Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger op stadssafari in Kanaleneiland

Zoek de tien verschillenKanaleneiland gisteravond. De Gemeente Utrecht kondigt strenge maatregelen aan om de straat weer terug te winnen van het tuig. In een speciale bewonersbijeenkomst voorzien van catering, een duo kansloze rappers en heel veel pers zette burgemeester Annie Brouwer haar rigoureuze plannen uiteen: een keihard samenscholingsverbod. Want dat afgegrendelde bejaardenhuis was écht de spreekwoordelijke druppel. Omdat ze niet naar binnen mochten legden Rutger en Twan de echte wereld van Kanaleneiland vast. Zo sprak Rutger met buurtbewoners, met kansloze rappers en met een paar autochtone Kanaleneilanders. Schitterend zo'n bijeenkomst, het had meteen resultaat. Tenminste, als je de samenscholing van tientallen kansenjongeren rondom dit spektakel even buiten beschouwing laat. FILMPJE. Naschrift: De kansenjongeren hadden wat te vreten gekregen van de aardige politici. Maar blijkbaar zaten ze al vol. Want wat buiten de camera volgde was een gezellig yoghurtgevecht tussen cameraman Twan en de Kanaleneilandse kansenjongeren...

Reaguursels

Inloggen

Zou Balkenelende en zijn roversbende ook van die jongeren om hun huis hebben hangen, ik denk het niet.

oudezeur | 05-10-07 | 09:40

Het is een enorme broeikas daar. Het niveau wordt lager en lager en de politiek grijpt nu pas in.. dit had zeker 3 jaar geleden al moeten gebeuren.. al die stink koters halen mekaar alleen maar omlaag..

henkie jwt | 04-10-07 | 22:10

Die vrouw op het plaatje is van Koefnoen!

min6 | 04-10-07 | 21:42

Typisch gedrag weer van die gastjes. Je eigen volvreten op kosten van de samenleving om vervolgens die samenleving te voorzien van extragraties etenswaar... Klinkt sociaal ware het niet dat er met dat eten gesmeten werd.

Sulfuric-Acid | 04-10-07 | 20:10

Het_leuke_zuiden 04-10-07 @ 18:34
Maroc rappers moet je in de noordzee flikkeren.

Zo jammer! | 04-10-07 | 19:24

Wat waren Oog in Al (ook Dickenslaan, Herderplein e.o.) en Kanaleneiland vroeger mooie en vooral rustige wijken!!! En wat had ik daar met mijn (natuurlijk niet=allochtone) vrienden en vriendinnen een plezierige jeugd! Het hart van deze oud-Oog-in-Aller huilt!

supersniper | 04-10-07 | 19:19

Ik wil overigens nog wat kwijt.
Die gast, die rapper met het simpel rafreintje over als er werk zou zijn, zou er minder criminaliteit zijn. Dat is blijkbaar een feit voor hem.
ALleen als ik een werkgever zou zijn, en hij zou mij moeten vertellen wat hij kan kwa werk, ik denk dat het niveau slechts op lopende bandwerk ligt. En daarvan wordt ie ook niet gelukkig.
Dus een advies, begin eens met een opleiding, MBO niveau 3 en daarna heb je recht van spreken.

Het_leuke_zuiden | 04-10-07 | 18:34

De linkse droom, met praten een mooie samenleving zien te krijgen

Het_leuke_zuiden | 04-10-07 | 18:18

Zijn wat agressiever dan de amsterdam west vmbo-ers

witteneger | 04-10-07 | 17:42

dit is precies de multikul zoals janmaat die voorspelde. Tegen het oorverdovende boegeroep in.

Maar goed dat ie dood is. Wie zulke nare dingen voorspeld en zo enorm gelijk krijgt, wordt als de oorzaak weggezet. Voorkennis, weetjewel.

Jan Passant | 04-10-07 | 17:19

Ik mis commentaar van Bijstandskoning en volksmenner.

michello | 04-10-07 | 16:06

Verval van 0031, dankzij links.

Zo jammer! | 04-10-07 | 15:55

Ik zeg; enkele reis Uruzgan, laat ze daar doen waar ze goed in zijn...

Radical Rex | 04-10-07 | 14:45

Verdomme zeg. Ik zou daar nog bijna een studio hebben gehuurd.
Blij dat ik lekker in de Vogelbuurt zit.

vc | 04-10-07 | 14:29

Alleen een zeer drastische maatregel kan ons nog van een serieuze ondergang redden, want de ouders van dit soort gajes zal nooit hun verantwoording nemen voor hun kroost, en de politie, justitie en overheid zullen nimmer hier tegen optreden, die wachten liever tot iedere autochtone nederlander uit de wijken is gepest of erger, vermoord en afgeslacht, zodat er ook geen klachten meer kunnen zijn.

TE LAAT!

Herr Oberst | 04-10-07 | 14:28

Fleauxe 04-10-07 @ 12:04

Er zit geen verschil tussen witte of zwarte tokkies als probleem. het is een verschil in de oorzaak. geloof me een groep tokkie/kaalkopjes/lompeboeren tuig is net zo erg als een groep kansenjongeren. dat allochtonen in de meerderheid zijn is wel waar, maar dat ligt aan het feit dat allochtonen voor het merendeel ook in de onderste klassen zitten. en als iemand eenmaal onderaan de maatschappij staat komt diegene er moeilijk uit. dat ligt aan een stukje opvoeding en motivatie. het vergt enorm veel motivatie om je omhoog te werken. mensen met minder pientere ouders zullen ook niet snel vwo-leerlingen zijn en zijn op de manier opgevoed zoals hun ouders hebben geleefd. tokkie-style dus. dat allochtonen dus vaker in de lagere klassen zitten komt door dat ze vanaf punt 0 zijn begonnen. gastarbeiders kwamen hier om simpel werk te doen, wat wij niet wilden doen. ze leerden verder niks van onze cultuur en hielden zich dus krampachtig aan hun eigen cultuur vast. zo hebben zij nooit goed nederlands geleerd en dergelijke. en zo leren hun kinderen het ook niet. dan kunnen ze ook nooit een hoge opleiding toen of niet makkelijk in ieder geval. en daarom zitten veel van die allochtonen nog steeds in een lager klimaat van de samenleving en is het uitschot. dus het is beter om het probleem bij de oorzaak op te lossen. je kunt nu wel al het tuig eruit schoppen, wat op dit stuit ook niet verkeerd zou zijn. maar er blijft tuig komen en daar moet je een oplossing voor vinden. islam uitbannen helpt natuurlijk niet, hoewel er mensen zijn die daar heilig in geloven. c´est ca. het zou beter zijn om het nivo van scholing eens wat op te krikken, en daar eens wat harder in te zijn. niet dat slappe gedoe van nu, maar gewoon dwingen die lui naar school te gaan en er hun best te doen.

luistukvreten | 04-10-07 | 13:46

Ik zeg, ik hou er niet van. Samen met de ouders terug naar Marokko.

baas77 | 04-10-07 | 13:38

Haha de staat gaat de jeugd opvoeden, ow nee niet opvoeden maar scheiden... De gemiddelde pa en ma kunnen hun jeugd bijkans niet opvoeden laat staan de staat. De staat zijn ook ouders over het algemeen en niet die met de sterkste ruggengraat, anders zocht je wel een baan waarin je echt werken moet toch? De staat die zich rechtstreeks op de opvoeding en mentaliteit gaat richten, kansloos.

Reverend Ray | 04-10-07 | 13:14

kwas gisterenavond in kanaleneiland en heb dus Rutgoer gemist :(

overVecht | 04-10-07 | 12:19

Lash 04-10-07 @ 11:36
Even Ien Dales (PvdA) citeren: "‘Integratie is als het maken van soep. Je moet je voorstellen dat je die soep aan het maken bent; je gebruikt kruiden, zout, peper. Het is een zorgvuldig proces. Niets te veel, niets te weinig, het gaat om evenwicht. En als er dan ineens iemand naast je een liter water in de soep gooit, kun je weer opnieuw beginnen’."
We kunnen lang de intellectuele discussie voeren of het gaat om armoede, clan mentaliteit, geloof, onderklasse, sociale uitsluiting, noem maar op.
Feit blijft dat we een eeuw geleden een witte onderklasse hadden die het nu veel beter heeft. Als we na de arbeidsmigratie van de jaren 70 de buitendeur op slot hadden gedraaid hadden we die 40.000 gastarbeiders best hun weg kunnen laten vinden in onze maatschappij. Nu is de situatie kansloos. Ieder jaar komen er weer nieuwe kansarme echtgenoten (M/V) binnen en kunnen we weer opnieuw beginnen.
Voer eens een immigratiestop in gedurende 10 jaar en steek geld en energie in de mensen die nu hier zijn. Dat is al moeilijk genoeg.

skerchi | 04-10-07 | 12:17

*Wacht op die groep van 100 man ME die eindelijk eens orde schept in dat door import verneukte Kanaleneiland* Het zal verdoemme je oma zijn die yoghurt naar haar hoofd krijgt geworpen...

Tommygunner | 04-10-07 | 12:17

Zo nu weet ik eindelijk hoe BoBu eruit ziet.

quutje | 04-10-07 | 12:11

Het is wat die ene mevrouw zei in het flimpje ; het is onwelwillendheid.
En daar doe je niets aan. Al geef je ze 100 buurthuizen of zoiets , deze groep blijft problemen maken. Want daar genieten ze van.

Bijstandtrekker | 04-10-07 | 12:11

@Lash
Je denkt, naar mijn mening, te simpel. Dat de problemen worden veroorzaakt door lieden uit de onderklassen zal niemand bestrijden. Echter welke onderklasse? Uit welke samenleving en cultuur? De autochtone Nederlandse onderklasse is wezenlijk divers ten opzichte van de lagere soorten uit de arabische/islamitische culturen. En dan met name het paradigma. Een Tokkie (als u begrijpt wat ik bedoel) is in vele opzichten overlastgevend en overbodig voor de samenleving. Echter deze is hangt geen godsdienst aan die als inspiratie voor geweld kan dienen en daarbij het in stand houden van de zaken/handelingen die nu juist het verkeren in de onderklasse doen verzekeren. Dat verschil is zo wezelijk divers dat je het risico van polarisatie op de koop toe moet nemen bij een strenge aanpak van dit probleem. Want je schrijft wel dat je niet van het "thee drinken" bent, maar tot nu toe ben je alleen bezig met hoe je de daders dient te benoemen i.p.v. de slachtoffers helpen.

Fleauxe | 04-10-07 | 12:04

Tijd voor een staatsgreep van het leger. Die zijn er immers om de Nederlandse staat te verdedigen.

cbrdrivert | 04-10-07 | 12:01

@ sjaak

Het is natuurlijk ook niet in het politieke belang van beleidsmakers om zo'n heldere probleemdefinitie te maken. Dat schept immers verplichtingen die je moeilijk waar kunt maken. Zolang ze blijven roepen dat het erg ingewikkeld is - wat op zichzelf waar is, maar geen excuus vormt om dan maar niks te doen - kunnen ze niet worden afgerekend op het gebrek aan resultaten.

Lash | 04-10-07 | 11:59

Zeg Twan, je hebt dat tuig toch wel keihard die bakjes joghurt door de strotten teruggeramd he?

Robin Hood | 04-10-07 | 11:58

Lash 04-10-07 @ 11:21
Het is maar voor een deel een onderklasseprobleem, voor een deel een cultureel probleem. Voor een onderklasseprobleem helpt de standaard aanpak; straffen en tegelijktijd inzetten op onderwijs enz. Maar voor het culturele probleem zul je schijnbaar toch naar andere oplossingen moeten kijken, waar ik zelf te weinig kijk op en verstand van heb. Iig niet zoals laatst weer gebeurde met de registratie van Antillanen gaan jammeren dat het weer stigmatiserend werkt. Die voorzitter van de Antillianenvereniging werkt zo in de hand dat mede-Antillianen in de shit blijven steken en hij en de brave Antillianen hierop worden aangekeken. Dit soort kutexcuusallochtonen is veel kwalijker dan Wilders.
Maar het is denk ik vooral verstandig om eerst eens de brave Marokkanen en Antillianen naast het tuig te zetten om eens te kijken waar nou precies de verschillen zitten, die ervoor zorgen dat de ene persoon wel gewoon meedraait en de ander niet. Erkennen van het probleem is hiervoor wel nodig en maar heel weinig beleidsmakers doen dit en het beleid wordt nog steeds gemaakt door excuusallochtonen en autochtonen met achterhaalde jaren '70 ideeen, die overigens geen van allen in een achterstandsbuurt wonen.

sjaakdeslinksesul | 04-10-07 | 11:47

En de yoghurt- en biergooierts hebben nieteens een ban gekregen?

DiagnosisTyphus | 04-10-07 | 11:44

@ listen2bobmarley 04-10-07 @ 11:30

Het spijt me, maar dat klinkt niet bepaald als een hoogopgeleide oplossing...

@ kwarkoo1 04-10-07 @ 11:25

Dit is nou precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Zolang je niet inziet dat dit wel een onderklasse probleem is kun je het niet oplossen. Er zijn genoeg voorbeelden van voorbeeldig geintegreerde Turken en Marokkanen in Nederland. Gewoon hardwerkende burgers die netjes hun belasting betalen en een bijdrage aan de maatschappij leveren. Waar het om gaat is de groep die er buiten valt: laag opgeleid, slechte opvoeding, werkeloos etc. etc. Komt relatief vaker voor bij allochtonen, maar daar ligt niet de oorzaak, want er zijn zoals is al zei, ook een hele hoop witte kansarmen. De echte oorzaak ligt in het feit dat deze mensen niet mee kunnen of willen doen. En dat is dus een onderklasse probleem en heeft niks met cultuur te maken.

Lash | 04-10-07 | 11:36

Of inderdaad paal en perk stellen, en rammen door mannen die kunnen rammen. Enige waar ze naar luisteren. Petje op in de klas? RAMMEN. Haal je vervolgens je clan er bij, RAMMEN. Net zo lang rammen tot ze vanzelf zich gaan gedragen of oprotten.

listen2bobmarley | 04-10-07 | 11:30

@Lash
Dit valt niet meer op te lossen. Kijk maar naar wat er aan de hand is met de nieuwe generatie harde criminelen. Eerst hadden we één Holleeder, kwam ik laatst een bericht tegen dat een nieuwe generatie Holleeders staat te trappelen van ongeduld. Ik denk, ho, wacht ff, ... het is nu meervoud en van Marokkaanse afkomst. Met een zwaar onderbemande recherche in Nederland, en politiecommisarissen die steen en been klagen? Verloren zaak, emigreren is de oplossing voor jezelf. Ikzelf bijvoorbeeld, doei, weer een hoogopgeleide minder ...

listen2bobmarley | 04-10-07 | 11:28

CALL IN THE MARINES!

Patrick Zweedsey | 04-10-07 | 11:28

Lash 04-10-07 @ 11:21

Het is geen onderklasse probleem. Het probleem is van culturele aard. Ouders die geen uitweg vinden in hun sociale omgeving daar de druk te hoog is om aan de oude vertrouwde cultuur te kunnen ontspringen. Die lui moet je niet bij elkaar douwen. Spreiden heeft ook weinig zin, de moskee en de ouderen zien alles. Re-emigratie is de enige oplossing.

kwarkoo1 | 04-10-07 | 11:25

Ik hoorde gisteren Annie zeggen "het lachen zal ze vergaan"
Waar heb ik dat vaker gehoord?

befke | 04-10-07 | 11:25

@ sjaakdeslinksesul 04-10-07 @ 11:15
Ok, point taken. Maar hoe voorkom je dat die erkenning ertoe leidt dat dit probleem als een 'buitenlandersprobleem' wordt gezien? Want het is echt meer dan dat, het is in mijn beleving een onderklasse probleem.

Lash | 04-10-07 | 11:21

Stadssafari?

*organiseert bedrijfsuitje voor Kruidvat*

Biff Eagleburger | 04-10-07 | 11:17

Lash 04-10-07 @ 11:09
Nee, en dan komen we weer uit bij die onderzoeken naar criminaliteit en herkomst van het WODC. Sommige groepen (vm joegoslaven, marokkanen en antillianen) zijn zwaar oververtegenwoordigd op alle vormen van criminaliteit en overlast, andere groepen (aziaten) zijn zelfs ondervertegenwoordigd ivt autochtonen, ook als je rekening houdt met achterstanden. Ook zie je bij bv bij turken en surinamers een verbetering over de generaties, dus zal het probleem bij hen zich met de tijd wel oplossen. Maar bij marokkanen zie je juist een achteruitgang van de eerste naar de tweede naar de derde generatie. Er is dus veel meer aan de hand dan wat achterstanden, het is een structureel probleem met sterke culturele oorzeken. En dat dien je wel te erkennen wil je het probleem ooit oplossen.

sjaakdeslinksesul | 04-10-07 | 11:15

Het was gelukkig wel zijn laatste commerciele nummer.... kan je nagaan hoe de niet commerciele sinterklaasrijmpjes klinken.

derkcs | 04-10-07 | 11:14

Gratis anticonceptiepil en condooms uitdelen aan het nageslacht.

Karel Aasschaaf | 04-10-07 | 11:14

Daar word ik ook zo moe van, dat rappende tuig. Komt er weer zo'n del op televisie die al een kind gepoept heeft toen ze 11 was. Niet naar school geweest, etc. etc.. En dan mot ze gaan rappen, diepe zucht.
En wat ook zo typerend is is dat zij in de "inhoud" van hun brouwsels altijd alles en iedereen de schuld geven, en het niet bij zichzelf zoeken. Typerend voor loosers, shagrokende steuntrekkers, en SP stemmers die met de auto naar de voedselbank gaan, ... het is vooral niet zij die verantwoordelijk zijn voor hun situatie.
Negeren dat beeping tuig.

listen2bobmarley | 04-10-07 | 11:12

je kunt dit nog het beste vergelijken met een sprinkhanenplaag die binnen een bepaalde tijd een gebied kaalvreet om daarna verder te gaan en als er niets meer is gewoon massaal afsterft.

oplossingen zijn hier niet meer voor, gewoon afscheid van nemen dus en wel zo snel mogelijk.

megabobb | 04-10-07 | 11:10

Vogelaar geef de kansenjongeren ook een cursus mediatechniek,ze komen tegenwoordig dagelijks op tv.

Uw Verzekeringsadvis | 04-10-07 | 11:10

OP kanaleneiland.

waarom moeten die kudtgassies niet naar binnen als het donker wordt?
kunnen ze leuk pim-pam-petten met hun ouders.
leren ze ook nog wat van: "noem een deugd".

ijzeren blub | 04-10-07 | 11:10

@ sjaakdeslinksesul 04-10-07 @ 11:04
Dat de zwarte en bruine aso's het vaker doen heeft een reden: ze zijn met meer en in grote meerderheid kansloos: taalachterstand, werkeloos etc. etc.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben zeker niet voor thee drinken met dit soort gasten. Gewoon keihard aanpakken. Waar het mij om gaat is dat de huidige denkrichting een excuus geeft aan de witte aso's: dat zijn op het moment namelijk degenen die in dit debat het hardst roepen dat het allemaal de schuld is van de allochtonen. De politiek gaat daarin mee en zo geef je die groep dus een makkelijke stok in handen en laat je hen buiten schot.

Lash | 04-10-07 | 11:09

Die rifapen schieten zelfvervaardigde RPG's van bierblik af op Rutger!
Troepen terug uit Uruzgan en stationeren in Kanaleneiland zeg ik. Dat zal ze leren.

baronbreekijzer | 04-10-07 | 11:08

@Lash,

je hebt groot gelijk, Aso's heb je in alle kleuren. (en die moeten allemaal aangepakt worden)
Er is alleen in 0031 bepaalde bevolkingsgroepen te lang een hand boven het hoofd en verkeerd gedrag werd met de mantel de liefde bedekt door die kudt linkse softies, daarom is het probleem nu ze geëscaleerd

man on the edge | 04-10-07 | 11:07

In elk geval hebben ze geen Ruktor lopen roepen, dat is dan weer netjes, dat wel.

CoffeePatch | 04-10-07 | 11:06

Even voor alle duidelijkheid, ik had het niet over neuken.

sjaakdeslinksesul | 04-10-07 | 11:06

Het lijken mij anders best aardige jongens en Twan krijgt ook eens wat gezonds binnen.

Teen | 04-10-07 | 11:05

@Lash 04-10-07 @ 11:00
Klopt, maar de zwarte en bruine aso's zijn niet alleen ver in de meerderheid, maar doen het relatief ook vaker. Als je dan a la de PvdA zegt dat ze allemaal op gelijke wijze hard aangepakt moeten worden, ga je voorbij aan de oorzaken van het probleem en los je het dus niet op.

sjaakdeslinksesul | 04-10-07 | 11:04

Heeft rutger opslag gekregen (of een snellere auto). 3 Repo's in 24 uur! Das lekker productief! Gewoon platgooien die buurt!

ijsklont | 04-10-07 | 11:03

-weggejorist-

Violator[xL] | 04-10-07 | 11:03

-weggejorist-

Violator[xL] | 04-10-07 | 11:02

-weggejorist-

Violator[xL] | 04-10-07 | 11:02

@ >>Joop 04-10-07 @ 10:53

Beetje laat opgestaan vanochtend? Er wonen daar vrijwel alleen allochtonen, dus dan is dat niet zo vreemd.

Ik heb er zelf een paar jaar gewoond en dan krijg je toch een ander beeld: natuurlijk wordt er hier en daar rotzooi getrapt, maar de overgrote meerderheid van de bewoners is heel erg welwillend. Rondhangende jongeren zijn er overal. Omdat die in dit geval ook nog een kleurtje hebben gaan we er ineens een enorm issue van maken. Dat slaat nergens op: er zijn genoeg voorbeelden van blanke aso's die er in hun wijk ook een puinhoop van maken.

We moeten ons richten op de onderklasse: de aso's - zwart, bruin en wit - in plaats van de 'buitenlanders' tot doelgroep te verklaren!

Lash | 04-10-07 | 11:00

@Karel Aasschaaf 04-10-07 @ 10:32

Als dat waar is, dan zal Wilders wel een keertje gepakt zijn in z'n wijk, waardoor hij nu zo fel is tegen het Finse...

pwman | 04-10-07 | 11:00

Waar kan ik daar een huis kopen?
Leuk voor d'r bij, een vakantiewoning aldaar!

XSdenied | 04-10-07 | 11:00

@ DissidentRulezzz!!!? 04-10-07 @ 10:57:

Van welke afkomst ben jij?

Karel Aasschaaf | 04-10-07 | 10:59

Ik woon daar dus!!!

DissidentRulezzz!!!? | 04-10-07 | 10:57

" Vooral liev zijn voor elkaar". Die media-aandacht voor die kudt-rapperts, moet je niet doen, zo gaan ze zich nog belangrijk voelen en repsesct eisen.

fuckje | 04-10-07 | 10:56

>>Joop 04-10-07 @ 10:53

Poeh, ik moest vroeger eens zo tegen een oudere mevrouw praten. Dan kreeg ik me toch klappen van mijn oude baas.

azijnseiker | 04-10-07 | 10:55

Utrecht? Dat is wel heel erg buiten de ring.

kolonel klootoog | 04-10-07 | 10:53

Wat mij dan weer opvalt is dat die ventjes met een grote smoel allemaal buitenlanders zijn ............. nee kan niet zal wel toeval zijn.

>>Joop | 04-10-07 | 10:53

Ze maken geen schijn van kans

info4you | 04-10-07 | 10:53

@Maaier 04-10-07 @ 10:47

Mee eens, maar..

*De kansenjongeren hadden wat te vreten gekregen van de aardige politici. Maar blijkbaar zaten ze al vol. Want wat buiten de camera volgde was een gezellig yoghurtgevecht tussen cameraman Twan en de Kanaleneilandse kansenjongeren...*
En het gooien van (lege) blikjes geeft niet het idee dat er veel 'orde'werd gehandhaafd

Agent327 | 04-10-07 | 10:51

Platgooien die hap.
Nieuwe huizen bouwen.
Slegs fir aangepasten.
Het tuig in een circustent het land in.
Op water en brood hun kunstjes laten vertonen.
Dat zal ze leren..

Afgeschreven.

wopper | 04-10-07 | 10:49

Tja, gewoon de raddraaiers terugsturen naar het land van het tweede paspoort. Verbannen heet dat. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Shani | 04-10-07 | 10:48

@ T. Humper 04-10-07 @ 10:46

Als dat samenscholingsverbod van kracht wordt, verspreid het probleem zich buiten het aangewezen gebied. Dan is die 2km niet zo gek veel meer

Agent327 | 04-10-07 | 10:48

Agent327 04-10-07 @ 10:45

Behalve dan dat het feit dat jij in Rutgers filpje gene ordehandhaving hebt gezien, niets zegt over het wel of niet aanwezig zijn van die ordehandhaving.

Maaier | 04-10-07 | 10:47

Amerikaanse gettovorming?

zondebokje | 04-10-07 | 10:47

ROFLOL @ Beveiliger: " Ja, je kunt er niet voor gaan staan he"

azijnseiker | 04-10-07 | 10:47

Blij dat ik daar niet woon, maar hemelsbreed 2 km verderop...

T. Humper | 04-10-07 | 10:46

@ fuckje 04-10-07 @ 10:34

Omdat ze rotzooi kunnen trappen. Ik heb geen politie agent gezien in het filmpje. Dus is er geen orde handhaving aanwezig. In elk geval niet genoeg. Particuliere beveiligers kunnen ook niet veel doen. Mogen proberen staande te houden maar als je niet wilt blijven staan, hebben zij, de prt. bev. , geen poot om op te staan

Agent327 | 04-10-07 | 10:45

Ben ik blij dat ik wel geld verdien.

De StoorZenDer | 04-10-07 | 10:43

Deze jongeren maken geen schijn van kans.

Bob Sleeuwijk | 04-10-07 | 10:43

Als Annie nu even de diensten van Blackwater inhuurt is het probleem binnen een paar dagen opgelost.
Kost het waarschijnlijk nog minder ook dan die 7 miljoen die er nu voor uitgetrokken wordt.

man on the edge | 04-10-07 | 10:42

Oogjes dicht en snaveltjes toe.... slaap lekker.

Gezellig he? | 04-10-07 | 10:40

@Karel Aasschaaf 04-10-07 @ 10:32
Buiten Wilders ken ik geen van de genoemde personen, dus zo heel bekend zijn ze nu ook weer niet.
-
Wat mij betreft zijn er twee opties, eerst met scherp schieten en als ze het overleven voor de rechte slepen en optie 2 een daisycutter op de wijk.

Hellsmurfje | 04-10-07 | 10:36

Tuurlijk! Met gezellige gezagsondermijnende rapperts, maroc-eten, waarom zo feestelijk? En waarom die troep na afloop?
Knaettergeak!

fuckje | 04-10-07 | 10:34

De samenstelling van de bevolking is bijzonder te noemen: 76% van de bevolking is van niet-Nederlandse afkomst (46 nationaliteiten), de werkloosheid is er hoog, de gezondheidstoestand gemiddeld aan de slechte kant en de criminaliteit is er hoog. De wijk staat dan ook op de lijst van Vogelaar.

Toch zijn er volop signalen dat de bevolking in deze achterstandswijk het er niet bij laat zitten. Er komt weinig openlijk racisme in de wijk voor en de wijk stond tweede op een lijst van Nederlandse stadswijken met de meeste bewonersactiviteiten. Het festival Utrecht aan de Nijl en de Stichting Al Amal zijn daar voorbeelden van. Ook de talloze zelforganisaties vallen op, zoals Houd Kanaleneiland Leefbaar en de Marokkaanse Ouderraad.

Bekende (ex-)inwoners van de subwijk zijn:

Rogiér Dankerlui
Mohamed Lagmouch (sinds 1980)
Bart Spring in 't Veld (sinds 2000)
Geert Wilders

Karel Aasschaaf | 04-10-07 | 10:32

En gooien kunnen ze ook al niet.

mr. Rugje | 04-10-07 | 10:29

Goed geintegreerde jochies:

- Ze geven de schuld aan anderen

- ze gooien met lege bierblikjes. Andre Hazes zou er trots op zijn.

Maaier | 04-10-07 | 10:26

Schieten is natuurlijk geen optie. Wel 7/24 een peleton ME en direct bij wat voor vorm van wangedrag de wapenstok erover. Geen waarschuwing maar slaan. Dat is de taal die deze randfiguren snappen

Agent327 | 04-10-07 | 10:25

Het is toch een eiland? Waarom laten ze he tniet gewoon wegdrijven? Wel eerst even de onschuldige oma's een briefje/smsje sturen.

Karel Aasschaaf | 04-10-07 | 10:25

Tja... Annie is op afscheidstournee.

dr.spin007 | 04-10-07 | 10:23

Het verplichte riedeltje van de PVDA raad tegenover de bewoners. Veel beloven en vervolgens meteen in het ronde archief.

kwarkoo1 | 04-10-07 | 10:23

Gezellig daar op Vandaleneiland! Wat zeiden die kleine rifaapjes nou?

Aussie | 04-10-07 | 10:23

Waar is die tijd gebleven dat die kleine kinderen thuis moesten komen wanneer het donker werd ?

in de regenjas | 04-10-07 | 10:22

Kabaaleiland. Het uitschot van nederland, congratz. Levenloos mensen en alle rappers verhuis aub naar kabaaleiland dan .. wordt het normaal volk tenminste met rust gelaten.

Zymagtohic | 04-10-07 | 10:20

@Karel Aasschaaf
-
Bij Tessel hep je tog geen kanalen!
Aan veel bewoners te zien ergens voor de kust van Mocroland. Zal wel een van de Kanariese Eilanden zijn.

Neptukker | 04-10-07 | 10:20

@BYO 10:17

Inderdaad, hard aanpakken dat tuig. Schieten is effectiever dan uitzetten.

Takenu | 04-10-07 | 10:19

Oeioeioei!! Die rappert... Dé plaatsvervangende schaamte!!! Die Rutger is wel op stoom deze week. Goed bezig. Loopt z'n contract binnenkort af ofzo?!?

Pippo van Eenennaam | 04-10-07 | 10:19

-weggejorist-

Lord-Space | 04-10-07 | 10:18

Wat is de multiculturele samenleving toch mooi!

James Lastig | 04-10-07 | 10:18

Ik zeg : Bij overtreding van het samenscholings verbod, meteen schieten met scherp. Dan wordt dat samenscholen vanzelf minder.

BYO | 04-10-07 | 10:17

-edit: je plaat blijft hangen -

Lord-Space | 04-10-07 | 10:15

Ligt dit naast Texel?

Karel Aasschaaf | 04-10-07 | 10:14

Bukkake Twan?

sjaakdeslinksesul | 04-10-07 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken