Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Soap Anne Frankboom duurt voort

annefrankboomgslogo.jpgKastanjes doen op dit moment 7000 euro per stuk en zo’n beetje de voltallige wereldpers is uitgelopen om de soap te verslaan. We hebben het dan natuurlijk over een schijndode kastanjeboom waar Anna Frank ooit tegenaan keek terwijl zij zich de tiefus verveelde achter een boekenkast. De 27 ton wegende Bokito van deze herfst dreigt echter om te vallen en dus besloot de gemeente, op aandringen van de Anne Frank Stichting, een kapvergunning af te geven. En dat was weer tegen het zere been van de Bomenstichting. Samen met een aantal buurtbewoners werd een kort geding aangespannen in een laatste poging de monumentale boom te redden. En natuurlijk werd de oorlog er nog even bijgehaald. Doet het altijd goed in Nederland. Zo is de Anne Frankboom volgens de Bomenstichting een symbool voor vrijheid en verzet tegen onderdrukking. "Miljoenen mensen wereldwijd hebben een emotionele band met deze boom." Onder enorme belangstelling besloot de rechter vanmiddag zichzelf op de hoogte te stellen van de situatie. En de kogel is door de kerk. De kap van de boom gaat morgen niet door. Wij herhalen: de kap gaat niet door, de soap wel. Kom maar op met die superstorm... Update: Let wel: we praten over een voorlopig kapverbod. Halverwege januari valt de beslissing of de kastanje tot openhaard hout wordt verwerkt dan wel een gevaar blijft vormen voor haar omgeving...

Reaguursels

Inloggen

Je kan nu in ieder geval alvast oefenen met het redden of omhakken van de boom: www.reddeannefrankboom.nl (ook te vinden op reddeannefrankboom.hyves.nl/), enorm grappig concept.

Hoewel het hele verhaal natuurlijk weer typisch zeuren om niks is.

franco | 23-11-07 | 22:47

Ik zeg : maak van die boom een leuke kast, duits standbeeld of een Anne Frank bank maar haal die boom uit zijn lijden (160 jaar oud).

muhreet | 21-11-07 | 13:44

Al die teringamsterdammers hadden zich wat drukker kunnen maken over de deportatie destijds van hun stadgenoten; begint het geweten te knagen?

hetluis | 21-11-07 | 12:44

Er is nog een optie! We kunnen er ook in het kader van het multi-culti-gebeuren een heeeeeele grote canvas boerka omheen doen om de boom te stutten en te behouden voor de toekomst!

mcguyver | 21-11-07 | 12:27

Kunnen we Prinses Irene niet eens aan die boom laten vragen wat'ie zelf wil?

mcguyver | 21-11-07 | 12:11

Krijg net van iemand werkzaam binnen gemeente Amsterdam ingefluisterd dat er nog wat andere belangen spelen op de achtergrond. Onze "zieke" boom schijnt namelijk wat stiekumme plannen voor een dringend gewenste uitbreiding van het Anne Frankhuis in de weg te staan..

Kan iemand dit eventueel bevestigen??

rokershoest | 21-11-07 | 11:19

Wat zitten ze nou te zeiken: vorige week was er een beetje wind (kracht 9-10) en die boom is blijven staan. kracht 11 en 12 krijgen we hier nooit (Kop dicht, Piet P.!), dus er is geen probleem. Laat dat ding dus staan.

MickyM | 21-11-07 | 10:00

Kunnen we Rutger niet al deze boomlovers aan de boom laten binden, dan interviewen waarom het zulke mongolen zijn, en dan twan laten filmen hoe de boom ALSNOG neer wordt gehaald met die mensen er aan vast?

Imallin | 21-11-07 | 09:03

We hebben het hier over een boom waar Anne welgeteld drie regels in dat
(overigens oersaaie) boek heeft geschreven. Waarom kappen ze die boom niet, maken er papier van en gebruiken dit voor een speciale limited edition van "het Achterhuis". Zie ik de Anne Frank stichting overigens wel voor aan.

Kingeef1975 | 21-11-07 | 09:03

"Miljoenen mensen wereldwijd hebben een emotionele band met deze boom."
Maar geeneen heeft zo'n band met een boom als mijn open haard (denkt aan gasrekenening tijdens het tikken)

houwezo | 21-11-07 | 08:43

Ben benieuwd wanneer de volgende A.F .actie komt. Wanneer hetstadsdeel de anne-frank-rioolbuis gaat vervangen waar de anne-frank-wc-pot op is aangesloten en waarop A.F. in het achterhuis op heeft zitten kleien? Schandalig zijn deze organisaties die de naam van dit Joodse meisje misbruiken enkel om fondsen te werven en zichzelf en hun politiek correcte vriendje baantjes toe te spelen, subsidies los te krijgen en andere gelden los te weken. Ik ben benieuwd wat A.F. hier zelf van had gevonden!

mcguyver | 21-11-07 | 08:19

Damn zeg.. waar gaat dit over...
Ik zie die mensen nooit als tijdens demonstraties tegen het kappen van grote vlakken oerwoud, maar als er een of andere **beroemde** boom zou worden gekapt dan wordt het ineens landelijk nieuws.. ik weet dat tv bijna alleen maar dom vermaak.. maar het nieuws nu ook al?

Terugkomend op die klote boom.. vanaf nu rap ik er geen wordt meer over :)

RaMoNsTeR | 21-11-07 | 03:24

Oh god oh god, dadelijk gaat die boom natuurlijk schilderijen opeisen.

Steerpike | 21-11-07 | 00:48

Eerst maar eens een rustig kopj thee over drinken.
Misschien de mocro's met benzinebommen er op af sturen dan?
020, mooie wereld....

fapman | 21-11-07 | 00:38

@Joris
Joris er 1 weg, aub. Staat ook wel stoer..

klauwkikker | 21-11-07 | 00:22

Ik heb eikels te koop, uit de boom van Wim Heitinga. Het eerste bod graag.

klauwkikker | 21-11-07 | 00:21

Ik heb eikels te koop, uit de boom van Wim Heitinga. Het eerste bod graag.

klauwkikker | 21-11-07 | 00:20

als Anne Frank maar een houtkachel had gehad....

van dal | 21-11-07 | 00:08

Hee... Kastanje venter, sla er een buisje in en laat daar thinner in lopen dan ben je gegarandeerd binnen. Historici , het is belachelijk dat deze boom om moet.

bethundered | 21-11-07 | 00:06

Dit alles laat zien dat debiel zijn tegenwoordig steeds populairder wordt. Een boom waar naar gekeken was wordt een relikwie. Elke hond die het waagt er nu een plasje tegen aan te doen wordt ter plekke onder gejuich doodgeknuppeld. Dit geldt ook voor stand vogels met een slechte kennis van bomen die er toe doen. Nog even en er komt ook nog vraag naar de geparfumeerde kots of stront van levende of dode beroemdheden.

Dundunbanza. Slecht plan. De werkplek van hopman Cohen moet een keer uitgetest worden.

nadenkeniseenkunst | 20-11-07 | 23:52

De rechter:
"ik veroordeel de gemeente Amsterdam tot het behouden van de boom en veroordeel de eisers in deze tot vergoeding van de eventueel uit het behoud voorvloeiende schade".

Zo zou Anne het gewild hebben.

dr.spin007 | 20-11-07 | 23:42

Het begint met een onschuldige boom,en voor men het weet ,ligt heel Amsterdam in puin,dus"wer jetzt kein haus hat,baut sich keiner;werjetzt allein ist,wert es langer bleiben... Geschiedenis trekt een lange schaduw door ons leven,zolang de herfst mag duren,en verderop nog....

Ome Janus | 20-11-07 | 23:30

bomen zijn relaxt... ;) *joint opsteekt*

Ik bedoel.. | 20-11-07 | 22:39

Der Grüne was wat anders in de oorlog. Die waren toen voor Ausradierung.

eus | 20-11-07 | 22:36

Moet je voor de gein eens kastanje anne frank intypen bij marktplaats

Pannie | 20-11-07 | 22:31

in 1942 wouden de duitsers de boom ook al omkappen voor het brandhout, maar mocht toen ook niet. toen zij nze maar op gas gaan stoken wat zo zijn gevolgen had.

aardt | 20-11-07 | 22:30

Hakken macht frei

eus | 20-11-07 | 22:30

Ik vond wat Dhr Barnouw van het RIOD zei wel treffend. Dat ieder boom heilig is verklaard in Amsterdam en dat het wel even handig uitkomt dat Anne Frank er voor gebruikt kan worden. Verder vond hij het argument dat Anne de boom gezien had ook onzin omdat haar verrader(s) en de Duitsers die haar ophaalden net zo goed diezelfde boom gezien hebben. Dat hele "vrijheidsboom" gedoe is zo'n sentimentele nonsens. Verder vermoedde hij dat de Anne Frankstichting niet vies van een terras in die tuin was en dat de boom daarbij in de weg staat.
Maar ik zou het fijn laten oplossen door de omwonenden en de stichting zelf. Laat ze maar een verklaring tekenen dat als die boom op hun huisje pleurt ze zelf voor de schade verantwoordelijk zijn. Probleem opgelost. Ik zou er mijn handen niet vuil aan maken als gemeentebestuur.

Bigi Bana Boy | 20-11-07 | 22:29

pssst, ik zoek nog een kapstok voor mijn kerstballen...

salonrealist | 20-11-07 | 22:26

Maar wanneer komt men er nu eindelijk achter dat het dagboek gewoon geschreven is door Otto Frank, vlak na de oorlog?

jullie ook hier? | 20-11-07 | 22:26

doet me denken aan Tilburg jaaaaren geleden..... boompje weg, nooit meer terug

liques | 20-11-07 | 22:15

koerbagh ® 20-11-07 @ 21:33
'k Ga eens kijken bij dat nieuwe topic.
Trouwens ook geestig om te kijken hoe het non-topic (Manon Thomas) van gisteravond is afgerond...
Soms luistert men naar de reaguurders.

nattebever | 20-11-07 | 21:47

we kunnen die boom tog gewoon plastificeren ofzeau.

superjan | 20-11-07 | 21:47

Nikanie jumpen, gewooon hardcore hakkuh

KingLear | 20-11-07 | 21:46

Eet meer bomen!

Boris Poepnagel | 20-11-07 | 21:44

Annie Frankenstein draait zich zich 3x om in der graf als ze zou horen van al dit geouwehoer. Waar hebben we het in hemelsnaam over? Over een beaum die op sterven na deaud is!
Volgens mij zijn er wel belangrijker dingen om ons druk over te maken: Darfur, files, Bangladesh, criminaliteit, Afganistan, benzineprijs etc ....
Ik zou zeggen: de zaag erin en opstoken die beaum.

Leon Tosti | 20-11-07 | 21:39

@nattebever 20-11-07 @ 21:19:
We worden vandaag wel heel erg verwend... Er is alweer een nieuw topic.
Kudos @ redactie. Op 1 dag meer goede topics dan de afgelopen 2 weken te samen.

koerbagh ® | 20-11-07 | 21:33

@ James Ullrich

Doe eens gauw deaudgaan mafkees.

Wat weet jij nou van capo's en NSB-erts.

Leon Tosti | 20-11-07 | 21:26

CoJoNes 20-11-07 @ 19:53
Had je post even gemist (een mens moet ook even eten, buiten de deur, buiten de Jordaan).
D'r zitten inderdaad alleen maar provincialen. Ik weet niet eens of dat een verslechtering is. Vroeger zaten er Jordanezen, vreselijk volk met van die vreselijke Amsterdamse humor en gevatheid. Die wonen nu allemaal in Purmerend en Almere.
Ze rukken op, verder de provincie in.
Beware!
*Is overigens van mening dat dooie kudtbomen gekapt moeten worden en er niet geluisterd moet worden naar reactionair gelul - dat heb ik thuis ook, gnagnagna*

PS Alweer een beetje tevreden over de maatschappij-relevante topics op GS of zeg je mwah, 't kan beter?

nattebever | 20-11-07 | 21:19

Kunnen ze niet gewoon de bovenkant er af zagen dan heeft het een soort knotwilg effect en kan het overgebleven deel misschien wel genoeg herstellen om als kleinere boom nog jaren lang te blijven staan.
Ben geen expert maar lijkt mij iig een simpele oplossing om iedereen nog een beetje tevreden te houden.
Alle oorlogsveteranen gaan dood dus die boom zal er vroeger of later ook aan moeten das de wet van het leven.

Be?lzebul | 20-11-07 | 21:19

koerbagh ® 20-11-07 @ 20:59
Ja die bouwplannen. Zou best eens kunnen, Ze bouwen hier hele kantoorpanden op een ongebruikte parkeerplaats van 10 m2.

Elisabeth2 | 20-11-07 | 21:14

psssjt, kastanjes kopen? €100 p/st.

Conan de Rabarber | 20-11-07 | 21:04

Waar blijft Grouvoet met een motie tegen het euthanaseren van deze boom?

Iko Nal | 20-11-07 | 21:02

@James Ulrich

Ik ben het helemaal met je eens.
Amsterdam geeft gewillig gehoor aan de oproep van Vogelaar. Joods-Christelijke tradities dienen plaats te maken voor islam motiefjes op stoeptegels. Om ziek van te worden.

Slomo | 20-11-07 | 21:00

Dikr 20-11-07 @ 19:53
Ik schiet er godverdomme bij vol; Hoorde dat nou ook nog bij die passage?:D

*pakt dagboek, noteert iets over een rododendron en verhangt zich*

madakantognie?! | 20-11-07 | 20:59

@Elisabeth2 20-11-07 @ 20:44:
Nope, kastanjeziekte bestaat. en.wikipedia.org/wiki/Chestnut#Disease...
Het is wel zeldzaam in Europa, dus waarschijnlijk wel een smoesje. Zijn er toevallig bouwplannen in de buurt? Dat is vaak de reden voor gemeenten om tot kap over te gaan. En dan zetten er lij-linden voor in de plaats. Met de kruin aan zo'n hekwerkje, of in de vorm van een parasolletje. Dat hebben ze hier ook gedaan, zulke linden-parasolletjes. En ertussen hebben ze hele hoge lantaarns neergezet, zodat de bovenkanten van die bomen worden verlicht.
't Zijn heldere geesten hoor, die (gemeente)ambtenaren.

koerbagh ® | 20-11-07 | 20:59

Als die boom wordt gekapt en verbrand dan zorgt dat voor de uitstoot van tonnen CO2 in de atmosfeer. Die boom zou een wielklem moeten krijgen!

Iko Nal | 20-11-07 | 20:56

Ik zal even met mn vrienden uit het Miden-Oosten bellen of ze nog een vliegtuigje vrij hebben om dit probleem op te lossen

SuperB | 20-11-07 | 20:54

Wat een geouweteringhoer over zo'n kudtkastanjeboom.
Als ze echt zo bezorgd zijn over de natuur laten ze zich dan eens net zo facistoide inzetten voor bijv. het tropisch regenwoud.

In de Sahara staat ook geen boom, denk je dat ze daar zo moeilijk doen over het kappen van een brok vegetatie in de achtertuin?

@dundun 20:29
Hoeft noet met bomen, kun je ook gewoon de na-oorlogse voortzetting van de Luftwaffe voor inschakelen www.lufthansa.com

paost712 | 20-11-07 | 20:45

Ik ben, bij nader inzien, ietwat geschrokken van dit bericht van Fleischbaum, dat Kastanjes zo'n 7000 Eurie p/st doen. Wij hebben ook van die ouwe, alles in het schaduw en vocht zettende kudtdingen hier staan. De gemeente is er nu in het hakken en zagen onder het mom van kastanjeziekte. Is die kastanjeziekte een hoax?
*Gaat voor het eerst een alu hoedje vouwen*.

Elisabeth2 | 20-11-07 | 20:44

daar kunnen ze 120.000 stukjes van verpatsen aan japanners en amerikanen a 25 euro per stuk

Robert Irving III | 20-11-07 | 20:44

Wedden dat Folkert van der G. ook donateur is van die Bomenstichting!

Dundunbanza | 20-11-07 | 20:44

Allen raar dat de woordvoeder van de bomenstichting zei dat hun argumenten hout snijden.

van Dam | 20-11-07 | 20:39

@Wopper,
Niet alleen knettergek, ook nog eens een keer levensgevaarlijk.

fuckje | 20-11-07 | 20:39

De Anne Frank Stichting wil de boom plat en de Bomenstichting haalt de oorlog erbij. Rolverwisseling?
-
Wat dood is, moet weg. Andersom bekeken: hadden we Otto Frank ook niet in het park te rotten moeten leggen omdat hij nou eenmaal de vader van was?

DiagnosisTyphus | 20-11-07 | 20:38

Ik noem dit dus een viral h0ax van de anne frankboom

bwahaha | 20-11-07 | 20:36

Kunnen ze die boom niet met een helikopter uit de grond trekken en dan (just lijk die old dees) boven Rotterdam droppen???

Dundunbanza | 20-11-07 | 20:29

De boom heeft het gehad.Laat hem gaan Net als een zieke hond(niet jij botte!)of een bejaarde die het niet meer ziet zitten.Sentimenteel gewauwel,we hebben het dagboek toch ,en de herrinering?Kom nou,mn vader leeft ook niet meer ,maar die appelboom die hij geplant heeft ligt nu mooi omver.Staat nu een heel mooi schuurtje.

V.Dattum | 20-11-07 | 20:26

guinnessdude 20-11-07 @ 20:05
Ik hou wel van een beetje chemische oorlogsvoering. Helpt het ook tegen Vlieren.

Elisabeth2 | 20-11-07 | 20:25

Typische woordkeus, Fleisch, dat Anne Frank "zich de tiefus verveelde". Daar is ze ook daadwerkelijk aan gestorven. ttp://www.google.com/search?hl=en&q=anne+frank+typhus&btnG=Google+Search

Anticollectief | 20-11-07 | 20:25

Bertus Betonsloper 20-11-07 @ 20:12

Ja, al moet ie niet overdrijven, er waren ook kastanjebomen die 'goed' waren in de oorlog....

FreshClash | 20-11-07 | 20:24

Ik hou niet van bomen

--neus-- | 20-11-07 | 20:24

Alleen zijn de Teutoonse nazi's en hun collaborateurs vervangen door de woestijnnazi's en hun collaborateurs.
@ James Ulrich 20-11-07 @ 20:00

Die al janken - ik heb dat echt al ergens gelezen- over een komende moslimholocaust. Niet te geloven, en dat zeggen antisemieten pur sang.

Enfin, fijn dat de boom blijft, zelfs als ie dood mocht zijn/gaan de komende jaren, als symbool van de stad die haar eigen bewoners weggaf/weggeeft.

.

OT/

www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...

wopper | 20-11-07 | 20:17

@ guinnessdude @ 20:05
De laatste keer dat men in Amsterdam met chemische troep te maken had, vielen er enkele weken later in Ivoorkust doden.
Zie: www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/art...
Slechte suggestie dus.

James Ulrich | 20-11-07 | 20:10

Prinses Irene klim ehhh kom er maar in....

saxas | 20-11-07 | 20:10

Bomen, daar kun je mee praten. Zo had ik laatst nog een geestverruimend gesprek met een 500 jaar oude Kastanje over de vliegenzwam.

Don Quichote | 20-11-07 | 20:07

colorozo rond de boom strooien. (product akzo-nobel)
probleem opgelost.

guinnessdude | 20-11-07 | 20:05

Nederland: leuker kunnen we het niet maken, wel gestoorder.

Aussie | 20-11-07 | 20:03

En je weet gewoon dat nu ineens iedere toerist in het Achterhuis staat de dringen bij het raam om een foto van die boom te maken.

jullie ook hier? | 20-11-07 | 20:02

@ wopper @ 19:52
Inderdaad, die herinnering is natuurlijk pijnlijk voor capo's als Job Cohen en Harry de Winter. De huidige situatie lijkt immers nogal op de haat en intimidatie die ruim zestig jaar geleden plaatsvond in de aanloop op "die Endlösung". Alleen zijn de Teutoonse nazi's en hun collaborateurs vervangen door de woestijnnazi's en hun collaborateurs.

James Ulrich | 20-11-07 | 20:00

bomen zijn toch om tegen te pissen?

aardt | 20-11-07 | 20:00

Wat nou superstorm
Het is en blijft windkracht 3 a 4

Tobi | 20-11-07 | 19:58

als je nu de boom door een chipper haalt, kun je de restantjes verkopen aan al die mensen die een emotionele band hebben met de boom, maar niet naar 020 kunnen komen.

daskapitalist | 20-11-07 | 19:56

Over een krap weekje die superstorm, ik ben benieuwd....

De God van Empel | 20-11-07 | 19:56

fuckje 20-11-07 @ 19:52
Und ruft dir im Grabe zu...

nattebever | 20-11-07 | 19:56

Anne Frank heeft ook vogels gezien die inmiddels dood zijn. Zo is het leven.

jullie ook hier? | 20-11-07 | 19:55

koerbagh ® 20-11-07 @ 19:44
Eigenlijk vind ik het fascistisch om een dooie boom te laten staan. Je zou het ook kunnen zien als een belediging van Anne Frank, alsof zij dat ding zou hebben laten staan en niet hebben laten vervangen door een nieuw jong boompje, zou ze daartoe de bevoegdheid hebben.
They're living in the past - iets wat gemeengoed is in 020, vooral in de grachtengordel.

nattebever | 20-11-07 | 19:55

De ironie wil, dat als de familie Frank nog wat langer in het achterhuis had gezeten, deze kastanje waarschijnljk gekapt zou zijn om als kachelhout te dienen.

CoJoNes | 20-11-07 | 19:54

of beter: gewoon in de fik steken met oud&nieuw

homokineet | 20-11-07 | 19:54

De gewraakte passages nog maar een keer;

23 februari 1944
Wij keken alle twee naar de blauwe hemel, de kale kastanjeboom aan wiens takken kleine druppeltjes schitterden, naar de meeuwen en de andere vogels die in hun scheervlucht wel van zilver leken. Dat alles ontroerde en pakte ons alle twee zo, dat we niet meer konden spreken.

18 april 1944
April is inderdaad schitterend, niet te warm en niet te koud met zo nu en dan een regenbuitje. Onze kastanje is al tamelijk groen, hier en daar zie je zelfs al kleine kaarsjes.

13 mei 1944
Onze kastanjeboom staat van onder tot boven in volle bloei, hij is vol met bladeren en veel mooier dan verleden jaar.

Ik schiet er godverdomme bij vol.

Dikr | 20-11-07 | 19:53

@bevert
Als je dan toch bezig gaat, flikker die hele Jordaan plat. Wat een vergane Amsterdamse glorie met al die brabanders en groningers die in het 'meest authentieke stukje Amsterdam' wonen. Puhlease!

CoJoNes | 20-11-07 | 19:53

Dikke LOL! @ James Ulrich 20-11-07 @ 19:47

Over enkele jaren staat er een dadelboom en op de plaats van het Frankhuis een kasbah.

.

De beaum herinnert AmDam aan haar verraad, staan laten dus.

wopper | 20-11-07 | 19:52

* Nattebever setzt sich mit Tränen nieder...*

fuckje | 20-11-07 | 19:52

kap dat ding alsjeblieft. bomen blijven niet voor eeuwig. En deze boom had vorig jaar al moeten gekapt worden i.v.m boomschimmel.(uit ondezoek gebleken)

Laue | 20-11-07 | 19:52

Deze past in het rijtje van de domino mus. Écht wereldnieuws! Kudtboom

Lardeerik | 20-11-07 | 19:52

Ik heb het niet zo op grote bomen.

Elisabeth2 | 20-11-07 | 19:51

Arme overijverige ambtenaar. Je deed ook maar gewoon je werk; orders zijn orders.

- teruggejorist - | 20-11-07 | 19:51

Ik heb ook iets tegen die Westertoren, die ook op de pica staat afgebeeld. Kan dat ding ook niet tegen de vlakte, al was het maar om de Jordanezen te pesten en de grachtengordelaars? 'k Heb jaren in die buurt gewoond en elke keer dat verdomde kutgebanjer van die toren moeten aanhoren.
O ja, en een keer de Matthäuspassion gehoord, in die kerk dan. Vrij waardeloos en ook nog eens kudtbanken.
Opblazen dus en op de vrijgekomen ruimte een superbordeel vestigen - hoeven die Amerikanen ook niet zo ver te lopen.

nattebever | 20-11-07 | 19:50

@fuckje
Vastgeketend in de top, als een Kuala, en dan affakkelen, zeg ik.

CoJoNes | 20-11-07 | 19:49

Mijn GOD. Dan denk je dat Belgie toch echt in de zieligste soap allertijden is geraakt met hun debiele taalstrijd. Maar nee, Nederland komt sterk terug met een boom die gezien is door Anne Frank. Houdt iemand er rekening mee dat er ook nazis geweest zijn die lekkere kastagnes van die boom gevreten hebben? Ben zo blij dat ik niet meer in Nederland woon, en dat mijn belastingcenten hier tenminste letterlijk opgeblazen worden. Zegt in ieder geval nog BOEM, en soms ook Allahakbar.

Nepkarel | 20-11-07 | 19:49

Rare jongens die Amsterdammers, eerst Anne verraden en nu janken over een boom. Past zo'n boom trouwens wel in een trein?

dolle dinsdag | 20-11-07 | 19:49

-weggejorist-

StayInvisible | 20-11-07 | 19:49

-weggejorist-

StayInvisible | 20-11-07 | 19:48

Zou een mooie dood zijn voor Marijke Vos, staande onder een vallende boom.

fuckje | 20-11-07 | 19:47

-weggejorist-

James Ulrich | 20-11-07 | 19:47

Zit bomenfluisterares Irene von L.B. ook in het complot???

Dundunbanza | 20-11-07 | 19:47

In man bijt hond hadden ze een hippe die " praatte " met die boom, kan koerbagh haar ook af fakkelen ?

in de regenjas | 20-11-07 | 19:46

Tja, een boom. Mooi ;)

DannyW | 20-11-07 | 19:45

@nattebever 20-11-07 @ 19:40:
Branden inderdaad. Verassen. Een passend einde voor die boom. En dan kun je er weer een nieuwe neerzetten die het weer 500 jaar uithoudt.

koerbagh ® | 20-11-07 | 19:44

de rechter, de heer C. Polak keek vanuit een neutraal perspectief naar de boom.

whappie de flappie | 20-11-07 | 19:44

Die boom is toch ziek, ten dode opgeschreven?
Als dat kreng omwaait en een menselijk slachtoffer maakt is daar de wereld weer te klein voor. Aan alles komt een einde, ook aan sentimentele bindingen....

Sikkeneur | 20-11-07 | 19:43

Kijk maar naar CNN over een uurtje!

*start kettingzaag*

Newcastle | 20-11-07 | 19:42

Wat een gezeik over een boom. Anne Frank zag die boom. Leuk. Boom is dood, dus boom moet oprotten. Stuur maar naar Koerbagh, die heeft een open haard.
Ingewikkeld allemaal hoor, wat je met een dooie boom aanmoet.

nattebever | 20-11-07 | 19:40

Fleischbaum?

Lardeerik | 20-11-07 | 19:40

Brandhout is natuurlijk altijd beter dan een gaskachel...........

H.I.P. Silvère | 20-11-07 | 19:37

Zie topic groen links wil sobere kerst: Gelijk volhangen met feestverlichting !

texels schaap | 20-11-07 | 19:37

kieper d'r toch gewoon een vaatje tolueen bij. euthanasie moet kunnen

homokineet | 20-11-07 | 19:34

Maar dan moeten die bewoners ook niet gaan miepen als die boom bij de eerste de beste superstorm binnen ligt.

haring met slagroom | 20-11-07 | 19:33

Helaasch.

Koninkrijk | 20-11-07 | 19:32

Je zou maak 10.000 dollar geboden hebben op zo een eikeltje van de kastanjeboom.

Colin O | 20-11-07 | 19:31

Mein Baum

razorbitch | 20-11-07 | 19:31

Snel nog een kastanje scoren van 500 eurie.

Conan de Rabarber | 20-11-07 | 19:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl