Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herken de heaumeau

Joehoe!Limburg is in rep en roer. Zo is pastoor Wim van de Berg uit Eijsden vlak voor Kerstmis ontslagen (Tweede Taal Alert) door bisschop Wiertz. Van de Berg is namelijk heaumeausensueel en daar hebben gelovigen het niet zo op. Oké, misdienaartjes aftrekken hoort erbij, maar hou het als goed Christen wel binnenskamers. Beetje dom dan ook van meneer pastoor om openlijk voor z’n gevoelens uit te komen. Want dan is het exit bij het bisdom Roermond. Heaumeaux bestaan namelijk niet volgens de bijbel. Kun je wel hakken op Turkije, maar zoveel verschil is er niet met die Islamietjes...

Reaguursels

Inloggen


mm... tjaa..
iik viind gwoon
die pastoor heb ook gevoelens..:S
wat the fock maak dat uit.
hijs ook maar een mens..
iik vind het ook niet normaal dat het zo opdeze site staat..
Want het klopt allemaal niet eens..
ik ben een echte eijsdenaar n ik weet het egte verhaal zo doe normaal n haal dit eraf..:S

Dniiez | 30-12-05 | 12:15

Ja maar daarom verdwijnt de kerk ook steeds meer uit onze maatschappij en mag de islam niet eens doordringen, duidelijker kan toch niet.

defenz | 29-12-05 | 01:03

Lijkt me sterk dat openlijke seksualiteit in de tijd van de Bijbel geaccepteerd was en het zal dus niet in de Bijbel staan. Dat homoseksualiteit niet bij de kerk/het geloof past is dus 'hineininterpertiert' door de kerk, de huichelaars.

Als ze dan consequent zijn moet de auto, de telefoon, de centrale verwarming, de drukpers, kleding anders dan van wol, het girale betalingsverkeer, enz. enz. ook verboden worden. Die staan ook allemaal niet in de Bijbel en zijn dus verboden.

Hopelijk doen ze dat: einde kerk! :-)

TromboneFreakus | 28-12-05 | 22:13

@ Vasjteloavend 28-12-05 @ 20:15 een hele prestatie, je (op een positieve manier ?) betrokken voelen bij het verenigingsleven. Uit een soort medelijden waarschijnlijk.

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 22:11

Wat? Kwam hij klaar terwijl hij stond te kijken hoe 2 kerken succesvol gerestaureerd werden?

J.S. Bach | 28-12-05 | 21:34

En helemaal vergeten in bovenstaande bericht...

-) WIE ZIJN WIJ OM ONS ER MEE TE BEMOEIEN? (-

Dat 't iemand was die altijd voor iedereen klaar stond, dat die de restauratie van 2 kerken een succes heeft gemaakt en dat die zich op een positieve manier betrokken voelde bij het verenigingsleven zie ik natuurlijk van niemand hier schrijven! 8-)

Vasjteloavend | 28-12-05 | 20:15

@Toine Rorije: Eèsjde is altijd nieuws, iets wat je van h*ll*nd absoluut niet kan zeggen!

Oh ja, mijn citaat is afkomstig van terrorwief Tasj en die heeft 't als 't goed is weer geleerd uit de bijbel.

(Kontent? :P)

Vasjteloavend | 28-12-05 | 19:36

sinds wanneer is Eijsden nieuws? wat n onzin.

Toine Rorije | 28-12-05 | 18:39

hehehe .. als mevrouw ali zich nou eens hier op zou richten dan zou je eventueel kunnen spreken van echt inburgeren .. maar das de pest met die buitenlanders .. ze nemen alleen hun eigen problemen mee en intergreren die alsof dat de enige problemen zijn .. en als ze al dingen overnemen van de lokale bevolking dan is het alleen om de zwakke plekken van bijv de islam in kaart te brengen .. zwak hoor gs lezen !

Draaitafel Demagoog | 28-12-05 | 17:35

@TM

Leuke shirtjes! Doen het goed bij mijn piratenpakje.

artje | 28-12-05 | 17:21

@tm
Ach oorlogen gaan meestal over meningsverschillen. Dat bij religie de emoties wat hoger oplopen, is inderdaad waar. De religies verschillen echter met elkaar omtrent de wijze hoe je met deze verschillen om moet gaan. Ongeacht daarvan hou je er altijd een paar die er de beuk in willen zetten, maar goed, dat geldt ook voor landje-pik etc.

controle | 28-12-05 | 17:21

"Wie vrij van zonde is, laat die de eerste steen werpen"

Blijkbaar hebben de hollanders die hierboven gereageerd weer nix beters te doen... 8o|

Sjingeleboem!

Vasjteloavend | 28-12-05 | 17:00

@controle : Ik denk niet dat er twee mensen met een verschillend wereldbeeld in de wereld zijn die het over religie met elkaar eens kunnen worden... Levert af en toe ook van die 'prettige' oorlogen op en zeau... Geeft niet, ik vind het er hier nog behoorlijk beschaafd aan toe gaan. Jij?

@veest : da's dus precies die hypocrisie waar ik van over mijn nek ga. En dat al eeuwen en eeuwen. Ga maar eens zoeken naar de geschiedenis van de archeologie met betrekking tot kloosters. Na verloop van tijd stuit je dan dus op 'details'. Zoals dat men bij opgravingen rond oude kloosters heel(heel!) veel kinderlijkjes heeft gevonden... Rara van wie zouden die zijn geweest?

TM | 28-12-05 | 16:56

Er is een duidelijk verband tussen piraten en temperatuur ?

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 16:42

escriva heeft gelijk maar het is relatief hoor.
mijn voormalige dorpspastoor neuqte zijn meid en het hele dorp wist het ook
we waren wat blij dat hij geen jongetjes bliefde
de nieuwe houdt kindervieringen, ik ben op mijn hoede

veest van pim | 28-12-05 | 16:39

Yeah. Ik vind dat t-shirt met de opdruk 'Inteligent Desine" (sic) ook beresterk trouwens... ;)

TM | 28-12-05 | 16:33

@ TM perfect ! Voor valentijnsdag een mooie LOVE ME OR BURN kaart sturen naar al mn geliefden !

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 16:16

@tm
Nou goed dan, ik blijf het echter met je onees aangezien interpretaties kunnen verschillen.

controle | 28-12-05 | 16:14

@controle 28-12-05 @ 15:33 : Nee dank je. 1 jaar godsdienstlessen was MEER dan genoeg. En jij weet eauk dondersgoed dat we hier altijd chargeren om een punt te drukken. Of ga je opeens op de subtiliteiten letten op GS? ;-)

@Hammie : Nog eentje? Hier is een hele grote link : www.godlessgeeks.com/LINKS/Humor.html

Tot over een dag of wat... ;)

TM | 28-12-05 | 16:00

was volledig offtopic, wilde kijken of dat je achternaam toevallig was, anders had je na de mavo nog iets anders gedaan

mr. Ratchett | 28-12-05 | 15:44

@ TM fantastisch, tranen van het lachen !

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 15:43

@ controle
Ik zou het maar eens controleren. Maak een afspraak met paparzzi, doe je broek naar beneden en buk. Wedden dat je dan een hot beef injection krijgt, zonder condoom weliswaar. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor de overige kardinalen en andere kabouters.
Homo zijn mag niet van gristus, dat is een zonde. Onslaan die paap!
BTW, ik heb niks tegen homo's, zoals mij naam al doet vermoeden.

backdoorman | 28-12-05 | 15:43

mr. Ratchett 28-12-05 @ 15:24
Leg eens uit, ik ben nooit verder gekomen dan de MAVO ( voor de jonkies, nu het VMBO) met pretpakket.

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 15:34

@tm
Ik zou de bijbel nog eens lezen.

controle | 28-12-05 | 15:33

@controle
Thanks en LOL

ZegMaar | 28-12-05 | 15:33

@ZegMaar 28-12-05 @ 15:09 :

Ik zal er hierna over ophouden, I promise. Maar nog even :

"Er is ergens iets dat lijkt op een man maar het eigenlijk een God. Die 'God' heeft alles gemaakt dat bestaat'; vogels. bloemen, kinderen, zelfs Het Licht zelf heeft ie aangestoken. Die 'God' ziet altijd alles dat iedereen doet en als je iets doet dat niet mag van 'God' dan ga je na je dood naar de Hel. Dat is een hele hete plek waar het niet leuk is. Ben je wel braaf geweest dan ga je naar de 'Hemel', maar daar weten we niets van af en dat leren we vanzelf als we dood zijn."

Vergelijk dit nou eens met mijn Douglas Adams quote. Wat is daar zo verschillend aan? En DAAROM neem ik godsdiensten gewoon niet meer serieus. Alleen hun daden en de gevolgen daarvan, die neem ik hardstikke serieus.

Overigens als eens gelezen over 'Hank'' ?

www.albinoblacksheep.com/text/hank.php...

Lees en have fun!

P.S. "I'm an atheist because God told me he doesn't exist"......

/godsdienstbashingmode

TM | 28-12-05 | 15:32

@backdoorman
Die redenering staat als een huis not

controle | 28-12-05 | 15:26

Hammiehetvarken > Vendelbosch?

mr. Ratchett | 28-12-05 | 15:24

Ik vraag me af of Paparazzi ook ontslagen wordt. Hij is tenslotte ook een homo. Rare lui die gristelijken. Zo blijkt maar weer hoe achterhaald al dat jezusgeleuter is.

backdoorman | 28-12-05 | 15:20

@zegmaar
well spoken

controle | 28-12-05 | 15:15


@ godvergeten / Mr. Ratchett

De melkboer wil graag zijn volgende visie met jullie delen..
hij wil dat jullie hem geloven.. het liefst met velen....
met mn lul in mijn ene hand en in de andere een bijbel..
zal hij jullie gaan voorlezen en dan begint de heibel...
het verhaal gaat over een ouwe vieze monnik....
die de hele dag zat te krabben aan zn dampende pik...
na jaren dienen van de zaligmakende machtige god..
begon het geweten bij em te knagen tot op het bot...
hij slaakt een diepe zucht en slaat een kruis...
nee de melkboer weet... er is iets niet pluis..
de monnik heeft jarenlang kindertjes lopen te versieren..
en terwijl hij dat deed begroef ie zn lul in al hun kieren...
onder het genot van het geluid uit de kerkorgel..
liet ie ze zn mannenpap slikken met veel gegorgel...
als de knaapjes niet wilden, gingen ze naar de kerker..
en eenmaal daar aanbeland werd het gekrijs sterker..
hij kreeg de blik in zn ogen van een roedel hongerige wolven..
en liet zich door de vastgeketende schandknaapjes gewillig afkolven...
dan hadden die kleuters maar alles aan hem moeten opbiechten..
maar nu laat ie ze lijden .. die vuile smiechten...
het wordt inmiddels tijd voor het uur van de waarheid...
en de monnik vergrijpt zich nog een laatst keer aan zo'n krijsende kerkmeid
hij zal nu voor god op zn knieen moeten verschijnen...
want hij weet die zal dan al mn zonden laten verdwijnen..
god heeft het echter niet zeau op deze ranzige kinderneuker...
en begint op em in te rossen..& hoe harder des te leuker!
God begint nu echt een beetje te flippen...
en begint die monnik keihard in zn reet te wippen..
nu het schuim werkelijk uit zn bek begint te lopen..
pakt ie een pook om zn hele aars te slopen...

en nu het verhaal echt spannend wordt gaat de melkboer ff een bakkie doen..

de melkboer | 28-12-05 | 15:10

@Grijpze:

Wat ik niet zo snel begrijp aan "gelovigen" is dat ze soms het onaantoonbare bovennatuurlijke als een absolute waarheid willen opdringen aan anderen.
Then again, je kan je afvragen waar wij ons aan vasthouden als er geen eenheid is binnen de wetenschap. Blijkbaar hechten we veel waarde aan een schijnwaarheid die wij ook weer aan anderen opdringen. Als je aan de gemiddelde boerenlul vraagt waarom planeten om de zon draaien zal hij dat niet uit kunnen leggen. Maar diezelfde boerenlul vindt mensen die denken dat de aarde het middelpunt van het heelal is dom. Want: "iedereen weet toch dat dat niet zo is?"

Het enige vlak waarop religieuzen het wat mij betreft verliezen t.o.v. de wetenschap is dat ze vaak niet bereid zijn hun waarheid aan te passen aan nieuwe bevindingen. En dit hangt ook van de persoon af. Ik ken genoeg gelovigen die vrijer denken dan vele atheïsten.

Sorry voor de drift. Terug naar de Heaumeaudeauminnaie ;-)

ZegMaar | 28-12-05 | 15:09

Hier een linkje naar deze filosofische vernieuwers: www.venganza.org/

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 15:07

TM net zoiets als het vliegende spaghettimonster die middels een intelligent design alle beestjes heeft bedacht. Van mij had hij er wel een paar mogen vergeten, zoals vlooien.

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 15:05

@TM 28-12-05 @ 14:55

Prachtig 5 delige trilogie, dat dan ook weer wel.

KaiserSoza | 28-12-05 | 15:03

Dat was een quote uit het hoofd dus er zitten wel wat fautjes in... Sorry 'bout that.

TM | 28-12-05 | 14:57

"In the Beginning the Universe was created. This made a lot of people very angry and was widely regarded as a *bad move*.
Most people believed that it had been created by some sort of God, although the Jetravati-people of Veltvogel VI firmly believed that the entire universe was in fact *sneezed* out of the nose of a giant bird they called 'The Great White Arkleseazure". The Jetravati-people live in perpetual fear of the time they call 'The Coming Of The Great White Handkerchief"... ;)

Thanks Douglas Adams.

("Oh, that was easy,' says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killled on the next zebra crossing.")

TM | 28-12-05 | 14:55

Kwade tongen beweren dat in het walhalla van de islamieten schandknaapjes rondlopen:
052.024
YUSUFALI: Round about them will serve, (devoted) to them, young male servants (handsome) as Pearls well-guarded.
PICKTHAL: And there go round, waiting on them menservants of their own, as they were hidden pearls.
SHAKIR: And round them shall go boys of theirs as if they were hidden pearls.

In het Nederlands: 24. En er zullen knapen rondgaan alsof zij welbewaakte paarlen zijn.
(Soera oftewel hoofdstuk 52, vers 24 dus, in de koran))

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 14:48

@ Vossie 28-12-05 @ 14:18, dat ging toch over een ezel die god heette. Overigens beledigend voor een ezel om god te heten, net als voor een varken om Mohammed (roepnaam Hammie) te heten.

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 14:44

Heeft iemand mijn man gezien?
Je kunt hem herkennen aan zijn zeeroverspet en plastic klappertjespistool.
Hij moet thuiskomen want het is tijd voor zijn medicijnen.

Mevrouw Klootoog | 28-12-05 | 14:37

@whatever
Hij kan toch nog naar die kerk gaan, alleen niet als pastoor.

controle | 28-12-05 | 14:35

Kudt religieus is het ook, dat zal de reden van de verwijdering zijn.
Of dat een religieuze hond er ook maar iets om geeft wat je met je leuter uitspookt.
Het probleem is dat deze lutser er openlijk vooruit komt, en ergens openlijk vooruit komen past niet in de gemiddelde kudt religie, dat is het probleem.

..Whatever | 28-12-05 | 14:31

@ Dr.Z. is daar ook al onderzoek naar gedaan?

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 14:29

Nu had ik zojuist een kleine psalm [email protected]:14

niet genoeg?

de melkboer | 28-12-05 | 14:27

@ artje: Uit onderzoek is niet gebleken dat de wereld is geschapen door een Vliegend Spaghetti Monster.

Dr. Z. Prlwytzkofski | 28-12-05 | 14:25

Dagboek van een heaumeau hond.

NahUnd? | 28-12-05 | 14:24

Gewoon een kwestie van de juiste religie kiezen:

www.venganza.org/

artje | 28-12-05 | 14:19

Gerard Reve noemde katholicisme een echt flikkergeloof, een kontneukersgeloof dus, en hij kan het weten. Reve wilde zelfs God in Zijn Goddelijke Kont neuken. Ja mensen, als kontneuken je hobby is, ben je bij de romige roomsen aan het goeie adres.

Vossie | 28-12-05 | 14:18

Islamitisch misdinaartjes tijdens de barmitswa

mr. Ratchett | 28-12-05 | 14:14

@ mr Ratwat was jij in een vorig leven?

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 14:11

het wachten is op de melkboer...
die rijmt al de nieuwsfeiten zo aan een snoer...
of het nu gaat om samir met z'n dikke darm...
of een priester die jongentjes verwend met zijn onderarm...
in geen enkele topic heeft ie het over zijn zus...
maar hij rijmt dan weer wel over een dode mus...
is ie beroemd en of een onbekende vent...
melkboer, laat zien hoe goed je bent...

mr. Ratchett | 28-12-05 | 14:09

Ze moeten het beroep van priester vergezellen van een aantal lekkere gewillige priesteressen. Is zeer ongezond een leven lang geen sex. Of ze moeten bij priesters in opleiding alvast hun ballen vooruit naar god sturen.

Zank Frappa | 28-12-05 | 14:02

Wat mij bevreemd is bij heaumeasuele kerkdienaars het altijd over 'aan stukken gereten jonge jongetjes' gaat. Dat een bisdom als Roermond (of andere) nimmer de kaarsen in de kerk controleert......

Kakbouter | 28-12-05 | 14:00

@ ZegMaar zoals ik hier ook al heb geschreven.. wetenschappers hebben helaas vaak een verschillende zienswijze. Al die verschllende brillen geven inderdaad problemen. Toch spreekt men wel over feitelijkheden (tja t wordt lastig), gelovigen spreken over zaken als gevoel en het 'hogere' of transendentale en dat geeft veeel minder houvast en slaat ook de discusie dood.

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 14:00

Ik mis een goede rijm van de melkboer!!
Melkboer be my quest

godvergeten... | 28-12-05 | 13:59

@hama
Is zeer gevaarlijk de HC ontkennnen. Kun je nog beter homo zijn.

Zank Frappa | 28-12-05 | 13:58

Radicale imams moeten door verdonk op hun fouten worden gewezen en het land uitgezet. Geile priesters die het imago van de kerk schaden worden door dezelfde gelovige eruit uitgekicked... die lossen hun eigen problemen op.

> zucht < Was elke denkende groep in de wereld maar zo

mr. Ratchett | 28-12-05 | 13:58

o god, gaan ze weer, wedden dat er binnen 5 minuten iemand de holocaust ontkend?

hama | 28-12-05 | 13:55

@grijp ze
Als je nazisme een religie vindt.

controle | 28-12-05 | 13:52

@ de melkboer,

Als melkboer verricht je ook een maatschappelijke rol, dus bij deze,
leef je uit!

hama | 28-12-05 | 13:52

@Grijpze
[quote]Maar goed, geloof is gewoon nooit intelligent. Het is geloof en t woord zegt het al.. geloof en dus ver weg van wetenschap. Ben dan ook blij met de laatste ontwikkelingen in het land van de grote Bush waar Intelligent Design eindelijk aan de kaak wordt gesteld.[/quote]

Ik snap waar je heen wilt, maar realiseer je dat "wetenschap" inmiddels ook verheven wordt tot een religie. Hoe vaak komt het niet voor dat "wetenschappelijk bewezen" feiten worden teruggedraaid? En hoe vaak denk je dan dat feiten die op dezelfde manier worden vastgesteld NIET worden teruggedraaid?
Wetenschap zou zich per definitie moeten bezighouden met waarheidsvinding, maar dat gebeurt lang niet altijd. Het komt vaak genoeg voor dat wetenschappers "voor de kijkcijfers gaan" en uitkomsten van proeven en onderzoeken aanpassen aan wat mensen wel of niet willen horen.

PS, Ik ben Agnost en zoon van een wetenschapper, dus no hard feelings ;-)

ZegMaar | 28-12-05 | 13:51

@ controle had WO II helemaal niets met geloof te maken?

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 13:50

@TM
Je vergeet WO 1, 2 en Stalin even voor het gemak. Verder waren de Vikingen ook niet van die lieverdjes.

controle | 28-12-05 | 13:48

@ TM je hebt volledig gelijk. Onenigheid op de wereld heeft vaak een religieuse oorsprong. Ik vrees alleen dat wanneer men niet meer in allah god of wie dan ook zou 'geloven' , er niet minder onenigheid zou zijn. Want de waarheid, dat waar men om strijd, blijkt zelfs in de wetenschap vaak niet te vinden..

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 13:48

Dat krijg je als die wijven zo moeilijk doen over anale sex. Daar zou de Paus eens wat meer aandacht aan kunnen besteden.

Zank Frappa | 28-12-05 | 13:47

moet natuurlijk zijn:professionele

lariekoekjesmonster | 28-12-05 | 13:47

@ hama...

nee, maar dan meld ik me snel aan ....!

de melkboer | 28-12-05 | 13:47

Je zal er als weldenkend mens toch niet aan willen, zo'n celibaatsbelofte. Dan moet je wel zo'n beetje de verschrikkelijkste jeugd mogelijk hebben gehad. Een geloof aanhangen is op zich best nobel en ik begrijp best dat mensen iets zoeken om zich aan vast te houden, maar om daar nu meteen een celibaatsbelofte aan vast te knopen dat gaat best ver. Laat al die pastoors en bischoppen in spé eerst maar eens 2 maanden in een Big Brother huis doorbrengen in de trant van temptation Island en dan nog eens kijken hoeveel er bezwijken voor de geneugtes van het dagelijks leven. Dat deze pastoor ontslagen is, toont alleen maar dat hij, achteraf gezien, toch een mens van vleesch en bloed blijkt te zijn. Dat hij een seksuele voorkeur heeft voor jongens en/of mannen is in het kerks perspectief niet vreemd te noemen als je de hele dag met fallus symbolen geconfronteerd wordt en je eigenlijk alleen proffesionele omgang hebt met mannen.

lariekoekjesmonster | 28-12-05 | 13:45

@ de melkboer

is dat jouw ding?

hama | 28-12-05 | 13:42

@linksisooknietalles 28-12-05 @ 13:16 : Je verwacht nu toch hoop ik niet dat ik een lijst met alle 'godsdienstige' oorlogen, onderdrukkingen, regimes, vervolgingen, eerwraakgevalletjes etcetera ga zitten intikken? ;)

Niet alle ellende in de wereld is er door godsdienst gekomen, maar de meeste rotzooi wel. Noem mij maar eens een oorlog zonder godsdienstige kanten. O.K. Vietnam en Noord- en Zuid-Korea. Maar of het nou gaat om India en Pakistan, Israel en Egypte, noem maar op; allemaal godsdienst-geklootviool.

Overigens wel voor de goede orde : ik bedoel dus echt godsdiensten. Dus die bewegingen die bijna ALLE verantwoordelijkheid op een god afschuiven. Die lui die zeggen dat het leven pas na de dood begint en er daarom hier een enorme tyfusbende van maken. Want tsja, zo lang je maar op tijd je dwalingen inziet, en op 60-jarige leeftijd opeens naar de kerk gaat, komt alles voor je dood toch nog wel in orde. Of je blaast jezelf gewoon op want daar verdien je een vrijkaartje naar Allah mee.

Ik wordt he-le-maal niet goed van die ellende. En mijn woorden zijn nog helemaal NIETS vergeleken met de woordkeus van moslim- en gristen-leiders als ze het hebben over atheisten als ondergetekende. Want de Hel is nog veel te goed voor me geloof ik.

So pardon me for my rude words want daar ga ik toch echt niet op letten bij dit onderwerp...

TM | 28-12-05 | 13:42

@ hama...

klaarovers inbegrepen...?

de melkboer | 28-12-05 | 13:41

Mensen die zich net zo als pastoor vd Berg inzetten voor de gemeenschap mogen best nu en dan een koorknaapje uit elkaar trekken.
Het kan niet allemaal van 1 kant komen tenslotte.
ofwel, voor wat hoort wat!

hama | 28-12-05 | 13:39

@escriva

Geenstijl is de plek om lekker ongefundeerd je mening te geven, dus kundig hoef je absoluut niet te zijn!

En wanneer alle priesters ontslagen worden wanneer ze de celibaatsgelofte breken, blijven er zeer weinig priesters over! (en ja, jongetjes onder de 14 tellen ook mee....)

Doorzon | 28-12-05 | 13:37

@ escriva...

dan kan de halve kerk wel opzouten vrind..!! als men eens wat dieper zou graven in het naleven van de celibaats - plicht of whatever je zoiets debiels noemt... Dan ben ik bang dat er heel wat gebedshuisjes de deuren kunnen sluiten..

de melkboer | 28-12-05 | 13:32

Ik was met het kerstfeest ook weer eens in de kerk (Rooms-Katholiek), met mijn atheistische kroost. Zodat zij zelf konden aanschouwen welk een geestelijke verwoesting een religie bij mensen teweeg kan brengen. En eerlijk is eerlijk, gezien de glazige geile blik in de ogen van de gejurkte showmaster zou ik mijn zoontjes niet alleen in een vertrek met hem laten. Dat zo'n jurk homo is vind ik niet erg, maar er zijn mij even te veel pedo's bij.

Hammiehetvarken | 28-12-05 | 13:31

@escriva > ga je lekker bezighouden met bijbelteksten vertalen of zo

mr. Ratchett | 28-12-05 | 13:23

@linksisookniet alles Graag gedaan; links of recht dragend

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 13:23

@Hama,

Nee, die was van Pim.

linksisooknietalles | 28-12-05 | 13:21

@ grijp ze in de klote 13:16,

Dank je.

linksisooknietalles | 28-12-05 | 13:20

Ik zie een verband met de dikke darm van Samir

hama | 28-12-05 | 13:18

"één en ander brengt, mij een beetje"

linksisooknietalles | 28-12-05 | 13:18

Jammer dat niemand hier het analytisch vermogen heeft om zich te beperklen tot de feiten... Wim van den Berg is NIET ontslagen omdat hij homo is. Homoseksueel zijn is voor de r.k. kerk geen zonde (lees de meest recente Vaticaan-instructie waar iedereen over spreekt maar die niemand heeft gelezen). Wim van den Berg is ontslagen omdat hij met de celibaatsgelofte brak. En die belofte heeft hij bij de pristerwijding gedaan. Dus of ie er nu met een man of vrouw tussenuit is boeit niet, hij heeft de celibaatsbelofte gebroken en dus opzouten. Dus dames en heren commentatoren: blijf bij le leest en fulmineer alleen als je ter zake kundig bent.

Escriva | 28-12-05 | 13:18

Amen

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 13:16

@TM,
Hoewel ik je mening voor een groot gedeelte ook ben toegedaan, stuit mij de wijze waarop je het een enander een beetje tegen de borst. Je voelt je als 'niet-gelovige' ver boven 'gelovigen' uitsteken, dat blijkt wel uit je reacties.
Maar ik heb nog geen één argument van je gezien wat jouw mening rechtvaardigt.

linksisooknietalles | 28-12-05 | 13:16


een psalm die in me opkwam...

geloof in god - dus geloof in de duvel en zn ouwe moer..
neuqen mag niet van de kerk en zeker niet met zo'n jonge puberhoer..
maar als man van god .. ofwel een pastoor..
heb je hier schijt aan en doe je lekker goor..
met een paar van die goedgelovige kleutertjes..
je moest een weten wat ze doen met die kleine leutertjes...
mocht het kleine grut ze dan niet helemaal kunnen bekoren..
dan ben je als meerderjarige misdienaar misschien wel uitverkoren...
om zo nu en dan je smoeltje in de schoot van Mr.pastoor te plaatsen..
en ja dan kan je zn opgepoetste klokkenspel ff door je keel laten kaatsen..
het is natuurlijk allemaal in naam van het heilige woord...
geloven zal je.. als ie je daarna even lekker in je aars boort..
je gelooft inderdaad dat mannen niet voor elkaar zijn geschapen..
maar je kan nou eenmaal je blik niet afhouden van die geile koorknapen..
maar gelukkig is dit een vrij land...
en ben je heaumeau dan is er toch niks aan de hand!

de melkboer | 28-12-05 | 13:14

@ hama & @backdoorman

kun je altijd nog ritueel gereinigd worden in de trein...

dvdh | 28-12-05 | 13:04

@mr. Ratchett 28-12-05 @ 12:43 : Neen, ik scheld geweaun graag op al die jezus-junkies en mohammed-maatjes. Godsdienst is ZooooOOOoOoOooOoOooo 540 A.D.

Tis net onkruid, het verdomd het gewoon om eens echt dood te gaan.

TM | 28-12-05 | 12:59

@ kozze
Wauw!

backdoorman | 28-12-05 | 12:59

Kwestie van tijd dat ze homo worden... jurken dragen ze meestal toch al

Prutswerk© | 28-12-05 | 12:59

hij is alleen van kruis overgestapt

misti | 28-12-05 | 12:54

Mooi, dan kan ik hem vanavond gewoon legaal in het kontje pakken

kozze | 28-12-05 | 12:52

Als hetero kan ik mij niet voorstellen om met een eigen sekse te ....(slapen). Maar ja, we zijn allemaal van vleesch en bloed. En we leven in een vrij land. Dus - loat goaaan - zou ik zeggen. Maar om daar nu openlijk voor uit te komen, vind ik niet slim. Menschen om je heen weten het altijd beter en mogen, o zo graag, anderen nawijzen. Psychisch niet prettig.

tiswat | 28-12-05 | 12:49

Sinds wanneer zitten homo's aan minderjarige misdienaars?

aivd | 28-12-05 | 12:49

ja en vroeger was de aarde plat.

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:47

er zijn mensen (geloven) die werkelijk denken dat de natuurrampen en ziekte-uitbraken allemaal van bovenaf komen om de wereldpopulatie in bedwang te houden.

mr. Ratchett | 28-12-05 | 12:45

@ hama
Klopt, is net zoiets als wassen.

backdoorman | 28-12-05 | 12:44

@TM voel je jezelf aangesproken door dit artikel omdat je nu vraagt of de vele mannen hier je rug op willen kruipen...

mr. Ratchett | 28-12-05 | 12:43

ik begrijp dat men voor de verlichting veel aan geloof heeft gehad. Maar waarom heb je dat vanaag de dag nog nodig..

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:42

pijpen mag toch wel?
Er zijn volgens mij religieuze stromingen die dat niet als sex zien.

hama | 28-12-05 | 12:42

Religie is de kanker van de moderne samenleving. Verder kan iedereen mijn rug op met onbelangrijke kudt-artikeltjes over een heaumeausuele pastoor.
En als iemand zich afvraagt waarom ik dan toch op dit topic reageer : Het deed me persoonlijk veel genoegen om dit neer te zetten. kUDT-Godsdiensten.

TM | 28-12-05 | 12:41

Welkom bij de club Van de Berg. Christen zijn is zo jaar 0.

backdoorman | 28-12-05 | 12:40

@ Mr rat nee t velletje zit er nog aan

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:40

@neuzel Als je t maar begrijpt, toch? Dat zit 'm niet in het juist gebruiken van de voortdurend veranderende Nederlandse spelling.
Maar goed, geloof is gewoon nooit intelligent. Het is geloof en t woord zegt het al.. geloof en dus ver weg van wetenschap. Ben dan ook blij met de laatste ontwikkelingen in het land van de grote Bush waar Intelligent Design eindelijk aan de kaak wordt gesteld.

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:39

maar datzelfde legerbataljon gaan wel voor hetzelfde doel

mr. Ratchett | 28-12-05 | 12:38

In een gemiddeld legerbataljon wordt ook het e.e.a. uit elkaar getrokken.

hama | 28-12-05 | 12:36

@mr Ratchett
Ja, of slimmer.

Nemo | 28-12-05 | 12:36

Kijk naar de oorlogen, draaien vaak om geloof. Maar elk volk gelooft nu eenmaal ergens in dus om nu het ene geloof boven het andere te verkiezen heeft geen zin. Mensen die oorlog voeren om macht (lees geld) zijn vele mate zieliger, kijk maar naar Bush, Saddam en Adolf

mr. Ratchett | 28-12-05 | 12:35

@zweefvlieger 28-12-05 @ 12:30
Ik snap ineens waarom wij elkaar nooit begrijpen...

da wizard | 28-12-05 | 12:34

Ik versta er geen pleuarus van, is er geen ondertiteling?

Maraka | 28-12-05 | 12:32

Wanneer de bisschop meneer pastoor nog ff met het hoofd vooruit van de kerktoren wil werpen, kunnen wij vaststellen dat gristenen net zo erg zijn als islamieten.

Jan Passant | 28-12-05 | 12:32

@ grijp 'm > ben jij zeker een jood?

mr. Ratchett | 28-12-05 | 12:31

genesis 19:4 Maar nog voor ze gingen slapen, kwamen de mannen van Sodom van alle kanten op het huis af, alle mannen van de stad, jong en oud, zonder uitzondering. Zij riepen: ?Lot, waar zijn de mannen die vannacht bij je gekomen zijn? Breng ze naar buiten. Wij willen met ze slapen!!!!

okbo | 28-12-05 | 12:30

@grijp ze in de klote ik geloof dat taalvaardigheid ook iets zegt over inteeligentie, maar aan de andere kant kan een gebrek daaraan ook weer worden gecompenseerd door lage leeftijd...

neuzel | 28-12-05 | 12:30

Vroeger hadden postkantoren een draaideur. Met van die grote harige randen. Daar kon je lekker op klaarkomen. Maar ja, die zijn nou ook allemaal vervangen door steriele automatisch opengaande deuren. En als die al dicht gaan met je snikkel er tussen, wil je niet weten wat voor dreun dat dan geeft. Dan lig jij niet in een deuk, maar dan ligt er een deuk in je leuter.
Je kunt natuurlijk de stofzuiger nemen, die worden ook steeds sterker. Maar ja, dat maakt dan weer zo'n herrie dat ze dat vast horen. En een vriendelijke boer met een melkmachine is ook niet overal te vinden. Dus wat dan? Ik weet het niet meer. Maar dat-ie in hoge nood zit, is wel duidelijk.

zweefvlieger | 28-12-05 | 12:30

-weggejorist-

Pimp my Voortuin | 28-12-05 | 12:28

heerlijk cenzuur

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:27

eigenlijk zijn alle gelovigen natuurlijk minder inteligent..
en ja islamieten zijn idd niet altijd inteligenter dan katholieken

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:26

Trouwens, als je als priester toch geen seksuele contacten mag hebben is seksuele voorkeur toch helemaal niet relevant?

Ion Susai | 28-12-05 | 12:25

eigenlijk zijn alle geloviggen natuurlijk minder inteligent..
en ja islamietjes zijn idd niet altijd inteligenter dan die vuile katholieken

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:25

We leveren onze eigen normen en waarden van wederzijdse waardering en respect in..
En dat maakt hem het zelfde als elke aanhanger van welk geloof ook
Ze EISEN alleen respect en waarderingen maar van geven hebben ze niet gehoord
Wordt elke keer maar weer mooi bevestigd in mijn atheisme door die types
Zijn ze toch nog ergens goed voor

Zisisme | 28-12-05 | 12:25

ikslamietjes?

SoepKip | 28-12-05 | 12:25

@ grijp ze in de klote

Veel minder intelligent dan de islam bedoel je? Lijkt me niet dat je dat bedoelt toch..:D

Maarja, om nou te zeggen dat die katholieken van deze tijd zijn.. nee

Ion Susai | 28-12-05 | 12:21

Hij heeft het "op de knieen voor de heer" iets te letterlijk genomen...

da wizard | 28-12-05 | 12:21

het katholieke gelof is sowieso een veel minder inteligent geloof

wat een schijnheilige flikkers
zo roeien ze zichzelf heerlijk uit!

grijp ze in de klote | 28-12-05 | 12:19

We leveren onze eigen normen en waarden van wederzijdse waardering en respect in. Immers, in Turkije is er niet of nauwelijks vrijheid van godsdienst
----
Whahahhahaha, sukkel...

da wizard | 28-12-05 | 12:15

Maar wat zai de man tege euch da?
Dat er hoemoe war.

Prachtige footage! Vooral dat laatste beeld van die twee handen.

vet | 28-12-05 | 12:14

de man aanbidt den Heere op dubbele wijze en dan nog klagen !
en wat iemand in zijn/haar slaapkamer doet is privé en heeft de kerk niets mee te maken...

onbner | 28-12-05 | 12:13

Heaumeaux bestaan namelijk niet volgens de bijbel.

Toch altijd weer verbazend die alternative kennis over de bijbel op geenstijl

hiepokriet | 28-12-05 | 12:12

Ik heb het altijd al gezegd, er is *zo* weinig verschil tussen moslims en christenen wat betreft ethiek en levensovertuiging... Het enige verschil is dat de ene groep denkt dat hun denkbeeldig vriendje een blauwe onderbroek aanheeft, en de andere groep denkt dat hun denkbeeldig vriendje een rode onderbroek aanheeft. Het is een slechte dag het moment dat die twee clubs ontdekken dat ze beter samen kunnen werken dan elkaar te bestrijden...

JackRandom | 28-12-05 | 12:11

Hahaha "Het celibaat heeft toch zijn beperkingen" - Duh!

Drommelsch | 28-12-05 | 12:09

de crusifix kwam van rechts!

kolonel klootoog | 28-12-05 | 12:09

En wat in de bijbel staat is waar. Want dat staat geschreven. En alles wat geschreven staat is waar. Want dat staat geschreven.
---
Ik ga binnenkort ook een boek uitbrengen: De Heibel.

Nemo | 28-12-05 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken