Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het licht gaat uit

De stekker gaat eruitZet de champagne alvast maar koud. Het kabinet gaat namelijk vallen overmorgen. Jawel, u hoort het goed: het is einde oefening voor Balkenende 2. De draaikonten van D66 blijven namelijk bij hun standpunt: Ja, Nee, Geen Mening, Nee we gaan niet naar Afghanistan. "Of het kabinet komt tot inkeer en besluit niet te gaan. Of het kabinet komt er niet uit en klapt uit elkaar," aldus Kamerlid Bert Bakker. Dat worden dus nieuwe verkiezingen. Wouter Bos president, Femke vice-premier samen met Jan. Tijd voor een linkse lente...

Reaguursels

Inloggen

Zo mijn toetsenbord is weer schoon. Wat een plakzooi zeg. Mijn secretaresse maar weer eens goed 'straffen'.

killermiller | 12-01-06 | 22:45

We zijn een dag verder. En de stekker is er vooralsnog niet uitgetrokken. Wel raar dat D66 in eerste instantie dreigt met een kabinetscrisis. D66 beweren immers dat ze Kroonjuweeltjes hebben. En, nee, ik hoorde ook al Lutsters roepen om een 'parlementaire'; maar die bewaren we liever voor het moment dat de Balk zijn eerste huisbezoeken heeft gedaan bij de eerste ouders die hun kinderen in Verweggistan zijn verloren. "Namens mij en het gehele Kabinet, mijn innige deelname in Uw verlies", repeteert de Balk alvast. En dán pas volgt de parlementaire enquete die dit huidige kabinet gaat afstraffen op de keuze om militairen naar Verweggistan te sturen...

Hét Kroonjuweel van D66, is D66 allang weer vergeten; de Lutsters. Denk nog eens goed na, Bert Bakker. Voordat je domme dingen gaat roepen als "Kabinetscrisis", ofzeau...
Waarom is er -nu nog - geen Europesche Grondwet? Ahaaaa! Het Referendum!!! Waarom hoor ik die Demokleptocraten van 666 nu niet dwepen met hun Kroonjuweeltje? Laat het Volck beslissen, toch?
Maar nee; ze zitten liever te stiggelen in hun coalitie. Nee, die gasten van D66; die kan je serieus nemen. Voorspel dat ze het vólgende Kabinet níet van de Partij zijn... Wegwezen Dittrich en consorten!!
Opgezout staat netjes!

de Valse Messias | 12-01-06 | 16:13

@piet de wasbaas
Sjips, dat is een boek...

Generaal Pardon | 12-01-06 | 14:56

heb m gister op de radio gehoort ja.... mafkees...

Choices | 12-01-06 | 12:39

@Defenz:

*knip*
Aan al die zieligers die nu tegen troepen in Afghanistan zijn zeg ik maar een ding: LANDVERRADERS.
*knip*

Het ontgaat mij volledig hoe een Nederlands staatsburger een landverrader kan zijn indien hij/zij tegen troepen in Afghanistan is.... of impliceer je daarmee dat Afghanistan een provincie van Nederland is?

Je gaat het me vast en zeker uitleggen he? (not!) :P

Lipsum | 12-01-06 | 12:07

Ligt die pijpleiding er dan al?? hmmm PijpLeiding... vreeemd woord trouwens....

Choices | 12-01-06 | 12:03

@Generaal Pardon
Lees Ahmed Rashid : Islam,oil and the new great game in central asia.

piet de wasbaas | 12-01-06 | 11:35

En wie heeft er nou de leiding over die pijp?

Generaal Pardon | 12-01-06 | 11:27

Swift Boat Veterans for Truth is een anti John Kerry (wie ook al weer?) klupje, dat was handig in de verkiezingsstrijd. Is dat zuivere informatie? How John Kerry faked his purlple heart?

Generaal Pardon | 12-01-06 | 11:26

@Generaal Pardon 12-01-06 @ 11:03
Ja, Swift Boat Veterans for Truth

blawablawa | 12-01-06 | 11:17

ik wau net zeggen.... die pijpleiding was toch gepland in pakistan?? Fopdocu of niet... het stinkt... hehe...

@elten
zijn onze jongens alleen getraind om de vrede te bewaren dan??
ik heb toch wel s ergens een andere definitie van "leger" of "defensie" gelezen.
En we hebben ooit s gekozen voor het westen, de alliantie waar we allemaal zo goed van zijn geworden. Je hebt gelijk als je zegt dat we niet altijd voorop moeten willen lopen , mar toch...
Als we nou begin jaren negentig voor de russen hadden gekozen hadden we deze problemen niet...
8/

Choices | 12-01-06 | 11:13

@piet de wasbaas
Wauw jij hebt ook Fahrenheit 9/11 gezien. Niet alles geloven wat je op televisie ziet he! Of heb je een andere bron dan die fopdocu...

Generaal Pardon | 12-01-06 | 11:03

d 66 bestuur wil niet praten van een kabinetscrisis.
ljb vindt dat het gesteggel en geneuzel afgelopen moet zijn.
tuurlijk, hij wil dat leuke ministersbaantje graag houden.
conclusie : d 66 trekt zijnkeutel weer eens in
en als er sraks een stuk of wat hollandse soldaten gesneuveld zijn, komt er wel weer een commissie om e.e.a. te onderzoeken.
ter informatie van jp de pm : In afghanistan wordt niet aan vrede gewerkt maar oorlog gevoerd om olie en gas uit centraal azie.
kijk maar eens op de kaart waar de pijpleidingen lopen.c.q. zijn gepland
en welke maatschappij is daarbij betrokken?
die van george double yu
toevallig he?

piet de wasbaas | 12-01-06 | 11:00

Gezien, link ontstaat vanzelf, GStechniek staat nergens voor

elten | 12-01-06 | 10:54

@choices
Volgens Gen. Majoor Jason Kamiya, VS operationele bevelhebber in Afghanistan gaat de NATO op oorlogsmissie in Zuid Afghanistan. Hij vertrouwt erop dat de landen die meedoen de lokale (oorlogs)omstandigheden goed begrijpen, zei hij afgelopen vrijdag tegen een verslaggever van de Statesman.

www.statesman.com/news/content/sharedg...

?NATO-led peacekeeping troops will aggressively keep up the fight against insurgents when they take over control of southern Afghanistan from American troops in the spring?. En wat zei zijn Canadese collega Col. S.J. Bowes, die verantwoordelijk zal zijn voor Kandahar en omgeving?
"It's clear that this is not a peacekeeping mission,"

De Britten sturen hun 4de (of 6de) Assault Regiment. En dan het Nederlandse fabeltje van 'n vredesmissie.

Overigens zal er niet veel gevochten worden. De Chinooks zijn laagvliegers, wegen zijn er niet en de tegenstander heeft surface to air bewapening, inclusief nachtkijkers. Die hebben ze kadoo van ISAF toen ze daar opgeleid werden ikv training voor ANA. Ongeveer 30% van de trainees is gedeserteerd met medeneming van het lesmateriaal.

Vraagje, hoe maak ik nou een mooie link in deze reactie, ipv dat lange URL

elten | 12-01-06 | 10:53

Als je zo dom bent om voor het leger te gaan werken dan mag je van mij naar Afghanistan.

Generaal Pardon | 12-01-06 | 10:44

@Generaal Pardon
Hmmm... was het dat vandemorge... *en laat z'n wolkje 2 klontjes staan*

Choices | 12-01-06 | 10:39

Het niveau is weer om te janken.

Bendzj | 12-01-06 | 10:30

@Choices
Pilletje? Tot 10 tellen, diep ademhalen. Al die uitroeptekens doen pijn aan mijn netvlies. Ook geen koffie meer voor jou.

Generaal Pardon | 12-01-06 | 10:22

Wat een gesjeik allemaal zeg... Waar halen jullie nu de tijd en vandaan om hier te reageren??? Zo slecht hebben jullie het dus nog niet, sjeikerds

NoRulezz | 12-01-06 | 10:19

Gewoon onze jongens naar afganistan.... Stel je voor.... je bent jong en je wilt wat... geen kantoor baan... nie bij de pliesie... je wilt iets spannends.... JUIST.... neem een baan bij onze jongens van defensie.... Je traint je het leplazerus in de kou in noorwegen in de hitte in op Curacaou ;p mar goed.... gedisciplineerd afgetraind... vol agressie... en de drang om alles is lekker uit te oefenen in het echie.... JA, ingelot voor Afganistan, ja....., waar zelfs ALBERT WEST optreed... gaan de heren lopen discusieren of het niet te GEVAARLIJK is... GVD.... of het wel ARBO verantwoord is om daar de vrede te verdedigen... of het wel overeenstemt met de CAO van de jongens... MENSEN!!!!! Dalijk worden er nog kamervragen gesteld over de questie dat de zee toch wel errug zout is en of dat de palingvissers uit Urk daar wel in mogen werken......
Laat die jongens toch is doen waar ze voor zijn opgeleid!!!! En nie zeiken... En partijen zonder mening hebben we al genoeg in de oppositie dus D66 verman je is !!! kudt groenen....

Choices | 12-01-06 | 10:13

@Karel Kruizenruiker
Dit stelsel zorgt juist voor minder bureaucratie! Pim had het zo gewild.

Generaal Pardon | 12-01-06 | 09:26

Heee, wie heeft er met mijn poll zitten kudten ?!?!

TheRealShowstopper | 12-01-06 | 09:03

Als er iets in de Paarse I en II alsook in de Balkenende I en II periodes wordt bewezen is het wel dat pappen en nat houden de regering bij elkaar houdt maar dat de kiezer, waar ze allemaal zeggen het voor te doen, daar niets mee op heeft. Het huidig politiek landschap is dat de burger een leider wil die als hij (ik geloof dus niet in leidinggevende politica) zegt SPRING !, dat iedereen gaat springen en niet zoals nu zegt WAAROM IK?
.
Kontol Bos lijkt mij het voorbeeld van wat wij mogelijk als toekomstige politici krijgen als deze trent doorzet, n.l. tandpasta reclame figuren die zich helemaal laten leiden door wat 's-morgens in de linkse pulpbladen staat.
.
Doe mij maar een Balkenende III, want ik ben van mening dat als hij af is van die kruiwagen met kikkers van de VVD en D66, hij zeer wel in staat zal zijn een regering krachtig te leiden en het land zeker niet zal laten leiden door de columnisten van de linkse pulpbladen, zoals kontol Bos dat voor ogen heeft.
.
Kontol Bos is er nog steeds niet achter dat columnisten niet de werkelijkheid weergeven, maar in zijn amsterdamse darkroom staat hij te ver van de echte dagelijkse werkelijkheid om dat te beseffen.

Ksi-Ziks | 12-01-06 | 08:47

ik had 136 punten bij die test

doktersnuggles | 12-01-06 | 08:02

Als Balkenende verdwijnt (an sich een goede ontwikkeling), krijgen we pas echt een bak ellende over ons heen. Woutertje heeft samen met Femke en Marijnissen het legaal in nederland aanwezige miljoen allochtonen de laatste jaren zó hard geknuffeld en gemasseerd, dat ze op hún partijen (PvdA, GL, SP) stemmen. Dat geeft de doorslag. We krijgen een (s)linkse regering.. *geeft opdracht alle bezittingen te verzilveren en verdwijnt vervolgens met een koffer richting Luxemburg*

burnie | 12-01-06 | 07:25

Niet alles goed bijgelezen maar.. ALS we niet gaan en kabinet VALT dan stemt het volk Wouter en die trekt ons ALSNOG de warbusiness in.

Shareholder | 12-01-06 | 03:35

Glazen al gepakt, MAXIMO?

Harige Bangmaker | 12-01-06 | 02:32

dit kabinet valt niet, D66 staat echt helemaal nergens meer voor

crass | 12-01-06 | 00:27

Ik ruik een complot van Trix. Ze neemt wraak op de beste premier in het Koninkrijk sinds Napoleon, Jan-Peter Balkenende, vanwege Mabel via de vader haar favoriete schoondochter Laurentien, Laurens-Jan B. Toch al de minst betrouwbare minister sinds WO II (nertsen!).

Volgens mij kan ik met deze scherpe analyse zó verdwijen in een Nijmeegs of Wagenings kraakpand...

Guido | 12-01-06 | 00:25

Meen je dat nou?

gevallenverstand | 12-01-06 | 00:03

@gevallenverstand 11-01-06 @ 23:45
Politieke barometer internetpartijen
Partij GeenStijl: 3 zetels
Partij 2525: 29 zetels

blawablawa | 11-01-06 | 23:51

D66 verdwijnt, LPF verdwijnt, SGP verdwijnt, Wilders verdwijnt (ondanks Spruyt) waar blijft GS met zijn internetpartij?

gevallenverstand | 11-01-06 | 23:45

@killermiller 11-01-06 @ 23:28
Dan hoop ik dat als ze klaarkomt niet hoeft te typen, want dan komt er niets zinnigs uit het toetsenbord.
*ziet reactie met genoegen tegemoet*
*zal wel onleesbaar zijn*

K1100 | 11-01-06 | 23:37

Afschaffen die D66!! Één draaikont partij (PvdA)is al genoeg.. Typies D66 weer je teamgenoten de mes in de rug steken als het verkiezingsjaar steeds dichterbij komt.

Vieze ouwe man | 11-01-06 | 23:35

@ killermiller

heeft ze daar een toetsenbord zitten dan?
Brr
ga dan bijna mee in de hashpijp fantasieen van K1100

Daarover doorpratend: Als dat haar alternatief is, bleef ik ook streng.
En heeft de zweefvliegert toch gelijk, het is allemaal de schuld van Wouter

haasje over | 11-01-06 | 23:34

========================================================

Mensen, niet vergeten te stemmen op de nieuwe MP

Zie: TheRealShowstopper 11-01-06 @ 16:48

========================================================

TRS | 11-01-06 | 23:34

@killermiller 11-01-06 @ 23:26,
dat was ook de tip van een Zweed, afschaffen maar niet zo rigoreus in 1 keer als zij destijds gedaan hebben, vond hij achteraf.
mijn idee.

vander F | 11-01-06 | 23:30

k1100: Sorry maar ik was even afgeleid door mijn secretaresse. Wist je dat ze erg goed is in het op haar knieen typen?

killermiller | 11-01-06 | 23:28

Van der F: Uuuuuhhhhhhh ik ben toevallig een hardwerkende Nederlander die al veel bijdraagt aan de fiscus. Wat mij betreft veel te veel. Overigens ben ik ook niet echt tegenstander van een fatsoenlijke afbouw van dit gedrocht.

killermiller | 11-01-06 | 23:26

De hond uitlaten in de regen zeker, en daarna de uitwerpselen oprapen...

gevallenverstand | 11-01-06 | 23:26

@killermiller 11-01-06 @ 23:22
Zielig. Ik zou wel wat anders weten te doen met mijn secretaresse en dat heeft niks met GS te maken.

K1100 | 11-01-06 | 23:25

Hoho ik woon niet in Wassenaer. En ik lig al in bed. Ik vertel vanuit mijn bed wat mijn secretaresse moet intypen. Lekker makkelijk!

killermiller | 11-01-06 | 23:22

@killermiller 11-01-06 @ 23:16,
niet zeiken, ik wil de belastingdruk naar beneden krijgen, iedereen is nu even de lul.
Je lijkt nu net zo'n goedgekeurde WAO'r die woest z'n auto parkeerde in de voorgevel van een UWV ergens in ons vredige landje.

vander F | 11-01-06 | 23:21

Mag ik alle dreigende belastingvluchtelingen er even op wijzen dat we onder Wiegel en Van Agt nog een 72% schijf hadden? En dat die onder de PvdA is afgeschaft? En dat de PvdA de uitvindert is van die vermaeledijde hyptheekrenteaftrek waaraan je zo hysterisch vasthoudt? En dat ook de SP een heel soepele en trage afbouw voorstelt, waarbij ALLE huidige hypotheken buiten schot blijven?
Kortom: jank nie zo!
En het wordt hierna toch PCDA, dus gewoon ome Jan stemmen voor brute oppositie tegen de mega-regentencoalitie die Bos en Verhagen gaan bekonkelen...

Barry (die andere) | 11-01-06 | 23:21

@haasje over 11-01-06 @ 23:08
Misschien moeten we Rita eens uitnodigen in de kroeg, zooitje breeZAH´s erin en kijken wat er uit komt. Misschien is het in de grond wel een aardig wijf. Heeft ze alleen last van geldingsdrang. Zolang ze zo streng is, geeft Balkie haar eens in week een befbeurt. Als ze haar beleid afzwakt krijgt ze een beurt van donnert en maxime terwijl woutertje met een paar tepelklemmen klaar staat en zichzelf met een hockeystick bevredigt.
*moet wat minder blowen denk ik, IQ wordt te hoog*

K1100 | 11-01-06 | 23:21

Fentener van Vlissingen, de familie Heineken, de Brenninkmeijers, de prince van Lignac, Marco Borsato, John Ewbank, Bakker Bart, alle inwoners van Wassenaar inclusief hun zoontjes danken al het plebs hartelijk voor de bijdragen aan hun stulpjes.

gevallenverstand | 11-01-06 | 23:20

Mag ik alle dreigende belastingvluchtelingen er even op wijzen dat we onder Wiegel en Van Agt nog een 72% schijf hadden en dat die onder de PvdA is afgeschaft? En dat de PvdA de uitvindert is van die vermaeledijde hyptheekrenteaftrek? En dat zelfs de SP een heel soepele en trage afbouw voorstelt, waarbij ALLE huidige hypotheken buiten schot blijven?
Kortom

Barry (die andere) | 11-01-06 | 23:18

@mijzelve,
je loopt ontzettend slordig te typen eikel,
ga naar bed ofzeau.

vander F | 11-01-06 | 23:17

@vander F. Ik heb een doctoraal in de economie. Thanx voor de bijles. Het gaat mij niet waarom het ooit ingevoerd werd. Als iemand aan mijn portemonnee komt wordt ik tamelijk vals. Aangezien ik niet alleen slim ben maar ook 1,95m groot, 125kg zwaar en me minimaal 10 uur per week in de sportschool vermaak is een valse killermiller een gevaar voor de openbare orde.
Dus als WB de aftrek afschaft zie je me wel een keer in het nieuws verschijnen........
Zandzakken voor de deur........

killermiller | 11-01-06 | 23:16

In Zweden hebben de aftrek in 1 keer afgeschaft, binnen 10 jaar was de huizenmarkt gezonder dan ooit en een lel belasting minder.

vander F | 11-01-06 | 23:15

@blawablawa
Niemand smijt geld over De Balk!

Generaal Pardon | 11-01-06 | 23:11

@killermiller 11-01-06 @ 22:58,
de aftrek is ooit bedacht om de extreme fluctuaties in rente op te vangen,
die kon in 1 jaar tijd van 6 % naar 12% schieten en weer terug.
De hypotheekrente was ervoor om deze fluctuaties enigszins op te vangen.
De rente is al jaren zo strak als wat, zit maar weinig beweging in , ergo,
hypotheekrente aftrek is volstrekt overbodig en zal ook spoedig afgeschaft worden.

vander F | 11-01-06 | 23:10

@K1100 11-01-06 @ 23:00

Zinvolle tip. Zoontje zit op judo, doet het me regelmatig voor. Mis dan de souplesse, maar met die fles op gaat het lukken
Zag dat je hedenavond in de kroeg de technieken nog doorgenomen hebt.

@ 23:03
Ben helemaal voor, maar rond het Rita liegebeestje debat stond de fles ook klaar. Die ging weer terug de kast in en kwam er pas met kerst om hele andere redenen weer uit.

haasje over | 11-01-06 | 23:08

Hoop wel dat B2 van grote hoogte valt. Heeft lang genoeg geduurd dit rariteitenkabinet.

K1100 | 11-01-06 | 23:03

@haasje over 11-01-06 @ 22:57
Als je toch valt, meteen over je linker of rechter schouder wegdraaien en doorollen. Sta je zo weer op:)

K1100 | 11-01-06 | 23:00

Vander F. Jij leeft op kosten van de staat zeker?
Welnee man de hyporenteaftrek is om de rijken nog rijker te maken. Yes!!!!! Nog meer poen!

killermiller | 11-01-06 | 22:58

@vander F 11-01-06 @ 22:55
Hoe denk je dat ik daar moet komen, zwemmend? Het zijn trouwens Canarische kanaries, en die vind je alleen daar.

K1100 | 11-01-06 | 22:57

@ K1100
Ik had het vallen van (een) B2 en niet een 737 met een K1100 aan boord op het oog. Ga zelluf ook niet vallen op voorhand, misschien als de fles leeg is, maar da's minder erg

haasje over | 11-01-06 | 22:57

@K1100 11-01-06 @ 22:52,
je ging toch kanaries vangen?

vander F | 11-01-06 | 22:55

@haasje over 11-01-06 @ 22:48
Ik wil de 13e niet vallen want van 30000 voet (10 Km) lijkt me geen lolletje.
Als het dan toch moet dan maar op de terugweg.

K1100 | 11-01-06 | 22:52

Weg met de hypotheekrente aftrek.
Wordt al sinds jaren misbruikt om huizen te financieren.
Alsof het ooit bedacht is om huizenbezit te stimuleren, wat een onzin.

vander F | 11-01-06 | 22:52

NEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHH geen linkse lente. Mijn hypotheekrenteaftrek gaat eraan.........
Eigenhuisbezitters verenigt u!!!!!!!!

HELLUP!!!!!

killermiller | 11-01-06 | 22:49

Ik voel een kabinet Bos - Verdonk aankomen...

Sir EnemA | 11-01-06 | 22:49

Ik ga de huid pas verkopen als die beer echt morsdood is, maar het flesje staat klaar en vrijdag de 13e is een mooie dag om te vallen, en dus om dronken te worden.
ventus is al aan het pakken, ik neem aan zweefvlieger ook. Ik ga niet verder door fantaseren, dan houd ik de kurk niet op de fles vanavond. Wat een dag.
* gaat met feesttoetertje de hond uitlaten*

haasje over | 11-01-06 | 22:48

Op NL 3 een interessante analyse van ene Groothuizen.
Zelfs als wij die provincie met onze troepen 'beveiligen' nemen de Yankee's zich de vrijheid om af en toe lekker door 'onze' provincie te raggen om links en rechts wat vermeende Taliban overhoop te schieten.
Loop je als Nederlands militair met veel moeite het vertrouwen te winnen van de plaatselijke bevolking, komen er een paar van die Yawhee Yanks binnen stampen om gezellig als een stelletje olifanten de porcelijnkast uit te wonen.

vander F | 11-01-06 | 22:48

Ik heb dit jaar niet meegedaan, vorig jaar had ik een IQ van 123.
MAAR! Blowers scoorden goed en ik heb het afgelopen jaar veel geblowd, dus het zal nu wel een paar puntjes hoger zijn...

da wizard | 11-01-06 | 22:41

@da wizard 11-01-06 @ 22:38,
hoe staat uw IQ ervoor waarde Wizard?

vander F | 11-01-06 | 22:39

Bert Bakker net een IQ van 132.
Dat is best goed, eens kijken of een hoog IQ ook staat voor "achter je eigen woorden staan"...

da wizard | 11-01-06 | 22:38

@gevallenverstand 11-01-06 @ 22:15,
jaaaaah, maar dat plaatje van een schaap erbij staat zo leuk.
Maar nu even serieus,
Ronnie Tober,
geweldig, gelijk op volksgezondheid plaatsen.
Die man is minstens 97 en ziet eruit als 50, lichtend voorbeeld voor ons allen.

vander F | 11-01-06 | 22:36

hoezo af gaan?

9-buts | 11-01-06 | 22:16

vander F 11-01-06 @ 22:07
De meeste dieren worden onder toezocht van slachterij geslacht. Ieder boer trekt de kop van z'n kip eraf en slacht het konijn van zijn kinderen. Wat een mietjesverhaal.

gevallenverstand | 11-01-06 | 22:15

Barbapoeppa 11-01-06 @ 21:53
+ Gordon, de Tokkies en Siep de Haan natuurlijk!

gevallenverstand | 11-01-06 | 22:12

@TT
Het is in Den Haag al een circus. Deze artiesten en commedianten zouden de verkiezingsstrijd wat kunnen opleuken.

Barbapoeppa | 11-01-06 | 22:05

@Barbapoeppa
Hoezo?

TT | 11-01-06 | 21:59

Balkenende is TOP, zeker met zijn nieuwe kapsel: RESPECT!

Onderbuik | 11-01-06 | 21:59

Persoonlijk is voor mij de vraag niet zo belangrijk of de 'bevlogen visionairen' van Dagobert 66 de stekker uit het kabinet gaan trekken. Nee, waar het om draait is of de buitenparlementaire oppositie klaar is voor het grote werk. Ik zit vooral te denken aan Vlemminx, Ratelband, Wieteke van Dort, Bassie Adriaan, Vader Abraham, Ronnie Tober, de twee Pinten en John de Mol.

Barbapoeppa | 11-01-06 | 21:53

Eindelijk, de gesel van het domineesgezelschap gaat eraf. Om in de termen te blijven, was het niet david die goliath doodde... alleen ging david daarna niet dood en dat zou wel moeten gebeuren met D66. Al die zuurheid, daar moeten we eens keer vanaf. Alle voorstellen die dit kabinet hebben gedaan zijn een negatieve keuze. Minder, minder en nog eens minder. Dat hele innovatieplatform waar onze geeerde MP leiding aan zou geven is TOTAAL niet van de grond gekomen. Niet gek van iemand die ID heeft ingefluisterd bij Verhoeven. Stoppen met die on-nederlands kabinet. STOPPUH!! Als D66 de lont is dan sta ik met mijn aanstekertje klaar.

TT | 11-01-06 | 21:45

kunnen we D66 niet een hart onder de riem steken?! Zoiets als "spring dan als je durft spring dan" en dan kijken hoe ze te pletter vallen..

Maraka | 11-01-06 | 21:43

Dit "sorry" en excuus-kabinet gaat niet vallen. Let op wat er nu weer uit de hoge hoed getoverd wordt. Even sim-sala-bim met tita-tovernaar, met wat punicaire snuisterijen rondstrooien, reces voorbij, glas, plas en over op de orde van de dag. Dus waar hebben we het over !

penpal | 11-01-06 | 21:41

Balkenende is een slappe lul, gewoon een besluit nemen en niet zoveel lullen.
Allemaal schijtlaarzen.
En geen gezeur over oorlogssituaties, nee we gaan daar thee drinken ofzeau?
Het is aan de defensiestaf over te laten hoe het er militair voorstaat, geven die het groene licht is het aan de zittende regering om de knoop door te hakken.

vander F | 11-01-06 | 21:38

+ geleden ;)

Pannie | 11-01-06 | 21:37

MAXIMO 11-01-06 @ 20:16

Jij had het 10 jaar beter wou je beweren?

Pannie | 11-01-06 | 21:35

@ Teeuws T 16.22
SGP stemmen... ja waarom ook niet?! Godver! DAT MOET GEBEUREN. Dat wordt lachen! Serieus!, drommelsch nogantoe. Orde op zaken!

Mick Visstick | 11-01-06 | 21:32

@ dewitteneger: het is ook altijd weer de schuld van de heaumeausuelen...

stuyterkuycken | 11-01-06 | 21:29

Het kabinet gaat niet vallen, D66 buigt weer mee onder een toezegging van 50 miljoen eur extra budget voor lagere opgeleide homo's met heimwee.

dewitteneger | 11-01-06 | 21:27

@ omerta62: Right en we hebben nu eenmaal een beroepsleger en die kiezen ervoor om soldaat te zijn en oorlogje te spelen. Soldaten gaan zo nu en dan dood, net als in het echte leven. En dat mag niet van D66 en GL en SP en CU en die andere nathanden. Waar betalen we de zandhappers anders voor?

stuyterkuycken | 11-01-06 | 21:25

stuyterkuycken 11-01-06 @ 21:12
Mee eens ... hadden daar in de eerste instantie al niet moeten zitten...
Die ijdeltuiterij van die teringpechtold strontzat zeg!
Wat een vuile rotteaandachtstrekker is dat mensen... pff
Overal zie je uitgezakte smoel van die lul op lieslaarzen....

omerta62 | 11-01-06 | 21:17

Wat mij betreft mag D66 de boel laten klappen. De PvdA die stemt toch wel voor. Resultaat: we gaan naar Afghanistan en zijn weer vrindjes met de USA inclusief moddervette orders en die nepliberalen van D66 komen never nooit niet meer in de Tweede Kamer. Het mes snijdt dan mooi aan twee kanten.

stuyterkuycken | 11-01-06 | 21:12

Balkie gaat kabinet laten vallen en gaat er vervolgens hand in hand vandoor met Wout.

doktersnuggles | 11-01-06 | 21:08

@Targent,
zal Mo b. je niet in dank afnemen, dat hij een Amerikaanse uitvinding is.

vander F | 11-01-06 | 21:07

@targent 11-01-06 @ 20:47,
ben ik met je eens, het is gewoon folklore,
en geen terrorisme.

vander F | 11-01-06 | 21:06

targent 11-01-06 @ 20:47
..
en ik maar denken dat het een uitvinding van de moslims is. ik dachtdat moderne oorlogsvoering en een hypocriet twee partijen stelsel amerikaanse uitvindingen waren.

kolonel klootoog | 11-01-06 | 20:57

Moslim terrorisme is een uitvinding van de usa.

targent | 11-01-06 | 20:47

het enige positieve aan dit alles is, naast een eventueel demissionair bachanaal dit weekend, dat er een kneiter van een multimedia-fuck aan zit te komen.

kolonel klootoog | 11-01-06 | 20:46

D66 'going out with a bang' is natuurlijk een redelijk alternatief voor langzaam tot onder 1 zetel zinken!

gevallenverstand | 11-01-06 | 20:44

tijd voor nederland om een eigen koers te varen, tijd om eigen problemen op te lossen en niet te bemoeien met bush zijn waanideeen

Dariuz | 11-01-06 | 20:34

Ik stel voor om alvast een parlementaire te beginnen over de vraag hoe het toch zo gigantisch mis heeft kunnen gaan met de missie in Afganistan.

Wat de uitkomst van het hele verhaal ook is, het moet nu wel misgaan. Of de hele soap wordt afgeblazen, dan worden onze Amerikaanse vriendju's boos, dus dat kan niet. Of we gaan wel, maar doen dat dan wel half. Waarschijnlijk krijgen onze jantjus een geweldsinstructie mee en ik vermoed een katapult oid.

Uiteraard staat er een officier van justitie in nederland klaar om onze jongens te veroordelen als ze iemand zeer hebben gedaan.

Komt er echt stront aan de knikker, dan kijken onze Amerikaanse vriendjes lekker de andere kant uit. Aangezien de compromis zal zijn dat we hooguit een onbewapende apache mee mogen nemen om boeh te zeggen tegen de terroristen zullen er vele slachtoffers vallen. In dit geval zouden wel eens een zooitje nederlandse jongens het loodje kunnen leggen. Misschien kunnen we heel defensie beter afschaffen en de yanken een paar miljard toeschuiven om ons te beschermen.

neemjemoederindemali | 11-01-06 | 20:33

hmm d66 zo slecht nog niet.
ze likken in iedergval de bilharen van bush niet!!!!!!!!!!!!!!!
heb ik respect voor!

targent | 11-01-06 | 20:26

Zalm had dus helemaal gelijk. Een socialist dorst in de jaren 50 niet eens een vinger uit te steken naar een lege fles, nu blijken de linkste~ reaguurders van GS over magnums te beschikken.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 20:19

@Broeva Haro!!
Helemaal mee eens, zoals van der F al zei hebben we nog nooit een echt Links kabinet gehad.
Geef ze maar een kans, nu zijn al die anti-links lpf-achtige praatjes toch enkel maar leeg gelul in de ruimte aangezien links nooit echt met de scepter mocht zwaaien. Slechter dan nu kan ik het mij anno 2006 in Nederland inderdaad niet voorstellen, hoogste tijd voor verkiezingen.
BTW voor jou staat ook al een glas gereseveerd,

MAXIMO | 11-01-06 | 20:16

ik moet het allemaal nog maar zien, je hoop natuurlijk een hoop, en dat doe ik elke dag. ik ga er geen eens niet op hopen, ik durf niet te hopen. ik ben bang dat alles maandag gewoon nog steeds kut is in nederland.

kolonel klootoog | 11-01-06 | 20:15

Nederland maakt u op voor het morgenrood!

Dariuz | 11-01-06 | 20:08

@omerta62 11-01-06 @ 20:03

Alleen als het een direct gekozen kok is natuurlijk...:-D

Klaas Vaak | 11-01-06 | 20:04

EENDENALARM OP OORPEUTEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hama,
Omerta
Opdraven allemaal

K1100 | 11-01-06 | 20:04

God god wat een opwindinng om niks, D66 is een stelletje weekdieren, tuurlijk laten ze dit kabinet niet vallen want dan zijn ze Helemaal niks meer, wat ze toch al niet zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Levereter | 11-01-06 | 20:04

*Helemaal mee eens..
Met voorop die Pechtold.. met zijn uitgezakte communiemuil.
Wat een weekdier is dat ook zeg...
De frisse wind van d66 donder op man... ga koken...

omerta62 | 11-01-06 | 20:03

@Broeva Haro!! 11-01-06 @ 19:49
Nijmegen? Daar wilden ze toch de almachtige SUV´s verbieden. Straks allemaal in een Nixan Micrra.

K1100 | 11-01-06 | 20:00

@rzer0 11-01-06 @ 19:53
Daar zou ik nog niet dood gevonden wilen worden. Stelletje ruggegraatloze mongolen.

K1100 | 11-01-06 | 19:57

Broeva Haro!! 11-01-06 @ 19:49
U zult ongetwijfeld iets doms hebben gezegd maar ik kan het niet vinden.

omerta62 | 11-01-06 | 19:57

Als de zaak valt, voor D66 in ieder geval één zorg minder: Bij volgende formatie pogingen tussen verchillende partijen, hoeven zij niet eens aan te schuiven. Succes verzekerd als je wilt dat je coalitie valt!!! Destructie66, goed bezig.
En links kabinet? Dan ga ik snel stoppen met werken, even snel lang haar, baard en geitewollen sokken aanschaffen. Inkomen gegarandeerd!

Klaas Vaak | 11-01-06 | 19:56

Doen ze toch niet!!!!

Maraka | 11-01-06 | 19:56

K1100 11-01-06 @ 19:51
nee... was zo... ik kon ook tijdje niet binnenkomen...

omerta62 | 11-01-06 | 19:56

Ik was vorig jaar bij het partijcongres van D66. Ze trekken nu wéér de keutel in. Let op mijn woorden!

rzer0 | 11-01-06 | 19:53

Bij GS was het licht ook eventjes uit. Of ben ik de enige die er last van had?

K1100 | 11-01-06 | 19:51

Interessante uitspraken trouwens van die Amerikanen. Balkenende is dus gewoon voor omdat hij anders volgende maand waarschijnlijk naast Saddam in het beklaagdenbankje zit.

blawablawa | 11-01-06 | 19:51

MAXIMO 11-01-06 @ 18:52
Wat zeg je dat toch weer goed, helemaal mijn idee, al drink ik uit principe geen champagne, beetje kleinburgelijk.

Hoe dan ook: Dat D66 draait wel weer bij, zoals altijd, storm in een glas water, veel hoogdravend gelul en uiteindelijk toch niets doen door gebrek aan ruggengraat.

En laat er eens een kabinet PvdA, GL, SP komen, wat dan nog? In Nijmegen is al jaren een dergelijk ´regime´ aan het bewind. Is de gemeente Nijmegen een volksrepubliek geworden? Welnee, alles draait gewoon door. Geef hen dus een kans om waar te maken wat ze al jaren zeggen. Slechter kan het toch niet worden. En als ik iets doms zeg, dan hoor ik dat graag, maar wel met steekhoudende argumenten.

Broeva Haro!! | 11-01-06 | 19:49

Wat mij betreft mag D66 de boel laten klappen. De PvdA die stemt toch wel voor. Resultaat: we gaan naar Afghanistan en zijn weer vrindjes met de USA inclusief moddervette orders en die nepliberalen van D66 komen never nooit niet meer in de Tweede Kamer. Het mes snijdt dan mooi aan twee kanten.

stuyterkuycken | 11-01-06 | 19:49

@Hama
Natuurlijk mag vriend Hama niet op ons feest ontbreken.
BTW... '61, is dat niet het geboortejaar van Wouter Bos?

MAXIMO | 11-01-06 | 19:49

Goh, wat een gezelligheid in politiek Den Haag

Minimoi | 11-01-06 | 19:23

@President Babboe Bab 11-01-06 @ 18:56
Nee toch!? Het wordt juist een uitgeef/geld over de balk smijt kabinet. Daar moet je toch van meeprofiteren. Al was het maar omdat de uitkeringstrekkers nu weer tonnen kunnen gaan uitgeven in die zure matrassenwinkel van je.

blawablawa | 11-01-06 | 19:19

Het kabinet gaat niet vallen , let maar op......... Die d66 sukkels lopen alleen maar te dreigen maar uiteindelijk binden ze in ....

Stijlvol stijlloos | 11-01-06 | 19:12

vallen, vallen, en dan? Gaan ze toch gewoon demissionair verder?

Wowzers | 11-01-06 | 19:10

leeft de economie net weer op komt de pvda straks aan de macht om eens lekker geld uit te geven en populair beleid te voeren, jah dat is nogal makkelijk dan............

crosmos | 11-01-06 | 19:09

't Is al lang fijn dat nu zelfs de VVD het lijkt "toe te staan" dat ook onze Volksvertegenwoordiging eerst praat over de inhoudelijke kant van de zaak alvorens haar ongeziene fiat te verlenen...
.
Maar het is nog altijd moeilijk in te zien *kuch* waarom een PvdA niet op haar woord geloofd mag worden... als zij instemmen met het voorliggende moet je er toch vanuit mogen gaan dat zij daar met hart en ziel achterstaan...
.
In hoeverre past dat in het gevaar brengen van die mogenlijk uitgezondenen daar nu in? Dat het draagvlak gefaked of oneigenlijk zou zijn?

witvoedt | 11-01-06 | 19:07

@maximo,

heb ook nog een flesje bubbels uit '61 liggen, ruk hem graag open met een luide plop als deze a-sociale bende valt!

hama | 11-01-06 | 19:06

Woutertje als president? Ik ga al vast een landje uitkiezen om over een aantal jaartjes naar te emigreren. Iemand nog suggesties?

Pauleau | 11-01-06 | 19:03

Kudt.. kan ik weer goudstaven, brandhout en bronwater inslaan voor de postlinkse puinruimkabinetten die onvermijdelijk gaan komen. Ik voel een duidelijke verstoring in the force.

President Babboe Bab | 11-01-06 | 18:56

@KoC
Wouter Bos

@witvoedt
Van Nu.nl: "Want die steun (van de PvdA dus, -ZI) wordt dan niet gegeven op inhoudelijke, maar op machtspolitieke gronden. Dan hebben we een kabinetsprobleem, want het lijkt mij vrij ondenkbaar dat D66 in zo'n kabinet wil blijven."
Dus als de PvdA instemt met uitzending zal D'66 de conclusie trekken dat dit op basis van machtspolitieke gronden is en niet op basis van de inhoud. En daar heeft D'66, terecht, geen zin in. Dat is tenminste wat mijn interpretatie is van dit bericht.

ZI | 11-01-06 | 18:53

========================================================

Mensen, niet vergeten te stemmen op de nieuwe MP

Zie: TheRealShowstopper 11-01-06 @ 16:48

========================================================

TRS | 11-01-06 | 18:53

Ik heb hier al een tijdje een goede 5-liter fles champagne koud staan van ons; de Harige Bangmaker en ik, telkens hadden we de goede hoop deze te mogen sabreren en een beetje met jullie te delen maar tevergeefs...
Vanaf nu kijk ik bij elk Balkeneinde dejavu standaard de kat uit de boom...
*Pakt de kristallen glazen uit de kast en wast ze voor de zekerheid nog effe af".

MAXIMO | 11-01-06 | 18:52

ja hoe zit dat nou?? kan ik op GS stemmen bij de volgende verkiezingen?

anti-flag | 11-01-06 | 18:51

Nou GS, ik zou die verkiezingscampagna maar eens in werking gaan zetten want op een links lente zit ik niet te wachten, maar wel op een roze zeaumert!!

Dirk de Swaffelaar | 11-01-06 | 18:47

@ZI 11-01-06 18:35
Over "het in gevaar brengen van" welke "militairen" heeft u 't dan?
Over diegenen die er nu wellicht NIET heengaan soms...

witvoedt | 11-01-06 | 18:45

Help me even: Wie riep ook alweer iets in de trend van als je als oppositiepartij de kans krijgt om een college te laten vallen, moet je die kans nemen. Heemskerk of Bos?

King of controversy | 11-01-06 | 18:41

@Hottestbrain 11-01-06 @ 18:36,
beetje oververhit?

vander F | 11-01-06 | 18:38

fuck tiepvaudten

Hottestbrain | 11-01-06 | 18:36

zodra de linksche lente aanbreekt zal ayaan teruggeschopt worden naar waar ze vandaan komt onder het motto "verbeter de werled, begin bij jezelf" en daarna iedereen legaal verklaard worden waardoor ze eindelijk een fucking baan kunnen krijgen. Daarna "pim-stijl" grenzen 100% dicht tot we onze eigen problemen hebben opgelost, daarna pas weer eventueel grenzen open.

Hottestbrain | 11-01-06 | 18:35

Balkenende en die Bakkert hebben volledig gelijk. Deze beslissing moet genomen worden op basis van inhoudelijke gronden en niet op basis van machtspolitieke gronden zoals Bakker dat noemt. Als een zogenaamd sociale partij als de PvdA op dergelijke wijze te werk gaat moeten alle potentiele Bos-stemmers maar eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze dat precies doen. Het in gevaar brengen van militairen om je eigen hunkering naar macht te bereiken. Machtsgeilheid boven de veiligheid van je eigen militairen, sociaal hoor. Dan liever Balkenende, die ondanks alle domme dingen wel inhoudelijk blijft.

ZI | 11-01-06 | 18:35

D66 is de partij van de grote spanningsbogen. Maar altijd met een happy end.

blawablawa | 11-01-06 | 18:35

D'66 lijkt in deze graag de brug te willen zijn tussen CDA en PvdA. Misschien mogen ze volgende keer wel gewoon weer meedoen...
Bovendien lijkt het nutijds wijs om menig achtergrondgeluid dat rondboert in "democratische" kring serieus te nemen. Dit zou weleens de laatste keer kunnen zijn dat ze zich op deze manier kunnen profileren. Als principiele "breker" dan. Wie breekt betaalt niet immer... toch?
Bovendien lijken ze de inzet al te hoog hebben opgeschaald om nog te kunnen passen.
.

witvoedt | 11-01-06 | 18:35

Ciao Mr. Potter!!!

Messi | 11-01-06 | 18:33

Boven, als het kabinet valt, wat moet Ayaan dan? Over tien jaar als het wachtgeld op is? Moet ze dan onder haar steen vandaan kruipen en gaan werken of zo?

blawablawa | 11-01-06 | 18:33

yeah!! lang leve de linkse lente!

anti-flag | 11-01-06 | 18:31

En de NAVO heeft helemaal niets te zoeken in Afganistan.
In VN verband geen probleem.

vander F | 11-01-06 | 18:30

ach, de soep zal niet zo heet gegeten worden als opgediend. D66 heeft op geen enkel vlak standgehoude, en zal ook op dit vlak toegeven.
Mocht het toch vallen, gewoon pvda/cda hoewel ik wel een keer zin heb in hard-links

hama | 11-01-06 | 18:29

Rita gaat na haar ontslag lekker weer gevangenen bewaren.
Verder vind ik alles best zolang dat pestpokke CDA maar de oppositie ingeschopt wordt.

vander F | 11-01-06 | 18:29

Zou de Nederlandse droom dan eindelijk uitkomen? Balkie opHoerennnnnnnnn.... Wilders en Rita aan de MACHT!!!!

MiRRoRMaN | 11-01-06 | 18:24

En zo valt het kabinet op zijn Rotterdams met dank aan die heikneuters van de P.v.d.A..
P.s. Komt Rita terug? I love Rita !!!!!

diepnek | 11-01-06 | 18:23

@ventus_aqualis 11-01-06 @ 17:05,

Da's een grote kaffir leugen, Aisja was NIET 12 jaar maar 8,5* jaar toen de pedofiel Mohammed het huwelijk consumeerde.

(en dus ook niet al 9 jaar want er wordt door mohammedanen in maanjaren gerekend en die zijn 29 dagen korter dan echte jaren)

Mujahid | 11-01-06 | 18:22

Jammer maar ik zie nog geen verbetering in het PR beleid van de linkse partijen, ze kunnen niet uitleggen waarom ze beter zijn. Dus bij de opiniepeilingen stemmen mensen links omdat ze zien dat rechts behoorlijk lelijke dingen doet, maar nu al, ruim voor de verkiezingen, is dit kabinet klaar met de ergste maatregelen en nu gaan ze weer lief doen. Bij de verkiezingen straks wat mooie slogans en insinuaties jegens links en we zijn het allemaal weer vergeten. zo gaat het al zeker sinds 1988: goede polls voor links, maar op het stemburo doen ze het weer fout.

Wifibro | 11-01-06 | 18:21

Echt onzin dat het kabinet gaat vallen. Vallen is immers ongelijk wortelschieten op het pluche. Dus een fysische onmogelijkheid.

blawablawa | 11-01-06 | 18:20

zouden jullie een marokkaan als minister-president willen?

rif_soldaat | 11-01-06 | 18:19

Wanneer hebben we in het verleden dan een links kabinet gehad?
We hebben nog nooit een links kabinet gehad, hoogstens kabinetten waar de PvdA mocht aanschuiven.
en die opiumhandel kan idd beter worden aangepakt, die Amerikanen bakken er weer niks van.

vander F | 11-01-06 | 18:17

En van Mierlo denkt na 40 jaar het is over. Basta!

ganzo | 11-01-06 | 18:16

In Balks sms @ BertBakkerD66:
... vergeet niet te dreigen met "KABINETSCRISIS"

überigens!

de Valse Messias | 11-01-06 | 18:15

Mooi verhaald messias, zie ik daar een talentvolle schrijver in spe?

MasterAB | 11-01-06 | 18:13

@King of controversy
Ketel 1??
In de door jou,beschreven hypothetische Afgaanse situatie,komt de Diplomaat beter van pas,ooit gehoort van Desi Bouterse!

Torquemada | 11-01-06 | 18:11

Ik zeg stuur het leger ernaar toe. Ik weet het, het is lekker zo lekker achter de pc de hele dag reaguren op geenstijl.nl maar toch zo af en toe moet er wel gewerkt worden. Wel met natuurlijk de zwaarste wapens die nederlandse leger heeft dus pak die 9mm alvast maar in... En onder het mom van shoot to kill natuurlijk.

Antinl | 11-01-06 | 18:10

Scéne 13: CAPELLE - BALK'S HUIJS - [INT.]
Na een gezellig CDA-congres in Zuidhorn, komt Jan Peter weldaan thuis. Hij poetst zijn tandjes, trekt z'n Knight Rider-pyjamaa'tje aan en kust z'n vrouwtje goede nacht. Nog even ligt de Balk fijn na te genieten als hij de afgelopen dag nog eventjes met z'n oogjes dicht bij langs gaat. Nog net geen stijve lul. Wat klapten ze mooi, toen hij zei dat onze militairjes naar Verweggistan moesten. Dat was immers hun plicht. 'We' zouden weleens bij George Walker B. in een verkeerd daglicht kunnen komen te staan, als we níet gingen...
Bovendien rekenen die arme Verweggistanen op de bescherming van 'onze jongens'. Hij draait zich nog een keer om, en al spoedig raakt JP in een diepe slaap.

Hij droomt dat hij in een Vinexwijk loopt. De wijk komt hem niet meteen bekend voor, ondanks het homogene uiterlijk van de wijk. Het zou een van de zoveel wijken kunnen zijn in dit fijne land van Vinex, waarover de Balk de scepter zwaait. Hij loopt de straat af, maar er is geen mens te bekennen. Het lijkt wel zondag. "Is dit Cappelle?," vraagt de Balk zich af. Een kliko op een garagepad verraadt zijn positie: 'eigendom van de gemeente Wassenaar'.
De Balk besluit bij een huis aan te bellen. Een verdwaasde vrouw doet open. "Ben ik hier in Wassenaar?," vraagt JP aan de dwaze vrouw, die spontaan op de Balk begint in te rammen. Een ietwat verraste Balk, verliest ongelukkigerwijze zijn evenwicht, waardoor hij komt te vallen. De dwaze vrouw neemt van de gelegenheid gebruik en begint verder op de Balk in te hakken. Ze slaat hem zowat tot pulp, maar nog net niet buitenbewustzijn. "Waarom? Waarvoor?," stamelt de bebloede lutser. Waarna de vrouw haar identiteit prijsgeeft: Desirée Stokkel!

Haar motief: doordat de afgelopen acht jaar (kabinetten Balkenende 2, 3 en kabinet Zalm-Wilders én Balkenende 4) hebben gezorgd voor een constante toevoer van militairen naar Verweggistan, de betaalde-dienstplicht te hebben ingesteld vanaf 12 jaar; is ze nu ál haar "kids" kwijt. Die werden namelijk in 2008 opgeroepen om naar Verweggistan te gaan. Voor een schamele gevaren-vergoeding; dat dan wél weer. En Desirée'tje kon die pleuries nodig gebruiken, immers. Dus offerde ze d'r kinderen met goedkeuring op, voor Volck ende Vaderland...
"Ik doe het voor mijn Kids...," snauwt ze hem nog toe, waarop de doodsklap volgt.

De Balk schrikt wakker. "Dit wil ik niet op mijn geweten hebben... Dan maar Van Speyken: 'de lucht in!'" Hij grijpt z'n mobieltje en stuurt een 'anoniem' SMS'je naar Bert Bakker: "vergeet niet te dreigen met <kabinetscrisis>"
De Balk gaat opgelucht weer lekker liggen. Hij heeft zich aan zijn plichten als poppenkast-premier weer voldaan...
Welterusten, MP, slaap zacht!

de Valse Messias | 11-01-06 | 18:10

we zullen wel zien wat het wordt .
eerst zien dan geloven.
als het wel zo is , is het te hopen dat bossie het beter doet dan het troepie wat er nu zit.

roelofw | 11-01-06 | 18:09

@Bloq
Hopelijk gaan ze wat doen aan die buitensporige salarissen van die topambtenaren van de semi-publieke sector en leden van raad bestuur van multinationals enz. En bealstingen verlagen is toch goed?

MasterAB | 11-01-06 | 18:08

Zijn er nu nog werkelijk mensen en reaguurders in 0031 die denken dat het zou kunnen komen tot een Groen-Rode regering met Wouter op de rechterflank...
.
Wees nou es reeel.

witvoedt | 11-01-06 | 18:07

@king of C
Klopt helemaal!

contrastvloeistof | 11-01-06 | 18:07

Ik ben benieuwd hoe het gaat als Marijntje samen met Wouter en Femke een regering gaan vorme.

Ik bedoel marijntje is zo standvastig in zijn keuzes. En wouter, ja wouter doet gewoon wat het volk van hem verwacht. Belastingen verlagen en uitkeringen verhogen.

Bloq | 11-01-06 | 18:03

@ Torquemada
Wat wij daar te zoeken hebben? Weet jij wel hoe krakkemikkig die hele logistiek verloop van het opium vervoeren? Daar kan Nederland een belangrijke bijdrage leveren aan de lokale economie. Ook aan onze eigen economie. Las gister ergens dat 90% van alle heroine wereldwijd, mede mogelijk wordt gemaakt door Afgaanse opium. Als we het in Afganistan dus een beetje goed aanpakken zijn we binnen een jaar van onze staatsschuld af.

King of controversy | 11-01-06 | 18:02

Sinds de val van het Taliban bewind in Afganistan,is de Opium produktie in dit land verhondertvoudigt,Drugslords mogen NIET aangepakt worden door de Nederlandse Militairen!!
WHAT THE FUCK hebben wij daar te zoeken??

Torquemada | 11-01-06 | 17:58

@Redneck:
Ja!! Maorijnissen als president! Wow! Herinvoering 70% belastingtarief voor 100k plus per jaar, alle ondernemers het land uitjagen, allemaal even arm, de economie naar de klote, minimaal 50% van het volk aan de vette oetkering, en opvoedingskampen om kindertjes socialistisch op te voeden. Jummie! Ik zie het al helemaal voor me. Heeeeerlijk!

Rest In Privacy | 11-01-06 | 17:57

Overigens voor iedereen die bang is dat D66 wel bij zel draaien, weet dan dat D66 ook tegen de inval in Irak heeft gestemd. Juist met dit soort dingen lijken ze principieeler te zijn dan normaal. Het wachten is dus op de PvdA.

King of controversy | 11-01-06 | 17:50

nou jan peter make my day en rot op uit de nederlansche politiek.
marijnisen for president

Redneck | 11-01-06 | 17:49

Tot zover Superjan, live vanuit dromenland
Nu terug naar de studio

King of controversy | 11-01-06 | 17:48

Nee hoor. Geen linkse lente agv D666 'flinkheid'. Dat is geen karakteristieke eigenschap van die partij. D666 is een partij waarin de jongens en meisjes heel bewust met hun politieke verantwoordelijkheden (en kansen in het vervolgtraject) omgaan.

Kabinet opblazen = zetelverlies = minder politieke etalage = minder kansen = geen vette aueteaux.

Als kabinet blijft draaien en wachten op D666 komt er donderdagmiddag of -avond een doorwrochte inhoudelijke discussie met gewichtige pleidooien (hhrrrr) en dan gaan ze heel democratisch stemmen. En stemmen ze er toch mee in.

IzNoGood | 11-01-06 | 17:46

Wilders 22 zetels.

superjan | 11-01-06 | 17:45

@.MasterAB | 17:38
"die achterlijke belg". Zijn er ook andere dan ?

ventus_aqualis | 11-01-06 | 17:40

Brusselmans die achterlijke belg? Dat is pas landverraad !

MasterAB | 11-01-06 | 17:38

Lijkt me duidelijk. Wordt een coalitie brusselmans-fleischbaum.

iL Plagiatore | 11-01-06 | 17:37

@omerta62 11-01-06 @ 17:12 : O.K. op die fiets...

TM | 11-01-06 | 17:36

Het is zaak om zo snel mogelijk twee bedrijfjes te gaan beginnen:
Ofwel een gesubsidieerd loempiakarretje met een werkloze antiliaan erin of een bedrijfje gespecialiseerd in bodybags.
Als de salonsocialist aan de macht komt zit je goed maar als alles bij het oude blijft ben je ook verzekerd van een goede oude dag.
Ik krijg er de tering van... WEER naar de kamer van Koophandel!

omerta62 | 11-01-06 | 17:36

@drieluik jah, oaulikom salaam

rif_soldaat | 11-01-06 | 17:32

wouter bos past wel bij d66: het is een partij voor homo's.

Onderbuik | 11-01-06 | 17:28

@rif_soldaat

Dat zou het toch wel worden. Gaat nu alleen wat sneller.
Gegroet, broeder (zo zeggen jullie dat toch?)

drieluik | 11-01-06 | 17:28

Hulde aan D66 Maarrrrrrr eerst zien of ze hun poten nu wel stijf houden.....

contrastvloeistof | 11-01-06 | 17:26

@Generaal Pardon

Volgens mij is het nieuwe zorgstel niets meer dan een belasting maatregel die de dames en heren politici, te pas maar vooral te onpas kunnen aanpassen naar eigen goeddunken. Nog afgezien van de burocratische ellende die dit met zich meebrengt.

Karel Kruizenruiker | 11-01-06 | 17:25

@?vejk Welke puinhopen? Orde op zaken stellen. Vervallen gebouw van de verzorgingsstaat platgooien en iets fatsoenlijks proberen neer te zetten

K0TS | 11-01-06 | 17:25

Wat een blunder weer van dit kabinet dan, eerst al troepen toezeggen terwijl er nog helemaal geen steun was. D66 moet poot stijf houden.

MasterAB | 11-01-06 | 17:24

eindelijk wordt nederland een islamitsch land.

rif_soldaat | 11-01-06 | 17:24

ach, ze beloven die d66-honden gewoon een gekozen commissaris van de koningin of zoiets, en een paar miljoentjes erbij voor het hoger onderwijs, en dan is het weer van glas, plas en zoals het was. Maar wat zou het mooi hè, een links kabinet, eindelijk de puinhopen van een paar jaar Balkie opruimen. We blijven hopen.

?vejk | 11-01-06 | 17:23

@zum kotzen Ik denk dat je wat gristelijke instellingen(o.a. scholen) vergeet. Ben bang dat de moslims een fractie krijgen vergeleken met gristenen

K0TS | 11-01-06 | 17:22

Gewoon door met een minderheidskabinet, niks aan het handje.

Rasses | 11-01-06 | 17:21

@JackRandom 11-01-06 @ 17:11

Ja duh, dat kwam omdat de meeste religieuze instellingen die soepsidie ontvangen, van islamitische aard zijn... en daar wilde de PvdA gezien haar achterban niet hard tegen optreden.

zum kotzen | 11-01-06 | 17:19

Bovendien de mensen waar het omgaat de soldaten zelf willen maar al te graag dus ik snap dit klote spel voor geen meter. Blijf er wel een laf nasmaakje van houden.

defenz | 11-01-06 | 17:19

MasterAB 11-01-06 @ 17:12
Kolonel... zou ik misschien mogen martelen??...
Ik heb alle kwalificaties in huis.

omerta62 | 11-01-06 | 17:19

*doet mee met staande ovatie voor Van Rechts*

zum kotzen | 11-01-06 | 17:18

MasterAB 11-01-06 @ 17:15
Omdat nl al heeft toegezegd en er al waren en om dat nu af te blazen vind ik behoorlijk zwak en persoonlijk ook heel jammer.

defenz | 11-01-06 | 17:17

Kan iemand uitleggen wat we uberhaubt in dat woestijn-zootje te zoeken hebben?

.bolletje | 11-01-06 | 17:17

@kolonel klootoog 11-01-06 @ 17:13
Nog wat leuk en bruikbaar spul op de kop getikt in Belgie, Kolonel?

CoJoNes | 11-01-06 | 17:16

D666 die zicht aan zijn woord houd, eerst zien dan geloven...

da wizard | 11-01-06 | 17:16

Kan iemand uitleggen waarom Nederland troepen moet sturen en niet een ander lid van de NAVO? Tsjechie, Italie of Frankrijk bijvoorbeeld???

MasterAB | 11-01-06 | 17:15

En het vallen van het kabinet zou toch zalig zijn nu of niet dan?

defenz | 11-01-06 | 17:14

MasterAB 11-01-06 @ 17:12
Ben bang voor een ban.... anders had hij er nog een keer uitgegaan

omerta62 | 11-01-06 | 17:13

@JackRandom Paars, Idd toen had er puin moeten worden geruimd, helaas gemiste kans

K0TS | 11-01-06 | 17:13

het 42ste staat paraat om tijdens eventuele ongeregelheden deze week keihard in te grijpen. en anders doen we het lekker zelf wel, zo'n politieke omwenteling naar spaans voorbeeld.

kolonel klootoog | 11-01-06 | 17:13

Wat ik begreep wil de PvdA (lees Bos) inderdaad het liefst met het CDA in de regering alleen dan wel zonder Balkie! Mij lijkt het beter als ze met de VVD gaan kunnen we Rita tenminste behouden, maar dan wel zonder Zalm graag.

Janatuplova | 11-01-06 | 17:12

TM 11-01-06 @ 17:04
Remember Watergate???
Bos heeft het zelfde leugenachtige griezelige schijnheilige en destructieve vermogen om een land volledig naar de knoppen te helpen met een schandaal van jewelste.
Ik zit even te denken aan dingen die ik hier nog niet eens durf uit te spreken.( kwetsbaar IP'tje)
Verder heeft ie wel een lekker kontje (zegt mijn vrouw)
*en loopt met een stuk hout de huiskamer in waar vrouwlief rustig in haar aldipostzegelverzamelingetje zit te neuzen)

omerta62 | 11-01-06 | 17:12

@Omerta62
Kan je het misschien nog een keer posten?

MasterAB | 11-01-06 | 17:12

@Van Rechts: Natuurlijk mag er geen geld/subsidie van overheidswege naar religieuze instellingen gaan. Het onderscheid links/rechts heeft hier overigens niets mee te maken; mocht er een linkse partij/club zijn die groepen mensen uitsluit, dan dienen die ook subsidies te verliezen. Als je voorbeelden hebt, hoor ik het wel...

Maar zolang het CDA hier een vinger in de pap heeft, zullen religieuze instellingen beschermd blijven, van welke vorm of kleur ze ook zijn. Dit vond ik ook *de* grote makke van Paars: eindelijk een kabinet zonder CDA, en men heeft de mogelijk om de religieuze invloed te verminderen onbenut gelaten... :(

JackRandom | 11-01-06 | 17:11

Aan al die zieligers die nu tegen troepen in Afghanistan zijn zeg ik maar een ding: LANDVERRADERS.

defenz | 11-01-06 | 17:10

@CoJoNes Progressief = vooruitstrevend in de politiek

Volgens mij wil de PvdA alleen maar acheruit naar de geweldige verzorgingsstaat waar niemand iets hoeft te doen en gewoon een inkomen van de staat ontvangt

K0TS | 11-01-06 | 17:10

@.CoJoNes | 17:06
In mijn tijd moest je dat aan meisjes van 17 nog uitleggen. En Aisha is weer van daar voor.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 17:09

@ventus_aqualis 11-01-06 @ 17:05
meisjes van 12 noemen zo'n ding toch gewoon 'lul' ?!

CoJoNes | 11-01-06 | 17:06

"Als de profeet zijn grote wassing verrichtte, dan begon hij zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij zijn intieme delen?", aldus Aisha, de 12-jarige vrouw van Mohammed.
Let op: dat kunstje gaat Wouter aan den volke tonen.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 17:05

@omerta62 : Woutewr NIXON???? Waar haal je DIE vergelijking vandaan dan? Nixon -> Republikein, W. Bos -> Socialist(nou ja, je begrijpt me wel ;) )...

TM | 11-01-06 | 17:04

Overmorgen? Da's vrijdag de 13e, MOEA-HA-HA-BHA!

Poptaart | 11-01-06 | 17:04

Denk dat de PvdA zich een linkse glijer met een 'progressief' kabinet niet kan/wil veroorloven. Waarom aanhangers van een bewezen kansloze ideologie als het socialisme zichzelf nog steeds progressief durven te noemen is mij overigens een volstrekt raadsel.

CoJoNes | 11-01-06 | 17:03

@JackRandom 11-01-06 @ 16:46

Bijna goed, maar niet helemaal. Voor de goede orde: ik heb niks met de SGP.

Hier komt -ie: op basis van de grondwet mág het inderdaad niet, wat de SGP doet. Dus is men naar de rechter gestapt. Normaliter, wanneer een subsidie wordt ingetrokken, geldt hiervoor een overgangsregeling, dat wil zeggen dat de subsidieontvanger nog een tijdje de gelegenheid krijgt om een oplossing te zoeken voor de wegvallende geldstroom. Hierover is jurisprudentie.

Die geldt blijkbaar niet als je als linkse subsidiespons (Clara huppeldepupclub) een rechtse politieke partij gaat aanpakken bij een -blijkbaar- linkse rechter.

Wat mij zo kwaad maakt, is dat dezelfde rechtsstaat die dus -terecht- van de SGP eist dat ze geen mensen uitsluit, wél met hetzelfde gemak honderden miljoenen uitgeeft aan clubs die dat wél doen (maar die dan geen rechtse politieke partij zijn).

Kijk maar even mee:
* "hulp" aan Pakistan: Pakistan is een islamitische staat, waar het geld -neem maar van mij aan- eerst bij kerels terecht komt en als er nog wat over is misschien bij vrouwen

* Moskeën krijgen geld, maar sluiten vrouwen uit (vrouwen mogen niet in dezelfde ruimtes bidden als mannen en mogen ook niet naar het vrijdagsgebed).

* Islamitische scholen in Nederland worden door de belastingbetaler gefinancierd, maar houden jongens en meisjes gescheiden (dat beruchte bezoek van Ayaan Hirshi Ali aan een islamitische school: "Waarom zitten alle meisjes achterin en de jongens voorin ?" Omdat de meisjes de jongens alleen maar van de les afhouden (en dat soort onzin).

* Imam Ali Oe Hakbar die -in een gesubsidieerde moskee- de gelovigen oproept om homo's met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw te gooien.

Kortom: in beginsel ben ik het best eens met de rechter om de subsidie in te trekken, maar:

1) Dan moet het spel gespeeld worden zoals in vergelijkbare zaken -en dat is niet gebeurd en
2) Dan moet het ook gelden voor IEDEREEN die én staatssteun krijgt én discrimineert op basis van huidskleur, geslacht, sexuele voorkeur, etc. (kortom: morgen alle moslimscholen dicht en de moskeen platbulldozeren).

Van Rechts | 11-01-06 | 17:03

Slinkse Lente brrrr, alvast ff weer gaan verdiepen in de aanvraag papieren voor een uitkering, werken loont zich toch niet meer na een half jaartje links

Kloothommel | 11-01-06 | 17:01

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDTTTTTTTT, nee!

Elvis_Presley | 11-01-06 | 16:59

Glas, Plas, en weer zoals het was.

Lijkt wel alsof Draaikonten-66 dit elk jaar flikken, ze trekken wel weer bij. En anders keihard gristelijk stemmen, want ik zit wel goed op 't pluche.

Ben Bot | 11-01-06 | 16:59

CoJoNes 11-01-06 @ 16:54
Daar ben ik blij om vriend..
Excuses voor mijn gedrag van gisteren overigens..
Ik draaf wel eens door.
punt

omerta62 | 11-01-06 | 16:59

Tsja, ben het weer met je eens omerta.

CoJoNes | 11-01-06 | 16:59

En nog een keer!!!!
Op het moment dat die wouter Nixon hier het roer gaat overnemen dan zijn we nog niet klaar.
Die vieze slijmsjacheraar staat al weer handenwrijvend langs de kant te kijken hoe dat gesteggel steeds genantere vormen begint te krijgen,en zich al weer te bedenken hoe hij het met bloed zweet en tranen naar beneden gelopen begrotingstekort weer eens zo snel mogelijk om zeep kan helpen.
Eens even kijken waarmee hij zou gaan beginnen:.. ja... ja hoor.. absoluut eerst de economische hulp voor de Antillen even opschroeven en vervolgens alle door Verdonk bereikt progressie zo snel mogelijk verkankeren door alle regelgeving daaromtrent te blokkeren.
Verder even Ondernemend Nederland treiteren door het grijs kenteken alsnog voor ondernemers weg te pakken(waar het notabene voor bedoeld was,maar door al die Bedfordrijdende pigmentgehandicapten en trainingspakdragende vierwielfreaks bijna naar de kloten geholpen) en de uitkeringen zo snel mogelijk te verhogen!

Niet ongezien ,maar GEZIEN EN AL MEEGEMAAKT, DE TYPHUS!

Zo dan... gelezen Nixon????????

omerta62 | 11-01-06 | 16:57

Aaaahh wat jammer.
En ik had nog net zo'n lief mailtje terg van Rita:

-------------------------------
Geachte heer X (:P),

Hartelijk dank voor uw e-mail. Uit de tips die u mij aan de hand doet, blijkt een grote betrokkenheid bij mijn ministerschap. Dat stel ik zeer op prijs.

Graag wens ik u en uw dierbaren prettige feestdagen en alle goeds voor 2006.

Met vriendelijke groeten,

M.C.F. Verdonk
-------------------------------(AUTENTIEK MAILTJE!)

Ik had wat op en aanmerkingen op haar overkomen. Ofwel: chagerijnige blok vlees. Nou, ze neemt het goed op. Maarja. Kritiek kan ze wel hebben inmiddels. Owh nee sorry.. Het ministerie..

KC-Bone | 11-01-06 | 16:56

linkse lente klinkt als siberische kou

derks | 11-01-06 | 16:56

Hmmm, dat is niet zo fijn, aangezien zo ongeveer elke partij voor 90% uit waardeloze leugenaars bestaat.
GS, waar blijven de plannen?

Framoes | 11-01-06 | 16:55

Femke Halsema is zojuist door de J.O.V.D. verkozen tot 'liberaal van het jaar'. Tijdens haar voordracht op een J.O.V.D. bijeenkomst, en dat was afgelopen vrijdag, als ik het goed heb, haalde ze flink uit naar Wouter Bos. Volgens onze 'liberale heldin' stuurt Wouter Bos namelijk aan op een coalitie met Balkenende. Femke omschrijft dat zelf als:"Met Bos op naar Balkenende III."
Mocht het kabinet vallen dan kan het mogelijk zijn dat we worden geconfronteerd met een 'progressieve coalitie', bestaande uit de V.V.D. en GroenLinks met een mogelijke derde medespeler.

Hannalore | 11-01-06 | 16:54

@omerta62 11-01-06 @ 16:51
Hey omerta, niet bezig met de pitjes in het buurtopic?
Ben het dit keer volledig, maar dan ook echt volledig, met je eens. Je hebt gewoon gelijk PUNT :)

CoJoNes | 11-01-06 | 16:54

Na een tijdje werkzaam te zijn geweest in de vleesindustrie is Jan Maorijnissen de enige arrebeider in de Tweede Kamer. De Grote Worstendraaier van de SP zal deze lente zegevieren.

El Gouda | 11-01-06 | 16:54

Dit kabinet kan me niet snel genoeg vallen, ze hebben de afgelopen jaren al genoeg naar de kloten geholpen wat mij betreft.... tijd voor een ander geluid ja, maar LINKS, neeeeeeeeh! Die bosbabouter geeft (pvda-traditiegetrouw) alleen maar geld uit....

Lipsum | 11-01-06 | 16:53

Nog net op tijd de aanvraag voor een green card naar de VS gestuurd...

Muxje | 11-01-06 | 16:53

@JackRandom
Als ik het goed begrepen heb zullen ze daarvoor gaan kiezen.
By the way, mij kwamen die SGP vrouwtjes nou niet echt direct onderdrukt over. Eerder gediscrimineerd omdat ze zich onderdrukt en gediscrimineerd zouden moeten voelen volgens bepaalde luitjes.

Eppo | 11-01-06 | 16:53

@.JackRandom | 16:46
Oh, dus om te voorkomen dat ze ooit als exclusieve club zullen worden aangemerkt hebben een aantal politieke partijen allochtonen in hun gelederen.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:52

Alsof Bos een links kabinet wil. Bos kan politiek gezien alleen maar verliezen bij een links kabinet.

King of controversy | 11-01-06 | 16:51

Op het moment dat die wouter Nixon hier het roer gaat overnemen dan zijn we nog niet klaar.
Die vieze slijmsjacheraar staat al weer handenwrijvend langs de kant te kijken hoe dat gesteggel steeds genantere vormen begint te krijgen,en zich al weer te bedenken hoe hij het met bloed zweet en tranen naar beneden gelopen begrotingstekort weer eens zo snel mogelijk om zeep kan helpen.
Eens even kijken waarmee hij zou gaan beginnen:.. ja... ja hoor.. absoluut eerst de economische hulp voor de Antillen even opschroeven en vervolgens alle door Verdonk bereikt progressie zo snel mogelijk verkankeren door alle regelgeving daaromtrent te blokkeren.
Verder even Ondernemend Nederland treiteren door het grijs kenteken alsnog voor ondernemers weg te pakken(waar het notabene voor bedoeld was,maar door al die Bedfordrijdende pigmentgehandicapten en trainingspakdragende vierwielfreaks bijna naar de kloten geholpen) en de uitkeringen zo snel mogelijk te verhogen!

Niet ongezien ,maar GEZIEN EN AL MEEGEMAAKT, DE TYPHUS!

omerta62 | 11-01-06 | 16:51

@ventus_aqualis 11-01-06 @ 16:31
Denk dat Boris dat zelf ook wel weet, dus eieren voor zijn pluche kiest en geen stampij maakt

Dirk Diggler | 11-01-06 | 16:51

@TheRealShowstopper 11-01-06 @ 16:48 : Lang leve Richard Pryor : None Of The Above!!!

TM | 11-01-06 | 16:51

D66 heeft overigens volkomen gelijk dat ze hun handen niet willen branden. Kijk op d66.nl : wat ze eigenlijk zeggen is dat de Afghanen geen onderscheid zullen maken tussen de NIEUWE club(vechtmilitairen) en de OUDE club die er al zit(de opbouwers die daar schooltjes neerzetten en zeau).

Zou jij dat onderscheid WEL maken als je Afghaan was? Nee toch? Dus wat gebeurt er? Er wordt een aanslag gepleegd op die oude club terwijl ze een schooltje of een ziekenhuis aan het timmeren zijn en Het Huis Is Weer Eens Te Klein in Nederland. Nog even los van de Officier Van Justitie die weer lekker kan hobbyen omdat er iemand heeft teruggeschoten...

TM | 11-01-06 | 16:49

Ik denk dat het kiezen word, tussen 2 kwaden... dit kabinet is natuurlijks niks, Donner, Remkes en ons zorgstelselkutje Hoogervorst (Dat volgens mij nog wel een financieel staartje krijgt) Maar denk eens aan het (linkse) alternatief wat er aan zit te komen... Draaikontje Bos, Maoistje Jan en boomknuffelaarster tante Femke... ja, nee, het land zal er zienderogen op vooruit gaan.

Karel Kruizenruiker | 11-01-06 | 16:49

De sleutel lijkt te liggen bij de nu al weken in de media beetje afwezige fractievoorzitter van het CDA. Zal hij zijn dalijk coalitiegenootjes van de PvdA nog verder tarten door zelfs bij 'n uittreden van D'66 "gewoon" dit mogelijk Kabinetsstandpunt op een kamermeerderheid te laten rusten (en dus Herben 'n beetje kietelen)? Pro-Patriaan (als je 't over interessante studendtendispuudten hebt @Lucas) Van Baalen en zijn VVD zijn helder.
.
Totnutoe bleef het oorverdovend stil vanuit de Volksvertegenwoordigende hoek van het CDA. Nu zullen ze toch wel moeten...
Het schijnt dat Maxime Verhagen vanaf 23.00 uur vanavond hoogspersoonlijk een "alive" chatsessie met belangstellenden host. Bij gebrek aan noodzakenlijke kennis echter ("Wat doet die lelijke kast op m'n bureau?!" en "We hebben toch al een televisie?!") doet hij dit via de hoorn van z'n bakelieten PTT-telefoon... 070-3994976

witvoedt | 11-01-06 | 16:48

@Eppo: Dat komt omdat je als door de samenleving gesubsidieerde club niet mensen uit mag sluiten of discrimineren. En dat doet de SGP wel. Dus ze moeten kiezen of delen. Of subsidie, of een exclusieve club zijn. Beide kan niet. Misschien van jouw belastingcenten, maar niet van de mijne.

JackRandom | 11-01-06 | 16:46

@.MasterAB | 16:43
Waar heb je die wijsheid vandaan? Paul Bremmer heeft alleen maar aangekondigd dat we niet, zoals in 1944 op de VS hoeven te rekenen.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:45

kut-d66
kut-groenlinks
kut-pvda

Onderbuik | 11-01-06 | 16:45

Buitenkans voor "Good All" Jan Molendijk (Spijkenisse) !

duive030 | 11-01-06 | 16:44

Gisteren was die Bas van de SGP op Netwerk, heerlijk om eens iemand te zien die gewoon zichzelf blijft.
Maar een of andere zwaar gesubsidieerde Clarabella Wiggersinstituut heeft ervoor gezorgd dat zo'n beetje de oudste partij van NL geen subsidie meer krijgt?
Bizar.

Eppo | 11-01-06 | 16:43

Trouwens, als je op Wouter de Boskabouter stemt krijg je er gratis SinterKlaas de Vries bij, die kennen we nog van www.theovangogh.nl/doofpot.html. En Jeltje natuurlijk! En dan hebben we het nog niet over de comeback van Melkert gehad!

Generaal Pardon | 11-01-06 | 16:43

Yoehooeee feestuhhh. D66 is niet gezwicht voor de dreigementen van Amerika om met economische sancties te komen.

MasterAB | 11-01-06 | 16:43

@JackRandom
"Sorry"??!!

KoningB | 11-01-06 | 16:42

Philip deWinter for president! :-)
Oh nee, da's een belg...

poktor | 11-01-06 | 16:41

Ja, wat KoningB zegt. Je kunt eigenlijk nu al het politieke nieuws van morgen schrijven, omdat D66 toch door de knieen gaat. Kun je morgen lekker vrij nemen... :) Wie bedenkt de beste/lafste argumentatie voor de D66'ers?

JackRandom | 11-01-06 | 16:41

HAP doen we weer naar de baas... *zucht* Worden jullie nooit moe van jezelf?

Dit is de zoveelste "bijna-kabinets-crisis" van de afgelopen maanden. En dit keer geneens een minister of kabinetslid die iets doet, maar een "gewoon" kamerlid. Dat de politiek een zelfdodend PR-beleid voert is allang duidelijk.
De Neerlandsche media lijkt constant uit te zijn op het veroorzaken van een kabinetscrisis. Waarom? Willen we zograag Wouter Bos for President?

Henk Zeiksloot | 11-01-06 | 16:40

@ventus en nijntje
"Dat had dus beter gekund"

KoningB | 11-01-06 | 16:40

wel makkelijk voor de redacties deze week. Copy-Paste, et voilà de kop van morgen:
"Pechtold trekt drol in"

KoningB | 11-01-06 | 16:39

Bij deze stel ik mij kandidaat voor Lijst Vleesboom

CoJoNes | 11-01-06 | 16:38

@.cybernijntje | 16:35
Niet goed naar Wouter geluisterd? Het kan beter. Zal wel bij kunnen blijven.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:38

Ik denk dat de Balk ze flink af zal rossen en daarna de oren gaat wassen. De zweep erover! Hij is net lekker bezig. Tijd voor iets nieuws in dit land, stierepoep, dit is al iets nieuws! Dit is de Balk II!

Generaal Pardon | 11-01-06 | 16:37

@DJW 11-01-06 @ 16:31

Ik zie het probleem niet: met een links kabinet mag je een héle hoop belasting betalen. Voor subsidie aan allahtonen. Voor ontwikkelingssamenwerking. Voor uitkeringen aan langharig werkschuw tuig. Voor actievoerende boomknuffelaars. Voor extra milieubelasting. Voor het feit dat je leeft. Voor....

Dus wat kláág je nou ? Fijn toch, een linkse lente ?

Van Rechts | 11-01-06 | 16:36

@Lucasdelinkselul 11-01-06 @ 16:08: Kun je nagaan...

PogingX | 11-01-06 | 16:36

Het zal wel weer een of ander compromis worden met als voornaamste argument iets in de trant van 'landsbelang blablabla...'
Godskolere, wat hoop ik toch echt dat D66 bij de eerstvolgende verkiezingen 0 zetels krijgt. Van mijn part gaan de 6 zetels die ze nu hebben naar de SGP, Nawijn of een andere flutpartij. Zolang D66 geen zetels meer krijgt, vind ik het best...

JackRandom | 11-01-06 | 16:36

Hoe staat het eigenlijk met de voorbereidingen voor de GSP ?

TheRealShowstopper | 11-01-06 | 16:36

Te weinig tijd om te emigreren! *zucht*

... worden slechte tijden...

cybernijntje | 11-01-06 | 16:35

@BWAHAHA: ik word D66...

Lucasdelinkselul | 11-01-06 | 16:35

Een volgende kabinetsperiode links kan dit land echt niet nog een keer verwerken

kruisridder | 11-01-06 | 16:35

@.TheRealShowstopper | 16:32
Zal een mooi beeld zijn, arafatsjisten met hun arafatsjaals op de zwart-wit tegeltjs van de gamma.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:35

@DJW 11-01-06 @ 16:31

LOL..... soms zit het tegen en soms is het gewoon zwaar kut.

TheRealShowstopper | 11-01-06 | 16:35

ahum *kuch* schraap keel en citeer persconferentie na afloop ministerraad:
SORRY!
*over tot orde van de dag*

"dames, heren, uw vliegtuig staat klaar. Succes en o ja: hoe is het gesteld met uw sneuvelbereidheid?"

KoningB | 11-01-06 | 16:33

oh leuk. gaan we de ene club van socialisten verruilen voor de andere club. hurray!

daskapitalist | 11-01-06 | 16:33

In huize Lucas worden de slingers al opgehanden en danst het krakerstuig in polonaise door de gang.

TheRealShowstopper | 11-01-06 | 16:32

@.zweefvlieger | 16:29
Na de verkiezingen mag Boris in zijn eentje verder. Zal ie in de "fractekamer" dagelijks een partijtje moeten rukken om aan zijn gerief te komen want de pers ziet hem dan niet meer staan.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:31

Studeer ik eindelijk af, ga ik eindelijk belasting betalen... krijgen we g*derdomme een links kabinet...#^$&$#&*

DJW | 11-01-06 | 16:31

Wanneer gaat D66 zichzelf eens opheffen? Ik wordt een beetje moe van al die gebakken lucht en die gewichtigdoenerij. Alsof ze al eens iets voor elkaar gekregen hebben dan alleen een beetje onrust stoken, in een busje rondtoeren, zich bemoeien met de portomonee van een ander, moeilijk in de camera kijken en net doen alsof de leden het voor het zeggen hebben, enzeauvoorts, etcetera, etcetera.
Ze kunnen beter de SGP erbij nemen, als je het stof eraf klopt heb je daar iets degelijks aan.

Eppo | 11-01-06 | 16:31

Lucas. Met een mooi links kabinet. Word jij dan ook weer een goede linkse lul?

bwahaha | 11-01-06 | 16:30

Verkeerd! Jullie kunnen niet denken als D66. Er komt een nieuw kabinet met een premier uit D66-gelederen. Want je snapt toch zeker wel dat die paar zeteltjes van D66 ONTZETTEND BELANGRIJK zijn? Ik vraag me echt af welke gek er in de toekomst ooit nog met D66 gaat regeren.

zweefvlieger | 11-01-06 | 16:29

Waar ZIT StarF*cker eigenlijk? Nog steeds in Jemen of Botswana of zeau?

TM | 11-01-06 | 16:29

@ventus_aqualis 11-01-06 @ 16:25

ROTFL !

Wat dacht je van Bassie en Adriaan ? Spannende avonturen op het Haagse pluche !

Alles is beter dan een linkse lente, want dat wordt me toch een natte bedoening waarin we in no-time van DDR naar Der Untergang gaan !

Van Rechts | 11-01-06 | 16:28

Ach in geval van crisis maken ze gewoon een deal met de LPF en gaan gezellig door. Maar zoals evenals Jack zie ik het nog niet gebeuren dat D66 voet bij stuk houdt.

egwel | 11-01-06 | 16:27

*vind het spijtig niet de ongezouten mening van Starf*cker hierover op GS te kunnen meenemen...*

witvoedt | 11-01-06 | 16:26

Die linkse lente zie ik niet zitten, maar Balk mag wat mij betreft hard op z'n smoel gaan. In Zuidhorn nog even drammen dat 'we' toch echt naar Afghanistan moeten, in weerwil tot de meerderheid van de 2e kamer. De grenzenloze arrogantie en minachting voor de meerderheid van het Nederlandse volk.
Bovendien, als Nederland al ergens heen moet met troepen, in Congo sterven momenteel 1.000 mensen per DAG. Maar daar is holmaatje Bush niet zo betrokken mee, he Jan Peter?

zum kotzen | 11-01-06 | 16:26

@Lucasdelinkselul 11-01-06 @ 16:21

We zullen het wel niet met elkaar eens zijn, maar volgens mij heeft dit kabinet tenminste de ballen gehad om een hoop profiteurs van onze welvaartsmaatschappij een dikke vette schop onder hun kont te geven.

Dat kun je van kabinetten met een links NSB-tintje niet zeggen; die hebben dit land jarenlang in de uitverkoop gezet. Rekening te betalen door iedereen die wérkt voor zijn geld.

En nee, een Melkertbaan is geen baan maar een verkapte uitkering !

Van Rechts | 11-01-06 | 16:26

Bos, W.J., Dijksma, S.A.M. Hamer, M.I., Albayrak, N., Arib, K., Blom, L., Boelhouwer, A.J.W., Bussemaker, M., Crone, F.J.M., Dam, M.H.P. Van, Depla, G.C.F.M., Dijken, M.J. Van, Dijsselbloem, J.R.V.A., Douma, K., Dubbelboer, J.N., Duivesteijn, A., Eijsink, A.M.C., Fierens, T.O., Heemskerk, F., Heemst, E.P. van, Heteren, G.M. van, Kalsbeek, N.A., Koenders, A.G., Kruijsen, J.H.J., Leerdam, MFA, J.A.W.J., Meijer, P.L., Noorman-den Uyl, S.E.A, Roefs, C.W.J.M., Samsom, D.M., Smeets, P.E., Smits, J.C., Straub, P.A.J., Stuurman, H., Tichelaar, J., Timmer, A.J., Timmermans, F.C.G.M., Tjon-A-Ten, V.T., Verbeet, G.A., Verdaas, J.C., Vries, K.G. de, Waalkens, HE, Wolfsen, A., Marijnissen, J.G.C.A., Bommel, H. van, Gerkens, A.M.V., Irrgang, E., Kant, A.C., Velzen, K. van, Vergeer, F., Wit, J.M.A.M. de, Halsema, F., Azough, N., Duyvendak, A.J.W., Gent, W. van, Jungbluth, P.L.M., Karimi, F., Vendrik, C.C.M., Vos, M.B.
Peppie en Kokkie klinkt toch en stuk betrouwbaarder.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:25

't GIET OAN !!

Nu nog iemand als minister-president die daadwerkelijk doet wat ie beloof...

Verdonk for president!!Verdonk for president!!Verdonk for president!!

poepdoos | 11-01-06 | 16:24

Getverr...... een linkse lente. Ik ken alleen links zwaar weer ! Trouwens, Sinterklaas is al het land uit, wat moet kabouter plop dan ?

duive030 | 11-01-06 | 16:23

Denk het volgende scenario:
D66 stapt uit het kabinet, CDA en VVD verder als minderheidsregering. Kamerstemming over Afghanistan. Er is meerderheid, dus 'we' gaan. kabinet valt over een maandje of zes.
Dit scenario is het best voor alle partijen, zo kan iedereen zich fatsoenlijk voorbereiden, dus waarschijnlijk wordt het binnenskamers zo gefixed. Mark my words.

CoJoNes | 11-01-06 | 16:22

Mocht er zich een wonder voltrekken en het kabinet gaat op haar muil, dan stem ik op de SGP!
Zij beloven dat er er hier heel anders uit gaat zien als ze aan de macht zijn.
En ik geloof dat.

Teeuws Tijsje | 11-01-06 | 16:22

Een linkse Lente? Wouter als premier, Cohen als minister van 'gezelligheid', bij ekaar een kopje multiculti thee drinken? Femke als vice premier? Uitkeringen omhoog voor alles wat in de zomer met minder dan factor 10 op het strand kan liggen? Rotterdamse Antillianen niet aanpakken maar dood knuffelen en bij elkaar houden? Belastingen omhoog voor iedereen die boven bijstands niveau zit? Al het kapitaal dat het land uitvlucht, al het non-kapitaal wat met open armen wordt ontvangen? Geen staats steun gebruikers meer in Limlandse boompjes? Als criminaal afgeschilderd worden, omdat je auto CO2 uitstoot? AAAARRRGGGGHHHH, NEE DAT NOOIT, FLIKKER OP MET JE ROOIE ROTZOOI, GA MAAR EEN KABINET OP DE ANTILLEN VORMEN OF ZO, WANT DAAR GAAT HET OOK NIET ZO LEKKER MET DE REGERING. MAAR DOE ONS LAND AUB GEEN LINKSE LENTE AAN! BIJ HET IDEE ALLEEN AL KRIJG IK JEUK AAN MIJN TEENNAGELS.

H.J.W. | 11-01-06 | 16:22

"Balkenende II zal wel vallen, helaas."

Hoezo helaas?

Lucasdelinkselul | 11-01-06 | 16:21

\o/

Kroen | 11-01-06 | 16:21

Ze hebben dit soort dingen al te vaak gezegd. Ik ben jaren geleden al van die partij afgestapt na de zoveelste verbroken belofte. Mij zal het benieuwen of ze dit keer hun beloftes nakomen...

But I ain't holding my breath...

TM | 11-01-06 | 16:21

Ik denk dat D66 wil scoren om na volgende verkiezingen uberhaupt nog in de 2e kamer te komen.

De Partij van de Afbraak zit al weken te manoevreren om het kabinet op dit punt om zeep te helpen en hun door Maurice "Wouter vraagt, ik draai" de Hond gecreëerde zetelwinst binnen te halen.

Balkenende II zal wel vallen, helaas.

Het ergste van alles is, dat dit politieke steekspel wel over de (veiligheid van) ruggen van gewone militairen wordt gespeeld.

Maak je borst maar nat voor Srebrenica II: op de fiets zonder wapens de Afghaanse woestijn in, want -wie heeft er gisteren NOVA gezien ?- de PvdA coryfeen zijn gisteren massaal bij Jeroen de Pauw geweest om uitgebreid te vertellen dat ze de KL graag naar Afghanistan sturen, maar dan niet (citaat van Bert "ik lieg er op los" Koenders) op een "vechtmissie".

"Ik lieg er op los" zeg ik, omdat Koenders zich halverwege versprak toen hij Balkenende voor de 15e keer een veeg uit de pan gaf en per ongeluk toegaf dat het niet aan Balkenende lag, maar dat de Grondwet bepaalde zaken regelt rondom de huidige procedure voor uitzending. En ook Balkenende zal zich aan de grondwet moeten houden....

Van Rechts | 11-01-06 | 16:20

Eén ding is zeker: D66 maakt geen deel uit van het volgende kabinet, en zal niet meer zetels heben dan de SGP. Jammer, want D66 is de enige partij die anti-religieus is.

backdoorman | 11-01-06 | 16:19

Voor 1966 was alles beter....... daarna kwam D66........ stelletje besluitloze democraten

Springbok | 11-01-06 | 16:19

Brusselmans is ook verkiesbaar deze keer.

Lucasdelinkselul | 11-01-06 | 16:18

Ja lekker. Ik heb ff geen zin an horrorverhaaltjes.

Jan Passant | 11-01-06 | 16:16

Mocht het gebeuren, dan gaat natuurlijk wel in driekwart Nederland de vlag uit en roepen we 13 januari tot nationale feestdag uit! :)

JackRandom | 11-01-06 | 16:16

jakkie... dit kabinet mag dan niet alles zijn... Maar alles om Wouter Janeejaneejaneejaneejaneejanee Bos niet te laten heerschen! Eerst maar eens goed kijken wanneer er goeje leiderts rondleaupen, dan pas laten knallen die hap... *wacht geduldig*

The Hedge | 11-01-06 | 16:16

Verkiezingen voor de gemeenteraad zijn al gepland, dat kan dus in een moeite door.

Jerolimo | 11-01-06 | 16:16

Hoogste tijd voor president Walter Bush (no relation -red.)

JsharkyJ | 11-01-06 | 16:15

Iets met een glas en een plas en you get my drift

Dirk Diggler | 11-01-06 | 16:14

als ze nou eens online verkiezingen houden... wordt het een roze lente

Nidhogger | 11-01-06 | 16:14


D66 wil toch weer doorregeren, kunnen lekker populistisch schreeuwen maar ze weten ook wel dat ze coalitielijm zijn zonder betekenis.

Multikuli | 11-01-06 | 16:13

het zou een mooiere wereld worden als Bert Bakker zijn kont houdt.

Montgomery Burns | 11-01-06 | 16:11

d66 draait braaf bij en blijkt liever met de gezondheid van 1200 jongens te spelen dan de rug te rechten ... maar ze hebben er in ieder geval over getwijfeld en das ook wat waard.

drivebyposter | 11-01-06 | 16:11

NEEEE! Geen Wouter Bosbouter!!!

poktor | 11-01-06 | 16:11

Ja!!!! Weg met de leugenaars, draaikonten en ouderwetse zakken. Oprotten tuig, jullie hebben al genoeg niet gedaan of kapot gemaakt. Hup, maak je burola maar leeg en sodemieter ff lekker snel op. Tijd voor iets nieuws hier in dit land lijkt me.
GS: Goede foto!

zure hond | 11-01-06 | 16:11

Eindelijk eens een homo die minister-president wordt. Met Pim wilde het niet lukken. Dan maar met Wouter.

backdoorman | 11-01-06 | 16:10

Kabinet op zijn muil!? hehehe.... lekker stemmen enzo....

hippie hippie | 11-01-06 | 16:09

PogingX: ik zou overmorgen doen...

Lucasdelinkselul | 11-01-06 | 16:08

Gek, Sterrenburg III was vroeger een typische Tros/VVD-buurt.

Boswachter | 11-01-06 | 16:07

Of we gaan gewoon D66 uit de regering zetten!

Spetsnaz | 11-01-06 | 16:07

Aan de ene kant denk je: ach, laat maar vallen dat zwikkie, maar aan de andere kant: vier jaar lang theedrinken met Cohen en Bos maken dit land er niet leefbaarder op... Toch maar hopen dat dit kabinet overeind blijft en noodzakelijke maatregelen zo doortastend neemt dat het slappeknieënkabinet dat eraan zit te komen ze niet kan afschaffen.

Onbevlekt blazoen | 11-01-06 | 16:07

Ook online of via de staatstelevisjie te volgen? Ik zal morgen naakt en luidjuichend door de straten rennen, met de Nederlandse vlag om me heen gewikkeld als dit kabinet valt. Tijd voor een nieuw polletje mischien?

PogingX | 11-01-06 | 16:07

Heeft Bert Bakkert soms aandelen Al Kaaida?

Dr. Faustus | 11-01-06 | 16:06

Haha, D66 die ruggegraat toont, jaja, vast! Natuurlijk gaat D66 buigen, al dan niet na wat spiegels en kleurige kralen toegeworpen te krijgen van CDA/VVD. D66 zal *nooit* vrijwillig afstand doen van het warme pluche... Wat zal het worden om D66 te laten buigen? Nog wat extra geld naar Onderwijs? Nog een onderzoekje naar bestuurlijke vernieuwing? Balkie hoeft zich echt geen zorgen te maken over D66, die Afghanistan-missie komt er gewoon.

JackRandom | 11-01-06 | 16:06

Die stekker voor de beeltenis van Balkenende: je hoeft tegenwoordig de stekker er niet meer uit te halen om in het donker te zitten, ook al een erfenis van paars.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:06

Hmm, altijd leuk, een nieuw kabinet. Het kan moeilijk slechter worden dan het nu is (was hopen we :P ).

Mr. Gene Y. Uss | 11-01-06 | 16:06

JEE!!!!! WEER STEMMEN!!!!!!

lubbie | 11-01-06 | 16:06

Beurt niets.
Straks gaan ze met z'n allen ff draaikonten en is er niets meer aan de hand.
De balk zal zegevieren ( doet ie in zijn films eauk )

Duke ACID | 11-01-06 | 16:05

Laat maar knallen, het zou tijd worden! Trek ik mijn SP pakkie aan en de straat op om de PVDAerts te overtuigen om op Broeder Jan te stemmen. Revolucion!

Sterrenburg III | 11-01-06 | 16:04

Dat werd tijd. Maar voor die linkse lente ben ik niet echt.

Bazzup | 11-01-06 | 16:04

Jammer voor PeterrrDevries en de typhus aan Wildhaars.

bwahaha | 11-01-06 | 16:04

goed plan, wat een gezever om niks... hop die troepen naar afghanistan. lair adten

hondsdolle baas | 11-01-06 | 16:04

Mijn koffers staan al ingepakt klaar. Het huis verkoop ik niet, dat bied ik aan aan de IND, want er komt een schreeuwende behoefte aan huisvesting. Dat levert dus behoorlijk geld op.

ventus_aqualis | 11-01-06 | 16:04

we zullen zien!!

Peterrr | 11-01-06 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken