Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uniek: reljeugd aanpakken

Proost, ik neem er nog een!Het is zo bijzonder dat het nieuws is. De politie gaat groepen jongeren die van plan zijn de orde te verstoren, direct oppakken. Stelletje extreme draaikonten. Toch een beetje geschrokken van de reacties? Onderstaande berichtgeving over autobranden in Slotervaart is vanaf nu verleden tijd en reaguren op dit bericht heeft geen zin. Vanaf vandaag is alles opeens anders. De Telegraaf noemt het oppakken van de relschoppers zelfs een unieke maatregel. Volgens de stadsdeelraadvoorzitter gaat het overigens slechts om zestig hardcore etterbakken, dus de politie zou het probleem nog voor de lunch moeten hebben opgelost. Dus aan de slag! Laten we trouwens positief eindigen. Job Cohen is vandaag zestig jaar geworden. Gefeliciflopstaart! Kopje thee, taartje erbij...

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

silly | 19-10-07 | 13:17

Snap er geen reet van dat de media het echte probleem niet benoemt: ouders van dat tuig een proces verbaal geven. Wat moet een opgefokte Marokkaan 's avonds buiten?

Petros | 19-10-07 | 11:15

Hardcore zeg je?
Is dat niet die groep gabbers die de hele dag aan de pep zit en al onze jeud naar de kloten helpt?
Ja toch?

LifeCatcher | 19-10-07 | 08:28

23:54:44 18-10-07 13 G BRAN BR 2 BUITENBRAND CONTAINER (Incidentnet: reg.inmeld) Reinaert de Vosstraat 15 AMSTERDAM (ASD) [ 522 ]

MUGGELPISTEN | 18-10-07 | 23:56

Zo, en vijf van de acht opgepakte jongmannen (heel aardig en lief) zijn reeds vrijgelaten. Bord kan weer voor de kop!

ADHDtje | 18-10-07 | 22:30

*Motoren ronken, super brisant is geladen, worden ongeduldig*

killermiller | 18-10-07 | 22:15

Cohen, gefeliciteerd. Verdonk ook gefeliciteerd!

Fred V | 18-10-07 | 20:04

Tuurlijk dat willen de mocro-organisaties kalmte anders komt hun ware aardje naar voren want dan moeten ze verklaren waarom deze dingen gebeuren en waarom ze de met jerrycans zeulende jeugd van 20-32 jaar niet onder controle hebben.

dutchdane | 18-10-07 | 19:56

Verdonk is ook vandaag jarig!

Aussie | 18-10-07 | 19:37

Zijn ze weer begonnen?

BR 1 BRANDGERUCHT Zwembad "Marnix Sportcentrum" MARNIXPLEIN 1 Zwembad ASD [ 522 591 ]

BR 2 BUITENBRAND CONTAINER NANNIE VAN WEHLSTRAAT ASD [ 513 ]
18-10-2007 18:05:42

brand bestevaertstraat 79
18-10-2007 17:40:36 -

BR 2 BUITENBRAND CONTAINER ROERDOMPLAAN 1 ASM [ 680 612 ]
18-10-2007 17:35:04

frenkie4alllll | 18-10-07 | 19:19

Marokkaanse organisaties roepen op tot kalmte- Telegraaf
De organisaties betreuren de rellen die in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart zijn uitgebroken ..., maar vinden het zorgelijk dat na de gebeurtenissen de roep om repressie en een harde aanpak steeds luider klinken.
„
Wij roepen het Amsterdamse Gemeentebestuur en lokale politiek op om haar verantwoordelijkheid te dragen en zich niet te laten leiden door de waan van de dag, maar duurzaam te investeren in mensen
”
Gelukkig! Het gaat dus toch allemaal goedkomen. De Marokaanse organisaties gaan ons Nederlanders leren om verstandig te zijn. Na het zuur komt vast het zoet, en over 10 jaar is het hier net zo fijn wonen als in Marokko.

barrtt | 18-10-07 | 19:15

Ik snap het niet. Reli-jeugd aanpakken? Ik ben ook niet dol op ze, maar om ze nou op te sluiten.

uberdude | 18-10-07 | 19:04

Een drukjacht zou kunnen helpen, maar ja...

van Kloten | 18-10-07 | 18:39

60 jaar tijd om te stoppen!

doskabouter | 18-10-07 | 17:42

-weggejorist-

kritikaster | 18-10-07 | 17:23

Best wel moeilijk 2 dingen uit elkaar halen. De politie mag natuurlijk relschoppers oppakken alleen wil cohen geen samenscholingsverboT ... zzzzzzzzzz

Draaitafel Demagoog | 18-10-07 | 17:15

Die marokkanen kwamen toch in Nederland als gastarbeiders , hadden die dan geen contract? Waarom niet? Nu zit de burgermeester met de handen in zijn haar. Zal hij wel eens denken hoe krijg ik die mensen weer weg?

meurs23535068 | 18-10-07 | 16:56

@Geertjew 14:09
Ies goeie commentaar. Moet stiekum :)

holtor | 18-10-07 | 16:25

@alpha_mannetje 18-10-07 @ 14:46
Klopt! De PvdA kijkt vooral naar minderheden en hoe minder die minderheid is hoe beter. Het is dus in het voordeel dat ze Surinaams is en vrouwelijk. Nadeel is dat ze Fin uit Slotervaart heeft gepakt, want dat is het hoogste goed voor de PvdA. Dan is een Surinamer opeens een bijna-Nederlandse raciste geworden die wel beter moest weten enzo.

Geertjew | 18-10-07 | 16:18

Geachte heer Cohen. Ik zou willen voorstellen om alle Marokkaanse jongetjes onder de 21 jaar preventief en met een rechterlijke machtiging op te laten nemen in een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Zoals een ieder nu wel duidelijk is zijn zij allen een ernstig gevaar voor zichzelf en de samenleving. Platspuiten en in de isoleer gooien is het enige wat ons nog rest. Woestijnschizofrenie, die bijna uitsluitend voorkomt bij Marokkaanse jongetjes, staat bekend als de meest ernstige vorm van schizofrenie. Woestijnschizofrenie maakt verward en extreem aggresief, maakt de patient tevens slaperig en lui, geeft langdurige hallucinaties en wanen en schakelt het deel van de hersenen uit welke verantwoordelijk is voor functioneren van het geweten.

rokershoest | 18-10-07 | 15:08

@ Geertjew 18-10-07 @ 14:09
GODZIJDANK was de agente een agentE en zal zij daardoor WEL weer op enige sympathie kunnen rekenen binnen de PvdA, de partij die immers uitsluitend en alleen beslissingen maakt op de persoon en als enige criterium daarbij de mate van minderheid gebruikt. Ongetwijfeld zal je verhaal wel enigzins de realiteit naderen, omdat tegenwoordig alles en iedereen moet wijken voor kansenjongeren en dus ook Surinaamse dames.

alpha_mannetje | 18-10-07 | 14:46

En de jarige Job zal naar alle waarschijnlijkheid ook vandaag weer blijven uitblinken in afwezigheid.

Tog sterk van 'm hoe hij die lijn weet vol te houden...

*zoekt verder naar publieke uitlatingen van de Burgemeester van 020 de afgelopen dagen nav. de onverkwikkelijkheden in zijn stad*

widtvoet... | 18-10-07 | 14:45

Brengt Pickwick nu een speciale melange uit ter gelegenheid van zijn 60'e verjaardag? "

kersenflap | 18-10-07 | 14:41

Gefeliciflapstaart Job. Je partijgenoot Oudkerk zei rake dingen op Radio 1: Keihard aanpakken dat tuig.
En probeer vanavond maar een omelet te bakken zonder eieren te breken.

kuttekrap | 18-10-07 | 14:20

Geertjew 18-10-07 @ 14:09
LOL

Gifkikker | 18-10-07 | 14:14

@deprofeetinjereet 18-10-07 @ 14:00
Antwoord van Guusje ter Dorst:
1.) Ik heb inderdaad kennis genomen van deze racistische daad.
2.) Vanzelfsprekend niet. Immers onderscheiden we KKK-leden ook niet. Bovendien zou het bijzonder kwetsend zijn ten opzicht van de Finse gemeenschap, die zich doorgaans prima gedraagt. Mag ik er u er op wijzen dat ze gisteren nog een wijkbarbecue georganiseerd hebben. Dit is weliswaar niet geheel op gebruikelijke wijze gebeurd bovenop een auto, maar we zouden deze signalen toch positief moeten waarderen. De gemeenschap laat zich duidelijk van zn goede kant zien. Die uitgestoken hand moeten we aannemen.
3.) Vanzelfsprekend niet. Uitgebreid zal worden uitgezocht in een jarendurend onderzoek of de agente niet de mogelijkheid op de benen van dit onschuldige slachtoffer te richten. Bovendien had ze met het slachtoffer in gesprek moeten gaan. Wel overweeg ik Bilal B postuum een onderscheiding te geven.
4.) Geen enkel initiatief. Deze diender heeft duidelijk bewezen ongeschikt te zijn voor haar vak. Ze had de heer B met een zijden handschoen moeten aanpakken zoals de burgemeester van Amsterdam duidelijk heeft voorgeschreven.

Geertjew | 18-10-07 | 14:09

Zeau..
Op Marokko.nl worden vrijwel alle topics over Slotervaart nu met een rot tempo -weggedrisst-

vander F | 18-10-07 | 14:01

Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
1.)
Heeft u kennis genomen van het heldhaftige optreden van de 36-jarige vrouwelijke brigadier van politie, inzake de aanval op haar en op een collega van haar door Bilal B. op zondag 14 oktober 2007.
2.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier van politie uitzonderlijk kordaat en heldhaftig heeft opgetreden?
3.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier hiervoor een Koninklijke onderscheiding verdient en bent u bereid hiervoor initiatieven te ondernemen? Zo nee, waarom niet?
4.)
Indien u bovenstaande vraag negatief beantwoordt, bent u dan bereid deze vrouwelijke brigadier op een andere wijze te onderscheiden? Zo nee waarom niet, zo ja welke initiatieven gaat u hiervoor ondernemen?

deprofeetinjereet | 18-10-07 | 14:00

This makes me happy :-)

De Deen | 18-10-07 | 13:54

".... Agenten plukten de overige vijf van straat omdat ze het vermoeden hadden dat de mannen (20 tot 32 jaar) de openbare orde wilden verstoren. " ( het AD)

Hoe bedoel je "RELJEUGD aanpakken"

hansvanvoren | 18-10-07 | 13:53

Is Abu Jaja niet beschikbaarr als nieuwe Burgemeester voor 020- Gaza

Gifkikker | 18-10-07 | 13:53

widtvoet... 18-10-07 @ 13:36
aha, bedankt

skerchi | 18-10-07 | 13:42

@skerchi 13:09

Sociale Rekening Courant.

Een levenslooplang huishoudboekje voor iedere Nederlander.
Wat heb je "opgenomen" (bij- en toeslagen, uitkeringen, tegemoetkomingen, eventuele kosten van opsporing, berechting, bijstand, detentie en rehabilitatie, voorschotten, soepsidies, stufi etc.) en wat heb je "gestort" (belastingen, vrijwilligerswerk, spontane afdrachten of bijdragen etc.).

Helder, transparant en eigenlijk. Een fijn overzicht van je persoonlijke balans met "de" gemeenschap.

widtvoet... | 18-10-07 | 13:36

@widtvoet... 18-10-07 @ 13:23
Precies. Ik had het er laatst met hem over, je weet wel, "er zijn ook goeie enzo" maar het gaat er niet meer in. Het is zolang toegelaten en toegestaan dat dat tuig beschaafde mensen kon terroriseren, dat een overtuigd links iemand inmiddels overtuigd extreem-rechts is geworden in de zin van Finnenhaat. Van de rest heeft hij nooit last gehad dus gelukkig laat hij het bij Finnen. Mensen als Halsema etc zouden zo iemand niet moeten veroordelen, maar zichzelf, want zij zijn er de oorzaak van! Mein Kampf op stand.nl? Kan ik de rest vanzelf wel bij bedenken lijkt me...

Geertjew | 18-10-07 | 13:28

@Geertjew 13:07

Welk een onverkwikkelijk relaas. Het gevaar van doorschieten ligt idd. immer op de loer. Problemen tijdig en (met) man en paard durven benoemen zou dit doorschieten mi. grotendeels kunnen voorkomen.

Even (wellicht ten overvloede) voor de helderheid: met het voorstaan van die wat verder door te voeren groepsaansprakelijkheid doel ik uiteraard bijvoorbeeld op zo'n groep "raddraaiers" waarvan leden stenen naar de pliesie smijten. Niet op elke Slotervaarder, Marokkaan of jongere.

*ledigt maag even nav. volledig nutteloos en erbijgesleept Mein Kampf- voorbeeld van 020's raadslid op stand.nl*

widtvoet... | 18-10-07 | 13:23

@Werner Beinhart 18-10-07 @ 13:10
Hoe bedoel je?

Geertjew | 18-10-07 | 13:11

Even kijken... in Marokko zijn deze problemen niet. Waarom niet? Omdat je daar nu eenmaal niet met de pliesie fuckt. Dan heb je namelijk een probleem. Kortom, onze pliesies samen met de verantwoordelijke politici op werkbezoek naar Marokko!
"Maar wij doen het zo niet in Nederland, wij zijn tolerant". Flikker op. Integratie heet dat. Problemen met die kutmarokkaantjes gewoon aanpakken met de handleiding 'kutmarokkanen' in de hand.
Ja, zo simpel is het. Het nieuwe motto van de pliesie moet zijn: "Niet fucken met de pliesie!"

Mr. Krinkle | 18-10-07 | 13:11

Geertjew 18-10-07 @ 13:07.. Van hetzelfde kaliber.

Werner Beinhart | 18-10-07 | 13:10

widtvoet... 18-10-07 @ 13:05\
SRC ?

skerchi | 18-10-07 | 13:09

@widtvoet... 18-10-07 @ 13:01
Applaus! Mee eens. Ik ben een jaar of dertig geleden geboren op het August Allebéplein. Toen was dat nog leuk. Daar woonden toen blanke Nederlandtjes, leuke Surinamertjes en een enkel Marokkaantje en het ging allemaal prima. Later werd het grimmiger. Mijn vader vond destijds de PvdA nog te rechts. Ook toen het gewelddadiger werd. Hij werd beroofd door een Fin, maar nam dat de andere Finnen niet kwalijk. Wij kregen steeds een grotere hekel aan die Finnen, maar hij nuanceerde dat steeds. Jarenlang bedreigingen, twee berovingen, een mislukte aanranding van mn zusje en een vernielde auto later is hij maar gevlucht naar een beschaafdere plek. Die man was links, oordeelde niet over rassen en afkomst. En nu zegt hij dat hij Hitler een fantastische man had gevonden als hij de Finnen had gepakt ipv de Joden. Zo'n uitspraak keur ik niet goed, maar ik kan het heel goed begrijpen!

Geertjew | 18-10-07 | 13:07

@skerchi 18-10-07 @ 12:51
Fantastisch plan! Absolute win/ win situatie, iedereen blij!
@rechtserakkerrik 18-10-07 @ 12:56
De bedoeling is om niet de kip te plukken, maar om hem een nieuwe leven te geven in zijn natuurlijke habitat.

barrtt | 18-10-07 | 13:06

Geen excuses of WhatIfs van tevoren aub. Simpele maatregelen nemen. Als het niet werkt stellen we ze wel bij.

holtor | 18-10-07 | 13:05

Die agenten hadden de 60 wellicht niet gehaald. Alle aandacht gaat echter uit naar de "boefjes". Het is nu opnieuw heel duidelijk geworden dat deze woerstijnbewoners absoluut niet thuis horen in onze maatschappij. Ouders doen er geen flikker aan om hun kinderen op te voeden. Ze weigeren om deel uit te maken van onze westerse maatschappij. Laffaards (burgemeesters van Amsterdam) als Polak, Van Tijn en Cohen (what's in a name?) zijn alleen maar bezig om hun eigen huid te redden. Daarnaast zijn er nog steeds geen acties vanuit de moslimgemeenschap om de zaak "te redden". (totaal geen schaamtegevoel) Simpel; dat willen ze niet.. het is de schuld van het Westen (u weet wel; zij die hen aan alle kanten ondersteunt). Dus stenen gooien, auto in brand steken, vernielingen, messentrekken, schelden, (vooral weerloze oude) mensen in elkaar slaan en stelen is geoorloofd. Ach, het zijn maar ondeugende jongetjes?

Gezellig he? | 18-10-07 | 13:05

@skerchi 12:51

SRC!

widtvoet... | 18-10-07 | 13:05

rechtserakkerrik 18-10-07 @ 12:56
Schuldhulpverlening voor een paar gezinnen verbieden/blokkeren.
Claim zo hoog maken dat er voor de komende jaren van de uitkering niets overblijft om eten van te kopen.
Via sociale dienst alle kredieten blokkeren.
Financiële status en wens tot vertrek uit NL vastleggen bij credietjongens in Tiel.
Huursubsidie schrappen.
Gas en licht afsluiten.
Alle lifelines afsnijden.

skerchi | 18-10-07 | 13:04

@Geertjew & @recchtserakkerrik

Goeddeels eens! Daar waar individuen zich niet onttrekken aan een groep die op dat moment misdaden pleegt, of sterker nog, zich bewust scharen bij een klub randfiguren die overduidelijk kriminele feiten aan 't plegen is, moet gelden: "je bént erbij dus je bent erbíj"!

Wanneer ze dan vervolgens allen de kaken stijf op mekaar houden zodat Justitie de misdaden niet individueel kan toewijzen; jammer voor elk individueel lid van die groep. Zij zullen dan mi. allen apart voor de volle mep verantwoording dienen af te leggen.

Wat zullen we goedverdoeme nou krijgen! Er wordt bijvoorbeeld een dertienjarig meisje geblinddoekt verkracht in een kelderbox door vijf mannen waarvan vast staat dat zij gevijven in die kelder zijn binnengerat. De deur gaat op slot, het kind wordt door één zieke kapotgescheurd en vijf glimmende tronies verlaten de kelderbox. Alle vijf worden zij binnengehaald maar de OvJ kan verkrachting niet "rondkrijgen" daar de schuimers hun bek dichthouden? Dat zal tog even niet. Alle vijf voor de volle mep vervolgen en berechten totdat aannemelijk gemaakt wordt welke vier hebben staan joelen en welke eenling zijn leuter liet slingeren!

widtvoet... | 18-10-07 | 13:01

@skerchi: dat is een heel erg sympathieke gedachte. Ben alleen bang dat de schuldhulpverleners het druk gaan krijgen (om die mensen hun schuld kwijt te laten schelden zodat ze weer met zijn tienen in een flatje driehoog achter kunnen wonen) en dat onvermogendheid an sich eerder een toegangskaart is voor extra hulpverlening dan een grond voor het afnemen van verblijfsvergunning laat staan paspoort. Maar de gedachte is sympathiek, hoor! Alleen van een kale kip...

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:56

Cohen is een echte dhimmi en denk maar niet dat er echt iets gebeurt. Hij moet nu even ingrijpen omdat anders heel Nederland ziet wat voor kloteboel hij daar gecreerd heeft. Gelijk als de camera's weg zijn staan die relschoppers weer op straat en krijgen ze mooi buurthuizen en nog meer uitkering want dat houd ze weer even stil. Ja droom maar mooi verder.
.
Cohen is gewoon iemand die de krokodil voert met andere mensen in de hoop dat die krokodil hem als laatste opeet...

ExtremeExtremist | 18-10-07 | 12:53

Zo, krijg ik ineens een brainwave.....
We willen een voorbeeld stellen.
We willen criminele knapen met hun ouders terugsturen naar het Rifgebergte.
Voordat Geert het voor elkaar krijgt om NL paspoorten in te nemen en gezinnen uit te zetten zijn we jaren verder.
Maar....
Pak een jongetje op voor het in brand steken van een auto.
Spit zijn dossier door op vermogensdelicten.
Tel de totale schade bij elkaar op, dit zal in de duizenden, zo niet tienduizenden euro's lopen.
Verhaal dit bij de ouders. Die hebben dit geld niet. Stuur de deurwaarder en laat alle huisraad meenemen.
Pa en ma hebben niets meer, heel zielig.
Bied ze een enkele reis Rif aan en geeft een paar stuivers mee om een schep, een schoffel, wat zaaigoed en een paar geiten te kopen. (We zijn ook de beroerdste niet.)
U heeft uw kans gehad. Het spijt ons. Waarschijnlijk krijgt u een beter leven in Marokko.
We kunnen beginnen met de vier gezinnen van de opgepakte jochies van gisteravond. Moet je eens opletten hoe snel de schrik er in zit en de andere ouders hun prinsje een draai om de oren geven.
Roept u maar... zitten er nog haken en ogen aan dit verhaal?

skerchi | 18-10-07 | 12:51

"Aanvalsplan tegen geweld" van mijnheer Eerdmans:
HEROPVOEDINGSKAMPEN

De Lubbers-kampementen zijn ten onrechte al lang weer vergeten. Fortuyn was zelf voorstander van heropvoedingskampen voor notoire criminelen. Hij stelde dat een gevangenis een universiteit is voor criminelen. Wij stellen daarom voor, dat de rechter in zijn vonnis naast gevangenisstraf in geval van geweldsmisdrijven kan kiezen voor plaatsing in speciale werkkampen. Daar worden door middel van fysieke arbeid, regelmaat en het bijbrengen van normen en waarden, de delinquenten weer in het gareel gebracht. In de VS zijn goede ervaringen met dit soort heropvoedingskampen opgedaan.

Nou Rita, eat your heart out !

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:50

60, mooie leeftijd om op te stappen. Lutser.

fluh | 18-10-07 | 12:48

@rechtserakkerrik 18-10-07 @ 12:36
Ik ben evenmin homofiel en helaas ook geen Jood. Maar ben het wel helemaal met je eens. Dat tuig dat wordt al jarenlang niet hardhandig aangepakt omdat ze niet precies weten en kunnen bewijzen wie wat doet en wie waar voor verantwoordelijk is. Stel je toch eens voor dat je zo;n straatjochie oppakt, die altijd bij dat tuig rondloopt maar toevallig zelf die steen niet heeft gegooid. Nou jammer dan, had hij maar met normale mensen moeten omgaan. De bescherming door Halsema en soortgenoten van de potentiële ene niet al te schuldige Fin gaat ten koste van het welzijn van een hele wijk. Want als ze daar de boel vijf jaar terug hadden opgerold, hadden ze al dat tuig te pakken en heel misschien ook nog een stuk of drie tuig-achtige Finnen in spé, die daardoor net op tijd op het rechte pad gebracht kunnen worden. Maar nee dat mag niet, we laten de hele stad leegjagen, mensen vluchten weg zoals in oorlogsgebieden, maar belangrijkste blijft dat je geen Fin mag oppakken waarvan je niet met 100% zekerheid kan zeggen dat hij schuldig is. Daardoor gaat de hele wijk naar de kloten!

Geertjew | 18-10-07 | 12:45

@barrtt 12:32
Lag daar niet het vreemdelingenlegioen? Wellicht dat die in vredestijd bereid zijn wat dommekracht te begeleiden in het irrigeren van de Sahara? Prima idee !

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:39

Avondklok vanavond in Slotervaart?

Zal wel niet. Jammer, want dan hoef je je als ordehandhaver bv. nl. niet te bevrezen voor een false-arrest.

widtvoet... | 18-10-07 | 12:36

@geertjew 12:32
Het fascistische aan die Halsema is dat door haar angst zogenaamd onschuldige maar wel keihard op de plaats delict rondhangende kudtjongetjes onterecht te straffen er dagelijks (1470 keer dit jaar in Slotervaart) meerdere slachtoffers gemaakt worden die nog veel onschuldiger zijn.
Alles hier draait om zielige daders, aan de vaak verschrikkelijke gevolgen voor onnozele burgers (trauma's, straat niet meer opdurven, verhuizen) lijkt niemand geïnteresseerd.
Als er dan toch onschuldigen moeten lijden, laat dan die onschuldige meelopertjes maar een onterechte klap van de wapenstok krijgen hadden ze daar maar niet moeten zijn. 100x liever dan dat er b.v. weer een Joodse homofiel anno 2007 Amsterdam uitmoet omdat ie weggeterroriseerd wordt door overigens door sexuele frustraties minimaal net zo homofiele kutfinnetjes. (En nee, ik ben helaas geen Jood en gelukkig geen homofiel :-)

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:36

@rechtserakkerrik 18-10-07 @ 12:13
Is het niet beter om een regeling met Marokko maken om ze daar te plaatsten in een opvoedkundige faciliteit.
Zoals Pim destijds zei over het vluchtelingenbeleid: in de regio waar ze vandaan komen opvangen en helpen (is goedkoper en logischer).
Ik ben blij hoor dat ze nog een Marokkaans pasport hebben!

barrtt | 18-10-07 | 12:32

@Murdockyoufool 18-10-07 @ 12:27
Absoluut. Op gs na, zal de rest van de media Femke Halsema wel weer uitnodigen om haar te laten uitleggen dat het racistisch, generaliserend en buiten de wet is om mensen zomaar op te pakken. Wie weet lopen er ook wel onschuldige meelopertjes mee, van die lieve ciske de ratjes die het allemaal zo goed bedoelen. In Frankrijk -ik noemde het al eerder- heeft Sarkozy opdracht gegeven eventuele rellen keihard te beeindigen. Daarbij de wapenstok, traangas en indien nodig zelfs de kogel gebruikt worden. En iedereen die zich in de buurt van de relschoppers bevindt kan worden opgepakt. Opvallend is dat er sinds de nieuwe maatregelen geen rel meer is geweest!

Geertjew | 18-10-07 | 12:32

@tipo: niks ervan.Als je ze eigen verantwoordelijkheid leert, de luxe van het leven in NL leert te waarderen en als je ze leert dat er ALTIJD negatieve CONSEQUENTies op negatief gedrag volgen is dat niet nodig. Die jongens rennen naar het VMBO smekend om te mogen worden toegelaten. Inschrijfformulier met vulpen in tweevoud ingevuld in hun bibberende handjes: Nee, niet weer de straat op, niet weer op kamp...
Je moet kudtgedrag juist niet belonen met kopjes thee en gratis opleiding. Daar moeten andere niet-kleaudtzakjes ook bijbaantjes voor lopen en hun stinkende best voor doen. Laat ze eerst maar eens aantonen drie maanden lang in het kamp netjes te leren luisteren naar gezagsdragers, niet omdat het redelijk of eerlijk of rechtvaardig is maar simpelweg omdat ze je baas zijn. Dan praten we verder over meer gevorderde maatschappelijke vaardigheden als het volgen van een opleiding: geloof me, daar zijn deze jongens nog absoluut niet aan toe, en als ze dat al wel kunnen horen ze niet meer in het kamp thuis.
Aanpakken, die kleaudtzakjes!

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:31

lang zal Job leven (in een onebereikbaar oord ver weg)

Patrick Zweedsey | 18-10-07 | 12:29

@barrtt 18-10-07 @ 12:10
Pauw, the bad cop, probeerde nog wel iets, maar het was niet overtuigend.

@Geertjew 18-10-07 @ 12:09
Opgevoed als prinsjes, in je omgeving horend dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn en Nederlandse mannen homo's, theedrinken als straf voor een misdaad. Tja, dan denk je: the world is mine! De enige remedie is dan ook dat de pliesie de boel letterlijk uit elkaar slaat. Leer die klootzakjes dat niet iedereen voor ze buigt. Geldt ook voor andere Marokkanenbuurten in Nederland. De eerste reacties zullen 'iesj discriminasie' zijn en de schijtmedia -daar had Welten wél een punt- zullen weer zeiken over een aanpak die in strijd is met grondrechten en blablabla, maar ik denk dat het werkt. Give it a shot!

Murdockyoufool | 18-10-07 | 12:27

Gelukkig maar. We kunnen nu dus onze auto's veilig in Slotervaart parkeren, zonder deze op slot te doen en zonder risico op het terugvinden van een hoopje as of een ingetikt raampje?<br />

Eagle_Eye | 18-10-07 | 12:27

@rechtserakkerrik 18-10-07 @ 12:13
En leer de ambitieuze ongeschoolden stucen, metselen, slopen of schilderen (afhankelijk van het karakter). Dat heb je er nog wat aan.

tipo | 18-10-07 | 12:25

Wie was die vrouw ook alweer die met snel achteruitrijden een "Kleatzakjes uit het riool gekropen" probleem had opgelost?
Dat zouden meer mensen moeten doen! -

Pigha Lal | 18-10-07 | 12:25

-l

@xel | 18-10-07 | 12:19

Losers met een bovenkamer die is ingericht in stenentijdperkstijl moet je op zn stenentijdperks aanpakken,........
Alle tokkies spreken hun eigen taal,.... dus in die taal moet je antwoorden..........! So simplel!

@xel | 18-10-07 | 12:18

De politie heeft geen flauw idee wie de auto aan de Nachtwachtlaan in brand heeft gestoken afgelopen nacht. Ik vermoed de bejaarden uit het nabij liggende bejaardentehuis!

Geertjew | 18-10-07 | 12:13

Waarom zeggen ze niet: we hebben enige duizenden onopgevoede kansloze jongeren in Amsterdam en die gaan we een kans bieden door ze te heropvoeden? We stellen mevrouw Verdonk aan om met een budget van een kleine honder miljoen (10,000 euro per gevalletje) wat leuks in te richten op de Leusderhei - ik denk aan 30 persoons barakken, 5:30 opstaan, 6:30 na twee bruine boterhammetjes aan het werk greppels graven, 10:30 1kopje thee, 12:30 twee bruine boterhammetjes en een glaasje melk, en om 16:00 vrije tijd: sporten. Om 17:30 de avondmaaltijd (aardappels + soep) en 's-avonds strafregels schrijven cq. wetteksten uit het hoofd leren. Niet uit je hoofd kennen is de dag daarop geen ontbijt. Werk niet goed doen is 100 keer opdrukken. Niet opdrukken is de brandspuit. Nog steeds mekkeren is eenzame opsluiting. BREKEN die kleaudtzakjes.
Dat zou een hoop oude vrouwtjes hun portemonnee schelen, dat zou een hoop mensen schelen die niet hoeven te verhuizen, dat zou erg goed zijn voor het gevoel van veiligheid van die 990,000 niet-criminele Amsterdammers en mij dunkt dat er gedrilde welopgevoede mannetjes die netjes dank-je-wel-meneer zeggen en oude dametjes helpen met oversteken welom het staatbeeld in Mokum bepalen.
Dit land kan zooooo veel beter.

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 12:13

Als Welten en de zijnen zich wat terughoudend uitlaten omdat zij bang zijn dat de volgende geflipte kansenmongeaul niet met 'n mes maar met 'n bomgordel 't pliesiebureau binnen komt rennen begrijp ik zijn woordkeus en opstelling wel.

Dan zou men hem mbt. eea. maar (verkapte) "uitlokking" aan kunnen wrijven. Dat moet je niet hebben natuurlijk...

widtvoet... | 18-10-07 | 12:12

@ Murdockyoufool 18-10-07 @ 12:03
LOL
Valt echt niet op hoe deze intelligente, en altijd zeer kritische talkshowhosts nooit kritiek hebben op onzinnige linkse prietpraat.

barrtt | 18-10-07 | 12:10

@Murdockyoufool 18-10-07 @ 12:03
Ja het zijn prachtmensen die Finnen in Slotervaart. Ze hebben zo'n zware jeugd gehad. Waar papa gewend was met een kameel te reizen moesten ze hier zwartrijden met de bus, tram, metro, trein etc. In plaats van 20 kilometer naar de waterput te lopen, kwam het hier uit de kraan. Zo vreselijk allemaal dat aanpassen hier, geen wonder dat deze prachtkereltjes een wijk in brand steken. Er zou eens wat meer begrip voor ze moeten zijn. Latenw e bijvoorbeeld eens beginnen de bakstenen alvast klaar te leggen voor ze, dat scheelt een hoop moeite toch? Is alvast een prima handreiking, zo zien ze dat we ook begrip voor hun erbarmelijke situatie hebben.

Geertjew | 18-10-07 | 12:09

Bizar land. 'k Hoorde Welten -wat een vage clown!- gisteren bij P en W zeggen dat het om Ciske de Ratjes ging. Right. Straatschoffies die auto's in de hens zetten, journalisten bekogelen met stoeptegels en bewoners terroriseren. Als het zulke Ciskes, die eigenlijk een hart van goud bezitten, zijn, dan moet het ook geen moeite kosten om op ze in te praten. Lukt niet, hè?

Murdockyoufool | 18-10-07 | 12:03

Ondiep, maart 2007:
"De politie sloot dinsdagavond Ondiep hermetisch af. Zij heeft de toegangswegen naar de wijk afgeschermd met grote hekken. Bij de hekken staan veel politieagenten. In de wijk is het betrekkelijk rustig. Wel reden een bus van de ME door de wijk en rijden er agenten te paard en op de fiets."
-
Daar kon het wel.

Rest In Privacy | 18-10-07 | 11:59

Zo, stukje taalkundige analyse Pauw&Witteman & Welten (tussen de slijmerig politiek correcte ja-knikkers met serieuze o-wat-erg gezichten)
1. "We zijn al jaren aan het investeren om de vrede te bewaren (deksel op de pan)"
2. Wanneer wordt dat kookpunt dan bereikt? "Dat heb ik elke dag (angst voor massaprotesten ala banlieus).
Eerst een toon dat het echt niet aan de inspanningen van de politie ligt (de woorden 'repressie', 'strafkampen', 'geweldsmonopolie', 'bescherming van onschuldigen' en 'neerslaan' heb ik geloof ik gemist. Zo'n zeurtoontje met een uit het hoofd geleerd zinnetje "buurtvaders, -reggiseurs, hulpverleners". En dan opeens, die slip of the tongue dat ook meneer Welten bang is zich op straat te vertonen want o,o, een uniform zou eens een relletje te weeg kunnen brengen !
Politie geeft toe de situatie niet meer onder controle te hebben. In mijn strafrechtelijke beleidsnotitie (en hij vergelijkt zelf ook de politie in Gaza met het korps in Uruzgan) is het dan tijd voor het leger. Genadeloos hard. Dan maar een paar onschuldige slachtoffers door staatsgeweld ter bescherming van de dagelijkse slachtoffers onder de burgerbevolking van NL die nu door het islamofascisme in de burgeroorlog in Nederland vallen.
Zo. En nu heb ik gezegd.

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 11:59

Sikkeneur Daar heb je ook wel gelijk in maar we kunnen ook een wetsvoorstel indienen en twee jaar wachten onder tussen hebben we geen flikker meer te zeggen en gaat het land naar de klote.

Hiero1 | 18-10-07 | 11:58

Nou gelukkig maar, dat de hoofdinspectuer van de Amsterdamse politie zich veilig voelde bij de moskee.

holtor | 18-10-07 | 11:56

@ 11.40

Welten bij Pauw en Witteman (zie Telegraaf ook):
"Ik was zaterdag in de moskee ... Toen ik buitenkwam, voelde ik me veilig. Maar je houdt er altijd rekening mee dat er een paar gewetenloze kwelgeesten uit het riool naar boven komen kruipen."
Zo praat je toch niet over onze knuffelmocro's?
Dit vind ik echt te ver gaan!
Als Femke Halsema hier geen kamervragen over gaat stellen, overweeg ik toch echt om niet meer te sympatiseren met het Groen Links.

barrtt | 18-10-07 | 11:54

Hiero1 18-10-07 @ 11:40
Ik neem aan dat deze post aan mij gericht was?
Wat je aanhaalt is van een andere orde en heeft niets te maken met het wettelijk structureel kunnen aanpakken van straatettertjes en daar gaat de discussie over.

Sikkeneur | 18-10-07 | 11:52

nog maar vijf jaar Cohen en hij mag (nee moet) met pensioen.

ikker | 18-10-07 | 11:43

@wopper 18-10-07 @ 11:40
Ja die scheiding is wel nieuws, maar dat de Finnen helemaal niets meer durven nu de Franse ME carte blanche heeft om te slaan, schoppen, traangassen en indien nodig zelfs te schieten op dat tuig, daar heeft niemand het over. Het is rustig daar op straat, want ze worden nu een keer wél aangepakt. En hier nemen we gewoon nog een kopje thee..

Geertjew | 18-10-07 | 11:43

widtvoet... 18-10-07 @ 11:24
De tijd zal het zeker leren en ik heb er ook wel vertrouwen in.
Het lastige is dat 'we' elke maatregel (bijv. ID-plicht) ook weer zien als betutteling en inperking van vrijheden, terwijl nu eenmaal een wettelijk kader aangegeven moet worden om het Openbaar Gezag bevoegdheden te geven en Gerechtelijke uitspraken te kunnen doen.

Sikkeneur | 18-10-07 | 11:43

-weggejorist-

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 11:42

@Geertjew 18-10-07 @ 11:37

Nee, dat is niemand hier opgevallen.
Dat Sarko gaat scheiden wel.

wopper | 18-10-07 | 11:40

@barrtt 18-10-07 @ 11:33
Nee ze waren niet op heterdaad te betrappen toen ze bij dat bureau de ramen ingooiden. De politie zag wel dertig Finnen allemaal met stenen in hun hand staan, maar ze konden niet vaststellen welke Finnen dat raam nou hadden ingegooid. Wie weet waren de andere Finnen wel onschuldig bezog met een spelltje stenen overgooien!

Geertjew | 18-10-07 | 11:40

Ik kan nog een eurotop herinneren toen kon er wel opeens luk raak opgekpakt worden dus FUCK OFF met je rechtstaat die word toe gepast wanneer het de regering uit komt.

Hiero1 | 18-10-07 | 11:40

Welten bij Pauw en Witteman (zie Telegraaf ook):
"Ik was zaterdag in de moskee ... Toen ik buitenkwam, voelde ik me veilig. Maar je houdt er altijd rekening mee dat er een paar gewetenloze kwelgeesten uit het riool naar boven komen kruipen."
Zo praat je toch niet over onze knuffelmocro's?
Dit vind ik echt te ver gaan!

barrtt | 18-10-07 | 11:40

@Sikkeneur 11:23

Hmm. Verplichte opvoedingsondersteuning, gezinskoaches, nazorg voor jeugdig gedetineerden, samenscholingsverboden...
www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%...
020 zal tog ook wel vertegenwoordigd geweest zijn daar?

widtvoet... | 18-10-07 | 11:39

@rechtserakkerrik 18-10-07 @ 11:32

60, rechtserakker, 60 ipv 30..
Politici liegen altijd, dat is inherent aan het nobele vak, eh roeping, van politiek bedrijven.
Het zijn net islamisten!
Taqiya..

wopper | 18-10-07 | 11:38

@barrtt: Ik zit me nu echt vreselijk op te winden:
"Dat wij nog niet hebben aangehouden betekent niet dat dit niet gebeurt!"
Dat bedoel ik met niet eens proberen om consistent te liegen. Of zo dom zijn (moegebeukt door nietszeggende loze woorden in ambtelijke nota's) dat je het zelf niet meer snapt. Of je houdt ze aan, en dan gebeurt dat dus ook, of niet. Allebei is logisch lastig.
Samenvatting van Welten: we houden niemaand aan maar zijn er natuurlijk wel (overlegjes, nota's, beleidsafkaderende verkenningen, probleeminventarisaties) heel hard mee bezig maar dat ziet niemand BOE BOE.

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 11:38

@wopper 18-10-07 @ 11:32
Precies, het is nog lang niet zo erg als in Parijs en we moeten voorkomen dat onze Finnen zich ook gaan gedragen zoals hun Fingenoten in Parijs. We moeten ze vooral niet op stang jagen, maar kunnen het beter met zijden handschoenen doen. Laat die jongens zich toch uitleven met hun jerrycans, logisch dat ze boos worden als we ze dat plezier ontnemen.

Iemand al opgevallen dat de Finnen in Parijs helemaal niets meer doen sinds Sarkozy aan de macht is en direct heeft gezegd dat de ME daar met grof geweld mag optreden tegen onlusten?

Geertjew | 18-10-07 | 11:37

Problemen ontstaan niet door het oppakken van die lui, maar door het loslaten.

Het CDA | 18-10-07 | 11:34

Welten in de Telegraaf
" Dat wij nog geen jongeren hebben aangehouden, betekent niet dat dit ook niet gebeurt. We kunnen echter niet lukraak iedereen oppakken. Dat staat onze rechtstaat niet toe".
Wat een drogredenatie weer van deze draaikont. Wie zegt dat we willen dat iedereen lukraak wordt opgepakt? Wil je ons nu wijsmaken dat je deze jongens niet op heterdaad kon pakken toen ze het politiebureau aan het bekogelen waren?

barrtt | 18-10-07 | 11:33

@wopper 11:18
Dit bedoel ik nou precies.
Welten: 30 probleemjongeren, verantwoordelijk voor 86 aanhoudingen (3x per jaar een kopje thee op het pliesieburo als dank voor 365 dagen ellende)
In totaal 1470 arrestanten. Laten die allemaal 1 keer (het minimum, hè) opgepakt zijn.

Dan zijn 30 personen verantwoordelijk voor 86/1470 = 5,86% van de overlast. Die andere 94,14% is dan de overlast van de niet-harde-kern, daar kunnen we vooralsnog thee mee blijven drinken.

Tyf op met je leugens, stadsbestuur, ik geloof helemaal niets meer van jullie. En nog dom ook niet eens in staat om consistent te liegen. Eigen geloofwaardigheid is voor jullie allang geen issue meer.

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 11:32

@Geertjew 18-10-07 @ 11:27

Denk je?
Hmm.
'Ze' wachten nog even met hun terugmepscenario, het is per slot van rekening nog maar petit Paris.
Zei Boslim immers niet dat we koste wat het kost Parijse toestanden moeten zien te vermijden?

Laten we afwachten en theedrinken..

*comment = geheel sarcastisch bedoeld*

wopper | 18-10-07 | 11:32

@wopper 18-10-07 @ 11:18
ALs het moet schuwen ze de harde aanpak niet hoor inderdaad.
Er is alleen nog geen enkele aanleiding nu al te beginnen met die harde aanpak, nog niet eens de helft van de wijk staat in brand, er liggen slechts twee agenten in het ziekenhuis met zware verwondingen en heel soms kan je er overdag gewoon rondlopen zonder een steen tegen je kop aan te krijgen. Waar maken mensen zich toch druk over?

Geertjew | 18-10-07 | 11:27

Dat waren echter mariniers

Hiero1 | 18-10-07 | 11:26

30 9mm Hollow-Points: 8 euro
4 Autos: 40 000 euro

Lijkt me duidelijk wat er gedaan moet worden

Jerhenk | 18-10-07 | 11:25

@Sikkeneur 11:11

Dat kan allemaal waar zijn maar problemen met een buitenproportionele uitslag van de maatschappelijke gezagsslinger naar de repressieve kant zijn hier vooralsnog niet aan de orde. Eerder volledig kontra zelfs: men gooit met porseleinen theekopjes naar een kudde zich van niets en niemand wat aantrekkende, levensgevaarlijke, samenlevingsondermijnende olifanten!

De geschiedenis zal het uiteindelijk leren maar de tijd lijkt hier niet in "ons" voordeel.

widtvoet... | 18-10-07 | 11:24

widtvoet... 18-10-07 @ 11:09
Daar ben ik ook benieuwd naar.

vraagstaart 18-10-07 @ 11:09
Conservatieve tijden, toen een boef nog een boef was met erecodes.
Wel grappig trouwens de penose die de Dam schoonvegen.
Die 'ouwe' penose bestaat niet meer en degene die hun plaats hebben ingenomen gebruiken nu de straatcrimi's voor hun inkomsten.

Sikkeneur | 18-10-07 | 11:23

Welten in de Televaag:

"Volgens Welten is een groep van zo'n dertig hardnekkige probleemjongeren verantwoordelijk voor veel onrust in de buurt. "We weten wie het zijn, maar ze laten zich in het daglicht niet zien. Toch hebben we van die groep al 86 keer iemand opgepakt. Dit jaar staat de teller in de wijk in totaal op 1470 arrestanten. Dat zijn voornamelijk jongeren in de leeftijd van twaalf tot zeventien jaar. We doen dus echt wel wat in die buurt, maar het is slaan met zijden handschoenen aan. We dansen op eieren en moeten gelijktijdig proberen de deksel op de pot te houden. Maar als het moet, schuwen we de harde aanpak absoluut niet."

www.telegraaf.nl/binnenland/73209561/W...

RELJEUGD KOMT NOG AAN DE BEURT!

---

Kalf put dempen.. da's typisch Nederlands, no, dat ís Nederland ten voeten uit.

wopper | 18-10-07 | 11:18

*stijl achterover slaat*

MTB | 18-10-07 | 11:16

need i say more @ 11:04
De palastijnse gebieden hebben zelfbestuur. Het lijkt er nu op dat Slotervaart ook zelfbestuur heeft gekregen va

tipo | 18-10-07 | 11:15

@tipo 18-10-07 @ 10:46

Angst voor de stemmen.
Angst voor een zich religie noemende duivelse doctrine.
Angst dat hun multikulwereldbeeld in duigen valt.
Angst dat oplettende burgers hen doorhebben.
Angst om naast de EU-pot van zgn. fatsoen te pissen.
Angst voor zichzelf.

Ik weet 't niet.

wopper | 18-10-07 | 11:13

Dikke vinger voor zn "direct oppakken", dat is pak-em-beet vier auto`s en twee pliesies te laat Job. Maar geen nood, mijn theezakje is vanmorgen op de post gegaan.

Koekje-dr-bij? | 18-10-07 | 11:13

widtvoet... 18-10-07 @ 11:02
Handhaven volledig mee eens, maar zie ook mijn eerdere posts en daar wringt volgens mij op dit moment de schoen en hoofdbrekens veroorzaakt bij de Overheid en Openbaar Gezag.
Door met repressie als een olifant in een porceleinkast tekeer te gaan 'winnen' ze niets voor de langere termijn.

Sikkeneur | 18-10-07 | 11:11

@Sikkeneur

Ben trouwens best benieuwd of die konferentie "Jeugd en Overlast" afgelopen maandag en dinsdag te Ermelo nog wat werkbare initiatieven heeft opgeleverd...

widtvoet... | 18-10-07 | 11:09

-weggejorist-

Geertjew | 18-10-07 | 11:08

Rita is ook jarig hoor :( waarom daar geen bericht van op GS?

stijnos | 18-10-07 | 11:08

@tipo 18-10-07 @ 10:59
dat laatste is dan aardig gelukt maar in Israel wordt toch echt met scherp geschoten op oproerkraaiers in de Palestijnse gebieden en gaan ze niet eerst praten met een kopje thee en een koekje omte zien of er de volgende keer zonder geweld kan worden gedemonstreerd door die jongens.

need i say more | 18-10-07 | 11:04

Hiero1 18-10-07 @ 10:50
Ik begrijp je wel en de machteloosheid die velen voelen naar deze huftertjes, heb ik ook.
Punt is dat we in een rechtsstaat leven en de wetgeving op dit moment onvoldoende kaders biedt om deze probeemjeugd structureel aan te pakken.
Dit wordt nu wel op Cohen's zijn bordje geschoven, maar dat vind ik niet helemaal terecht.
Shock & Awe zijn geen optie en eigen recht ook niet, in elk geval niet voor mij om er 5 jaar voor te gaan zitten.

Sikkeneur | 18-10-07 | 11:02

@Sikkeneur 10:52

Achtergrond, spekulatie of kleur? U zou mij (idd.) beter moeten kennen!

Volgens mij is er al een halve slag gewonnen op 't moment dat men eens gewoon serieus zou beginnen met HANDHAVEN.

widtvoet... | 18-10-07 | 11:02

Volgens mij is er iemand danig in de war. Die 60 Marokkanen zijn de 60 "goede" Marokkanen. De rest, de overgrote meerderheid dus, is het analfabete tuig van de richel. Waarom zouden ze nu precies die 60 "goede" Marokkanen aan willen pakken??

rokershoest | 18-10-07 | 10:59

@ Sikkeneur 18-10-07 @ 10:41
Ja, maar het helpt in dit geval niet. Hun WILLEN niet praten. Hun WILLEN niet luisteren. Hun willen alleen ons kapodt maken.

Bob Sleeuwijk | 18-10-07 | 10:59

@need i say more @ 10:52
Hoezo? Cohen cre-eert juist een moslim-enclave in Slotervaart, om de rest van Amsterdam (Almere bijvoorbeeld) te vrijwaren van de radicale Islam. Segregatie is het resultaat van alles dat Cohen en Marcouch doen, dus zal dat wel de bedoeling zijn.

tipo | 18-10-07 | 10:59

@tipo 10:51

Kheb geen idee welke grijze konijnen men eventueel uit de hoed gaat toveren. Maar ik vond dat zich steeds herhalende nieuwsbericht wat typisch. Nogmaals; wellicht ligt er wat betrouwbare info mbt. een voortzetting van de onlusten...

widtvoet... | 18-10-07 | 10:58

Als die laffe teringpolitiek toch niets blijkt te doen, of te wéinig zal blijken te doen (hetgeen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het geval zal blijken te zijn), wordt het in daar in A'dam-West misschien 'ns tijd voor wat burgerinitiatief?
Wellicht zelf de straat opgaan (knuppel mee) of anders the A-team, of, beter nog, Blackwater Inc. inhuren !

Nappert | 18-10-07 | 10:55

Zou Burg. Leers niet willen verhuizen ?

priveptt | 18-10-07 | 10:55

"Unieke" maatregel?

Is het al zo ver met ons gekomen?

Goed idee: verjaardagskado 60 kut marokkaantjes voor kut Cohen.

uncleben | 18-10-07 | 10:53

widtvoet... 18-10-07 @ 10:47
We leven in een rechtstaat Widtvoet, om veroordeeld te kunnen worden is bewijslast nodig. Achtergrond, speculatie en/of kleurtje doen er niet toe.
Maar dat weet jij ook wel.

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:52

Als alle Joden in Irael dezelfde softe instelling zouden hebben als Cohen, zou de staat Israel waarschijnijk al een paar jaar geleden vernietigd zijn.

need i say more | 18-10-07 | 10:52

@widtvoet... @ 10:47
Zouden ze lokauto's in gaan zetten, met camera's er op?

tipo | 18-10-07 | 10:51

Hoezo gaan mensen hier serieus in op dat aantal van 30-60 ? Zoveel zitten er al in elke willekeurige coffeeshop. Dan heb je het over één straat ofzo? Amsterdam zit overvól met klootzakjes die de hele dag niets anders te doen hebben dan ontevredenheid uitstralen en hun gangster-cultuur uit te leven. Loop op eens over de Kalverstraat op een doordeweekse (school)dag, je bent aan het zigzaggen want als je die gastjes aanraakt krijg je een hengst en je hebt oordopjes in om niet misselijk te worden van al het 'gekankerhoer' en 'gekankerlijer'.
Alleen op het Muiderpoortstation lopen er al een paar honderd de boel te verzieken. Twee honderd meter verderop op het Javaplein zijn het er nog eens zoveel. In de Balistraat ziet het ook 'zwart' van de mensen. Voor de McDonalds in de Dapperstraat wordt de veiligheid gewaarborgd door de hulpjes van de cokedealers die er wachtlopen.
30-60 , zet daar maar eens drie nullen achter als je een inschatting wil maken van criminele voornamelijk (!) allochtone al dan niet net meerderjarige criminelen die vrij burgerlijk verkeer in onze hoofdstad belemmeren c.q. verhinderen.
30-60 , hoe naief kan je zijn ?
30-60 , vieze gore leugenaars, leer eerst tellen voordat je grote mensen problemen gaat aanpakken !

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 10:51

Sikkeneur 18-10-07 @ 10:41
In die buurten heb ik niets te zoeken ik ben 3 jaar geleden verhuisd om dit soort incidenten te ontlopen en mijn kinderen een veilige woon omgeving te geven 20 jaar in de Diamantbuurt gewoond werd echt schijt ziek van die gasten en heb vijf jaar vast gezeten voor zon etterbak die dacht ook dat hij met mij kon spelen, was een mis calculatie!

Hiero1 | 18-10-07 | 10:50

Het zoveelste slap geklets van die Cohen. Weg met die zak.
Waarom pikt de belastingbetaler dit allemaal?

uncleben | 18-10-07 | 10:50

Kom op jongens/agentjes: Cohen 60 jaar: geef hem 60 kut-marokaarsjes op zijn verjaardagstaart.

wILL | 18-10-07 | 10:49

Eerlijk gezegd geloof ik er maar weinig van dat er vanaf nu wél opgetreden zal gaan worden tegen onderhavig gespuis. Eerst zien, dan geloven. Job is een van de eerst verantwoordelijken voor het huidige klimaat in menig 020'se ghetto met z'n natte-kruispolitiek van wegkijken, ontkennen, bagatelliseren, goedpraten en toedekken. Deze man heeft "inkompetent" op z'n voorhoofd staan, geschreven met 't bloed van de slachtoffers van zijn wan- en waanbeleid.

Wat mij betreft komt onze hoofdstad (godbetere) vandaag nog onder kuratele van het rijk te staan.

PS. Grappig trouwens dat er al de hele ochtend door de media gonst dat men de komende dagen dat zogenaamd "kleine" klubje harde-kernidioten binnen gaat halen maar dat daar steevast aan wordt toegevoegd dat dat alleen maar kan bij "heterdaadjes"... Verwacht men nog meer gesneuvelde ruiten en brandende auto's dan de komende 72 uur?

widtvoet... | 18-10-07 | 10:47

@wopper @ 10:29
Ter Horst begrijp ik niet. Die subsidieert straks (met ons geld) radicale moslims-predikers om de radicale islam te bestrijden. Dat is niet zo iets als Kusters een miljoen geven om potentiele neo-nazi's meer zelfvertrouwen te geven.

tipo | 18-10-07 | 10:46

"Volgens Welten kent Slotervaart een harde kern van ongeveer dertig tot 35 raddraaiers die tussen de twaalf en zeventien jaar oud zijn. Zij zijn al diverse malen opgepakt, maar ook weer vrijgelaten".

Het probleem is dat onze rechtsstaat zo gecivilliseerd is dat we geen instrumenten hebben die afgestemd zijn op het niveau van denken van deze boefjes. Daarnaast haten zij de Westerse samenleving (gaan bijvoorbeeld dansen op straat op 9/11).

Moeten we ons dan aanpassen aan hun niveau, en worden zoals de Engelsen en Amerikanen die op basis van verdenking van terrorisme iedereen nu zonder proces mogen vasthouden?

Ik wil niet dat onze rechtsstaat verziekt wordt door 30-60 boefjes!

Kunnen we geen deal maken met Marokko, zodat deze jongens daar heropgevoed worden. Betalen wij wel voor de gevangenis daar en mogen ze terugkomen als ze hun straf hebben uitgezeten.

barrtt | 18-10-07 | 10:45

Hiero1 18-10-07 @ 10:36
Te hopen voor jou valt dat je dan niet per ongeluk mee opgepakt wordt, omdat je toevallig op de wrong place, wrong time aanwezig bent.

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:41

@me @ Bob Sleeuwijk
Ah, ik lees in ene hoe je vraag er staat.
Nee, niks met Mw. Halsema (brrr).
Maar ik denk dat je mijn post wel begrijpt, toch?

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:37

Misschien moeten de goede een keer leiden onder de slechte en als en iedereen oppakken en voor een aantal jaar vast zetten zoals bij Holleeder die zit ook al een tijdje vast zonder dat het OM iets concreets heeft dat moet ook met die alla mongolen lukken.

Hiero1 | 18-10-07 | 10:36

Bob Sleeuwijk 18-10-07 @ 10:28
? Wat bedoel je....

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:34

Dit is een job voor the A-Team of bij voorkeur Blackwater inc.

stevie wonder | 18-10-07 | 10:31

@Redactie,

Aanvulling op m'n postje van 10:14 uur
www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/artic...
Cheppih zit in het comité!
Z'n scherpe kantjes zijn eraf, zegt ie.
Misschien iets voor een topic.. in het kader van Mohammed Rasoel's waarschuwing dat taqiya-praat het land naar de afgrond brengt (gedeeltelijk dan hè, we hebben natuurlijk zat andere problemen)..

wopper | 18-10-07 | 10:29

@ Sikkeneur 18-10-07 @ 10:24

Was dat met [Femke mode /on] ?

Bob Sleeuwijk | 18-10-07 | 10:28

Hoe weten ze dat iemand rellen gaat trappen dan?

Pfft | 18-10-07 | 10:28

4 opgepakt ... het is wat. Ik krijg weer een beetje respect voor de politie als ze lak hebben aan het softe beleid van onze theedrinkert en politiechef. Dus: wanneer ze de lasergun neergooien en uit de bosjes komen omdat tuig eens een paar harde lessen te leren. De taak waar ze eigenlijk voor zijn. Wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat de politie de taak heeft om "de boel bij elkaar te houden? Bij de politie moet er inmiddels een (grote) groep zijn die keihard wil ingrijpen. Immers twee van hen zijn notabene binnen een politiebureau bijna de dood ingejaagd. Misschien kunnen ze dan nu eens begrijpen hoe het voor de normale burger op straat is, als zelfs politiemensen binnen een politiebureau niet veilig zijn. Mocht de politie op korte termijn en op eigen initiatief niets ondernemen, dan zie ik mij genoodzaakt mijzelf te bewapenen. Dat brengt immers (getuige de politieagente) afdoende bescherming voor mij en mijn gezin met zich mee.

cbrdrivert | 18-10-07 | 10:24

Bob Sleeuwijk 18-10-07 @ 10:17
Als jouw baas van jou ander gedrag wil of jij van je kinderen, wat gebeurd er dan?
Wordt jij dan simpelweg door je baas de tyfus geslagen om dat gedrag te bereiken, sla jij je eigen kinderen gewenst gedrag erin of wordt er ook nog gepraat?

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:24

-weggejorist-

Anth.9403 | 18-10-07 | 10:23

Klote...

Net aan het beleggen geslagen in thee, ik voorzag grote winsten de komende jaren. Maar natuurlijk een PvdA-er die dat om zeep helpt. Emonomie.

de_kleine_hoorn | 18-10-07 | 10:23

Praatsessies..... nu gaan we echt kapodt!

Bob Sleeuwijk | 18-10-07 | 10:17

Zijn de koffie thee en broodjes dit x weer op dezelfde plek als normaal?

Imallin | 18-10-07 | 10:17

Job ga 's lunchen in een Sushi-bar. Slappe lui-intellectuele hapsnurker die je bent.

En als je niet gaat lunchen in die Sushi-bar, loop dan maar tegen tramlijn 24 op.

Gain Style | 18-10-07 | 10:16

zou Job perongeluk sterrenmix gedronken hebben dat hij met deze vreemden maatregelen komt?

man on the edge | 18-10-07 | 10:16

de ME de reljongeren eens flink door elkaar heen laat meppen, daarna een enkeltje cel met wat andere lievertjes voor een paar weken en dan kijken of ze het weer doen.

Nevz | 18-10-07 | 10:14

@widtvoet... 18-10-07 @ 10:07

Ben je godver een week te laat met deze inzending voor het nieuwe volkslied....

lounge01 | 18-10-07 | 10:13

tokkie 18-10-07 @ 10:04
Ik begrijp je woede wel, maar je oplossingen en argumenten zijn mij tig bruggen te ver en doen zelfs erg eng klinken naar vervlogen (en gelukkig overwonnen) tijden.

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:12

we zijn onderhand de maatregelen van onze job wel een beetje zat met zijn allen
zal mij benieuwen wat die partij van de alochtoon er van af brengt

zwetser | 18-10-07 | 10:12

[email protected] 18-10-07 @ 10:07
Haha, dat ga ik nog een paar keer hardop voorlezen vandaag, op de maat.

Hertogin v. Pauperen | 18-10-07 | 10:11

Ik eis een refefdefum.... referdenfum...... refeffumed..... verkiezingen!

Bob Sleeuwijk | 18-10-07 | 10:10

grmbl, heb een typgebrek

Timson | 18-10-07 | 10:10

jammer dat de apen huil al vol zit met de slimme jongens

dus geen plaats voor deze groep marokaantjes meer

zwetser | 18-10-07 | 10:10

@mezelf; Why=while
*gauw xtra koffie pakt*

Rest In Privacy | 18-10-07 | 10:10

Ach, a'dam is op dit moment prmia te doen - lost van de berichtgeving - kom in alle delen en maak nooit wat mee. IN die kutsteden als Almere, lelystad en Rotjeknor is het volgens mij linker.

Timson | 18-10-07 | 10:10

@widtvoet... 18-10-07 @ 10:07

LOL!
Verbale deaudssteek voor onze jofele jood job!

wopper | 18-10-07 | 10:10

de juiste oplossing voor dat schorem: een graties neqschot

proefme | 18-10-07 | 10:09

ROFL
@widtvoet. Super! Why you're at it; doe mij wat geyle buurtmoeders.

Rest In Privacy | 18-10-07 | 10:09

@Burgerlijke ongehoor 18-10-07 @ 10:02
Soete lieve Gerritje natuurlijk, of Bos laat het de hardwerkende nederlander gewoon ophoesten, dat kan ook.

AllesIsZinloos | 18-10-07 | 10:09

Mischien staat Cohen wel iets te veel onder invloed van zijn hoer van halal.

Agent327 | 18-10-07 | 10:08

we zijn onderhand de maatregelen van onze job wel een beetje zat met zijn allen
zal mij benieuwen wat die partij van de alochtoon er van af brengt

zwetser | 18-10-07 | 10:07

60 prachtige lentes alweer. God, waar blijft de tijd...

*schraapt keel*


Er is er één jarig hoera, hoera
Dat kun je wel zien dat is Job
Dat vindt de bezetter heel prettig ja ja
En hangt hem een krans om de kop

Hij heult met hem hoera, hoera
Hij buigt voor hem hoera, hoera
Hij leeft voor hem hoera, hoera
Hij knielt voor hem hoera

Bang zal hij leven
Lang zal hij beven
Bang zal hij leven in Eurabia
In Eurabia
In Eurabia

Hieperdepiep Hou Zee!
Hieperdepiep Hou Zee!


Zeau en nu weer trakteren lutser. Doe eerst maar es nieuwe buurtcentra, wat vlindervangreisjes en een grotere moskee.

widtvoet... | 18-10-07 | 10:07

Keihard aanpakken, al maanden beleid sinds Marcouch de verkiezingswinst pakte.

sieb13 | 18-10-07 | 10:07

@tokkie 18-10-07 @ 10:05
precies, want volgens mij komen dit soort toestanden in de thuislanden echt niet voor

need i say more | 18-10-07 | 10:06

Hier zijn alleen nog maar draconische maatregelen werkbaar, maar dan moet je wel eerst een "normale" burgemeester hebben en niet een of andere theedrinkende-houtjetouwtjejasdragende-bange sufkut van de PVDA. Met draconisch bedoel ik die 60 bosmongeaulen oppakken en ook hun familie, broers zuster, oom tante het hele zooitje, al hun bezittingen laten vervallen aan de staat, op het eerste de beste vliegtuig zetten naar land van herkomst en ze bestempelen als persona non grata. Geert Wilders zal zich er in wentelen als hij dit leest, maar mijn punt is beste Job, stel eens een daad, laat ook zien dat je er voor de rest van 020 bent. Buurthuizen bouwen en rooibosthee drinken heeft niet geholpen!

Karel Kruizenruiker | 18-10-07 | 10:06

-weggejorist-

tokkie | 18-10-07 | 10:05

@Gaz21 18-10-07 @ 09:59
jongelui? dat zijn goedverdoeme nog kinderen!

need i say more | 18-10-07 | 10:05

-weggejorist-

tokkie | 18-10-07 | 10:04

Als je auto tijdens rellen in de hens gaat valt dit onder molest
Ofwel de verzekering betaald geen cent!
Dus het minste wat je kunt doen is die rotfinnen oppakken en laten betalen tot de laatste cent.
Duurt wel ff met een uitkering maar dan maar wat minder thee drinken

kalknagel | 18-10-07 | 10:04

LOL Bob Sleeuwijk 18-10-07 @ 09:46

ongegeneerd | 18-10-07 | 10:03

Lying Dutchman 18-10-07 @ 09:58
Ook daar zit wat in, alle aandacht vanuit de media is ook olie gooien op snel in vuur en vlam staande ettertjes vanwege image-building binnen de peergroep.

Sikkeneur | 18-10-07 | 10:03

@laurentius 18-10-07 @ 09:56
of een taart met 60 brandende autootjes?

need i say more | 18-10-07 | 10:03

En wie gaat dat betalen ?

Burgerlijke ongehoor | 18-10-07 | 10:02

supah 18-10-07 @ 10:00
Tja, ook al zo'n punt in Nederland. Als je netjes bent, je belasting betaalt, zuinig en gezond leeft, een schoon huis hebt, en noem maar op weet de overheid je altijd te vinden. Om te betalen welteverstaan. Je kan beter alles verhoeren en versnoeren, dan krijg je alles.

listen2bobmarley | 18-10-07 | 10:02

Elke straathoek een leopard tank en geef de schutter een extra vakantiedag voor elk stuk scooterrijdend riftuig. Waarom tijd en geld stoppen in mensen die zich niet gedragen (Riftuig) maar geld weghalen bij mensen die tenminste nog proberen iets van zichzelf te maken (studenten)? Typisch nederlands.

supah | 18-10-07 | 10:00

Volgens commissaris Welten van Amsterdam gaat het om een groepje van 30-35 jongelui in de leeftijd van 12-17 jaar. Hun ouders zouden volgens hem geen invloed meer hebben. Okay, 12-17 jaar, dat is toch minderjarig? Uit de ouderlijke macht ontzetten en vervolgens drillen in een boevenkamp of een Kazerne die niet meer gebruikt wordt. Laat ze maar een gat graven van 1x1 meter en het zand van het volgende gat gebruiken om het eerste weer dicht te gooien. Als ze dat een jaartje gedaan hebben zullen ze wel anders piepen.

Gaz21 | 18-10-07 | 09:59

Soms denk ik wel eens dat wanneer de media-exposure nihil zou zijn en je daadwerkelijk begint met arresteren, dat de animo voor rellen snel wegzakt.

Lying Dutchman | 18-10-07 | 09:58

zullen we Job zo'n hele grote taart sturen waar dan een marokkaantje uit springt?

laurentius | 18-10-07 | 09:56

Zullen we Job zijn fiets in de brand steken, denk dat er dan geen bakkie thee inzit. Dan krijg je waarschijnlijk meteen 6 knuppels en een waterkanon voor je kiezen.
*Gaat voor bakkie nr. 4*

ijsklont | 18-10-07 | 09:55

witwas 18-10-07 @ 09:47
Ik ben het met je eens en ik denk dat daarom ook koortsachtig overleg wordt gevoerd tussen de driehoek, deelraad en landelijke overheid hoe dit wettelijk zo adequaat mogelijk aan te kunnen pakken en te voorkomen dat deze etters binnen no-time ('wijzer' en trotser) weer op straat staan.

Sikkeneur | 18-10-07 | 09:53

Gefeli Job, 60 tis wat, nou stukeje MOKKAtaart en kopje rooiboos en dan met de vut en snel over op een daadkrachtige burgemeester. Doei Job !

krommeteen | 18-10-07 | 09:52

??
Heeft Cohen de pensioengerechtigde leeftijd berijkt?
...
Iets zegt me dat hij deze jongeren niet zal/durft gaan aanpakken.

the specialist | 18-10-07 | 09:52

Nouja,60 is een goed begin..*steekt veer in Job Cohen's .. ehmm.. oor*

de grote Anti | 18-10-07 | 09:48

tokkie 18-10-07 @ 09:40
Jij leeft liever in een dictatuur?
Vlekjes worden onopvallend weggewerkt tot je tot de ontdekking komt dat je ongemerkt weleens het volgende vlekje kon zijn?

Sikkeneur | 18-10-07 | 09:48

@ no-style.

Goed idee dat verjaardagscadeau voor Job mits :

- de auto's van die gasten zelf zijn
- ze beloven er in te blijven zitten wanneer ze eenmaal in barnd staan.
- ze bovendien inrijden op alle meerijders die niet in een auto passen.

MadeGo | 18-10-07 | 09:48

@sikkeneur Natuurlijk moet het wettelijk kunnen, maar die gastjes moet voor eens en altijd duidelijk gemaakt worden dat misdaad niet loont. En als je ze niet kunt opsluiten omdat ze minderjarig zijn kan je ze toch nog wel kaalplukken?! En anders moet de wet daar maar eens op aangepast worden.

witwas | 18-10-07 | 09:47

HP de Tijd lezer! 18-10-07 @ 09:43

Wouter Bos krijgt altijd gelijk, hij heeft namelijk alle meningen in een pot op zijn bureau staan.

kwarkoo1 | 18-10-07 | 09:46

@Kwarkoo1 09:41,
Het zou 'm misstaan om onze grieven niet te zien, te horen enz.

@Dr.Faust 18-10-07 @ 09:41

Wie drinkt er nou thee??
Doe mij maar een lekker bakkie pleur!

---

Maak van AT5 uw favoriet: Islamsterdam komt bij iedere dag bij u thuis:
www.at5.nl/

wopper | 18-10-07 | 09:46

@ Mout van Amstel

Je zou een boek moeten schrijven.

katohy | 18-10-07 | 09:46

Tuurlijk, die 4 opgepakte Marokkanen lopen nu allang weer vrij rond! Wat dacht je dan? Ik hoop wel dat de politie hen bij vertrek uit het politiebureau niet hun persoonlijke bezittingen (jerrycans ed.) heeft meegegeven..
In ieder geval stond mijn auto vannacht veilig geparkeerd en daar staat hij komende nacht weer!
Nou ja, nog eventjes en dan hebben we een kabinet CDA/PVV/TON (Balkenende V).

vangodlos | 18-10-07 | 09:45

wat een slapjanus is die Welten. Als je boe roept poept ie in z'n broek .
geen man van de straat .
doe mij Rambo maar

laurentius | 18-10-07 | 09:45

60 etterbakken? Het waren er toch 1 miljoen?

AllesIsZinloos | 18-10-07 | 09:41

Dit kan echt niet! Dit is de reinste DISCRIMINATIE!

Ik pleit voor meer thee en broodjes: Die arme kansenjongeren kunnen er ook niets aan doen.

Dat ik, als ik mn boetes niet op tijd betaal voor 3 km te hard rijden, mn huis kwijtraak en word kaalgeplukt heeft NIETS te maken met t feit dat die jonge knullen graties alles af mogen breken zonder straf.

Want de grondwet (gelijkheid van behandeling) geldt alleen voor die arme zielige kansenjongentjes als t de politiek en hun uitkomt.

THEE IEMAND?!?!

Dr.Faust | 18-10-07 | 09:41

Leave my car alone please ! I had to save for it.

krommeteen | 18-10-07 | 09:41

wopper 18-10-07 @ 09:37

Als Cohen het maar niet waagt om op die herdenking te komen!

kwarkoo1 | 18-10-07 | 09:41

burgemeeste cohen en korpchef welten kunnen allebei wel ontslagen worden.
het zijn beide totaal waardeloze visieloze bestuurders zonder ruggegraat.
de mocrovriendjes cohen en welten zijn flapdrol;len eerste klas zonder lef in hun donder.
een burgemeester met lef in zn donder was gewoon overgegaan tot inzet van grof geweld ipv flauwekulpraatgroepjes
ik snap werkelijk niet dat de politie amsterdam cohem niet gewoon met vrouw en kinderen amsterdam uitschopt en samen met de amsterdammers het commando over amstedam weer terugneemt van die mocros en cohen
cohen is een schande voor ons land

tokkie | 18-10-07 | 09:40

@polfermot 18-10-07 @ 09:10
Ja hoor, natuurlijk kan dat! Als die deur er nog staat dan. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het feestje vandaag "een beetje te gezellig" wordt vanwege de zestigste verjaardag van de vader alle theedrinkerts. Dat moeten we dus geheel in Finse traditie vieren.

Hertogin v. Pauperen | 18-10-07 | 09:40

Alles wat ze krijgen zal een waarschuwing zijn. Een taakstraf maybe, maar daar blijft het bij.

Bob Sleeuwijk | 18-10-07 | 09:39

Oproep aan de jongens en meisjes uit Slotervaart, 60 hardcore rebellen en 1000 meelopende watjes. Willen jullie mijn fantastisch burgemeester een fantastisch cadeau geven met 60 brandende auto's???
BVD

witwas 18-10-07 @ 09:30
Dat heb ik al in diverse draadjes aangegeven.
Aanpakken, oppakken, publiekelijk met naam en toenaam ten schande brengen en ouders (aangezien ze minderjarig zijn) oplaten draaien voor de materiële kosten.
Alleen kom ik weer terug op mijn eerdere post, het moet wel op een dusdanige wijze binnen de wettelijke kaders van onze rechtstaat dat 'we' hiermee het probleem structureel kunnen oplossen.

Sikkeneur | 18-10-07 | 09:38

-weggejorist-

FrAgFo0d | 18-10-07 | 09:37

Het is Herfstvakantie in Amsterdam. Als ik door de Kinkerstraat loop, zie ik de verveling letterlijk van die groezelige smoelen druipen.
Slotervaart, zet je schrap want dit gedrag geeft de ouders van deze lamstralen precies wat ze willen; dat 'zuivere' geloof verbreiden. Terwijl de agressieve en onberekenbare puberzonen als ordebewakers door de barrio struinen kunnen pa en moe ongestoord door de Koran bladeren.

Mout van Amstel | 18-10-07 | 09:37

@All,

Vrijdag 2 november om 19.00 uur herdenken we Theo van Gogh:
sioenederland.wordpress.com/

---

Job is nog in 2strijd:
'zal ik m'n projectjesreis naar mocroland laten prevaleren of toch maar naar de herdenking gaan?'..

wopper | 18-10-07 | 09:37

Ik heb de kracht er niet meer veur om nog te reaguren op dit tuig.

kneuterzak | 18-10-07 | 09:36

Sikkeneur 18-10-07 @ 09:31

bedankt , ik had job ook uitgenodigd, maar hij had nog wat te doen zei ie.

laurentius | 18-10-07 | 09:36

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een man wiens grootouders in Bergen Belsen door de schoorsteen zijn gejaagd het altijd opneemt voor de hedendaagse jodenhater-bij-uitstek, de islamofascist. Niet te geloven. Worden burgemeesters af en toe wel getest of ze geestelijk in orde zijn? Zo niet dan is het misschien een goed idee om daar eens mee te beginnen.

Shani | 18-10-07 | 09:35

Sjo, was best een ludiek idee gisteren. Mijn kaartje met theezakjelabel
(3x woordwaarde) zit op de post richting Job C.

G-unite | 18-10-07 | 09:34

Nu dan wordt het tijd voor een Fin als burgermeester...

Gifkikker | 18-10-07 | 09:33

Goedemorgen GS! Denken jullie de middag te kunnen halen?

Teen | 18-10-07 | 09:32

laurentius 18-10-07 @ 09:22
Gefeliciflapstaart!

Sikkeneur | 18-10-07 | 09:31

Sikkeneur 18-10-07 @ 09:26 Om te beginnen maar eens voor de materiële schade op laten draaien, en indien noodzakelijk dat verhalen op de (aansprakelijke) ouders. Kijken of ze dan nog 's nachts over straat zwerven.

witwas | 18-10-07 | 09:30

tegen de muur ermee!

2coowl4you | 18-10-07 | 09:29

Oppakken.. dan gaan ze huilen en zijn ze zo weer vrij om door te gaan met hun praktijken.. das niet echt zo uniek.. das al vaker voorgekomen..

ManiacMansion | 18-10-07 | 09:28

30 tot 35 kinderen van tussen de 12 en 17 jaar......... Hoe moeilijk is het om dit groepje aan te pakken?

need i say more | 18-10-07 | 09:28

Ik wil wel wat reljeugd overgieten met kokendhete thee... dat lijkt me nu een goede aanpak

Takenu | 18-10-07 | 09:28

@redactie: Het probleem oplossen voor de lunch? Dan liggen die gasten nog in hun bed te stinken.

kwarkoo1 | 18-10-07 | 09:27

Job! Wat doe je!? Zijn je theezakjes en koekjes op?

whatisup? | 18-10-07 | 09:26

30 a 35 huftertjes die voor het grootste deel nog onder het jeugdrecht vallen.
Dan vind ik het wel enigszins legitiem om even de tijd te nemen alle wettelijke opties binnen onze rechtstaat te onderzoeken hoe je deze groep het hardste kan aanpakken en randverschijnselen als meelopers ook nog kan indammen.

Shoch & Awe als optie helpt niet, hoe graag menigeen dit ook wenst.
Gehaaide advocaten hebben deze knapen anders toch zo vrij, aangezien het geen terroristen zijn, noch hun gedrag ingegeven wordt door een godsdienst.
Waar deze raddraaiers al schizoïde opgroeien binnen 2 culturen, ontstaat voor hun ouders ook probleem, doordat traditionele en cultureel bepaalde tucht binnen de huiselijke sfeer ook niet meer mag.
Het wachten is op de eerste aanklacht tegen de pliessie die geweld gebruikt tegen een jongere.

Sikkeneur | 18-10-07 | 09:26

Ik snap niet dat Cohen nog steeds in functie is.

Peer de Krijp | 18-10-07 | 09:26

Zou het helpen als job eens koffie ging drinken i.p.v. thee?

Hellsmurfje | 18-10-07 | 09:26

Ach wat leuk, vandaag een gebakje bij de thee!

uninvited guest | 18-10-07 | 09:24

ik ben ook jarig vandaag

laurentius | 18-10-07 | 09:22

Ik tel altijd dubbel na een fles jenever, de Amsterdamse stads-en deelraadbestuurders na flinke pot rooibos.

OpaWizzkid | 18-10-07 | 09:22

@22grafik 18-10-07 @ 09:17
ECHTE moslimbroeders rijden alleen kameel. Dus de rest mag je affakkelen. Behalve de BMW uit 1973 van hadji Yoessuf en de Mercedes 190D uit 1972 van imam Ali.

fzwart | 18-10-07 | 09:21

En proficiat maar weer, jij ouwe sir-wannebee.

Frank Culemborg | 18-10-07 | 09:20

Gefeliciteerd, Job. Ja, lekker, kopje thee.
Nee maar, gebakje erbij, tjongejonge. Doe maar eentje met veel slagroom.
Mijn auto staat hier voor de deur. Is nu wel veilig, he?
Zeg Job, wat ga je nu doen met die paar raddraaiers die jullie gaan arresteren?
Heropvoeden? Oke dan, maar die andere tienduizend?????

fapman | 18-10-07 | 09:19

ik vind het echt belachelijk, laat die jongens nou gewoon met rust. Ze willen alleen maar hun frustratie kwijt, kan een paar dagen duren maar dan heb je ook wat. Van oppakken worden ze heus niet beter.

Geert W | 18-10-07 | 09:19

En wij gaan toch gwoon lekker stug door met onze theezakjes-aktie. Heb hem net al op de post gedaan.

stoutklein_kutkonijn | 18-10-07 | 09:17

"Job Cohen is vandaag zestig jaar geworden." En mijn Rita (Trots op Nederland) is vandaag 52 geworden.

* zet em nog ff recht... de feestmuts...

Mr. C. Delicti | 18-10-07 | 09:17

ik vraag me af of ze speciaal autos van nederlanders verbranden of steken ze ook auto's van moslimbroeders in de hens ?

22grafik | 18-10-07 | 09:17

Oh, ik redeneer dan alsvolgt: er zijn ongeveer 10% = 100,000 marokkanen in Amsterdam. 50% is vrouw en van de 50% mannen is ongeveer 50% in de leeftijd van 10-30 jaar. Van die 50% durf ik wel te stellen dat tientallen procenten in aanraking is geweest met justitie voor geweldsdelicten. Dan kom je dus al snel op tienstallen procenten van 25,000 =+/- 10,000 . Maar gelukkig dat dit soort populistische, tendentieuze, onnodig kwetsende en gewoon FOUTE simplistische rekensommetjes eenvoudig kunnen worden ontkracht door de pseudo-demografische demagogen van het Amsterdamse politburo.

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 09:17

De VeeVeeDee wil een straatvebod voor iedere maroc die het woord"benzine'maar in zn mond durft te nemen. ( radio1)

fuckje | 18-10-07 | 09:17

En nu hebben ze het nog maar over één wijk......

fuckje | 18-10-07 | 09:14

Job zal vandaag wel een brande gevoell heben in zijn keel. Is het de Thee of .... . In iedergeval Rennies verkopen ze bij de kruidvat

Zymagtohic | 18-10-07 | 09:14

Beetje jammer dat Maf & Co niet eerder konden bedenken dat ze die máar 60 hardcore relschoppers kunnen oppakken. Daar drink ik een kopje thee op.

noecks | 18-10-07 | 09:13

Als de belastingbetalers beginnen te radicaliseren door de overdosis multikul, dan wordt het misschien wel verstandig af en toe een provocateur te arresteren.
Per slot van rekening zit er toch een achterdeur in het politiebureau. Niemand die dat weet.

Jan Passant | 18-10-07 | 09:12

@DopeFish 18-10-07 @ 09:05
Het waren toch ook mooie auto's ?

fzwart | 18-10-07 | 09:12

Hen & Co hebben gisteren thee gedronken en de malle jongens zijn met een *UNIEK* idee gekomen, briljant... laat nou helemaal niemand eerder hebben bedacht dat je relschoppers kunt oppakken!

W.I.E. de Po | 18-10-07 | 09:11

Fijn dat het is opgelost, gelukkig dat er maar zestig kutfinnen wonen in Amsterdam ik dacht dat het er veel meer waren maar ja ik ben maar een eenvoudig persoon en heb daar natuurlijk geen verstand van, de hoge heren zullen het allemaal wel beter weten. Een pak van mijn hart, want ik dacht dat er in Amsterdam alleen al zeker zo'n 10,000 Finnetjes rondliepen met een strafblad c.q. met justitie in aanraking geweest voor geweldsdelicten. Dat zou nog maar 1% van de bevolking zijn en op de Rottumerplaat passen maar gelukkig is het probleem veel kleiner en dan moet het inderdaad voor de lunch nog over zijn, hoor!
Dank u wel, Politie en Justitie, voor de onfeilbare bescherming die ik van jullie ontvang! Fijn dat ik straks om 13:01 de Dapperstraat op kan lopen en mijn rechte als vrije burger uitoefenend weer ongestoord "Mohammed is een pedofiel" kan roepen !!

rechtserakkerrik | 18-10-07 | 09:10

dus ik kan m'n auto gewoon weer met een gerust hart voor de deur zetten vanmiddag als ik thuiskom van een dag hard werken?

polfermot | 18-10-07 | 09:10

Gefeliciteerd hoor, mooie leeftijd om met pensioen te gaan.

Lobo | 18-10-07 | 09:09

-weggejorist-

Nee dus! | 18-10-07 | 09:09

Water is voor kikkers en thee is voor flikkers!

ijsklont | 18-10-07 | 09:08

-weggejorist-

ethan_joy | 18-10-07 | 09:08

die is dus vrij vandaag, en morgen ook en dan is het weekend. Ze wachten maar ff tot maandag, dan is Job weer beschikbaar voor het plan van harde aanpak

prestodegekste | 18-10-07 | 09:07

Eerst maar eens afwachten. Die Cohen blijft een PvdA'er en plakken de ene leugen aan de andere vast om zelf maar buiten schot te blijven.

fzwart | 18-10-07 | 09:07

Waarom gaat iedereen er maar van uit dat ze de waarheid vertellen? Dat het maar om 30 tot 60 koorknaapjes gaat? Laten we niet vergeten dat vrijwel de gehele Marokkaanse gemeenschap is verziekt met gedachtengoed die nooit de mijne zal zijn.

cbrdrivert | 18-10-07 | 09:06

Ha fijn,nou kan hij lekker aan de muntthee met Rita. 'Neerlands trots' is vandaag ook jarig!

Ms.K. West | 18-10-07 | 09:05

Op z'n Deelders:
60 jaar geleden vochten ze ook niet terug! Toen die mariniers hier op de maasbrugge die moffe de strot afbete, stonde ze daar godver allemaal met de klauw omhoog te kijken wat een mooie auto's die duitsers toch hadden!

DopeFish | 18-10-07 | 09:05

er is nog hoop...

knurft | 18-10-07 | 09:04

thee = gay... zou job het nu eindelijk ook doorhebben?

pietde1e | 18-10-07 | 09:03

autbranden, altijd jammer he, zulke opzichtige spelfouten.

wo ist der bahnhof | 18-10-07 | 09:03

vlammetjes bij de borrel vanavond?

zeikzak | 18-10-07 | 09:02

Dat worden dus liters thee vandaag!!!!!! Job niet gefeliciteerd, ga eerst maar eens wat doen aan die puinhoop.

broodje gezond | 18-10-07 | 09:01

Daar drink ik een kopje thee op. Gefeliciteerd, draaikont.

De Hongaar | 18-10-07 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken