Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig van subsidie op Mekkareis

En voor de verandering eens schokkend nieuws uit onderwijs- land. De islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam heeft sinds vandaag officieel een moddervet kruisje achter de naam gekregen van de Onderwijsinspectie. Zo ontving de school tussen 2005 en en 2006 niet minder dan 201.429 euro voor educatieve schoolreisjes. Deze rijksbijdrage werd niet gebruikt voor een bustochtje naar de Klimduin van Schoorl maar voor een bedevaart naar Saoedi-Arabië. Niet met twee man, nee gewoon een airbus vol. Maar liefst 197 personen maakten op kosten van de overheid een rondje rond de black box in Mekka. Kwestie van creatief factureren. Volgens bestuursvoorzitter Belgacem Naas wordt de 2 ton verspilde taxpoet keurig teruggestort, maar daar wacht het ministerie nog steeds op. Verder heeft Ibn Ghaldoun imams (o.a. de welbekende haatzaaier Khalil El Moumni) op de loonlijst staan die geen aap van mies weten te onderscheiden en zijn er diverse misstanden geconstateerd rond de examens. Ook zouden echtgenotes van bestuursleden dikbetaald overblijfmoedertje spelen, zet de vrouw van de voorzitter tegen betaling koffie voor het management en hebben medewerkers van de school in vier gevallen een te hoog salaris ontvangen. Voorts laat de inspectie weten het algehele financiële beheer driewerf kudt te vinden. Raar hoor, vorig jaar was er nog helemaal NIKS aan de hand.

Reaguursels

Inloggen

Topje van de (smeltende) IJsBerg...!

Sauron the Great | 29-11-07 | 22:23

Flikker op met die gesponsorde kutreisjes. Er zijn genoeg mensen die keihard werken en al het zuurverdiende geld, dat ze hadden kunnen gebruiken voor zulke uitstapjes, naar de belasting zien gaan. Dit is echt belachelijk! Uitvretende Geijtenneukerts zijn het...

Tommygunner | 29-11-07 | 22:01

clara de k. 29-11-07 @ 18:21
Ja maar zij doen ook wel eens wat, en die anderen begonnen. Het is toch mijn schuld niet, de overheid dwingt mij, ik heb een slechte jeugd gehad en ik ben hier niet geboren.Respect kreeg ik ook al niet als peuter etc.

Zo jammer! | 29-11-07 | 21:59

Kwil ook een studiereis. Naar Barbados of een of ander ander eiland met veul lekkere wijven en drank en alles. (Ja ik ben hedonist en draag mijn geloof actief uit. ) Alleen nog even een school oprichten. Inschrijven per heden, kommaarkommaarkommaar..........................................

houwezo | 29-11-07 | 21:17

Hoppa, weer een zeteltje erbij voor Geert!

miereneukert | 29-11-07 | 20:04

Jute zak, paar zware keien, dichtnaaien en hup de Leie in...

vinque | 29-11-07 | 19:30

De openingspost zegt meer als 1000 foto's.

Geert for President.

mr.Visser | 29-11-07 | 19:26

Het lijkt Sinterklaas wel. Wat vinden die vrouwen nou van zulk soort baarden, kriebelt dat daar dan niet.

jannemaan | 29-11-07 | 19:02

Ik kijk nergens meer van op in deze bananenrepubliek.
Maar ik zou zeggen: Geniet er nog maar van, over een paae jaar zullen dit enkele reisjes Rifgebergte, en andere achtergebleven bestemmingen zijn.

feuerfrei | 29-11-07 | 18:54

Nederlanders kunnen er ook wat van. Ik weet van een basisschool in Amsterdam waar een aantal (Hollandse) onderwijzers op kosten van de "zaak" naar Marokko zijn geweest in 2003. Op de school zitten veel Marokkanen. En daar krijg je weer geld voor. Tijd voor een studiereis dachten de onderwijzers toen. Aan de kiekjes te zien was het volgens mij gewoon een leuk vakantiereisje voor de docenten.

clara de k. | 29-11-07 | 18:21

Jan 6435 ".... Hoe is het mogelijk dat er voor de school van onze (nederlandse) kinderen vaak amper geld is voor nieuwe computers maar het vaak met afdankers moeten doen,...."

Ik weet wel "hoe" het mogelijk is, jij bent gewoon een CDA/PvdA/Gl/VVD stemmer en dat zijn gewoon zieligheidspooiers en allahtonen knuffelaars

Jan6435:"..... Tweedde keus is voor mij PVV, het kon wel eens eerste keus worden...."

PVV tweede keus? Dat worden weer 4 schooljaren zonder boeken voor je kinderen. Maar dat is natuurlijk nooit jou schuld dat je voor partijen stemt die hakbars belangrijker vinden. Neeeeuuu

Dr Doom | 29-11-07 | 18:10

Ik hoop dat alle "Nederlandsche" Pvdi-stemmers dit stukje en comments is goed doorlezen. Worden zij mischien eens wakker. aaaaaahhhhh, wishfull thinking.....

jopi | 29-11-07 | 18:07

Hoe is het mogelijk dat er voor de school van onze (nederlandse) kinderen vaak amper geld is voor nieuwe computers maar het vaak met afdankers moeten doen, dat er geen geld meer is kunnen ze mij niet weer wijsmaken!
Tweedde keus is voor mij PVV, het kon wel eens eerste keus worden.

jan6435 | 29-11-07 | 17:40

Schrijft de directeur ook nog in de krant :

""Helaas heeft Ibn Ghaldoun wel facilitaire problemen. Vooral de huisvesting is te krap, met alle gevolgen van dien voor het onderwijs en de leerlingen. Hier ligt de bal echter bij de gemeente en niet bij de school.

Als de school over dezelfde ruimte en middelen zou kunnen beschikken als andere scholen, zou op Ibn Ghaldoun nog veel meer goeds bereikt kunnen worden. Daar zijn we van overtuigd""

Hoezo ??? Gaan ze dan volgend jaar met 400 mensen naar mekka ???

Stelletje uitzuigers.. gewoon terug naar kamelenland schoppen !!!

hawaii-nld | 29-11-07 | 17:36

Als hier nog iemand verbaasd over is verbaasd mij dat.
De reden namelijk dat deze mensen zich hier vestigen is deze samenleving financieel uitwonen.

de honden blaffen... | 29-11-07 | 17:23

Lekker bedevaart van GESTOLEN GELD.

Is maar één reactie op :

HARAAM !!!

Brandt in de hel, CHITAN !!

hawaii-nld | 29-11-07 | 17:18

En dit bedrag is wel inclusief lunchpakket.

rokershoest | 29-11-07 | 16:32

Ach.. het is maar 2 ton. Doe je tegenwoordig verdomde weinig mee.

rokershoest | 29-11-07 | 16:31

Schoolreisjes moesten wij vroeger altijd zelf betalen !

Waar zit het 'maatschappelijk nut' voor Nederland dat algemene middelen moeten worden ingezet om een stelletje kinderen naar Mekka te sturen ?

Welke randdebiel heeft deze subsidie aanvraag uberhaupt goedgekeurd ? Laten we die dan ook maar een enkele reis Mekka geven.

En die subsidie ?

Gewoon even netjes terugbetalen en dan oprotten richting Mekka graag.

mambo43 | 29-11-07 | 16:12

HûH, waren het niet de moslims die het libertarische liefdadigheidsdenken tot in de finesses beheersten..? Of zijn de Verenigde Arabische Emiraten opgedroogd..? Misschien heeft Ali Baba het islamitische liefdadigheidspotje achterover gedrukt. Altijd gelazer daar, in de woestijn.

Hannalore | 29-11-07 | 16:09

@Krijtstreep 29-11-07 @ 15:40,
zeg ik ook niet, maar de waarde reaguurder '-edit' meent dat het allemaal overdreven is, dit soort berichten, bangmakerij.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/1103851....

vanaf 23.00 uur,
koppige klant.

vander F | 29-11-07 | 16:02

@Vander F
Daar sla je de plank dus mis, want die 0.0001% van de moslims is dus actief bezig de rest te indoctrineren naar hun eigen wereldbeeld. Die mensen verliezen hun kinderen aan de staatsgesubsidieerde brainwashing. Kinderen worden gecensureerd in hun leermogelijkheden, en leren vanaf jongs af aan dat Nederlands de brabbeltaal van de barbaren zijn, en dat alle gristenen en joden allemaal gaan branden in de hel? Als het echt zo is als je denkt Vander, waarom zetten al die lieve moslimpjes hun kinderen dan op een school waar de medewerkers slechts haat en fundamentalisme prediken, en waar het personeel de jonge meisjes uitzoekt op future marriage potentiaal aan hun nog te importeren broer uit de bergen?!

Krijtstreep | 29-11-07 | 15:40

Hoe is dat in godsnaam mogelijk?? HIERRRR met dat geld, trrrrrug drmee *very, VERY pissed mode*

The Green*Machine | 29-11-07 | 15:32

Het lijkt mij tamelijk respectloos om de boeken te willen nazien van een school met zo'n kansvolle naam.
Natúúrlijk wordt NL opgelicht, ies opdracht van boze profeet, ies privé-zaak.

Jan Passant | 29-11-07 | 15:19

-weggejorist-

cbrdrivert | 29-11-07 | 15:09

dit klopt dan wel weer aardig:
'Hierin noemde hij het Nederlands de ,,brabbeltaal van de barbaren''

Gelukkig is er volgens -edit niets aan de handa, maar 0,001 % doet baarddingen, de rest van de Moslims is hard op weg vreselijk te liberaliseren.

vander F | 29-11-07 | 15:07

Islam business controls as usual.
Overheidsreactie as usual.
GS reaguursels as usual.
Niet onterecht, dunkt me. As usual.
Gewoon stoppen met xtra subsidie voor elke vorm van bijzonder onderwijs met relidogma. Dat betaald Dhr./Mw. Dogma maar van zijn/haar eigen centen.

Hutspotentieel | 29-11-07 | 15:03

-weggejorist-

Ronnie D. | 29-11-07 | 15:01

Ronnie 14;07:
Ja, maar als ze langer als een half jaar in hun thuislanden zijn worden ze daar ook weer ziek van en willen ze weer terug. Ze zijn tenslotte niet voor niets vroeger hier naar toe gevlucht, begrijp je?
Natuurlijk zal die vervelende cyclus wel door Wilders opgelost worden , maar voorlopig kampen al die zielige allochs met een groot probleem.

The eimer | 29-11-07 | 14:43

Daar gaan de belastingcenten.
Het gelijk van Wilders wordt hiermee wederom bewezen!

Bijstandtrekker | 29-11-07 | 14:38

-weggejorist-

Ronnie D. | 29-11-07 | 14:28

-weggejorist-

Ronnie D. | 29-11-07 | 14:19

Zijn die jurken nou zo slim of zijn wij nou zo dom?

chloorinogen | 29-11-07 | 14:18

En die gevaarlijk goedgelovige naieve overheden laat zich weer een oor aannaaien door die doortrapte onbetrouwbare woestijn
klootzakken.
Wedden dat dit meer regel dan uitzondering is.

donjon | 29-11-07 | 14:15

Die haatbaarden hebben van die 200K waarschijnlijk ook nog een gratis cursus hans Qazanraketten leren bouwen aldaar in saoedieaaprabia.

driewerf bah!

Boze Hebreeuw | 29-11-07 | 14:15

-weggejorist-

Ronnie D. | 29-11-07 | 14:07

Het was het geld waard geweest als ze leeg waren teruggevlogen

Sancho Panza | 29-11-07 | 13:56

Ik zeg maar zo: ze komen hier alleen naartoe om te halen en te graaien.... zeker niet omdat het hier zo lekker weer is

GebuktIsGenomen | 29-11-07 | 13:55

waarom houd ik nou steeds het gevoel dat dit nog maar het topje van de ijsberg is?

latinha | 29-11-07 | 13:52

De Foto die bij dit artikel staat maakt mij echt al razend. Zum Kotsen dit alles.

lady-di | 29-11-07 | 13:49

"(o.a. de welbekende haatzaaier Khalil El Moumni) op de loonlijst staan die geen aap van mies weten te onderscheiden..."

Maar 'Scha-pen' en 'Hok' kent ie vast wel!

Ahasveros | 29-11-07 | 13:45

Ronnie 13:24;
Dream on. In die kamer hebben ze handen vol aan fietsenverlichting en pijpende gemeentezakkenvullers enzo.
En bovendien heb je geen verstand van psigologiese problemen.
Nooit bij stilgestaan dat al die dekbeddragertjes op die school finaal getraumatiseerd zijn? En dat dit het beste kan worden genezen door ze allemaal minimaal een half jaar naar hun thuislanden te sturen?
Of wil je hier nog meer islamgestoorden hebben?
Hep nou toch eens een beetje begrip voor al die zielige menschjes.

The eimer | 29-11-07 | 13:42

wat verwacht je anders? afdeling heel open deuren

HitchHiker | 29-11-07 | 13:36

Postzegel 29-11-07 @ 13:13

Ik ben op driekwart van dat boek, maar ik dacht, ik reagluur toch maar even. Ikzelf ben Katholiek opgevoed en ken dus het sfeertje van de hypnose en de eis die aan je gesteld wordt om wbt geloven je denken uit te schakelen. Maar toch leuk dat je het stuk tekst gelezen hebt.

AntiSoof | 29-11-07 | 13:28

Goedverdoeme Geert!
Doe. Er. Wat. Aan.

HetSpel | 29-11-07 | 13:26

-weggejorist-

Ronnie D. | 29-11-07 | 13:24

Postzegel 29-11-07 @ 13:20
nee dat laat ik aan u over ik wil geen ruzie achter dat centraal station

sijtje boes | 29-11-07 | 13:24

Agent327 29-11-07 @13:21
dank u dank u... zucht ja ik heb soms echt last van een zware voet. ha ha ha.

sijtje boes | 29-11-07 | 13:23

sijtje boes 29-11-07 @ 13:20
Kontje verkopen?

Postzegel | 29-11-07 | 13:22

@sijtje boes 29-11-07 @ 13:20
Veel plezzier en houdt je rechtervoetje in de gaten.

Agent327 | 29-11-07 | 13:21

*gaat zich voorbereiden op een koude avonddienst en leest verder rond 1 uur vannacht*

sijtje boes | 29-11-07 | 13:20

Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 13:17

Niet janken als je 'm terugkrijgt, B. Draag het als een man.

Shalome | 29-11-07 | 13:18

Shalome 29-11-07 @ 13:13
Hehehe, kolere wat ben jij vals zeg .... oei ...

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 13:17

stofdoek1 29-11-07 @ 12:57
Heb ik ook gelezen en wat me daarbij zo verbaasd is het feit dat het blijkbaar vooral gaat over vervalsde facturen... Dus als ze echt op Mekkareis waren gegaan met z´n allen was er niks aan de hand geweest? Mijn hemel....
*gaat nu echt stoppen met dit topic, want wordt anders teveel geirriteerd*

Gies van Agt | 29-11-07 | 13:16

Misschien is het al vermeld, maar die ene zin: "ze kunnen geen aap van Mies onderscheiden" verklaart heel, heeeeeeeeeeel veel.

Hangplek | 29-11-07 | 13:15

@sijtje boes 29-11-07 @ 13:11
Kon het ff niet laten. Heb ook menig bon gekregen maar ja, altijd geslikt en niet zieiken. Heb zelf te hard gereden. Overigens ben ik het met je eens, in een dergelijke kar zit je snel te hoog.

Agent327 | 29-11-07 | 13:14

AntiSoof 29-11-07 @ 13:10
is dat ook direct de samenvatting van dat boek? Kolere wat een tekst...
.
Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 13:10
*De magnetron is klaar*

Postzegel | 29-11-07 | 13:13

@Shalomé
Lieve meid, reaguur jij ook wel eens op een tietentopic of iets anders leuks ?
Je moet wel af en toe eens blijven lachen hoor !

* Bezorgd is *

Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:29

---------------------------------------------
Je bent een stalker van niks als je dat niet weet, BBB.

Shalome | 29-11-07 | 13:13

12:52 29 November 2007
Aangifte tegen Ibn Ghaldoun-school
Het ministerie van Onderwijs heeft aangifte gedaan tegen de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Onderzoek door de inspectie bracht strafbare feiten aan het licht.

De school is met 200.000 euro subsidie met bijna tweehonderd mensen op reis geweest naar Saoedi-Arabië. Volgens de inspectie zijn veel rekeningen van die reis vervalst.

Ook staan twee imams op de loonlijst, van wie de inspectie niet heeft kunnen vaststellen dat ze echt voor de school werken. Verder is er met examencijfers en de kinderopvang gesjoemeld en is er gebrekkig financieel beheer.

GEENSTIJL>OVERHEID =D

TaLoN.NL | 29-11-07 | 13:11

Postzegel 29-11-07 @ 13:06
Bovendien, maar wellicht weet ij dat nog niet, is toch niemand geinteresseerd in wat reaguurders posten, ehehehe .... :-)

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 13:11

Agent327 29-11-07 @ 13:06
als je in een dikke mercedes ff lekker wilt optrekken bij het stoplicht zit je zo op de 60 zonder enige moeite. de godsganse tijd op je km teller kijken of je niet net 2 m te hard rijdt is kudt en niet echt heel verkeers veilig.

sijtje boes | 29-11-07 | 13:11

Postzegel 29-11-07 @ 13:06
On topic is zeau GeenStijl 2005.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 13:10

Tijdens het lezen van het boek van Richard Dawkins 'God als misvatting', valt mij op dat gelovigen een apart volkje zijn. Geloof lijdt tot segregatie, groepsvorming en andere nare ellende. Wanneer wij nu zgn gelovigen in onze regering hebben (cda=chr, pvda = joods/chr. cu is chr.) is het niet vreemd dat de moslims, omdat zij uit dezelfde bron putten (de bijbel) voorgetrokken worden. Het is denk ik zo dat geloof tot corruptie en narigheid móet leiden, want zodra je zegt: 'die godsdienst is slecht', dan zet je gelijk je eigen geloof en geloofwaardigheid, in de schijnwerpers. Aangezien het merendeel van ons volkje nog steeds slaafs gelovig is, zal zij steeds andere gelovigen kiezen. Vele problemen zullen opgelost worden als geloof tot privezaak wordt verklaard, maar dit zal nooit gebeuren omdat geloof een soort massahypnose nodig heeft om te kunnen functioneren. Dus schelden op dat soort dingen heeft geen zin, men zal alleen maar sterker worden in hun 'geloof', dat is ook weer zo naar. E.e.a. dient taktisch aangepakt te worden aangezien geloof wordt gevoelsmatig verbonden met persoonlijk geestelijk bestaansrecht. Een oplossing zou kunnen liggen in een regering van denkers ipv doeners of gelovers. Maar ook een geloof in bv economie is afgrijselijk, dat kunnen we nu al voelen.
Maar, als er nu opzet in het spel is, iets dat ik vermoed, dan is het vechten tegen de bierkaai, geloof wordt dan expres gebruikt als wig om de mensen tegen elkaar uit te spelen en zo macht te behouden.
Dus oordelen over slachtoffers, iets dat gelovigen eigenlijk zijn, heeft geen zin, de werkelijke daders dienen aangepakt te worden, zij die de scholen der segratie laten bouwen, zij die de leugenachtige haatpredikende boeken verdedigen, zij die tegen beter weten in hele volksstammen misleiden met hun mooie praatjes, ten koste van miljoenen mensen.
Laten wij elkaar sterkte wensen...

AntiSoof | 29-11-07 | 13:10

Henry 29-11-07 @ 12:51

Henry, het siert je dat je je verantwoordelijkheid neemt (dat zouden meer linxen moeten doen....)
en je hoeft je zéker niet te schamen Deventenaar te zijn: mooie stad - maar draagt helaas zware hypotheek uit verleden als Moskou a.d. IJsel

hetluis | 29-11-07 | 13:09

@sijtje boes 29-11-07 @ 13:02
Ik begrijp dat het voor taxiechaufeurs/feuses moeilijk is maar als je niet harder rijdt dan de max. snelheid, wat is dan het probleem?

Agent327 | 29-11-07 | 13:06

OT?

Postzegel | 29-11-07 | 13:06

van dal 29-11-07 @ 12:56
sorry Gibson is niet de man die mijn stoel kan laten glibberen.
film was overigens wel grappig meer niet.

sijtje boes | 29-11-07 | 13:05

@wopper 29-11-07 @ 12:59
En mocht mevrouw Bigi aangetrokken worden door Mel, Bigi lijkt er totaal niet op dus dat wordt, omdat Bigi dan toch een slok op heeft, haar bob te voorschijn haalt als Bigi ligt te snurken. (hoort ie ook het zoemen niet)

Agent327 | 29-11-07 | 13:04

rioolguurder 29-11-07 @ 12:54
tsja .... begin der maar aan te wennen. laseren wordt het helemaal volgend jaar en ze unnen het nu al van 1000 mtr afstand. dus zie je die staatshoeren ook niet meer staan achter een boom tot je te dicht bij bent.

sijtje boes | 29-11-07 | 13:02

@ koerbagh ® 29-11-07 @ 12:56

Hehe, met een slok op ziet Bigi het verschil tog niet..'mevr. Bigi zal de film zeker waarderen.

wopper | 29-11-07 | 12:59

wopper 29-11-07 @ 12:57 en Helen Hunt natuurlijk....

van dal | 29-11-07 | 12:59

@ Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:52

OT/
Samen met mevr. Bigi naar kijken, ies een hilarische film.
Gibsons bekkie is vele malen aangenamer (om naar te kijken) dan die strakke geknepen bek van De Plee.

wopper | 29-11-07 | 12:57

Ben het helemaal zat met die baardapen en ga de volgende keer echt op wilders stemmen.
ps. Er is aangifte gedaan tegen die school ivm vervalste facturen en andere misstanden.bron teletekst (nos)

stofdoek1 | 29-11-07 | 12:57

@ sijtje boes 29-11-07 @ 12:51
Dat bedoel ik. Kansloze boel weer. En we gaan vrolijk verder met snoepreisjes die de hard werkende burger kan ophoesten voor mensen zonder enige wil om te integreren, want ies cultuur.

Henry | 29-11-07 | 12:57

@mezelf: sneller F5-en

koerbagh ® | 29-11-07 | 12:57

Agent327 29-11-07 @ 12:55
mel gibson... nou zit ze helemaal op een natte stoel...

van dal | 29-11-07 | 12:56

kwetal 29-11-07 @ 12:24

ok, krijg jij ook:

"Bedoelde u: Plasterk slaat plank mis"

google je ook even met mij mee: "plasterk islamitische scholen"

azijnseikerT | 29-11-07 | 12:56

wopper en Agent327 29-11-07
ow ja die film ja ... die heb ik al gezien...
was wel grappig ja. sorry ik zie zoveel films ik onthoud vaak niet eens de titel.
heb je he in de taxi wereld allemaal die illigale zooi. (zeg het maar vast voor jullie)

sijtje boes | 29-11-07 | 12:56

@Agent327 29-11-07 @ 12:51:
Ongelofelijk flauwe film, met Mel Gibson (dieptepunt in z'n repertoir - dus niet Tom Hanks) en Helen Hunt.
www.imdb.com/title/tt0207201/

koerbagh ® | 29-11-07 | 12:56

@wopper 29-11-07 @ 12:52 & @ sijtje boes 29-11-07 @ 12:48
Inderdaad, Mel Gibson.

Agent327 | 29-11-07 | 12:55

@ The eimer 29-11-07 @ 12:51

Geld verdienen kun je als docent aan de ibn ghaldoun sgool, wat let je?

wopper | 29-11-07 | 12:54

@Agent327 12:20

Ik ben bang dat er niet zo heel veel islamitische scholen zijn die zonder noemenswaardige en aan te rekenen problemen funktioneren. Wat je erover hoort en leest is zelden positief. En het inkrowd-gehalte is doorgaans zo hoog dat zelfs als ouders hun kinderen hebben weggehaald vanwege absoluut onaanvaardbare zaken zij er niet gemakkelijk over kunnen praten. De reden daarvan zal vaak ergens tussen schaamte en angst zitten.

Zelf heb ik overigens ook een drietal jaren (als niet-religieus opgevoede jongeling) op een gristelijke middelbare school gezeten. Daarvoor en daarna louter op openbare. Dé reden voor mijn ouders destijds om mij de bewuste school aan te bevelen (gezamenlijk besluit maar ja, wat weet je op je elfde) was de kwaliteit van de school en het onderwijs. En dat bleek geen miskleun. Goed toegeruste, gemotiveerde leerkrachten, een zeer breed programma, geen lesuitval (nooit! uren werden altijd opgevuld), prima lesmaterialen etc. etc. en eigenlijk heel weinig direkt religieus gestuurde kennisoverdracht. Maar dan wel weer altijd een dagopening (samen bidden voorafgaand aan het eerste uur), een dagsluiting (werd minder gehandhaafd), een aantal uren per week godsdienstonderwijs en bij kulturele verstrooiingen vaak een gristelijke vleug. Eigenlijk niet bijster veel aan de hand. (Bovendien had ik er zelf voor gekozen.) Behalve dan dat het zich van tijd tot tijd wreekte dat ik geen gristenlijke achtergrond en sociale setting had. Veel van (de ouders van) mijn medeleerlingen en het lerarenkorps zagen elkaar iedere zondag in de kerk, bij gristenklubaktiviteiten in 't dorp etc. En als je dan in konflikt komt met "één hunner" merk je keihard dat je eigenlijk een vreemde eend in de bijt blijft. Men kiest onbeargumenteerd de zijde van de eigen groep. Best menselijk wellicht maar voor mij op 'n gegeven moment dé reden om te verkassen.

widtvoet... | 29-11-07 | 12:54

dit is slechts 1 van de honderden fraudegevallen, die dan door een anonieme brief aan het licht moet komen, dus het controlesysteem faalt aan alle kanten, en de overheid laat zich lachend enorm belazeren , al jaren, en dat zal nog jaren zo doorgaan, want de kwaadwillenden/profiteurs weten precies hoe ze de kluit moeten belazeren en ze geven dat aan elkaar door, begrijpelijkerwijs.Niet alleen zijn het allochtonen, ook autochtonen, maar wel verhoudingsgewijs veel allochtonen, te veel.
Het trieste is dat ik vanmorgen weer 30 euro moet betalen voor 6 kilometer te hard rijden.
ik weet wat ik stemmen moet.

rioolguurder | 29-11-07 | 12:54

Ik bekijk 't maar van de positieve kant: binnenkort mag ik vast ook gratis op excursie naar Marokko of Saoedi-Arabië zodat ik beter integreer in 0031.

Lobo | 29-11-07 | 12:53

wopper 29-11-07 @ 12:43
Nog niet gezien maar staat wel hoog op de to do list, gezien de urgentie van het een en ander. Want dat ik het spoor bijster ben is duidelijk.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 12:52

@ sijtje boes 29-11-07 @ 12:48

OT/

Lachen met Mel Gibson en Helen Hunt: Chauvinist / Male Female Relationship / Misogyny

wopper | 29-11-07 | 12:52

@sijtje boes 29-11-07 @ 12:48
Vast wel iets voor jou. Is comedy met (ik dacht ) Tom Hanks die ineens de gedachten van vrouwen kan lezen. Soort Ground Hog Day maar dan anders. Als je porno (gelijk fietsenstalling, Depla, vvd vrouw) verwacht, dat dan weer niet.

Agent327 | 29-11-07 | 12:51

wopper 12:39;
Ja, het is toch om gek van te worden. Je ziet aan alle kanten enorme kapitalen naar die multiculhopeloosheid stromen en wij staan met lege handen.Er moet toch een manier te bedenken zijn om ook onder die gelddouch te komen? Ik heb al overwogen om ook maar een geloof op te richten, daarvoor subsidie aan te vragen enzo.
Ik heb al een zwarte kei in de tuin liggen en ook heb ik een student gevonden die een koran om kan bouwen tot een nog absurdere versie.
Enfin, ik ben er nog niet helemaal uit, maar 1 ding weet ik zeker, ik moet wat doen om ook te overleven.

The eimer | 29-11-07 | 12:51

@ hetluis 29-11-07 @ 11:22
Ik schaam me dat ik in Deventer woon en neem de verantwoording voor dit linkse besluit. Ik een vlaag van verstandsverbijstering links gestemd met de gemeenteraadsverkiezingen...

Henry | 29-11-07 | 12:51

Henry 29-11-07 @ 12:47
van een kale kikker kan je niet plukken. Dus nee vrees van niet.

sijtje boes | 29-11-07 | 12:51

sijtje boes 29-11-07 @ 12:40

* Zeer zwaar geshockeerd want verwacht zuks niet van vrouwen *

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 12:50

@ Agent327 29-11-07 @ 12:47

Tijd voor een islamitisch tietentopic, Agent, jullie worden opstandig..

wopper | 29-11-07 | 12:50

Detail misschien hoor, maar als dit speelde in 2005-2006 was er toch een rechts kabinet aan het bewind?

maakniesaaknie | 29-11-07 | 12:49

wopper 29-11-07 @ 12:38
ik ben niet nieuwsgierig maar wat is dat voor film dan, What Women Want.
misschien ook iets voor mij?

sijtje boes | 29-11-07 | 12:48

@ sijtje boes 29-11-07 @ 12:44

On topic blijven, sijtje.. evil grin..
Plaskerk betaalt wel voor de ibn ghaldoun sgool, centen zat.

wopper | 29-11-07 | 12:48

@ wopper 29-11-07 @ 12:43

Ik vind Bouta interessanter dan gelul over het pushen van je eigen handel in de vorm van een winterboek.

Agent327 | 29-11-07 | 12:47

Tuurlijk, gooi er maar weer een paar knaken tegenaan. NL gaat goddoeme compleet naar de kloten door dit linkse geknuffel. Benieuwd of men écht wordt gedwongen de centen terug te betalen...

Henry | 29-11-07 | 12:47

Betalen ze dan ook mijn educatieve reisje naar de zon?

digitaalmedia | 29-11-07 | 12:46

@ Maaier 29-11-07 @ 12:43

Dan heeft de EAD het nog eens dubbelop over gedaan.. had niks anders verwacht, arabs hebben nogal moeite met het begrijpen van onze verworvenheden.. blurp..

wopper | 29-11-07 | 12:46

Hoelang laten wij ons nog in de maling nemen door deze islammers en hun geitenwollesokken knuffelaars?

ExtremeExtremist | 29-11-07 | 12:45

@ Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:38
Ik denk ook dat Bouta nog veel invloed heeft en angst (kan) inboezemen in Suriname. gezien zijn levenstijl heeft hij ook nog alwat (drugs) geld te besteden. Hij zal ook best wel die dodenlijst hebben opgesteld en Suriname in onrust willen storten om vervolgens als de grote redder van orde en rust tevoorschijn willen komen.

Agent327 | 29-11-07 | 12:44

wopper 29-11-07 @ 12:39
ga je mond met zeep spoelen...

sijtje boes | 29-11-07 | 12:44

FreshClash 29-11-07 @ 12:32
Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. Je kunt inderdaad een discussie houden of subsidie in het algemeen wel of niet nuttig besteed wordt, maar waarom ik dit zo schandalig vind is het feit dat dit soort scholen worden geholpen met extra geld om te zorgen dat er goed onderwijs wordt gegeven en zelfs een ietsje meer dan dat. Dat er financiele ruimte is om leraren en extra begeleiders aan te stellen, niet om de hele fucking islamitische gemeenschap en andere vriendjes een gratis reisjes naar Mekka aan te bieden...

Gies van Agt | 29-11-07 | 12:43

wopper 29-11-07 @ 12:39

Da's vastgesteld in art. 23 na pacificatie van 1917. Twee grote fouten in een keer. Algemeen stemrecht en religieus gesubsidieert onderwijs

Maaier | 29-11-07 | 12:43

Server NN ligt er weer uit. RVD slaat wederom toe.

krommeteen | 29-11-07 | 12:43

@ Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:38

Bigi, niet afdwalen.. de Bouta topic staat er nog, ga daar maar keuvelen..
Heb je de film 'What Women Want' nu al bekeken?
*zelf helemaal niet van topic is afgedwaald)

wopper | 29-11-07 | 12:43

Agent327 29-11-07 @ 12:39
ik weet dat ook nog... ging over 'likken' en 'bewusteloos'..... enzo...

van dal | 29-11-07 | 12:43

Agent327 29-11-07 @ 12:39
dank je schat dat je mij ook onder de dames schaart.

sijtje boes | 29-11-07 | 12:41

*wacht op een lullen topic*

sijtje boes | 29-11-07 | 12:40

@sijtje boes 29-11-07 @ 12:37
Ik heb wel eens comments van je gezien die niet erg damesachtig waren. Vraag me niet naar voorbeelden, moet ik te veel zoeken en ben ik te lui voor. ;)

Agent327 | 29-11-07 | 12:39

Het recht op islamitisch onderwijs/scholen voor de moslimdiaspora is vastgelegd in de akkoorden van de Euro-Arabische Dialoog.
'Eurabië' - Bat Ye'or (29,95)
www.freethinker.nl/index.php?option=co...

.

Voor wat betreft de malversaties van de leiding:
Weest als de ouder die z'n kind zachtkens vermaand als het z'n handje in de suikerpot heeft gestopt.. met andere woorden, heb geduld, het is niet zo bedoeld, de verleiding om met dikke doekoe naar Makkah te gaan kunnen we best door de vingers zien.

*zich beraad op een eventuele bekering..*

wopper | 29-11-07 | 12:39

Wedden dat de PvdA en andere Linkse partijen dit weer in de doofpot willen gooien. Knuffelen en thee drinken dat staat bij op het programma. Ik wil als burger van Nederland dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht. Sluiten die school!

Keaning_Radboud | 29-11-07 | 12:39

Vooral doorgaan met het troetelbeleid plus het soepsidieren van dit soort clubs en dan maken straks zelfs de meest softe linkse kiezers een flinke ruk naar rechts.

doe eens niet | 29-11-07 | 12:39

Agent327 29-11-07 @ 12:33
Poe wat een vraag. Wat ik van Bouta vind ?
Ten eerste was ik al hier toen hij de macht greep, dat even voorop gesteld. Ten tweede denk ik er niet anders over dan de meeste weldenkende mensen en dat is dat je niet zo maar kan moorden en er al 25 jaar lang mee weg kan komen. Dat op zich geeft al aan wat een angst die gozert nog altijd de mensen in Suriname weet aan te jagen. Ik ben erg benieuwd wat er van dat proces komt. Wat die bedreigingen betreft geloof ik inderdaad dat Santhoki gelijk heeft. Hij is er toe in staat en heeft helaas nog best veel aanhangers.

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 12:38

Schoorsteenveger 29-11-07 @ 12:36
hallo, komt goed uit, een schoorsteenveger.. kunt u even langskomen? er zit nog een pietje vast hierzo....

van dal | 29-11-07 | 12:38

@ Bigi....
reaguren op een tieten topic doen dames niet

sijtje boes | 29-11-07 | 12:37

Kijk, je wilt het misschien niet waar hebben, maar als er dan tóch weer zo'n kwestie komt bovendrijven, sta je versteld met wat voor brutaliteit men te werk blijkt te zijn gegaan. Wat ook opvalt, is dat je dan ook telkens weer over dezelfde figuren struikelt.
Khalil El-Moumni, de homohater, in een interview met Nova:
NOVA: Bent u op Nederlandse les?
Tolk: Hij vraagt of u op Nederlandse les bent.
Khalil El-Moumni: Daar heb ik geen tijd voor. Ik heb te veel werk om zulke lessen te volgen.

Schoorsteenveger | 29-11-07 | 12:36

Tja zij kunnen op boeken bezuinigen, leren alleen maar de koran, dan hou je wat over voor wat leuks

Multikuli | 29-11-07 | 12:36

topje van ijsberg
vele andere islamscholen zullen ongetwijfeld bij een echte controle ook door de mand vallen.
Maar zal stil worden gehouden door overheid.......

Verassend? Nee, schandalig? Ja!
maar zo blijft het, Dit is Nederland en Nederland wordt (nog steeds) bestierd door zieke multikulwaanzinnigen, die helaas nog steed de dienst uitmaken en de geldpotjes beheren ter ere van de geweldadige en discriminerende islam die zo nodig in ons land moet 'wortelen'.

KLEAUTE DUS!

Herr Oberst | 29-11-07 | 12:34

Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:28
Zo zou ik ook lachen als ik 2 ton van de staat heb misbruikt om mezelf te verrijken. Hij is natuurlijk de grote baardman die die reis heeft mogelijk gemaakt. Dat ie geen woord NL spreekt of het ook maar zou willen leren doet er dan niet toe. Gewoon blijven lachen.
.
Wanneer kunnen we weer stemmen? *zucht*

Postzegel | 29-11-07 | 12:33

Hetze Haatstra 29-11-07 @ 11:52
ROFLMAO

Albert Pierrepoint | 29-11-07 | 12:33

@Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:29
Als nikkertej (zoals je jezelf regelmatig noemt) zorg jij toch vaak voor de glimlach, soms grimlach?
(dat nikkertje was grappig bedoeld)
Even ot voor jou, hoe zie jij de hudige dreiging van Bouterse en de het proces in Suriname. ben ik wel benieuwd naar.

Agent327 | 29-11-07 | 12:33

heerlijk voer voor de reaguurder dit!

Cheffff | 29-11-07 | 12:33

Bigi Bana Boy 29-11-07 @ 12:29
heeft ze wel eens gedaan hoor, mondde uit in een ban.... dát dan weer wél...

van dal | 29-11-07 | 12:32

Je kunt lang en breedt lullen, zelfs tot je een ons weegt, maar nogmaals:
-
[ ] integreren
[x] remigreren
-
De wetgeving is er...(misschien nog een beetje aanscherpen hier en daar)... nu alleen de politiek nog.

www.nmigratie.nl/remigratiewet/index.h...

*@ allemaal: smakelijk!... hap van zijn boterham met pindakaas neemt*

Bertus Betonsloper | 29-11-07 | 12:32

Gies van Agt 29-11-07 @ 12:21

Hetzelfde geldt voor de *kuch* kunstenaars. Bakken met geld ontvangen zij. Wie niet kan leven van z'n creaties, is blijkbaar geen kunstenaar. Die gaan maar een eerlijke baan zoeken in plaats van afval aan elkaar lassen.
.
Ze kunnen het geld beter besteden aan kernenergie en werkkampen voor onwillige criminele jeugd. Dan wordt er ook eens wat van hun zogenaamde investereingen terugverdiend.
.
Nu storten ze alles in kansloze projcten. Het kost alleen maar geld en levert niets op. Het is een grof schandaal.

FreshClash | 29-11-07 | 12:32

Krijtstreep 29-11-07 @ 12:23
RepSect!

Postzegel | 29-11-07 | 12:30

Islamieten en een school op bonafide wijze leiden zijn twee zaken die niet samengaan. Altijd weer staat het geloof in de weg. Tja, dan mot je opeens met het airbusje naar Mekka. Omdat Allah dat zegt. Zo help je ook je familieleden waar je kan. Omdat Allah dat wil.

Murdockyoufool | 29-11-07 | 12:30

@Shalomé
Lieve meid, reaguur jij ook wel eens op een tietentopic of iets anders leuks ?
Je moet wel af en toe eens blijven lachen hoor !

* Bezorgd is *

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 12:29

Een van de vele subsidieuitwassen. Maar zelfs bij elk gemeentelijk kunstwerk, of andere goedbedoelde rotzooi langs de weg denk ik: breng dat geld naar de zorg. Pas als onze ouwetjes met goud bestek eten, kan er misschien een dubbeltje naar iets anders dan de zorg.

De Regeering | 29-11-07 | 12:29

Nou ja, stukje bij beetje wordt duidelijk dat de Nederlandse werkende Jan Boerenl.l tot het absurde in de maling wordt genomen.
Maar met dank aan de nieuwe EU wetten die ons door de strot zijn geduwd mag hij de multicul gifbeker helemaal tot de bodem leegdrinken en zich levenslang laten uitbuiten door iedere slimme criminele gelukszoeker die zich hier meld.

The eimer | 29-11-07 | 12:28

Die meneer op die pica lacht anders erg vriendelijk. Ontken het maar eens.
Zo naar uw zin meneert Postzegel ?

Bigi Bana Boy | 29-11-07 | 12:28

van dal 29-11-07 @ 12:24
nee dat regenen hadden wij niet en fietsen hoefde wij ook niet. de helft van de klas kwam verbrand terug van een dagje schoorl klimduin.

sijtje boes | 29-11-07 | 12:27

AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH Waarom toch altijd weer.
Gelukkig bevestigen ze wel steeds weer mijn rechtse stem.
.
Nou kom maar op, welke linkse lul gaat dit weer recht praten?

Postzegel | 29-11-07 | 12:26

azijnseikerT @ 11.46

Touche
Maar Google even mee met de eerste de beste zoekopdracht die me te binnen schoot. - Plassterk slaat plank mis -

kwetal | 29-11-07 | 12:24

Gies van Agt 29-11-07 @ 12:21
Die achterlijke haatbaarden interesseren zich geen jota voor Nederlandse bejaarden of welke niet-moslim dan ook. Hell, ze interesseren zich niet eens voor hun eigen volk. Geen greintje gemeenschapszins. Ouwe clan-tradities en alles draait om macht.

Shalome | 29-11-07 | 12:24

[email protected]=diDt 29-11-07 @ 12:16
Het zij u vergeve, met dit draaikonten kabinet kun je niet anders concluderen dat velen zich vergist hebben in verkiezings beloften

Agent327 | 29-11-07 | 12:24

sijtje boes 29-11-07 @ 12:21 ook zo fijn voor ze dat het mooi weer was, in mijn herinnering aan schoolreisjes regende het altijd. en dan moesten we nog zelf fietsen ook....

van dal | 29-11-07 | 12:24

Alles naar de kloteeeee!!!

pwman | 29-11-07 | 12:24

@dagrunge

Nee dat klopt, de helmonders en andere normale NL subsidie corrumpeerders zijn inderdaad net zo slecht bezig als de moslim varianten, het enige verschil huist em in het feit dat de moslim variant een actief beleid bezigt om hun charges, hun kinderen, op te voeden om geheel Nederland en Europa te haten. Het corrupte nederlandse tuig gebruikt zijn subside om vriendjes te spekken of in een porsche te rijden. De moslim variant gebruikt het om een school op te zetten waarin censuur, fundamentalisme, indoctrinatie en HAAT de fundamenten zijn van het lesprogramma. Het is een totalitair verschijnsel, bijna gelijk aan de NSDAP die met veel grijnzen haat zaaide en geschiedenisboeken veranderden. Doodeng.

Krijtstreep | 29-11-07 | 12:23

don_pauper 29-11-07 @ 11:28
En voor dat toetje uiteraard even zwemmen in het blauwe meer.

madakantognie?! | 29-11-07 | 12:23

en ondertussen zetten wij in 0031 rond deze tijd van het jaar braaf de schoen voor de kachel, in de hoop dat een turkse heiligman hem, met behulp van een heel leger zwarte slaafjes, vol kan storten met cadeaux en snoepgoed....... volgens de overlevering namelijk breken die in de woning in via de schoorsteen..... en dan niet om iets weg te halen, maar om iets te brengen....

hoe ik mijn kinderen hier ooit in heb laten geloven........ hahaha.

van dal | 29-11-07 | 12:21

van dal 29-11-07 @ 12:10
ben ik ff blij dat ik die foto's heb kunnen zien.

sijtje boes | 29-11-07 | 12:21

FreshClash 29-11-07 @ 12:18
Dat is ook wat ik zat te denken: dat die achterlijke baardmannetjes hun ogen uit hun fucking kop moeten schamen om met gekregen geld dit te doen en bejaarden en gehandicapten kunnen het schudden, die moeten zichzelf maar zien te redden. G**dsgeklaagd.

Gies van Agt | 29-11-07 | 12:21

@widtvoet... 29-11-07 @ 12:12
Het ware inderdaad misschien beter als er meer aandacht was voor de goede (als die er zijn) islamitische schole. Ik heb geen bezwaar tegen religie op een school, heb zelf jaren godsdienst onderwijs gehad (heeft niet geholpen) maar dat heeft mij ook enig begrip van kunst bijgebracht. Indien je ervoor kiest om je kind, welke vorm van , godsdienst onderwijs te laten krijgen, prima. Maar dan wel buiten de normale schooluren zodat normaal onderwijs mogelijk is. Tegenwoordig kijk ik met weemoed terug op het , door mij toendertijd zo verfeoide, onderwijs op de lagere school en mavo daarna. Soms gewoon woordjes stampen (Duits), jaartallen leren (geschiedenis) topografie etc etc. Gezien de kwaliteit van de toekomstige leraren en het feit dat men 1040 uur naar school moet maar geen 1040 uur fatsoenlijk onderwijs krijgt doet mij het ergste vrezen voor de toekomst van ons onderwijs in het algemeen.

Agent327 | 29-11-07 | 12:20

*Engels lespakket aanvraagt voor davidhasselhoff*

Huub Huub | 29-11-07 | 12:19

zohow, die zijn goed met overheidsgeld*

*(lees: met mijn geld)

BeertBest | 29-11-07 | 12:19

alleen jammer dat er steeds voor deze achterlijken geld wordt uitgetrokken
en dit wordt door de meest linkse partijen in stand gehouden
Gerard van het Reve zei het ooitl fascisme wordt veroorzaakt door linkse partijen

schone dame | 29-11-07 | 12:19

Accepteer maar dat het er in Nederland niet leuker op wordt. Het linkse kabinet helpt ons vakkundig de vernieling in. Muitende Rifapen, stakende scholieren, witte zwarte pieten en torenhoge brandstof prijzen.
.
Moet allemaal kunnen. Ter meerdere glorie van onze tolerante cultuur en het te vriend houden van allerlei (linkse) actiegroepen.
.
Wat zou het een verademing zijn als al de subsidie kraan echt wordt dichtgedraaid. Er zijn een hoop mensen die geen enkele ondersteuning ontvangen maar die het zeer goed kunnen gebruiken. Daar moet het geld naar toe. Te beginnen bij bejaarden. Zij hebben hard gewerkt om onze welvaart mogelijk te maken.
.
Maar wat doen ze in Nederland? Een stelletje pluisbaarden op vakantie sturen. Met hun achterlijke en verongelijkte retoriek. Er komt natuurlijk een dag dat de boel escaleert, maar dan is er niets meer te redden en eindigt het in anarchie. Met dank aan de laffe linkse regering.

FreshClash | 29-11-07 | 12:18

[email protected]=diDt 29-11-07 @ 12:16
Vergiffenis voor uwer zonden door openlijke biecht op GeenStijl? Akkoord!

Gies van Agt | 29-11-07 | 12:18

@Victor 29-11-07 @ 11:25

Maar op hogescholen worden er geen in principe geen mensen geïndoctrineerd of opgefokt om aktief aan de intifada mee te doen.

Tuurlijk zijn hogescholen ook bodemloze putten, maar de maatschappij heeft hogescholen nodig: er is altijd behoefte aan hoger opgeleid werkvolk.
Maar wat hebben die Islamitische (basis)scholen voor nut (net zoals de Joodse scholen en streng Katholieke scholen): NADA NIETS, het is als een wig die de kloof in de maatschappij tussen Moslims en niet-Moslims alleen doet vergroten.
Hou ze maar apart van die ongelovigen! Verneder de meisjes maar zo vroeg mogelijk met hoofdoeken en een minderwaardig lessenpakket, want hun verdere leven betekent toch niets! Indoctrineer de kinderen maar zo vroeg mogelijk: het kan later alleen maar van pas komen!

stoorZENder | 29-11-07 | 12:18

Vorig jaar?
Zat er toen niet centrum-rechts Kabinet met een gristelijke Mw. Verhoeven op Onderwijs?
Toch wel goed van dat kindvrouwtje van iinkse huize die paal & perk stelt.

Sikkeneur | 29-11-07 | 12:17

dagrunge 29-11-07 @ 12:11
Je bedoelt dat wij de corruptelingen uit elke pagina van de Bosatlas ook maar moeten accepteren in Nederland?

Shalome | 29-11-07 | 12:17

Wij gingen vroeger altijd naar Ameland, drie dagen kamperen in een fietsenhok voor weinig florijnen.... tsja, dat dan weer wel. Van airbus had je toen nog nooit gehoord. Maar ja, we integreren wat af in dit land. Het is weer schep op en laat je wegen. Wanneer valt dit kabinet en kan ik mijn kolossale verkeerd uitgebrachte stem weer in gerede brengen. Zo enen spijt van die misstap...... ja ik ben ook schuldig aan dit kabinet. Maar goed, als Paul Depla vergiffenis wordt geboden.... tsja, dan wil ik dat ook.

sjwetzkop 29-11-07 @ 12:15

niet, wij zijn namelijk wel van de normen en waarden.....

van dal | 29-11-07 | 12:16

Geert, verbied dat 'geloof' van vrouwenmeppers en dieven!

Dr. Faustus | 29-11-07 | 12:16

-weggejorist-

sjwetzkop | 29-11-07 | 12:15

The eimer 29-11-07 @ 12:11
Het is ook erg veelzeggend dat de islamitische aanwezigheid in Nederland ondertussen al met veel wrevel wordt bekeken, maar dat moslims ongehinderd daardoor gewoon doorgaan met hun zakkenvulpraktijken. Het interesseert ze geen barst; vreedzaam samenleven zegt hen niets. Ze weten verdomde goed dat zulke praktijken nog meer olie op het vuur gooien, maar ze trekken hun schouders op en gaan onverminderd voort. Ze willen gewoon niet aardig worden.

Shalome | 29-11-07 | 12:15

Shalome 12;10:
In de 30e eeuw pas?
Eeuh, kunnen we ze ondertussen niet even in hun thuislanden parkeren?
Zoveel geduld heb ik nu ook weer niet.

The eimer | 29-11-07 | 12:14

The master say, “Only the very wisest and the very stupidest cannot change”

davidhasselhoff | 29-11-07 | 12:14

"een rondje rond de black box in Mekka"

Soms zou je wensen dat dit ding plotseling een zwart gat blijkt te zijn.

kermitthefrog | 29-11-07 | 12:14

@Krijtstreep 29-11-07 @ 12:10
Helaas moet ik het met uw relaas eens zijn. Helaas omdat het zo treffend is en de toekomst van ons land bedreigd in meerdere opzichten.

Agent327 | 29-11-07 | 12:14

Shalome 29-11-07 @ 12:10

Ne,e klopt nergens in de woestijn hebben ze irrigatie gehad. I het oude egypte niet, niet bijd eoudste vstad van de wereld, niet in Mali, nee, ze weten niete ens wat water is.

kortom, scheld deze idioten uit, maar verkoop geen onzin.

Maaier | 29-11-07 | 12:14

G%&*V^*%D, wat word ik altijd een potje slecht van dit soort berichten. GEERT!!!!!!!!!!

Straffe das | 29-11-07 | 12:12

@Agent327 12:07

Ik zie 't. Ben trouwens best benieuwd welke andere islamitische scholen het nu weer betreft. Of beter misschien: welke niet.

widtvoet... | 29-11-07 | 12:12

Shalome 29-11-07 @ 12:02
Alsof alle moslims corrupt zijn... In ieder geval niet meer of minder als de gemiddelde Nederlander. Ben je wel eens in Helmond geweest?

dagrunge | 29-11-07 | 12:11

Ja, en het gekke is ook nog dat die school examencijfers heeft vervalst.
Daar snap ik werkelijk geen reedt van, die islamkoters krijgen toch van staatswege gratis diploma,s?
Overigens denk ik dat we hier een heel klein topje van de ijsberg zien.
Ik denk dat die zwendelpraktijken op zwarte en moslimscholen gewoon gemeengoed is.
Nee, wat het erge is dat ene Wilders de oorzaak is van al die hopeloosheid.
Die is schuldig. Die moet gepakt worden. Daar komt alle ellende vandaan.
Zeker weten.

The eimer | 29-11-07 | 12:11

Gies van Agt 29-11-07 @ 12:04
Al duizenden jaren is dit praktijk bij woestijnvolkeren: veel mensen op weinig natuurlijk hulpbronnen. Ze zijn nooit weggetrokken naar vruchtbaarder streken, en irrigatiesystemen of airconditioning zijn daar wonderbaarlijk genoeg ook al niet uitgevonden (iets wat de joden dus wel deden in Israel, om die kurkdroge woestijn te cultiveren). Arabieren- en berberse oplossing was elkaar bevechten om de beetjes en wanneer mogelijk zakken vullen. Die eeuwenoude traditie krijg je er gewoon niet uit; het is veelzeggend dat ze hun woestijnleven zo hebben ingericht en niet anders. Misschien in de 30ste eeuw, als ze heel lang tussen ons hebben gewoond.

Shalome | 29-11-07 | 12:10

@ Karel Kruizenruiker
Nee Karel, elke subsidie euro wordt gebruikt voor de indoctrinatie van de 4de generatie niet westerse Nederlanders (want dat zijn het!) tot volwaardig fundamenteel gelovige, die niets behalve haat heeft voor alles dat westers is. De Jihad is niet meer een oorlog die je bezigt door middel van een AK47, maar door de systematische seeding van fundamentalisme in de eigen bevolking van een land. Ik vind het oprecht eng. Er loopt zo een generatie jongeren rond die alleen maar haat koestert voor het land waar ze wonen, als het niet al zover is..... en wij financieren deze jihad elke keer dat er een stem naar de Pvda en de SP gaat.
Gristen honden zijn minstens net zo erg. Het creationisme in de USA is een schandaal....... ik zeg het nog maar een keer, religie is de bron van al het kwaad. De hel bestond niet, totdat de mens hem creeerde. Wat een achterlijke mensen, gristenen en moslims, allemaal. waar-de-loos.

Krijtstreep | 29-11-07 | 12:10

@ fuckje 29-11-07 @ 12:08

Buigt, dank voor uw begrip. Heb nooit getwijfeld aan de intelligentie van mensen uit grunn

Agent327 | 29-11-07 | 12:10

Ella zal na het lezen van dit bericht vast alle kansenwijken een eigen fraudeschool cadeau geven, inclusief naar eigen inzicht te besteden subsidie voor de jaren tot aan de volgende verkiezingen.

GaitJanKruutmoes | 29-11-07 | 12:09


* Ibn Ghaldoun kent geen piramidemodel wat de organisatie betreft. Dat is te zien in de onderstaande organigram. Dit lijdt tot een goede communicatie.*

te vinden onder het kopje: Bestuurelijke structuur

TooneyLunes | 29-11-07 | 12:09

Leve de madrassa...! Hiep hiep hoera...!! Beter gesubsidieerd door onze overheid dan goed reken- of taalonderwijs. Het is toch ook veel belangrijker dat wij hier hordes moslims in het land hebben met de eretitel hadji in hun naam? Dan pas tel je echt mee in de islamitische wereld hoor!

koerbagh ® | 29-11-07 | 12:09

@Agent327,
Geeft niet. Ook een Geheim Agent kan niet altijd alles weten ;-)
Een fuckje trouwens ook niet!

fuckje | 29-11-07 | 12:08

zeau gaat het toch met alle subsidies, niet waar.

ganzo | 29-11-07 | 12:07

Lobo 29-11-07 @ 12:05
Nee joh, slaap maar lekker door joh, volgens La Vogelaar is het over 50-60 jaar helemaal vet dik in orde met de integratie...

Gies van Agt | 29-11-07 | 12:07

@widtvoet... 29-11-07 @ 12:05
Daarom ook de toevoeging (olen) in het kader van scholen.

Agent327 | 29-11-07 | 12:07

@redactie: Ga es onderzoeksjournalistiek doen: Op tv rijnmond staat:
"Als ex-werknemer van deze school kan ik niets anders zeggen dat er veem meer misstanden zijn dan dit alleen. Die 2 imams die op de lijst staan zijn niemand anders dan de bekende klaplopers Khalil El Moumni en Abdulhalim oner van El Biruni die geen ene donder uitvoerden daar. Ze spreken beide geen nederlands en communiceren onderling alleen in het arabisch. en communicatie met de kinderen is al helemaal geen optie voor ze. Dit allemaal omdat dhr Nasty Naas zoveel mogelijk mensen tevriend wil houden.Zo had hij vorig jaar een man in dienst als senior beleidsmedewerker maar die voerde ook niets uit behalve dan dat hij op school zijn makelaarszaken afhandelde. De docenten die niet eens normaal op niveau nederlands kunnen spreken maar wel een vast diensverband krijgen omdat ze uit een groep komen die Nasty Naas te vriend wil houden. en dan hebben we het nog niet eens over de onbevoegde en zeer onbekwame direkteuren die daar rondliepen en helemaal geen kaas hadden gegeten van didactiek en pedagogiek maar alleen daar die functie uitoefenden omdat Nasty Naas geen directie wil hebben die tegengeluiden geeft. Mensen die geen verblijfsvergunning hebben staan op de loonlijst om er een te krijgen (Tunesiers) en ook nog eens azen op een van de vrouwelijke leerlingen om te kunnen trouwen. En dan nog de zooite ongeregeldheden die zich bestuursleden noemen maar niet eens een mbo diploma hebben... het is een wonder dat deze grap zolang heeft geduurd... maar ja, wat verwacht je nou als inspectie zolang deze dingen accepteert. Zou Dhr Naas ook iets met de inspecteurs hebben?"

tipo | 29-11-07 | 12:06

@ fuckje 29-11-07 @ 12:05

Excuus, je hebt gelijk. Mijn denkraam fout.

Agent327 | 29-11-07 | 12:06

@Agent327 12:03

Op diezelfde zender: "Ook bij andere islamitische scholen heeft de inspektie misstanden gekonstateerd."

widtvoet... | 29-11-07 | 12:05

@Krijtstreep:
Kortom, onze eigen bestuurders zaaien zo pro-actief de kiemen van een toekomstig conflict, waarvan zich de eerste contouren hier al aftekenen in bijvoorbeeld 020-Gaza. Maar gelukkig lijkt dit beleid te zijn in heel Europa, als je naar o.a. Frankrijk, Engeland en Zweden kijkt.

Lobo | 29-11-07 | 12:05

@Agent327,
Sharon gaat over het Basisonderwijs, dit is het pakkie-an van Verbijsterdveld.

fuckje | 29-11-07 | 12:05

Shalome 29-11-07 @ 12:02
Kijk inderdaad maar naar landen waar ze de macht hebben... Corruptie lijkt wel een soort tweede natuur...

Gies van Agt | 29-11-07 | 12:04

Wow, Radio 1. aangifte gedaan tegen de school. Valse nota's uit SA, en nog veul meer. Wie weet, misschien kan de PvdA dit eens niet onder het tapijt vegen maar kan de inspectie inderdaad dit subsidie misbruikende school (olen) eens hard en goed aanpakken. Ik moet zeggen dat Sharon Dijksma zich hier al eerder aardig stevig tegen heeft opgesteld.

Agent327 | 29-11-07 | 12:03

dagrunge 29-11-07 @ 11:57
Als het gaat om foute moves van moslims, wordt het altijd op 'integratie' gegooid. Moslims hebben blijkbaar een uitzonderlijk talent om precies datgene wat mis is, te adapteren. Ze apen op grote schaal hooligans na, criminelen en corrupte bladiebla, maar hebben geen enkele boodschap aan mensen die hun school afmaken, studeren, een baan zoeken en torenhoge belasting afdragen om al die uitvreters uit elke windstreek te onderhouden.

Shalome | 29-11-07 | 12:02

@maaier
het is ook altijd lachen met jou. Niet zo flauw doen. Een dagje rondbellen en die lappenkindjes kunnen morgen nog op een andere school terecht.

waskuip-admiraal | 29-11-07 | 12:01

Ik wil best voor een paar moslims een Mekkareisje betalen hoor, MITS ze dan ook daar blijven.

Tuvai | 29-11-07 | 12:01

waarom ben ik -nog steeds - verbaasd ? Stomverbaasd ! Stom ja !!

EvertsNL | 29-11-07 | 12:01

Ik word er zo verschrikkelijk moe van, want hoe haal je het in je hoofd om aan dit soort instanties subsidies te verstrekken, iedere euro wordt omgezet in islamitische snoepreisjes, of salarissen worden opgepimpt, het is maar goed dat Bertje Koenders (ware opvolger van Jantje Pronk) op ontwikkelingshulp zit, anders zou er nog veel meer overheidsgeld over de balk geflikkerd worden.

Karel Kruizenruiker | 29-11-07 | 12:00

Krijtstreep 29-11-07 @ 11:57

wel zuiver blijven he, ze hebben 200k gekregen voor onderijs en die hebben ze misbruikt voor een reisje naar mekka De inspectie si nu bezig met het anapakken van deze lieden. Overigens heeft Hoog gelijk: dankzij de gristenen die art. 23 willen houden kun je niet anders dan moslimscholen toestaan. Dat op deze school dan blijkbaar saoudische ideeën woren aangeleerd, dat kun je wel aanpakken

Maaier | 29-11-07 | 12:00

Waar ik zo ziek van word is het feit dat christelijke scholen veel meer geld hebben door subsidie van kerken en stichtingen (ook overheidsgeld gedeeltelijk?), islamitische scholen omdat elk kind bij voorbaat achterstandskind is (en dat levert tweemaal zoveel geld op per kind), en witte scholen kunnen de pot op. Wat is dit toch in Nederland, moedeloos word je er van...

Gies van Agt | 29-11-07 | 11:59

Krijtstreep 29-11-07 @ 11:57 en over 'diescrieminasie' mogen e ook nooit meer zeuren, er werkt niet één hollandse leerkracht op die school....

van dal | 29-11-07 | 11:59

hekkesluiter 29-11-07 @ 11:54
wat let je ... meld je aan. ik beloof je nu alvast een zeer eervolle begravenis en je vrouw/vriendin een opgevouwe vlag.

sijtje boes | 29-11-07 | 11:57

Deze mensen zijn gewoon goed geintegreerd in ons corrupte landje. Alleen maar omdat het toevallig een moslinschool is wordt er zoveel ophef over gemaakt. Hoeveel euries aan subsidie verdwijnen er in de diepe zakken van de autochtone politici/bestuurders etc? Daar vindt je pas echt de grote bedragen.

dagrunge | 29-11-07 | 11:57

Ella, ons Berberknuffelaartje, zeg er eens wat van.

Anth.9403 | 29-11-07 | 11:57

Ik heb nu al die artikelen van trouw gelezen, en ik moet echt even slikken. Ik dacht oprecht dat dit soort basisschool indoctrinatie alleen in Palestina en Saudi Arabie plaatsvond... maar er word dus een gehele generatie van gesegregeerde moslimjongeren opgevoegd, in Nederland, om Nederland te haten. Bizar. Oh, en ze krijgen ook nog 200K subsidie per jaar van onze overheid om schoolreisjes naar Mekka te maken.

Krijtstreep | 29-11-07 | 11:57

waskuip-admiraal 29-11-07 @ 11:43

Ja, ware het niet dat het een school is en er dus eerst en oplossing moet komen voor de kinderen. Zeg overigens noit meer 'die sjaron van jou'. Ik val niet op walrussen.

Maaier | 29-11-07 | 11:56

opzouten al die islam en extreme gristen geloofs schooltjes. negen van de tien keer staan daar mensen met een wereld vreemde kijk op het leven aan het hoofd en verdwijnt er "zomaar" subsidie geld. de kinderen die daar naar school gaan worden geindoctrineerd en voor de rest van hun leven opgezadeld met achterhaalde en niet van deze eeuw zijnde geloofs overtuigingen.
nu gaat het om een mekka reis. bij de gristen schooltjes zijn het vast lourdes en andere heilige plekken die en mas bezocht moeten worden.

sijtje boes | 29-11-07 | 11:55

Hoe ver moet het nou nog gaan voordat men ziet dat er misbruik van dit stelsel is gemaakt, vlindertjes vangen voor probleem jongeren in dat CoesCoesland, airbus vol met geitteneuqers om rondjes te lopen om die black box, laten we het nog niet hebben over die geile schijnhuwelijke. Waar ook ONZE ZUUR verdiende belasting centen heen gaan!

SCraphy | 29-11-07 | 11:55

-weggejorist-

hekkesluiter | 29-11-07 | 11:54

Jammer dat er geen landgenoten zijn, die als vrijwilliger de volgende kist met 197 "leerlingen" naar de blackbox in Mekka wil vliegen in "Mohammed Atta-style".

hekkesluiter | 29-11-07 | 11:53

dat wordt zoals te doen gebruikelijk in dat soort landen handen afhakken
want ze willen toch graag al hun regels in ons land gebruiken
mijn bijl mag je ervoor gebruiken

schone dame | 29-11-07 | 11:52

NOGMAALS: Art. 23 uit de grondwet!! Dit komt allemaal door die klere gristenhonden die zo nodig hun achterlijke schooltjes gesubsidieerd willen zien en geen normaal openbaar onderwijs willen. Openbaar onderwijs zou de norm moeten zijn en als je je kinderen zo graag achterlijke dingen wil laten bijbrengen dan moet je daar zelf maar voor opdraaien. Nu komen alle aasvliegen op de subsidiepot af. En verder: alle religieuze uitingen in openbare functies verbieden. Dus ook geen kruisjes meer om je nek, geen boerka's, geen hoofddoekjes en ook die smerige sikkies (zie foto) moeten afgeschaft worden.

hoogh | 29-11-07 | 11:52

Ik lees op de site van TV Rijnmond: "Ibn Ghaldoun heeft in 2005 en 2006 enkele reizen georganiseerd naar Saoedi-Arabië". Da's natuurlijk een grove leugen. Het waren helemaal geen enkele reizen; dat gajes is allemaal ook weer terug naar Nederland gekomen.

Hetze Haatstra | 29-11-07 | 11:52

Het schiet ook niet op dat in het kader van de hulpvaardige positieve discriminatie, overal allochtone werknemers bij de geldpotten zitten. Als Ali b Kanali wat nodig heeft, zoekt hij ergens een Moustafa el Baklava bij de gemeente of bij een geldschieters-instelling, en van hem krijgt hij dat pootje wel op het financieringsplan.
Want discrimineren ies slecht dus moslims krijgen ook overal sleutelposities, en dan is het de wil van Allah dat zij op deze manier hun broeders kunnen helpen. Bovendien zijn Nederlanders toch maar smerige koloniale uitbuiters.

Shalome | 29-11-07 | 11:50

En dan nog lopen mekkaren dat ze gediscrimineerd worden

rioolguurder | 29-11-07 | 11:50

Wie kan er tegen moslimscholen zijn. Niemand die daar vanaf komt is in staat in dit land normaal te functioneren dus verbieden die troep en wel snel (voorstel PVV).

derkcs | 29-11-07 | 11:49

azijnseikerT 29-11-07 @ 11:46
Interessant, weer die stichting Ibn Ghaldoun, g**vrrr

Gies van Agt | 29-11-07 | 11:48

never trust muslims

Patrick Zweedsey | 29-11-07 | 11:48

Zocht iemand nog een reden om op Geert te stemmen?

derkcs | 29-11-07 | 11:48

Ze zijn geslaagd voor hun inburgeringscursus! Verder kun je het niet schoppen: taxpoet verbrassen!

Dat is iets waar ik alleen maar van dreaum...

keauss | 29-11-07 | 11:47

Wanneer komt dr uit die hoek nu eens iets waar ik echt van opkijk..... (lees; iets positiefs)

@xel | 29-11-07 | 11:47

@Krijtstreep 29-11-07 @ 11:43
Volgens mij ging het fuckje om het woord 'vaderland'. Als je als autochtone, witte Nederlander op stage gaat in Parijs voor de mode academie, ga je toch echt niet naar je vaderland.

Agent327 | 29-11-07 | 11:46

kwetal 29-11-07 @ 11:44

Niet te snel met oordelen, ook zelf even op zoek gaan:

http://www.kennisnet.nl/nieuwsportal/bve/geen_nieuwe_islamitische_school_in_den_haag.html

azijnseikerT | 29-11-07 | 11:46

Sociaal integreren blijkt problematisch maar financieel integreren lukt ze als de besten!

botte_hark | 29-11-07 | 11:46

voor straf een spotprent van mohammed maken en een maand varkensrollade eten.

rioolguurder | 29-11-07 | 11:46

@Krijtstreep,
Heb je het gehele artikel wel gelezen?

fuckje | 29-11-07 | 11:44

@Maaier 11:40

Ja, het schoolbestuur zal best eea. moeten gaan terugbetalen maar waarvan? Van gemeenschapspoet? Vestzak-broekzak.

widtvoet... | 29-11-07 | 11:44

Plastuit kom eens van je luie links reet! De zoveelste PvdArbeider die het ondewijs wel eens gezond zal gaan maken. Niet dus.

kwetal | 29-11-07 | 11:44

'De ouderbijdrage is in beginsel vrijwillig. Dat betekent dat toelating van leerlingen tot de school niet afhankelijk is van betaling van de ouderbijdrage. In geval van niet betaling kan de schoolleiding besluiten de leerling niet te laten profiteren van deelname aan de verschillende activiteiten. De ouderbijdrage is voor het schooljaar 2006-2007 vastgesteld op € 40,- per leerling'
-
hoho, er MAG wel iets betaald worden uit eigen zak...

ed.. | 29-11-07 | 11:44

@maaier
Een school waarin reglementair verboden is dat mannen en vrouwen elkaar een hand geven had nooit geopend moeten worden. Die sharon van jou moet nu niet waarschuwen maar direct sluiten. Vooral omdat er een jaar terug zonder blikken en blozen gelogen is over hun handel en wandel.

waskuip-admiraal | 29-11-07 | 11:43

" Extremisten eisen dood 'teddybeer-juf'"
" Gemeentemuseum Den Haag: Homo met gezicht van Mohammed".
Gebeurt er nog wel eens iets leuks?

fuckje | 29-11-07 | 11:43

@fuckje

Lekker belangrijk dat ze op stage gaan naar hun vaderland. Buitenlandse stage is helemaal niet zo vreemd. Er zijn zat mensen die in het buitenland studeren. Dat ze er dan subsidie voor krijgen is WEER wat anders.

Krijtstreep | 29-11-07 | 11:43

Een school waar "alle gezindten welkom zijn" moet zich goed realiseren dat de schoolreisjes (dus ook die naar Mekka) óók toegankelijk moeten zijn voor alle gezindten! In casu is dat niet het geval, want een niet-moslim mag Mekka niet binnen. Dieskriminaasie!!!! Aan klagen die hap.

reislustig | 29-11-07 | 11:43

Voor 1000 Euro pp. heb ik het er graag voorover.
Wel dan lekker in mekka blijven!

Crak-ho | 29-11-07 | 11:42

Als het een enkele reis zou zijn heb ik er geen moeite mee.

Al Coholic | 29-11-07 | 11:41

sterrenonder hetijs 29-11-07 @ 11:37
Waarom zou je rechts moeten zijn om dit soort asociaal gedrag fel af te keuren? Dit is criminineel en corrupt, hetgeen elke sociaal democraat zou moeten afwijzen... Wat mij alleen frustreert is dat de politici uit die hoek geen ene fuck hier tegen lijken te doen, dat verdomde knuffelgedrag...

Gies van Agt | 29-11-07 | 11:41

@ ed..

in het pitoreske Stadskanaal.....

don_pauper | 29-11-07 | 11:40

Verwerpelijk dit natuurlijk, maar de inspectie zit er niet voor niets achteraan. Dat schoolbestur zal gewoon moeten terugbetalen, anders zal er waarschijnlijk -uiteindelijk- een juridische procedure volgen. Daarnaast is er een goede kans dat op korte termijn deze school gesloten wordt, nog één incident en gaat dicht.

Maaier | 29-11-07 | 11:40

Nou voorlopig zie ik op hun website dat ze de reis naar Mekka en Medina nog steeds aanbieden als culturele werkweek. Hij staat zelfs dikgedrukt vermeld, dus ik vermoed dat het terugbetalen van de verspilde taxpoet ook een dikgedrukte leugen is.
www.ibnghaldoun.nl/activiteit/activite...

Chiant | 29-11-07 | 11:39

Stuur die 197 maloten nog maar een keer die kant op met als verschil dat het deze keer een enkele reis zal zijn!

SMEERLAPPEN!

LinkerbaanBart | 29-11-07 | 11:38

zoals jan marijnissen heel mooi zei: jullie zijn allemaal profiteurs, en doen nergens aan mee! Men heeft gewoon scheit aan Nederland, en wilt slechts zoveel mogelijk gratis ontvangen. Ze lachen zich een stuip om die domme linkse meute. Ik inmiddels ook, want het ergste is dat het je niet eens meer verbaast.

Krijtstreep | 29-11-07 | 11:38

En dat vindt men het raar dat rechts steeds groter wordt in de polls.

sterrenonder hetijs | 29-11-07 | 11:37

@ ijsklont 29-11-07 @ 11:25

Reactie in Trouw:
Ik ben zelf Marokkaan (en moslim). Ik heb 3 kinderen en zou nooit mijn kinderen op een islamitische school plaatsen. Ik ben op open dagen geweest en hoor verhalen van andere vaders. Het enige wat een kind mee krijgt is: je bent anders dan andere kinderen en hier ben je tenminste onder elkaar. Meisjes van 6 à 7 jaar allemaal met een hoofdoek en koranlessen ipv van rekenen. En het ergste is dat veel kinderen ook nog eens zaterdag en zondag een paar uur naar de moskee gaan voor godsdienstlessen. Dan lijkt het me normaal dat ze vanaf hun 12e gefrustreerd de criminaliteit in gaan: ze hebben nooit de kans gehad een kind te zijn. Als ik in Marokko vertel wat hier allemaal kan, lachen ze me uit. Want wat is daar de tendens (zeker in het westen): stuur je kind naar een privé school als je het kan betalen en niet naar een plek waar je kansen op succes met het jaar kleiner worden. Een school moet voorbereiden op een succesvolle carrière en welke godsdienst je mee geeft moet volledig privé zijn.
Karim, Arnhem, (06-12-2006, 10:29:04 uur)

.

Voilà, ijsklont!

.

El Moumni op de loonlijst... DE el-moumni neem ik aan.
Tja, zo gaat dat in een parallelle maatschappij als je heerlijk ongestoord aan de soepsidietiet kunt lurken zonder al te veel verantwoording te hoeven afleggen.

Hulde voor de klokkenluider die aan de bel trok.

wopper | 29-11-07 | 11:37

*onderzoekt hoe je je eigen moslimschool start*

Pluizig Konijn | 29-11-07 | 11:37

De maat is inderdaad vol. Als je zo misbruik maakt van het goede vertrouwen en de generositeit van de subsidieverstrekkers verdien je alleen nog maar een enorme harde schop onder je hol! Alleen voor dit soort dingen zou je Geert stemmen, volledig tegen je gevoel in, maar wat anders...

Gies van Agt | 29-11-07 | 11:36

Ze kunnen in iedergeval voor hun stage in de buurt van Mekka terecht.
<p>Dat dan wel weer.</p>
<p>http://www.telegraaf.nl/binnenland/2644346/Woede_over_Turkse_stage.html?cid=rss</p>

sterrenonder hetijs | 29-11-07 | 11:36

@don pauper
klinkt allemaal heel bekend... CSA?

ed.. | 29-11-07 | 11:35

Als autochtoon wordt je, of je nu wilt of niet, keihard richting Geert geschopt.
En dan te bedenken dit is nog maar het topje van de Kasbah dat zichtbaar is.

kalknagel | 29-11-07 | 11:35

Waarom kijk ik hier niet van op ? Heb net even op de site van die school gekeken en hun schoolregeltjes. Wat een stelletje enge hypocrieten. Zo jammer, dat die moslims steeds weer bevestigen, wat een stelletje onbetrouwbare gasten het zijn. Geert kom er maar in.

krommeteen | 29-11-07 | 11:34

tijd om te emigreren?

ben nog serieus ook nog... belachelijk wat er allemaal kan hier. Maxima had toch gelijk, ik voel me (bijna) geen Nederlander... Ik ben eerder een werkpaard die uitgeknepen wordt door luie nietwerkende 'nederlanders', de belasting, het rijk... en Manon Thomas natuurlijk.... pfffff

BeertBest | 29-11-07 | 11:34

Zucht. En we moeten nog 40-50-60 jaar dit soort bedragen, waarschijnlijk oplopend, ophoesten om de integratie te bevorderen.

prohibitandis | 29-11-07 | 11:33

Nu ga ik ook subsidie aanvragen.
De maat is vol!!!!!!!!

verfsmijter | 29-11-07 | 11:33

Deden ze dit tenminste wel op lesdagen?
Als ze het ook nog in de vakantie deden zou ik het wel een beetje onbeschoft vinden.

Dorian Gray | 29-11-07 | 11:33

Wilders, ik mag je niet, maar mijn stem heb je inmiddels.

zum kotzen | 29-11-07 | 11:32

School sluiten en klaar zou ik zeggen Oh ja, en die 2 ton netjes maar publiekelijk weer terughoesten. Ook de ambtenaartjes die dit financieringkje mogelijk maakten moeten uiteraard de laan uit. Het moet maar eens publiekelijk aangepakt worden, dat fijne strooien met andermans centen uit overheidswege.

Tobus | 29-11-07 | 11:32

@Allochteen 29-11-07 @ 11:27, Gies van Agt 29-11-07 @ 11:28
Ja en dan hebben we het hier over absoluut noodzakelijke dingen, zoals schoonmaken.
De schoolreisjes betalen wij uiteraard zelf, daar is de ouderbijdrage voor.

Andreas B. | 29-11-07 | 11:32

Vuile profiteurs.
*gaat stemmen op Geert*

Dr. Faustus | 29-11-07 | 11:31

@waskuip-admiraal 29-11-07 @ 11:23
Hahaha, ja beide Imams zijn aanwezig omdat dat "ze zorgen voor sociale cohesie". Volgens een reactie van een ex-medewerker op Rijnmond TV echter spreken beide heren geen Nederlands. Nog zo'n mooie van het bestuurslid: “Ik beschouw het rapport van de Inspectie als een mening." Straks bij de rechtbank: "Edelachtbare, ik beschouw uw vonnis als een mening."

sjaakdeslinksesul | 29-11-07 | 11:31

stem op wilders wordt nu wel een heel serieuze optie

wolfje23 | 29-11-07 | 11:30

Tja, only in the Netherlands... Opgroeien met de Allah-delussion betekent opgroeien zonder valide moraal en notie van waarheid. Vandaar ook dat musselmannen aan hun eigen corruptie ten onder zullen gaan, zodra de olie is uitgedrupt.

Zware Guy | 29-11-07 | 11:29

Hoe lang nog? hoe lang, hoe lang, hoe lang??? Laat die trol van een Vogelaar hier eens een reactie op geven!

zum kotzen | 29-11-07 | 11:29

" In totaal namen 197 personen deel aan de bedevaart. Het ging om leerlingen, docenten, ouders en een groot aantal buitenstaanders. De school ontving een rijksbijdrage van 201429 Euri voor de reizen"

Mijn bek viel open toen ik dit las.
Hoe is dit in Allah's naam mogelijk?

cram | 29-11-07 | 11:29

Bah, weer zo'n naar incident. Voor je 't weet krijgen die en geen een slechte naam.

Maar is dit trouwens geen privé-aangelegenheid?

widtvoet... | 29-11-07 | 11:28

* Denkt dat Geert nu wel 30 avondvullende speelfilms kan gaan maken *

fuckje | 29-11-07 | 11:28

@ ed..
Jazekert Ellert en Brammert mijn "grote" helden. Het Veenmuseum en het land van Bartje stronden ook op het programma :-) En als Toetje de zendmast in Smilde en dat allemaal op de fiets .... Niks Airbus... wij hadden Gazelle

don_pauper | 29-11-07 | 11:28

Andreas B. 29-11-07 @ 11:21
Dit klopt als een zwerende vinger. Het punt is trouwens volgens mij niet dat het allemaal hoog opgeleide ouders hoeven te zijn, het gaat erom dat het waarschijnlijk allemaal witte kinderen zijn, dat is al voldoende om geen geld te krijgen. Wij moeten als ouders zelf extra geld doneren om uberhaupt nog iets te kunnen doen voor de kinderen buiten het absoluut minimale...
Ziek word je van dit soort berichten, en er zal wel weer helemaal niets aan gedaan worden...

Gies van Agt | 29-11-07 | 11:28

Goed nieuws! Blijkt dat de Ummah nog altijd ondergeschikt is aan de eigen portemonnee.

sjaakdeslinksesul | 29-11-07 | 11:27

Ibn Ghaldoun is natuurlijk ook een mooie nederlandse naam voor een rotterdamse basisschool......

van dal | 29-11-07 | 11:27

Bij ons op school werden de subsidies gebruikt voor de aanschaf van nieuwe boeken en zie daar het verschil. Geen van mijn vroegere klasgenoten (6de jaar) doet aanspraak op gemeenschapsgeld en ze hebben allemaal een serieuze baan waarbij ik de vrijheid neem om maar even op te merken dat: Al ga je 10 keer naar die zwarte doos, het zal je niet helpen een baan te vinden en voor je EIGEN VRETEN TE ZORGEN !

Anjin Mohammed | 29-11-07 | 11:27

@Andreas B. 29-11-07 @ 11:21

Sterker nog: wij ouders hebben zelf een periode schoon moeten maken op school omdat er geen geld voor was! Blanke wijk ja! Zie je die vaatdoeken al in hun vuistje lachen?

Allochteen | 29-11-07 | 11:27

Op de trouw website alleen maar positieve kritieken op de school van oud leerlingen. Ik zou ook positief zijn als ik een geheel betaalde vakantie krijg.

ijsklont | 29-11-07 | 11:25

Jaaaaaaja, en dit gebeurd natuurlijk alleen op Islamitische scholen....
Er verdwijnd meer geld bij keurige hogescholen (alhoewel die niet naar Mekka gaan)

Victor | 29-11-07 | 11:25

Dit is nog niets!
Kop "telegraaf" blz.5,
"Turkse MBO-leerlingen mogen op stage naar hun vaderland".
Bij " vaderland" denk ik persoonlijk aan Nederland, immers hier geboren en getogen.

fuckje | 29-11-07 | 11:24

Wanneer wordt de beerput eens echt grondig uitgemest?

Lobo | 29-11-07 | 11:24

Vermoedelijke reactie schooldirecteur:
"Wij niet naar oefteling koenen oemdat Fata Morgana diesscirmienierent ies veur die kleine kindereen. Daarom wij naar mekka zijn gaan."

Meneer | 29-11-07 | 11:23

Het verraderlijke is dat dat stukje in trouw o zo braaf oogt. Die misdadige uitvreters weten precies hoe ze de nederlanders naar de mond moeten praten en doen dat ook uitstekend, om vervolgens de kluit grotesk te belazeren.

waskuip-admiraal | 29-11-07 | 11:23

Een schoolvoorbeeld van geslaagd integreren lijkt me zo.

AllesIsZinloos | 29-11-07 | 11:23

Waren ze maar voorgoed in Mekka gebleven. Dan hadden we een koopje gehad.

kwetal | 29-11-07 | 11:23

Seau alweer moslims? Goh waarom kijk ik hier nou totaal niet van op. Wat heeft miss Mocroliver Vogelaar hier over te zeggen?

Nondeju | 29-11-07 | 11:22

Belgacem Naas die zijn dochters twee jaar lang het onderwijs ontzegde omdat ze gemengd moesten gymen?

http://archief.trouw.nl/artikel?REC=5baa112e921a7aff198ca5ebd6cdee46

azijnseikerT | 29-11-07 | 11:22

Geen vlinders vangen of aapjes kijken dit keer?

Robin Hood | 29-11-07 | 11:22

waarom vind ik dit niet eens schokkend:

www.telegraaf.nl/binnenland/2644346/Wo...

Turkse leerlingen die met subsidie in Turkije op Nederlandse les gaan; het kán nog steeds gekker in dit land!

hetluis | 29-11-07 | 11:22

Was lekker daar gebleven!

100%JERZY | 29-11-07 | 11:21

goed is dat zeg, op de school van mijn zoontje worden de toiletten niet schoongemaakt, want daar is "geen geld voor". Reden ervan is dat de ouders hier bijna allemaal hoogopgeleid zijn, waardoor de school minder geld krijgt. Misschien ook maar eens subsidie aanvragen ?

Andreas B. | 29-11-07 | 11:21

Wj zijn overgeleverd door onze eigen politici aan het komende Kalifaat Nederland..... Be Afraid... Be very Afraid!

Rambo John J | 29-11-07 | 11:20

" In totaal namen 197 personen deel aan de bedevaart.

cram | 29-11-07 | 11:20

200K maar...., stelletje under-performing subsidie-sponzen.

een beetje bustocht van 15 Km kost al 35K. [/Ella V.]

QB (ja die.....) | 29-11-07 | 11:19

Ik zie het probleem niet hoor. Moslims mogen de niet-moslims belazeren. Staat gewoon in de Koran. En van mevrouw Vogelaar moeten we die Koran tegenwoordig ook naleven in het kader van de joods-christelijke-islamtische traditie.

fzwart | 29-11-07 | 11:18

"Wie als profiteur hier binnen gaat, komt nooit te vroeg maar steeds te laat."

Niets is te goed voor onze fijne nieuwe vrienden. Hopjes twee potten appelthee en schiet 'n beetje op.

widtvoet... | 29-11-07 | 11:18

Ik moet de schoolreisjes voor m'n kind altijd zelf betalen! Ik denk er sterk over m'n baan op te geven, een jurk aan te trekken en een baard te laten groeien.

Allochteen | 29-11-07 | 11:18

Ziek.

Rijnes | 29-11-07 | 11:18

Is integratie, stijl van werken is links

Mr. Hu | 29-11-07 | 11:18

@don pauper
haha, het ponypark slagharen... ook leuke schoolreisjes in kinderboerderij ellert en brammert gehad...

ed.. | 29-11-07 | 11:18

Wij zijn niet crimineel! wij zijn ontwikkelde mensen en jullie moeten respect voor ons hebben. Right, boeven! Tuig! Terugbetalen zullen jullie. En sluiten die school...

ConfuZor | 29-11-07 | 11:18

Naar Mekka. Dat is wel wat anders dan drie dagen Amerongen.

Depo | 29-11-07 | 11:18

Lekkere naam voor een school in Nederland... Kan het niet eens uitspreken.

ijsklont | 29-11-07 | 11:17

enige wat ik hier op te zeggen heb is dat het kut is dat mijn vroegere school niet zo gesubsidieerd werd voor educatieve reisjes

lokado | 29-11-07 | 11:16

Leuke Schoolreisjes ik moest altijdt maar genoegen nemen met ponypark Slagharen :-(

don_pauper | 29-11-07 | 11:14

Geert, kom er maar in!

Revs | 29-11-07 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken