Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrechtse theedrink-middag mislukt

tea.gifDe Marokkaanse Vereniging Voor Eenheid is de goed nieuws-club van Marokkaans Utrecht. Want dat Marokkanen in een negatief daglicht staan is geen nieuws, maar dat dit onterecht is is wél nieuws aldus de website van de vereniging. Doel van de MVVE is dan ook om zoveel mogelijk mensen hiervan te overtuigen. Zo werd er afgelopen weekend een discussiemiddagje georganiseerd over radicalisering onder jongeren. Zoals bekend een zwaar overdreven fenomeen en dat moest maar eens duidelijk gemaakt worden aan de jeugd. Alleen de vraag is: welke jeugd? Op wat welzijnswerkers en een reporter van RTV Utrecht na bleef het namelijk akelig stil in het afgehuurde discussiezaaltje. En dat terwijl de Marokkaanse thee toch rijkelijk aanwezig was! Nota bene de zoon van een van de aanwezige buurtvaders liet het afweten, en dus is de praatmiddag verzet naar volgende maand. De organisatie heeft er alle vertrouwen in dat het dan wel goed komt. Maar meneer de buurtvader, waarom kwam uw zoon dan niet opdagen? 'Hij zei: Papa, waarom word ik altijd uitgenodigd om de gaatjes te vullen en niet voor leuke dingen?' En zo is het! Ja MVVE, goed nieuws begint bij jezelf. Schrap het gelul en de thee, tijd voor leuke dingen!

Reaguursels

Inloggen

Niemand zit nergens om criminelen te wachten. Maar criminaliteit heeft ook met andere aspecten te maken.Sociale onderklasse, maatschappelijke uitsluiting, culturele verschillen. Dit is nooit op een adequate manier aangepakt. De criminaliteit is nooit hard aangepakt, terwijl dit wel zou moeten. Noch door justitie noch door de rechtspraak. Uitbuiting van het sociaal stelsel is jarenlang genegeerd en nooit aangepakt. Culturele verschillen zijn op een verkeerde manier aangepakt. Zwarte scholen. Er is nooit nadruk geweest op beheersing van de taal en zo de emancipatie van de immigrant te bevorderen. Men heeft nooit oog en oor gehad voor verkeerde invloeden die via schotels, websites, foute imams en literatuur de huiskamers instromen. En je hoeft dit niet allemaal te verbieden. Maar goed onderwijs is al een begin en met alleen dat komen we er niet. Er moet gewoon een hele andere houding aangenomen worden door iedereen. Allemaal punten die tot deze situatie hebben geleid en die je de Moslims niet kan verwijten. Blijkbaar hebben we hier met mensen te maken uit een bepaalde cultuur die liever de makkelijke weg kiezen dan moeite doen om zich te ontplooiien. Dat moet je zien te stimuleren.
Je kan mensen niks opleggen, netzoals niemand jou de Islam zomaar kan opleggen kan jij niemand jouw normen en waarden opleggen. Dergelijke dingen moeten van binnen uit komen. Ze moeten zelf tot de conclusie komen dat ook zij profijt kunnen hebben en hebben bij onze normen en waarden. En dat het Oemmah denken niet bevordelijk is en dat niet alles uit het boek letterlijk genomen moet worden. Net zoals dat ook bij andere geloven is gegaan.

Je hebt het over dat ze "staatsondermijnend bezig" zijn. Maar als jij wetten in de grondwet wil schrappen, geen mensenrechten respecteert, discrimineert en de vrijheid die we in het westen genieten wil inperken (voor sommigen), ben je net zo en misschien nog wel erger "staatsondermijnend bezig". En dat is waar ik het de hele tijd over heb. Kies een ander dieet. Welke politieke partij jij denkt dit het beste te kunnen realiseren is aan jou, dat is de vrijheid die je hebt en waar het westen onder andere voor staat. Maar houd wel bovenstaande in je achterhoofd.

Het heeft niks met politieke correctheid te maken. Enige hardheid zal hier zeker niet misplaatst zijn in deze situatie. Het gaat om je geloofwaardigheid. Het gaat er om niet de fout te maken uit angst zelf je grootste vijand te worden, Het gaat om vertrouwen en om het hoofd koel houden. Als we moeten vechten dan moeten we vechten. Maar voor het zo ver is, en dat is het bij verre niet (helemaal al niet in Nederland als je het mij vraagt), proberen we even alle andere alternatieven. Zoals het een waardig westers land betaamt.

Het groepje Moslims wat hier actief een kalifaat wil oprichten is echt verwaarloosbaar, dat er veel meer zijn die er in mee zullen gaan is een tweede Daar moet je al een nuance in weten te leggen. Vervolgens moet je ook een nuance in weten te brengen in de realiteit en de mogelijkheid die deze Moslims hebben om dit kalifaat op te leggen. Hiervoor moeten ze een absolute meerderheid hebben, anders heb je gewoon een burgeroorlog. Hoe reeel is het dat het zo ver zal komen dat ze een absolute meerderheid hebben? Als we niks doen groot, maar dat doen we niet. Dus al om al is het niet reeel

Kniftig | 14-11-07 | 04:28

Kniftig 13-11-07 @ 16:07
Voor ik het vergeet, ik relateer bijvoorbeeld rellen van voetbalsupporters en linksmensen niet aan moslims en nuanceer ik dat ook op geen enkele wijze. Daarentegen schrijf ik de overlast en geweld van de moslims wel toe aan de moslims en probeer jij, dat zo politiek correct als je bent, wel te nuanceren.

Wishbone | 13-11-07 | 16:51

Kniftig 13-11-07 @ 16:07
Je begint over Lottum terwijl nog iet eens bekend is wie de daders zijn en welke afkomst ze hebben. De wanhoop begint al door te sijpelen. Dan gaan we voorbij aan het feit dat we hier in Nederland wonen en voldoende Nederlandse criminelen hebben en helemaal niet zitten te wachten op import criminelen.
.
Hier geld het Nederlands recht maar dat neemt niet weg dat de islamisten proberen de Nederlandse staat proberen te ondermijnen en zoals al eerder opgemerkt het liefst een kalifaat willen vormen. En ik heb inderdaad een fout gemaakt wat betreft de 40%, ik heb er nog aan zitten denken om het te verbeteren maar toen dacht ik bij mezelf, Turken willen ook een kalifaat, Afghanen, Irakezen en Somaliërs komen uit nog veel strengere islamitischa landen en zullen ook niet op dezelfde manier open staan voor het Westen als een Belg, Frans, Amerikaan etc. Het was misschien dom van me om te denken dat je dat zelf ook wel kom verzinnen.
.
Wel grappig, ik strijd tegen de islamisten, omdat ze staatsondermijnend bezig zijn en alles waar ik voor sta verloochen probeert te nuanceren, en ik ben de land verrader? jij de persoon die probeert te nuanceren en zo de muzelman en zijn strijd tegen het Westen bevorderd. Als we het dus hebben over landverraders steek dan even de hand in eigen boezem.
.
Ik ben blij dat je je hebt vermaakt op het as veldje en hoop dat je niet al te veel schaafwonden hebt opgelopen. Met een beetje mazzel kun je je vader daar volgende week ook uitstrooien. Hoop doet leven....
.
We zijn het er dus over eens dat de koran verboden dient te worden. Nogmaals het advies om op Wilders te stemmen is dus op zijn plaats.
.
Grappig is hoe je jezelf steeds loopt tegen te spreken. Iets mag niet tegen de grondwet indruisen maar het mag ook niet verboden worden , want censuur? Lijkt er dus op dat je in een lullig spagaat zit en zoals gewoonlijk als een politiek correct mens lult over oplossingen maar je ogen sluit en doet alsof het niet bestaat. Simpele zielen toch die lafaards...
.

Het NCTB is ook niet voor niets terug geroepen en op de plaats gezet door de mensen die er wel verstand van hebben. Zelfs de Marokkaanse gemeenschap deelde de mening van het NCTB niet, tot zover weer je onwetendheid.
.
Het onderzoek; ja kennis doet zeer he en het blijft moeilijk om te weten hoe de vork echt in de steel zit. Och, en de angst voor Wilders zit er ook al goed in zie ik. Daarom heb je het steeds over angst, je projecteert je eigen angst op andere mensen en dan denk je dat je er nog mee weg komt ook.... Mwuhahahahaah
.
En sukkel mag je ook tegen je oude moeder zeggen.... Met een beetje mazzel........
.
Regels die niet werken in stand houden zoals de politiek correcte mens al decennia lang doet heeft ons de problemen gebracht waar we nu in zitten. Mijn strijd tegen de islam gaat onverdroten voort ,net als dat jij doorgaat met excuses te verzinnen voor dezelfde multiculti.
.
Je kan de regels niet volgen als twee regels elkaar tegenspreken. Dus je zal toch echt een keus moeten maken, of de koran of de grondwet..... Vals spelen mag hier niet...... Alhoewel je het wel zal proberen omdat je er zo goed in bent...

Wishbone | 13-11-07 | 16:38

Ja kerel sommige mensen hebben ook wat beters te doen, dan kneuzen te overtuigen dat ze hun eigen graf graven.

Tuurlijk en voor het gemak vergeet je maar even alle overige overlast rond voetbalsupporters, onrust in de oer-Hollandse wijk ondiep, lynchpartijen in Lottum en ik kan zo uren doorgaan. Maar je gaat me nu waarschijnlijk uitleggen hoe dit te relateren is aan de Moslims, of niet? Je hebt een ziekelijke obsessie om net als de Moslims overigens met je vingertje de andere kant op te wijzen en jezelf te verhullen in onschuld.
*
We hebben het over Nederland niet over Islamitische landen, hier geld het Nederlands recht. En hier in Nederland zijn het toch de blanke huisvadertjes die hun poten niet thiuis kunnen houden.
*
En weer scheer je alle Moslims over een kam. Hoe dom ben je nou werkelijk? En 40% van 1,2 miljoen??? Je kan echt niet lezen he? Zelfs niet wat je zelf opschrijft?
*
Ja en daar sla je de plank weer mis. Ik zie de problematiek rond de Moslims heel goed in. Ik overtrek het probleem alleen niet en aan de andere kant zie ik nog een bedreiging die ik veel serieuzer neemt, want dit is een dreiging van binnen uit. Het NCTB heeft Wilders niet voor niets gewaarschuwd. En die dreiging van binnenuit is vele malen ernstiger. Dit zijn mensen die onze normen waarden en leer hebben meegekregen, maar die desondanks nog strijden tegen deze normen en waarden en alles verloochenen waar dit land voor staat. En dat vind ik vele malen ernstiger dan een stel primitieve ongeletterde boeren die denken dat ze weten hoe de vork in de steel zit en die je bij wijze van alleen het licht hoeft te laten zien. Beetje zoals de bezetters en de landverraders. De bezetters doen waar ze in geloven, de landverraders (zoals jij) zijn gewoon laffe angsthazen die verloochenen waar ze voor staan!
*
Heb ik ook gezegd toen hij die smerige moeder van je lag te neuken!
De Koran gaat niet boven de grondwet. Niks gaat boven de grondwet. Er hoeft ook niet over gediscussieerd te worden. Waar de Koran botst met de grondwet, trekt de Koran aan het kortste eind. En censuur is nog zoiets wat volledig indruist tegen onze normen en waarden.
*
Enige resultaat wat dit onderzoek heeft bereikt is dat ze jou verrote geest hebben gevoed met nog meer haat. Als je de cijfers niet eens behoorlijk kan interpreteren moet je er ook niet mee zwaaien. En wat doe je als er uit een onderzoek blijkt dat de Wilders aanhang een grotere bedreiging vormt voor de democratie dan radicalisering onder de Moslims? Schiet je dan jezelf door de kop? Of heb je daar de ballen niet voor? Nee he? Dapper ben je niet.
*
Er hoeft niks verboden te worden en er hoeft al helemaal niet gediscussieerd te worden. Ik zeg het niet nog een keer!
*
Nogmaals: Ik verzet me ook tegen de multikul en tegen alles en iedereen die een bedreiging vormt voor onze grondrechten en democratie. Of dit nou Moslims, communisten, rechts-extremisten of idioten zijn die de grondwet ter discussie willen stellen. Daar zie ik geen nuance in, zoals je het zo graag ziet!
*
Sukkel die je bent, je zit hier juist de hele tijd te pleitten de regels aan te moeten passen. Nee als je niet kan winnen volgens de regels dan ben je gewoon zwak en zal je nooit winnen, hoe vaak je ook 'scoort!

En nu ben ik klaar met je, Ik val in de herhaling. Ik wens je veel succes met je strijd tegen de 'Islam' en de Westerse normen en waarden verloochenen.

Kniftig | 13-11-07 | 16:07

Kniftig 13-11-07 @ 14:37
Goh bijna een dag nagedacht om met dezelfde onzin te komen. Ik kijk dan ook naar de acties van de muzelman en de acties van de christenen in Nederland en kan met volle overtuiging zeggen waar de overlast ligt. Zoals gewoonlijk prbeer jij dat weer te ontkennen, En PVDA'er , mwuhahahah.... Nee onwetende, ik stem gewoon Wilders en verafschuw dan ook de nuance die je zo wanhopig probeert aan te brengen.
.
Nu geen Jodenvervolging of nazi, nee nu wordt MAO's boelje uit de kast getrokken. Niet met de bijbel bekend, je komt met voorbeelden van leviticus over niet mogen eten van varkens, hoeveel christenen ken je die geen varkens eten en hoeveel muzelmannen die geen varkens eten staan daar tegenover. En dan ben ik niet bekend met de bijbel ? Hoe verzin je het....
.
Leuk dat je begint over de pedofielen, in een groot deel van de Islamitische landen is het gewoon toegestaan namelijk en spreek je niet van pedofilie maar van een huwelijk. En een klein meisje wat dat verkracht is door een man is de schuldige, niet de man zelf. bij jongetjes of bij mannen wat je wil is de ontvangende partij de schuldige en niet de man die wat weggeeft, het zal dus wel even duren eer dat ze dat openbaar maken. Tot zover je tekortkomng in het islamitisch recht.
.
Je roept een hoop en een ieder weet dat er een hoop christenen zijn die homofielen afwijzen maar dat laten ze in Nederland op een heel andere manier merken dan de muzelman. Mijn gedachten komen dan ook gewoon overeen met die van Wilders. Grenzen dicht en remigratie bevorderen. Heel democratisch en niet bang voor vieze handen. En och als je mij als kinderverkrachter ziet, zegt dat en hoop over je zelf ook, toch ? Tenzij je zelf een muzelman bent en het geoorloofd is.
.
Er zijn uiteraard een hoop Nederlanders crimineel, het staat alleen niet in verhouding met de muzelman. Overal zijn mensen die de kinderen niet goed opvoeden, in de islamitische cultuur is het alleen wel goed opvoeden maar het niet respecteren van de westerse normen en waarden. Een verschil wat jij niet kunt maken. 40% op 1,2 miljoen een fractie ? Hoe dom kan een mens zijn ?
.
Je spreek weer over angst waar ik spreek over problematiek den walging van een veroveringsleer. Ook dat verschil kun je niet maken. Angst is voor de mensen die de problematiek niet onder ogen durven zien en al helemaal niet durven handelen. Blijf dus gewoon maar toekijken want voor handelen ontbreekt je het lef.
.
En sukkel moet je maar tegen je ouwe vader zeggen. Ik kan heel kort zijn, als er niet over de grondwet gediscussieerd mag worden komt het er op neer dat de koran verboden gaat worden in Nederland. Er staat meer dan voldoende in dat tegen de grondwet ingaat. Begin je al een beetje door te krijgen hoe dom je aan het raaskallen bent. Je zou dus gewoon Geert Wilders moeten stemmen als je de koran wil verbieden, omdat het tegen de grondwet indruist.
.
Het doel van het onderzoek is geweest om onwetenden, zoals je zelf, eens met de feiten te confronteren zodat je de kop uit het zand kan halen. Het leven is een stuk minder mooi als je de waarheid weet en wordt ook steeds moeilijker om te ontkennen. Al doe je je uiterste best natuurlijk.

.
Het is dus het een of het ander, koran verbieden omdat de grondwet niet ter discussie staat of discussiëren over de artikels die botsen.
.
En nogmaals het angstzweet loopt van je voorhoofd af als je de woorden "problematiek aanpakken" leest. Kom dus niet met je angst verhaal aanzetten tegen iemand die wel bereid en het lef heeft zich tegen de multiculti te verzetten.
.
Ik ben dan ook niet bang te verliezen, daarentegen heb ik wel een gezonde afkeer voor de mensen die de regels niet volgen. Waar de politiek correcte mens heel erg goed in is....

Wishbone | 13-11-07 | 15:20

@ Wishbone

Jongen je draait er omheen zoals een echte PvdA-er betaamt. Ik hoop dat je zelf inziet dat je minimale verschil tussen de Bijbel en de Koran ook slap gelul is. Het hangt allemaal maar vanaf hoe je het interpreteert en wat je er mee doet. En dan maakt het echt niet uit of je de Bijbel, de koran, Mao's rode boekje voor je neus hebt of dusdanig in to world of warcraft zit dat je de realiteit bent kwijtgeraakt. En over de inhoud van de bijbel moet je niet discussieren als je niet ermee bekend bent.
*
Ja tuurlijk zo makkelijk kom je er alleen niet vanaf. In de wereld zijn er genoeg christenfundamentalisten die heel ver gaan in de uitvoering van hun geloof. En potenrammen gebeurd van oudsher al door homofoben van alle denominaties en sociale lagen. Je argumenten slaan kant nog wal. Je bent verblind van haat naar de Moslims toe, Wat ook wel verklaard waarom je zo zit te raaskallen. De realiteit is dat ze hier ook wonen. Ik weet niet wat jij voor ideeen in gedachten had. Maar vergeet niet in je overweging dat je eerste bezwaar was dat deze mensen een bedreiging vormden voor onze democratie.
Dan moet je niet hetzelfde doen, want dan zet je jezelf bij die groep en tegenover de rest. En dat is precies mijn bezwaar bij jouw soort kaalkopjes, Wilders aanhangers en radicale moslims.
*
Criminaliteit niet los kunnen zien van de Islamitische opvoeding? Jongen hoor je wel wat je zegt. En hoe verklaar je alle criminaliteit gepleegd door niet-Moslims (ja het bestaat) 99% van de pedo's zijn blanke mannen. Zal ik jou dat dan ook maar gaan aanreken vieze kinderverkrachter die je bent?
40% van de Marokkaanse jongeren, is maar een fractie van alle Moslims, dus wat zit je nou te poepen. Je hele epistel stroomt over van de angst. Jongen de wereld is niet voor bange mensen! Maak er een einde aan als je het niet aan kan, maar ga niet de boel verzieken voor de andere die niet bang zijn. En wat is de meerwaarde geweest van het onderzoek? Polarisatie vergroten, meer kan ik er niet uit halen.
*
Ok lezen is niet je sterkste kant, dat heb je ook weer bewezen!
*
Nee sukkel, die artikelen botsen niet, want dat is precies waar de grens ligt, Zo moeilijk is het echt niet hoor! Zoalng je niet bang bent en er vertrouwen in hebt. Wie de grondwet ter discussie stelt is bang. Einde discussie grondwet.
*
Heb er een hard hoofd in, dat je er a kaas van hebt gegeten b er ooit iets van zal leren.
*
Als je niet tegen je verlies kan, of bang bent te verliezen moet je geen spelletjes spelen.

Kniftig | 13-11-07 | 14:37

Ze waren zeker weer verlet, om een onderzoek te doen over het op niets gebaseerde, stigmatiserende en abjecte straatgedrag van de autochtone Nederlander t.o.v. Den Onschuldigen Marokkaan......
www.dumpert.nl/mediabase/30469/0ecf568...

wachtmeester de bruy | 13-11-07 | 07:35

Kniftig 13-11-07 @ 01:01
Ik ken zowel de bijbel als de koran en ik heb je al eerder uitgelegd wat het verschil is. Ik heb je ook al uitgelegd dat er maar bar weinig mensen zijn die wat er in het oude testament staat ten uitvoer brengen. De christen volgt dan ook het nieuwe testament en er staan geen opdrachten in maar vertellingen. Dat in tegenstelling tot de koran wat tot op de dag van vandaag oproept om ongelovigen, andersgelovigen te doden.
.
Het verhaal van dat christenen hetzelfde deden gooi ik graag op de hoop van vergelijkingen naar nazi´s en jodenvervolging. Ik ken namelijk geen christenen die zich gedragen als straatterorristen of dat er in Staphorst enkele tientallen potenrammers zich uitleefden. Je probeert dus weer poep met ene gebakje te vergelijken. Daarnaast zit niemand te wachten op het feit dat we 50 jaar bezig zijn geweest om de christenen op te voeden nu weer eens te moeten doen met mensen die van buiten zijn gehaald. Dat zijn er overigens maar een paar, vergeleken met de gelukszoekers die nu de boel lopen te verzieken.
.
De criminaliteit kun je niet los zien van de islamitische opvoeding die ze krijgen. Daar staat in centraal dat de Nederlander als ongelovige onderdanig zou moeten zijn aan de moslim. Om gelijk maar even je volgende argument neer te sabelen, de Marokkaanse cultuur is een islamitische cultuur. Net als dat er een behoorlijk aantal Turken rondlopen die een kalifaat willen stichten is het bij een groot deel van de Marokkanen niet anders. Dat alles heeft met respect te maken war het aan ontbreekt voor de westerse samenleving. Er is niet voor niets een onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat er 40% van de Marokkaanse jongeren het Westen afwijst.
.
Ze heeft de persoon niet per ongeluk naar Congo gestuurd, er zijn gegevens van de asielaanvraag meegestuurd. Als je niet het ware verhaal kan vertellen dan kun je beter je niets zeggen. Wat die doos aangaat heeft ze gewoon gelijk gehad, een beetje zielig lopen doen is niet voldoende.
.
Je moet dus wel over de grondwet discussiëren want zoals ik al eerder heb aangegeven botsen een aantal artikels. Net doen of je neus bloed en blind achter de politiek correcte meute aanlopen heeft ons de laatste tien jaar weinig goeds gebracht.
.
Ik hoef niets van de geschiedenis te leren op de manier waarop jij die hanteert. De manier waarop jij die hanteert is laag bij de grond en de vergelijking klopt op geen enkele wijze.
.
Als je een spelletje speelt moet je niet alleen de regels kennen maar ook aan de voorschriften houden. Daar is de politiek correcte nogmaals erg slecht in.....

Wishbone | 13-11-07 | 01:27

Ach jongen toch, je bent echt onbekend met de inhoud van de Bijbel, laat staan hoe deze zich ontwikkeld heeft gedurende de eeuwen. Er staan genoeg geboden em verboden. Zie de greep uit Leviticus uit een van mn vorige posts. Maar daar gaat het niet om, je draait er omheen. Er is geen verdeling in goed en slecht te maken tussen de bijbel en de koran maar wel over de manier waarop men er mee omgaat en hoe men het interpreteert. En daar staat de religie los van, elk willekeurig boek kan een verkeerde invloed uitoefenen net als bv. geweldadige games
*
Ik zie niet hoe ik mijn argument hier onderuit haal. Een toename in aanpak wil niks zeggen over een toe- of afname in criminaliteit door deze jongeren. Het heeft overigens niks met politieke correctheid te maken maar puur met rationaliteit. Ooit niet zo lang geleden waren er Christenen die precies hetzelfde deden en geen haar beter waren, ook op basis van geloof. Dus blijkbaar is het een proces die men door moet maken om tot een duurzame religie te komen. Een proces waarbij we meer gebaat zijn als we ze helpen dan als we ze terug duwen in de handen van de conservatieve onder andere door ze van alles te verwijten en maatschappelijjk buiten te sluiten.
Daarnaast haal je ook nog van alles door elkaar de criminaliteit gepleegd door deze jongeren heeft echt heel weinig met hun religie van doen kan ik je zeggen. Dus nogmaals misschien toch een ander dieet overwegen.
*
Wilders en Verdonk dragen met hun houding alleen maar bij aan de polarisering en radicalisering. De krampen veroorzaakt door het gas.
En de overlast van de 'Moslims' (het gas) is het gevolg van de slappe houding en het taboe er om heen(de eetgewoontes). In stand gehouden door publiek, politiek en politie.Dus toch maar een ander dieet overwegen.
*
Breek me de bek niet open over Verdonk, mensenrechten is haar echt vreemd. Asielaanvragen 'per ongeluk' mee sturen naar Congo. Een geil Breezah-sletje het leven zuur maken, haar beste 'vriendin' Ayaan een mes in de rug steken en ga zo maar door.
*
Ja en dat is dus precies waar hun vrijheid ook ophoudt. Over de grondwet hoef je dus ook niet te discussieren. Dan ben je sniel en verloochen je alles waar dit land voor staat en waar we allemaal voor hebben gevochten en wat jij op je bekrompen eigen wijze ook probeert te beschermen.
*
Ja kerel en dat is niet voor niets. Van de geschiedenis moet je leren en je moet alert zijn voor signalen. Tornen aan de grondwet en ondemocratische handelingen zijn prioriteit nummer een, of dit nou is door radicale moslims, rechts-extremisten of geflipte politici het is nooit goed. En dan doet oorzaak en gevolg er niet toe.
*
Als je een spelletje speelt moet je wel de regels kennen!

D. Kniftig

Kniftig | 13-11-07 | 01:01

PFff, vind de sociale partijen DE veraders van het Nederlandse volk. Lekker populistisch (als hun collega Chavez) de vaste meerderheid claimen met leuke grapjes van 26.000 permanente lutsers, en Junks van 50.000. De grap is dat hun achterban: arbeidsklasse daar het hardst mee gepakt wordt. Zelfs migranten vinden het nou wel genoeg met die 'sociale acties'. Bah, maargoed vooral Pvda blijven stemmen mensen!

Timson | 13-11-07 | 00:25

Zoloft 12-11-07 @ 23:02
Zoek even op wat geboden zijn....... Om het je makkelijker te maken denk maar even over het verschil van een `gebodsbord en een verbodsbord.´
.
Je probeert een punt te herhalen over de dreiging die mogelijk zou kunnen ontstaan door extreem rechts die niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke dreiging van de muzelman. Geen argument dus....
.
Er wordt meer gedaan om de problematiek te bestrijden omdat de problematiek is toegenomen. Je haalt je eigen argument dat het is afgenomen hier onderuit. Jij praat over angst en ik praat over overlast die is toegenomen en aangepakt moet worden. Je haalt angst voor de islam en problemen ondervinden, en de nodige walging van islam, JA ik heb me wel verdiept in islam, door elkaar. Kun je waarschijnlijk niets aan doen daar lijdt de politiek correcte medemens nou eenmaal onder.
.
Wilders, Verdonk en Kamp zijn de gevolgen van de overlast van de muzelman. Ik haal dus oorzaak en gevolg niet door elkaar. De scheet die dwars zit is veroorzaakt door de politiek correcte medemens die is blijven knuffelen in plaats van de oorzaak aan te pakken en dat nu nog altijd blijven doen. De scheet die dwars zit dus.....
.
Verdonk sla je maar even over, waarschijnlijk geen argumenten over de zogenaamde grondwetten die ter discussie gesteld worden. En een discussie moet mogelijk zijn omdat de artikels botsen met elkaar.
.
Wel aardig dat je over de grondwetten begint, de islam bestaat namelijk doordat ze beschermd worden door de grondwet die ze met hun veroveringsleer met voeten treden. Het recht op religie art. 7' waardoor ze beschermd worden, treed met voeten het eerste artikel.
.
Je ziet helemaal geen oorzaken want je legt de nadruk op het gevolg, Wilders Verdonk en Kamp. Wilders maakt wel degelijk onderscheid zoals het hoort, hij maakt onderscheid tussen moslims en islamisten. Dat zie ik de politiek correcte medemens niet doen, dat uiten ze dan ook in de beschuldigingen richting Wilders. Waarom, omdat dat de enige mogelijkheid is. Argumenten dragen ze namelijk niet aan, ja in vergelijkingen trekken naar Jodenvervolging, Nazi´s zijn ze erg goed.
.
Vals spelen zijn ze dan ook erg goed in........

Wishbone | 12-11-07 | 23:24

Niet zo snel! Je staat nog schaak!

Mijn argumenten hebben nog inhoud en zijn niet op de man gespeeld. Daarnaast met het zeggen dat ik 'geen' argumenten heb weerleg je nog niks.
*
Durf te stellen dat er in Nederland meer Christenen zijn die de Bijbel letterlijk nemen dan Moslims zijn die de Koran letterlijk nemen. Ik kan je nauwelijks nog serieus nemen zo erg als dat je generaliseert over de Moslims. Er is een deel van de Moslims die de Koran zeer letterlijk nemen. Maar dit is een klein deel van de Moslims die hier in Nederland wonen. En het is een nog kleiner deel, wat deze geschriften zo letterlijk nemen en zo slecht van aard zijn dat ze er ook wat slechts mee gaan doen.

Ow in de Bijbel staan geen opdrachten? Wil je weer wat voorbeelden: De tien GEBODEN. En ik kan je er nog wel meer noemen hoor die minder rooskleurig zijn? Blijkbaar ligt het dus toch niet aan de inhoud van het boek dat men zich zo gedraagt, Een gefrustreerde Christen kan ook zo zn gang gaan.
*
Nou dat is toch precies mijn punt en waar de discussie over gaat kerel? De radicale islam is niet de enige bedreiging voor onze democratie, extreem rechts en links draagt ook zn steentje bij.
*
Je angst is hooguit toegenomen. Verder hoor je er misschien meer over omdat A: het taboe eindelijk is doorbroken en het beestje ook bij zn naam genoemd mag worden (wat nog geen reden mag zijn om alles hun toe te schuiven) B: Er meer wordt gedaan om de problemen te bestrijden C: Er extra aandacht is en het dus ook overbelicht wordt tov andere zaken die ook aan de orde zijn in ons land. Zoals het feit dat men steeds meer voor ondemocratische en ongrondwettelijke maatregelen pleit om tot een bepaalde oplossing te komen.
*
En dan verwijt je mij niet begrijpend te kunnen lezen.De scheet is hooguit het gevolg, de oplossing zit hem in je dieet en je eetgewoontes. Die moet je aanpakken wil je geen winderig gevoel hebben of steken in je onderbuik.
*
Wilders en democratisch? Gaat toch fietsen man, iedereen die de grondwet(ten) ter discussie stellen of die hiertegenin handelen neem ik niet serieus. Dan blijft er alleen Kamp over uit je rijtje. En dat vind ik een beste man.

Ik ben nergens bang voor en ik ontken al helemaal geen problematiek. Ik zie hooguit andere problemen of misschien alleen andere oorzaken. Ik ben voor een harde aanpak van tuig en voor streng optreden voor iedereen die een dreiging vormt voor de democratie en onze grondwetten/mensenrechten. Maar ik maak daarbij geen onderscheid, want dat is waar de meeste ellende van komt.

PaardXToren > Schaak-Mat

Kniftig | 12-11-07 | 23:04

Kniftig 12-11-07 @ 22:08
Het is wel grappig dat je communisten en Jodenvervolging er bij moet halen omdat je geen enkel argument hebt. Daarnaast kom je met teksten uit het oude testament terwijl er op een enkeling in Staphorst na het OT serieus neemt, dat in tegenstelling tot de muzelman die de koran leest als het enige ware woord van God en er geen eigen mening op na mag houden. Ook staan in de bijbel vertellingen over situaties en geen opdrachten zoals in de koran. Dat ik nog de tijd neem om je comment serieus door te lezen is eigenlijk Not Done want het blijkt hier al weer dat je werkelijk geen enkel idee hebt waar je over praat.
.
Over je wishfull thinking wat extreem rechts betreft ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat je niet begrijpend kan lezen. Er staat letterlijk dat er geen terroristische dreiging bestaat maar dat die ooit wel eens zou kunnen ontstaan, in tegenstelling tot de dreiging die er wel bestaat onder de muzelman. Ook wordt er in het laatste rapport "juist" niet gesproken over geweld maar over het "ondermijnen van de rechtsstaat op verschillende manieren. Je bent dus niet op de hoogte én je uit je nek.....
.
Ik woon in ASD en de overlast is niet afgenomen maar juist toegenomen de laatste tien jaar. Dat er een aardige duit naar scholen gaat om de radicalisering tegen te gaan, er miljarden in achterstandwijken wordt gepompt, zelf de politiek correcte burgervaders beginnen over harder aanpakken, verschillende politieke partijen het beestje bij de naam beginnen te noemen en Marokkanen als overlastveroorzakers bestempelen begint er op te lijken dat je of geen kranten leest, geen TV kijkt of niet helemaal in deze wereld leeft.
.
En mensen als jij die de problematiek ontkennen "zijn" de scheet die dwars zit. Er zijn voldoende middelen en oplossingen aangedragen maar de politiek correcte medemens doet alles om het te frustreren.
.
En je praat over angst waar de mensen zoals Wilders, Verdonk en nu ook Kamp praten over op democratische wijze de problematiek aanpakken. Het heeft dus met angst van de politiek correcte medemens te maken die de handen niet vuil 'durft' te maken. Zie het antwoord van het CDA en de PVDA op de plannen van Kamp maar......
.
Zet koning vast met toren..... Schaakmat....... Wishbone

Wishbone | 12-11-07 | 22:28

Die vergelijking wilde ik helemaal niet maken.

De NSB'ers van nu zijn zowel diegene die onze normen en waarden willen verkopen aan ondemocratische ideologien zoals de Islam, maar ook zoals jouw intolerante bekrompen houding wat een veel groter probleem is in het Nederland van nu. Je kan gerust stellen dat de NSB'ers van vandaag hen zijn die zich ondemocratisch gedragen en dit andere willen opleggen. Dan doet het feit dat je familie hier al 1000 jaar woont weinig af.
.
De communisten waren ook gelegenheidsvrienden in WO2, vraag is alleen wie deze keer, gelegenheidsvriend zal zijn? De moslims of de ondemocratische landgenoten. Ik neig naar de eerste, omdat die nog niet bekend zijn met de meerwaarde van onze samenleving. En dit ook goed komt als ze dit inzien. De tweede groep, die heeft weinig kaas van alles gegeten en daar valt weinig goeds mee te beginnen. Als je met alle informatie, literatuur en leer die we hier tot onze beschikking hebben nog niet snapt dan is het hopeloos.
.
MAW Ze zullen eerst zichzelf afmaken voor ze zich op ons richtten. Is precies wat er nu gebeurd in de wereld... Soennieten schieten op Sjiiten, Wahabieten vechten met Salafieten en de rest doet gewoon chill zn ding. Daarnaast als ze zo verdeeld zijn is eht domste wat ej kan doen ze naar elkaar toe te werken en een 'gemeenschappelijke' vijand te vormen. Zo krijg je ook je zin, self fullfilling prophecy. Maar ik ga er goedheidshalve maar van uit dat dat niet je bedoeling is.
.
Ow dat hebben ze zeker weten wel in hun handleiding staan. Of heb je de Bijbel nooit gelezen? Ik kan je zo een paar voorbeelden geven: Lev. 1:9 ; 11:6-8; 11:10; 15:19-24; 21:20; 25:44 en dat is maar een kleine greep.
.
Grappig dat je over het AIVD-rapport begint, toch niet het AIVD jaarverslag 2006 "Radicalisering en Polarisatie"??? Had het hele rapport gelezen en niet alleen de paragrafen over Moslims, had je het ook niet als argument voorgedragen. Het rapport zegt onder andere:

Over Moslims:

"Een aanslag in Nederland,gepleegd door een home-grown terroristische cel of vanuit internationaal opererende netwerken, is en blijft voorstelbaar. Deze zogenoemde voorstelbare dreiging dient dan ook serieus genomen te worden. Voor de algehele inschatting van de dreiging moet echter niet alleen worden gekeken naar voorstelbaarheid, maar ook naar concreet waargenomen ontwikkelingen, de zogenoemde gekende dreiging. Het onderzoek van
de AIVD naar jihadistisch terrorisme in 2006, laat zien dat juist deze gekende dreiging lijkt te zijn afgenomen. Dit geldt met name voor lokale jihadistische netwerken."

En over extreem-rechts:

"Ondanks het feit dat in kringen van rechtse extremisten een
fascinatie voor wapens en geweld bestaat, is op dit moment geen sprake van een rechtsextremistische
terroristische dreiging. Dat neemt niet weg dat de in deze jeugdcultuur
breed gevoelde frustratie over de multiculturele samenleving verdere polarisering in de
hand kan werken en daarmee op termijn de democratische rechtsorde kan bedreigen.
Radicale acties van eenlingen, de zogenoemde zelfontbranders, zijn voorts nooit
helemaal uit te sluiten."

bron: AIVD- jaarverslag 2006

Er staat zo'n beetje hetzelfde echter is de invalshoek verschillend.
.
Volgens mij is de overlast alleen maar afgenomen de afgelopen 5 jaar en had het een hoogtepunt zo rond 2003. Als een lang verwachte hogedruk scheet kwam Pim Fortuyn,die de druk een beetje van de ketel wist te halen en toen kwam er: Let wel! Nog zo'n achterlijke ondemocratische kaaskop (Nederlander) van de hoogste linkse plank om daar een einde aan te maken. En als een scheet die je op het laatste moment toch terug moet nemen ging de gasbel "Pim Fortuyn" terug in de darmen van de Nederlandse onderbuik om weer eens een paar jaar flink dwars te gaan zitten. En hij wil er maar niet uit! Lastig! En iedereen verwijt de scheet dat hij dwars zit. En probeert hem maar er uit te persen. Ze vergeten alleen dat de scheet een oorzaak heeft: De bruine bonen van gisteren of zelfs je eetgewoontes. En zolang die bruine bonen er niet uit zijn. Kan je die scheet wel er uit persen, maar zal die alleen maar plaats maken voor een volgende scheet. De Nederlandse samenleving heeft wat laxeermiddel nodig om haar onderbuik een beetje te spoelen. En ze moet gewoon op een goed dieet, niet streng maar waarbij ze wel goed op dr gewicht let. Dan zal je zien dat je best alles kan eten. Maar goed misschien is dit alweer iets te veel beeldspraak voor je tere breintjes. Democratie is niet voor bange mensen. Pion slaat Dame! Schaak!

D. Kniftig

Kniftig | 12-11-07 | 22:08

Het feit dat er een goed-nieuws club nodig is voor Marokkanen, is veelzeggend.

Fred V | 12-11-07 | 21:53

Kniftig 12-11-07 @ 20:34
Het verschil tussen toen en nu is dat de Duitsers het beeld geschapen hebben over de joden en de Marokkanen het beeld schetsen over zichzelf. En kom niet aanzetten over laf want de NSB'ers die het land weg wildeen geven aan de Duitsers lijken verdacht veel op de mensen die het land nu weg willen geven aan de muzelman.
.
En de islam is misschien wel verdeeld maar als het er opaan komt kiset de muzelman eerst voor de muzleman eerdat hij aan een ongelovige of een anders gelovige denkt.
.
Je kan ook over de Grieken,Surinamers beginnen maar de Grieken en of Surinamers hebben niet in hun handleiding staan dat je ongelovigen moet doden en joden en christenen moet onderdrukken en of je vrouw de kamer moet door rossen.
.
Ook de overlast is nog nooit zo groot geweest als nu van de muzelmannen, overal worden er eisen gesteld en de politiek correcte menigte weet niet hoe snel ze meten toegeven. Lees bijvoorbeeld maar even de cijfers die Henk Kamp aanhaalt in zijn voorstel, lees daarna even het AIVD rapport.
.
De mensen die willens en wetens de overlast en de dreiging van de islam onderkennen zijn letterlijk ziende blind, wat je voor jezelf al hebt toegegeven.

Wishbone | 12-11-07 | 20:47

@ Wishbone

Nee ik lul niet slap. Opa Wishbone was geen held, maar net zo'n meegaand mak schaapje als zn kleinzoon. Ik weet waar ik over praat. Dat is het beeld wat de Nazi's van de Joden hebben geschept en de mensen keer op keer voorgehouden net zolang tot ze er in geloofden.

De Islam is gewoon te verdeeld om ook maar iets te domineren.

En dat straattuig loopt al rond sinds jaar en dag. 100 jaar geleden waren het de kinderen van arbeiders, 50 jaar geleden waren het Italianen, Grieken en Spanjaarden, 40 jaar geleden waren het de Surinamers, 30 jaar geleden de Molukkers, 10 jaar geleden de Turken, de Antillianen en Marokkanen vandaag de dag en zullen het de Polen wel zijn die deze positie in de maatschappij in de toekomst mogen vervullen.

Ben hier niet om te knuffelen. Ik ben voor een keiharde aanpak van met name straat criminaliteit maar met behoud van de normen, waarden het fatsoen, mensenrechten en het ratio. Anders is het spijtig maar hebben we weinig opgestoken van de geschiedenis. Helpen we zelf onze democratie ten gronden en hebben jullie de o zo gevaarlijke Islam geholpen om hun zin te krijgen.

Met zulke uitspraken ben je net zo'n gevaar voor de democratie als de 100 Moslims die pleitten voor een totalitaire theocratisch Nederland. Sterker nog er zijn er meer die jouw liedje zingen dan dat er Allah Akbar zingen...

Kniftig | 12-11-07 | 20:34

jopi 12-11-07 @ 19:14
Ja, dat weet jij, dat weet ik, nu moet de politiek er nog achter zien te komen.....

Wishbone | 12-11-07 | 20:21

Kniftig 12-11-07 @ 18:41

Als je het over joden hebt waar onze voorouders "zogenaamd" bang voor waren, heb je het dan over straatterroristen, over vrouwen mishandelaars, over een religie die middels dwang een religie en een wetgeving voortkomend uit de religie op wil dringen? Of lul je gewoon altijd zo slap ?

Wishbone | 12-11-07 | 20:17

rokershoest 12-11-07 @ 19:37

Ben het grotendeels met je eens, deze theekransjes hebben geen enkel nut. Gaan de prinsjes alleen maar harder om lachen. Buurtvaders evenmin,( anders hadden we na jaaaaaren buurtvaderen wel betere resultaten gezien en gemerkt), en hoewel sommigen best van goede wil zullen zijn, verdenk ik anderen er van een lekker potje taqqiya toe te passen en es te kijken of er nog wat subsidie te halen valt. Men is tenslotte niet verplicht serieus en oprecht met gristenhonden te communiceren want gristenhonden zijn per definitie minderwaardig, toch?

Het is altijd hetzelfde 2 faced gelazer met die gasten, en daar zullen we wel nooit vooruitgang in boeken.

bello | 12-11-07 | 19:55

Zelfs de Marokkaatjes die op een voetbal vereniging zitten en goed bezig " lijken " kijken onderweg van en naar de club nog even in alle auto's waar ze langslopen.

Het zit heel diep in de genen van dat Marokkaanse tuig !! .... en ik heb heb geen enkel ja GEEN ENKEL RESPECT voor die watjes van buurtvaders die als slappe schapen alles gadenslaan en vervolgens thee drinken met de PvdA burgermeester.
.

Ervarings_deskundige | 12-11-07 | 19:40

Ik snap het Marokkaanse tuig in dit geval. Je gaat als hartstikke drukke crimineel toch niet in een of ander lullig zaaltje slap zitten te ouwehoeren met een groepje linkse idioten die denken alles beter te weten? En dan na afloop van de dodelijke saaie bijeenkomst zeker een of ander vreselijk lachwekkend en uiterst nutteloos convenant ondertekenen waarna minister Koenders weer een of ander convenantenfeest laat organiseren door zijn vrinden van buro BKB waar dan weer alleen hooggeplaatste PvdA bobo's voor worden uitgenodigd. Neeee... onze Marokkaanse Holleedertjes in de dop hebben wel wat beters te doen. Er moet brood op de plank komen en de BMW is ook al niet goedkoop.

rokershoest | 12-11-07 | 19:37

wishbone 12-11-07 @16:04
Probleem wijken "genees" je door het probleem in de wijk zelf op te laten draaien voor het probleem in de wijk. [Zij zelf namelijk] En niet door er geld in te blijven pompen wat toch niks noppes nada uithaald.

jopi | 12-11-07 | 19:14

kniftig ; Klopt, sommige mensen zeiden dit,maar de joden hadden niet zo hoog in hun vaandel staan om de wereld te veroveren en te onderwerpen.Uiteraard kan je niet alle moslims onder een noemer tellen,maar kijk en zie waar deze nederlandse tolerantie tot leidt.Wat doet de jeugd van nu die nu al niet meer onder controle is te houden?Ze pakken straks de macht en dan komen hun ouders echt wel tevoorschijn in dienst van de islam.Ik denk niet dat we zelfs de keuze nog hebben om aan de islam een halt toe te roepen,al is het alleen maar voor onze kleinkinderen.Dat deze mensen als pispaal worden aangewezen is natuurlijk aan hen zelf te wijten want waarom willen deze mensen niet integreren?

paulusma | 12-11-07 | 19:02

-weggejorist-

paulusma | 12-11-07 | 19:01

Ja dat zeiden sommige van onze grootouders ook over Joden een tijdje geleden. Zie de uitkomst. Angst is een slechte raadgever en het is nog slechter om in tijden van crisis een pispaal aan te wijzen op basis van hun religie, afkomst.

Kniftig | 12-11-07 | 18:41

En kniftig;Zelfs zonder grondwet kunnen ze de NEDERLANDER nog wel laten gaan. Maar zoals de wetten zijn gemaakt VOOR de criminelen zo verschuilen de niet nederlanders zich achter de grondwet geholpen door ja knikkerpartijen en advocatuur.Jij laat je toch ook niet voorschrijven door je buurman hoe jij moet leven? Wat betreft de uitspraak dat we niet moeten schijten voor de islam;daar heb je nu wel gelijk in,maar onze kleinkinderen hebben deze keuze niet.

paulusma | 12-11-07 | 18:33

Buurtvaders,welzijnwerkers,van alleen deze namen al word je zo langzamerhand strontberoerd. Geef ieder die niet normaal wil doen een schop onder z,n kont zodat ze een jaar niet kunnen zitten.Al die bijeenkomsten zijn alleen maar in het leven geroepen om te laten zien hoe graag iedereen zich wil inleven in NEDERLAND. Allemaal klinkklare schijn.

paulusma | 12-11-07 | 17:57

Ja daar ben ik het ook met je eens. Echter als niemand geinteresseerd is in Europa iedereen zn bek houdt en de politiek zo zn gang laat gaan. Dan krijg je dat iedereen klakkeloos wordt toegelaten. Heb geen probleem met die landen. Ben alleen wel van mening dat ze een flink proces eerst moeten meemaken voor ze de grenzen opengooien.

Kniftig | 12-11-07 | 17:49

laatste:
aanhalen van eurowetgeving was geen gelegenheidsargument. Europe as we know it vind ik niet zo'n probleem, uitgezonderd de jongste uitbreidingen en de open grenzen. Het oppermachtige europa dat ons met het komend verdrag te wachten staat is andere koek.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 17:47

@ Burgerlijke ongehoor

Ja tuurlijk wij burgers weten alles zo goed en kunnen alles zo veel beter..

Beste stuurlui staan aan wal.

Kniftig | 12-11-07 | 17:43

@ Burgerlijke ongehoor

Ja en dat is ook maar omdat D66 het eindeloos bezuinig van het onderwijs door de PvdA, CDA en VVD heeft weten te remmen.

@ Waskuip-admiraal

Dan ben ik ziende blind. Ik zie ideologisch gezien geen verschil tussen Christendom, Jodendom en de Islam. In de uitvoering en in het denken wel. Maar dat is een proces die ook WIJ ooit hebben doorstaan.

Het EVRM is niet alles omvattend. Daarnaast is het leed vaak al aangericht op het moment dat de Europees Hof uitspraak doet. Daarnaast loopt het EVRM via Brussel/Europa. Het Europa waar alleen D66 zich nog hard voor durft te maken. Wat jij landverraad noemt. Dus wat wil je nou?

Weet je wat het probleem is van Nederland. Zoals ik net al zei: Het ontbreekt ons aan ballen/Cojones. We zitten liever achterover laten de boel zn gang gaan en verwachten alles van de overheid. Dat er geen orde wordt gehandhaafd en dat er weinig bescherming is van het bezit hebben we grotendeels aan onze passieve houding te maken. Als we ooit duidelijk grenzen hadden gesteld dan waren die ook duidelijk geweest en was het niet zo uit de hand gelopen.

Je mag van mij in twijfel trekken wat je wilt. Je hebt er alleen jezelf mee. Links-fundamentalisten geloven niet in individuele vrijheden en zelfontplooiingsmogelijkheden en zoeken hun heil wel bij de SP en PvdA niet bij D66.

Mijn advies: Wake-up smell the coffee, veeg je reet af en je moet niet zo schijten voor de islam.

Kniftig | 12-11-07 | 17:41

En zoals de filosoof E. Cartman ooit zei " Screw you guy's, i'm going home"
.
Fijne avond !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:35

@ Kniftig 12-11-07 @ 17:26: Zie het als kaartlezen !
.
Wij, de burger, weten de weg wel, maar we laten haar, De regeringspartijen van de afgelopen 30 jaar, de kaart lezen..
.
Weet jij wat er gebeurt als de vrouwelijke helft van het echtpaar de kaart leest tijdens een autovakantie naar Frankrijk ?
.
Het zelfde wat er nu gebeurt tussen de Burger en de Overheid, we gaan in echtscheiding !
.
Met Rita hebben we onze wederhelft uit de, met 120 kilometer per uur rijdende, auto uitgeschopt en tomtom aangeschaft !
.
Of liever nog tonton !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:33

@kniftig
Lazer op. De islam is een politieke idiologie, een veroveringsleer. Als je dat niet durft te erkennen ben je ziende blind.

Het ontbreken van toetsing aan de grondwet is geen ernstig probleem omdat de meeste zaken die burgers aangaan via het EVRM alsnog getoetst kunnen worden.

Echter, bescherming van bezit en het bewaken van de orde op het nederlandse grondgebied is lang niet altijd gehandhaafd zolang er hier halfwilde horden over de straten zwermen. En juist de namen die jij noemt vertrouw ik eerder met een aanpak van het probleem dan anderen. Omdat ze op hun gezonde vertrouwen, problemen erkennen en niet verstrikt raken in wensdenken, clientelisme, nepotisme en landverraad aan de EU (en het bijbehorende inleveren van vrijheden (islamofobie = racisme; wat nou grondrechten???))

verder suggereer je hierboven dat het in huis hebben van academici en intellectuelen een goede zaak is, dat betwijfel ik. Het meeste van dat volk is erg links, op het fundamentalistische af. En ik beween ons lot dat die figuren in onze tijd niet meer veilig in het klooster worden opgeborgen.

Kniftig. Mijn advies: wordt volwassen en zorg dat je de nodige tijd doorgebracht hebt tussen het schoteltuig (zonder dat ze subsidiepoen voor die tijd krijgen) en meldt je dan nog eens.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 17:27

@ Kniftig: Als Pechthold btw intellectueel is, doe ik het toch redelijk goed !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:27

Ja en je ziet het... nog nooit ging het zo kut met dit land en nog nooit waren we zo de weg kwijt.

Kniftig | 12-11-07 | 17:26

@ Kniftig 12-11-07 @ 17:18: Redden van wat er aan Nederland nog te redden valt !
.
Na jaren bestuurt/verhoert te zijn door academici en intellectuelen, word het tijd dat we het zelf gaan doen !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:24

@ Agent 327

Alle 10.500 leden inderdaad...

Ja fouten erkennen daar zijn weinig partijen bekend mee. Liever stoicijns in je ongelijk blijven geloven. Daar hebben we al een linker, extreemrechtse en Christelijke vleugel vol van.

Ik vind het lovenswaardig van D66, ken weinig politici die op de knieen durven te gaan. Nee die houden liever de schijn voor en gaan stug door met hun stupiditeiten.

Kniftig | 12-11-07 | 17:22

@ Kniftig 12-11-07 @ 17:05
*D66 bestaat voornamelijk uit academici en intellectuelen*
Alle zes?
*@ kniftig moet @ burgerlijke ongehoor zijn
Kniftig 12-11-07 @ 17:09*

Jij hoort zo te zien niet tot één van beide groepen. Bent zeker nummer 7.

Agent327 | 12-11-07 | 17:19

@ Burgerlijke ongehoor

Wat doe je dan bij Verdonk?

Kniftig | 12-11-07 | 17:18

@ Kniftig 12-11-07 @ 17:05: Dat is ook mijn punt !
.
D66 is alleen maar bang voor niet regeren !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:15

@ kniftig moet @ burgerlijke ongehoor zijn

Kniftig | 12-11-07 | 17:09

@ Waskuip-admiraal

Bescherming van de rechtstaat...

De grondwet in NEderland is waardeloos. Het laatste artikel van de GW (128 ofzo) verbiedt een rechter wetten en regels te toetsen aan de grondwet. Met andere woorden onze grondrechten zijn geborgen bij de gratie van het verstand van onze kamerleden. Met mensen als Wilders, Verdonk, Graus, Marijnissen in de volksvertegenwoordiging maak ik me ernstig zorgen om onze grondrechten.

Kniftig | 12-11-07 | 17:09

@ Kniftig

Wie Wilders? Niet dat ik weet...

Ga toch huilen met je demoniseren, arme jongen. Dat is het probleem van Nederland en de Nederlanders het ontbreekt ze aan Cojones.

Ik prijs D66 die zijn niet bang voor democratie, voor de grondwet en voor de Islam. Angst is een slechte raadgever, had je van de geschiedenis kunnen leren.

D66 bestaat voornamelijk uit academici en intellectuelen. Dat is niet omdat zij de enige zijn die de partijprogramma's begrijpen. Maar omdat ze inzien dat het het meest redelijke alternatief is. De enige die zich pragmatisch durft in te stellen. Je kan dit verwerpelijk noemen. Maar het maakt ze wel flexibel. Flexibiliteit die we al jaren niet hebben gezien en die het regeren de afgelopen 6 jaar onmogelijk heeft gemaakt.

En maak je maar geen zorgen ik ben ook trots op Nederland. Maar dit land kan zo veel beter...

Kniftig | 12-11-07 | 17:05

Met mijn excusses voor de spelfouten in Burgerlijke ongehoor 12-11-07 @ 17:00 !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:02

@kniftig
en bescherming van eigendom en handhaving van de rechtstaat.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 17:00

@ Kniftig 12-11-07 @: Is de grote leider van de partij van de meelopers ( verder te noemen D66) lid geworden vat Rita dan ?
.
Maar ach dat demoniseren hadden we wel verwacht. Wel raar dat de D66 daar mee begint, dat kan ze zomaar 4 jaar regeren kosten, en dat doen ze graag, zelfs als ze daar een ministerieloze Minister voor krijgen !
.
Laat me nu maar met rust, ik wil praten met partijen die wel kiezers hebben om te vertegenwoordigen !
.
@ James Ulrich 12-11-07 @ 16:49: ook Moslims hebben verschillende stromingen. De Turkse stroming is anders en tolleranter dan de Marokaanse stroming en dat merk je aan bijna alles. Het nare van veel Turken is hun nationalistische gevoelens, maar ik weet eerlijk niet meer of zei dat te veel hebben of wij Nederlanders te weinig !
.
Als ik hier een Nederlandse vlag voor mijn deur hang denkt iedereen dat ik Extreem rechts stem terwijl je in Turkije echt overal een turkse vlag ziet hangen !
.
Maar dat heeft dan weer met de media te maken die destijds iedereen die trots was op Holland over 1 kam scheerde met Janmaat !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 17:00

@ James Ulrich

li·be·ra·lis·me (het ~)
1 ideologie die vrijheid voor het individu nastreeft, met name op staatkundig en economisch gebied

Dus...???

Kniftig | 12-11-07 | 16:57

@ James Ulrich

Nee dat is juist het probleem van Wilders. Dat hij alleen de Islam verwerpelijk vind. Bijna alle religies, in iedergeval de "drie" zijn gewoon verwerpelijk. Je moet geen onderscheid maken. De bijbel en het OT bevat net zo veel verwerpelijke inhoud als de Koran.

Kniftig | 12-11-07 | 16:54

@ Kniftig @ 16:47
Ga a.u.b. eens opzoeken wat het woord liberalisme betekent.

James Ulrich | 12-11-07 | 16:51

Een discussierondje moet je ook niet s'middags organiseren. Dan zitten alle Marokkaanse kutjoggies op school of zijn aan het werk. Dat kan alleen maar s'avonds als ze klaar zijn met hun huiswerk zoals alle brave kindertjes.

OpaWizzkid | 12-11-07 | 16:51

@ Burgerlijke ongehoor @ 16:44
De islam-kritiek van Geert Wilders is wat anders dan moslim-kritiek. Naar analogie: niet alle Duitse nazi's waren slechte mensen, maar hun ideologie was wel totaal verwerpelijk. Moslims, hoe vriendelijk en aardig zij ook mogen zijn, moeten eindelijk eens beseffen hoe verwerpelijk hun religie is.

James Ulrich | 12-11-07 | 16:49

@ Burgerlijke ongehoor

Ik wil niet veel zeggen maar Verdonk dr beweging bestaat alleen maar uit een paardenkop!

@ James Ulrich
Pseudo-liberalen? In de huidige Nederlandse politieke context zijn ze de enige liberalen. Jammer dat de VVD zich laat beinvloeden door interne crises. Verder vindik het een degelijke partij. Wil er alleen geen deel van uitmaken want het bestaat alleen maar uit zelfingenomen koorballen, snobs en Arend Jan Boekenstein die eigenlijk een D66ér is.

Kniftig | 12-11-07 | 16:47

@ wopper 12-11-07 @ 16:45

Aangetast in eer en goede naam en zich in het nauw gedreven voelde. Hoezo? Had niet gebeurd als dat kreng zich gewoon gemeld had toen dat moest.

Agent327 | 12-11-07 | 16:47

@ Agent327 12-11-07 @ 16:41

Goed nieuws.
Meneer is onschuldig en onherstelbaar beschadigd door de aanklacht zegt z'n raadsman.
Je mot maar durven als lutser advocaat.

wopper | 12-11-07 | 16:45

@ James Ulrich 12-11-07: Ik VVD maar heb tot het stemmen zelf moeite gehad met die keus.
.
Ik denk dat Wilders te extreem voor me is. Niet elke moslim is een vervelende buurman en ik denk dat Verdonk dat ook weet ! Daarom is Verdonk een gulden middenweg !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:44

@ Kniftig 12-11-07 @ 16:30: Die is lekker !
.
Meneer is lid van de D66 en ik heb een ID crisis !
.
De D66 bestaat uit 4 man en 1 paardekop dus wees maar blij dat ik je onder de 4 mensen reken, anders had je A. Pechthold geheten, maar dat wil ik je, vooralsnog dat dan weer wel, niet aan doen !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:42

@ Burgerlijke ongehoor @ 16:35
Ik heb de laatste keer op Geert Wilders gestemd. Daar heb ik geen spijt van.

James Ulrich | 12-11-07 | 16:41

Jammer dat dit evenement niet meer belangstelling kreeg.
Het is altijd leerzaam, zo'n inforonde over de schuldvraag voor het radicaliseren van kansenkanjers.

Jan Passant | 12-11-07 | 16:37

@ Kniftig @ 16:32
Dat komt omdat beide partijen inwisselbaar zijn. De VVD en D66 zijn immers beide pseudo-liberale partijen die voor allerlei collectivistische zaken zijn (door belastingbetalers gefinancierde kinderopvang en dergelijke).

James Ulrich | 12-11-07 | 16:36

@ James Ulrich 16:28: Je maakt tenminste stappen vooruit/Rechts !
.
Het maakt geen ruk uit wat je stemt. PvdA, CDA, VVD, D66 het is een groepje dat zichzelf ondanks alles aan de macht wil houden ! De enige reden dat CU nu meedoet is het feit dat D66 te weinig mensen had om het mogelijk te maken !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:35

Mazzeltov 12-11-07 @ 16:17
Ik denk dat de hele GS mispogge Marocs moe is en alles zo langzamerhand al gezegd is

sijtje boes | 12-11-07 | 16:35

.. en gewoon glashard ontkennen dat onze kansen-burgers een structurele uitdaging zijn ons tollerantie-beleid. Het is een Gotspe! De reden waarom onze oost-indisch dove scoterende loverboys niet aanwezig waren, heeft simpelweg te maken met desinteresse. Er zijn doekoes te scoren, geen sma die je tof de huid vol kan schelden, geen wit om te nakken. Neen, driewerf neen. Je loopt de kans om als een kleuter die je bent in de hoek gezet te worden en daar hebben deze toekomstprutsers geen boodschap aan. Godver. En nog wat: opzouten met die T van je. We zuipen koffie. De groeten.

ICdeadPeople | 12-11-07 | 16:34

@ Burgelijke ongehoor

Wil je nog harder lachen? De meeste ex-D66-ers zitten nu bij de VVD, en de meeste D66'ers komen ook van de VVD...

Kniftig | 12-11-07 | 16:32

@ James Ulrich

Waarom denk je dat ik kniftig heet?

@ Burgelijke ongehoor

Ach jee. Identiteitscrisis?

Kniftig | 12-11-07 | 16:30

@ Burgelijke ongehoor @ 16:20
Wil je nog wat harder lachen? Voor dat ik D66'er werd, had ik jaren daarvoor in mijn gemeente foldertjes van GroenLinks uitgedeeld.
[graaft diepe kuil om zich te schamen]

James Ulrich | 12-11-07 | 16:28

50.000.000.000.000 Punten Extra leven Burgerlijke ongehoor !
.
@ Kniftig 12-11-07: Ik ben ( nog) lid van de VVD, maar geeft toe lid te worden van Rita Verdonk als de partij er is.
.
Verbeter de wereld begin met je eigen land !

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:26

@ Kniftig @ 16:20
Zeg Hafmo, lijdt jij tegenwoordig al zodanig aan het Korsakoff-syndroom dat je de naam van jouw vriendin niet goed weet te spellen? Het is Connie, niet Conny.

James Ulrich | 12-11-07 | 16:25

@was-kuip admiraal
Nee joh, veel te koud om naar buiten te gaan. Dat doe je ook niet voor je plezier.

_nwanko_ | 12-11-07 | 16:25

@ waskuip-admiraal 12-11-07 @ 16:23

Ik volg de pliesieradio niet.
Hoop van harte dat 't gestopt is.

wopper | 12-11-07 | 16:25

@wopper
want die zijn er nog?

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 16:23

@ Wishbone 12-11-07 @ 16:08

Verplicht onderwijs! *proest* hoe verzin je 't.
Moe word je van dat eeuwige achterafgeleuter over 'nu gaan we problemen aanpakken'.
Mooie dikke woorden.
Opvallend is de mediastilte, je hoort niets meer over autobrandjes.

wopper | 12-11-07 | 16:22

@ Burgerlijke ongehoor

Mooi weer een Wilders stemmer minder.

Kniftig | 12-11-07 | 16:21

@ James Ulrich 12-11-07 @ 16:10: Whahahahahahawahahahahahahwahahahahawhahahaha
.
Wil je dat voor je houden ? Ik pis altijd in men broek van het lachen als ik hoor dat iemand een exlid is van de D66 !
.
@ Kniftig 12-11-07 @ 16:15: Whahahahahahawahahahahahahwahahahahawhahahaha *hartaanval*
.
*Heeft zich deaudgelachen om Kniftig 12-11-07*

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:20

@ James

Die van Conny of die uit de fles?

Kniftig | 12-11-07 | 16:20

@ Kniftig @ 16:15
Hey Hafmo, ook hier? Hoe was de jonge jenever van gisteravond?

James Ulrich | 12-11-07 | 16:18

Tuurlijk zat dat Maroc-tuig niet in de zaal, omdat ze allen wel weten dat ze door onze maatschappij uitgekotst zijn.
Verdere opmerkingen houd ik voor me over dat tuig, anders heeft CU weer een reden om mij te bannen.

Mazzeltov | 12-11-07 | 16:17

Punt 4: Eisen van gelijke kansen op de arbeidsmarkt en stage mogelijkheden voor de Nederlandse burgers van Marokkaanse afkomst, in overeenstemming met de omvang van deze gemeenschap.
.
Ik wil samen met Verdonk graag de omvang van de Marokkaanse gemeentschap terugbrengen naar hun percentage in de arbeidsmarkt !
.

Burgerlijke ongehoor | 12-11-07 | 16:16

@ wopper en Agent327
Ik hou dan mijn mond maar vraag mij niet hoeveel moeite het mij kost.
Eigenlijk te gek dat je zo een gast niet eens op zijn gedrag durft aan te spreken.

sijtje boes | 12-11-07 | 16:16

@sijtje boes
Lekker verhaal. Volgende keer geen snoep maar worst voor die poetsdoeken, is het zo afgelopen.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 16:16

@ Agent 327

Uhu netzoals jij onze staatsinrichting zelf vorm geeft zeker?

@ Sijtje Boes

Jongen ik ben zo begripvol, je moest eens weten :D

@ James Ullrich
Ik ben nog steeds (prominent) lid.

Kniftig | 12-11-07 | 16:15

@ sijtje boes 12-11-07 @ 16:10

Heel verstandig van je lekkere blakkieman, sijtje!
Het is erg, maar je moet je inhouden voor eventuele escalatie.. te gek voor woorden eigenlijk.

.

Heb er eens -ondanks 2 neenee stickers- 3 aan de deur gehad ivm eindejaarsdoekoe voor de krantjes. Ze werden boos toen ik zei 'we hebben die rotkrantjes niet'..

wopper | 12-11-07 | 16:14

Kniftig 12-11-07 @ 16:04
Ben al oud en dan weet je dat niet zo goed maar je snapte mij blijbaar wel toch ?

sijtje boes | 12-11-07 | 16:12

Religie van Marokko
Ongeveer 98% van de Marokkaanse bevolking is aanhanger van de islam. Het zijn bijna allemaal soennitische moslims, dat wil zeggen dat ze de letterlijke betekenis van de Koran ondersteunen.

0212 -vs- 0031

gideonscience | 12-11-07 | 16:11

@ wopper 12-11-07 @ 16:07

En dat haar taxi eindigd in een vreugde vuur voor de kille avond.

Agent327 | 12-11-07 | 16:11

@ James Ulrich 12-11-07 @ 16:05

Als haar 1-benige Palestijnse echtgenoot dit maar niet ziet, hij schijnt hier op de site rond te hangen..

Dank voor 't pica transponeren!

On topic:
Gezien de flauwekul comments zijn we wat moe inzake het mrokkieprobleem.

wopper | 12-11-07 | 16:10

@ Kniftig @ 16:06
Nee, dan je. Mijn D66-lidmaatschap heb ik jaren terug al opgezegd (serieus), wanwege de onnozele reactie van Thom de Graaf en consorten op Pim Fortuyn. De leeghoofdige krullenbol, tegenwoordig burgemeester van Havanna aan de Waal, zwetste destijds iets over het achterhuis van Anne Frank.

James Ulrich | 12-11-07 | 16:10

wopper 12-11-7 @ 16:07
Meneer Boes is altijd degene die drie keer nadenkt en dan pas iets zegt. Door dat hij mij tegenhield heb ik nu geen bloed aan mijn handen

sijtje boes | 12-11-07 | 16:10

James Ulrich 12-11-07 @ 16:07
Begint steeds vroeger in het jaar he........

Wishbone | 12-11-07 | 16:09

@Kniftig 12-11-07 @ 16:05
Die grenzen worden gesteld door Joris en zijn vrienden. Niet door jou.

Agent327 | 12-11-07 | 16:08

wopper 12-11-07 @ 15:57
.
**Hij wil daarom kijken naar de mogelijkheid om overlastveroorzakers voor een langere periode uit de ‘roulatie’ te halen, door ze bijvoorbeeld naast hun straf voor het gepleegde criminele delict verplicht onderwijs te laten volgen.**
.
Ik zou zweren dat er al een leerplicht bestond....... Echt een keiharde aanpak dus......
.
www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...

Wishbone | 12-11-07 | 16:08

@ Wishbone @ 16:04
Is het niet nog wat vroeg voor Sinterklaas?

James Ulrich | 12-11-07 | 16:07

@ sijtje boes 12-11-07 @ 15:56

Krankjorum verhaal, Sijtje!
Ik wed dat als je er wat van hebt gezegd het tuig de komende avond Gazaansche stenen door je ramen komt katapulteren.

wopper | 12-11-07 | 16:07

@ Allemaal

Iemand een D66 lidmaatschap cadeau?

Kniftig | 12-11-07 | 16:06

Hebben ze in 030 geen Rooibos?

Remington.223 | 12-11-07 | 16:05

@ James Ulrich 16.01

Nou nou er zijn ook grenzen. Zelfs op GS.

Kniftig | 12-11-07 | 16:05

@ wopper @ 16:00
Ik begrijp waarom je een indirecte link (via de site van Peter Breedveld) plaatste. De betreffende foto is immers zwaar NSFW, maar laat de lezers van GeenStijl a.u.b. ook meegenieten van dit *kuch* fapmateriaal *kuch* voor Geert Mak-adepten:
anjameulenbelt.sp.nl/images/nostalgie1...

James Ulrich | 12-11-07 | 16:05

@sijtje boes 12-11-07 @ 16:03
LOL
Tja, berouw komt na de zonde

Agent327 | 12-11-07 | 16:05

@ sijtje boes

Het is al een paar jaar 230V!

Kniftig | 12-11-07 | 16:04

@ James Ulrich 12-11-07 @ 16:01

*James meteen bij de aivd aangeeft wegens ultiem cynisme*

wopper | 12-11-07 | 16:03

Agent327 12-11-07 @ 15:59
Ik vond het meteen jammer dat we die 220 van de bel gehaald hadden.

sijtje boes | 12-11-07 | 16:03

@ wopper @ 15:57
Het AD vertelt de officiële versie van het verhaal. In werkelijkheid was Hirsch Ballin in Amsterdam om daar de f 7,50 in ontvangst te nemen die hij nog te goed had van het verraden van Hirsi Ali. Opper-NSB'er en voorzitter van de Nieuwe Joodsche Raad (opvolger van de raad van collaborerende joden in WOII) betaalde hem uit.....

James Ulrich | 12-11-07 | 16:01

@ James Ulrich 12-11-07 @ 15:51

Hij doet daar uitrusten.. yep, in AEl Andaluszzz..

OT/
Jij was tog een liefhebberT van Anja Meulenbelt?
Scrollen maar, halverwege:
www.peterbreedveld.com/archives/000011...

wopper | 12-11-07 | 16:00

@mezelf
eemrs = emmers

Agent327 | 12-11-07 | 16:00

Een woord schiet er bij me op bij het lezen van dit artikel: Diaree

Dat krijg ik van dit soort bullshit.

Kniftig | 12-11-07 | 16:00

@sijtje boes 12-11-07 @ 15:56
Ik mag hopen dat jij en meneer Boes een aantal gevulde eemrs klaar had staan?

Agent327 | 12-11-07 | 15:59

OT/
Ballin op bezoek geweest bij Cohen ivm doorname van wat kleine incidentjes.
Er komt een plan van aanpak met als motto een zogeheten 'doorzetmacht'.. *proest*
www.ad.nl/amsterdam/article1817503.ece...

wopper | 12-11-07 | 15:57

@ fuckje 12-11-07 @ 15:53
Die kunnen ze nu al bij de vleet krijgen! Nee nieuwe dingen zoek ik, ik bedoel we hebben kunnen zien dat ondanks die reizen deze lieve jongens het nog steeds zwaar hadden. Misschien een autootje voor bij die reis, gevuld met 72 maagden.

alpha_mannetje | 12-11-07 | 15:56

@ fuckje @ 15:53
Wel het héle verhaal vertellen! "Biculturele kansjongeren" bestuderen daar niet alleen vlinders, maar ook berderapen.
Zie: www.ad.nl/binnenland/article1206425.ec...

James Ulrich | 12-11-07 | 15:56

Wat betreft die buurt vaders en alle projecten die ze gaan verzinnen?
Weggegooid geld! Of zeg ik nu iets schokkends.
Heb dat gisteren weer gezien met sint maarten... Veel van onze buurtjes hadden het er nu al over dat ze volgend jaar geen zin meer hebben.
Wat een godvergeten pleuris thyfus tuig die gasten. Geen lampion, fucking 14 jaar oud en dan met een aansteker brullen: Mag ik snoep? Of je krijgt klappen. Vaak staan er iets oudere kinderen aan de deur om het snoep uit te delen. Wat een trauma voor die kids.
Dit soort geteisem ligt mijlen ver af van onze beschaving en dan willen ze dat recht trekken door middel van wat discussie avondjes?
Pis toch op stel eikels!!

sijtje boes | 12-11-07 | 15:56

@alpha_mannetje,
Of je biedt elke aanwezige kansenjongere een vlinderreis aan voor 14 dagen naar het Moederland.

fuckje | 12-11-07 | 15:53

@ wopper @ 15:47
Echt waar, zit die GroenLinkse islamofascist in Spanje? Goh, dat wist ik niet. Wat doet hij daar dan? Beweren dat de Spanjaarden de aanslagen van 11 maart 2004 in Madrid aan zich zelf te danken hebben? Of is hij bezig met de planning van de herovering van "Al Andalus"?

James Ulrich | 12-11-07 | 15:51

Geld erbij gooien en leuke dingen neerzetten (wie zijn wij dan, dat we die gasten zich laten vervelen), suggesties : Dames om na te fluiten en goedkope wietjes en misschien iets om te slopen.

alpha_mannetje | 12-11-07 | 15:51

@ fuckje 12-11-07 @ 15:48
Juissst! Misschien is die bijeenkomst van volgende maand wel ehm... 'besloten'. Het praat wat makkelijker als er geen camera op je neus gericht is, wantja, elke bekentenis die je dan maakt komt je duur te staan. Zeker voor een Marokkaan :p

GelukBijEenOngeluk | 12-11-07 | 15:51

Slechte marketing daar in Utreg. Bier, blonde wijven en 500 euro na afloop, en klaar ben je met radicalisering.
O ja, daarna dan nog neqschot, want je wilt dat geld natuurlijk wel terug.

nattebever | 12-11-07 | 15:50

@fuckje 12-11-07 @ 15:48
Selectief leren?

Agent327 | 12-11-07 | 15:50

@ ronflon 12-11-07 @ 15:47

Tsja, je moet natuurlijk wel eerst leren hoe je zo'n auto aan de gang krijgt zonder sleutel.

Agent327 | 12-11-07 | 15:49

Deze kansenjongeen hebben heel goed het advies van WimLex opgevolgd:
" Nederlandse pers, oprotten!!"

fuckje | 12-11-07 | 15:48

Toch leuk om te zien hoe ze de subsidiecenten weer geheel zinloos opmaken daar in Utrecht.

tobisjoer | 12-11-07 | 15:47

Toch wel koffie uit een automaat mag ik hopen

Kniftig | 12-11-07 | 15:47

Iek sweer het meneerrr! Iek wilt komen, maar die Kudt Opel was kapott. Egt waar meneerr! Iek sweer het! Of zoiets.

ronflon | 12-11-07 | 15:47

@ James Ulrich 12-11-07 @ 15:43

Mo Rabbel zit met halalharem a/d Spaanse kust, daar heppie een villa gekocht van onze belastingcenten.. net als Ali Lamzak.

wopper | 12-11-07 | 15:47

@ Sven31 12-11-07 @ 15:42

Nee, laten we zeggen dat de jeugd het initiatief omarmde en massal aanwezig was om mee te doen in de discussie. Maar ja, dat betekent dat de inkosten er onder lijden.

Agent327 | 12-11-07 | 15:46

En prominente Marokkaan Mohammed Rabbae? Die van de MVVE-voorloper Nederlands Centrum Buitenlanders (NCB). Was die wel aanwezig? Of was er geen soepsidie te verdienen?
www.luxetlibertas.com/artikel12032007a...

James Ulrich | 12-11-07 | 15:43

Enige tijd geleden zeiden de buurtvaders minstens €200 per persoon nodig te hebben. Hoezo? Voor omkoping? Of kost het geld om zo'n kansjongere gewoon op zijn gedrag aan te spreken? Misschien dat de buurtvaders dat geld nodig hebben om hun kleding te vervangen nadat er gaten in gestoken, verf en of cola overheen gegooid was. Kan niet veel anders bedenken.
Een dag of twee later las ik een interview waarin werd gesteld, "als ze €100 vragen, moet je ze €150 geven"
Pardon? waarom? Zal wel weer aan mij liggen maar eerlijk gezegd, als ze 100 vragen mogen ze blij zijn met 50

Agent327 | 12-11-07 | 15:42

Ja, laten we dit initiatief al vanaf de oprichting de grond in boren. Lekker constructief.

Sven31 | 12-11-07 | 15:42

Ja, waar was je Rutger? Tijd voor een functioneringsgesprek.

psycho_ab | 12-11-07 | 15:42

waarom hij gaatjes moet voelen!!!! volgens mij is dat niet echt een groot probleem daaro.

ijsmannetje | 12-11-07 | 15:39

Volle bak als ze Henkie Kamp hadden uitgenodigd!

wopper | 12-11-07 | 15:38

Laatste inzichten zijn dat wij schuld hebben. Waar maken ze zich dus druk om.

azijnseikerT | 12-11-07 | 15:38

Ik zeg: Repsekt! Ik bedoel: Iek eisch repsekt!

fuckje | 12-11-07 | 15:37

Assjhetsjlechtgggaatmrrookasjhutgggoedgaat. Einfachseelen.

waskuip-admiraal | 12-11-07 | 15:36

Discussiemiddagjes voer je via MSN jeweettoch....

MacManiac | 12-11-07 | 15:36

boeiend, alsof de oude media luistert naar wat je te zeggen hebt.
geen wonder dat ze niet komen

lokado | 12-11-07 | 15:36

*Zet de senseo alvast aan*
Zit koffiedrinken niet in de inburgering?

Spiked | 12-11-07 | 15:32

Hé,kutmarokkaan uithangen en de buurt terroriseren ies fulltime job!Je weet zelf.

Nik neem | 12-11-07 | 15:32

Ow!

Kniftig | 12-11-07 | 15:31

REAGEER OOK