Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA: peop over benzineprijs

Prijs je rijk...Hilarisch bericht vanochtend in de Televaag. Wij citeren: Het CDA wil korte metten maken met de “uitbuiting van automobilisten.” Rustig, niet omvallen en weer even zitten. Ja, het klopt dat de CDA uw lease-auto zwaarder gaat belasten. En ja, het het klopt dat het CDA de BTW vanaf 2008 opschroeft naar 20 procent. Maar nu de gezichten weer even in de plooi. Het verhaal gaat namelijk verder: “Door concurrentie af te dwingen tussen pomphouders langs snelwegen kan de benzineprijs met zo’n 12 cent omlaag.” Ja, krabbelt u maar weer op. Het klopt dat het CDA de benzineaccijns vanaf 2008 verder optrekt en het klopt eveneens dat datzelfde CDA diesels volgend jaar extra gaat bestraffen. Maar wacht even, het zijn de pomphouders die u een poot uitdraaien. Niet de overheid. Accijnzen staan hier namelijk los van. Moehahaha. Kudt CDA!

Reaguursels

Inloggen

Voor een liter euro ongelood moet nu ongeveer 1 euro 43 betaald worden; circa 90 eurocent daarvan is belasting en accijns. Daarmee is de benzine in Nederland inmiddels de duurste ter wereld, zo blijkt uit onderzoek van CNN Money.
Als ze nu eens beginnen om van die 90 cent wat terug te geven aan de burger en niet de staatskas van Woutertje blijven spekken komt het wat eerlijker over. Het kwartje (nu +/- 12 cent) van Kok is ook nog nooit stopgezet. Dus het 'kwartje van Kok" eraf en we hebben de goede prijs.

De Boskabouter | 17-10-07 | 13:37

Van mij mag de prijs twee keer zo hoog worden. Misschien dat dan de mensen eens gaan nadenken over een auto die twee keer zo zuinig is. Gaan we eindelijk eens iets goeds voor én het milieu én het energie vraagstuk doen.

OzitdatzO | 16-10-07 | 22:33

Wanneer wordt autorijden voor uitkeringtrekkers eindelijk verboden?

poedel | 16-10-07 | 18:52

brandstof goedkoper... :S daar heb je lekker veel aan met een brandstofpas...

Rekel_83 | 16-10-07 | 18:44

@koeberg 16-10-07 @ 11:35
Files zorgen voor meer brandstofverbruik per auto dus meer inkomsten.
Het tijdverlies wat de file kost is voornamelijk voor rekening van de werknemer
die moet een uur eerder zijn nest uit dan noodzakelijk. En voor diegene die wel betaald in de file staan dan wordt het inclusief btw doorberekend aan de klant.

Maar hoe de Bovag het kwartje van Kok omrekent naar 8,3 eurocent is mij een raadsel 11,3 komt meer in de buurt.

voldemort | 16-10-07 | 17:23

echt on-ge-loof-lijk .....!!!

krijgdetering | 16-10-07 | 16:55

Is dit niet typisch een 'links lullen, rechts vullen' aktie van 't CDA ?

Prikker | 16-10-07 | 16:24

Hilarisch, de redenen die de media geeft voor de gestegen olie-prijzen. Noem het beestje eens bij de naam.

Devidas Frietman | 16-10-07 | 16:16

albert136 16-10-07 @ 12:05
Ik noem wat opties:
+ Zonneenergie
+ Windenergie
+ Waterkracht
+ Biobrandstof
Dank u.

Mastermattie | 16-10-07 | 16:08

Is dat geen typefout? Moet het niet zijn: Benzine is 112 cent te duur? Dat is namelijk iets meer conform de waarheid.

koerbagh ® | 16-10-07 | 15:35

Kan ik mooi tanken bij de Totall

Rotzak84 | 16-10-07 | 15:26

Godverdomme! 'k Kan dit klotekabinet wel wurgen.

Murdockyoufool | 16-10-07 | 15:04

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 11:16
Automobilisten klagen inderdaad veel. Een deel daarvan is terecht, een deel is onterecht. Uiteraard wordt de eauverheid voor het grootste deel van de problemen aangekeken: zij beheert het wegennet, heft belastingen op vervoer, rommelt met het OV-beleid enz.enz. Dat neemt niet weg dat de rijderT de hand in eigen boezem moet steken waar van toepassing. Edoch, met onderhoud alleen komen we er niet, de hele opzet moet anders.
Automobilisten klagen echter niet alleen, ze genieten ook van een leuk stukje sturen. Met een lekker muziekje droog van deur tot deur. En ze betalen daar graag en continu voor. Maar het moet eens afgelopen zijn met het afschilderen van iemand die auto rijdt als een fouterik en het constant opzadelen met niet aan de mobiliteit ten goede komende kosten, omdat hij/zij het toch wel betaalt bij gebrek aan zinnige alternatieven.

Het Oude Rijden | 16-10-07 | 13:50

@ albert136 16-10-07 @ 12:05

Feit:De zon levert ons meer dan vijftig keer zoveel energie als wij jaarlijks in Nederland aan gas, elektriciteit en benzine verbruiken

en wat doet de overheid? die stopt met het subsidieeren van zonnepanelen.
Dus lul niet zo stom.

Als de inflatie was gevolgd (ca. 40% tussen 1991 en 2007), dan zou je kortgezegd op EUR 0.51 uitgekomen zijn ipv EUR 0.68. Scheelt 17ct op elke liter. Laat dat nu precies het kwartje van Kok en die 2e extra verhoging zijn.

Count_Zero | 16-10-07 | 13:25

Kut olie, misschien moeten we een of ander land aanvallen om hun olie te pikken en dan zeggen we dat we hun aanvallen omdat ze misschien wel over chemische wapens beschikken. Ideetje?

Lying Dutchman | 16-10-07 | 13:08

@ teruggejorist - 16-10-07 @ 12:52
Tsjah... daarovergesproken. 'Hier' in dit centrum wordt door die linkse rakkers van gemeenteraadslieden zo maar even besloten een parkeerplein (capaciteit 240 bolides, en fors benut) op te heffen zonder vervanging.....

Black Box | 16-10-07 | 13:02

Gelukkig let het CDA goed op ons dus kan ik rustig slapen...
Straks nog even de parkeertarieven 200% opschroeven en de parkeermeterfabrikant daarvan de schuld geven. Heerlijk om te denken als een politicus!

- teruggejorist - | 16-10-07 | 12:52

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 12:12
Steentje bijdragen? In 2006 had de Rijksoverheid EUR 16,434 mld. aan inkomsten via verkeersbelastingen. Van dit 'steentje' werd 'maarliefst' 18% aan het hoofdwegennet uitgegeven...

Net niet... | 16-10-07 | 12:44

@ synchronicity 16-10-07 @ 12:22
Uiteraard bedoel ik uitbtreiding van het wegennet in vergelijk met hoe het er nu bij ligt, over oneindige extrapolatie hoor je mij niet en dat is idd. niet zinvol, niet nodig en onmogelijk.
Er is wel degelijk een aantal alternatieven tvv de fossiele brandstoffen (als brandstof), alleen is het broodnodig daar verder in te investeren voor verdere ontwikkeling. Uit dat potje van 15 mrd. wellicht waar ik een deel van ophoest??
Dat er nu door de overheid geen eenduidige keuzes worden gemaakt is het gevolg van de zalvende en afwachtende houding van de EU; op dat niveau moet eerst koers worden bepaald.

Black Box | 16-10-07 | 12:39

Het CDA denkt dat Nederlanders zo dom zijn dat ze erin trappen. Eigenlijk hebben ze gelijk, CDA stemvee is gewoon neit slimmer dan dit.

ExtremeExtremist | 16-10-07 | 12:36

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 12:12
Ik kijk graag verder dan ons kleine landje. Wij als transportland naar de achter-/binnenlanden van Europa dienen elke km asfalt pico bello in orde te hebben; indien capaciteit van (lucht)havens blijft groeien (en daar leven wij van!) dient er ten alle tijden aansluiting te zijn op (o.a.) een goed functionerend wegennet. Omgekeerde wereld om eerst vol te laten stromen en dan een beetje bij te schaven. Zo verliezen wij zeker ons stempel "NL transportland".
Extreme groei?!? Trage besluitvorming! Denk aan de A4 (Rott.-Delft), wordt al 50(!) jaar over gesoebat. Denk aan de ring Am*dam; we hebben hier kunnen lezen dat er 'versneld' met verbreding A1/A6/A10 wordt begonnen en het jaar van oplevering is......2016 (!!!)
Dat ik betaal voor mijn auto als zij stil staat doe ik graag; alleen al voor het idee van vrijheid. Maar bovenal voor de wetenschap dat indien ik een dertigtal kms moet reizen (enkeltje) voor mijn werk, ik er met het publieke transport 85 mins. over doe (deur tot deur) en indien ik met mijn bolide aansluit in de file in hartje Randstad 75 mins.. Tel daar het comfort, bekertje koffie, het rustig wakker worden en het kunnen plegen van wat tel. verkeer bij op en dan lijkt mij het geen keuze meer te noemen.

Black Box | 16-10-07 | 12:30

synchronicity 16-10-07 @ 12:22 Juist!!! Het aantal kilometers zal onvermijdelijk dalen. Voor zover mogelijk dichtbij je werk wonen is dan het beste alternatief.

witwas | 16-10-07 | 12:28

Black Box 16-10-07 @ 12:00: "uitbreiden een must?" Leg jij me dan even uit hoe wij hetzelfde aantal auto's op de weg kunnen (of willen) houden als een liter benzine 3 euro of (veel) meer kost over een paar jaar? Je kunt wel het aantal auto's en kilometers blijven extrapoleren tot oneindige hoogtes, maar uiteindelijk draait het allemaal om energie en er is geen serieus alternatief voor fossiele brandstoffen en die curve laat zich niet tot in het oneindige extrapoleren. Sterker die is nu vlak en gaat binnen een paar jaar dalen! De groei die jij (impliciet) voorstaat is absolute nonsense... video.google.nl/videoplay?docid=-13822... (taai, maar zeer boeiend!)

synchronicity | 16-10-07 | 12:22

Het OV moet beter en goedkoper en verhuizen richting werkplek moet gesubsidieerd worden (teruggaaf overdrachtsbelasting voor kopers, bonus voor huurders). De overheid weet het allang, maar ja kost geld.
koeberg 16-10-07 @ 11:35 De extra accijns van stilstaande auto's bedraagt € 134 miljoen per jaar. Dus of de overheid nou veel beter of slechter wordt van files??

witwas | 16-10-07 | 12:22

Ach ja Ik ben lease auto rijder. Ik tank waar ik wil en de kosten ervan haal ik weer terug via de omzet belasting!

hofstad | 16-10-07 | 12:17

@ Muxje 16-10-07 @ 11:35 : Heb je daar cijfers van? Ben ik wel benieuwd naar...

@Net niet... 16-10-07 @ 11:40: Functioneert het autoverkeer wel dan? Deels is de overheid daar aansprakelijk voor, maar ook de automobilist moet zijn/haar steentje bijdragen.

@ Black Box 16-10-07 @ 12:00: Groei is te voorzien, maar extreme groei niet altijd. Het is niet zo zwart-wit natuurlijk. Die groei is afhankelijk van allerlei factoren. Als plotseling de economie harder groeit dan verwacht (ICT-sector bijvoorbeeld), dan is daar niet altijd op te anticiperen.

@ Black Box 16-10-07 @ 12:00: Als OV-reiziger stel je je in op het feit dat je bij aankomst nog niet op de bestemming bent. Overigens betaal je als OV-reiziger alleen als je gebruik maakt van het OV. Wanneer je een auto hebt, betaal je ook als hij stilstaat...

Quichegerechtigde | 16-10-07 | 12:12

@albert136 16-10-07 @ 12:05
Wel eens van uranium gehoord? Kun je ook electriciteit mee opwekken...

[-InFiDeLz!-] | 16-10-07 | 12:09

@ [email protected] 16-10-07 @ 11:01 weleens nagedacht over hoe electriciteit gemaakt wordt? idd van olie, gas en steenkool. dus een electrische auto is de oplosing NOT!!

albert136 | 16-10-07 | 12:05

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 11:16
Ik snap je redenering niet helemaal: "De stijging van de accijns in 17 jaar is afgezien van 4 grote stijgingen redelijk constant. Het aantal automobilisten op de Nederlandse wegen is de afgelopen 17 jaar ook flink toegenomen. Zo flink dat het vernieuwen van de infrastructuur dat niet bij kan houden."

Besturen is toch echt een kwestie van vooruitzien en bij weet van het vooruitzicht van een sterk groeiende, noodzakelijk mobiele, populatie kan niet worden volstaan met slechts het vernieuwen van de infrastructuur; uitbreiding is een must. Overigens neemt hiermee relatief ook weer het aantal onderhoudsuren per km asfalt af waardoor minder 'last' wordt ervaren op het bestaande, beperkte wegennet.

@ Behangdelul

Eens; sinds mijn studententijd maak ik geen gebruik meer van het OV omdat ik mij sterk verbaas over de prijzen die hier voor worden gevraagd. Immers, PER DEFINITIE wordt je per OV op een plek gedropt waar je NIETS te zoeken hebt: een station, bus- of tramhokje.....

Black Box | 16-10-07 | 12:00

@Behangdelul 16-10-07 @ 11:33
Mijn salaris gaat deze maand met 300 omhoog....

[-InFiDeLz!-] | 16-10-07 | 11:59

Dit kabinet droomt van een planeconomie waarin elk artikel in de winkels door Wouter Bos persoonlijk wordt geprijsd. Helaas zijn liberalen in NL politiek ver te zoeken, met de teloorgang van D66 en de conservatieve infiltratie in de VVD.

Zeurders | 16-10-07 | 11:59

Oftewel deze regering gooit de benzine accijns nog verder omhoog en knijpt de kleine ondernemers (pomp houders) uit om de prijs te verlagen. Deze regering is gewoon een kerel met 100 lullen, het naait alles in zijn omgeving.

uw premier | 16-10-07 | 11:53

Een CDA-er gelooft toch alles; een maagd die zwanger wordt; Bernhard die tegen de Duitsers vocht; Marokkaantjes die op het rechte pad komen en een benzine prijs die daalt... Nou dan maar een sprookje erbij: "CDA schaft het kwartje van Kok af" Slaap lekker!

Gezellig he? | 16-10-07 | 11:52

@synchronicity 16-10-07 @ 11:11
Doet me allemaal een beetje denk aan "De BRONCODE"

Mafkeez | 16-10-07 | 11:48

Wat een stelletje hypocriete dooie dodo's!
Is de MP (de opper dodo) ook geen lid van die partij?
Ben er alleen nog niet uit wie er kampioen schijnheilige kop trekken is... de MP of de MvF. Misschien een internet polletje waard?

stoutklein_kutkonijn | 16-10-07 | 11:44

Hebben we nog genoeg olie tot Al Gore zijn ijsjes zijn gesmolten? Dan moeten we allemaal met de roeiboot. Dan lopen alle olieveldjes onder en zitten die sjeikjes onder NAP

tepelsteeltje | 16-10-07 | 11:42

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 11:34
Tja, het OV is een inkoppertje, of net niet?... Als het OV niet functioneert (en dat doet het dus niet), dan mag de werkgever en automobilist gaan betalen voor het overheidsfalen. Beetje omgekeerde wereld, niet?

Net niet... | 16-10-07 | 11:40

@Horror Skopie
> De overheid verdient bakken vol met geld aan files.
-
Files zorgen voor een vermindering van productiviteit -> minder belastinginkomsten.
Files zorgen dat vrachtverkeer later aankomt -> minder vrachten per jaar -> minder winst, dus minder belastinginkomsten.
Files zorgen voor extra uitstoot -> Nederland mag van Brussel niet bijbouwen.
-
Hoe in vredesnaam verdient de overheid aan files???

koeberg | 16-10-07 | 11:35

@Quichegerechtigde 11:16: Voor het geval je mijn eerdere reactie op jouw schrijfsel gemist hebt: het bedrag dat automobilisten opbrengen is 3x zo groot als de uitgaven aan wegen + OV. Automobilisten zeuren dus terecht over verdere prijsverhogingen.

Muxje | 16-10-07 | 11:35

@ Net niet... 16-10-07 @ 11:26

Ik begin wel over het OV. Er zijn tegenwoordig OV fietsen, kun je zo tussen station en werk op je fiets. En inderdaad, sommige mensen hebben de auto wel nodig. Maar de mensen die gewoon op kantoor zitten en verder de deur niet uit gaan kunnen mijns inziens prima met het OV of op de fiets, tenzij echt niets mogelijk is met deze vervoersmiddelen...
En via de werkgever is dan vast wel het één en ander te regelen, immers al die files kosten hem ook maar geld.

@ Behangdelul 16-10-07 @ 11:21
Jij laat wel zien wat voor een heethoofdige types automobilisten kunnen zijn. Net fundamentalistische moslims, alleen geloven deze mensen in het vervoer per auto ten koste van alles...

Quichegerechtigde | 16-10-07 | 11:34

@[-InFiDeLz!-] 16-10-07 @ 11:23

Als jouw uitkering met 10 euro omhoog gaat spring je toch ook een gat in de lucht? Het gaat gvd gewoon om het idee! De automobilist als melkkoe zonder dat ie er ook maar iets voor terug ziet! Linkse kutlobby

Behangdelul | 16-10-07 | 11:33

Met die olieprijzen die skaaihaai de pan uitryzen denk je toch wel ff 2 keer na veaurdat je weer een ritje door 020 slootergebeure doet om mocrootjes uit te lache.
Verder kunnen me de prijzen de beaum in, ik tank toch maar voor 20 euris per keer.
hahaha

tepelsteeltje | 16-10-07 | 11:31

Correctie op mezelf: synchronicity 16-10-07 @ 10:47: Energiewaarde 1 vat olie: geen 5 manjaren, maar 12 manjaren (25000 manuren). Kosten aan de bron: 1 dollar! En nog piepen dat olie duur is...

synchronicity | 16-10-07 | 11:31

Ik als ongelovige hond kreeg van mijn ouders het gezegde " verbeter de wereld begin bij je zelf" mee en ok ik heb mezelf helaas alleen maar financieel verbetert, dat dan weer wel, maar wat voor een les kreeg die balkenelende mee ?

Burgerlijke ongehoor | 16-10-07 | 11:30

Ach, met een jaar of 10 lost dit probleem zich vanzelf op: www.peakoil.nl/?page_id=793
Dus nu investeren in infrastructuur is eigenlijk zonde van het geld. Hoewel een fietspad met 12 rijstroken is best grappig, dat dan weer wel.

witwas | 16-10-07 | 11:30

BTW en Accijns verhogen, marges van ondernemers aanpakken en zeggen voor de hardwerkende nederlander te zijn. Voor opbouw brandstofprijzen, zie formule op www.bovag.nl Hoe hypocriet kun je als (christelijke) politieke partij zijn!

supersniper | 16-10-07 | 11:29

@meneer buis 16-10-07 @ 11:22
Jij bent blijkbaar ook een lui stuk vreten. Zelfs te lui om naar school te gaan. Prijzen met ee'n 's'.

ijsklont | 16-10-07 | 11:27

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 11:21
Sommige mensen, blijkbaar in tegenstelling tot u, moeten werken en zijn daarbij aangewezen op (eigen) transport. En komt u nu niet aub met het 'openbaar vervoer' en de fiets, want vanaf het treinstation en/of bushalte is er nog steeds behoeft aan transport. Ja, niet iedereen werkt op kantoor, direct naast het station of op fietsafstand...

Net niet... | 16-10-07 | 11:26

en dan nog is wat ik had gisteren een conflict op de weg met een turkse bestuurder voor mij en die stapte uit en de gemoederen liepen hoog op en hij pakte mn keel vast en ik kon niet anders dan een kopstoot geven en trappen en er ontstond een file achter mij en die turk en die vent achter mij stapte uit en schreeeuwde heee man .. schop die turk aan de kant dan kannen wij er langs kijk dat noem ik inburgeringgg

meneer buis | 16-10-07 | 11:25

Voor Gristenhonden vind ik dat ze erg veel liegen en bedriegen !
.
En die Balkenelende maar lopen hameren over mijn normen en waarden.

Burgerlijke ongehoor | 16-10-07 | 11:24

Gezellig! 16-10-07 @ 11:18
Helemaal mee eens. Of ze moeten gewoon harder werken. Het lijkt wel alsof elke automobilist die hier reaguurt op de armoedegrens leeft. Stel dat je 20.000 km/jaar rijdt en je rijdt 'sportief' (vakjargon voor asociaal), dan drinkt je auto 2000 liter benzine. Elke cent die een liter duurder wordt kost je dan 20 euro per jaar extra. 20 EURO PER JAAR!
Ga harder werken of zoek een andere baan als je dat te veel is.

[-InFiDeLz!-] | 16-10-07 | 11:23

Welke partij maakte het generaal pardon mogelijk waarvoor in 2008 alleen al 360 miljoen euro is begroot?

Oerhollander | 16-10-07 | 11:23

zeiken zeiken zeiken zeiken over de prijsen,maar wel voor twintig meter de auto pakken. luie donders.

meneer buis | 16-10-07 | 11:22

Autorijden is ook voor nerds.

Imallin | 16-10-07 | 11:22

Gisteren €1,43 voor één luizig litertje loodvrij. Als een paar jaar geleden de prijs boven de twee gulden kwam, volgde een volksopstand. Nu laat iedereen zich door Alibaba en zijn 150 rovers NAAIEN!

Klukkluk | 16-10-07 | 11:22

@Gezellig! 16-10-07 @ 11:18
Ik wacht wel tot jij een keer oversteekt met je fiets... en dan geven we gas..

Behangdelul | 16-10-07 | 11:21

Opeens weet je het, je wordt pomphouder!

Conan de Rabarber | 16-10-07 | 11:21

@ Gezellig! 16-10-07 @ 11:18

Inderdaad. Als ze echt een daad willen stellen, moeten ze de auto laten staan en daarmee de geldkraan naar het kabinet daadwerkelijk sluiten.

Quichegerechtigde | 16-10-07 | 11:21

Automobilisten moeten niet zeiken. Ik moet de eerste nog tegen komen die de auto laat staan vanwege de bezineprijzen. Dei prijzen kunnen nog veel hoger.

Gezellig! | 16-10-07 | 11:18

Ik rook (veel), ik drink (veel), ik rij (veel) en ik werk (te veel)...
Ik hoest dus snel even 5 uitkeringen op.

ijsklont | 16-10-07 | 11:17

Mooi hè, dat we BTW moeten betalen over Accijns en dat het aandeel van de pomphouders en oliemaatschappijen BRUTO is. Daar moet ook nog belasting vanaf! Belasting over belasting van belasting betalen. Welkom in Nederland. 1 liter tanken 1 euro belasting betalen.

Mafkeez | 16-10-07 | 11:17

Ja, maar hier op GS snapt 75% het, maar het volk? Die ziet alleen maar korting en denkt TOP!

Volgend jaar 25% meer in de file (misschien dit jaar als) dus als je benzine dan 10% goedkoper wordt maakt de regering nog steeds dikke winst... lijers...

Behangdelul | 16-10-07 | 11:17

@Het Oude Rijden 16-10-07 @ 11:01
Begrijp me niet verkeerd. Het is totaal irreëel dat de politiek de oliemaatschappijen vraagt om meer te concurreren. Maar automobilisten klagen alleen maar, is het niet over de maximum snelheid dan is het wel over de files. En telkens moet de overheid zorgen voor verbeteringen. Dat die verbeteringen geld kosten heeft men niet door. Het onderhoud aan de wegen alleen al is redelijk kostbaar. En het is goed dat voor de bestaande infrastructuur geld wordt uitgegeven. Maar hoe meer deze infrastructuur wordt gebruikt des te meer onderhoud eraan gepleegd moet worden.
De stijging van de accijns in 17 jaar is afgezien van 4 grote stijgingen redelijk constant. Het aantal automobilisten op de Nederlandse wegen is de afgelopen 17 jaar ook flink toegenomen. Zo flink dat het vernieuwen van de infrastructuur dat niet bij kan houden.

En wanneer er dan onderhoud wordt gepleegd aan 's Heeren wegen, dan hoor je de automobilisten ook weer klagen over de zovele werkzaamheden.

Kortom het is nooit goed.

Quichegerechtigde | 16-10-07 | 11:16

Als de accijns nu per liter werd berekend, en niet per euro dan werd het al wat eerlijker. Nu heeft de overheid baad bij een een hogere literprijs, want meer accijns. Om die reden wordt je als automobilist dubbel gepakt. Hogere brandstofprijs is meer accijns.

Bolkestein | 16-10-07 | 11:14

Schroef maar lekker op die prijzen. Autorijden wordt weer een luxeproduct.
Laat Jan Modaal maar weer lekker fietsen. Dat verminderd het aantal decadente dikke Nederlanders en maakt het rustiger op de weg.
Goederen- en openbaar-vervoer krijgen natuurlijk korting.

Zes kwartjes van Balkenende.

Pepp1 | 16-10-07 | 11:14

Kudt Televaag

DarkCrusader | 16-10-07 | 11:08

@Tommygunner 16-10-07 @ 10:07
Sinds wanneer moet er benzine in jouw driewieler? Jij mag helemaal niet meepraten. foei!

Mafkeez | 16-10-07 | 11:08

CDA heet voortaan LEB LIJST: LIST EN BEDROG !!!!

meneer buis | 16-10-07 | 11:07

@Quichegerechtigde 10:49, lul niet. Het is een schande dat datzelfde CDA suggereert dat bijvoorbeeld de extra A4 wel versneld aangelegd kan worden, als het bedrijfsleven maar even bijspringt en dat via een tol terugverdient. Automobilisten leveren de staat zo'n 15 miljard op. Daarvan wordt slechts zo'n 5 miljard aan vervoer uitgegeven, waarvan ca. 3 miljard aan wegen. Dus kom nou niet aan met een verhaal dat de automobilist meer moet betalen. Zucht, de automobilisten brengen genoeg geld op om de uitgaven aan infrastructuur (wegen + ov) te verdrievoudigen.

Ik zou weer terug willen naar een systeem waar de meeste belastingen met een bepaald doel worden geheven, en ook aan dat doel worden uitgegeven. Hopeloos ouderwets inderdaad; politici moeten dan namelijk zowel de inkomsten als de uitgaven rechtvaardigen, en het wordt opeens een stuk lastiger om allerlei flauwekulhobbies voor linkse mensen te verdedigen.

Muxje | 16-10-07 | 11:07

Ben benieuwd waneer hier de eerste benzine rellen uitbreken. Begon het zo ook niet in Birma?

Conan de Rabarber | 16-10-07 | 11:06

Benzine minimaal 50 cent duurder en rekeningrijden +wegenbelasting vergeten, dan betaald de grootste gebruiker het meest, eerlijk toch?

Maar ja, daar gaat het natuurlijk niet echt over, inkomsten, daar gaat het over, belasting inkomsten.

captainobvious | 16-10-07 | 11:05

CDA.
Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!!

Pajero | 16-10-07 | 11:04

benzine en spelen voor het volk GVD!

Patrick Zweedsey | 16-10-07 | 11:02

@ Quichegerechtigde 16-10-07 @ 10:49
Doe is wat meer inbrengen dan zeuren. De automobilist betaalt graag en constant voor prettiger en doelmatiger rijden. De automobilist is het echter zat om altijd als pispaal neergezet te worden, zeker aangezien bijna niemand daartoe recht van spreken heeft.
En even algemeen voor de duidelijkheid: het prijs_verschil_ tussen snelweg en elders in brandstofprijzen is puur logisch, gebaseerd op reële factoren en zelfs terecht. Vrij stupide dat de gristenhonden nou net dat oppakken om te proberen mooie sier te maken over de rug van.

Het Oude Rijden | 16-10-07 | 11:01

Waar zijn de electronic cars toch gebleven?

www.youtube.com/watch?v=N7Mpe7XfODk *iets met geld*

En dit idee dan: www.geet.nl/index.html Zal waarschijnlijk ook nooit in massaproductie gaan. *iets met geld*

En zo worden we steeds meer en meer afhankelijk van olie en dus van de rest van de wereld. Ik denk dat dat in de toekomst nog een groter gevaar gaat vormen voor de (wereld)vrede dan de islamisering van Europa.

Jaja we hebben het geld hard nodig voor koeltoer soepsidies en kansprojecten.

Orang Oetlul | 16-10-07 | 10:59

Laat Kim Jong Balkenende maar schuiven.

Conan de Rabarber | 16-10-07 | 10:59

@Laagvlieger 16-10-07 @ 10:46
Problemen met je capslock?

Hellsmurfje | 16-10-07 | 10:58

Van dit soort berichten word ik erg agressief

Jan Kaas | 16-10-07 | 10:56

Ok, dus we gaan massaal protesteren.
Of we stellen het huidge beleid ter discussie bij de eigen politieke partij
Of we worden lid van Pro-auto? (de enige organisatie die hier aan wat doet!)

Allemaal niet dan buig je figuurlijk voorover.

youwish | 16-10-07 | 10:56

12 cent per liter te duur... Per liter wordt 90 cent belasting geheven (accijns en BTW) en op een liter benzine zit een bruto winstmarge (voor aftrek van kosten, afschrijvingen en vennootschapsbelastingen) voor de pomphouder van maarliefst 4,8 cent. En de prijs aan de pomp is te hoog door toedoen van de pomphouder ?!? Recht lullen wat krom is...

Net niet... | 16-10-07 | 10:55

Achterbaksheid en hypocrisie: ziedaar de normen en waarden van onze mannenbroeders.
.
Overigens voor wie het nog niet helemaal doorheeft:
Als de dollar duurder wordt, gaat de benzineprijs natuurlijk omhoog.
Wordt de dollar echter goedkoper, dan stijgen de brandstofprijzen.
Nooit anders geweest. Wat is hier nu zo moeilijk aan?

pbuh | 16-10-07 | 10:55

Dat heet nou struisvogelpolitiek.

fluh | 16-10-07 | 10:54

Coalitie
Der
Achterbaksen

Maja de Bijna | 16-10-07 | 10:52

@ Demonische Eend 16-10-07 @ 10:48
Verklaar u nader (ik houd wel van wat argumenten bij een stelling)

MickyM | 16-10-07 | 10:52

Nu wil ik niet zeggen dat benzineboeren er lullig bij zitten, maar er verdient er inderdaad maar 1 het best en da's de overheid. Maar goed, het was het proberen waard voor het CDA.

Goldfinger | 16-10-07 | 10:50

De overheid verdient bakken vol met geld aan files. Denk dus maar niet dat ze files gaan oplossen.

Horror Skopie | 16-10-07 | 10:49

Wat een gezeur weer. Als we kijken naar de toename van het verkeer en dus ook de toename van de vraag naar onderhoud danwel verbreding, extra aanleg etc van de wegen, dan is het logisch dat er verhogingen komen van diverse belastingen.
En door de gebruiker, de rijdende automobilist, te laten betalen is er mijns inziens het innen van belastingen op brandstof een billijke manier om geld te vergaren teneinde iets te doen aan het fileleed.

Maar goed, veel automobilisten zijn egotrippers. De hardste klagers zijn degenen die zich in het verkeer als aso's gedragen, bumperkleven en harder rijden dan toegestaan.
Alles moet maar gratis, want de auto is al zo duur...

Quichegerechtigde | 16-10-07 | 10:49

*verkoopt al zijn aandelen shell en haalt treinabbonement*

Pluizig Konijn | 16-10-07 | 10:48

Rooie diesel is toch wel goedkoop en het rijd fantastich

Black-Bird | 16-10-07 | 10:48

@MickyM: lul niet, zelfs de vvd is links..

Demonische Eend | 16-10-07 | 10:48

Brandstof is hardstikke goedkoop man! Je koopt al een vaatje voor €87,50! Enig idee wat een vaatje olie voor energiewaarde heeft? Dat is toevallig wel even net zoveel als of je 5 man een HEEL JAAR voor je laat werken (ja reken maar na!) en dat kost je minimaal €150.000 euro! We beoordelen de waarde van olie op basis van het verleden, maar als je het in absolute zin bekijkt is het belachelijk goedkoop.

Oh ja en de olie wordt natuurlijk gewoon duurder doordat de vraag stijgt, maar het aanbod niet (al sinds 2005). Wen maar aan dure brandstof, want het aanbod zal NOOIT meer stijgen, eerder dalen binnen een paar jaar en dan betalen we gewoon vele euro's per liter. Overigens kan onze economie daar niet tegen en die gaat dan krimpen en dat wordt zeer ugly, want er zijn geen alternatieven voor olie... Hoe ugly? Ter illustratie.. de gemiddelde amerikaan "verbruikt" meer olie tbv van z'n voedselvoorziening dan om z'n auto te laten rijden (olie=voedsel)....

synchronicity | 16-10-07 | 10:47

Wat boeit de benzineprijs precies als je straks ook nog per gereden km mag afrekenen?

Lobo | 16-10-07 | 10:47

-weggejorist-

Laagvlieger | 16-10-07 | 10:46

Dit is het land van 'ontmoedigen'.
Dat houdt in: iets wat problematisch is en door de eauverheid aangepakt zou moeten worden, wordt alleen maar vervelender gemaakt voor de burger in de hoop dat men een alternatief kiest. Dat alternatief wordt echter niet geboden.
Files zijn een probleem maar we laten doelbewust heel veel mensen een eind van hun werk wonen. Er is geen behoorlijk secundair wegennet en over hoe er omgesprongen wordt met de wellicht beste oplossing, goed OV, ga ik maar helemaal niet beginnen.
De automobilist wordt onder dit systeem dus per definitie gepest, want het autogebruik moet 'ontmoedigd' worden. Ben echter nog niemand tegengekomen die voor de lol in de file gaat staan, of in weerzin van goede alternatieven.
Dat oliemaatschappijen in dit geheel kunnen vragen wat ze willen voor de peut is correct, en dat doen ze ook wel. Het zijn echter niet de pomphouders die misbruik maken van de situatie, die leven slechts van de marge (en moeten afh. van locatie en tijd soms zelfs voor dat leven vrezen). De eauverheid daarentegen, zit wél als een parasiet op het automobiel en zuigt een aanzienlijke hoeveelheid bloed uit elke mobiele hartslag. En wanneer de buit van die constante beroving nou aangewend zou worden om de vervoersproblemen echt aan te pakken zou er nog íets voor te zeggen zijn. Maar helaas.
Het bewuste bericht getuigt dus wederom van een misselijkmakende hypocrisie, volksverlakkerij en hebzucht van het staatsapparaat.

Het Oude Rijden | 16-10-07 | 10:44

tkan mij allemaaal geeen barst scheelen je weet allemaal dat de brandstof over tien jaar kwa prijs de pan uitrijst en over 50 jaar kan driekwart nederland weer ouderwets op de fiets naar zn werk en zn boodschapjes doen.
ik fiets al zo nu en dan best gezellie met een blik bier in je hand terwijl je kijkt naar de brandstof prijzen hier om de hoek

meneer buis | 16-10-07 | 10:43

ben toch nog steeds blij met mijn OV :D

Crybaby | 16-10-07 | 10:43

Hulde aan CDA (en aan mijn OV Jaarkaart)

Bob Sleeuwijk | 16-10-07 | 10:43

En maar kankeren op de PvdA... Wat heeft die goeie rechtse VVD al die jaren gedaan? Geen reedt! Zalm heeft lekker zitten hengelen met zijn schepnet, en rustig de hardwerkende burger (met zijn mazda, caravan, playstation en blokkerT MP3 spelerT) een poodt uitgedraaid. Maar alles komt door links.
O ja, CDA is niet links.

MickyM | 16-10-07 | 10:42

Een vreemde manier om zieltjes te winnen voor het CDA..... Hufturs!

huftur | 16-10-07 | 10:40

Het CDA moet nodig opnieuw naar school... hersenloze apen

broekie | 16-10-07 | 10:38

En het bleef nog lang onrustig in mijn hoofd.
doelstelling gaat zijn om eerst via deze weg de prijs omlaag te drijven om daarna (ongemerkt) nog meer accijns binnen te slepen. Lang leve het Gristencommunisme

Fockel und Suckel | 16-10-07 | 10:37

Wat een onzin, het meeste geld van elke liter benzine steekt Woter Bos in zijn zak.

Dr. Faustus | 16-10-07 | 10:35

Als je kijkt naar de miljarden winst van shell dan gaat er bij mij toch een lampje branden.

koffiepot | 16-10-07 | 10:33

hoeren zijn het. allemaal.

Demonische Eend | 16-10-07 | 10:33

Oh ja, omlaag gooien die prijzen! Komen er nog meer van die kutblikken op de weg, maar gelukkig is daar zat ruimte voor.

citywok | 16-10-07 | 10:32

De olie word in dollars en per vat betaald, wat ik nou niet begrijp is het volgende: olieprijs is hoog, dollar ten op zichte van de euro is erg laag en de benzineprijs is heel erg hoog. wie kan mij dit in normaal nederlands uitleggen? De oliemaatschappijen maken ieder jaar weer record winsten en de schatkist word ieder jaar meer en meer gespekt door de automobilist. ik geloof wel dat de benzine prijs fors naar beneden kan maar de accijns kan ook een stuk naar beneden.

de schopper | 16-10-07 | 10:30

Bovenop die accijns komt ook nog BTW. Samengevat komt het erop neer dat 66% van de pompprijs uit belasting bestaat. Da's niet uit de lucht gegrepen, dat klopt echt.
Denk daar svp aan bij de volgende verkiezingen.

Nappert | 16-10-07 | 10:30

wat een gore huichelaar, die ten hoopen (en z'n achterban). proberen het electoraat te bespelen met dit soort non-redeneringen. verbeter de wereld, begin bij jezelf, overbetaalde pluche-proleet. te beginnen met het matigen van de accijns.

baba4oog | 16-10-07 | 10:29

Het sneue van de situatie is dat er niets aan te doen is, je kunt hier alleen stemmen voor de vorm. Wat je in de praktijk krijgt is een rooms rode coalitie met af en toe een variant met de links liberalen. Glas, plas alles blijft zoals het was.

Lucifer | 16-10-07 | 10:27

Ik geef regelmatig een jerrycannetje benzine als verjaardagskado.

Uw Verzekeringsadvis | 16-10-07 | 10:27

Overigens is dat vermaarde "Kwartej van Kok" helemaal niet bedacht en ingevoerd door PVDA-er Kok maar door CDA-er Marius van Amelsvoort. Maar het maakt verder toch niet uit, betalen moeten we toch. Het kwartje was overigens iets meer als 18 cent.

Ben ik toch blij dat ik een leasebak rijd, ik kan tanken wat ik wil dat kost me nu geen drol extra.

Borstelbaan | 16-10-07 | 10:27

Ik pleurt voor 45 euri per week benzine in de tank, was drie maanden geleden nog 40 euri. Smerige oplichters in De Haag.

Peer de Krijp | 16-10-07 | 10:26

Gelukkig is de dollar 40% gekelderd, en dus ook een vat olie. Anders was de benzine nog duurder. Alhoewel... Ik lees nooit dat de benzine goedkoper wordt als de dollar daalt.

Corleone | 16-10-07 | 10:25

Huichelarij ten top weer, zit er iets in het drinkwater in 070 of zo?

Orang Oetlul | 16-10-07 | 10:25

M.a.w CDA wil die 12 cent ook nog in hun zak steken door de accijns nog verder te verhogen.
Ja, die multikul is behoorlijk wat duurder dan ons wordt wijsgemaakt.
Kom, met 12 cent verhoging kunnen we weer duizenden arme zielige negertjes, z.g. Azieligzoekers, sorry Asielzoekers, in ons midden opnemen.
-
Wat ik niet snap is dat een Donner loopt te klagen dat een groot deel van de bevolking de politiek niet vertrouwt.
Is dat nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen ?

Moi2 | 16-10-07 | 10:24

Heel werkend Nederland zou zich als zelfstandige moeten verhuren aan zijn/haar baas. Iedereen vraagt dan gewoon alle belastingen terug. Eens zien hoe Den Haag daar dan omheen gaat draaien...

Eagle_Eye | 16-10-07 | 10:24

@Teen
-
Nooit gehoort van een Breahzertje uitdelen?

Neptukker | 16-10-07 | 10:23

Gooi nog een dubbeltje op de benzineprijs. Kunnen we nog een groep van 26000 gelukzoekers het land binnenhalen (met een jaar later 80000 familieleden voor gezinshereniging).

fzwart | 16-10-07 | 10:20

Mijn raket vliegt lekker toch op waterstof!

Maja de Bijna | 16-10-07 | 10:18

En als die prijs dan 12 cent omlaag zou gaan dan verhoogt het CDA gewoon weer de accijns. De grootste uitbuiters van de automobilisten zijn de overheid vertegenwoordigt door het CDA, PVDA en eigenlijk geheel politiek links. Ze zouden eerst zichzelf moeten aanpakken brandstof accijns halveren en de milieu-gekken de mond snoeren. Dan zou het weer een stuk gezelliger worden in NL.

RadarDetector | 16-10-07 | 10:18

Knettergek!

Dr. Krupp | 16-10-07 | 10:17

68 cent? Zo weinig? Ik dacht dat benzine ongeveer een kwartje kostte en de rest accijns was.

Willem VanDer Decken | 16-10-07 | 10:17

Ze moeten eens iets doen aan de prijsafspreken tussen prostituees. 15 Euro voor iemand zonder tanden, ammehoela!

Teen | 16-10-07 | 10:17

Ik laat me liever bestelen door een pomphouder dan door de overheid.

@CDA: verlaag accijnzen met 12 cent, iedereen blij.

mva81 | 16-10-07 | 10:16

Ik zal de dag heiligen wanneer benzine (de zwarte doodsaders goud der fossiele brand ende stoffige olie sjietsktsktsk tsk tsk hun verrotte macht verliezen....) 5 EURO per liter zou kosten of iets in die trant, waarom? duurzame energie voor transport zal dan zeker gestimuleerd worden... minder files met hele dure benzine want paupers kunnen niet meer zo veel gaan rondrijden in hun tokkie auto'tjes.... mooiere automobielen op den weg van den hardwerkende ende rijk man, want die kunnen het wel betalen ...... minder 500 meter ritjes met de auto naar de bakker als je ook ff gezond ... in de minder verontreinigende buitenlucht wandelt, hahahaha, HEILIG die dag, heilig

stan81 | 16-10-07 | 10:16

En het mooie is dat over die accijns je ook nog eens 20% btw betaald. Je betaald dus belasting over de belasting die je betaald. En het bleef nog lang onrustig op de ministeries.

Lucifer | 16-10-07 | 10:16

Welja; de middenstander die een pomp beheert mag nog eens het vel over de neus worden gehaald. En maar een grote muil in Den Haag over de hardwerkende Nederlander. Die hardwerkende Nederlander wordt jaar in, jaar uit, linksom of rechtsom, keihard anaal genomen met een bezem met prikkeldraad zonder glijmiddel. En hij is nog zo stom om het regime iedere 4 jaar te mandateren ook.

Rest In Privacy | 16-10-07 | 10:14

dhr. jan ten koopen gaat de die prijspalen uit eigen zak betalen, of gaat de belasting 12 cent omhoog?

daskapitalist | 16-10-07 | 10:14

het kabinet met benzine overgieten en afbranden wordt nog een prijzige kwestie dus ...

dikvoormekaar | 16-10-07 | 10:14

Sjeezusempeemig..... wanneer komt de fietspadbelasting door?

evilbird | 16-10-07 | 10:13

Enkele jaren terug voor vele eurootjes de uitbaatrechten van punten langs de snelweg verpatst. Nu klagen dat het geld terugverdiend moet worden?
Zelfde verhaal zal volgen t.a.v. mobiele diensten via UMTS........

Neptukker | 16-10-07 | 10:13

@ Pippo van Eenennaam
Nee, dan Wimpie Kok! Heb jij dat kwartje al terug?

Horst Fappert | 16-10-07 | 10:11

Nog even en heel Nederland staat stil.

Bedankt links!

Grote Zut | 16-10-07 | 10:10

@ Fleisch,
ik begin me steeds sterker af te vragen of je nog wel een echte hallander bent (met stemrecht). Helicopterview vanuit Belgie?
Maar goed samengevat, kudt CDA.

quutje | 16-10-07 | 10:09

Alsof iemand even 30 kilometer verder rijdt omdat de benzine daar 1 cent goedkoper is... En overigens weet elke domme lul, dat de benzine voor 50% uit belastingen/heffingen bestaat. Kies maar een optie uit dit topic: www.geenstijl.nl/mt/archieven/1056681.... , kudt CDA.

Hellsmurfje | 16-10-07 | 10:09

Goedkope hypopcriete prietpraat, geef de automobilisten maar een sigaartje uit eigen doos. Bovendien leidt concurrentie zeker niet altijd tot lagere prijzen. Kijk maar naar de horeca, de bierprijs is door de toenemende concurrentie in de afgelopen jaren gekelderd tot ongekende hoogte.

Zeurders | 16-10-07 | 10:09

Die gelovigen hebben het lekker achter de ellebogen. De dommen stemmen toch wel weer braaf op die eerlijke Jan Opeter...

Pippo van Eenennaam | 16-10-07 | 10:08

Ik krijg eerst nog een kwartje van KOK terug.

Willianus Wortelus | 16-10-07 | 10:08

Verdeel en heersch!

Frank Culemborg | 16-10-07 | 10:07

Dat alles in afwachting van rekeningrijden en de sluipende teloorgan van de hypotheekrente aftrek.
Meer geld in de kast voor linkse hobby's zoals wijken schilderen, aanplanting en gedogen van straatterrorisme.

Zo jammer! | 16-10-07 | 10:07

Ik hoop dat het kabinet binnenkort knapt en dat er een dictator met de naam Wilders aan de macht komt...

Tommygunner | 16-10-07 | 10:07

Eerst het zuur en dan het zoet...

vangodlos | 16-10-07 | 10:06

Hoe willen ze dat gaan doen, ook rooibosthee gaan drinken, net als de PvdWindvanen??

Robin Hood | 16-10-07 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken