de waarden en ormen zo zijn veranderd sinds de jaren '50.
Je hebt geen idee hoe erg en geniepig en de opgelegde normen van de christenen hier "bon ton"waren.
Het is niet de vraag of we het aan de babyboomers te danken hebben, enerzijds is het een natuurlijke economische wet, maar aan de andere kant, zijn het voornamelijk de generatie van de babyboomers
die ervoor hebben gezorgd dat NL is zoals het nu is.
En ja, de immigratie, is geen exclusief Nederlands probleem,al willen veel reaguurders ons dat laten geloven.
En alles moet kunnen, die tijd is wel een beetje over, zou ik zo zeggen,maar terug in een keurslijf, zoals het was, wil ook jij niet.

piquant | 08-12-07 | 19:06

Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 18:51
Gaat heus wel weer goed komen met de waarden en normen. Kijk eens naar de Middeleeuwen, daar had je hetzelfde gezeik. Die gingen nog veel rauwer met elkaar om.
En, ja, ik ben ook een babyboomer, en heb het grote geld fluitend en op mijn handen staand binnengehaald (not).

Elisabeth2 | 08-12-07 | 19:02

piquant 08-12-07 @ 18:44
Grmmppfff * mompel *, ik zal er eens over nadenken. Het laatste wat je schrijft over de voordelen van Nederland is wat ik zelf doorgaans ook pleeg te zeggen, dat wil ik wel toegeven. Vraag is echter of we dat aan de babyboomers te danken hebben. Het is nogal een topic waar het bloed van naar mijn hoofd stijgt, ook dat wil wel toegeven. Ik blijf er namelijk wel bij dat het door hun "alles moet kunnen" mentaliteit zo'n losgeslagen zooi is geworden anno 2007, om mar te zwijgen over de zegeningen van de multiculti maatschappij waar wij niets over te zeggen hebben gehad als volgende generatie. Ik kan er wel hele ladingen voorbeelden van gaan geven maar ik denk dar iedereen dat zelf ook wel kan bedenken. Let wel het gaat mij niet om geld want daar zorg ik zelf wel voor. Mij gaat het om de waarden en normen die onmiskenbaar enorm zijn veranderd sinds de jaren 50, en wel door de babyboomers.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 18:51

@Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 18:34

Gewoonlijk vind ik het leuk je reaguursels te lezen en je slaat vaak de spijker op zijn kop,maar nu bazel je.
Wij wonen, mede door de babyboom generatie, in een van de meest welvarende land ter wereld.
We hebben hier geen oorlogen;honger;discriminatie(op uitzonderingen na);vrijheid van meningsuiting en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Noem mij een land, waar het beter is dan in NL.
Ontsporing?? laat je niet gek maken. Niets van waar.

piquant | 08-12-07 | 18:44

Sikkeneur 08-12-07 @ 15:47
Even ter verduidelijking, ik ben geboren in de jaren 60 en heb het hele proces van dichtbij mogen meemaken, een ervaringsdeskundige derhalve. En ik heb de maatschappij onder mijn ogen zien verworden tot wat het is. En de schuld daarvan ligt bij verlichte geesten als Pronk, D'Ancona, Groenteman en hoe die linkse luchtfietsers nog meer mogen heten. Alles moest kunnen .... en alles kan tegenwoordig in Nederland. En God wat ben ik daar toch blij mee.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 18:34

Sikkeneur 08-12-07 @ 15:47
Jullie hebben de totale ontsporing van de maatschappij op jullie geweten. Zo makkelijk praat je jezelf en je eigen generatiegenoten er niet uit.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 18:31

@ Crazy fuck 08-12-07 @ 18:04
Ik moet wel zeggen dat mijn ouders nog van voor de babyboom generatie zijn, dat zal misschien het verschil zijn!

Spaansche Griep | 08-12-07 | 18:17

@Werner Beinhart 08-12-07 @ 17:58

Jij bent heel wat genuanceerder dan degene die je bedoelt.
De hele groep babyboomers wordt hier weggezet. Volkomen onterecht, maar ik ga de discussie met de kortzichtige reaguurders hierover niet aan.

Ik wens je sterkte.

piquant | 08-12-07 | 18:14

@koerbagh ® 08-12-07 @ 17:26

Hmm ik heb nog even op wiki bij Aristoteles gekeken. Ik ga me toch maar weer eens verdiepen in die formele logica (is goed voor m'n reaguurder-skills..).

@Spaansche Griep 08-12-07 @ 17:42
Bij mij precies hetzelfde. Wat ik bedoel geldt eigenlijk voor de generatie babyboomers als geheel. Ik denk dat ze daar wel wat steken hebben laten vallen.

Crazy fuck | 08-12-07 | 18:04

Sommige reaguurders mogen van mij ongezien de tiefus krijgen. Ben van 1952 heb bijna 38 jaar gewerkt, sinds 2004 jaar een ongeneeslijke vorm van kanker.
Heb maar een wens dat mijn toko verkocht kan worden en de opbrengst naar mijn kleinzoon (die nu 1 jaar is) mag gaan zonder dat Bos en vrinden er een flinke hap van af haalt. Ik heb in mijn leven genoeg belasting betaald!!

Werner Beinhart | 08-12-07 | 17:58

-weggejorist-

hans98 | 08-12-07 | 17:48

Mijn ouders zijn ook redelijk welgesteld, maar ieder jaar schenken ze hun kinderen mooi het bedrag wat ze belastingvrij weg mogen geven. Nix geen egoïsten

Spaansche Griep | 08-12-07 | 17:42

@Crazy fuck 08-12-07 @ 16:53:
Schopenhauer is goed. Aristotelisch. (Al zullen Platonisten dat bestrijden. Maar die hebben weer andere ideeën bij "Wille" en "Vorstellung", die Schopenhauer helemaal niet beweert).

koerbagh ® | 08-12-07 | 17:26

@koerbagh ® 08-12-07 @ 16:38

Tja, en die familie ontvangt ook nog eens AOW...

Schopenhauer is mijn favoriet. Van Aristoteles weet ik, behalve verdelende rechtvaardigheid en deugd, eigenlijk niet zo veel meer.
*snel gaat kijken*

Crazy fuck | 08-12-07 | 16:53

Ik lees het topic nu pas goed.

Weg is UW erfenis. Que??? Sinds wanneer bestaat er een RECHT op geld van iemand anders?
Tssssssss

piquant | 08-12-07 | 16:52

Reykjavik 08-12-07 @ 16:44

Iedereen die 35 jaar zich de ballen van het lijf heeft gewerkt, mag oogsten wat ie heeft gezaaid.
Maar wel snel zijn, want deze regering, merendeels kinderen van de babyboom generatie, wil de pensioen gerechtigde leeftijd, optrekken naar 70 jaar.\
Nooooooooit gehoord van het ons vertrouwde opbouwstelsel, dat er naar gewerkte jaren moet worden gekeken.

piquant | 08-12-07 | 16:51

O, o, o, wa weten we het allemaal weer goed... Joe kunt me allemaal de rug op. Heb inmiddels 35 jaar de ballen van mijn lijf gewerkt, terwijl goedverdoemme half nietsnuttend NL met de luie reet van een uitkering zat te genieten. En nou niet zeiken dat er geen werk is: werk zat. Nu is het mijn tijd om te oogsten, mag het?

Reykjavik | 08-12-07 | 16:44

@Crazy fuck 08-12-07 @ 16:23:
Er is een familie die is vrijgesteld van het betalen successierechten. Een zekere Duitse familie met Britse paspoorten die in Den Haag woont.
J.P. Balkenende gaat wekelijks bij de Mater Familias op de thee om te horen wat hij de week daarop moet doen.
(Overigens: minder Plato lezen, meer Aristoteles.)

koerbagh ® | 08-12-07 | 16:38

@Dezenaamhier 08-12-07 @ 15:56:
De staats-aasgieren moeten uiteraard worden gestopt en op die manier is het uiteraard prima te omzeilen. Wat de babyboomers dan niet moeten vergeten is tijdig hun onroerend te verkopen als het nog wat waard is en dat gespreid te schenken, dan wel op een Zwitserse bankrekening te storten als ze verwachten dat ze niet meer op krijgen. Anders zadelen ze hun kinderen te zijner tijd op met een onverkoopbaar huis waarvan de helft van de getaxeerde waarde - en niet de executie-waarde! - naar de staats-aasgieren moet. Ik heb al wat van die drama's mogen aanschouwen, en nu is de huizenmarkt nog booming. Gaat het zwikkie babyboomers en masse dood kan die markt nog wel eens instorten. D'r is wel een oplossing voor: nu de HRA afschaffen en de woningmarkt geheel liberaliseren. Het kan nu nog. Maar dat gaat niet gebeuren. Oplossingen 20-30 jaar voor je uitschuiven zodat het potverteer-systeem nog even gerekt wordt en de banken nog even winst kunnen toucheren. Die dan dankzij buitenlandse overnames *zwaait naar Rijkman Groenink - was het leuk, die Miljonair's Fair?* ook nog eens deels naar het buitenland vloeit.
Ik ben verder niet cynisch hoor... lijkt maar zo.

koerbagh ® | 08-12-07 | 16:34


WAT DENK JE HIERVAN:

LCD-tv door sociale dienst betaald
AMSTERDAM - Minima in Maassluis kunnen ook subsidie krijgen als ze een lcd-televisie aanschaffen.

De gemeente geeft maximaal 400 euro aan minima. Tot nu toe was de regel dat ze een gewone tv moesten kopen, meldt het AD. Een lcd-tv was teveel luxe. Die regel is geschrapt: 'van belang is uitsluitend de vraag of het betreffende gebruiksgoed als noodzakelijk aan te merken is', aldus de gemeente.

Ook de verplichte controle van de gemeente om te kijken of er ook echt een nieuw apparaat is aangeschaft, wordt geschrapt. 'Het afleggen van een huisbezoek wordt veelal ervaren als een inbreuk op de privacy', schrijft de gemeente.

www.telegraaf.nl/binnenland/2726239/_L...

hoelahoep | 08-12-07 | 16:25

mooi toch, dat geld wordt nu wel hopsakee, de economie ingepompt.

MTB | 08-12-07 | 16:25

Dezenaamhier 08-12-07 @ 15:56

Successierecht is idd belachelijk in Nederland. Naast het feit dat het gewoon dubbelop belasting betalen is, is de hoogte inderdaad belachelijk.

Crazy fuck | 08-12-07 | 16:23

Ach toen de baby boomerts zo oud waren als hun kinderen nu, rond de dertig-veertig zegmaar, waren ze echt niet zo rijk als wij nu. In je Renault 4 met een tent naar Frankrijk dat was al heel wat. Ze hebben zelf dat kapitaal en de bijbehorende macht verworven door te werken en verder te gaan waar hun ouders zijn gestopt.

Arktos | 08-12-07 | 16:20

@doskabouter 08-12-07 @ 15:54
Tuurlijk iedereen moet werken voor z'n eigen geld. Mijn doelstelling is echter wel dat mijn kinderen het net zo goed krijgen als ik. Ik wil minimaal datgene aan ze achterlaten wat ik zelf ook heb gekregen (volgens mij heb ik ook zoiets in Plato gelezen). En zo gaat het wat mij betreft van generatie tot generatie. Is toch een gezonde gedachte?

Van mij mogen die oudjes echt wel gaan oogsten. Alleen wel verantwoord en zonder gezeik. En verder niet langer alleen een eigenbelang nastreven, dat doen ze al genoeg (waar babyboomer Rijkman Groenink wat mij betreft de personificatie van is).

Crazy fuck | 08-12-07 | 16:19

@ Maaier op zich heb je natuurlijk gelijk, elke generatie voegt wel iets toe en maakt fouten. Maar die babyboomers hebben de onuitstaanbare gewoonte om links te lullen en rechts te graaien onder het mom van verheven idealen. En laten we eerlijk zijn, de idealen van die generatie zijn alleen te handhaven als je echt niets te vreten hebt (dan noemen we het "hoop") of genoeg verdient om ze te kunnen betalen (dan noemen we het salon-socialisme).
@ Sikkeneur Wat betreft het altijd weer gebruikte argument van de wederopbouw: het is niet die generatie die aan de wederopbouw heeft gewerkt. Dat waren hun ouders, zij hebben eigenlijk een redelijk gespreid bedje gevonden in de jaren 60 en de toen heersende economische voorspoed. Zij waren rond de 40-45 toen het in de jaren 80 wat minder ging en zaken als VUT werden ontworpen en de WAO op zeer creatieve wijze werd toegepast. De kleine economische crisis van begin jaren 2000 is volledig aan hun voorbijgegaan omdat het grootste deel toch al niet meer actief was. Integendeel, ze hadden tijd te over om zeker te stellen dat hun welzijnsniveau gehandhaafd blijft, zij het dan betaald door de volgende generaties die er zelf niets
meer aan hebben.

En natuurlijk zijn er ook complete volksstammen van 60+-ers die nu gewoon rond moeten komen van een AOW met een klein aanvullend pensioen, chapeau voor hen.

Mongoose | 08-12-07 | 16:09

Ik heb hier in de lijst met comments maar 1x het woord successierecht gezien, misschien dat deze oudjes wel zo slim zijn om alles uit te geven en aan hun kinderen te schenken voor de belastingdienst er met z'n tengels aanzit en tussen de 5% (voor echtgenoten en kinderen) en 41% (voor de niet familieleden) in beslagneemt zonder dat er ook maar iets tegenover staat.
Ik heb liever dat m'n ouders nu dingen voor mij kopen en dat er geen erfenis is als ze doodgaan, want dat scheelt gigantisch veel geld wat zinloos de deur uit moet naar de belastingdienst.

Dezenaamhier | 08-12-07 | 15:56

Als de jeugd al mekkert over 1024 lesuren die gvd bestemd zijn om de kans te krijgen wat te betekenen in het bedrijfsleven straks dan snap ik nu dat het niet uitkomt als pa en ma de centjes zelf opmaken.

Daarnaast hebben pa en ma het helemaal zelf moeten doen want hun ouders hadden helemaal al niets. Naar deze tijd gaan we weer terug dus have fun.

doskabouter | 08-12-07 | 15:54

Maaier 08-12-07 @ 15:26
Voor sommigen is de wereld zo verrot en alles negatief, dat alleen zij de wijsheid in pacht hebben en weten hoe het zou moeten, maar vergeten dat ze veel van hun verworvenheden te danken hebben aan de babyboomers die een kapotte wereld vanaf '45 hebben opgebouwd.
Tuurlijk zijn er ook fouten gemaakt, maar degene die hier durft te stellen vrij van zonden en oordelingsfouten te zijn, mag van mij morgen de totale macht in handen krijgen. Altijd al in Utopialand willen wonen...

Sikkeneur | 08-12-07 | 15:47

net onterft, hoxha?
en wringt daar de wroeging?

van dal | 08-12-07 | 15:46

@Peter_S 08-12-07 @ 15:17
Zoals eerder gezegd zijn mijn ouders van (net) voor WO II. Die hebben ook nog kinderen voortgebracht toen ze de veertig gepasseerd waren.

Vervolgens kreeg je de babyboom generatie die niet zo goed begrepen dat het zorgen voor een nieuwe generatie tot de verantwoordelijkheid behoort van elke generatie. Van mijn generatie (Generatie Y volgens wiki) wil een substantieel deel weer graag meer dan twee kinderen, maar doordat de overheid door de vervloekte babyboomers als een kankergezwel enorm gegroeid is en op veel te grote voet leeft, zijn allerlei belastingen zo hoog dat dit voor de middenklasse heel erg lastig is geworden. Alleen dommerts, refo´s en allochtonen krijgen nog veel kinderen, want die denken daar niet zo over na. Misschien is dat wel een verwijt naar onze generatie, ze denken te veel over kinderen na, terwijl ze gewoon moeten baren. Die zorgen vallen toch allemaal in de praktijk wel mee.

Tarak | 08-12-07 | 15:30

Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 15:16

Nou is het naturlijk iet zo dat de babybboom generatie alles heeft verkloot. Het overgrote gedeelte heeft gewoon gewerkt, Maaiertjes en Bigitjes gekregen etc. De 9-idealen hebben daarnaast natuurlijk een hoop gebracht: vrije seksuele moraal,secularisatie, om maar een paar makkelijke voorbeelden aan te halen. Dat de generatie Pronk ook fouten heeft gemaakt, is Evident, maar dat maakt verworvenheden niet minder.

Daarnaast zijn een veel van de dingen die 'mis' zijn in Nederland ook helemaal niet het gevolg van 68-ers. Hoezeer ze ook geloofden in maakbaarheid, 'globaliseirng' om maar eens een dooddoener te gebruiken was toch wel gebeurd end aarmee ook de vervreemding waar veel mensen last van hebben.

Maaier | 08-12-07 | 15:26

Zeg Hoxha, weet je moeder wel dat je zo over haar schrijft??

vilmer | 08-12-07 | 15:22

Mmmm. Ik zeg altijd zoveel mogelijk opmaken buiten 0031 en daarna "geven bij het leven" zo voorkom je de lijkenpik belasting in 0031.

Contra | 08-12-07 | 15:21

en niets voortgebracht. Tarak 08-12-07 @ 13:00
Behalve obstinate pubertjes zoals jij, dan.

Peter_S | 08-12-07 | 15:17

Maaier 08-12-07 @ 15:01
Onze generatie probeert halfslachtig en moeizaam een weg terug te vinden naar die dingen die goed waren uit de jaren 50. Die dingen die massaal door de babyboom generatie ten gronde zijn gericht. De ouders van die babyboomers hebben Nederland na WOII weer op de rails gezet. Het is de alleen de babyboom generatie zelf die er een klotezooi van gemaakt heeft. Ze kregen van hun ouders een natie in opbouw, een land met een enorme groei een land met een mooie toekomst. Wij kregen wat we nu hebben ... en ik hoef denk ik niet uit te leggen wat er mis is in Nederland anno 2007. Misschien dat wij het eea kunnen herstellen, rechtzetten ... zoals de generatie de WOII heeft doorstaan heeft gedaan.
Kom niet aan met dat "elke generatie bekritiseert de generatie boven hen" verhaal. Het is alleen de babyboom generatie die er een klotezooi van gemaakt heeft ... en neit wij, noch hun ouders.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 15:16

Ik geef ze groot gelijk, ik werk zelf wel voor mijn geld en voor mijn oude dag voorziening. Fuck die erfenis, mijn vader verdient zakken met geld en als hij over een paar jaar de pijp uit gaat hoop ik dat hij alles nog heeft kunnen opmaken en een paar fantastische jaren heeft gehad.

LTSzwakstroom | 08-12-07 | 15:11

Maaier 08-12-07 @ 15:01
En dan zullen die jonge Turken waarschijnlijk ook nog gelijk hebben ook! Ik ga er nu maar even gemakshalve vanuit dat ons land over 15 jaar nog bestaat in een vorm die wij nog zullen herkennen als ons vaderland.

Jeremia | 08-12-07 | 15:08

Bigi Bana Boy 08-12-07 @ 14:35

ja, en dan over 15 jaar is er weer een nieuwe "'68"generatie Jonge Turken, die dan weer de zittende macht (de huidige reaguurders) lui, conservatief, en corrput vind etc.etc.

Maaier | 08-12-07 | 15:01

Inderdaad. Lekker stupide toch?

Crazy fuck | 08-12-07 | 14:54

Crazy fuck 08-12-07 @ 14:50
UVSV ? Utreg's corps ?

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:52

En het cirkeltje is weer rond.. zij klaagden over de generatie voor hen, wij over de babyboom generatie, en de generatie na ons zal over ons klagen...

Vaagteken | 08-12-07 | 14:51

Zolang die lui het kapitaal hebben zie ik niet zoveel veranderen. Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat er vanuit de politiek geen statements gemaakt worden met betrekking tot dit onderwerp. De Boomers hebben de touwtjes nog steeds in handen. Benieuwd hoe onze generatie straks met de macht omgaat.

Hoe hyprociet deze generatie is kan ik trouwens aantonen met een voorbeeld van m'n (verder lieve) mams. Deze rijke ex UVSV-ster van zestig jaar heeft het gepresteerd om bij de afgelopen verkiezingen op de SP te stemmen omdat ze zo bang was voor de privatiseringen (volgens mij, heel strategisch, voor privatiseringen in de zorg). Hieruit blijkt voor mij maar weer hoe zeer men gericht is op eigenbelang en hypocriesie. (Overigens heeft ze er later wel spijt van gekregen).

Crazy fuck | 08-12-07 | 14:50

Prachtig ook om te zien hoe wij doodleuk al die sosjale expieriementen van ze aan de kant schuiven en hoe wij, hun eigen kinderen, als tegenreaktie, zo conservatief en rechts als de hel zijn geworden. Al was het maar uit pure afkeer van die progressieve levenshouding van ze.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:35

Lol @ topic, said I the last of the babyboomers...

Sikkeneur | 08-12-07 | 14:34

liberanaal 08-12-07 @ 14:30
Die gedachte had ik net ook. Mooi is dat.
Het wordt tijd voor payback time wat mij betreft want dat tuig heeft ons met gigantische puinhopen achtergelaten, zowel maatschappelijk als privé.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:32

Verrassend om te lezen hoe de mensen er hier netzo over denken als ik.

liberanaal | 08-12-07 | 14:30

Aardig is om te zien hoe een generatie die vorm gaf aan de jaren 70 en 80 nu compleet afgefakkelt worden. Zij snoefden dat zij het gelijk aan hun kant hadden en dat het christelijke geloof passé was. Maar dat het helemaal te gek was als je je in de newage stortte en/of een oranje gewaad aantrok en achter een materialistische seksgoeroe als de Bhagwan aanrende. Maar vraag je ook eens af hoe de geschiedenis, of in hogere zin God, onze generatie zal beoordelen.

Jeremia | 08-12-07 | 14:28

Nil desperandum 08-12-07 @ 14:02
Enige zelfkritiek is uw generatie vreemd. Dat was ons al heel lang bekend, maar fijn dat u het bij deze nog weer eens demonstreert,

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:27

Ik ben ook nooit vergeten dat kindersex in bepaalde progressieve kringen in de jaren 70 ook "moest kunnen". Want alles moest kunnen van die godvergeten NVSH klootzakken. Nu hoor je ze er niet meer over uiteraard want dat komt even niet uit.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:24

@Nil desperandum @14:02
Op zich heb ik overigens geen enkel bezwaar als u straks besluit om ook inhoudelijk op mijn reaguursels te gaan replieken in plaats van te blijven hangen als een langspeelplaat die de geestelijke vermogens van mij en enkele andere reaguurders in twijfel trekt.

Chiant | 08-12-07 | 14:17

Ik ben het niet vaak echt 100% eens met de toon van de topics hier op GS maar in dit geval chapeau voor de redactie. Want het is namelijk helemaal waar. En wat mij nog het meeste aan die voormalige groep- en kinderseks generatie irriteert is dat ze ook nog het lef hadden om, na ze hun gore hippie baarden handden afgeschoren en met hun togus in een Saab gingen zitten, hun eigen kinderen vervolgens de generatie niks of de verloren generatie te noemen. Eerst je kinderen met zo'n fijne echtscheiding opzadelen want jongens wat was dat hip in de jaren 70, vervolgens er voor zorgen dat de volgende generatie geen carriere kon maken omdat jij met je vette reet in alle leidende funkties zat. En dan zijn wij, kinderen geboren inde jaren 60/70 de generatie X.
Kudthippies. Hoe eerder ze massaal sterven hoe liever het mij is.

Bigi Bana Boy | 08-12-07 | 14:17

@Maaier 08-12-07 @ 12:28:
Je denkt niet goed na. dat vastgoed komt wel vrij, maar het kapitaal is er niet meer. Dat is dus verbrast. Het kapitaal zit IN dat vastgoed. Het is een theoretisch kapitaal. Voorbeeldje: de 60+ er met zijn huis en 6 vakanties per jaar gaat over 20 jaar dood, laat geen geld na (dat is op) maar huizen aan zijn kinderen. Die moeten in de verkoop om de erfenis te verdelen en om de successie-rechten te kunnen betalen, maar wie koopt de huizen van die generatie bij een overschot op de markt? Datgene wat het nu waard is is dus slechts een papieren waarde.
Generaties geboren in het vrije westen tussen 1930-1950 zijn met hun neus in de historische boter gevallen. Die boter is voor de generaties na hun behoorlijk ranzig geworden. Er er komt geen nieuwe boter bij omdat die generatie en passant de koe heeft geslacht.

koerbagh ® | 08-12-07 | 14:15

Solidair redactie? Net een paar miljoen getoucheerd met behulp van de eencellige reaguurders. Makkelijk om met het vingertje naar anderen te wijzen en zelf buiten schot te blijven.

hoogh | 08-12-07 | 14:13

De door Hoxha geschetste babyboomers komen zichzelf nog tegen. Onze generatie heeft het dadelijk voor het zeggen en dan is het over met potverteren! Denken ze nu echt dat wij krom gaan liggen voor hun ongebreidelde luxe en zelf geen huis meer kunnen betalen, laat staan kinderen goed onderhouden!?
.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun deze mensen een gezegend en fantastisch leven, maar als ik hoor dat sommige types zitten te klagen omdat zij niet vier keer (ik herhaal: VIER KEER!!) per jaar op vakantie kunnen is de maat vol.
.
Ik heb al teveel babyboomers ontmoet die niets kunnen, niets willen en altijd klagen dat ze het slecht hebben. (Met twee huizen, drie auto's onder de kont, een goedbetaalde baan en meer vrije dagen dan een werkloze.)
.
(voor alle duidelijkheid, geen kwaad woord over de babyboomers die niet tot de door Hoxha geschetste categorie behoren.)

koyt | 08-12-07 | 14:11

De babyboomgeneratie heeft uit egoïsme een (linkse) moraal gepredikt om ongestoord rovend en plunderend door het leven te kunnen gaan. In het westen dan wel te verstaan. De meeste babyboomers uit Afrika leven niet meer. Die mensen halen daar over het algemeen de 40 niet. Maar aan alles komt een eind. Dus ook aan het miserabele egocentrische leven van deze uitvretersgeneratie. En dat ze hun hjele vermogen opmaken voordat ze gaan vind ik prima. Ze sterven zoals ze altijd al geleeft hebben.

Jeremia | 08-12-07 | 14:07

Chiant 08-12-07 @ 13:37
Kennelijk voelt u zich aangesproken. Maar gaat u gerust door uw toch al aangetaste brein verder te doen aftakkelen. U domme en bovenal van enig werkelijkheid gespeend commentaar leg ik naast me.
Ene CoJoNes 08-12-07 @ 13:22 is kennelijk uw wapenbroeder in deze.
Over een alreeds aangeatst brein gesproken: Pluizig Konijn 08-12-07 @ 13:16.
Maar heren, succes verder met u en uw zieke lever. Dat u maar snel dood mag gaan. U heeft immers niets om na te laten.

Nil desperandum | 08-12-07 | 14:02

Nou, ik heb liever dat de marcel van dam vereerders hun geld maar verbrassen, dan dat zij het nalaten aan het "goede doel".
greenpeace en miljeudefensie hebben al veel te veel macht door dat soort stink-na-sterfwerk.

Jan Passant | 08-12-07 | 14:02

@Prikker @13:48
En tegelijkertijd kost een gedetineerde meer aan taxpoet dan een bejaajde. Het mag toch merkwaardig genoemd worden dat wij als samenleving blijkbaar meer geld willen spenderen aan crimineel tuig dan aan onze ouderen.

Chiant | 08-12-07 | 14:01

Hoxha en veel reaguurders zijn overduidelijk niet bekend met de kosten die wegkwijnen in een verzorgingstehuis met zich meebrengen... als je al een beetje bezit/eigen huis had betaal je rustig 2.000-3.000 euro voor een suf kamertje van 4x4 meter... en dat zonder begonia's maar wel met 2x per dag even aandacht als ze je incontinentieluier verwisselen. Leeggetrokken word je al lang voordat je stopt met roken. Daar is geen nieuwe belasting voor nodig, die bestaat al.
Als je dat een rustige, vredige, speciale laatste dag noemt dan heb ik een verrassing voor je... die erfbelasting is slechts 't topje van de ijsberg.

Prikker | 08-12-07 | 13:48

Apekool. De erfenissen verdwijnen omdat de tachtig- en negentigjarigen zo'n twintig a dertig jaar langer leven dan de generatie vóór hen en dat kost geld. De USA zal eraan failliet gaan, want voor het eerst in de geschiedenis erft juist de baby-boom generation niet! Beter geïndormeerde artikelen plaatsen s.v.p.

Hammar | 08-12-07 | 13:46

Ik heb van mijn ouders een goede opvoeding en opleiding gekregen; meer kun je niet krijgen. De belangrijkste dingen in het leven zijn niet met geld te koop.

Paulusdebosbouter | 08-12-07 | 13:44

(baby) booming business dus. Trek ze leeg begin een reisbureau. Of een kunsdtgalerie.

doe eens niet | 08-12-07 | 13:40

@ Hakkepof
Volgens Jellinek, Trimbos en diverse wetenschappelijke publicaties tast canabis het geheugen aan en veroorzaakt het lonkanker. Verder leid het tot concentratie stoornissen en een verminderde cappiciteit om informatie op te nemen.
Coma-zuipen is inderdaat niet goed voor je, maar dat is voor breezah's en 55 plussers.
(link naar interessant artikel over alcoholmisbruik bij babyboomers: www.depers.nl/binnenland/107818/Oudere...)

Pluizig Konijn | 08-12-07 | 13:38

OversteKarremans 08-12-07 @ 13:33

nee, ze hadde meer moeten rken en drinken. Datgene wat geld kost , is het feit dat ze zo lang blijven leven. Met een beetje geluk nog net in de vut op 58, dat betekent nog 30 jaar niet productief leven. Dát is het probleem.

Maaier | 08-12-07 | 13:38

@Nil desperandum @13:15
U noemt mij een onaangepaste vlegel? Laat ik u dan zeggen dat mijn normen en waarden veel meer overeenkomsten vertonen met die van de generatie boven u, uw ouders dus, dan met uw generatie.

Ik vermoed dan ook sterk dat u citeert uit uw eigen herinneringen aan uw vader met uw paternalistische opmerkingen.

Chiant | 08-12-07 | 13:37

Mijn vader erfde een klein fortuin van zijn vader. En zijn vader erfde op jonge leeftijd een fortuin van zijn vader. Maar mijn vader, een echte babyboomer, riep als sinds mijn jonge jaren dat er voor mij niets te erven viel. Maar toen opa in zijn laatste levensjaren was, zat hij (net als zijn zus) zijn erfenis al bijna uit te geven. En een stress toen mijn opa ineens met geld ging strooien.
.
En dat is kenmerkend voor de babyboomers, wel janken als opa of oma in hun laatste levensjaren teveel geld uitgaven, maar de jonge generatie niets gunnen. En ons dan ook nog eens opschepen met hun welvaartsziekten, als ze net zo gezond bezig waren geweest als de huidige 30-ers, dan waren de ziektekosten voor ons veel lager. Nu kan ik betalen voor alle onnodige ziektes van het roken en alcoholisme van de generatie van mijn ouders.
.
Ik ben voor een speciale babyboomers belasting heffing!

OversteKarremans | 08-12-07 | 13:33

Geweaun je eigen kostje verdienen, heb je die hele erfenis niet nodig.

VOC-mentaliteit dames en heren, VOC-mentaliteit! Dát moeten we hebben.

Niet als een stuk inteelt gaan zitten wachten op de erfenis van een ouderpaar dat je - wellicht ongewild - verwekt heeft. Vegeteren, tsssk......

Reinaert | 08-12-07 | 13:30

Pluizig Konijn 08-12-07 @ 13:24
Nee coma-zuipen da's intelligent.
Blowen tast je brein niet aan, alcohol wel.

Hakkepof | 08-12-07 | 13:29

@schoorsteenveger. Geniaal! ik zie hier een goede manier om dat babyboom tuig aan te pakken. Ga toch nog eens aan mijn opa vragen hoe hij die hippies van z'n land joeg.

Pluizig Konijn | 08-12-07 | 13:28

@Maaier

Véél te positief. Babyboomers zijn over 20 jaar nog niet dood.
Kijk de ouders van mijn ouders.
eind 80 of begin 90 en weigeren dood te gaan.
En maar vreten en maar zeiken en traag zijn.

En bij de babyboomers gaan er net wat te weinig dood aan chips-cola-hartaanvallen.

Overigens: als je aan de generatie écht storend oud vraagt wat hen allemaal is overkomen hoor je niks anders dan "zware tijden vol werkeloosheid" en "vrouwen mochten toen nog niet zoveel".

Gelukkig is het over 3 weken weer tijd voor de "garnalencocktail"

Mejuffrouw | 08-12-07 | 13:27

dr.spin007 08-12-07 @ 13:26
Precies. Zij het geld, wij de handel.

Schoorsteenveger | 08-12-07 | 13:26

Te koop: SAAB 9.7, SAAB 9.3 cabrio en SAAB 9000 Turbo

dr.spin007 | 08-12-07 | 13:26

@ Hakkepof
Buitenlandse muziek is buitelandse aangelegenheid. En wat betreft de groot en chaffie zou ik graag dhr. H. Teeuwen citeren:"kut muziek, ongeinspireerde bagger" veel van wat toen "berijkt" is wordt nu gellukkig weer teruggedraait (sociale voorzieningen). Ik geloof trouwens niet dat knetterstoned naar de beatles luisteren de wereld verandert heeft.

Pluizig Konijn | 08-12-07 | 13:24

@Nil desperandum 08-12-07 @ 13:15
Typische reactie van een babyboomert. Kritiek op de ouders wordt ervaren als ondankbaarheid . Juist dat volkomen gebrek aan zelfkritiek heeft jullie gemaakt tot een generatie van potverteerders en zelfverrijkers. Bovendien, als er één generatie is die het erfgoed van hun ouders heeft verkwanseld, dan zijn jullie het wel. Onaangepaste narcist!

CoJoNes | 08-12-07 | 13:22

Vergeet vooral niet dat zij met zijn allen veel te weinig hebben bijgedragen aan het AOW spaarpotje en dat wij dat nu mogen bijvullen.

Oh. Ze stemmen met zijn allen ook nog eens fijn VVD, dus daar gaat vervolgens ook nog eens geen verandering in komen.

Wat zeg ik, dat hele babyboem gebeuren is allemaal de schuld van de amerikanen.

Ik weet het beter | 08-12-07 | 13:19

Die babyboomers hebben wel in hun pubertijd - de 60-er jaren - de westerse wereld totaal veranderd.
Elvis, Hendrix, Beatjes, Stones, Doors en Boudewijn, Ramses.
Sindsdien zijn er alleen nog slechte kopieen uitgekomen.

Hakkepof | 08-12-07 | 13:18

Is toch al lang een bekend verhaal? De generatie die het verzuimde om genoeg nageboorte te creeren en dit gad opvulde met Finnen. De generatie die evoor zorgde dat de verzoringsstaat totaal scheefgroeide en ondbetaalbaar werdt. Kudt hippies.
*veegt schuim van mond en computer*
Ben van generatie Einstein, slimmer sneller en socialer volgens wiki

Pluizig Konijn | 08-12-07 | 13:16

Chiant 08-12-07 @ 13:01
Vertel eens wat meer over uzelf Chiant. Erg interessant wat u allemaal orakelt. Ik donder zowat van verbazing uit mijn aangepaste 60+ stoel die ik met veel moeite en enig gemeentesubside heb kunnen aanschaffen.
Uw krenkend ingezonden stuk gelezen hebbend moet u al vroeg uw ouders verloren hebben of u, inmiddels door alcohol aangetast brein, heeft uzelf moeten opvoeden?
Onaangepaste vlegel dat u is!

Nil desperandum | 08-12-07 | 13:15

Proost, Mama!

Boris Poepnagel | 08-12-07 | 13:15

Correctie@ myzelf: Ik lees het nog even na op wiki, en ik schijn tot generatie Y te behoren.

Tarak | 08-12-07 | 13:06

En als alles straks op is, zit de volgende generatie in een huis dat ze voor veel te veel van deze gasten hebben gekocht en eisen de babyboomers dat hun aow-tje betaald wordt omdat ze alles verbrast hebben. Life sucks

Bubba | 08-12-07 | 13:05

-weggejorist-

Admin | 08-12-07 | 13:03

Het is helemaal waar.

En die vrouwen waren ook zogenaamd 'hard werkende verzorgende' huisvrouwen. Grootste gore mavo zuurpruimen die er rondlopen.

En die mannen stoppen op hun 55e met werken, want ze hebben 'genoeg ingeleverd'. En dat is vergeleken met de jonge generatie al vrij weinig inderdaad.

@Sodommer:
Ik heb zojuist mijn ouder-tuig beschreven.

Mejuffrouw | 08-12-07 | 13:02

Mijn ouders zijn gelukkig nog van net voor WO II en zelf behoor ik met weer tot generatie X, dus gelukkig geen babyboomers als voorouders.

Tarak | 08-12-07 | 13:02

Die types vinden Sonja Barend ook vernieuwend en objectief.
Maar je hebt gelijk Hoxha, dat is de generatie die het rondpompen van taxpoet naar subsidies over zoveel mogelijk schijven hebben uitgevonden. Het is dé generatie die zijn lul stak in alles dat nat en diep was en de benen spreidde voor alles en iedereen. En dan al slikkend, spuitend en blowend roepen dat dat "toch moet kunnen in deze moderne tijd".
Van die mafketels die alles al hebben en van gekkigheid niet meer weten welk mongeauleauïde zwaar gesubsidieerde "kundtstwerk" we nu weer eens van gemeenschapsgelden zullen aanschaffen om de fraaie entree van een woonkern voorgoed te verpesten. Het zijn diezelfde smakeloze lieden die destijds met soulpijpen, kragen als landingsbanen en stropdassen zo breed als een vliegdekschip rondliepen. En dan natuurlijk onhygiënisch ongeschoren en ongewassen. Oranje luxaflex bij bruine muren, een bril met montuur zo groot als een tandem, geflankeerd door een paar wanstaltige neuqteugels.

Dat is ook dezelfde generatie die destijds trapte, schopte en piste tegen alles wat hun ouders deden of bereikt hadden. Diezelfde ouders die hun en onze vrijheid bevochten hebben in WO-II en daarna een verwoest Europa weer tot enorme welvarende hoogte hadden opgebouwd. In deze welvaart konden deze babyboomerts in alle ongelimiteerde weelde rondwentelen. En als een stel vervelende verwende kleine kudtkinderen begon een hele generatie aan het verspillen van kapitaal, het vermoorden van normbesef, het om zeep helpen van alles met gezag.

Dus wie zich afvraagt waarom wij heden een staatschuld hebben, overvolle gevangenissen hebben, een integratieprobleem hebben, geen goed onderwijs hebben, files hebben, de politie geen gezag meer heeft, de jeugd geen fatsoen en het woord respect een totaal andere betekenis heeft gekregen, die mag die Saabrijdende Marcel van Dam aanbidders om opheldering vragen.

Chiant | 08-12-07 | 13:01

Zo praat je niet over je ouders Hoxa, eens ben je zelf ook oudt en bejaardt

doskabouter | 08-12-07 | 13:00

De babyboomers, dat is toch die generatie die voortdurend alleen maar aan zichzelf heeft gedacht? Er is een heel sociaal systeem bedacht om alleen hun generatie te gerieven. De babyboomers zijn de meest destructieve generatie ooit, grote bek en niets voortgebracht.

Tarak | 08-12-07 | 13:00

Thunderdome HERE WE CUM!!

LoL @ Sévèke | 08-12-07 | 12:58

van al die oudjes zijn de meeste wel iemands ouders,
en onze ouders doen zoiets niet, die zijn heel anders.
en toch wil ik graag dat ze heel oud worden.

Sodommer | 08-12-07 | 12:57

Zij bedachten jou en alles om je heen!

Peter_S | 08-12-07 | 12:55

Ach wat, mijn nageslacht krijgt ook niets! Als je rond je 50e geen kapitaal hebt kun je ook maar beter niet gaan sparen. Gewoon opmaken die poet, geld moeten rollen toch?

Fleauxe | 08-12-07 | 12:52

Het enige wat babyboomers ooit geleerd hebben, is goed voor zichzelf zorgen. Onder het mom van 'sociaal zijn met anderen' een peperdure verzorgingsstaat opgebouwd waar zij zelf het meest van geprofiteerd hebben. Logisch dus dat deze ultra-ego's ook niks willen nalaten aan het nageslacht.

Op zich nog geen probleem, ware het niet dat veel lieden uit de babyboom generatie zich genoodzaakt voelen hun valse praatjes over solidariteit nog steeds rond te bazuinen aan een jongere generatie, die wordt opgezadeld met de puinhopen veroorzaakt door de babyboomers.

Vanochtend nog vond zo'n wandelend geweten het nodig om mij te wijzen op het feit dat ik ergens voorrang had genomen toen ik van rechts kwam met de auto (ouwe lul had zelf niet eens deel aan de betreffende verkeerssituatie). Mijn restecp voor oude mensen is allang verdwenen.

zum kotzen | 08-12-07 | 12:51

-weggejorist-

gerardo | 08-12-07 | 12:48

Fies Folk, die ouwe kudtmensen

lnn.art | 08-12-07 | 12:47

Gewzellig met die ouwetjes bij de Ikea zweedse balletjes eten, rolator mee (om die tas met geld aan te hangen).....
Denk er sterk over na om dan maar tasjesrover te worden.....

Orgasmusje | 08-12-07 | 12:43

blawablawa 08-12-07 @ 12:37
AOW pot?

pbuh | 08-12-07 | 12:42

lets say times they are still changeing.
.... pas als de bloemetjes vallen dan verschijnen de vruchtjes.....

zojuist | 08-12-07 | 12:40

@CoJoNes 08-12-07 @ 12:25
Ik kan je alleen maar gelijk geven. Ze hebben de aarde leeggeroofd, het milieu verziekt, het klimaat laten escaleren, de AOW pot leeggevroten, de ziektekosten afgewenteld op de jongere generatie, kinderen in Tailand geneukt, 6x per jaar op vakantiegeweest. Alles onder het mom van 'we komen niet aan zichzelf toe' en 'we moeten ook aan zichzelf denken'. En ondertussen kunnen kinderen met 14 jaar een krantenwijk nemen en gaan poetsen bij de Mac Donalds om de schulden van pa en ma af te lossen.

blawablawa | 08-12-07 | 12:37

Ach, het begon ook meteen al verkeerd. Niks stinkt zo erg als geitenwollen sokken, en dat lelijke eendje bleek de meest vervuilende auto óóit en dat geëxperimenteer met geestverruimende middelen was de directe oorzaak van de expansie van de opiumteelt in Afghanistan, om maar eens wat te noemen.

Schoorsteenveger | 08-12-07 | 12:36

Volgens mij valt de appel niet ver van de boom en is Nederland verworden tot een staat waarin ikke ikke ikke en de rest kan stikken meer regel is dan uitzondering...

da wizard | 08-12-07 | 12:36

Goh, je klinkt nu toch wel echt zuur en verbitterd Hoxa. Ergens een deukje opgelopen door die babybommertjes? Wellicht je pappie en mammie?

MagereHein | 08-12-07 | 12:36

Al die ouweknarren er uit.... weer ruimte erbij.... kunnen we nog wat moslims plaatsen......

Orgasmusje | 08-12-07 | 12:35

Maaier 08-12-07 @ 12:28
20? Maak daar maar 40 jaar van.

pbuh | 08-12-07 | 12:34

@Maaier
Dan wordt het nageslacht van de babyboomers nogmaals genaaid. Die Vinexparken worden spookwijken omdat er geen hond meer wil wonen, er zal een re-urbanisatie plaats vinden.
Het adagium "je hebt de wereld te leen van je kinderen" is de babyboomer volkomen vreemd.

CoJoNes | 08-12-07 | 12:31

Stuitend artikel!
Ik heb net 3 miljoen euri van m'n demente vader geërfd.
Hij was vergeten de komma op de juiste plek te zetten op z'n belastingformulier.
*zwaait naar alle lutsernakomelingen v/d babyboomratten en koffers pakt*

wopper | 08-12-07 | 12:31

Laat ze alles maar opvreten en zuipen dan gaan ze ook eerder deaud.

hannes de boender | 08-12-07 | 12:29

De Wim van Krimpen-generatie; gadver.

colonnecinco | 08-12-07 | 12:28

heeeiy dat was wel afzien heur, al die decennia zonder mobieltje en enternat.

bubbeltjeswijn | 08-12-07 | 12:28

CoJoNes 08-12-07 @ 12:25

ook de eerste generatie die het financieel-economisch en gezondheidstechnisch zó voor d ewind is gegaan, dat ze op grote schaal kapitaal hebben om te verbrassen. Ik ben beneiuwd trouwens wat er met de huizen prijzen gebeurt als over 20 jaar de babyboomers dood zijn en er enorm veel vastgoed én kapitaal op de markt komt.

Maaier | 08-12-07 | 12:28

Ze laten ons dan wel geen erfenis, maar wel een mooie multiculti samenleving na.

Arktos | 08-12-07 | 12:25

De babyboomers: De eerste generatie ooit die haar eigen kinderen misbruikt voor zelfverrijking. De eerste generatie in de geschiedenis van de mensheid die zo vol is van egoïsme dat ze ten koste van haar nageslacht een financiële scorched earth achterlaat.
Babyboomers zijn tuig van de richel.
(Behalve mijn moeder natuurlijk.)

CoJoNes | 08-12-07 | 12:25

Echtpaar de Bruin hebben hun Fuhrer-bunker gekocht voor 18K in de sixties en de Generatie Nix'ers mogen het overnemen voor 800K excl. Kosten Klootzak. Geef ze eens ongelijk. Overigens worden achtlijsten voor het bejaardentehuis opgelost dmv het maandelijkse toetje met rauwe eieren.

El Gouda | 08-12-07 | 12:24

Prima toch. Is het aan de rest om ze, binnen de regels van de kapitalistische samenleving, het geld zo snel mogelijk afhandig te maken. Kwestie van nivellering. Anders blijven de rijken maar rijk en de armen maar arm.

Schoorsteenveger | 08-12-07 | 12:24

Deze oudevandagen kunnen we toch laten deportieren naar de Spaanse Costa's? Wegwezen!

Dundunbanza | 08-12-07 | 12:22

Wisten we toch allang, zijn ook dezelfde bejaarden die altijd gepast proberen te betalen maar dat het niet lukt, en dezelfde mensen die jong proberen te doen door kukident te vreten en voedingssupplementen tot zich nemen, nordic walken en proberen in de beleving van de jongere generaties mee te gaan. files veroorzaken doen ze ook nog, verdoemme als men moet werken gaan zij met de caravan naar de camping

Fapdrab | 08-12-07 | 12:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl