Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nijmegen. Rutger in de Raadzaal

lichaamstaal liegt nooitZelden was de arrogantie van de macht zo mooi in beeld als gisteravond in de raadzaal van de gemeente Nijmegen. Wethouder en locoburgemeester Paul Depla, die zijn huis mee naar zijn werk nam en in de fietsenkelder een felrealistische realitysoap voor de beveilingscamera's opvoerde, speelde de vermoorde onschuld tijdens het raadsdebat. Een gewoon antwoord kwam er niet uit. Hij Paul Depla, en niemand anders, was slachtoffer in deze affaire. Kan GewoonNijmegen wel roepen: "U hebt mijn stad beschadigd", maar het had allemaal weinig zin. Depla is meer een gever dan een nemer en verdomde het op de knieën te gaan. De benoemde burgemeester Thom de Graaf veegde met het procedureboekje in de hand alles professioneel van tafel en klaar was Paul. Tissue. Sigaretje. We bellen. Enfin. Onze Rutger was er bij en draaide de nu volgende bijdrage. Persmomentje.

Reaguursels

Inloggen

Jo Janssen kan wel de Peetvader van crimineel Nijmegen zijn maar ZIJN Stad zal het echt niet worden. De eerste de beste verslaggever die middels een onderzoek de kast van Janssen opentrekt zal bedolven worden onder de skeletten. Niet alle zaakjes zijn schoongewassen in Turlije..

smooth | 29-11-07 | 20:26

habu 29-11-07 @ 10:17

Ah een hakbar die de media de schuld geeft? Tja we weten nu ook wel waar de soepsidies voor de volgende mosknetenbouw vandaan komen, juist ja van de "Partij van de Allah-tonen". Je brood en beleg komt in gevaar, en dat kan natuurlijk niet!

Dr Doom | 29-11-07 | 19:13

@ mezelf @ 11:51
-
Dopla!

stan81 | 29-11-07 | 17:57

Dijk van een reportage, geheel in GeenStijl-stijl. Hoop dat jullie erbovenop blijven zitten. Nouja ........ je weet tog!

doskabouter | 29-11-07 | 17:15

Het is inmiddels bekend dat Depla gezegend is met een keiharde. Dat kan Van Veluwe's Dipsausbakje beamen.
-
Wanneer komt GeenStijl nu eens met keihard bewijs?

A. Hilter | 29-11-07 | 17:09

Nonnes 29-11-07 @ 16:15
Je hebt zeker een punt maar het zou wel erg triest zijn om "Monica Lewinsky" mee te slepen in de val van Depla. Ik laat het hier bij, ik heb geen tijd meer om de voors en tegens rustig tegen elkaar af te wegen voor ik een antwoord geef.

skerchi | 29-11-07 | 16:33

@ skerchi 16:04

Hier zou het belang van de Nijmeegse bevolking boven het belang van de secretaresse gesteld moeten worden. Als hij de macht niet kan dragen moet hij weg. Je kunt er niet vanuit gaan dat hij na zo'n affaire ineens wel weet wat kan en wat niet kan als wethouder. Dit is een integriteitskwestie (en het fietsenhokgedoe in mijn ogen niet).
'Hij kan dus thuis lekker gaan uitleggen waarom de vakanties ineens zo sober zijn.' Ehm... onderschat jij mevrouw Depla nu niet een beetje? ;-)

Nonnes | 29-11-07 | 16:15

Jan1800 29-11-07 @ 15:56
"bah stelletje laffe nazi's"
hilarische comment jan. zeker in dit verband met de PVDA/SDAP.
want NSDAP = nationaal socialistische duitse arbeiderspartij

saidfred | 29-11-07 | 16:06

Nonnes 29-11-07 @ 15:26
Voor mij is een belangrijk criterium of degene die slachtoffer is van het machtsmisbruik schade heeft geleden. Dat was aanvankelijk het geval: baan kwijt, huis kwijt, reputatie als werknemer in de regio Nijmegen naar de knoppen en volkomen machteloos staan. Vervolgens neemt zij wraak en dreigt zijn leven kapot te maken. Ze krijgt van de hufter een netto jaarsalaris (pakweg EUR 20.000) en 10.000 euro compensatie voor hogere woonlasten en hogere kosten om naar het werk te reizen wanneer ze werk vindt buiten de regio.
Voor de man is 30.000 euro netto een flinke aderlating als dat uit zijn privé inkomen komt. Stel dat zo'n man uit zijn nettoinkomen 1000 euro per maand opzij kan leggen dan is dit bijna 3 jaar sparen. Hij kan dus thuis lekker gaan uitleggen waarom de vakanties ineens zo sober zijn.
Wat blijft er over aan het eind: Twee volwassen mensen die tegen beter weten in beginnen te rotzooien op het werk. Het levert enorm veel gedoe op en aan het eind van het verhaal kunnen ze allebei emotioneel beschadigd verder met hun leven. Wat mij betreft mag je ze wat deze affaire betreft verder met rust laten.
En wat is het alternatief? Openbaar maken? Vervolgen? Schadelijk voor de hufter, mooi, zijn verdiende loon, moet je maar van je personeel afblijven. Ook schadelijk voor haar: slechtere kansen op werk, openbaar te schand als neukpopje van de baas en financieel berooid. Het wordt moeilijker om een leuke vent te vinden als je met dit verhaal in de krant hebt gestaan. Denk je dat een rechter haar een grotere schadeloosstelling had toegewezen? Zo nee, wat is dan haar belang om deze affaire openbaar te maken?
Samenvattend zeg ik dan: Laat het maar zo.

skerchi | 29-11-07 | 16:04

Wat een kudt saaitje dat geen stijl , bewust proberen alles en iedereen tot het bot toe af te zeiken, bah stelletje laffe nazi's

Jan1800 | 29-11-07 | 15:56

@ONP
Wij denken dat er een stok gezocht is om mee te slaan en die is gevonden in het lid van Depla.
Leuk. :-)

@ skerchi 14:51
Meen je dat nou? Als je er dan een berg geld tegenaan gooit is het OK? Als hij zijn macht op een manier heeft aangewend die niet door de beugel kan dan moeten wij dat horen en hij moet weg. Al gooit hij er 100000 tegenaan. Zou mooi worden zeg... dat dat soort gedrag alleen openbaar gemaakt wordt als iemand geen geld heeft om af te kopen.

Nonnes | 29-11-07 | 15:26

@ Sikkeneur 29-11-07 @ 14:32

"Je haalt er een hoop bij, waarvan het bewijs nog steeds niet geleverd is en dus tot nu toe speculatie is.
Je bevestigd zelf hoe gekleurd je naar deze zaak kijkt en dan vind je mijn 'motivatie' vreemd?"
.
ik refereerde simpelweg naar de berichtgeving in deze zaak. En wat betreft die speculaties je doet daar zelf ook driftig aan mee met allerlei projecties.
Het regenteske gedrag van een depla is exemplarisch en staat echt niet op zichzelf en dit soort gedrag is dus ook het gedrag waar men in den lande dus in steeds hogere mate de pest aan heeft.
mensen als jijzelf hebben daar blijkbaar minder problemen mee en je zult daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben.
Het begon er op te lijken dat jezelf naar goed gebruik ook bereid zou zijn om te beweren dat het overdag donker is en s'nachts licht. Niet dat het zo is, maar omdat dat toevallig even beter uitkomt. capice ?

saidfred | 29-11-07 | 15:23

Dus als ik het goed begrijp is sex op de werkvloer volgens onze landsvertegenwoordigers dus een prive aangelegenheid en daarmee toegestaan? Dat is goed nieuws voor alle levensgenieters die in de toekomst ontslagen dreigen te worden omdat ze op kantoor lekker van bil gaan. Moet dan natuurlijk wel netjes buiten de uren van de baas gebeuren, maar in plaats van de koffiepauze moet dan ook best kunnen... toch...
... toch?

asjemeblieft | 29-11-07 | 15:22

Als je een vrouw nu een Depla'tje aanbiedt, zou het dan snappen?

Agent327 | 29-11-07 | 15:07

Persverklaring, 28 november 2007

VERKLARING INZAKE FIETSENHOKAFFAIRE-DEPLA/VAN VELUW

De Onafhankelijke Nijmeegse Partij ONP heeft kennis genomen van de gebeurtenissen die inmiddels bekend staan als de 'fietsenhok-affaire', tussen de wethouder Ruimte, Bouwen, Sport en Sociale Zaken (Paul Depla) en de inmiddels fractievoorzitter van de Groep-Van Veluw (Jolanda van Veluw). We hebben ons niet willen mengen in een privé-aangelegenheid, want wij delen op zich de opvatting van Paul Depla, Thom de Graaf, Rutger Zwart en velen dat deze mondelinge contacten in kleine groep een privé-aangelegenheid zijn. Door het raadsdebat wordt e.e.a. politiek en wij hebben gemeend wel door middel van deze verklaring een stelling in te nemen.

Waar wij als ONP problemen mee hebben is de lokatie van het gebeuren: de fietsenkelder van het Stadhuis. Het Stadhuis behoort een symbool en een plaats van de democratie te zijn. Dat is geen lokatie voor een dergelijke seksuele escapade.

Wij vinden dat de Wethouder als lokaal bestuurder en representant van de stad hier een verkeerde lokatiekeuze voor zijn actie heeft gekozen. Excuses van Wethouder Depla zijn onzes inziens op zijn plaats.

Dat de Wethouder nog geen klacht wegens smaad en laster heeft ingediend tegen de De Telegraaf is een aanwijzing voor ons dat e.e.a. waar is. Als er niets gebeurt is in het fietsenhok had burgemeester De Graaf ook geen onderzoek hoeven instellen naar strafbare feiten.

Wij vinden daarnaast dat het ex-VVD-fractielid niet de politiek hoeft te verlaten. We wisten dat er al spanningen waren binnen de VVD-fractie Nijmegen en dat zal hebben bijgedragen aan het besluit om het raadslid uit de fractie te plaatsen. Hij was al tijden op de hoogte van deze feiten, al voor vorige week woensdag. Wij denken dat er een stok gezocht is om mee te slaan en die is gevonden in het lid van Depla. We keuren daarmee de handelswijze van Leferink op Reinink (VVD) af, tenzij dit echt en alleen de reden is van het verzoek tot vertrek.

Wij betreuren het dat de beide betrokken politici nu niet eerlijk en open hom of kuit geven. Dat zou de rel doen vergeten. Als er geen eerlijkheid komt zal deze affaire bij iedere discussie over fietsen en fietsenstallingen toch naar boven komen in ieders gedachte. Wethouder Jan van der Meer kennende weten wij dat de gemeenteraad nog vaak zal spreken over de fiets.

Kortom: De ONP wil dat Depla en Van Veluw openheid geven en hun excuses aanbieden. Het is de ONP duidelijk genoeg dat er iets gebeurd is.

Namens de Onafhankelijke Nijmeegse Partij,
Mark Verhagen en Katja van der Heijden

ONP | 29-11-07 | 15:05

@skerchi
Zo kan je het ook zien natuurlijk.
Als die Jo Janssen dat nu ook zou doen, al die afgeperste mensen hun geld teruggeven.....
Depla, waar hebben we het over?

Hangbar | 29-11-07 | 15:00

Hangbar 29-11-07 @ 14:44
Ah, je antwoord staat er al.
Dit pleit absoluut voor hem. Je maakt ergens een bende van en dan neem je je verantwoordelijkheid voor de schade. Als dit waar is, groot respect.

skerchi | 29-11-07 | 14:51

Hangbar 29-11-07 @ 14:01
Maar wat bralde Depla in zijn dronken bui precies? Heeft hij zijn eigen portemonnee getrokken of heeft hij via de gemeente iets voor haar geregeld ter waarde van EUR 30.000? Als het privé geld is dan denk ik: Redelijk opgelost, dit geeft die vrouw de mogelijkheid om buiten Nijmegen een nieuw leven op te bouwen. Als het gemeenschapsgeld is dan wil ik de stalen deur persoonlijk in het slot horen vallen.

skerchi | 29-11-07 | 14:49

@skerchi
Er kan niet gelekt te worden over dat zwijggeld. Dat heeft Paultje uit eigen zak betaald.
@Nonnes: Klopt ook. Mooi stel ;)

Hangbar | 29-11-07 | 14:44

@skerchi 14:38 Het zou denk ik wel kunnen als het een tijdelijke woonruimte voor werknemers is, zoals wel meer bedrijven dat hebben? Bij beeindiging dienstverband moet je wegwezen?

Nonnes | 29-11-07 | 14:43

@ Hangbar 14:32
Dat weet jij dan weer. Ik dacht dat je bedoelde dat ze om een zelfde soort akkefietje uit de fractie was gezet/gestapt.

Nonnes | 29-11-07 | 14:40

@Sikkeneur 29-11-07 @ 14:32
Sik, we hoeven het ook niet eens te worden, op bepaalde terreinen tappen we nu eenmaal uit een ander vaatje.
Wat Ter Dorst flikte, was idd een misdrijf, in tegenstelling tot het schoorsteenvegen van Depla. 'Laag bij de gronds' was een metafoor voor door de knieën gaan; geen kwalificatie.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 14:39

spooky 29-11-07 @ 13:57
Ik vind het ook een raadsel waarom er de afgelopen week niets meer boven tafel gekomen is over de vermeende ralatie van Depla met de secretaresse. De link naar deze uitspraak stond afgelopen week al op Geenstijl (in de comments) maar er is niets uit voort gekomen. Het kan goed zijn dat te weinig mensen dit lange stuk wilden doorspitten, daarom heb ik er nu een paar delen van geciteerd. Het is nu blijvend zichtbaar en terug te vinden voor wie bereid is de comments van Geenstijl te lezen.
Ik blijf wel met vragen zitten:
Waarom doet (als ze bestaat) het ex-liefje van Depla haar mond niet open?
-1 Ze heeft zwijggeld gekregen.
-2 Ze weet dat dit haar niets oplevert en al haar kansen op werk bederft terwijl ze nog EUR 3700 aan het aflossen is omdat ze haar zaak tegen Randstad verloren heeft.
Waarom lekt niemand van volkshuisvesting of van een woningcorporatie het voordringen van een secretaresse in opdracht van een wethouder naar de pers?
Waarom lekt niemand dat er EUR 30.000 openbaar geld als zwijggeld naar een secretaresse gesluisd is?
Geenstijl beweert (22-11-07): "Toen de affaire op de klippen liep, werd de vrouw haar appartement uitgezet en wegens disfunctioneren ontslagen." Ok, dat ontslag, daarvan zijn openbare sporen in ' LJN: BA3360, Gerechtshof Arnhem , 2005/1169 ' . Maar een vrouw uit haar appartement zetten kan toch helemaal niet? Als je je huurcontract getekend hebt bij de woningcorporatie zit je goed. In de flat waar ik woonde zag ik uitzettingen alleen bij grote huurachterstand, hennepteelt of bij opname in een psychiatrisch ziekenhuis.
Waarom lekken de ex-collega's van de secretaresse niet naar de pers wat Depla met zijn secretaresse uitgehaald heeft?

skerchi | 29-11-07 | 14:38

@spooky 29-11-07 @ 14:05
Bron is een zeer dronken Depla die aan het brallen slaat.
@Nonnes 29-11-07 @ 14:24
Laten we zeggen dat Renate ook in die de fietsenkelder weet waar ze aan toe is als Paultje meekomt. En dat al jaaaren overigens.

Hangbar | 29-11-07 | 14:32

@ 14:01
Murdock, met alle respect, we gaan het niet eens worden over deze GeenPrivé kwestie.

W.b.t. Guusje ter Horst, vind ik van een andere orde. Zij reed met teveel drank op. Daar worden jij en ik ook voor van de weg afgehaald met dat verschil dat wij niet met onze smoelwerken in de media komen of je moet de Sjaak zijn bij wegmisbruikers.
verder ga je me toch niet vertellen dat je een pijpbeurt een laag bij grondse bezigheid vindt?
En ja, ik vind dat een integere beveiliger zijn bek hoort te houden naar de buitenwereld. Dat hij de zaak aankaart bij zijn baas is tot daar aan toe.
Dat fietsenhok zal tegen de tijd dat Depla zich liet afslobberen gesloten zijn geweest voor het publiek. Zo niet, namen meneer en mevrouw wel een heel groot risico en ik speculeer dat ze dat nu juist wilde voorkomen door naar het fietsenhok te gaan.
24/7 aangaande bestuurders zaken wel ja, privé niet en dat werd het doordat het plaatsvond na afloop van een raadsvergadering= einde werktijd.

Afijn, ontlok je me toch nog een laatste reactie.

Oh ja @saidfred 29-11-07 @ 13:54
Je haalt er een hoop bij, waarvan het bewijs nog steeds niet geleverd is en dus tot nu toe speculatie is.
Je bevestigd zelf hoe gekleurd je naar deze zaak kijkt en dan vind je mijn 'motivatie' vreemd?

Sikkeneur | 29-11-07 | 14:32

@Murdockyoufool 29-11-07 @ 14:24
Ja meteen. Machtsmisbruik: oprotten.
Hoezo een talmende politicus? Volgens mij heb ik vanaf het eerste bericht vorige week nog niet anders gezegd. Ik heb wel wat meer begrip voor de lastige positie van Depla gekregen. Vorige week dacht ik nog dat de bewijzen snel zouden volgen. Daar wachten we nu nog steeds op.

Nonnes | 29-11-07 | 14:28

@Hangbar 29-11-07 @ 14:01
Het lijkt er niet op dat we Renate Bos op de een of andere manier in dit verhaal kunnen prutsen. Was ook niet schimmig toch?

Nonnes | 29-11-07 | 14:24

@Nonnes 29-11-07 @ 14:20
Gutteguttegut, je bent wel een talmende politicus hè? Plotseling mogen Depla en De Graaf weer weg als 'de geruchten' waar blijken te zijn....

Murdockyoufool | 29-11-07 | 14:24

We horen het allemaal nog wel eens... hoe het nou in elkaar zat.
Als er iets waar blijkt te zijn van de geruchten mogen Depla en De Graaf allebei weg. En de raad moet zich dan schamen, want het is nie helemaal gelukt he... dat controleren. Die valse zwans van Gewoon Nijmegen springt van gif van de Waalbrug denk ik... Dat hij te dom was om Depla te laten vallen. Ik ben benieuwd.

Nonnes | 29-11-07 | 14:20

.. bij de volgende respectdag staat meneer depla zonder twijfel fier op het bordes om het minderwaardige plebs de les te lezen over het grote foei van respectloos gedrag tegenover de brutalere medemensch.

Jan Passant | 29-11-07 | 14:17

@ Sancho Panza 29-11-07 @ 13:52
"En hoe heet nijmegen tijdens carnaval? Knotsenburg, ik verheug me nu al op de praalwagens met live shows." indeed.
hij heeft zijn eigen geloofwaardigheid, integriteit en "politieke carriere" ten grave gedragen door zijn eigen onzinnige, onnadenkende gedrag.
wie zijn eigen "prive"billen brand moet op zijn eigen "prive" blaren zitten. ;)

saidfred | 29-11-07 | 14:11

@spooky 29-11-07 @ 13:57
Mijn antwoord is drie slagen beter.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 14:11

Je als wethouder in een openbare ruimte laten pijpen voor een gemeentelijke camera en dan beweren dat het een privézaak is, hoe ver kun je zakken. Het is pas privé als je dat thuis doet en dan ook nog eens met de gordijnen dicht zodat niet de hele buurt mee kan genieten.

Angelica | 29-11-07 | 14:07

@Hangbar
Doe dat eens bewijzen die 30.000 euro, wat is je bron?

spooky | 29-11-07 | 14:05

@Maaier 29-11-07 @ 13:39
Mja, scheiding der machten blablablabla. Geneuzel, De Pijpela hoort pal voor z'n bevolking en haar stad te staan.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 14:04

Kremlin aan de Waal: nader onderzoek door de gemeenteraad gewenst; beveiligers kunnen gehoord worden, idem hoof(den) van dienst(en) die door beveiliging onmiddellijk zijn geïnformeerd. Wie heeft opdracht gegeven de opnames binnen 24 uur te wissen????? Vanwaar die haast???? Nu worden boodschappers in discrediet gebracht, terwijl Depla door zijn gedrag in het GEMEENTEHUIS zichzelf, zijn gezin en gemeente in discrediet brengt.
Wat hebben we te verwachten van een bestuurder van 42 jaar die zijn testosteron niet kan beheersen/ te pinnig is om een hotelletje te huren (dan zou dat ook lullig zijn zoor het thuisfront, maar dan zou het een privékwestie zijn) Wat vindt Jan Marijnissen hiervan, ben zeer benieuwd, zal wel oorverdovend stil blijven; immers de reactie van de SP in het debat is uiterst bot, vreemd van een anders zo kritische partij.
Het is onverteerbaar dat wangedrag van Depla anderen in discrediet brengt.

stibs | 29-11-07 | 14:03

ja tis best bijzonder sneu voor die meneer depla. Laat zich gewoon ff pijpen in het fietsenhok en dan otstaat daar allerlei respectloosheid over. Zodat mevrouw depla er ook nog eens verdriet van krijgt. Driewerf foei.

Een typisch voorbeeldje van het verval van onsche normen en waarden. Om maar nix te zeggen over de brutaliteit tegenover een wethouder van een mooie stad met een lelijk bestuur.

Jan Passant | 29-11-07 | 14:02

skerchi 29-11-07 @ 13:41
Maar dat dametje heeft wel 30.000 euries gekregen van Depla om op te houden.

Over Depla gesproken, waarom moet ik toch ineens zo sterk denken aan Renate Bos?

Hangbar | 29-11-07 | 14:01

@Sibon 29-11-07 @ 13:53
Waarom ik dat niet geloof? Hmm... vrouwelijke intuitie ofzo?

Nonnes | 29-11-07 | 14:01

@Nonnes 29-11-07 @ 13:28
@Sikkeneur 29-11-07 @ 13:19
Patstelling, jullie zeggen 'privé', ik zeg 'publiek'. De argumenten voor dit standpunt ga ik niet nog een keer posten.

Heb nog wel een aantal opmerkingen bij de opsomming van Sikkeneur.
1) Lekken? Dus jij huldigt het standpunt dat misstappen van politici -ook Guusje ter Dorst werd in haar privétijd betrapt- met de mantel der liefde moeten worden bedekt? Een beveiligingsambtenaar heeft daarnaast de taak om dergelijke 'laag bij de grondse bezigheden' in de uit de belastingpot betaalde fietsenkelder te melden.
2) De banden worden om de zoveel tijd gewist, dat is het probleem niet. Thom was nu echter heel eager om de Deplatapes uit de wereld te helpen. Persoonlijk had ik die man z'n eigen shit op laten ruimen. Maar zo gaat dat in die kringen, I scratch your back you scratch mine. De maffia is er niets bij.
3) Daar had de wethouder, de vertegenwoordiger van de Nijmegenaren, beter over na moeten denken. Let wel, het interesseert me geen reet of hij zich door een ugly bitch laat drinken noch spreek ik schande van deze daad. Het gaat mij erom dat de moraalridder met zijn wambuis op z'n knieën, staand achter z'n paard wordt aangetroffen.
4) Vrije tijd? Hij bevond zich nog in het gemeentehuis. En een volksvertegnwoordiger, zeker een wethouder, ben je 24/7. De Nijmeegse gedragscode schrijft dan ook een regel of wat over 'leven in een glazen huis'.
5) 'k Ken de werken van Depla niet, want: geen Nijmegenaar. Weet alleen dat het verhaal in De Gelderlander over 'succeswethouder' De Pijpela met hoongelach werd ontvangen.
6) Algemeenheid? 'k Verwacht bijpassend gedrag van een politicus die de woorden normen en waarden in z'n mond neemt. Saxofoon spelen in de gemeenschapsbasement is daar ver van verwijderd.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 14:01

@skerchi,
indien de bestuuder Depla is, wat ik dus niet kan nagaan dan was afgelopen week de perfecte kans om payback te halen voor die appellante. Ik ben van mening dat als een journalist van GS op 22-11 een bezwarende bewering doet over Depla dat een week toch wel voldoende is om die bewering kracht bij te zetten/ te bewijzen. We roepen met elkaar zo hard dat Depla zijn onschuld moet bewijzen maar draai het eens om. Zijn wij niet onschuldig tot anders bewezen is? Depla ontkent die blowjob niet, hij zegt alleen dat het prive is (ben ik het mee eens) Die andere aantijgingen over departement, ontslag.... Depla zit wel erg lastig, moet hij reageren op dingen die zomaar geroepen worden, moet hij zich daarover verdedigen. Ik vind dat hij dit goed aanpakt, laat iemand maar komen met iets van bewijs en zeg er daarna pas over.
@Sikkeneur, prima verwoord en helemaal mee eens.
@maaier, fijn dat er nog iemand is die zelf kan denken.

spooky | 29-11-07 | 13:57

Sikkeneur 29-11-07 @ 13:19
Wat betreft die “Voorbeeldfunctie” moet je nog maar eens kijken naar hun eigen gedragscode die zij zelf hebben opgesteld in 2005.
Dat “privezaak” is niet meer dan een flauw excuus, dat weet jij waarschijnlijk net zo goed als ik.
En de rest als afkoopsommen, minnares, huisje geregeld en een medewerker geloosd omdat ze niet meer voldeed etc. zijn natuurlijk allemaal leugen, halve waarheden etc. niet dat we daarvan enig bewijs van kunnen en willen overleggen. Dat boeit niet tenslotte. Wij hoeven nergens rekenschap voor af te leggen of verantwoordelijk te nemen nietwaar ?
Je motivatie laat je ook mooi blijken uit; “(behalve voor de reaguurders die alles wat een rood jasje draagt op voorhand al slecht vinden)”, En hoe zou dat komen denk je ?
Dit illustreert tevens prachtig je eigen uitgangspunt.

saidfred | 29-11-07 | 13:54

@ Nonnes

Waarom geloof je dat niet? Het gerucht ging over dat zoenen.
En verder vind ik het moralistisch gezeur. Monogamie is zo'n gehypt misverstand.

Sibon | 29-11-07 | 13:53

En hoe heet nijmegen tijdens carnaval? Knotsenburg, ik verheug me nu al op de praalwagens met live shows.

Sancho Panza | 29-11-07 | 13:52

@Sibon 29-11-07 @ 13:40
Mneeuuuh... dat geleuf ik nie... :-)
Ik denk zelfs dat er al vaker gepepen is. En wat ik er verder van denk schrijf ik niet op omdat hier geruchten direct feiten zijn. Hij moet het maar fijn uitzoeken met z'n vriendin. En als het een vent is houdt hij zijn lul nu eens in zijn broek en zorgt hij dat zijn jongens opgroeien met een pa en ma in 1 huis. Dat is beter voor kinderen. Daar ben ik meer mee begaan dan met de Nijmeegse kiezer.

Nonnes | 29-11-07 | 13:46

Een paar dingen staat in ieder geval vast in rechtbankverslagen:
Een bestuurder van de gemeente Nijmegen heeft een relatie gehad met een door Randstad gedetacheerde secretaresse.
Vast staat ook dat de gemeente eenzijdig de detachering beëindigd heeft.
Het trieste van de zaak is dat het de gemeente vrijstaat om een detacherig te beëindigen. Een secretaresse die 'het doet' met de opdrachtgever heeft dus geen enkele bescherming als de relatie uit gaat. De deur naar machtsmisbruik staat dus open.
De secretaresse verliest het hoger beroep en draait op voor de kosten van EUR 3718,-. Bedonderd door de gemeente, in de steek gelaten door Randstad en financieel geruïneerd. Heel triest. Ik ben benieuwd wanneer Opzij dit oppikt.
zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...
In het midden kan worden gelaten of Randstad [..] wist van de relatie van [appellante] met een bestuurder van de gemeente, of deze relatie voor de gemeente reden was om de detachering van [appellante] te beëindigen, zoals [appellante] meent, en of Randstad dat wel of niet wist.

Randstad kan zich er niet achter verschuilen dat zij niet op de hoogte is geweest van het verband tussen het plotselinge vertrek van [appellante] bij de gemeente en de relatie van [appellante] met een bestuurder van de gemeente. [appellante] heeft dit verband op 2 september 2002 meegedeeld aan mevrouw [A.] van Randstad. Uit de handelwijze nadien, het met de gemeente onder één hoedje spelen ten aanzien van de brief van 8 oktober 2002, maar ook het ongefundeerd aanvallende gedrag van de medewerkers van Randstad jegens [appellante], wat tezamen geresulteerd heeft in haar ziek zijn en vertrek bij Randstad, blijkt dat Randstad [appellante] liever kwijt dan rijk was;

het werk van [appellante] bij de gemeente heeft volgens de overgelegde verslagen van de voortgangs-, functionerings- en beoordelingsgesprekken niet te lijden gehad onder haar relatie met een gemeentebestuurder. [appellante]s vertrek bij de gemeente had daarmee niet om de daadwerkelijke reden, zijnde haar relatie met de gemeentebestuurder, mogen plaatsvinden. “Randstad heeft daarin meegedaan” en had zich tegen beëindiging van de detachering wegens die reden moeten verzetten;

[appellante] heeft niet slecht gefunctioneerd en geen intimiderend gedrag vertoond. Haar is ook geen coaching aangeboden, hetgeen een goed werkgever wel had behoren aan te bieden als zij wel slecht had gefunctioneerd en dergelijk gedrag had vertoond;

skerchi | 29-11-07 | 13:41

@ al die mensen die zo zeker weten dat er gepepen is

Het boeit verder niet maar de roddel op het gemeentehuis was al weken dat hij had staan zoenen met een mevrouw. Zou het niet kunnen zijn dat daar pijpen is van gemaakt omdat het anders geen verhaal was?

Sibon | 29-11-07 | 13:40

urdockyoufool 29-11-07 @ 13:09

SInds de invoering van het duale stelsel is een wethouder niet afkomstig uit de volksvertegenwoordiging. Verder zoals sikkeneur zegt.

Maaier | 29-11-07 | 13:39

Ok Sikkeneur, jij zegt het veel beter.

Nonnes | 29-11-07 | 13:29

@Murdockyoufool 29-11-07 @ 13:09
En voor jou is het ook lastig te begrijpen dat we daarover van mening verschillen. Zelfs als je het NOG een keertje uitlegt. In mijn ogen hebben we 1 feit, het gezuig, en verder alleen geruchten. Dat ene feit kan ik niet als machtsmisbruik zien, maar als een kutstreek tegenover mevr. Depla. Als hij zich zou verontschuldigen tegenover ons, zoals jij wilt, zou ik me ongemakkelijk voelen tegenover mevrouw Depla. Zij is het slachtoffer hier. Normaal blijft een slippertje en de schaamte die daarbij hoort prive, maar in dit geval weet iedereen het. Dat is best een grote straf. Als je dit soort dingen doet moet je geen politicus worden vind jij... Sja... Het zijn gewoon mensen. Blijkbaar.

Nonnes | 29-11-07 | 13:28

Zoo, dat was een beste plas......

@ 12:38
Murdock, ik was eigenlijk niet van plan nog woorden aan deze GeenPrivé show te besteden, maar kan het niet laten doordat je de zaak in breder verband trekt.
1 - beveiligingspersoneel bevestigen, moet zijn 'lekken' het cameraverhaal.
Een beetje integer beveiligingsmeneer had de camera uitgezet en zijn bek gehouden.
2 - Thomas de Graaff delete de banden en terecht. Geen strafbare zaak en het dient geen enkel publiek belang om privé zaken openbaar te maken (nog los van de Privacy Wet)
3 - geslobberd worden op de werkplek. Persoonlijk had ik een warmere plek gekozen, maar dat terzijde. Het was buiten werktijd en niet tijdens. Op het internet slingeren talloze linkjes rond over seks tussen werknemers op de werkplek. M.a.w. politici zijn ook gewoon mensen met hun kicks, sommige doen het in de duinen, andere in een fietsenhok van het gemeentehuis.
4 - Voorbeeldfunctie. Ja, dat politici IN functie een voorbeeldrol in acht nemen, zekers. (Bijna niemand stoorde zich aan Wilders IN functie die een minister IN functie uitmaakte voor knettergek) Wat een politicus in zijn/haar vrije tijd doet gaat geen mens, tenzij het strijdig met of gevaarlijk is voor het staatsbelang. Een pijpbeurt in een fietsenhok schaar ik daar niet onder en zou ook in alle anonimiteit hebben plaatsgevonden als er geen camera's en beveiligers waren geweest.
5 - Inkomen. Een politicus/bestuurder wordt betaald voor zijn/haar politieke en/of bestuurlijke werkzaamheden. Ik heb nergens gelezen dat betrokken hoofdpersonen in deze kwestie hierom als slechte bekend staan (behalve voor de reaguurders die alles wat een rood jasje draagt op voorhand al slecht vinden)
6 - Respect, braaf en sociale samenleving. Bestuurders praten over dit soort waarden en normen in zijn algemeenheid. Het hebben van seksueel verkeer in de privé sfeer lijkt mij daar niet onder vallen, tenzij bestuurders van burgers een gelofte van kuisheid vragen en zelf de kat in het donker knijpen.

Zo en nu houd ik er over op, genoeg aandacht besteed aan GeenPrivé.

Sikkeneur | 29-11-07 | 13:19

zzzzzz GSprive zzz

1oog | 29-11-07 | 13:12

@Nonnes 29-11-07 @ 12:52
Is het nu zo moeilijk te begrijpen? Een wethouder, afkomstig uit de lokale volksvertegenwoordiging, heeft een voorbeeldfunctie, te meer als dit minutieus beschreven staat in de gedragscode van de gemeente Nijmegen. Nu blijkt dat man wat aanrommelt, en dat ook nog eens zonder klasse doet -over smaak valt dan weer niet te twisten-, en dat Thom de Graaf z'n spelletjes meespeelt. Geeft op z'n minst de verdenking van machtsmisbruik. Daarbij komt ook nog de appartementskwestie. Tja, niet bewezen, maar het gonst....
Verder steekt dat Pijpela, de arrogante hufter, zich op geen enkele manier verontschuldigt. Het is allemaal de schuld van de media en de bevolking. Nee, lul, JIJ hebt je laten zuigen op je werkplek!
Zo'n prutser zou ik niet willen als vertegenwoordiger. Sneu voor de Nijmegenaren die PvdA hebben gestemd.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 13:09

Murdockyoufool 29-11-07 @ 12:38

k wil die pijpaffaire best geloven, maar volgens mij is er nog geen ander bewijs dan GS zelf die dit en dat zegt. Z'n niet ontkennen zegt watdat betreft natuurlijk best wat, maargoed. Maargoed, ik ben van mening dat die pijpbeurt gewoon een privezaak is, waar die verantwoording voor af moet leggen bij z'n vrouw. De gemeenteraad kan dit aangrijpen om nog scherper te letten op z'n beleid, zeker wat betreft eventuele invoedne van de VVD/pijpmevrouw.

Rondom de andere affaire is er helemaal geen bewijs. Althans, heb ik nog niet gezien.

Maaier | 29-11-07 | 13:05

god, wat laten de autistische stumpers zich weer kennen.
Als ie nu ook nog even met zijn schijnheilige kop in de camera kijkt en zegt;
Wat u denkt, vind en meent als kiezer en burger van de stad Nijmegen zal mij werkelijk aan mijn reet roesten.
Wetten, regels en gedragscodes die wij zelf in 2005 hebben opgesteld gelden voor iedereen maar niet voor ons. Deze gelden enkel als het ons uitkomt (als er een minnares/collega moet verdwijnen/weggepest) Dan schept dat tenminste duidelijkheid, niewaar ?
Ditzelfde geld voor onze moraal, principes en onze begaanheid met de “sociaal zwakkere”. Deze zijn vooral van toepassing als het toevallig even uitkomt (mooi weer spelen tegenover de kiezer) Ik moest ook denken aan; “Le roi c'est Moi”
64.233.183.104/search?q=cache:k9eoyxbz...
.
ik kan mij nog de beelden herinneren van een “afterparty” na de slecht verlopen verkiezingen voor de pvda indertijd waarin een “betonkop” kwaad in de camera kijkt en een verhaal af gaat steken over die domme kiezers die massaal op de verkeerde partijen hadden gestemd. De stumpert.
.
dit zijn ook dezelfde mensen die het erg jammer vonden dat het Oostblok niet meer bestaat. Kan mij nog een kirrende Marga van Praag herinneren toen de beelden kwamen dat de muur viel. Ze klonk net als een verwend klein kind dat je zijn speelgoed afneemt.
Een ander wilde later net gaan doen alsof de criminaliteit en alcoholisme in Rusland pas was uitgevonden na het einde van het oostblok.
In de voormalige DDR was het ongeveer net zo geregeld als ten tijde van de opkomst van het socialisme. Maar inplaats dat enkele industriebaronnen, adel etc. leefden in mooie huizen en een decadente levensstijl er op nahielden waar het de partijleden die net zo leefden als de eerdere adel en industriebaronnen. En de bevolking ? ach, die mag rustig doodvallen of in rij staan voor voedsel en 15 jaar wachten op een “trabi”.
Maar dit hadden mensen een George Orwel al eens eerder geconstateerd en beschreven in “the animal farm” of “1984” etc.

saidfred | 29-11-07 | 13:02

Kremlin aan de Waal. Heeft Jan de plaatselijke SP wel in de hand!!??
Depla runt in het stadhuis een plaatselijke Yab Yum.
De Graaf moet zich schamen, heeft nu Depla in zijn zak.
D66 heeft voorgoed afgedaan. Depla sprak in het verleden in de Gelderlander profetische woorden met de uitspraak dat het wethouderschap beperkt houdbaar is; maar ja toen kon hij nog ambitie hebben om minister/burgemeester te worden. Dat kan hij nu wel vergeten. Niet alleen een kat in het donker, maar een kat in het nauw. Daar zul als gemeenteraad maar mee zitten. Wanneer verkiezingen/referendum over Depla???

stibs | 29-11-07 | 12:58

@Murdockyoufool 29-11-07 @ 12:43
Mentale dwerg... Wat heeft jou zo gefrustreerd vandaag?
Maar ik vroeg ook niet of je bij de volgende verkiezing op mij wilde stemmen hoor. Het lijkt mij namelijk ook beter van niet. Alleen vind ik het echt ongelooflijk dat iemand een misstap (een misstap tegenover mevrouw Depla!) maakt en vervolgens vogelvrij is. Er wordt een bak rommel over hem heengemikt, en uiteindelijk blijkt alleen het fietsenhokgedoe waar te zijn.
En je voorbeelden... die slaan juist echt he-le-maal nergens op. Als hij was veroordeeld wegens machtsmisbruik of iets dergelijks... dan had je een punt.

Nonnes | 29-11-07 | 12:52

@ Anth.9403 29-11-07 @ 12:17
De lijfspreuk van Depla: "Links lullen en rechts(e vrouwen) vullen" NEXT!

Sunnygirl | 29-11-07 | 12:49

@ Sibon 29-11-07 @ 12:06
En dat aangekochte appartement van die vorige oversex partner van Depla was ook zeker van Jo? * zet aluminium hoedje op* In die chocolade letter praten schatje!

Sunnygirl | 29-11-07 | 12:46

@ Don Santiago 29-11-07 @ 12:30
Daar zeg je me wat. Het Depla effect! *domme blondjes modus AAN* Zou Emma ontslagen zijn vanwege het praten met volle Depla mond in de metro of toch om haar lullige uitspraken ?

Sunnygirl | 29-11-07 | 12:44

@Nonnes 29-11-07 @ 12:37
Dan hoor JIJ niet in de politiek thuis, mentale dwerg. Het is alsof een Officier van Justitie een bank overvalt, een spuitgast de boel in lichterlaaie zet, een arts opzettelijk virussen verspreidt. Sommige functies vereisen een passende houding en passend gedrag. Slaag je daar niet in, dan moet je wegwezen.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 12:43

Hahaaa, ik ben hier nog te kort om me daarbij neer te leggen.

Nonnes | 29-11-07 | 12:39

@Maaier 29-11-07 @ 12:28
Van de pijpbeurt zijn camerabeelden, zo bevestigt het beveiligingspersoneel. Dat De Graaf ze vervolgens laat wissen, is een ander verhaal. Bovendien geeft Pijpela toe dat hij zich heeft laten buizen in de fietsencatacombe. Hoeveel meer bewijs wil je hebben?
Het is zijn privézaak absoluut niet, want hij is geslobberd op de -door de burger opgehoeste- werkplek. Daarnaast is heel duidelijk vastgesteld in een gedragscode van de Raad dat lokale politici van onbesproken gedrag dienen te zijn. Voorbeeldfunctie... je inkomen wordt betaald door de burger... vertegenwoordiger.... allemaal onderdelen die rechtvaardigen dat dit een publieke kwestie is. Voeg daaraan toe dat meneer rept van een sociale samenleving en respect en ander braaftoestanden en je kunt stellen dat aftreden op z'n plaats is.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 12:38

Nonnes 29-11-07 @ 12:37

Tuurlijkpraat ik tegen een muur, dit is GS..

Maaier | 29-11-07 | 12:38

@Maaier 29-11-07 @ 12:28 Je praat tegen een muur.
Pfff... die kerel zo aanpakken omdat hij bij een partij hoort die normen en waarden voorstaat (net als de rest van de partijen geloof ik)... Om die reden had hij het niet mogen doen. Yeah right. En omdat je zelf geen PvdA aanhanger bent mag je alle normen en waarden aan je laars lappen en iemand zo beschadigen? Gatverdamme.
Ik heb ook erg last van normen en waarden kan ik je vertellen. Maar ik heb ook van alles gedaan waar ik als politicus door jullie direct voor was afgeschoten. Wie zonder zonde is...

Nonnes | 29-11-07 | 12:37

GeenPrivé gaat de oplage van Youp toch niet halen, dus stop nou maar es met dit moralistisch gezever.
Depla, noch van Veluw zijn verantwoording schuldig aan de GeenPrivé bûhne.
Hoe ze zelf met hun geweten in het reine willen komen is hun zaak.
Als GeenPrivé nu nog een picaatje en interview plaatsen van degene (mv) die 'transparantie' zo hoog heeft (hebben) staan, is de cirkel rond.
*ik moet me toch in ene een plas*

Sikkeneur | 29-11-07 | 12:34


'Mind the gap' had er op z'n T-shirt moeten staan.

Eens, het is een prive-zaak, maar je kunt het vertrouwen tussen de bevolking en de politiek niet meer beschadigen dan door er Depla-gedrag op na te houden. Z´n collega Nadorst kan er over meepraten. God wat zullen ze gniffelen over het gemor van het gepeupel. Een en ander werd gisteren nog even afgemaakt door de niet-gekozen burgemeester en nummer 1 lintjes knipper. Handig gebruik makend van de procedures en de rol als voorzitter werd de bal keihard in het doel van de morrende burger geknald. Juist van de partijen waar je iets van verwacht, de moraalridders en moraaljonkvrouwen, zou in deze situatie iets verwacht hebben. Een schande, ik hoop dat de volgende jonkvrouw z´n lul eraf bijt. Kijken hoe mister ´Mind the gap´ dan in de raadskamer zit.

Don Santiago | 29-11-07 | 12:30

Murdockyoufool 29-11-07 @ 12:25

Ik verdedig Depla niet, ik vind die pijpbeurt mijn zaak niet en niet afdoende bewezen en de appartementenaffaire heb ik helemaal geen bewijs van gezien. Ik veroordeel m niet meteen omdat ie PVDA is en dus wel fout zal zitten.

Maaier | 29-11-07 | 12:28

@Maaier 29-11-07 @ 12:19
Ga je nu ook al die opvreter, de man die wormen en naarden en onbesproken gedrag en een sociale samenleving predikt, verdedigen? Je zinkt met de dag.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 12:25

@Harumpjuh 29-11-07 @ 12:08:
Sukkel. De politici in Nimwege hebben zelf regels van gedrag opgesteld waar zij zich aan dienen te houden omdat ze ZELF vinden dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Vervolgens laat de wethouder zich afkolven in het fietsenhok. Voor een gemiddelde werknemer/ ambtenaar meer dan genoeg reden om te worden ontslagen. Maar deze publieke figuur die SCHIJT heeft aan ethische regels, aan het imago van de gemeente, maar bovendien aan zijn eigen vrouw en kinderen moet je in bescherming nemen? Je moet je laten nakijken.

DeBruineSter | 29-11-07 | 12:22

Inderdaad, het is de rel van GS. Tijd voor de dode bomen, kijkbuisjes en mannetjes van de radio to fucking acknowledge that!!!
Depla: da more equal pig.
De Graaf: hypocriete ongekozen burgemeester.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 12:21

Anth.9403 29-11-07 @ 12:17

Kjk, daar is het bewijs: hij heeft een onbetrouwbare kop.

Maaier | 29-11-07 | 12:19

Als je dat koppie van die Depla goed bekijkt, dan geeft dat het gevoel dat wanneer je dat ventje een hand geeft, wel je vingers moet natellen.
Al bij al zit hij wel bij het juiste clubje; het clubje van de kameleon politiek
de PVDA.

Anth.9403 | 29-11-07 | 12:17

Reinaert 29-11-07 @ 11:57

Dit weten we allemaal al. Wat we willen zien zijn natuurlijk bewijzen voor machtsmisbruik of seksuele intimidatie.
-
Ik kan namelijk echt niet geloven dat jullie, brutale GS-ers, Depla alleen maar afmaken omdat hij gepijpt is in een fietsenhok. GS beschadigt iemand enorm. Dat kan toch niet alleen maar zijn om een pijpbeurt.

Nonnes | 29-11-07 | 12:11

Gefeliciteerd: Nimwegen pijpstad nr 1, Het vernieuwde imago vergroot ongetwijfeld de aanzuigende kracht van vele toeristen. Voor de middenstand nu ook buiten de 4daagse om, Kassa! Dat wordt lacheuh straks met carnaval. Wakker worden Gelderlander, het promotieoffensief beginnen.

GeenZaak | 29-11-07 | 12:10

Jammer voor de geplende gezamenljke actie van de Teleraaf en GS beschading PvdA. Want daar gaat het alleen maar om. Laat die man toch. Of kom eens met een VVD sex-schandaal. Of neuzen VVD'ers niet?

Flippo | 29-11-07 | 12:08

Flikker toch gauw op allemaal! Waar slaat dit allemaal op. Dit is toch gewoon privé! Wtf hebben wij hier mee te maken!?!?! Laat die man lekker in zijn waarde ofzow. Dat hij zijn vrouw wil bedriegen moet die toch lekker zelf weten of niet dan. Ownee, geenstijl hoeft dat niet, want die zijn de meesters. Flikker toch op man. Dit is idd geen stijl wat hier gebeurt.

Harumpjuh | 29-11-07 | 12:08

@ Sunnygirl

Je hebt blijkbaar niet gelezen dat Jo Janssen waarschijnlijk het lek is. De man die gisteravond zo hard riep dat zijn stad beschadigd wordt maar het hele toneelstukje zelf in werking heeft gezet omdat zijn illegale bouwpraktijken door de gemeente zijn stil gelegd. GeenStijl laat zich door dat soort foute types gebruiken voor een non-rel. Puur om mensen te beschadigen. Blijjkbaar komen ze daar bij GS eerder op klaar dan van een pijpbeurt.

Sibon | 29-11-07 | 12:06

@ Sibon 29-11-07 @ 11:58
Een aanname van niks. Als jij niet gepepen zou zijn en het stond niet op film dat hij oversex pleegde dat was er echt geen debat geweest. Hij heeft niets ontkent en niets erkent. Maar het feit dat hij niet ontkent is al genoeg. Want als het pijpbeurtje er niet was geweest had Depla en B & W niet dat toneelstukje hoeven opvoeren.

Sunnygirl | 29-11-07 | 12:04

skatingman 29-11-07 @ 11:55

jij bent degene (naast GS natuurlijk) die allerlei stellingen poneert zonder bewijs te overleggen.

Maaier | 29-11-07 | 12:02

Maar jongens, waarom is dit eigenlijk zo interessant? Ok, seks op het gemeentehuis, alla, met iemand van een andere partij, nja, vreemd. Maar dat verandert toch geen fuck aan zijn functioneren? Btje jammer dat jullie er zo over doorgaan...

A Belg | 29-11-07 | 12:01

Zijn er al afspraakjes gemaakt tussen Nijmeegse ambtenaren om lekker een potje te neuken op Burgerzaken? Misschien is is aangifte geboorten een mooie plek om eens lekker een nummertje te maken. Mij zie je voorlopig niet meer in dat fietsenhok. Als er iets wits op je zadel zit moet je nog oppassen dat je niet zwanger wordt. In andere gemeente is het gewoon vogelpoep maar in Nijmegen weet je het maar nooit. Heb wel een nieuw voorstel voor een motie. Maakt Kronenburgpark gelijk het volkslied van de stad Nijmegen.
www.frankboeijen.nl/read/discografie/l...

Sunnygirl | 29-11-07 | 12:01

Wat is GeenStijl hier ontzettend nat gegaan. Een foute bron als Jo Janssen gebruiken en maar roepen hoe schandalig het is. Er is hier maar 1 verliezer en dat is GeenStijl zelf. Hoe krampachtig dit non-nieuws hier ook gehyped wordt. Heerlijk om te zien hoe GS op zijn bek gaat hier.

Sibon | 29-11-07 | 11:58

@Nonnes 29-11-07 @ 11:48

Check vooral het laatste zinnetje van deze alinea.

Quote...
Via een woordvoerder liet De Graaf gisteravond weten dat die aantijgingen berusten op 'verzinsels en onjuistheden'. Depla zou nimmer een appartement hebben geregeld en van een afkoopsom zou ook geen sprake zijn. "In 2002 heeft er via Randstad een secretaresse voor de gemeente gewerkt. Zij deed haar werk naar behoren, maar de verhouding met de rest van de afdeling was zo slecht dat we het contract niet hebben verlengd. Later stelde Randstad voor deze mevrouw op een andere afdeling te laten werken, maar we hebben toen besloten om dat niet te doen. Daar is ze boos om geworden. Ze stapte naar de rechter, maar werd niet in het gelijk gesteld." .. unquote.

Bron www.gelderlander.nl/dgbinnenland/22127...

Reinaert | 29-11-07 | 11:57

Nonnes 29-11-07 @ 11:48 Maaier 29-11-07 @ 11:43

Om even terug te komen op maaier. Gewoon je bronnen aanspreken. Er is altijd wel iemand die wil lullen en viavia kan je in het bezit komen van feiten. Moet je toch ff beter je best doen.
Ik ben en blijf bij mijn mening er is geen goed werk verricht.
En volgens mij verwijst Reinaert naar een kort geding vonnis. Hierin wordt bewezen geacht dat de gemeente onrechtmatig heeft gehandeld jegens haar. Ook dat kan je via legale sites achterhalen

skatingman | 29-11-07 | 11:55

@ Reinaert 29-11-07 @ 11:45

Waar is dit ontkend? Dit kan iedereen toch zo nazoeken joh... Dan gaan ze toch niet ontkennen.

Nonnes | 29-11-07 | 11:48

@Maaier 29-11-07 @ 11:34
Ik dacht in mijn onschuld ook de goede zaak te pakken te hebben dus. En dat was niet zo. Alleen zoekt de betreffende site niet echt makkelijk als je niet exact weet wat je zoekt.
Ik heb voor m´n beurt gepraat, vooruit, maar ook deze zaak is wel degelijk relevant, al was het maar omdat Nijmegen ontkent dat er ooit maar iets aan de hand geweest is. Er was dus wel wat aan de hand.

Reinaert | 29-11-07 | 11:45

skatingman 29-11-07 @ 11:41

ogmaals: laat bewijzen zien, zoals reinaaert die er in ieder geval naar op zoek is. Waar heb je die info vandaan? Ik kan hier ook wel roepen dat ik beelden heb gehad van Weesie die de conrectrice van z'n middelbare school aflebbert, mar dat ie gewist zijn. Is dat een bewijs? Neen.

Maaier | 29-11-07 | 11:43

GS zeurt. Een deftige dame die op de knieeen gaat voor een arbeider is toch een mooi succes?

lector saluti | 29-11-07 | 11:42

spooky 29-11-07 @ 11:19

Kan jij dan verklaren hoe het komt dat indien er altijd positieve uitlatingen over haar gedaan zijn die schriftelijk zijn vastgelegd, ineens om kunnen slaan????? En dat dit gepikt wordt door de rechtbank omdat er bobo's bij betrokken zijn????????? Dat ligt allemaal vast en dat kan bewezen worden.
Appartementje is er ook geweest. De gemeente Nijmegen was pandeigenaar van dat appartementje en Deplatje heeft Wonen in zijn portefeuille. Makkelijker kan het toch niet?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!??!?!!?!?!? En Nadorst is wel degelijk op de hoogte van deze affaire want Deplatje het da zelluf gesegt om maar ff in t nimweegs te proaten. Ok doar ff wa beter je werkt verrichten.

skatingman | 29-11-07 | 11:41

Reinaert 29-11-07 @ 11:32

Ik heb graag geduld, maar dan moet je ook even wachten met posten...

Maaier | 29-11-07 | 11:34

@Maaier 29-11-07 @ 11:30
Klopt. Er is een eerdere zaak en die ben ik nog aan ´t zoeken. Deze zaak is volgens mij pas later aan het rollen gekomen tot Nijmegen dacht de carriere van de dame in kwestie ook nog eens even om zeep te moeten helpen.

Geduld. Ik vind ´m wel.....

Reinaert | 29-11-07 | 11:32

De wethouder van Havana aan de Maas is toch echt een lul.
Die domme salonsocialist had de camera's over het hoofd gezien toen hij zich in het fietsenhok liet pijpen door een liberaal in mantelpak en platte schoenen.
De Plaatboef speelt nu het slachtoffer en natuurlijk wordt hij aan alle kanten ingedekt. Zo werkt dat in de politiek.
Hufterige domheid gewoon zonder gene etaleren. Ik heb te doen met zijn vriendin en zijn kinderen

spinoza | 29-11-07 | 11:31

Reinaert 29-11-07 @ 11:26

Ja, wat staat daar in? Dat de gemeente niet netjes heeft gehandeld en daardoor geruchten over stalking de wereld in heeft geholpen. Ik zie niets over appartementen, over affaires, zlefs niet over onterecht ontslag.

Maaier | 29-11-07 | 11:30

@Mr. Hu 29-11-07 @ 10:37
Er is geen appartement voor die ex, ze is niet ontslagen of in iedergeval niet daarom ontslagen en Guusje weet er niks van. Politici zijn zo opportunistisch als de pest, was deze stok aanwezig om mee te slaan dan had bijvoorbeeld de stadspartij het echt niet nagelaten er mee te slaan. Dan had de telegraaf en GS deze feiten bovendien herhaald, maar nee het is 22-11 genoemd en daarna verzwegen.

spooky | 29-11-07 | 11:19

skatingman 29-11-07 @ 11:18

noem die bronnen, laat zien waar je deze info vandaan hebt, in plaats van vage aluhoedjes doofpottheoriën.

Maaier | 29-11-07 | 11:19

spooky 29-11-07 @ 10:45

Hé Spooky, citaat uit De Gelderlander van 24/11 eens!!!!

Via een woordvoerder liet De Graaf gisteravond weten dat die aantijgingen berusten op ‘verzin­sels en onjuistheden’. Depla zou nimmer een appartement hebben geregeld en van een afkoopsom zou ook geen sprake zijn. „In 2002 heeft er via Randstad een secreta­resse voor de gemeente gewerkt. Zij deed haar werk naar behoren, maar de verhouding met de rest van de afdeling was zo slecht dat we het contract niet hebben ver­lengd. Later stelde Randstad voor deze mevrouw op een andere afde­ling te laten werken, maar we heb­ben toen besloten om dat niet te doen. Daar is ze boos om gewor­den. Ze stapte naar de rechter, maar werd niet in het gelijk ge­steld.”

Let wel:dit gaat dus enkel over haar formele werkgever Randstad en NIET over de gemeente maar wordt wel door die gemeente naar buiten gebracht om de ogen niet op haar gericht te krijgen. Ik heb mijn vraagtekens hierbij. Das toch handig om buiten schot te blijven om alleen maar over Randstad te praten?! Ik denk dat die De Graaf dingen niet verteld.

Uit de wandelgangen van de gemeente komt ook de informatie dat in de verslagen van de beoordelingsgesprekken nergens vermeld wordt dat zij een slechte verhouding had met de afdeling, het tegendeel wordt zelfs gesteld. Kunnen die stukken niet bovenwater komen?

En dat alles zou berusten op verzinsels en geruchten, is wel erg kort door de bocht van deze woordvoerder. Ook vanuit het stadhuis komen uit zeer betrouwbare bronnen wel degellijk meldingen dat door oneigenlijk inmenging van Depla zijn scharrel een woning toegewezen heeft gekregen. Daar had het debat gisteren over moeten gaan en niet over die pijpbeurt in het fietsenhok. Kan iemand nu eens achter deze feiten aangaan? En met bewijslast komen.......... Ik kan gewoon niet geloven dat de gemeente en Deplatje niet aansprakelijk gesteld zijn door zijn scharreltje.

skatingman | 29-11-07 | 11:18

krommeteen 29-11-07 @ 10:41
.
Jaja, het Romeinse rijk ja. Ik herinner mij dat nog wel, al was ik toen nog jong. Trouwens, ik meen mij ook te herinneren dat de nicht van Caesar (ik mocht 'm Julius noemen) Crassus wreed afzoog in het caldarium. Wat nogal heisa gaf, want vrouwen mochten op dat tijdstip de thermen helemaal niet in. Vrouwen die geen hoeren waren dan. Dat was toch wel op een van de hoogtepunten van het Romeinse rijk, dacht ik zo.
.
Maar even on-topic: dit is wat het CDA wil. Moreel reveil. Politico's beoordelen op wat zij tussen de lakens en in het fietsenhok met hun pielemuis en hun gleufjes uitspoken. Als dit is wat jij ook wilt, dan wil ik je niet meer horen als de volgende keer de accijns op drank verhoogd wordt, en wanneer een CU-zeloot meent dat sex reclames op SBS6 in zijn geheel verboden moeten worden, de growshops het land uit en de bikini-billboards alleen nog in de randstad. Ik ben tegen dit soort uitwassen van moraliteit, maargoed. Verschil moet er wezen.

Niet voor Jan | 29-11-07 | 11:16

Nonnes 29-11-07 @ 11:11

Ok, je hebt gelijk, je was eerder.

Het blijft m.i. nog steeds een gerucht, ik heb nog geen enkel hard bewijs gezien. MO nog maar te zwijgen van het appartementverhaal, daar is nog geen spoor van bewijs van, behalve naar elkaar refererende GS-ers.

Maaier | 29-11-07 | 11:16

@ tipo 29-11-07 @ 11:13
*De pooier zegt de schuinsmarcheerder dat ie vreemd gaat*
Ja, natuurlijk. De pooier had het liever in ijn club gehad. Had hem geld opgeleverd en nooit bekend geworden.

Agent327 | 29-11-07 | 11:15

fzwart 29-11-07 @ 10:51
I'm the one telling you how it is.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 11:14

De pooier zegt de schuinsmarcheerder dat ie vreemd gaat.
Wow!

tipo | 29-11-07 | 11:13

Haha prachtig hoe Ruktr de reguliere pers op de korrel neemt.

Rabarberke | 29-11-07 | 11:12

Dazegik Maaier. ;-)

Tobus: hoe weet jij dat allemaal? Vertel jij dan eens even hoe het zit. En waarom de Nijmeegse oppositie daar niet verder op doorging. Zo'n uitgelezen gelegenheid.

Nonnes | 29-11-07 | 11:11

Zoals het altijd gaat in de top van de landelijke en gemeente-politiek. De familie Depla zit zo vuistdiep in alle politieke regionen, die weten vast ook wel het een en ander over wat andere bestuurders in den lande. En zo blijf je gegarandeerd van een baan voor het leven. En het volk? Dat kiest strakjes gewoon weer keurig dezelfde partijen van de gevestigde orde die dan onderling weer de baantjes verdelen onder het goedkeurend oog van de kwien. As always...

DeBruineSter | 29-11-07 | 11:11

@Tobus 29-11-07 @ 11:07:
De vorige affaire is op zich ernstiger, kwam alleen niet ter sprake. Die affaire is inmiddels in een goed afgesloten doofpot beland.
-
Op www.rechtspraak.nl zijn overigens de bijbehorende vonnissen nog wel na te lezen, daaruit blijkt dat Nijmegen in het ongelijk is gesteld. Alleen vind je daar nergens de naam Depla terug. Jammer genoeg.

Reinaert | 29-11-07 | 11:11

fzwart 29-11-07 @ 10:41

Mevrouw,

die gek genoeg maar weinig de zarte piet krijgt toegespeeld, terwijl de raad nog altijd boven het college staat, is helemala niet afgetreden, ze is uit de VVD fractie gegaan. Da's heel wat anders.

Maaier | 29-11-07 | 11:09

Ben ik de enige die het fietsenhokverhaal totaal niet interessant vind, maar de voorgaande minnares des te meer?

Ik bedoel: huisje regelen waar simpele zielen 6 jaar voor ingeschreven staan en uitzicht stellen op vaste aanstelling bij de gemeente wegens uitzonderlijk presteren...

En paar maanden later: uit huisje laten zetten toen ze het slikken zat was en mevrouw geen vaste aanstelling geven wegens slecht presteren.

Dát lijkt mij toch een stuk kwalijker dan een cum-in-mouth actie bij de plaatselijke oppositie, toch?

Tobus | 29-11-07 | 11:07

@ Woods 29-11-07 @ 10:23

Helemaal eens, ik snap ook niet waarom die oudere kwestie niet ter sprake kwam. Hier was nl. gebruik van puur machtsmisbruik door Depla: eerst huisje regelen, toen relatie over, toen huisje weg en contract om wazige redenen niet verlengd.

Toch is ook de fietsenhok-affaire niet alleen privé, zoals een reaguurder al opmerkte: die VVD-pijpslet zat in de gemeenteraad en had uit dien hoofde de taak om Depla's functioneren als wethouder te controleren. Lijkt me lastig om te doen als je privé zeer intiem met elkaar omgaat.

zum kotzen | 29-11-07 | 11:07

Die depaal had 'm d'r beter bij teunissen in kunnen fietsen

rioolguurder | 29-11-07 | 11:06

Depla heeft zich laten pijpen. De vraag die bij mij blijft hangen is: wat heeft hij er voor teruggedaan? Of heeft 'ie alleen maar tegen de wand van het fietsenhok gestaan en mevrouw het werk laten doen op die ongetwijfeld koude en smerige betonnen vloer?
Mocht het zo zijn dat Depla inderdaad alleen maar even zijn zak heeft laten leegmaken en verder de dame in kwestie geen enkel genot heeft geschonken dan is er toch duidelijk sprake van vrouwonvriendelijk gedrag.
En vrouwonvriendelijk gedrag grenst aan misbruik. En dat hoort binnen de PvdA niet thuis.
Een arm meiske op de knietjes dwingen dat mag niet, zeker omdat ze in de Nijmeegse hiërarchie op een lagere trede van de ladder staat.
Feministen aller landen verenigt U en naai Depla een oor aan! Royement!
-
* Naar Rob Oudkerk zwaait *

Reinaert | 29-11-07 | 11:04

'Stoer!' zei menig aapman-mens ..... 'wat verrekte kewl! Iedereen wil toch een pijpbeurt?!'
-
Zo ik van educatie- en voorlichtingsprogramma's op tv heb begrepen, is orale seks een zeer intieme aangelegendheid. .... zelf zou ik met mijn smaakpupillen nimmer het vocht van een vagina wensen te proeven, omdat het me ranzig lijkt. Tevens voel ik de grootste verachting voor vrouwen die het geslachtsorgaan van een man in haar mond durven nemen. In mijn optiek kan een vrouw nimmer meer waarachtig spreken. Maar ja, ik ben dan ook een Smaaksist en verwacht ook niet veel bijval met mijn standpunten.
-
Eén van mijn credo's is: als je al een mens moet zijn, op z'n minst, probeer stijl te hebben.
-
Desalniettemin, moet ik helaas ... vele humanoïde wezens scharen onder de aap-achtigen. Ze stemmen danook veelal op PvdAap....

stan81 | 29-11-07 | 11:04

Waar is de schoonmaker?

Tuig Is Back | 29-11-07 | 11:03

Reinaert 29-11-07 @ 10:59
spaties doet ie dan weer wél....

van dal | 29-11-07 | 11:01

@Jan1800 29-11-07 @ 10:57
*SNEU AL DIE MEDIA IN DAT FIETSENHOK *
Hoezo al die media? Ik heb alleen Rutger in een fietsenstalling gezien en aangezien ik niet bekend ben met de situatie in Nijmegen kan het elke fietsenstalling in NL zijn geweest. Verder is het echte enige medium daar de beveiligings camera's. Tevens, moet u zo schreeuwen?

Agent327 | 29-11-07 | 11:01

@Jan1800 29-11-07 @ 10:57:
Nee hoor dat is niet nodig. Je hoeft niemand te verdedigen. Er is tenslotte niks gebeurd, toch? Dat is in het debat tenslotte wel gebleken.
-
Enne, laat je toetsenbord ff nakijken. Er klemt geloof ik iets.

Reinaert | 29-11-07 | 10:59

fzwart 29-11-07 @ 10:41
Mevrouw de pijpster zit volgens mij gewoon nog hoor. Ze was alleen niet meer welkom bij de VVD. Kunnen we het ook ff over hebben: gekozen voor de VVD en nu onder eigen naam in de raad. Da's niet bepaald democratisch. Maar het is geen PvdA he... Dat is hier het enige criterium voor wie goed is en wie slecht.
Sjonge jonge, kijk eens naar de valse smoel van die bordeelhouder. Je zult maar zo genaaid worden door het ene na het andere gerucht. Hoe meer reacties ik hier lees, hoe meer ik het goed vind dat Depla er nog zit.

Nonnes | 29-11-07 | 10:58

@jan
schreeuw niet zo man...

ed.. | 29-11-07 | 10:58

-edit: caps uit -

Jan1800 | 29-11-07 | 10:57

-weggejorist-

nachi | 29-11-07 | 10:53

@Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 10:43
Oh, dus jij vind dat omdat de politiek toch al corrupt is dat elke week in de raadszaal maar een origie moet plaatsvinden want het maakt toch niet meer uit?

fzwart | 29-11-07 | 10:51

Of het nu een prive aangelegenheid is of niet, het blijft iemand van de PVDA dus krijg je een regentesk antwoord, " ik bepaal zelf wel op het pluche zittende, wat prive is en wat niet" Maar je bent natuurlijk wel enorm beschadigd en het lijkt me alleen daarom al dat je beter kunt opstappen... maar ja dat pluche hé, dat zit zeau lekker. Over beschadiging gesproken, ik hoor niemand meer over dat vvd vrouwtje die hem afgezogen heeft. Genoeg hierover, laten we ons concentreren op the battle, Dominique vs Eef Brouwer (RVD) want die hebben aangekondigd, Geen Stijl nu eens voor eens en altijd aan te pakken via de rechter. Dat schorriemorrie uit 020, zeau dat zal ze leren!

Karel Kruizenruiker | 29-11-07 | 10:51

Nog veel onthutsender is de houding van die huilebalk Thom Anne Frank de Graaf. Hij was waarschijnlijk na Depla aan de beurt om zijn zijn kroonjuwelen te laten pijpen, maar was net te laat.

kwetal | 29-11-07 | 10:49

Niemand die hem gevraagd heeft of het lekker was. En aan die mevrouw of ze het doorgeslikt heeft en of ze dat bij andere mensen ook eens zou kunnen doen.

LibertasSimplex | 29-11-07 | 10:49

@Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 10:39:
Als voormalig bordeelhouder weet de man dus wel waar 'ie over lult. Dat scheelt. Bovendien, bordeelhouder zijn is een eerzaam beroep in 0031 sinds de opheffing van het bordeelverbod, toch?
-
En ach, van briefjes voorlezen: ik zie het leden van het kabinet en kamerleden ook met grote regelmaat doen. Niks is lulliger dan je en plein publique te verspreken. En dat risico zit er nu éénmaal dik in gezien het ontwikkelingsniveau van de hedendaagse politicus.
-
Bordeel of fietsenhok? Een vent met stijl kiest voor het bordeel. Fietsenhokken zijn voor puisterige pubers.

Reinaert | 29-11-07 | 10:48

Waarom horen we niets over dat vvd hoertje? ik wil feauteaux zien!

knos | 29-11-07 | 10:47

Depla zou verantwoording moeten afleggen over het volgende mits GS of een ander dit kan bewijzen/ heel aannemelijk kan maken: "De in opspraak geraakte wethouder Paul Depla blijkt al eerder een amoureuze verhouding op het stadhuis achter de rug te hebben. Het betreft een directe medewerkster van hem, waarvoor Depla als wethouder hoogstpersoonlijk een appartement regelde in de binnenstad van Nijmegen. Zodoende kon Depla langswippen wanneer het hem uitkwam. Toen de affaire op de klippen liep, werd de vrouw haar appartement uitgezet en wegens disfunctioneren ontslagen. Guusje Nadorst, tegenwoordig minister van Binnenlandse Zaken, maar destijds nog gewoon burgemeester van Nijmegen, heeft zich persoonlijk met deze kwestie bemoeid en de zaak met de mantel der liefde bedekt. Diezelfde Guusje zorgde er later persoonlijk voor dat Paul's Haagse ambities op een plek in Balkenende IV werden stilgezet. Reden: Paul Depla was chantabel."

Optie 1; kom met bewijzen voor het bovenstaande en bijt door als GS of als stadspartij.
Optie 2; het was echt niet meer dan een blowjob, ga je dan schamen over hoe je iemand om zijn prive leven vakkundig gesloopt hebt en bovendien schadelijke onwaarheden/geruchten zonder bewijs misbruikt hebt tegen iemand die toch al in een onmogelijke positie zat.
Ik begin steeds meer respect te krijgen voor die Depla en houd over de rol van GS hierin een vieze smaak over.

spooky | 29-11-07 | 10:45

klaas.heitinga 29-11-07 @ 10:42
En ook voor jou zal Sinterklaas een wekker in je schoentje doen.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 10:45

fzwart 29-11-07 @ 10:41
Ik ben ontroerd door je mooie wereldbeeld en wil je niet neersabelen, maar
word eens wakker alsjeblieft. Geloof je echt in objektiviteit en oprechtheid in welke politiek in welk land dan ook ? Alsjeblieft zeg.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 10:43

Die Gepla had die Miep van het CDA (Teunissen) moeten nemen, was een veel betere keus geweest.

PS Rutger: gefeliciteerd met jouw uitstekende kledingkeuze!!!

worm | 29-11-07 | 10:43

habu=depla? Man wordt toch eens wakker. Dit "slippertje" is misschien prive, hoewel, hoe moet de burger een politicus gaan vertrouwen die zijn eigen gezin bedriegt, maar het heeft politieke consequenties. Die mevrouw die aan zijn pijp heeft gehangen is toevallig wel lid van de VVD (geweest). Wordt haar stemgedrag bepaald door het programma waarop zij is verkozen of is het door depla ingegeven? Het zaad van wantrouwen is gezaaid.

klaas.heitinga | 29-11-07 | 10:42

@ Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 10:39

Boter op zijn hoofd
Pot verwijt de ketel
Hij die zonder zonden is
Ach, what's new in de politiek? Landelijk of lokaal?

Agent327 | 29-11-07 | 10:42

@ Niet voor Jan

Non-affaire ? Ik vind het nogal wat. Wethouders, die zich te buiten gaan aan sexuele uitspattingen. Doet me een beetje denken aan het Romeinse rijk, net voordat het ten onder ging. Ik ben echt geen (m)oraalridder maar ik vind, dat je je als wethouder toch wel een beetje fatsoenlijk te gedragen hebt. Het gemak, waarmee dit feit onder het tapijt geveegd wordt door de Nijmeegse gevestigde orde is tekenend voor het verval van dit landje. Alles moet kunnen. Afgeven op sites, die heer melding van maken is zoveel triester. Het zal mij verder boeien of Depla zich door heel de buurt laat stokslobberen, maar ga niet in de raad zitten. Hoge bomen vangen nou éénmaal veel wind.

krommeteen | 29-11-07 | 10:41

Sex tussen bestuurders is geen privé-zaak. Het beinvloed ongetwijfeld de objectiviteit tussen de betrokken partijen en staan goed, open en eerlijk bestuur in de weg. Bij mij gaat het er niet in dat ze elkaar het ene moment een beurt geven en 5 minuten later open en eerlijk tegenover elkaar staan in een debat.
Mevrouw de VVD'ster gaf het goede voorbeeld en trad af. Maar die rat van de PvdA blijft gewoon zitten. En eigenlijk had ik niets anders verwacht van iemand met die politiek signatuur.

fzwart | 29-11-07 | 10:41

@Mr. Hu 29-11-07 @ 10:37,
mag zo zijn, pijpverhalen zijn nu eenmaal smeuiiger.
Gezeur over machtsmisbruik en wetsovertredingen is saai.

vander F | 29-11-07 | 10:41

@habu
depla laat zich pijpen en moet nu (weer) met zijn billen bloot, krijg je als je vreemd gaat toch? dan ben je de (lege) zak... GS zou GS niet zijn als ze deze open deur ongemoeid laat, en je hoeft de URL niet in te typen toch?

ed.. | 29-11-07 | 10:39

Xcusi voor de typo's overigens.
Even wat citaten over de voorman van GewoonNijmegen :

De reputatie van het raadslid van Gewoon Nijmegen is voor velen omstreden. Hij was eigenaar van het bordeel Club Diana en heeft, volgens bronnen, veel geld in de prostitutie verdiend. Ook bezat hij nachtcafé Ambassadeur dat druk bezocht werd door de Nijmeegse onderwereld en zijn Havencafé werd door de politie gesloten wegens drugs- en wapenhandel.

In de raad is de inbreng van Gewoon Nijmegen nihil. De twee of drie keer dat Janssen het woord voerde, las hij voor van papier. Eén keer liep dat spaak, toen was hij ‘zien briefie kwiet’.

En dit figuur meent Depla pootje te moeten lichten.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 10:39

stoofstraat 29-11-07 @ 10:29
Als mens heeft hij niets fout gedaan maar als Wethouder moet hij beseffen dar hij in ruil voor een vorstelijke vergoeding in een glazen huis zit. Je laten pijpen door iemand van de oppositie is niet verboden maar het is wel stom om dat op een plek te doen waar je gezien kan worden. Het probleem wordt dat zijn gesprekpartners niet meer weten of hij te vertrouwen is [want als hij zijn partner als bedonderd dan....]

ouder | 29-11-07 | 10:38

Pijpen voor een afzuigkap !!!!!

Papa is er niet meer | 29-11-07 | 10:38

Waarom begint er niemand over dat appartement voor z'n vriendinnetje? Dat is toch de kern waar het om gaat. Daarvoor moet Depla exit

Mr. Hu | 29-11-07 | 10:37

Paul Depla heeft gelijk, hij hoeft aan niemand evrantwoording af te leggen anders dan in zijn privésfeer. En kunne we nu ophouden met dat Depla gezeik ? Dan nog liever een ouderwets Marokkanen topic.
Verder zou ik willen aanraden in de azijnbode het artikel over GewoonNijmegen eens te lezen want datgeeft een heel verhelderend inzicht in die partij en deze affaire.
www.volkskrant.nl/binnenland/article48...

Om kort te gaan gaat het hier om een partij van een soort vastgoed Tedje van Es die het zakelijk aan de stok heeft met Depla. Volgens de azijnbode ligt bij dit figuur de bron van de hetze tegen Depla en ik verbaas mij erover dat GS zich hier voor leent.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 10:36

@habu 29-11-07 @ 10:33
*En de makers en bezoekers van deze site kunnen blijkbaar niet beter en gaan daarom alleen voor... slechter*

aangezien u ook bezoekerr bent, gaat dit ook voor u op.

Agent327 | 29-11-07 | 10:36

Die journalisten hadden best wat vriendelijker kunnen zijn tegen Rutger, ipv van hem met de nek aan te kijken.
Trouwens wel een mooie vrouw voor haar leeftijd, die Bea van Zijl de Jong.

madakantognie?! | 29-11-07 | 10:36

Paul, als iemand sex heeft in een openbaar fietsenhok dan draagt dit bij aan verloedering van de samenleving. Als iemand in een bestuurlijke functie dit doet dan gaat dit natuurlijk helemaal nergens over...

Tommygunner | 29-11-07 | 10:35

@ED Vind jij het dan normaal dat mensen er een kick uithalen om flauwe grappen te maken over iemands privéleven? We zitten op een hellend vlak. Vroeger lachten we om cabaret, toen was het standup-comedy en nu zijn het sickjokes. En de makers en bezoekers van deze site kunnen blijkbaar niet beter en gaan daarom alleen voor... slechter.

habu | 29-11-07 | 10:33

Geenstijl blogt welliswaar tot kotsens toe over deze non-affaire, maar de mensen die het onderwerp zijn van dit stormpje blijven er dan ook consequent onhandig mee omgaan. Dikke bult, toch ? Depla stapt welliswaar niet op, maar zou jij in zijn schoenen willen staan als 'ie op zaterdag naar de super de boer moet ? Of erger nog, als 'ie op tweede kerstdag naar z'n schoonouders moet ?

Niet voor Jan | 29-11-07 | 10:33

Een hart onder de riem? Volgens mij had depla iets anders onder de riem.

Agent327 29-11-07 @ 10:24

Ach... als het maar klopt.

OoO | 29-11-07 | 10:29

Wat is geenstijl een hypocriet burgertrutjes medium zeg. Zelden zo'n zielige berichtgeving gezien als deze. Wat heeft die gast nou verkeerd gedaan?

stoofstraat | 29-11-07 | 10:29

had die zijn 'stok' maar bij zich moeten houden...

teh_thuismus_ | 29-11-07 | 10:29

haha, 'gemeenschapshuis'

vander F | 29-11-07 | 10:29

geweldige woordspelingen! Al gaat dit natuurlijk helemaal nergens over.. vooral omdat we er geen beelden van hebben..

Alcoholic | 29-11-07 | 10:28

Ik ben er klaar mee tot er had bewijs op tafel ligt. Sigaretje opsteekt.

doe eens niet | 29-11-07 | 10:28

@habu
wat loop je toch te wauwelen man...3 comments met dezelfde nutteloze strekking...

ed.. | 29-11-07 | 10:28

Wat een kansloos gelul is dit toch. "Zedenloosheid." Wat stellen jullie voor? Veertig stokslagen voor Depla en de VVD-mevrouw? We leven godbetert het toch niet in Sudan?

JasperdePiPaPasper | 29-11-07 | 10:27

Een beetje vent neemt zijn verantwoording. Een hart onder de riem? Volgens mij had depla iets anders onder de riem. i.p.v. Dat hij alles direct opbiecht laat hij het nu alleen maar langer doorsudderen. Ies cultuur bij politici.

Agent327 | 29-11-07 | 10:24

De reacties bewijzen weer hoe makkelijk het is om te scoren met sexueel getinte onderwerpen. Als SBS straks stomt met erotische reclame kan GS meteen in dat gat springen

habu | 29-11-07 | 10:23

Wat een gejank om niks dit. Een pijpbeurt willen we toch allemaal? Die man is een voorbeeld voor je! Laat 'm lekker/

looprekje | 29-11-07 | 10:23

kijkend naar nijmegen valt op joe goed gekleed Rutger is... Verder viel gisteren weer op dat de Graaf vroeger gelijk had met het pleiten voor een gekozen burgemeerster, zo'n man zou nl nooit gekozen worden. Een dictator die zich democraat noemt. (u bent klein dus eigenlijk wil ik niet schorsen,)

ouder | 29-11-07 | 10:23

Ik kan me de tijd nog herinneren dat we met z'n allen de Amerikanen aan 't uitlachen waren wegens alle ophef die ze maakten over een sigaren-affaire.

Het is dus toch waar dat in Nederland alles tien jaar later gebeurt en dat er nog nooit iets uit Amerika is gekomen dat niet ook hier populair wordt. Heel triest... Laat die mensen met rust, wat de fuck hebben wij met hun seks in het fietsenhok te maken. In plaats van dat we die man bashen over die woning die hij onrechtmatig regelde voor z'n ex-vriendin. Daar ondervinden we met z'n allen namelijk wél schade van en dat akkefietje maakt Depla ongeschikt als bestuurder. Zich laten pijpen in een fietsenhok niet.

Woods | 29-11-07 | 10:23

En weer schitterende, toepasselijke achtergrondmuziek!

fuckje | 29-11-07 | 10:21

Met die blonde mevrouw van het CDA wil ik best wel eens een keertje blauwbekken in het befaamde fietsenhok.

rokershoest | 29-11-07 | 10:21

Het wachten is nu op het zuigende filmpje in het fietsenhok.
Tot die tijd ben ik hier www.geenstijl.nl/even_weg/

CoffeePatch | 29-11-07 | 10:20

Ik vind het Geen Stijl dat politieke partijen en GS (straf)punten willen scoren op basis van privézaken.

habu | 29-11-07 | 10:20

Wel een stijlvolle outfit van Rutger.
En kunnen ze die wat oudere meneer (geen disrespect bedoeld) geen hoge functie in de politiek geven? Hij legt in 2 zinnen uit waar de rest in 3 maanden niet uit komt.

blackangel | 29-11-07 | 10:20

De wijze waarop deze rel nu wordt afgedaan is schandaliger dan waar het uiteindelijk om ging.

Chiant | 29-11-07 | 10:19

Wat een enorme Farizeers zooi daar!

Rambo John J | 29-11-07 | 10:18

Die verliezende mevrouw heeft best een lekkere kont als ze boos is.

LibertasSimplex | 29-11-07 | 10:18

Jongens, jongens, een beetje respect voor iemands privéleven svp. De oppositiepartijen in Nijmegen doen een zielige poging tot karaktermoord en GS bewijst lippendiensten aan dat soort amateurs. Volgens mij heeft het allemaal te maken met het sexuele karakter van dit issue. Een illegale dakkapel had deze beroering nooit veroorzaakt. Ofwel de sexualisering van de maatschappij heeft nu ook de politiek bereikt. Niet door Depla, maar door de media.

habu | 29-11-07 | 10:17

Na jaren in kommer en kwel te hebben geleefd, hebben de mensen in Nijmegen eindelijk een bezienswaardigheid.... Het Fietsenhokje.

ijsklont | 29-11-07 | 10:15

LOL @ Rutger "Het is mijn rel en nu neem jij me plekkie in"

Robin Hood | 29-11-07 | 10:13

Wat een ongelofelijke zeurpieterij OM NIKS.

Willianus Wortelus | 29-11-07 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken