
Vrienden van Pascal Triep zijn een
handtekeningenactie gestart tegen de twee jaar onvoorwaardelijke jeugddetentie die het OM onlangs tegen de 16-jarige Dannyboy eiste. Belachelijk laag, zo vinden familie en vrienden van het slachtoffer. Komende week is de uitspraak inzake de Haagse dakmoord. Voor Pascal komt deze handtekeningenactie dus te laat,
maar er zijn genoeg andere zaken waarbij moordenaars wegkomen met 3 dagen cel en 10 uur tuintjes schoffelen. Moordenaars moeten langere straffen krijgen. Of de kogel!
FILMPJE...
Reaguursels
Inloggenhet jaar 1698 - Dirk de Jager te Utrecht - straf 3 dagen op water en brood wegens stelen van een zakdoek
dat waren nogeens straffen
@homokineet: als ook u zich schuldig hebt gemaakt aan het uitdelen van dergelijk ridicuul lage straffen, laat staan taakstraffen voor zware mishandeling/verkrachting, dan hoop ik van harte dat u zelf een keer zwaar mishandeld wordt en de dader er met een taakstraf van af komt. Misschien voelt u DAN een keer de pijn die u bij zo veel slachtoffers veroorzaakt hebt... Het lijkt mij een gepaste straf voor het onrecht wat u dat slachtoffers hebt aangedaan ..
idiote primitieve reacties hier. kent iedereen het dossier? nee, natuurlijk, te saai en te ingewikkeld. liever plaatjes kijken en domme televisieseries. laat het oordeel nou maar aan de deskundigen over. ikzelf ben zowel lid van de staande als ook de zittende magistratuur geweest
kijk vanavond Zembla op ned.3 om 21.50 uur
Goh, weer een illusie armer, het Scheveningen van mijn jeugd was mijn grootouders in klederdracht en aan de hand van mijn opa naar de haven waar ik met de enge dode krabben mocht spelen terwijl opa een jenevertje nuttigde met zijn oud-collega's.
Nu zie ik een enge petjesnegert met een amerikaanse bulldog, een fapmeisje en een ouwe junk met een wenkbrauwpiercing................
@Day_Of_The_Triffids 14-10-07 @ 01:39,
Ik snap het prima hoor! Deze petitie gaat niet alleen om de straf die de dader heeft gekregen die pascal triep doodstak, maar om het algehele lage strafniveau wat mensen die misdrijven plegen in dit land krijgen opgelegd.
Dit wil men o.a. aanpakken door middel van deze petitie: www.telegraaf.nl/binnenland/72884751/T...
Nah executeren schiet niet op, ik ben voor zeer lange gevangenis straffen... laat ze eerst een paar jaartjes rotten in de cel!!
Waarom? als er echt een god is gaan ze na twintig jaar cel als nog naar de hel.
Geloof je in een ziel maar niet zo in dat bijbel gedoe dan zou iemands ziel na de dood zomaar vrijkomen dan kan hij beter nog eerst een poosje als mens rotten in een cel.
En als je helemaal nergens in geloofd dan is twintig jaar cel bv nog veel ergen waarneer je dus denkt dat de dood echt het einde is.
Hoe je het dus ook bekijkt het is beter om misdadigers gewoon lang op te sluiten... dan ben je er altijd zeker van dat de straf wordt uitgevoerd.
Kijk, DIT is een reden voor een petitie: www.volkskrant.nl/binnenland/article47...
Meestal erg opiniërend, maar nu toch maar even naar Zembla kijken. * tekent misschien toch *
Dr.Faust 13-10-07 @ 18:07
Ik denk dat geen een moordenaar dat besef heeft. Dat maakt ze nu zo gevaarlijk.
Voor de rest: Fokkemast 14-10-07 @ 03:23 heeft wel een goed idee.
-weggejorist-
Ja, Fokkie is pertinent voorstander van de doodstraf.. Deze rukker had gewoon ' de hete zit' moeten krijgen oftewel de elektrische stoel. Kogel is te snel, injectie te pijnloos dus gewoon een kwartiertje de hersens koken tot de rook eruit slaat.
steen steen goed. straffen in NL zijn inderdaad schandalig. ik las laatst in de krant dat een pedo na 8 keer vastzitten weer had kunnen toeslaan. en dat allemaal dankzij linkse goedgelovigheid. wanneer wordt er iemand wakker in dit land?
@Sulfuric-Acid 14-10-07 @ 00:25
'Snappie het nu' is meer van toepassing op jezelf. Hoen verwoordt het juist heel duidelijk. Om dezelfde redenen die Hoen noemt, teken ik ook de petitie niet. Lees zijn stukje nog maar eens, maar iets aandachtiger misschien.
Heeft nou iemand de Hyves van dat meisje al?
@Hoen 14-10-07 @ 00:00,
Wie is er nu op wat voor manier deaudgestoken...
En daders worden meestal gestraft...
Snappie het nu..?? Ja..?? En nou als de sodemieter die petitie tekenen.
Mijn deelneming aan de betrokkenen en nabestaanden. Maar deze petitie is teken ik niet. Er wordt namelijk gepleit voor hogere straffen, zonder verdere vermelding voor wie, en bij welk delict.
De verdachte is minderjarig en de maximale strafmaat voor minderjarigen is 2 jaar (dank lupus), gelijk aan de eis van het OM. De rechter kan er voor kiezen om de verdachte als volwassene te berechten. In dat geval zal de straf veel hoger uitpakken. Straffen bij het volwassen strafrecht zijn naar mijn mening hoog genoeg, zie daarvoor het aantal levenslang gestraften.
Een petitie om een rechter te verplichten om bij zeer ernstige delicten - doodslag, moord -, vanaf de leeftijd van 16 jaar, alsnog het volwassen strafrecht toe te passen, lijkt mij meer van toepassing in dit geval. Die had ik wel ondertekend.
En met deze straffen die hier in Nederland door de rechters worden gegeven, zit Nederland vol met criminelen uit half Europa.
Waar een klein landje groot in kan zijn.
Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert,Tubert!
U verdient meer dan Triep! Domme hagenees, en je Pa mag daarna het mes schoonmaken.
Succes. Donder van een dakje af. Mongeaul.
Straffen kan heel simpel zijn: slachtoffer en familie hebben levenslang (al was dat in geval van het slachtoffer erg kort) dus de dader ook levenslang. Geen onderscheid meer tussen moord en doodslag.
En niet zeiken over cellentekort. Gewoon een hek met 5000 volt om Rottum en dumpen maar. Niet meer naar omkijken.
-weggejorist-
hemaworstje 13-10-07 @ 22:09
Klinkt niet goed maatje.
Uier ontsteking.
skerchi 13-10-07 @ 20:41
Al sla je me deaud, het lijkt er soms op dat indien een misdrijf dermate ernstig is maar door een jeugdige gepleegd wordt, men jeugdstrafrecht toepast.
Dus, indien men een misgrijpje van,laten we zeggen, beroving oud vrouwtje, als minderjarig dan wel berecht wordt als meerderjarige. Maar als men als minderjarige iemand de hersenen inmept, je valt onder de minderjarige berechting.
Hoe erger de misdaad, hoe minder de straf? You tell me.
Iedereen die een moord pleegt moet volledig toerekeningsvatbaar worden 'verklaard' tenzij anders bewezen. Nu is dat helaas andersom.
Lupus 13-10-07 @ 21:21
dank
Het gaat niet om een tokkie of achterbuurtnegerT die deaudgestoken is, wat op zich al erg genoeg is maar helaas heden ten dage een veel voorkomend ritueel, maar om het feit dat dit soort dingen veel te laag bestraft worden. Licht de belasting op voor 10.000,- euris en je zit langer vast.
Het feit dat men met een lage straf wegkomt voor moord is de drijfende kracht achter deze actie. Zie afgelopen week maar weer 's... weer 2 steekpartijen waarvan één met dodelijke afloop. Dit soort dingen moeten gewoon harder bestraft worden.
En kom me nou niet an met zinnen als: "kijk maar eens naar de USA, daar haalt het ook niets uit" etc. etc. Wat wil je dan, dat het hier een nog grotere ongeorganiseerde bende gaat worden..?? Wil je dan dat we deze mensen óók weer proberen te bereiken net als die finnen en turken met hun eerwraak. Dat we moordenaars maar gewoon vrijspreken, omdat ze van celstraffen toch alleen maar erger worden. Nog langer TBS geven, wat helemaal geen ene flikker uithaalt....
VI geldt niet voor minderjarigen
@skerchi
idd
@skerchi 13-10-07 @ 19:09
Dat de wet niet deugt ben ik met je eens, maar daar kan een rechter niets aan doen.
PIJ-maatregel is, kort gezegd, vergelijkbaar met TBS. Stond tot een tijd geleden ook bekend als 'jeugd-TBS'. Is niet geheel hetzelfde, gezien ontoerekenbaarheid geen vereiste is voor de oplegging, in tegenstelling tot TBS. VI-regeling is de huidige vervroegde invrijheidstelling die wel in the commune strafrecht geldt.
Fred V 13-10-07 @ 21:10
Ik weet ook weinig van deze zaak. Ik wil wel dat de straf voor steken veel hoger wordt. Iedere puber moet doordrongen raken van de dreiging dat zijn hele jeugd voorbij is als hij steekt. Niet meer uitgaan, geen feesten, geen meisjes, geen scooters, geen mobieltjes, geen Playstation, NIX. Tien jaar schoffelen in een oranje overall.
Dit besef moet er zo diep in gedreven worden dat ze, hoe dronken of stoned ze ook zijn, nooit een mes gebruiken. Sterker, ze moeten het bezit van een mes zo gevaarlijk vinden voor hun jeugd dat ze er niet eens één willen hebben.
@fred V
het gaat erom of je een eis van 1,5 jaar te laag vindt voor medeplichtigheid moord, daar teken je voor.
Straks op GS: Premtime. Prem gaat onder begeleiding van 3 marokanen Transvaal in. Vooral kijken.
*Komt dat Colablikjeeee...*
skerchi
Mee eens, al heb ik de petitie niet getekend omdat ik te weinig weet van deze zeer tragische dood van Pascal Triep.
Elisabeth2 13-10-07 @ 20:55
Ja, die rekening komt, daar ben ik wel bang voor. Hopelijk hebben we nog enige invloed op de hoogte van de rekening.
Ik denk dat links in Nederland zo sterk is dat er nooit een koppeling komt tussen het strafrecht en uitwijzing. We raken het tuig dus niet kwijt, zijn tot elkaar veroordeeld door de geschiedenis van de laatste 40 jaar. Blijft over: Keiharde repressie van wangedrag en crimineel gedrag. Stamp het er uit op de VMBO's. Statusverhoging in de vriendengroep of klas door crimineel gedrag onmogelijk maken. De enige weg is de krentenweg. Ik bedoel: leren, werken, geld verdienen, status, sex. Alle andere routes afsnijden.
Tekenen kan nog steeds op: www.axci.nl
skerchi 13-10-07 @ 20:47
Zeker, daar kun je nu al vanuit gaan.
Ik hoor een paar goeie suggesties langskomen.
netzomin als voor Turken en Marokkanen.
Als een Turk of Marokkaan zich misdraagt stuur ik hem graag naar Anatolië of naar het Rifgebergte. Zolang hij hier is valt hij onder Nederlands recht en verdient hij bescherming volgens Nederlands recht. En op het VMBO moet hij zich veilig voelen zodat hij kan leren en later zelf de kost kan verdienen. Als we daar niet voor zorgen betalen we over enkele jaren een gepeperde rekening.
@skerchi
ze vonden hem nog erg kinderlijk
Ik ben zo'n vriend van Pascal...... We wachten wel op Dannyboy als hij vrij komt. Dit soort gedoe is niet te verteren
skerchi 13-10-07 @ 20:38
Ja, je kan de confrontatie zoeken, maar daar schiet je echt niets mee op. Je wordt door niemand gesteund, hoor. Je buren kijken de andere kant op, willen ook alleen maar de lieve vrede bewaren.
Elisabeth2
Een mensenleven is een mensenleven: man, vrouw, blank, zwart, rijk, arm, tokkie of kakker. Of ben je voor klassenjustitie?
Zo jammer! 13-10-07 @ 20:37
Het is toch zo dat een rechter kan besluiten dat een misdrijf begaan door een jongere behandeld kan worden volgens het volwassenenrecht? Als dat zo is dan zou ik willen weten waarom deze zaak volgens jeugdrecht wordt afgehandeld.
Elisabeth2 13-10-07 @ 20:17
Ik heb wel getekend. Of je nu een Tokkie bent of niet, het geeft geen pas dat je bovenbuurjongen je neersteekt in een ruzie over vuilniszakken. Het leven van een Tokkie verdient de zelfde bescherming als het mijne.
Verder zie ik ook een verband met mijn eigen veiligheid. Als ik achteroverleun als er in de achterbuurten van Nederland een steeds gevaarlijker geweldscultuur ontstaat komt er een moment dat ik die gevaarlijke achterbuurters tegenkom op straat en er zelf aan onderdoor ga.
skerchi 13-10-07 @ 19:39
Omdat ie 16 is?
skerchi 13-10-07 @ 20:04
Die Pascal of Patrick was ook maar een Tokkie, hoor. Daar ga ik niet voor tekenen, netzomin als voor Turken en Marokkanen.
skerchi 13-10-07 @ 20:04
Kwestie van geduld dus. In principe moet elke geert wilders stemmer de petitie tekenen, alleen al dat het een van de speerpunten is van de PVV.
Het 'Geenstijl effect':
Voor Geenstijl zich er mee bemoeit: 126 handtekeningen in 3 dagen, 8 uur en 10 minuten.
Geenstijl plaatst het onderwerp om 17:59 uur.
Stand om 19:46 uur: 177 handtekeningen. Er zijn dus in 1 uur en 47 minuten 51 handtekeningen bijgekomen.
Het tempo is nu 30 per uur. In dit tempo wordt het aantal van 15.000 handtekeningen bereikt over 500 uur, over 21 dagen dus.
commissariaat voor de media 'komp' er maar in...
-weggejorist-
Heerlijk die oude mannen. Wat langere straffen de kogel! En terecht zeg ik u! Als jij iemand vermoord hoor je niet thuis in deze wereld.
LibertasSimplex 13-10-07 @ 19:35
Hoezo een verworvenheid als de strafmaat ver af staat van de wraak die een burger graag zou zien? Zo voel ik me als burger niet serieus genomen door de trias politica.
Zo jammer! 13-10-07 @ 19:19
Ok, dus in gewoon Nederlands staat er het volgende:
Bij doodslag is de gemiddelde eis van het openbaar ministerie 6.7 jaar gevangenisstraf of 5.5 jaar gevangenisstraf en TBS.
De daadwerkelijk door de rechter opgelegde straf is meestal hoger dan de eis: Gemiddeld 7.3 jaar gevangenisstraf of 6.6 jaar gevangenisstraf en TBS.
Hierbij gaat het om het strafrecht voor volwassenen. Wanneer een jongere behandeld wordt volgens het jeugdrecht is de maximale straf 2 jaar hechtenis. Daarom eist het openbaar ministerie niet hoger dan 2 jaar.
Dat is dan duidelijk. Maar wat ik dan nog niet begrijp is de reden om Trubert te behandelen volgens het jeugdrecht.
petitie getekend
Laat straffen nou maar aan de rechter over. Als de man in de straat en de vrouw in het beautycenter de strafmaat gaan bepalen, kunnen we net zo goed gelijk stellen dat we in een apenland leven. Capice? Trias politica. Een verworvenheid.
Moordenaars moeten flink gestraft worden daar ben ik het mee eens, maar zoveel moorden worden er niet gepleegd. Meestal gaat het om doodslag en dan moet er, terecht, telkens bepaald worden wat een juiste straf is. De ene keer is dat een hoge straf en de andere keer lijkt zo'n straf erg laag waar een goede reden voor is.
wat geweldig weer.
iemand vermoorden en dan zo weg komen.
lekker hoor, die gasten in de samenleving terug....
word een keer tijd dat de rechterlijke macht eens een dochter/zoon of vrouw verliest aan een of andere recidiverende zedendeliquent met een voorliefde voor wurgsex.
skerchi 13-10-07 @ 18:44
Gemiddelde over een periode. Het geeft aan dat de gemiddelde eis doorgaans gelijk of lager zou zijn dan de straf. Echter, in dit geval is dat totaal anders. Hier zijn weer andere factoren kennelijk van belang die de normale statistiek ontvalt. Dit wordt de media en het publiek echter onthouden. En mijn vraag is dus, waarom zo laag, die straf? Als in de statistiek blijkt dat men conform de eis vaak veroordeeld wordt. Het zou toch niet zo kunnen zijn dat GS en het AD met de publikatie van het betreffende filmpje hebben toe gedragen aan deze belachelijke straf?
doodmartelen in de gevangenenpoort op zondag na de kerkdienst
Wat een ubersaaie reportage ik heb em niet eens uit kunnen kijken
Waarom doe je niet meer stomme opmerkingen maken tegen mensen rutgert?
-edit flikker eens op met die kudt meuk -
Michel Romijn, mijn grote vriend. kuchkuch. Nee, ze zijn hem vast vergeten.
Hij is zelfs afgevallen. Hoi.
Maar ter zake: de strop, kogel, die dingen.
@Lupus: Ok, de rechter toetst de feiten aan de wet. Als dat een lachwekkende straf oplevert voor doodstraf deugt de wet niet. Rechtspraak moet een redelijke weergave zijn van wat een burger ervaart als rechtvaardig. Is het nou zo'n kleine minderheid die 2 jaar voor een minderjarige doodsteker te weinig vindt? Lijkt me niet.
Hoe kan het toch dat er zo'n groot verschil is tussen de wet/rechtspraak en het rechtsgevoel van (waarschijnlijk) een meerderheid?
Ik Sta altijd achter jullie!!
Maar dit is beetje jammer! ( Of de kogel! )
hahaha, die romijn. maar ik ga er dus maar ff vanuit dat de GS-redactie deze link nog niet gelegd had.
Huh....... Eerst was Romijn de grootste vijand van Geenstijl. En nu lijkt het alsof Rutger en Michel elkaar elke avond barebacken. Heb ik wat gemist??
Lupus 13-10-07 @ 18:59
wat is PIJ-maatregel?
wat is 'volwassen' VI-regeling?
Dit is een Michel Romijn zonder 36 biertjes op. Valt best te pruimen nu. Uit De Televaag: hij was al vanaf z'n derde jaar dik bevriend met het slachtoffer. Moeten wij daar blij mee zijn, met zulke autochtonen?
idd het is dezelfde romijn ..
www.dumpert.nl/mediabase/17966/44584a0...
en kijk naar het telefoonnummer en vergelijk het maar met deze
www.axci.nl/?ln=ned&id=388
De rechter heeft in dit geval weinig keus gezien de maximale jeugddetentie 2 jaar is (PIJ-maatregel niet meegerekend).
Overigens geldt de 'volwassen' VI-regeling niet bij jeugdigen.
Grappig, dat openbaar plassen bijna net zo'n zwaar vergrijp is als moorden.
In het andere topic heb ik gezegd geen respect te hebben voor de politie en de overheid, ik wil het hier nog wel eens herhalen.
@M.A.H. 13-10-07 @ 18:39
Klik de link maar aan, daar staat de online petitie.
*oude telefoongesprekken luistert
Hij heeft inderdaad dezelfde stem..
Zo jammer! 13-10-07 @ 18:27
Ik begrijp je getallen niet. Zijn dit losse gevallen of gemiddelden over een bepaalde periode? Leg uit s.v.p.
-weggejorist-
Het is de zelfde Romijn. Let op zijn telefoonnummer.
Ik heb zojuist de petitie getekend en het volgende commentaar achtergelaten:
Moord op een geliefde veroorzaakt woede en een behoefte aan wraak. We hebben het straffen van moordenaars van onze geliefden in handen gegeven van de overheid. Hiermee voorkomen we lynchpartijen.
De overheid lijkt meer belang te hechten aan resocialisatie van misdadigers dan aan het tegemoet komen aan onze wraakgevoelens. Hierdoor verliest zij haar geloofwaardigheid.
Wetten leggen vast wat een burger rechtvaardig vindt. In dit geval schiet de wet tekort, ik vind 2 jaar voor doodslag niet rechtvaardig.
kan iemand die handtekeningenactie niet op internet pleuren? denk dat menig reaguurder ook wel wil tekenen voor een kogeltje voor de Trubertjes
Het zou inderdaad zomaar dezelfde M. Romijn kunnen zijn.
Michel Romijn .. hey kennen wij die niet ergens van ?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/919181.h...
Whahahah "Geert Wilders" en dan die negert in beeld zetten.
Puik stukkie montaazje heur...
"initiatiefnemer Michel Romijn" ... Was dat niet onze rondborstige telefoonprank uit Scheveningen? www.dumpert.nl/mediabase/18398/5ca0fd1...
Aantal jaren opgelegde gevangenisstraf:
Doodslag
Vonnis: gevangenisstraf 7.3
Gev. straf & TBS :6.6
Eis:
Gevangenisstraf 6.7
Gev. straf % TBS 5.5
Moord:
Vonnis: gevangenisstraf 9,9
Eis:
Gevangenisstraf: 9.0
Gev. straf & TBS: 6.4
0031 rechtselsel is er milder op geworden.
Is dit nou klassejustitie?
@GodHandKiller 13-10-07 @ 18:22
2 jaar eis: dus een kortere straf, na 2/3 van de werkelijke straf uit de bak. Voorarrest er af. Die zit hooguit een paar maanden in de bak. Als het tegenzit krijgt ie een enorme vergoeding mee, omdat zn voorarrest langer was dan zn straf...
@ godhandkiller dat is de eis van het OM, heeft niks te maken met de uitspraak van de rechter. Verder wel triest om te zien dat al die mensen nooit iets hebben geleerd over de werking van de rechtstaat.
Voor Nederland is het niet "Criminelen moeten zwaarder bestraft worden" maar "Criminelen moeten bestraft worden".
Wat een geweldige argumentatie in het filmpje. Laten we de strafmaat vooral aan het gewone volk van de straat overlaten. :)
2 jaar....
Een bewijs dat rechters recht spreken vanuit een ivoren toren.
Kògel dan maar.. oh oh Den Haag!
Ja, dit is wel een heel erg lage straf waar een goed burger zich tegen dient uit te spreken. Teken de online petitie!
ik bedoelde met mijn post ook karma, karma in justitie, geniaal.
moord is een volwasse daad, dus schikt volwassenen recht voor deze jongeman.
-
@RTLNieuws, dat is geen opmerking maar gewoon een mooie, jonge, dame
fapfap @ pica
@Dr.Faust 13-10-07 @ 18:07
Het valt mij op dat slachtoffers tot 20 al man genoemd worden maar daders vaak nog jongens.
Zoals ik al in mijn eerdere comment zei, volwassenen recht voor deze jongeman
gelijke straf voor gelijke straf
Die jongen verdient het daglicht niet meer. Voelt zichzelf waarschijnlijk oh zo 'stoeha'. Maar een kogel gaat mij ook te ver. Dat zou ik ook wel willen als simpele uitweg.
Kan iemand mij uitleggen waarom die straffen voor jongeren zo laag zijn eigenlijk? Als je 3 bent en je vermoord iemand kan ik t nog begrijpen, maar als je 16 bent heb je genoeg besef van wat je aanricht als je iemand neerprikt.
Hier had het volwassenen recht toegepast moeten worden
REAGEER OOK